Zdravlje

Liga šampiona i traktori

Krugolina Borup RSS / 22.11.2009. u 12:00

tractor_tom.jpgOtkad sam se navukla na praćenje vesti o gripu iz Danske, uhvatila me teška depresija. Lepo kaže naš narod: blaženo je neznanje. E, pa ko mi kriv kad maksimalno iskorištavam mogućnosti informatičkog doba, te punim glavu glupostima koje otvaraju oči u prevelikoj meri...

Danska ima 4.500.000 stanovnika, od kojih je procenjeno da je 200.000 imalo/ima grip, a smrtnih slučajeva zabeleženo komada 3 (tri). Prvi je sredovečni vozač kamiona koji je još u avgustu umro od upale pluća dok je boravio u Norveškoj. On je, valjda, bio zdrav. Druga dva smrtna slučaja zabeležena su juče. Jedan tridesetogodišnji i jedan šezdesetogodišnji muškarac. Obojica su već bili hronično bolesni od nečeg drugog. Obojica su se vakcinisali par dana pre nego što su umrli (ali se vakcinacija ne dovodi u vezu sa njihovom smrću, već se smatra da su se zarazili pre nego što je vakcina uspela da proizvede imunitet, za šta je potrebno od dve do tri nedelje). Ukupno je do sada vakcinisano 110.000 Danaca.

Srbija ima 7.500.000 stanovnika, od kojih je procenjeno da je 30.000 imalo/ima grip, a smrtnih slučajeva zabeleženo komada 16 (šesnaest). Ovo je podatak od petka. Juče i danas nema saopštenja na sajtu Ministarstva zdravlja. Pa vikend je, pobogu! Od tog broja, ako je verovati medijima (pošto u saopštenjima Ministarstva tog podatka nema), njih dvoje je bilo zdravo, ostali su imali neko hronično oboljenje i pre gripa.

Drugim rečima, u Danskoj umire jedan na svakih 66.700 zaraženih.

U Srbiji umire jedan na svakih 1.900 zaraženih.

Reče naš ministar zdravlja skoro na jednom okruglom stolu kako se naše zdravstvo u svetu ne takmiči u nekoj trećoj ligi, već u Ligi šampiona.

Jeste, al' kad bi se gađali traktorima!

 



Komentari (53)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

cult cult 12:11 22.11.2009

1

maca22 čita
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:15 22.11.2009

Re: 1

E, jesi šejtan...
cult cult 12:20 22.11.2009

Re: 1

aha. Dok čekamo sabah, primecujem da si se bas navukla na ovaj flu, tako da svekoliko doktorstvo Serbije moze da odahne.
antioksidant antioksidant 12:23 22.11.2009

.

Srbija ima 7.500.000 stanovnika, od kojih je procenjeno da je 30.000 imalo/ima grip[/quote]
sve zavisi koliko je ova procena pouzdana

Reče naš ministar zdravlja skoro na jednom okruglom stolu kako se naše zdravstvo u svetu ne takmiči u nekoj trećoj ligi, već u Ligi šampiona
.
gubis vreme slusajuci coveka

link

Изабран је 2005. године за будућег председника Удружења гастроентеролога Србије, за период 2009-2013.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:32 22.11.2009

Re: .

sve zavisi koliko je ova procena pouzdana


Eventualna nepouzdanost procene onda predstavlja fusnotu traktata o stanju zdravstvenog sistema.
antioksidant antioksidant 12:36 22.11.2009

Re: .

Eventualna nepouzdanost procene onda predstavlja fusnotu traktata o stanju zdravstvenog sistema.

ne postoji sistem
samo nadlezni ministar
na vjeki vjekov

Изабран је 2005. године за будућег председника Удружења гастроентеролога Србије, за период 2009-2013.
maca22 maca22 12:41 22.11.2009

Re: .

Drugim rečima, u Danskoj umire jedan na svakih 66.700 zaraženih.
U Srbiji umire jedan na svakih 1.900 zaraženih.

Javite Đuri da prepravi podatke.
miloradkakmar miloradkakmar 12:48 22.11.2009

I

grip vikendom odmara.
Juče i danas nema saopštenja na sajtu Ministarstva zdravlja. Pa vikend je, pobogu
anastasija.p anastasija.p 13:33 22.11.2009

3 dana pa kod doktora

Proveri da li u Danskoj savetuju da se ceka 3 dana sa temperaturom, pa tek onda kod doktora?
Ili se ljudi javljaju odmah?
Mozda to ima neke veze... ne znam...
4krofnica 4krofnica 14:13 22.11.2009

Re: 3 dana pa kod doktora

Proveri da li u Danskoj savetuju da se ceka 3 dana sa temperaturom, pa tek onda kod doktora

uglavnom....
kod nas se (izgleda) vise ne rade analize na postojanje virusa. imam primere oko sebe sa 3-5 dana pod visokom temperaturom i nisu ispitivani, niti im je receno koja je vrsta gripa, neki nisu ni dobili terapiju. dolazimo danas iz bolnice na banjici (decija) gde mi je lezao klinac na intezivnoj. dijagnoza je: spor oporavak od jakog virusa i kasljanje, pa je morao da ide na kiseonik ....eto.
hajkula1 hajkula1 16:27 22.11.2009

Re: 3 dana pa kod doktora

4krofnica
Proveri da li u Danskoj savetuju da se ceka 3 dana sa temperaturom, pa tek onda kod doktora

uglavnom....
kod nas se (izgleda) vise ne rade analize na postojanje virusa. imam primere oko sebe sa 3-5 dana pod visokom temperaturom i nisu ispitivani, niti im je receno koja je vrsta gripa, neki nisu ni dobili terapiju. dolazimo danas iz bolnice na banjici (decija) gde mi je lezao klinac na intezivnoj. dijagnoza je: spor oporavak od jakog virusa i kasljanje, pa je morao da ide na kiseonik ....eto.



Klinac je dobro?
Moja cerka je astmaticar, pa razumete moju motivaciju da o ovom virusu sto vise saznam. Znam koliko je vazna pravovremena dijagnoza, pa sam istrazivala gde moze da se uradi analiza na virus H1N1. Moj shok, blago receno, a prosto ne mogu da verujem da je samo tako - JEDINO NA TORLAKU I TO 20-TAK DNEVNO!!!!

Eto.

maca22 maca22 17:30 22.11.2009

Re: 3 dana pa kod doktora

hajkula1
Znam koliko je vazna pravovremena dijagnoza, pa sam istrazivala gde moze da se uradi analiza na virus H1N1. Moj shok, blago receno, a prosto ne mogu da verujem da je samo tako - JEDINO NA TORLAKU I TO 20-TAK DNEVNO!!!!


A koliko je važna pravovremena dijagnoza?
4krofnica 4krofnica 18:09 22.11.2009

Re: 3 dana pa kod doktora

Moja cerka je astmaticar

evo ovako. stariji je takodje asmaticar a mladji je problematican (posle neke operacije) sa plucima, posle 4 upale pluca i 10tak bronhitisa... obojica do 5 godina.
kad smo dosli sa visokom temperaturom u d.z., starijeg su poslusali, rekla sve ok i nista nije dobio za terapiju..(temperatura mu je bila 5 dana, u jednom trenutku 39 sa 7, ali je on to dobro podnosio, relativno, jer smo svi 3 dana lezali na podu koliko nas je oborio virus), mladjeg sam na 2 dana vodila u d.z. jer je problematican, prvo dobio Pancef, pa smo otisli na Dedinje gde je dobio Hemomicin i na kraju cuveni Longacef.
informaciju da bi to mogao biti ONAJ grip sam dobila na moje pitanje, jel to to? da, najverovatnije...
i nema pravovremene dijagnoze. tretiraju kao najnormalniji grip, dok se ne pogorsa.
moju decu, koja su jel' u rizicnoj grupi, nisu nista opreznije niti drugacije tretirali nego druge...
eto.
apach92 apach92 15:34 22.11.2009

gripoza...

jos na sve to mi kao narod nismo bas bistri - posmatram kod mene na poslu - ima nezanemarljiv broj bolesnih od `respiratornih infekcija` sa temperaturom 38-39 C. Prvo, dok ne bukne ta temperatura 7-10 dana dolaze kilavi na posao, kasljanje, kijaje, maramice, udari jeze, kostobolja. Naravno, niko od zdravih okolo ne reaguje na tu situaciju iako kao posedujemo proceduru koja definise kako se treba ponasati u slucaju pojedinacnog i masovnog oboljevanja.... Posle toga u kombinaciji za biznis stresom i dinamikom stvar dozivi kulminaciju, dobiju tu temperaturu, odu kod lekara i zakucaju se po dve nedelje na bolovanju.

Mislim da nezavisno od ideje o vakcinaciji treba reagovati i sto pre trcati kod lekara, INSISTIRATI na pregledu pluca posto vecinom to preskacu. I naravno ostati kod kuce i prelezati ga. Na kontroli ponovo traziti pregled pluca i biti uporan.

Inace vrlo je zanimljivo citati sve natpise u vezi aktuelne epidemije gripa - vidim da su i pedijatri reagovali na indikovanost vakcine kod male dece:

Pedijatri protiv vakcinisanja dece!

bilo bi lepo da struka istupi i objasni na koji nacin su zauzeli stav o bezrezervnoj neskodljivosti vakcine za malu decu i trudnice iako zvanicni podaci upucuju na drugacije. Da nije Djura u bunkeru odradio istrazivanje i dosao do ovog zakljucka? Ili je samo dojavio da tako treba da bude?

a ima i ovakvih slucajeva u skladu sa situacijom na koju smo vec svi navikli:

Пет дана са температуром од 39 степени без праве лекарске помоћи

mislim da mi je upravo pao traktor na glavu.....
antioksidant antioksidant 15:40 22.11.2009

Re: gripoza...

Председник радне групе за праћење пандемије грипа др Предраг Кон за „Политику” каже да ће оваквих прича бити много до краја епидемије.
– Ово је поучна прича, која потврђује да колико год се трудите да успоставите систем у њему ће се појавити „рупе”. Овакви случајеви потврђују да у цео систем мора да буде укључен и последњи човек. Нису „кол центри” оформљени да би смиривали људе или ћаскали са њима него да прате ситуацију, прегледају пацијенте, упућују теже случајеве на инфективна одељења. Не можемо радна група, ни ја да будемо одговорни за читаво здравство. Свако мора да одради свој посао, а то значи да се писмено забележи сваки случај, свако име и презиме, да се прати температура, јер се код сваког пацијента три дана под температуром не манифестује на исти начин. Сваки оболели мора да се прати – истиче др Предраг Кон.


nagradno pitanje: a ko je odgovoran?

ne, nije on.
da je on, to bi bila politicka hajka na ministra

trazimo dalje
antioksidant antioksidant 15:42 22.11.2009

a ovo bez komentara

ko se s tomicom druzi pocinej da usvaja manire

Међутим, др Кон додаје да је чињеница да се „оболели код нас касно јављају за помоћ лекарима, да игноришу лекаре, при чему овај грип није за шалу”.
maca22 maca22 15:48 22.11.2009

Re: a ovo bez komentara

Hvala na dva odlična linka, a evo još jednog problema (iz komenatra):

Ljiljana , 20/11/2009, 07:57
Nazalost, procedure prijema u zdravstvenu ustanovu su strasne i one se pod hitno moraju menjati. Da bi ste ostvarili pravo na zdravstvenu pomoc-operaciju, koju uredno placate dugo godina, morate obezbediti desetak nalaza raznih specijalista, do kojih je jako tesko doci, i dobiti dobre rezultate ne starije od 10 - 15 dana, plus dva davaoca krvi. Ako samo jedan od rezultata nije u redu, sledi sve ispocetka da biste dospeli na operaciju. Zar se sva ta ispitivanja ne mogu izvesti u bolnickim uslovima za dan-dva?
Tako bi i pacijent odmah sproveo lecenje, a ne bi sedeo na bolovanju danima i pri tome on i njegova porodica ziveli na 65% zarade, cime i zdravstvo dobija manje sredstava. Ovako se danima setate od lekara do lekara, gradskim prevozom (uzas u uslovima Beograda), i sedite medju mnogim bolesnim. Da ne govorim o satima cekanja u svakoj zdravstvenoj ustanovi. Treba vam vise dozvola nego za gradnju kuce.


Zar se sva ta ispitivanja ne mogu izvesti u bolnickim uslovima za dan-dva? - reče žena.
Pa zapravo...kada ih, k'o kreten, sve skupite, neka od njih oni uhvate pa ponove u Višegradskoj.
cakiteror cakiteror 17:09 22.11.2009

Svi cemo umreti!!!!!!

Hajde prvo da se napijemo
zlizlaja zlizlaja 18:11 22.11.2009

Link

Клиничка слика грипа и мере превенције

Грип је болест која се као блага или средње тешка лечи од стране изабраног лекара, по
могућности у кућним условима.Тежа и тешка клиничка слика грипа лечи се у
стационарним условима, на секундарном и терцијарном нивоу здравствене заштите, у
зависности од тежине стања оболелог.
• Благу форму болести карактерише гребање у гуши, сув надражајни кашаљ,
цурење из носа, кијавица, лако до умерено повишена температура, малаксалост,
што је тешко разликује од других акутних респираторних инфекција.
• Средње тешку форму болести карактеришу следећи симптоми и знаци:
темпертура преко 38оC, сув надражајни кашаљ, гушобоља, малаксалост, главобоља,
кијавица, болови у мишићима и зглобовима, дијареја итд.
Напомена:
Свим оболелим лицима која се јаве здравственој служби треба дати:
a) информацију о знацима и симптомима који указују на погоршање болести или
настанак компликација
b) информацију о могућим нежељеним дејствима ординираних лекова
c) упутство да се, уколико и поред примљене терапије не дође до побољшања, јаве
телефоном изабраном лекару
d) упутство да се ОДМАХ јаве телефоном надлежном лекару уколико дође до
погоршања здравственог стања
e) упутство да ОДМАХ пријави надлежном лекару сваку нежељену реакцију насталу
као последица примене антивирусне терапије.
Оболели који имају тежу клиничку слику лече се у болничким условима
1) Лекар из примарне здравствене заштите шаље пацијента на секундарни ниво
здравствне заштите (у болнице) уколико је присутно било које од наведених стања:
a) Респираторна угроженост
b) отежано дисање – не може да изговори реченицу без застајкивања
c) употребљава помоћну респираторну мускулатуру
i) одрасли - увлачење кључњачких јама
ii) деца – увлачење међуребарних простора
d) осећај недостатка ваздуха
2) Убрзано дисање мерено током пола минута
a) одрасли > 30 /мин.
b) деца старија од 1 год. > 40/ мин.
c) деца млађа од 1 год. > 50/мин.
3) Знаци тешке дехидратације или шока:
a) одрасли – систолни притисак < 90 mmHg, дијастолни < 60 mmHg,
b) деца – снижен еластицитет коже, упале очи, увучена фонтанела
4) Измењено стање свести:
a) конфузност и дубље измене свести
b) узнемиреност
c) грчеви са поремећајем свести
5) Брза прогресија болести
6) Поремећаји рада срца
7) Одржавање симптома и поред примљене терапије

Re: Link

mislim da je to vrlo koristan link za citaoce u moru "filozofskih".
je l' to sa sajta ministarstva zdravlja?
zlizlaja zlizlaja 20:38 22.11.2009

Re: Link

Da.
Poslat svim zdravstvenim ustanovama.
ivana23 ivana23 19:37 22.11.2009

Zabrinjavajuce vesti iz Hrvatske...

Sledi logicno pitanje (s' moje strane), da li je doslo do mutiranja (mutacije) virusa?!

Svinjska gripa u teško je stanje u Zagrebu 'bacila' deset mlađih pacijenata, koji nisu bili kronični bolesnici. Jedan od njih je pao u komu, dok su četvorica na dijalizi.
U zagrebačku Kliniku za infektivne bolseti dr. Fran Mihaljević i dalje dnevno pristiže 200- tinjak pacijenata tražeći pomoć u strahu od svinjske gripe. U samo jednom danu zaprimljeno je na liječenje 39 novih slučajeva, pa ih tako trenutno u bolnici leži 119.

Kod većine pacijenata virus H1N1 uzrokovao je tešku virusnu upalu pluća, dok drugi imaju poremećaj funkcije mozga, no bez upalnog procesa (encefalopatiju).

Ravnatelja Klinike dr. Antuna Beusa posebno zabrinjava je činjenica da se u teškom stanju na respiratorima trenutno nalazi deset pacijenata čiji je prosjek godina 40.

"Sve su to mladi ljudi koji nisu imali nekih većih kroničnih oboljenja", kaže prof. Beus dodajući da je jedan od njih zbog encefalopatije pao u komu, dok su četvorica bolesnika završila na dijalizi zbog otkazivanja bubrega.


"Među životno ugroženima je osam muškaraca i dvije žene, a podaci govore da se radi o izuzetno zdravim organizmima koji nisu cijepljeni, niti su ikada u životu preboljeli gripu", izjavio je prof. Beus za Večernji list.


Četiri mlađa pacijenta na dijalizi, jedan u komi

4krofnica 4krofnica 19:53 22.11.2009

Re: Zabrinjavajuce vesti iz Hrvatske...

ovo je bas lose...
ovo mi je interesantno
niti su ikada u životu preboljeli gripu

da li je to moguce? i da li je bas to uzrocnik loseg stanja. nenaviknut organizam na obicni (sezonski) grip?

Re: Zabrinjavajuce vesti iz Hrvatske...

na osnovu ovog sto si na pisala takev ocene se ne mogu davati.
ivana23 ivana23 20:02 22.11.2009

Re: Zabrinjavajuce vesti iz Hrvatske...

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
na osnovu ovog sto si napisala takve ocene se ne mogu davati.

Ako mislis na mene, naravno da mogu (mada nisam davala nikakve ocene, vec sam postavila pitanje) jer do sada nismo bili u prilici da negde procitamo da novi grip dovodi do kome - encefalopatije ili otkazivanja bubrega.

Ono sto je napisano italikom je kopirana vest sa linkovanog sajta.

Ukoliko mislis da ja ili bilo ko nije u pravu (ipak smo mi laici) nemoj komentare pisati u telegrafskoj formi, jer time dodatno zbunjujes.

Re: Zabrinjavajuce vesti iz Hrvatske...


ivana23

Ana WithAFamilyNameTooHardToPronna osnovu ovog sto si napisala takve ocene se ne mogu davati.Ako mislis na mene, naravno da mogu (mada nisam davala nikakve ocene, vec sam postavila pitanje) jer do sada nismo bili u prilici da negde procitamo da novi grip dovodi do kome - encefalopatije ili otkazivanja bubrega.Ono sto je napisano italikom je kopirana vest sa linkovanog sajta.Ukoliko mislis da ja ili bilo ko nije u pravu (ipak smo mi laici) nemoj komentare pisati u telegrafskoj formi, jer time dodatno zbunjujes.


enkefalopatija moze da se pojavi kao deo klinicke slike u slucaju bilo koje virsune infekcije, a otkazivanje bubrega je sirok pojam koji je u ovom kontekstu najcesce posledica cirkulatornog soka (usled dehidratacije ili miokarditisa koji dovodi do srcane insuficijencije). dakle, i jedno i drugo su samo posledice teske infekcije. kad dotle dodje, postaje nebitno sta je uzrok, jer se stanje leci simptomatski: popustanje srca i bubrezna insuficijencija kako iste u bilo kojim uslovima, a za enkefalopatiju nema nekog posebnog leka osim poboljsanja opsteg stanja.
ivana23 ivana23 21:08 22.11.2009

Re: Zabrinjavajuce vesti iz Hrvatske...

Hvala Ana.
maca22 maca22 22:19 22.11.2009

Re: Zabrinjavajuce vesti iz Hrvatske...

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron

enkefalopatija moze da se pojavi kao deo klinicke slike u slucaju bilo koje virsune infekcije, a otkazivanje bubrega je sirok pojam koji je u ovom kontekstu najcesce posledica cirkulatornog soka (usled dehidratacije ili miokarditisa koji dovodi do srcane insuficijencije). dakle, i jedno i drugo su samo posledice teske infekcije. kad dotle dodje, postaje nebitno sta je uzrok, jer se stanje leci simptomatski: popustanje srca i bubrezna insuficijencija kako iste u bilo kojim uslovima, a za enkefalopatiju nema nekog posebnog leka osim poboljsanja opsteg stanja.

Pa zato i pitam koliko je "aaaaaaaaa, važno pravovremeno dijagnostifikovati virus"?
Shvatam da jedina razlika u terapiji čini Tamiflu? Kad se donosi odluka da se on daje?

Re: Zabrinjavajuce vesti iz Hrvatske...

maca22
Ana WithAFamilyNameTooHardToPron

enkefalopatija moze da se pojavi kao deo klinicke slike u slucaju bilo koje virsune infekcije, a otkazivanje bubrega je sirok pojam koji je u ovom kontekstu najcesce posledica cirkulatornog soka (usled dehidratacije ili miokarditisa koji dovodi do srcane insuficijencije). dakle, i jedno i drugo su samo posledice teske infekcije. kad dotle dodje, postaje nebitno sta je uzrok, jer se stanje leci simptomatski: popustanje srca i bubrezna insuficijencija kako iste u bilo kojim uslovima, a za enkefalopatiju nema nekog posebnog leka osim poboljsanja opsteg stanja.

Pa zato i pitam koliko je "aaaaaaaaa, važno pravovremeno dijagnostifikovati virus"?
Shvatam da jedina razlika u terapiji čini Tamiflu? Kad se donosi odluka da se on daje?

Tamiflu jedino skracuje trajanje bolesti za 1 dan ako se da u prvih24-48h. A I u polednje vreme je zabelezeno vise slucajeva rezistencije
maca22 maca22 12:59 23.11.2009

Re: Zabrinjavajuce vesti iz Hrvatske...

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Tamiflu jedino skracuje trajanje bolesti za 1 dan ako se da u prvih24-48h. A I u polednje vreme je zabelezeno vise slucajeva rezistencije

Hvala Ana.
Znači, ljudi koji koji čupaju kose što njihovu decu sa najmanjom temepraturom odmah ne šalju na Torlak, mogu da odahnu? Cenim da da.

Re: Zabrinjavajuce vesti iz Hrvatske...

Da.
Zato Sam I rekla da su one preporuke koje je postavio zlizlaja vrlo korisne.
maca22 maca22 22:59 26.11.2009

Re: Zabrinjavajuce vesti iz Hrvatske...

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Da.
Zato Sam I rekla da su one preporuke koje je postavio zlizlaja vrlo korisne.

E pa ministar nas dematuje....

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=11&dd=26&nav_id=394789
Zen Master Zen Master 21:42 22.11.2009

...

Krugolina Borup
Srbija ima 7.500.000 stanovnika, od kojih je procenjeno da je 30.000 imalo/ima grip, a smrtnih slučajeva zabeleženo komada 16 (šesnaest). Ovo je podatak od petka. Juče i danas nema saopštenja na sajtu Ministarstva zdravlja. Pa vikend je, pobogu! Od tog broja, ako je verovati medijima (pošto u saopštenjima Ministarstva tog podatka nema), njih dvoje je bilo zdravo, ostali su imali neko hronično oboljenje i pre gripa.

Drugim rečima, u Danskoj umire jedan na svakih 66.700 zaraženih.

U Srbiji umire jedan na svakih 1.900 zaraženih.


Fino Krugolina lepo si odradila domaći zadatak oko uporedjivanja Danske i Srbije uz čitanje lokalnih novina i ponekog websajta... ali što da ostanemo samo tu zašto ne krenemo dalje npr Holandija potvrdjenih slučajeva 1008 umrlih 18 što mu dodje tačno jedan mrtav na 56 obolelih, tu negde je i Kanada sa 12219 potvrdjeno obolelih i 216 umrlih ili Italija na primer gde potvrdjenih slučajeva ima 2703 a umrlih 40 što je po mojoj skromnoj računici nekih skoro pa 68 obolelih na jednog mrtvog pacijenta od posledica novog gripa. Ili Norveška na primer koja na 2029 obolelih ima 18 umrlih tj odnos od nekih 111 prema 1. Ali zato bogo moj ljudi u Ukrajini imaju dobar prosek pa od 1625310 je samo njih 358 umrlo tj prosečno jedan mrtav na 4539 obolelih.
E sad po ovako datoj stastici ispada da su ako ne računamo Dance, Ukrajinci u samom vrhu, mi neka sredina a u Italiji, Kanadi, Holandiji i Norveškoj užas živi i javašluk ?!! Ili možda ipak malo drugačije stoje stvari ?!
Mnogo podataka ovde nedostaje u tvojoj statistici tipa koliko je tačno obolelih u Srbiji a ne paušalna cifra od 30000, koja je vrsta kod nas stigla tj da li smo uspeli da već zakačimo mutaciju na poziciji 225 od koje više virusa ide u pluća koji hara po Ukrajini i od koga su u proteklih par dana u Norveškoj umrla tri čoveka ( verovatno u Norveškoj imaju lošeg ministra zdravlja a i zdravstvo je u haosu )
Ne bilo kakvo udubljivanje u temu bi ti oduzelo previše vremena izgleda jer čini mi se da je tebi najbitnije da kad si već napravila tako lep okvir i vickast naslov onda strpaš u njega sve ono što treba da bi se potvrdila unapred nametnuta uokvirena hipoteza, što se kaže sastav na na zadatu temu pa jel da ?!

P.S Kad si već krenula da otvaraš oči i otkrivaš čari informatičkog doba ajde svega ti potrudi se malo bolje, čisto ozbiljnosti rasprave radi .Unapred zahvalan
maca22 maca22 22:16 22.11.2009

Re: ...

Zen Master

Fino Krugolina lepo si odradila domaći zadatak oko uporedjivanja Danske i Srbije uz čitanje lokalnih novina i ponekog websajta... ali što da ostanemo samo tu zašto ne krenemo dalje npr Holandija potvrdjenih slučajeva 1008 umrlih 18 što mu dodje tačno jedan mrtav na 56 obolelih, tu negde je i Kanada sa 12219 potvrdjeno obolelih i 216 umrlih ili Italija na primer gde potvrdjenih slučajeva ima 2703 a umrlih 40 što je po mojoj skromnoj računici nekih skoro pa 68 obolelih na jednog mrtvog pacijenta od posledica novog gripa. Ili Norveška na primer koja na 2029 obolelih ima 18 umrlih tj odnos od nekih 111 prema 1. Ali zato bogo moj ljudi u Ukrajini imaju dobar prosek pa od 1625310 je samo njih 358 umrlo tj prosečno jedan mrtav na 4539 obolelih.

Links or it didn't happen.
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:17 22.11.2009

Re: ...

Ne možeš računicu da izvodiš sa potvrđenim slučajevima, iz prostog razloga što je kod nas mogućni broj potvrđivanja dnevno ograničen na 24 komada. Dakle, ograničen je maksimalan broj koji se dnevno može potvrditi. Toga u drugim zemljama nema. Jedina validna računica koju možeš da radiš je broj umrlih na broj obolelih. Ni taj broj ne znamo tačno, ali rade se procene - svuda u svetu, pa i kod nas. Ako su tuđe procene ok, a naše ne valjaju - onda ti i to nešto govori o našem zdravstvenom sistemu.

Ako pak insistiraš na proračunu umrlih na broj potvrđenih slučajeva, kod nas je potvrđeno 326 slučaja, a umrlo 18 ljudi. Dakle, svaki 18-ti.

Čini mi se da tebi nije jasna razlika između potvrđenih i procenjenih slučajeva obolevanja.
gorio92 gorio92 22:39 22.11.2009

Re: ...

npr Holandija potvrdjenih slučajeva 1008 umrlih 18 što mu dodje tačno jedan mrtav na 56 obolelih, tu negde je i Kanada sa 12219 potvrdjeno obolelih i 216 umrlih ili Italija na primer gde potvrdjenih slučajeva ima 2703 a umrlih 40 što je po mojoj skromnoj računici nekih skoro pa 68 obolelih na jednog mrtvog pacijenta od posledica novog gripa. Ili Norveška na primer koja na 2029 obolelih ima 18 umrlih tj odnos od nekih 111 prema 1.

Strah me i da pomislim na analognu računicu(odnos potvrdjenih i umrlih) za Srbiju.
Na 326 potvrdjenih slučajeva novog gripa, 16 umrlih, to jedan mrtav na 20 obolelih.
Krugolina je ipak gledale neku vedriju računicu ove muke.
Mene medjutim od ove statistike i brojeva od kojih se mogu praviti različiti rerzultati, zavisno od potreba politike, na žalost, mnogo više brine što ministarstvo zdravlja nije na vreme preduzelo sve potrebne mere da se gradjani obaveste i zaštite.
Ćak i sada kada je nevolja već uveliko prisutna imamo različite informacije, različite izjave lekara što stvara dezinformacije.
Setim se ovih dana raznih izbornih kampanja, kada su nam po ceo dan, pa i noć ubacivali u kuće razne brošure i letke sa lažnim obećanjima i pretnjama ukoliko za nekoga ne glasamo ili glasamo.
Od prvog slučaja novog gripa A H1N1, do danas nisam video ni jedan listić napisan u vezi istog i dostavljen gradjanima.
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:11 23.11.2009

Re: ...

Strah me i da pomislim na analognu računicu(odnos potvrdjenih i umrlih) za Srbiju.


Ne može uopšte da se uzme kao validna ta računica s potvrđenim slučajevima kod nas, zato što se ne potvrđuje ono što bi trebalo da se potvrđuje, već se potvrđuje ono što se uklapa u dnevnu normu od 24 komada. Čula sam nedavno nekog na televiziji, dal Kona dal ministra, da kad krene udarni talas, povećaće dnevnu normu na 50 mogućih potvrda dnevno. Pa opet, čim imaš ograničenje na nešto, kako to može biti validna osnova za bilo kakvu računicu?
Zen Master Zen Master 08:42 23.11.2009

Re: ...

maca22

Links or it didn't happen.


Ohhhh kada nam se vesti ne svidjaju odmah sumnjamo u validnost izvora !? Traži traži pa ćeš naći draga moja, pa tek ukoliko uspeš da nadješ neku veliku grešku u mojim ciframa onda možemo da pričamo ozbiljno ovako mi je jako žao ali si u beton traktor ligi po pitanju svojih upita tj krajnje neozbiljna
Čisto dokaza radi evo upravo sa ovog sajta su dobijeni podaci za Ukrajinu koja je trenutno najugroženija na svetu ( podaci su se naravno malo promenili tj ažurirani su jutros )
http://www.moz.gov.ua/ua/main/press/?docID=14162
E tim istim putem podješ prema Norveškoj, Italiji ili Holandiji pa ćeš naći podatke koje sam napisao uz naravno promene u ciframa nastale usled dnevnog ažuriranja situacije
Zen Master Zen Master 09:06 23.11.2009

Re: ...

Krugolina Borup
Strah me i da pomislim na analognu računicu(odnos potvrdjenih i umrlih) za Srbiju.

Ne može uopšte da se uzme kao validna ta računica s potvrđenim slučajevima kod nas, zato što se ne potvrđuje ono što bi trebalo da se potvrđuje, već se potvrđuje ono što se uklapa u dnevnu normu od 24 komada. Čula sam nedavno nekog na televiziji, dal Kona dal ministra, da kad krene udarni talas, povećaće dnevnu normu na 50 mogućih potvrda dnevno. Pa opet, čim imaš ograničenje na nešto, kako to može biti validna osnova za bilo kakvu računicu?


Aha Krugolina počela si da shvataš poentu priče oko problematičnosti računica i statistike kakvu si uostalom i sama predstavila oko virusa A H1N1 odnosno Srbija vs Danska
Super ti je okvir koji si napravila u svojoj poučnoj priči gde čitalac treba da dobije utisak kako bi kod nas isto valjda bio jedino neki sredovečni traktorista mrtav samo da smo i mi uredjena zemlja kao Danska da imamo zdravstvo u perfektnom stanju i da gradjani staju u red za vakcinu koja je na vreme obezbedjena.
Ne ljuti se ali tako mali Djokica zamišlja ovu priču oko virusa A H1N1 i onda izvlači takve totalno proizvoljne zaključke kao što su tvoji.
Vidiš ja uopšte ne branim našeg ministra Tomicu i zdravstvo u Srbiji, čak naprotiv Tomica mi je retko antipatičan lik a o stanju bolnica, usluga u zdravstvu i pripadajućoj korupciji kod nas mislim sve najgore ali ova priča sa novim gripom je ipak malo dublja da bi Tomica & Co bitno uticali na situaciju i broj umrlih.
By the way imate zastarele podatke za Srbiju zvanično obolelih je 422 i tačno je da smo po malom Djokica računanju i pravljenju statistike u samom vrhu po smrtnosti ali pobogu ljudi ta jednačina ima malo više nepoznatih da bi tako neozbiljno donosili zaključke.
Pitanje je kada su oboleli primljeni u bolnicu tj koliko su čekali da se stvari zaista pogoršaju, kakva im je tačno klinička slika bila pre oboljevanja od novog gripa, da li je u pitanju ta nova mutacija na poziciji 225 ( za koju je nagradno pitanje by the way da li ta ista vakcina uopšte deluje ) koliko je zaista obolelih u svakoj zemlji pojedinačno jer taj broj nema veze sa zvanično potvrdjenim i odnos izmedju ta dva zavisi od x faktora itd itd itd Jer na primer u Ukrajini je ubedljivo najveći broj obolelih po jednom stanovniku tj praktično svaki 25 je oboleo i daleko od toga da im je zdravstvo divno i krasno ali još dalje je teorija da je tako zato što tamo lekari i ministar ne rade svoj posao
Prema tome većina toga zavisi od previše faktora da bi tako lakonski uperili prst u ono što se nama politički ne dopada i odmah našli krivca za celu ovu glupost oko A H1N1. Jer čisto da podsetim prvi put se virus A H1N1 javlja 1917 i to u blažem obliku da bi sledeće 1918 ( kada je mutirao izmedju ostalog takodje na poziciji 225 ) postao ona prava Španska groznica kakvu i danas po zlu pamtimo. E sad da su se oni igrali malog Djokice došli bi do zaključka da su lekari i ministri zdravlja dobro radili svoj posao 1917 a da je Tomica javašluk krenuo 1918 pa zato toliki ljudi pomreše po celom svetu
Zen Master Zen Master 09:16 23.11.2009

Re: ...

gorio92

Mene medjutim od ove statistike i brojeva od kojih se mogu praviti različiti rerzultati, zavisno od potreba politike, na žalost, mnogo više brine što ministarstvo zdravlja nije na vreme preduzelo sve potrebne mere da se gradjani obaveste i zaštite.



E to su vidite prava pitanja a ne dečije statistike jer takve stvari ministarstvo mora da radi i za to ih mi plaćamo iz svog džepa !
Igranje statistikom po kojoj je npr u predmetnoj Danskoj zvanično obolelih 342 a umrlih 3 dok je u Grčkoj 1501 oboleo a niko nije umro pa je samim tim Grčka mnogo bolje zaštitila svoje gradjane čak i od Danske je jednostavno smešno i totalno neozbiljno
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:24 23.11.2009

Re: ...

Super ti je okvir koji si napravila u svojoj poučnoj priči gde čitalac treba da dobije utisak kako bi kod nas isto valjda bio jedino neki sredovečni traktorista mrtav samo da smo i mi uredjena zemlja kao Danska da imamo zdravstvo u perfektnom stanju i da gradjani staju u red za vakcinu koja je na vreme obezbedjena.


Crni ti, pa ti uopšte nisi shvatio da je nas ministar poredio s Danskom, a ne ja.
Ja upravo kažem da ne možemo da se poredimo s Danskom, tj. da je Danska u Ligi Šampiona, a mi nismo.

Vidiš ja uopšte ne branim našeg ministra Tomicu i zdravstvo u Srbiji, čak naprotiv Tomica mi je retko antipatičan lik


Vidiš, a meni je ministar ekstra simpatičan. Samo, kad nešto nije kako kaže - nije brate, pa makar bio najsimpatičniji na svetu. Uopšte mi nije jasno zašto je greh ne biti u Ligi Šampiona? Lepo izađe i kaže: dragi moji, drage moje, naše zdravstvo je takvo kakvo je, daleko je od idealnog, ali bolje ikakvo nego nikakvo. A ne, ono: mi i Liga Šampiona, brate, care, sve smo ih pobedili!

By the way imate zastarele podatke za Srbiju zvanično obolelih je 422 i tačno je da smo po malom Djokica računanju i pravljenju statistike u samom vrhu po smrtnosti ali pobogu ljudi ta jednačina ima malo više nepoznatih da bi tako neozbiljno donosili zaključke.


Ponovo: nije tačno da imamo 422 obolela. Imamo 422 POTVRĐENA SLUČAJA.
Drugo, podaci su zastareli pošto je blog pisan juče, a ministarstvo zdravlja ne objavljuje nove podatke vikendom na svom sajtu.
Što se tiče nepoznatih u računici - obrati se tati Malih Đokica, koji objavljuje podatke za računicu.
Obrni, okreni - vraćamo se na trenera fucbalske wanna-be-Liga-Šampiona reprezentacije.

Prema tome većina toga zavisi od previše faktora da bi tako lakonski uperili prst u ono što se nama politički ne dopada


Ma, koj ti kaže da mi se politički ne dopada??!! Zabole me, bre, za politiku!
ŽIVOTNO mi se ne dopada!
Nije bitno ko je ministar. Bitno je šta radi.
Ovom ministru zameram što nas poredi s Ligom Šampiona, umesto da istini pogledamo u oči. Svi zajedno.

1918 pa zato toliki ljudi pomreše po celom svetu


Koliko sam ja shvatila, glavni razlog za veliki broj smrti od Španskog gripa jeste činjenica da tad nije bilo antibiotika, a kamoli antivirusnih lekova. Čak i treća liga danas iste poseduje.
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:28 23.11.2009

Re: ...

u predmetnoj Danskoj zvanično obolelih 342 a umrlih 3 dok je u Grčkoj 1501 oboleo a niko nije umro


Opet ovaj.
Alo, čika Master, daj malo snap out of that Zen mode!
Jedno su POTVRĐENI SLUČAJEVI.
Drugo je PROCENJENI BROJ OBOLELIH.
Treće je STVARAN BROJ OBOLELIH.

Ovo treće niko ne zna.
Ovo drugo u Danskoj je 200.000, kod nas 30.000.
Ovo prvo je ograničeno normom od max. 24 komada dnevno u nas.
Zen Master Zen Master 10:12 23.11.2009

Re: ...

Krugolina Borup

Ponovo: nije tačno da imamo 422 obolela. Imamo 422 POTVRĐENA SLUČAJA.
Drugo, podaci su zastareli pošto je blog pisan juče, a ministarstvo zdravlja ne objavljuje nove podatke vikendom na svom sajtu.

Ovom ministru zameram što nas poredi s Ligom Šampiona, umesto da istini pogledamo u oči. Svi zajedno.
Koliko sam ja shvatila, glavni razlog za veliki broj smrti od Španskog gripa jeste činjenica da tad nije bilo antibiotika, a kamoli antivirusnih lekova. Čak i treća liga danas iste poseduje.


Potvrdjeni slučajevi ili ZVANIČNO OBOLELI kao što napisah, koja je razlika objasni mi zaista sam zbunjen.
Koliko ja znam nisu imali antibiotike ni 1917 a ni 1918 pa je razlika u broju umrlih u te dve godine enormna a čisto da obavestim da se već pojavila mutacija sa rezistencijom na Tamiflu tj H274Y i to najviše u UK ( Vels na primer ) pa sad i ta cela priča sa antivirusnim lekovima barem tamo ne pije vodu.
Ponavljam priča je mnogo dublja da bi Tomica i njegove glupave izjave, vakcine i Tamiflu napravile neku razliku u onome što se dešava na globalnom nivou i u Srbiji. Ako želih da napadaš izjavu o ligi šampiona uporedi ono što je vlada Danske uradila na planu obaveštavanja i zaštite ljudi tamo a šta je uradio naš šampion Tomica ovde pa će to dati pravu sliku stanja a ne potpuno proizvoljna statistika broja umrlih. Unapred zahvalan
vlatko_makedonec vlatko_makedonec 00:34 23.11.2009

Mudro zbori nas ministar

Statistika je čudo, može se sa njom svasta
Moze recimo i ovako- Nas ima vise nego danaca (stop) Kod nas je stopa smrtnosti od virusa veća (stop) Nas ce umreti više i biće nas taman kao danaca (stop) Ili manje (stop) Hocemo u EU (stop) Mi se i takmičimo u ligi šampiona (stop) Najviše će nas pomreti (stop) Osvajamo prvo mesto po stopi smrtnosti (stop) Sve je pod kontrolom (stop)
Kazezoze Kazezoze 08:17 23.11.2009

Svinjski smo dobili grip

limarija limarija 10:03 23.11.2009

Swine Flu news, articles

Za sve zainteresovane:

http://globalresearch.ca/index.php?context=newsHighlights&newsId=46

pa da uporedimo podatke iz raznih krajeva sveta i iz raznih krugova strucne javnosti


limarija limarija 14:23 23.11.2009

sadrzaj i efikasnost vakcina

1. What are the ingredients of the annual flu shot?

• Egg proteins: including avian contaminant viruses such as avian leucosis

• Gelatin: known to cause allergic reactions and anaphylaxis - usually associated with sensitivity to egg or gelatin proteins

• Polysorbate 80 (Tween 80): can cause severe allergic reactions, including anaphylaxis

• Formaldehyde: known carcinogen

• Triton X100: a strong detergent

• Sucrose: table sugar

• Resin: known to cause allergic reactions

• Gentamycin: an antibiotic

• Thimerosal: 49.6 percent ethyl mercury (still in multidose vials)

2. Do flu shots prevent the flu?

Not in babies: In a review of more than 51 studies involving more than 294,000 children it was found there was "no evidence that injecting children 6-24 months of age with a flu shot was any more effective than placebo. In children over 2 years, it was only effective 33 percent of the time in preventing the flu. Reference: "Vaccines for preventing influenza in healthy children." The Cochrane Database of Systematic Reviews. 2 (2008).

Not in children with asthma: In a study of 800 children with asthma, where one half were vaccinated and the other half did not receive the influenza vaccine, the two groups were compared with respect to clinic visits, emergency department (ED) visits, and hospitalizations for asthma. CONCLUSION: This study failed to provide evidence that the influenza vaccine prevents pediatric asthma exacerbations. Reference: Christly, C. et al. Arch Dis Child. 2004 Aug 89 (8):734-738

Not in children with asthma (2): "The inactivated flu vaccine, Flumist, does not prevent influenza-related hospitalizations in children, especially the ones with asthma...In fact, children who get the flu vaccine are more at risk for hospitalization than children who do not get the vaccine." Reference: The American Thoracic Society’s 105th International Conference, May 15-20, 2009, San Diego.

Not in adults: In a review of 48 reports including 66,000 adults, "Vaccination of healthy adults only reduced risk of influenza by 6 percent and reduced the number of missed work days by less than one day (0.16) days. It did not change the number of people needing to go to the hospital or take time off work." Reference: The Cochrane Database of Systematic Reviews. "Vaccines for preventing influenza in healthy adults" 1(2006)

Not in the Elderly: In a review of 64 studies in 98 flu seasons of the elderly living in nursing homes, flu shots were non-significant for preventing the flu. For elderly living in the community, vaccines were not (significantly) effective against influenza, ILI (influenza-like illnesses) or pneumonia. Reference: The Cochrane Database of Systematic Reviews. "Vaccines for preventing influenza in the elderly" 3(2006).

3. What about the new Swine (H1N1) Flu shot?

On June 11, 2009, WHO announced a Level 6 Pandemic

• A new report from a WHO advisory group predicts that global production of vaccine for the novel H1N1 influenza virus could be as much as 4.9 billion doses a year, far higher than previous estimates.

• The report states that vaccine makers are expected to produce about 780 million doses of seasonal flu vaccine for the northern hemisphere’s 2009-2010 flu season for the U.S.:

• 350 million doses will be ready by June 30, 2009

• 430 million doses will be ready by July 31, 2009

• Pandemic" H1N1 vaccine will be made in PER.C6 cells (human retinal cells) and contain either AS04 (by GlaxoSmithKline) or MF59 (by Novartis), an oil-in-water "squalene-based" adjuvant known to trigger severe autoimmunity in test animals (see chart below).

---

vise informacija - http://globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=14603
sport-lilly sport-lilly 15:17 23.11.2009

neadekvatno informisanje

Meni se cini da je kod nas i zdravstvo i novinarstvo u ozbiljnoj zabludi. Naime, koliko sam ja razumela ministrovu izjavu od pre neki dan, kod nas se svi koji su umrli, a kod kojih je potvrdjen H1N1 vode kao "smrtni slucaj izazvan novim gripom"! Malo je reci da je to idiotluk. To vam je kao da ako ste imali kostobolju kad ste umirali proglase da ste umrli od kostobolje! Dakle, raspravljati o agresivnosti virusa kod nas u Srbiji sa ovakvim nacinom prikupljanja podataka je besmisleno. Dok ministarstvo ne pocne da izvestava o stvranom uzroku smrti i prethodnim bolestima/stanjima umrlih, necemo imati nikakvu ideju o tome sa cime se suocavamo! Nije to "rocket science" samo treba da se pogleda istorija bolesti i svaki lekar koji nije zavrsio medicinu preko veze ce lako doci do tacnog zakljucka i prijaviti slucaj adekvatno. Ali kod nas je valjda malo takvih, a mozda iza cele price da je grip toliko gori u srbiji nego drugde krije nesto drugo..........
maca22 maca22 16:14 23.11.2009

Re: neadekvatno informisanje

Ne znam kako se beleži smrtnost kao je neko imao hronično oboljenje, pa se ono pogorošalo zbog gripa i ovelo do smrti.

Ali smo na ranijim blogovima videli da smrtnost pordilja beleže kao "umrla od smrti" ili je ne beleže uopšte
anabras anabras 18:05 24.11.2009

pročitajte ovo!

http://www.net.hr/vijesti/hrvatska/page/2009/11/19/0765006.html
zaista čudno.....hm
čini mi se da za jednu državu, ako već postoji takav aparat, ta cifra nije neka. zašto ga mi nemamo?
ivana23 ivana23 18:27 24.11.2009

Re: pročitajte ovo!

anabras
http://www.net.hr/vijesti/hrvatska/page/2009/11/19/0765006.html
zaista čudno.....hm
čini mi se da za jednu državu, ako već postoji takav aparat, ta cifra nije neka. zašto ga mi nemamo?

Zato sto ga i oni ne upotrebljavaju:

Iako je od početka pandemija Nacionalni laboratorij za potrebe epidemiološke slike napravio oko 700 uzoraka, iz zagrebačkog Zavoda kažu da bi u svom laboratoriju mogli obraditi više od 100 uzoraka dnevno, čime bi pokrili potrebe za kliničkom dijagnostikom virusa svih zagrebačkih bolnica.

No zabrana puštanja u rad uređaja povlači za sobom pitanje štednje, jer svaka analiza stoji i nekoliko stotina kuna. Naime, usluge testiranja zagrebački bi Zavod, prema riječima pročelnika Šostara, trebao naplaćivati od HZZO-a, što bi u slučaju većeg broja testiranih bio znatan iznos.


- 100 analiza x nekoliko stotina kuna...
- jedna kuna - 13 dinara
anabras anabras 19:25 24.11.2009

Re: pročitajte ovo!

uvek postoji mogućnost da gradjani sami plaćaju za tu uslugu. da bude besplatna samo za najugroženije
De Selby De Selby 00:35 25.11.2009

Re: pročitajte ovo!

uvek postoji mogućnost da gradjani sami plaćaju za tu uslugu. da bude besplatna samo za najugroženije


Ne moze da bude besplatna, neko mora da plati.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana