Zašto je bez veze ono što je Stanković napravio s Kusturicom

ana_radmilovic RSS / 23.11.2009. u 12:50

.. a i šta ću ja na Kosovu?

 Evo šta želim da kažem:

Tema jeste malo zastarela, svi su već odavno rekli šta su imali da kažu, ali kako sam ja tek juče videla ono u "Nedeljom u dva" osetila sam neodoljivu želju da kažem šta je bez veze u svemu tome. Bez veze je sve, da se razumemo (iako taj Stanković ume da bude i super)  - ali evo šta je najviše bez veze:

Najviše je bez veze doći, kao novinar, kod tog tamo čoveka, sedeti u onom lepom (dobro, znam da ima koga nervira - ali da je lep - lep je) enterijeru i imati ne znam ni ja koliko sati  za priču za njim, a pitati ga najgluplja i isključivo najgluplja pitanja, čak ne ni provokativna - jednostavno glupa. Iritantna i glupa.

Ne bih da se bavim biografijom, ne moram da nabrajam filmove i nagrade, neka je i to dosadno i opštepoznato, nije mi, na kraju,  potreban nijedan jedini argument - priča o ispijanjima nekakvog viskoja sa jednim pokojnim predsednikom i ostala pitanja koja spadaju u tu grupu su jednostavno glupa i nisu ni približno ono što odredjuje intervjuisanog. Nisu, hoću da kažem, njegov najviši domet, niti spadaju u posebne kuriozitete njegovog, ili bilo čijeg života. Ako dotični nije, recimo, bio vratar  Slobodana Miloševića - gde bi onda priča o tom posebnom danu ovog vratara, kada ga je predsednik pozvao na viski i razmenio sa njim par reči,  bila zanimljiva za slušati.

Da ne ispadne da imam posebnu želju da nekoga provociram, pokušaću da objasnim zašto je ok pričati sa spremačicom ili vratarom jednog upokojenog predsednika o ispijanju viskija, a zašto nije ok svesti na taj minorni dogadjaj razgovor sa Kusturicom. Zato što bi taj dan, kada je jedan vozač - vratar - kuvar ispijao viski sa predsednikom verovatno bio jedan od važnijih dana u sećanju tog čoveka i možda bismo kroz opis tog jednog dana u njegovom životu mogli da saznamo i kakva mu je žena, i da li je ima, i odakle je potekao i gde je sada. Sa druge strane, nije ok insistirati na toj priči sa Kusturicom zato što me je Stanković tom prilikom kao gledaoca emisije uskratio za ko zna koliko zanimljivih priča koje sam mogla da čujem od ovog svetskog reditelja, filozofa, jednog tipa koji je proputovao ceo svet i mogao je za to vreme sa mnom (gledateljkom)  da podeli brdo slika, zato što ta interesantna i netipična individua ima svašta da kaže i više je nego primitivno baviti se viskijem i pokojnim predsednikom pored svega onoga što bi taj imao da ponudi. Možda je jedino primitivnija priča o poreklu i krštenju, ali to je toliko ružno i mučno za prisećati se incidenta jedne borkinje za ljudska i ostala prava glede komentarisanja njegovog vraćanja u pravoslavlje - da ne bih sad o tome.

E, sad - zašto mene to nervira kada bih, na kraju, mogla sama da odem do planine na kojoj je ovaj gospodin pa da dobijem odgovore na pitanja za koja me je uskratio inače zanimljivi Stanković?

Zato što je to kliše, zato što deluje naručeno i zato što je dosadno i zato što mislim da su takvi performansi uzrok našeg sve većeg duhovnog (a koje implicira materijalno) siromaštva.

Ti moraš imati istomišljenike i moraš se ponašati u skladu sa "istomošljeničkim" očekivanjima - inače bolje da te nema. Odmetneš li se, kojim slučajem, od mišljenja svojih istomišljenika možeš lepo da se pozdraviš od posla, prijatelja i na kraju života (jer moraš od nečega živeti, jel?) Ako si kao neki novinarčić i želiš da imaš posao, moraš negde da pripadaš - a da bi negde pripadao moraš, kako znaš i umeš, da prestaneš da misliš - jer, ako se zezneš pa počneš to da radiš, tvoja misao vrlo lako može da te prevari i ode u sasvim suprotnom pravcu od željenog, onda se "istomišljenici" zgroze - pa ti vidi šta ćeš. (ako neko ovde nazire ispovedni ton - ne vara se, jeste ispovedni!)

U tom smislu, priča o Kusturici i Stankoviću može da bude jedna paradigma. Imaš s jedne strane odličnog novinara i sa druge jednog od najzanimljivijih ljudi za zapitkivati ga. I oni naprave taj skeč - igrokaz o neistomišljeništvu. Ne Kusturica kao ispitivani, nego ispitivač. Skeč je zabavan - to mogu da razumem, jer treba da igra mečka. Ali skeč je i zamoran. Gledamo ga već dve decenije i ne možemo da promenimo kanal. Primorani smo da ga gledamo jer ga živimo, zavisimo od njega.

I, na kraju, kakve sve to ima veze s Kosovom?

Pre nego što sam provela ovde neko vreme (svako će reći da sam ostala preko svake mere) film Emira Kusturice "Podzemlje" mi je bio u bledom sećanju i najjači utisak su mi ostavili sjajna gluma Mire Joković i Mikija Manojlovića (i ostalih, ali ajde - njih dvoje su mi baš baš ostali u sećanju). I dobro, ono "Kalašnjikov" zato što je super muzika kad igra mečka, a tu baš igra mečka. Medjutim, kada sam provela na severu Kosmeta više vremena nego što je trebalo - i slučajno na nekom kanalu uhvatila deo "Podzemlja" - shvatila sam da je taj film remek delo. Ok, ja nisam videla rat u Bosni i Hrvatskoj sem na televiziji, nemam pojma o švercu oružjem, ženama, decom, drogom i ostalim artiklima... - nisam imala pojma, hoću da kažem, dok nisam videla uživo. Dok nisam lično upoznala ljude o kojima sam pisala pre godinu i po dana - gledajući ih iz hotela kako demonstriraju ispred suda u Kosovskoj Mitrovici i brane "srpsko Kosovo", da bih posle mnogo meseci imala te iste ljude za komšije i da bih čula kako su oni tamo stajali jer ih je neko terao, jer su ih šefovi upisivali - pa ko ne dodje ostane bez posla, da bih, na kraju, dok su trajali neredi u "selu Brdjani" (koje nije selo i nije se zvalo Brdjani, ali to je duga priča) shvatila da nema nikakvih meštana - nego si to neki klinci, neki maloletni, neki što neće danas - sutra odgovarati a već imaju dosijee... ukratko, da ne brane oni "srpski sever" nego nečije poslove, neki šverc, da ne znaju šta brane ali da čvrsto veruju... dok ne porastu, kada će postati gori i ludji od svojih vodja...  Dakle, gledala sam "Podzemlje" uživo.

I zbog čega je onda važno ko je finansirao (to je u stvari vrhunac ironije i pravo postignuće) taj film, i ko je sa kim pio viski?

... i tako ću  ja, jadna, bez istomišljenika i sa jedne i sa druge strane, sedeti još neko vreme na Kosovu (ovde barem stalno igra mečka) jer kako se vratim u svoj krug dvojke dobijem napad nacionalizma i želje za srbovanjem (prosto mi dodje da zapevam "ko ne voli Radovana ne video djurdjevdana") a kad dodjem na Kosovo i vidim te prave Srbe in vivo, dobijem želju da pišem za Koha Ditore i da se držim isključivo sa Albancima.

 



Komentari (414)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 10:00 24.11.2009

Re: Naravno da je viski tema

neobavestena
Licno sam prisustvovala otvaranju kic-selendre u kojoj proslavljeni reziser ima ulogu serifa: sve je njegovo i tacka.
....
Na otvaranje te kic selendre, Kusturica je pozvao tadasnjeg predsednika Tadica i tadasnjeg premijera Kostunicu. I Tijanica, Beckovica, Kapora i svakojaki estradni i ostali kic svet Srbije.


Da stvarno, sve kic do kica (ne znam samo sta si ti tamo radila na otvaranju ). A oni koji zbilja vrede u Srbiji i obicno se pojavljajuju u Pescaniku (kad nisu u politickom savetu LDP) - njih nije bilo tamo ...

neobavestena

Kao sto onomad nije bila hrabrost piti viski na kanabetu, vec odbiti da to radis.


Za nekog ko zivi na zapadu i od zarade sa zapada je neuporedivo veca hrabrost ustati protiv jednostranog i pristrasnog nastupa tog istog zapada i, pre svega, NATO zemalja (u to spada i to da nije ni SAMO Milosevic uvek i za sve bio kriv). Naravno da je hrabrost (i danas) kritiikotavati taj isti NATO za podrsku teroristima kao sto su Taci i Haradinaj ... i za precutkivanje (i PODRSKU) etnickog ciscenja Kosova (od nealbalnaca) i Hrvatske (od Srba)... Jos ce ispasti "hrabri" one nato-ulizice koje su ih pozivali na bombardovanje i posle tvrdili da je bilo nedovoljno ... i kukavicki zatvarali oci pred namernim gadjanjem civilnih ciljeva ...
sentinel26 sentinel26 11:26 24.11.2009

Re: Na kanabeu viski a na Sarajevo granate

krkar
Nijedna radnja u proglašenju parka prirode Mokra Gora i izdavanja dozvola nije zakonita. Baš kao ni naplata takse za prolazak na magistralnom putu Užice-Višegrad koja se naplaćuje na 20 m od državne granice.
Nezakonite a jedan dio donešen od nenadležnih organa i sa elementima teških krivičnih djela.

Odluke Vlade Srbije i veliki broj uredbi koje je donijela ta vlada u periodu 2004-2009. (medju kojima su i sve o MG ) čine temelj na kome se održavaju vladajuće stranke.
Velika većina zakona je mrtvo slovo na papiru. Očuvanju te "tekovine" doprinosiće i poznati zakon o "ćutanju" koji treba da pomogne da se očuva status-kvo.

To je jedino privatno preduzeće u Evropi koje je sebi dalo za pravo da postavlja rampu na tudjoj zemlji, na tudjem (javnom ) putu i da naplaćuje "ekološku taksu" koja ne ulazi u budžet.

Svim opštinama koje su pokušale da uvode neke naknade, takse i doprinose za bilo koje namjene, Ustavni sud je osporio to pravo i poništio sve slične odluke.
Zahtev gradjana Kremne još nije došao na dnevni red, a kad će ne znamo...
Jelena Gall Jelena Gall 11:41 24.11.2009

Re: Na kanabeu viski a na Sarajevo granate

sentinel, telepatija.
upravo nadjoh prošlogodišnji strongmanov blog na kojem si iscrpno pisao o ovome. a bilo je po blogu i ranije tih priča, no ovo može biti dovoljno onome koga zanima.

odavde, pa nadole.
angie01 angie01 11:54 24.11.2009

Re: Na kanabeu viski a na Sarajevo granate

odavde, pa nadole.


na dole duboko!

A stavrno mi nije jasno prenemaganje oko toga shta nije u redu pitati bilo koju javnu lichnost u vezi stvari koje je ona chinila?

Pa intervjui se baziraju na tome!

Meni je logichnije da se kusti, ili bilo kome drugome, ko ima neko etablirano mesto u javnosti, postave pitanja o delima, koja nisu bash laka za konzumiranje- da proba barem da objasni,..mada ne znam kako, jer , je l te, biti na strani tirarina, zbog kojih je stradalo onoliko ljudi, ne pokazuje bash neku umetnichku shirinu dushe-koja kao takva egzistira na ovim prostorima-sa sve profitiranjem od istog.

Chak shta vishe- mnogo je logichnije da njemu budu postavljena takva pitanja i da on na njih odgovori, nego shto su klintonu postavljali oko sluchaja male debele sluzbenice u beloj kuci, koja se podvalachila pod njegov sto- pa posle "imala problem s tim"- jer to je njegova lichna stvar i skroz me zabole sa kim i kako on skida gace, ako je to i taj drugi hteo- pa bio on predsednik use ili ne, ( a on chovek odgovorio)- ali, da li je on u nekom prljavom savezu, gde je gomila nevinih beskrompomisno gurnuta u bezdan, imao ulogu i zashto- to me vec zanima!
sentinel26 sentinel26 13:21 24.11.2009

Re: Na kanabeu viski a na Sarajevo granate

angie01
odavde, pa nadole.
na dole duboko!
A stavrno mi nije jasno prenemaganje oko toga shta nije u redu pitati bilo koju javnu lichnost u vezi stvari koje je ona chinila?
Pa intervjui se baziraju na tome!
Meni je logichnije da se kusti, ili bilo kome drugome, ko ima neko etablirano mesto u javnosti, postave pitanja o delima, koja nisu bash laka za konzumiranje- da proba barem da objasni,..mada ne znam kako, jer , je l te, biti na strani tirarina, zbog kojih je stradalo onoliko ljudi, ne pokazuje bash neku umetnichku shirinu dushe-koja kao takva egzistira na ovim prostorima-sa sve profitiranjem od istog.
Chak shta vishe- mnogo je logichnije da njemu budu postavljena takva pitanja i da on na njih odgovori, nego shto su klintonu postavljali oko sluchaja male debele sluzbenice u beloj kuci, koja se podvalachila pod njegov sto- pa posle "imala problem s tim"- jer to je njegova lichna stvar i skroz me zabole sa kim i kako on skida gace, ako je to i taj drugi hteo- pa bio on predsednik use ili ne, ( a on chovek odgovorio)- ali, da li je on u nekom prljavom savezu, gde je gomila nevinih beskrompomisno gurnuta u bezdan, imao ulogu i zashto- to me vec zanima!

Pa ni ja ga ne bih pitao o tome.

Ali, pošto gospodin tvrdi da "ne zna ko je ubijao muslimane" da "ne zna za genocid u Bosni" da to "treba da utvrdi sud", istina ne reče na koji sud je mislio, pitao bih ga da li je možda čuo za nekoliko pojedinačnih presuda Haškog tribunala ili možda za presudu MSP po tužbi BiH protiv Srbije u kojoj je utvrdjeno da genocid postoji ili možda i za njega ti sudovi ne postoje.

Svako ko ima mogućnost da odbije da odgovori na neko pitanje nema prava da se ljuti što je sebe doveo u poziciju da mu bude postavljeno.
Nije tražio da mu se unaprijed dostave pitanja.

Pošto je javnosti dao objašnjenje za prekid intervjua i pošto je vratio materijal koji su oni po njemu "zaboravili" (a po Stankoviću im je bio oduzet ) vjerovatno zbog straha od mogućih kora od banane, on je dao nekoliko izjava u kojima je veoma negativno govorio o Stankovićevoj ličnosti.
U jednoj ga je nazvao "nakaradnim ratnim huškačem", pa se pitam postoje li i naoposleni ratnih huškači pored ovih prvih.
Kusturica je od Stankovića zatražio da razgovaraju o ustašama a kada je ovaj odmah pristao, on se pokajao i odustao.
Sve one naknadne izjave ukazuju na indirektno priznanje sopstvene krivice i prikriveno kajanje koje nema hrabrosti javno da iskaže.
krkar krkar 13:26 24.11.2009

Re: Na kanabeu viski a na Sarajevo granate

Predrag Brajovic

krkarKad je na protivzakonit način područje ušlo u režim zaštite seljaci nisu imali nikakvog izbora osim da prodaju Kusturici (AKO je sve otkupio, nisam siguran) jer je plan gazdovanja iovako donošen naknadno prema onome što je Nemanja izgradio ili namerio da izgradi.Ма колико било мило многима овако нешто да чују, ово напросто није тачно и јесте најобичније опањкавање. (Слично као онај несретни почетни коментар neobaveštene). Но, добро, свако и ђавола и Бога прави према својој мери.


Tačno je.
tyson tyson 16:12 24.11.2009

Re: Na kanabeu viski a na Sarajevo granate

A stavrno mi nije jasno prenemaganje oko toga shta nije u redu pitati bilo koju javnu lichnost u vezi stvari koje je ona chinila?
Šta to znači "javna ličnost" i zašto bi npr. Kusturica imao obavezu da toleriše i odgovara na bilo koje pitanje? Zaista ne razumem odakle proističe ta obaveza.

Jedini koji bi morali da odgovaraju na skoro sva pitanja su političari - oni izabrani, jer su u službi javnosti (građana), i oni neizabrani da bi se dodvorili javnosti (građanima) i bili izabrani.

dakle,
Pa intervjui se baziraju na tome!
intervju po zamisli novinara može da se zasniva na čemu god predmetni insistira, ali mu to nikako ne garantuje da će odgovore dobiti, ili da mu neće biti uskraćeno gostoprimstvo u nečijem domu zbog bezobrazluka npr.


mada ne znam kako, jer , je l te, biti na strani tirarina, zbog kojih je stradalo onoliko ljudi, ne pokazuje bash neku umetnichku shirinu dushe-koja kao takva egzistira na ovim prostorima-sa sve profitiranjem od istog.
Zanimljivo gledište; znači, video se sa tiraninom, sedeo na kanabetu, popio viski... Sećam se jednog sličnog događaja iz zime 1997, u vreme kada smo bili prebijani na ulicama od strane tiraninove policije...


Chak shta vishe- mnogo je logichnije da njemu budu postavljena takva pitanja i da on na njih odgovori, nego shto su klintonu postavljali oko sluchaja male debele sluzbenice u beloj kuci, koja se podvalachila pod njegov sto- pa posle "imala problem s tim"- jer to je njegova lichna stvar i skroz me zabole sa kim i kako on skida gace, ako je to i taj drugi hteo- pa bio on predsednik use ili ne, ( a on chovek odgovorio)
Klinton je uzgredno prozivan za neverstvo (kolateralna dobit za njegove protivnike); ono šta mu je ozbiljno zamerano i za šta je umalo izgubio mandat pre vremena je to što je pod (sudskom) zakletvom lagao da nije imao seksualni odnos sa malom debelom službenicom, za šta se u SAD krivično odgovara. Dakle, nije toliko bio bitan sam slučaj oralnog seksa, već laganje pod zakletvom. Razumem zašto je tebi za oko zapao intrigantni detalj felacia jednog predsednika i jedne male debele službenice, ali si u toj posvećenosti propustila suštinu.


Taska Dana Taska Dana 14:41 23.11.2009

Dok sam citala

ovaj post shvatila sam zasto ga citam...Zbog Ane Radmilovic....Fantasticno pise Ana!
Sjajno!
ana_radmilovic ana_radmilovic 16:20 23.11.2009

Re: Dok sam citala

hvala, hvala :)
schweppes92 schweppes92 14:45 23.11.2009

Pinki je video Tita

Nije mi baš najjasnije zbog čega se prosečni gradjaniin, kritičkim ambicijama vodjen, po pravilu hvata teme "ispijanja viskija". Valjda zbog toga što ih njihove elite, pozicione ili opozicione, svejedno, uveravaju da je tako šta važno. A te elite su upravo ljudi kojima je listom poznato da je u Srbiji svako sa svakim ispijao viski. I Čeda sa Šiptarom, i Dindjić sa Miloševićem, i Žarković sa Miškovićem i Dačić sa Vukom Draškovićem... I Šami sa ... ko je god naišao... I da vidim tog ko bi 90-ih odbio poziv Predsednika. Tvrdim da takvog u domaćoj političkoj ekipi nema. Ko je taj ko bi odbio Đindjićev poziv? Ko bi danas ignorisao Tadića? Jedino su, koliko se ja sećam, košarkaši odbili da prisustvuju dočeku koji je organizovao DOS.

Stankovićev pokušaj intervjua je, složiću se sa autorkom, više nego primitivan. Stanković, umišljeno nastupajući kao kredibilna moralna instanca, a u zlonamernom i grubo priprostom naumu, poveo je intervju ravno u ćorsokak. Nije valjda očekivao da će mu se Kusturica izviniti, da će, pokajanja radi, oko Mećavnika na krkače poneti šargansku mečku ? Naročito posle Stankovićevih očiglednih "kreativnih interpretacija", kojima je režiserov umetnički doživljaj podmetnuo kao politički čin, bilo je jasno da je njegova motivacija sumnjiva i da Kusturica neće hteti da tu bezvezariju nastavi dalje. Biće da su Stankovića "Srpski borci i borkinje za ljudska prava", koji su listom trčali u Zagreb ne bi li se pred "demokracijom" ritualno posuli pepelom, uverili da je njegov način sasvim prihvatljiv. Čak poželjan.
Taska Dana Taska Dana 14:46 23.11.2009

Jod da dodam....

ko jos nije sve razumeo o prici o kojoj se u njenom sjajnom tekstu prica....sad ce razumeti.
dj dj 15:02 23.11.2009

emire vrati se, nemanja je dosadan

slazem se da je bez veze, pogotovo sto je nemanji prakticno dosao u goste. ako je vec hteo da bude provokativan mogao je da ga pita kako je moguce da je zaboravio da pravi glediljive filmove i da li je svestan da onio sto radi u poslednjih 15 godina na skali dosadnosti vise i ne moze da se izmeri.. to je valjda ono sto jedan reditelj sebi ne sme da dopusti. a sta nemanja misli o slobi, koji viski pije, jel izvlaci lajne sa maradonom, jel nosi ratku voce u stek.. ma koga vise briga
ivana23 ivana23 15:19 23.11.2009

***

TORINO – Slavni reditelj Emir Kusturica primio je na svečanom zatvaranju 27. filmskog festivala u Torinu novoustanovljenu nagradu „Gran premio Torino” koju mu je uručio direktor festivala Đani Amelio.

Laureat Kusturica izjavio je Tanjugu da je srećan zbog ovog priznanja, kao i zbog života koji je lep i nepredvidljiv.

„Ko bi slutio u onom trenutku pre 56 godina, kada sam rođen među sirotinjom u Sarajevu, da ću stajati ovde usred visoko industrijalizovane Evrope i dobijati nagradu za ukupan filmski opus. To je zaista impresivno”, rekao je Kusturica.

...........
„Poznati italijanski reditelj Amelio, koji je i inicirao ovo priznanje za celokupno delo, izrazio je nadu da to nije samo nagrada za prošlost već i za budućnost”, rekao je Bradić.

On je dodao da je Amelio, čestitajući Kusturici, izjavio da je prihvatio da budu direktor festivala upravo zato da bi jednoga dana mogao da mu dodeli i uruči nagradu.



Kusturici nagrada „Gran premio Torino” - 22/11/2009
Rejlem Rejlem 16:36 23.11.2009

Re: ***

ivana23
TORINO – Slavni reditelj Emir Kusturica primio je na svečanom zatvaranju 27. filmskog festivala u Torinu novoustanovljenu nagradu „Gran premio Torino” koju mu je uručio direktor festivala Đani Amelio.Laureat Kusturica izjavio je Tanjugu da je srećan zbog ovog priznanja, kao i zbog života koji je lep i nepredvidljiv.„Ko bi slutio u onom trenutku pre 56 godina, kada sam rođen među sirotinjom u Sarajevu, da ću stajati ovde usred visoko industrijalizovane Evrope i dobijati nagradu za ukupan filmski opus. To je zaista impresivno”, rekao je Kusturica............„Poznati italijanski reditelj Amelio, koji je i inicirao ovo priznanje za celokupno delo, izrazio je nadu da to nije samo nagrada za prošlost već i za budućnost”, rekao je Bradić.On je dodao da je Amelio, čestitajući Kusturici, izjavio da je prihvatio da budu direktor festivala upravo zato da bi jednoga dana mogao da mu dodeli i uruči nagradu.Kusturici nagrada „Gran premio Torino” - 22/11/2009

Žali bože arčenja nagrada...
Jedini Kusturičin doprinos vredan pažnje su prva dva filma, naročito prvi. Mada mi se tu vremenom javilo pitanje - je li zasluga za ta dva filma Kustina ili Sidranova.
A što se Stankovića tiče...slažem se sa svima gore koji misle da ono što on radi baš i nije novinarstvo. Ali mi nije žao što se Kusta izblamirao. Prosto, krkanluk (od imenice "krkan" mu je lepo izbio na površinu.
Oko Kuste još...voleo bih malo da se presaberu njegove finansije na nekom mestu. I način na koji je od Koštunjavog dobio zemljište na "gazdovanje". A što se filmova tiče ne očekujem od njega više ništa novo ni kvalitetno. Već 25 godina uostalom ništa dobro nije ni snimio.
libkonz libkonz 16:41 23.11.2009

Re: ***

Jedini Kusturičin doprinos vredan pažnje su prva dva filma,

a Zlatnu palmu za Podzemlje mu je, pretpostavljam, sredio Džarovski.
dj dj 16:43 23.11.2009

Re: ***

„Poznati italijanski reditelj Amelio, koji je i inicirao ovo priznanje za celokupno delo, izrazio je nadu da to nije samo nagrada za prošlost već i za budućnost”, rekao je Bradić.


cuj, ja mozda ne znam sta je sofisticirano ali sta je dosadno to mi je odmah jasno. emir je veliki umetnik koji je zaduzio domacu i svetsku kinematografiju, nemanja je nadrkani intelektualac koga verovatno ni sopstvean zena ne moze da slusa i gleda duze od par minuta, a nejgove filmove ni toliko. uostalom. i u citiranoj recenici spominju se samo proslost i buducnost, i uvazeni gospodin amelio nije mogao da prevali preko usana da je nagrada dodeljenja za nemanjina aktuelna ostvarenja.
blogovatelj blogovatelj 17:49 23.11.2009

Re: ***

a Zlatnu palmu za Podzemlje mu je, predpostavljam, sredio Džarovski.


I nagradu za reziju za "Dom za vesanje" mu je sigurno neko sredio.
Vi, neupuceni, pogledajte KO je bio sef zirija kad je on dobio Palmu za Podzemlje. Zena, nobelovac, belkinja, koja je o rasizmu u Juznoj Africi pisala kad to nije bilo preporucljivo. Preporucujem i da procitate nesto sto je ona pisala. Zove se Nadin Gordimer.
Rejlem Rejlem 09:30 24.11.2009

Re: ***

blogovatelj
a Zlatnu palmu za Podzemlje mu je, predpostavljam, sredio Džarovski. I nagradu za reziju za "Dom za vesanje" mu je sigurno neko sredio.Vi, neupuceni, pogledajte KO je bio sef zirija kad je on dobio Palmu za Podzemlje. Zena, nobelovac, belkinja, koja je o rasizmu u Juznoj Africi pisala kad to nije bilo preporucljivo. Preporucujem i da procitate nesto sto je ona pisala. Zove se Nadin Gordimer.

Uopste ne tvrdim da mu je neko nesto sredjivao. Jednostavno, Kusta je precenjen, i zivi na slavi prva 2 filma.
Underground je mozda najniza tacka. Upropascena dobra ideja Dusana Kovacevica. Lutanje izmedju kalambura i ozbiljnih poruka, a na kraju skroz deplasirane politicke varijante, bljutave alegorije a la "pacovski kanali", sve u svemu kao da je scenario pisao nacionalno podoban trash novinar. A ne neko ko pretenduje da se zove umetnikom.
neoplant neoplant 10:36 24.11.2009

Re: ***

А ни Сале Ђорђевић није дао све оне трице јер је једаред поклонио лопту са потписима свих репрезентативаца бившем председнику?
pavinho pavinho 15:20 23.11.2009

Kao prvo...

...ocekivao sam,po medijskim najavam da je to sve bilo puno zesce i sukob(verbalni i drugi) i stankoviceva pitanja.po onome jucer ispada da kusturica ima dosta kratak fitilj.
drugo...pa jasno da ce stankovic pitati kusturicu upravo to njegovo surovanje sa milosevicem.ipak je to politicki talk-show.i ko go gleda taj show shvaca da stankovic nije takav ekskluzivno prema kusturi.i radi toga je jedan od najboljih(ako ne i najbolji)novinar na ovim prostorima, jer postavlja neugodna pitanja i,sta je jos vaznije, ne dopusta sugovornicima da izbjegnu odgovore na ista
trece...malo of topic...vidio sam u komentarima na b92 da mnogi stankovicu zamjeraju sta on ima pitat(provocirat) tako uspjesnog i nagradivanog redatelja...po tome michaela jacksonna niti jedan novinar ne bi smio pitat nista.pogotove ne o stvarima koje su van njegova umjetnickog stvaralastva,a koje su u zadnjim godinama njegove karijere(zivota) bile zanimljivije za javnost od njegovih novih pjesama...ili mike taysona

cetvrto...sto se tice placenih(prisiljenih) prosvjednika,postoji jos jedan aspekt...u knjizi mcmafia pise kako je arkan istovremeno sa svojom strankom i vojskom bunio i naoruzavao srbe na kosovu i trgovao s albancima heroinom. i sad kad covik pomili na jadnike kod kojih je upalila njegova propaganda i koji su zato izgubili zivot,a sve zato da on u ratnom kaosu vise profitira.
mayo1 mayo1 15:55 23.11.2009

Re: Kao prvo...

pavinho:
...pa jasno da ce stankovic pitati kusturicu upravo to njegovo surovanje sa milosevicem.ipak je to politicki talk-show.i ko go gleda taj show shvaca da stankovic nije takav ekskluzivno prema kusturi.i radi toga je jedan od najboljih(ako ne i najbolji)novinar na ovim prostorima, jer postavlja neugodna pitanja i,sta je jos vaznije, ne dopusta sugovornicima da izbjegnu odgovore na ista


Točno, to je stil te emisije... Stanković uvijek postavlja pitanja koja baš nisu po volji sugovornika. I
inzistira na odgovoru, što je rijetka odlika naših novinara, koji obično sugovorniku idu niz dlaku.

Ovdje doslovno razvaljuje ministra vanjskih poslova Jandrokovića:

[url=http://www.youtube.com/watch?v=uIdSrmsiCBA]
bachuska bachuska 15:26 23.11.2009

zamena teza po obicaju!

stankovic nije dolazio emiru ni u kakve goste, kako je to posle bilo zgodno da se preformulise, nego doso covek da radi intervju tamo gde emiru odgovara. ako je ko kome gost, onda je to kusturica u stankovicevoj emisiji. a sa druge strane, ta emisija se bavi, kao sto je i kusturici verovatno poznato, temama koje su iskljucivo politicke, a gosti koji dolaze u emisiju, koji su ne samo politicari, nego i umetnici, biznismeni i ostali javni likovi, odgovaraju na provokativna pitanja u vezi sa svojim politickim stavovima, angazovanjem i idealima. kusturica je svojim delovanjem iskljucivo sam doprineo da ga se tretira kao portira koji pije viski sa (ne bilo kojim) predsednikom. jedina razlika izmedju portira i emira je sto kusturica ucestvuje kao jedan od glavnih govornika na opstenarodnodrzavnojparadi "kosovo je srbija!"
antioksidant antioksidant 15:27 23.11.2009

.

Najviše je bez veze doći, kao novinar, kod tog tamo čoveka, sedeti u onom lepom (dobro, znam da ima koga nervira - ali da je lep - lep je) enterijeru i imati ne znam ni ja koliko sati za priču za njim, a pitati ga najgluplja i isključivo najgluplja pitanja, čak ne ni provokativna - jednostavno glupa. Iritantna i glupa.

stankovicevo pravo je da pita sve
kusturicino pravo je da odgovara na pitanja kao i da izbaci novinara napolje
vec sam rekao ali da ponovim:
obojica su profitirala od intarvjua (sa sve "vatrenim" prekidom istog).
svako kod svoje publike

Predrag Brajovic

neobavestenaLicno sam prisustvovala otvaranju kic-selendre u kojoj proslavljeni reziser ima ulogu serifa: sve je njegovo i tacka.Баш необично... А што то не би било његово кад је све изградио својим парама које је зарадио у иностранству и незнатним делом овде? Базен, бископску дворану, цркву, апартмане, посластичарницу, галерију, ресторан – подигао човек од свог рада и рекао: "Ово је моје." И прогласио самог себе за тамошњег градоначелника. Пази дрскости, сад још у својој кући самом себи дао титулу. Што је још горе, сад хоће да од тих својих инвестираних пара још и зарађује. Чист подли капитализам, на слободном туристичком тржишту и тржишту идеја.Него, neobavestena, зар се не стидиш што си била на отварању те "кич-селендре"?

samo jos jedno pitanje - kako je kusturica dosao do kontrole nad tim hiljadama hektara tamo na planini? kupio je ili je vlada osnovala nacionalni park a njega imenovala za direktora istog? i za sta tacno kusturica kaze da je njegovo? kuce u selu koje je izgradio svojim novcem ili za nacionalni park u kome je direktor?


schweppes92
........Stankovićev pokušaj intervjua je, složiću se sa autorkom, više nego primitivan. Stanković, umišljeno nastupajući kao kredibilna moralna instanca, a u zlonamernom i grubo priprostom naumu, poveo je intervju ravno u ćorsokak. Nije valjda očekivao da će mu se Kusturica izviniti, da će, pokajanja radi, oko Mećavnika na krkače poneti šargansku mečku ?......

ne zaboravi samo da je stankovic odgovorio na kusturicino pitanje kako se kao gradjanin hrvatske oseca povodom cinjenice da je iy hrvatske proterano 250 000 srba (rekao je da se kao gradjanin hrvatske ne oseca prijatno zato sto je broj srba smanjen sa 11% na 3%).
a ovo - da li je stankovic ocekivao kusturicino izvinjenje? - pa naravno da ne. potreban je bio intervju koji ce se prepricavati a ovaj se prepricava vrlo efektno "kusturica ih sutnuo s planine"!

a mogao je intervju biti bolje vodjen - to je nesporno
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:36 23.11.2009

Re: .

antioksidant

АО, пријатељу, не сумњам да питаш оно што и сам видиш, али 'ајде да ти ипак одговорим: његово је оно што је својим парама саградио, а он је само директор националног парка, на које га је место поставила Влада. (Баш сам био пазио шта пишем;-) А директори државних предузећа смењиви су као и владе. Кад Кустурица не буде више директор тог националног парка, неће те шуме и ливаде понети са собом у пензију или у Француску, оне ће остати на истом месту где су и сада.

Сад, можеш да питаш да ли је било јавног конкурса за то директорско место, то је паметније и провокативније питање, али ја се њим баш нешто нећу и бавити. Има других спремних на то, не сумњам ;-)
antioksidant antioksidant 15:55 23.11.2009

Re: .

Сад, можеш да питаш да ли је било јавног конкурса за то директорско место, то је паметније и провокативније питање, али ја се њим баш нешто нећу и бавити. Има других спремних на то, не сумњам ;-)

brajovicu, ne pitam ja sta je kusturicino vec za sta on kaze da je njegovo?
priznaces da ima razlike
a sto se tice smenjivosti - ne sumnjam da ce jednog dana kusturica biti smenjen (ako ni zbog ceg drugog - prestarice jednog dana) ali onda bi rasprava isla u smeru - da li je kusturica razvojem nacionalnog parka radio u sustini na povecanju vrednosti svoje imovine?
(kazu da je prvo isecena staza za skijanje pa je donesen propis o zabrani sece drveca)
ali nije to ni bitno
kusturica je koloritna osoba i cela ta prica se uklapa u njegov "kolorit"
nije kusturica nista lose uradio sto je zvao ceo drzavni vrh na planinu da otvara svoj mecavnik
pitanje je gde je drzavni vrh potrcao tako zeljan da se slika pored dvostrukog pobednika kanskog festivala?
(inace, slatko sam se nasmejao kad je stankovicu rekao (dok je "razgovor o viskiju" jos tekao): " u tim mojim oscajima koje sam imao jer sam pobedio u kanu, (pa onako u prolazu) sto vi nikad necete razumeti do kraja jer nikad necete pobediti u kanu"...)

ljudska sujeta je cudo..
cudo
Colin_bgd Colin_bgd 15:51 23.11.2009

Otuzno...

Stankovic je jednostavno u sekundi izveo Kusturicu izvan njegove “comfort zone” (pri cemu neko ko je stvarno pravi umetnik nikad i ne obitava u istoj, niti ona uopste po definiciji i postoji za pravog umetnika), i to jos u njegovoj sopstvenoj dnevnoj sobi (da ne ulazimo sad u to sta je tamo u tim sumama ZAISTA njegovo), i ovaj to nije mogao da otrpi, vec je kao klasican siledzija, kad nema sta da kaze mozgom, prebacio sve na teren razgovora pesnicama.

Meni je licno Kusturice zao. Mislim da je strasno ziveti sa samo-saznanjem da je mogao biti veliki umetnik, a ispao je i ostace samo jedan puki “sluzbenik”, pa makar dobijao svake godine do penzije Oskare i Zlatne Palme i ostala priznanja mrskog mu, ali uz finansijski zacin ipak svarljivog, Zapada.
ivana23 ivana23 16:02 23.11.2009

Re: Otuzno...

prebacio sve na teren razgovora pesnicama.

Kakve sad pa pesnice?
Colin_bgd Colin_bgd 16:07 23.11.2009

Re: Otuzno...

Kakve sad pa pesnice?

Pa dobro, nije doslo skroz do toga, ali prvi korak, da ne kazem neophodan uslov, je bio vise nego ispunjen...
Zen Master Zen Master 16:28 23.11.2009

Re: Otuzno...

Colin_bgd

Meni je licno Kusturice zao. Mislim da je strasno ziveti sa samo-saznanjem da je mogao biti veliki umetnik, a ispao je i ostace samo jedan puki “sluzbenik”, pa makar dobijao svake godine do penzije Oskare i Zlatne Palme i ostala priznanja mrskog mu, ali uz finansijski zacin ipak svarljivog, Zapada.


Hmmmm sorry zaista ali ko mu dodješ jebemlimu sad pa ti te da pričaš tako olako šta je on mogao biti a sada nije i otkud ti znaš bilo šta o samo-saznanjima Emira Kusturice ?! Mislim koje su ti kvalifikacije za tako jake reči ako smem da pitam ?! Jesi li to možda išao u večernju školu za vidovnjake kod Ljubiše Trgovčevića ili eventualno kao kapiraš da ono što ti misliš je neka univerzalna istina koja će sama po sebi postati etalon za ostatak sveta te samim tim i za Emira Kusturicu tj njegovo samo-saznanje !?
Colin_bgd Colin_bgd 17:07 23.11.2009

Re: Otuzno...

Mislim koje su ti kvalifikacije za tako jake reči ako smem da pitam ?!
Ja nigde nisam tvrdio da sam ja 100% u pravu, samo sam izneo svoje sopstveno misljenje i sopstvenu procenu moguceg Emirovog razmisljanja na osnovu onoga kako se on ponasa, sta govori i sta radi. Emir je javna licnost, pa je tako podlozan sudu svakojake javnosti, pa se eto i moja malenkost se usudila da napise koju rec. A i nije tesko uociti Emirov kompleks velicine planine na kojoj sedi…

Sad, ako hocemo da se pravimo naivni i neobavesteni, mozemo i to, ali da Emir ima vise ista da kaze, on bi to mozda i dalje govorio kroz svoje filmove, a ne bi ostao samo portparol porazene ideologije, i smesni “kriticar” Zapada koga prezire samo zato sto ga apsolutno ni malo ne razume…

Domazet Domazet 18:53 23.11.2009

I da Kusta nije napravio to shto jeste...

Colin_bgd
Stankovic je jednostavno u sekundi izveo Kusturicu izvan njegove “comfort zone” (pri cemu neko ko je stvarno pravi umetnik nikad i ne obitava u istoj, niti ona uopste po definiciji i postoji za pravog umetnika), i to jos u njegovoj sopstvenoj dnevnoj sobi (da ne ulazimo sad u to sta je tamo u tim sumama ZAISTA njegovo), i ovaj to nije mogao da otrpi, vec je kao klasican siledzija, kad nema sta da kaze mozgom, prebacio sve na teren razgovora pesnicama.

Meni je licno Kusturice zao. Mislim da je strasno ziveti sa samo-saznanjem da je mogao biti veliki umetnik, a ispao je i ostace samo jedan puki “sluzbenik”, pa makar dobijao svake godine do penzije Oskare i Zlatne Palme i ostala priznanja mrskog mu, ali uz finansijski zacin ipak svarljivog, Zapada.
...ipak bi bio od krucijalnog znachaja za srpsku kulturu. Poshto je postao nepogreshivi litmus za svu zavist, jalovost i seljachiju (nemoj da bi ovo neko na bilko koji nachin doveo u vezu sa selom i stanovnicima sela) koji kuljaju iz BoljeSrBijanskih Arbitri Elegantiae...Kao shto neko ovde reche, sujeta je chudo, narochito kada nema chime da se hrani...
tyson tyson 16:32 24.11.2009

Re: Otuzno...

Mislim da je strasno ziveti sa samo-saznanjem da je mogao biti veliki umetnik, a ispao je i ostace samo jedan puki “sluzbenik”
Čiji službenik...?




miloradkakmar miloradkakmar 15:59 23.11.2009

Skeč

. i tako ću ja, jadna, bez istomišljenika i sa jedne i sa druge strane, sedeti još neko vreme na Kosovu (ovde barem stalno igra mečka) jer kako se vratim u svoj krug dvojke dobijem napad nacionalizma i želje za srbovanjem (prosto mi dodje da zapevam "ko ne voli Radovana ne video djurdjevdana" a kad dodjem na Kosovo i vidim te prave Srbe in vivo, dobijem želju da pišem za Koha Ditore i da se držim isključivo sa Albancima.

Sad ti stvarno verujem da si na Kosovu.
I mene si ubedila u neke stvari.
Odličan tekst , Ana.
ana_radmilovic ana_radmilovic 16:23 23.11.2009

Re: Skeč

A zar je do sad bilo sumnjivo? Mislim, to da sam na Kosovu... :)
Hvala, u svakom slučaju
miloradkakmar miloradkakmar 16:51 23.11.2009

Re: Skeč

ana_radmilovic
A zar je do sad bilo sumnjivo? Mislim, to da sam na Kosovu... :)
Hvala, u svakom slučaju

Ma , nije.
Citirano, u prvom komentaru, je toliko istinito da jednostavno ne može biti drugačije, odnosno da čovek ukoliko nije u događaju i ne dotiče ga se, o njemu može samo da razmišlja, ali nikako da shvati suštinu stvari. A, suština je u detaljima koje pominješ u tekstu govoreći o Kosovu.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 16:01 23.11.2009

stanković

je za mene prestao biti novinar posle sramnog intervjua sa Zafranovićem.
napao čoveka zašto se u filmu "okupacija u 26 slika" bavi samo ustaškim zločinima a ne i partizanskim.
ivana23 ivana23 16:06 23.11.2009

Re: stanković



Nije montaza, sa sajta - net.hr
gorran2 gorran2 16:07 23.11.2009

Re: stanković

Stvarno, na kraju se sva ozbiljna pitanja pretvore u medijski cirkus, a "ozbiljni" ljudi u medijske klaunove.
ivana23 ivana23 16:15 23.11.2009

Re: stanković

gorran2
Stvarno, na kraju se sva ozbiljna pitanja pretvore u medijski cirkus, a "ozbiljni" ljudi u medijske klaunove.

Izaberu sami, na zalost.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 16:24 23.11.2009

Re: stanković

let 3 mu je pomerio dupe u emisiji.
libkonz libkonz 16:26 23.11.2009

Re: stanković

let 3 mu je pomerio dupe u emisiji.

gledao sam. tu je on prekinuo emisiju i rekao dosta. A sad kao napada Kusturicu.
mostarac mostarac 16:26 23.11.2009

Re: stanković

Srđan Mitrović
let 3 mu je pomerio dupe u emisiji.

Da, oni su mu stvarno uzeli meru.
Morao je pre vremena emisiju zavrsiti.
Kazezoze Kazezoze 16:42 23.11.2009

Re: stanković

Srđan Mitrović
let 3 mu je pomerio dupe u emisiji.

blogovatelj blogovatelj 18:00 23.11.2009

Re: stanković

gledao sam. tu je on prekinuo emisiju i rekao dosta. A sad kao napada Kusturicu


Preporuka za ovo.

Ko ne zna, o ovome je rec

A ako Stankovic moze da prekine emisiju, zasto ne bi i Kusta?!
libkonz libkonz 16:18 23.11.2009

Faca je Kusturica

Što bi se on maltretirao da odgovara na provokativna Stankovićeva pitanja. Niti je političar, niti nekome mora da odgovara za svoje postupke.
pnbb pnbb 16:43 23.11.2009

Re: Faca je Kusturica

niti nekome mora da odgovara za svoje postupke.

upravo tako
kao sto iam pravo da koristi svoj publicitet, da posalje poruiku, ili propagira ideju...

s tim sto je moje potpuno pravo da mis e ne svidja ta poruka

u2, na primer, uopste vise ne slusam
dok se bavio samo muzikom, bilo je ok
ninasimone ninasimone 18:13 23.11.2009

Re: Faca je Kusturica

Isto kao sto Stankovic ima pravo da postavlja pitanja kakva hoce. Njegova emisija, njegov intervju, ako nekom on odgovara, to su njegovi urednici i sefovi. S druge strane, ako bi neko postavio neka druga pitanja, moze da ode do Kusturice i pita. Kusturica ima pravo da ne odgovori, ima pravo i da izbaci 'postavljaca pitanja' ako se intervju desava u njegovoj kuci ili da demonstrativno izjuri napolje ako je u studiju. Ono na sta nema pravo je da zabrani da se pitanja postavljaju, ma kako glupa, nevazna ili provokativna ona bila.

Isto vazi i za tematiku. Kusturica jeste reditelj ali je i javna licnost ciji postupci i misljenja imaju mnogo veci uticaj na drustvo nego da je bio puki vratar kod Milosevica. Izlozio je sebe svetu svojom umetnoscu, stavom, pa i poslovnim potezima i, u tom smislu, sve je fair game. Nema razloga da bude zasticen ko beli medved zato sto se nadobijao nagrada, niti ima razloga da se ponisti sve sto je u zivotu uradio. Svako moze da zauzme stav u odnosu na njega. Moze se ceniti njegova umetnost a ne ceniti politicko angazovanja. Neko nece biti u stanju ta dva da razdvoji pa ce iz protesta prestati da gleda njegove filmove, ko' sto su Norvezani vratili knjige Knutu Hamsunu posle rata. Takodje, moze (i treba) poreska inspekcija da mu zaviri u knjige ko' i svakom drugom gradjaninu sto viri. Prosto ko pasulj.
mariopan mariopan 00:11 24.11.2009

Re: Faca je Kusturica

ovde barem stalno igra mečka)

Ovo ti je dobro.
Ali ume ta mečka da zaigra i pred tuđim vratima pa se ne sekiraj. Kada se umori otići će dalje.
adam weisphaut adam weisphaut 17:54 23.11.2009

Mislim da je Stanković sjajno

prošao, pustili ga Kusta i renđeri iako se isti vodi Dušanovim zakonikom, mogao je da ih meti konjima na repove...
blogovatelj blogovatelj 18:04 23.11.2009

Re: Mislim da je Stanković sjajno

prošao, pustili ga Kusta i renđeri iako se isti vodi Dušanovim zakonikom, mogao je da ih meti konjima na repove...


Mislim da je ovo pravi argument. Sta prijatelju dokazujes ovom recenicom? A ja sve i dalje mislim da ovde dolaze ljudi koji imaju sta da kazu! Kako samo gresim...
gorran2 gorran2 18:05 23.11.2009

Re: Mislim da je Stanković sjajno

Prema mom pravnom znanju, adekvatna kazna bi bilo osmuđivanje...
gorran2 gorran2 18:06 23.11.2009

Re: Mislim da je Stanković sjajno

A ja sve i dalje mislim da ovde dolaze ljudi koji imaju sta da kazu!
Ne preteruj...
adam weisphaut adam weisphaut 18:09 23.11.2009

Re: Mislim da je Stanković sjajno

Mislim da je ovo pravi argument. Sta prijatelju dokazujes ovom recenicom. A ja sve i dalje mislim da ovde dolaze ljudi koji imaju sta da kazu! Kako samo gresim...

Dokazujem plemenitost gospodara, ja kad sam video Kustu sa sve šubarom )i ako me sećanje ne vara, Dušanovim zakonikom na RTS-u), pomislih ovo je inkarnacija cara Dušana glavom i bradom...
gorran2
Prema mom pravnom znanju, adekvatna kazna bi bilo osmuđivanje...

Hvala na dopuni, dragi kolega...
mikimedic mikimedic 18:41 23.11.2009

Re: Mislim da je Stanković sjajno

renđeri


'rendzeri'

nastavnice.

(i nemoj mi zameriti sto nemam yu karaktere).
adam weisphaut adam weisphaut 18:45 23.11.2009

Re: Mislim da je Stanković sjajno

'rendzeri'

Jok, renđeri, rekoh pošto su se njegovi drugari iz DSS-a palili na Legiju i Zemunce, da ubacim šatrovačko meko đ, ć i slićno da budem dopadljiviji...
(i nemoj mi zameriti sto nemam yu karaktere).

Naravno da neću, nisam minuciozan kao ti...
mikimedic mikimedic 18:57 23.11.2009

Re: Mislim da je Stanković sjajno

Jok, renđeri, rekoh pošto su se njegovi drugari iz DSS-a palili na Legiju i Zemunce, da ubacim šatrovačke meke đ, ć i slićno da budem dopadljiviji...


a ja rekoh posto mesas ta dva slova?

(sto mi naravno nikad ne bi smetalo da se ne predstavljas kao nastavnik gradjanskog vaspitanja. e sad, po meni, jedan nastavnik takve greske nikad ne bi smeo da pravi.)



minuciozan


i opet frljanje stranim recima i izrazima, a da nismo sto posto sigurni u znacenje? da to shvatim kao kompliment?

mozda ne bi bilo lose za promenu da pokusas da budes minuciozan?
a i skolarci bi mozda imali vise koristi.

adam weisphaut adam weisphaut 19:00 23.11.2009

Re: Mislim da je Stanković sjajno

a ja rekoh posto mesas ta dva slova?

Nemoj da misliš previše, ne ide ti od ruke :)
i opet frljanje stranim recima i izrazima, a da nismo sto posto sigurni u znacenje? da to shvatim kao kompliment?

Shvati kao cepidlački
Evo ti Kustin stih da se ne ljutiš Ko ne voli Dabić Rašu, uvalim mu kitu našu
Unfuckable Unfuckable 21:30 23.11.2009

Re: Mislim da je Stanković sjajno

renđeri je potpuno legitiman izraz
mikimedic mikimedic 23:13 23.11.2009

Re: Mislim da je Stanković sjajno

renđeri


da, al' onda se pise sa velikim DJ

Goran Vučković Goran Vučković 23:18 23.11.2009

Re: Mislim da je Stanković sjajno

renđeri je potpuno legitiman izraz

A pravilno se piše reindeer

adam weisphaut adam weisphaut 23:22 23.11.2009

Re: Mislim da je Stanković sjajno

Kažu da se piše a ne pise ali tebe mrzi da podesiš jezik, mukica
Unfuckable Unfuckable 06:55 24.11.2009

Re: Mislim da je Stanković sjajno

da, al' onda se pise sa velikim DJ

i to stoji, mada i ne mora
angie01 angie01 18:15 23.11.2009

reziser!:)))

Opshte je poznat nachin na koji Stankovic vodi intervjue i koji su mu pravci kretanja, te znao to i Kusta, te me ne bi iznenadilo da je pristao da ga dovede na svoj teren i sacheka pitanja, koja nisu nikakva iznenadjujuca i da inprovizuje po scenariju-kao shto to vec on ume- eto malo dao lekciju hrvatskom novinaru, koji se je l te usudio-a shto ne bi-pita chovek ono shto je ostalo da grebe, kao i svuda u svetu-pa ti sad budi faca-pa odgovori shta imash-shta je tu neprirodno i bez/veze- pa zato je doshao!

Meni bi nedostajalo pitanje o blamaznom uchestvovanju na molebanu za patike- a za koshtunjavog!
ana_radmilovic ana_radmilovic 07:22 24.11.2009

Re: reziser!:)))

angie01
!Meni bi nedostajalo pitanje o blamaznom uchestvovanju na molebanu za patike- a za koshtunjavog!


nije to baš bio "moleban za patike", al ajde. ta nekolicina nesrećnika koji su upadali u radnje je "nekolicina nesrećnika". jadna deca - ni više ni manje od toga. ta nesrećna scena je samo lepo poslužila onima koji su kasnije od toga napravili čitav film pod nazivom "kosovo za patike", pa smo onda imali prilike da gledamo u nastavcima kako se neke devojčice vade i objašnjavaju da su "svi to radili". sadistički scenarij i prema devojčicama i prema onima koji su izašli na ulice jer su mislili da je kosovo srbija. kosovo, uostalom, jeste srbija, ili, tačnije, teritorija koju je srbija izgubila u ovo meču.
angie01 angie01 08:25 24.11.2009

Re: reziser!:)))

ni više ni manje od toga. ta nesrećna scena je samo lepo poslužila onima koji su kasnije od toga napravili čitav film pod nazivom "kosovo za patike",


na decu nisam ni mislila- na njih je mnogo ranije trebalo da misli neko drugi!

Ja pak gledala dokumentarni snimak- u Kanadi, sa sve direktnim prenosom baj foun-njima tamo nije trebao ni prevod, bila dovoljna slika deshavanja-ko u vreme Charlija Chaplina- a pazi-bez montaze!


koji su izašli na ulice jer su mislili da je kosovo srbija. kosovo, uostalom, jeste srbija, ili, tačnije, teritorija koju je srbija izgubila u ovo meču.


pa da su izlazili na ulice na vreme- dok se na tom istom Kosovu, za koje su mislili da je njihovo-bash chudna konstatacija,....deshavale nedopustive stvari- zbog kojih i jeste ovako zavrshena decenijska pogreshna briga o istom-mozda bi ishod bio drugachiji!
ana_radmilovic ana_radmilovic 08:37 24.11.2009

Re: reziser!:)))

pa da su izlazili na ulice na vreme- dok se na tom istom Kosovu, za koje su mislili da je njihovo-bash chudna konstatacija,....deshavale nedopustive stvari- zbog kojih i jeste ovako zavrshena decenijska pogreshna briga o istom-mozda bi ishod bio drugachiji!


a i to je tačno.
Jelena Gall Jelena Gall 18:24 23.11.2009

filozof

filozofa


o intervjuu - provokator naleteo na kratak fitilj, dobili smo kratkometražni dokumentarac s daleko manje dramskih elemenata nego što je prvih dana bilo škrabano po štampi. i to je sve.

pošto me ovde mnogi ubrajaju u one blogere koje je miki pomenuo u prvom komentaru, nema potrebe bilo šta dalje da pišem, a i mrzi me, pravo rečeno.

kad sve zaboravim, i danas volim da vidim i više od njegova prva dva filma. bilo bi dobro da to može da bude dovoljno i njemu i nama.

no, kusta, na našu žalost i samo na sopstvenu sramotu, u intervjuima priča što priča (filozof? ana, zaboga!), a na mokroj gori gazduje. njegov izbor, može mu se, moja ravnodušnost.

a zbog "običnih provokativnih pesmica, igre rečima", kako on voli da objašnjava svoje legendarne stihove o ratnim zločincima poput pomenutog radovana - koji se, uzgred, prepričavaju po celom svetu - s moje strane mu sleduje jedino gađenje.
adam weisphaut adam weisphaut 18:27 23.11.2009

Re: filozof

a zbog "običnih provokativnih pesmica, igre rečima", kako on voli da objašnjava svoje legendarne stihove o ratnim zločincima

Koliko sam čuo, kraj je nastupio kad mu je Stanković citirao njegov (Kusitin) stih ko ne voli Gotovinu, uteram mu osovinu...
gorran2 gorran2 18:31 23.11.2009

Re: filozof

ko ne voli Gotovinu, uteram mu osovinu...
Dostojno Njegoša...
angie01 angie01 19:00 23.11.2009

Re: filozof

kad sve zaboravim, i danas volim da vidim i više od njegova prva dva filma


!!!!!!!


no, kusta, na našu žalost i samo na sopstvenu sramotu, u intervjuima priča što priča (filozof? ana, zaboga!), a na mokroj gori gazduje. njegov izbor, može mu se, moja ravnodušnost


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

a zbog "običnih provokativnih pesmica, igre rečima", kako on voli da objašnjava svoje legendarne stihove o ratnim zločincima poput pomenutog radovana - koji se, uzgred, prepričavaju po celom svetu - s moje strane mu sleduje jedino gađenje.


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Domazet Domazet 20:11 23.11.2009

Jesi li ti videla ovo...

Jelena Gall

.
.
.
a zbog "običnih provokativnih pesmica, igre rečima", kako on voli da objašnjava svoje legendarne stihove o ratnim zločincima poput pomenutog radovana - koji se, uzgred, prepričavaju po celom svetu - s moje strane mu sleduje jedino gađenje.
...molim te. Znachi znaju!! Mislim ovi na Zapadu. A i dalje sipaju nagrade kapom i shakom. Pa kako je to moguce?? Daj, molim te objasni otkud taj latentni fashizam Zapadne Evrope? Kako je moguce da ne chuju vashe pravedne krike?
blogovatelj blogovatelj 20:38 23.11.2009

Re: Jesi li ti videla ovo...

Kako je moguce da ne chuju vashe pravedne krike?




Jelena Gall Jelena Gall 21:12 23.11.2009

Re: Jesi li ti videla ovo...

blogovatelj
Kako je moguce da ne chuju vashe pravedne krike?





preporuka radosnom kriku blogovatelja.
a domazetu .
ako i nije pravednicki, bar je pravedno.
Domazet Domazet 22:03 23.11.2009

Nemoj ti tu meni...

Jelena Gall
blogovatelj
Kako je moguce da ne chuju vashe pravedne krike?





preporuka radosnom kriku blogovatelja.
a domazetu .
ako i nije pravednicki, bar je pravedno.
...kojekakva srculenca a ovamo shirish antievropska raspolozhenja bre! Nece tu da pomognu (chasna rech!) one okice i pramichak...
blogovatelj blogovatelj 22:04 23.11.2009

Re: Jesi li ti videla ovo...

preporuka radosnom kriku blogovatelja.


Jelena, svaka cast vasem liku i delu, ali vi ste tipican primer onog dela srpske intelektualne elite koja se uporno trudi "da visokog unizi i da cistog upljuje" i to iskljucivo u svom dvoristu. Kada su u pitanju kontroverzni istupi i gafovi intelektualaca (poput Emirovog) u nasem okruzenju, a i sire, zacudjujuce ste nemi.
Ne bih zeleo ovde da iznosim svoj stav u vezi toga, ali mislim da pretpostavljate kakav bi mogao biti.
Jelena Gall Jelena Gall 22:40 23.11.2009

Re: Jesi li ti videla ovo...

Jelena, svaka cast vasem liku i delu, ali vi ste tipican primer onog dela srpske intelektualne elite koja se uporno trudi "da visokog unizi i da cistog upljuje" i to iskljucivo u svom dvoristu.

na temu gađanja frazetinama, mogu da vas priupitam sledeće:

da li je narečeni deo srpske intelektualne elite (em srpske, em intelektualne - al vi ćete bolje znati šta pod time podrazumevate) likom plavokos i zelenook, kao ja? o delu (mom, naravno) bolje da vas ne pitam ništa, jer očito ne znate ništa, iako ste požurili da progovorite o tipičnosti - izvinite, ali olako vam zvučne reči sleću s usana.
Kada su u pitanju kontroverzni istupi i gafovi intelektualaca (poput Emirovog) u nasem okruzenju, a i sire, zacudjujuce ste nemi.

??? ovo ste zaključili na osnovu - čega? mog komentara na koji je replicirao domazet svojom jadovito sarkastičnom paranojom? (ili možda niste primetili da sam napisala nešto, i da domazet na to odgovara?) na osnovu mojih dosadašnjih blogova? ili?
Ne bih zeleo ovde da iznosim svoj stav u vezi toga, ali mislim da pretpostavljate kakav bi mogao biti.
nemam pojma kakav bi vaš stav mogao biti. mogla bih ponešto da zaključim na osnovu diskusije onomad kod milenkovića, ali ne nalazim crvenu nit koja bi me dovela do ovog komentara.

pre nego što mi održite predavanje o slobodi umetničkog stvaranja (dakle, slobodi umetnika da rade i pričaju šta hoće - što je samo uobičajeni, ali ne i moj stav), pogledajte gore šta sam napisala o svom viđenju kusturičinih filmova. ali, ako nemate volje da shvatite sami, naići će domazet da vam pomogne. pravednim krikom, razume se.

EDIT: umalo da zaboravim još jedno srculence za domazeta. i još par . neće da pomogne? pa neću ja, ali, domazete dragi, ništa bez srculenaca. vidi, tj. čuj:
Domazet Domazet 22:52 23.11.2009

Jao meni...

...plavokos i zelenook, kao ja?
...Jelena bash zapela da me obrlati. Ko me natera da dam chasnu rech....?

PS
...još jedno srculence za domazeta. i još par...

Nemoj vishe ochiju ti! Pa zar celokupni image da bacim pod noge? I to zbog jedne anti-EUropljanke...
adam weisphaut adam weisphaut 22:54 23.11.2009

CCC,

tebe tako viskog i lijepog
Jelena Gall Jelena Gall 22:57 23.11.2009

Re: Jao meni...

Domazet
...plavokos i zelenook, kao ja?
...Jelena bash zapela da me obrlati. Ko me natera da dam chasnu rech....?

molim da uđe u istoriju bloga: jelena zvana lektorka je preporučila domazetov komentar. nek se čuje, nek se zna...

pa ti reci da srce nije čudo!
blogovatelj blogovatelj 23:22 23.11.2009

Re: Jesi li ti videla ovo...

likom plavokos i zelenook, kao ja?


Kakve sad ovo veze ima sa celokupnim mojim i vasim dosadasnjim komentarima? Vase izjave pocinju da prelaze u onostrano.
Bilo mi je smesno ono sto je Domazet napisao. I dalje mi je smesno, a kako sve vise padate u vatru zbog toga, pocinje da mi biva jos smesnije.
Ajd sad malo ozbiljno da pisem.
Cemu augmentativi u vasim komentarima? Hocete da me diskvalifikujete kao sagovornika? Ako zelite da prekinemo raspravu, nema problema. Ako zelite da nastavimo, onda vas molim da se malo uljudnije ponasate.
Razumem da vas je pogodio moj podsmeh vezan za Domazetov komentar, ali stvarno mi je bilo smesno.
Znate zasto?
Zato sto u Srbiji postoje milioni problema, a ovde nisam video da nesto dizete svoj glas vezano za ma koji od tih problema, ali ste zato vrlo glasni kad treba kritikovati Kusturicu. Verovatno je on po vama kljuc svih problema.
Sigurno znate da su ga iz Sarajeva izjurili kao psa, a tad jos nije pio viski sa Milosevicem, samo je pokusao da bude glas razuma na pocetku rata. Ali to nije bilo vreme gde je bio dozvoljen luksuz da covek bude nijansiran. Morao je biti ili crn ili beo, a on kao pametan covek to nije hteo. Morao je da podrzi Alijin koncept. On to nije uradio i to je greh koji do danas ne mogu da mu oproste, bas kao ni Nenadu Jankovicu. A to su dva coveka koja su uspela da od Sarajeva naprave grad, prvi i jedini put u istoriji Sarajeva. I pre i posle toga Sarajevo je bilo kasaba. Ovde ne pricam o broju stanovnika, ovde pricam o stanju svesti zitelja grada. Proterali su iz Sarajeva sve sto je vredelo. Nije to uradio Dabic Rasa, to su uradili oni iznutra. Jer evo, proslo je od Dejtona mnogo vremena pa se niko ne vraca u to Sarajevo. Znaci nije Karadzic bio problem, jer on o sudbini Sarajeva ne odlucuje vec deceniju i po.
Samo nemojte molim vas sad da pocinjete o Karadzicu. Znam, naredjivao je zlocine i kriv je zbog toga. Eno ga na sudu bas iz tog razloga. Ovo je prica o reziseru. I taj reziser nije ratni zlocinac, nego genije. Oni koji ga kritikuju ne slazu se sa njegovim politickim stavovima. Ne slazem se ni ja ponekad. Ali to nije razlog da za njegove filmove pricaju kako nista ne valjaju, jer to su remek dela. Nisu ni svi filmovi koje je pravio podjednako dobri naravno, ali onaj ko mi kaze da je Podzemlje los film, taj ili nije ukapirao nista, ili ima neki drugi mentalni problem.
Toliko od mene.
Domazet Domazet 01:46 24.11.2009

Ja sam se jednom bunio pa cu...

adam weisphaut
tebe tako viskog i lijepog
...opet. Kakav je ovo bezobrazluk? Otvoreno se iznose moji lichni podaci a Moderator nishta!?
krkar krkar 02:54 24.11.2009

Re: Jesi li ti videla ovo...

Sigurno znate da su ga iz Sarajeva izjurili kao psa, a tad jos nije pio viski sa Milosevicem, samo je pokusao da bude glas razuma na pocetku rata. Ali to nije bilo vreme gde je bio dozvoljen luksuz da covek bude nijansiran. Morao je biti ili crn ili beo, a on kao pametan covek to nije hteo. Morao je da podrzi Alijin koncept. On to nije uradio i to je greh koji do danas ne mogu da mu oproste, bas kao ni Nenadu Jankovicu. A to su dva coveka koja su uspela da od Sarajeva naprave grad, prvi i jedini put u istoriji Sarajeva. I pre i posle toga Sarajevo je bilo kasaba. Ovde ne pricam o broju stanovnika, ovde pricam o stanju svesti zitelja grada. Proterali su iz Sarajeva sve sto je vredelo. Nije to uradio Dabic Rasa, to su uradili oni iznutra. Jer evo, proslo je od Dejtona mnogo vremena pa se niko ne vraca u to Sarajevo.


Ah, ovo je bezočno!

1. Nisu ga izjurili nego je sam izašao i čekao da vidi koja će strana pobediti da bi bio na pobedničkoj strani. Iz Sarajeva su ga ZVALI a on je prvo ćutao da bi se, kad je prošetao palama i video koliko je tamo topova rešio da ostane pa im je tek onda odgovorio.

Nikakve razlike između Kusturice i Sonje Karadžić. Svako je od njih ubicama radio propagandu, najbolje što je umeo.

2. Nepošteno je uzimati u obzir Nenada Jankovića. On je iz Sarajeva otišao zbog deteta od nekoliko meseci, bilo mu je teško, lomio se i sve je to iskreno objasnio svojim kolegama i prijateljima koji mu to nikada ni na koji način nisu vraćali ni naplaćivali političke poene. Osim toga nele nikad nije pljuvao po Sarajevu i Sarajlijama, posebno ne u ratno vreme. Kad je izašao dugo je bio u ozbiljnoj depresiji.

Kusturica i Nele jednostavno u toj priči ni po čemu nisu bili slični.

3. Nisu to DVA čoveka koji su uspela da od Sarajeva naprave grad. To su dva čoveka koji su, svaki na svoj način i u određenoj meri, bili deo ekipe koja je od Sarajeva napravila grad. U toj su ekipi bili i Sidran i Kontić i Šiber i Filipović i Dizdarević i još mnogi drugi od kojih je najveći deo ostao u sarajevu, i 92. i 95..

Pošto se radi o mojim prijateljima i vremenima i događajima u kojima sam učestvovao i koje vrlo dobro poznajem dalja diskusija s tobom moguća je samo ako izneseš bilo kakav konkretan argument.
Domazet Domazet 03:56 24.11.2009

Zhiva shteta shto te omashila Renesansa...

krkar
Sigurno znate da su ga iz Sarajeva izjurili kao psa, a tad jos nije pio viski sa Milosevicem, samo je pokusao da bude glas razuma na pocetku rata. Ali to nije bilo vreme gde je bio dozvoljen luksuz da covek bude nijansiran. Morao je biti ili crn ili beo, a on kao pametan covek to nije hteo. Morao je da podrzi Alijin koncept. On to nije uradio i to je greh koji do danas ne mogu da mu oproste, bas kao ni Nenadu Jankovicu. A to su dva coveka koja su uspela da od Sarajeva naprave grad, prvi i jedini put u istoriji Sarajeva. I pre i posle toga Sarajevo je bilo kasaba. Ovde ne pricam o broju stanovnika, ovde pricam o stanju svesti zitelja grada. Proterali su iz Sarajeva sve sto je vredelo. Nije to uradio Dabic Rasa, to su uradili oni iznutra. Jer evo, proslo je od Dejtona mnogo vremena pa se niko ne vraca u to Sarajevo.


Ah, ovo je bezočno!

1. Nisu ga izjurili nego je sam izašao i čekao da vidi koja će strana pobediti da bi bio na pobedničkoj strani. Iz Sarajeva su ga ZVALI a on je prvo ćutao da bi se, kad je prošetao palama i video koliko je tamo topova rešio da ostane pa im je tek onda odgovorio.

Nikakve razlike između Kusturice i Sonje Karadžić. Svako je od njih ubicama radio propagandu, najbolje što je umeo.

2. Nepošteno je uzimati u obzir Nenada Jankovića. On je iz Sarajeva otišao zbog deteta od nekoliko meseci, bilo mu je teško, lomio se i sve je to iskreno objasnio svojim kolegama i prijateljima koji mu to nikada ni na koji način nisu vraćali ni naplaćivali političke poene. Osim toga nele nikad nije pljuvao po Sarajevu i Sarajlijama, posebno ne u ratno vreme. Kad je izašao dugo je bio u ozbiljnoj depresiji.

Kusturica i Nele jednostavno u toj priči ni po čemu nisu bili slični.

3. Nisu to DVA čoveka koji su uspela da od Sarajeva naprave grad. To su dva čoveka koji su, svaki na svoj način i u određenoj meri, bili deo ekipe koja je od Sarajeva napravila grad. U toj su ekipi bili i Sidran i Kontić i Šiber i Filipović i Dizdarević i još mnogi drugi od kojih je najveći deo ostao u sarajevu, i 92. i 95..

Pošto se radi o mojim prijateljima i vremenima i događajima u kojima sam učestvovao i koje vrlo dobro poznajem dalja diskusija s tobom moguća je samo ako izneseš bilo kakav konkretan argument.
...koji si ti svestrani tip, od uchesnika i prijatelja uchesnika u Sarajevskim dogadjajima, preko jezikoslovca, struchnjaka za izbor Papa i Patrijaha, poznavaoca tokova krijumcharenja oruzhja na Kosovu, strucnjaka za finansijske malverzacije pa do filmskog i knjizhevnog kritichara i etichara!!? Nepriznati Leonardo!! Nije ni chudo shto si tako ljut. Na dvolichnu Evropu, mislim. Onog bezveznog Kustu obasipa nagradama a ti jadan nishta! Spao na to da te zahebavaju zevzeci poput moje malenkosti!?

Medjutim, da te uteshim, nisi jedini. Bilo je ovde josh Neshvacenih Velichina poput tebe. I bice ih josh. Kazhem ja, ima vas dosta shto ovaj Blog dozhivljavate kao neku virtual reality igricu. Chekam samo da se u prichi pojavi sekretarica koja ne propushta telefonske pozive...
blogovatelj blogovatelj 04:49 24.11.2009

Re: Jesi li ti videla ovo...

Nisu to DVA čoveka koji su uspela da od Sarajeva naprave grad


Nisam ni rekao da su jedina dva coveka. I jedan i drugi imali su tim ljudi oko sebe, a ovi koje pominjete bili su u tim timovima, ali su "kapiteni" bili Kusturica i Nele. Cinjenica je da oni koji su ostali nisu uspeli da svetu predstave duh Sarajeva kao sto su ova dvojica znali.

Lepo je sto su vam prijatelji, i ja bih bio ponosan da imam takve prijatelje.
A sad mi vi odgovorite na jedno prosto pitanje, jednim prostim DA ili jednim prostim NE.
Da li je boldovani tekst istina ili nije istina?
ana_radmilovic ana_radmilovic 07:25 24.11.2009

Re: filozof

Jelena Gall
(filozof? ana, zaboga!),.


pa ne znam... jes' neki filozof, slušala sam ga ja i kad ozbiljno priča.
Colin_bgd Colin_bgd 09:39 24.11.2009

Re: Jesi li ti videla ovo...

Sigurno znate da su ga iz Sarajeva izjurili kao psa, a tad jos nije pio viski sa Milosevicem, samo je pokusao da bude glas razuma na pocetku rata.

Emir je davao intervjue u NIN-u i podrzavao ratnohuskacku politiku naseg vrlog predsednika pre nego sto je iko u SFRJ i cuo za Tudjmana, Izetbegovica, i ostale "velicine" nasih naroda i narodnosti. Prema tome, znao je vrlo dobro sta radi, samo je sve karte bacio na, ispostavice se gubitnicku, opciju "srpskog topa".

A to sto mu daju nagrade u inostranstvu nema nikakve veze sa njegovim politickim stavovima. Zna on vrlo dobro sta za koju publiku treba da prica. Inteligentan je Emir, to je nesporno, i visestruko talentovan, ali to ne znaci da ne moze da bude i da nije vrhunska ljiga i licemer.
krkar krkar 13:07 24.11.2009

Re: Zhiva shteta shto te omashila Renesansa...

Uprkos tome što si od početka delovao kao zevzek verovao sam da ipak zaslužuješ the benefit of the doubt, ali nakon tvog priznanja ne bih se dalje zevzečio s tobom, ni na ovu ni na neku drugu temu
krkar krkar 13:21 24.11.2009

Re: Jesi li ti videla ovo...

Nisam ni rekao da su jedina dva coveka. I jedan i drugi imali su tim ljudi oko sebe, a ovi koje pominjete bili su u tim timovima, ali su "kapiteni" bili Kusturica i Nele. Cinjenica je da oni koji su ostali nisu uspeli da svetu predstave duh Sarajeva kao sto su ova dvojica znali.

Lepo je sto su vam prijatelji, i ja bih bio ponosan da imam takve prijatelje.
A sad mi vi odgovorite na jedno prosto pitanje, jednim prostim DA ili jednim prostim NE.
Da li je boldovani tekst istina ili nije istina?


Ne umem baš prosto:

Nele DA. Samo Neleta nikada ne bih nazvao kapitenom nego frontmenom, verovatno ne bi niko iz te ekipe. Kapiten, duhovni, intelektualni i organizacijski bio je i ostao Boro Kontić. Nele je bio gospodin koji je imao energiju da bude frontmen a nije imao želju da mu od toga raste patka, i to je jako lepo funkcionisalo.

Za Kusturicu pre svega ne znam dovoljno jer je to ipak starija ekipa sa kojom sam imao daleko manje kontakta. Ponekad sam ga viđao na malom fudbalu u Skenderiji ponedeljkom, dosta retko, ili posle toga u FIS-u.

Imao sam utisak da je Neletu i delu ekipe iz ZP imponovao zato što je on BIO ono što su oni karikirali. On je uvek bio bjelavski jalijaš, papak i seljačina, bez obzira što je tada još pravio odlične filmove. Ali je bio krkan čak i po sarajevskim, vrlo širokim merilima. Koliko je meni poznato Kusturica nije ni na koga uticao na način kako je uticao Nele - nije nikad imao oko sebe ekipu, nije širio oko sebe ništa pozitivno. Možda se on sa nekim OK ljudima družio pojedinačno ali nije nikad oko njega postojala neka aura, nije imao ideju ili pokret.

Sarajevo je bilo posebno što, za razliku od Beograda a još više Zagreba, nisu postojale bogomdane veličine. Džaba ti bilo dokazivanje filmom u Kanu - morao si da se dokažeš kao raja u čaršiji.

Je li to bilo dobra ili zla kob Sarajeva? Nema dogovora ni dan-danas.
Domazet Domazet 17:07 24.11.2009

Ma pustri mene Zevzeka...

krkar
Uprkos tome što si od početka delovao kao zevzek verovao sam da ipak zaslužuješ the benefit of the doubt, ali nakon tvog priznanja ne bih se dalje zevzečio s tobom, ni na ovu ni na neku drugu temu
...nego ti vidi sa ovim Colinom Umetnikom. On tvrdi da ti nemash pojma (ej bre, ti Ochevidac i Uchesnik!) i da se nije Kusta opredelio tek kad je video one topove nego mnogo pre. Ne bi me iznenadilo da, na osnovu proverenih izvora, dokazhe kako je Kusta u stvari bio u meshan u preprodaju saudijskih topova Srbima sa Pala...

PS. Ovo oko topova, tek poshto razjasni dilemu da li je Kusta samo ljiga od choveka ili je i ljiga i Umetnik Po Sluzhbenoij Duzhnosti. Kazao sam i ponovo cu, nema boljeg litmusa od Kuste za sav jad, bedu i jalovost BoljeSrBijanskih samoproklamovanih Arbitri Elegantiae. Nishta do zavisti i mentalnog provincijalizma ne izlazi iz vas. Ali zato to kulja...
eugensavojski eugensavojski 18:10 24.11.2009

Re: filozof

Jelena Gall
filozofa


s moje strane mu sleduje jedino gađenje.

Pošteno,
i ti imaš pravo na grešku ko i on
Colin_bgd Colin_bgd 18:16 24.11.2009

Re: Ma pustri mene Zevzeka...

Domazet
krkar
Uprkos tome što si od početka delovao kao zevzek verovao sam da ipak zaslužuješ the benefit of the doubt, ali nakon tvog priznanja ne bih se dalje zevzečio s tobom, ni na ovu ni na neku drugu temu
...nego ti vidi sa ovim Colinom Umetnikom. On tvrdi da ti nemash pojma (ej bre, ti Ochevidac i Uchesnik!) i da se nije Kusta opredelio tek kad je video one topove nego mnogo pre. Ne bi me iznenadilo da, na osnovu proverenih izvora, dokazhe kako je Kusta u stvari bio u meshan u preprodaju saudijskih topova Srbima sa Pala...

PS. Ovo oko topova, tek poshto razjasni dilemu da li je Kusta samo ljiga od choveka ili je i ljiga i Umetnik Po Sluzhbenoij Duzhnosti. Kazao sam i ponovo cu, nema boljeg litmusa od Kuste za sav jad, bedu i jalovost BoljeSrBijanskih samoproklamovanih Arbitri Elegantiae. Nishta do zavisti i mentalnog provincijalizma ne izlazi iz vas. Ali zato to kulja...
Au bre, sto boli kad se izgubi rat, prosto neverovatno, a najgore sto se niste tako dogovorili, pa je i logicno da se osecas tako namagarcen, a bio si iskreni vernik u Stvar...
moderator05 moderator05 18:33 24.11.2009

Molba i upozorenje

Moderacija najljubaznije moli komentatore Colin bgd i Domazet da ličnu prepisku prebace na teren privatnih poruka.

Nadalje ćemo brisati komentare koji se svode na lični "obračun".

Hvala lepo.
Ribozom Ribozom 19:04 23.11.2009

Undergraund 2

Undegraund je prica o zivotima ljudi u komunizmu i kakvu je sve on (komunizam) socialnu patologiju proizveo u zivotima istih.
Prica zavrsava temom o prolaznosti zivota.

Na Kosovu nema vise komunizma, vec demokratije u najanarhicnijem obliku, nazalost.
Eto, ti protestujes zvog toga, ali i generalizujes.
Verujem da imas vise uticaja na stranicima B92, ili kurira (izvinjavam se sto su oba medija na jednom mestu), nego sto bi imala na stranicama Kohe Ditore.
E tu je i veza sa Stankovicam: da li se cilj postize iritiranjem bilo ljudi sa Kosova, bilo Kusturice?

Kazezoze Kazezoze 20:00 23.11.2009

Re: Undergraund 2

Undegraund je prica o zivotima ljudi u komunizmu i kakvu je sve on (komunizam) socialnu patologiju proizveo u zivotima istih.

undegraund je pricha koja je samo simbolichno smeshtena u vreme komunizma. mozhemo da je stavimo u bilo koje vreme jer ona josh traje i ljudi su josh uvek zarobljeni u svojim podrumima. podrum je u njihovim glavama, smeshten u malom mozgu kao produzhetak kichmene mozhdine. inache taj deo mozga se zove reptilski mozak ili predatorski um jer je njim najlakshe manipulisati sa strane [kao shto je marko (predator) manipulisao kustinim podrumashima].
da bi se pravilno shvatio underground, mora se prvo iz podruma izaci, a nemaju svi pomoc majmuna, jbg:)))
mozhda pomogne platonova alegorija o pecini...
blogovatelj blogovatelj 20:42 23.11.2009

Re: Undergraund 2

undegraund je pricha koja je samo simbolichno smeshtena u vreme komunizma. mozhemo da je stavimo u bilo koje vreme jer ona josh traje i ljudi su josh uvek zarobljeni u svojim podrumima. podrum je u njihovim glavama, smeshten u malom mozgu kao produzhetak kichmene mozhdine. inache taj deo mozga se zove reptilski mozak ili predatorski um jer je njim najlakshe manipulisati sa strane [kao shto je marko (predator) manipulisao kustinim podrumashima].
da bi se pravilno shvatio underground, mora se prvo iz podruma izaci, a nemaju svi pomoc majmuna, jbg:)))


Samo bih dodao, prica o onima koji vladaju i o onima nad kojima se vlast vrsi.
Ali kao sto si rekao, nema ko da izvede neke ljude na povrsinu da vide sta se desava. Vise vole mrak.
ana_radmilovic ana_radmilovic 21:09 23.11.2009

Re: Undergraund 2

Sigurno si u pravu da generalizujem i ne treba me shvatati baš sasvim ozbiljno. Ova opsaka za Koha Ditore ti je ok, mada nemam ja uticaja nu u srpskim medijima, tako da je svejedno, Pisala 'vamo, pisala tamo - dodje ti na isto :)
krkar krkar 18:51 24.11.2009

Re: Undergraund 2

Ova opsaka za Koha Ditore ti je ok, mada nemam ja uticaja nu u srpskim medijima, tako da je svejedno, Pisala 'vamo, pisala tamo - dodje ti na isto :)


A šta fali Kohi Ditore?
ana_radmilovic ana_radmilovic 19:07 24.11.2009

Re: Undergraund 2

krkar
A šta fali Kohi Ditore?


ama baš ništa, zato sam i pomenula :)
ako je zvučalo ko da se šalim - ne šalim se
antioksidant antioksidant 21:10 24.11.2009

Re: Undergraund 2

krkar


A šta fali Kohi Ditore?

ukrstene reci
krkar krkar 21:42 24.11.2009

Re: Undergraund 2

ukrstene reci


Ih, al si ti mator, pa ne koristi se više to.. Pogledaj šta je nama tehnologoja dala, čitaš novine i gledaš ovo.

Istini za volju ovo je konkurencija, Bota sot, ali morao sam.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana