Zašto je bez veze ono što je Stanković napravio s Kusturicom

ana_radmilovic RSS / 23.11.2009. u 12:50

.. a i šta ću ja na Kosovu?

 Evo šta želim da kažem:

Tema jeste malo zastarela, svi su već odavno rekli šta su imali da kažu, ali kako sam ja tek juče videla ono u "Nedeljom u dva" osetila sam neodoljivu želju da kažem šta je bez veze u svemu tome. Bez veze je sve, da se razumemo (iako taj Stanković ume da bude i super)  - ali evo šta je najviše bez veze:

Najviše je bez veze doći, kao novinar, kod tog tamo čoveka, sedeti u onom lepom (dobro, znam da ima koga nervira - ali da je lep - lep je) enterijeru i imati ne znam ni ja koliko sati  za priču za njim, a pitati ga najgluplja i isključivo najgluplja pitanja, čak ne ni provokativna - jednostavno glupa. Iritantna i glupa.

Ne bih da se bavim biografijom, ne moram da nabrajam filmove i nagrade, neka je i to dosadno i opštepoznato, nije mi, na kraju,  potreban nijedan jedini argument - priča o ispijanjima nekakvog viskoja sa jednim pokojnim predsednikom i ostala pitanja koja spadaju u tu grupu su jednostavno glupa i nisu ni približno ono što odredjuje intervjuisanog. Nisu, hoću da kažem, njegov najviši domet, niti spadaju u posebne kuriozitete njegovog, ili bilo čijeg života. Ako dotični nije, recimo, bio vratar  Slobodana Miloševića - gde bi onda priča o tom posebnom danu ovog vratara, kada ga je predsednik pozvao na viski i razmenio sa njim par reči,  bila zanimljiva za slušati.

Da ne ispadne da imam posebnu želju da nekoga provociram, pokušaću da objasnim zašto je ok pričati sa spremačicom ili vratarom jednog upokojenog predsednika o ispijanju viskija, a zašto nije ok svesti na taj minorni dogadjaj razgovor sa Kusturicom. Zato što bi taj dan, kada je jedan vozač - vratar - kuvar ispijao viski sa predsednikom verovatno bio jedan od važnijih dana u sećanju tog čoveka i možda bismo kroz opis tog jednog dana u njegovom životu mogli da saznamo i kakva mu je žena, i da li je ima, i odakle je potekao i gde je sada. Sa druge strane, nije ok insistirati na toj priči sa Kusturicom zato što me je Stanković tom prilikom kao gledaoca emisije uskratio za ko zna koliko zanimljivih priča koje sam mogla da čujem od ovog svetskog reditelja, filozofa, jednog tipa koji je proputovao ceo svet i mogao je za to vreme sa mnom (gledateljkom)  da podeli brdo slika, zato što ta interesantna i netipična individua ima svašta da kaže i više je nego primitivno baviti se viskijem i pokojnim predsednikom pored svega onoga što bi taj imao da ponudi. Možda je jedino primitivnija priča o poreklu i krštenju, ali to je toliko ružno i mučno za prisećati se incidenta jedne borkinje za ljudska i ostala prava glede komentarisanja njegovog vraćanja u pravoslavlje - da ne bih sad o tome.

E, sad - zašto mene to nervira kada bih, na kraju, mogla sama da odem do planine na kojoj je ovaj gospodin pa da dobijem odgovore na pitanja za koja me je uskratio inače zanimljivi Stanković?

Zato što je to kliše, zato što deluje naručeno i zato što je dosadno i zato što mislim da su takvi performansi uzrok našeg sve većeg duhovnog (a koje implicira materijalno) siromaštva.

Ti moraš imati istomišljenike i moraš se ponašati u skladu sa "istomošljeničkim" očekivanjima - inače bolje da te nema. Odmetneš li se, kojim slučajem, od mišljenja svojih istomišljenika možeš lepo da se pozdraviš od posla, prijatelja i na kraju života (jer moraš od nečega živeti, jel?) Ako si kao neki novinarčić i želiš da imaš posao, moraš negde da pripadaš - a da bi negde pripadao moraš, kako znaš i umeš, da prestaneš da misliš - jer, ako se zezneš pa počneš to da radiš, tvoja misao vrlo lako može da te prevari i ode u sasvim suprotnom pravcu od željenog, onda se "istomišljenici" zgroze - pa ti vidi šta ćeš. (ako neko ovde nazire ispovedni ton - ne vara se, jeste ispovedni!)

U tom smislu, priča o Kusturici i Stankoviću može da bude jedna paradigma. Imaš s jedne strane odličnog novinara i sa druge jednog od najzanimljivijih ljudi za zapitkivati ga. I oni naprave taj skeč - igrokaz o neistomišljeništvu. Ne Kusturica kao ispitivani, nego ispitivač. Skeč je zabavan - to mogu da razumem, jer treba da igra mečka. Ali skeč je i zamoran. Gledamo ga već dve decenije i ne možemo da promenimo kanal. Primorani smo da ga gledamo jer ga živimo, zavisimo od njega.

I, na kraju, kakve sve to ima veze s Kosovom?

Pre nego što sam provela ovde neko vreme (svako će reći da sam ostala preko svake mere) film Emira Kusturice "Podzemlje" mi je bio u bledom sećanju i najjači utisak su mi ostavili sjajna gluma Mire Joković i Mikija Manojlovića (i ostalih, ali ajde - njih dvoje su mi baš baš ostali u sećanju). I dobro, ono "Kalašnjikov" zato što je super muzika kad igra mečka, a tu baš igra mečka. Medjutim, kada sam provela na severu Kosmeta više vremena nego što je trebalo - i slučajno na nekom kanalu uhvatila deo "Podzemlja" - shvatila sam da je taj film remek delo. Ok, ja nisam videla rat u Bosni i Hrvatskoj sem na televiziji, nemam pojma o švercu oružjem, ženama, decom, drogom i ostalim artiklima... - nisam imala pojma, hoću da kažem, dok nisam videla uživo. Dok nisam lično upoznala ljude o kojima sam pisala pre godinu i po dana - gledajući ih iz hotela kako demonstriraju ispred suda u Kosovskoj Mitrovici i brane "srpsko Kosovo", da bih posle mnogo meseci imala te iste ljude za komšije i da bih čula kako su oni tamo stajali jer ih je neko terao, jer su ih šefovi upisivali - pa ko ne dodje ostane bez posla, da bih, na kraju, dok su trajali neredi u "selu Brdjani" (koje nije selo i nije se zvalo Brdjani, ali to je duga priča) shvatila da nema nikakvih meštana - nego si to neki klinci, neki maloletni, neki što neće danas - sutra odgovarati a već imaju dosijee... ukratko, da ne brane oni "srpski sever" nego nečije poslove, neki šverc, da ne znaju šta brane ali da čvrsto veruju... dok ne porastu, kada će postati gori i ludji od svojih vodja...  Dakle, gledala sam "Podzemlje" uživo.

I zbog čega je onda važno ko je finansirao (to je u stvari vrhunac ironije i pravo postignuće) taj film, i ko je sa kim pio viski?

... i tako ću  ja, jadna, bez istomišljenika i sa jedne i sa druge strane, sedeti još neko vreme na Kosovu (ovde barem stalno igra mečka) jer kako se vratim u svoj krug dvojke dobijem napad nacionalizma i želje za srbovanjem (prosto mi dodje da zapevam "ko ne voli Radovana ne video djurdjevdana") a kad dodjem na Kosovo i vidim te prave Srbe in vivo, dobijem želju da pišem za Koha Ditore i da se držim isključivo sa Albancima.

 



Komentari (414)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 19:40 23.11.2009

Fudbalski rat

"Tako da mislim, da Kusturica nije iskreno prihvatio pravoslavlje. Kamo srece da jeste jer, to bi od njega napravilo covjeka a ne bitangu."
Nisam bio tu par dana, kad ono opet Ana. Ne pročitah sve komentare. Video sam na TV dijalog/duel/silovanje Stanković - Kusturica. Nije mi se dopalo.
Faul. Učinilo mi se da je neko nazvao Kusturicu bitangom. Mmmm, ni ovo mi se ne sviđa.
Osajd. Kad bi se eliminisali svi koji su seli sa SM-om, ili popili viskić sa SM-om ili se rukovali sa SM-om ne bi ostalo mnogo živih i mrtvih "legendi".
U Aninom tekstu mi se dopao poslednji pasus.
blogovatelj blogovatelj 20:45 23.11.2009

Re: Fudbalski rat

Osajd. Kad bi se eliminisali svi koji su seli sa SM-om, ili popili viskić sa SM-om ili se rukovali sa SM-om ne bi ostalo mnogo živih i mrtvih "legendi".


Ne bi ostalo ni "kontroverznih biznismena"
A nikome od njih nemaju m... da kazu "kriticari" bilo sta, jedino je Emir problem. Dzaba Andriceve knjige i Emirovi filmovi, i dalje ce biti novih junaka za nove Andrice i nove Emire.
ana_radmilovic ana_radmilovic 21:13 23.11.2009

Re: Fudbalski rat

hej kraljumajmuna - lepo što si se javio. i meni se svidja moj poslednji pasus :) mada je bez značaja, kao i ova priča... :)
yngwie92 yngwie92 19:45 23.11.2009

Emir-Nemanja

Emir Kusturica je "Umjetnik" to je pokazao u "Underground"-u, odglumio je par minuta svoju realnu zivotnu ulogu, sve ostalo sto prica i radi, radi glumacki, kao los glumac.
Doctor Wu Doctor Wu 19:54 23.11.2009

:))))), sjajno i iskreno napisano

jer kako se vratim u svoj krug dvojke dobijem napad nacionalizma i želje za srbovanjem (prosto mi dodje da zapevam "ko ne voli Radovana ne video djurdjevdana" a kad dodjem na Kosovo i vidim te prave Srbe in vivo, dobijem želju da pišem za Koha Ditore i da se držim isključivo sa Albancima.

Da, slično se i sam osećam kad dođem u Srbiju (osim ovo za Radovana i Đurđevdan). Ta lenjost, samoživost i zapuštenost me prosto iz kože istera.
ana_radmilovic ana_radmilovic 21:16 23.11.2009

Re: :))))), sjajno i iskreno napisano

da, da i da! jedna isparazna i dosadna, nikakva sredina - eto na šta to liči. hvala na razumevanja, s radovanom ili bez - svejedno :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:43 23.11.2009

Re: :))))), sjajno i iskreno napisano

Doctor Wu
jer kako se vratim u svoj krug dvojke dobijem napad nacionalizma i želje za srbovanjem (prosto mi dodje da zapevam "ko ne voli Radovana ne video djurdjevdana" a kad dodjem na Kosovo i vidim te prave Srbe in vivo, dobijem želju da pišem za Koha Ditore i da se držim isključivo sa Albancima.

Da, slično se i sam osećam kad dođem u Srbiju (osim ovo za Radovana i Đurđevdan). Ta lenjost, samoživost i zapuštenost me prosto iz kože istera.
ana_radmilovic
da, da i da! jedna isparazna i dosadna, nikakva sredina - eto na šta to liči. hvala na razumevanja, s radovanom ili bez - svejedno :)

Па, мајку му, зар баш нико из круга двојке нема макар мало шарма, вредноће, широкогрудости, очуваности, занимљивости?
ivana23 ivana23 21:52 23.11.2009

Re: :))))), sjajno i iskreno napisano

Predrag Brajovic
Па, мајку му, зар баш нико из круга двојке нема макар мало шарма, вредноће, широкогрудости, очуваности, занимљивости?

Unfuckable Unfuckable 21:57 23.11.2009

Re: :))))), sjajno i iskreno napisano

Па, мајку му, зар баш нико из круга двојке нема макар мало шарма, вредноће, широкогрудости, очуваности, занимљивости?

akcentujem šarm

adam weisphaut adam weisphaut 22:14 23.11.2009

Re: :))))), sjajno i iskreno napisano

akcentujem šarm

Dikretni šarm antiglobalistčke buržazije, u ovom slučaju...
Doctor Wu Doctor Wu 22:36 23.11.2009

Re: :))))), sjajno i iskreno napisano

Па, мајку му, зар баш нико из круга двојке нема макар мало шарма, вредноће, широкогрудости, очуваности, занимљивости?

Pazi Brajovića, zeme s Novaka- izraz naučio tek s 20 i nešto godina- kako čuva svoj krug 2jke, .
Ima, ali porazno malo, nedovoljno.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:25 23.11.2009

Re: :))))), sjajno i iskreno napisano

Рекао бих да се овде бркају географске и менталне одреднице. Данас се у кругу двојке, осим трамваја, налази све оно што српска политичка и идеолошка сцена може да понуди. За време боравка неких у иностранству, структура кругодвојкашког становништва прилично је измењана. Ту се сада може наћи све, од часне криптолевичарске деснице до неолибералне криптодесничарске левице.
Goran Vučković Goran Vučković 23:46 23.11.2009

Re: :))))), sjajno i iskreno napisano

Ту се сада може наћи све, од часне криптолевичарске деснице до неолибералне криптодесничарске левице.

Mojne jarane, zamanta mi se
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:48 23.11.2009

Re: :))))), sjajno i iskreno napisano

Goran Vučković
Ту се сада може наћи све, од часне криптолевичарске деснице до неолибералне криптодесничарске левице.

Mojne jarane, zamanta mi se

Таква ти је наша политика.
gorran2 gorran2 01:04 24.11.2009

Re: :))))), sjajno i iskreno napisano

Predrag Brajovic
Goran Vučković
Ту се сада може наћи све, од часне криптолевичарске деснице до неолибералне криптодесничарске левице.

Mojne jarane, zamanta mi se

Таква ти је наша политика.
Bacio si me u kriptodepresiju...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:10 24.11.2009

Re: :))))), sjajno i iskreno napisano

gorran2
Predrag Brajovic
Goran Vučković
Ту се сада може наћи све, од часне криптолевичарске деснице до неолибералне криптодесничарске левице.

Mojne jarane, zamanta mi se

Таква ти је наша политика.
Bacio si me u kriptodepresiju...

А мене онај твој тужни, мокри коментар, који је срећом избрисан. Не пристаје а) паметном б) пристојном ц) чак ни политички острашћеном човеку.

P.S.
Решење се заокружује према личним афинитетима.
gorran2 gorran2 01:14 24.11.2009

Re: :))))), sjajno i iskreno napisano

Ima i d) - čoveku sa problematičnom bešikom...
Doctor Wu Doctor Wu 07:49 24.11.2009

Re: :))))), sjajno i iskreno napisano

За време боравка неких у иностранству, структура кругодвојкашког становништва прилично је измењана. Ту се сада може наћи све, од часне криптолевичарске деснице до неолибералне криптодесничарске левице.

:)), podvučeno fantastično. Iz onog nesrećnog poziva na izbore vidim da su Mileta (Prodanovič) i Šijan odabrali (pogrešnu) stranu. Mislim, koliko čovek mora da bude glup da bi stavljao svoj paraf ispod dokumenta koji potpisuju intelektualci poput Miletića i Drageca...

Čisto iz radoznalosti, kom nam plemenu pripada obojici omiljeti lik? Naslućujem, ali čisto da proverim...
ana_radmilovic ana_radmilovic 08:51 24.11.2009

Re: :))))), sjajno i iskreno napisano

Predrag Brajovic
Па, мајку му, зар баш нико из круга двојке нема макар мало шарма, вредноће, широкогрудости, очуваности, занимљивости?


pa dobro, ima malo... ajde :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:19 24.11.2009

Re: :))))), sjajno i iskreno napisano

Doctor Wu
Čisto iz radoznalosti, kom nam plemenu pripada obojici omiljeti lik? Naslućujem, ali čisto da proverim...

Нисам проникао у питање, Докторе, дрма ме неки вирус ;-)

ЕДИТ:
Наравно, знам да ниси мислио на Николу Самарџића. :) Има код Његоша она тирада о ћуди...
Doctor Wu Doctor Wu 21:16 24.11.2009

Re: :))))), sjajno i iskreno napisano

мислио на Николу Самарџића

He, he, mogu samo da zamislim na šta bi bila ličili Kremna i Mokra Gora da su je nekim slučajem dali na upravljanje čestitom Samardžiču.
ana_radmilovic ana_radmilovic 04:54 26.11.2009

Re: :))))), sjajno i iskreno napisano

Doctor Wu
. Iz onog nesrećnog poziva na izbore vidim da su Mileta (Prodanovič) i Šijan odabrali (pogrešnu) stranu. Mislim, koliko čovek mora da bude glup da bi stavljao svoj paraf ispod dokumenta koji potpisuju intelektualci poput Miletića i Drageca...Čisto iz radoznalosti, kom nam plemenu pripada obojici omiljeti lik? Naslućujem, ali čisto da proverim...


pa i ja sam pisala da treba da se izadje... duga priča, možda nam argumenti nisu baš isti, ali da je trebalo da srbi izadju trebalo je. ona grupica je samo pomogla da ih izadje manje, jer kad se oni za nešto zalaži, srbi se zainate pa neće (što je isto suludo, ali je tako) :)))
Domazet Domazet 20:05 23.11.2009

Ja se neshto mislim...

...bash bi bilo dobro da ovdashni Arbitri Elegantie obrazlozhe kako je Kusta uspeo da nakupi sve te njegove silne nagrade. Mislim da bi bilo vrlo pouchno da se razotkrije dvolichnost i isfoliranost Zapada (ako se ne varam Putin mu do sada nije josh nishta dodlelio)...

PS E da, da ne ispadne da trazhim mnogo, ne mora objashnjenje za sve nagrade. Bice dovoljno i za samo desetak...
PPS Litmus burazeru, i to multipurpose. Za:
- jad,
- bedu,
- jalovost,
- zavist,
- seljachiju.
PPPS Stvarno je car. On to sve bez ruku. Nishta on, oni to sve sami!
margos margos 21:37 23.11.2009

I meni je bezveze

iz istih i/ili sličnih razloga. Kao što mi je totalno neukusna i ona emisija sa 'Let 3'.
A bez svega toga - mi izgleda ne bi imali o čemu da raspredamo. Eto neke vajde. :)
blogovatelj blogovatelj 22:21 23.11.2009

Re: I meni je bezveze

iz istih i/ili sličnih razloga. Kao što mi je totalno neukusna i ona emisija sa 'Let 3'.
A bez svega toga - mi izgleda ne bi imali o čemu da raspredamo. Eto neke vajde. :)


Valja nesto pricati, i ja kazem.
ana_radmilovic ana_radmilovic 16:17 24.11.2009

Re: I meni je bezveze

margos
iz istih i/ili sličnih razloga. Kao što mi je totalno neukusna i ona emisija sa 'Let 3'. A bez svega toga - mi izgleda ne bi imali o čemu da raspredamo. Eto neke vajde. :)


istina, i vidi koliko komentara - a da napišeš nešto pristojno... niko te ne ferma dva posto :)))
da, i ono sa let 3 je bez veze - ali, igra mečka. that's the point!
margos margos 18:59 24.11.2009

Re: I meni je bezveze

ali, igra mečka. that's the point!

Jes' vala:) Nego, ne znam zašto, ovo mi pade na pamet kad po sto puta pomenusmo mečku, pa da ti ispričam:
Jedan zanimljiv seljak iz Lojanica kod Vladimiraca pravi sjajne mišolovke, sa jednom dve, tri i pet rupa - tako da u ovu najveću može da se nahvata pet miševa. E da bi pokazao i koliko su efikasne, on pred polazak na šabačku pijacu, nahvata u svom ambaru pet miševa i ponese kao eksponat.
Usred pijace, jedna dama u bundi ugleda taj eksponat, cikne, skoči u stranu i počne da ga psuje kako nije normalan (sa sve majkom, naravno). A on je pogleda, pa joj reče: ''Šta ti je. bre. šta skačeš i šta s' dereš... vidi kol'ku si lešinu ti obukla, pa niko oko tebe ne vrišti....'

Eto, mali trol:)
ana_radmilovic ana_radmilovic 19:13 24.11.2009

Re: I meni je bezveze



''Šta ti je. bre. šta skačeš i šta s' dereš... vidi kol'ku si lešinu ti obukla, pa niko oko tebe ne vrišti....'


pa jes' - pravo kaže :)
krkar krkar 22:31 23.11.2009

Kusturica kao Koštunicometar

Bejah ovo već napisao na drugom blogu ali tamo se nije primila diskusija o Stankoviću i Kusturici.
---------

Kad je Oriana Fallaci onomad skinula čador na intervjuu sa Homeinijem onda su je svi slavili bogznakako...

Kusta je uzbičao, navikao da je mimo zakona u svemu, pa je počeo da se ponaša tako svakako i svuda. Malo mu što je nelegalno dobio na upravljanje zaštićeno područje nego je krenuo i da ga proširi - šta god o tome mislili i zakon struka i seljaci koji tamo žive... Kusturica je pokazatelj gde je Koštunica i Koštunizam doveo Srbiju. I pokazatelj da je sve isto samo njega nema - Srbija se kurtalisala Koštunice ali koštunizma nije. Bolje bi bilo da je obrnuto ali...

Stanković je prilično nevaspitan, vulgaran, arogantan i na tome je karijeru napravio. Nije loš novinar - kada bi se apstrahovao pogled kakvim gleda većinu sagovornika - a koji izgleda otprilike kao kad krećući da uradite nešto nužno i sasvim neizbežno morate da ugazite u balegu.

U ovom slučaju sam 100% na Stankovićevoj strani. Njegovo je pravo da pita šta hoće, baš kao i Kusturicino da ne odgovara. Sasvim je jasno čija je šteta veća.

Da je Kusturica džek - kao što nije - na pitanje o viskiju odgovorio bi kontrapitanjem: A da je Vama tada Milošević ponudio intervju, biste li odbili?

A ako je Kusturica mislio da ikoga normalnog u mainstream delu sveta zanimaju njegovi stavovi o bilo čemu o čemu tako voli da matijabećkoviše - estetici loših i neuspešnih filmova, papanskom viđenju globalizacije i petparačkom antiglobalizmu za početnike, volejima levom nogom na relativnoj vlazi preko 85% i njihovom odnosu prema lobovima na nadmorskim visinama ispod 500m, utorkom... ljuto se prevario.

Jedino što ikoga osim sveta čiji su mozgovi isprani raznim varijantama koštunizama i matijabećkovizama zanima je Kusturičina bahatost. Bilo da je to bahatost u ispijanju viskija sa Miloševićem čije horde upravo raspamećuju tvoj rodni grad ili bahatost srednjevekovnog feudalca koji čeka da mu Voja Neobavešteni ostatak Srbije konačno privede u feudalna vremena.
adam weisphaut adam weisphaut 22:33 23.11.2009

Re: Kusturica kao Koštunicometar

Da je Kusturica džek - kao što nije - na pitanje o viskiju odgovorio bi kontrapitanjem: A da je Vama tada Milošević ponudio intervju, biste li odbili?

Ovo je apsolutno tačno, Kusturica je mislio da će izdriblati Stankovića a dobio je po...leđima.
Jednostavno verbalizovanje sopstvenih stavova mu nije jača strana, ko mu je kriv što tpga nije svestan.
Domazet Domazet 01:42 24.11.2009

Vidi sad, josh jedan zadriti...

krkar
.
.
.
A ako je Kusturica mislio da ikoga normalnog u mainstream delu sveta zanimaju njegovi stavovi o bilo čemu o čemu tako voli da matijabećkoviše - estetici loših i neuspešnih filmova, papanskom viđenju globalizacije i petparačkom antiglobalizmu za početnike, volejima levom nogom na relativnoj vlazi preko 85% i njihovom odnosu prema lobovima na nadmorskim visinama ispod 500m, utorkom... ljuto se prevario.
.
.
.
...antiEUropejac. Necu da se sada hvalim, ali odmah sam ga provalio. Nego, kao shto neko pametan () reche:

- jad,
- beda,
- jalovost,
- zavist,
- seljachija.

Medjutim, jedno im se mora priznati. Nepogreshivo prepoznaju shta je stvarno dobro. I shto ga bolje prepoznaju to vishe jeda izliju.

krkar krkar 02:09 24.11.2009

Re: Vidi sad, josh jedan zadriti...

Medjutim, jedno im se mora priznati. Nepogreshivo prepoznaju shta je stvarno dobro. I shto ga bolje prepoznaju to vishe jeda izliju.


Ako stvarno misliš da je Kusturica=dobro - jadna ti estetika i etika.

Meni se ipak čini da pripadaš vernicima nesposobnima ili neusuđujućimase da samostalno prosude pa slepo staju iza "autoriteta". Reklo ti da je dobar - eto ti ga pa ga brani.
blogovatelj blogovatelj 05:02 24.11.2009

Re: Kusturica kao Koštunicometar

A ako je Kusturica mislio da ikoga normalnog u mainstream delu sveta zanimaju njegovi stavovi o bilo čemu o čemu tako voli da matijabećkoviše - estetici loših i neuspešnih filmova, papanskom viđenju globalizacije i petparačkom antiglobalizmu za početnike, volejima levom nogom na relativnoj vlazi preko 85% i njihovom odnosu prema lobovima na nadmorskim visinama ispod 500m, utorkom... ljuto se prevario.

Jedino što ikoga osim sveta čiji su mozgovi isprani raznim varijantama koštunizama i matijabećkovizama zanima je Kusturičina bahatost. Bilo da je to bahatost u ispijanju viskija sa Miloševićem čije horde upravo raspamećuju tvoj rodni grad ili bahatost srednjevekovnog feudalca koji čeka da mu Voja Neobavešteni ostatak Srbije konačno privede u feudalna vremena.


E vidis batice, imao si pitanje za mene i ja sam odgovorio. Ali sada vidim da lupetas gluposti, izvini na izrazu.
Koji bato feudalizam? Jel ti znas o cemu pricas? Sad tacno shvatam sta je Ana pricala o Koha Ditore, sve si mi ti objasnio. U zivotu nisam glasao za Kostunicu, ali kad cujem takve kao sto si ti, dodje mi da glasam, majke mi.
I jos nesto. Ja ne zelim vise da sa tobom polemisem o bilo cemu, jer to nema svrhe. Necu vise nikad komentarisati tvoje komentare, nemoj ni ti moje, zamolio bih te.
Jelena Gall Jelena Gall 11:10 24.11.2009

Re: Kusturica kao Koštunicometar

ova je fotka već više puta optrčala blog, ali podsećanje izgleda nikad nije na odmet

Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 11:39 24.11.2009

Re: Kusturica kao Koštunicometar

Jelena Gall
ova je fotka već više puta optrčala blog, ali podsećanje izgleda nikad nije na odmet


Wow, bas jako diskreditijuca slika za Kusturicu .... sa stanovista slusalaca Pescanika. E da se slikao sa Tacijem, Mesicem, Klarkom ili Busom to bi vec bilo ok ...
angie01 angie01 12:05 24.11.2009

Re: Kusturica kao Koštunicometar

Stanković je prilično nevaspitan, vulgaran, arogantan


a kusta je crvenkapica- pa se sablaznio=jaooo bako, a shto su ti tako veeeliki zubi?!
Jelena Gall Jelena Gall 12:22 24.11.2009

Re: Kusturica kao Koštunicometar

Virtuelni Vasilije
Jelena Gall
ova je fotka već više puta optrčala blog, ali podsećanje izgleda nikad nije na odmet


Wow, bas jako diskreditijuca slika za Kusturicu .... sa stanovista slusalaca Pescanika. E da se slikao sa Tacijem, Mesicem, Klarkom ili Busom to bi vec bilo ok ...

slika je MERODAVNA U KONTEKSTU koji je na ovom blogu postavio krkar (i nadopunio sentinel). za tebe cela prica nije diskreditujuća ni za kusturicu niti za bilo kojeg aktera u priči ili na slici, što nije novo. a i ovo ostalo sto pominjes - samo je dosadno. idi pročitaj malo o pravnoj (dakle, finansijskoj - ostalo ću preskočiti) strani cele priče, evo linka još jednom, pa ko ume da čita - ume, ko hoće da vidi - može.
wukadin wukadin 12:46 24.11.2009

Re: Kusturica kao Koštunicometar

A sa mog stanovišta, potpuno je izlišno pričati sa vama.
Ono što vama Kustu diskredituje, kod mene ga kredituje (ako se tako kaže).
A od ovog intervjua Kusta neće imati nikakve štete. Imaće samo koristi (kod svojih jakako) što već reče neko ovde... a taj neko mislim da nije "patriJota".
krkar krkar 13:31 24.11.2009

Re: Kusturica kao Koštunicometar

E vidis batice, imao si pitanje za mene i ja sam odgovorio. Ali sada vidim da lupetas gluposti, izvini na izrazu.
Koji bato feudalizam? Jel ti znas o cemu pricas? Sad tacno shvatam sta je Ana pricala o Koha Ditore, sve si mi ti objasnio. U zivotu nisam glasao za Kostunicu, ali kad cujem takve kao sto si ti, dodje mi da glasam, majke mi.
I jos nesto. Ja ne zelim vise da sa tobom polemisem o bilo cemu, jer to nema svrhe. Necu vise nikad komentarisati tvoje komentare, nemoj ni ti moje, zamolio bih te.


Na žalost, ovo mi je bilo na 2. strani pa sam ti na pitanje postavljeno na prvoj već odgovorio.

Srećno glasanje za Koštunicu.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 13:36 24.11.2009

Re: Kusturica kao Koštunicometar

Jelena Gall
slika je MERODAVNA U KONTEKSTU koji je na ovom blogu postavio krkar (i nadopunio sentinel). za tebe cela prica nije diskreditujuća ni za kusturicu niti za bilo kojeg aktera u priči ili na slici, što nije novo. a i ovo ostalo sto pominjes - samo je dosadno. idi pročitaj malo o pravnoj (dakle, finansijskoj - ostalo ću preskočiti) strani cele priče, evo linka još jednom, pa ko ume da čita - ume, ko hoće da vidi - može.


E da, dosadno je ovo sto ja spominjem, ali je jako interesantno ovo u cemu ti, valjda u svojstvu sekretarice, pruzas podrsku Sentinelu i Krkisi ... Ovaj prvi je "strucnjak" za izmisljanje i falsifikovanje crnogorske istorije a ovaj drugi crnogorske gramatike i lingivistike. A obojica obozavaoci "bosa" Mila ... A oni koji prebacuju Kusturici "viski sa Milosevicem" morali bi to JOS vise da urade zbog "viskija sa Milom". Naime Milu, kao dugogodisnjem glavnom Milosevicevom saborcu i uceniku moze da se prebaci sve ono sto i ucitelju ... plus sve ostalo vezano za mafiju ...

Svasta, samo mi jos fali da citam Sentinenelove nadri-pravnicke pamflete protiv Kusturice - o tome smo vec odavno diskutovali.
Jelena Gall Jelena Gall 14:01 24.11.2009

Re: Kusturica kao Koštunicometar

Milo? Kud ti ode, kukala ti majka, crni Vaso...

A ako nećeš da čitaš - a znaš da su nadri-pravnički pamfleti - šta si se navrzo? Uživaj u neznanju, to je uvek lakše, makar i ne bilo pametnije.
mostarac mostarac 14:07 24.11.2009

Re: Kusturica kao Koštunicometar

Jelena Gall
Milo? Kud ti ode, kukala ti majka, crni Vaso...A ako nećeš da čitaš - a znaš da su nadri-pravnički pamfleti - šta si se navrzo? Uživaj u neznanju, to je uvek lakše, makar i ne bilo pametnije.

Vidim iz tebe to zanje sve curi.

PS
Kukala ti majka.
Jelena Gall Jelena Gall 14:16 24.11.2009

Re: Kusturica kao Koštunicometar

Vidim iz tebe to zanje sve curi.

ja dadoh vasi link, da pročita pre nego što osudi. ok, kukala mi majka? a možeš i ti da pročitaš, nije zabranjeno.
wukadin wukadin 15:03 24.11.2009

Re: Kusturica kao Koštunicometar



Баш је кул, значи да ова власт није тако лоша.
Можда игра са Западом као Милош Обреновић са Турцима, ономад...
adam weisphaut adam weisphaut 18:18 24.11.2009

Re: Kusturica kao Koštunicometar

Wow, bas jako diskreditijuca slika za Kusturicu .... sa stanovista slusalaca Pescanika. E da se slikao sa Tacijem, Mesicem, Klarkom ili Busom to bi vec bilo ok ...

Ali tebe čitatelja Pečata egzaltira
ana_radmilovic ana_radmilovic 19:33 24.11.2009

Re: Kusturica kao Koštunicometar

adam weisphaut
...Ali tebe čitatelja Pečata egzaltira


obećala sam da neću, al moram ovo da kažem (jače je od mene): "Pečat" je, dopusti, ipak malo sadržajniji... a i, priznali ili ne, relaksirajući je u poredjenju s onim unisonim ponavljanjem jednog - te - istog - te istog - te - istog... i tako u nedogled :) mada čitam ja (istina sve redje) i jedno i drugo
adam weisphaut adam weisphaut 19:48 24.11.2009

Re: Kusturica kao Koštunicometar

obećala sam da neću, al moram ovo da kažem (jače je od mene): "Pečat" je, dopusti, ipak malo sadržajnij

Prestao da čitam posle ovog i počeo da se smejem
ana_radmilovic ana_radmilovic 20:38 24.11.2009

Re: Kusturica kao Koštunicometar

Prestao da čitam posle ovog i počeo da se smejem


pa što? jel si prelistao koji broj tog Pečata?
wukadin wukadin 20:42 24.11.2009

Re: Kusturica kao Koštunicometar

Sto bi prelistavao, ima on "misljenje" i bez toga.
Nego lepo je videti Auspuh da je veseo. Neka tako veseo ode na pecanje kad su sledeci izbori...
ana_radmilovic ana_radmilovic 22:44 24.11.2009

Re: Kusturica kao Koštunicometar

wukadin
Sto bi prelistavao, ima on "misljenje" i bez toga....


normalan čovek - nije lud da "prelistava" - ima mišljenje i šta ima da se misli :)
background noise background noise 22:33 23.11.2009

Jelo ovo blog o turbo-folku?

Mislim taj Stankovic, Kusta, Farma, Grand Parada . . .
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:08 23.11.2009

pfff dobro je

Pazi, kada sam danas popodne čitao tekst, rekoh sebi, bolje ne čitaj komentare ovi ima da je linčuju. Sada sam ih ovlaš pregledao, i mogu da ti kažem sa kim imaš posla i dobro si prošla.

Inače, uglavnom se slažem sa tekstom sem što mi nije jasno zašto je Kusturica uopšte pristao da razgovara sa Stankovićem. Mislim, nije mi jasno zašto bi iko ko drži do sebe pristao na to?
ana_radmilovic ana_radmilovic 07:47 24.11.2009

Re: pfff dobro je

vrapče u steni - i ja isto!!! :)) u stvari nisam bila sigurna da li da ovo što sam napisala pošaljem na nspm ili vama - pa sam mislila: bolje vama. tamo se podrazumeva da "branim" kusturicu (pa rekoh sebi: to što se podrazumeva - to je dosadno) ...dobro, zgromili bi me zbog poslednjih par rečenica... a tamo pa opet ne bi imalo smisla da "dobacujem" komentatorima!

dobro je - tema komentara ovde nisam ja nego kusta i stanković... mislila sam da će biti strašnije :))
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 10:39 24.11.2009

Re: pfff dobro je

Ana
u stvari nisam bila sigurna da li da ovo što sam napisala pošaljem na nspm ili vama - pa sam mislila: bolje vama. tamo se podrazumeva da "branim" kusturicu (pa rekoh sebi: to što se podrazumeva - to je dosadno)


E ovako "mali Vasa" zamislja novinare i novinarsku profesiju. Hvala bogu da i takvih ima u Srbiji. A ne samo partijskih potrckala koji svi pisu samo za "svoju" klijentelu, u svom sopstevenom krugu (u kome se svi uzajamno tapsu po ramenima), hvali i velica samo te svoje i pljuje one druge ko god to oni bili ...
wukadin wukadin 12:48 24.11.2009

Re: pfff dobro je

Nemoj samo mali Vasa... znam da misliš na sebe, ali nekako se setim onog 10-godišnjeg klinca što su ga doveli u "Peščanik" da bistri politiku i pronalazi čakre.
adam weisphaut adam weisphaut 18:10 24.11.2009

Re: pfff dobro je

E ovako "mali Vasa" zamislja novinare i novinarsku profesiju. Hvala bogu da i takvih ima u Srbiji. A ne samo partijskih potrckala koji svi pisu samo za "svoju" klijentelu, u svom sopstevenom krugu (u kome se svi uzajamno tapsu po ramenima), hvali i velica samo te svoje i pljuje one druge ko god to oni bili ..

wukadin wukadin 20:44 24.11.2009

Re: pfff dobro je

Kad se Auspuh zagusio od muke, znaci da je dobro
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 23:46 23.11.2009

i moja se zemlja tada raspala!

Brajoviću ovo je sve za pohvalu kada neko uradi na svojem imanju a ne na državnom, poklonjenom i datom na upravljanje, kao i na imanju otetom seljacima bez ikakve naknade i ekproprijacije koji ne mogu ni da udju na svoju imovinu a za istu moraju porez da plaćaju...

kada prvo sukcesori shs kraljevine, fnrj, scg… vrate moju pradedovinu ovo ću smatrati valjanim odgovorom…

…Stanković je novinar HRT-a a ne RTS-a, pa da mora strogo da pazi na zabranjena pitanja i ona koja su u Srbiji zabranjena većinom nijesu u Hrvatskoj.

u hrvatskoj se niti dan danji srbi/srpsko/srbijansko/srbija ne pominju u pozitivnom ozračju! strogo se pazi da se sve srpsko pominje samo uz agresiju i ostali vokabular. to je vrlo poželjno, pa prema tome i društveno dopušteno i prihvatljivo u 99%. jugoslovenstvo stoji vrlo približno. prigodne, uhu blagougodne izreke tijekom verskoh praznika su trojanski magarci za dnevnu politiku koja je tamo namenjna kreiranju svakodnevice i širokom puku, i naravno dozvoljena, naročito tijekom prekobivšerepubličkograničnih gostovanja. pravi koraci se vuku u parlamentu, pardon saboru, gde su za razliku od nas, oni davno naučili da razgovaraju, slušaju jedni druge i rade za dobrobit svog parčeta balkana…doduše,
vaspitanje im je uvek bolje išlo!


Stanković, umišljeno nastupajući kao kredibilna moralna instanca… jedan od najboljih(ako ne i najbolji)novinar na ovim prostorima…

zna dobro koja pitanja sme da postavi u hrvatskoj, a koja pale kod nas…

arkan istovremeno sa svojom strankom i vojskom bunio i naoruzavao srbe na kosovu i trgovao s albancima heroinom

šta je ono špegelj radio? brao cveće po slavoniji pre vukovara?

ta emisija se bavi, kao sto je i kusturici verovatno poznato, temama koje su iskljucivo politicke

i emisija sa severinom i tamošnjim cajkama/špicašima?

je za mene prestao biti novinar posle sramnog intervjua sa Zafranovićem.
napao čoveka zašto se u filmu "okupacija u 26 slika" bavi samo ustaškim zločinima a ne i partizanskim


tek su mi neke od ukukoljenih činjenica navedene u ovom blogu zasmetale, pa ne izdržah


a čudo jedno da niko ne primeti onu kustinu rečenicu
– dok se moja zemlja raspadala…

e, zbog te rečenice, svaka čast emiru kusturici!…

jer i moja se zemlja tada raspala!
rasula se kao srča razbijene kristalna čaše…
rasula se kao što rasipa billie moonlight, ne doduše u vermontu, već u ovu sumornu noć, i nije snowlight, više je magla, ali jasno razaznajem…znam da je bila jednom jedna zemlja i neki ljudi koji su odživeli dobranu komadešku (smatram da je trideset godina sasvim dovoljno za ovu tvrdnju), svog života u toj zemlji koju prekrivaju davne sumaglice…bilo pa prošlo. svako se seća svog dvorišta, svako pamti svoju priču. slovenci su dokazali da su oni samo mislili na ekonomiju. hrvati su ubedili svoje da je građanski rat srpska agresija. makedonci su toliko puta služili za potkusurivanje, te su pametno odlučili da je najmudrije ćutati.
svi ostali,i ja nravno, su smatrali da valjda država zna šta se radi kad secesija povede kolo…i evo nas! ovo što imamo danas govori o tome koliko su svi redom znali. o tome govori još i iha-ha napisanih kojekakvih knjiga, ima tu tušta i tma dokumenata, različitih verzija što istih, što različitih posmatrača, pristrasnih, nezaintereovanih, verziranih i neukih, onih što pišu iz raznoraznih pobuda i onih što im pisanje suvoparnih činjenica mora biti profesijom…iz sveg tog galimatijasa, jednoga dana, kada ovo danas bude bar pedesetak godina daleko od danas, ostaće neki dokument za buduća pokolenja koja će valjda potpisivati neki ovdašnji istoričar, a možda i koji sadašnji herodot,tacit...svedočiti da smo i mi postojali...dotle pustite billi da peva za nas koji smo izgubili domovinu




Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:55 24.11.2009

Re: i moja se zemlja tada raspala!

ne razumem šta ti je zasmetalo u mojoj rečenici. nisam baš najbolje shvatio.
mislim da se stanković ponaša što bi rekla moja baba "kao poturica".
a preporučujem ti da pogleda intervju sa Zafranovićem. jedan lordan vredi više od 100 stankovića i njemu sličnih.
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 01:10 24.11.2009

Re: i moja se zemlja tada raspala!

nespretno izvedeno s moje strane - SLAZEM SE SA TVOJIM MISLJENJEM SASVIM - to je trebalo da bude potpisano pod navodnicima...gledala tu emisiju,kao i vecinu njegovih emisija sto gledam po defaultu...i zato ga bas i ne cenim! povremeno zivim i tamo i tja...braca smo te se zato i mrzimo!
izvinjavam se sto je doslo do zabune
gorran2 gorran2 01:11 24.11.2009

Re: i moja se zemlja tada raspala!

jedan lordan vredi više od 100 stankovića
A jedan Đorđe Vajfert 10 Nikola Tesli





i 100 Vukova Karadžića


blogovatelj blogovatelj 01:13 24.11.2009

Re: i moja se zemlja tada raspala!

jedan lordan vredi više od 100 stankovića i njemu sličnih.


Apsolutno.
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 01:22 24.11.2009

Re: i moja se zemlja tada raspala!

pa, sad ak' bese po imetku...u pravu su

(trebalo je da bude ispod onih novcanica )
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 01:33 24.11.2009

Re: i moja se zemlja tada raspala!

zvinjavam se sto je doslo do zabune

ma sve je ok.
jednostavno preko tokintervjua nikako ne mogu da pređem i oprostim. od svih ljudi on je našao da šilji na zafranoviću. čovek koji je imao dovoljno hrabrosti da snimi ne samo "okupaciju" već i dokumentarac o jasenovnu što mu u hrvatskoj verovatno nikad neće oprostiti.
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 01:48 24.11.2009

Re: i moja se zemlja tada raspala!

pusti divan...to svedoči o njima. podrazumeva se da smo isti ne vredi trošiti reči...mene samo već desetak godina smara što nikako NEKI naši i njihovi, ili bar svi bišvi jug(ž)noslovenski istoričari ćute?! mislim, oni od profesije...to me zdravo jedi, a to ne voleeeem! jerbo kad se mlogo ćuti...svakakva svetska fukara krene s pričom...
topcat topcat 08:39 24.11.2009

Re: i moja se zemlja tada raspala!

mogu sad ja...
strogo se pazi da se sve srpsko pominje samo uz agresiju i ostali vokabular. to je vrlo poželjno, pa prema tome i društveno dopušteno i prihvatljivo u 99%.


hrvati su ubedili svoje da je građanski rat srpska agresija


Možeš, možeš, ali zaista je ponekad pametnije šutjeti.
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 12:32 24.11.2009

Re: i moja se zemlja tada raspala!

sorry, ne polemišem...ali zbog svih ćutanja znam(o) da je u hrvatskoj građanski rat srbijanska agresija i to se uporno živi i danas...a ako nemamo ista razmišljanja, bar nije vaspitano ućutkivati sagovornika...argumenti su čudo!
krkar krkar 13:36 24.11.2009

Re: i moja se zemlja tada raspala!

a čudo jedno da niko ne primeti onu kustinu rečenicu
– dok se moja zemlja raspadala…

e, zbog te rečenice, svaka čast emiru kusturici!…

jer i moja se zemlja tada raspala!


I moja se raspala pa ipak ne mislim da moram svakog idiota koji se bezobrazno na nju poziva automatski da prigrlim.

Raspala se i Džoniju Štuliću zemlja pa sasvim dosledno sedi u Amsterdamu a ne pije viski sa Miloševićem niti se liže sa umivenim fašistima. Niti raspad one zemlje naplaćuje u ovoj.
ana_radmilovic ana_radmilovic 19:55 24.11.2009

Re: i moja se zemlja tada raspala!

krkar
.Raspala se i Džoniju Štuliću zemlja pa sasvim dosledno sedi u Amsterdamu a ne pije viski sa Miloševićem niti se liže sa umivenim fašistima. Niti raspad one zemlje naplaćuje u ovoj.


istina. al mislim da je nešto češće svraćao u srbiju... mada, kakve sad to veze ima, pustimo kralja!
evo kako je džoni probao da dokuči problem kosova... ide džoni prištinom i pita ljude šta bi poželjeli kada bi on kojim slučajem bio zlatna ribica.... a ovi baš i nisu komunikativni :)


mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 21:24 24.11.2009

Re: i moja se zemlja tada raspala!

ne znam gde pročita ti to o prigrljavanju? ja se upecala samo na rečenicu koja postade temom ovog odgovora...ako kažem svaka čast thiery henry-ju nikako ga ne gotivim! mrzim fudbal al' čovek je eto bio ipak pošten!
e, sad ako u bilo kojoj polemici smatraš da se mora zauzeti strana,onda tu nešto ne štima......btw,kako slučajno znam zašto branimir dosledno sedi u amterdamu, i opet znam da onom jedinicom mere što se meri uspeh kusta prednjači oho'ho,ipak ću kasti mada je krajnje nebitno,nevažno i neukusno, da kusta vs. branimir kod mene nema nikakve šanse...ja voleeem branimira!
topcat topcat 08:38 25.11.2009

Re: i moja se zemlja tada raspala!

mogul_sad_ja_kasti
sorry, ne polemišem...ali zbog svih ćutanja znam(o) da je u hrvatskoj građanski rat srbijanska agresija i to se uporno živi i danas...a ako nemamo ista razmišljanja, bar nije vaspitano ućutkivati sagovornika...argumenti su čudo!


Sorry, živjela sam 90-ih u RH i ne sjećam se da je bio nekakav građanski rat.
Pomiješao si s BiH.
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 00:08 30.11.2009

Re: i moja se zemlja tada raspala!

pa to sam i kazala...tamo se jeste vodio gradjanski rat po svim odlikama istog, ali se uporno govorilo da je na delu srpska agresija, te se ta floskula koristi i danas!...i ja sam tih godina(i svih ovih godina i nadalje) zivim par meseci preko godine i u hrvatskoj i jako dobro vidim i cujem sta je i kako je. mozemo mi da tumacimo sve kako hocemo, ali ponavljam - cinjenice su jedino merodavne!
sybil sybil 01:51 24.11.2009

krajnje divljacki i necivilizovani

balkanski sto bi narod rekao prostacki napad. da li je neko spomenuo neprofesionalan. tako se ne razgovara ni sa zlocincima koji cekaju smrtnu kaznu, a kamoli sa nekim umetnikom, ma koliko se ne slagao sa njim. taj stankovic je mogao da napise kritiku kusturicine licnosti, da napravi emisiju o tome, ali da dodje da ga intervjuise i tako prostacki napadne, pa nemam reci. on je mogao da napravi poentu kulturnom metodom, ali prostacko vredjanje kao metod novinarstva, pa gde to ima.
ninasimone ninasimone 02:38 24.11.2009

Re: krajnje divljacki i necivilizovani

sybil
balkanski sto bi narod rekao prostacki napad. da li je neko spomenuo neprofesionalan.

Evo kako se to radi na profesionalan, nebalkanski nacin (pitanja+uvredjenost+walk out). Ubio me bog (Xenu?) ako ima razlike, da sad ne pravimo dramu gde je nema.





sybil sybil 05:52 24.11.2009

Re: krajnje divljacki i necivilizovani

da, pa nadje se jedan u moru civilizovanih razgovora.
ninasimone ninasimone 07:11 24.11.2009

Re: krajnje divljacki i necivilizovani

sybil
da, pa nadje se jedan u moru civilizovanih razgovora.

e, sybil, uvek me razgalis... Jel' ti mislis da je necivilizovano pitati osobu koja pretenduje na znacajan polozaj u drustvu o njegovim/njenim ubedjenjima?

Kad je Kusturica u pitanju, davno smo presli tu granicu da se sa njim moze pricati iskljucivo o umetnosti. On se sam doveo tu gde jeste, a ne vidim svrhu razgovora ako imamo tog ogromnog proverbijalnog slona u sobi. Nama jeste u interesu da ga cujemo ali i on mora da shvati da je svako pitanje legitimno pitanje. Pri tom, sloboda govora stiti i njega, izmedju ostalog i na taj nacin sto mu omogucava da se njome ne posluzi. Samo, i izostanak odgovora je odgovor.

Ako jos uvek zeli da bude relevantan ovom drustvu, kroz filmove, pa i te nagrade, ili kroz privredu i davanja ljudima zaposlenja, svejedno, dobrodosao je. Ali nek prvo iznese svoj "plan i program", da vidimo sta tu ima, i daj da se vec jedanput igra po nekim svima znanim pravilima. Nista mu nece faliti da izdrzi ta pitanja, odgovori najbolje sto ume, i skrene razgovor na ono o cemu hoce da razgovora. Jel' to bas tako tesko? Dobitniku zlatnih palmi?

Ne radi se ovde ni o "civilizovanosti", ni o "postovanju klisurine", ni o "lovu na vestice", s koje god strane da gledamo. Radi se o najobicnijem podizanju sandarda, u govoru, u radu, zivotu... Sve sto od njega ocekujemo je da taj svoj neosporni talenat i zanat koji je pokazao u filmovima, sada pokaze i u ovom novom, sirem drustvu. No big deal.

sybil sybil 10:25 24.11.2009

Re: krajnje divljacki i necivilizovani

e, sybil, uvek me razgalis... Jel' ti mislis da je necivilizovano pitati osobu koja pretenduje na znacajan polozaj u drustvu o njegovim/njenim ubedjenjima?

ne vidim sta je smesno. mozda se samo pravis superiorna kao ovaj stankovic. naravno da prica o politickim ubedjenjima nije sporna. sporan je nacin, metoda kojom se novinar sluzi. prica o ubedjenjima bi mogla da bude pitanje- sta mislite o politici slobodana milosevica, i to je ok. ali kada neko kaze - vi ste pili viski sa milosevicem dok su se klali muslimani u bosni, to nije prica o ubedjenjima, to je krvozednost koja prevazilazi granice pristojnosti.
a novinar je duzan da postuje sagovornika, nije cilj intervjua da novinar ponizi sagovornika i ispadne moralna velicina. to je teska malogradjanstina.
Kad je Kusturica u pitanju, davno smo presli tu granicu da se sa njim moze pricati iskljucivo o umetnosti. On se sam doveo tu gde jeste, a ne vidim svrhu razgovora ako imamo tog ogromnog proverbijalnog slona u sobi. Nama jeste u interesu da ga cujemo ali i on mora da shvati da je svako pitanje legitimno pitanje. Pri tom, sloboda govora stiti i njega, izmedju ostalog i na taj nacin sto mu omogucava da se njome ne posluzi. Samo, i izostanak odgovora je odgovor.

sa svima moze da se debatuje o svemu, samo je bitan nacin.
ovom drustvu, kroz filmove, pa i te nagrade, ili kroz privredu i davanja ljudima zaposlenja, svejedno, dobrodosao je. Ali nek prvo iznese svoj "plan i program", da vidimo sta tu ima, i daj da se vec jedanput igra po nekim svima znanim pravilima. Nista mu nece faliti da izdrzi ta pitanja, odgovori najbolje sto ume, i skrene razgovor na ono o cemu hoce da razgovora. Jel' to bas tako tesko? Dobitniku zlatnih palmi?

potuno je u pravu. najbolji odgovor novinaru koji provocira, ponizava i izigrava moralnu superiornost je prestanak razgovora. neka nauci bon ton pa se vrati na razgovor, nisu oni ovce zajedno cuvali da na takav nacin razgovoraju. na bezobrazluk bezobrazlukom nego kako.

Ne radi se ovde ni o "civilizovanosti", ni o "postovanju klisurine", ni o "lovu na vestice", s koje god strane da gledamo. Radi se o najobicnijem podizanju sandarda, u govoru, u radu, zivotu... Sve sto od njega ocekujemo je da taj svoj neosporni talenat i zanat koji je pokazao u filmovima, sada pokaze i u ovom novom, sirem drustvu. No big deal

radi se o kulturi komunikacije, domacem vaspitanju i granicama ljudske pristojnosti.
wukadin wukadin 12:59 24.11.2009

Re: krajnje divljacki i necivilizovani

Sibil, za razliku od svoji "istomišljenika" ima neku ekvidistancu prema kulturi ophodjenja. Nije onaj plemenski rezon "ako moje pleme mazne kravu dobro je" (inače uobičajen). Cenim to.
Međutim, mislim da Stanković nije mogao onako kako bi ona volela. Zašto? Pa jednostavno on nije onaj mršavi baja sa BBC-a (zaboravih ime) što ga onako na finjaka spusti i zavuče. Nije mu takav stil. Kusta je to mogao znati, i znao je. Samo je veća fora kad je intervju prekinut, pa još snimci vraćeni (što će reći da je Kusta očekivao da ne bude samo vest prilikom prekida, nego i posle kad ga prikažu na HRT nedeljom).
Situacija je win-win...
Mada mislim da je 2:1 za Kustu (mada je Stankoviću dosta i jedan go). Zašto? Pa prosto, ovde je tema Stanković, a svi pričaju o Kusti, što je on valjda i hteo. I svi (ili skoro svi) ponavljaju ono što se očekuje, što je takođe možda hteo.
ninasimone ninasimone 20:07 24.11.2009

Re: krajnje divljacki i necivilizovani

sybil

radi se o kulturi komunikacije, domacem vaspitanju i granicama ljudske pristojnosti.

Masis poentu, Stankovic je ovde najmanje bitan. Ima i bice razlicitih novinarskih stilova, neki tretiraju sagovornika u svilenim rukavicama, neki ne. Medjutim, ugladjenost forme ne podize neminovno i kvalitet sadrzaja, to je u domenu sagovornika. Najlakse je odbiti razgovor sa tako siroko definisanim "nekulturnima" a birati one 'kulturne". Tehnika dobro poznata majstorima PR-a, postoji i onaj stari izraz 'lakirovka', ali ona radi samo do izvesne granice i ume da se osveti. Kad-tad se naleti na minu a na muci se poznaju junaci.

btw, uopste ne smatram da je Kusturicin prekid bio "bezobrazluk" (kao odgovor na bezobrazluk), ima svako pravo na to.
norden norden 21:59 24.11.2009

Re: krajnje divljacki i necivilizovani

wukadin
Sibil, za razliku od svoji "istomišljenika" ima neku ekvidistancu prema kulturi ophodjenja. Nije onaj plemenski rezon "ako moje pleme mazne kravu dobro je" (inače uobičajen). Cenim to.Međutim, mislim da Stanković nije mogao onako kako bi ona volela. Zašto? Pa jednostavno on nije onaj mršavi baja sa BBC-a (zaboravih ime) što ga onako na finjaka spusti i zavuče. Nije mu takav stil. Kusta je to mogao znati, i znao je. Samo je veća fora kad je intervju prekinut, pa još snimci vraćeni (što će reći da je Kusta očekivao da ne bude samo vest prilikom prekida, nego i posle kad ga prikažu na HRT nedeljom). Situacija je win-win...Mada mislim da je 2:1 za Kustu (mada je Stankoviću dosta i jedan go). Zašto? Pa prosto, ovde je tema Stanković, a svi pričaju o Kusti, što je on valjda i hteo. I svi (ili skoro svi) ponavljaju ono što se očekuje, što je takođe možda hteo.



Nije Kusturica naivan. To sa oduzimanjem kaseta je odradio izvanredno. Stavio je snimak na you tube (najverovatnije on), vratio ih i niko vise nije mogao da manipulise samim tokom dogadjaja.Da brise i sece po licnom nahodjenju.
Citala sam, pre nego je snimak dospeo na you tube, po medijima da je Kusturica nasilnicki prekinuo taj intervju i isto tako nasilnicki izbacio novinara HRT iz svoje kuce. Ili se, bar, sticao takav utisak iz svih naslova po novinama. Sam snimak prikazuje Kusturicu koji sasvim mirno i uljudno ustaje sa svog mesta, skida mikrofon i prekida intervju. Dakle, mirno, civilizovano i kulturno daje do znanja da se intervju ne moze nastaviti pod premisama Stankovica.
Stankovica sam tada prvi put videla i nikakve pozitivne utiske o njemu nisam stekla. Dapace. Sirov, neispoliran sa nastupom dzelata. Njihov susret sam dozivela kao sukob dveju razlicitih kultura gde je Kusturicina ta koja je superiorna.

Rip Kirbi Rip Kirbi 02:01 24.11.2009

O зашто, зашто смо се срели!

За Кусту сам чуо, а и гледао неке његове филмове. Као што рекох једном раније, волим само онај први. А за Станковића никад чуо. Немојте се чудити, слабо пратим ТВ канале. Најчешће гледам филмове, слабо трач-партије...

Али, зашто је Кустурица уопште примио тог таблоид-новинара? Са намером да га избаци? Па, познато је шта можеш очекивати ако идеш код Југослава Ћосића, а шта ако дајеш интервју "Куриру". Овако, изгледа, ударио јунак на јунака... С тим, што је Кустурица искористио предност домаћег терена, па избацио човека. А то није поштено. Ако си га примио, издржи ударце и узврати равном мером. Могао је да му каже, на пример: "Ко не воли Дрвенград, нека пуши кару сад"... и томе слично. Пошто Куста, иначе, пише поезију. Уме да се изрази.

Ако неко сматра Кустурицу таквом величином, да му се увек и у свакој прилици опрашта бахатост и безобразлук, он је - промашио тему.

А што се тиче Слободана Милошевића... Кусти не треба нека нарочита провокација, да би о овом великану изрекао неколико похвала. Чинио је он то и раније, разним приликама, у интервујима датим озбиљним новинама, српским новинама. НИН-у, на пример.
norden norden 02:20 24.11.2009

petparacki antiglobalizam

"A ako je Kusturica mislio da ikoga normalnog u mainstream delu sveta zanimaju njegovi stavovi o bilo čemu o čemu tako voli da matijabećkoviše - estetici loših i neuspešnih filmova, papanskom viđenju globalizacije i petparačkom antiglobalizmu za početnike, volejima levom nogom na relativnoj vlazi preko 85% i njihovom odnosu prema lobovima na nadmorskim visinama ispod 500m, utorkom... ljuto se prevario."

http://en.wikipedia.org/wiki/Association_pour_la_taxation_des_transactions_pour_l%27aide_aux_citoyens
wukadin wukadin 13:04 24.11.2009

Re: petparacki antiglobalizam

A ako je Kusturica mislio da ikoga normalnog u mainstream delu sveta


E sad, šta mu to dođe normalan...
A da Kusta i dalje dobija nagrade, dobija.
Da je snimio film sa Maradonom, snimio je.
Da NO SMOKING ORCESTRA gledaju hiljade po raznim argentinama, gledaju.
Da se mnogi cimaju zbog njegovih stavova, cimaju se (pa ni norden nije morao ovo da napiše, ali napisao je).
Da se to samim tim sviđa onima sa druge strane, sviđa se...

norden norden 14:13 24.11.2009

Re: petparacki antiglobalizam

wukadin
A ako je Kusturica mislio da ikoga normalnog u mainstream delu sveta E sad, šta mu to dođe normalan...A da Kusta i dalje dobija nagrade, dobija.Da je snimio film sa Maradonom, snimio je.Da NO SMOKING ORCESTRA gledaju hiljade po raznim argentinama, gledaju.Da se mnogi cimaju zbog njegovih stavova, cimaju se (pa ni norden nije morao ovo da napiše, ali napisao je).Da se to samim tim sviđa onima sa druge strane, sviđa se...


Nisam ja to napisala, napisao je Rip. Nije mi uspeo copi/paste njegovog teksta - nisam bas verzirana u to. Ja sam samo ostavila link za Attac ciji su clanovi, izmedju ostalih, najimenentnije licnosti u svetu a kao odgovor na njegovu tvrdnju da je to "petparacki antiglobalizam".

"Ту су још (поред Слобе) и: Ману Чао, Мајкл Мур, Феј Данавеј, Џони Деп, Ноам Чомски, Марадона, Селма Хајек и Педро Алмадовар. (Вероватно би, у мало другачијим околностима, у овом друштву били и Тито, Нехру и Насер.) Неким чудом, сви се они познају међусобно." kaze, takodje Rip....

Zaboravio si sledece: Naomi Klein, Noreena Hertz, Gore Vidal, John Pilger imnoge druge.

Iako ja ne smatram da taj Sloba (o kojem ti govoris) ima bilo sta zajednicko sa njima.
wukadin wukadin 15:06 24.11.2009

Re: petparacki antiglobalizam

А ја не сматрам да би Куста сутра био на Слобовој листи, ако би овај којим случајем устао из гроба, и конгрес СПС се одрекао малог дебелог и "европског пута"
Иначе, извињавам се.
Rip Kirbi Rip Kirbi 08:29 24.11.2009

СУБНОР

Не ради се, дакле, о догађају испијања скупог пића на канабету најгорег владара у српској историји.

Ради се о темељним Кустиним ставовима. Он, наиме, види Милошевића као једног од лидера антиглобалистичког покрета. Као једног од последњих Мохиканаца које се стрелама и копљима боре против високотехнолошког империјализма (који је, ако нисте знали, последњи и највиши стадијум капитализма).

Ту су још (поред Слобе) и: Ману Чао, Мајкл Мур, Феј Данавеј, Џони Деп, Ноам Чомски, Марадона, Селма Хајек и Педро Алмадовар. (Вероватно би, у мало другачијим околностима, у овом друштву били и Тито, Нехру и Насер.) Неким чудом, сви се они познају међусобно.

А тај несрећни Станковић, неспретњаковић, уместо да пита нешто суптилно, он одмах "у сриду"... Настојећи да измами некакво признање. Те да ли је виски био 12 година стар, колико коцкица леда и сл.
wukadin wukadin 13:06 24.11.2009

Re: СУБНОР

Чавез, Моралес, Ахмединеџад.
Шта фали!?
Rip Kirbi Rip Kirbi 13:32 24.11.2009

Re: СУБНОР

Фали ајатолах Хомеини.
wukadin wukadin 15:09 24.11.2009

Re: СУБНОР

Фали.
Јеси ли посетио ирански културни центар? Макар на Сајму књига...
Лепо представљају своју земљу и идеале исламске револуције који нису искључиво верски.
Вреди некад проширити видике.
Rip Kirbi Rip Kirbi 16:33 24.11.2009

Re: СУБНОР

Гледао сам неке изванредне иранске филмове. А неки од њих су врло критични према актуелном режиму.
Rip Kirbi Rip Kirbi 08:47 24.11.2009

Кустурица - филозоф

ono "Kalašnjikov" zato što je super muzika kad igra mečka, a tu baš igra mečka.


Нисам разумео откуда трубачи у сцени на почетку филма, која се одиграва, ако се не варам, 6. априла 1941. године, на дан бомбардовања Београда.

Наиме, та музика - лимени дувачки инструменти (раштимовани) - није била у тој мери раширена, нити поштована 1941. године, одн. у међуратном периоду. Није било сабора у Гучи. Бреговић још није имао свој "Оркестар за млаћење пара", а Куста још није био снимио своје романтичне епопеје о животу несхваћеног циганског народа.

Музиколог Драгутин Гостушки рекао је, једном приликом, да музика за трубу свакако не представља нешто карактеристично за српски народни мелос. Нема значајнијег српског композитора који је написао дело посвећено трубачком оркестру. Стеван Стојановић Мокрањац није написао концерт за трубу.

Можда грешим. Ако неко зна одговор, волео бих да чујем.
Kazezoze Kazezoze 09:25 24.11.2009

Re: Кустурица - филозоф

Музиколог Драгутин Гостушки рекао је, једном приликом, да музика за трубу свакако не представља нешто карактеристично за српски народни мелос. Нема значајнијег српског композитора који је написао дело посвећено трубачком оркестру. Стеван Стојановић Мокрањац није написао концерт за трубу.

Можда грешим. Ако неко зна одговор, волео бих да чујем.

naravno da greshish i ti i tvoj muzikolog, jer postoji pregrsht dela za trubu i duvachki orkestar koje je komponovao izmedju ostalih i boban markovic, kao npr:

Rip Kirbi Rip Kirbi 09:47 24.11.2009

Re: Кустурица - филозоф

Грешим? У чему?

Чуо сам за Бобана Марковића. Мислио сам да је извођач, тј. трубач, а не композитор. То је мала разлика, знаш.

А питање је гласило: шта раде трубачи у Београду 1941. године?
Kazezoze Kazezoze 10:05 24.11.2009

Re: Кустурица - филозоф

Rip Kirbi
Чуо сам за Бобана Марковића. Мислио сам да је извођач, тј. трубач, а не композитор. То је мала разлика, знаш.

А питање је гласило: шта раде трубачи у Београду 1941. године?

ochito je da si pogreshno chuo jer on je, pored toga shto je trubach, i kompozitor vecine kompozicija koje izvodi... a film, podzemlje, mozhesh postaviti u bilo koje vreme i na bilo koje mesto, sushtina ce mu ostati ista. znachi chista sloboda autora da izabere mesto i vreme. trubachi i njihov uticaj na nasheg choveka se mozhe postaviti na isti nachin u bilo kojem segmentu zhivota.
pozheljno je malo i razmishljati o onome shto gledash, a ne samo pratiti tok radnje.
film vishe govori o psihologiji ljudi nego shto si ti zapazio.
Rip Kirbi Rip Kirbi 10:28 24.11.2009

Re: Кустурица - филозоф

У реду, дакле, Бобан Марковић је савремени српски композитор. Свака њему част.

И Горан Бреговић је савремени српски композитор. Између осталог, филмске музике. Ово што ради последњих деценија не ваља ништа. А спомињу га и као плагијатора.

И даље стоје питања која сам поставио.

Филм "Подземље" је прецизно лоциран, како временски, тако и просторно. Радња филма почиње 6. априла 1941. г. у Београду. У наставку филм реферише на послератну ситуацију. Очито је да комунисти немају баш сјајну репутацију. Дакле, комунисти, а не рецимо краљ Александар. И јасно је да је редитељ из филма, у ствари, онај редитељ који се прославио својим партизанским филмовима - Вељко Булајић. На крају, долази (не знам како и зашто) до ратова 90-их (где Куста има своју малу ролу).

Где је ту "чиста слобода" о којој говориш?

Пожељно је да мало размислиш о ономе што пишеш, а не само да тераш воду на Кустин млин.

И не знам какав су утицај имали трубачи "на нашег човека", рецимо, почетком XX века, ако их рецимо - није било?
Rip Kirbi Rip Kirbi 10:40 24.11.2009

Re: О аутентичности

Још нешто.

Постављајући питање: шта ће трубачи у Београду 1941. године? - имао сам на уму једног нашег заиста великог филмског редитеља, који се зове Живојин Павловић.

Жика Павловић се, наиме, ужасавао неаутентичног приказивања догађаја, прилика и ситуација. И говорио је о томе у неким својим интервјуима. Ако је, на пример, хтео да прикаже напад партизанске јединице, он се трудио да глумци буду обучено онако како су заиста изгледали партизани, да имају аутентично наоружање, возила и сл. А то се може видети, чини ми се, у његовом ремек-делу, филму "Заседа".

Чини се да Емир Кустурица не држи нарочито до оваквог приступа. Њему је било важно да цигански трубачи, пошто-пото, свирају под прозорима на Косанчићевом венцу, док слонови и мајмуни тумарају наоколо.
Kazezoze Kazezoze 10:50 24.11.2009

Re: О аутентичности

Жика Павловић се, наиме, ужасавао неаутентичног приказивања догађаја, прилика и ситуација. И говорио је о томе у неким својим интервјуима. Ако је, на пример, хтео да прикаже напад партизанске јединице, он се трудио да глумци буду обучено онако како су заиста изгледали партизани, да имају аутентично наоружање, возила и сл. А то се може видети, чини ми се, у његовом ремек-делу, филму "Заседа".

mislim da je sada jasno tvoje nerazumevanje tog filma.
podzemlje je u glavi, a ne na nekoj lokaciji u beogradu.
da bi shvatio podzemlje morash prvo iz podzemlja izaci.
bez majmuna je to veoma teshko izvesti...a, ukoliko bi nekako i uspeo,verovatno bi (kao i jovan) zavapio: "tata, ajmo mi nazad !"
Rip Kirbi Rip Kirbi 10:53 24.11.2009

Re: О аутентичности

Изгледа да је подземље у твојој глави, а у мојој глави је филм који сам гледао. Зашто мислиш да га боље разумеш од мене?

И, опрости, ја не живим у подземљу, тако да не треба ни да излазим из подземља.
Rip Kirbi Rip Kirbi 11:32 24.11.2009

Re: О аутентичности

Уосталом, можда сам ја присталица другачије филмске естетике.
(Естетика, то је наука о лепом, како у природи, тако и у уметности.)

Па, вишем волим Павловићев натурализам, него Кустуричин надреализам.

Мада, колико знам, Куста је поклоник правца који се зове "нови примитивизам".
Goran Vučković Goran Vučković 11:33 24.11.2009

Re: Кустурица - филозоф

Нисам разумео откуда трубачи у сцени на почетку филма, која се одиграва, ако се не варам, 6. априла 1941. године, на дан бомбардовања Београда.

Pisalo u scenariju...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana