Život

Pisma sinu

miloradkakmar RSS / 26.11.2009. u 17:22

    I jedna reč je dovoljna da uteši, smiri, odagna teskobu, izazove osmeh, reši sve probleme u određenom trenutku, da približi…Kada je sin otišao u vojsku i pored toga što smo se svaki dan čuli telefonski, osećao sam potrebu da mu pišem, kažem ono što nisam. Nisam mu slao pisma, čuvao sam ih u svom mejlu, razmišljajući u to vreme da se registrujem na blog B92, ali nisam imao hrabrosti. Pribojavao sam se, kao i sada, da će svakodnevna trućanja, iznošenja intime biti pogrešno protumačeni. Sada imam više smelosti. Ne zamerite što neka nasumice izabrana pisma, želim da podelima sa vama.

31.januar 2oo8.
     Pre neko veče sreo sam Romanu. Divim ti se kako znaš da izabereš    devojke, "drugarice"... jednostavne, bez skoro ičeg lažnog u sebi, prirodne, pametne, simpatične...Vidim da je i za tebe lepota unutra, jer to je prava lepota i njena draž, tajnovitost koja se otkriva vremenom i nikada ne bude otkrivena. Spoljna lepota je habajuća, potrošna, ona je za trenutak divljenja, a šta je to naspram večnog traganja za nedokučivim. Lepota je u tom traganju, neizvesnosti, kada čovek sam sebe stavlja na probu doslednosti, istrajnosti, pa i principjelnosti - tri vrlo bitne životne stvari. O lepoti ne treba mnogo ni pričati, jer se time skrnavi, ona treba da se oseti, lično doživi svaki njen deo, i da u suštini ostane unutar čoveka.

 3.februar 2oo8.
   Tek sam juče ukapirao zašto si bio zamišljen...Napokon si otvorio dušu i ispričao drugarima o prijateljstvu sa Milošem, koji je ostao u Požarevcu, kako se čujete svakog dana, kako ste se videli u Beogradu...imate sličan kulerski muzički ukus. Posebno mi je fasciniralo, kada si rekao da se vas dvojica razumete i kada ništa ne progovorite, odnosno da se razumete i ćutanjem i da je to jezik sporazumevanja. To je moje veliko otkriće kod tebe, voleobih da se ti i ja tako razumemo. Taj osećaj je fenomenalan, kada sebe pronađeš u nekom ili nečem drugom, kada ne moraš da dokazuješ ono šta misliš i osećaš, kada se, ma kakvo bilo mišljenje ili osećaj, to jednostavno podrazumeva. Ti si  toliko upro da svojim prijateljima objasniš, ali nisi imao dovoljno reči, pa to je bilo predivno za mene slušati. Međutim, mislim da te drugari nisu u potpunosti shvatili, ali ti si ipak bio srećan što si to izbacio iz sebe. I to je najbitnije u celoj priči.

 4.februar 2oo8.
   Tvoje putešestvije do Jakova, posebno što ste tokom dana poprilično popili /vozač Mikica i pratilac Simbe/, kod mame i mene izazvalo je brigu. Naravno to je za vas avantura, lep doživljaj, a kod nas zabrinutost i teži preživljaj, posebno kada si se pred ponoć javio iz kasarne da imaš temperaturu. Briga je stalno prisutna u čoveku i on je manje - više ispoljava u svakom trenutku. Taj osećaj najviše se pokazuje i najjači je prema najbližima...i on raste kako čovek stari. Zašto? Zato što postaje nesigurniji, nemoćniji, sve više izopšteniji iz bitnih životnih stvari, a najbitnije su - mlad naraštaj, pun snage, energije, kreativnosti, volje, zatim brzina događanja, motivisanost da se nešto promeni, uradi više nego što se može. Briga je stalni pratilac i ona je zdrava do razumnog i podnošljivog stepena, posle toga prelazi u "bolest" i ona se teže "leči". Mislim da mama i ja imao još uvek zdravu brigu sa povremenim iskakanjima.

 7.februar 2oo8.
   Ovde duva košava, čini se da prolazi kroz kosti i zidove. Od sinoć razmišljam, da li si imao posledica zbog kašnjenja, iako vam je desetar rekao "da vas boli kur.." Razmišljanja mogu da dovedu do raznolikih stanja u čoveku. Posebno, ako ne napravi prioritete, pa u isto vreme razmišlja o više stvari….Ustavri, hteo sam da kažem da se ne treba preopterećivati. Od kako si otišao u vojsku ti si mi prva misao, onda seka i mama, pa tako redom, već znaš, kada su u pitanju najbliži - a na drugom mestu je posao. Razmišljam i mnogim drugim stvarima, ali ih jednostavno ignorišem iako me stalno opsedaju, ostavljam ih za neki drugi put.

 1o.februar 2oo8.
   Čistio sam i spremao podrum, kako bi smestili trpezarijski sto. Prevrćući po njemu, našao sam tvoj pecaroški štap koji sam ti kupio pre 12 godina u Banji Kanjiža, kavez za hrčke, zatim tu je i rasklopljni dečački bicikl, vreća sa šatorom, sto za kampovanje i druge stavri koje su me podsetile na neke trenutke iz tvog detinjstva. Setio sam se kako smo išli rano ujutro da pecamo na kanal kod Smetlišta i brzo smo se vraćali kući, jer nisi hteo da kakiš nigde nego kod kuće. Setio sam se Biograda kada smo po ceo dan običnim najlonom i udicom pokušavali nešto da upecamo u moru, iako sam znao da  pri obali nema ribe. Samo se u plićaku uhvatila neka smrdljiva, ružna, crvena riba. Bili smo veseli jer smo ipak nešto upecali. U svemu tome si imao strpljenja, volje i želje, znao si tačno šta hoćeš. Niko te tome nije učio, to je  u tebi. Čovek tako nešto mora i kasnije u životu da prepozna, primećujm da ti to razabiraš, još uvek nisi siguan, ali će naići trenutaka kada će to da izađe na videlo, da ispliva, da ti pokaže put...Šta god to bilo, postaće deo tvog načina življenja, nešto što možeš sam da ostvariš, što će te ispunjavati, davati smisao i biti putokaz za nova otkrića u spostvenom biću. Samo treba strpljenja, volje i želje.

 15.februar 2oo8.

    Malo me je iznenadila prvobitna tvoja zamisao da produžiš boravak kod kuće za jedan dan time što ćeš reći nadležnima "da imaš problem u porodici, odnosno da ti je otac alkoholičar i da pravi sranja". Nisam se s time složio, jer se to lako može proveriti, a ne bi nam išlo ni u prilog, zbog prekomande.... Svi ljudi se snalaze i dovijaju kako bi što bolje prošli u životu, pogotovo mladi i ja sam to radio i sada radim, pa makar to bilo prećutkivanjem nečega. Međutim, kada se čovek odluči na tako nešto, treba u kratkom periodu da proanalizira sve momente u vezi sa njegovom odlukom i posledice koje ona nosi...Sada mi je u neku ruku i krivo što to nisi  uradio, pa šta bude, bio bi jedan duže kod kuće, zato sam te i pitao kada si došao da se pozdravimo "da li se ljutiš". Odgovorio si da se ne ljutiš, ali ja se ljutim na sebe. Jedan dan bi mi bio bliži, iako si ti uvek ovde prisutan, osećam te u svakom trenutku.

  2o.februar 2oo8.
   Ti si danas spoznao dve vrlo snažne stvari u vojsci. Povišen je stepen borbene gotovosti, šta god to značilo, ali je povezano sa Kosovom i ulogom  Vojske Srbije u očuvanju zemlje. Nadam se i mislim da će uloga vojske u ovim zbivanjima ostati na tome. Druga stvar je što pripremate "teren" za  “guštere" koji dolaze i taj osećaj, kao što si i sam rekao, govori da si skoro tri meseca na odlsuženju vojnog roka, postaješ "stara džomba", sada će  druge - mlade regrute - više da zezaju i muštraju.Taj osećaj potpuniji je kada se setiš šta si sve prošao i kroz obuku u Požarevcu i Jakovu i kroz odnose sa starešinama i razdvajanje od prijatelja, ali si ipak sve to izdržao. Kako, to samo ti znaš. S druge strane, kao i ti i mi smo kod kuće u iščekivanju gde ćeš u prekomandu.
  Pre neki dan na HRT-u gledao sam jednu epizodu "Prijatelja". Odgledao sam je i za tebe. To je ona epizoda kada prodaju ormarić, za oglas daju više para nego što ormar vredi, pa im prvi kupac nudi trampu za kanu, a drugi zatvori "glumca" u ormar, jer se ovaj hvalio kako može da stane u njega, i sve im pokupi iz stana,a njih dvojica na kraju ostaju u kanuu.

 22.februar 2oo8.
   Večeras si se javio oko 23,3o kada ste stigli sa gađanja. Dali ste sebi oduška, tako što ste sa pidžama pokidali dugmad. Ovaj nestašluk, sličan je mnogim drugim u vojsci i u građanstvu, a vi ste tu generacijski isti - razumete se i kad se nešto pokrene onda to postaje u tom trenutku prava zaraza. Njime se pokazuje da čovek nikad ne odraste, uvek u njemu postoji dete koje se u manjoj ili većoj meri pojavljuje vrlo često, u zavisnosti od okolnosti, raspoloženja, motiva...Čovek ne sme da se kloni svoje prirodnosti, ako se drži samo onoga čemu je naučen i što je nabubao, on ne može biti ono što treba - čovek. Ljudi se sve više udaljavaju, pa svaki pristojan nestašluk ih zbližava, i dovodi do određenog unutrašnjeg pročišćenja.
 Tako je, siguran sam bilo i kod vas večeras. Kada za masovno kidanje dugmadi sa pidžama sazna neko od starešina, to će vas vratiti u stvarnost u kojoj se nalazite, ali ona prava, izazvana pomenutim činom, će vas potajno zadovoljavati.
  I večeras si me pitao, da li ima nešto od prekomande, a ja ti nisam ništa mogao odgovoriti, sem da su mi određeni ljudi obećali "da će nešto uraditi". Bojim se da ne izgubim tvoje poverenje.

 14.mart 2oo8.
    Iz Sr.Mitrovice dovezao si se sa  potpukovnikom. Imali ste o čemu da pričate, što znači da si zahvalan sagovornik. Razgovarali ste i o porodici. Šta bi mu rekao, o čemu bi razgovarali, da si ostvario onu zamisao da radi jednog dana više kod kuće - kažeš "da imaš problem u porodici, jer ti otac pravi sranja". Na sreću brzo kapiraš, logički razmišljaš, jednostavno govoriš, pa u razgovoru sa potpukovnikom nisi mora ništa da izmišljaš, već da kažeš onako kako jeste i o mami, i o seki, i o meni i o sebi. Bilo ti je prijatno. Treba se stalno držati istine, laž se koristi u bezizlaznim  situacijama, ne računaju se sitna laguckanja, pa to i ja radim...Čistu laž kortiste oni koji ne poseduju sebe, slabići, mućkaroši, koji nemaju hrabrosti da se suoče sa istinom, oni koji žele na što lakši način da dođu do nečega, ne shavatjući da tako ne mogu doveka.

 17.mart 2oo8.
   Prva tri meseca bilo je, moram priznati, veoma napeto, sa dosta oscilacija u raspoloženju i kod tebe i kod mene, a primetio sam i kod mame samo ona to nije htela da iskazuje, da se primeti, što je vešto skrivala učenjem. Seka je verovatno u tom vašem mladalačkom fazonu. Te kritične psihološke momente "rešavali" smo svakodnevnim telefonskim razgovorima. Malo sam ja tebe ohrabrivao, više si ti mene tešio - "biće sve u redu ",  "nema veze, izdržaću", "jebem ih u...", "nemoj se ti sekirati, gde me bace, bac "...Verujem u iskrenost tih tvojih reči, ali opet bio sam u nekoj vrsti konfuzije, nemoći da ti na bilo koji način olakšam situaciju u kojoj se nalaziš. Ta tri meseca pregurali smo, nadam se, zajednički, iako si ti podneo sav teret vojničkog života i obuke. Razgovor je lek za sve, samo čovek treba da smogne malo snage da ga započne. Ne mora odmah da dođe do rešenja, ne mora nikada, bitna je reč.

2.-7.aprila 2oo8.
   Vikend si proveo uobičajeno sa društvom, lutajući od kafića do kafića, a u petak ste išli na žurku u Beograd. Vratio si se u subotu oko 8,3o, iako ste iz BG-a krenuli vozom u 4,oo. Nisi mi ni pričao, kako je bilo na žurci jer sam ja radio ceo dan, a u nedelju si se pojavio nešto ranije nego prethodnog dana u 7,3o /ha,ha ,ha...!!!/. Ovo je faktografsko beleženje tvojih vikenda.  Ponekad su i ovakvi podaci vredni, u zavinosti u vezi sa kim su, u kom vremenu se, distnaci, saznaju. Na primer, da ti ovo saznaš za 2o godina, pa kažeš: vidi, majku mu, pa ja sam nekad mogao da ne spavam dve noći i tri dana, samo zbog jedne žurke ili noćnog gluvarenja, a šta mi je sada - kao što to ja često konstatujem u ovim mojim godinama. Da, zaboravih, da si mi u nedelju spomenuo da su se prethodne večeri u "Davidovu" pojavile tri  "stranjske" cure i svi ste "navalili" da ih barite. To me podsetilo, na "Apolo” kafanu, malo dalje od "Pirata", kada sam bio momak i kada je on bio prepun zbog dve konobarice, Ane i Rože. Iako znam da će ovo i mama čitati, ja sam imao, ne da se hvalim, nešto više sreće od drugih. Pretpostavljam da si i ti imao više sreće u slučaju "Davidov".

 27.mart - 1. april 2oo8.
   Od kako si u Sr.Mitrovici i dolaziš svakog vikenda kući, u manjoj meri ima povoda da ti svekodnevno pišem i bulaznim o nekim stvarima. Naravno sve je to iskreno, bilo da se radi o tebi, nekim mojim unutrašnjim sukobima, razmišljanjima, opažanjima ili nekim stvarnim događajima i likovima.
 To nikako ne znači da sam prestao da svakodnevno mislim o tebi. Svakodnevno mislim i o seki i mami, samo na drugačiji način jer su one tu , pored mene, dok si ti u drugom ambijentu i mogućnosti za različite situacije su nepredvidive.
 Danas si se vratio sa redovnog odsustva, ali za koji dan će petak i ti ćeš ponovo doći kući. Jutros nisi bio baš voljan da ideš u Sr. Mitrovicu, međutim, kada sam te budio spominjao si "prvu četu", neka imena, pretpostavljam drugara iz vojske...što znači da si još uvek u vojničkom životu. Kada si otišao iz stana, otvorio sam prozor tvoje sobe, to inače uvek radim kada se vraćaš sa vikenda i čekam da se pojaviš iza samousluge do prve kuće u tom redu. Mama se ljuti, što te nije videla, jer si noćas, kasno došao kući, a ona je rano otišla na posao i fakultet. Krivo mi je što ne viđam sa tobom Romanu, a ne usuđujejm se da te pitam zbog čega.

 



Komentari (65)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mikimedic mikimedic 17:27 26.11.2009

blago sinu...

... koji ima ovakvog oca...

hvala sto ste podelili ovo sa nama.
miloradkakmar miloradkakmar 18:30 26.11.2009

Re: blago sinu...

mikimedic
... koji ima ovakvog oca...

hvala sto ste podelili ovo sa nama.

Nije namera da se veliča otac.

Hvala ti na čitanju.
mikimedic mikimedic 18:42 26.11.2009

Re: blago sinu...

Nije namera da se veliča otac.


svejedno, ne zamerite... oseca se to iz svakog vaseg posta milorade.
sve najbolje.
Hansel Hansel 20:33 26.11.2009

Re: blago sinu...

Dobro, pošto nećeš da te hvalimo, da pitam kako sin doživljava ova tvoja "filozofiranja"? Je l' mu je to "smaranje", ipak ima "razumevanja" (tolerancije) ili ih zaista, do kraja, prihvata? Čisto me zanima kako to funkcioniše... Ja bih, na primer, skoro vapio za takvom korespondencijom (naročito kada sma bio u njegovim godinama), mada bi mi možda smetala možda nekad malo prenaglašena bolećivost... Mladi uglavnom imaju povišenu potrebu da ih neko razume, a, hm, nešto manju da oni razumeju druge, naročito roditelje... a čini se da i roditelji žele - da ih deca razumeju!
miloradkakmar miloradkakmar 23:07 26.11.2009

Re: blago sinu...

mikimedic
Nije namera da se veliča otac.


svejedno, ne zamerite... oseca se to iz svakog vaseg posta milorade.
sve najbolje.

Zameram ti samo što mi persiraš. Ako može bez toga onda nema zamerki.
miloradkakmar miloradkakmar 23:28 26.11.2009

Re: blago sinu...

Hansel
Dobro, pošto nećeš da te hvalimo, da pitam kako sin doživljava ova tvoja "filozofiranja"? Je l' mu je to "smaranje", ipak ima "razumevanja" (tolerancije) ili ih zaista, do kraja, prihvata? Čisto me zanima kako to funkcioniše... Ja bih, na primer, skoro vapio za takvom korespondencijom (naročito kada sma bio u njegovim godinama), mada bi mi možda smetala možda nekad malo prenaglašena bolećivost... Mladi uglavnom imaju povišenu potrebu da ih neko razume, a, hm, nešto manju da oni razumeju druge, naročito roditelje... a čini se da i roditelji žele - da ih deca razumeju!

Možda je strah, mada ne isključujem i bolećivost.
Uspostavili smo jedan odnos u kome sin poštuje moj autoritet, voli da ravnopravno razogvaramo o raznim stvarima, što je uobičajeno, ali ipak na kraju sam odlučuje. Kad ne može sam da odluči, onda to prepušta meni, ako je potrebno da se odluči, što je vrlo retko. Primer u tekstu o " ocu alkoholičaru ". Nisam ga ja , niti iko, ubeđivao, iznosio razloge da to ne valja, samo sam rekao da se ne slažem i da je na njemu da čini šta misli da je dobro. Prihvatio bih i da je nazvao kasarnu i reko "da ima problema u porodici zbog oca alkoholičar ". Na sreću nije , što se na kraju pokazalo ispravnim.
Mladi su željni razgovora i prisnosti roditelja.
Hansel Hansel 00:18 27.11.2009

Re: blago sinu...

Da, podrška je stvarno na mestu i divim ti se što si spreman da je daš čak i kada se baš i ne slažeš. Ili makar da se distanciraš bez moralisanja i kad se ne slažeš, pa čak i kada si "instrumentalizovan" na ne baš zgodan način (makar te niko ne poznaje). Mada ja mislim da i to mora da ima granice, i da je granica ipak malo niže od ove na koju si ti spreman, ali to je samo moje mišljenje. Hoću da kažem, "problem u porodici" može biti i drugačije vrste, ne mora da uključi (valjda) takve drastične momente...

Lako je njima danas, šest meseci (a mogu i civilno), pa još hoće produžene vikende, pa još da budu bliže kući! A miiiii...

Ali, razjašnjena mi je jedna nejasnoća (napisano u kasnijem postu, za one koji ovo budu najpre čitali): zbog takvih što se sami prijavljuju da idu u vojsku, odziv na služenje vojnog roka je 104%!!!

Kako ono beše piše na pozivu... "Odazivanje na ovaj poziv ne može ti niko uskratiti!" Kada sam to dobio pre 10 godina, nisam znao da li da se prvo smejem ili da plačem! Rekoh - evo, slobodno nek' mi neko uskrati...
miloradkakmar miloradkakmar 01:05 27.11.2009

Re: blago sinu...


Hansel Mada ja mislim da i to mora da ima granice, i da je granica ipak malo niže od ove na koju si ti spreman, ali to je samo moje mišljenje

" Granica " je uspostavljana od malena, zavisila je od težine situacije, i kasnije je smo se samo prilagođavali, usgalašavali, bez mnogo pompe i reči. Po meni poenta je u konačnoj odluci, koju sam ja , kao što sam reko, vrlo retko donosio. Tvoja odluka, tvoja odgovornost. Nema tu mnogo mudrovanja .Mislim da je u tome fazon.
Hoću da kažem, "problem u porodici" može biti i drugačije vrste, ne mora da uključi (valjda) takve drastične momente

Taj " probelm " je najviše prolazio, najčešće se koristio, i dobijao se dan-dva.
mikimedic mikimedic 13:26 27.11.2009

Re: blago sinu...

Zameram ti samo što mi persiraš


dogovoreno

miloradkakmar miloradkakmar 14:31 27.11.2009

Re: blago sinu...

mikimedic
Zameram ti samo što mi persiraš


dogovoreno


angie01 angie01 17:40 26.11.2009

,

miloradkakmar miloradkakmar 19:00 26.11.2009

Re: ,

angie01


klik

Uz sina , otac je zavoleo i ovakvu muziku.

Hvala , angie .
angie01 angie01 19:13 26.11.2009

Re: ,

Uz sina , otac je zavoleo i ovakvu muziku.


pa shta mislish, ko mene apdejtuje!?:)
sesili sesili 21:00 26.11.2009

Re: Slažem se...,

... sa prvim komentarom. Prva dva pisma su mi izgledala kao da se dopisuju drugari. A onda je počelo da se topi tatino srce, lepo je što je bez preterivanja. Tu i tamo se ubaci po koji savet. Prava mera. Dirnulo me je, tim više što je moj muž dugo bolestan, pa dok nam je sin bio u vojsci, bila sam i mama i tata. Čestitam za odnose tate i sina.
miloradkakmar miloradkakmar 23:36 26.11.2009

Re: ,

angie01
Uz sina , otac je zavoleo i ovakvu muziku.


pa shta mislish, ko mene apdejtuje!?:)


miloradkakmar miloradkakmar 23:49 26.11.2009

Re: Slažem se...,

sesili
... sa prvim komentarom. Prva dva pisma su mi izgledala kao da se dopisuju drugari. A onda je počelo da se topi tatino srce, lepo je što je bez preterivanja. Tu i tamo se ubaci po koji savet. Prava mera. Dirnulo me je, tim više što je moj muž dugo bolestan, pa dok nam je sin bio u vojsci, bila sam i mama i tata. Čestitam za odnose tate i sina.

Moj sin se dobrovoljno prijavio da ide u vojsku, pa sam morao da urgiram da ide što pre. Nije pomoglo ni moje iskustvo da je zimi obuka vrlo teška i da se ona sprovodi bez obzira na vremenske uslove. On je zacrtao da se skine do leta i da se tri letnja meseca baškari.
Hvala sesili .
bandina bandina 22:47 26.11.2009

........


miloradkakmar miloradkakmar 23:51 26.11.2009

Re: ........

bandina


Ovakva scena bila je česta pred vrtićem.
" Meni se ne ide u školicu ."
dunja73 dunja73 22:50 26.11.2009

-----


i za tebe i za njega
miloradkakmar miloradkakmar 23:52 26.11.2009

Re: -----

dunja73

i za tebe i za njega

Hvala, uzvraćamo.
Biljana 77 Biljana 77 22:53 26.11.2009

:)


Ja od ćaleta imam samo jedno pismo.. Na žalost, iz rata. Onako, šturo, muško, gde je, šta radi.. Ali, njegovo pismo (isto jedno jedino), kevi, tada svojoj devojci, iz vojske..neprocenjivo..
Hansel Hansel 23:04 26.11.2009

Re: :)

Daj neki citat!
miloradkakmar miloradkakmar 00:00 27.11.2009

Re: :)

Biljana 77

Ja od ćaleta imam samo jedno pismo.. Na žalost, iz rata. Onako, šturo, muško, gde je, šta radi.. Ali, njegovo pismo (isto jedno jedino), kevi, tada svojoj devojci, iz vojske..neprocenjivo..

Verovatno , generacija , ne voli da piše, ali sam siguran da mu niste izlazili iz glave kada je bio u nesrećnom ratu.
Pozdrav tvom ocu.
topcat topcat 03:57 27.11.2009

Re: :)

Biljana 77
Ja od ćaleta imam samo jedno pismo..

Ja nijedno. Imam neke razglednice tipa "pozdrav, tata". Doduše s nekih egzotičnih mjesta pošto otac voli plandovati. ; )))
Mama ima sva pisma...

edit:
ček, ček...
šta ja pričam, pa valjda se i mail računa????
Imam hrpu genijalnih mejlova od tate.
miloradkakmar miloradkakmar 09:51 27.11.2009

Re: :)


topcat ček, ček...
šta ja pričam, pa valjda se i mail računa????
Imam hrpu genijalnih mejlova od tate.

Računa, računa... umalo se ne ogreši o oca.
Odmah sam posumnjao. Gde otac da ne piše ćerki.

P-S. Mene su zaškakljala pisma koja su kod mame.
topcat topcat 16:19 27.11.2009

Re: :)

miloradkakmar

P-S. Mene su zaškakljala pisma koja su kod mame.

To nitko od nas nije čitao. Samo znamo da postoji svežnjić... ; )))

magdalena92 magdalena92 00:21 27.11.2009

divno...

Volela bih da i ja imam takvog tatu.
miloradkakmar miloradkakmar 01:22 27.11.2009

Re: divno...

magdalena92
Volela bih da i ja imam takvog tatu.

Nisam želeo da izazovem takve emocije.
Hvala ti na čitanju.
mirelarado mirelarado 01:36 27.11.2009

Re: divno...

Дивно, Милораде. Одиста нема боље речи.

Нисам се никада дописивала с оцем. Није био тај тип. Али још чувам неке шаљиве поруке на цедуљицама које је остављао сестри и мени. Рецимо: Воли вас ваш тата. (Лова вам је испод сата) Тада нас је занимало само оно у загради, оно прво се подразумевало. Сада, када га одавно нема, обрнуто је.
miloradkakmar miloradkakmar 02:03 27.11.2009

Re: divno...

mirelarado
Дивно, Милораде. Одиста нема боље речи.

Нисам се никада дописивала с оцем. Није био тај тип. Али још чувам неке шаљиве поруке на цедуљицама које је остављао сестри и мени. Рецимо: Воли вас ваш тата. (Лова вам је испод сата) Тада нас је занимало само оно у загради, оно прво се подразумевало. Сада, када га одавно нема, обрнуто је.

Hvala , Mirela.
Situacija je to izazvala. Ne smatram ova " pisma " nečim posebnim. To je samo pretočena briga i strah u reči. Lakše se podnosilo.
Super je poruka.
Hansel Hansel 12:21 27.11.2009

Re: divno...

miloradkakmar
Nisam želeo da izazovem takve emocije.
Nisi želeo, ali ti je uspelo! Ja sam se suzdržao od sličnog komentara, pošto si se već bio "ogradio"... A i pomislih - šta možemo, nismo isti, nisu možda ni neke tate krive zbog nekih svojih osobina! A iz toga bi sledilo možda da ni druge tate nisu zaslužne za neke svoje vrline, ali siguran sam da to kod tebe nije slučaj!
miloradkakmar miloradkakmar 14:36 27.11.2009

Re: divno...

Hansel
miloradkakmar
Nisam želeo da izazovem takve emocije.
Nisi želeo, ali ti je uspelo! Ja sam se suzdržao od sličnog komentara, pošto si se već bio "ogradio"... A i pomislih - šta možemo, nismo isti, nisu možda ni neke tate krive zbog nekih svojih osobina! A iz toga bi sledilo možda da ni druge tate nisu zaslužne za neke svoje vrline, ali siguran sam da to kod tebe nije slučaj!

Stvarno mi nije namera da veličam svoje neke osobine, vrline, da se merim sa bilo kojim tatom , jer kako i sam kažeš , svako ima svoje specifičnosti- vrline i mane. Svako nosi ono što ima i sa tim se bori kako zna i ume.
Videćeš , kada budeš tata.
Hansel Hansel 19:02 27.11.2009

Re: divno...

Qq, jedva se i ovako podnosim, šta li će tek tada biti?

A možda će mi biti lakše, pošto će morati malo i drugi da me podnose! Doduše, i ja njih!

P.S. A propo vojske - sestrić (ne rođeni) trebalo da ide u vojsku u decembru. Baš htedoh da pošaljem malo para, pozvah sestru da pitam koji je način najbolji... kaže mi - ma, ne ide u vojsku! - ?! - Javili iz vojnog odseka. Odloženo, verovatno zbog gripa.

Eto, kakvo je vreme došlo, deca ne mogu ni u vojsku da odu!
miloradkakmar miloradkakmar 23:09 27.11.2009

Re: divno...

Qq, jedva se i ovako podnosim, šta li će tek tada biti?

Nećeš imati vremena da razmišljaš, sve postaje trećerazredno kad lepota počne da puže tepihom.
Hansel Hansel 00:26 28.11.2009

Re: divno...

Ma, ja se to zezam, decu mnogo volim, užasavam se jedino pomisli da ću u ovom današnjem ludilu možda moći s porodicom da budem svega nekoliko sati dnevno...

... i da će se komunikacija s njima svesti na - dopisivanje!...
miloradkakmar miloradkakmar 01:17 28.11.2009

Re: divno...

Hansel
Ma, ja se to zezam, decu mnogo volim, užasavam se jedino pomisli da ću u ovom današnjem ludilu možda moći s porodicom da budem svega nekoliko sati dnevno...

... i da će se komunikacija s njima svesti na - dopisivanje!...

Nije mi palo na pamet da posumnjam da ne voliš decu.
Upravo zbog toga, to što sam napisao, biće tako. Videćeš da ćeš imati dovoljno vremena za decu, onoliko koliko vam bude trebalo.
miloradkakmar miloradkakmar 01:23 28.11.2009

Re: divno...

Hansel
Qq, jedva se i ovako podnosim, šta li će tek tada biti?

A možda će mi biti lakše, pošto će morati malo i drugi da me podnose! Doduše, i ja njih!

P.S. A propo vojske - sestrić (ne rođeni) trebalo da ide u vojsku u decembru. Baš htedoh da pošaljem malo para, pozvah sestru da pitam koji je način najbolji... kaže mi - ma, ne ide u vojsku! - ?! - Javili iz vojnog odseka. Odloženo, verovatno zbog gripa.

Eto, kakvo je vreme došlo, deca ne mogu ni u vojsku da odu!

Odloženo, verovatno zbog gripa
Hansel Hansel 09:22 28.11.2009

Re: divno...

Nije mi palo na pamet da posumnjam da ne voliš decu.
A, u stvari, samo sam hteo da kažem (pošto sma se prvo šalio o (ne)podnošenju) da sam uvek imao strpljenja za njih (strpljenje mi nije bilo ni potrebno). Ali da se malo pribojavam kako bi to izgledalo u kontinuitetu, pod teretom obaveza, problema... Ali, ti si me već malo umirio!
selica_nena selica_nena 02:46 27.11.2009

Za oca i sina


miloradkakmar miloradkakmar 09:55 27.11.2009

Re: Za oca i sina

selica_nena


Miran san i za jednog i za drugog.
Predivna fotografija.
Hvala , Neno.
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:35 27.11.2009

Pisma su čudo!

Ne mogu a da se ne setim da je mudra Isidora Sekulić (namerno podvlačim ovo mudra, da bih nasekirao osetljivog Kazezozea) govorila "da pisma ne pripadaju onima kojima su upućena, već onima koji ih pišu". Prema tome, ova pisma prikazuju tebe, a sin je samo povod... Lep povod.

S tim u vezi, poznato je da postoje zanimljive i vredne knjige, pisane u obliku pisama (epistolarna literatura).

Ne mogu ni da se ne setim da je Oriana Falaći, vrsna italijanska novinarka i književnica, napisala knjigu "Pismo nerodjenom detetu".

Miloradkakmar
...Posebno mi je fasciniralo, kada si rekao da se vas dvojica razumete i kada ništa ne progovorite, odnosno da se razumete i ćutanjem i da je to jezik sporazumevanja. To je moje veliko otkriće kod tebe, voleo bih da se ti i ja tako razumemo. Taj osećaj je fenomenalan, kada sebe pronađeš u nekom ili nečem drugom, kada ne moraš da dokazuješ ono šta misliš i osećaš, kada se, ma kakvo bilo mišljenje ili osećaj, to jednostavno podrazumeva.

Razumevanje ćutanjem je velika stvar. Ivo Andrić je, u "Znakovima pored puta", zabeležio:
"Sa Kinezom možete lakše i prijatnije sedeti i ćutati nego i sa jednim drugim čovekom na svetu. Njegovo ćutanje mi nimalo ne smeta, a nisam u neprilici zbog svoga, jer jasno osećam da on i ne očekuje od mene da progovorim".

Samo, nismo svi Kinezi, he, he, he...
miloradkakmar miloradkakmar 10:08 27.11.2009

Re: Pisma su čudo!

vladimir petrovic
Prema tome, ova pisma prikazuju tebe, a sin je samo povod... Lep povod.

Potpuno si u pravu.
Dok je sin bio u vojsci "hvatao" sam svaku njegovu reč koja je u meni proizvodila raznolika osećanja. Od radosti, bezbrižnosti... do zabrinutosti, nemoći , pa i tuge. Na osnovu njih pisao sam i pisma i rekoh, već, da su ona pretočni strah, briga u reči.
Razumevanje ćutanjem je velika stvar.

Ja sam veliki pobornik ovog načina komunikacije. Da bi nešto rekao, čovek upotrebljava, po mojoj proceni , bar 7o odsto suvišnih reči.
Hansel Hansel 12:14 27.11.2009

Re: Pisma su čudo!

Heh, pa u srpskom jeziku inače ima (kada se informacija saopštava u najkraćoj mogućoj varijanti), ako se dobro sećam, oko 65% redundanse, u drugima i više, možda u nekima malo manje. Pa na to dodajmo "tvojih" 70%...

Sad, ja sam uvek mislio da je izvor nesporazuma premalo pravog, potpunog govora (a može i previše pogrešnog). Razumeti se ćutanjem mogu samo srećnici, a nekima je u nekim situacijama možda i bolje da ne govore, da se ne bi posvađali... ali to ne znači da bi se ćutanjem - razumeli...

Da li sam dobro razumeo da je taj drug tvoga sina - zapravo drug iz vojske, pre toga se nisu poznavali? To mi je tek, i - tek onda, zanimljivo...
miloradkakmar miloradkakmar 14:24 27.11.2009

Re: Pisma su čudo!

Hansel
Heh, pa u srpskom jeziku inače ima (kada se informacija saopštava u najkraćoj mogućoj varijanti), ako se dobro sećam, oko 65% redundanse, u drugima i više, možda u nekima malo manje. Pa na to dodajmo "tvojih" 70%...
Sad, ja sam uvek mislio da je izvor nesporazuma premalo pravog, potpunog govora (a može i previše pogrešnog). Razumeti se ćutanjem mogu samo srećnici, a nekima je u nekim situacijama možda i bolje da ne govore, da se ne bi posvađali... ali to ne znači da bi se ćutanjem - razumeli...
Da li sam dobro razumeo da je taj drug tvoga sina - zapravo drug iz vojske, pre toga se nisu poznavali? To mi je tek, i - tek onda, zanimljivo...

Nisam mnogo pogrešio.
Razmišljam dalje , koliko se pri tome gubi energije, koliko bespotrebnom upotrebom / ponavljanjem / reči ulaze u memoriju i sve ih češće bez valjanog razloga koristimo- zbunjujemo jadni mozak .
Sporazumevanje ćutanjem ne znači ne govorenje, podrazumeva poznavanje, osećanje ,sagovornika, njegovo puno uvažavanje.

Da, to je sinov drug iz vojske i nisu se pre toga poznavali, zato je i mene to fasciniralo.
Hansel Hansel 19:31 27.11.2009

Re: Pisma su čudo!

Zanimljivo je kako, možda samo metaforično, odvajaš mozak od ličnosti! A materijalističke nauke nas uče da smo mi, tj. ličnost, zapravo - mozak! Uz, možda, opet, nešto spoljnih uticaja, ali koji se opet "smeštaju" u - mozak... Ja, istina, mislim (ili više verujem?) da smo ipak nešto više od kosti-meso-krv hardvera i "fabričkog" i "instaliranog" "softvera"...
anagardboo anagardboo 10:22 27.11.2009

Moj tata

je masinac. Dok smo sestra i ja bile male, on je bio onaj koji je sve obezbedjivao, a mama je bila emocionalna podrska. Naravno, voleo nas (i jos uvek nas voli) bezrezervno i bezuslovno, ali nekako "drveno"... Nekih prica sa njim nije bilo, za to je sluzila mama.
Sada, pod stare dane (sad bi me zadavio ), cesto zna da me uzme za ruku, da me zagrli kao da imamo jedan grudni kos viska i da mi tepa kao da sam mala. Cini mi se da je uvideo da je svoj posao odradio kako treba, da nema vise zasto da se brine i da konacno moze da da sebi oduska.
Volim sto me je naucio da svoje stavove obrazlazem argumentovano, da je porodica uvek na prvom mestu, da je duhovno ono sto je vazno... sve u svemu- njegovim recima- da ne budem prazna kanta Moj tata....
Cini mi se da je to prisutno i u vasoj porodici, i osvezavajuce je to cuti nakon nekih ruznih prica.

S postovanjem do sledeceg posta
miloradkakmar miloradkakmar 10:53 27.11.2009

Re: Moj tata

anagardboo
Volim sto me je naucio da svoje stavove obrazlazem argumentovano, da je porodica uvek na prvom mestu, da je duhovno ono sto je vazno... sve u svemu- njegovim recima- da ne budem prazna kanta Moj tata....

Nije trebao ništa drugo da uradi u životu, sem ovoga.
Hvalana čitanju i komentaru.
Pozdrav tati.
jasnaz jasnaz 10:22 27.11.2009

ljubav ili

kada saznaješ šta je važno.......

miloradkakmar miloradkakmar 11:06 27.11.2009

Re: ljubav ili

jasnaz
kada saznaješ šta je važno.......


Važno je da ne saznaš sve o ljubavi.
rapunzel rapunzel 16:11 27.11.2009

tata

osoba sa kojom mogu da pričam o svemu, koji sve zna i tu je kad treba,
a zna i kad treba da ode.

milorade bekrijo, divno kako si nas i navikao
miloradkakmar miloradkakmar 19:22 27.11.2009

Re: tata

rapunzel
osoba sa kojom mogu da pričam o svemu, koji sve zna i tu je kad treba,
a zna i kad treba da ode.

Ovo poslednje je presudno i veoma teško, da se ne oseti, mora biti neprimetno.
Hvala , rapunzel , i pozdrav tati.
jednatanja jednatanja 16:29 27.11.2009

Lepo

pišeš Milorade, a meni je pogotovo po(r)uka u pismu od 4.februara moćna. Ništa lično. :)
miloradkakmar miloradkakmar 19:25 27.11.2009

Re: Lepo

jednatanja
pišeš Milorade, a meni je pogotovo po(r)uka u pismu od 4.februara moćna. Ništa lično. :)

Mislim da je poenta svih pisama u tom od 4. februara.
Briga i strah pretočeni u reči.
Ponavljam se, a šta ću kada sam uglavnom to osećao.
Hvala, Tanja.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 16:59 27.11.2009

bravo tata

Samo je neverovatno kako od nosenja na krke i menjanja pelena, skakanja nocu zbog zubica i temperature, dodju tako brzo do vojske.... Uf. milorade.

Kad su mi ukrali novcanik, prva stvar koju sam pogledala da li je u tom bila tatina poruka...
Njegovom rukom, drhtavim rukopisom napisano na dan kad sam dobila Dusana,( stigla je sa velikim buketom cveca), pisalo je: "Tatinoj devojcici i Dusku, ljubi te tata, ", hvala Bogu pa nisu, a i promenila mesto cuvanja...

Kao i obicno, divan post, preporuka i ovako
miloradkakmar miloradkakmar 19:38 27.11.2009

Re: bravo tata

dusanovaiivanovamama
Samo je neverovatno kako od nosenja na krke i menjanja pelena, skakanja nocu zbog zubica i temperature, dodju tako brzo do vojske.... Uf. milorade.

Kad su mi ukrali novcanik, prva stvar koju sam pogledala da li je u tom bila tatina poruka...
Njegovom rukom, drhtavim rukopisom napisano na dan kad sam dobila Dusana,( stigla je sa velikim buketom cveca), pisalo je: "Tatinoj devojcici i Dusku, ljubi te tata, ", hvala Bogu pa nisu, a i promenila mesto cuvanja...

Kao i obicno, divan post, preporuka i ovako

Poslednjih 20-ak godina kao da je proletelo. Brzina kojom oni rastu , ili mi starimo , je neverovatna.
Kad mi je sin rekao da je jedan od najstarijih vojnika u četi i da je potopurčnik njegovo godište, ta brzina mi je postajala jasnija.
Reči znaju da ostave dubok trag , nemaju cenu, posebno tatine.
Hvala , DiIM.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 19:54 27.11.2009

Re: bravo tata

posebno kad je tata i tata i mama ( kao moj tata meni)
miloradkakmar miloradkakmar 01:18 28.11.2009

Re: bravo tata

dusanovaiivanovamama
posebno kad je tata i tata i mama ( kao moj tata meni)

omega68 omega68 16:26 28.11.2009

Moliću se

da budem takav otac
Još uvek nisam
miloradkakmar miloradkakmar 19:19 29.11.2009

Re: Moliću se

omega68
da budem takav otac
Još uvek nisam

Čitao sam zanimljiv razgovor oca i sina o " lepim tetama ".
Molitve su već uslišene.
sladjamk sladjamk 00:21 30.11.2009

Hvala sto si ovo podelio sa nama

Briga je stalno prisutna u čoveku i on je manje - više ispoljava u svakom trenutku. Taj osećaj najviše se pokazuje i najjači je prema najbližima...i on raste kako čovek stari. Zašto? Zato što postaje nesigurniji, nemoćniji, sve više izopšteniji iz bitnih životnih stvari, a najbitnije su - mlad naraštaj, pun snage, energije, kreativnosti, volje, zatim brzina događanja, motivisanost da se nešto promeni, uradi više nego što se može.


Dali sam zista samo zbog svojih godina sve vise uplasena i zabrinuta?
Zaista bih volela da je samo to u pitanju mada si ovom recenicom dotakao samu srz roditeljstva.
Uzivala sam kao i u svim tvojim predhodnim tekstovima.
Svi kazu: Blago sinu koji ima takvog tatu! Ja bih rekla : Bravo svima koji su clanovi ove porodice!

Uzivala sam citajuci, mada imam sada neku tugu i setu, sto nikada nisam sacuvala ni jedno tatino pismo .
Cak i ne shvatimo koliko brzo ponekad, odu od nas nasi roditelji , a sve mislimo bice tu za nas, do kraja....

miloradkakmar miloradkakmar 10:26 30.11.2009

Re: Hvala sto si ovo podelio sa nama

sladjamk
Briga je stalno prisutna u čoveku i on je manje - više ispoljava u svakom trenutku. Taj osećaj najviše se pokazuje i najjači je prema najbližima...i on raste kako čovek stari. Zašto? Zato što postaje nesigurniji, nemoćniji, sve više izopšteniji iz bitnih životnih stvari, a najbitnije su - mlad naraštaj, pun snage, energije, kreativnosti, volje, zatim brzina događanja, motivisanost da se nešto promeni, uradi više nego što se može.


Dali sam zista samo zbog svojih godina sve vise uplasena i zabrinuta?
Zaista bih volela da je samo to u pitanju mada si ovom recenicom dotakao samu srz roditeljstva.
Uzivala sam kao i u svim tvojim predhodnim tekstovima.
Svi kazu: Blago sinu koji ima takvog tatu! Ja bih rekla : Bravo svima koji su clanovi ove porodice!

Uzivala sam citajuci, mada imam sada neku tugu i setu, sto nikada nisam sacuvala ni jedno tatino pismo .
Cak i ne shvatimo koliko brzo ponekad, odu od nas nasi roditelji , a sve mislimo bice tu za nas, do kraja....


Zahvaljujem , Slađo i drago mi je što si ovde.
Svakome je dato da oseti život na svoj, poseban način. Većina odnosa bazira se na tom osećaju i prava je sreća pronaći nekoga prema kome se oni mogu ispoljiti. Eto, ja imam tu sreću.
trener92 trener92 19:01 01.12.2009

Pročitao

i ne znam šta da ti kažem osim , hvala ti što si podelio ovo sa nama .
miloradkakmar miloradkakmar 22:21 01.12.2009

Re: Pročitao

trener92
i ne znam šta da ti kažem osim , hvala ti što si podelio ovo sa nama .

Kakav je čovek ako zadrži sve za sebe .
Da li je postoja(l)o , da li se dogodi(l)o... ?

Hvala tebi na čitanju.
dirtyharry dirtyharry 09:44 02.12.2009

Bez teksta

Stvarno sam bez teksta. Pročitao sam ovo još onomad i ostavio preporuku ali nikako da ostavim i neki komentar. A sad nemam šta ni da kažem, ljudi pre mene su već rekli sve. Hvala što si ovo podelio sa nama. Stvarno je odlično.
miloradkakmar miloradkakmar 10:31 02.12.2009

Re: Bez teksta

dirtyharry
Stvarno sam bez teksta. Pročitao sam ovo još onomad i ostavio preporuku ali nikako da ostavim i neki komentar. A sad nemam šta ni da kažem, ljudi pre mene su već rekli sve. Hvala što si ovo podelio sa nama. Stvarno je odlično.

Čovek kad nema šta da kaže on napiše pesmu.
Ne odnosi se ovo na tvoj komentar, već na moja pisma.
Hvaa ti i za ove reči.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana