Društvo

Republika Srbija i njena skupa monarhija, itd

Milan Karagaća RSS / 04.12.2009. u 12:35

(a može i “Kustos koji živi kao car”)

Po Ustavu Srbija je republika, njen predsednik je izabran na neposrednim izborima i ima precizno definisane ustavne obaveze i nadležnosti.

Nigde u Ustavu ne piše da pored predsednika Republike imamo i monarha kako bi se zadovoljili zahtevi onih koji ponavljaju “da bez kralja ne valja”, pa za svaki slučaj čuvamo pričuvnog kralja.

Prema objavljenim podacima ispada da kralj i njegov Krunski savet smatraju da  u svemu budu isto ili iznad onoga što je prreddsenik Republike i njegov kabinet.

osnovna33.jpg 

Ne krivim princa jer svako bi na njegovom mestu hteo da bude na njegovom mestu i bilo bi neodgovorno da odvija tolike benefite koje mu država daje.

Najnoviji podaci DRI to potvrđuju

-         za kupovinu novina i časopisa princu Aleksandru Karađorđeviću Ministarstvo kulture prošle godine platilo 57.000 dinara

-         466.000 dinara za održavanje voznog parka njegovog kraljevskog visočanstva,

-         341.000 za nabavku kancelarijskog materijala,

-         136.000 za poštanske usluge,

-         424.000 za kupovinu i održavanje kompjutera i

-          519.000 za nabavku baštenske opreme i održavanje parka u Belom dvoru.

Dvorski kompleks je ukupno dobio 30 miliona dinara, od čega je 20 miliona otišlo na troškove reprezentacije, posluge i druge radne snage, a da pritom porodica prestolonaslednika Aleksandra nije izveštavala Ministarstvo o tome na koji način troši dobijeni novac, dok je samo Ministarstvo sredstva prebacivalo bez programa i projektne dokumentacije nadležnih ustanova za zaštitu kulture, navodi se u izveštaju DRI.

O svemu tome sam pisao prošle godine i ponavljam jer se ništan nije promenilo i sve ponavlja.

Eto tako čuvamo i tako plaćamo čuvanje naših svetlih tradicija.

Pravo je pitanje kako se niko ne zapita zašto se tolika sredstva daju i koliko se njih još grebe od toga što se daje na ime “NJKV”.Možda je Krunski savet i krunski dokaz.

Ako je izgovor da tzv. NJKV čuva i održava kompleks Beli dvor, onda neštio nije u redu jer koji bi predstolinaslednik pristao na poniženje da bude kustos u sopstvenoj kraljevini, ili koja je država toliko bogata da tako skupo plaća kustosa.

Kažu da se kraljevska porodica bavi humanitarnim radom, OK , da li je to onda humanitarna organizacija, kako je registrovana, da li je NGO. Ako je NGO, koja to još NGO dobija tolike pare.?

 

Ima verovatno još mnogo, a navešću samo  dva apsurdna primera, koji nemaju veze sa monarhijom ali sa trošenjem novca poreskih obveznika svakako imaju.

Primeri da sve može biti izgovor za one koji znaju da uzmu pare govori i niz primera koliko se zloupotrebljava Kosovo da bi se neki lično okoristili.

Prvi primer: U novinama je objavljeno da je  Ministarstvo za Kosovo i Metohiju prošle godine angažovalo neimenovanu osobu da izradi „Projekat unapređenja upravljanja i organizacije u Ministarstvu za KiM“, kojoj je za taj posao plaćeno 2,45 miliona dinara, pri čemu projekat nikad nije završen, a ministarstvo nikad nije tražilo svoj novac nazad.

Pitanje koje bi se postavilo u svakoj ozbiljnoj državi je zar to ministarstvo ne zna kako da se organizuje, da li vlada nema pojma kako joj ministarstvo funkcioniše.

Drugi primer:kako novine pišu”Srbiju su prošle godine iznenadili i

ambrozija_113.jpg&h=94&w=125&usg=__p13C2cPBWuYJDTaowY8GzbA62Vw= KRPELJ1.JPG&h=94&w=100&usg=__PQcvQfYbSk78IKRHBPutShundXU=komm.bmp&h=78&w=76&usg=__52zEERohujjXCCwVDW8tDcNgBCQ=

ambrozija,                      krpelji   i              komarci.

Draginov kabinet je iznenadila ambrozija, koja se pojavila kao i svake godine u isto vreme, pa je 29. aprila 2008. godine potpisan ugovor sa preduzećem "Ciklonizacija" d.o.o. vredan 168 miliona dinara za uništavanje ove opasne biljke. Ugovor je sačinjen po hitnoj proceduri i to principom pogađanja.
Dragin je "žurio" i da uništi krpelje na teritoriji Beograda, pa je sa istom firmom, po istom sistemu, sklopio ugovor vredan 38,9 miliona dinara.
Pogodba je bila u pitanju i kada je na red došlo suzbijanje korova i insekata. O tome svedoči i ugovor sa firmom "Miva" d.o.o. potpisan 14. aprila 2008. godine. Reč je o "dilu" za uništavanje komaraca koji su se pojavili "kad im vreme nije - usred proleća" Ugovor je vredan 132 miliona dinara. Za pomenute ugovore revizori kažu da se nisu uverili da su se stekli uslovi za hitne javne nabavke, nego da je bio potreban regularan proces.
Uz to, Ministarstvo je sa jednom firmom zaključilo ugovor vredan 6,4 miliona dinara za projekat pod nazivom „Podrška institucijalnom jačanju u oblasti životne sredine".

Očito da postoje mnogobrojne nepravilnosti a da li će neko odgovarati videćemo.

Eto u Nemačkoj ministar rada podnese ostavku zbog propusta potčinjenih u vreme dok je u predhodnom mandatu bio ministar odbrane.

Mi smo izgleda još daleko od takvog stepena samoodgovornosti i odgovornosti onih koji su dužni da smene neodgovorne.



Komentari (137)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

JJ Beba JJ Beba 13:35 05.12.2009

Re: Prinčovi

I ta deca bi bila bilingvalna kao moja da je neko smatrao vrednim da nauče j

totikaem
debiltant debiltant 15:48 05.12.2009

Re: Prinčovi

uporedo sa engleskim uči i jezik zemlje čiji prestolonaslednik je...osnovno poštovanje, ako ništa drugo. Tu počinje elementarni patriotizam. To isto mislim i o njegovoj deci.


Kako ide ona pesmica..."Domovina se brani dobrotom....znanjem i lepim vaspitanjem"

Moguce da sa strane to, rekao bih nazor (usiljeno) ucenje srpskog izgleda smesno...jednostavno to slabije znanje srpskog treba uzeti kao takvo.... medjutim kad na tv cujem svaki dan od skolovanih Srba "cak stavise" najezi mi se koza, tako da Aca moze da se utesi gledajuci tv!

Ucenje jezika u marketinske svrhe ste imali kod druga Tita. Zanimljivo je da se potpisivao cirilicom! On je kao siromasni bravar iz Kumrovca jos za vreme Kralja poznavao nekoliko jezika, medju kojim i esperanto, macevanje , sviranje na klaviru, pa brilijant na prstu...a jezik zemlje kojom je suvereno vladao nikad cestito nije naucio....


Nemamo mi srece sa vladarima oko jezika....pa Kralj Aleksandar I je imao klasican crnogorski akcenat buduci da je detinjstvo proveo na Cetinju....ne znam da je to nekome mnogo smetalo...i patriotizam nema mnogo veze sa tim...
veko-beko veko-beko 22:51 04.12.2009

ambrozija

nije sezona ambrozije, ali dobijem alergiju cesto u poslednje vreme.
Odnosno kad god cujem NJKV, prestolonaslednik, pa cak i princ. Jedino ispravno: sin poslednjeg kralja. Tacka.

Sto bi rekao jedan od savetnika voljenog nam predsednika ( zvanog "druga sansa": motka umocena u organsku materiju neprijatnog mirisa. Nista drugo ne pomaze.
drug.clan drug.clan 00:37 05.12.2009

Re: ambrozija

Jedino ispravno: sin poslednjeg kralja.



ma i njegov otac se nije nakraljevao, bio je kralj de fakto jedva dve nedelje
debiltant debiltant 14:54 05.12.2009

Re: ambrozija

Odnosno kad god cujem NJKV, prestolonaslednik, pa cak i princ. Jedino ispravno: sin poslednjeg kralja. Tacka.

Pravilno ce biti Nj.K.V. Kralj Aleksandar II, bez obzira sto Srbija jos uvek nije kraljevina, iako ima krunu na grbu...
Prestolonaslednik nije jer je Petar II odkoga treba da nasledi presto umro odavno...
Princ nije iz istih razloga, princevi su njegovi sinovi...
Kralj je takodje iz istog razloga, jer cim mu je umro otac, automatski je postao kralj...
Takodje, Kralj Petar se nikad nije odrekao prestola, nije abdicirao kao ruski car, te je ovo jis legitimnije...
Ne mora da bude ni krunisan ni miropomazan,jer to je bio samo Petar I
Medjutim da ne bi bilo zabune verovatno je Aca prihvatio da ga nazivaju prestolonaslednikom...
darko54 darko54 01:05 05.12.2009

U pitanju je ideologija!

Moje mišljenje je da se ne radi ovde o troškovima, nego o deci komunizma.
DANICA DRAŠKOVIĆ ima jedan predivan tekst iz januara 1995. godine, ali koji je svevremen, tj važi i danas. Preneću samo delove tog teksta:

"Danas kažu da ne treba pisati o prošlosti, da je ne
treba oživljavati, naročito kada je ružna, da ne trebaju
romani o mrtvom četniku Đeneralu Mihailoviću,
kako reče novinar „Vremena” komentarišući roman
„Noć Đenerala”, već da treba pisati i čitati o sadaš-
njem životu u potpalublju jer je to priča ove generacije.
Ali priča prethodne generacije, romani o mrtvom
četniku i svim mrtvima ubijenim rukom pobednika,
govori zašto današnji mladići žive u potpalublju.
Da oni nisu mrtvi i ubijani, danas bismo mi ovde
živeli isto kao mladi u Francuskoj, Švajcarskoj,
Americi, bilo gde.
Ne gadimo se naše prošlosti, ćutanjem je nećemo
izbrisati, a slike ubistava i zločina učinjenih nad
narodom ne treba samo da putuju kosmosom kao dogaĐaji
koji su se desili već treba da se gledaju, uče, čitaju
i znaju.
Da se ne ponove sutra i u samom potpalublju.
Zahvaljujući tom nezananju, našem preziru prema
prošlosti i želji da zataškamo krvave tragove, doga-
Đa nam se oživljavanje komunizma danas, povampirenje
te sulude zločinačke ideologije smrti i nesreće. Da
smo 50 godina učili, pisali i čitali o njihovim zlo-
činima, o uništenju celih porodica, rušenju tradicije,
običaja i temelja države, teško da bi ona i opstala
50 godina i sigurno ne bi danas mogla živeti u
skoro punoj snazi, baš ovde kod nas. Svi smo izgleda
učinili sve da se to dogodi. ćutali koliko treba, ućutkivali
one koji su hteli govoriti i na kraju ćutke
gledali kako se danas Kremlj preseljava u Beograd a
Srbija postaje Pijemont svetskog komunizma....
...Tako posle svega, posle 50 godina vladanja komunista
a zatim navodne promene uvođenjem višestranačkog
sistema, imamo opet samo dve strane: levu i desnu.
Onu koja 50 godina i svake večeri ubija Dražu i
Srbiju, i onu koja 50 godina i svakoga dana priča o ubijanju
i zlu.
I traži pravdu i kaznu.
Deo sam ove druge Srbije, kao i moj otac. Neću odustati.
Zbog njega, zbog sebe, zbog svih onih koji bi trebalo
da shvate da je 17. jula 1946. godine, pucnjem u Dra-
žu, projektovana njihova današnja nesreća."

I ja sam deo ove druge Srbije.
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:19 05.12.2009

Re: U pitanju je ideologija!

ovaj tekst nema veze sa temom, a što neko reče ovih novokomponovanih i mladočetnika bi se i sam đeneral odrekao.
Oni ubeđuju sami sebe da drugog svetskog rata nije ni bilo već su samo kod nas neki divljaci partizani pobili neke ljude pa su oni zločinci. Sada su se čak sprijateljili, obnovili prijateljstvo, sa ustašama pa kukaju zajedno kako su partizani pobili bez suđenja i one ustaše koje su obnašali službu u Jasenovcu a onda ih ti partizani pobili u Blajburgu.
Kad smo već kod drugarice Dane, pa ne vidim da joj smeta da bude član UO NIS-a gde je predsednik skupštine okoreli miloševicevac Škundrić.
Toliko u odgovoru na ovu njenu nebuloznu pisaniju, pa o toj temi ne bi više jer stvarno đeneral Draža nije tema bloga već da li može postojati republika koja ima i izdržava monarha.
darko54 darko54 12:21 05.12.2009

Re: U pitanju je ideologija!

Moj tekst možda i nema veze sa temom gledajući čisto kroz značenje reči. Međutim ako pogledaš njihovu suštinu, itekako ima veze. Nisam baš tako isključiv kao što se možda može zaključiti iz moje poslednje rečenice prethodnog komentara. Što se tiče tvog komentara:

Oni ubeđuju sami sebe da drugog svetskog rata nije ni bilo već su samo kod nas neki divljaci partizani pobili neke ljude pa su oni zločinci.


Ako ti je bila namera da vređaš nečiju inteligenciju, OK, ali ako je ovo nešto što bi negde trebalo da opisuje tvoj stav prema žrtvama režima Josipa Broza, opet, OK.

To što gospođa Danica Drašković sedi u UO NIS-a, ne znači da nije u pravu za sve što je napisala u ovom tekstu.
I kada je bila prebijana u Miloševićevim kazamatima opet je bila predmet podsmešljivih komentara i nije bilo samilosti kao za Filipovića i druge, imena da im ne pominjem.

Kada bi Srbija bila parlamentarna monarhija, itekako bi bila jeftinija od sadašnjeg republikanskog "blagostanja".
Čak i bez olovke, papira i digitrona to se može zaključiti.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:24 05.12.2009

Re: U pitanju je ideologija!

Ako ti je bila namera da vređaš nečiju inteligenciju, OK, ali ako je ovo nešto što bi negde trebalo da opisuje tvoj stav prema žrtvama režima Josipa Broza, opet, OK.

Izvinjavam se ako si tako shvatio. Nije mi bila ni na kraj pameti da vređam nečiju inteligenciju pogotovo ne tvoju kao sagovornika, to mi nije stil. Ja sam samo polemiisao sa stavovima isključivosti na bazi nekih stereotipa i emocija a ne činjenica.Samo sam hteo reći da niti su sve žrtve bile dužne ali ni nedužne. Nisu svi četnici i antipartizani bili baš samo velike patriote, poštenjačine , domaćini, kao što ni svi komunisti nisu bili tako idealni kako su sebe predstavljali. Istina je u izmešanim činjenicama,
Isto mislim i u vezi gospođe Dane, shavtila je da je prošlo vreme pravljenja politike na prošlosti i okrenula se današnjici sa svim njenim kontraverzama.
Taman posla da sam odobravao kada je Dana bila prebijen u zatvoru, mada mi baš nije imponovala histerija sa kojom je pozivala na obračun i da se uzmu puške.
Ne sporim i ne ulazim u to da li bi Srbija imala jeftiniju administraciju na vrhu države da je monarhija, onda se uostalom nebi ni postavljalo pitanje zašto monarh živi u Belom dvoru i zašto mu država plaća apanažu i vozni park.
Pitanje je kako je moguće da Republika ima i predsednika republike i monarha koje finansiraju poreski obveznici.
debiltant debiltant 15:04 05.12.2009

Re: U pitanju je ideologija!

Slazem se. Pa i jedan Drazin sin je presao u komuniste....to je zaista posebna tema....

Slazem se da status porodice Karadjordjevic treba regulisati zakonom ili uredbom...
Jer ako bivsi predsednici, premijeri i njihove porodice zakonom imaju odredjena prava, to treba da vazi i za Karadjordjevice i za Jovanku Broz takodje, jer i to je deo nase istorije kakva god da je ona....

Da, svaka ozbiljna republika, pogotovo ona koja je samo 65 godina republika...treba da izdrzava svog monarha ako ga ima....mada Karadjordjevicima i ne treba izdrzavanje u smislu socijalne pomoci naravno...

Mada i to je diskutabilno...naime Srbija kao drzava ima republikansko uredjenje teko od 2006. god kad se Crna Gora odvojila....
Ako pretpostavimo da ce Srbija u EU uci kao Kraljevima za sta se ja iskreno nadam...ispalo bi da je Boris Tadic prvi i poslednji predsednik drzave Srbije! Time bi obezbedio mesto u istoriji....

A setite se da je ovaj Ustav prelazno resenje, jer je njegova promena izuzetno laka- vecina od izaslih na izbore!
lutherblisset lutherblisset 16:27 05.12.2009

Re: U pitanju je ideologija!

Ne gadimo se naše prošlosti, ćutanjem je nećemo
izbrisati, a slike ubistava i zločina učinjenih nad
narodom ne treba samo da putuju kosmosom kao dogaĐaji
koji su se desili već treba da se gledaju, uče, čitaju
i znaju.
Da se ne ponove sutra i u samom potpalublju.




Slažem se sa Danom. Zato i treba što više pričati o četničkim klanjima.
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:25 05.12.2009

Re: U pitanju je ideologija!

Mada i to je diskutabilno...naime Srbija kao drzava ima republikansko uredjenje teko od 2006. god kad se Crna Gora odvojila....

Samostalna da, a 1945.godine AVNOS , ma [ta vi o tome mislili je doneo odluku da je Srbija Republika i bila je republika u sastavu Jugoslavije.
Doctor Wu Doctor Wu 08:28 05.12.2009

Daj, Karagaća

to je 300K evra godišnje, ili 1K evra dnevno, na 2 miliona zaposlenih, to je 0.5 centi po zaposlenom, pa šta je to, pobogu? Pa ja mislim da u Srbiji samo direktori u EPS-u maznu nekoliko puta više nedeljno, što preko dobavljača opreme što preko usluga. Ovo je klasično bacanje prašine u oči,

Kapiram da je aranžman Srbije sa Gicom deo plana o denacionalizaciji i da je Karađorđevićima dat Beli dvor na doživotno korišćenje do Gicine smrti, a onda će Republika Srbija opet preuzeti taj dvor. Pravo pitanje je šta građani Srbije dobijaju iz tog aranžmana i da li se Gica angažuje u diplomatskim i ekonomskim aktivnostima Srbije, kao i ko je i pod kojim uslovima taj ugovor sa Gicom napravio.

Edit: sad tek vidim da se javilo još komentatora sa sličnim komentarom (znik, debitant, pre svega), pa briši ovo ako hoćeš.
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:33 05.12.2009

Doktore,

pa dobro bre, aj bašta...al da l je moguće da nemaju za novine i da im nije blam da im, i pored interneta (i kompjutera koje im je, sa sve održavanjem, država kupila), narod kupuje novine? Mada, slažem se da ovo nisu prava pitanja, već ko je, zašto i pre svega pošto, napravio ovaj ugovor.
Doctor Wu Doctor Wu 10:51 05.12.2009

Pa, Jelice

jbg, ako je Gica ispregovarao baštu, novine, to su ugovorne obaveze, nema šta tu mi da se prtljamo.

Pitanje svih pitanja je, međutim, da li i kakav RoI poreski obveznik Srbije dobija na to ulaganje. U Engleskoj kraljevska porodica žestoko odrađuje svoju kraljevsku apanažu: promovišu se interesi Engleske at home and abroad, proizvodi, usluge, prinčevi putuju, odrađuju se arapski prinčevi (sve se radi, bilo kad treba da se snifa kokain, nabacuju kurve, ili properu pare), afrički diktatori, maharadže, prodaju se avioni, radarski sistemi, nuklearne podmornice, nosači aviona, u svakom slučaju, imaju neku društvenu funkciju od koje svi Englezi benefituju na ovaj ili onaj način. Slična je stvar u Holandiji, Belgiji, Norveškoj, Danskoj, Španiji...

A koju funkciju ima kod nas Gica? Koje su njegove obaveze? Radi li on neku promociju srpskih interesa? Ili treba samo da sedi kao muškatla, i mi svi da se osećamo srećni što imamo kralja?
ivana23 ivana23 12:23 05.12.2009

Re: Pa, Jelice

Doctor Wu
A koju funkciju ima kod nas Gica? Koje su njegove obaveze? Radi li on neku promociju srpskih interesa? Ili treba samo da sedi kao muškatla, i mi svi da se osećamo srećni što imamo kralja?

Samo to i radi!
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:28 05.12.2009

Re: Daj, Karagaća

Kapiram da je aranžman Srbije sa Gicom deo plana o denacionalizaciji i da je Karađorđevićima dat Beli dvor na doživotno korišćenje

Ipak nije lepo da čoveka tako zovete, vređate i njega i njegove poštovaoce i poštovaoce monarhije, a i celi Krunski savet.
Šta bi Vam na to rekao akademik Mateja i druge najmudrije naše glave .
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:39 05.12.2009

Re: Doktore,

Jelica Greganović
pa dobro bre, aj bašta...al da l je moguće da nemaju za novine i da im nije blam da im, i pored interneta (i kompjutera koje im je, sa sve održavanjem, država kupila), narod kupuje novine? Mada, slažem se da ovo nisu prava pitanja, već ko je, zašto i pre svega pošto, napravio ovaj ugovor.

Jelice,
pa čoveku rekli njegovi sojetnici da mora da ima sve službe, od kabineta, analitike,PR,...Oni zasedaju, posmatraju, razmatraju, zauzimaju stavove..... Valjda mu oni oko njega rekli da se ponaša kao kralj iako nije, a oni će oko njega da se grebu kao da jeste.Sećate se da je čak jedno vreme izlazio sa saopštenjima o važnim pitanjima države&nacije.
Eto na Oplencu prilikom odavanja pomena povodom godišnjice smrti starog kralja Pere, dođe do svađe između protokola dvora i protokola predsednika republike.
debiltant debiltant 15:22 05.12.2009

Re: Pa, Jelice

A koju funkciju ima kod nas Gica? Koje su njegove obaveze? Radi li on neku promociju srpskih interesa? Ili treba samo da sedi kao muškatla, i mi svi da se osećamo srećni što imamo kralja?


Nema on nikakve obaveze jer nije drzavni sluzbenik! E sad pitacete otkud onda "prima pare iz budzeta, pare napacenih poreskih obveznika"?

Imate mozda pravo, medjutim u zemljama u kojima oni imaju neku finkciju, ta funkcija je zakonom odredjena...
To treba i ovde i za to se zalazem, dok jos imamo ovo republikansko uredjenje....

Na primer u Kanadi je drzavni praznik rodjendan britanske Kraljice! Neradan dan je tamo...

Kod nas se svojevremeno, osim parada igrao i derbi Jugoslavija (zvezda) BSK (Partizan) na rodjendan Kralja! Samo bez tuce

U sadasnjem trenutku i pravnom poretku, funkcija mu moze biti dobrovoljno pomaganje srpskim interesima kroz razna poznanstva...primera imate raznih
Doctor Wu Doctor Wu 16:17 05.12.2009

Re: Daj, Karagaća

Ipak nije lepo da čoveka tako zovete, vređate i njega i njegove poštovaoce i poštovaoce monarhije, a i celi Krunski savet.

To mu ja tepam, od milošte.

U vezi ovoga što debitant piše, ne znam da li ulogu kralja/princa/prestolonaslednika treba uređivati zakonima i ugovorima (na kraju, njegova uloga je s one strane demokratije), ali čini mi se da bi on trebalo da nađe puta i načina da učestvuje u toj promociji Srbije i ojačavanju veza Srbije sa Zapadom. Bilo tako što će dovoditi investitore, bilo tako što će osnivati fondove koji će pomagati školovanje srpske dece u inostranstvu. Kao što rekoh, engleska kraljica i ostatak prestola se jako trude da opravdaju svoje postojanje bilo tako što su turistička atrakcija, bilo tako što angažuju svoje lične veze i poznanstva za promociju britanskih interesa. Zašto ne bi osnovao hedge fond koji bi trejdovao u Srbiji? Možda grešim, ali ne vidim da Karađorđević to radi. Možda bi se preovlađujuća republikanska afilijacija stanovništva promenila kad bi radio nešto u tom smislu.
ivana23 ivana23 16:26 05.12.2009

Re: Daj, Karagaća

Doctor Wu
U vezi ovoga što debitant piše...

Doktore, nik je debiLItant.
Promakla 2 (vazna) slova...
JJ Beba JJ Beba 18:09 05.12.2009

Re: Pa, Jelice

dok jos imamo ovo republikansko uredjenje....

iskreno se nadam da će tako i ostati
ako zbog praznika treba da uvedemo kraljevinu onda ....
U sadasnjem trenutku i pravnom poretku, funkcija mu moze biti dobrovoljno pomaganje srpskim interesima kroz razna poznanstva...primera imate raznih

krađorđevići su pravi primer leba bez motike

i baš me zanima što za primer uzimaš engleski, zemlje komonvelta i sl, što ne baciš pogled na francusku?
Doctor Wu Doctor Wu 19:20 05.12.2009

Re: Pa, Jelice

i baš me zanima što za primer uzimaš engleski, zemlje komonvelta i sl, što ne baciš pogled na francusku?

E, jbg, što ti je argument.
A što Francusku, a ne Španiju?
Ili Belgiju? Ili Dansku? Ili Norvešku?
Osnovni problem je kako naterati Gicu da nešto radi i motivisati ga da doprinese nešto društvu koje ga izdržava.
JJ Beba JJ Beba 19:30 05.12.2009

Re: Pa, Jelice

Doctor Wu
i baš me zanima što za primer uzimaš engleski, zemlje komonvelta i sl, što ne baciš pogled na francusku?

E, jbg, što ti je argument.
A što Francusku, a ne Španiju?
Ili Belgiju? Ili Dansku? Ili Norvešku?
Osnovni problem je kako naterati Gicu da nešto radi i motivisati ga da doprinese nešto društvu koje ga izdržava.

pa to i ja kažem dottore, da nije neki argument ugledati se na druge monarhije. meni logičnije ugledati se na druge republike, koje su kao mi bivše monarhije.

Osnovni problem je kako naterati Gicu da nešto radi i motivisati ga da doprinese nešto društvu koje ga izdržava.

a tek decu mu. baš me zanima šta to oni korisno rade, mislim za društvo koje im plaća gajbu, grejanje, novine, net....
pišem nešto o talking box-u, pa se setih tebe dottore
ivana23 ivana23 20:01 05.12.2009

Re: Pa, Jelice

a tek decu mu. baš me zanima šta to oni korisno rade, mislim za društvo koje im plaća gajbu, grejanje, novine, net....

Koliko znam njih trojica ne zive u Srbiji.

Izvor
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:22 06.12.2009

Re: Pa, Jelice

Kod nas se svojevremeno, osim parada igrao i derbi Jugoslavija (zvezda) BSK (Partizan) na rodjendan Kralja! Samo bez tuce

BSK je OFK Beograd! Dok Jugaslavija jeste kasnije postala Crvena Zvezda!
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:00 06.12.2009

Re: Pa, Jelice

i baš me zanima što za primer uzimaš engleski, zemlje komonvelta i sl, što ne baciš pogled na francusku?


Bonaparte...su bili poslednji vladari Francuske,jel znas mozda sta je s' njima?
Njih vise nema...Luj Napoleon je zbrisan,od strane Pruske!


Pa kad bi Aleksandar II i promovisao zemlju,opet bi bili nezadovoljni troskovima njegovih putovanja...jel tako??
Inace ,jeste Aleksandar I Ujedinitelj,odrekao Srpskog prestola u korist SHS,al' kog bi vi drugog monarha uzeli,sem Karadjordjevica....mozda Petrovice?? Posto drugih monarskih porodica nije bilo,a Srbi drugacije ne bi ni usli u tu drzavu! Sto se,naravno, kasnije pokazalo pogubnim...Hteli vi to ili ne oni,Karadjordjevici,jesu srpska dinastija, isto kao sto su to bili Nemanjici,Lazarevici,Brankovici,Obrenovici...

Neko je spomenuo Obrenovice,sto ne spomenuste onda i Nemanjice,ako ce mo,i po babi i po stricevima!
Karadjordjevici su poslednja srpska dinastija i to je glavni razlog zbog cega su oni ˝prvi u redu˝!
Inace,kralj Petar II je bio kralj,posle martovskog prevrata...tako da je njegov sin,prestolonaslednik!
Parlamentarna monarhija bi stvorila znacajne ustede u budzetu(predsednicki izbori,izdrzavanje predsednika i njegovog kabineta).

Neko kritikuje Aleksandra I Ujedinitelja,njegova diktatura,njegova samovolja...i tako u nedogled.
Ali on je uradio za ovu zemlju vise nego i jedna druga licnost u XX-om veku!
On je izgradio ratom(I svetski)unistenu zemlju,kako infrastrukturno,tako i uceno(setite se samo ko je sve isao na Krf)...Mnogo je on zaduzio nasu zemlju,da se njegovo ime blati po ovom blogu!
Ta ista Francuska je bila glavni saveznik Kraljevine Jugoslavije,a pogledajte ko nam je sad...i jel' ih imamo uopste?
Da ne spominjem rodbinske veze sa engleskom kraljevskom porodicom! Jugoslovenski dvor je bio ugledan u svoje doba...


debiltant debiltant 22:40 06.12.2009

Re: Pa, Jelice

U pravu ste pravno gledano, ali vezano za navijace bez kojih derbi nije moguc. I pre i posle rata je postojala Velika cetvorka, ali sa drugim imenima (osim Hajduka). Vojska je oterala BSK i otela stadion, ali navijaci su slicni ljudi, jedni bliski vlasti, drugi sirotinja raja...kao nekad...
U svakom slucaju u pravu ste, znam za to ali u kontekstu price nije bilo vazno...
debiltant debiltant 01:43 07.12.2009

Re: Pa, Jelice

Ali on je uradio za ovu zemlju vise nego i jedna druga licnost u XX-om veku!

Zaista. Evo gotovo svi problemi koje su Srbiju mucili do danas su eskalirali manje-vise posle njegovog ubistva!

Albanski problem?

Pa po popisima iz 1921. i 1931. se jasno vidi da je to jedini period u 20 veku kada se broj Srba na Kosovu povecava, a broj Albanaca smanjuje i to aktivnom drzavnom politikom raseljavanja oko 200.000 Albanaca u Tursku i Albaniju (nije ispunjen sav broj) i naseljavanja Metohije zivljem iz Crne Gore i Hercegovine...

Hrvatski problem?

Jasno je da je rasturanje zemlje spreceno upravo Kraljevom "diktaturom", i ta mu misao nije pala eto tako iz razonode, vec su pola godine vodjeni pregovori svih stranaka oko formiranja Vlade i nije se uspelo, a kriza je bila velika. Dokaz toga je to sto su licni rezim Kralja podrzale upravo sve opozicione stranke, dakle i iz Hrvatske, a naravno dotadasnja vlast se usprotivila...medjutim Kralj je svoj rezim iskoristio na smirivanje strasti u zemlji i ogranicio ga na dve godine, te raspisao izbore....
Svima je poznato da je Banovina Hrvatska formirana tek posle ubijanja Kralja.....

Komunizam?

Zabrana antidrzavnog, a rekao bih pre svega antisrpskog delovanja KPJ je bila istorijski gledano opravdana i prorocki nastrojena, jer setite se da je na zasedanju AVNOJ-a doneta odluka da se Srbija pocepa na 5-6 delova!
Tako da smo danas gotovo svedeni na granice od pre 1912., te ispade da su milioni Srba citavog 20 veka dzabe ginuli....

Kapitalizam?

Pa Kralj Aleksandar je svojim agrarnim reformama uveo kapitalizam u Dalmaciji Bosni i Hercegovini, a Boga mi i u Hrvatskoj i Vojvodini...
Neko ce da kaze, pa te zemlje su bile pod AustroUgarskom!
Jeste, ali u Bosni begovi,a u Dalmaciji i sire veleposednici!
I to je ispravljeno i to ne otimacinom vec isplatom dela u novcu, dela u obveznicama na Beogradskoj berzi...

Privreda?
Iako izuzetno opustosena ratom, prezivevsi krizu 29./33., za citavih 20 godina Kraljevina, bolje reci Srbija u njoj je izuzetno napredovala i bila krajem 30-ih jaca od Slovenije i Hrvatske! Podaci su svima dostupni...
dinar zlatni, suficit u izvizu...treci na svetu u fudbalu...

Mislim da je greska velika kada se raspravlja o tom periodu sto se za sve lose uzimaju podaci za citavu Kraljevinu, npr. broj nepismenih, proj poljoprivrednog stanovnistva itd...a kada se govori o Hrvatskoj i Sloveniji za njih se uvek podaci uzimaju odvojeno, a kada se pominje Srbija, onda se podaci uzimaju samo za tzv. uzu Srbiju, a za Vojvodinu posebno....i to tako u svakoj literaturi posle 45-te!
Cim se podaci za Srbiju sagledavaju zbirno u okvirima u kojima je ona danas, a za Hrvatsku takodje sa sve Slavonijom i tada totalno nerazvijenim Dalmacijom, vidi se prava slika razvijenosti Srbije u Kraljevini i potpuno demantuju komunisticka opravdanja zbog cega je to u SFRJ Hrvatska i Slovenija najrazvijenije, jer su one toboze bile pod Ugarskom, a Srbija pod Turskom! Time se opravdavalo relativno nazadovanje Srbije u SFRJ u odnosu na CRO i SLO!

Iz svega ovoga se vidi da je jednostavno po interese Srbije najbolji period bio onaj pod Karadjordjevicima...
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:43 07.12.2009

Re: Pa, Jelice

Prijatelju, ti očito nisi čitao istoriju nego slušao epska predanja.
Albanski problem?
Pa po popisima iz 1921. i 1931. se jasno vidi da je to jedini period u 20 veku kada se broj Srba na Kosovu povecava, a broj Albanaca smanjuje i to aktivnom drzavnom politikom raseljavanja oko 200.000 Albanaca u Tursku i Albaniju (nije ispunjen sav broj) i naseljavanja Metohije zivljem iz Crne Gore i Hercegovine...

Je li proterivanje stanovnika etničko čišćenje? Je li dobro kad mi nekoga etnički očistimo a samo nije dobro ako naše čiste?Pa on je upravo počeo taj suludi koncept, pa još naselio tamo isto prisilno Crnogorce, Hercegovce, Ličane koji su onda bili žrtve osvete za brutalnost koju je režim učinio nad Albancima. Pročitaj pismo Dimitrija Tucovića.
Hrvatski problem?
Jasno je da je rasturanje zemlje spreceno upravo Kraljevom "diktaturom",

Nije sprečeno već eskaliralo, počev od usvajanja Vidovdanskog ustava prevarom, a onda i zločina u skupštini kada je onaj Račić ubio Radića.

Komunizam?
Zabrana antidrzavnog, a rekao bih pre svega antisrpskog delovanja KPJ je bila istorijski gledano opravdana i prorocki nastrojena

Ako ti nije poznato komunisti su u Beogradu bili treća stranka na izborima 1920.godine i svi su bili Srbi pa nisu mogli biti antisrbi. Zabrana parlamentarne stranke je diktatura koju je on uveo već 1921.godine.
I napomene radi, kako su Karađorđevići došli na presto, tako što su organizovali onako brutalno ubistvo kralja Aleksandra Obrenovića, a tak Aleksandar Karađorđević je rođenog brata poslao u ludnicu da bi se dokopao prestola pa je posle i oca naterao da abdicira u njegovu korist i da umre na gvozdenom vojničkom krevetu dok mu se sin šepurio u raskoši.
debiltant debiltant 15:43 08.12.2009

Re: Pa, Jelice

Je li proterivanje stanovnika etničko čišćenje?

Dimitrije Tucovic je poginuo 1914. god. ja govorim o necem drugom deceniju posle njegove smrti...
Molim Vas, u pitanju je medjudrzavni sporazum izmedju Turske, Albanije i Jugoslavije o DOBROVOLJNOM prihvatanju begova i albanaca u Tursku i Albaniju....Takve sporazime su imali i Bugarska i Grcka!

Etnicko ciscenje je nasilna stvar, a to su pre svega Srbi doziveli na Kosovu....ovo su bili medjudrzavni sporazumi, istina, nije ceo broj preseljen koji se planirao, ali jedan od mirnih nacina da se resi albansko pitanje je bio taj i to je davalo rezultate i to postepeno za 10-15 godina....etnicko ciscenje se, pak dogadja dosta brze...
Nije sprečeno već eskaliralo, počev od usvajanja Vidovdanskog ustava prevarom, a onda i zločina u skupštini kada je onaj Račić ubio Radića.

Ne prevarom, vec preglasavanjem, ali setite se da je isti taj Stjepan Radic 1925. javno priznao taj isti Ustav i uzviknuo Ziveo Kralj kad je trebao da udje u Vlast sa istim tim radikalom Pasicem i njegovim covekom Punisom Racicem....tako da to ubistvo ne treba povezivati sa kraljem, ono je licne prirode...od 1921. do 1929. 17 puta su padale Vlade zbog nemogucnosti dogovora sa hrvatskom stranom....
Inace pa ko je usao sa vojskom u Trst? Kralj Aleksandar ili Stjepan Radic? Sila Boga ne moli, to mi Srbi dobo znamo...

Ja nisam dovodio u pitanje opravdanost Hrvata da traze drzavu u drzavi...ja nisam objektivan...naprotiv, vrlo sam subjektivan i sagledavam stvari iskljucivo iz ugla interesa Srbije....mislim da je to u redu

Ako ti nije poznato komunisti su u Beogradu bili treća stranka na izborima 1920.godine i svi su bili Srbi pa nisu mogli biti antisrbi

Tako je,treca partija sa jedva 200.000 glasova kao sto je sada i DSS treci...Naravno da znam, pa prvi gradonacelnik Beograda bio je cacanin Filip Filipovic...ako mislite na jadnog Filipovica,Markovica, Novakovica i ostale koji su pobijeni od strane svojih jer su proglaseni desnom frakcijom,tj srpskim nacionalistima, jer su odbili poziv kominterne na opsti ustanak i unistenje Jugoslavije, onda gresite....onaj jedini koji je preziveo je kasnije na AVNOJ-u razbucao Srbiju na 6 delova i omogucio ono sto se desava zadnjih 20 godina! i ovde sam vrlo subjektivan, ali me cinjenice potvrdjuju!

I napomene radi, kako su Karađorđevići došli na presto, tako što su organizovali onako brutalno ubistvo kralja Aleksandra Obrenovića, a tak Aleksandar Karađorđević je rođenog brata poslao u ludnicu da bi se dokopao prestola pa je posle i oca naterao da abdicira u njegovu korist i da umre na gvozdenom vojničkom krevetu dok mu se sin šepurio u raskoši.

Ovo prvo ne znam, ali Kralja Petra je izabrala narodna Skupstina, niste u pravu....Prvo je izglasan ustav i tek onda je krunisan...i to je period najvece demokratije u istoriji Srbije do danas....

Jer od 1919. pa sve do 5. oktobra 2000. god svako ko je raspisivao izbore, taj ih je i dobijao....

Kralj nije abdicirao, vec je zbog bolesti prepustio poslove, a jedan od tih je Vrhovni komadant vojske i Ujedinitelj...malo li je to? Je li uzivanje o kojem govorite prelaz preko Albanije i posle trijumfalno oslobodjenje svih krajeva jugoslavije? Ili je mozda vise raskosi u tim dvorima zasluzio jedan tada austrijski kaplar koji je dobijao ordene za ubijanje Srba? ili kasnije jedan bankar koga sam i ja zapamtio i ciji sam silazak s vlasti isplakao (od suzavca), Bog da mu dusu prosti...
Kralj Aleksandar je ziveo u Starom dvoru, ciju je izgradnju finansirala Narodna skupstina, gde danas sedi Boris Tadic, a Beli dvor nije ni docekao da vidi, tako da je diskutabilno o kojoj raskosi govorite...
sentinel26 sentinel26 21:10 05.12.2009

Ko kaže da NjVK ne doprinosi .. ?

Evo nekih dokaza da NjVK doprinosi budžetu Srbije.

1. NjVK brani Kosovo



2.
NjVK u diplomatskoj aktivnosti - Australija (zemlja daleka )

3.
NjVK u susretima sa podanicima (poreskim obveznicima )

4.
NjVK daje intervju CNN-u


sentinel26 sentinel26 21:14 05.12.2009

Re: Ko kaže da NjVK ne doprinosi .. ?

A ko kaže da NjVK ne zna srpski ?



Najmanje 2 miliona Srba slabije od njega govori srpski..
ivana23 ivana23 14:18 06.12.2009

Re: Ko kaže da NjVK ne doprinosi .. ?

sentinel26
A ko kaže da NjVK ne zna srpski ?
Najmanje 2 miliona Srba slabije od njega govori srpski..

Tih 27 sekundi neke protokolarne izjave, naucila bih za pola sata i na svahili jeziku.
drug.clan drug.clan 16:00 06.12.2009

Re: Ko kaže da NjVK ne doprinosi .. ?

ivana23
sentinel26
A ko kaže da NjVK ne zna srpski ?
Najmanje 2 miliona Srba slabije od njega govori srpski..

Tih 27 sekundi neke protokolarne izjave, naucila bih za pola sata i na svahili jeziku.



njegova rodjaka jelisavete odlicnogovori svahili ali ona govori i srpskiza razlikuod njega
ivana23 ivana23 16:26 06.12.2009

Re: Ko kaže da NjVK ne doprinosi .. ?

drug.clan

ivana23


sentinel26
A ko kaže da NjVK ne zna srpski ?Najmanje 2 miliona Srba slabije od njega govori srpski..
Tih 27 sekundi neke protokolarne izjave, naucila bih za pola sata i na svahili jeziku.
njegova rodjaka jelisaveta odlicno govori svahili ali ona govori i srpski za razliku od njega

Detinjstvo je provela u Africi, nije ni cudo da govori i neku od varijanti svahilija.
debiltant debiltant 22:49 06.12.2009

Re: Ko kaže da NjVK ne doprinosi .. ?

Mozda je pretenciozno, ali evo i ja bolje govorim srpski od Ace! Poenta je u tome sto ljudi kad nemaju za sta drugo, hvataju se za jezik ili casopise finansirane novcem napacene sirotinje raje....i onda klasicno uporedjivanje koliko se metara sterilne gaze moze za te uludo bacene pare kupiti itd!

Ne kazem to ni za koga od Vas, ali dotle ti napadi idu.

Prestolonaslednika ne mozemo da biramo on je takav kakav je...kao ni himnu Srbije koja vam se svidja ili ne...kao i roditelje sto ne biramo nego ih prihvatamo kakve jesu i volimo ih sa svim svojim manama, jer su NASI!

I kad bude Aca umro docice njegov sin...Ja nisam za Acu Karadjordjevica...ja sam za parlamentarnu monarhiju, a to je dugorocna stvar....

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana