Društvo

"na ljude i igru gde je život mnogo malo vredi"

Srđan Fuchs RSS / 06.12.2009. u 09:48

prethodni put kada sam strahovao za sudbinu BS bilo je, čini mi se, kada je pokušavala da napravi uvid u političku pozadinu ubistva ZĐ. ali hajde, kao, premda su sve te stvari na koje je ukazivala tada bile užasno mučne, pretpostavljao sam da će je BT politički dogovori sačuvati, uz evidentno političko sazrevanje tog tkz. mračnog lobija - odnosno, verujem da se radi jednostavno o uverenju da im je neophodna država da bi očuvali sopstvenu ekonomsku relevantnost - ovog puta mislim da su pretnje ozbiljnije.

Seko, krenula si na ljude i igru gde je život mnogo malo vredi. nisu ovo mafijaši, političari i korumpirani bogataši… žao mi te je ima da boli!

Pitanje za Brankicu, hoćeš li ti poginuti za svoju ideju. mi hoćemo... e vidiš to je naša snaga. Nikad nas nećete ugasiti.

 

what kind of idea is that, really?

koliko sam mogao da shvatim po svojim prijateljima iz pelena, ne radi se o nekakvoj posebnoj ideji, već prosto o potrebi da budu zajedno, da se stvari rade zajedno, u grupi. ideologija je donekle punkerska: suprotstavljenost režimu koji je po pravilu loš i nenaklonjen narodu (navijači dolaze iz naroda, i to neretko iz njegovih ekonomski najugroženijih slojeva), suprotstavljenost institucijama ili sistemima koji im ne odgovaraju ideološki, naprimer, U92 - nisu navijači jedini u srbiji koji misle da je ideologija b92 otvoreno antisrpski nastrojena. radikalni navijači, ili huligani kako ih nazivamo u javnosti, su, za razliku od U92 sve nasuprot tome: počevši od ljubavi prema klubu (koja je opet kompleksna, jer nije onakva kakvom je ispoljavaju, recimo, institucionalni članovi kluba), prema naciji, narodu, bogu; navijači postavljaju, kako oni sami smatraju, odnose u društvu u pravu perspektivu. 

rekao bih da je to deo ideje, neko osnovno polazište navijačke ideologije. druga stvar je to osećanje zajednice, grupe, svi za jednog i jedan za sve, neka svojevrsna manifestacija fajtklaba, robinhudovstvo... sve ovo, razume se, iz subjektivne perspektive.

međutim, ti tragovi nasilja ukazuju na nešto drugo. ukazuju da se kao glavni motiv iza nasilja nalazi jedno socijalno očajanje, besciljnost, tavorenje na dnu bez ideje kako se sa dna može pokrenuti. sećam se da sam pročitao članak svojevremeno, u jeku palestinskih samoubilačkih napada na jerusalimske kafane i gradski prevoz, dakle članak u kojem se od izraelskih političara i vojske traži saosećanje sa palestincima, jer, kako je članak tvrdio, ako je neko toliko očajan da ne haje više za svoj život onda očigledno kod tog nekog postoji duboki psihološki problem. mislim da je ovde slično, da su ti mladi ljudi koji zaista još uvek nemaju nikakvu ozbiljniju predstavu o životu, vrlo duboko očajni, čim ne haju da istuku do smrti policajca, turistu, homoseksualca, novinara, i potom najbolje godine života otčame na robiji...

 ... nisam u mogućnosti da pratim BS emisiju, tako da ne vidim da li ona upućuje u nekom pravcu da postoji neka politička grupacija u srbiji koja eksploatiše ovaj socijalni jad koji sam pokušao da opišem. to ne bi bilo čudno nimalo. ipak, radije, pre ispitivanja motiva za nasilje bih ispitao ovaj motiv socijalnog očajanja. ne bih se libio (da sam samac, kao što nisam, tako da se qrčim na rečima samo ) da pokupim krpice i odem u sredinu koja daje najviše bombaša samoubica. barem u mislima samo.

 

pozdrav БС n take care

 


 



Komentari (67)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

escherichije_colic escherichije_colic 10:41 06.12.2009

igraju se deca

međutim, ti tragovi nasilja ukazuju na nešto drugo. ukazuju da se kao glavni motiv iza nasilja nalazi jedno socijalno očajanje, besciljnost, tavorenje na dnu bez ideje kako se sa dna može pokrenuti.
...
mislim da je ovde slično, da su ti mladi ljudi koji zaista još uvek nemaju nikakvu ozbiljniju predstavu o životu, vrlo duboko očajni, čim ne haju da istuku do smrti policajca, turistu, homoseksualca, novinara, i potom najbolje godine života otčame na robiji...


Izvesni Dragaš i Vučković su članovi skupštine (moje) Zvezde. Protiv obojice podignuto je više krivičnih prijava za trgovinu drogom, teško nasilje, ilegalno posedovanje oružja ... To je klasična mafija i mislim da je krajnje vreme da se stavi tačka na priču o "očajnim mladim ljudima, odgovornosti društva i porodice isl". Masu pokreta čine izmanipulisana deca, ali nemojte misliti da oni ne dobijaju svoj deo kolača, ili da nisu svesni čime se bave. Ranije je svaki blok imao svog višegodišnjeg dilera. Odjednom su ti likovi počeli da nestaju i zatvaraju tezge. Sada su taj posao preuzele vojske klinaca, najčešće navijača, koji valjaju sve i svašta. I lepo žive od toga.

A gde je reketiranje? Pa malverizacije pri FK? Izazivanje rasne, verske i nacionalne mržnje?

Mislim da je ovde sve jasno - svako "kako" i "zašto" su izlišni - a jedino interesantno pitanje ostaje: ko i kada će pohapsiti to?
Jelena Gall Jelena Gall 11:43 06.12.2009

Re: igraju se deca

To je klasična mafija i mislim da je krajnje vreme da se stavi tačka na priču o "očajnim mladim ljudima, odgovornosti društva i porodice isl".

Mislim da je ovde sve jasno - svako "kako" i "zašto" su izlišni - a jedino interesantno pitanje ostaje: ko i kada će pohapsiti to?

uostalom, sasvim je sigurno da reakcija ne bi bila ovako zestoka da insajder nije objavio imena.

srdjane, super je sto si stavio blog o ovome.

brankica je hrabra zena s glavom u torbi, mislim da je vazno podrzati je u ovom trenutku.
nurudin nurudin 23:16 06.12.2009

Re: igraju se deca

У потпуности сам сагласан, Бранкицу без сумње треба подржати. Њена (е)мисија је величанствена и у својој величанствености застрашујућа.
Медиокритети, стидим се што постојите, а било би боље да су се кадкад и ваши родитељи, разне "буџе" и "баџе" постидели вас.
Бранкице, све похвале! Када би бар половина политичких отаца радила са таквом преданошћу и оговорношћу као Ви, данас не бисмо, као последње "дивље племе" распредали о дариваној слободи која нам омогућава пут у цивилизацију, за коју суштински и нисмо спремни.
А, Ваше колеге са РТС-а, ПИНК-а....... треба да црвене, јер им очигледно таштина не дозвољава да проговоре.
Ћутање је најопасније, Србијо!!!
escherichije_colic escherichije_colic 10:42 06.12.2009

igraju se deca

loader loader 11:23 06.12.2009

Patologija auta

Ako bih tražio način da nekako kažem ono što vidim kad malo zavirim iza svih onih procena (koje su mahom dnevno-političkog karaktera) o prirodi bivšeg, jučerašnjeg i današnjeg društvenog ustrojstva u Srbiji, ali ne onog zvaničnog ustrojstva, već onog suštinskijeg - onda često pomislim kako je u pitanju cela jedna generacija civilizacijskih autsajdera koja je krajem 80-tih morala da se opredeli šta će dalje da čini u svetu koji se menja i koja je shvatila da je svaki vid iskrene otvorenosti i čiste utakmice do potpunosti ugrožavaju, pa je odlučila da se po svaku cenu zadrži na srpskom podijumu tako što će da glumi kako je i sama savremena i napredna, a da u biti sačuva što više elemenata svoje ranije moći.

Tako, umesto da u našem dotrajalom voćnjaku polujalova stabla budu zamenjena zdravim mladicama, stabla su malo prekrečena i - svet je optužen što ta drveta sve lošije rađaju.

Ta generacija isprodukovala je - a šta bi drugo - opet jalovake, koji su neproduktivni, isprazni i - šta im na kraju drugo preostaje - koji organizuju navijačke grupe debelih vratova, ili političke partije sa sumnjivim novim ideologijama - i napadaju sve što nije dovoljno jalovo, prozivajući "antisrpstvo", "izdajništvo", ...

Sve je to produkt jednog kolektivnog rada - jer umesto društva koje otvara prilike održavano je društvo koje ukida prilike. Ljudi bez prilike da izgrade i spoznaju zadovoljstvo, ili da nazru put mogućeg smisla - posebno mladi - pretvaraju se u osvetnike.

chicadacha chicadacha 11:36 06.12.2009

Re: Patologija auta

Možda se može tako posmatrati.

Ali, ako uzmete koliko studenata ima BU i svi ostali, a koliko su brojne navijačke grupe, videćete da nije u pitanju generacija koja je otišla u ovom ili onom pravcu. Procentualno gledano, mislim da oni predstavljaju mali broj populacije mladih. I verujem da medju njima ima čestitog sveta, kao što i medju studentima ima ološa.

Naša nesreća je što taj ološ nekako uvek ispliva, a budući u prednosti nad ovom jadnom manjinom, manipuliše njome zarad sopstvenog ćara. Bez odgovornosti. A ako neko mora da strada, onda opet to ne biva ološ, nego zabludeli i glupi.

Ili možda neko misli, da su svi oni dečaci, koje smo imali prilike da vidimo, samo čistom srećom i dobrim advokatima uspeli da izbegnu odgovaranje za po dvadesetak krivičnih dela.
loader loader 11:49 06.12.2009

Re: Patologija auta

chicadacha ... Ali, ako uzmete koliko studenata ima BU i svi ostali, a koliko su brojne navijačke grupe ...
Iz tog ugla deluje da je sve u redu (pa i da nema razloga za ovaj blog). Ipak... Najekstremniji su uvek, procentualno, manjina. Ali, kad je njih 3% "gore ili dole", što se skoro i ne vidi, ili deluje beznačajno, onda je to znak da je celo društvo 30% "gore ili dole". Drugo, osim nasilja i navijačkih grupa ima i drugih pokazatelja posrtanja društva. To je multi-komplikovan proces koji traje, iako na prvi gled nije baš upadljiv.
chicadacha chicadacha 12:21 06.12.2009

Re: Patologija auta

Nema se šta reći na ćinjenicu da društvo posrće.

Drugo, osim nasilja i navijačkih grupa ima i drugih pokazatelja posrtanja društva. To je multi-komplikovan proces koji traje, iako na prvi gled nije baš upadljiv.

Ako imate ministre koji otvoreno otimaju i ugradjuju se, kako bi se moglo zaključiti da su vodje partija, pa i sam premijer i predsednik drugačiji. Znali su i pre objave, a reagovali tek kad su morali i još kako.
Svote koje su ministri za rad, prosvetu i zdravstvo slupali u kafanama prošle godine su neverovatne. Šta se sve moglo s tim novcem?
Teško je sad uporediti bez jasnih podataka, ali čini mi se da su svote koje su olupali ministri višestruko veće nego svote koje su pokrali oni koji se progone. Ne bih se zakleo ni da ni jedan od naših ministara nikog ne nosi na duši.

Da ne bude zabune, mišljenja sam da se apsolutno imaju procesuirati svi, koji su se kriminalom bavili. I da se imaju osuditi što teže.
Ali, s kojim pravom tužilac ne pokreće postupak za proneveru budžetskog (našeg) novca dotičnoj gospodi. Zar i to nije kradja. Preteška.


Exitus Letalis Exitus Letalis 15:20 06.12.2009

Re: Patologija auta

Procentualno gledano, mislim da oni predstavljaju mali broj populacije mladih.

ali vrlo ubojitih.
asparagus asparagus 15:21 06.12.2009

Re: Patologija auta

ako uzmete koliko studenata ima BU i svi ostali, a koliko su brojne navijačke grupe


Nije vam palo na pamet da ima ljudi koji su i studenti BU i navijaci?

Po mom skromnom zapazanju, broj takvih pojedinaca je ogroman.
chicadacha chicadacha 15:35 06.12.2009

Re: Patologija auta

Nije vam palo na pamet da ima ljudi koji su i studenti BU i navijaci?

Dapače, ali, za razliku od vas, držim da ih nije veliki broj. Dopuštam da grešim.

Osim toga, nema samo Beograd univerzitet.

U vreme kada sam ja studirao, znao sam samo jednog navijača. Beogradjanin je, krenuo je za starijim bratom i bio je "potpuno na mestu".
asparagus asparagus 15:42 06.12.2009

Re: Patologija auta

Iz empirijskog zapazanja izvedenog putem nekolikogodisnjeg boravka na Beogradskom Univerzitetu, ali i nekolikogodisnjeg boravka na tribini stadiona svog, a i drugih klubova, drzim da je taj broj mnogo veci nego sto mislite.

Uostalom BU ste sami pomenuli, ali i drugi gradovi koji imaju univerzitete imaju i fudbalske klubove, isto kao sto i prestonicki klubovi imaju sekcije navijaca van prestonice, odnosno u drugim univerzitetskim gradovima.

Da ne duzim, biti student (i to veoma uspesan) i navijac nisu uopste iskljucive kategorije, uprkos uvrezenom misljenju o bandi krezubih nepismenih narkomana koja navija za svoje klubove.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:30 06.12.2009

Re: Patologija auta


Da ne duzim, biti student (i to veoma uspesan) i navijac nisu uopste iskljucive kategorije, uprkos uvrezenom misljenju o bandi krezubih nepismenih narkomana koja navija za svoje klubove.

Kazezoze Kazezoze 16:45 06.12.2009

Re: Patologija auta

ja mislim da su ovi navijachi, koji sebe zovu "vernim navijachima" i koji svoje klubove verno prate kroz porushene gradove od njihovog divljanja, svi kreteni. oni to, dodushe, dokazuju iz dana u dan, pa moja konstatacija i nije neshto novo, al' chinjenica je da shto si verniji navijach, to si veci kreten.poshto je u srbiji vec odavno proglashena epidemija kretenstva, cheka se da samo mishkovic nabavi vakcine, koje je kompanija bakster vec najavila na trzhishtu, a zovu se antikretenix...
Filip2412 Filip2412 17:51 06.12.2009

Re: Patologija auta

ja mislim da su ovi navijachi, koji sebe zovu "vernim navijachima" i koji svoje klubove verno prate kroz porushene gradove od njihovog divljanja, svi kreteni. oni to, dodushe, dokazuju iz dana u dan, pa moja konstatacija i nije neshto novo, al' chinjenica je da shto si verniji navijach, to si veci kreten.poshto je u srbiji vec odavno proglashena epidemija kretenstva, cheka se da samo mishkovic nabavi vakcine, koje je kompanija bakster vec najavila na trzhishtu, a zovu se antikretenix...

angie01 angie01 23:04 06.12.2009

Re: Patologija auta


Nije vam palo na pamet da ima ljudi koji su i studenti BU i navijaci?

Po mom skromnom zapazanju, broj takvih pojedinaca je ogroman


ee, al se fucnuo taj BU!
Milutin Milošević Milutin Milošević 10:17 07.12.2009

Re: Patologija auta

Najekstremniji su uvek, procentualno, manjina.

Pa onda njih lepo u ćorku i Mirna Bačka.

Medjutim, slažem se i sa ocenama da su korenu mnogo dublji, i da pored zakonskog tretiranja te manjine i mnogi drugi treba da se pozabave ovim problemom.
chicadacha chicadacha 11:24 06.12.2009

Navijači

... nisam u mogućnosti da pratim BS emisiju

nisam ni ja, ali ima je na netu.

Polemisao sam malo s nekima od njih na Facebook-u. Konkretno s tipom koji je izjavio kako BS treba zaklati i sa tipom kojeg ste citirali, a koji je rekao da su spremni da umru za ideju.
Ispostavilo se da je prvi fudbaler koji igra za FK Slogu, ima 25g. i oženjen je. I nije loš karakterno. Drugi je ponosan na svoje prisustvo medju svim tim ljudima, iako se ne kotira bogznakako, a rekao bih i da ima izvesne ambicije u smislu napretka u hijerarhiji. Taj, recimo, misli kako je mišljenje na tribinama jednako mišljenju mladih u Srbiji.

Ne mislim da su navijači poenta emisije. I ne mislim da se hoće reći, kako su svi oni loši. Iako, a za to nam nije trebala Brankica, predstavljaju jednu bazu za regrutovanje potencijalnih počinioca raznih nepodopština.
Čini mi se da, kao i do sada vrlo često, kriminalni milje medju navijačima ima svoje uporište u sistemu. Pojedinci iz tog sistema su oni koji se imaju raskrinkati. Njihova je odgovornost najveća.
Jelena Gall Jelena Gall 11:47 06.12.2009

Re: Navijači

Konkretno s tipom koji je izjavio kako BS treba zaklati i sa tipom kojeg ste citirali, a koji je rekao da su spremni da umru za ideju.
Ispostavilo se da je prvi fudbaler koji igra za FK Slogu, ima 25g. i oženjen je. I nije loš karakterno.

cekaj, molim te, da li ja ovo dobro razumem - tip koji je spreman da umre za ideju, koji se (ako dobro kapiram) ne ogradjuje od onih koji predlazu klanje, "nije los karakterno"? pa dobro, a sta je? uvucen u sektu? treba da ga izvinimo jer, eto, ne zna sta cini?
chicadacha chicadacha 12:00 06.12.2009

Re: Navijači

On je predložio klanje (a drugi je spreman da umre). I da, nije loš. I ne, ne treba da ga izvinimo.

Ja ga doživljavam kao model, kao predstavnika dela tih ljudi, kojima je moguće pomoći. Prvo, jer nije u potpunosti siguran (čitaj ubedjen) u ispravnost svoje ideje i drugo, jer je svestan koliko je neobrazovan i neuk. Možda i treće, jer ima porodicu.


Sa nekima ovde bi išlo mnogo teže, iako u sebi gaje veoma sličan radikalizam prema drugačijem.

Goran Vučković Goran Vučković 12:32 06.12.2009

Re: Navijači

On je predložio klanje (a drugi je spreman da umre). I da, nije loš.

Kakva sreća. Šta bi tek predložio da je loš...
danube danube 12:38 06.12.2009

Re: Navijači

chicadacha
On je predložio klanje (a drugi je spreman da umre). I da, nije loš.





Pa, sta to znaci? A kada zakolje oce li onda biti "i da, nije los"?


Strasno!!
chicadacha chicadacha 13:25 06.12.2009

Re: Navijači

Ne kažem da nije strašno. I ne mislim da to nije stvar za osudu. I ne branim ga. Mišljenja sam, pak, da čovek suštinski ima potencijal da shvati da govori strašne stvari koje nije spreman da učini. I da se postidi.

Hajde onda da kažemo: mi smo drugačiji i ponosni smo zbog toga i ne želimo sa takvima ništa da imamo, čak iako moramo s njima da živimo. I operemo ruke od svoje odgovornosti.

Koliko bi ste vi, u stvari, želeli da sve one što ne dele vaše vrednosti sekvestrirate? I da li je to rešenje? treba li onda i sami da budete sekvestrirani zbog neminovne ograničenosti kojom je svako na žalost obogaljen? Ili je vaša ograničenost možda ipak dovoljno komforna da vam omogućava bezbrižnost za još neko vreme?

Možda bi tog malog i beznačajnog čoveka (kao i mi što smo) preventivno trebalo zatvoriti na jedno 100 godina, jer nije uspeo do svoje 25 da shvati razliku izmedju: "ne slažem se sa njenim mišljenjem i predstavom o onome što volim i podržavam" i "treba je zaklati".
Exitus Letalis Exitus Letalis 15:23 06.12.2009

Re: Navijači

I da, nije loš.

kakva percepcija.
svaka čas'
samo malo fale argumenti.
ajde, otkrij nam o čemu ste ćaskali, čime te je ganuo?
Exitus Letalis Exitus Letalis 15:28 06.12.2009

Re: Navijači

Možda bi tog malog i beznačajnog čoveka (kao i mi što smo) preventivno trebalo zatvoriti na jedno 100 godina, jer nije uspeo do svoje 25 da shvati razliku izmedju: "ne slažem se sa njenim mišljenjem i predstavom o onome što volim i podržavam" i "treba je zaklati".

nego šta!
zbog generalne prevencije, ako ne zbog njega.
kakav mali čovek.
zamisli da ti taj mali zakuca na vrata sa nožekanjom i kaže - ko je bre mali čovek, jel ja?
zaklaću te.
jer nije, kako kažeš, ukapirao do 25, da ne sme da kolje ljude.
kuku, kako li mu je tek u porodici?
prebija li ženu i decu il bi samo brankicu?
chicadacha chicadacha 16:01 06.12.2009

Re: Navijači

Kako si samo žustra.

Ganuo me je svojim neukim i nepismenim pokušajem da se objasni.
Uostalom, prepiska ti je dostupna.

Tvoj radikalizam je, iako toga verovatno nisi svesna, jednako veoma opasan kao njihov. Utoliko opasniji jer je teško promenljiv, za razliku od njihovog.

zbog generalne prevencije, ako ne zbog njega.
kakav mali čovek.
zamisli da ti taj mali zakuca na vrata sa nožekanjom i kaže - ko je bre mali čovek, jel ja?
zaklaću te.
jer nije, kako kažeš, ukapirao do 25, da ne sme da kolje ljude.
kuku, kako li mu je tek u porodici?
prebija li ženu i decu il bi samo brankicu?

Ako je zbog prevencije, hajde da zabranimo sve psovke, čak i one koje izražavaju srdačnost, jer bi ultimativno mogle dovesti do svadje, a zatim i tuče i ubistva. I da zatvorimo sve one koji grešno misle , jer će ultimativno grešno i da čine, a to bi moglo, opet ultimativno, dovesti do ubistva.
Hajde u stvari da preventivno onesposobimo sve one koji nisu ti i koji se tebi ne dopadaju. Tako ćemo izbeći sve eventualne krize i opasnosti koje život može doneti.
Gospodja Klara Gospodja Klara 16:11 06.12.2009

Re: Navijači

Kako si samo žustra.

Ganuo me je svojim neukim i nepismenim pokušajem da se objasni.
Uostalom, prepiska ti je dostupna.

Tvoj radikalizam je, iako toga verovatno nisi svesna, jednako veoma opasan kao njihov. Utoliko opasniji jer je teško promenljiv, za razliku od njihovog.

zbog generalne prevencije, ako ne zbog njega.
kakav mali čovek.
zamisli da ti taj mali zakuca na vrata sa nožekanjom i kaže - ko je bre mali čovek, jel ja?
zaklaću te.
jer nije, kako kažeš, ukapirao do 25, da ne sme da kolje ljude.
kuku, kako li mu je tek u porodici?
prebija li ženu i decu il bi samo brankicu?
Ako je zbog prevencije, hajde da zabranimo sve psovke, čak i one koje izražavaju srdačnost, jer bi ultimativno mogle dovesti do svadje, a zatim i tuče i ubistva. I da zatvorimo sve one koji grešno misle , jer će ultimativno grešno i da čine, a to bi moglo, opet ultimativno, dovesti do ubistva.
Hajde u stvari da preventivno onesposobimo sve one koji nisu ti i koji se tebi ne dopadaju. Tako ćemo izbeći sve eventualne krize i opasnosti koje život može doneti.
*novo

Čovek lako upadne u zamku relativizacije i(li) zamene teza kada je nečim iskreno ganut.
asparagus asparagus 16:11 06.12.2009

Re: Navijači

First they came...
Exitus Letalis Exitus Letalis 18:48 06.12.2009

Re: Navijači

Tvoj radikalizam je, iako toga verovatno nisi svesna, jednako veoma opasan kao njihov. Utoliko opasniji jer je teško promenljiv, za razliku od njihovog.

stvarno?
kakav zaključak.
doduše, ti bolje znaš, ti se pajtaš s njima.

šta je od ovoga rekao tvoj tankoćuti dečkić sa fb???

Bice bice pucnjave ovih dana. Brankice ti bi mogla malo da se ustekas, ja ne bih izlazio napolje da sam na tvom mestu. Ali iskreno treba ti prosuti mozak.

Brankice zabicu ti baklju u nozdrvu profuknjaco jedna neotesana

Dva-tri noza u stomaku stoje, radovi se navijaci nikoga ne boje

Kurvetino zaklacemo te,nemoj da se meshas medju navijace,zavrsices mrtva,pazi se mraka..silovacemo te,droljo jedna..DELIJE SEVER 1989

brankice dali ce ti ova slika biti na citulji?
chicadacha chicadacha 19:06 06.12.2009

Re: Navijači

A OK, sad mi je jasno ono što do sada nije. Hvala što si tome pomogla, o ti premudra i preelokventna....sklona generalizaciji i apstrakciji, kastraciji i likvidaciji....




P.S. Ako ti ustreba pomoć u razumevanju pojedinih pojmova i njihove povezanosti s tvojom malenkošću, stojim ti na rapolaganju.
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:39 06.12.2009

Re: Navijači

P.S. Ako ti ustreba pomoć u razumevanju pojedinih pojmova i njihove povezanosti s tvojom malenkošću, stojim ti na rapolaganju.

e, ajde da prekinemo ovo trolovanje.
suviše je ozbiljna tema da bismo se zajebavali s tvojim specijalnim vaspitanjem tamo nekih nezrelih i nedozrelih tipova.

zvučiš kao portparol.
mani se toga.
tebi ne prete da ćete silovati, preklati, zaklati etc.
ti si anonimna, čuvaš se.
ko je kriv brankici što se ne čuva ko ti.
chicadacha chicadacha 20:09 06.12.2009

Re: Navijači

Prvo, nisam anoniman. Stojim imenom i prezimenom na FB, potpuno otvoreno sukobljavajući se sa nosiocima ideologije "Mladić, ustaše i pederi", kao i "eliminiši svakog ko nije kao ti" (takvih, rekao bih, ima i ovde).

Drugo, nije tema bila specijalno vaspitanje.

chicadacha 11:24 06.12.2009

...Ne mislim da su navijači poenta emisije. I ne mislim da se hoće reći, kako su svi oni loši. Iako, a za to nam nije trebala Brankica, predstavljaju jednu bazu za regrutovanje potencijalnih počinioca raznih nepodopština.
Čini mi se da, kao i do sada vrlo često, kriminalni milje medju navijačima ima svoje uporište u sistemu. Pojedinci iz tog sistema su oni koji se imaju raskrinkati. Njihova je odgovornost najveća.

Žalosno je što su se mnogi zalepili za jednu opservaciju: loš/nije loš. Otud i trolovanje.

zvučiš kao portparol.
mani se toga.
tebi ne prete da ćete silovati, preklati, zaklati etc.
...
ko je kriv brankici što se ne čuva ko ti.

Ovo je bezobrazno. Ali, verovatno, sasvim u skladu s tim ko si.
AlexDunja AlexDunja 20:13 06.12.2009

Re: Navijači

Ali, verovatno, sasvim u skladu s tim ko si.

znaju te, el:)
Exitus Letalis Exitus Letalis 21:16 06.12.2009

Re: Navijači


AlexDunja
Ali, verovatno, sasvim u skladu s tim ko si.

znaju te, el:)

si vidla:)))
filvas filvas 13:05 06.12.2009

Kultura navijanja

Nasilni navijači nisu samo siromašni, ali jesu sociopate. Po većini istraživanja, jedini statisički faktor koji ih ujedinjuje je sklonost prema nasilju. Tu vrstu agresivnosti je teško suzbiti, jer bi to zahtevalo dugogodišnju terapiju. Za razliku od Palestinaca koji ne samo da jesu očajni, nego imaju makar jedan viši cilj, a to je nacionalno oslobođenje, navijači nemaju nekakav jasni ideološki kolektivni interes. Njihov interes kao grupe jeste da čuvaju monopol nad odredjenim kriminalnim aktivnostima, što je zapravo olakšavajuća okolnost.

Bilo bi idealno da se ovo društvo posveti svojim posrnulim članovima tako što bi uz pomoć psihologa, sveštenika, nastavnika i čuvara omogućilo ovim ljudima da se rehabilituju kroz neku kombinaciju kazne i društveno korisnog rada, ali ne verujem da je to realistično. Po mom mišljenju, jedini realističan način da se sa njima izadje na kraj je konstantna prismotra, maltretiranje i sprečavanje regrutovanja novih članova, koje verovatno uključuje i neke nelegitimne, ali u policiji uobičajene metode.

S obzirom da je Srdjan Fuchs pisao svojevremno o pravdi za Uroša, nisam siguran da bi se samnom složio, ali ja njegovu poziciju delom vidim i kao posledicu neke vrste kulture opiranja policiji i cinizma koja je danas dosta popularna medju mladjim urbanim ljudima širom sveta, i koja, to otvoreno priznajem, itekako ima uticaj na moje stavove. S jedne strane imate simpatije prema autentičnosti, nekonvencionalnosti, rado usvajate antinintelektualističku poziciju, ne samo da volite fudbal, nego imate i snažan osećaj pripadnosti klubu, ali kad tad, dodje vam račun za naplatu.



chicadacha chicadacha 13:51 06.12.2009

Re: Kultura navijanja

Mislim da u SAD nema klasičnih navijačkih grupa. Zašto?
Kako je to, u klasičnom smislu, rasprostranjeno samo u Evropi?

Gledao sam, u više navrata, serijal o navijačima u Engleskoj. Nema tu neke velike razlike u odnosu na Srbiju. Najveća je da ne postoji jasno vidljiva sprega izmedju navijača i sistema. Dapače, sistem ih ugrožava.

Ne znam na koja istraživanja referirate. Ja mislim da je to pitanja pripadanja grupi koja deli neke vrednosti. Ako je to "ljubav" prema klubu, uz to dolazi još i mnogo "tradicionalnih" vrednosti: hrabrost, odanost, odlučnost u reči i delu, vera (kako god to poimanje moglo iskrivljeno biti), patriotizam (takodje), heteroseksualnost....

U SAD-u se, rekao bih, ljudi iz sličnog miljea odrastanja okreću bandama ili sektama. Opet zbog želje za pripadanjem, a nekad i iz neminovnosti.

Ne mislim da je država ugrožena od strane navijačkih grupa. Pojedinci koji su se okrenuli kriminalu, moraju se, naravno, zatvoriti. Ali mislim da postoje udruženja koja itekako ugrožovaju budućnost pojedinca i države. Pre svega mislim na neke od export-import firmi koje su zavedene u državni registar partija i stranaka, a tako i vole na sebe da gledaju. Takodje, pitanje interesa pojedinih grupa poput Rotarijanaca ili Masona (Milosavljavici, Dinkic...) koji mogu da ne koreliraju sa državnim.

Šta onda? Šta ako se to već dešava?

filvas filvas 14:06 06.12.2009

Re: Kultura navijanja

Srećko Mihajlović se godinama bavio tom temom.
maksa83 maksa83 08:47 07.12.2009

Re: Kultura navijanja

Mislim da u SAD nema klasičnih navijačkih grupa. Zašto?

Zato što postoje sasvim adekvatni surogati u obliku street gangs.

Verovatno nisu asocirani sa sportom zato što je to tamo tako veliki biznis da sport ne želi da bude asociran sa njima, pošto predstavlja clean family fun i zavisi od reputacije. Zamisli da recimo asocijaciju Čikago Bulsa sa nekom uličnom bandom (a koje su mahom sastavljene od obojenih)? Nijedan self-respecting WASP ne bi vodio dete na utakmicu, niti bi ijedan od sponzora želeo da ima išta sa njima, tj. pare belaca bi pobegle odande glavom bez obzira. Tamo je to prosto loše za biznis, i zato te asocijacije nema.
filvas filvas 10:54 07.12.2009

Re: Kultura navijanja

Pa ipak je Detroit u nekoliko navrata imao burnih proslava, ukljucujuci pucnjavu, tuce, mrtve itd, a slicno je bilo i u Cikagu.
Inner Party Inner Party 14:07 06.12.2009

BS

Biljana a sada Brankica?



PS

Da, emisija je ovog puta bila sjajna i pogadjala je metu - SUDSTVO.
Navijaci su ovde sitna riba, oni rade svoj posao, bas kao i policija i tuzilastvo.
Problem su kriminalci medju navijacima. Diler droge je prvo diler droge, a posle mozda i navijac.
A sudije su nam zrele za smenu, bez prava na penziju izgleda.
chicadacha chicadacha 14:11 06.12.2009

Re: BS

Sign
antioksidant antioksidant 15:55 06.12.2009

Re: BS

Diler droge je prvo diler droge, a posle mozda i navijac.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:17 08.12.2009

Re: BS

A sudije su nam zrele za smenu

mislim da su nam sudije zrele za zatvor!
ivana23 ivana23 14:11 06.12.2009

Ne pravim paralelu!

6. decembar 2009. | 11:19 | Izvor: B92, Bild

Dva policajca su povređena u subotu uveče kada su nezadovoljni navijači Štutgarta napali sedište kluba, u čemu ih je sprečila policija.

Štutgart je remizirao sa Bohumom 1:1 i to je bio osmi uzastopni meč za ’švabe’ bez pobede. Posle utakmice, nekoliko stotina navijača se okupilo ispred kluba i glasno tražilo ostavku predsednika , kao i trenera kluba Markusa Babela. Posle nereda, privedene su tri osobe.



Neredi u Štutgartu posle utakmice - B92, ceo tekst

Goran Vučković Goran Vučković 14:22 06.12.2009

Re: Ne pravim paralelu!

Ne pravim paralelu!

Ništa bez trola
BigBadWolf BigBadWolf 14:43 06.12.2009

Re: Ne pravim paralelu!

A sta je onda poenta ovog tvog posta, 'leba ti?

Re: Ne pravim paralelu!

razlika je u tome sto ce oovi iz stutgarta snositi posledice za ono sto su uradili...
takodje, pretnje, zastrasivanje i sl su krivicna dela. da li ce srpska policija i pravosudje odreagovati na adekvatan nacin je pravo pitanje.

u tom drustvu se na sve starne vidi da ako znas prave ljude, mozes sve bez losih posledica. uU TOJ PORUCI JE PROBLEM.
medjutim92 medjutim92 13:22 07.12.2009

Re: Ne pravim paralelu!

BigBadWolf
A sta je onda poenta ovog tvog posta, 'leba ti?


Ako nije paralela, mozda je bekhend - slajs?
Dejan Ninkovic Dejan Ninkovic 14:23 06.12.2009

YouTube

... nisam u mogućnosti da pratim BS emisiju


Exitus Letalis Exitus Letalis 15:32 06.12.2009

Re: YouTube

pazi, oni na fb imaju imena i fotke.
ako imena nisu prava, fotke jesu.
ako ni fotke nisu, to jest, ako su stavili nečije, što sumnjam jer su ponosni
na svoje podvige, valjda policija ima načina da ih identifikuje.
nadam se da već jeste dok mi ovo pišemo.
Goran Vučković Goran Vučković 17:37 06.12.2009

Re: YouTube

valjda policija ima načina da ih identifikuje.

Da - nešto u fazonu: hej, vidi pokazali su Žikinu sliku... hej pa tu je i Mika - sad ćemo da vidimo da li su stavili i Đoku... hm.. nema Đoke... biće valjda u nastavku.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:45 06.12.2009

Re: YouTube

Goran Vučković
valjda policija ima načina da ih identifikuje.

Da - nešto u fazonu...

Нема потребе, могу да их окрену телефоном пошто их већином знају. Најпре због тога јер су неки од њих на вези са ДБ-ом и полицијом, а за остале они повезани обезбедиће генералије.
Goran Vučković Goran Vučković 18:04 06.12.2009

Re: YouTube

Нема потребе, могу да их окрену телефоном пошто их већином знају.

Da su neka stara vremena, pa da im jave da su im snimili TV emisiju na video kasetu za uspomenu - ali, što reče VP - "čemu?" - kad evo i na youtube

Znaš onu Vitezovićevu šezdesetosmašku pesmu - kad policajci skupljeni ispred studenata kriju lica, da ih studenti ne prepoznaju - kako se majke studenata ne bi naljutile što im nisu rekli da idu u Beograd - pa da nešto po njima pošalju deci?
Jelena Gall Jelena Gall 18:13 06.12.2009

Re: YouTube

Exitus Letalis
pazi, oni na fb imaju imena i fotke.
ako imena nisu prava, fotke jesu.
ako ni fotke nisu, to jest, ako su stavili nečije, što sumnjam jer su ponosni
na svoje podvige, valjda policija ima načina da ih identifikuje.
nadam se da već jeste dok mi ovo pišemo.

"“Policija je preduzela sve mere na zaštiti svih onih koji su radili emisiju ‘Insajder’ i naravno mi smo do sada gotovo otkrili sve pretnje koje su u poslednjih godinu i po dana bile upućivane novinarima, bez obzira da li su bile putem interneta ili na drugi način”, kaže Dačić.

“Znači, ukoliko bude bilo moguće doći do onih koji zaista stoje iza takvih pretnji. Svi će oni biti sankcionisani”, poručuje ministar." (B92)
E, sad me zaista zanima efikasnost hvaljenog ministra Dacica. Nije toliko fora u tome sto ih policija i DB mozda znaju, kao sto Braja kaze, nego u nezgodnoj cinjenici da su neki slikom, imenom i prezimenom osvanuli u Insajderu, pa za njih sad znaju i drugi.
Gospodja Klara Gospodja Klara 19:07 06.12.2009

Re: YouTube

pazi, oni na fb imaju imena i fotke.
ako imena nisu prava, fotke jesu.
ako ni fotke nisu, to jest, ako su stavili nečije, što sumnjam jer su ponosni
na svoje podvige, valjda policija ima načina da ih identifikuje.
nadam se da već jeste dok mi ovo pišemo.

Identifikuje lako policija (znamose) i ove koji su ubijali, premlaćivali, dilovali narkotike itd. Policija uhapsi, privede, tužilac podigne optužnicu - i? Ko je sledeći u nizu? Onaj koji treba da osudi i potrpa i ove jadove koji prete na FB i njihove voždove u bajbok da ne izadju dobrih par decenija napolje. Zajedno sa advokatima. Ali to ne biva.

Nema se poli'čke volje za finalni obračun, spali smo na Ivicu.
asparagus asparagus 19:27 06.12.2009

Re: YouTube

Gospodja Klara
Zajedno sa advokatima. .


I clanovima porodica!
Cocoa Cocoa 23:47 06.12.2009

Re: YouTube

Identifikuje lako policija (znamose) i ove koji su ubijali, premlaćivali, dilovali narkotike itd. Policija uhapsi, privede, tužilac podigne optužnicu - i? Ko je sledeći u nizu? Onaj koji treba da osudi i potrpa i ove jadove koji prete na FB i njihove voždove u bajbok da ne izadju dobrih par decenija napolje. Zajedno sa advokatima. Ali to ne biva.


Nije posao policije završen onog momenta kad nekog dovede pred sudiju. Tada tek počinje...

Znate li vi da tzv. navijači, tj. huligani, dileri droge, razbojnici i ubice svakog dana posećuju vrtić u koji ide dete sudije koji sudi u procesu protiv Uroša Mišića? I to je opšte poznata stvar, i nikom ništa. I onda neko očekuje normalno sudstvo.

Ne, biće ipak da je prvo policija najveći problem u ovoj zemlji. Policija na čijem je čelu lice protiv koga se vodi istraga, te je vrlo lako držati ga u šaci. Policija na čije čelo nikada nije došao niko ko nije učestvovao u vlasti tokom 90-ih ili bar (kao u slučaju Jočića) bio ideološki blizak sa tim vlastima. Policija na čijem čelu nikada nije bio neko iz DS ili bliskih stranaka.
Inner Party Inner Party 23:51 06.12.2009

Re: YouTube

Exitus Letalis
pazi, oni na fb imaju imena i fotke.




Zamisli koje su to budale...

Ja da sam policajac-pozornik zeljan unapredjenja - ja bi ovog momenta lepo sva ta imena i fotke sebi odstampao i istog trenutka krenuo u privodjenje. Makar samo po komsiluku, onih koji su mi najblizi...
rastinjak rastinjak 01:10 07.12.2009

Re: YouTube

Ja da sam policajac-pozornik zeljan unapredjenja - ja bi ovog momenta lepo sva ta imena i fotke sebi odstampao i istog trenutka krenuo u privodjenje. Makar samo po komsiluku, onih koji su mi najblizi...


Na žalost brzo bi ostao bez posla ili bi neki ćelavci obilazili i školu tvog klinca... Šerifi postoje samo u kaubojskim filmovima
Gospodja Klara Gospodja Klara 12:11 07.12.2009

Re: YouTube

Nije posao policije završen onog momenta kad nekog dovede pred sudiju. Tada tek počinje...

Znate li vi da tzv. navijači, tj. huligani, dileri droge, razbojnici i ubice svakog dana posećuju vrtić u koji ide dete sudije koji sudi u procesu protiv Uroša Mišića? I to je opšte poznata stvar, i nikom ništa. I onda neko očekuje normalno sudstvo.


Neka promene sudiju i neka stave nekog koji nema decu, neka ga čuvaju 24/7, uostalom ako si sudija podrazumeva se da ćeš biti nepopularan medju onima koje si osudio, čak i da ćeš biti ugrožen. Onda kažes, fala lepo, neću da budem sudija, odoh u kasirke ili frizerke. Neka se pravdom bavi neko je hrabar, profesionalan pa i pravdoljubiv.
Ovako bi trebalo da ja imam razumevanja za njih, jer ovi demonstriraju po vrtićima. Pa i moje dete može da im se nadje slučajno na putu. Neka traže uslove da obavljaju svoj posao, neka pritiskaju, pišu, kukaju gde treba, nek idu pred vladu sa transparentima. Ne, oni neka ćute, a mi ćemo da imamo razumevanja, idealno.
Ma pričamo stvari koje nisu niti posebno nove niti posebno pametne. A oni se za to vreme tale i rastaljuju, svako sa svakim.
thebee269 thebee269 18:11 06.12.2009

teza...

da vodje zestokih ,, navijaca,, dolaze iz siromasnih slojeva uopste nije tacna.
po navodima u novinama oni koji ubise Brisa Tatona su redom bili studenti iz imucnijih porodica, a neki od onih vodja deca visokih sluzbenika policije , ili cega vec, pa zato ih valjda niko i ne osudjuje za sva sranja koja pocinise.

ova sirotinja koja navija niti ima para da ide na utakmice, niti ima para da se brani pred sudovima a i mame i tate im nisu neke face da bi ih stitili.
Kazne i to drakonske su jedino resenje, kakve prevecije, ubedjivanja itd.
te budale razumeju jedino zatvor i to za neke od njih dozivotni, pa da vidimo kada ce neko sledeci put napraviti slicno sranje. takodje iste sankcije za one koji ih ne osudjuju, nego pustaju da nesto zastari ili ih oslbadjaju.
rastinjak rastinjak 19:22 06.12.2009

Nije loš karakterno...

Ispostavilo se da je prvi fudbaler koji igra za FK Slogu, ima 25g. i oženjen je. I nije loš karakterno. Drugi je ponosan na svoje prisustvo medju svim tim ljudima, iako se ne kotira bogznakako, a rekao bih i da ima izvesne ambicije u smislu napretka u hijerarhiji. Taj, recimo, misli kako je mišljenje na tribinama jednako mišljenju mladih u Srbiji.


Dok je besneo rat punom žestinom nije me bilo strah da obilazim rovove. Istinski strah doživela sam u “oslobođenom” Vukovaru. A zatim nedavno u Belom Manastiru, gde me je presreo tip, tačnije grmalj, naoružan i prek, preteći "da će me naučiti pameti", iz samo njemu poznatih razloga. Vratila sam se kući sa mučnim utiskom da bi se takav neko mogao uskoro pojaviti u ovom gradu u liku oslobodioca. Nije mi dozvoljeno da taj strah saopštim javno
Dada Vujasinović.




'' MOJA DADA JE STALNO GOVORILA DA ISTINA MORA IZAĆI NA VIDELO. JA SAM JOJ GOVORIO DA JE TO RELATIVNA STVAR I DA NIKOME NIJE POTREBNA. PRIČAO SAM JOJ DA NIJE POTREBNA NI ONIMA O KOJIMA PIŠE, NITI TREBA ONIMA KOJIMA ZA KOJE PIŠE - REKAO JE RADISLAV VUJASINOVIĆ'' (Kurir 17.12.2008.)

angie01 angie01 23:17 06.12.2009

i onda josh relativizacija,

od visokih funkcionera-da l bivshih, al svakako sa uticajem na javnost,..(moram priznati, moj omiljeni dule kosovkadevojka savic), gde on ladno izjavi, kako, eto mi u stavri ne znamo pozadinu ubistva francuskog navijacha, jer je dechko bio vishe dana u BGD-u??/, pa ko zna shta je on tu zakuv'o, jer je nelogichno-njemu, kosovkidevojci, da je francuz, samo mirno sedeo, a eto bio pretuchen na smrt-mora da ima tu josh neshto!

dok andjeli spavaju- on mrtavladan-trepn'o nije, prosu ovakvu bljuvotinu u etar-eto, dao malo podrshku svojim navijachima!

kada je neko u nevolji- ja ne zatvaram ochi-reche onomad sa bilborda!

bljuuuh!
Goran Vučković Goran Vučković 10:05 07.12.2009

Hehe

Drug Jaki jaše na čelu kolone (i kod njega nema trte-mrte - komentari zabranjeni, preporuke dozvoljene)
Filip2412 Filip2412 15:34 07.12.2009

...

Naravno da imam velike simptaije za Brankicu, ali to sto ona radi nije produktivno. Naime, ona govori ono sto mi svi manje vise znamo vec jako dugo. Problem je sto nema ko da uradi nesto po tom pitanju.

Samo serviranje informacija ne dovodi do resenja; informacije su nam preko glave, svima su poznate, sve se zna i sada treba najzad uraditi nesto.

Sta uraditi, pitacete vi.... pa iskreno, ja kada bih zaista zeleo da zrtvujem svoj zivot u ciscenju ulica od kriminala ja bih to uradio na produktivniji nacin od Brankice. Recimo nesto kao RoboCop, krenes da rokas jednog po jednog... ne nije smesno, zapravo je mnogo manje naivno od Brankicinog nacina.
asparagus asparagus 17:04 07.12.2009

Re: ...

Filip2412

Samo serviranje informacija ne dovodi do resenja; informacije su nam preko glave, svima su poznate, sve se zna i sada treba najzad uraditi nesto.


Samo serviranje informacija donosi politicke poene, za resenja ovde nikoga nije briga. Generalno vlast ovde ima potrebu da odredjene stvari, umesto na sud pravosudja, stavlja na sud narodu, tj. masi. Medijski provlacis odredjenu situaciju o nekome ko ti je neprijatelj, ko ti smeta, ili na kome ces jednostavno zaraditi poene - sve dok ne dobijes kriticnu masu koja vice "Spalimo ih na lomaci!" (robokap, jelte). Onda imas legitimitet da radis sta hoces, da budes ponovo izabran itd., jos ako resis taj problem postajes heroj nacije (doduse ako resis problem, nemas za sta da se 'vatas sledeci put kad zagusti i onda moras da smisljas i reklamiras novi problem).

To se inace zove teorija sekuritizacije. Stvoris odredjenu pretnju ili iracionalan strah od pretnje, a za uzvrat dobijes legitimitet da cinis sta ti je volja. Klasican primer je bivsi americki predsednik Bus i situacija oko 11. septembra... Sekuritizujes situaciju, dolijes ulje na vatru, produbis paniku, predstavis se kao spasilac i na krilima straha dobijes:
-reizbor
-mogucnost uskracivanja niza ljudskih i gradjanskih prava sopstvenim gradjanima (Patriot Act)
-mogucnost invazije na Afganistan i Irak.

Stoga sam ja i sumnjicav oko Strongmanove Kristallnacht teze, da se ne bi desilo da cela ova situacija poveca autoritarnost ovog drzavnog aparata koji je ionako polutotalitaran. Uostalom, u Nemackoj 1938. je linc bio drzavno vodjen i medijski podgrejan.
chicadacha chicadacha 18:18 07.12.2009

Re: ...

Genau

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana