B92 Blog    Članovi    Drago Kovacevic    Zakon neplaniranih posledica

Drago Kovacevic
19:32
NED
10
JUN

Zakon neplaniranih posledica

Evo, prošlo je 8 godina od završetka NATO intervencije u SR Jugoslaviji, i slučajno ili ne, prvi dan devete godine, beležimo posetu Džordža Buša Albaniji, odakle je poslao nekoliko važnih političkih poruka ostatku sveta, kosovskim Albancima, političkom vođstvu Srbije, a bogami i Putinu, pre svega. No, ne bih o tim porukama. Njih ćemo, kao i reakcije našeg političkog vođstva slušati ovih dana u neprobavljivim količinama. Setih se profesorke istorije sa Illinois univerziteta,Marije Todorove i njene knjige "Imaginarni Balkan",objavljene 1997. prevedene kod nas 1999. i naročito predgovora koji je napisala za drugo izdanje na našem jeziku iz 2006. godine. Biću slobodan da prenesem deo toga predgovora, pa taman vas to gnjavilo, jer mi se iznete teze čini tako  tačnim, i briljantno istinitim, da događaji prosto idu za njima Dakle - evo....

"Drugo što mogu da uradim jeste da se pozabavim pitanjem da li su i koliko političke promene do kojih je došlo tokom proteklih deset godina osporile argumente koje sam iznela u knjizi. Samo nekoliko reči o tome. Ja svoj politički stav nisam krila: ne prihvatam getoizaciju Balkana, i knjiga Imaginarni Balkan bila je između ostalog, upravo i izraz takvog stava. Pošto je knjiga objavljena, mogli smo da pratimo kako u praksi deluje zakon nepredviđenih posledica. Amerika je u Prvi svetski rat ušla sa željom da to bude rat koji će okončati sve ratove, a na kraju smo dobili nenameravani mir koji je bio poslednji pravi mir. Posle Drugog svetskog rata SAD su postale najveća evropska sila, što je također bilo neplanirano.

Emancipatorska ideologija Srednje Evrope, o kojoj su napisani nebrojeni naučni radovi , posle 1989. postala je propusnica na osnovu koje su njeni vlasnici mogli da steknu određene privilegije: pristup NATO-u i mesta u prvim redovima Evropske unije. Iako će konačni sud istorije možda glasiti da je ova strategija bila primer  politički uspešnog nastupa, koji je nekima doneo i konkretnu dobit, nenameravana posledica jeste ta da je u ovom trenutku Srednja Evropa kao ideja mrtva.Zaštitnički prigrlivši stare centre habzburške carevine, Zapad je, delom iz sentimentalnih razlog, zapravo potvrdio linije rasedanja koje je iscrtao Samujel Hantington. Još 1997. Toni Džad je rekao da će time nastati "nekakvo nerazvijeno predgrađe Evrope, iza kojeg će ostati "vizantijska Evropa", prepuštena sebi samoj i suviše blizu Rusiji i ruskim interesima da bi Zapad uopšte došao na pomisao da se na toj teritoriji otvorenije angažuje ili da pokuša da je integriše"

A onda su se, ne mnogo posle ove izjave, stvari sasvim neočekivano promenile. Iako je 1997. NATO proširen novim članicama, u njegovu opravdanost ozbiljno se sumnjalo još od 1989. godine, u Evropi koliko i u Americi; štaviše, u Evropi se se čak javila i ideja da se izgradi alternativni bezbedonosni sistem, koji bi bio ograničen samo na evropski kontinent, a da se NATO raspusti. Do 1999. godine međunarodna zajednica se na teritoriji bivše Jugoslavije angažovala isključivo preko Ujedinjenih nacija. Bombardovanje SR Jugoslavije 1999., koje su u suštini sprovele SAD, bilo je motivisano različitim političkim interesima i moralnim razlozima, među kojima je nemali značaj igrala i želja da se oživi i ojača poslednja organizacija preko koje SAD zadržavaju vodeću ulogu u Evropi. Šta god da su bili prioritetni motivi bombardovanja, ono je nesumnjivo također imalo niz neplaniranih posledica. Pre rata na Kosovu, sva politika prema Balkanu de facto je vodila getoizaciji ovog regiona. Vizni režim koji je sprovodila Evropska unija nije se odnosio na Srednju Evropu, ali su stanovnici ostatka Istočne Evrope i Balkana i dalje imali vrlo ograničenu slobodu kretanja - "balkanizam" na delu.

Međutim,zvaničnim pravdanjem bombardovanja 1999. godine (zaštita univerzalnih ljudskih prava) Balkan je zapravo vraćen u sferu zapadne politike: posle bombardovanja Evropljani i Amerikanci bili su još dublje i reklo bi se bespovratno upleteni u prilike na Balkanu. Naime,oni sada drže dva, a moglo bi se reći i četiri protektorata. Osim toga,sada među evrokratama prvi put postoji snažan lobi koji smatra da je integrisanje Balkana, a ne njegova getoizacija, i te kako u interesu Evrope."

 

Evo, to je deo toga predgovora. Ovde je i odgovor na pitanje zašto je Karla del Ponte, dve nedelje prije dolaska u Beograd napisala pozitivan izveštaj da bi se mogli nastaviti pregovori oko sporazuma sa EU. Jedino ne znam čemu služe ove Koštuničine tlapnje sa Putinom. Valjda da nas sve košta skuplje, a Rusija u nekim stvarima profitira....

Šta sam ono hteo reći...o))) 

 

 





Komentari (48)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

JJ Beba  19:59 10.06.2007
Preporuka: 0

Marija Todorova

#Link  Replika: 6
Profesorka Marija Todorova je proshle nedelje u Narodnoj bibliteci Srbije bila nasha goshca i odrzala nam predavanje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
JJ Beba  20:02 10.06.2007
Preporuka: 0

Re: Marija Todorova

Shteta shto je padala ona grozna kisha. Mozda bi bilo vishe ljudi....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  20:57 10.06.2007
Preporuka: 0

Re: Marija Todorova

Da, bila je i to je značajan kulturni događaj. Nisam bio, ali mi je sin doneo potpisanu knjigu po "povlaštenoj ceni"..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Lektorka  00:06 11.06.2007
Preporuka: 0

Re: Marija Todorova

Imaginarni Balkan je odlična knjiga, ali sam ja predavanjem Todorove na ciriškom Univerzitetu prošle godine bila malo razočarana. Anegdotičnost, fabulatornost (pisanja) istorije je neverovatno privlačna, pa ipak, Todorova je delovala kao zvezda koja metodološkom stranom svoje nauke ne mora više mnogo da se "zamara". Nedostajala mi je sintetičnost koja bi zašla iza zanimljive priče. Nadam se da je u Beogradu zvučala bolje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  00:25 11.06.2007
Preporuka: 7

Re: Marija Todorova

Ja na žalost nisam bio na beogradskoj promociji knjige. Knjigu sam davno pročitao, ali sam kupio i ovo, drugo izdanje, te ovo što sam citirao našao u predgovoru koji je autorka ispisala. I čini mi se vrlo, vrlo istinito.
A tebi verujem, naravno...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Lektorka  11:37 11.06.2007
Preporuka: 0

Re: Marija Todorova

naravno, upravo zbog izuzetne knjige, kao sto je i ovo sto si ti postirao, ja sam bila razocarana. no, nije bitno, knjige su ionako vaznije! :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Sa Palube  10:30 12.06.2007
Preporuka: 0

Re: Marija Todorova

Bila sam na oba dogadjaja, i u Biblioteci i u CZKD, bilo je jako dobro. Naravno, nista bez citanja knjige. Sad citam ponovo, taj novi predgovor me interesuje, a i da se podsetim zaboravljenog. U stvari, mislim da je to jedna od referentnih knjiga koje bi trebalo imati. A napisala sam i post o tome: www.yahti.com
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
kapi  20:09 10.06.2007
Preporuka: 0

Drago,

#Link  Replika: 7
Da recimo Rusija stavi veto na predlog rezolucije Saveta bezbednosti UN , i dodje do unilateralnog priznavanja Kosova , kakav bi to znacaj imalo za Srbiju? Sa vetom ili bez , koja je razlika?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  21:05 10.06.2007
Preporuka: 14

Re: Drago,

Ma neće biti veta. A posledice po Srbiju bi bile svakako gore da veto usledi. Za međunarodni položaj Kosova to ne bi imalo nikakve posledice. Onaj koga prizna SAD, prizna ga ceo svet...
P.S. Pa i Putin je kazao na samitu G8 da saq Srbijom treba taktizirati da sama prihvati nezavisnost Kosova...To je važnija vest od ovih mantri koju naša vlast ponavlja.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
kapi  21:08 10.06.2007
Preporuka: 0

Re: Drago,

Drago Kovacevic
Ma neće biti veta. A posledice po Srbiju bi bile svakako gore da veto usledi. Za međunarodni položaj Kosova to ne bi imalo nikakve posledice. Onaj koga prizna SAD, prizna ga ceo svet...P.S. Pa i Putin je kazao na samitu G8 da saq Srbijom treba taktizirati da sama prihvati nezavisnost Kosova...To je važnija vest od ovih mantri koju naša vlast ponavlja.

To sam i pretpostavljala. Opet zaglupljivanje naroda od strane vlasti.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Svetlana S.  21:57 10.06.2007
Preporuka: 0

Re: Drago,

Pa i Putin je kazao na samitu G8 da saq Srbijom treba taktizirati da sama prihvati nezavisnost Kosova.

Ne, Putin se založio za uporan, taktičan rad sa srpskom stranom koji bi doveo do nekog kompromisa. Postoje stenogrami na sajtu Kremlja.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  22:55 10.06.2007
Preporuka: 0

Re: Drago,

Pa zar to nije isto Kapi...naročito ako kaže uporan i taktičan rad "sa srpskom stranom" koji bi doveo do kompromisa. Nije kazao sa obe strane. A šta bi mogao biti "kompromis"..Ovo je stvar jeste ili nije..a jeste...
Zar ne?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
kapi  23:04 10.06.2007
Preporuka: 0

Re: Drago,

Drago Kovacevic
Pa zar to nije isto Kapi...naročito ako kaže uporan i taktičan rad "sa srpskom stranom" koji bi doveo do kompromisa. Nije kazao sa obe strane. A šta bi mogao biti "kompromis"..Ovo je stvar jeste ili nije..a jeste...Zar ne?

Svetlana S nije kapi
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  23:42 10.06.2007
Preporuka: 0

Re: Drago,

Izvini.....Radi se o podsvesnoj greški...o))
No, nisu ti valjda strani inicijali S.S. o))
Pozdrav tebi i Svetlani...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
kapi  04:11 11.06.2007
Preporuka: 0

Re: Drago,

Drago Kovacevic
Izvini.....Radi se o podsvesnoj greški...o))No, nisu ti valjda strani inicijali S.S. o))Pozdrav tebi i Svetlani...

imam iste inicijali i ,cak mi je i ime isto , ali nisam se nikada registrovala pod tim nikom.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jasna Bogojević - Hag  20:11 10.06.2007
Preporuka: 7

Drgo,

#Link  Replika: 8
briši ove što Albance zovu Šiptari, pls.

J.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goxy  20:22 10.06.2007
Preporuka: 0

Re: Drgo,

A je l' moze Shqiptar? Izvini, odavno ne zivim u Srbiji, pa nisam znao za stanje politicke korektnosti u istoj.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
kapi  20:46 10.06.2007
Preporuka: 0

Re: Drgo,

Goxy
A je l' moze Shqiptar? Izvini, odavno ne zivim u Srbiji, pa nisam znao za stanje politicke korektnosti u istoj.


kako ta rec ima diskriminantno znacenje u Srbiji , ne treba je koristiti.
primer : "Ubij, zakolji, da Šiptar ne postoji"
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  20:55 10.06.2007
Preporuka: 0

Re: Drgo,

Goksi...
Ja te zaista molim da se služimo politički korektnim govorom. Obrisao sam prethodni post zbog uvredljivog naziva za Albance. Inače, ostali stavovi su bili korektni. Možeš ponoviti post, ali bez uvreda..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goxy  21:11 10.06.2007
Preporuka: 0

Re: Drgo,

A da su govorili "Ubij, zakolji, da Albanac ne postoji!", to bi bilo vise u redu? No dobro, nisam mislio nista lose.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goxy  21:24 10.06.2007
Preporuka: 0

Re: Drgo,

Druze Drago i ostali, hvala sto ste me reedukovali. Sad se osecam kao mnogo produktivniji clan drustva. Evo PC verzija samo za vasu ljubav.

Nisam neki strucnjak za geopoliticka pitanja, ali citajuci izjave Amera, Rusa, VK and co., Albanaca sa Kosova i Metohije, pa VK u Rusiji, pa Bush u Albaniji itd. u poslednjih nekoliko dana, cini mi se da je vec pao sledeci dogovor. Naime, kako da vuk bude sit i ovce na broju tj. kako svi da sacuvaju obraz. Evo ovako (moguce je da sam potpuno u krivu, nemojte mi zameriti).

Mislim da ce uskoro da se glasa u SB (Ameri nisu popustili), Rusija ulaze veto (nisu ni oni popustili), Albanci sa Kosova i Metohije izglasavaju nezavisnost (ni oni nisu popustili), Srbi sa severa se "otcepljuju", ono sve po oprobanom sistemu barikade isl., dolazi do nekih manjih sukoba, strane se razdvajaju na Ibru. VK i radikali takodjer zadovoljavaju svoje glasace po sistemu eto probali smo, sila boga ne moli. Bar smo dobili sever, a ostatak i dalje smatramo nasim, a i bice jednog dana ponovo (donece neku glupu rezoluciju). I tako najzad jedina normalna opcija tj. podela, a svi sacuvali obraz pred svojima.

Sta vi mislite?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
kapi  22:10 10.06.2007
Preporuka: 0

Goxy

Goxy
A da su govorili "Ubij, zakolji, da Albanac ne postoji!", to bi bilo vise u redu? No dobro, nisam mislio nista lose.


da li i za rome koristish termin cigani?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Goxy  23:37 10.06.2007
Preporuka: 0

Re: Goxy

Kapi, kad vi meni odgovorite na moje pitanje, odgovoricu i ja vama na vase. U zdravlje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
KafaJeGotova  23:47 10.06.2007
Preporuka: 0

koka ili jaje? koka...

provo su poceli govori 'ubi, zakolji, da siptar ne postoji' pa je onda postalo pogresno oslovljavati tako tu grupu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
zana  20:29 10.06.2007
Preporuka: 7

Kostunica

#Link  Replika: 11
je bolestan covek. Pravi pozoriste i stvarno veruje da to tako treba- iz srpskog inata. Osim toga, napravice sebi dobru odstupnicu, nismo mi dali, i Rusija je bila uz nas, ali eto, nije nam se dalo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  21:08 10.06.2007
Preporuka: 0

Re: Kostunica

Da Zana. To liči na onaj sistem - Mi i oni protiv nas....o)))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dr M  22:26 10.06.2007
Preporuka: 14

Re: Kostunica

Postovana zana,

mislim da Kostunica nije bolestan i da nije u pitanju srpski inat. Nazalost, stvar je mnogo dublja.

Kostunica zeli da nas odvoji od Evrope i da nas cvrsto veze za Rusiju. U tom cilju ce izvesnu nezavisnost Kosova, sad ili za tri meseca, da iskoristi za "preispitivanje odnosa" sa drzavama koje priznaju nezavisno Kosovo i za usporavanje evrointegracija, kao sto za to koristi skrivanje Mladica. Rusko koketiranje vetom Rusiji sluzi kao adut u igri oko postavljanja raketnog stita u Poljskoj i Ceskoj. Ako Ameri ne odustanu od raketnog stita u korist postavljanja takvog, zajednickog, stita u Azerbejdzanu(ili gde bese), mozda je Srbija zgodno mesto za ruske rakete? Iskustvo sa raketama je pokazalo da se rakete postavljaju za tri meseca a uklanjanje traje decenijama. Rezultat je Srbija kao ruska gubernija, ljudska prava na nivou visokih centralnoazijskih standarda a Voja moze da nakrivi...sajkacu. Meni, koji sam, ne menjajuci adresu, promenio sest drzava, ostaje da vezbam sedmo ime- Srbistan.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
zana  22:40 10.06.2007
Preporuka: 0

Re: Kostunica

Dr M,
hvala na pojasnjenju. Bilo bi mi lakse da verujem da imamo posla sa ludakom, nego sa tako opasnom " racionalnom " osobom. U tom slucaju ne mogu ni da se nadam.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
kapi  22:41 10.06.2007
Preporuka: 0

Re: Kostunica

Dr M
.... Ako Ameri ne odustanu od raketnog stita u korist postavljanja takvog, zajednickog, stita u Azerbejdzanu(ili gde bese), mozda je Srbija zgodno mesto za ruske rakete? Iskustvo sa raketama je pokazalo da se rakete postavljaju za tri meseca a uklanjanje traje decenijama. Rezultat je Srbija kao ruska gubernija, ljudska prava na nivou visokih centralnoazijskih standarda a Voja moze da nakrivi...sajkacu. Meni, koji sam, ne menjajuci adresu, promenio sest drzava, ostaje da vezbam sedmo ime- Srbistan.


Toga se i ja plasim. Mislim, ulazenja u vojni savez sa Rusijom , sto nije nemoguce. A onda , nema nam spasa.
A sve ide u tom pravcu .
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dr M  23:23 10.06.2007
Preporuka: 0

Re: Kostunica

U pravu ste.

Ludilo moze da se leci, zle namere ne.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vucko  23:42 10.06.2007
Preporuka: 0

Lek za ludilo

Ludilo moze da se leci, zle namere ne.

Doktore, nisam znao da su psihijatrija i neurofiziologija toliko napredovale?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Lektorka  00:10 11.06.2007
Preporuka: 0

Re: Lek za ludilo

Vučko, Doktor je u pravu. I sumnjam da misli na sve klinički definisane oblike ludila. Uznapredovale su psihijatrija i neurofiziologija još kako, samo se naš prag tolerancije nije pomerio. A ZLO je zaista NEŠTO DRUGO.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vucko  00:23 11.06.2007
Preporuka: 0

Re: Lek za ludilo

Ih bre, pa pusti doktora da odgovori, što si kvarna - baš je zvučalo provokativno, nisam mogao da ne vratim lopticu :)

Inače - ludilo može da se leči, e sad da li će lečenje uspeti, to je već interesantna tema. A... ako ludilom nazivamo nekakvo devijantno ponašanje, postavlja se pitanje da li su zlo ili dobrota neke vrste ludila :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
kapi  01:46 11.06.2007
Preporuka: 0

Re: Lek za ludilo

vucko
Ih bre, pa pusti doktora da odgovori, što si kvarna - baš je zvučalo provokativno, nisam mogao da ne vratim lopticu :)Inače - ludilo može da se leči, e sad da li će lečenje uspeti, to je već interesantna tema. A... ako ludilom nazivamo nekakvo devijantno ponašanje, postavlja se pitanje da li su zlo ili dobrota neke vrste ludila :)

ludilo se jedino moze donekle kontrolisati ali pod uslovom da pacijent pristane da saradjuje sa lekarom. i lako se prepoznaje. no, kostunica je zao i prepreden.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dr M  09:43 11.06.2007
Preporuka: 0

Re: Lek za ludilo

Postovani vucko,

neki oblici ludila se mogu leciti a neki JOS ne ali nas nista ne opravdava ako ne pokusamo.

Isti princip vazi i za zle namere.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vipera  13:16 11.06.2007
Preporuka: 0

Re: Lek za ludilo

Bez obzira da će se manifestirani oblik ludila uspješno liječiti, čovjek je obilježen kao opasan i zajednica ga tako tretira. Zlog čovjeka se ne može tako jednostavno isključiti iz zajednice, jer je on zdrav. Naravno da se može raspravljati da li je ta zloća posljedica neke bolesti ili ne, pa ga svesti pod točku1.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
G r o f  20:30 10.06.2007
Preporuka: 0

Drago

#Link  Replika: 1
Da me ubiješ, ne znam koje je naravoučenije...:)
Znam samo da uporno bežimo sa časova gospodje Historije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  20:59 10.06.2007
Preporuka: 0

Re: Drago

Pa eto grofe...Kako ono kažu u našem kraju - "Samo se bena dva puta sapliće o isti kamen"...o)))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  21:28 10.06.2007
Preporuka: 0

sto znaci

#Link  Replika: 0
da smo evropi (citaj, nemackoj) zanimljivi for all the wrong reasons. odnosno, samo zato da drugi (rusi/ameri) ne bi stavili sapu na balkan. sto opet znaci igranka bez prestanka.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vipera  21:52 10.06.2007
Preporuka: 0

Drugi kut

#Link  Replika: 5
gledanja jako dopronosi viđenju ukupnosti problema. Tako i ovaj predgovor, izuzetno zanimljiv, daje pogled na naš problem iz visoka i izvana. Tek se sad vide koliko su sitna sva naša podmetanja, argumenti i rasprave. Sile u svijetu se ni ne osvrću na njih. Reagiraju kad im paše i koliko im paše. A posljedice, to je najzanimljiviji dio, su toliko iznenađujuće i npredvidljive da su i sami planeri zatečeni. Rekla bih da ove promjene prema integraciji jesu dobre za nas u svim protektoratima. Bolje da smo dio Europe nego balkaski geto.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  22:58 10.06.2007
Preporuka: 0

Re: Drugi kut

Naravno, Vipera...
I tek sa prijemom Turske Evropa će biti kompletna. Bez Turske, ličilo bi to pomalo na konzervativnu hrišćansku Evropu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vipera  23:09 10.06.2007
Preporuka: 0

Re: Drugi kut

Apsolutno se slažem, samo još ne mogu da skontam nepredviđena posljedica čega će to biti.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jasna Bogojević - Hag  01:09 11.06.2007
Preporuka: 7

Re: Drugi kut

Drago,
gledala sam "Utisak nedlje" i svega sam se naslušala od Vuka Jeremića, novog nam mlađanog ministra spoljnih poslova.
Na primer, izjavio je, mada smo čuli i nije originalno mišljenje, da je nezavisnost Kosova za nas nevalidan i ništavan čin i za nas nema pravno dejstvo i mi ćemo se o tome izjasniti. Ovo "mi" je "Vlada Srbije". Pa ćemo opet "mi" da se izjasnimo i da napišemo jedan akt i onda kaže: "Ne znam kakav je sadržaj akta, dogovorićemo se". A na vestima već objavili da je akt, odnosno demarš napisan. Za svaki slučaj, da ne padne u vreme vikenda.

Naravno, bilo je reči i o Rusiji. Pa pita Olja kako njima zvuči kada se Buš i Putin oslovljavaju imenom. Naš ministar kaže kako je to stvar hemije, isto tako on ovom kod koga je bio, valjda Lavrov, kaže "Sergeje" a on meni "Vuče" i to pred novinarima. Pa ponovi "To je stvar hemije". Zaljuvio se čovek, da ne čuje Peđa:)))

Bilo je tu raznih odvaljivanja gluposti i od Antonića. Jedino je Lazić bio normalan, razložan i imalo je šta da se čuje.

Na primer, rekao je da čuvena parola "Manje od nezavisnosti, više od autonomije" nikad nije punen nekim sadržajem, valjda su mislili da je dovoljno izbaciti parolu i ona će sama da puni parolu sadržajem.

Naravno, govorio je i o planu Ahtisari i o tome da se ne može reći da tog plana nema, da su ga prihvatile i EU i SAD i UN i generalni sekretar lično a da ni Rusi nisu baš čvrsto protiv. Jer da imaju u vidu da one zemlje Osetija etc. zapravo planiraju ulazak u Rusku Federaciju, što nije bez logike. Ako se ne dozvoli Kosovu nezavisnost, kako će onda oni... Kod njih je sve smuljano. Neki bi da se odvoje, neki da pripoje.

Dobar blog Drago.

pozz

Jasna
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  07:00 11.06.2007
Preporuka: 0

Re: Drugi kut

...Ha,ha, ha.."hemije"..o)
Pa Jasna, kad nemaš spoljnu politiku, onda je moguće da imaš i ministra formata Jeremić.
A Antonić kasni čitav vek.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Lektorka  11:58 11.06.2007
Preporuka: 0

Re: Drugi kut

valjda su mislili da je dovoljno izbaciti parolu i ona će sama da puni parolu sadržajem.

kakav neverovatan autopoiesis!

mozda su i oni bili zaljubljeni kad su pravili tu parolu... :)))

p.s. (ovo citiram, da se bolje i lepse vidi)
Dobar blog Drago.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zvonko Drazevic  01:09 11.06.2007
Preporuka: 0

Prepucavanje

#Link  Replika: 0
Busova izjava u Tirani je odgovor na Putinovo upozorenje da rakete mogu ponovo da budu usmarene prema evropskim gradovima. Vasington i Moskva pokazuju jedno drugom misice, preko nasih ledja. Naravno, pri tom "poziranju" nece da se predje granica a i zasto bi, mi smo za njih ipak, samo poligon.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tamara Ćetković  11:31 11.06.2007
Preporuka: 0

...

#Link  Replika: 1
Šta sam ono hteo reći...o)))


Šta si ono hteo reći )
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Lektorka  12:04 11.06.2007
Preporuka: 0

Re: ... (sta si ono 'teo reci...)

:)

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  

Autorove teme
Najnovije - VIP blogeri
Najnovije - blogeri
Najčitanije (48h)

INFO

SPORT

KULTURA

BIZ

ENGLISH NEWS

AUTOMOBILI

ZIVOT

PUTOVANJA