Budućnost| Satira| Tehnologija

pravda za ipod!

antioksidant RSS / 09.12.2009. u 15:08

З А К О Н О БЕЗБЕДНОСТИ САОБРАЋАЈА НА ПУТЕВИМА

 

Члан 96.

 

Пешак је дужан да преко коловоза и бициклистичке стазе прелази пажљиво и најкраћим путем, након што се увери да то може да учини на безбедан начин.
Приликом преласка преко коловоза пешак не сме да употребљава мобилни телефон нити да користи слушалице на ушима.
На путу са пешачким прелазом или посебно изграђеним прелазом, односно пролазом за пешаке, пешак је дужан да се при прелажењу пута креће тим прелазом, односно пролазом, ако они нису од њега удаљени више од 100 метара.
 ........................

ok, da pitam, zasto moze da se vozi auto sa ukljucenim mobilnim sa  sluske na uske a ne moze da se pesaci preko kolovoza?

znam da je argument negde u oblasti "smanjene koncentracije" ali ko je i kako zakljucio da  je koncentracija "smanjenija" dok se pesaci nego dok se vozi?

ne kapiram zakone koji ne komuniciraju sa realnoscu. 

da ne krecem od audio uredjaja u automobilima. sta zakonodavci misle cemu oni sluze?

.......................

koga interesuje, kazna je 3 000 dinara (clan 334 zakona) 

 no-walking-ipod.jpg

 

 SasuSaku_iPod_by_sexy_sasusaku_girl.jpg

 

........................

 



Komentari (119)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antonacci antonacci 15:29 09.12.2009

Čuo...

... i bio šokiran.

Već vidim kako ću plaćati te kazne makar jednom nedeljno, jer ja uvek imam slušalice u ušima. Momenta kad izađem na ulicu, ja uključim iPod.
NNN NNN 15:48 09.12.2009

Re: Čuo...

ja uvek imam slušalice u ušima
Slušalice oštećuju sluh
antioksidant antioksidant 15:52 09.12.2009

Re: Čuo...

Slušalice oštećuju sluh

slazem se ali moras priznati da su prakticnije nego da sa sobom neprekidno vucem ovo
NNN NNN 17:05 09.12.2009

Re: Čuo...

Kada je zdravlje u pitanju, a i kada je dobar zvuk u pitanju, kompromisi su nepoželjni
thebee269 thebee269 18:09 09.12.2009

Re: Čuo...

ja uvek imam slušalice u ušima.

vodi racuna...
pre samo par dana u mom gradu devojka 18g nastradala u saobracaju samo zbog toga sto je imala slusalice na usima, provereno sto posto da ti ne opisujem sve.

Zakonodavac je potpuno u pravu sto se tice ovoga.
maksa83 maksa83 15:38 09.12.2009

zašto

ok, da pitam, zasto moze da se vozi auto sa ukljucenim mobilnim sa sluske na uske a ne moze da se pesaci preko kolovoza?

Zato što možeš da pogineš.
Ja tako jednom krenuo niz Šabačku (btw, što kaže moj najbolji drug koji je iz Šapca: "samo beograđani mogu najstrmiju ulicu u gradu da nazovu po najravnijem gradu u zemlji" ) sa slušalicama na ušima, i pošto je ulica relativno slabo prometna krenuo ja onako odsutno da je pređem po blagoj dijagonali ne gledajući iza sebe nego slušajući muziku. Tiiiho i u daljini sam iza sebe čuo škripu kočnica i kad sam se okrenuo na pola metra od mene video unezverenog tipa u Jugiću kome su izbečena usta "veselo pevala pesmu o mami i kuci" (i verovatno još malo neke rodbine, i šta bi on sve njima i kako radio).

Potpuno ga kapiram - ja bih na njegovom mestu izašao iz kola i oladio me od batina.

Dakle ne nositi slušalice kad prelaziš ulicu, ili voziš bicikl po gradu, itd.
Kako se ovde vozi ne da su ti potrebna sva čula, nego još i dva odozgo.

Podržavam zakon.

P.S. iPod Mini star 5 godina.
P.P.S. Od tad ne slušam muziku na ulici.
P.P.P.S. Generalno nisam kreten koji izleće pod automobile, štujem semafore, gledam levo desno, ali slušalice su me prosto isključile iz okolnog sveta. Verujem da može svakome da se desi.
antioksidant antioksidant 15:44 09.12.2009

Re: zašto

Zato što možeš da pogineš.

ovo sto si napisao je lep primer smanjene koncentracije ali ja pitam zasto je koncentracija manja kad pesacis i slusas muziku nego kad vozis auto i telefoniras/razgovaras/slusas muziku?
to mi je nelogicno
i drago mi je sto si natrcao pred retkog jugica sa ispravnim kocnicama
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:45 09.12.2009

Re: zašto

Пешак је дужан да преко коловоза и бициклистичке стазе прелази пажљиво и најкраћим путем

мене заинтригирало ово ”најкраћим путем”. ево макса је, како сам каже, ишао дијагоналом преко шабачке да би скратио пут. да ли му се ово рачуна као олакшавајућа околност јер је ишао најкраћим путем?
pnbb pnbb 15:54 09.12.2009

Re: zašto

да ли му се ово рачуна као олакшавајућа околност јер је ишао најкраћим путем?

ne, jer je presao punu liniju

predlog - stavis 1 slusku u uvo, i svi zadovoljni
predlog 2-kupis slusalice slabog kvaliteta, pa cujes i muziku i kola
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:58 09.12.2009

Re: zašto

predlog - stavis 1 slusku u uvo, i svi zadovoljni

хтеде рећи - извадиш једну из увета док прелазиш улицу.
mikimedic mikimedic 15:58 09.12.2009

Re: zašto

zasto je koncentracija manja kad pesacis i slusas muziku nego kad vozis auto i telefoniras/razgovaras/slusas muziku?


nije manja. ista je, smanjena zato sto imas sluske u usima koje iskljucuju dodir sa spoljnim svetom.

nosi ti slobodno radio na ramenu, ko ti brani.
maksa83 maksa83 16:00 09.12.2009

Re: zašto

marco
како сам каже, ишао дијагоналом преко шабачке да би скратио пут. да ли му се ово рачуна као олакшавајућа околност јер је ишао најкраћим путем?

Uopšte nisam skraćivao put, nego je lakše preći (stvarno vrlo, vrlo) strmu ulicu po dijagonali. "Bilo mi lakše".

antioksidant

ali ja pitam zasto je koncentracija manja kad pesacis i slusas muziku nego kad vozis auto i telefoniras/razgovaras/slusas muziku?

Nemam pojma zapravo, ali recimo da je možda sluh važniji kada si pešak nego kada si vozač? Otpr. I u skladu je sa sveCkim zakonima gde je dozvoljeno koristiti handsfree u vožnji, ali ne i drndati mobilni. Verujem da je pešak koji ne čuje zvono tramvaja (da nosim slušalice na Bulevaru pored kog živim bih verovatno potrajao 2 dana, trećeg bi me satro Čelični Konj) ili sirenu ugroženiji od vozača koji je ne čuje.
antioksidant antioksidant 16:03 09.12.2009

Re: zašto

predlog - stavis 1 slusku u uvo, i svi zadovoljni

to je resenej za bicikliste (iz istog zakona) a sto se tice pesaka ne smeju slusalice uopste

dakle
vozis auto - mogu slusalice u oba uveta
vozis biciklu - slusalica u jednom uvetu
pesacis - 3 000 dinara

to je zakon u srbiji (vazi od sutra)

edit: handsfree obicno ima jednu slusalicu (mozda cak i iskljucivo) ali zakon ne zabranjuje slusalice u usima dok vozis (bar nisam nasao)
pnbb pnbb 16:03 09.12.2009

Re: zašto

хтеде рећи - извадиш једну из увета док прелазиш улицу.

hm, ovo mi nije palo na pamet . . a sve ove goine idem ko budala s jednom slusalicom...
doduse bajk uvek vozim s 2 = imam lose slusalice
sinergija92 sinergija92 16:05 09.12.2009

Re: zašto

antioksidant

zasto je koncentracija manja kad pesacis i slusas muziku nego kad vozis auto i telefoniras/razgovaras/slusas muziku?to mi je nelogicno


Pazi ovako, uporno govoris samo o smanjenoj koncentraciji....
-Kod pesaka, najveci problem je nemogucnost primanja zvucnih signala (sirena, skripa, udarci, dovikivanje radi upozorenja...) prilikom slusanja muzike, pa tek onda i nesto smanjena koncentracija, medjutim mora se priznati da je daleko jednostavnije hodati pesice nego upravljati motornim vozilom, stoga se zabranjuje slusanje muzike samo prilikom prelaska ulice...
-Sto se tice vozaca, tacno je da je koncentracija znatno smanjena i prilikom koriscenja hands free uredjaja tokom telefonskog razgovora, ali je barem omoguceno slobodno manipulisanje-volanom, menjacem, slobodnije okretanje glave...tako da se to tolerise...a kada je u pitanju "zvucna zavesa" koja moze nastati od slusanja preglasne muzike, to je takodje zabranjeno novim Zakonom, i za vozace...

S druge strane, iPod se moze iskoristiti i na ovaj nacin:


marco_de.manccini marco_de.manccini 16:18 09.12.2009

Re: zašto

Uopšte nisam skraćivao put

максо, унајми адвоката пре него што ишта даље изустиш. па ти сам себе укопаваш, ем си имао слушалице ем сад, кад ти тражим олакшавајуће околности, тврдиш да ниси скраћивао пут и поред тога што је јасно да је то твоја законска дужност.
Biljana 77 Biljana 77 17:22 09.12.2009

Re: zašto

Dakle ne nositi slušalice kad prelaziš ulicu, ili voziš bicikl po gradu, itd.
Kako se ovde vozi ne da su ti potrebna sva čula, nego još i dva odozgo.


Podržavam zakon.

Po svim stavkama. Čitala sam danas i mislim da će biti bolje.
iris.davidovich iris.davidovich 17:59 09.12.2009

Re: zašto

ali ja pitam zasto je koncentracija manja kad pesacis i slusas muziku nego kad vozis auto i telefoniras/razgovaras/slusas muziku?
to mi je nelogicno

zato sto su ti slusalice direktno nabodene u usi i ne cujes nista. oslonjen si samo prakticki na culo vida, a nisi toga skroz svestan. ovo drugo te ne iskljucuje potpuno iz sveta drugih zvukova - ne kazem da ne ometa, ali nije isto. probaj i sam.
builderka builderka 18:36 09.12.2009

Re: zašto

Zato što možeš da pogineš.
Ja tako jednom krenuo niz Šabačku (btw, što kaže moj najbolji drug koji je iz Šapca: "samo beograđani mogu najstrmiju ulicu u gradu da nazovu po najravnijem gradu u zemlji" ) sa slušalicama na ušima, i pošto je ulica relativno slabo prometna krenuo ja onako odsutno da je pređem po blagoj dijagonali ne gledajući iza sebe nego slušajući muziku. Tiiiho i u daljini sam iza sebe čuo škripu kočnica i kad sam se okrenuo na pola metra od mene video unezverenog tipa u Jugiću kome su izbečena usta "veselo pevala pesmu o mami i kuci" (i verovatno još malo neke rodbine, i šta bi on sve njima i kako radio).

Ovo samo pokazuje da si bio nepažljiv!
Da, sa slušalicama je potrebno biti obazriviji. Oči imam i još uvek se lako rotiram u vratu i struku. Nije mi problem ni dva puta da proverim kad prelazim ulicu.

I eto zbog vas neodgovornih nadrapasmo i mi nedužni.

Nepravda!!
drug.clan drug.clan 19:02 09.12.2009

Re: zašto

iris.davidovich
ali ja pitam zasto je koncentracija manja kad pesacis i slusas muziku nego kad vozis auto i telefoniras/razgovaras/slusas muziku?
to mi je nelogicno

zato sto su ti slusalice direktno nabodene u usi i ne cujes nista. oslonjen si samo prakticki na culo vida, a nisi toga skroz svestan. ovo drugo te ne iskljucuje potpuno iz sveta drugih zvukova - ne kazem da ne ometa, ali nije isto. probaj i sam.



a sta cemo kada u skorijoj buducnosti (a zakoni se valjda pisu za buducnost) vecina ili svi automobili postanu elektricni koji ne prave buku?
maksa83 maksa83 19:07 09.12.2009

Re: zašto

builderka
Ovo samo pokazuje da si bio nepažljiv!

Ma dajte gospođo (gospođice?), ne budimo smešni.
Amposibl!

Moj uvek budan haragei (腹芸) me je upozorio i usmerio da idem pod tačno određenim uglom tako da Jugo (kog sam osetio dok je još bio na Slaviji, a ovo se dešava kod Liona) zakoči na vreme.
Oči imam i još uvek se lako rotiram u vratu i struku.

Daj neke slike, klipove, ovako treba da ti verujemo na reč...

I eto zbog vas neodgovornih nadrapasmo i mi nedužni.

Nema nedužnih. Nedužno je novorođenče i to samo prvih 10 sekundi.

Nepravda!!

Život nije torta sa šlagom.
Doctor Wu Doctor Wu 19:09 09.12.2009

Re: zašto

Uopšte nisam skraćivao put, nego je lakše preći (stvarno vrlo, vrlo) strmu ulicu po dijagonali. "Bilo mi lakše".

:), Makso, to je fizika (strma ravan). Marko je majstor za matematiku. (sace geodetska duzine, Rimanovske povrsi, metricki tenzori, )
maksa83 maksa83 19:18 09.12.2009

Re: zašto

:), Makso, to je fizika (strma ravan). Marko je majstor za matematiku. (sace geodetska duzine, Rimanovske povrsi, metricki tenzori, )

Sa' kad izvadi neki teserakt pa mi pokaže da sam mogao da pređem ulicu a da ne mrdnem uopšte, samo uz par skokova između dimenzija, ili Klajnovu bocu pa mi pokaže da ne bih uspeo da pređem ulicu kako god krenuo. Or somethin'. :)
builderka builderka 19:43 09.12.2009

Re: zašto

Daj neke slike, klipove, ovako treba da ti verujemo na reč...

Corpus derotolicti
Život nije torta sa šlagom.
a, jesu li bar korice sa čokoladom?
sinergija92 sinergija92 20:00 09.12.2009

Re: zašto

Auh builderka, al' si dobro gradjena...
antioksidant antioksidant 20:14 09.12.2009

Re: zašto

makso, cekao sam da pita neko profesionalniji ali opet je spalo na mene
a sta si slusao
koja pesma je bila oduzimac paznje?
maksa83 maksa83 20:17 09.12.2009

Re: zašto

antioksidant
makso, cekao sam da pita neko profesionalniji ali opet je spalo na mene
a sta si slusao
koja pesma je bila oduzimac paznje?

Bah, Bitlsi, Toma Zdravković ili The Smiths, nema peto.
Doctor Wu Doctor Wu 20:22 09.12.2009

Re: zašto

nema peto.

Ima. Mariah Carey.
A kad smo već kod кул serija sa cooool Englezima, onda Lie to me.
Tim Roth, besprekoran.
antioksidant antioksidant 20:27 09.12.2009

Re: zašto

Bah, Bitlsi, Toma Zdravković ili The Smiths, nema peto.

nije valjda da se ne secas?
konkretna pesma tog dana?
builderka builderka 20:34 09.12.2009

Re: zašto

Auh builderka, al' si dobro gradjena...

vežbalo se, vežbalo

Bili Piton Bili Piton 20:40 09.12.2009

Re: zašto

Doctor Wu

Mariah Carey


Pouzdano unistava sluh, na slusalicama ili drugojacije
maksa83 maksa83 20:40 09.12.2009

Re: zašto

antioksidant
Bah, Bitlsi, Toma Zdravković ili The Smiths, nema peto.

nije valjda da se ne secas?
konkretna pesma tog dana?

Stvarno si terač maka na konac aka cepidlaka. Ili Tokata & Fuga u D-molu, ili Helterskelter, ili Kafana Je Moja Sudbina, ili How Soon is Now. Ne znam više šta da ti kažem.
iris.davidovich iris.davidovich 20:44 09.12.2009

Re: zašto

Sa' kad izvadi neki teserakt pa mi pokaže da sam mogao da pređem ulicu a da ne mrdnem uopšte, samo uz par skokova između dimenzija, ili Klajnovu bocu pa mi pokaže da ne bih uspeo da pređem ulicu kako god krenuo. Or somethin'. :)

moj maksa!
(makso izvini za ovo ponasanje, nisam mogla da odolim)
antioksidant antioksidant 20:48 09.12.2009

Re: zašto

Stvarno si terač maka na konac aka cepidlaka

da znas da vec ima izjavu vozaca juga pa rrekoh da uporedim
iris.davidovich iris.davidovich 20:48 09.12.2009

Re: zašto

(a zakoni se valjda pisu za buducnost)

zakoni se pisu za sad, do buducnosti ko ziv ko mrtav
kad se pojave takvi automobili, onda ce se ono sto treba promeniti u skladu s tim, je li
ali ako ti imas nesto da iskontriras, izvolte
maksa83 maksa83 21:02 09.12.2009

Re: zašto

moj maksa!

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:45 09.12.2009

Re: zašto

, ali slušalice su me prosto isključile iz okolnog sveta

pa u tome i jeste vitz
a da mozes da pogines, to sigurno. ja danas zamalo od voza kod sajma (bile spustene rampe ali ja onako, okolo, sa sluskama na usima, u crnoj jakni...napolju mrak...idiJotkinja). jedino mislim da bi vozacima trebalo zabraniti bilo kakvu upotrebu mobilnog telefona i bilo kakvog radija/muzike u kolima, iz istog razloga. moze kad izadju na autobahn.
maksa83 maksa83 21:58 09.12.2009

Re: zašto

(bile spustene rampe ali ja onako, okolo, sa sluskama na usima, u crnoj jakni...napolju mrak...idiJotkinja)

Bebo, pa znala si valjda od početka da je život nindže prožet rizicima.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:20 09.12.2009

Re: zašto

Bebo, pa znala si valjda od početka da je život nindže prožet rizicima.

naravno. izgledala sam kao Pjongjang baj najt. ovo dole sam ja nesto ranije danas. bela tacka malo nize je jedna viseca Apple slusalica (druga u uhu)...a voz jurca na mene.

builderka builderka 23:50 09.12.2009

Re: zašto

sinergija92 sinergija92 01:10 10.12.2009

Re: zašto

BebaOdLonchara
Bebo, pa znala si valjda od početka da je život nindže prožet rizicima.

naravno. izgledala sam kao Pjongjang baj najt. ovo dole sam ja nesto ranije danas. bela tacka malo nize je jedna viseca Apple slusalica (druga u uhu)...a voz jurca na mene.


Bebo, video sam te kako si izgledala...dobro si se maskirala:

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:15 10.12.2009

Re: zašto

zato ga sad prave u odgovarajucoj Ninja boji (sluske - Sennheiser)

tyson tyson 11:52 10.12.2009

Re: zašto

maksa83
(bile spustene rampe ali ja onako, okolo, sa sluskama na usima, u crnoj jakni...napolju mrak...idiJotkinja)
Bebo, pa znala si valjda od početka da je život nindže prožet rizicima.








BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:59 10.12.2009

Re: zašto

dobro si se maskirala

aha, toliko dobro da me voz nije video...
Exitus Letalis Exitus Letalis 16:22 10.12.2009

Re: zašto

antioksidant
Zato što možeš da pogineš.

ovo sto si napisao je lep primer smanjene koncentracije ali ja pitam zasto je koncentracija manja kad pesacis i slusas muziku nego kad vozis auto i telefoniras/razgovaras/slusas muziku?
to mi je nelogicno
i drago mi je sto si natrcao pred retkog jugica sa ispravnim kocnicama

ja se slazem i s maksom i s tobom. al me zanima dal i kako ce da se rese ovi koji imaju zatamnjena stakla?
u onoj tamnici naroda bilo je zabranjeno imati zatamnjena stakla.
kapiram da je to onda bilo zbog kontrole.
al pokazalo se kao dobro predviđanje za danasnje vreme...
crossover crossover 18:47 11.12.2009

Re: zašto

maksa83
antioksidant
Bah, Bitlsi, Toma Zdravković ili The Smiths, nema peto.

nije valjda da se ne secas?
konkretna pesma tog dana?

Stvarno si terač maka na konac aka cepidlaka. Ili Tokata & Fuga u D-molu, ili Helterskelter, ili Kafana Je Moja Sudbina, ili How Soon is Now. Ne znam više šta da ti kažem.

Јбг, да си пре тога слушао Јарболе био би много опрезнији.
ninasimone ninasimone 19:13 11.12.2009

Re: zašto

maksa83
antioksidant
Bah, Bitlsi, Toma Zdravković ili The Smiths, nema peto.

nije valjda da se ne secas?
konkretna pesma tog dana?

Stvarno si terač maka na konac aka cepidlaka. Ili Tokata & Fuga u D-molu, ili Helterskelter, ili Kafana Je Moja Sudbina, ili How Soon is Now. Ne znam više šta da ti kažem.

A onu "Bahova je fuga pregolema"?
maksa83 maksa83 19:23 11.12.2009

Re: zašto

Јбг, да си пре тога слушао Јарболе био би много опрезнији.

Što kaže Srđan Valjarević: "anđeli uvek dolaze prekasno".

Ali neki stignu i baš kad treba.
libkonz libkonz 16:04 09.12.2009

Samo neka su oni doneli taj zakon

konačno. 1000 ljudi godišnje gine, ko zna koliko bude trajno povređeno.
A za slušalice ima smisla, što je teško izvaditi jednu dok pređeš put?
antioksidant antioksidant 16:09 09.12.2009

Re: Samo neka su oni doneli taj zakon

A za slušalice ima smisla, što je teško izvaditi jednu dok pređeš put?

: ) ja i imam samo pokidane slusalice sa zvukom na jednoj
nije mi problem jedna (nije mi problem ni da ostane ovako) ali ne razumem logigu (ako je ima)
zasto je pesacima zabranjena upotreba slusalica u potpunosti a biciklisti mogu da voze s jednom slusalicoma a za vozace se nista i ne pominje?

a kada je u pitanju "zvucna zavesa" koja moze nastati od slusanja preglasne muzike, to je takodje zabranjeno novim Zakonom, i za vozace...

pozdravljam i izvinjavam se zbog propusta

edit:
uporno govoris samo o smanjenoj koncentraciji....

pisao sam o svojim pretpostavkama - stvarno nisam citao taj deo obrazlozenja predloga zakona
sinergija92 sinergija92 16:22 09.12.2009

Re: Samo neka su oni doneli taj zakon

Setih se ovoga....sta mislite da je ovaj pesak jos imao i slusalice u usima, sta bi bilo?
(postoji i klip sa nesto duzom verzijom )
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:32 09.12.2009

Re: Samo neka su oni doneli taj zakon

не буди циција, дај и дужу верзију
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:37 09.12.2009

Re: Samo neka su oni doneli taj zakon

marco_de.manccini
не буди циција, дај и дужу верзију

ne budi ti cicija daj neki ispravan url
The URL contained a malformed video ID
mikimedic mikimedic 16:41 09.12.2009

Re: Samo neka su oni doneli taj zakon

) ja i imam samo pokidane slusalice sa zvukom na jednoj
nije mi problem jedna (nije mi problem ni da ostane ovako) ali ne razumem logigu (ako je ima)
zasto je pesacima zabranjena upotreba slusalica u potpunosti a biciklisti mogu da voze s jednom slusalicoma a za vozace se nista i ne pominje?


pa naravno da treba da bude zabranjena upotreba slusalica i pesacima i biciklistima i vozacima. zar nije?
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:50 09.12.2009

Re: Samo neka su oni doneli taj zakon

ne budi ti cicija daj neki ispravan url

оправљено.
Alava Alava 17:10 09.12.2009

Закон

http://www.mup.gov.rs/cms_cir/sadrzaj.nsf/zakoni.h

Члан 90.

Возач бицикла, мопеда, трицикла и мотоцикла мора да управља возилом на начин којим се не умањује стабилност возила и не омета друге учеснике у саобраћају, а нарочито не сме да:
испушта управљач из руку,
склања ноге са педала,
се придржава за друго возило,
води, вуче или потискује друга возила, односно животиње, осим да вуче прикључно возило за бицикл,
допусти да возило којим управља буде вучено или потискивано,
превози предмете који могу да га ометају током управљања,
употребљава на оба ува слушалице за аудио уређаје.

Члан 96.

Пешак је дужан да преко коловоза и бициклистичке стазе прелази пажљиво и најкраћим путем, након што се увери да то може да учини на безбедан начин.
Приликом преласка преко коловоза пешак не сме да употребљава мобилни телефон нити да користи слушалице на ушима.

Члан 28.

Возач не сме да користи телефон, односно друге уређаје за комуникацију уколико нема, односно не користи, опрему која омогућава телефонирање без ангажовања руку за време вожње.
Возач не сме да користи аудио, односно видео уређаје на начин да не чује звучне сигнале других учесника у саобраћају, нити да предузима друге радње које ометају његову пажњу при управљању возилом.
Лице које се превози возилом не сме да омета возача у управљању возилом, нити да утиче на њега да управља возилом на начин којим се умањује безбедност саобраћаја.
Одредбе става 1. овог члана које се односе на друге уређаје за комуникацију не примењују се на возаче возила са првенством пролаза, возаче возила под пратњом и возаче ауто такси превоза у обављању службене дужности.



Него, оно што је мене шокирало код овог новог закона јесте нешто што сам прочитала у вестима на сајту Б92 (можда касније нађем линк, сад ме измори ова претрага по члановима) - да ће се поред проласка кроз црвено светло на семафору такође кажњавати и пролазак кроз жуто светло! Већу будалаштину нисам скоро чула!!!
Alava Alava 17:16 09.12.2009

Re: Закон

- 6 bodova dobijaju se za prolazak kroz crveno i žuto svetlo, preticanje i obilaženje s desne strane, i vožnje deteta mlađeg od 12 godina na prednjem sedištu.
link
iris.davidovich iris.davidovich 18:01 09.12.2009

Re: Закон

deteta mlađeg od 12 godina na prednjem sedištu.

da li su konacno stavili da deca moraju u car seat?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:17 09.12.2009

Re: Закон

da li su konacno stavili da deca moraju u car seat?

i ja bi volela da cujem odgovor.
sinergija92 sinergija92 20:02 09.12.2009

Re: Закон

njanja_de.manccini
da li su konacno stavili da deca moraju u car seat?

i ja bi volela da cujem odgovor.


Da, za decu do 3 godine starosti
antioksidant antioksidant 20:25 09.12.2009

Re: Закон

to za zuto svetlo je oduvek
(ma koliko nemao poverenja u nase zakonopisce i zakonodavce (zakonoklimoglavce) semafor je medjunarodni saobracajni znak i njegova znacenja su van (srecom) slobodnih tumacenja. zuto znaci stani a imas pravo proci samo ako bi zaustavljanje ugrozilo saobracaj)

inace sam zakon nema mnogo novina (osim agencije ) i stabilnog finansiranja mup-a.
novine su (kada stupe na snagu i izmene zakona o prekrsajima) kamere i sistem bodovanja (uz posebno "nagradjivanje" za bahatost i ugrozavanej saobracaja sa decom u blizini - sto podrzavam u potpunosti)
novina je i sediste za dete (veliki plus)
ovo sa sluskama u uskama za pesake je meni jako cudno
ako biciklista moze u saobracaj sa jednom slusalicom zasto ne moze pesak?
(oduvek inace postoji i ovo sa "koriscenjem audio uredjaja da se ne cuje saobracaj" mada je to dosta rastegljiva formulacija koja se svodi na dokazivanje da li je bilo jako ili JAKO)

u srbiji se gine uzasno na putevima (ove godine oko 900, godinama je vec "prosek" oko 1 000 smrtnih slucajeva godisnje)
da se dosadasnji zakon primenjivao u potpunosti situacija bi bila bolja
ogranicenja brzine su postojala i pre pa se nisu postovala
zasto???
Alava Alava 20:49 09.12.2009

Re: Закон

to za zuto svetlo je oduvek
(ma koliko nemao poverenja u nase zakonopisce i zakonodavce (zakonoklimoglavce) semafor je medjunarodni saobracajni znak i njegova znacenja su van (srecom) slobodnih tumacenja. zuto znaci stani a imas pravo proci samo ako bi zaustavljanje ugrozilo saobracaj)

Pa dobro, ja ne znam kakav si ti utisak stekao o meni do sada, ali valjda si mogao makar da naslutiš da kad kažem da mi je čudno kažnjavanje za prolazak kroz žuto, zapravo mislim na te situacije kad te žuto uhvati a ti ne možeš da se zaustaviš. Nešto mi ovih 6 bodova baš baš mnogo za takve situacije. Tri takva prolaska kroz žuto i ćao dozvola + moraš opet da polažeš.
inace sam zakon nema mnogo novina (osim agencije ) i stabilnog finansiranja mup-a.
novine su (kada stupe na snagu i izmene zakona o prekrsajima) kamere i sistem bodovanja (uz posebno "nagradjivanje" za bahatost i ugrozavanej saobracaja sa decom u blizini - sto podrzavam u potpunosti)
novina je i sediste za dete (veliki plus)

Novine su i dozvoljene brzine - npr. maximalna dozvoljena kroz naselje biće 50 (osim ako znakom nije regulisano drugačije), e ne znam samo kad planiraju da postave nove table sa novim ograničenjima, vidim da ih još nema.
ovo sa sluskama u uskama za pesake je meni jako cudno
ako biciklista moze u saobracaj sa jednom slusalicom zasto ne moze pesak?
(oduvek inace postoji i ovo sa "koriscenjem audio uredjaja da se ne cuje saobracaj" mada je to dosta rastegljiva formulacija koja se svodi na dokazivanje da li je bilo jako ili JAKO)

Ma daj, pešak ni do sada nije smeo da prelazi van pešačkog, pa još nisam videla da nekog kažnjavaju zbog toga. Ili bicikliste koji voze po kolovozu iako postoji biciklistička staza (uh, ja bih takve ), to sa sluškama će da prolazi isto tako. Ali da treba da se nosi sluška samo na jednom uHu - treba, i to za sve - i za pešake i za bicikliste (naročito! jednu ludaču sam tako zamalo pokupila kolima a posle sam joj sve po spisku) i za vozače.

antioksidant antioksidant 21:03 09.12.2009

Re: Закон

zapravo mislim na te situacije kad te žuto uhvati a ti ne možeš da se zaustaviš

to ne bi ni smelo da bude kaznjivo
zuto tome i sluzi
Pa dobro, ja ne znam kakav si ti utisak stekao o meni do sada

vrlo pozitivan


edit: nasao sam

Члан 142.
Светлосни саобраћајни знакови из члана 137. став 1. и чл. 138. и 140. овог закона имају следеће значење:
1) црвено светло – забрањен пролаз,
2) жуто светло – забрањен пролаз, осим у случају када се возило не може безбедно зауставити испред наведеног знака,
3) зелено светло – дозвољен пролаз,
4) истовремено укључено жуто и црвено светло – забрањен пролаз и наговештај да ће се укључити зелено светло,
5) трепћуће жуто светло – обавеза за све учеснике у саобраћају да се крећу уз повећану опрезност,
6) трепћуће зелено светло – дозвољен пролаз и наговештај скорог престанка дозвољеног пролаза укључењем жутог, а затим црвеног светла.
Возач не сме проћи светлосни саобраћајни знак из става 1. овог члана када му је тим знаком забрањен пролаз.



antioksidant antioksidant 21:04 09.12.2009

Re: Закон

Ali da treba da se nosi sluška samo na jednom uHu - treba, i to za sve - i za pešake i za bicikliste (naročito! jednu ludaču sam tako zamalo pokupila kolima a posle sam joj sve po spisku) i za vozače.

slazem se

zato i kazem

pravda za ipod!

iris.davidovich iris.davidovich 21:15 09.12.2009

Re: Закон

Da, za decu do 3 godine starosti

uf, al su se pretrgli, a deca od 3.5 nek lete ko krompiri po autu
antioksidant antioksidant 21:22 09.12.2009

Re: Закон

uf, al su se pretrgli, a deca od 3.5 nek lete ko krompiri po autu

valjda se racuna - jednom kad kupis sediste drzaces dete u njemu do punoletstva
nije zabranjeno posle toga drzati ga u sedistu a pretpostavka je da toliko dete moze da bude vezano obicnim pojasom (sto je jos jedna lepa novina)
iris.davidovich iris.davidovich 21:44 09.12.2009

Re: Закон

valjda se racuna - jednom kad kupis sediste drzaces dete u njemu do punoletstva

eto kako se zakoni ipak pisu za buducnost
nije zabranjeno posle toga drzati ga u sedistu a pretpostavka je da toliko dete moze da bude vezano obicnim pojasom (sto je jos jedna lepa novina)

ma to je i problem, ao, sto je jos uvek malecko da bi ga onaj pojas sto ide odozgo uhvatio, nego mu ide preko ociju. a samo onaj oko struka nije dovoljan
antioksidant antioksidant 22:03 09.12.2009

Re: Закон

ma to je i problem, ao, sto je jos uvek malecko da bi ga onaj pojas sto ide odozgo uhvatio, nego mu ide preko ociju. a samo onaj oko struka nije dovoljan

zato ostavis sediste koje mu je sad draga navika a ne vise zakonska obaveza
znam o cemu pricas
moji ce sedeti u tim sedistima dok god budu mogli da se smeste
posle toga zna se - sedenje kuci
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:09 09.12.2009

Re: Закон

nego mu ide preko ociju.

најгоре је кад иде преко врата и гуши дете. шта да му кажеш? ћути, не диши и трпи?
antioksidant antioksidant 22:21 09.12.2009

Re: Закон

шта да му кажеш?

istegni se da ti ide preko grudi ili se skupi da ti ide preko ociju
ivana23 ivana23 22:25 09.12.2009

Re: Закон

marco_de.manccini
најгоре је кад иде преко врата и гуши дете. шта да му кажеш? ћути, не диши и трпи?

Podmetnes jastuce...
antioksidant antioksidant 22:55 09.12.2009

Re: Закон

Podmetnes jastuce...

preko lica?
ivana23 ivana23 23:01 09.12.2009

Re: Закон

antioksidant
Podmetnes jastuce.
.. preko lica?


tyson tyson 12:04 10.12.2009

Re: Закон

uf, al su se pretrgli, a deca od 3.5 nek lete ko krompiri po autu
Pa jbt jel' ti treba zakon da ti kaže da dete staviš u sedište i ako ima više od 3 godine života? Nećeš valjda na detetov treći rođendan da izbaciš sedište iz automobila, sve psujući i zakon i zakonopisce?




Bili Piton Bili Piton 18:45 09.12.2009

U principu


se slazem sa zakonom, mislim da nije bez veze, a evo i zasto:

Prvo, slusalice zbilja ostecuju sluh, bez obzira koliko ih "tiho" pustili, jer fizionomija ljudskog uha jednostavno nije predvidjena za takve vodopade zvuka koji hrle direktno u usi vec za nesto drugo - za zvuke u trodimenzionalnom prostoru oko sebe. Zato i imamo dva uva (stereo) a ne jedno (mono). Zapusite jedno uvo npr i necete moci sa sigurnoscu da odredite odakle neki zvuk dolazi. Sto je za bilo koju saobracajnu situaciju vrlo bitno. Ja vrlo zalim sve one tinejdzerske godine u kojima se od vokmena nisam razdvajao ni u kupatilu ni u krevetu a kamoli drugde i siguran sam da sam svoj sluh donekle ostetio (iako vec dugi niz godina ne koristim nikakve slusalice kada sam u pokretu).

Drugo (sto se tice mobilnih telefona) - ljudi i onako vec vise ne obracaju duznu paznju na to kako se ponasaju na ulici. Neretko mi se desava (i u Beogradu i u Londonu) da ja, koji normalno hodam svojom "trakom" na trotoaru, moram da se sklanjam s puta nekoj budali cija je sva paznja i koncentracija upravljena na tekstovanje (esemesovanje), te niti gleda kuda ide niti ga to zanima. To je jako iritantno i frustrirajuce i najradije bih im taj isti telefon (od kojeg se, vrlo verovatno, ne rastaju ni u krevetu ni u kupatilu) nabio u guzicu.

Toliko.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:52 09.12.2009

Re: U principu

(od kojeg se, vrlo verovatno, ne rastaju ni u krevetu ni u kupatilu) nabio u guzicu.

ovo je ziva istina jer evo u kuci imamo srednjoskolku (cerka moje sestre) koja spava sa mobilnim i to ne zato sto joj treba kao budilnik vec onako da bude odmah pri ruci ako joj neko sa Balkana posalje sms da odmah odgovori. non stop je znaci sa mobilnim a ako njega zanemari to je zbog toga sto je na FB ili my space ili Skype. da ne pominjem ipod i slusalice koje niko ne moze da izvadi iz njenih usiju.
pnbb pnbb 18:55 09.12.2009

Re: U principu

To je jako iritantno i frustrirajuce i najradije bih im taj isti telefon (od kojeg se, vrlo verovatno, ne rastaju ni u krevetu ni u kupatilu) nabio u guzicu.

pazi, mislim da je sodomija kaznjiva i u bg i u londonu...

eventualno ako imas staneta dolanca da izjavi kako je on zapravo sam sebi nabio telefon ... onda ok
Bili Piton Bili Piton 18:59 09.12.2009

Re: U principu

pnbb

pazi, mislim da je sodomija kaznjiva i u bg i u londonu...


Zato sam i razvio moc strikne samokontrole, kao potencijalni silovatelj aparatom bezicne telefonije
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:04 09.12.2009

Re: U principu

non stop je znaci sa mobilnim a ako njega zanemari to je zbog toga sto je na FB ili my space ili Skype. da ne pominjem ipod i slusalice koje niko ne moze da izvadi iz njenih usiju.

Stvaaarno?! Ne mogu da verujem, naša Princeza nije takva...
A, kad počnem da joj držim vakelu o hodanju po ulici bez slušnih informacija...da ne govorim o prelaženju ulice, ona me gleda gleda sa takvim prezirom i dosadom da sve nešto razmišljam, bi li ta tehnika i dalje radila ako se slučajno opere u mašini za veš...beli veš...na 90.
Bili Piton Bili Piton 19:15 09.12.2009

Re: U principu

Jelica Greganović

A, kad počnem da joj držim vakelu o hodanju po ulici bez slušnih informacija...


Da, a danas se gotovo s neznoscu secam svih vristanja mog oca koji bi, sav zelen u licu, bljuvao vatru kad god bi me video kako radosno leprsam u zivot onako potpuno srastao sa slusalicama na glavi
antioksidant antioksidant 20:17 09.12.2009

Re: U principu

bi li ta tehnika i dalje radila ako se slučajno opere u mašini za veš...beli veš...na 90.


izmislice otpornu i na to
i sa nevidljivim sluskama
iris.davidovich iris.davidovich 21:29 09.12.2009

Re: U principu

bi li ta tehnika i dalje radila ako se slučajno opere u mašini za veš...beli veš...na 90.

nemoj to, ima da ti trazi novi jos skuplji, sanitary resistant
mada, meni je iphone upao u bazen i preziveo (a citajuci na netu kako da ga spasem, naletim na jednog kome je upao u wc solju, eej )
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:18 10.12.2009

Re: U principu

Dok ne izmisle znači ja sam u prednosti
Doctor Wu Doctor Wu 19:10 09.12.2009

Podrska za vadjenje sluski

iz usiju dok se prelazi ulica i za vozacevu zabranu koriscenja mobilnog tokom voznje.
sinergija92 sinergija92 20:05 09.12.2009

Re: Podrska za vadjenje sluski

Za vozace je zabranjeno koriscenje mobilnih telefona za razgovor i pisanje poruka. Izuzetak je uz upotrebu "hands-free" i "blue-toth" uredjaja.
JJ Beba JJ Beba 22:19 09.12.2009

Re: Podrska za vadjenje sluski


Doctor Wu
iz usiju dok se prelazi ulica i za vozacevu zabranu koriscenja mobilnog tokom voznje.


ma taj Aplle ....
pravda za ajvar
gorstak92 gorstak92 19:41 09.12.2009

I dok objasniš saobraćajcu

Da izgledaš cool i sa slušnim aparatom

On već napisao kaznu pa te posle pita: Mogu da prepravim za pojas ako hoćeš?
ivana23 ivana23 21:04 09.12.2009

Re: I dok objasniš saobraćajcu

Da izgledaš cool i sa slušnim aparatom


Lici...



Napokon je i momenat sa kablovima koji se petljaju oko vas, dok slušate muziku i usput nešto radite, prevaziđen. Naime, Sennheiser nudi bežične slušalice MX W1. Sistem je opremljen sa dva receivera koja savršeno prenose zvuk na bežične sušalice.
Kazezoze Kazezoze 21:35 09.12.2009

to sve treba obrnuti...

ja sam u amsterdamu stalni potpisnik peticija za zabranu kretanja privatnih automobila po gradovima.
bicikl je zakon i ako nema automobila po ulicama, nema ni opasnosti od njih kada shetash gradom uzhivajuci u muzici.
to treba da bude reshenje za sve gradove.

dole automobili!

zhivelo uzhivanje!


uzgred, slushke ne skidam ni kad idem do najblizhe prodavnice
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:55 09.12.2009

Re: to sve treba obrnuti...

подсетио си ме да постоје градићи у холандији и немачкој где су укинули све саобраћајне прописе. људи, бициклисти, аутомобили, сви шетају улицом равноправно, нико нема предност, нема семафора, ...

као резултат, сви возе јако споро и пажљиво (или не возе уопште). наравно, ово може да функционише у малом градићу или у језгру великог града. у сваком случају идеја је јако интересантна.

edit: ево линка на wiki и још један

citat iz drugog teksta
In September 2007, the German town of Bohmte got rid of traffic lights, road signs and zebra crossings. A 300-metre stretch of the town's once busy road, plagued by heavy traffic and 45 accidents a year, now has no traffic signs. The town, population 13,500, has become safer and its village-like atmosphere restored.
pnbb pnbb 23:11 09.12.2009

Re: to sve treba obrnuti...

подсетио си ме да постоје градићи у холандији и немачкој где су укинули све саобраћајне прописе.

ima jedan takav gradic i u egiptu..
verujem i u indiji
marco_de.manccini marco_de.manccini 23:17 09.12.2009

Re: to sve treba obrnuti...

у авганистану су сви такви.
sinergija92 sinergija92 04:18 10.12.2009

Re: to sve treba obrnuti...

Kazezoze
ja sam u amsterdamu stalni potpisnik peticija za zabranu kretanja privatnih automobila po gradovima.

dole automobili!

zhivelo uzhivanje!



Ja zato i ne zivim u Amsterdamu.....

Zivelo uzivanje u automobilima!
Kazezoze Kazezoze 11:27 10.12.2009

Re: to sve treba obrnuti...

као резултат, сви возе јако споро и пажљиво (или не возе уопште). наравно, ово може да функционише у малом градићу или у језгру великог града. у сваком случају идеја је јако интересантна.

mozhe da funkcionishe u svakom gradu, samo treba naci najbolji nachin da se o tome kolektivno pochne misliti.
mozhda neka slichna kampanja kao ona o shtetnosti pushenja jer auta daleko vishe zagadjuju nasha pluca od duvanskog dima.
vidi kako je regulisan saobracaj u vondel parku gde nema automobila



ps. uzmite u obzir da je veliki procenat biciklista i peshaka naduvan, pa opet, nije bilo nikad sudara, svadje, pa chak ni nervoze, barem meni nije poznato. ljudi zhive u jednoj drugoj stvarnosti od one koju nam servira saobracaj po ulicama.
adam weisphaut adam weisphaut 22:11 09.12.2009

Ne znam za pešake i Ipod,

ali videh danas u mojem selu petoricu vozača od jutros sa jednom rukom na volanu a mobilnim u drugoj u centru...
NNN NNN 23:48 09.12.2009

Re: Ne znam za pešake i Ipod,

adam weisphaut
ali videh danas u mojem selu petoricu vozača od jutros sa jednom rukom na volanu a mobilnim u drugoj u centru...
To da iskoriste priliku, jer već sutra stupa novi zakon na snagu
nimrod88 nimrod88 03:45 10.12.2009

Da nije malo kasno?

Ako se ne varam, ovaj zakon je bio u proceduri (i predproceduri) oko godinu dana, a zatim jos 6 meseci izmedju usvajanja i primene - i ova odredba je bila u zakonu sve to vreme. Da nije malo kasno sad se buniti?
antioksidant antioksidant 11:26 12.12.2009

Re: Da nije malo kasno?

nimrod88
Ako se ne varam, ovaj zakon je bio u proceduri (i predproceduri) oko godinu dana, a zatim jos 6 meseci izmedju usvajanja i primene - i ova odredba je bila u zakonu sve to vreme. Da nije malo kasno sad se buniti?


konsultovao sam se sa poslodavcem i ma koliko mislio da je nesto propusti. moj yadatak je samo da pravim buku i skrecem paznju na proizvod koji od skora ima i outlaw auru.



moram reci da je pristup fenomenalan

jednatanja jednatanja 09:35 10.12.2009

A jel neko zna

da li po novom zakonu pešaci imaju prednost prelaženja ulice u odnosu na automobile? To mi u odnosu na Nemačku najviše smeta u Srbiji, kad sa bebom u kolicima čekam i čekam da se automobili izređaju, i niko da me propusti da pređem sa detetom.

Priznajem da ima i nezgodnih pešačkih prelaza koji su u zonama veće dozvoljene brzine, bez semafora, i ovde bi bilo nezgodno da se vozač zaustavlja da bi propustio pešaka.
Alava Alava 12:06 10.12.2009

Re: A jel neko zna

jednatanja
da li po novom zakonu pešaci imaju prednost prelaženja ulice u odnosu na automobile? To mi u odnosu na Nemačku najviše smeta u Srbiji, kad sa bebom u kolicima čekam i čekam da se automobili izređaju, i niko da me propusti da pređem sa detetom.

Pešaci uvek imaju prednost u odnosu na automobile na pešačkim prelazima, ali se ovde vozači ponašaju kao da su se rodili u kolima i kao da ni sami nisu ponekad pešaci, pa nemaju nameru da puste pešake do sudnjega dana. U BG je tako odavno, u PA je taj trend prisutan nekoliko godina, a prijatno iznanađenje mi je bio VŠ gde uredno puštaju pešake koji su još na metar od pešačkog - zaista za svaku pohvalu.
Priznajem da ima i nezgodnih pešačkih prelaza koji su u zonama veće dozvoljene brzine, bez semafora, i ovde bi bilo nezgodno da se vozač zaustavlja da bi propustio pešaka.

U zonama veće dozvoljene brzine postoje saobraćajni znaci koji označavaju pešački prelaz i kada bi svaki vozač trebalo da smanji brzinu, ali kao što rekoh vozači su suviše važni sami sebi, to bre ne pušta nogu sa gasa a kamoli da koči. Užas.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana