Porodica

Tako se to radi - 19-ta beba porodice Duggar

sentinel26 RSS / 14.12.2009. u 14:39

Da Alfred Nobel, nije sasvim dobro rasporedio svoje nagrade svedoči  porodica Michelle Duggar (43) i  Jim Bob Duggar (44) iz Arkanzasa.  Oni si dobili svoju 19-tu bebu,  Josie Brooklyn .

Kako piše «LA Times», srećni i relativno mlad bračni par sada ima 10 sinova i 9 kćeri medju kojima dva para blizanaca. Ovaj poslednji porodjaj obavljen je 3 meseca prije očekivanog vremena, carskim rezom i uspešno.

 


Mišel i Džim, prema pisanju LA Times-a, najavljuju da će nastaviti da povećavaju svoju porodicu.

Sve čestitke ovoga svijeta pripadaju ovom paru.

Neka u zdravlju i velikom porodičnom veselju ostvare svoje snove.

Evo kako je izgledala jedna smotra poslije 17-te bebe..

 

duggar18.jpg&usg=AFQjCNEVqWMF41P7_hM3kBegD-JrPFaDDg
 

Očigledno ona „kasarna“ iza će morati da dobije aneks.

Dio  porodičnog albuma  koji vredi pogledati, ima šta da se vidi i nauči..

Porodični sajt : http://www.duggarfamily.com/  

fotogalerija :  http://www.duggarfamily.com/photos.html

 

* * * * * 

Šta se radja u Srbiji ?

Za sada najbolje ide radjanje „nacionalnih strojeva“, nismo još stigli do broja 19 ali ima vremena.

A vlast ? Šta je ona za proteklu godinu dana uspela da porodi ?

Izbušenu budžetsku vreću i jedan polit-invalidski statut...Bolje da ne nabrajam ...

 

 



Komentari (225)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

AlexDunja AlexDunja 20:21 14.12.2009

Re: 'Ajmo malo realnosti

O njenom uživanju u materinstvu ne bih, dozvoljavam da o tome ipak sama Mišel najviše zna. Ne vjerujem da neće progovoriti jednoga dana kad to sama bude željela.. a onda će svi reklamirati njenu knjigu i tražiti svoje zrnce pomoći..

i kazes: tako treba! bez dileme...
sta zapravo hoces da kazes, mr. sent?
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:34 14.12.2009

Re: 'Ajmo malo realnosti

Trudna 12 i po godina u 25 godina braka. U ta mjerila se ne razumijem.. To je ipak za ljekare..


Senti, ne moraju lekari, mogu i žene da ti kažu, trudnoća je jako simpatična pojava, jer žena izgleda kao medeni plik na nogama i sve je to slatko i divno, ali lako baš nije, ni fizički ni psihički...ja sam se posle svakog deteta zarozavala od suza od postporodjajnog sindroma. Siroma Žmu je 'teo da precrkne od strave i žalosti, plakala sam i na metereološku prognozu...a zamisli nju 12,5 godina trudna, 19 puta plakala ko kiša, a hormoni joj rasli na teniske loptice...
sentinel26 sentinel26 20:51 14.12.2009

Re: 'Ajmo malo realnosti

Jelica Greganović
Trudna 12 i po godina u 25 godina braka. U ta mjerila se ne razumijem.. To je ipak za ljekare..
Senti, ne moraju lekari, mogu i žene da ti kažu, trudnoća je jako simpatična pojava, jer žena izgleda kao medeni plik na nogama i sve je to slatko i divno, ali lako baš nije, ni fizički ni psihički...ja sam se posle svakog deteta zarozavala od suza od postporodjajnog sindroma. Siroma Žmu je 'teo da precrkne od strave i žalosti, plakala sam i na metereološku prognozu...a zamisli nju 12,5 godina trudna, 19 puta plakala ko kiša, a hormoni joj rasli na teniske loptice...
Moja majka rodila četvoro, a njena majka 8-oro djece.
Pamtim i neke koje su rodile više od 10-oro.
Ne bih detaljisao šta su pripovjedale o uslovima i problemima.

Hoću da kažem da su poredjenja u većini slučajeva nemoguća.
Exitus Letalis Exitus Letalis 21:16 14.12.2009

Re: 'Ajmo malo realnosti

Toliko od majke i žene. I ljudskog bića.


da!
nensi pelosi model...
samo što je nensi malko zakasnila...
pa ne stiže do dvajes'
sentinel26 sentinel26 00:34 15.12.2009

Re: 'Ajmo malo realnosti

AlexDunja
i kazes: tako treba! bez dileme...
sta zapravo hoces da kazes, mr. sent?
Ne draga AD, ja imam neke dileme, ali njih dvoje nemaju dilemu.



Oni misle i ponašaju se u duhu "tako treba" i imaju za sada uspjeha.
blogovatelj blogovatelj 04:39 15.12.2009

Re: 'Ajmo malo realnosti

Pamtim i neke koje su rodile više od 10-oro.


Covece, da li ti shvatas da porodjaj danas i porodjaj pre pedeset godina nije isto. Ranije nije bilo leka mnogim bolestima, ljudi su imali puno dece, ali su i bolesti nosile po neko dete i svet je isao napred. Moj otac je imao sestoro brace, dvoje je umrlo pre rata, jedan poginuo u ratu. Moja majka je imala sedmoro brace i sestara, dvoje takodje umrlo. Sve je bilo drugacije.
Zamisli danas da svako izrodi po 19 kako nam ti sugerises ovim blogom.
Izracunaj koliko bi ljudi na planeti bilo za sto, a koliko za dveasta godina.
Ja stvarno nemam reci vise.
sentinel26 sentinel26 12:37 15.12.2009

Re: 'Ajmo malo realnosti

blogovatelj
Zamisli danas da svako izrodi po 19 kako nam ti sugerises ovim blogom.
Izracunaj koliko bi ljudi na planeti bilo za sto, a koliko za dveasta godina.
Ja stvarno nemam reci vise.

Pošto ja ni ovim blogom, niti jednom riječi, ni u šali nijesam sugerisao da svako izrodi po 19 - a po treći put si rekao da nemaš reči više.

Vrijeme je da ti povjerujem.
Dawngreeter Dawngreeter 12:53 15.12.2009

Re: 'Ajmo malo realnosti

Mozda bi trebalo da ulozis u recnik izreka, idioma i pojmova pa potrazis sta konotira "tako se to radi".
visnja92 visnja92 20:07 14.12.2009

Tako se to radi

Pitanjem koje sam postavio na kraju teksta želeo sam da ukažem da je vrijeme da se koja prozbori o natalitetu u Srbiji.

kad govorimo o natalitetu:koliko Vi imate dece?
sentinel26 sentinel26 20:19 14.12.2009

Re: Tako se to radi

visnja92
Pitanjem koje sam postavio na kraju teksta želeo sam da ukažem da je vrijeme da se koja prozbori o natalitetu u Srbiji.
kad govorimo o natalitetu:koliko Vi imate dece?
Već sam napisao u odgovoru AD.
visnja92 visnja92 21:17 14.12.2009

Re: Tako se to radi

Što se tiče podizanja djece, relativno dobro sam informisan, odnosno dovoljno za svoje potrebe.
Zadovoljan sam kvantitetom i kvalitetom, a mogao sam i više ali nijesam htio, i nijesam imao povjerenja u ovu državu u kojoj kojoj su odgovorni brinuli o svojoj a tudju su kao ovce slali na puteve bez povratka..

ovo je odgovror?

Moja majka rodila četvoro, a njena majka 8-oro djece.
Pamtim i neke koje su rodile više od 10-oro.

Sve ste napisali i zenama objasnili, ali...
Koliko Vi imate dece?
Sta to znaci "relativno sam dobro informisan"?
a mogao sam i više ali nijesam htio, i nijesam imao povjerenja u ovu državu u kojoj kojoj su odgovorni brinuli o svojoj a tudju su kao ovce slali na puteve bez povratka..

a onda...
Pamtim i neke koje su rodile više od 10-oro.
Ne bih detaljisao šta su pripovjedale o uslovima i problemima.


Vise mi zvucite kao striko ili ujka nego da imate vlastito iskustvo u odgajnju dece(zato sam Vas pitala koliko dece imate).


sentinel26 sentinel26 22:24 14.12.2009

Re: Tako se to radi

visnja92
Zadovoljan sam kvantitetom
ovo je odgovror?
To je odgovor, tumačenje ne dugujem. Ko ne umije da čita nijesam kriv..
Sta to znaci "relativno sam dobro informisan"?
O uslovima za podizanje djece sam bio relativno dobro informisan..
a mogao sam i više ali nijesam htio..
Tačno. Imao sam uslove za veći broj, ali nijesam hteo. Nije imao ko da mi pošalje "cedulju"..
Vise mi zvucite kao striko ili ujka nego da imate vlastito iskustvo u odgajnju dece(zato sam Vas pitala koliko dece imate).
Zadovoljan sam djecom i unucima (kojih će biti još )pa sam i otac i djed, imam i braće pa sam i striko, imam i sestara pa sam i ujko, sve mi to prija i odgovara..

Višnja, ako si zadovoljna saslušanjem, u redu, dalje izjave ne bih davao bez prisustva advokata..
visnja92 visnja92 23:11 14.12.2009

Re: Tako se to radi

Višnja, ako si zadovoljna saslušanjem, u redu, dalje izjave ne bih davao bez prisustva advokata..

nije mi namera da Vas saslusavam, shvatam blog kao konstruktivnu raspravu(ili bi to bar trebala da bude). Vasi odgovori mi nisu prosto logicni, a ja, izvinite, radoznala.
Elem, cusmo koliko je dece rodila mama, baba ali Vi Vasu krijete?!?
Ponosni ste na svoju porodicu, ali ponosno precukujete jednostavan odgovor: koliko imate dece.
Kazete imate i unucice i rodjake i od ovog i od onog decu. Sve ste mi rekli, osim onog sto sam pitala.
Nema veze, pravicu se da ste odgovorili.
Naravno da mi ne dugujete odgovor, ali Vi ste prvi poceli...

ps. umrecu ako ne spomenem i ovo:
Zadovoljan sam kvantitetom i kvalitetom, a mogao sam i više ali nijesam htio

zar ovo nije trebalo da bude u mnozini
sentinel26 sentinel26 23:39 14.12.2009

Re: Tako se to radi

visnja92
ps. umrecu ako ne spomenem i ovo:
Zadovoljan sam kvantitetom i kvalitetom, a mogao sam i više ali nijesam htio
zar ovo nije trebalo da bude u mnozini
Kvanitet je jednocifren a kvalitet-ima sam podjednako zadovoljan, pa ne moram da naglašavam posebno ... svi su sretno oženjeni / udati ... čitaju ovo i ne žele da vam se predstave ni na koji način ...jer meni nijesu potrebni nikakvi svjedici. Brojke koje sam ja pominjao u odgovoru Jelici imaju za cilj da podsjete na veoma različite uslove podizanja djece...

A ti memoj molim te da umireš...
visnja92 visnja92 23:56 14.12.2009

Re: Tako se to radi

X+Y=Z
Z<10
fenomenalno!

Ma gosn Santinel ne interesuju me Vasa deca, nek su zivi i zdravi, postujem ja tudju privatnost.
Jedna mala, malena jednocifrena brojcica (to Vi kazete), mogla je zameniti desetine i desetine slova...
ali kao sto rekoh, nije vazno...
na neki nacin i odgovorili ste mi
vishnja92 vishnja92 21:12 15.12.2009

Re: Tako se to radi

:))))))))))))))))

sreca sreca radost :)

mr Sjentinel - to nisam ja na koju ste navikli, ima jos jedna :))))))))))))))))))))))))))))

ti da da duda du deeeeej.....
(ain't necesseraly so)
neb0jsa neb0jsa 21:37 14.12.2009

Ne, ovako se to radi

Exitus Letalis Exitus Letalis 01:48 15.12.2009

Re: Ne, ovako se to radi

ma, veličanstveni su:)))
obožavam ovaj film.
svakako i life of brian.
flow flow 05:13 15.12.2009

Replika

Pogresan primer skroz na teme nataliteta u Srbiji koja je vazna.

Cirka 20 - tak dece je previse jer verovatno roditelji ne mogu da zapamte ni sva imena a kamoli da stignu sve sto je potrebno za dobro vaspitanje.

Isto je strasno potrosena ta ideja da drzava treba da se postara o svemu i svakome.
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:21 15.12.2009

Re: Replika

Isto je strasno potrosena ta ideja da drzava treba da se postara o svemu i svakome.

neće država al oće nvo "fond treće dete" gospođe ražnjatović.
flow flow 05:00 16.12.2009

Re: Replika

Ne znam nista o fondu (nazalost o Ceci znam) ali pomoci onima koji zele trece dete nije nista lose.
zana_la zana_la 06:06 15.12.2009

Ja vas molim da me ne shvatite pogresno...

.... ali je strasno gde pare od poreza koje ja placam idu. Aman, sto nisam malo vise i ja "pametnija" i "pobozna", pa da lepo uzivam od socijalne pomoci i lepo jedno po jedno (ili dva) na svet - a ne da se brinem da li cu da imam dovoljno i za prvo. Majko mila, sto li deci ogranicavaju internet - pomislice cak i da je nesto ovako normalno. Bar nesto da vide - kad vec ne idu u skolu gde bi videla da postoji i neki drugi izbor. Iskreno, kao i vecini ljudi u US, muka mi je od raznih Octomoms, Jon and Kates.... stvarno ne vidim u ovoj situaciji nista ni za ponos ni za cestitanje. Ne znam da li je za njihov slucaj "radjanje" vise prigodan izraz.
sentinel26 sentinel26 13:14 15.12.2009

Re: Ja vas molim da me ne shvatite pogresno...

zana_la
Majko mila, sto li deci ogranicavaju internet - pomislice cak i da je nesto ovako normalno. Bar nesto da vide - kad vec ne idu u skolu gde bi videla da postoji i neki drugi izbor.
Najvjerovatnije su im ograničili internet na ne bi slučajno pročitali komentare ba Blogu B92... moglo bi da bude opasno po njih..

A možda bi mogli da vide kako neke ovdašnje škole uspješno vaspitavaju mlade, pa puna dvorana mladih (iz porodica sa malim brojem članova ) sa kapuljačama na glavi i šalovima preko ustiiju poručuju Brankici da će je silovati i sve uz podršku grobarskih sportista (nacionalnih junaka ) i marketing podršku javnog TV servisa da bi cijela nacija vidjela "kako treba".
Ne znam da li je za njihov slucaj "radjanje" vise prigodan izraz.

Pretpostavljam da ste ove riječi neoprezno napisali, pa pošto ja ne znam šta ste mislili, zamolio bih vas da više ovako nešto ne pišete ovdje...
jednatanja jednatanja 10:38 15.12.2009

Dobro Sentinel

da si postavio ovakvu temu u našem društvu punom predrasuda.

Kod nas kad nemaš dece onda si "jalova", kad imaš jedno pripisuju ti da si razmažen i prebacuju da nećeš da rodiš brata ili sestru svom detetu, kad imaš dvoje, ostave te na miru, ali ako dobiješ treće, onda si već "ko ciganka"....

sentinel26 sentinel26 12:59 15.12.2009

Re: Dobro Sentinel

jednatanja
da si postavio ovakvu temu u našem društvu punom predrasuda.

Kod nas kad nemaš dece onda si "jalova", kad imaš jedno pripisuju ti da si razmažen i prebacuju da nećeš da rodiš brata ili sestru svom detetu, kad imaš dvoje, ostave te na miru, ali ako dobiješ treće, onda si već "ko ciganka"....

Dobro Tanja,

Vjerujem da se ne zalažeš da sačekamo da predrasude nestanu pa da onda "počmemo"..
Ovo što si pobrojala nijesi izmislila, to sam i ja mnogo puta čuo i to je toliko dugo u upotrebi da je postalo dio domaćeg standarda..
Predrasude su ovdje uzidane u sve zidove, i kroz istoriju, počev od prozora mlade Gojkovice pa do gradnje bolje budućnosti voljenog naroda...

jednatanja jednatanja 13:46 15.12.2009

Re: Dobro Sentinel

Though all society is founded on intolerance, all improvement is founded on tolerance
GB Shaw
wladosu wladosu 15:10 15.12.2009

da nije smesno....

pozdrav svima, ovo je moj prvi blog komentar...

19-oro dece nije normalno, ko se pravi lud pa kaze da nisu sektasi, nisu u pravu, dovoljno je sto sam pogledao 10ak slika sa njihovog zvanicnog sajta da bi utvrdio o cemu se radi...procitao sam sa paznjom prvih 70% odgovora, i reci cu samo da ljdi koji povezuju republikance, fox network sa ovim(tj ovom) porodicom, da su totalno u pravu...ovo je posle 9 deteta postao cirkus...vise ne radjaju da bi bili sretni i uzivali u velikoj familiji, nego cisto iz marketinga...da obore rekorde... svako ima pravo da radi to, mada iskreno da sam neki senator tamo dobro bi razmislio da li se ovi ljudi igraju sa zivotima svoje dece...

a to da se mi trebamo ugledati zbog visokog mortaliteta u srbiji, tj tacnije niskog natal. to je glupost najveca, nikada ne bi rodio dete zato sto : treba vise srba na svetu, zato sto: komsije pitaju kada ce biti bebe?, zato sto bilo ko oko mene nesto zeli ili pita, osim naravno partnerke....kada se stvore uslovi (posao, kuca i kola-minimum) onda se razmislja o deci,

jako je neodgovorrno kada dvoje naprave dete a oboje zive kod svojih roditelja(primer), tako da pamet u glavu, bolje jedno sretno, nego 4 bosonogih !
sentinel26 sentinel26 16:09 15.12.2009

Re: da nije smesno....

wladosu
19-oro dece nije normalno, ko se pravi lud pa kaze da nisu sektasi, nisu u pravu, dovoljno je sto sam pogledao 10ak slika sa njihovog zvanicnog sajta da bi utvrdio o cemu se radi...
- Koliko djece je normalno po tebi ? Postoji li neki standard, normativ, ili ne postoji ?
- Tvoje shvatanje o sektama nije podobno da bude opšteprihvaćeno, jer radjanjem djece se bave i ljudi koji nijesu vjernici ili nijesu označeni kao pripadnici sekti..
- Na prvih 10-tak slika je deo životnog prostora ove porodice.
...ovo je posle 9 deteta postao cirkus...vise ne radjaju da bi bili sretni i uzivali u velikoj familiji, nego cisto iz marketinga...da obore rekorde...
- Zanimljivo kako si utvrdio da je "cirkus" nastao baš poslije 9-og djeteta ? Znači da 9-oro nije cirkus, to je već neki napredak...
svako ima pravo da radi to, mada iskreno da sam neki senator tamo dobro bi razmislio da li se ovi ljudi igraju sa zivotima svoje dece...
- Prvo priznaješ prirodno pravo svima.
- Potom bi ipak kao vlast razmislio o preduzimanju nekih mjera.
a to da se mi trebamo ugledati zbog visokog mortaliteta u srbiji, tj tacnije niskog natal. to je glupost najveca,
- Na osnovu čega si to zaključio, gdje sam ja preporučio da se u Srbiji trebamo ugledati baš na njih.?
- Pročitao si ono što ne piše u osnovnom tekstu ili si pročitao nešto što su drugi učitavali ili si pročitao nešto čega se bojiš,..?
....kada se stvore uslovi (posao, kuca i kola-minimum) onda se razmislja o deci,
- Što odmah ne kažeš:
- posao - ovi što su nezaposleni da prestanu da radjaju a djecu koju su rodili oduzeti im ili šta bolje..?
- kuća - porodilje koje dodju u bolnicu i ne donesu posedovni list iz katastra vratiti nazad neka idu da se same poradjaju.
- kola - pa to je najlakše, svima po jedan fijat-pljunto na doživotni kredit i bog da te vidi...
jako je neodgovorrno kada dvoje naprave dete a oboje zive kod svojih roditelja(primer), tako da pamet u glavu, bolje jedno sretno, nego 4 bosonogih !
- Za potvrdjivanje ovakve ocjene bi mogli pitati i njihove roditelje.
- Još jedan kriterijum za prepoznavanje sreće - obuća... (Nike patike možda ? ).

- Jedno - je sretno,
- 4-oro - su bosonogi i nesretni,
- 9-oro - nije cirkus ali blizu su,
- 10-oro - pravi cirkus, (fale slonovi i klovnovi ili ne fale ),
- 19-oro - sekta.

Svakim danom sve više napredujemo u svakom pogledu...


wladosu wladosu 21:59 15.12.2009

Re: da nije smesno....

sto si se ti osecao prozvanim pa imas odgovor na svaki deo mog komentara?

sto si tako bukvalan, kada sam naveo posle 9og deteta....uzeo sam tu cifru jer i sam znam da je to neki maximum ovako u velikim porodicama, sa 7-8-9 dece, retko ko se opredeli za 10+, nisam ja postavio granicu normalnog sto sve izvrces?

pre pola godine sam na youtube imao raspravu sa jednim romom koji zivi negde u EU, i napisao je neki komentar, braco srbi natalitet nam je mali moramo da ojacamo srbiju, i da radjamo decu...!?

ja mu kazem kako to da radimo kada su uslovi za zivot u srbiji grozni za podizanje dece(sto bi moj drug rekao, ja da napravim dete u srbiji..sto tako da ga kaznjavam...)

on odgovara pa malo nas je jako, moramo da dignemo broj....a koga je to tacno malo?

sta ja kao imam neku obavezu prema drzavi da pravim male srbe ili sta?

eto taj detalj mi jako smeta, i da ne ulazim u polemiku previse, smeta mi sto mozda i vecina ljudi u srbiji ima kao neku obavezu da napravi dete, dva ili tri, da bi ispao dobar gradjanin...to je kao kad se mladi zabavljaju pa ih svi okolo pitaju a kad ce svadba? kada vas najzad nagovore(vecinom slucajeva), onda ne prodje pola godine komsiluk rodbilna: a kad ce beba??? to je jedan najgori sablon koji postoji kod nas pogotovo...mozes misliti, bice kada budu spremni....kada bi svako brinuo svoju briu umesto tudje(ovi pored nas jos nemaju decu, da nije mozda ona jalova?!) srbija bi ubrzo postala veoma lepo mesto za zivot...

i ponavljam jedno ali vredno...ako se moze, neka jei vise, lepo je da dete ima bratcu i sestre, ali onako moj mozak toliko moze da proceni da je 19 previse
sentinel26 sentinel26 22:19 15.12.2009

Re: da nije smesno....

wladosu
sto si se ti osecao prozvanim pa imas odgovor na svaki deo mog komentara?
To nije moja obaveza već moje pravo..

Kad procijenim da neki tekst ne predstavlja cjelinu, već je sastavljen iz djelova koji nijesu usko povezani, odgovaram na djelove i ne mislim da to može da pogodi komentatore... niti predstavlja razlog za ljutnju...
scabies scabies 15:58 15.12.2009

kvantitet vs. kvalitet

Moja prababa je rodila osmoro, čukunbaba 11, prasica oprasi 12, ali ne znam za šta su to argumenti? Da, istina je, da bi ljudski mladunac (zvaćemo ga u daljem tekstu - dete) odrastao u zdravog čoveka, pored solidnog genetskog materijala, potrebno je da se dovoljno kvalitetno hrani, da ga ne pokosi kakva bolest i da nema neke teže psihičke traume.
Ima toliko toga i dobrog i lošeg u tome što mu nije neophodno ni mnogo pažnje, ni ljubavi, ni obrazovanja. Samo je potrebno je da ne bude potpuno zanemareno.
Ima mnogo pristupa u podizanju i vaspitavanju dece. Roditelj ima sasvim legitimno pravo da bude zadovoljan kvalitetom (kao i država) ako je podigao ljude po svojim merama ispravne i uspešne. I sasvim sam sigurna, da će ovih 19 klinaca odrasti u porodične ljude, prave vernike, i dobre građane. Sasvim je moguće da bi dotični par, da ima dovoljno sredstava i mogućnost da proizvodi troje dece godišnje, napravio i više takvih primeraka.
Samo neki ljudi su malo dalje evolutivno otišli, i nije im potrebno da proizvode nekakve primerke, već imaju potrebu da stvore bića (nije bitan broj, ali tu je teško postići i kvalitet i kvantitet) kojim će pružiti svu svoju ljubav i pažnju, i kojima će omogućiti da odrastu svesni svoje jedinstvenosti i svog prava da pronađu sreću u onome što žele.
Ja lično ne verujem da je velika sreća odrasti u kolektivnom smeštaju za 19oro dece i u atmosferi katoličkog internata. Ali ko želi, nek' mu je sa srećom, i nek' su mu živa i zdrava!
I, da, iznad svega mrzim rečenicu: "I ja sam tako pa šta mi fali?" Nekako mi bezveze da ljudima odgovorim na to pitanje

A što se tiče Države... I tu mislim da je mnogo veći problem njen odnos prema svojim građanima, prema ljudskim pravima i slobodama. I ona bi trebala više da se pozabavi kvalitetom života, a ne kvantitetom. Ako je život kvalitetan, kvantitet nije ni bitan.
NNN NNN 19:07 15.12.2009

Zasviraj i za pojas zadeni

Kad je u Bible belt-u tabu ovo:
antioksidant antioksidant 20:41 15.12.2009

?

Sve čestitke ovoga svijeta pripadaju ovom paru.



zasto?
sentinel26 sentinel26 21:02 15.12.2009

Re: ?

antioksidant
Sve čestitke ovoga svijeta pripadaju ovom paru.
zasto?

Napisaše u jednim američkim novinama ovako:

"Everyone wishes Michelle Duggar and the baby luck "

a ja rekoh da se pridružim i da me ne uhvate u prepisivanju čestitki malko sam "revidirao"..
mirelarado mirelarado 22:26 15.12.2009

Tако се то не ради

Мислим, тако се не пише пост, Сентинел.

Ако сте хтели да се заложите за наталитет у Србији, баптисти са деветнаесторо деце, који се издржавају учешћем у ТВ ријалити шоу програму, нису добар пример.
Ако сте хтели да критикујете буџет и да искажете своје негодовање због постојања којекаквих фашистоидних организација у Србији, прича о овој породици потпуна је бесмислица.
ivana23 ivana23 22:38 15.12.2009

Re: Tако се то не ради

I vrlo cesto takva porodica koja zivi 'nenormalan' zivot jer je skoro 24 sata pred kamerama dozivi krah iz nekog razloga.


Jon & Kate Plus 8.

CBS News
sentinel26 sentinel26 22:54 15.12.2009

Napiši ti kako se to radi

mirelarado
Мислим, тако се не пише пост, Сентинел.
Ако сте хтели да се заложите за наталитет у Србији, баптисти са деветнаесторо деце, који се издржавају учешћем у ТВ ријалити шоу програму нису добар пример.
Ако сте хтели да критикујете буџет и да искажете своје негодовање због постојања којекаквих фашистоидних организација у Србији, прича о овој породици је потпуна бесмислица.

Tako se ne čita napisani tekst Mirelarado.

Rijaliti šou je stigao u pomoć tek sa 18-om bebom..

Učešće u rijaliti šou nije ni nečasno, ni krivično djelo. Ogroman je broj ljudi na zemaljskoj kugli se izdržavaju učešćem u proizvodnji rijaliti šoua ..

To što su postali baptisti takodje nije nečasno, ni neljudsko djelo...

Ja nemam rang listu vjerskih organizacija i one su u mojem životu igrale sasvim sporednu i nebitnu ulogu..

Vrlo dobro znam da je ova porodica kojim slučajем pristupila nekoj muslimanskoj vjerskoj organizaciji, da bi ovdje zagrmjela peticija da se skine tekst sa bloga..

Možete vi slobodno da demantujete da je Srbija uspješna u proizvodnji organizacija koje sam ja pominjao..

Priča "besmislena" a komentar smislen... Dobro je...

ПС. И ако имате какве инструкције о писању постова о буџету и расипању народних пара пошаљите ми, (или их објавите ) пошто ја ни послије великог броја сличних не научих како се то ради...

sentinel26 sentinel26 23:14 15.12.2009

Re: Tако се то не ради

ivana23
I vrlo cesto takva porodica koja zivi 'nenormalan' zivot jer je skoro 24 sata pred kamerama dozivi krah iz nekog razloga.
Jon & Kate Plus 8.
CBS News
Doživjele su krah i mnogobrojne porodice sa jednim djeteteom i mnoge bez djece, pa to nije postala referenca za izvodjhenje zaključaka o tome treba li ili ne treba otvoriti priču o natalitetu u skorijoj ili daljnjoj budućnosti..

Ja baš ne bih da se bavim proročanstvom, ima ovdje na blogu uspješnih u tome, ali ne vjerujem da će se ovoj porodici desiti nešto katastrofično..
Oni ipak bolje žive od matetrijalno prosječnih porodica u Srbiji..
mirelarado mirelarado 23:25 15.12.2009

Re: Тако се то не ради

Спиновање није одговор, Сентинел. Не осуђујем ја ту породицу, већ то како је истичете као пример. Пример за шта, заправо? Очито не знате ни сами. Фашистоидне организације у Србији осуђујем, свој бунт исказујем јавно, кад год ми се укаже прилика. Ваш пост није никаква осуда, јер породице с много деце нису средство борбе против таквих организација у Србији.

И да, пост вам је бесмислен, шта ја ту могу. Осим ако вам једини циљ није да што чешће објављујете, без обзира на смисао. И тада је боље објавити неки музички клип са Јутјуба, можда и са речима песме, него ово.
scabies scabies 23:28 15.12.2009

Re: Tако се то не ради

Molim vas da mi objasnite vezu između tih organizacija, pada nataliteta u Srbiji i porodice sa devetnaestoro dece. Jedina veza koju ja vidim je to što se te organizacije zalažu za što brojnije srpske porodice i što su iskreno zabrinuti nad činjenicom da je Srba sve manje.
sentinel26 sentinel26 23:47 15.12.2009

Re: Tако се то не ради

scabies
Molim vas da mi objasnite vezu između tih organizacija, pada nataliteta u Srbiji i porodice sa devetnaestoro dece. Jedina veza koju ja vidim je to što se te organizacije zalažu za što brojnije srpske porodice i što su iskreno zabrinuti nad činjenicom da je Srba sve manje.



Mladi anti-"baptisti" Srbije u akciji za veći natalitet.

Naredne pohvale tim organizacijama napišite negdje drugdje a ne kod mene.
scabies scabies 23:51 15.12.2009

Re: Tако се то не ради

Naredne pohvale tim organizacijama napišite negdje drugdje a ne kod mene.
Organizacije nisam hvalila, niti mislim da iko normalan ima šta pohvalno za njih da kaže. Ja sam samo rekla da ne vidim njihovu vezu sa natalitetom u Srbiji, a ni sa porodicom koju pominjete. Molila sam da mi objasnite vezu, ako hoćete.
A da oni prednjače u strahu od izumiranja Srba, šta je tu novo? Ili pohvalno?
sentinel26 sentinel26 00:09 16.12.2009

Re: Тако се то не ради

mirelarado
Спиновање ...
.. Ваш пост није никаква осуда, јер породице с много деце нису средство борбе против таквих организација у Србији.
Kakvo genijalno otkriće..
Vi ste dosta uspješni u bezobrazluku.

Napisao sam i ponoviću hiljaduijednom, uz protivljenje hiljadu i jedne mirele da se ona porodica diči brojem djece a da se Srbija sa očajnim natalitetom, može podičiti brojem onakvih organizacija..

Onu porodicu tamo namjerno sam izabrao jer želim uskoro da otvorikm temu o natalitetu u ovdašnjoj sredini.

A ove organizacije sam takodje namjerno pomenuo uinat grupi blogera njihovih simpatizera.

И да, пост вам је бесмислен, шта ја ту могу. Осим ако вам једини циљ није да што чешће објављујете, без обзира на смисао. И тада је боље објавити неки музички клип са Јутјуба, можда и са речима песме, него ово.
Jeste to mi je cilj.
Izgleda da sam ga postigao čim jedna osoba sa smislenošću više puta komentariše "besmisleni tekst"...

Na kraju i nešto dobro - osudili ste mene a nijeste porodicu... Blago njima a teško si ga meni sada..
scabies scabies 00:16 16.12.2009

Re: Тако се то не ради

Napisao sam i ponoviću hiljaduijednom, uz protivljenje hiljadu i jedne mirele da se ona porodica diči brojem djece a da se Srbija sa očajnim natalitetom, može podičiti brojem onakvih organizacija..
Ako je bila poenta uporediti bilo šta (ili bilo čiji ponos) sa brojem tih organizacija (nisam primetila da se Srbija baš ponosi njima), imali ste toliko drugih primera, niste morali po Americi da tražite. Eto, na primer, moji roditelji imaju neuporedivo manje dece, ali su vrlo ponosni na svoju decu.
sentinel26 sentinel26 00:40 16.12.2009

Re: Тако се то не ради

scabies
..a da se Srbija sa očajnim natalitetom, može podičiti brojem onakvih organizacija..
...(nisam primetila da se Srbija baš ponosi njima ),
Ima li ovdje kakve razliuke ?

Ja nijesam opisivao da se Srbija ponosi, već sam napisao (svoje mišljenje ) da se Srbija može podičiti i to brojem... samo brojem... ne i kvalitetom.. ali ima vremena...

Slab si ti majstor podmetanja..
mirelarado mirelarado 00:41 16.12.2009

Re: Тако се то не ради

sentinel26
Napisao sam i ponoviću hiljaduijednom, uz protivljenje hiljadu i jedne mirele da se ona porodica diči brojem djece a da se Srbija sa očajnim natalitetom, može podičiti brojem onakvih organizacija..


Узрочно-последична веза између наталитета и броја фашистоидних организација не постоји. Ту понављање не помаже. Ваш се противник не зове Мирела Радосављевић, зове се... логика.
sentinel26 sentinel26 01:27 16.12.2009

Re: Тако се то не ради

mirelarado
sentinel26
Napisao sam i ponoviću hiljaduijednom, uz protivljenje hiljadu i jedne mirele da se ona porodica diči brojem djece a da se Srbija sa očajnim natalitetom, može podičiti brojem onakvih organizacija..
Узрочно-последична веза између наталитета и броја фашистоидних организација не постоји. Ту понављање не помаже. Ваш противник се не зове Мирела Радосављевић, зове се... логика.
Mirela nijesi se kvalifikovala još za profesora logike..
Pogotovu kada je riječ o mogućoj "uzročno-posledičnoj vezi" brojki... Riječ je o uspjesima izraženim brojkama ...
I dalje hoćeš da se igraš podmetanja..?

Ne može se svaki uspjeh izraziti brojkom, ali trolovanje teme može, ovi koji su se takmičili u broju trol-postova kod mene znaju da sam ja često koristio svoje pravo da ih zaustavim u tome..

Hoćeš možda i ti da izigravaš advokata simpatizerima onih organizacija koje je pogodila konstatacija u čemu smo veoma uspješni...
mirelarado mirelarado 01:51 16.12.2009

Re: Тако се то не ради

sentinel26
Mirela nijesi se kvalifikovala još za profesora logike..
Pogotovu kada je riječ o mogućoj "uzročno-posledičnoj vezi" brojki... Riječ je o uspjesima izraženim brojkama ...
I dalje hoćeš da se igraš podmetanja..?


Пошто не можете ничим да оправдате властити пост, тролујете преласком у лични напад и вређање, па то је смешно! Узрочно-последичних веза треба да се држе сви који хоће да пишу смислене текстове, за то није потребно бити професор логике.
Управо неумесним поређењем баба и жаба, броја нечије деце и броја онаквих организација у Србији, умањујете озбиљност овог потоњег проблема. Када протестујем против деловања таквих организација, циљ ми је да приморам државу да их осуди, да спречи насиље на улицама, да према њима примењује закон, а не да терам инат њиховим симпатизерима. То је бескорисно и неозбиљно.
sentinel26 sentinel26 02:03 16.12.2009

Re: Tако се то не ради

scabies
Naredne pohvale tim organizacijama napišite negdje drugdje a ne kod mene.
Organizacije nisam hvalila, niti mislim da iko normalan ima šta pohvalno za njih da kaže. Ja sam samo rekla da ne vidim njihovu vezu sa natalitetom u Srbiji, a ni sa porodicom koju pominjete. Molila sam da mi objasnite vezu, ako hoćete.
vs
scabies
Jedina veza koju ja vidim je to što se te organizacije zalažu za što brojnije srpske porodice i što su iskreno zabrinuti nad činjenicom da je Srba sve manje

"Izumiranje" nije povezano s natalitetom..
scabies scabies 02:07 16.12.2009

Re: Tако се то не ради

Stvarno ne razumem šta ste pokušali da kažete?
Da izumiranje Srba nije povezano sa natalitetom? Mene su u školi učili da ako je nizak natalitet, odnosno ako je negativan prirodni priraštaj populacija će izumreti. Šta tu nije istina?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:42 15.12.2009

stani

sad sam procitala tekst i ne mogu da verujem da ti mislis da ovaj par treba da bude neki primer svima?
pa tamo odakle su oni treba da se bezi glavom bez obzira.
reko ti drug clan da ja to poznata transverzala recommended za izbegavanje u sirokom luku.
ja zivim u teksasu i jedino sto mene ne sprecava da pobegnem odavde je cinjenica da zivimo u gradu koji je universitetski gde od 86 000 stanovnika 49 000 hiljada su studenti a ostalo narod sa svih strana sveta, pa nema sanse da ovakva porodica bude role model.
sentinel26 sentinel26 23:07 15.12.2009

Re: stani

njanja_de.manccini
sad sam procitala tekst i ne mogu da verujem da ti mislis da ovaj par treba da bude neki primer svima?

Stani ti Njanja, budi ljubazna pa pronadji tu rečenicu gdje sam ja napisao to što ti tvrdiš ili si možda čitala moje misli.

Da si pročitala sve kako je napisano bez tudjih dodataka sigurno ne bi mogla da izvedeš takav zaključak.

Ova porodica nije model ni u onoj tamo sredini pa ne mislim da može da može da bude model kod nas..

pa tamo odakle su oni treba da se bezi glavom bez obzira. .
Nikome nijesam predložio da ide tamo..

Drug.član nije nikakva referenca iz koje se mogu crpjeti vjerodostojne informacije, a pogotovo njegovo vidjenje postanka ovoga svijeta i sistema na njemu..a najmanje njegovi prijedlozi za rješenje problema...

I odavde su mnogi pobjegli glavom bez obzira, više od 120.000 fakultetski obrazovanih ljudi je otišlo glavom bez obzira i nijedan nije iz porodice sa 19-oro djece..

Utješno, nema šta.. za diku i ponos...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:59 15.12.2009

Re: stani

Stani ti Njanja, budi ljubazna pa pronadji tu rečenicu gdje sam ja napisao to što ti tvrdiš ili si možda čitala moje misli.

ivana ti rekla evo odma ispod ovog mog posta. uostalom po tvojim odgovorima se vidi sta zastupas pa ne razumem sto se ljutis sto sam te shvatila sta hoces da kazes.
Drug.član nije nikakva referenca iz koje se mogu crpjeti vjerodostojne informacije, a pogotovo njegovo vidjenje postanka ovoga svijeta i sistema na njemu..a najmanje njegovi prijedlozi za rješenje problema...


izvini ali drug clan je ovde skroz u pravu jer je taj pojas na jugu amerike poznat kao bible belt i on to nije izmislio vec ti kaze cinjenicu.

I odavde su mnogi pobjegli glavom bez obzira, više od 120.000 fakultetski obrazovanih ljudi je otišlo glavom bez obzira i nijedan nije iz porodice sa 19-oro djece..

to sto je iz Srbije pobeglo toliko njih nema veze sa ovom porodicom i njihovim nacinom zivota. stvarno ne razumem paralelu.
sentinel26 sentinel26 00:28 16.12.2009

Re: stani

njanja_de.manccini
Stani ti Njanja, budi ljubazna pa pronadji tu rečenicu gdje sam ja napisao to što ti tvrdiš ili si možda čitala moje misli.
ivana ti rekla evo odma ispod ovog mog posta. uostalom po tvojim odgovorima se vidi sta zastupas pa ne razumem sto se ljutis sto sam te shvatila sta hoces da kazes.

Ivana nema ovlašćenje za zastupanje drugih na mojem blogu, dobila je odgovor - ponovljeno objašnjenje za naslov..
Ako se nekome ne svidja - žao mi je... neću da ga mijenjam..

Više od 19 puta sam napisao - demantovao da mi to nije namjera ali vi nemate za šta drugo da se uhvatite i to vam je najzgodnije..

Slobodno vi uzmite DrugaČlana za savjetnika i informatora..

I odavde su mnogi pobjegli glavom bez obzira, više od 120.000 fakultetski obrazovanih ljudi je otišlo glavom bez obzira i nijedan nije iz porodice sa 19-oro djece..

to sto je iz Srbije pobeglo toliko njih nema veze sa ovom porodicom i njihovim nacinom zivota. stvarno ne razumem paralelu.

Ovo je bio moj odgovor na poruku da iz njihove sredine treba bježati glavom bez obzira komentatoru koji nije obrazložio da li to bježanje ima kakve veze sa ovom porodicom...

Naravno vi mislite da možete ovako da savijete dio rečenice u omot i da ga prodate kao ispravnu robu..

A da li je neko od ovih koji su pobjegli odavde pobjegao zbog ovakvih organizacija to ostavljam tebi da istražiš i napišeš... a ja ću možda napisati komentar.


dragoljub92 dragoljub92 00:39 16.12.2009

Re: stani

Stani ti Njanja, budi ljubazna pa pronadji tu rečenicu gdje sam ja napisao to što ti tvrdiš ili si možda čitala moje misli.

Da si pročitala sve kako je napisano bez tudjih dodataka sigurno ne bi mogla da izvedeš takav zaključak.

Ova porodica nije model ni u onoj tamo sredini pa ne mislim da može da može da bude model kod nas..

sentinel,ovim si me sad doveo u bludnji,štono bi rekla bivša braća i sestre,kavu si reakciju očekivao navodeći jedan ekstrem kao primer i još ga prokomentarisao rečenicom-tako se to radi?
ja nisam nikakav profesor ili nastavnik srpskog jezika,jedina veza između mene i jezičara je olovka,naime i moja i njihova profesija koristi tu alatku ali na sasvim različit način.esad,zašto mi je potreban ovaj uvod.zato što sam kao ljubitelj književnosti,iskustveno ne naučno,došao do znanja da se rečenica - tako se to radi - upotrebljava kad se hoće da predstavi nečiji rad kao dobro pa kažeš nekom - el viš,tako se to radi ili negativno ,kad neko nešto uprska i pokvari pa se ironično kaže - el višt tako se to radi.ne znam za treći način upotrebe ovakve rečenice,moguće je i da sam i pored pročitanih ,odokativnom metodom donet zaključak na osnovu broja kupljenih knjiga sam dodao još dve pozajmljene i tako došao do broja oko dve tisuće raznoraznih,tematskih sadržaja,knjiga.sad tu se usput izgubilo moje znanje praqvopisa,pošto sam od srednje na ovamo olovku skoro isključivo upotrebljavao na način prigodan mojoj profesiji a ne prigodan za pisanje raznoraznih sastava na književne ili naučne teme.uz sve ovo nije mi na ruku išla ni česta promena pravopisa,možda se varam ali mi se čini da je za ovih mojih 52 godine pravopis tri puta menjan ,oodrađivan ili dorađivan isto mu dođe.
daklem koji stav ti zastupaš? u početku su tvoji odgovori na komentare bili da je ovo pozitivan primer,zašta,neznam.sad navodiš da ovo nije primer nigde.ako nešto nije primer za nigde ,onda je to ekstrem,ili ne?
mislim da si želeo da se povede razgovor o tome koliki bi broj dece bio društveno poželjan kod nas ,pošto nam je natalitet u debelom minusu.ali kako doći do toga navodeći kao primer porodicu sa 19 deteta.onda si navodeći ekstrem kao primer dobio i ekstremne odgovore i sad banuješ ljude jer ti se ne sviđaju njihovi ekstremni odgovori na eksremni primer.
ja lično mislim da si naveo neku porodicuu evropi sa dece 3-4,ameriga je nešto drugo,nije nikakav parametar za nas evropljane,onda bi verovatno dobio raspravo u kojoj bi se došlo do koliko dece brojčano je prihvatljivo u današnjim uslovima za evropsku porodicu,nikako za srpsku jer kod nas ,sad je i dece 1 prevelik broj.
daklem da već jednom zaključim ako postaviš ekstrem kao primer dobićeš ekstrem kao odgovor,pa još kad napišeš rečenice cirirane gore,onda tek sve izgubi smisao.
jeste podugačak ovaj moj komentar ali neke situacije jednostavno ne dozvoljavaju lakonske komentare,jednostavno nisu mogući.
ps
kao što uvek ponekad ali zato često ni sad nisam vršio nikakve naknadne korekcije što gramatičeskoga što pravopisaijeg što tipfelerskog dela jer me jednostavno mrzi da sad ovolki čaršaf češljam otponovo :)

sentinel26 sentinel26 01:02 16.12.2009

Re: stani

dragoljub92
sentinel,ovim si me sad doveo u bludnji,štono bi rekla bivša braća i sestre,kavu si reakciju očekivao navodeći jedan ekstrem kao primer i još ga prokomentarisao rečenicom-tako se to radi?
Ne znam za tebe ali većinu ovih blogera nijesam ja doveo u zabludu. neki od njih žive u zabludama od djetinjstva..

Ta porodica se tek u trećoj godini braka odlučila za radjanje djece, nije napravila plan ni za 9-oro ni za 19-oro, već samo za radjanje djece bez ograničavanja... da ne opisujem dalje..
Postavili su sebi neki uzvišeni cilj i ostvarili ga... Ja nijesam saznao za bolji način da se dodje do broja od 19-oro djece... Zato sam stavio takav naslov..

A ni ovi/e blogeri/ke nijesu ukazali da oni/e znaju neki bolji, drugačiji način za dostignuće brojke 19..

Jedan dio komentatora unaprijed poručuje da ne žele otvaranje priče o natalitetu.. i šta sam i ja kriv..

Dozvolićeš da je ipak moje diskreciono pravo da odredjujem naslov...
ps kao što uvek ponekad ali zato često ni sad nisam vršio nikakve naknadne korekcije što gramatičeskoga što pravopisaijeg što tipfelerskog dela jer me jednostavno mrzi da sad ovolki čaršaf češljam otponovo :)
Ja nijesam do sada imao problema u čitanju tvojih tekstova, niti sam protestovao, tako da znaš da to meni ne smeta..
scabies scabies 01:11 16.12.2009

Re: stani

Postavili su sebi neki uzvišeni cilj i ostvarili ga...
Vidite, mislim da to mišljenje i jeste razlog za ovakve komentare, malo je onih koji su se složili sa Vama da je u pitanju uzvišen cilj. Ja mislim da ta deca odrastaju u internatu, a ne u porodici. Činjenica da su u krvnom srodstvu sa licima koja brinu o njima, ništa ne menja. Koncept savremene zdrave porodice podrazumeva više od obezbeđivanja dovoljno hrane, kreveta, čistog veša i minimuma obrazovanja.
Ja nijesam saznao za bolji način da se dodje do broja od 19-oro djece...
Pa dobro, svima nam je jasno da je za devetnaestoro dece potrebno ići redom i praviti jedno po jedno.
dragoljub92 dragoljub92 01:21 16.12.2009

Re: stani

Ne znam za tebe ali

ja i dalje ne znam kakvu si to poruku hteo da pošalješ meni ili bilo kome na blogu ovom pričom o porodici sa 19 storo dece.
jer nije pozitivan nije negativan nije ekstreman ....pa kakav je to uzorak?
onda se dođe do onog čuvenog blogerskog

devetnestoro dece,čemu?

a ovo o pismetos vs nepismetost je moj doprinos u borbi protiv onijeh sa uskijem shvatanjima o upotrebi standardnog(ili književnog ) jezika u meobaveznoj komunikaciji.
sentinel26 sentinel26 01:42 16.12.2009

Re: stani

scabies
Postavili su sebi neki uzvišeni cilj i ostvarili ga...
Vidite, mislim da to mišljenje i jeste razlog za ovakve komentare, malo je onih koji su se složili sa Vama da je u pitanju uzvišen cilj.
Napisao sam da je to njihov uzvišeni cilj a ne opšti, svačiji !

Ja takodje smatram da je radjanje i podizanje djece uzvišeni cilj.... Ne sporim vama pravo da na to gledate drugačije..
... Koncept savremene zdrave porodice podrazumeva više od obezbeđivanja dovoljno hrane, kreveta, čistog veša i minimuma obrazovanja. .
O tom konceptu vi napišite nešto više, naročito kako se do njega došlo, gdje se i kako on sprovodi, rado ću pročitati...

Da možda taj "koncept zdrave porodice" ne podrazumijeva i kupovinu kapuljača za glavu i šarenih šalova za bradu i učenje pjesmica .. "Brankice.. silovaćemo te... možeš da nam ... "

Siroti Džoš ima 22 godine a još nije stekao sličnu naobrazbu.. Ima vremena , nikad nije kasno...




scabies scabies 01:55 16.12.2009

Re: stani

Napisao sam da je to njihov uzvišeni cilj a ne opšti, svačiji !
Vidim da se vi bolje služite podmetanjem. Mislite da je mera uzvišenosti cilja doživljaj onog ko postavlja sebi cilj. Neće biti. Oni su postavili cilj oko kog se Vi i oni slažete da je uzvišen. Mi ostali ne vidimo ništa uzvišeno u cilju da se rodi 19oro dece. Ovde su izneta i medicinska objašnjenja zašto to nije poželjno.
Ja takodje smatram da je radjanje i podizanje djece uzvišeni cilj.... Ne sporim vama pravo da na to gledate drugačije..
Ja smatram da svako može da napravi dete, ali da su retki oni koji su uspeli da naprave Čoveka. I da je više učinio onaj ko je napravio čoveka (pa makar i ne bio biološki roditelj), nego oni koji su nepromišljeno rasipali svoj genetski materijal.

Da možda taj "koncept zdrave porodice" ne podrazumijeva i kupovinu kapuljača za glavu i šarenih šalova za bradu i učenje pjesmica .. "Brankice.. silovaćemo te... možeš da nam ... "
A ovo podmetanje je jako ružno i nečasno.
sentinel26 sentinel26 02:21 16.12.2009

Re: stani

scabies
. Mi ostali ne vidimo ništa uzvišeno u cilju da se rodi 19oro dece. Ovde su izneta i medicinska objašnjenja zašto to nije poželjno..
Koji su to "Mi ostali" - koliko je tih koje ti zastupaš ?

Nijesam pokazao interesovanje da saznam šta je uzvišeni cilj te grupe koju zastupaš.. niti sam spreman da ga prihvatim kao obrazac.., kao što ni ja vama nijesam nudio ni nametao ovaj slučaj kao gotov obrazac već kao slučaj iz kojega se može izvući dosta pozitivnih, korisnih pouka..
Ima onih koji nijesu spremni da ih vide.. prividjaju im se odmah neke sekte i slično..

Vidio sam ta medicinska objašnjenja i zahvalio se autoru, ne moraš i ti...

Čekam da pročitam nešto o tom vašem "konceptu zdrave porodice"...

scabies scabies 02:34 16.12.2009

Re: stani

Koji su to "Mi ostali" - koliko je tih koje ti zastupaš ?
Da li je poenta da se hvatate za svaku nebitnu reč da biste odvratili pažnju sa suštine? Dobro, trudiću se da se precizno izražavam. A ovo "mi ostali" je trebalo biti skraćenica za sve koji su na ovom blogu izrazili neslaganje sa uzvišenim primerom koji ste naveli.

slučaj iz kojega se može izvući dosta pozitivnih, korisnih pouka..
Zašto onda ne budete još samo malo milosrdni, pa nama sa slabijim sposobnostima objasnite koje su to brojne (znam da ste rekli dosta a ne brojno, nema potrebe da se sad za to uhvatite) prednosti i korisne poruke?

Vidio sam ta medicinska objašnjenja i zahvalio se autoru, ne moraš i ti...
Oh, nemojte mi uskraćivati pravo da se pristojno zahvalim autoru komentara koji mi je otkrio te medicinske aspekte problema, uvek me raduje da nešto novo naučim. Problem je što vi niste shvatili (ili ste neviđeno tvrdoglavi) rizike po život i zdravlje majke i bebe.

Čekam da pročitam nešto o tom vašem "konceptu zdrave porodice"...
Ja sam ovde ponešto već i rekla o tom konceptu, kao i mnogi drugi, potrebno je samo pažljivo čitati. A ako čekate da objavim knjigu, obavestiću Vas čim izađe iz štampe.
Za početak, možete sprovesti mali ogled (uopšte me ne zanimaju rezultati, ali Vas bi trebalo): pitajte Vašu decu da li su zadovoljna svojim detinjstvom i onim što ste im pružili, pitajte šta Vam zameraju i da li postoji nešto što Vam nisu oprostili, pitajte za šta su Vam najviše zahvalni. Ako taj razgovor budete mogli da vodite bez nelagode i ako obradite odgovore koje dobijete, biće vam mnogo jasnije šta je zdrava porodica. Nadam se.
sentinel26 sentinel26 03:20 16.12.2009

Re: stani

scabies
Za početak, možete sprovesti mali ogled (uopšte me ne zanimaju rezultati, ali Vas bi trebalo): pitajte Vašu decu da li su zadovoljna svojim detinjstvom i onim što ste im pružili, pitajte šta Vam zameraju i da li postoji nešto što Vam nisu oprostili, pitajte za šta su Vam najviše zahvalni. Ako taj razgovor budete mogli da vodite bez nelagode i ako obradite odgovore koje dobijete, biće vam mnogo jasnije šta je zdrava porodica. Nadam se.
Konačno se otkriva pravi stručnjak za zdravu porodicu.
Ako si slučajno profesor porodičnog prava iz perioda kada je marksizam bio važniji od Abu Dabija, čisto sumnjam da bi koji student dobio veću ocjenu od 6... i to veoma teško..

A sad da probam ja - bar za 5,5.

Pitao sam - rekli da su zadovoljni jer su vidjeli i mnogo nepovoljnijih uslova.

Kažu da nemaju šta da mi zamjere, pa nemaju šta ni da mi oproste - moguće i da lažu.

Neću (zinat ) da ih pitam jesu li zahvalni za bilo šta - Završili su fakultete, obišli su zemaljsku kuglu, naučili nekoliko svjetskih jezika, dobar posao, zadovoljni platama, imaju kuće, stanove, na krovu kuće solarne kolektore da ne zavise više od države za energiju, hoće li je biti i po kojoj cijeni, pa unuci stigli,..
scabies scabies 20:53 16.12.2009

Re: stani

Ako si slučajno profesor porodičnog prava iz perioda kada je marksizam bio važniji od Abu Dabija, čisto sumnjam da bi koji student dobio veću ocjenu od 6... i to veoma teško..
Pored porodičnog prava postoji i psihologija porodice. A stav da li je važnije pravo od psihologije je stvar ličnog izbora, koji mnogo govori o čoveku.

Neću (zinat ) da ih pitam jesu li zahvalni za bilo šta - Završili su fakultete, obišli su zemaljsku kuglu, naučili nekoliko svjetskih jezika, dobar posao, zadovoljni platama, imaju kuće, stanove, na krovu kuće solarne kolektore da ne zavise više od države za energiju, hoće li je biti i po kojoj cijeni, pa unuci stigli,..
Stvarno nisam ni tražila ni očekivala odgovor, ali kad ste već pomenuli... Ako mi dozvolite, nadovezala bih se na ovo što ste napisali, a Vi slobodno brišite ako smatrate za neumesno.
Na osnovu ovoga što ste izneli kao razlog za zadovoljstvo Vaše dece moglo bi se zaključiti da su u pitanju realizovani i zadovoljni ljudi. To je lepo. I to verovatno znači da ste im Vi pomogli da ostvare svoje želje i podržali ih u njihovim izborima. (Pretpostavljam da im niste odredili koliko jezika treba da nauče, šta da studiraju, gde da putuju, kad i sa kim da stupe u brak...)

A sad da to primenimo na ove Drugare.
Da li ta deca uopšte znaju da je u životu moguće (želeti) postati sportista, umetnik, književnik, pilot, advokat, lekar, astronaut, programer, učitelj...? Da li znaju, i mnogo važnije da li imaju izbora, da je moguće poželeti da se nauči neki strani jezik, da se odputuje, da se zaljubi, da se istražuje i uči o prirodi i društvu...? Ili je maksimalan domet njihovih izbora da li će svirati flautu, harfu ili violinu?

Nije greh ne ispuniti detetu želje (čak i ako je moguće), ali je strašan greh ne dozvoliti detetu da želi. A čovek odrastao u mraku (bukvalno mislim) ako od drugih ne bude saznao da postoji vid, nikad neće poželeti da vidi!
Da li je sada nešto jasniji savremeni koncept vaspitavanja? Svet se mnogo promenio u zadjih sto godina. Danas život pruža mnogo mogućnosti i neophodno je da roditelji ne sputavaju, ako već ne mogu da podrže, svoje dete da pronađe svoj put i da ide za svojim ciljevima. Život nema reprizu! I možda čovečanstvo ništa nije izgubilo ako pojedincu ne pružimo šansu da postane umetnik, sportista, naučnik, prodavac novina, nebitno... Ali pojedinac mnogo gubi ako mu se ne pruži mogućnost da ovaj jedan jedini ovozemaljski život proživi kako želi. Ili još gore, ako ne zna da postoje izbori.

Ne znam da li sam pojasnila i uviđam da je konfuzno napisano, ali trenutno nemam više vremena da se posvetim ovoj temi.
Ako imate nekih pitanja, verovatno ću tek sutra biti u mogućnosti da odgovorim.
Pozdrav!
drug.clan drug.clan 21:49 17.12.2009

Re: stani

Drug.član nije nikakva referenca iz koje se mogu crpjeti vjerodostojne informacije, a pogotovo njegovo vidjenje postanka ovoga svijeta i sistema na njemu..a najmanje njegovi prijedlozi za rješenje problema...



je li senti a sto ti tako o meni dok ja nisam tu? <_<

za razliku od tebe ja svoje vidjenje sveta baziram na onome sto sam video i doziveo u tom svetu ziveci vise decenija kao gradjanin sveta (ili gradjanin bez stalnog mesta prebivalista) na 4 kontinenta

moj svet se ne zavrsava iza horizonta na liniji prevlaka - ada bojana pa sam putujuci i ziveci po tom svetu video svakakve prirodne lepote i ruznoce, pojave, ideologije, dogme, religije, probleme, sisteme i resenja o kojima mogu da govorim
mene bas zanima na cemu ti baziras svoje vidjenje i uzimanje ove porodice kao svetli primer?

(i mani se price kako ti njih nisi spomenuo kao svetli primer je tvoj naslov "tako se to radi" i opaska da su zaluzili nobelovu nagradu jasno pokazuju sta si mislio)
ivana23 ivana23 23:18 15.12.2009

Sentinel,

Ponavljate uporno da nigde ne pise da doticna porodica treba da bude model, uzor... ali pogledajte svoj naslov - Tako se to radi, on jasno sugerise vas stav, zbog cega se blogeri fokusiraju na njega u svojim komentarima.
sentinel26 sentinel26 23:54 15.12.2009

Re: Sentinel,

ivana23
Ponavljate uporno da nigde ne pise da doticna porodica treba da bude model, uzor... ali pogledajte svoj naslov - Tako se to radi, on jasno sugerise vas stav, zbog cega se blogeri fokusiraju na njega u svojim komentarima.
U jednom odgovoru AD napisao sam obrazloženje naslova - onaj koji želi 19-oro djece radi tako ili slično ili vi možda znate neki bolji način da se dodje do te brojke...
Ako ste htjeli da sugerišete provokativnost naslova - ne priznajem i tačka..

Ovaj bračni par misli da treba i da može tako.. Do sada je imao uspjeha...


Exitus Letalis Exitus Letalis 01:10 16.12.2009

Re: Sentinel,

U jednom odgovoru AD napisao sam obrazloženje naslova - onaj koji želi 19-oro djece radi tako ili slično ili vi možda znate neki bolji način da se dodje do te brojke...
Ako ste htjeli da sugerišete provokativnost naslova - ne priznajem i tačka..

senti, svađaš se više sam sa sobom, nego što odgovaraš nama.

da je u srbiji natalitet mali, znaju i vrapci na grani.
naravno, znamo i zašto je tako.
ali nije uvek samo iz ekonomskih razloga.

u bogatim zemljama, pretežno evrope, takođe su sve češće porodice sa jednim detetom, dva psa i tri automobila.

što je sredina prosvećenija, bez obzira u kakvom blagostanju živi, porodica se planira.
stihijsko rađanje dece je pluskamperfekt.
sem tamo gde su jako izražene religiozne zajednice i gde im popovi i razni propovednici sole pamet.

usput rečeno, ova porodica, nadam se da neću morati da se vraćam na istu, je primer ne kako treba, nego kako baš ne treba.
jer i sam vidiš šta i kako rade sa svojom decom, šta im uskraćuju, kako ih obrazuju... etc.
pa, toj deci su uskraćena osnovna prava na slobodu kretanja, govora i mišljenja.

šta misliš, hipotetički gledano, kakva bi se ponašala ta deca, neka od njih, da na primer, odu u njujork na godinu dana il nedajbože u pariz, amsterdam, rim ...
mislim da bi bilo ko u onom filmu "the gods must be crazy" kada je bušmana u pustinji pronašao bocu koka kole bačenu iz aviona, i veruje da je to dar s neba i kreće "na kraj sveta" da je baci....


sentinel26 sentinel26 01:49 16.12.2009

Re: Sentinel,

EL,
Ja nijesam stručnjak za hipotetiku - šta bi bilo kad bi bilo, da odu ta djeca u Njujork ili na Aljasku ili da obidju neki kafić na Obilićevom vencu, ili....

Mani se te priče, šta je sve njima "uskraćeno", postaje dosadno...i to kao da je ovoj djeci širom svijeta mnogo manje uskraćeno...Nemoj bar ti da me zasmijavaš..
Exitus Letalis Exitus Letalis 02:18 16.12.2009

Re: Sentinel,

Nemoj bar ti da me zasmijavaš..

pa, ako si tako shvatio moje postove, ok, neka te zasmejavam.
ja samo pokušavam da kažem da ako je povod postavljanje ove porodice bio da kažeš kako je natalitet u srbiji
nikakav (za šta me baš briga, iskreno), mislim da i pogrešnu ilustraciju stavio.
s druge strane, i dalje mislim da su deci, toj, te porodice, uskraćena sva moguća prava.
u nekoj drugoj zemlji bi im oduzeli decu.
gde to bre ima da deca ne mogu da se druže sa drugom decom.
da imaju ovakva ili onakva ograničenja...
jel si ti tvoju decu vaspitao tako?
s čim se ovde slažeš a s čim ne slažeš?

od mnogo navedenih stvari koje smo ovde pročitali od raznih komentatora, a sa kojima se uglavnom slažem,
veći problem je i zdravlje te žene i posvećenost roditelja deci...
sve si iščitao, vidim, pa reci, piše li gde da mogu da čitaju, recimo, hari potrera, ako žele, razume se...
da li mogu da idu na skijanje sa drugom decom, letovanje, whatever...
u čemu se sastoji lepota njihovog detinjstva?
šta znači sreća je imati ovakvu porodicu?
rodbina se ne bira, nažalost, prijatelji da.
bliži su mi neki prijatelji od neke rodbine.

i to što nisi stručnjak za "hipoteke", odnosno da ne možeš neku situaciju da zamisliš, pa, to ti ne verujem.
svako to može.
u raznim primerima.

to jest, kažem ti, onako hipotetički gledano, kako bi izgledao izlazak kroz prozor na 10 spratu umesto kroz vrata?
a ti kažeš - nisam stručnjak za hipoteku.
ma, ajde.
nego ovde prosto nemaš argumenata.
i teško ti je da priznaš pa sam više od svih troluješ.
jednostavno, loš primer za možda dobru nameru.

p.s. i nismo pričali o deci sveta i šta im je sve uskraćeno.
nismo pričali o deci koja nemaju mogućnsti, već o deci koja imaju mogućnosti ali su im uskraćene voljnom zatucanih roditelja.
toliko i lahka noć...
sentinel26 sentinel26 02:55 16.12.2009

Re: Sentinel,

Exitus Letalis
pa, ako si tako shvatio moje postove, ok, neka te zasmejavam.
ja samo pokušavam da kažem da ako je povod postavljanje ove porodice bio da kažeš kako je natalitet u srbiji
nikakav (za šta me baš briga, iskreno), mislim da i pogrešnu ilustraciju stavio.
Nijesam još stigao do "baš me briga".
Ako imaš, daj neku bolju ilustraciju..
s druge strane, i dalje mislim da su deci, toj, te porodice, uskraćena sva moguća prava.
u nekoj drugoj zemlji bi im oduzeli decu.
Misliš u nekoj zemlji gdje su ljudska prava na višem nivou ?
Ili misliš da bi taj prvo obezbjedio bolje uslove, bolje roditelje, stripove, porno-filmove, ratove zvezda, ptičje mlijeko na cuclu iz flašice itd..
Prihvatila bi da budeš vlast u njihovom slučaju..
gde to bre ima da deca ne mogu da se druže sa drugom decom. da imaju ovakva ili onakva ograničenja... jel si ti tvoju decu vaspitao tako? s čim se ovde slažeš a s čim ne slažeš?

Ne slažem se s tobom da treba ovdje i o vaspitanju da pričamo.. Kako je ko svoju djecu vaspitao njegova je privatna stvar do momenta dok ne dodju do sukoba sa zakonom..
od mnogo navedenih stvari koje smo ovde pročitali od raznih komentatora, a sa kojima se uglavnom slažem, veći problem je i zdravlje te žene i posvećenost roditelja deci...
Evo ti ovih neznalica.
University of Arkansas Medical Centers
Napiši im odmah jednu poruku i izgrdi ih na pasja usta..
šta znači sreća je imati ovakvu porodicu?
rodbina se ne bira, nažalost, prijatelji da.bliži su mi neki prijatelji od neke rodbine.
Imaš li ti neku univerzalnu definiciju sreće ?
Napiši je molim te...za sada pouzdano znamo da su na ovim prostima neki srećni što imaju hljeba i nijesu ogradjeni žicom, a neki što imaju Nike patike... pominjem samo slučajeve u čiju iskrenost do sada niko nije posumnjao..
nego ovde prosto nemaš argumenata. i teško ti je da priznaš pa sam više od svih troluješ.
jednostavno, loš primer za možda dobru nameru.
Može biti i da je loš primjer za hrdjave namjere, ko zna, Džojka ulazi u igru u posljednja tri minuta.
p.s. i nismo pričali o deci sveta i šta im je sve uskraćeno.
nismo pričali o deci koja nemaju mogućnsti, već o deci koja imaju mogućnosti ali su im uskraćene voljnom zatucanih roditelja.toliko i lahka noć...
Ima, ima gi svakakvih...

sentinel26 sentinel26 13:27 16.12.2009

Re: Sentinel,

Exitus Letalis
..toliko i lahka noć...
Izvinjavam se, evo kada su u pitanju ljudska prava djece Duggar-ovih, ima nešto važno što moram da priznam... Prevideo sam... dogadja se...

Ta djeca su mnogo uskraćena i "oštećena" zbog toga što ih ne daju u obdaništa..

Zamislite, Duggar-ovi tamo, a dodju kandidati za gradonačelnika pa se slikaju sa njima..

Ima još jedan žešći gubitak. Zamislimo da za direktora/ku obdaništa imaju nekoga ko ne voli Deda Mraza, pa ih štiti od njegove strašne posjete, ovako su izložena velikom riziku od posjete te pošasti..
Exitus Letalis Exitus Letalis 14:17 16.12.2009

Re: Sentinel,

sentinel26
Exitus Letalis
..toliko i lahka noć...
Izvinjavam se, evo kada su u pitanju ljudska prava djece Duggar-ovih, ima nešto važno što moram da priznam... Prevideo sam... dogadja se...

Ta djeca su mnogo uskraćena i "oštećena" zbog toga što ih ne daju u obdaništa..

Zamislite, Duggar-ovi tamo, a dodju kandidati za gradonačelnika pa se slikaju sa njima..

Ima još jedan žešći gubitak. Zamislimo da za direktora/ku obdaništa imaju nekoga ko ne voli Deda Mraza, pa ih štiti od njegove strašne posjete, ovako su izložena velikom riziku od posjete te pošasti..

prethodno reče da ne možeš da zamišljaš a vidiš da možeš.

mora ti se priznati da ne odustaješ.

mogu sve to da zamislim.
i više od toga.
mogu da zamislim kad će doći dan ako se bar jedno "oslobodi" te happy family i "probije" u realan svet i život da će roditelje proklinjati ... kad tad ... il će mu sve izgledati kao onom bušmanu...

mogu da zamislim i kako će im izgledati život kad počnu da rade.
il možda neće ni da rade nikad.
možda su zaradili od tv dosta.

mogu da zamislim i gore od toga.
bolje teško.

a lepo te molim da ne odgovaraš - kad si završio medicinu, kad teologiju, da li si ti stručan za ovo ili ono...
neki od nas čitaju razne knjige, slušaju predavanja, bave se naukom ...
ne moram da odem na severni pol da bih znala da je tamo hladno.
nisam bila u dahauu a znam da je bio holokaust...
dakle, svašta se nauči čitanjem i razmišljanjem ....

ps. e da, ne mogu jedino da zamislim s kim će se ženiti/udavati ako je to ono što žele oni ili roditelji?
nadam se da neće međusobno.
Exitus Letalis Exitus Letalis 14:26 16.12.2009

Re: Sentinel,

EDIT:
bar je polovini vreme da se zaljube.
šta je s tim?
senti, ko nije bar jednom u životu voleo, nije ni živeo.
znaš, onako ...baš jako, boli te stomak, prelaziš ulicu na crveno ...
toplo/hladno oko srca... i sve to...
stvarno, šta je s tim?
ko o tome brine?
bog?
mama? tata?
kako se to suzbija, to toliko potrebno i pririodnno osećanje?
možda brom u vodu?
zana_la zana_la 05:49 16.12.2009

Ovog puta nisu moje reci...

Zamoljena sam da ne pisem svoja misljenja na ovom blogu jer ja vrednujem porodicu i brak na malo drugaciji nacin, te postujem autorovu zelju (iako je ne smatram demokratskom ni malo – iskreno sam ocekivala debatu a ne molbu da ne komentarisem; misljenja sam da ako je nesto otvoreno za komentare, onda ne bi trebalo da bude problem iako je razmisljanje suprotstavljeno autorovom – ali 'ajde sad…). No, dole navedeno je “pozajmljeno”, valjda nije i to problem:

- Razlog prevremenog porodjaja Mishelle Duggar je “preeclampsia” koja se javlja u 5 do 8 procenata trudnoca

- Sest procenata beba se radja u 6 mesecu – tezina devetnaeste bebe u porodici Duggar je 624 grama

ABC news: After 19th Baby, Michelle Duggar or Any Woman Faces Risks

Dr. Katharine Wenstrom, director of Maternal Fetal Medicine at Vanderbilt Children's Hospital in Nashville, Tenn., rattled off a list of complications, including life-threatening bleeding during birth, risk of heart attack or stroke -- all exacerbated by multiple pregnancies.
"She has an increased risk of uterine atony, or failure, of the uterus to contract after delivery, which can cause life-threatening blood loss and may require hysterectomy," said Wenstrom, who added that women who have multiple pregnancies are at risk for a condition called placenta previa. In such cases, she said, "the placenta implants over the cervix -- also associated with life threatening bleeding."
Although it seems only time is limiting the number of children that families like the Duggars can have, doctors say each pregnancy actually scars the walls of the womb, leaving limited real estate for a new pregnancy.
"Every time you have a pregnancy, the placenta implants in the uterus and that implantation site cannot be used again because it's scarred," said Dr. Diane Harper of the University of Missouri in Kansas City.
Mali Sizif Mali Sizif 09:03 16.12.2009

DECA , POLITIČARI i "STROJEVITI"

Bez ulaženje u religijske rasprave ( by the way ATEISTA sam):

SJAJNOOOOOOOO!!!!!!!

*********

UŽASNOOOOOO!!!!!!



----

Deca su radost sveta, a "ovi" su NEnužno zlo koje ponovo rađa samo sebe stvarajući tako privid nužnosti ( kod političara) ili pak armiju sociopata kod ovih "strojevitih" što se bore za nešto , što ne znaju ni da izraze a kamoli definišu, pa se frljaju "efektnim" frazama koje su klasične floskule, ali ono što te floskule čini opasnim je to što nisu šuplje ( kao sve lepo vaspitane floskule), već su ispunjenje zlom i fatalizmom, a sve zbog "onoga" što ne umeju ni da objasne šta je, a kamoli da argumentovano utemelje ( što je naravno nemoguće, ali to je već neka druga priča....), osim možda ćuškama i "biranim glagolima i pridevima u vezi sagovornikove familije, bilo uže ili šire".

ŽIVELA DECA, DOLE STROJEVITI I DRUGARI!!!!!!!
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 09:43 16.12.2009

...

evo, ja ću, poput višnje (višnja sa: SH) da prepišem (bez bolda) ono iz inicijalnog teksta:

Šta se radja u Srbiji ?

Dragi Sentinel,
deca nisu predmet,
broj iste nije poduhvat u smislu uzvišenog cilja koji se treba ostvariti. deca su naša šansa da ponovo počnemo da učimo i da se menjamo.

i jeste sramotno poredjenje (bez obzira koji su razlozi i pogotovo zbog razloga)
i jesu sramotne reči. (mislim na ovo: "šta"}
ponavljam - deca nisu predmet.

na žalost,
izgleda da smo se sasvim svikli na brojčano dokazivanje, pokazivanje i da ne redjam, valjda sam jasna, pa nam, ovako grupno - ne smeta ovo: "šta" iz gore citiranog autorovog pitanja.
takodje, ako ne grešim, a nadam se da ne grešim, autor je u nekim od komentara napisao kako iz naših škola izlaze neki tamo fašistoidni (iz „nacionalnih strojeva“)

autor:

A možda bi mogli da vide kako neke ovdašnje škole uspješno vaspitavaju mlade, pa puna dvorana mladih (iz porodica sa malim brojem članova ) sa kapuljačama na glavi i šalovima preko ustiiju poručuju Brankici da će je silovati i sve uz podršku grobarskih sportista (nacionalnih junaka ) i marketing podršku javnog TV servisa da bi cijela nacija vidjela "kako treba".


- bilo bi super da je tako (jednostavno za objasnit, mislim) , jer onda bismo se mogli fokusirati na taj problem i rešiti ga.
no, kako to obično biva, problemi nisu uvek jednostavni za rešiti. na to, da li će neko postati ovakav i onakav, utiče bezbroj stvari, s'toga, uprti prstom u samo jednu (i to ne baš srećno izabranu) je isto kao i ovaj tekst - mix nabacanih misli, koje (složiću se sa mirelando) nemaju baš puno veze jedne sa drugima, a naročito ne sa naslovom posta. (obaška što su zlonamerne: "....iz porodica sa malim br. članova..."}

o besprizornosti navodjenja broja dece kao nečiji uspeh ili neuspeh ne bih.

a šta ćemo sa svim onim parovima koji ne mogu da imaju dece, pa usvajaju na primer? je l' to nije neki uzvišeni cilj? a šta ćemo sa silnim onim malim ljudima koji uprkos životu koji ih je mleo pokušavaju da ostvare neki svoj uzvišeni cilj i ostanu ljudi, a svojoj deci (ili detetu) daju pravo da kroz ljudskost pronadju neki svoj život i pritom dotaknu nečiji?

evo, ja sam trudna po prvi put. imam već 34 godine, porodiću se u 35. da li je ovo moje delo radjanja isto uzvišen cilj? da li će i meni da se rodi: šta? (šta, samo jedno?)

moram još jednom da se vratim na ovo - "šta". vidiš, meni to više bode oči od onog: "tako se to radi", mada si se ovom rečenicom kvalifikovao dirketno u moju vip listu: zašto retko koristim svoje pravo da ostavim komentar na ovom blogu. (pogotovo što uporno i tvrdoglavo upinješ prstom u druge, koji ti navodno podmeću i svojom lošim logičkim principima ne umeju u stvari da pročitaju tekst).

a pošto je naznačeno da se pročita nešto o ovim ljudima, evo šta mi se baš svidja. (ovde ne mogu da izbegnem bold & pan totally intended)

Four years later they decided to have their first child. Then, Michelle went back on the pill, but she conceived and had a miscarriage. At that point they talked with a Christian medical doctor and read the fine print in the contraceptives package. They found that while taking the pill you can get pregnant and then miscarry. They were grieved! They were Christians! They were pro-life! They realized that their selfish actions had taken the life of their child.

neću komentarisati ovo oko reality show-a. naravno, svako ima pravo da sa svojim životom radi ono što hoće. (ne znam samo koliko se i deca slažu sa tim i da li su pitana) i to pominjem samo zato što je rečeno da su oni tek "pred kraj" počeli sa svim tim. (ovde neću bold, al' moram italic)

God has opened many doors for them to share that children are a blessing from the Lord! To date they have been featured on five Discovery Health & TLC documentaries entitled, “14 Children and Pregnant Again!”, “16 Children and Moving In!”, “Raising 16 Children!”,“On The Road With 16 Children!” & "Duggar's Big Family Album". They have appeared on numerous National and International TV shows including The Early Show, The Today Show, The View, Fox & Friends, Italian Public Television, KBS (Korean Broadcasting System), Discovery Home & Health (UK & Australia), Jimmy Kimmel Live, Fox News Network, CNN, MSNBC and others.
sentinel26 sentinel26 11:24 16.12.2009

Re: ...

snezana mihajlovic
evo, ja ću, poput višnje (višnja sa: SH) da prepišem (bez bolda) ono iz inicijalnog teksta:
Šta se radja u Srbiji ?
Dragi Sentinel,
deca nisu predmet,
broj iste nije poduhvat u smislu uzvišenog cilja koji se treba ostvariti. deca su naša šansa da ponovo počnemo da učimo i da se menjamo.
A šta se to uspješno radja u Srbiji i blizu je brojke 19.
Nemam namjeru da dokazujem da je ovim grupama posvećena višestruko veća pažnja nego natalitetu.
Grupe se uspješno radjaju, svaka dva mjeseca po jedna, ne treba im 9.

Taj bračni par je podizanje djece bez ograničenja, tj. kontrole radjanja ( poslije dvije godine uspješne kontrole ) postavio sebi kao uzvišeni cilj.. Niko nema prava da im ospori da to može da bude njihov uzvišeni cilj.

Niti imam niti sam imao namjeru da to predstavim kao neki opšti uzvišeni cilj, rekao sam da radjanje i podizanje djece za mene jeste uzvišeni cilj ali se nijesam izjašnjavao o odsustvu ili prisustvu kontrole radjanja...
Kontrola radjanja je veoma važna u politici nataliteta i to treba da bude posebna priča ili deo priče o natalitetu koja se mora otvarati po mojem "nesmislenom" mišljenju.
i jeste sramotno poredjenje (bez obzira koji su razlozi i pogotovo zbog razloga)
i jesu sramotne reči. (mislim na ovo: "šta"}
ponavljam - deca nisu predmet.
Tako možda piše u knjigama i lijepim željama.. veliki broj djece sa Balkana je prvo "izmješten" sa nekih teritorija a onda "humano preseljen" u zdravije sredine i zdravije porodice Apeninskog poluostrva kao obična roba...
"Šta" ima da se žale njihove bivše "zdrave" porodice kada su sada još "zdravije".
na žalost,
izgleda da smo se sasvim svikli na brojčano dokazivanje, pokazivanje i da ne redjam, valjda sam jasna, pa nam, ovako grupno - ne smeta ovo: "šta" iz gore citiranog autorovog pitanja.
takodje, ako ne grešim, a nadam se da ne grešim, autor je u nekim od komentara napisao kako iz naših škola izlaze neki tamo fašistoidni (iz „nacionalnih strojeva“)
Nijesam pročitao "šta" predlažeš da podmetnem iza ovog "šta" umjesto nacionalnih strojeva.
Bolje da si citirala "šta" sam rekao, a kada ih već pominješ - iz kojih (čijih ) škola su izašli ?
autor:
A možda bi mogli da vide kako neke ovdašnje škole uspješno vaspitavaju mlade, pa puna dvorana mladih (iz porodica sa malim brojem članova ) sa kapuljačama na glavi i šalovima preko ustiiju poručuju Brankici da će je silovati i sve uz podršku grobarskih sportista (nacionalnih junaka ) i marketing podršku javnog TV servisa da bi cijela nacija vidjela "kako treba".
Ovo je bio moj odgovor komentatorima koji su govorili o tome šta su sve ta djeca propustila da vide u obrazovanju i vaspitanju izvan porodične kuće.
Svima koji misle da javno promovisanje (putev javne TV kuće ) onakvih grupa ne utiče na vaspitanje mladih čestitam.
Ah. Da , zaboravio sam, kada se takve stvari prikazuju uvijek piše "zabranjeno za mlade ispod 14" pa tate i mame nose daljinski sa sobom u pozorište...
o besprizornosti navodjenja broja dece kao nečiji uspeh ili neuspeh ne bih.
a šta ćemo sa svim onim parovima koji ne mogu da imaju dece, pa usvajaju na primer? je l' to nije neki uzvišeni cilj? a šta ćemo sa silnim onim malim ljudima koji uprkos životu koji ih je mleo pokušavaju da ostvare neki svoj uzvišeni cilj i ostanu ljudi, a svojoj deci (ili detetu) daju pravo da kroz ljudskost pronadju neki svoj život i pritom dotaknu nečiji?
Ako je "besprizorno" navoditi toliki broj djece, onda je "besprizorno" i radjati ih.
Nijesu svi ljudi sebi postavili u zadatak radjanje djece..
Ima ovdje na brdovitom balkanu još "proglašenih uzvišenih" ciljeva, naprimjer, čitota teritorije, nacije...
Pa neki blogeri su mi ovdje nabili pod nos ciljeve nekih pomenutih grupa - povećanje srpskih porodica, tj. povećanje Srba..i naveli to kao pozitivno, te nije trebalo uporedjivati ih sa onim negativnim primjerom iz Arkanzasa..
evo, ja sam trudna po prvi put. imam već 34 godine, porodiću se u 35. da li je ovo moje delo radjanja isto uzvišen cilj? da li će i meni da se rodi: šta? (šta, samo jedno?)
Nije u redu što svoju trudnoću uvodite u ovu priču, jer ja to ne mogu i ne želim da komentarišem i uporedjujem..
moram još jednom da se vratim na ovo - "šta". vidiš, meni to više bode oči od onog: "tako se to radi", mada si se ovom rečenicom kvalifikovao dirketno u moju vip listu: zašto retko koristim svoje pravo da ostavim komentar na ovom blogu. (pogotovo što uporno i tvrdoglavo upinješ prstom u druge, koji ti navodno podmeću i svojom lošim logičkim principima ne umeju u stvari da pročitaju tekst).
Moj naslov koji ja nijesam mijenjao (i ne želim ) glasi : Tako se to radi - 19-ta beba porodice Duggar. Ko hoće i ima potrebu da komentariše naslov, red bi bio da ne uzima samo prvi dio..
"Lične" VIP liste ne komentarišem, zato što ima i onih koji se rukvovode ličnim razlozima..
neću komentarisati ovo oko reality show-a. naravno, svako ima pravo da sa svojim životom radi ono što hoće. (ne znam samo koliko se i deca slažu sa tim i da li su pitana) i to pominjem samo zato što je rečeno da su oni tek "pred kraj" počeli sa svim tim.
Pouzdane dokaze o istinitom mišljenju djece nijesam pronašao i zato sam preskočio taj dio, ne osjećam se obaveznim da pišem obrazloženje zašto sam nešto izostavio ili dodao.. Ne znam kuda bi me to odvelo..
jednatanja jednatanja 11:11 16.12.2009

Uhvatili

ste se za brojku 19, ali mislim da to nije glavna poruka ovog bloga.

Tačno, u pravu ste da se ne mogu porediti babe i žabe, Amerika, zemlja blagostanja i ogromne lične i religijske slobode, gde ti niko neće čantrati zbog načina na koji živiš ili koliko dece imaš, i Srbija gde oko 50% mladih ljudi do 30 godina još nije ostvarilo osnove individualnosti kao što su življenje odvojeno od roditelja, i gde sve veći broj ljudi živi u gradovima, u malim stanovima i u društvu gde se od 2sv. rata pa nadalje od žene očekuje da ima karijeru i radi puno radno vreme, a pogotovo danas kad jedna plata nije dovoljna za preživljavanje. A moje lično mišljenje je da žena sa troje i više male dece teško može da radi puno radno vreme i istovremeno namiri potrebe svoje mlade porodice.

Ovo jeste ekstremni primer, čak i za Ameriku, ali ono što je za svaku pohvalu i pouka koju svi mi možemo da izvučemo nije broj 19, nego činjenica da ti roditelji sa osmesima na licima, uz dobru organizaciju, optimizam i veru uspevaju da podignu silnu decu. Koliko sam videla, sva deca su vrlo lepo vaspitana, a to se može postići samo jakim porodičnim vezama i bavljenjem decom.

Jeste, ti američki konzervativni protestanti kao baptisti, evangelisti, mormoni itd, su nama čudni i daleki, njihovo pominjanje "Jesus"-a 50 puta na dan zna da dojadi, "home schooling" je nešto što je u Srbiji (i Nemačkoj isto) veliki tabu, ali rezultat vaspitanja, njihov optimizam, radenost, složnost i vera, je vredan pominjanja i da, zaslužuje naslov "tako se to radi"., bez obzira na to koliko dece imali, ali očigledno je na ovom primeru, da isto može da se postigne i sa velikim brojem dece, kao što su uostalom i naše bake i prabake uspevale.

Bilo bi dobro da Sentinel otvori jednu generalnu temu o natatlitetu, i da se tema produbi, nevezano za ovaj primer iz Amerike.

sentinel26 sentinel26 11:42 16.12.2009

Re: Uhvatili

jednatanja
ste se za brojku 19, ali mislim da to nije glavna poruka ovog bloga.

Ovo jeste ekstremni primer, čak i za Ameriku, ali ono što je za svaku pohvalu i
pouka koju svi mi možemo da izvučemo nije broj 19,
nego činjenica da ti roditelji sa osmesima na licima,
uz dobru organizaciju, optimizam i veru uspevaju da podignu silnu decu.
Koliko sam videla, sva deca su vrlo lepo vaspitana,
a to se može postići samo jakim porodičnim vezama i bavljenjem decom
.

Jeste, ti američki konzervativni protestanti kao baptisti, evangelisti, mormoni itd, su nama čudni i daleki, njihovo pominjanje "Jesus"-a 50 puta na dan zna da dojadi, "home schooling" je nešto što je u Srbiji (i Nemačkoj isto) veliki tabu, ali rezultat vaspitanja, njihov optimizam, radenost, složnost i vera, je vredan pominjanja i da, zaslužuje naslov "tako se to radi"., bez obzira na to koliko dece imali, ali očigledno je na ovom primeru, da isto može da se postigne i sa velikim brojem dece, kao što su uostalom i naše bake i prabake uspevale.

Tanja, prvo se zahvaljujem što si ovo napisala, pomislio sam da sam samo ja to video, možda sanjao, ili da možda haluciniram.

Sada bih nekako sa osobnim zadovoljstvom preuzeo na sebe deo onoga što će da se sruči na tebe zbog ovog komentara..

Za otvaranje teme o natalitetu je potrebno sagledati prvo:
- socijalno-ekonomsku situaciju porodica u državi,
- raslojavanje porodica i prelazak velikog broja porodica iz srednjih u siromašne slojeve,
- socijalno-ekonomsku politiku države (ako je ima ),
- pravnu i zdravstvenu regulativu,
- odnos prema kontroli radjanja i prema abortusu,
- uticaj proteklih demografskih kretanja na Balkanu na mortalitet i natalitet,
- ...
sentinel26 sentinel26 13:02 16.12.2009

Uhvatiti Duggar-ove ?



Duggar-ovi pobjegli od “baptista”.
sentinel26 sentinel26 13:04 16.12.2009

Re: Uhvatiti Duggar-ove ?



Zatočeni "baptisti" u šetnji po snijegu
sentinel26 sentinel26 13:06 16.12.2009

Re: Uhvatiti Duggar-ove ?



Duggar-ovi zaključani u sobi igraju se “Masne fote”
sentinel26 sentinel26 13:08 16.12.2009

Re: Uhvatiti Duggar-ove ?



Duggar-ovim uskraćeno druženje sa okolnim rančerima

sentinel26 sentinel26 13:10 16.12.2009

Re: Uhvatiti Duggar-ove ?



Duggar-ovi u potrazi za nekom "zdravijom porodicom"

takanohana takanohana 18:37 16.12.2009

Re: Uhvatiti Duggar-ove ?

sentinel26
Duggar-ovi u potrazi za nekom "zdravijom porodicom"

Čemu?! A svi (baš svi) deluju tako zadovoljno. Svi nasmejani , od uveta do uveta, prirodno, ko u holivudskoj šminkernici.
ninasimone ninasimone 20:17 16.12.2009

Re: Uhvatili

jednatanja

Ovo jeste ekstremni primer, čak i za Ameriku, ali ono što je za svaku pohvalu i pouka koju svi mi možemo da izvučemo nije broj 19, nego činjenica da ti roditelji sa osmesima na licima, uz dobru organizaciju, optimizam i veru uspevaju da podignu silnu decu.

Mozda ne bi bilo lose da se raspitas kako su ziveli pre nego sto se TLC poduhvatio produciranja njihovog zivota. Da su tako nastavili, ne znam koliko bi im osmeha na licu, optimizma i vere danas preostalo. Pre pocetka svake emisije trebalo bi da stoji upozorenje: Warning! Do not try this at home! (pogotovu ako niste, onako porodicno, prijatni za oko).
Sir Oliver Sir Oliver 11:33 16.12.2009

"Tako se to radi"?!


ja sad nista ne razumem! koliko ja znam "tako se to radi" znaci da je neko nesto super uradio i treba da sluzi ostalima za primer. a sledi prica o nekim religioznim fanaticima koji radjaju 19oro dece i ucestvuju u rijaliti sou! kao u nekom bolesnom horor filmu: tata spiritual leader sa 19oro dece u americkoj nedodjiji, sta je tu zapravo pozitivno?

cijenim da bi naslov "kako bolesno" ili "tako se to ne radi" mnogo bolje pasovao.
sentinel26 sentinel26 11:52 16.12.2009

Re: "Tako se to radi"?!

Sir Oliver
ja sad nista ne razumem! koliko ja znam "tako se to radi" znaci da je neko nesto super uradio i treba da sluzi ostalima za primer. a sledi prica o nekim religioznim fanaticima koji radjaju 19oro dece i ucestvuju u rijaliti sou! kao u nekom bolesnom horor filmu: tata spiritual leader sa 19oro dece u americkoj nedodjiji, sta je tu zapravo pozitivno?
cijenim da bi naslov "kako bolesno" ili "tako se to ne radi" mnogo bolje pasovao.

Sir Olivere, je li ovaj zaključak sa Farme ?

Kad stiže da završiš i medicinu i bogosloviju ?

A kako bi bilo da ti napišeš jedan traktat "Uticaj Farme na fanatično povećanje populacije u srpskoj nedodjiji na Balkanu".

Sir Oliver Sir Oliver 11:57 16.12.2009

Re: "Tako se to radi"?!

molim? kakva farma o cemu pricate?
jeste li vi mene s nekim pomesali?
sentinel26 sentinel26 13:18 16.12.2009

Re: "Tako se to radi"?!

Sir Oliver
molim? kakva farma o cemu pricate?
jeste li vi mene s nekim pomesali?
Jeste. Hteo sam to i da priznam, no se bojim "šamara"..
Sir Oliver Sir Oliver 13:27 16.12.2009

Re: "Tako se to radi"?!

zivim u stanu a ne na farmi
studirala sam arhitekturu a ne medicinu

sta vi pricate?????
kakvo priznanje kakvi samari, cemu ova neumesna i nicim izazvana reakcija?

sentinel26 sentinel26 13:34 16.12.2009

Re: "Tako se to radi"?!

Sir Oliver
studirala sam arhitekturu a ne medicinu
Kad ste studirali arhitekturu odakle vam autoritet da dajete dijagnoze "bolesno" ?
Sir Oliver Sir Oliver 13:46 16.12.2009

Re: "Tako se to radi"?!

hahahaha, zona sumraka!
nemam stvarno sta da dodam posle svih besmislica koje ste napisali, zakljucno sa ovim pitanjem.
kud sam i komentarisala.
fala i dovidjenja
sentinel26 sentinel26 17:41 16.12.2009

Re: "Tako se to radi"?!

Sir Oliver
hahahaha, zona sumraka!
nemam stvarno sta da dodam posle svih besmislica koje ste napisali, zakljucno sa ovim pitanjem.
kud sam i komentarisala.
fala i dovidjenja
Dobro je, vi se ionako u sumraku najbolje snalazite..
Biljana 77 Biljana 77 15:08 16.12.2009

Ja reči nemam

Način na koji vi komunicirate sa komentatorima na svom blogu nije primer u najmanju ruku pristojne komunikacije.
Spin koji ste sami pokrenuli dovođenjem u vezu (potpuno beslmislenim) brojki članova jedne porodice sa brojem desničarskih organizacija u Srbiji, nastavili ste prozivanjem za advokatisanje tim organizacijama od blogera koji bi to u najmanju ruku to mogli da shvate kao uvredu. Ukoliko ih optužujete za tako nešto biće da nikada niste pročitali ništa što su pomenute (uglavnom dame) napisale ili iskomentarisale na bilo kom blogu.


Šta se radja u Srbiji ?

Za sada najbolje ide radjanje „nacionalnih strojeva“, nismo još stigli do broja 19 ali ima vremena.

Pitanjem koje sam postavio na kraju teksta želeo sam da ukažem da je vrijeme da se koja prozbori o natalitetu u Srbiji.


A ove organizacije sam takodje namjerno pomenuo uinat grupi blogera njihovih simpatizera.


Ukoliko ste želeli da pokretene raspravu o natalitetu trebalo je govoriti o ekonomskoj, zdravstvenoj i socijalnoj politici ove države.
Ukoliko ste želeli da pišete post o sve većem broju desničarskih organizacija mogli ste i to.
Na ovaj način koristite priliku da čistim spiniovanjem povećate broj kometara na sopstvenom postu i ništa drugo.
sentinel26 sentinel26 17:26 16.12.2009

Reč - samo za Biljanu 77

Molim ostale komentatore da ne repliciraju na ovaj komentar jer ću to obrisati bez obzira na sadržinu.

Biljana 77
Način na koji vi komunicirate sa komentatorima na svom blogu nije primer u najmanju ruku pristojne komunikacije..
Pa citira:
Šta se radja u Srbiji ?
Za sada najbolje ide radjanje „nacionalnih strojeva“, nismo još stigli do broja 19 ali ima vremena.
Gdje je vaš odgovor šta se sve radja u Srbiji ?
Ja nijesam htio sve da nabrajam.
Gdje vam je demanti da radjanje tih organizacija nije tako uspješno ? Nemate ga.
Smeta vam možda navodjenje baš tih organizacija.. ?
Što umjesto njih nijeste predložili nešto drugo čime Srbija može a neće da se podiči ?

Vaši kolege blogeri pohvališe neke od tih organizacija koje se zalažu za povećanje srpskih porodica i povećanje broja Srba.. Zašto samo Srba ? Šta je sa ostalim gradjanima ...?
Nijesu li to možda one iste organizacije koje javno na ulicama Beograda pripadnicima drugih naroda najavljuju rešavanje pitanja mortaliteta i nataliteta žicom i još nekim sredstvima..?
Ukoliko ste želeli da pokretene raspravu o natalitetu trebalo je govoriti o ekonomskoj, zdravstvenoj i socijalnoj politici ove države.
Već sam prije vašeg pitanja napisao u odgovoru Tanji šta je sve potrebno da se pripremi za otvaranje te teme, neću to specijalno ponavljati za vas.
Na ovaj način koristite priliku da čistim spiniovanjem povećate broj kometara na sopstvenom postu i ništa drugo.
Šta da radim bio sam zao i stavio provokativan naslov i pitanje na kraju, "da privučem" što više komentatora, kad ono otkriše me... ako mogu nekako da se iskupim..

I od Verlikog brata može po nešto da se nauči..
Biljana 77 Biljana 77 18:08 16.12.2009

Re: Reč - samo za Biljanu 77

Molim ostale komentatore da ne repliciraju na ovaj komentar jer ću to obrisati bez obzira na sadržinu.
Znači ne odnosi se na mene. Veoma demokratski, ali OK.

Gdje je vaš odgovor šta se sve radja u Srbiji ?
Ja nijesam htio sve da nabrajam.
Gdje vam je demanti da radjanje tih organizacija nije tako uspješno ? Nemate ga.
Smeta vam možda navodjenje baš tih organizacija.. ?
Nemam nameru da polemišem o desničarima na blogu koji bi navodno trebalo da se bavi natalitetom. To se zove trolovanje, a to ne volim.

Vaši kolege blogeri pohvališe neke od tih organizacija koje se zalažu za povećanje srpskih porodica i povećanje broja Srba.
Ovo je učitavanje. Optužili ste scabies da je pohvalila nešto a ona je samo konstatovala činjenično stanje, a to je da se desničarske organizacije zalažu za povećanje nataliteta srpskog naroda. Gde ste iščitali pohvalu (citat molim, ako može)?

šta je sve potrebno da se pripremi za otvaranje te teme
Pa što ne pripremiste? Ima blogokolega antioksidant davnašnji tekst vezan za tu temu, ozbiljno pripremljen i promišljen.

Pokušajte da komunicirate sa svojim komentatorima-neistomišljenicima sa više pristojnosti, da manje učitavate i da svedete svađalački ton na minimum jer Vam ne priliči. Do tad, doviđenja.
Exitus Letalis Exitus Letalis 18:23 16.12.2009

Re: Reč - samo za Biljanu 77

Reč - samo za Biljanu 77

Molim ostale komentatore da ne repliciraju na ovaj komentar jer ću to obrisati bez obzira na sadržinu.

jel pretiš?
pa što lepo ne zatvoriš za komentare i mirna bačka.
il banuj nas koji se ne slažemo s blogom od naslova do sadržaja i nekritičkog divljenja poridici koja je izrodila toliku decu.

ne znam ni šta si hteo sa onim fotkama?
nigde žive duše oko njih.
poznaju li neku osobu sem roditelja i sveštenika?

živeti u zajednici ne znači živeti sa mamom i tatom i brdom braće i sestara.
ako školovanje u americi nije obavezno, to je problem te države.
ja čak i kad bih htela svoju decu sama da podučavam, bilo bi prilično kilavo.
tako da se nekako ipak oslanjam na kakvo-takvo školstvo ovde.
I od Verlikog brata može po nešto da se nauči..

šta si zapeo s tim velikim bratom. ili farmom.
bre, nisam pogledala nijednu epizodu, sem kad je krenulo, prosto da vidim o čemu se radi. i to pet minuta.

ali da, iz svega može ponešto da se nauči - šta valja ili šta ne valja.
ajde briši.
ako ti je to važno.
biće mi žao jer ću obilaziti u širokom krugu i tvoje ostale blogove.
koji su ponekad bili vrlo dobri i aktuelni.
nisi pokazao ni trunčicu tolerancije. ni trunčicu.
obrišeš li, to će biti tvoj izbor i za sada i za ubuduće!
sentinel26 sentinel26 18:40 16.12.2009

Re: Reč - samo za Biljanu 77

Biljana 77
šta je sve potrebno da se pripremi za otvaranje te teme
Pa što ne pripremiste? Ima blogokolega antioksidant davnašnji tekst vezan za tu temu, ozbiljno pripremljen i promišljen.
Pokušajte da komunicirate sa svojim komentatorima-neistomišljenicima sa više pristojnosti, da manje učitavate i da svedete svađalački ton na minimum jer Vam ne priliči. Do tad, doviđenja.
Hvala na instrukciijama..
Vodiću računa o njima..

Za otvaranje teme o natalitetu potrebno je sagledati prvo :

- socijalno-ekonomsku situaciju svih porodica u državi, (sa statistikom ),
- raslojavanje porodica i prelazak velikog broja porodica iz srednjih u siromašne slojeve,
- socijalno-ekonomsku politiku države (ako je ima ),
- pravnu i zdravstvenu regulativu,
- odnos prema kontroli radjanja i prema abortusu,
- uticaj proteklih demografskih kretanja na Balkanu na mortalitet i natalitet,
- ...
Nedostaju mi još samo :

- ta knjiga o "zdravoj porodici" sa domaćim normativima i standardima, nema u biblioteci, ni u apoteci, i

- stav države o prijedlogu uvaženog češnjejšeg vladike da "silovane žene ne treba da abortiraju, nego da rode i da tu decu daju crkvi..".. jer brez toga ovi svi ostali poznati stavovi o abortusu nijesu kompletni ni "validni"...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana