Budućnost| Planeta| Politika| Satira

Nauru –lekcija iz globalne politike

nsarski RSS / 17.12.2009. u 01:05

 

nauru.jpg

Država Nauru je najmanja ostrvska zemlja na svetu (oko 12.500 stanovnika živi na  ukupnoj površini od oko 25 kvadratnih kilometara), ima jedan aerodrom (pri dnu slike), i jedan rudnik fosfata (u centru slike). Ostrvo se nalazi na Pacifiku, južno od Maršalskih ostrva, u Mikroneziji. Fosfat potiče od naslaga ptičijeg izmeta koji se tu taložio vekovima, ali su rezerve, usled povećane eksploatacije (Engleska, Australija i Novi Zeland su imale koncesije na ekploataciju poslednjih 80 godina),  počele ubrzano da se smanjuju. Oko 90% rezervi fosfata je potrošeno u ovom periodu. Najviša kota na ostrvu je 61m i smanjuje se jer su tu naslage fosfata najveće. Ukupno asfaltiranih puteva ima oko 24km (videti sliku), dužina obale je oko 30km. Obradive zemlje nema. Pored eksploatacije fosfata, stanovništvo se uglavnom bavi ribolovom. Stanovništvo sačinjavaju Nauruanci, govore nauruanskim jezikom (ovaj jezik se razlikuje od svih ostalih ostrvskih jezika).

Godine 1889, kada je bila Svetska Izložba u Parizu, i postavljena Ajfelova kula, Nauru su anektirali Nemci. Kasnije su došli Australijanci, pa Japanci, koji su imali vlast na ostrvu. Tokom II Sv. rata ostrvo je besomučno bombardovano za vreme operacija na Pacifiku, i tom prilikom je uništeno oko 15 japanskih aviona. Godine 1968 je država Nauru najzad dobila nezavisnost, a 1999 je postala članica UN.

To su bili zlatni dani za novu državu. Novca od fosfata  je bilo u izobilju. Porodice koje nikad nisu putovale sa ostrva naručivale su čarter avione da idu u šoping na Fidži, Havaje ili Singapur. Govori se da su, tokom nestašice hartije na ostrvu, koristili dolarske novčanice kao toalet papir. Počeli su da uvoze sportske automobile – po ostrvu se i danas priča kako je šef policije kupio žuti Lambordžini, i prekasno ustanovio da je suviše debeo da u njega sedne. Naime, 94% Nauruanaca je gojazno.

Nauru_Reef_Fishing.jpg 

Ribarenje na koralnom grebenu

Razni drugi ekonomski projekti su počeli da se pojavljuju. Jedan od većih je višemilionska investicija za postavku West End mjuzikla o životu Leonarda Da Vinčija. Nauruanci su listom odlučili da je ovo projekat vredan budućnosti zemlje i priložili svoj novac bez ustezanja. Nažalost, ovaj projekat je propao.

Kupovani su hoteli širom sveta, novac od fosfata je investiran u sve maštovitije projekte, ali svi su listom propali.

Danas je Nauru na ivici ekonomske propasti. Zalihe fosfata su istrošene, skupoceni automobili trunu napušteni po ostrvu.

Nauruanci pokušavaju da se nekako izvuku iz ovih nedaća. Neko vreme su zaradjivali od pružanja zatvorskih usluga Australiji (držali su zatvore u koje su smeštane izbeglice koje su ilegalno pokušavale da udju u Australiju). Medjutim, i taj izvor prihoda je počeo da se gasi – u proleće 2008. je gomila ostrvljana zapalila jedini zatvor. Predsednik Naurua, Markus Stiven, bivši dizač tegova, izjavio je da je u pitanju politički motivisan vandalizam. Uprkos optimizmu predsednika Stivena, mnogi Nauruanci nemaju mnogo nade kad govore o budućnosti. Nauruanci jednostavno više nemaju proizvod koji bi mogli da ponude svetu.

I onda su se pojavili Rusi da ih spasu!

 

Pre dva dana, Nauru postaje četvrta zemlja na svetu koja je priznala nezavisnost Abhazije (uz Rusiju, Nikaragvu i Venecuelu). Istovremeno, Rusija je državi Nauru dala kredit od 50 miliona dolara za hitne društvene i ekonomske projekte.  Zlobnici (a takvih uvek ima!), kažu da glas svakog Nauruanca vredi oko 3500 dolara, u poredjenju sa oko 100 dolara za Venecuelanca, ili 200 dolara za Belarusa, itd. Ministar inostranih poslova Naurua G-din Keke se još nije izjasnio da li ovo priznanje uključuje i Južnu Osetiju, ili će biti potrebni dodatni pregovori, ali je rekao da će uticati i na druge Ostrvske države da slede njihov put.

Zlobnici su, naravno, počeli da komentarišu ovaj uspeh Rusko-Nauruanske diplomatije na zloban način. Medjutim, Sergej Markedonov, stručnjak iz Instituta za Političku i Vojnu Analizu iz Moskve, imao je drugo mišljenje. “Ova stvar nema veze sa moralnošću. Nauru je najmanja zemlja na svetu. Ona nema čime da trguje, osim nezavisnošću. Ako je nezavisnost roba, ljudi će njom da trguju.“

 

P.S. Satima sam razmisljao da li da postavim ovaj tekst. Ishod ovog razmisljanja je ocevidan. Ipak da kazem - svaka slicnost ove price o Nauruancima sa bilo cim je potpuno slucajna.

 



Komentari (134)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Gospodja Klara Gospodja Klara 01:16 17.12.2009

.

Ova stvar nema veze sa moralnošću.

Ja se slažem.
nsarski nsarski 01:22 17.12.2009

Re: .

Ja se slažem.

Gospodin Keke je bio posebno pnosan i izjavio da je dan priznanja posebno vazan za Nauruansku diplomatiju, jer je "najmanja zemlja na svetu potpisala ugovor sa najvecom zemljom na svetu". Nekom prilikom ranije su Nauruanci prekinuli diplomatske odnose Tajvanom, i ustanovili diplomatiju sa Kinom (takodje velikom zemljom). Kina im je tada pritekla u pomoc sa 130 miliona dolara. Dobra diplomatija se nekad isplati.
nask nask 01:19 17.12.2009

Cena

Na kraju krajeva sve ima svoju cenu, 3500$ mozda i nije tako lose kad su Rusi u pitanju. Nama dali 200m na 7,5m stanovnika, pa racunajte. Izgleda da su nase rezerve fosfata skroz potrosene i nema vise niceg sto bi nas sprecilo da potpuno potonemo.
trener92 trener92 01:25 17.12.2009

Re: Cena

Ona nema čime da trguje, osim nezavisnošću. Ako je nezavisnost roba, ljudi će njom da trguju “


Na ovo se treba osmehnuti kao Vladimir Petrović, kako je ovo prepoznatljivo

Naime, 94% Nauruanaca je gojazno.

Ovo je zanimljivo ! Da li ima neko objašnjenje?
nsarski nsarski 01:30 17.12.2009

Re: Cena

Ovo je zanimljivo ! Da li ima neko objašnjenje?

Pa, ne znam. Mozda u tom kraju sveta okeanske ribe imaju vise masti...
Inner Party Inner Party 02:09 17.12.2009

Re: Cena

nsarski
Ovo je zanimljivo ! Da li ima neko objašnjenje?

Pa, ne znam. Mozda u tom kraju sveta okeanske ribe imaju vise masti...


Verovatno kao i na Havajima:


trener92 trener92 02:43 17.12.2009

Re: Cena

nsarski
Ovo je zanimljivo ! Da li ima neko objašnjenje?

Pa, ne znam. Mozda u tom kraju sveta okeanske ribe imaju vise masti...


Baš zbog toga mi je zanimljivo. Naime gledao sam na neku emisiju ( dokumentarac , ali nije od početka pa ne znam o kome se radi) , uglavnom novinar je u ptianju i radio je eksperiment, tako što je za ishranu koristio samo ribu ( na sve načine doručak ručak večera, i za mesec dana je izgubio 8 kilograma!
Dobro bilo je tu i nekih drugih stvari, da recimo nije mogao da zaustavi krvarenje jedno desetak možda15 minuta ( pre početka takvim načinom ishrane, posekao se, napravio mali rez na ruci i krv je stala posle recimo manje od minut , ,),
ddsonik ddsonik 05:25 17.12.2009

Re: Cena

Ovo me je podsetilo na reportazu koju sam gledao pre par godina, mozda bas o ovom ostrvu-drzavi. Gotovo svi stanovnici ostrva su pregojazni a razlog je manjak fizicke aktivnosti i hrana koja stize kao pomoc.
Jednostavnije receno, niko nista ne radi, para nemaju, stize im klopa, bedace se jer nemaju nikakvu buducnost i jedu te konzerve koje im stizu. A relikti bolje proslosti (kao pomenuti Lamborghini) propadaju i potpomazu propadanje duha ovog malog naroda.

svaka slicnost ove price o Nauruancima sa bilo cim je potpuno slucajna.
Slicnosti sa cim?

pozdrav
albicilla albicilla 08:15 17.12.2009

Re: Cena

nsarski
Ovo je zanimljivo ! Da li ima neko objašnjenje?

Pa, ne znam. Mozda u tom kraju sveta okeanske ribe imaju vise masti...



ne jedu oni rubu koju love jer je more zagadjeno. ne mogu ni turizam da razvijaju jer je citava unutrasnjost ostrva vise puta prekopana, i osim malo travice, lici na povrsinu meseca (to je povrsinski kop). uvozili su junk food i razvili sve sa gojaznoscu povezane bolesti karakteristicne za bogate zemlje. u vreme procvata su svi ziveli kao milioneri, posto su primali postotak od drzave od prodaje fosfata - a malobrojno je stanovnistvo. potom su u vise navrata iznova otvarali odavno iscrpljeni rudnik...

oni su uprkos svemu, imali srece jer su ih drzali nemci, a potom preuzela liga naroda, pa su imali zastitu i svoj glas, i procenat od fosfata

stanovnici okeana (ostrvo ocean) su bili u vlasti britanske krune a imali iste kolicine fosfata... ali nisu bili pod zastitom lige naroda... ostrvo je prekopano, a ona se doslo dotle da je najzgodnije ostrvljane iseliti da se prekopa ispod njihovih kuca, pa su poslati na fidzi, u drugaciju klimu gde njihovi tradicionalni usevi nisu uspevali a socijalna struktura urusena. ostrvo okean lici na povrsinu meseca i tu vise nema uslova za zivot ljudi

sedamdeseteih su okeanci tuzili krunu, sudili se desetak godina i izgubili, posto je sud prihvatio da je otisak palca pijanog poglavice kojim je prodao prava na kopanje na zemlji koja nije bila njegova imao tezinu pravovaljanog sporazuma

a fosfati su bez oporezivanja isli farmerima u australiji i novom zelandu, za djubrivo, koji su dalje svoju jeftinu i cenom konkurentnu hranu izvozili u britaniju...
Dr M Dr M 09:41 17.12.2009

Re: Cena

Izgleda da su nase rezerve fosfata skroz potrosene i nema vise niceg sto bi nas sprecilo da potpuno potonemo.


Ja nisam toliki pesimista zato sto verujem u nase rukovodstvo.
Nacuo sam da postoji plan da nas sve pretvore u ćurane, pa ce, shodno nasem talentu za praznjenje creva, cela zemlja da ogrezne u ....fosfatima...

Cak, cini mi se da je prvi deo plana vec u toku...
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 12:04 17.12.2009

Re: Cena

nask
Izgleda da su nase rezerve fosfata skroz potrosene i nema vise niceg sto bi nas sprecilo da potpuno potonemo.

ddsonik
Jednostavnije receno, niko nista ne radi, para nemaju, stize im klopa, bedace se jer nemaju nikakvu buducnost i jedu te konzerve koje im stizu. A relikti bolje proslosti (kao pomenuti Lamborghini) propadaju i potpomazu propadanje duha ovog malog naroda.

"svaka slicnost ove price o Nauruancima sa bilo cim je potpuno slucajna."
Slicnosti sa cim?


Wiki:

Zlatno doba: "Nauru briefly boasted the highest per-capita income enjoyed by any sovereign state in the world during the late 1960s and early 1970s."

Danas: "There are no personal taxes in Nauru. The unemployment rate is estimated to be 90%, and the government employs 95% of those Nauruans who work."

Ova egzotična zemljica, za koju su naši građani tek nedavno čuli, može da nam bude nauk iz strateškog planiranja. Ali, kod nas većina uglavnom bira da se uči na sopstvenim, a ne na nekim tamo tuđim, greškama.
marija669 marija669 14:01 17.12.2009

Re: Cena

Hvala na odgovorima na vecinu nedoumica
ninasimone ninasimone 19:47 17.12.2009

Re: Cena

U vezi gojaznosti stanovnika pacifickih ostrva:
sve receno u vezi spam/mcdonalds, plus przenje u kokosovom ulju, jedu ribu (na Havajima) ali i puno mesa, narocito svinjetine, i jos na kraju tradicionalan "debelo je lepo" stav. Izgleda da im se desio "the perfect storm of contributing factors".
trener92 trener92 19:51 17.12.2009

Re: Cena

posto je sud prihvatio da je otisak palca pijanog poglavice kojim je prodao prava na kopanje na zemlji koja nije bila njegova imao tezinu pravovaljanog sporazuma


Ovo je strašno , kao kad su Amerikanci kupili od Indijanaca "plac" za par ćebadi i napravili veliku jabuku".
Hvala na odgovorima albicilla
nsarski nsarski 21:13 17.12.2009

Re: Cena

sve receno u vezi spam/mcdonalds, plus przenje u kokosovom ulju, jedu ribu (na Havajima) ali i puno mesa, narocito svinjetine, i jos na kraju tradicionalan "debelo je lepo" stav. Izgleda da im se desio "the perfect storm of contributing factors".

Ali zato jedan od najvecih sumo rvaca potice sa americke Samoe...

ninasimone ninasimone 21:52 17.12.2009

Re: Cena

nsarski
Ali zato jedan od najvecih sumo rvaca potice sa americke Samoe...

eto, pre ili kasnije, kvantitet iznedri kvalitet

Re: Cena

loader loader 01:29 17.12.2009

2-3 male dileme

Rusi su i nama, evo, pritekli... dajući kredit. Hm.
Bilo bi zanimljivo imati podatke o tome, koliku administraciju ima ova mala, "flekica" država :) ... Ima visokog rastinja..? Pada mi na pamet i nešto po pitanju upornog uzmicanja R.Mladića gvozdenoj haškoj kandži.
mirelarado mirelarado 01:48 17.12.2009

Горчина

Ууух, некако ми опор овај науруaнски наук: фосфати потрошени, паре страћене на ламборгиније, луксуз, пропале пројекте. А ни ова трговина признавањем нових држава по свету не чини ми се неисцрпним извором прихода. И не знам зашто, вероватно случајно се сетих невесела, једне, мало веће државе, која је кредите својевремено добијене од Запада спискала на сличан начин.
Inner Party Inner Party 02:07 17.12.2009

Propast

Danas je Nauru na ivici ekonomske propasti. Zalihe fosfata su istrošene, skupoceni automobili trunu napušteni po ostrvu.




Pa uz ovakvu lepotu, uvek su tu pare od turizma, zar ne?

Pitam se samo sta li ce prodavati sve te Saudijske Arabije i Kuvajti kad jednom nestane nafte... Pesak?
nsarski nsarski 07:56 17.12.2009

Re: Propast

uvek su tu pare od turizma, zar ne?

Naravno. Jedino sto su malo zabaceni.
Zlobnici kazu da je Nauru u poslednje vreme zaradjivao od investicija ruskih biznismena u lokalne banke. Slicno kao sto su popularne banke na Kajmanskim ostrvima, Arubi, itd. Medjutim, ja kazem da su to prazne price. Cuvati novac na udaljenom ostrvu je stvar predostroznosti. Potencijalni obijac banke nema gde da pobegne sa ostrva i bice uvek pronadjen.
benevolent benevolent 09:55 17.12.2009

Re: Propast

Pitam se samo sta li ce prodavati sve te Saudijske Arabije i Kuvajti kad jednom nestane nafte... Pesak?


Није битно шта ће продавати кад нестане нафте, али селећи капитал настао експлоатацијом и продајом нафте у друге привредне гране и углавном непривредне делатности широм света, арапске земље већ сада зарађују супер екстра профите. Нема разлога да тако не буде и када нестане залиха нафте. Они су научили да буду и остану богати.
krkar krkar 15:08 17.12.2009

Re: Propast

Pitam se samo sta li ce prodavati sve te Saudijske Arabije i Kuvajti kad jednom nestane nafte... Pesak?


Pesak već sad kupuju. Odavno sam upoznao Slovenca koji je Saudijcima izvezao stotinak tona peska za postrojenje za filtriranje vode. Njihov ne odgovara.

Pametni među njima već prodaju pamet i na tome više zarađuju nego na fosilnim gorivima. Doduše, nekad se i preškartaju ali ko nije?
ninasimone ninasimone 19:59 17.12.2009

Re: Propast

nsarski

Zlobnici kazu da je Nauru u poslednje vreme zaradjivao od investicija ruskih biznismena u lokalne banke. Slicno kao sto su popularne banke na Kajmanskim ostrvima, Arubi, itd.

Eno, i Islandjani bili potpuno poludeli (osim, o, ironije, Bjork) tokom poslednje svetske Dafina sheme pa se od trezvenih ribara pretvorili u finansijske mahere. Totalni bankrot, a sad im Bjork nudi pomoc jer je ona svoje novce sacuvala.
drug.clan drug.clan 21:12 17.12.2009

Re: Propast

benevolent
Pitam se samo sta li ce prodavati sve te Saudijske Arabije i Kuvajti kad jednom nestane nafte... Pesak?


Није битно шта ће продавати кад нестане нафте, али селећи капитал настао експлоатацијом и продајом нафте у друге привредне гране и углавном непривредне делатности широм света, арапске земље већ сада зарађују супер екстра профите. Нема разлога да тако не буде и када нестане залиха нафте. Они су научили да буду и остану богати.



neki od tih arapa bas nisu pametno investirali svoj kapital
Dubai sa svojim "real estate bubble-om" je pravi primer kako pogresno investirati, dok je recimo njihov komsija abu dabi primer suprotnog


Cini mi se da ce se u meomentu kada nestane nafte promeniti stav ostatka sveta prema njima i da ce sila postati mnogo presudniji faktor od pameti kada su investicije u buducnost u pitanju ....
ninasimone ninasimone 22:00 17.12.2009

Re: Propast

drug.clan

neki od tih arapa bas nisu pametno investirali svoj kapitalDubai sa svojim "real estate bubble-om" je pravi primer kako pogresno investirati, dok je recimo njihov komsija abu dabi primer

citam da dubai i nema nafte, za razliku od abu dabija, pa se dosetili da bi da prave vegas u pustinji bez kocke, pica, zena i zabave svake vrste, a sve to uzimajuci ogromne kredite. kad je sve puklo, onda je bilo qq abu, qq dabi... zanima me sta ce se sad desiti, dal' ce ovi sve da napuste/poruse/zavrse ili, sta vec
drug.clan drug.clan 22:03 17.12.2009

Re: Propast

ninasimone
drug.clan

neki od tih arapa bas nisu pametno investirali svoj kapitalDubai sa svojim "real estate bubble-om" je pravi primer kako pogresno investirati, dok je recimo njihov komsija abu dabi primer

citam da dubai i nema nafte, za razliku od abu dabija, pa se dosetili da bi da prave vegas u pustinji bez kocke, pica, zena i zabave svake vrste, a sve to uzimajuci ogromne kredite. kad je sve puklo, onda je bilo qq abu, qq dabi... zanima me sta ce se sad desiti, dal' ce ovi sve da napuste/poruse ili, sta vec


tamo ni kotrljajuca trava nece da raste, sve ce to pesak prekriti ...... zato ce nase pevacice ubuduce morati negde drugde u soping
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:08 17.12.2009

Re: Propast

Ninasimone
... a sad im Bjork nudi pomoc jer je ona svoje novce sacuvala.

To znači da nije svaka plavuša - plavuša,
ninasimone ninasimone 00:28 18.12.2009

Re: Propast

vladimir petrovic
Ninasimone... a sad im Bjork nudi pomoc jer je ona svoje novce sacuvala. To znači da nije svaka plavuša - plavuša,

Plavusa? Da nisi pobrkao Bjork sa Bjorn Borgom?

Re: Propast

dubai nece dugo, rekla bih.
bila sam tamo, i nikako mi nije jasno zasto bi neko investirao u real estate tamo, kad je prijatno samo 4 meseca godisnje. mogu samo naivni. ostalih 8 je napolju nepodnosljivo, i to bez uplitanja sociologije i politike
Doctor Wu Doctor Wu 09:00 18.12.2009

Re: Propast

dubai nece dugo, rekla bih.
bila sam tamo, i nikako mi nije jasno zasto bi neko investirao u real estate tamo, kad je prijatno samo 4 meseca godisnje. mogu samo naivni. ostalih 8 je napolju nepodnosljivo, i to bez uplitanja sociologije i politike

Ne bih bio tako siguran. Isto su pričali i za Vegas 50-tih (da služi za pranje mafijaških para, u sred pustinje i taj rad), pa nam se Bauer javlja odande sve u 16. Ni Dubai ni Vegas nisu mesta u kojima se (normalno) uživa. Tamo se ide zbog posla, pre svega.

Dovoljno je da bude tax haven i da svi bankari prijave domicil tamo. Sa dovoljno dobrom infrastrukturom, već su dovoljno blizu regionu (Indija, Kina, a boga mi, i Afrika) u kome će se u narednih 50 godina vrlo intenzivno trgovati. Znači, što su mafijaši bili za Vegas 50-tih, to bankari i menadžeri fondova mogu biti za Dubai, 2000-tih.

Re: Propast

hmmm
imam prijatelje koji zive u dubaiju i njihove blikse prijatelje koji su bankari visokog profila bas tamo. malo su zabrinuti...
bauer. bauer. 09:14 18.12.2009

Re: Propast

Ne bih bio tako siguran. Isto su pričali i za Vegas 50-tih (da služi za pranje mafijaških para, u sred pustinje i taj rad), pa nam se Bauer javlja odande sve u 16.



Pa ovo ispade kao da sam ja prao pare u Vegasu 50-tih? Eee, da bar jesam. Vegas je debelo poklekao, mada, za one koji imaju novaca, uzivanja ne nedostaje. Dubai će tek da pukne, po mom skromnom mišljenju. A za sve je kriv onaj leptir što se razmahao krilima na Bahamima, ili već gde ono beše...
ninasimone ninasimone 09:22 18.12.2009

Re: Propast

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
hmmm
imam prijatelje koji zive u dubaiju i njihove blikse prijatelje koji su bankari visokog profila bas tamo. malo su zabrinuti...

da, nije bas prijatno, stranci ostavljaju sve, stanove, kola.. gde ces Vegas bez poroka? no fun zone. A i kako su tretirali radnike po gradilistima, posebna prica. Imaju kao zakon da ne sme da se radi ako je temperatura visa od 100 farenhajta (zbog stranih vlada i kompanija) ali zato sve te neke zvanicne termometre drze na ispod i svi se prave blesavi.
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:06 18.12.2009

Re: Propast

Plavusa? Da nisi pobrkao Bjork sa Bjorn Borgom

Ma hteo sam da ispadnem duhovit, pošto se često govori da su pevačice - "plavuše", bez obzira na boju kose, te da ne umeju najbolje da gospodare novcem koji zaradjuju (to se dogadja i muškarcima-pevačima, uzmimo za primer jadnoga Majkla Džeksona - kolike je on pare straćio!).
A vidimo da je Bjork, hvala Bogu, bila dovoljno pametna da sada može da nudi pomoć državi... Lepo od nje.
4krofnica 4krofnica 11:30 18.12.2009

Re: Propast

Cuvati novac na udaljenom ostrvu je stvar predostroznosti. Potencijalni obijac banke nema gde da pobegne sa ostrva i bice uvek pronadjen.

hvala za predlog gde da sakrijem moje milione,...
nikad cula za njih, a pravo da kazem prijalo bi mi malo da se podgojim...i sunca.. a ostalo mi nesmeta, nisam se ni navikla na bolje...jel postoji direktan let iz Bgd-a?
Goran Vučković Goran Vučković 12:31 18.12.2009

Re: Propast

jel postoji direktan let iz Bgd-a?

da, JAT-ov ATR
drug.clan drug.clan 14:22 18.12.2009

Re: Propast

razlika izmedju vegasa i dubaia je u tome sto je vegas na sat vremena leta ili par sati voznje od velikog grada gde zive nebrojeni bogati ljudi zeljni te vrste "zabave"
ninasimone ninasimone 20:03 18.12.2009

Re: Propast

vladimir petrovic

A vidimo da je Bjork, hvala Bogu, bila dovoljno pametna da sada može da nudi pomoć državi...

Bjork je , sto no kazu ovde, crazy like a fox
Doctor Wu Doctor Wu 20:17 18.12.2009

Re: Propast

Bjork je , sto no kazu ovde, crazy like a fox

Luda k'o struja.
blogovatelj blogovatelj 20:24 18.12.2009

Re: Propast

crazy like a fox


A u Somboru sam cuo "lud kao noga" ;-)
Nema logike al smesno zvuci.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 02:08 17.12.2009

sličnost

P.S. Satima sam razmisljao da li da postavim ovaj tekst. Ishod je ovog razmisljanja je ocevidan. Ipak da kazem - svaka slicnost ove price o Nauruancima sa bilo cim je potpuno slucajna.

Ja nikakvu sličnost nisam primetio...
myredneckself myredneckself 02:57 17.12.2009

Re: sličnost

važno je da su nauruanci sačuvali dostojanstvo
nego, na izboru za himnu... jel pobedila ona jututunska juhahaha ?
krkar krkar 15:14 17.12.2009

Re: sličnost

Ja nikakvu sličnost nisam primetio...


U prevodu na jednostavan srpski, ti naurski fosfati, zvani guano, su ptičja govna. Leteći preko pacifičkih prostranstava ptice bi na Nauru sletele da se malo odmore, a svi znamo kako je olakšavajuće olakšati se na miru. I tako se na Nauruu taložio guano (uzgred budi rečeno, Krstiću, ako se još sećaš kako se na lastovskom kaže govno, fascinantno je da je reč potpuno ista!).

Onda su Naurci lepo živeli prodajući vekovima nataložena i fermentovana ptičja govanca.

Dakle, jeli su (sopstvena) govna.

Sad kad više nemaju govana sad su tek pojeli govno. E, možda ovde ima neke sličnosti?

Izvinjavam se ali ovde sam baš morao eksplicitno.
Doctor Wu Doctor Wu 18:26 17.12.2009

Re: sličnost

Izvinjavam se ali ovde sam baš morao eksplicitno.

Ma, samo ti piči, naviklo se od tebe...
ecce-florian ecce-florian 00:23 18.12.2009

Re: sličnost

Nebojsa Krstic
P.S. Satima sam razmisljao da li da postavim ovaj tekst. Ishod je ovog razmisljanja je ocevidan. Ipak da kazem - svaka slicnost ove price o Nauruancima sa bilo cim je potpuno slucajna.

Ja nikakvu sličnost nisam primetio...


Ajde?

Re: sličnost

koprolalija ?
bauer. bauer. 08:28 18.12.2009

Re: sličnost

Ja nikakvu sličnost nisam primetio...

Idi?

Ima ona priča o tome šta Tadić Stariji misli o svom sinu i njegovom okruženju. Neću je ponavljati jer nisam siguran da li je urbana priča ili istina, ali... na moju žalost, prepoznajem samo površnost, a u slučaju okruženja i aroganciju.
mostarac mostarac 02:57 17.12.2009

uzgred

Oni su priznali i Kosovo.
Sta i koliko su tu usicarili.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 10:21 18.12.2009

Re: uzgred

mostarac
Oni su priznali i Kosovo.
Sta i koliko su tu usicarili.


Ovde su verovatno "usicarili" sigurnost da ih slucajno ne poterfi neka "humanitarna bomba" ... doziveli ljudi vec ranije "besomucno bombardovanje" Rusi to ipak rade postenije i lepse - milom, a ne kao neki drugi, silom ...

Hm, mada, kad bi neko neutralan i neinformisan sa druge planete razmotrio celu situaciju, mogao bi da dodje do zakljucka da Nauru spada u one drzave na planeti Zemlji koja vodi prinicipijelnu i konzistentnu politiku kad je u pitanju priznavanje novih drzava ... veliki deo onih drugih koje su priznale samo Kosovo ili samo Abhaziju rade ono sto je gore slikovito opisao moj drug Krkisa ...
background noise background noise 08:26 17.12.2009

Bas dobro sto is postavio ovaj post

Ne vidim prostor za neki komentar osim srdacnih pozdrava Nauruancima, zelim im plodotvorno bratstvo sa Rusijom a roditeljima, babi, dedi i komsijama prijatno popodne!

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:38 17.12.2009

Питање

Је ли, nsarski, ти ово нешто о Црној Гори?
dirtyharry dirtyharry 09:43 17.12.2009

Re: Питање

Predrag Brajovic
Је ли, nsarski, ти ово нешто о Црној Гори?

Pa sad ne znam kako li oni stoje sa tim fosfatima ...
Goran Vučković Goran Vučković 10:47 17.12.2009

Re: Питање

Је ли, nsarski, ти ово нешто о Црној Гори?

Meni je palo na pamet da ga je inspirisala skupštinska rasprava o zaduživanju (u srpskoj skupštini).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:26 17.12.2009

Re: Питање

Goran Vučković
Meni je palo na pamet da ga je inspirisala skupštinska rasprava o zaduživanju (u srpskoj skupštini).

Ма, будући да нам је препричао пар својих снова, ја бих био опрезан; ко ће га знати шта му је била инспирација. Него, овај његов инспиративни пост подстакао ме на размишљање (шта ћу, кукала ми мајка, још увек се заносим да сам за то способан). И дошао сам до закључка: свако продаје оно што има. (Необично би било да неко продаје оно што нема.) Трик је у томе што се, под притиском тржишта, свашта може претварити у робу. И државност? И државност. И сан? И сан. И младост? И младост. У ствари, у овој данашњој економији уопште се не може предвидети шта ће све постати предмет трговине. Некада незамисливе робне категорије настају у овом жрвњу модерног доба, мада треба бити опрезан: неке су, те "нове робе", донекле и раније биле ту и предмет двостране погодбе, али тада све се одвијало мање приметно. Данас је ствар огољена до последњег еуроцента.

Ето, паде ми на памет латино-пајац-лавр Берлуска. Мислим да је Ивана 23 качила слике са његових "забава" са дојечурашњим малолетницама; и то да је барем била једна, него италијански пастув "мамуза" по њих четири-пет одједном.

Ипак, наспрам овог меса и трговине њиме, још увек су снови најскупљи. Ништа се боље не продаје од њих: сви ћемо бити вечно млади, успешни, окружени женама затегнутог трбуха и бедара, и надмоћни у трци за успехом (осмех, бели зуби, млада и лепа жена, двоје деце, неки караван којим смо кренули на море или излет и куче, леси или лабрадор, које весело трчкара наоколо, а у новчанику 24 платне картице и плаћено осигурање и пензиони животни фонд за четири наредне реинкарнације). С тим што, дођавола, теби следује све на парче, као део слагалице, а слагалица никад да се попуни до краја. Барем за живота. А после ћемо да видимо...

Ево ме, звучим као Мирјана БМ у Новостима. Боље да прекинем, доћи ће доктор Ву па сам надрљао.
nsarski nsarski 19:46 17.12.2009

Re: Питање

Је ли, nsarski, ти ово нешто о Црној Гори?

Predraze - ti se svakako u basne razumes. Ova je o lisici i rodi, na primer. Kakva, bre, Crna Gora!?
nsarski nsarski 19:49 17.12.2009

Re: Питање

Meni je palo na pamet da ga je inspirisala skupštinska rasprava o zaduživanju (u srpskoj skupštini).

Ne. Inspiracija mi je bio Predsednik Naurua Markus Stiven koji je tokom svoje politicke kampanje uveravao Nauruance da rezerve fosfata mogu da traju jos 30 godina, i da nema nikakvog razloga za paniku. Samo njega da izaberu, i opet ce se vozit skupi automobili po ostrvu.
nsarski nsarski 20:00 17.12.2009

Re: Питање

Трик је у томе што се, под притиском тржишта, свашта може претварити у робу.

Ma, ja bih voleo da upoznam genija koji je Nauruance ubedio da uloze milione u mjuzikl o zivotu Leonarda Da Vincija!
Goran Vučković Goran Vučković 20:14 17.12.2009

Re: Питање

Ma, ja bih voleo da upoznam genija koji je Nauruance ubedio da uloze milione u mjuzikl o zivotu Leonarda Da Vincija!

Ehm... priča podseća na "Producente" - istorijska tema, projekat mora da propadne i taj rad

Doctor Wu Doctor Wu 21:08 17.12.2009

Re: Питање

Трик је у томе што се, под притиском тржишта, свашта може претварити у робу. И државност? И државност. И сан? И сан. И младост? И младост. У ствари, у овој данашњој економији уопште се не може предвидети шта ће све постати предмет трговине.

Aj kad si već spomenuo baksuza, mislim Др Вуа...

Da, i meni to palo na pamet kad je Šarski citirao Rusa. Sve je postalo predmet trgovine: nezavisnost (tj 'međunarodno priznanje'), emisije CO2, bolesti, vesti, ratovi, narkotici, lekovi za rak, elementarne čestice, šibadžije košarkaši, zatvori za verske fanatike, reditelji pedofili, nuklearni otpad, 'nacionalni ponos'... Ono što mi, međutim, nije jasno da li je nova stvar ta trgovina svim i svačim, ili samo naša svest da se na ovom svetu može (štaviše, ima) svačime trgovati. Trgujem, dakle postojim.
nsarski nsarski 21:16 17.12.2009

Re: Питање

Trgujem, dakle postojim.

Atta boy, dottore!!!
Upravo tako. Jedino sto se jos treba navici na to stanje stvari - this ain't no country for old men.
Doctor Wu Doctor Wu 21:19 17.12.2009

Re: Питање

Ne. Inspiracija mi je bio Predsednik Naurua Markus Stiven koji je tokom svoje politicke kampanje uveravao Nauruance da rezerve fosfata mogu da traju jos 30 godina, i da nema nikakvog razloga za paniku. Samo njega da izaberu, i opet ce se vozit skupi automobili po ostrvu.

Da, ovo me podseća na priču o onom ruskom avionu koji se srušio kod Bataje '99., u doba dok je Cobe šverao rusko oružje za Gadafija. Avion je eksplodirao, cela posada izginula (ko zna šta su nosili, daj bože da nisu bile neke bojeve glave) a kažu, kad su našli crnu kutiju, da su zadnje reči pilota bile: "Ništa se ne brinite, momci, sve je pod kontrolom."
nsarski nsarski 21:25 17.12.2009

Re: Питање

Da, i meni to palo na pamet kad je Šarski citirao Rusa

OK, u pitanju je Sergej Markedonov, a njegova izjava je objavljena u NY Timesu pre dva dana u clanku Abkhazia Is Recognized — by Nauru

Konkretno, Sergei je rekao:

“There is no question of morality here,” Mr. Markedonov said. “It’s the smallest country in the world. It has no potential, just to trade in independence. Independence is a commodity — people will trade it.”
niccolo niccolo 21:32 17.12.2009

Re: Питање

Independence is a commodity — people will trade it

Hmm, može li se priznanje "zapakovati" u neku hartiju od vrednosti,a? Recimo, Nauru da blanko priznanje nezavisnosti nsarskom za neku sumu x. Onda nsarski to proda brajoviću za neku sumu x+, pa brajović proda meni za x++ a ja onda dođem u neku nepriznatu državu, kažem imam mogućnosti da izdejstvujem vaše priznanje od Naurua, šta kažete da mi zauzvrat odobrite neku koncesiju na xx godina...I tako trgujemo u krug...
nsarski nsarski 21:36 17.12.2009

Re: Питање

Hmm, može li se priznanje "zapakovati" u neku hartiju od vrednosti,a? Recimo, Nauru da blanko priznanje nezavisnosti nsarskom za neku sumu x. Onda nsarski to proda brajoviću za neku sumu x+, pa brajović proda meni za x++ a ja onda dođem u neku nepriznatu državu, kažem imam mogućnosti da izdejstvujem vaše priznanje od Naurua, šta kažete da mi zauzvrat odobrite neku koncesiju na xx godina...I tako trgujemo u krug...

Ti bi da se ugradis?
niccolo niccolo 21:37 17.12.2009

Re: Питање

Ti bi da se ugradis?

Aha, hoću svoj deo
Doctor Wu Doctor Wu 21:40 17.12.2009

Re: Питање

Hmm, može li se priznanje "zapakovati" u neku hartiju od vrednosti,a?

Ha, pa naravno da može! Toliki ljudi napravili milijarde na trgovini suverenim dugovima (iliti obveznicama). To je ogroman biznis. Osnovni, čak. Zamisli kad sutra neka centralna banka Kosova ili Crne Gore izda obveznice. Junk nad junkovima, ali uvek će se naći neko da time trguje. Dok god postoji (nezavisni) život, postoji i mogućnost da ta obveznica bude otplaćivana (ne i otplaćena, to i nije cilj), a onda postoji i njena cena. I eto trgovine.
nsarski nsarski 21:44 17.12.2009

Re: Питање

Aha, hoću svoj deo

Pa, ako bi da to izvuces iz Naurua, to je chicken shit (ili koje vec lastavice slecu na to ostrvo).
ninasimone ninasimone 21:45 17.12.2009

Re: Питање

niccolo
...I tako trgujemo u krug...

...vazno da se obrce...do tog su zakljucka dosli i Mujo i Haso trgujuci istom tom naurskom sirovinom
ivana23 ivana23 22:09 17.12.2009

Moze da lici na trol


Država nije holding



Miljenko Jergovic
niccolo niccolo 22:11 17.12.2009

Re: Moze da lici na trol

Država nije holding

Слажем се с Миљенком, по законској дефиницији је ближа концерну
darkonduty darkonduty 00:31 18.12.2009

Re: Питање

nsarski
Meni je palo na pamet da ga je inspirisala skupštinska rasprava o zaduživanju (u srpskoj skupštini).

Ne. Inspiracija mi je bio Predsednik Naurua Markus Stiven koji je tokom svoje politicke kampanje uveravao Nauruance da rezerve fosfata mogu da traju jos 30 godina, i da nema nikakvog razloga za paniku. Samo njega da izaberu, i opet ce se vozit skupi automobili po ostrvu.

I kako je glasio slogan? 24 KILOMETRA ČISTOG UŽITKA?
Jučer sam se smijala Bandiću, al ovo je definitivo mnogo bolje ( ili manje ljigavo).

silver bullet silver bullet 09:51 17.12.2009

Reality eksperiment

Kakav eksperiment in vivo!
Naslov: Kako unistiti mali eko sistem.
Nauk: Moguca primena i na velikom eko sistemu.

Kazu da su se nekako slicno samounistili i stanovnici Uskrsnjih ostrva.



Goran Vučković Goran Vučković 10:50 17.12.2009

Re: Reality eksperiment

Kazu da su se nekako slicno samounistili i stanovnici Uskrsnjih ostrva.

Eh uništavanja ima koliko hoćeš, to je više pravilo nego izuzetak - ovde kod mene u Škotskoj su recimo tako otišle šume. Onda su posle uništili riblji fond na zapadnoj obali - nsarski je davno imao jedan blog o knjizi "Propast opšteg dobra".
nsarski nsarski 20:43 17.12.2009

Re: Reality eksperiment

Kazu da su se nekako slicno samounistili i stanovnici Uskrsnjih ostrva.

Pogledaj knjigu Dzareda Dajmonda "Kolaps".

nsarski nsarski 21:57 17.12.2009

Re: Reality eksperiment

Onda su posle uništili riblji fond

A Loh Nes??? On je neunistiv kao Chuck Noris. Come to think of it, mozda bi mogao da se napravi neki mjuzikl na temu "Zivot i prikljucenija Loh Nesa"? Sta mislis?
Goran Vučković Goran Vučković 22:04 17.12.2009

Re: Reality eksperiment

A Loh Nes??? On je neunistiv kao Chuck Noris. Come to think of it, mozda bi mogao da se napravi neki mjuzikl na temu "Zivot i prikljucenija Loh Nesa"? Sta mislis?

Pa naučili se lokalni domoroci - sad prodaju turističku atrakciju koja ne postoji i mlate lovu na tome.

A za Brave Heart kažu da naravno priča u istorijskom smislu meša babe i žabe - ali je utrostručila posetu spomeniku Vilijemu Volasu u Stirlingu, pa se da podneti

Kao što si rekao - kad potrošiš resurse trguješ čime god bilo
drug.clan drug.clan 22:05 17.12.2009

Re: Reality eksperiment

Goran Vučković

Kao što si rekao - kad potrošiš resurse trguješ čime god bilo



cak i vazduhom, tj. zanemarljivo malim delom vazduha (380ppm CO2)
dobro je dok ima "budala" koje kupuju ....
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:39 17.12.2009

Nauru je tako daleko, a tako blizu

Da počnem od kraja
Nsarski
... Ipak da kazem - svaka slicnost ove price o Nauruancima sa bilo cim je potpuno slucajna.

Ogradjivanje, čemu?
Zna se da i potpuno slučajne sličnosti mogu biti (takodje) opasne, odnosno provokativne, he, he, he...
nsarski
Ovo je zanimljivo ! Da li ima neko objašnjenje?
Pa, ne znam. Mozda u tom kraju sveta okeanske ribe imaju vise masti...

I mene bi ovo zanimalo da znam.
Uzgred, i Japanci koriste 'okeanske' ribe, pa ne slove za debele.
Gde su te naučne analize, kojih obično ima o svemu i svačemu?

Nauru jeste zanimljiv kao "postage-stamp-size country". Narodski ta želja da svako bude posebna država (članica UN) se kaže "svaka vaška - obaška". A toga ima kod nas, pa su zato one "potpuno slučajne sličnosti" provokativne.
Nsarski
... Dobra diplomatija se nekad isplati.

Šta sad ovaj cinizam treba da znači?
Valjda je dobro ono što je dobro, pa i - diplomatija.
Mi, recimo, sada imamo dobru diplomatiju, to svi dobronamernici vide. I ona je "na polzi naroda", odnosno svih nas, zar ne?

P. S. Ja, Vladimir The Geografski radoznalac, uvek volim kada nailazim na zanimljive tekstove o dalekim zemljama, jer se time obogaćujem. Tome dajem prioritet nad onim spekulativnim sličnostima/nesličnostima sa situacijama koje su nam tu, oko nas.

Strongman Strongman 12:07 17.12.2009

Osećam da

si sve izmislio. Samo da se mi navučemo i pomislimo da ima sličosti sa jednom zemljom
nsarski nsarski 21:42 17.12.2009

Re: Osećam da

Strongman
si sve izmislio. Samo da se mi navučemo i pomislimo da ima sličosti sa jednom zemljom

Nisam, majke mi!
Ja sam mislio da bi bilo dobro da mi otvorimo ambasadu tamo. Da, na primer ja, budem ambasador, i postavim Unfa za konzula i pecamo do mile volje.
Zamisli, na primer, Nauruanska ambasada u Abhaziji - milina!
Strongman Strongman 02:30 18.12.2009

Re: Osećam da

Unfa za konzula



strašno. gde nas vodi negativna selekcija?
Sofroniye Sofroniye 12:19 17.12.2009

Moral ?

Koji moral ? Moralu nema mesta u politici. Ako je Molotov mogao da izjavi (sa svog stanovista verovatno sasvim opravdano) da je fasizam stvar ukusa sta da ocekujem od danasnjih "Molotova" koji su spinning doveli do savrsenstva.

krkar krkar 14:50 17.12.2009

Primer(i) iz komšiluka a i bliže

Odosmo mnogo daleko a školski primer smo imali u komšiluku kad je svojevremeno Cile Tupurkovski dogovorio priznanje Tajvana. Trebalo je da poteče med i mleko od silne tajvanske love, da Firom postane Lihtenštajn... dok im nisu Kinezi majku majčinu, prvo ulaganjem prvog veta u GS UN u preko 20 godina (na produženje mandata UNPREDEP-a) pa onda ekonomski. Na kraju su se braka Makedoncite posipali pepelom po glavi i jeli kineska g***a, od para nije bilo ništa (osim za Cileta) ali i njemu su izašle na nos, polako ali sigurno...

A Nauru je školski primer lošeg upravljanja očigledno ograničenim resursima. Management of finite resources. Ni po jada što su debeli nego što su alavi i glupi. Nažalost, nakačiće se na grbaču svima nama (da se razumemo, nama najmanje jer malo imamo pa malo i dajemo ali sve te neodgovorne idiote koji su nesposobni da se brinu sami o sebi na kraju plaćaju oni koji su odgovorni i nešto rade). Nije tu nikakav problem kolonijalizam nego njihova sopstvena glupost do bola.

A kad bih hteo da budem ciničan setio bih se i raznih tvorevina koje su prizna(va)le razne "naše" tvorevine: krajine, parakrajine...

Plus ça change...
drug.clan drug.clan 21:33 17.12.2009

Re: Primer(i) iz komšiluka a i bliže

A Nauru je školski primer lošeg upravljanja očigledno ograničenim resursima. Management of finite resources. Ni po jada što su debeli nego što su alavi i glupi. Nažalost, nakačiće se na grbaču svima nama (da se razumemo, nama najmanje jer malo imamo pa malo i dajemo ali sve te neodgovorne idiote koji su nesposobni da se brinu sami o sebi na kraju plaćaju oni koji su odgovorni i nešto rade). Nije tu nikakav problem kolonijalizam nego njihova sopstvena glupost do bola.


Nauru ima oko 10000 stanovnika sto je sasvim dovoljan uzorak da nam statistika kaze da je raspodela inteligencije kod njih veoma slicna kao i kod ostalih zajednica stoga se ovakve izjave mogu smatrati rasistickim poput onih koje su koriscene u evropi od 16tog veka i koje su koriscene za opravdavanje robovlasnistva.

kada se velikim kolonijalnim silama i korporacijama i njihovim korupcijonaskim metodama vladanja i izrabljivanja nisu spele odupreti velike nacije poput nigerije, indonezije i indije, kakve sanse je imao nauru?

kada se govori o nauru rec je o ogromnoj vecini sirotinje koja ni u zlatno doba nije zivela mnogo bolje nego danas iako je GDP per capita bio velik nije bio rasporedjen na bas pravedan nacin. nesto poput ekvatorijalne gvineje danas koja i pored najveceg GDP-a per capita ima vise od 90% teske sirotinje.

jel' i ta sirotinja tj. njihov "manjak pameti" odgovorna za takvo stanje?

gospodine krhar, ako nemate pametnija posla i ne mozete ili ne zelite da pomognete ostavite sirotinju na miru, njima je njihove bede vec sasvim dovoljno a vase optuzivanje im nikako ne pomaze
NNN NNN 22:26 17.12.2009

Re: Primer(i) iz komšiluka a i bliže

A kad bih hteo da budem ciničan setio bih se i raznih tvorevina koje su prizna(va)le razne "naše" tvorevine: krajine, parakrajine...
...Kosova...
krkar krkar 00:56 18.12.2009

Re: Primer(i) iz komšiluka a i bliže

gospodine krhar, ako nemate pametnija posla i ne mozete ili ne zelite da pomognete ostavite sirotinju na miru, njima je njihove bede vec sasvim dovoljno a vase optuzivanje im nikako ne pomaze


Eto kako neko kome je forma važnija od suštine može u svemu da nađe povoda za isprazno levičarenje po svaku cenu.

Usrećiše svet vaše maoističke kuknjave, odavno. I višekratno.
drug.clan drug.clan 02:27 18.12.2009

Re: Primer(i) iz komšiluka a i bliže

Eto kako neko kome je forma važnija od suštine može u svemu da nađe povoda za isprazno levičarenje po svaku cenu.


nije u pitanju polemika oko forme i sustine vec oko proglasavanja nauruanaca glupima - sve kolektivno, kao sto neki vole citave narode nazivati zlocincima.
krkar krkar 03:02 18.12.2009

Re: Primer(i) iz komšiluka a i bliže

nije u pitanju polemika oko forme i sustine vec oko proglasavanja nauruanaca glupima - sve kolektivno, kao sto neki vole citave narode nazivati zlocincima


Politička i strateška glupost
, o tome se radi. Naurci su se pokazali jako glupim.

Nikad nisam nijedan narod nazvao zločincima. Niti sam ikad zagovarao kolektivnu krivicu. Ali kolektivnu političku odgovornost, za činjenje i nečinjenje - svakako.
drug.clan drug.clan 14:27 18.12.2009

Re: Primer(i) iz komšiluka a i bliže

krkar
nije u pitanju polemika oko forme i sustine vec oko proglasavanja nauruanaca glupima - sve kolektivno, kao sto neki vole citave narode nazivati zlocincima


Politička i strateška glupost
, o tome se radi. Naurci su se pokazali jako glupim.

Nikad nisam nijedan narod nazvao zločincima. Niti sam ikad zagovarao kolektivnu krivicu. Ali kolektivnu političku odgovornost, za činjenje i nečinjenje - svakako.



OK je to ali ti je polazna pretpostavka pogresna, njih - kolektive koji pozivas na politicku odgovornost (u svim ovim slucajevima) niko nista nije pitao, cak su bili zrtve - najpre zastraseni, potom zavedeni i na kraju fizicki kaznjeni.
Biljana 77 Biljana 77 15:42 17.12.2009

Svi likovi su stvarni

Satima sam razmisljao da li da postavim ovaj tekst. Ishod ovog razmisljanja je ocevidan.


Ekologija, ekonomija:
Pomalo je smešno (debeljuškasti šefovi u zaglavljeni u sportskim automobilila and so on..) jer je daleko od nas. Strašno ako čitamo kao zavirivanje u budućnost... našu ili bilo čiju. Tužno ako pomislimo na život dece Naruanaca koja nisu ničim zaslužila da se u zastarelim limuzinama voze po mesecu i pecaju zatrovane ribe.

Politika:
Ona nema čime da trguje, osim nezavisnošću. Ako je nezavisnost roba, ljudi će njom da trguju
I svojom i tuđom. Ovo je politička činjenica i istina oduvek. Nema tu moralnosti, prijateljstva, mitologije. Najsimpatičnije od svega (u kontekstu naših diplomatskih dostugnuća) što je izjavu dao ruski analitičar.
kole_cat kole_cat 16:51 17.12.2009

Re: Svi likovi su stvarni

Biljana 77
Satima sam razmisljao da li da postavim ovaj tekst. Ishod ovog razmisljanja je ocevidan.


Ekologija, ekonomija:
Pomalo je smešno (debeljuškasti šefovi u zaglavljeni u sportskim automobilila and so on..) jer je daleko od nas. Strašno ako čitamo kao zavirivanje u budućnost... našu ili bilo čiju. Tužno ako pomislimo na život dece Naruanaca koja nisu ničim zaslužila da se u zastarelim limuzinama voze po mesecu i pecaju zatrovane ribe.




Ili kako to ekolozi lepo kazu:

"Zemlju smo pozajmili od nase dece."
drug.clan drug.clan 21:18 17.12.2009

Re: Svi likovi su stvarni

Ekologija, ekonomija:



ko bi rekao da se obe oblasti (kako i etimologija reci kaze) bave istim problemom jer uglavnom nude potpuno razlicita resenja
yu1bcd yu1bcd 15:43 17.12.2009

Tuvalu

Nenade, iznenadjuje me tvoja povrsnost oko Nauru kao najmanje ostrvske drzave. CIA factbook je stavlja na 222. mesto od 237. entiteta. Vatican sa 835 stanovnika je na 235. mestu. Ovih dana u Kopenhagenu na UN konferencij o klimatskim promenama se cesto spominje manji i nizi Tuvalu. Tamo sam bio 2002 godine na proputovanju do pustog ostrva Baker. Vodu su im brodom iz Novog Zelanda dovozila neka dosetljiva srpska braca!

A sto se tice politike, pa Srbiji je "vec" odobreno Ruskih 200M$ od obecanih 1G$. Samo jos reaktor u Vinci treba preraditi u atomsku centralu IMF to profesionalnije radi mada cesto bolnije za zaduzene.

Da li sam ja pravilno razumeo, da si se ti vratio na rodnu grudu iz mrske nam Amerike?

Lep pozdrav iz dezele posle rucka u kineskom restoranu
nsarski nsarski 19:38 17.12.2009

Re: Tuvalu

Nenade, iznenadjuje me tvoja povrsnost oko Nauru kao najmanje ostrvske drzave.

U pitanju je najmanja ostrvska drzava. Mislim da je San Marino manji, ili Andora (mrzi me da proveravam), ali one nisu ostrvske drzave.
mirelarado mirelarado 21:53 17.12.2009

Re: Tuvalu

nsarski
Nenade, iznenadjuje me tvoja povrsnost oko Nauru kao najmanje ostrvske drzave.

U pitanju je najmanja ostrvska drzava. Mislim da je San Marino manji, ili Andora (mrzi me da proveravam), ali one nisu ostrvske drzave.


Поред тога што није острвска држава, Сан Марино је и већи и многољуднији (60 кв. км, 30.000 становника), али то је држава само као туристичка атракција, од чега се врло успешно издржава.

Aндора је још већа.
yu1bcd yu1bcd 22:29 17.12.2009

Re: Tuvalu

Pored sve mrzovolje ipak bi mogao znati, da je Tuvalu takodje Pacificka ostrvska drzava, najugrozenija globalnim zagrevanjem jer je samo par metara iznad nivoa mora! Mene je iznenadila Etiopija kao druga najveca u Africi.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:42 17.12.2009

najmanji,medju najvecima

“Ova stvar nema veze sa moralnošću. Nauru je najmanja zemlja na svetu. Ona nema čime da trguje, osim nezavisnošću. Ako je nezavisnost roba, ljudi će njom da trguju.“


Jel' to znacii da su Rusi kupili Nauru,za citavih 50 meleonacica ?

nsarski nsarski 21:38 17.12.2009

Re: najmanji,medju najvecima

Jel' to znacii da su Rusi kupili Nauru,za citavih 50 meleonacica

Yep. Pedeset meleona doloresa....
drug.clan drug.clan 22:01 17.12.2009

Re: najmanji,medju najvecima

nsarski
Jel' to znacii da su Rusi kupili Nauru,za citavih 50 meleonacica

Yep. Pedeset meleona doloresa....

jesu li im dali bezvrednu hartiju na kojoj negde pise ta brojka ili su im dali username i pasword za server gde se ta cifra cuva u privremenoj memoriji ili su se ipak potrudili da im daju pola miliona skoro bezvrednih novcanica (oko 500kg novcanica sa kojima se ipak moze nesto uraditi - reciklirati na primer)?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana