Gradjanske inicijative

A je l' su srećne Nataša i Bilja ?

omega68 RSS / 23.12.2009. u 02:02

I Sonja?

Koji su ovo crtani filmovi, ovih dana!

Ukidanje viza, odmrzavanje prelaznog trgovinskog  sporazuma,  podnošenje kandidature

za  članstvo u EU, potpisivanje tog famoznog aneksa ugovora sa Fijatom...

Ako , za trenutak, izuzmen činjenicu da ova Vlast sve to koristi u svrhu svoje produžene izborne kampanje, ipak je moja prevashodna emocija - sreća.

Da li sam ja  naivna, sentimentalna budala?

Možda.

Za neke je ono Jeremićevo simbolično ponoćno ulaženje u Mađarsku bilo obično blamiranje.

Kažu da se Boža opet igra Miki Mausa. Palma se sa svojim seljacima iz Jagodine izvrgava ruglu. Biju se krošei  i levom i desnom, a bogami padne i poneki aperkat.

To je ono kada nas podsete da nemamo pare da idemo u Evropu i kada se spomene sve lošija finansijska situacija. OK, da krenem redom:

Ja nemam pare da idem u Rim za doček 2010. sa svojim prijateljima koji idu. Nisam išao ni prošle. Nisam imao kintu da izvadim biometrijski pasoš.

Pa?

Sećam se te '92.  i tog poslednjeg vikenda u maju kada je objavljeno uvođenje sankcija.

Bio sam ludo zaljubljen u jednu devojku iz Sarajeva i zbog nje se tih dana, ne pitajući glavu,  obreo u Beogradu.  Nije me bilo briga za petogodišnjicu mature koja se spremala  i za zloslutne vesti sa TV.  Slušao sam je kako mi onim divnim bosanskim izgovorom priča o spašavanju iz opkoljenog Grada i razmišljao kako da joj u Skadarrliji izjavim ljubav.

Usledio je , za mene jedva čekani, vidovdanski Sabor.  Usledilo je moje  prvo političko delovanje preko studentskog protesta( ono gde je Đilas bio student prorekktor i kao nešto odbrusio Miloševiću ) i prvo razočaranje jer su se moje kolege, vođe protesta, vrlo brzo ubacili u biznis uvoženja svega i svačega.

Slede godine sankcija, ničim izazvanih, ratova u kojima nismo učestvovali i odlaska u Sofiju i  Segedin radi šverca. Švercovala se i ''čorba'' iz Rumunije i Bugarske. Moj drugar je poginuo pri donošenju iste.

Pad Krajine, dejtonski sporazum i bombardovanje.

Ubistvo političkih protivnika je bila normalna stvar.

Za sve to vreme borio sam se, bez podrške u parama , da ova zemlja krene putem normalnih reformi i  u korak sa Svetom.

Ubistvo  prvog  demokratskog Premijera.

Vlada onog koji nije želeo da bude ubijen.

Vlast tajkuna i mafije.

I najzad 2009. godina.

Iako sam se svih tih godina borio da budemo deo razvijenog sveta i da poštujemo kodekse ponašanja, što bi podrazumevalo isporučivanje ratnih zločinaca i osudu genocida, doživeo sam da nam , bez previše pepela na glavi, dođu Bajden, Medvedev, da se Holandija prelomi u našu korist i da krenemo ubrzano putem evropskih integracija.

Zašto?

Da li zbog naše lepote i pameti?

Da li zbog Nataše i Bilje?  I Sonje?

Da nije zbog straha od raznih patriotskih grupa? Zbog rupe u tepihu?

Možda zbog svega toga zajedno?

Da li se slučajno , baš sada, ispituje neke privatizacije koje su možda izvršene krvavim parama?

Da li se slučajno, baš sada, vrši neka vrsta lustracije u pravosuđu?

Da li se slučajno, baš sada, pokreće borba protiv kriminala i huligana?

Ko je odgovoran što se nije pokrenula do sada borba protiv monopola i uvozničkih lobija?

Krivi smo mi, ali sigurno je da da svoju krivicu imaju i neki oko nas.

Zašrto?

Ne znamo.

Sigurno je jedno : ono što sam sanjao , ono što sam priželjkivao godinama, ostvaruje se ove godine.

Bez straha šta će da kažu profesionalni čuvari ponosa i bez brige da li su radikalni prosvetitlji zadovoljni postignutim, mi idemo ka normalnoj zemlji.

Malo je čudno što to radimo bez isporučenih Mladića i Hadžića.

Čudno je da  to radimo bez da smo se pomazali, onim što se ne jede,  po glavi.

I što nismo priznali Kosovo sa Metohijom?

Izgleda da je neko procenio da nismo ni morali sve to da radimo

Kao da su neki bili u pravu što su nas opominjali da treba da izdržimo i da ćemo da budemo glavni  igrači na Balkanu.

Jedna generacija, bez obzira koliko propatila, nije ništa u odnosu na istoriju jednog naroda.

Mnogo sam propatio , da se razumemo. Ipak sam srećan što će moja deca bez viza, napokon, da krenu  u Evropu kao sav normalan svet.

A je l' su srećne Nataša i Bilja?

 

 

f_mtpy3da9e6lm_81541d1.png 





Komentari (64)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

NNN NNN 02:27 23.12.2009

Ja najviše volim Bilju i Natašu

al' one nemaju veze ni sa kakvom Sonjom.
omega68 omega68 02:34 23.12.2009

Re: Ja najviše volim Bilju i Natašu

NNN
al' one nemaju veze ni sa kakvom Sonjom.

:))))))
heheheh
A možda imaju veze sa Milankom?
Biljana 77 Biljana 77 15:08 23.12.2009

Re: Ja najviše volim Bilju i Natašu

A je l' su srećne Nataša i Bilja?
Zaava i ja srećne samo tako...
darkonduty darkonduty 02:58 23.12.2009

Sto i jedna preporuka

Bio sam ludo zaljubljen u jednu devojku iz Sarajeva i zbog nje se tih dana, ne pitajući glavu, obreo u Beogradu. Nije me bilo briga za petogodišnjicu mature koja se spremala i za zloslutne vesti sa TV. Slušao sam je kako mi onim divnim bosanskim izgovorom priča o spašavanju iz opkoljenog Grada i razmišljao kako da joj u Skadarrliji izjavim ljubav

Ej Omega, jbg, ovo je killing me softly.....
mirelarado mirelarado 03:32 23.12.2009

Re: Sto i jedna preporuka

Ма лепо је бити срећан, Омега.

Нешто се напокон и овде покреће. Истина, преспоро, али... да се надамо. ;-)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:14 23.12.2009

Re: Sto i jedna preporuka

darkonduty
Bio sam ludo zaljubljen u jednu devojku iz Sarajeva i zbog nje se tih dana, ne pitajući glavu, obreo u Beogradu. Nije me bilo briga za petogodišnjicu mature koja se spremala i za zloslutne vesti sa TV. Slušao sam je kako mi onim divnim bosanskim izgovorom priča o spašavanju iz opkoljenog Grada i razmišljao kako da joj u Skadarrliji izjavim ljubav

Ej Omega, jbg, ovo je killing me softly.....

stvarno ovaj deo je onako baš...

omegito,
preporučetina!
(jel tako beše mirela?)
mirelarado mirelarado 20:23 23.12.2009

Re: Sto i jedna preporuka

njanja_de.manccini

omegito,
preporučetina!
(jel tako beše mirela?)


Може и тако, а може и родно равноправни препорук, како рече Предраг. :)
А и Омега би требало да буде Омег - бег. 'Ди то има смисла, мушко, а овамо на ?

blogovatelj blogovatelj 04:43 23.12.2009

Ovo je poenta svega

Bez straha šta će da kažu profesionalni čuvari ponosa i bez brige da li su radikalni prosvetitlji zadovoljni postignutim, mi idemo ka normalnoj zemlji


Konacno, posle vise decenija.
Bio sam u Srbiji 2006, pa onda 2009.
Vidi se da se izvlacimo iz mulja.
Jes' da kritikujem savetnika na njegovom blogu, ali za neke stvari treba ovu vladu pohvaliti. Ovde savetnik ne svraca, pa ne moze ovo da procita i da se uobrazi
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:21 25.12.2009

Re: Ovo je poenta svega

Jes' da kritikujem savetnika na njegovom blogu, ali za neke stvari treba ovu vladu pohvaliti. Ovde savetnik ne svraca, pa ne moze ovo da procita i da se uobrazi

Svratio, pročitao, uobrazio se!
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:24 25.12.2009

Re: Ovo je poenta svega

Samo ja bih, poštenja radi, najpre pohvalio predsednika.
omega68 omega68 23:21 25.12.2009

Re: Ovo je poenta svega

Nebojsa Krstic
Samo ja bih, poštenja radi, najpre pohvalio predsednika.

kao prvo, dobrodošao
da budem pošten, Predsednik je retka svetla tačka na našoj političkoj sceni
meni je samo žao što nismo mogli malo brže da krenemo napred ali šta da se radi...
mora da se živi, nema druge
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 10:40 26.12.2009

Re: Ovo je poenta svega

mora da se živi, nema druge

Da se zivi, nego sta!
Unfuckable Unfuckable 21:05 26.12.2009

Re: Ovo je poenta svega

kao prvo, dobrodošao

kakvo je ovo...šta je bre ovo, banuj odma' da vidi da nema ovde cile-mile


(27. je moja )
omega68 omega68 23:49 26.12.2009

Re: Ovo je poenta svega

kakvo je ovo...šta je bre ovo, banuj odma' da vidi da nema ovde cile-mile

Hehe
Pa u pravu si: em nije doneo neku domaću da se proba ovde nego praznih ruku, em ( izgleda ) nije dao ni preporuku
Ne, pazi,
čovek koji me nije banovao ( brisao ) posle onakvih mojih infantilnih , samo-reklamerkih i ponekad do uvredljivosti zajedljivih komentara na svom blogu - zaslužuje dobrodošlicu.
Srećom nisu svi kao ja
omega68 omega68 00:03 27.12.2009

može i trolovanje;)

da ne bih pisao poseban tekst!
čitam o sudbini Vase Ključa , kako je završio i ostalo o filmu i mislim koliko mi stvari još ne znamo , a hoćemo u Evropu.
Čoveka .......... a nigde nema ni jedne njegove slike osim one u kolima.
Ništa se ne zna o toj nesreći i o suvozaču koji je poginuo kada je on povređen
Misterija, kao da se radi o državnom neprijatelju , a ne o običnom pozajmljivaču auta
ninasimone ninasimone 00:27 27.12.2009

Re: Ovo je poenta svega

omega68

čovek koji me nije banovao ( brisao ) posle onakvih mojih infantilnih , samo-reklamerkih i ponekad do uvredljivosti zajedljivih komentara na svom blogu - zaslužuje dobrodošlicu.

A sto sam ja onda bila popila i ban i brisanje?!
omega68 omega68 00:43 27.12.2009

Re: Ovo je poenta svega

ninasimone
omega68

čovek koji me nije banovao ( brisao ) posle onakvih mojih infantilnih , samo-reklamerkih i ponekad do uvredljivosti zajedljivih komentara na svom blogu - zaslužuje dobrodošlicu.

A sto sam ja onda bila popila i ban i brisanje?!

pa ne znam, možda slučajno
A možda je moderacija
blogovatelj blogovatelj 01:00 27.12.2009

Re: Ovo je poenta svega

Svratio, pročitao, uobrazio se!


Znaci BIA sve primeti i sve dojavi
blogovatelj blogovatelj 01:07 27.12.2009

Re: Ovo je poenta svega

A sto sam ja onda bila popila i ban i brisanje?!


I ja isto popusio da prostite, samo moguce da nije do mene, nego da je neciji komentar brisan, pa sam bio kolateralna steta.
Pa me savetnikov blog podsetio malo na onog Sentinela, daleko bilo.
Unfuckable Unfuckable 02:08 27.12.2009

Re: Ovo je poenta svega

lepo ja pričam :

prvo banovati pa pitati za mišljenje
kiselkasta kiselkasta 08:56 23.12.2009

potpisujem

Ja nemam pare da idem u Rim za doček 2010. sa svojim prijateljima koji idu. Nisam išao ni prošle. Nisam imao kintu da izvadim biometrijski pasoš.


potpisujem, dodajem da nemam pare ni za docek u Budimpesti iako mi je blizu gde idu neki moji prijatelji

razočaranje jer su se moje kolege
vrlo brzo ubacili u biznis


uh u tim situacijama razocarenja do besvesti, oni koji su izdrzali onih dana da se ne ubacuju u biznise, danas se ubacuju svom snagom...

[Jedna generacija, bez obzira koliko propatila, nije ništa u odnosu na istoriju jednog naroda.

Mnogo sam propatio , da se razumemo. Ipak sam srećan što će moja deca bez viza, napokon, da krenu u Evropu kao sav normalan svet./quote]

i ovo potpisujem, samo sto jos uvek imam jedno dete, nadam se da ce ta jednina preci u mnozinu
niccolo niccolo 09:03 23.12.2009

Da, ovo mu dođe suština, zar ne...

Ipak sam srećan što će moja deca bez viza, napokon, da krenu u Evropu kao sav normalan svet.


dirtyharry dirtyharry 09:11 23.12.2009

Ko je kriv ?

dirtyharry dirtyharry 09:24 23.12.2009

Sve si lepo reko ...

Mada ko što neko gore napisa da je ovo killing me softly...
Nemo' opet da mi padaš u dushevni menzis. Jeste crno, neću da kažem bez ich belo, jer se mrda kao nešto. Ali ako kreneš tako sve da gledaš, pa za nedelju dana ima da umreš. Inače ja sam recimo juče video nešto interesantno, a to je da sam džabe krečio ili u prevodu džaba učio školu. Ovako se to radi. Tako da ima još uvek perspektive tamo kod nas, samo treba da znaš
alselone alselone 09:33 23.12.2009

Nisu

Za postavljanjeg ovog pitanja nisi morao da odmaknes mnogo dalje od bloga. Ima i ovde par likova i likusa za tako nesto priupitat.
loader loader 10:11 23.12.2009

Kratka istorija ...

"Kratka istorija Srbalja u doba neuropeizacije",
autor : Omega
izdavač : udruženje šetača
godina : 2009.

Žestoko štivo
wukadin wukadin 11:29 23.12.2009

Re: Kratka istorija ...

A cuvari vatre
loader loader 21:40 23.12.2009

Re: Kratka istorija ...

A cuvari vatre






Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 10:26 23.12.2009

a u cemu je fora

sa ove tri zene?
wukadin wukadin 11:28 23.12.2009

Re: a u cemu je fora

Aleksandar Stosic
sa ove tri zene?


Nesto ih nema, sto da se ne zapita gde su.
Mozda im je muka kad se nesto dobro dogodi Srbiji.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 13:35 23.12.2009

Re: a u cemu je fora

Mozda im je muka kad se nesto dobro dogodi Srbiji.

a mozda je tebi muka kada Srbija krene ka EU.
alselone alselone 13:49 23.12.2009

Re: a u cemu je fora

Aleksandar Stosic
Mozda im je muka kad se nesto dobro dogodi Srbiji.

a mozda je tebi muka kada Srbija krene ka EU.


Meni nije muka kad Srbija krene ka EU pa i dalje znam da njima jeste i da su lobirale protiv toga.
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 14:37 23.12.2009

Wukadinu i to whom it may concern

neobavestenom i neukusnom as usual
http://www.pescanik.net/content/view/4213/61/
Hrabra, istorijska odluka
HELSINŠKI ODBOR
22.12.2009.
Helsinški odbor pozdravlja odluku vlade da podnese kandidaturu za prijem u EU. Taj čin nepovratno utvrđuje stratešku orijentaciju i evropsko opredeljenje Srbije. Nakon više decenija lutanja i dezorijentacije politička elita je napravila istorijski iskorak koji istovremeno u perspektivi znači i raskid sa neposrednom prošlošću. To će istovremeno značiti opredeljenje za demokratsku transformaciju koja podrazumeva moderne evropske vrednosti: pravnu državu, eliminisanje korupcije i organizovanog kriminala i drugačiji sistem vrednosti. Ta prelomna i hrabra odluka je istovremeno test spremnosti za političke aktere, institucije ali i društvo u celini. Novi politički obrazac zahteva dubinske unutrašnje promene.

Kandidatura bez obzira na to kada će biti usvojena daje novi politički kontekst koji obavezuje sve građane Srbije i zahteva njihovu odgovornost za proces koji neće biti ni lak ni kratkotrajan. Ne treba očekivati samo materijanu dobit i poboljšanje životnog standarda već će biti neophodna odricanja i strpljenje.

Odluka SAD i EU da što pre integrišu Zapadni Balkan u euroatlantske integracije pokazuje njihovu odlučnost da stabilizuju region i da postojeće tenzije rešavaju kroz proces pridruživanja.

Helsinški odbor za ljudska prava u Srbiji, 22.12.2009.
loader loader 21:26 23.12.2009

Re: a u cemu je fora

u cemu je fora ... sa ove tri zene?
. .

U čemu je fora..?! .. :)
Pa...
one su
one su
gimnastika, brale... :)
Inner Party Inner Party 23:47 23.12.2009

Re: Wukadinu i to whom it may concern

Jasmina Tesanovic
neobavestenom i neukusnom as usual...


Pazi, ima nas ovde koji pamtimo onu drugosrbijansku peticiju za to da EU Srbiji ne dozvoli dalje integracije dok se ovde ne promene neke stvari...

Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 12:49 24.12.2009

Inner Party, da mi je znati cega?

koje partije, koje Srbije, ako vec moram da se etiketiramo!?
A falilo bi nam nesto da je uhapsen Mladic, da je uradjena lustracija sudstva itd
vec bismo bili tri koplja dalje

omega68 omega68 15:55 24.12.2009

Re: Inner Party, da mi je znati cega?

A falilo bi nam nesto da je uhapsen Mladic

A ko kaže da nije?
Postoji jedna teorija da se čeka da se još nešto opipljivo dobije zauzvrat
Kao što sam bio besan na međunarodnu zajednicu , koju sam doživljavao kao prijateljsku i za čije sam se vrednosti borio protiv nazadnjački orijentisanih ljudi i ideja, krajem devedesetih što nas je držala izneđu čekića i nakovnja jer je Slobodana proglasila ''činiocem mira na Balkanu'' , tako sam do pre neki dan boi besan na tu istu međunarodnu zajednicu koja nas je uslovljavala stvarima koje nismo nikako mogli da uradimo.Time su samo išli na ruku unutrašnjima centrima moći koji gledaju da nas drže i dalje van Evrope i na taj način da se bogate još više na naš račun.Bez obzira koliko mi kukali da treba da nam pruže ruku i na taj način izbiju poslednji argument retrogradnim snagama koje su protiv našeg ozdravljenja, ONI kao da su NAMERNO radili protiv NAS kojima kao pomažu.
Da li je Toma Nikolić mogao ranije da se okrene od Šešelja?
Zašto se čekalo da se taj mig da tek posle proglašenja nezavisnosti Kosova?
Kako sad nisu dosledni za izručenje Mladića i što nam to ne objaviše ranije?
Da sam ja na mestu onih iz naslova, osećao bih se izigranim.
Zato sam postavio to pitanje
medjutim92 medjutim92 10:42 23.12.2009

Za tebe i Sarajku..

Propaganda117 - Dobrodosla u nas grad (poznata i kao Emina)

Ja se vala radujem, planiram par vikend odlazaka u Rumuniju i Madjarsku, i razmatram dal mi vise odgovara varijanta sa 7 dana u Bratislavi uz svakodnevne odlaske tu okolo, ili isto to u Bolonji, Pjacenci ili nekom drugom manje napucanom gradu na severu Italije..

Ili mozda grcko more u aprilu zbog smesno jeftinog smestaja, i obilazak Soluna, Atine i jos kojecega po Grckoj..

Tezak izbor, a moramo da se odlucimo za jednu, malo para i godisnjeg odmora za sve..

Da li su Bilja i Natasa srecne? Hm.. valjda ce neko da ih pita u sledecem intervjuu
miloradkakmar miloradkakmar 10:44 23.12.2009

Da li je lepo

kada te zavedu , pa te onda u EU odvedu ?
Da bih otišao u EU, prvo moram da obnovim garderobu, kupim novi auto, smislim šta ću tamo da radim.. i za sve to mi treba gomila para. Ono za čega mi ne treba para , a neophodno je učiniti , je - kako u EU skloniti pogled pun iznenađenja i blesav osmeh, kao nisam ja odavde ?
Da li sam ja naivna, sentimentalna budala?

To je predivno stanje i bolje je to biti nego bezosećajni stvor.
myredneckself myredneckself 11:37 23.12.2009

Re: Da li je lepo

лепо је, нешто се покренуло
и срећна сам због мог сина
ја сам доста од света видела, а он колико је могао у постојећим околностима
сада је ипак све лакше
wukadin wukadin 11:39 23.12.2009

A ja

Ja nemam pare da idem u Rim za doček 2010. sa svojim prijateljima koji idu. Nisam išao ni prošle. Nisam imao kintu da izvadim biometrijski pasoš.



Imam pare, ali ih stekujem za drugu priliku.
Bolje je grad posetiti naprolece, vec sam bio u Rimu leti, bila paklena vrucina.
Inace, imao sam pred sobom ponudu za Rim.
Imanje/nemanje para je relativna kategorija.
Mozes se odreci necega, da bi imao nesto drugo.
Naravno, cilj je optimizacije sto manje odricanja...

Usledio je , za mene jedva čekani, vidovdanski Sabor. Usledilo je moje prvo političko delovanje preko studentskog protesta( ono gde je Đilas bio student prorekktor i kao nešto odbrusio Miloševiću ) i prvo razočaranje jer su se moje kolege, vođe protesta, vrlo brzo ubacili u biznis uvoženja svega i svačega.



Da li je vam je poznato da su skoro svi (ako ne bas svi) protesti zavrseni - POBEDOM.
Tacnije, ispunjenjem zahteva.
Naravno, nikad nije postavljeno pitanje tipa "Odlazak Slobodana Milosevica", do 5. oktobra, kada je vec izgubio izbore, istina nismo 100% sigurni da je bas bilo u prvo krugu. Spaljeni dokazi.
1991. je trazena smenaurednika i "oslobadjanje" RTS-a. To se i dogodilo. Istina, dosli su gori, rat uostalom trazi ratnu propagandu. U medjuvremenu opozicija se svadjala.
1992. je Sloba raspisao izbore, kako su i trazili. Pa red je da se pita narod (glasaci) zar ne!? Cak je doveo i onu budalu Panica da bude opozicioni protivkandidat. Idealan za njega, jer je znao da ce se ovaj povuci na prvoj krivini....
1997. je priznao poraz posle natezanja, prepustio opoziciji gradove koje su dobili. Je li Slioba kriv sto je Draskovic morao da pocne kampanju bas na Ravnoj Gori, a Djindjic odmah da krene da ga sabotira?!?

Koju smo pouku izvukli - za nesto mora da su odgovorni Draskovic, Djindjic i ostali... kad su posle preuzeli vlast sto se cudite sto je dosta onoga od ranije ostalo?!?
wukadin wukadin 11:42 23.12.2009

A da ti nije bar malo cudno

Mnogo sam propatio , da se razumemo. Ipak sam srećan što će moja deca bez viza, napokon, da krenu u Evropu kao sav normalan svet.



Sto si to isto imao ti kao tinejdzer. Sad si ne znam kako zadovoljan sto se isto vratilo. Znas onu o rabinu i mackama?!
mariopan mariopan 12:12 23.12.2009

Re: A da ti nije bar malo cudno

Slazem se sa Vukadinom.

Zato sam, valjda, tako ostra prema svim nasim takozvanim spasiocima.
Zato sto sam se i ja potrosila na raznim protestima, ocekivala mnogo, bila spremna i na odricanja i muke da se do toga dodje i sada imamo to isto samo malo drugacije?
Nisam zadovoljna, ali se slazem da se mali koraci cine, malo je bolje......a moglo je odavno biti mnogo bolje. Pa zasto nije bilo brze i bolje i ko je za to odgovoran? Da ih hvalimo, te iste koji su to sve trebali da urade pa nisu?

Nisi ti sentimentalna budala, svi smo mi takvi, zeleli smo mnogo, uradili sta smo mogli, nije sve bilo do nas.
A deca, pa oni ce makar videti kakav je svet i njih niko nece moci da prevari ubuduce - tome se nadam. Videce kako se to radi u svetu, kako se zivi, kako se razmislja, i njima niko nece moci da prodaje rog za svecu.Onda ce stvari malo brze da se menjaju, i tome se nadam. Na mladima ce svet da ostane , neka ga menjaju za sebe. To za mene znaci ovo otvaranje granica, ucenje za tu decu, da nauce ono sto u ovom zatvoru nisu mogli da nauce.

Pozrav Omega
wukadin wukadin 12:44 23.12.2009

Re: A da ti nije bar malo cudno

O rabinu i mačkama
Ima jedna alegorijska priča koju je pričao Drašković, negde početkom 90-ih, aludirajući na Miloševićev režim, a možda i komunizam koji je bio pre toga. No, kako mi priča deluje da ima mnogo šire značenje, navešću je ovde.
Neki pravoverni Jevrejin imao je posao koji je loše krenuo. Kako je već počela da ga hvata panika, rešio je da potraži savet rabina. Rabin mu je savetovao da uzme pet mačaka i dobro ih nahrani. On ga posluša, prođe mesec dana i čovek dođe ponovo pred rabina, sada već očajan.
“One mačke mi pojedoše i ono malo što sam imao. Deca će mi biti gladna. Već prodajemo stvari iz kuće, a posao može uskoro da propadne.”
“Uzmi još pet mačaka i dobro ih uhrani!”
“Ali…”
“Nema ali! Poslušaj kako sam rekao, ako hoćeš da ti krene!”
I učini tako, prođe još par nedelja i naš čovek je opet pred rabinom, sada već bez ikakve nade.
“Posao mi je propao jer nisam imao para za novu robu. Deca mi dva dana nisu ništa jela. Prodali smo skoro sve iz kuće. Ali mačke su dobro uhranjene. Poslušao sam te.”
“Sada izbaci pet mačaka iz kuće!”
Jerejin posluša ovoga puta bez mnogo premišljanja. Prođe još nekoliko nedelja, i on je opet pred rabinom.
“Pa nije baš kao nekada, ali napredak je vidan. Izgleda da me dobro savetuješ. Koji je tvoj sledeći savet?”
“Ukloni preostalih pet mačaka!”
Čovek radosno posluša. Kakve li premudre savete daje ovaj rabin! Posle dve nedelje, on mu hita u susret.
“Spasioče moj! Nikada mi nije bilo bolje! Hvala Bogu što te je poslao!”

Koja je poenta ove priče? Čuli ste za Irak, čuli ste i za Sadama, oficira koji je uz pomoć Amerike izvršio državni udar u Iraku, negde 70-ih. Prva akcija mu je bila likvidacija nekoliko stotina lokalnih komunista. Posle Islamske revolucije u Iranu, po nalogu Amerikanaca, napao je zemlju ajatolaha. U ratu koji je trajao više od 10 godina imao je punu podršku Zapada (pre svega Amerike i Francuske), čak i kada je upotrebljavao bojne otrove protiv Kurda. Kasnije 80-ih i Rusija mu je postala saveznik, verovatno da bi tako lakše zadržavali Iran, koji se oteo kontroli. Ali to za ovu priču nije toliko bitno.
Bitnije je da je Irak od početka nesvrstana zemlja i kao takav je naš veliki prijatelj. Posledica toga je da su mnoge naše građevinske firme radile u Iraku. Ergo, mnogi naši ljudi su tamo radili i lepe pare zaradili. Osim toga, videli su kakvo je stanje bilo tamo, a bolje je verovati očevidcima nego propagandi. Dakle, iako možda jedina islamska zemlja za koju se može reći da je fašistička Irak je 80-ih bio relativno normalna zemlja. Postojao je kult ličnosti Sadama, ali to je bilo u granicama normale za arapske zemlje. Sličan kult ličnosti postojao je i postoji u Siriji, Egiptu, Libiji, Alžiru… Čuo sam priče kako su irački vojnici hvatali 14-godišnju decu kojima je Homeini “isprao mozak” i poslao ih na front. Iračani su, u svojim kampovima, pokušavali da ih unormale. Pogađate, Irak je tada bio “pozitivac” u priči.

Kvrcnulo je verovatno oko nafte. Verovatno je želja Sadama da ima punu kontrolu nad naftom koju proizvodi njegova zemlja, i megalomanski snovi o obnavljanju moći Vavilona koju će mu ta nafta dati (elitna jedinica Republikanske garde zvala se Hamurabi) bila nešto nedopustivo. Takva emancipacija Arapa nije nešto što će Vašington dopustiti. Završio se Hladni rat, i moglo se delovati.
Zanimljivo je da je neposredno pre okupacije Kuvajta Sadam bio u Americi. Verovatno mu je dato “zeleno svetlo” za akciju. Međutim, od okupacije Kuvajta, iako je isteran 6 meseci kasnije, Irak je 12 godina pod stalnim napadom Amerike, “i saveznika”. A onda se početkom 2003 prešlo u otvorenu agresiju.
I sada je Irak pod američkom okupacijom. Planiraju se izbori koji od njega treba da naprave “demokratsko društvo”. Takav je “optimistički” (pre bih rekao ludo naivni) scenario američke vlade. Ali šta da se tako desi? Iračani će živeti u “demokratiji”. I da li treba možda da do groba budu zahvalni Amerikancima, iako će im standard biti mnogo niži nego 80-ih pre nego su im isti Amerikanci namestili igru i počeli grubo da se mešaju u njihov život. Da li ta zahvalnost onda obuhvata i bombe, sankcije, okupaciju, ubijanje nemoćnih ranjenika u džamijama, Faludžu i sve ostalo što je prethodilo “slobodi”.

A kako je kod nas? Teško je dokazati tako nešto, ali prosta logika nam govori da je Sloba od početka bio američki čovek. Bar većina njegovih akcija su bile u direktnom interesu Amerike. I većina američkih akcija su bile u direktnom interesu Slobe. I Amerika se nije mnogo ni trudila protiv njega sve dok Evropa nije bila diskreditovana. Nekima je teško da u to poveruju, jer ratni neprijatelji Miloševića su svi sebe proglašavali saveznicima Amerike i Amerika se ponašala kao njihov saveznik, pre ili kasnije. Ali ponekad je neprijatelj dragoceniji od saveznika. Jer recimo da svi na planeti slušamo šta nam kaže Amerika, da nemamo međusobnih razmirica, od čega bi živeo vojno-industrijski kompleks, od koga živi pola te zemlje?!
U svakom slučaju, domaći komunizam je bio u krizi krajem 80-ih, izbili su kasnije ratovi. Sankcije su bile onih prvih pet mačaka u našoj priči. Možda bi nam i njih uklonili, tako je izgledalo kad je, posle Dejtona, Holbruk bio redovan gost na viskiju & kanabetu, ali scenario je bio drugačiji. Organizovana od strane CIA i BND, OVK je pocela da deluje. Usledila je antiteroristička operacija, iscenirani incident u Račku, posle koga je usledilo bombardovanje. Dakle još pet mačaka. Prestanak bombardovanje ne možemo posmatrati kao njihovo “uklanjanje”. Jer “obnovu & izgradnju” platio je narod, a opasnost, sad već od unutrašnjeg rata, visila je u vazduhu…
Zbog toga, tek 5. oktobar možemo smatrati kao akciju uklanjanja pet mačaka. Stvarno, standard nam se popravio, videli smo da ne moraju da nam budu neprijatelji, čak se izgleda isplati biti uz njih, slušati njihove dobronamerne savete. Ali ipak je ostalo još pet mačaka. Trebalo je i njih ukloniti ali se isprečio Hag, “državna zajednica”, kriminalci, opet Kosovo… dakle to će se još pričekati.
Ali na kraju će skloniti i poslednjih pet mačaka, i “primiće nas u Evropu” (Amerikanci – nije li to ironično?) I mi treba da im budemo do groba zahvalni, a ustvari jedva da ćemo dostići standard iz 1989, pre nego što su se umešali u naše živote.

(pisano neke 2004. pa podatke treba uzeti prema tadašnjim prilikama)
mariopan mariopan 13:10 23.12.2009

Re: A da ti nije bar malo cudno

wukadin 

Dopala mi se prica, ne da lici nego bas lici. A da je Sloba bio njihov covek meni je odavno jasno, ni da su ga placali ne bi bolje obavio posao.Da su placali DOS to se i oni sami hvale, javno, snimili su i dokumentarac o tome. Bilo na nasoj tv.
wukadin wukadin 14:42 25.12.2009

Re: A da ti nije bar malo cudno

I jos treca stranica trougla - koliko je DOS (pre konacnog formiranja DOS-a) bio dobar Slobi.
Koliko se pio viski ili vinjak na kanabetu?
Omiljeni strani gost je bio Holbruk, a domacih je bilo koliko hoces.
Pa smo nedavno saznali za dilove SPS-DS iz daleke 1993, i secamo se kad je onomad Draskovic rekao da je "predsednik sarmantan"...
drug.clan drug.clan 15:01 23.12.2009

vrtimo se u krug

Jedna generacija, bez obzira koliko propatila, nije ništa u odnosu na istoriju jednog naroda.



problem je sto svaka generacija iznova pati a istorija se ponavlja iznova i iznova i iznova

i generacija nasih oceva je propatila da bi mi mogli u evropu - i mogli smo i generacija njihovih oceva je propatila da bi njihova deca mogla u evropu i mogli su i generacija njihovih oceva .....

mozda se vi ne secate ali ova generacija nije ni za sta novo patila vec je patila iznova za ono sto smo vec imali - to je nesrecna sudbina ovog naroda
arianna arianna 15:12 23.12.2009

Re: vrtimo se u krug

Kao da su neki bili u pravu što su nas opominjali da treba da izdržimo i da ćemo da budemo glavni igrači na Balkanu.

Nažalost nikad mi nećemo biti više nikakvi igrači na Balkanu. Eto, ako nam je za utehu neće biti ni jedan narod sa ovih prostora. Najveći igrači biće interesne grupe,koji polako zauzimaju svoje pozicije.

Naš narod je vekovni gubitnik i kao takav, nažalost vremenom nestaće sa ovih prostora. Razlog nestanka treba tražiti u negativnoj stopi prirodnog priraštaja, u sve izraženijoj ekonomskoj migraciji, a najviše zbog političara koji su naš najgori brend (o ovome je pisao još prof.dr Arčibal Rudolf Rajs, u svojoj knjizi o Srbima) jer svi oni rade za ličnu i partijsku dobrobit , zanemarujući potrebe vlastitog naroda.


mi nismo nebeski, već uklet narod ;samo nam još to niko nije rekao
samodakazemnesto samodakazemnesto 16:16 24.12.2009

Re: vrtimo se u krug

slazem se. jel to realizam,il pesimizam?
wukadin wukadin 14:47 25.12.2009

Re: vrtimo se u krug

Istini za volju, patili su i drugi koliko hoces, nije dzaba receno da je ovaj zivot "dolina suza".
Bas sam nesto guglovao little ice age, pa vidite koliko je umiranja od gladi, bolesti i hladnoce bilo sirom Evrope. One slike flamanaca sa zimskim idilama nisu slucajne. Samo sto na slici sve izgleda mnogo lepse.
Mislim da je trecina nemackih muskaraca docekala kraj WW2. Srbija je u WW1 izgubila trecinu stanovnistva. Prema tome nedavne patnje i nisu tako strasne u kosmickim razmerama, pa ni u razmerama istorije.
omega68 omega68 16:01 25.12.2009

Re: vrtimo se u krug

Prema tome nedavne patnje i nisu tako strasne u kosmickim razmerama, pa ni u razmerama istorije.

ma baš me briga za kosmičke i istorijske razmere kad se radi o životu mene i mojih najbližih
Što mi ne daju pravog krivca da mu ja presudim za taj moj jedan jedini život, $#%$ mu mamu
arianna arianna 22:51 25.12.2009

Re: vrtimo se u krug

samodakazemnesto
slazem se. jel to realizam,il pesimizam?


pesimistična realnost , draga moja
barem meni tako izgleda
ninasimone ninasimone 05:53 26.12.2009

Re: vrtimo se u krug

wukadin
Istini za volju, patili su i drugi koliko hoces, nije dzaba receno da je ovaj zivot "dolina suza".

Ono sto mi je najvise pomoglo u tzv. belom svetu je to sto sam uvidela da nismo ni bolji ni gori od ostalih naroda. Nema potrebe ni da se samobicujemo a ni da se uzdizemo u nebesa. Kad pocnes da se kao pojedinac uporedjujes i meris sa pojedincima iz drugih naroda, bude sve mnogo jednostavnije. Nista pogubnije od kompleksa inferiornosti i/ili arogancije (tesko ih je razdvojiti).
Biljana 77 Biljana 77 15:17 23.12.2009

:( i :)

Jedna generacija, bez obzira koliko propatila, nije ništa u odnosu na istoriju jednog naroda.
Oduvek sam smatrala da je najunesrećenija generacija rođena u drugoj polovini šezdestih .. Generacija koja je početkom devedesetih trebalo da stvara život.. Mladi očevi koji su odlazili u rat.. Majke koje su gajile bebe u ratu i oko njega, diplomci koji je trebalo da se zaposle nigde i primaju platu od tri marke... Svi oni pre toga i mi posle toga, smo se kako-tako izvukli...

Sigurno je jedno : ono što sam sanjao , ono što sam priželjkivao godinama, ostvaruje se ove godine.
Ovo je najvažnije.
NNN NNN 19:31 23.12.2009

Re: :( i :)

najunesrećenija generacija rođena u drugoj polovini šezdestih
1987. godine smo bili svetski juniorski prvaci (dakle, generacije rođene 66-69.) u:
- Fudbalu ("Čileanci": Prosinečki, Mijatović, Boban, Šuker...)
- Košarci (Bormio: Kukoč, Divac, Đorđević, Rađa...)
- Rukometu (Iztok Puc...)

Prosto je neverovatno da smo u vaterpolu bili 2. (igrao se turnirski sistem, a SSSR imao bolju gol razliku, puštali ih oni nji'ovi)
A npr. u odbojci (Petrović +, Čaušević, Urnaut...) smo uzeli zlato na Univerzijadi u Zagrebu.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 11:07 24.12.2009

Re: :( i :)

!!!
Biljana 77
Oduvek sam smatrala da je najunesrećenija generacija rođena u drugoj polovini šezdestih .. Generacija koja je početkom devedesetih trebalo da stvara život.. Mladi očevi koji su odlazili u rat.. Majke koje su gajile bebe u ratu i oko njega, diplomci koji je trebalo da se zaposle nigde i primaju platu od tri marke... Svi oni pre toga i mi posle toga, smo se kako-tako izvukli...

Sigurno je jedno : ono što sam sanjao , ono što sam priželjkivao godinama, ostvaruje se ove godine.
Ovo je najvažnije.





E ta sam generacija! Sreca sto su klinci trenirali, pa su preko sporta odlazili u inostranstvo.
milisav68 milisav68 19:07 23.12.2009

A je l' su srećne Nataša i Bilja?

Koga briga.Snaći će se one.
Bitno je da se vidi svetlo na kraju tunela.
A i drekavci se razbežali.
topcat topcat 04:58 24.12.2009

Re: A je l' su srećne Nataša i Bilja?

milisav68
Bitno je da se vidi svetlo na kraju tunela.

Yeap, samo još nije jasno je li izlaz ili vlak.
niccolo niccolo 09:23 24.12.2009

Re: A je l' su srećne Nataša i Bilja?

samo još nije jasno je li izlaz ili vlak


alselone alselone 12:03 24.12.2009

Re: A je l' su srećne Nataša i Bilja?

topcat
milisav68
Bitno je da se vidi svetlo na kraju tunela.

Yeap, samo još nije jasno je li izlaz ili vlak.


Kod vas ili kod nas?
omega68 omega68 20:45 23.12.2009

Samo da se javim

da sam živ , nego pokušavam da kopiram neke VIP- ovce koji mudro ćute.Možda i ja ispadnem pametniji
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:58 23.12.2009

Re: Samo da se javim

ako oćeš da budeš skroz cool onda nisi trebao da se javljaš uopšte bre Omeg beg
omega68 omega68 21:22 23.12.2009

Re: Samo da se javim

njanja_de.manccini
ako oćeš da budeš skroz cool onda nisi trebao da se javljaš uopšte bre Omeg beg

Jes pa da pomisle moji verni čitaoci da sam platio danak onom blogu kojim sam pretekao i čak i čuveni Blic o doktoru Vesku
Moram malo sam da se hvalim - kad neće niko
dunja73 dunja73 23:18 23.12.2009

--

samo ovo
za sada..

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana