Budućnost| Politika

dug je put od 28 do 100

antioksidant RSS / 27.12.2009. u 20:50

72 procenta

hajde za vas velike manijake jedno pitanje:

da li ste ikada zamislili da vam neko 2 puta veći od vas zavali šamarcinu?

niste?

e pa probajte.

a ako uspete da proizvedete taj šok u svojim glavama (a jeste šok) probajte da zamislite šta možete da naučite na takav način?

a izgovor vam je da su vaša iživljavanja (a jesu iživljavanja) vaspitna.

vaspitna?

jadni ste i patetično mali.

 

 



Komentari (71)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

sesili sesili 22:09 27.12.2009

Šamar

Uh, ovako postavljeno jeste šokantno. Ne znam da li ste roditelj. Ja jesam i veeeliki sam protivnik batina. Šamar nisam nikad udarila, ali su po guzi malo dobijali, kada se istroše svi drugi dokazi. Ali su zato dobili mnogo, neuporedivo više poljubaca!
Kazezoze Kazezoze 22:16 27.12.2009

Re: Šamar

Uh, ovako postavljeno jeste šokantno.

pre svega - istinito.
vishnja92 vishnja92 22:31 27.12.2009

Re: Šamar

kako god da je postavljeno - to je to.

ja ne umem vise na ovu temu, istrosila mi se usta... cekam da dodje neko sa kontrastavom pa da me iznervira, pa cu onda :)))
dragoljub92 dragoljub92 22:50 27.12.2009

Re: Šamar

pa cu onda

odkad prestadomo da tepamo decu ona okrenuse drugi lis pa sad em nas tepaju em jo[s i psikofizi;cki maltretiraju.
@'cao vi[nja
miloradkakmar miloradkakmar 22:55 27.12.2009

Re: Šamar

Ja sam u onih 28 %.
da li ste ikada zamislili da vam neko 2 puta veći od vas zavali šamarcinu?

Ne samo zamislio , iskusio više puta.
razmisljam razmisljam 02:09 28.12.2009

Re: Šamar

odkad prestadomo da tepamo decu


Овде је очигледно погрешано употребљен падеж. Децу не треба тепати, већ им треба тепати.
dragoljub92 dragoljub92 02:14 28.12.2009

Re: Šamar

tkaj je to padež i čemu to služi
mirelarado mirelarado 02:26 28.12.2009

Re: Šamar

razmisljam
Децу не треба тепати, већ им треба тепати.


Повремено и озбиљно с њима разговарати, али батине су насиље и порицање људскости.
antioksidant antioksidant 11:39 28.12.2009

Re: Šamar

Повремено и озбиљно с њима разговарати, али батине су насиље и порицање људскости.

stalno i ozbiljno s njima razgovarati a batine jesu nasilje i poricanje ljudskosti
pozz roditelju
antioksidant antioksidant 11:42 28.12.2009

Re: Šamar

odkad prestadomo da tepamo decu ona okrenuse drugi lis pa sad em nas tepaju em jo[s i psikofizi;cki maltretiraju.

odgovornost
raspustena i nevaspitana deca su nasa odgovornost
nas koji smo ih nevaspitali
odgovornost
a pitanje:
da li je batinjanje dece tokom 50ih 60ih ista ucinilo da sranja 90ih budu za trun manja?

kada mlatis dete naucice kako da pazi da ne bude uhvaceno u zlim stvarima
nikada batinama nece nauciti da razlikuje dobro od zlog
mirelarado mirelarado 14:22 28.12.2009

Re: Šamar

antioksidant
Повремено и озбиљно с њима разговарати, али батине су насиље и порицање људскости.

stalno i ozbiljno s njima razgovarati a batine jesu nasilje i poricanje ljudskosti
pozz roditelju


Мислим да је врло важно и да се родитељи што више играју и шале с децом. Кроз игру деца најбоље уче.


antioksidant antioksidant 15:23 28.12.2009

Re: Šamar

Мислим да је врло важно и да се родитељи што више играју и шале с децом. Кроз игру деца најбоље уче.

uce i roditelji
i to sve one stvari koje zaboravljamo zbog "svakodnevice"
o uzivanju koje je obostrano da ne pocinjem
drug.clan drug.clan 00:02 28.12.2009

manje zlo

batina je iz raja izasla, kao krajnje sredstvo

setimo se one moje polemike oko sudskog kaznjavanja
mislim da je batina mnogo humanija od oduzimanja slobode zatvaranjem koje se danas smatra humanim, to je moj sasvim legitiman stav ... mnogi se nece sloziti, sta ja tu mogu, neka probaju da razmisle jos jednom sta stvara trajnije i teze posledice po licnost i sta donosi vecu stetu drustvu ...

PS. podigao sam stit ocekujem paljbu
stefan.hauzer stefan.hauzer 00:09 28.12.2009

Re: manje zlo

podigao sam stit ocekujem paljbu

Missile rejected
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 00:16 28.12.2009

Re: manje zlo

Druže, tvoja uverenja su inače egzotična
antioksidant antioksidant 11:38 28.12.2009

Re: manje zlo

mislim da je batina mnogo humanija od oduzimanja slobode zatvaranjem koje se danas smatra humanim,

pricamo o deci
a koliko se secam tvoj argument vezano za kaznu zatvaranjem je bio da je neefikasna a ne da je nehumana
drug.clan drug.clan 14:17 28.12.2009

Re: manje zlo

antioksidant
mislim da je batina mnogo humanija od oduzimanja slobode zatvaranjem koje se danas smatra humanim,

pricamo o deci
a koliko se secam tvoj argument vezano za kaznu zatvaranjem je bio da je neefikasna a ne da je nehumana


ako opet procitas videces da sam najpre rekao da je batinanje humanije od zatvaranja, potom bolje za porodicu i drustvo i tek na kraju efikasnije

sto se dece tice, ja nisam za batinanje vec za blagu kaznu po dupetu od malena koja u stvari fizicki ne boli ali kao ritual kaznjavanja obavlja funkciju


naravno ako pocnete dete da tucete u 15. onda nikakve roditeljske batine tu vise ne pomazu
drug.clan drug.clan 14:17 28.12.2009

Re: manje zlo

dobrosavljevic_m
Druže, tvoja uverenja su inače egzotična



sav sam egzotican
antioksidant antioksidant 14:39 28.12.2009

Re: manje zlo

ako opet procitas videces da sam najpre rekao da je batinanje humanije od zatvaranja, potom bolje za porodicu i drustvo i tek na kraju efikasnije

[
i]ali je problem sto ako samo budemo hapsili i zatvarali stvaramo veci problem koji ce ubrzo ekspolodirati
[/i]


od ovoga si krenuo
(mada si vrlo brzo stigao do:.....

Ne mora ni samo batinama, moze bol da se izazove i hemijskim putem nekim lekovima ili injekcijama - vazno je da boli neko vreme i da ostavlja lose secanje bez trajnih posledica po zdravlje.


pronalazenje suptilnijih nacina izazivanja boli

drug.clan drug.clan 15:01 28.12.2009

Re: manje zlo

antioksidant



citiras selektivno i izvlaceci iz konteksta (seselj metod)


ovo sam napisao pre onog sto si ti citirao:
sa aspekta "ljudskih prava" kazna batinjanjem po meni bolja od kazne oduzimanja jednog od osnovnih ljudskih prava - slobode. Batine se osete, brzo prodju i secanje ostaje.


a potom i ovo
zatvor od ljudi prave jos vece kriminalce i oduzima ono sto je ljudima najvaznije slobodu, onesposobljava kaznjenika da ima zivot, njegovu porodicu pravi disfunkcionalnom ....
batinanje ne stvara nikakve trajne posledice, obavlja funkciju kaznjavanja i ne unistava zivot drustva a ni pojedinaca... e da i jeftino je ....

antioksidant antioksidant 15:10 28.12.2009

Re: manje zlo

citiras selektivno i izvlaceci iz konteksta (seselj metod)

da bih te suocio sa nelogicnoscu tvojih "argumenata"
inace - nisam znao da se tvoji argumenti mogu posmatrati samo u celini celosti
a ako zelis mozes da razradis kontekst
evo predloga:
posto je agresivnost neodvoljiva od ljudske prirode predlazem da kazne batinjanjem izvrsavaju potencijalni nasilnici (kako bi zadovoljili sopstvenu zelju za nasiljem - eto nama resenja za huligane)
zatvor od ljudi prave jos vece kriminalce i
zato sto je neefikasno postavljen zatvorski sistem sa premalo rada na "prevaspitavanju"

e da i jeftino je ....

dodao bih i zabavno (za masu - pa setimo se giljotine)

a ovo sto si napisao prvo

sa aspekta "ljudskih prava" kazna batinjanjem po meni bolja od kazne oduzimanja jednog od osnovnih ljudskih prava - slobode. Batine se osete, brzo prodju i secanje ostaje.
nije nikakav argument da su batine humanije
samo tvoje misljenje
a znam da tebi sopstveno misljenje nije nikakav argument
(jedino kao argument istices brzinu sto nas ponovo vraca na giljotinu kao izuzetno human i brz nacin izvrsenja smrtne kazne)

(za kraj: ne zastupam stav da je zatvaranje "humano" - samo mi je smesno obrazlagati stav da je batinjanje "humanije" od bilo cega)


drug.clan drug.clan 15:33 28.12.2009

Re: manje zlo

antioksidant


a ovo sto si napisao prvo

sa aspekta "ljudskih prava" kazna batinjanjem po meni bolja od kazne oduzimanja jednog od osnovnih ljudskih prava - slobode. Batine se osete, brzo prodju i secanje ostaje.
nije nikakav argument da su batine humanije
samo tvoje misljenje
a znam da tebi sopstveno misljenje nije nikakav argument
(jedino kao argument istices brzinu sto nas ponovo vraca na giljotinu kao izuzetno human i brz nacin izvrsenja smrtne kazne)

(za kraj: ne zastupam stav da je zatvaranje "humano" - samo mi je smesno obrazlagati stav da je batinjanje "humanije" od bilo cega)


kao argumente vece humanosti batinanja (bolje reci manje nehumanoisti) naveo sam to da za razliku od zatvaranja batinanje ne unistava porodicni i drustveni zivot kaznjenika, ne unistava porodicni zivot ostalih clanova porodice - pre svega dece (odrastanje bez oca ili majke, zigosanje u drustvu) i stvaranje manje trajnih pre svega psihickih efekata jer deluje veoma kratko za razliku od zatvaranja koje po pravilu izaziva trajne psihicke probleme. (slicno je i kod zabrane izlazenja iz kuce koje se sada podstice kao vaspitna mera)

Ajd sada da vidim tvoje argumente zasto je zatvaranje humanije od batinanja.

I da naglasim jos jednom kao sto sam to i tamo nekoliko puta naglasio - nikako ne treba dozvoliti samovoljno batinanje organa vlasti vec samo kao kaznena mera posle sudjenja.

Zato sto je nesto trenutna drustvena norma ne znaci da je dobro jer ovo drustvo nije postiglo nikakvo savrsenstvo (naprotiv danas umire svakog minuta vise neduznih nego u bilo kom duzem periodu u istoriji) samim tim vecinu danasnjih moralnih normi treba gledati veoma kriticki.

PS. Giljotina jeste bila humanija od svih predjasnjih metoda egzekucije (vesanja, spaljivanja, odsecanja glave sekirom ...)
antioksidant antioksidant 15:57 28.12.2009

Re: manje zlo

Ajd sada da vidim tvoje argumente zasto je zatvaranje humanije od batinanja.

ti pokusavas da suocis postojeci sistem zatvaranja koji je los jer je pretrpan i bez ikakvog prevaspitavanja sa nekim idealizovanim batinjanjem (sta god to bilo)

zatvaranje ne bi smelo da ima samo ulogu "sklanjanja sa ulice"
jer postojeci sistem cesto bude skola kriminala
ali ako se sa zatvorenicima "radi" u svrhu pronalazenja izlaza iz spirale krivicnih dela ono ce ispuniti svoju svrhu
(dok na primer za visestruke povratnike za isto delo mora imati "mehanizam" prepoznavanja i progresivnog kažnjavanja kako bi povratnik bio sklonjen sa ulice - naglasavam da je ovo poslednji korak u procesu pokusaja prevaspitavanja)
batinje ostavlja psihicke posledice narocito batinjanje radi kaznjavanja (jer je to vid specificnog ponizenja - samo je krace ali psihicke posledice postoje iako su drugacije)
s druge strane batinjnjem se sem "usadjivanja poniženja" koje ce izrasti u bes propusta prilika da se posveti vreme kaznjenjiku kako bi se pronasli uyroci izvrsenja dela i nacinili pokusaji sprecavanja ponavljanja
inace - zabrana izlaska iz kuce nije vaspitna mera

istovremeno, ne smemo zanemariti preventivnu ulogu kaznjavanja (u smislu da je svako kaznjavanje poruka i ostalim potencijalnim prestupnicima)

tu vec ne zanemarujem zanemarujem argumentaciju batinjanja

(mada sve zavisi od krvnika koji bi batinao)

sto se tice giljotine - komentarisao sam vise javno izvodjenje - sto bi bila jedna od karakteristika batinjanja - steta bi bilo propustiti tako lepo priliku da se puk zabavi
...............................................

i za kraj - hajde da se slozimo u necemu:

Zato sto je nesto trenutna drustvena norma ne znaci da je dobro jer ovo drustvo nije postiglo nikakvo savrsenstvo (naprotiv danas umire svakog minuta vise neduznih nego u bilo kom duzem periodu u istoriji) samim tim vecinu danasnjih moralnih normi treba gledati veoma kriticki.

drug.clan drug.clan 16:08 28.12.2009

Re: manje zlo

antioksidant


slazem se da je idealno zatvaranje bolje od idelanog batinanja ali kada su prakticna resenja u pitanju onda je mnogo lakse postici skoro idealno batinanje nego blizu idealno zatvaranje.

prakticna primena zatvaranja kao metoda kaznjavanja je vise nego zastrasujuca u skoro svim zemljama, ukljucujuci i neke bogate i razvijene.

slazemo se mi vise nego sto ti mislis
Unfuckable Unfuckable 20:32 28.12.2009

Re: manje zlo

sto se dece tice, ja nisam za batinanje vec za blagu kaznu po dupetu od malena koja u stvari fizicki ne boli ali kao ritual kaznjavanja obavlja funkciju

a kad poodrastu pozovite komšije u pomoć
šifra : "dva ga drže a jedan šamara"
drug.clan drug.clan 20:44 28.12.2009

Re: manje zlo

Unfuckable
sto se dece tice, ja nisam za batinanje vec za blagu kaznu po dupetu od malena koja u stvari fizicki ne boli ali kao ritual kaznjavanja obavlja funkciju

a kad poodrastu pozovite komšije u pomoć
šifra : "dva ga drže a jedan šamara"


posto se kao mali lepo vaspitaju kada porastu nema potrebe za bilo kakvim vaspitnim merama


ja sam moje koji su tu negde mladi kao ti lepo vaspitao, ne zale se ni oni a ni drustvo na njih
sada samo ostaje da vidimo kako cete vi "pacifisti" vase vaspitati
antioksidant antioksidant 21:11 28.12.2009

Re: manje zlo

sada samo ostaje da vidimo kako cete vi "pacifisti" vase vaspitati

imajuci u vidu sta se sve izdesavalo tokom 90ih zelis da zakljucim da su to sve radila deca "pacifista"?
ovi sto sebe nazivaju navijacima pretpostavljam da nikada nisu ni "sljapnuti po guzi"?

edit: i naravno ne pricam nista konkretno ni o cijoj deci
samo kazem da je lakse zavaliti samar svojoj devojci na primer ako si kao mali pio samare od svog caleta
Unfuckable Unfuckable 21:14 28.12.2009

Re: manje zlo

čekaj bre druže člane, nemoj meni da kačiš odmah te dijagnoze : ja sam odavno za to da se u obavezni kurs roditeljstva uključe i seminari tipa
"primena vatrenog oružja u vaspitavanju dece predškolskog uzrasta"
(postoje mnogobrojna istraživanja koja pokazuju da te rane, ako se pažljivo nanesu, zarastaju mnogo brže)
kao i
"blagotvorno dejstvo struje na ponašanje pubertetlija" (osobito delotvorno u letnjim mesecima, kojih sada na našem podneblju ima bar jedno 7-8, jer se opekotine mogu pripisati Suncu, a blagotvorni efekti su nemerljivi!)
drug.clan drug.clan 21:30 28.12.2009

Re: manje zlo

samo kazem da je lakse zavaliti samar svojoj devojci na primer ako si kao mali pio samare od svog caleta

ali je mnogo teze zavaliti samar svojoj devojci ako je zbog tuce ili samara u detinjstvu taj dobio po turu
drug.clan drug.clan 21:33 28.12.2009

Re: manje zlo

Unfuckable
čekaj bre druže člane, nemoj meni da kačiš odmah te dijagnoze : ja sam odavno za to da se u obavezni kurs roditeljstva uključe i seminari tipa
"primena vatrenog oružja u vaspitavanju dece predškolskog uzrasta"
(postoje mnogobrojna istraživanja koja pokazuju da te rane, ako se pažljivo nanesu, zarastaju mnogo brže)
kao i
"blagotvorno dejstvo struje na ponašanje pubertetlija" (osobito delotvorno u letnjim mesecima, kojih sada na našem podneblju ima bar jedno 7-8, jer se opekotine mogu pripisati Suncu, a blagotvorni efekti su nemerljivi!)



"na svu srecu" danasnja deca imaju toliko nasilja na TV-u, igricama, utakmicama, ulicama da ne moraju fizicko nasilje da uce od roditelja
Unfuckable Unfuckable 21:37 28.12.2009

Re: manje zlo

, utakmicama, ulicama

pa i tamo su neki roditelji...ili budući roditelji, u tome je keč
antioksidant antioksidant 21:47 28.12.2009

Re: manje zlo

ali je mnogo teze zavaliti samar svojoj devojci ako je zbog tuce ili samara u detinjstvu taj dobio po turu

vidis, to je netacno
devojka je onda samo objekat za osvetu za sva ona maltretiranja koja su prezivljena u mladosti
drug.clan drug.clan 21:53 28.12.2009

Re: manje zlo

antioksidant
ali je mnogo teze zavaliti samar svojoj devojci ako je zbog tuce ili samara u detinjstvu taj dobio po turu

vidis, to je netacno
devojka je onda samo objekat za osvetu za sva ona maltretiranja koja su prezivljena u mladosti



da ti verujem na rec?

ogromna vecina siledzija od 15-20 godina koji danas haraju beogradom nisu tuceni (roditelji pacifisti rodjeni 60-tih ne tuku svoju decu) i sve sto ta deca danas rade naucili su gledajuci TV a ne roditelje koji su se patili kako bi njima obezbedili najskuplje patike u gradu i tako prezasticujuci ih, od njih napravili ljude koji misle da sve uvek mora biti kako oni zele - pa tako i francuz iz Liona mora da navija za partizan. Ukoliko nije kako oni zele silom to ostvaruju.
antioksidant antioksidant 22:02 28.12.2009

Re: manje zlo

ogromna vecina siledzija od 15-20 godina koji danas haraju beogradom nisu tuceni (roditelji pacifisti rodjeni 60-tih ne tuku svoju decu)

moze neki dokaz za ovo?
drug.clan drug.clan 22:30 28.12.2009

Re: manje zlo

antioksidant
ogromna vecina siledzija od 15-20 godina koji danas haraju beogradom nisu tuceni (roditelji pacifisti rodjeni 60-tih ne tuku svoju decu)

moze neki dokaz za ovo?


pa posto ti nemas za svoje tvrdnje moraces i ti da mi verujes na rec

uvek su razmazena dersista pravila sranja, pa i danas - sve raspustena deca uglavnom dobrostojecih ili overprotective roditelja
antioksidant antioksidant 22:40 28.12.2009

Re: manje zlo

sve raspustena deca uglavnom dobrostojecih ili overprotective roditelja

sam kazes - raspustena deca
ja bih rekao - zapostavljena

a kao da predlazes - tucite decu da se ne bi raspustila
lici na duska radovica, samo sto je on bio cinican
drug.clan drug.clan 23:48 28.12.2009

Re: manje zlo

antioksidant
sve raspustena deca uglavnom dobrostojecih ili overprotective roditelja

sam kazes - raspustena deca
ja bih rekao - zapostavljena

a kao da predlazes - tucite decu da se ne bi raspustila
lici na duska radovica, samo sto je on bio cinican



tucite roditelje
antioksidant antioksidant 08:45 29.12.2009

Re: manje zlo

Bili Piton Bili Piton 13:56 29.12.2009

Re: manje zlo

drug.clan


tucite roditelje


Na cudan nacin stigosmo i do onoga sto sve vreme hocu da napisem ali mi se nesto ne da....dici ruku na dete je po meni podjednako odvratno kao i dici ruku na roditelja, tu ne vidim nikakvu sustinsku razliku....
antioksidant antioksidant 15:05 29.12.2009

Re: manje zlo

....dici ruku na dete je po meni podjednako odvratno kao i dici ruku na roditelja, tu ne vidim nikakvu sustinsku razliku....

pa razlika je utoliko sto je dete bespomocnije
a drug clan se samo sali naravno
Dawngreeter Dawngreeter 15:07 29.12.2009

Re: manje zlo

Nasilje nad decom nikada, nikako, ni pod kojim uslovima ne moze da se poredi sa nasiljem nad odraslima.
Bili Piton Bili Piton 15:22 29.12.2009

Re: manje zlo


Pa "uporedio" sam ih samo poente radi. Nasilje nad decom se cesto "opravdava" time sto je vaspitnog karaktera, a nasilje nad roditeljima se uvek dozivljava kao narocito gnusan obrazac ponasanja, tu ce se valjda svako sloziti.

Pritom, ako cipov od tri banke i sto kila osamari ili udari svoju majku od sezdeset i kusur godina, pitanje je ko je tu bespomocniji.

antioksidant antioksidant 15:28 29.12.2009

Re: manje zlo

Pritom, ako cipov od tri banke i sto kila osamari ili udari svoju majku od sezdeset i kusur godina, pitanje je ko je tu bespomocniji.

polako gubim niti tvoje poente ali cini mi se da naslucujem po nesto:

kada "deca" maltretiraju svoje ostarele roditelje to izaziva opste zgrazavanje a izivljavanje nad decom drustvo prihvata kao "vaspitnu" meru....

to hoces reci?

mada ne zaboravi da taj cipov od 100 kila koji samara svoju majku verovatno (gotovo sigurno) na potpuno isti nacin tretira i svoju zenu i decu i u sustini svakog ko je slabiji i ko "izaziva"

Bili Piton Bili Piton 15:40 29.12.2009

Re: manje zlo

antioksidant


kada "deca" maltretiraju svoje ostarele roditelje to izaziva opste zgrazavanje a izivljavanje nad decom drustvo prihvata kao "vaspitnu" meru....

to hoces reci?


Da, upravo to. Nije li u nasem drustvu upravo rasirena bas takva percepcija (nazalost)?

Zbog toga sam i rekao da je nasilje u bilo kom smeru "podjednako" odvratno, da bi se stvar bolje sagledala iz suprotnog ugla.
mariopan mariopan 12:38 30.12.2009

Re: manje zlo

antioksidant
....dici ruku na dete je po meni podjednako odvratno kao i dici ruku na roditelja, tu ne vidim nikakvu sustinsku razliku....

pa razlika je utoliko sto je dete bespomocnije
a drug clan se samo sali naravno

Kada ostare, i roditelji postanu bespomocni i nekada trpe nasilje od svoje dece, sto me toliko uzasava da nemam reci. Imam primer u komsiluku, sin, pijanica i nasilnik ( ima 50 godina), roditelji stari i nemocni. Dolazila milicija mnogo puta, radile sekire, razbijanje po kuci i slicno.
Situaciju su tako razresili da su deda i baka, sve sto imaju "prepisali" unuki od cerke, pa je tu zet, mlad, jak i zrav, pa nasilnik ne moze ni da promirise, izbacen je iz kuce, jer svima preti, i sada luta okolo.

To nasilje nije retko u selima, kada roditelji ostare, obicno se na njih obruse zbog imovine ili samo zato sto su lose odgajani, roditelji cute, od sramote i tako se krug zatvara. Grozno.
antioksidant antioksidant 12:54 30.12.2009

Re: manje zlo

Da, upravo to. Nije li u nasem drustvu upravo rasirena bas takva percepcija (nazalost)?

u pravu si
nazalost
stefan.hauzer stefan.hauzer 00:05 28.12.2009

Ex,babski po zadnjici...

Ex,kad sam bio mali i nevaljao,majka me po guzici oplete,par puta i om'a mali andjeo(tj. ja) sedne na fotelju i miran narednih par sati...Samo je moja guzica,trpela moje nestasluke,nikad iznadpojasa!
Jos uvek ovaj recept nisam primenio,nisam bio ni u situaciji da ga i primenim,iskreno!
Trenutno primenjujem ćaletov recept....On me u nikad nije udario,samo se par puta,pooosteeenooo,izder'o na mene,da sam ja posle tih,tarzanovih urlika,odlazio na spavanje i u podne ako treba!Nisam se usavrsio...trenutno sam u fazi čite!
Treba ponekad podviknuti,kad se klinci previse opuste,al' dalje od toga ne,ne i ne!
loader loader 00:11 28.12.2009

Nemoć

Velika je nemoć udariti nekoga
AlexDunja AlexDunja 00:52 28.12.2009

Re: Nemoć

Velika je nemoć udariti nekoga

word.
NNN NNN 01:36 28.12.2009

Re: Nemoć

Velika je nemoć udariti nekoga
Onda sam ja jako moćan
loader loader 10:55 28.12.2009

Re: Nemoć

Deco cveća, ne dajte da vas biju :)



Jer ovde je to ukinuto još pre dve decenije.

Samo još da se primeni, kad se pravosuđe ispremešta po novim kancelarijama :)

dragoljub92 dragoljub92 01:31 28.12.2009

tkažu

daje ljubav slepa
a (mislin)katrin denev u jednom filmu svom unuku kaže da je jedino ljubav prema deci neprolazna,sve ostale sumanje i ili više kkratkotrajne
zaključak ddoživotno slepilo spram naslednika
NNN NNN 01:38 28.12.2009

Zlostavljanje dece

stefan.hauzer stefan.hauzer 01:42 28.12.2009

al' pogresi co'ek

Biljana 77 Biljana 77 10:22 28.12.2009

Parafraziraću

besmrtnog Duška Radovića. Sinoć se na roditeljskom sastanku opet povela polemika o tome da je je vaspitavanje umni ili manuelni rad. Zaključak je bio da svako vaspitava onim čime raspolaže.

Pre nekog vremena je bio slučaj one majke koja je detetu od tri godine slomila vilicu, baš tako šamarom. Ispostavilo se da ga je vaspitavala i izbacivanjem iz kuće u veš majci po zimi. Ona se pred kamerama izgovarala teškim životom i siromaštvom. Kao da postoji išta na svetu što može da opravda takvo nasilje.

A shvatanje da je batina iz raja izašla sasvim lepo daje jedan društveno-prihvatljivi oblik nasilju i ostavlja prostora za razne manijake da pod parolom roditeljskog prava iživljavaju svoje frustracije.
antioksidant antioksidant 11:34 28.12.2009

Re: Parafraziraću

i ostavlja prostora za razne manijake da pod parolom roditeljskog prava iživljavaju svoje frustracije.

manijake
one koji ne umeju drugacije
one koji ne znaju da moze drugacije
one koji su nemocni
ima ih raznih
(ja sam upotrebio taj izraz zbog soka - znam da mnogima ruka zastane kad pocnu da razmisljaju na taj nacin)
Dawngreeter Dawngreeter 10:37 28.12.2009

Eh

Meni nesto u tim podatcima ne stima. Tipa, bilo bi mi zanimljivo videti rezultate ankete sta ljudi misle o rezultatima ove ankete. Kladim se da bi neverovatno veliki procenat smatrao da tih 72% nisu u pravu.

Ovim ne zelim da kazem da sumnjam da 72% ljudi zaista, iskreno misli da je cool odvaliti samarcinu devojci. Mislim da u ovoj zemlji stvarno vlada taj mentalitet. Medjutim, mislim da mnogi od tih 72% znaju da tako nesto ne mogu da kazu. To mozda vodi do zakljucka da su ti ljudi, pored cinjenice da su neopevani skotovi, takodje i jebeni licemeri. Jesu, naravno. Ali ipak jeste nekakav pomak znati da drustvo cini manje-vise nepozeljnim tako nesto.

Iskren da budem, nisam siguran sta se moze uciniti da se ovo stanje dalje poboljsa (preciznije, ucini manje losim...). Za pocetak mislim da bi bilo zgodno da zene nose suzavac sa sobom. I bilo bi mi stvarno drago kada bih cuo da je neka zena motkom ispresavijala skota koji je odlucio da digne ruku na nju.
antioksidant antioksidant 11:32 28.12.2009

Re: Eh

mislim da pricas o drugom istrayivanju
(preciznije ovom)

Iskren da budem, nisam siguran sta se moze uciniti da se ovo stanje dalje poboljsa (preciznije, ucini manje losim...)
razgovor, razgovor, razgovor
za pocetak
na zalost mnoge stvari su deo opste prihvacenih normi ponasanja
(za pocetak "sljapkanje po guzi"
nasilje je nasilje i to treba uvek reci
ima ih mnogo koji ce cuti
(a to znaci mnoooogo dece koje nece biti udareno)
primena zakona
medijska kampanja (da li je neko rekao javni servis?)
i ono najvaznije
ti se uvek i u svakoj prilici ponasaj onako kako treba
ne postoje opravdanja
Dawngreeter Dawngreeter 11:43 28.12.2009

Re: Eh

antioksidant
mislim da pricas o drugom istrayivanju

Ajoj. Da. Ostalo mi u glavi jos otkad sam ga vid'o pa sam automatski pretpostavio da je to...
Blargh. Bas sam maestralno promasio temu :)

antioksidant
ne postoje opravdanja

Slazem se potpuno. Desili su se neki znacajni drustveni pomaci. Ne zivimo vise u pecinama, na primer. Ne cekamo da grom udari drvo da bi imali vatru. Imamo slag u spreju. Ne moramo vise da se ponasamo kao divljaci i svako ko misli da moramo bi trebalo da se malo bolje aklimatizuje na zivot u modernom drustvu.
antioksidant antioksidant 11:47 28.12.2009

Re: Eh

Bas sam maestralno promasio temu

ja mislim da si maestralno pogodio temu
sve je to ista matrica "resavanja sukoba u glavi"
ne zna se drugacije nego ... samar
dete, devojka....
nebitno ko je
samo da je slabiji i da je izazvao
mariopan mariopan 13:08 28.12.2009

Re: Eh

Ovo je tako tesko komentarisati da ne znam sta da kazem.
Mnogo puta smo o tome, sve je nekako isto, pricali mi ili ne pricali.
Pored teksta koji si linkovao ima i Baticev predlog poostravanja kaznene politike prema ljudima koji zlostvaljaju decu. Recimo da se kazne za silovanje deteta izjednace sa ubistvom - glasam za to.

Mislim da ce samo kazne i kazne i opet kazne da dovedu do boljitka. Ako neko voli da bije i da bude siledzija neka plati cenu za to. Nisu ljudi postali dobri sami od sebe, nekad ih tu drzi strah od kazne, ne sve ljude, daleko bilo, vec one koji o zlu misle.
Pozdrav
Dawngreeter Dawngreeter 13:38 28.12.2009

Re: Eh

Poostravanje zakona je trademark policijske drzave. Kod nas kada neki zakon ne funkcionise, oni ga poostre. Pa onda imas sumanuto ostre zakone koji se i dalje ne primenjuju. To kanda nije resenje.

Mada ne mislim da ima dovoljno ostre kazne za silovanje deteta. Nisam za smrtnu kaznu ali bih za tako nesto mozda napravio izuzetak.
niccolo niccolo 15:15 28.12.2009

Re: Eh

Recimo da se kazne za silovanje deteta izjednace sa ubistvom - glasam za to.

U nedostatku više vremena samo da kažem da se slažem skoro sa svime izrečenim u tekstu i komentarima i da pomognem podatkom da je kazna za silovanje deteta teža od kazne za obično ubistvo (preko 10 godina u odnosu na od 5 do 15) i da otprilike odgovara kazni za teško ubistvo (kažem otprilike jer je za teško ubistvo propisano isto preko 10 godina ali se može izreći i kazna od 30 do 40 godina, a kod silovanja deteta nema ove druge opcije)...
antioksidant antioksidant 15:22 28.12.2009

Re: Eh

Nisam za smrtnu kaznu ali bih za tako nesto mozda napravio izuzetak.

koliko god osecao bes i gadjenje (sto je pretpostavljam zajednicko osecanje svima) ne bih napravio izuzetak
antioksidant antioksidant 17:29 28.12.2009

Re: Eh

.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 02:05 29.12.2009

anti

snezana mihajlovic snezana mihajlovic 07:31 29.12.2009

...

ne znam zašto ljudi uvek, kada se pomene nebatinjanje, pribegavaju egzibicijama tipa da su ovi što izrastoše u loše, loši jer su razmaženi itd.
deca koja postaju razmažena, postaju takva zbog sebičluka rodtielja, nikako zbog ljubavi. ujedno su to i zanemarivana deca, a koliko me sećanje služi i zanemarivanje je jedan oblik nasilja.
ona rečenica gore što si rekao - ne vidim da su postali bolji u 90im, može se primeniti na bilo koje vreme i često mi se vrzma po glavi:
da su ljudi kao roditelji generalno omanuli, može se i generalno videti.

sećam se željkinog teksta u vezi sa uvodjenjem zabrane oko rajske batine i njenog komentara kako bi trebalo prepustiti roditeljima da sami odlučuju o, da kažem, sudbini dečijoj, jer će oni to instiktivno najbolje znati. tj. znaće bolje nego li neki uredjivač zakona. koliko god se slagala sa tezom da država i sistem nikada ne mogu zameniti porodicu, kao i da sama tema (zakonski okviri) nameće mnoga pitanja, ne slažem se da je nasilje dobro, i ne mislim da može izroditi bilo šta dobro.
(no, pisala sam o tome iks puti, pa da ne davim, samo ovo: sloboda ne podrazumeva: radi šta oćeš, već: uči da delaš u svojoj slobodi i: bićeš onoliko slobodan koliko si odgovoran. sloboda u kontatku sa detetom znači i mnogo rada - ne biranje kraćih i lakših puteva. a jedan od kraćih puteva je - lažni autoritet: dok moj lebac jedeš... sloboda podrazumeva spremnost roditelja da prihvati da dete greši, ali i da prihvati da je njegov zadatak da objasni, pokaže, ukaže, nadje strpljenja i onda kada mora pincetom da ga skuplja. sloboda znači mnogo što šta, ali nikada i nikako ne znači: radi šta hoćeš.)

mogu sada i da pišem iz ugla budućeg roditelja - i kako me polaaaakooo vata panikaaaa stravinaaaa. preispitujem se svakodnevno, posmatram ljude oko sebe i klince, pa onda opet ljude, smeštam sebe u potencijalno zahebane situacije i razmišljam šta bih. i onda shvatim da je ono što radim sve vreme, ali sve vreme: skeniranje mozga, naravno mog i naravno u onoj meri, koliko je to moguće odvojiti od subjektivnog. i shvatim da ništa ne znam.


i onda shvatiš sledeću stvar - da bi voleo svoje čedo, ali zaista voleo, moraš da voliš i sebe. moraš da budeš spreman da odbaciš sebe, ukoliko je neophodno. moraš da učiš svakodnevno i nikada da ne pomisliš da nešto znaš. moraš da odbaciš sebičluk i shvatiš da dete nije stvar, da nije tvoje, da je samo od tebe krenulo i da je to u stvari, jedna srećica onolika. moraš da se pripremiš da ćeš da zahebeš mnogo šta i da pokušaš da oprostiš sebi i drugima i da se menjaš, brate. sa puno razumevanja i neznanja da zakoračiš u taj novi život i kažeš sebi - pa, i ja sam kao dete - to mora da nešto znači....

p.s
ono čega se biljana setila - lomljenje vilice i dete koje se igra sa mrtvim psom (ako se dobro sećam) na podu - jeza me spopala. i kad god to vidim, pomislim, koliko li je klinaca koji su doživeli - žive, nešto slično. imam i mentalno lomljenje vilice kao kontraprimer: mali (šesti razred) mi kaže kako je dobio četvorku iz matematike i kako mu je frka, jer će keva da ga čupa i sve što ide uz to, a najvažnije je ne propustiti polučasovno drobljenje o....
inače, keva mu je jedna snobiteljka i želi da joj dete bude najbolje u svemu što se na zemaljskoj kugli može zamisliti i u te svrhe, mali ide na časove iz matiša. mali, inače kad priča, u isto vreme udiše i vazduh, pa to zvuči kao da nariče. malo je neurotičan, ali je zaista najbolji djak.
kaže on meni skoro - a tema je bila: more school, more fun (neka lekcija što sam napravila o drugačijem sistemu školovanja, i gle čuda, nakon inicijalnog - a-ha, važi, svi su se složili da bi radiije išli u takvu školu, bez obzira što bi se u njoj ostajalo par sati duže) i on meni tada kaže kako mrzi školu. onda ga ja pitam, jer nisam shvatila baš rečenicu - da proverim da li sam dobro čula: rekao si da ne voliš školu, ali da želiš da budeš najbolji.
on potvrdno odgovori i krene racionalno da objašnjava kako i zašto je to dobro, pa upis u srednju i fakultet, pa vamtenamte, i sve podvriskuje onim vazduhom koji silovito usisava u pluća,
a meni se stegnu srce
opet.

uglavnom, a baš umem da se raspišem, (neću više majkemi)
htedoh reći da ti je naslov odličan,
a i resto.
Dawngreeter Dawngreeter 08:51 29.12.2009

Re: ...

Nije bas direktno povezano, ali me to o sistemima skolstva podsetilo na genijalan citat.

"When I went to school, they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down “happy.” They told me I didn’t understand the assignment and I told them they didn’t understand life."
mariopan mariopan 10:34 29.12.2009

Re: ...

uglavnom, a baš umem da se raspišem, (neću više majkemi)
htedoh reći da ti je naslov odličan,
a i resto.

Ma pisi ti nama, bas sam se uzelela da te cujem Tako mi je drago zbog tebe
Ne plasi se nicega, ko toliko voli znace kako da se izbori sa svakom situacijom. Deo toga uci se usput, dok deca odrastaju. Uce deca ali uce i roditelji, i sve vreme se uci, evo ja ucim i sada, kada su odrasli.

Kada sam bila dete, a setite se i vi toga ako ste imali u zivotu, najvise mi je smetalo nepostovanje deteta kao licnosti. Kao, dete mora bespogovrono da slusa a dete ne treba slusati jer nema licnost, malo je i nista ne zna? To me najvise bolelo, pa sam moju decu slusala, i kada kazu da gresim ja sam se preispitivala,bila je prava demokratija ( sto mi se nekada obijalo o glavu a i njima jer su shvatili da mogu i drugima odraslima da skrenu paznju da negde grese, bilo cuda u skoli i tako to Sve u svemu mi smo odrasli (uslovno receno jer jos rastemo)..uz uzajamno postovanje licnosti.

Mozda je kod nas bilo malo drugacije jer sam ja bila tako zeljna da nekoga volim i da na svojoj deci oprobam i iskusim one nacine vaspitanja koje su meni nedostajale, ljubav, razumevanje, potpuna sigurnost i zastita i slicno. to nisam imala pa sam na to najvise bila osetljiva.
Pozdrav Snezana i sve najbolje u Novoj
antioksidant antioksidant 09:35 30.12.2009

Re: ...

mogu sada i da pišem iz ugla budućeg roditelja - i kako me polaaaakooo vata panikaaaa stravinaaaa. preispitujem se svakodnevno, posmatram ljude oko sebe i klince, pa onda opet ljude, smeštam sebe u potencijalno zahebane situacije i razmišljam šta bih. i onda shvatim da je ono što radim sve vreme, ali sve vreme: skeniranje mozga, naravno mog i naravno u onoj meri, koliko je to moguće odvojiti od subjektivnog. i shvatim da ništa ne znam.

: )
na pravom si putu
jos samo da se opustis, zatvoris oci i skocis iako ne znas da plivas
i naravno
pocnes da uzivas...

ja za tebe ne brigam
babela babela 12:31 29.12.2009

nonsalantno

nonsalantno ti zavali samar bivsi dekan Pljoprivrednog fakulteta,inace komsija ,jel gazis po travnjaku koji je zasadio ,e to se zove primitivizam a imamo ma ga mi dosta medju nasim intelektualcima.A ti mu vratis zafrljavcivsi granu u glavu to se zove odbrana..valda
I da ne bude zabune dva put je veci.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana