Budućnost| Društvo| Hronika| Kultura| Ljudska prava| Mediji| Moj grad| Planeta

Više ne znam gde je bila greska...

Dragan Jakovljević. RSS / 29.12.2009. u 13:05

Управо сам се вратио из лифта. Да, добро сте чули. Задржао сам се у њему мало дуже, у друштву троје својих пријатеља и једне пудле, приде. Пет душа у једном и по квадрату. Не питајте ме како смо стали унутра, али то у овом случају није ни битно. Важно је да смо се заглавили и висили тако упаковани пуних пола сата. Oбешени између приземља и првог спрата будимпештанске десетоспратнице у којој живим.

Наравно, сигнала на мобилном ниоткуд, као и обично када се човек нађе у неком таквом небраном грожђу. „Сва срећа, ту су људи", рекох с олакшањем својим сендвич-сапатницима и стадох да куцкам по вратима лифта, сигуран да ме они са друге стране чују. Рачунам, ту су испред, чујем им кораке, нема потребе да ударам као крвник. Међутим, убрзо се испоставило да је и за викањем до изнемоглости било потребе.

Додуше, потребе да, али не и помоћи. Из ходника су и даље допирали кораци комшија, а затим и њихови тихи шапати. Све је убрзо постало толико тихо да се једва могло назрети да је неко ту. Имао сам утисак да су почели да ходају на прстима док су пролазили крај лифта, да их случајно не препознам по ходу.

Наше „упомоћ" и њихово шуштање и шапутање наизменично су се смењивали добрих пола сата, све док се свевишњи није смиловао нашој муци и једном од мојих заглављених сапутника посало сигнал на мобилном (ваљда зато што је све време мењао положај док је цупкао и тресао лифт). После је све било лакше. Служба за спасавање, једина које се ово тицало, стигла је за пар минута.

И сада, ево ме, седим и гледам у једну тачку, а (само)преписпитивањима као да нема краја...

Сетих се једне своје забелешке коју сам ставио на папир недавно, када сам био сведок нечег сличног. Гласи овако:

Старост је, кажу, тешка сама по себи. Чак и да је ништа са стране не отежа, не подноси се лако. Ако ни због чег другог, оно због сазнања да је део пута који нам је у том периоду живота преостао, вишеструко краћи од оног који смо већ претурили преко главе - ко више, ко мање паметно. Шта ће нас у старости снаћи, често зависи од тога колико смо често и којој количини тој памети дозвољавали да нам на путу који смо прелазили буде претходница.

Али, старост понекад уме и да изненади. Пријатно или непријатно, не марећи много за то с колико смо је памети дочекали и колико смо се промишљено за њу спремали. Ако те у то треће доба изненада погоди Аморова стрела, на пример, нисам сигуран у коликој мери је то плод твојих заслуга или настојања. Једноставно се деси, ма како да си провела живот. Добро, рећи ћеш како говорим о крајности и то случајној. Слажем се да је подрхтавање срца у неким годинама више последица кардиоваскуларних него емотивних стања, али и случајности, биле крајње или не, и те како умеју да промене живот. Некад донесу нов, некад угасе постојећи.

Један се умало угасио. Пуким случајем, на улици. Старија госпођа се саплела, не знам како, ваљда о ивицу тротоара. Само сам видео како неспретно трчи према зиду не би ли зауставила свој пад, али како су јој руке биле заузете торбама, није успела да избегне снажан ударац раменом, а онда и главом.

Торба одлете, а она се сруши испред мене. Помогао сам јој да устане и тада видех како јој је из слепоочнице тече крв. За неколико тренутака обоје смо били обливени. Извадим марамицу, али није помогло. Крв је текла, а жена убрзано малаксавала. Пешака нигде. Махнем једном возачу, махне он мени и одјури даље. Махнем другом, трећем... Сви су махали и пролазили. Четврти се мало двоумио, успорио камион, замало да стане, али не. „Извини другар, журим", говориле су његове стиснуте усне и слегнута рамена.

Жена је мирно покушавала да брише крв са свог лица и полунасмешених усана, на ивици снаге понављала: „Хвала вам, хвала...". На позив да спасу људски живот дошли су само они који су за то плаћени. Будимпешта је наставила да пролази - уздигнутог чела, гиздаво, ћутке.



Komentari (19)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ssvetlana92 ssvetlana92 13:35 29.12.2009

Podilazi me jeza

i prosto ne verujem da je tako nešto moguće..proći pored ljudi u nevolji i ništa ne preduzeti. Pre neko veče sam sedela u autobusu kada je jedan mladić stojeći u neposrednoj blizini dobio epileptični napad. Visok i snažan, samo je zaurlao i pao, bacajući se po autobusu. Svi putnici su se uzbudili. Neki su odmah pozvali hitnu pomoć, neki momci su pritrčali da ga obuzdaju, polože u pravilan položaj..pazeći da ne pregrize jezik. Hitna je neverovatnom brzinom došla na lice mesta i svi su bili tu da pomognu. Tri kršna momka koji su pomagali, nisu brinuli što su se isprljali nego su stajali u pripravnosti , da ako zatreba pomoć budu tu!
Dragan Jakovljević. Dragan Jakovljević. 13:52 29.12.2009

Re: Podilazi me jeza

Da, ali to je Beograd (Balkan). I pored svih svojih mana, on ima DUŠU! Drugde se prednost daje "kulturi (ili dresuri) nezabadanja nosa u tudje stvari", makar ta "stvar" bila i ljudski zivot..
blue rider blue rider 14:19 29.12.2009

Re: Podilazi me jeza

Nemojmo sada nizati hvalopseve molim Dragane jer sam, kao i vecina blogera, siguran sam, prisustvovao mnostvu dogadjaja u kojima se u Beogradu samo okrenula glava... Mogu da nabrajam pojedinacne a mogu i grupne.
Jednostavno, svuda u svetu, to je sigurno, covek je okoreo, ocvrsnuo i vise nego ikada misli samo na sebe.
sesili sesili 14:33 29.12.2009

Re: Podilazi me jeza

Ima, srećom, divnih ljudi, spremnih da pomognu u svim situacijama. Čak da stave i svoj život na kocku. To je i humanost i hrabrost. A ima i toga da se neko i ne osvrne, ili čak ubrza prolazak, pored nekog bespomoćnog. Naročito ako je taj neko star. Ne misle mladi da će jednom ostariti!
Dragan Jakovljević. Dragan Jakovljević. 14:40 29.12.2009

Re: Podilazi me jeza

Nizati hvalospeve? Ne vidim ni jedan, a kamoli niz. Hteo sam samo da kazem da sam, za deceniju i po zivota van Srbije, uocio razlike u komunikaciji medju ljudima na Balkanu i van njega. Daleko od toga da su ljudi na tim nasim prostorima andjeli, u to smo se svi uverili bezbroj puta. Ali da u u najvecem broju slucajeva rado priteknu u pomoc kad zatreba, apsolutno je tacno. Barem iz mog i iskustava ljudi u mom okruzenju.
wukadin wukadin 15:15 29.12.2009

О Боже

Зар смо престали бити људи...
А сећам се једног заглављивања у хотелу у Љорету (код Барсе) давног лета 1991. Неки Немци нас извадише, ако се добро сећам. А клинац са којим сам се заглавио (па ни ја тада нисам имао 18) цитирао Шећероског који је причао на ТВ како се заглавио у згради ЦК па се "од муке споразумео са Италијаном"...
Мислим, шта је толико тешко позвати бар помоћ (у случају лифта). А оно за жену која је пала тек немам речи.
margos margos 17:36 29.12.2009

Psihološko vreme:)

Важно је да смо се заглавили и висили тако упаковани пуних пола сата.

Ma Dragane, dobro ste prošli... pola sata i nije tako mnogo, časna reč.:)
Budući da sam u prizemlju, nekoliko puta sam odglavljivala zaglavljene u liftu - otrčim preko puta u firmu koja ima ključ (onaj trouglasti) odglavim, uglavnom su to bile starije komšinice, i sve ok... Bude to uvrh glave deset minuta - dok ih čujem da lupaju i dok nađem osobu u firmi kod koje je ključ i td... ali njihov osećaj je kao da su u liftu provele beskrajno mnogo vremena.

Najbolji način da smanjimo okrutnost, hladnoću, civilizacijsku nebrigu za druge - jeste da mi ne budemo takvi. I toliko. :)
ddsonik ddsonik 09:01 30.12.2009

Nemam vremena...

...bi bio najcesci odgovor samom sebi za necinjenje nekih stvari koje mogu samo da nam prijaju (ma koliko u pocetnom trenutku izgledale naporne, opasne...sta god) Nema se vremena za susret sa prijateljima, za razgovor sa roditeljima ili babama i dedama, da se pomogne nekom 'nepoznatom'...I zaista se 'nema vremena' jer su nam glave pune kojekakvih budalastina za upotpunjavanje slike o sebi u drustvu (koje ionako nema vremena za nas) te nemamo 'dovoljno slobodne memorije' da budemo ljudi i tako u krug.

Postoji sigurno odredjen broj situacija gde je ipak bolje prepustiti pomoc 'placenima' i ne mesati se, ali onome kome je pomoc tog trenutka potrebna, nije potreban neko ko ce ga 'hiljadama milja nositi kroz mecavu', vec trenutak paznje, da se oseti kao covek. Rec ili makar pogled - to je cesto vise nego dovoljno a i to je mnogima tesko...

Samo se pitam, kome ustvari ne odgovara da se ne ponasamo kao ljudi - nama samima ne bas...

Sve najbolje u Novoj i srdacan pozdrav
Vlasta92 Vlasta92 10:03 30.12.2009

Na žalost,

i naši gradovi polako gube dušu. Mi se otimamo, ali, eto, stižu nas neke tradicije "civilizacije".

Inače, moja kuma živi u Budimpešti i ne tako davno je provela duže vreme u metrou pokušavajući da dozove pomoć za nekog čoveka. Izgledao je poprilično mrtav, ali niko nije hteo da dođe, jer je žena koja je zvala hitnu rekla da je alkoholičar. Mislim, šta i da jeste, jel treba da da počne da se razgrađuje da bi ga pokupili?
godec godec 12:25 30.12.2009

Gizdavi Beograd ćuti uzdignutog čela

Beta | 28. 05. 2009. - 21:03h

Gradsko veće utvrdilo je danas Akcioni plan za raseljavanje nehigijenskih naselja na teritoriji Beograda za 2009. godinu, saopšteno je iz Gradske uprave.

Akcionim planom, u saradnji sa lokalnim samoupravama, precizno će se utvrditi sva nehigijenska naselja, kao i bespravno useljeni objekti u Beogradu.
Planirana je nabavka 300 mobilno-stambenih kontejnera i 30 sanitarnih kontejnera,

Procenjuje se da u Beogradu ima oko 130 nehigijenskih naselja, u kojima živi nekoliko desetina hiljada stanovnika.


Nekoliko desetina hiljada nasih sugradjana zive u kartonskim kolibama a mi planiramo da ih smestimo u metalne kontejnere. Za dva dana ulazimo u drugu deceniju XXI veka.
mariopan mariopan 13:53 30.12.2009

Re: Gizdavi Beograd ćuti uzdignutog čela

Godec, vec sam citala tvoj komentar gde si to rekao i ne znam tacno o cemu se radi, da li imas link?

Da li si video te kontejnere nekada?

Ja sam cak jedno vreme provela u takvom kontejneru, na letovanju, desetak dana, nije to isto kao zivetu i necemu takvom....ali ako su to takvi konetjneri...mogu da kazme da su daleko bolji od kartonske kutije.

Imali su dve sobe, dobre prozore koji dihtuju i ne prpustaju vetar, znaci dobro se greju. Prostor je mali, sobice su jako male ali stanu po dva kreveta u svaku. Imaju ugradjene minijaturne ormane, struju, sto, stolice i tako dalje.

Postojao je poseban konetjner samo sa tusevima, takozvani, "mokri cvor" sa kanalizacijom..posebno kontejner sa toaletima, sa vodom za ispiranje.


Da li su to takvi kontejneri?
Nemoj ovo pogresno da shvatis, samo pitam jer ne znam o cemu se tu radi.
Videla sam ta kartonska neselja i svu silu decice koja tamo zive u neverovatno losim uslovima. verujem da bi im spavanje u toplom i cistom, pa makar se zvao i kontejner, bio bolji od spavanja u hladnim, vlaznim i prljavim kartonskim "kucama"?

Podrzavam svaki nacin da se tim ljudima pomogne, da zive kao ljudi, ono sto vidim gde sada zive, jako je strasno.
Lepo je sto mislis na njih i sto nas opominjes na ovo sto se tim ljduima sprema, jer ako je to nesto nedostojno coveka, svi cemo dici glas protiv takvog postupanja sa ljudima.
Pozdrav
godec godec 15:21 30.12.2009

Re: Gizdavi Beograd ćuti uzdignutog čela

Nize navedeno je jedan od linkova.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/94726/Utvrden-Akcioni-plan-za-raseljavanje-nehigijenskih-naselja

Da video sam te kontejnere.

Ja sam cak jedno vreme provela u takvom kontejneru, na letovanju, desetak dana, nije to isto kao zivetu i necemu takvom....ali ako su to takvi konetjneri...mogu da kazme da su daleko bolji od kartonske kutije.


Jesu, takvi kontejneri su daleko bolji od kartonske kutije.

jer ako je to nesto nedostojno coveka


Da li su metalni kontejneri u koje se planira useljavanje zitelja nehigijenskih naselja ((samo) na teritoriji Beograda) nedostojni coveka ili dostojni coveka na pragu druge decenije XXI veka? Predlazem da pogledamo sta kaze Evropska Banka za Obnovu i Razvoj (EBRD).


[url=http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/EBRD-odlaze-popravku-Gazele.lt.html][/url]

EBRD smatra da smo nase sugradjane smestili u objekte koji nisu adekvatni i jos uvek (ako ih Gradska Vlast ne ubedi u suprotno) insistira da im se obezbedi smestaj u objektima od cvrstog materijala inace necemo dobiti obecane kredite za obnovu Gazele. Gradske Vlasti pokusavaju da ih nagovore da odustanu od ovakvog insistiranja. Predlazem da Dragana Djilasa i Milana Krkobabica posaljemo na letovanje u takve kontejnere da jednoglasno uzivaju u:

... dve sobe, dobre prozore koji dihtuju i ne prpustaju vetar, znaci dobro se greju (!). Prostor je mali, sobice su jako male ali stanu po dva kreveta u svaku. Imaju ugradjene minijaturne ormane, struju, sto, stolice i tako dalje....




Dodatni problem jeste to što lako može da se dogodi da ona bude negativna. Jer, bankari su više puta insistirali da grad romskim porodicama koje su živele ispod „Gazele” izgradi kuće od čvrstog materijala, što su gradonačelnik Dragan Đilas i njegov zamenik Milan Krkobabić jednoglasno odbili.


mariopan mariopan 16:14 30.12.2009

Re: Gizdavi Beograd ćuti uzdignutog čela


EBRD smatra da smo nase sugradjane smestili u objekte koji nisu adekvatni i jos uvek (ako ih Gradska Vlast ne ubedi u suprotno) insistira da im se obezbedi smestaj u objektima od cvrstog materijala inace necemo dobiti obecane kredite za obnovu Gazele. Gradske Vlasti pokusavaju da ih nagovore da odustanu od ovakvog insistiranja. Predlazem da Dragana Djilasa i Milana Krkobabica posaljemo na letovanje u takve kontejnere da jednoglasno uzivaju u:

Lepo je sto su ih ucenili time, jer nasi i rade samo ono sto bas moraju.
Sad, postavlja se samo pitanje dobre volje, para i vremena, mozda i lokacije sa kojom bi se svi slozili, pre svega ljudi koji tu treba da zive. Bice im potrebno jedno sto godina da se svi oko svega sloze ako se ikada sloze.

Vec u tome vidim neogranicen prostor za manipulacije i verujem da ce nasi politicari da ga maksimalno iskoriste, kao sto su sve do sada radili. Ljudi iz kartonskog naselja im ni po cemu u tome nisu dorasli, i vec znam da nece moci sa njima da se nose.

Za to vreme rastu neka deca tamo, u uzasnim uslovima, i kao prva pomoc, dobro bi doslo jedno toplo mesto, ma kako se zvalo, deca treba da rastu u cistom, toplom i zasticena od mraza, kise i miseva i pacova, buva, vasaka i svega sto se mnozi u njhovim kucicama.

Tvoj predlog da posaljemo nase politicare da malo zive u tim kontenerima podrzavam ali znam da je sasvim nerealan, poslala bih ja njih i u neki rudnik malo da se sete kako se radi, znoji i tesko stice bilo sta, to su mnogi od njih zaboravili, ako su ikada znali.

Podrzavam svaku inicijativu da se tim ljudima pomogne, samo daj neki realno ostvarljiv predlog, bilo koji, ja sam ZA. I to u vremenu koje je realno dovoljno da se svima na sto brzi nacin pruzi korv nad glavom, da neka deca vec sada osete da se o njima brinemo, zaista, a ne samo da razglabamo o tome, sto obicno radimo bez ikakvih vidljivih rezultata, kada god se pokrene tema njihovog opstanka. O tome smo vec diskutovali, protestvovali i sta se relano uradilo? Nista.
godec godec 16:55 30.12.2009

Re: Gizdavi Beograd ćuti uzdignutog čela

Podrzavam svaku inicijativu da se tim ljudima pomogne, samo daj neki realno ostvarljiv predlog, bilo koji, ja sam ZA. I to u vremenu koje je realno dovoljno da se svima na sto brzi nacin pruzi korv nad glavom, da neka deca vec sada osete da se o njima brinemo, zaista, a ne samo da razglabamo o tome, sto obicno radimo bez ikakvih vidljivih rezultata, kada god se pokrene tema njihovog opstanka. O tome smo vec diskutovali, protestvovali i sta se relano uradilo? Nista.


Slazem se sa svim sto si napisala osim sa tim da su potrebne pare. Dodatne pare nisu potrebne. Tvrdim da je dodatna cena ne samo izgradje objekata od cvrstog gradjevinskog materijala (cigle, beton, drvo....) nego i ukljucivanja svih tih ljudi u adekvatan proces edukacije i radnog osposobljavanja za odredjene deficitarne poslove mnogo manja od troskova koje celo drustvo ima zbog:

1) njihovog lecenja
2) obaranja cene nekretnina u neposrednom susedstvu
3) kriminala (kradje sahtova, bakarnih kablova za struju, telefon...., )
4) izgubljene dodatne koristi od efekata ukljucivanja tih ljudi u funkcionisanje drustva
.....

Znaci nisu potrebne pare. Samo dobra volja.

U pravu si kada kazes da ljudi iz kartonskih naselja nisu dorasli manipulacijama nasih politicara. Pomozimo im.

.. a ne samo da razglabamo o tome, sto obicno radimo bez ikakvih vidljivih rezultata, kada god se pokrene tema njihovog opstanka. O tome smo vec diskutovali, protestvovali i sta se relano uradilo? Nista.


Gradske vlasti su napravile akcioni plan kojim predvidjaju da problem nehigijenskih naselja rese metalnim kontejnerima. Bankari iz EBRD vrse pritisak na nase vlasti da im ipak obezbede objekte od cvrstog materijala. Gradske vlasti pokusavaju da ubede EBRD da odustanu od insistiranja na ovome. Ne dozvolimo im to. Za pocetak mozemo da pisemo EBRD-u. Koliko sam video na njihovom sajtu u EBRD radi Gospodja Biljana Radonjic Ker-Lindsay koja je zaduzena za saradnju sa NGO i "focusing on sociopolitical
and economic developments in South East Europe" a imajuci u vidu da je " Biljana had
worked in her native Serbia on various human and minority rights projects" mislim da moze da bude prava osoba za pomoc po ovom osnovu.

Njen mejl je:

ngo@ebrd.com

Pomozimo nasim sugradjanima iz kartonskih naselja. Pisimo joj. Kratak mejl. SVAKO OD NAS. Nemojte da vam bude tesko. Jedan mejl. Mozda bi sledeci tekst bio adekvatan:


Dear Mrs. Radonjic Ker-Lindsay,

Please help us.

Please help us and our fellow citizens from Belgrade, Serbia, who live in poor nonhuman conditions in cartoon houses or metal containers to have decent accommodation. Do not allow our city government to avoid their obligations (which they undertook to fulfill prior receiving loan for Gazela bridge reconstruction) to provide them with suitable accommodation made of solid construction material. I am sure that everyone is aware that metal containers are not something that can be considered as suitable accommodation in the second decade of XXI century.

Please help them by continuing on insisting that those people should have accommodation made of solid construction material (bricks, concrete, wood....).

Best regards,

....................


Ili svojim recima. Moze i na srpskom.

Za pocetak toliko.

mariopan mariopan 17:07 30.12.2009

Re: Gizdavi Beograd ćuti uzdignutog čela

Hvala na ovom , konkretnom, predlogu, verujem da ce se blogodrugari odazvati, nikada do sada nije omanulo da se solidarisemo sa ljudima u nevolji.
Pozdrav
radovinka radovinka 09:32 01.01.2010

Re: Gizdavi Beograd ćuti uzdignutog čela

Ne vidim da je neko u nevolji. Grad je tim "nevoljnicima" pomogao mnogo vise nego drugima. Doduse, nisam ni ocekivao a i mislim da nema zasto meni da pomaze. Kao ni njima.

Tek, nisam mogao godinama da "stanujem" u centru grada, za ono malo vikendice 30 Km od centra sam morao uredno da platim 3000 EUR za komunalije, ni dalje ne smem da uzemiravam i napadam prolaznike, moja deca se ne usudjuju da otvaraju vrata zenskim vozacima na semaforu, moraju u skolu.....sve u svemu - nismo jednaki.

Eto, nas grad nema u rukavu readmisiju, ne moze da vrati (citaj protera) pomenute sugradjane u Surdulicu npr, a neke bogami i u Bec gde su rodjeni, vec im i pored svoje muke i bede daje kontejnere. A to nije samo kontejner, to je ......

Kome da pisemo da nasi sugradjani izvidjaci dobiju 30 kontejnera za skolu u prirodi, da .....
iseljenik iseljenik 17:06 30.12.2009

Све ја тако како сте рекли, али...

Десило ми се више пута у Калгарију да чујем за приче у којима су се добри Самарићани провели као боси по трњу. Ево једног примера, где је брачни пар прискочио да помогне жени у невољи, а на крају су једва извукли живу главу.

Други пример из Калгарија описује човека који је покушао да помогне продавцу сендвича, а завршио је претучен на мртво име од стране два пијана / дрогирана насилника.

Ова два примера су из ове године (има их још наравно), али онај који је медијски највише био заступљен у овим крајевима је догађај из 2008. године, доживео је Џејсон Брунел. Џејсон је мирно возио своја кола аутопутем, кад је угледао кола паркирана у помоћној траци, са упаљеним мигавцима и човеком испред кола како му панично маше да стане. Он наравно стане у намери да помогне. Епилог? Овај што му је махао извукао га је из кола кроз отворен прозор (?!?), а још тројица су кренули да га бију, боцама и ко зна чиме још, једва је читав побегао са тог места. Изгубио је скоро 2 литра крви, сломили су му нос, имао 30 шавова на глави и модрице на леђима, а разбили су му и стакло на колима. Успео да се докопа прве пумпе и позове полицију. Џејсон Брунел је изјавио да неће помогати људима убудуће, јер више не може да верује никоме:"Кад бих видео полуголу плавушу како бежи од човека са моторном тестером - не бих стао да јој помогнем"...

На жалост, будала и лоших људи има свуда. Примери које сте ви навели говоре о одсуству људскости од стране оних који би могли помоћи. Ја сам навео пар случајева из краја у коме живим последњих година, чисто да видите да има и обрнутих примера, кад људи настрадају само зато што су притекли у помоћ... И у Србији и у Канади и у свим другим земљама се ово дешава.

Проблем је што појединачни случајеви људске доброте не пуне новинске ступце, док убиства, силовања и несреће разне врсте наилазе на одличан одзив код читалаца и гледалаца. Већина људи се згражава због тога, али на жалост, таква је данас ситуација.

Без обзира на ове и сличне примере, увек бих стао и помогао коме треба. Па људи смо, зар не?
Dragan Jakovljević. Dragan Jakovljević. 00:42 31.12.2009

Re: Све ја тако како сте рекли, али...

Jedino ako su moje komsije cule za dogadjaje o kojima pises i na osnovu njih pomislili da ih cemo ih nas cetvoro na volseban nacin uvuci u zaglavljeni lift i pojesti.
iseljenik iseljenik 07:48 03.01.2010

Re: Све ја тако како сте рекли, али...

Чисто сумњам Драгане. Верујем да је у питању једноставно потпуно одсуство бриге за другима.

Просто је невероватно колико нас сваким даном све више има на овом свету, а колико се осећај усамљености повећава...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana