Društvo| Ljudska prava| Porodica| Roditeljstvo

Gej-lezbejsko roditeljstvo u Srbiji

Predrag Azdejković RSS / 05.01.2010. u 14:15

 

gay-lesbian-parents-003.9740.jpg

 

„Kada nas pogledate, a ne stavite u prvi plan našu seksualnu orijentaciju, mi smo jedna obična srpska porodica, sa istim problemima kao i svi ostali. Jurimo da zaradimo dovoljno para, radimo od jutra do sutra, plaćamo troškove, struju, nerviramo se oko vesti, razmišljamo gde ćemo na letovanje, idemo na slave, družimo se. Dete raste, odlično je u školi, ima drugare, igra igrice, surfuje na internetu, dakle, nemamo ništa specifično, pa da kažete: Aaa, eto vidite šta rade deci!"

Beograđanka Anđela je lezbejka. Ima 40 godina, diplomirana je umetnica i živi u srećnoj vezi sa svojom partnerkom poslednjih devet godina. Imaju sina koji pohađa četvrti razred osnovne škole. Dete je iz prethodnog partnerkinog braka. Obe su zaposlene u velikim kompanijama.

Anđela je sa koleginicom Sonjom (35), biseksualkom, osnovala krajem decembra prvi srpski sajt posvećen „LGBT roditeljstvu'', tačnije istopolnim partnerima koji imaju ili žele da imaju decu.

- Želja nam je da razmenjujemo iskustva i da dete upozna i druge porodice sa dve mame, dve tate ili jednim LGBT roditeljem, da vidi da nije usamljeno. Postoji ogromna zabluda i predrasuda da osobe rođene kao lezbejke, gej ili trans ne žele decu i ne žele da imaju potomstvo i porodicu. Glavni razlog da napravimo ovaj sajt su naša deca. Ona nemaju nikakav problem sa nama, jer su rasla u okruženju koje je daleko tolerantnije i nije pritisnuto raznim šablonima i matricama ponašanja. Što je možda najvažnije mi ih učimo da je bilo koja vrsta mržnje loša i da treba da se trude da razumeju svakoga, bez obzira na boju kože, boju očiju ili bilo koju drugu ličnu karakteristiku, ali imaju problem u školi kad treba da se priča o roditeljima. Naša deca se snalaze za sada dobro i vrlo spretno preskaču takve situacije - kažu Anđela i Sonja za Danas.

Anđela je, objašnjava, od svoje četvrte godine znala da joj se sviđaju devojke.

- Tada to nisam tako percipirala, nisam znala da radim nešto drugačije od ostale dece, ali sam shvatala da kad god bi me pitali da li mi se sviđa neki dečko, nisam imala odgovor i bilo mi je krajnje suludo zašto me to pitaju. To je nešto čega ste stvarno svesni vrlo rano, ali kad krenete u školu počnete da potiskujete, u stvari da ne pričate, a prava bujica emocija kreće u periodu puberteta i posle. Zaljubljivanje nije nešto što možete da kontrolišete svesno i da birate u koga ćete se zaljubiti, dešava se spontano i samo od sebe. U tom periodu sam mislila da sam sama na svetu. Prvu pravu vezu sam imala tek sa dvadeset godina i to je takođe bilo krajnje spontano. Imala sam par recimo kratkih veza, dok nisam srela moju sadašnju dragu. To i jeste klasična životna priča... samo sa razlikom da je reč o meni, koja sam rođena istopolno orijentisana. Nas dve imamo i gajimo prelepo i divno dete - kaže Anđela.

Sonjina priča je malo drugačija. Ona je oduvek bila biseksualna, tačnije, kako kaže, još od vrtića se zaljubljivala i u dečake i u devojčice, skoro naizmenično.

- U pubertetu mi je bilo prilično teško jer nisam imala informacija, mislila sam da sam jedina na svetu. Zaljubila sam se kasnije u muškarca sa kojim sam dugo bila u braku. Imamo dvoje divne i pametne dece. Sada živim sa svojom devojkom. U vezi smo pet godina. Deca žive sa ocem, ali znaju sve o meni, kao i svi ostali ljudi do kojih mi je stalo. Dolaze kod nas svakog raspusta, i ponekad vikendom. Poštuju i vole moju devojku, kao i ona njih. Odrasla su u atmosferi tolerancije i šarenolikog društva mojih prijatelja, uključujući i neke LGBT osobe, tako da nikad nisu imali problem sa prihvatanjem različitosti. Moj bivši muž i sadašnja devojka su u dobrim odnosima, često on dovozi decu kod nas, svrati na kaficu ili ručak i svi zajedno se osećamo lepo kao jedna velika šarena porodica. Možda sve ovo nekom zvuči neverovatno, ali kad su ljudi otvorenog uma, ništa nije nemoguće. Sva deca ovog sveta bi trebalo da odrastaju u porodicama koje pre svega neguju ljubav, prijateljstvo i iskrenost - kaže Sonja.

U Srbiji se o istopolnim porodicama vrlo malo zna i može se reći da je ta pojava do krajnje mere tabuizirana. U srpskim zakonima ne postoji nikakav oblik zakonski priznate istopolne zajednice (brak, registrovano partnerstvo i slično), pa time ni mogućnost usvajanja dece od strane istopolnih partnera.

- Često se gubi iz vida da postoje LGBT roditelji, čiji broj nije mali. Najčešće su u pitanju deca iz prethodnih heteroseksualnih veza ili brakova, ali ima i onih koji odluče da samostalno dobiju i odgajaju dete (najčešće žene). Ima primera da prijatelji ili gej drugari pomognu da žena ostane u drugom stanju. Mnogi roditelji kriju svoju seksualnu orijentaciju od dece (jer smatraju da će ih na taj način zaštiti), ali ima i onih čija deca znaju i otvoreno sa njima pričaju o tome, poznaju partnere svojih roditelja i odrastaju sa njima. Najveći je problem što kao takav roditelj ne možete nikada da se opustite - kažu sagovornice Danasa.

gay-lesbian-parents-001.9741.jpg 

Anđela i njena partnerka birale su školu za dečaka koju su smatrale da je tolerantnija i malo ispred nekih ostalih.

- Imamo jako dobra iskustva. Nismo skretale pažnju, ali su nastavnici shvatili i imaju izuzetno dobar stav. Problemi koji postoje jesu oko roditeljstva, kada se posećuje lekar u domu zdravlja, kada se ide na roditeljske sastanke u školu i slično. Mi sa te strane imamo fantastičnu podršku okoline, ali to ništa nije pravno regulisano iako postoji, a prilično je, priznaćete, blesavo da se država i zakoni jednostavno prave ne primećujući čitavu grupu ljudi, kojih nije malo ni u jednoj zemlji. Drugarice i drugari vole da dođu kod nas, i komentari su tipa „imaš super roditelje". Naše dete je jednom prokomentarisalo da su lezbejke mnogo bolje od ostalih. Mi smo bile u čudu i pitale smo zašto tako misli, a objašnjenje je glasilo: „pa kad god svrati neka lezbejka kod nas, ona dođe pravo u moju sobu, igramo igrice na kompjuteru, zezamo se sa lego kockama, a ove ostale samo sednu, piju kafu i pričaju neke dosadne teme". Ovo je upravo zato što društvo uskraćuje ženama i osobama rođenim sa drugačijom seksualnom orijentacijom da imaju decu, pa se te osobe raduju svakom detetu. Nije džabe u srpskom narodu ona izreka da su lezbejke najbolje tetke. Sećam se jednog drugara iz osnovne škole koji je imao mamu, tatu i tetku, i uglavnom je tetka išla svuda sa njima, vodila ga na treninge, u školu, na klavir, a ona se nije nikada udavala. Takvih primera u Srbiji imate koliko hoćete - kaže Anđela.

Autorke prvog srpskog sajta za LGBT roditeljstvo pričaju da kad prođete selima i gradovima u Srbiji, ako umete da gledate i zapazite (a mnogi, kako kažu, ne žele da pomisle da je to tu pored njih), videćete puno istopolnih parova koji žive zajedno i rade.

- To nije ništa što je došlo sa zapada, pošast ili kako već, to postoji od kada je i ljudske vrste, a ne treba biti neki veliki teolog, pa da bude svima jasno da smo i mi stvoreni na isti način kao i ostali. Moram da napomenem da mi oko sebe imamo krug ljudi koji nas razume. Svi oni nas poznaju kao osobe i znaju sve naše kvalitete, a seksualna orijentacija je lična i privatna stvar. Neki prijatelji su samo nestali, došli su neki novi, kvalitetniji, rodbina se vremenom navikla... Ali sve je to život. Samo što za ovakav život ovde u Srbiji treba mnogo više snage i truda - zaključuju Sonja i Anđela.

Užasan osećaj stvaraju mediji

- U Nemačkoj ima više od 7.000 istopolnih parova sa decom, dok je u Americi 2005. godine zabeležen podatak da je 270.313 dece živelo u istopolnim porodicama. Kod nas u zemlji se ti ljudi kriju, i čak su i što se tiče LGBT populacije izvan dijapazona. U Sloveniji ovakve porodice su daleko vidljivije. Svakako da je užasan osećaj kad čujete kako na medijima pričaju o vama. Još gore je kada dete čuje kako se govori o osobama koje oni vole najviše na svetu, i znaju da to sve nije istina. To boli nas, ali boli i našu decu. Možete samo da zamislite kako se oseća jedno dete kad vidi one monstrume što prete i pozivaju na linč i na još neke gore stvari - objašnjava Anđela.

Pravi smo hrišćani

U Srbiji postoji pravoslavna crkva, koja jeste jedan od razloga zašto se neke promene dešavaju sporije, ali vidite u Španiji, na primer, postoji veoma jaka katolička crkva, pa su tamo usvojeni zakoni o istopolnim brakovima. Jedna Austrija na primer ima izrazito jaku crkvu, pa je opet prošao zakon. Ako mene pitate uvek ću reći da je daleko veći procenat pravih hrišćana među LGBT populacijom, nego među ostalima. Okačiti krst na retrovizor kola, staviti badnjak na hladnjak, ne znači da ste hrišćanin. Pomagati druge, a mnogi od nas angažuju se u humanitarnim organizacijama, razumeti ljude i biti stvarno širokogrudo živo biće puno ljubavi jeste hrišćanski, ali to najčešće razumeju samo oni koji imaju svoj teret koji nose kroz život - kaže Sonja.

Izvor: Danas

Web sajt: LGBT roditelji 

 

Predrag Azdejkovic
100000176212978.338.109571952.png
Create Your Badge

Atačmenti



Komentari (176)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 14:36 05.01.2010

super, cestitam

da vidimo sad komentare
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 14:41 05.01.2010

Re: super, cestitam

Pa da vidimo
marija-minja marija-minja 15:22 05.01.2010

Re: super, cestitam

Jasmina Tesanovic
da vidimo sad komentare


Postoji ona naša: bolje dobar razvod nego loš brak. Ooo da, ja sam i te kako pristalica toga! Zašto ne bi modernizovali tu narodnu i recimo rekli: bolje LGBT roditeljstvo nego loše heteroseksualno roditeljstvo?
Jes' da ja još uvek nemam svoju porodicu, ali zar nije suština postojanja te institucije ljubav i sigurnost? Dakle, ako je dete voljeno i dobro vaspitavano u jednoj homoseksualnoj zajednici, ne vidim u čemu je problem. Po meni ta deca nisu ništa drugačija od ostale dece, niti smatram da su, ne daj Bože, ugrožena jer imaju istopolne roditelje. Pa šta! To je jedna sasvim normalna stvar, i ne kapiram zašto ljudi dižu toliko dževu oko homoseksualnosti. LGBT roditeljstvo je nekako po difoltu dobro roditeljstvo. Šta ćemo sa onom dečicom koja žive u jako lošim i nestabilnim heteroseksualnim porodicama? U porodicama gde majka rinta od jutra do sutra za minimalac, nema žena vremena ni kosu da ofarba, pa izgleda kao jedno isfrustrirano čudo i to nezadovoljstvo unosi u kuću, a ćale je dobio otkaz u državnoj firmi u kojoj je radio čitav svoj život, pa se sad malo okrenuo domaćoj rakiji? Voli bre čovek da popije, pustite ga, nije ni njemu lako! E, šta ćemo sa decom iz takvih porodica? Ima ih gomila u Srbiji, to i sami znate. Ali neee, oni imaju oca i majku i to je jedino važno, hajde da brinemo za ovu jadnu decu što ih podižu čudaci. To je u srpskom mentalitetu, nikako da uhvatimo suštinu. A suština ovoga je da deca budu srećna u svojoj porodici, a ne kakvog je pola ta porodica.
Svaka čast za temu, šteta što predstavlja tabu u Srbiji.
Pozdrav! M-M
Biljana 77 Biljana 77 17:56 05.01.2010

Re: super, cestitam

da vidimo sad komentare

Imate lošije mišljenje o ovom mestu nego što to ono objektivno zaslužuje.
hajkula1 hajkula1 19:31 05.01.2010

Re: super, cestitam

Sta sad, hoces da kazes da su homoseksualni partneri puni medjusobnog razumevanja, paznje, harmonije? Tu nema svadja, ni ostalih negativnosti, koje su po tebi rezervisane samo za parove razlicitog pola? Nema batina, tiranisanja, eksploatacije... ?

Predrag Azdejković Predrag Azdejković 20:06 05.01.2010

Re: super, cestitam

Tu nema svadja, ni ostalih negativnosti, koje su po tebi rezervisane samo za parove razlicitog pola? Nema batina, tiranisanja, eksploatacije... ?


Naravno da ima... ali mi se bijemo, vezujemo, šibamo, mučimo... zato što se palimo na to
darko54 darko54 20:42 05.01.2010

Re: super, cestitam

Predrag Azdejković
Tu nema svadja, ni ostalih negativnosti, koje su po tebi rezervisane samo za parove razlicitog pola? Nema batina, tiranisanja, eksploatacije... ?


Naravno da ima... ali mi se bijemo, vezujemo, šibamo, mučimo... zato što se palimo na to


Predivan porodični ambijent za vaspitavanje i obrazovanje dece! Samo se nadam da se ovaj "robovlasnički seks" ne dešava dok su deca u kući!
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 20:56 05.01.2010

Re: super, cestitam

Predivan porodični ambijent za vaspitavanje i obrazovanje dece! Samo se nadam da se ovaj "robovlasnički seks" ne dešava dok su deca u kući!


pa naravno da se dešava... to smo videli od heteroseksualaca... jer kad biješ partnera to mora da bude pred decom, jer se vrištanje ionako čuje u celoj kući... mislim, praktičnije je - posle moraš da objašnjavaš odakle modrice...
die hard die hard 23:02 05.01.2010

Re: super, cestitam


Imate lošije mišljenje o ovom mestu nego što to ono objektivno zaslužuje.


O ovom mestu tesko da se moze imati dovoljno lose misljenje.Ako mislimo na isto mesto
hajkula1 hajkula1 23:14 05.01.2010

Re: super, cestitam

Predrag Azdejković
Tu nema svadja, ni ostalih negativnosti, koje su po tebi rezervisane samo za parove razlicitog pola? Nema batina, tiranisanja, eksploatacije... ?


Naravno da ima... ali mi se bijemo, vezujemo, šibamo, mučimo... zato što se palimo na to


Razumem sta hoces da kazes. Predubedjenja i predrasude. Ali i ti se poigravas. I gde se seti neudate tetke. Sad su kao, svi neudati i neozenjeni - homoseksualci. Bar sumnjivi .

Predubedjenja su uobicajena, a od njih do predrasuda nije dug put.

Odrasla sam sa bakom, od najranijeg detinjstva, tako da nisam imala prilike da posmatram kako se ponasa, kako zivi par, nepoznat mi je deo price otac, majka, dete. Nije vaspitanje samo ono sto se prica, savetuje, licnim primerom. Vaspitanje je nesto suptilnije, to su neverbalne poruke i ono sto nesvesno zracimo. Paleta signala, nacini na koji se trepne, pogleda, osmehne u nekom trenutku, prilici, da se postigne utisak, ostvari neki cilj.
Taj deo komunikacije mi je ostao uglavnom nepoznat. Od onoga kako se muz i zena prepiru, svadjaju pa do toga, kako se mire.

Svaka relacija ima nesto specificno, medjusobni odnosi medju bracom, sestrama, prijateljima, majke i dece, oca i dece, su posebni. Po nesto sam u zivotu naucila, pre svega jer mi je baka skrenula paznju (i roditelji i jos druge bliske osobe). Ono sto je mojim prijateljicama koje su odrasle sa roditeljima uobicajeni deo ponasanja, zivota, meni nekada izgleda nerazumljivo, a nekada i licemerno, nisko. Zasto da glumim majmuna (da nekoga pravim majmunom) kada mogu jednostavno da kazem sta zelim ili sta ne zelim?

Da ne pricam da je uz komentar o nekom mom uspehu ili gresci uvek visila i recenica, u zavisnosti od - a eto, zivi sa babom, do toga -a roditelji je napustili... Moje drustvo iz kraja, iz skole i ostalo, vecinom su mislili, blago meni s babom, lako je meni s njom, mogu da radim sta hocu, idem gde hocu, ostajem dokle hocu... ni blizu istine. Neki roditelji koji su culi za ,,taj moj slucaj,, imali su bar u pocetku predubedjenje pa i predrasude, koje su doduse vremenom bledele, ne bez tragova na mojim osecanjima. Bilo je perioda, cini mi se, veci deo detinjstva, puberteta pa i kasnije, da sam izbegavala da pricam o clanovima porodice, cak i da sam namerno ostavljala drugaciji utisak. ,,Tata vise voli slano, dok mama i ja radije jedemo neslano, baka zbog zdravlja pazi na ishranu pa sam verovatno i ja tako navikla...,,

,,Deca razvedenih roditelja se razvode.,, I druga predubedjenja pa i predrasude zabole. Decu treba stititi a svest drustva treba da se menja.

Samo da podsetim, ne pricamo o tiraniji, alkoholizmu, sukobima u porodici i poremecenim odnosima a priroda veze heteroseksulna ili homoseksualna niti ukljucuje niti iskljucuje tako nesto. Niti su svi homoseksualci po difoltu verni, fini, blagi, niti su skloniji menjanju partnera, duplim vezama. Samo da pojasnim svoje vidjenje.

Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 23:33 05.01.2010

Re: super, cestitam

Imate lošije mišljenje o ovom mestu nego što to ono objektivno zaslužuje

joj, vise nego misljenje imam dugo traumatsko iskustvo!
scabies scabies 23:34 05.01.2010

Re: super, cestitam

Ono sto je mojim prijateljicama koje su odrasle sa roditeljima uobicajeni deo ponasanja, zivota, meni nekada izgleda nerazumljivo, a nekada i licemerno, nisko. Zasto da glumim majmuna (da nekoga pravim majmunom) kada mogu jednostavno da kazem sta zelim ili sta ne zelim?
Ali opet dolazimo na početak priče. Nisu ni sve porodice sa dva roditelja suprotnog pola iste. Niti su svoj deci iz svih takvih porodica iste stvari uobičajene i iste strane. Svi mi smo pojedinci koji su obeleženi svojom životnom pričom i ne treba da se opterećujemo onim što je očekivano, uobičajeno, najčešće... Ako to prevaziđemo u svom životu, lakše će nam biti da prihvatimo i tuđe razlike.
hajkula1 hajkula1 00:11 06.01.2010

Re: super, cestitam

scabies
Ono sto je mojim prijateljicama koje su odrasle sa roditeljima uobicajeni deo ponasanja, zivota, meni nekada izgleda nerazumljivo, a nekada i licemerno, nisko. Zasto da glumim majmuna (da nekoga pravim majmunom) kada mogu jednostavno da kazem sta zelim ili sta ne zelim?
Ali opet dolazimo na početak priče. Nisu ni sve porodice sa dva roditelja suprotnog pola iste. Niti su svoj deci iz svih takvih porodica iste stvari uobičajene i iste strane. Svi mi smo pojedinci koji su obeleženi svojom životnom pričom i ne treba da se opterećujemo onim što je očekivano, uobičajeno, najčešće... Ako to prevaziđemo u svom životu, lakše će nam biti da prihvatimo i tuđe razlike.


Htela sam da me neko podrzi i na svoj nacin kaze, da je svaki covek prica za sebe, da je svaki odnos poseban i drugaciji i da se ne moze stavljati u isti kos. Svako od nas ima drugacija iskustva, nekada podrske nekada ogranicavajuca.

Slazem se da ne treba da se opterecujemo onim sta je ocekivano, uobicajeno, najcesce... da li postoji granica?
scabies scabies 01:53 06.01.2010

Re: super, cestitam

Slazem se da ne treba da se opterecujemo onim sta je ocekivano, uobicajeno, najcesce... da li postoji granica?
Kod nekih postoji, kod nekih ne
A ako mene pitaš da li treba da postoji granica, rekla bih da ne. I zašto bi? Neko to želi, neko ne. Neko to može da podnese, neko ne. I to je dobro sve dok jedni drugima ne počnemo da namećemo svoje granice.
hajkula1 hajkula1 04:37 06.01.2010

Re: super, cestitam

scabies:
A ako mene pitaš da li treba da postoji granica, rekla bih da ne. ... I to je dobro sve dok jedni drugima ne počnemo da namećemo svoje granice.


Mogu da potpisem samo uz ogradu, kada je u pitanju odnos dve odrasle osobe. uz obavezan dodatak, da moja sloboda ne sme da ugrozava tvoju.

Posto sada pricamo o roditeljstvu istopolnog para, to je vec odnos koji ukljucuje i trecu, najbitniju osobu - dete.

Jedan deo price je porodica koju cine majka sa partnerkom (retko otac sa partnerom?) i dete. To je tako i sta sad? Ko ima prava da sankcionise, ukida nekome od njih ljudska prava, da ih izoluje ili vrsi neki pritisak, vredja, ma koga od njih? (Jasno je da nema potrebe da naglasavam dete.)

Drugi deo price je zapocet sa podmetanjem, da je drustvo krivo sto je onemoguceno roditeljstvo gej i lezbo populaciji .
Nastavak sledi, kako ovdasnji zakoni ne dozvoljavaju gej i lezbo parovima da usvoje dete i da se drustvo tome protivi. I ja mislim da gej i lezbo parovi nisu odgovarajuci za usvojitelje.

Mene je baka podigla (uz podrsku, ljubav i uticaje i majke i oca) imala sam lepo detinjstvo, srecnije nego vecina mojih drugara. I sad da propagiram da roditelji radjaju decu a onda da ostavljaju babama na cuvanje?

Ili da neko osudjuje, sankcionise moje roditelje, jer su me ostavili babi na cuvanje? A ja mogu da kazem da je malo ko imao fine roditelje kao sto su moji.

Najprirodnije i najbolje je da deca zive sa roditeljima, majkom i ocem a sve drugacije je drugacije. Decije potrebe i interes su na prvom mestu. Zakon tome sluzi, da izabere par, porodicu sto slicniju idealnoj, (da je svemoguc nije, da se greske desavaju, desavaju se).








wukadin wukadin 11:08 06.01.2010

Re: super, cestitam

die hard
Imate lošije mišljenje o ovom mestu nego što to ono objektivno zaslužuje. O ovom mestu tesko da se moze imati dovoljno lose misljenje.Ako mislimo na isto mesto


Cinicno preporucio.
Posto pretpostavljam sta je za tebe lose, za mene je to mozda dobro.
Tvoj terorista je moj borac za slobodu.
Ili sto rekose Bauhaus - One man poison is another man meat.
Sve je relativno.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 14:44 05.01.2010

šarena porodica

Volim šareni svet!
drug.clan drug.clan 14:56 05.01.2010

problemi u skoli

Mislim da ce vremenom dete imati velikih problema u skoli i oko nje, jer mnoga deca samo cekaju povod za zadirkivanje, pogotovo kada im pubertet potpuno pomuti um.

Nase drustvo jos uvek nije u stadijumu u kome se bilo sta tolerise (ni druga vera i nacija), ni od strane odraslih i svesnih, tako da se od njihove dece u pubertetu moze ocekivati samo jos gore ponasanje.


Nekako mi je na pameti J. Cash-ova pesma "A Boy Named Sue" jer ce i ovo dete ni krivo ni duzno u Srbiji biti zrtva predrasuda zbog ziga kojeg nosi. Nadam se da ce nekako to uspeti da sakrije jer definitivno nece moci mnogima razumno da objasni. Nadam se da ce bar biti dovoljno jako da se suprostavi, cesto i fizicki.
Nazalost u Srbiji jos nije doslo to vreme.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 15:09 05.01.2010

Re: problemi u skoli

Nase drustvo jos uvek nije u stadijumu u kome se bilo sta tolerise (ni druga vera i nacija), ni od strane odraslih i svesnih, tako da se od njihove dece u pubertetu moze ocekivati samo jos gore ponasanje.


Pa, nije greška u tim porodicama već u društvu. Znači društvo treba da se menja jer takve porodice su realnost.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:09 05.01.2010

Re: problemi u skoli

Mislim da ce vremenom dete imati velikih problema u skoli i oko nje, jer mnoga deca samo cekaju povod za zadirkivanje, pogotovo kada im pubertet potpuno pomuti um.

druze clan mislim da to nije problem te dece vec naprotiv onih drugih koje pominjes i njihovih roditelja koji ih nisu ucili toleranciji i raznolikosti.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 15:11 05.01.2010

Re: problemi u skoli

Nase drustvo jos uvek nije u stadijumu u kome se bilo sta tolerise (ni druga vera i nacija), ni od strane odraslih i svesnih

Pa dobro, ja za takve ne bih baš rekla da su svesni.
Često se kod ovakvih tema čuje komentar: "A šta ja da kažem detetu".
Kada budu sebi umeli da objasne stvari oko kojih se spotiču, deci će lako.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 15:15 05.01.2010

Re: problemi u skoli

Kada budu sebi umeli da objasne stvari oko kojih se spotiču, deci će lako.


Juče je moj kolega Boban gostovao na B92 gde su se pred njim posvađali kako ne može da ide prilog o deci posle priloga o pederskom kalendaru...
antioksidant antioksidant 15:26 05.01.2010

Re: problemi u skoli

druze clan mislim da to nije problem te dece vec naprotiv onih drugih koje pominjes i njihovih roditelja koji ih nisu ucili toleranciji i raznolikosti.

neka deca ce trpeti posledice stavova "onih drugih koje pominjes i njihovih roditelja koji ih nisu ucili toleranciji i raznolikosti"
kapiram da je to poenta drugarskog komentara
samo lament nad tuznim cinjenicama

pre par meseci sam cuo decije pitanje od koga mi se i danas place:

"da li oni prvo pocnu da budu djubretari pa cigani li su prvo cigani pa djubretari?"

genotip vs okolina
vecita borba ko ce vise uticati na formiranje fenotipa
Goran Vučković Goran Vučković 15:31 05.01.2010

Re: problemi u skoli

Mislim da ce vremenom dete imati velikih problema u skoli i oko nje, jer mnoga deca samo cekaju povod za zadirkivanje, pogotovo kada im pubertet potpuno pomuti um.

Nije to ništa - zamisli ako ima klempave uši ili nosi neku veću dioptriju ili je nekoliko santimetara ispod proseka visine - to bi tek bila trauma
drug.clan drug.clan 15:41 05.01.2010

Re: problemi u skoli

Kao sto je antioksidant primetila, moj post nije bila nikakva osuda a ponajmanje osuda te dece (sa dve mame ili tate) ili njihovih roditelja vec samo izrazavanje nezadovoljstva i tuge sto ce deca (ovde potpuno nevina) imati velikih problema (pre svega psihickih) u nasem drustvu. Nije cak bila osuda ni one druge dece koja ce im praviti problem a ni vecine njihovih roditelja jer u svemu tome najvecu ulogu igraju mainstream "kulturni obrasci" koji saraju i haraju Srbijom.

Nazalost tu ce jos dosta vode proteci dok se nesto promeni jer i oni koji pokusavaju nesto da promene cini mi se to rade na veoma nespretan nacin neprilagodjen nasem drustvu i mentalitetu.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:52 05.01.2010

Re: problemi u skoli

Kao sto je antioksidant primetila, moj post nije bila nikakva osuda a ponajmanje osuda te dece (sa dve mame ili tate) ili njihovih roditelja vec samo izrazavanje nezadovoljstva i tuge sto ce deca (ovde potpuno nevina) imati velikih problema (pre svega psihickih) u nasem drustvu. Nije cak bila osuda ni one druge dece koja ce im praviti problem a ni vecine njihovih roditelja jer u svemu tome najvecu ulogu igraju mainstream "kulturni obrasci" koji saraju i haraju Srbijom.

nisam ja rekla da ti nekoga osudjujes vec da nema smisla da nagadjamo probleme sa kojima ce se ta deca sresti u tom drustvu. kao sto rece vucko deca mogu da zezaju drugu decu zbog toga sto imaju klempave usi. ja samo hocu da kazem da celo drustvo, svi ti drugi u prici treba da budu svesni te razlicitosti koja postoji, nije umisljena, vec je tu danas i sad i ne ide nigde, ostaje. meni je jasno da je taj deo zemaljske kugle daleko da to prihvati kao normalnu stvar, al ako ne pocne neko da govori o tome, da prica o tome nema sanse da taj subject prestane da bude tabu tema. znaci svi mi treba da shvatimo da nas ima razlicitih i da ta razlicitost pravi ovaj svet boljim. a ljudi se boje razlicitosti i zbog toga postoji cela frka. svi na kolektivnu terapiju za homofobiju i resen problem.
drug.clan drug.clan 16:09 05.01.2010

Re: problemi u skoli

njanja_de.manccini

nisam ja rekla da ti nekoga osudjujes vec da nema smisla da nagadjamo probleme sa kojima ce se ta deca sresti u tom drustvu. kao sto rece vucko deca mogu da zezaju drugu decu zbog toga sto imaju klempave usi. ja samo hocu da kazem da celo drustvo, svi ti drugi u prici treba da budu svesni te razlicitosti koja postoji, nije umisljena, vec je tu danas i sad i ne ide nigde, ostaje. meni je jasno da je taj deo zemaljske kugle daleko da to prihvati kao normalnu stvar, al ako ne pocne neko da govori o tome, da prica o tome nema sanse da taj subject prestane da bude tabu tema. znaci svi mi treba da shvatimo da nas ima razlicitih i da ta razlicitost pravi ovaj svet boljim. a ljudi se boje razlicitosti i zbog toga postoji cela frka. svi na kolektivnu terapiju za homofobiju i resen problem.


sve je to lepo sto ti pricas ali je to ne moguce resiti bez sistemskog drzavnog i medijskog pristupa za koji u srbiji nema volje, naprotiv svim subjektima moci vise odgovara suprotno stanje jer u njemu mogu nesmetano da dovrsavaju svoj plan potpune pljacke naroda.
Mogu pojedinci ili organizacije da pricaju koliko hoce ali ogromna vecina ih nece cuti u zemlji u kojoj su ponovo hit vodje navijaca, Air Max patike, dizelasi, Ivan Gavrilovic, turbo folk - revival dvedesetih

ono sto ce se desavati toj deci nije stvar nagadjanja jer je svima jasno pa i tom detetu i njegovim roditeljima sta ga ceka i zato pokusavaju da urade ono malo sto je u njihovoj moci da to ublaze i ja im zelim najvise uspeha
iris.davidovich iris.davidovich 16:15 05.01.2010

Re: problemi u skoli

druze clan mislim da to nije problem te dece vec naprotiv onih drugih koje pominjes i njihovih roditelja koji ih nisu ucili toleranciji i raznolikosti.

Pa dobro, ja za takve ne bih baš rekla da su svesni.
Često se kod ovakvih tema čuje komentar: "A šta ja da kažem detetu".
Kada budu sebi umeli da objasne stvari oko kojih se spotiču, deci će lako

slazem se. jedan nas drugar je onomad kad je gej parada bila aktuelna bio strasno zabrinut kako ce da objasni sinovima da se dve cike ljube na ulici. u porodici pocinje.
Dawngreeter Dawngreeter 16:18 05.01.2010

Re: problemi u skoli

drug.clan
Mislim da ce vremenom dete imati velikih problema u skoli i oko nje, jer mnoga deca samo cekaju povod za zadirkivanje, pogotovo kada im pubertet potpuno pomuti um.


Ovo jako dobro opisuje moje iskustvo u skoli iako nisam imao gej roditelje. I drago mi je zbog toga, svakome bih preporucio da bude outcast u skoli. Jebes zivot ako se slazes sa 30 ljudi potpuno random nabacanih u istu prostoriju.

Just throwing it out there.
antioksidant antioksidant 16:21 05.01.2010

Re: problemi u skoli

jedan nas drugar je onomad kad je gej parada bila aktuelna bio strasno zabrinut kako ce da objasni sinovima da se dve cike ljube na ulici

na to pitanje bar postoji odgovor
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 16:36 05.01.2010

Re: problemi u skoli

Predrag Azdejković
Juče je moj kolega Boban gostovao na B92 gde su se pred njim posvađali kako ne može da ide prilog o deci posle priloga o pederskom kalendaru...

Gledaćemo ovo verovatno u Utisku nedelje
iris.davidovich
jedan nas drugar je onomad kad je gej parada bila aktuelna bio strasno zabrinut kako ce da objasni sinovima da se dve cike ljube na ulici. u porodici pocinje.

Ili kad se brinu kako će deca da 'pogejuvišu' gledajući to.
Homofobija je prava riznica mudrosti.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:46 05.01.2010

Re: problemi u skoli

ono sto ce se desavati toj deci nije stvar nagadjanja jer je svima jasno pa i tom detetu i njegovim roditeljima sta ga ceka i zato pokusavaju da urade ono malo sto je u njihovoj moci da to ublaze i ja im zelim najvise uspeha

verujem ti da im zelis uspeha.
sva deca mogu iz bilo kojeg razloga biti meta zahebavanja u skoli, pa niko o tome ne prica kao da je neznam kakav hot topic i sto je najstrasnije niko se o tome ne brine. pa sad ako u toj gomili postoje i neka deca iz gay/lezbian veza koja su predmet zadirkivanja ja mislim da ce njihovi roditelji znati kako da ih pouce da to ignorisu i budu veci ljudi od drugova koji ih zadirkuju, kad vec drustvo ne moze. kao i sva druga deca sto osecaju da mogu da otvoreno pricaju sa roditeljima o problemima koje imaju u skoli ili u drustvu, tako i ova deca imace podrsku svojih gay roditelja i umece da predju preko budalastina koje su im servirane. ja stvarno mislim da bas zbog toga sto je gay populacija u takvoj situaciji u kakvoj je tamo u Srbiji, njihova deca ce umeti dosta dobro da odbrane svoju cast jer imaju svoje roditelje kao primer.
zamislite kako se oseca neko dete koje je gay a jos uvek je zbunjeno, kome roditelji pricaju svakave budalastine o gay populaciji. sta se sve mota po njegovoj glavici kad slusa svoje roditelje koji mu kazu nemoj da se druzis sa tim deckom jer su mu roditelji pederi. ajde samo zamislite da su vasa deca gay a vi to ne znate jer ni dete jos nije sve to shvatilo, a vi mu pricate svakakve gadosti protiv gejeva....
razmislimo svi skupa, moze se desiti da i u nasoj porodici sutra kucne taj problem na vrata. volimo svoju decu, zar ne?
jer za ljubav treba imat dusu
Bili Piton Bili Piton 17:01 05.01.2010

Re: problemi u skoli

dobrosavljevic_m

Ili kad se brinu kako će deca da 'pogejuvišu' gledajući to.


Osim sto nece, naravno. To jest, verovatno neka hoce a neka nece - bas kao sto strejt brakovi i veze proizvode kako strejt tako i gej decu.

Ali ljudi to moraju da vide svojim ocima da bi se uverili, drugacije ne moze. Moji roditelji su odlican primer, bili su jako skepticni dok ih jednom davno, kad su mi ovde dosli u posetu, nisam odveo kod moje prijateljice Ketrin koja nas je sve zvala na rucak (Ketrin je dobra amaterska light-dzez pevaljka s kojom sam dugo svirao po barovima i pabovima - klavir i glas, tako smo zaradjivali za zivot). Ketrin zivi sa svojom partnerkom Sue i zajedno podizu Suinog sina iz prethodnog braka, malog Brajana. Brajan je pubertetlija kao i svaki drugi - malo namcorast, malo neuravnotezen, malo bucan - ali u osnovi tipican tinejdzer. Straight as an arrow, sto bi se reklo, pun hormona zapravo. Sa ocem (koji se u medjuvremenu ponovo ozenio) se regularno vidja, provodi vreme i koristi preimucstvo "dve porodice" koje se medjusobno sasvim fino i korektno slazu. Mojim roditeljima, sa Balkana, sve je to bilo uzasno mnogo informacija odjednom - ali, kada su se uverili na zivom primeru da to moze sasvim lepo da funkcionise, prestali su da mi postavljaju glupa pitanja i pomirili se s tim da zivot ume da bude mnogo kompleksniji nego sto na prvi pogled izgleda.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 18:42 05.01.2010

Re: problemi u skoli

Bili Piton
pomirili se s tim da zivot ume da bude mnogo kompleksniji nego sto na prvi pogled izgleda.

Da, ovde je daleko lakše da se umišljaju zakonitosti (dete će postati gej pod uticajem ovoga ili onoga)
jer se onda osećaju bezbedno pošto misle da njima ne može da se desi,
ta pomisao da nema pravila onespokojava, onda niko 'nije bezbedan'.
Bili Piton Bili Piton 18:53 05.01.2010

Re: problemi u skoli

dobrosavljevic_m

ta pomisao da nema pravila onespokojava, onda niko 'nije bezbedan'.


Pa i to je ljudski negde. Svako od nas je po nekom pitanju krut i iskljuciv i sigurno ima neke predrasude o necemu u nekom budzaku kojih cak mozda nije ni svestan. Ja to ne bih osudjivao - korisnije je razmisljati, sto je moguce nepristrasnije, o svemu...


dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 19:01 05.01.2010

Re: problemi u skoli

Bili Piton
Pa i to je ljudski negde.

Pa sve je ovo ljudski, ja samo pravim razliku između onih koji jednostavno nisu upućeni
i onih koji se ukopaju u rov, pa ne može ni da se dopre do glava im.
Bili Piton Bili Piton 19:03 05.01.2010

Re: problemi u skoli



Naravno....razumeli smo se.

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 19:10 05.01.2010

Re: problemi u skoli

Naravno....razumeli smo se.

Ez južual
niccolo niccolo 22:54 05.01.2010

Re: problemi u skoli

Ja to ne bih osudjivao - korisnije je razmisljati, sto je moguce nepristrasnije, o svemu...


Dodao bih i razgovarati, isto što je moguće nepristrasnije...o svemu...
die hard die hard 23:05 05.01.2010

Re: problemi u skoli


Juče je moj kolega Boban gostovao na B92 gde su se pred njim posvađali kako ne može da ide prilog o deci posle priloga o pederskom kalendaru...


Oni kod kojih ne ide prilog o pederskom kalendaru nemaju tih problema.
blogovatelj blogovatelj 06:21 06.01.2010

Re: problemi u skoli

Juče je moj kolega Boban gostovao na B92 gde su se pred njim posvađali kako ne može da ide prilog o deci posle priloga o pederskom kalendaru...


Izvini a sta je to pederski kalendar?
wukadin wukadin 11:13 06.01.2010

Re: problemi u skoli

Mislim da ce vremenom dete imati velikih problema u skoli i oko nje, jer mnoga deca samo cekaju povod za zadirkivanje, pogotovo kada im pubertet potpuno pomuti um.

To je poseban problem, klinci su nemilosrdni. I onda dete ponosno kaze da ima mamu i mamu, i bude obelezeno narednih nekoliko godina. Srbija nije Holandija, mada nisam siguran ni kod holandskih klinaca da to tek tako prolazi. Postoje neka tribalna pravila u detinjstvu.
Ako ima tatu i tatu tu ima jos nekih problema. Dole objasnio.
deadbeat deadbeat 12:03 06.01.2010

Re: problemi u skoli

"A happy childhood has spoiled many a promising life."

Robertson Davies
Kazezoze Kazezoze 16:53 06.01.2010

Re: problemi u skoli

wukadin
To je poseban problem, klinci su nemilosrdni. I onda dete ponosno kaze da ima mamu i mamu, i bude obelezeno narednih nekoliko godina. Srbija nije Holandija, mada nisam siguran ni kod holandskih klinaca da to tek tako prolazi. Postoje neka tribalna pravila u detinjstvu.
Ako ima tatu i tatu tu ima jos nekih problema. Dole objasnio.

nije stvar do klinaca, nego do njihovih roditelja.
klincima su te stvari nevazhne. roditelji su puni predrasuda.
u holandiji je reshen problem sa predrasudama kod roditelja, pa se to na klince nije moglo ni odraziti.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:07 05.01.2010

podrska sajtu

toplo preporucujem knjigu "Lesbian and Gay Parents and their Children: Research on the Family Life Cycle" koju je napisala Dr Abbie E. Goldberg (moze se kupiti na amazonu). razmatra se izmedju ostalog uticaj takve porodice na razvoj dece i naravno zakljucci su da nema razlike u sreci i zdravlju izmedju dece koja rastu u konvencionalnim vezama i onim koji rastu u gay/lesbian vezama. Autorka tvrdi da su deca iz gay/lesbian veza zadovoljnija i srecnija, a njihovi roditelji dele obaveze na nacin koji ukazuje na vecu ravnopravnost nego konvencionalni par, sto deci daje primer kako treba da funkcionise jedna veza.
antioksidant antioksidant 15:22 05.01.2010

Re: podrska sajtu

dr abbie nema pojma
nesporni autoritet tvrdi nesto sasvim drugacije



njanja, zaboravljas gde zivimo
texas je djavolova liberalna tvorevina za ovo ovde...
vidis kakav je nas obama?
busa ne zelim ni da zamisljam

Predrag Azdejković Predrag Azdejković 15:28 05.01.2010

Re: podrska sajtu

lako je njemu kad radi na adrićevom vencu, najpoznatijoj psihološkoj ustanovi na svetu
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:29 05.01.2010

Re: podrska sajtu

Što se mene tiče postoje dobri i loši ljudi, bez obzira kog su pola i koja su njihova seksualna usmerenja. Heteroseksualni brak nije garancija da će dete imati dobre roditelje i dobro vaspitanje i život. Niko me ne može ubediti da je bolje da neko detence živi u sirotištu nego da ga usvoje dva muškarca ili dve žene.
topcat topcat 16:38 05.01.2010

Re: podrska sajtu

Autorka tvrdi da su deca iz gay/lesbian veza zadovoljnija i srecnija, a njihovi roditelji dele obaveze na nacin koji ukazuje na vecu ravnopravnost nego konvencionalni par, sto deci daje primer kako treba da funkcionise jedna veza.


Predlažem da prekinemo postojeće i budemo u gay vezama, ne bi li bili sretniji i ravnopravniji, a djeca nam veselija.

Nisam za neku raspravu, ali imam pitanje - da li netko od vas radi s djecom?
(Mislim na individualno bavljenje emocijama tuđeg djeteta od 6...8...10...15g)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:50 05.01.2010

Re: podrska sajtu

Nisam za neku raspravu, ali imam pitanje - da li netko od vas radi s djecom?

ja radim sa svojom decom, 24/7 i pricam im da to sto njihovi prijatelji imaju dve mame nije nista strasno, vec da postoje razlicite porodice, neke imaju dve tate, neke dve mame, neke samo mamu, neke mamu i tatu, neke mamu, tatu i svalerku/svalera, neke deku i baku, neke su sa mamom koja ima brown skin a tata yellow skin itd....
od porodice pocinje sve. deca tu nauce vrednosti dok su mala a posle kako im je sudjeno.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 17:19 05.01.2010

Re: podrska sajtu

ja radim sa svojom decom, 24/7 i pricam im da to sto njihovi prijatelji imaju dve mame nije nista strasno, vec da postoje razlicite porodice, neke imaju dve tate, neke dve mame, neke samo mamu, neke mamu i tatu, neke mamu, tatu i svalerku/svalera, neke deku i baku, neke su sa mamom koja ima brown skin a tata yellow skin itd....


A u Holandiji i još nekim zemljama to uče u školi.
topcat topcat 17:21 05.01.2010

Re: podrska sajtu

njanja_de.manccini

od porodice pocinje sve. deca tu nauce vrednosti dok su mala a posle kako im je sudjeno.


Ok, ali ja pitam da li ima netko kome je posao da na neki način odgaja tuđu djecu? Da li radi i bavi se s tom djecom iz gay veza i brakova ili ih samo sreće na priredbama i rođendanima?
Slažem se da djeca nauče vrijednosti dok su mala i da je porodica najvažnija. Zato i mislim da će ova u gay okruženju imati te osnovne vrijednosti malo pogrešno postavljene. Nijedno dijete nije gay sa 4 godine, ma koliko ova žena lupetala. Interes za vlastiti spol postoji, ali "promjena" se događa kasnije i u najvećem broju slučaja je upravo rezultat odgoja.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:26 05.01.2010

Re: podrska sajtu

ma i ovde u obdanistu su ucili moju decu, pa ja prepisala lekcije.
ozbiljno, sirom ucionice su bile velike slike svih mogucih varijanti porodice, uciteljice im pricale o tome i pitale decu kakva je njihova porodica a oni sretni objasnjavaju i raduju se sto su svi razliciti. divota!
p.s. za one koji ne znaju zivim u Texasu -bible belt zone
ssvetlana92 ssvetlana92 17:26 05.01.2010

Re: podrska sajtu

Jelica Greganović
Što se mene tiče postoje dobri i loši ljudi, bez obzira kog su pola i koja su njihova seksualna usmerenja. Heteroseksualni brak nije garancija da će dete imati dobre roditelje i dobro vaspitanje i život. Niko me ne može ubediti da je bolje da neko detence živi u sirotištu nego da ga usvoje dva muškarca ili dve žene.

Ovome ništa ne treba dodati, ni oduzeti! Upravo, treba ovako sažeto, često ponavljati, pa bi vrlo brzo svi shvatili koliko je malo potrebno da stvari dodju na svoje mesto!
Biljana 77 Biljana 77 17:54 05.01.2010

Re: podrska sajtu

Jelica Greganović
Što se mene tiče postoje dobri i loši ljudi, bez obzira kog su pola i koja su njihova seksualna usmerenja. Heteroseksualni brak nije garancija da će dete imati dobre roditelje i dobro vaspitanje i život. Niko me ne može ubediti da je bolje da neko detence živi u sirotištu nego da ga usvoje dva muškarca ili dve žene.
Samo da dodam opasku svog kolege nedavno, inače oca dvogodišnjeg dečaka: Nekako mi je najstrašnije sa tom decom u sirotištima i to je ono od čega mi se plače: -Njih niko ne mazi, niko ih ne grli.. Kako rastu bez ljubavi?
fulhampress fulhampress 22:55 05.01.2010

Re: podrska sajtu

Predrag Azdejković
ja radim sa svojom decom, 24/7 i pricam im da to sto njihovi prijatelji imaju dve mame nije nista strasno, vec da postoje razlicite porodice, neke imaju dve tate, neke dve mame, neke samo mamu, neke mamu i tatu, neke mamu, tatu i svalerku/svalera, neke deku i baku, neke su sa mamom koja ima brown skin a tata yellow skin itd....

A u Holandiji i još nekim zemljama to uče u školi.


Super ti je primer... Holandija je bas zemlja za uzor ...
nevolja nevolja 01:31 06.01.2010

Re: podrska sajtu

Jelica Greganović
Što se mene tiče postoje dobri i loši ljudi, bez obzira kog su pola i koja su njihova seksualna usmerenja. Heteroseksualni brak nije garancija da će dete imati dobre roditelje i dobro vaspitanje i život. Niko me ne može ubediti da je bolje da neko detence živi u sirotištu nego da ga usvoje dva muškarca ili dve žene.

Apsolutno se slazem!
Dawngreeter Dawngreeter 01:51 06.01.2010

Re: podrska sajtu

fulhampress
Onaj kome je posao da promovise seksualnost bila ona homo ili hetero je blago receno nepristojan/na covek/zena.


Jel' smem da uprem prstom i smejem se na glas?
hajkula1 hajkula1 01:51 06.01.2010

Re: podrska sajtu

Jelica Greganović
Što se mene tiče postoje dobri i loši ljudi, bez obzira kog su pola i koja su njihova seksualna usmerenja. Heteroseksualni brak nije garancija da će dete imati dobre roditelje i dobro vaspitanje i život. Niko me ne može ubediti da je bolje da neko detence živi u sirotištu nego da ga usvoje dva muškarca ili dve žene.



Jelice, u pravu si, samo sto se zivota dece u sirotistu tice, [b]ima mnogo vise zainteresovanih parova nego dece za usvajanje[/b . Ima vise razloga zbog cega deca ostaju u domovima umesto da se usvajaju.

Jedan je, jer su deca privremeno smestena u dom, jer roditelj zeli da se brine ali trenutno nije u mogucnosti (ma koliko to potrajalo). Cak i kada se zakonski roditelju oduzme roditeljsko pravo, opet po zakonu, najcesce uslovi za usvajanje ne postoje. Recimo, uzrast deteta. Nekada roditelj strada, umre. I tada zakon cesto ne daje mogucnost za usvajanje, sto zbog uzrasta sto zbog nekih drugih razloga.
Postoje najmanje 2 vrste usvajanja, bar za koje ja znam, usvajanje i potpuno usvojenje. I hraniteljstvo, kao posebna kategorija.
Zakon je vrlo rigorozan, selektivan, restriktivan.
S druge strane, neka deca su manje pozeljna za usvojitelje, zbog neke bolesti, fizickog nedostatka pa cak i zbog boje koze.
Sto se vise upoznajem sa temom, svesnija sam koliko je osetljiva. Deca koja su ili odbacena od roditelja ili ih na nesrecu izgubila, time su vec u startu uskracena.
Imam prijatelje koji su usvojeni.
Prijatelje koji su usvoji decu.
Prijatelje ciji su roditelji uz svoje, usvojili dvoje, i kao hraniteljska porodica podigli dosta dece.
Onda su i moji prijatelji, uz svoju decu kao hraniteljska porodica podizali jos dece, jedno su usvojili (zeleli su vise, ali nije bilo zakonskih uslova) a pre dvadesetak godina i otvorili jedno od prvih privatnih obdanista. I dalje su hraniteljska porodica a i njihova deca i usvojena cerka su nastavili tradiciju.
Koliko god je sve harmonicno, odnosi puni ljubavi, razumevanja, neka pitanja se pojave, nekada su pritajena.
Poseban deo price je odnos okoline, koji moze da bude blagonaklon i ne bas. I preterana blagonaklonost steti. Aj, sad, budi pametan, sto bi rekla moja baka, covek je covek i jer se pita u teznji ka dobrom.

I opet da kazem, seksualno opredeljenje je licna stvar, a usvajanje deteta nije samo licni cin nego visestrano odgovorno, drustveno odgovorno delo.





Predrag Azdejković Predrag Azdejković 01:53 06.01.2010

Re: podrska sajtu

Ja se samo pitam Predraze cime se ti bavis u zivotu???


Regrutujem da na svetu ima što više pedera kako bi imao s kim da se *ebem, jer sam ove postojeće već potrošio.

Eto ne znam sta cu od razumevanja i sazaljenja prema jadnim LGBT osobama koje bi da imaju decu ali ,Boze moj, mi ostali zli im nedamo buuuuhuuuhhhuuuuuuuuuu smrc...smrc....


Pa vidi se da nisi čitao tekst. Ovo nije tekst o LGBT osobama koje BI da imaju decu, već o LGBT osobama koje IMAJU decu, a vi monstrumi im zagorčavate život.

Cekaj, pa vi i nemate srama cim bi da se setate goli po ulicama i da se zvalavite na sred Kneza...hmmm...da li ste kao takvi podobni za decu....hmmmmm


Naravno... Ja koliko znam, u većini slučajeva, da bi imao decu moraš prvo da budeš malo HARDCORE... jer decu ne donose rode...
blogovatelj blogovatelj 06:34 06.01.2010

Re: podrska sajtu

vec da postoje razlicite porodice, neke imaju dve tate, neke dve mame, neke samo mamu, neke mamu i tatu, neke mamu, tatu i svalerku/svalera


Na bliskom istoku jednog tatu i puuuuuuno mama...
strenum strenum 11:17 06.01.2010

Re: podrska sajtu

pricam im da postoje razlicite porodice, neke imaju dve tate, neke dve mame, neke samo mamu, neke mamu i tatu, neke mamu, tatu i svalerku/svalera, neke deku i baku, neke su sa mamom koja ima brown skin a tata yellow skin itd....



I jel svojoj deci govoris kako je sve to mormalno i pozeljno?
Jel im govoris da je u redu da jednog dana ostave svoju decu sa babom i dedom? Ili da njivoh brak cine njihov muz/zena i svaler/ka? |I kako im objasnis kako su dve mame dobile bebu? I ko je tata toj bebi?
To sto neki oblici porodice sticajem okolnosti postoje ne znaci da su normalni a jos manje pozeljni.

već o LGBT osobama koje IMAJU decu


Koliko ja znam, oni NEMAJU svoju decu , vec jedan od partnera IMA detesa bivsim HETERO partnerom. A kad LGBT parovi BUDU mogli da sami naprave dete neka ga i odgajaju.
Cini mi se da treba da se vratimo na lekciju o tome kako se prave bebe, izgleda da ima onih koji jos ne znaju.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 11:35 06.01.2010

Re: podrska sajtu

Koliko ja znam, oni NEMAJU svoju decu , vec jedan od partnera IMA detesa bivsim HETERO partnerom. A kad LGBT parovi BUDU mogli da sami naprave dete neka ga i odgajaju.
Cini mi se da treba da se vratimo na lekciju o tome kako se prave bebe, izgleda da ima onih koji jos ne znaju.


Mnogi hetero ljudi su usvojili dete, pa ga smatraju svojim... Idi i zakucaj im na vratima pa im kaži da su u zabludi i da to dete nije njihovo, već ono dvoje koji su ga bacili u kontejner.
strenum strenum 11:51 06.01.2010

Re: podrska sajtu

Predrag Azdejković
Koliko ja znam, oni NEMAJU svoju decu , vec jedan od partnera IMA detesa bivsim HETERO partnerom. A kad LGBT parovi BUDU mogli da sami naprave dete neka ga i odgajaju.
Cini mi se da treba da se vratimo na lekciju o tome kako se prave bebe, izgleda da ima onih koji jos ne znaju.


Mnogi hetero ljudi su usvojili dete, pa ga smatraju svojim... Idi i zakucaj im na vratima pa im kaži da su u zabludi i da to dete nije njihovo, već ono dvoje koji su ga bacili u kontejner.


Oni to znaju. Ono sto ja hocu da kazem jeste da postoji makar teorijska mogucnost da hetero par ima svoje dete. Medjutim, homo parovi nemaju ni teorijsku, ni medicinsku ni biolosku mogucnost, jer je nemoguce da dete oma dve mame a nema tatu ili da ima dva tate a nema mamu. Neizvodivo je.
Sto se tice samohranih roditelja, vecina njih to nije po svom izboru nego sticajem okolnosti (smrt partnera, napustanje...).
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 13:54 06.01.2010

Re: podrska sajtu

Medjutim, homo parovi nemaju ni teorijsku, ni medicinsku ni biolosku mogucnost, jer je nemoguce da dete oma dve mame a nema tatu ili da ima dva tate a nema mamu.


Teorijske mogućnosti, koje su veoma realne:
Jajna ćelija jedne lezbejke oplodi se spermatozoidom jednog muškarca, a trudnoću iznese druga lezbejka - ko je tu sve roditelj tog deteta?

Sto se tice samohranih roditelja, vecina njih to nije po svom izboru


Ja znam samohrane majke koje su to po svom izboru - išle malo u banku...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:13 06.01.2010

Re: podrska sajtu

blogovatelj
vec da postoje razlicite porodice, neke imaju dve tate, neke dve mame, neke samo mamu, neke mamu i tatu, neke mamu, tatu i svalerku/svalera


Na bliskom istoku jednog tatu i puuuuuuno mama...

pazi stvarno kako sam zaboravila to da pomenem. hvala druze blogovatelju. deci sam naravno rekla i taj primer.

@ strenum I jel svojoj deci govoris kako je sve to mormalno i pozeljno?
Jel im govoris da je u redu da jednog dana ostave svoju decu sa babom i dedom? Ili da njivoh brak cine njihov muz/zena i svaler/ka? |I kako im objasnis kako su dve mame dobile bebu? I ko je tata toj bebi?
To sto neki oblici porodice sticajem okolnosti postoje ne znaci da su normalni a jos manje pozeljni.



stvarno nemam pojma sta da ti na ovo kazem jer kapiram da ako imas decu ti od njih krijes sve velike istine.
no further comment.
blogovatelj blogovatelj 16:42 06.01.2010

Re: podrska sajtu

hvala druze blogovatelju. deci sam naravno rekla i taj primer.


Mada tih sa puno mama ima i blize Teksasu, na slanom jezeru
iris.davidovich iris.davidovich 18:36 06.01.2010

Re: podrska sajtu

Nijedno dijete nije gay sa 4 godine, ma koliko ova žena lupetala.

moj jako blizak prijatelj mi kaze da je osecao i pre 4. godine - otkad je postao svestan sebe, znao je da je "drugaciji".
"promjena" se događa kasnije i u najvećem broju slučaja je upravo rezultat odgoja.

na sta ovde mislis, na odgoj u najranijem periodu detinjstva, ili ukupno, i kroz adolescenciju?
covece, ja sam bila zaljubljena sa 4-5 godina u jednog davora iz vrtica najstrasnije, ne znam koji je odgoj morao da se sprovede da moj um skrene s davora na neku devojcicu (cak i na drugog decaka bi bio problem). inace, on je to saznao, i toliko me jako sutnuo, da ni dan danas nisam zaboravila. trauma prve ljubavi. onda sam resila da imam samo momke od kojih sam jaca, ili barem veca
iris.davidovich iris.davidovich 18:38 06.01.2010

Re: podrska sajtu

Mada tih sa puno mama ima i blize Teksasu, na slanom jezeru

... na koje moj muz oce da se iseli svaki put kad treba da usisava
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:25 06.01.2010

Re: podrska sajtu

covece, ja sam bila zaljubljena sa 4-5 godina u jednog davora iz vrtica najstrasnije, ne znam koji je odgoj morao da se sprovede da moj um skrene s davora na neku devojcicu (cak i na drugog decaka bi bio problem). inace, on je to saznao, i toliko me jako sutnuo, da ni dan danas nisam zaboravila. trauma prve ljubavi. onda sam resila da imam samo momke od kojih sam jaca, ili barem vec

drugo moja i ja imam slicne traume. moj me napustio kad sam imala 3 godine. otisao bez povratka za novi sad. nije se ni okrenuo.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 19:35 06.01.2010

Re: podrska sajtu

otisao bez povratka za novi sad. nije se ni okrenuo.


jedna je bukvalno šutnuta, a druga metaforički
blogovatelj blogovatelj 21:21 06.01.2010

Re: podrska sajtu

inace, on je to saznao, i toliko me jako sutnuo, da ni dan danas nisam zaboravila


Pravi dzentlmen
Jesi i posle toga bila zaljubljena ?
iris.davidovich iris.davidovich 22:00 06.01.2010

Re: podrska sajtu

drugo moja i ja imam slicne traume. moj me napustio kad sam imala 3 godine. otisao bez povratka za novi sad. nije se ni okrenuo.

tvoj je barem iseljen prinudno, a mene je moj dobrovoljno sutnuo. mada to neokretanje je za svaku osudu.
p.s.
njanjo, mogla si i gore proci. sta bi da je pobegao u novi sad sa nekom namigusom duplo mladjom od njega?
iris.davidovich iris.davidovich 22:04 06.01.2010

Re: podrska sajtu

Pravi dzentlmen
Jesi i posle toga bila zaljubljena ?

el vidis?
u njega nisam. bolelo me (sutnuto mesto), a i skroz sam bila zbunjena'n'razocarana, i onda sam mu otkazala ljubav posle nekoliko dana. neka bije neku drugu, molim lepo.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 00:19 07.01.2010

Re: podrska sajtu

Muškarci. Ne možeš s njima, a ne možeš ni bez njih
blogovatelj blogovatelj 02:32 07.01.2010

Re: podrska sajtu

na koje moj muz oce da se iseli svaki put kad treba da usisava


Za usisavanje sam i ja spreman na selidbu. Opracu sve sudove sveta i skuvacu rucak za kasarnu, cuvacu decu, peglacu ves, sve, ali usisivac... ne, hvala. Ima opasne frekvencije.
topcat topcat 05:55 07.01.2010

Re: podrska sajtu

obdanište, učionice...
ja pitam individualno - dječji psiholog, ili netko tko se individualno bavi tuđom djecom
dakle, isključujem odgoj vlastite djece i razrednu nastavu.

Iz mog iskustva bolje je i prirodnije za dijete da odraste u najsiromašnijem sirotištu na vrhu nekog zabačenog brda, nego u gay zajednici. Na van sve funkcionira, sve je naj, naj...dijete je i sito i dobro obučeno, izuzetno pristojno ali bez izuzetka s poremećajem u ponašanju. Ne želim to ni jednom djetetu.
Ova majka, lezbijka, da zaista misli na svoje dijete ostala bi "službeno" samohrana (ista stvar i ako je dijete s ocem - koji se u međuvremeno "pronašao" i postao peder), umjesto da ga zloupotrebljava u kampanji. Pitam se samo gdje je otac ovog djeteta iz uvonodnog teksta. Da li je odobrio slikavanje i reklame za promociju LGBT pokreta ili ga nitko ništa nije pitao jer je odavno izgubio svako pravo nad djetetom?

Dolje se navodi primjer lezbijki koje su se vratile trudne sa odmora. Je li to rješenje? Koja je poruka...?Je li to dijete plod ljubavi ili NAMJERNA "greška"? Ima takvih primjera još...neke oko mene nisu bile na odmoru, ali su sve isplanirale. Eno ih, glume sretne majke.
Zanimljivo bude kad i "druga majka" u "obitelji" poželi imati dijete. Tu tek nastaje kraval.

Najzanimljivije od svega je da homoseksualni parovi ponegdje već imaju prednost prilikom usvajanja, a da ne govorimo o slučaju s "onog bloga" (huh, ćao Bili ) gdje je dijete oduzeto heteroseksualnom paru, a dodijeljeno homoseksualnom. Homoseksuaci uglavnom imaju više novaca, tako da na papiru "bolje izgledaju". Jer, ne zaboravimo, u današnjem društvu se sreća mjeri novcem.

sirom ucionice su bile velike slike svih mogucih varijanti porodice

Ova politička korektnost se još zove i nasilje nad djecom.
Postoji porodica s majkom i ocem. Dijete treba oboje. Postoje nesretnije okolnosti - rastavljeni roditelji ili staratelj (baka, djed, usvojitelj)...ali tu još uvijek nema mjesta namjerno izvrnutim vrijednostima.
Lijepo zvuči, ali nije baš sve relativno.

Dawngreeter Dawngreeter 10:06 07.01.2010

Re: podrska sajtu

topcat
Iz mog iskustva bolje je i prirodnije za dijete da odraste u najsiromašnijem sirotištu na vrhu nekog zabačenog brda, nego u gay zajednici.


Licno, mislim da je mnogo veci problem kada se dete odgaja u ijekavskoj zajednici. Svi normalni ce to dete zajebavati i jadno ce imati traume. Bolje da se odgaja u sirotistu ili na ulici nego od strane ijekavaca koje ce dete nauciti pogresno da prica i osakatiti ga za ceo zivot.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 16:21 07.01.2010

Re: podrska sajtu

Licno, mislim da je mnogo veci problem kada se dete odgaja u ijekavskoj zajednici. Svi normalni ce to dete zajebavati i jadno ce imati traume.


Istina, ja sam takve u školi lemao, koske im lomio. I mnogo smo ih zezali.
topcat topcat 17:54 07.01.2010

Re: podrska sajtu

Hvala, hvala...obožavam vašu toleranciju.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:28 07.01.2010

Re: podrska sajtu

Hvala, hvala...obožavam vašu toleranciju.

e sad si se sama namestila na volej:

i mi tvoju!!!

iris.davidovich iris.davidovich 18:31 07.01.2010

Re: podrska sajtu

Dolje se navodi primjer lezbijki koje su se vratile trudne sa odmora. Je li to rješenje? Koja je poruka...?Je li to dijete plod ljubavi ili NAMJERNA "greška"? Ima takvih primjera još...neke oko mene nisu bile na odmoru, ali su sve isplanirale. Eno ih, glume sretne majke.

sto mislis da glume? majcinstvo nema veze sa seksualnom orijentacijom. majka je majka, videces i sama, zdravlje boze.
povodom ovog planiranja, nisu lezbijske majke jedine koje planiraju decu. njima je mozda potrebno malo vise "koncentracije"
blogovatelj blogovatelj 05:54 08.01.2010

Re: podrska sajtu

e sad si se sama namestila na volej:

i mi tvoju!!!


Prosto je obozavamo...
praskvica praskvica 15:57 05.01.2010

.

Bas relativno skoro upoznah devojku koja ima dve mame, nije iz Srbije, naravno. Srecno im je trazila poklone, za srecnu bastu, koju zajedno srecno gaje...
Prva asocijacija mi je bila: Covece, kako bi izgledao zivot ove devojke da je rasla u Srbiji, i zivot njene majke pre svega. Verovatno bi ta zena sad zivela u nekom nesrecnom braku, svesno ili manje svesno mrzela i muza i svoje dete i svoj zivot , i to samo jer ne bi imala sansu da pravi porodicu kakvu zeli.
aljbin aljbin 16:14 05.01.2010

Iskrena podrška

Čitajući ovaj izvanredan tekst jedino mogu da se divim.

Ko bi normalan mogao da ima bilo šta protiv bilo kog vida ljubavi i plemenitih dela pogotovu kada su u pitanju deca.

To je jedna sasvim normalna stvar, i ne kapiram zašto ljudi dižu toliko dževu oko homoseksualnosti. LGBT roditeljstvo je nekako po difoltu dobro roditeljstvo. Šta ćemo sa onom dečicom koja žive u jako lošim i nestabilnim heteroseksualnim porodicama? U porodicama gde majka rinta od jutra do sutra za minimalac, nema žena vremena ni kosu da ofarba, pa izgleda kao jedno isfrustrirano čudo i to nezadovoljstvo unosi u kuću, a ćale je dobio otkaz u državnoj firmi u kojoj je radio čitav svoj život, pa se sad malo okrenuo domaćoj rakiji? Voli bre čovek da popije, pustite ga, nije ni njemu lako! E, šta ćemo sa decom iz takvih porodica? Ima ih gomila u Srbiji, to i sami znate. Ali neee, oni imaju oca i majku i to je jedino važno, hajde da brinemo za ovu jadnu decu što ih podižu čudaci. To je u srpskom mentalitetu, nikako da uhvatimo suštinu. A suština ovoga je da deca budu srećna u svojoj porodici, a ne kakvog je pola ta porodica.

Uz izvinjenje zbog minimalnog skraćenja navedenim je rečeno sve što treba.
marija-minja marija-minja 16:50 05.01.2010

Re: Iskrena podrška

Zahvaljujem...
Trudim se da uvek plastično objasnim svaku pojavu, a ova je kao stvorena za to.
Vlasta92 Vlasta92 17:37 05.01.2010

hm,

ovde će to malo teže proći kod , ali što se mene tiče, pun mi je kufer (luj viton) licemerja.

Veliki pozdrav za DOBRE mame i tate!
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 19:01 05.01.2010

Re: hm,

pun mi je kufer (luj viton) licemerja.


Šta mu ovo dođe?
Vlasta92 Vlasta92 19:37 05.01.2010

Re: hm,

pun mi je kufer=preko glave mi je...

..a ono sa luj vitonom je očigledno neuspela šala, kao dosta mi je licemerja, a važno je da je kofer bitna marka. ..


sorry, odoh da se neuspelo šalim na drugim blogovima
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 20:08 05.01.2010

Re: hm,

sorry, odoh da se neuspelo šalim na drugim blogovima


aha, pa prvo treba da ide marka pa kofer... mislio sam da je u pitanju luj viton licemerje
Vlasta92 Vlasta92 23:08 05.01.2010

Re: hm,



Vidis...vidis....
drfaz011 drfaz011 18:33 05.01.2010

hmm

Pravi smo hrišćani

U Srbiji postoji pravoslavna crkva, koja jeste jedan od razloga zašto se neke promene dešavaju sporije, ali vidite u Španiji, na primer, postoji veoma jaka katolička crkva, pa su tamo usvojeni zakoni o istopolnim brakovima. Jedna Austrija na primer ima izrazito jaku crkvu, pa je opet prošao zakon. Ako mene pitate uvek ću reći da je daleko veći procenat pravih hrišćana među LGBT populacijom, nego među ostalima. Okačiti krst na retrovizor kola, staviti badnjak na hladnjak, ne znači da ste hrišćanin. Pomagati druge, a mnogi od nas angažuju se u humanitarnim organizacijama, razumeti ljude i biti stvarno širokogrudo živo biće puno ljubavi jeste hrišćanski, ali to najčešće razumeju samo oni koji imaju svoj teret koji nose kroz život - kaže Sonja.
.......................
ovaj deo mi se svidja.
i verujem u ovo sto je kazala.


Ako mene pitate uvek ću reći da je daleko veći procenat pravih hrišćana među LGBT populacijom,
..............................
ako je ovaj podatak tacan,onda je autor bloga,jedna crna ovca.
Goran Vučković Goran Vučković 18:47 05.01.2010

Re: hmm

ako je ovaj podatak tacan,onda je autor bloga,jedna crna ovca.

Ali Bog takve najviše voli, zar ne?
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 19:05 05.01.2010

Re: hmm

ako je ovaj podatak tacan,onda je autor bloga,jedna crna ovca.


Ponosna crna ovca...


drfaz011 drfaz011 21:11 05.01.2010

Re: hmm

Goran Vučković
ako je ovaj podatak tacan,onda je autor bloga,jedna crna ovca.

Ali Bog takve najviše voli, zar ne?

hoces reci da je peca andjeo?

ako su im andjeli takvi,bolje mi je peci se u paklu
Goran Vučković Goran Vučković 21:27 05.01.2010

Re: hmm


hoces reci da je peca andjeo?

ako su im andjeli takvi,bolje mi je peci se u paklu

Ne nego priča o bludnom sinu i taj rad... samo još da se vrati
ninasimone ninasimone 06:40 06.01.2010

Re: hmm

drfaz011

U Srbiji postoji pravoslavna crkva, koja jeste jedan od razloga zašto se neke promene dešavaju sporije

Crkva ima o cemu da brine, al' nece, na primer o pedofiliji medju svojim redovima. Posle bi sve drugo islo brze.
jednatanja jednatanja 19:03 05.01.2010

Ja sam "za"

medjutim...

Imala sam prijateljicu (Natalija) sa fakulteta koja je usvojena. Majka se razvela kad je Natalija imala oko 5-6 godina i pocela da zivi sa drugom zenom. Prijateljica mi je za vreme fakulteta govorila da je "nailazila" u krevetu na njenu majku i partnerku i njoj je to bilo "odvratno".

Posle par godina Natalija je pocela da se izjasnjava kao lezbejka, i to i sada, nakon 10-tak godina cini.

Uvek sam se pitala da li zbog toga sto je imala lezbejski primer u majci (ovde ne kazem "los" primer), ali pitanje stoji, i trebalo bi uraditi neku studiju, i videti da li deca homoseksualnih parova tendiraju ka homoseksualnosti. Mislim da nije fer prema deci staviti ih u poziciju gde imaju vece sanse da postanu homoseksualci, jer ih to jos uvek (na zalost) stavlja u life-long inferiorni polozaj u nasem drustvu u odnosu na heteroseksualce.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 19:07 05.01.2010

Re: Ja sam "za"

Mislim da nije fer prema deci staviti ih u poziciju gde imaju vece sanse da postanu homoseksualci, jer ih to jos uvek (na zalost) stavlja u life-long inferiorni polozaj u nasem drustvu u odnosu na heteroseksualce.


Ja sam "nailazio" na mamu i tatu u krevetu i to mi je bilo "odvratno", pa sam postao peder.

Zamisli samo koliko hiljada drugih ljudi (manjinske verske, nacionalne, etničke... pripadnosti) ne bi trebali uopšte da imaju decu, jer ih automatski stavljaju u life long inferiorni položaj u našem društvu u odnosu na Srbe.
jednatanja jednatanja 19:09 05.01.2010

Re: Ja sam "za"

Istina!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana