Ljudska prava| Zdravlje

Ima li vakcina neke veze sa zdravljem?

Freedom of Information RSS / 06.01.2010. u 14:12

Autor: Rodoljub Šabić

Vest da je Zdravstvena komisija Parlamentarne skupštine Saveta Evrope jednoglasno donela Rezoluciju kojom zahteva istragu povodom „lažirane" pandemije gripa H1N1 je izraz kulminacije ogromnog interesovanja javnosti za mnoge stvari koje se tiču „svinjskog gripa".


Najkraće, zahteva se da se stavljanjem na raspolaganje javnosti relevantnih informacija demantuje ili potvrdi odavno prisutna sumnja da u globalnim razmerama moćne, farmacetske kompanije (npr. Novartis, Rosh, Glaxo Smith Kline), vrše nedopušten, uključujući i korupcionarski uticaj na zvanične organe u zdravstvu, naučne strukture, vlade širem sveta i navode ih na trošenje inače skromnih zdravstvenih resursa za neefikasne odnosno nepotrebne strategije vakcinisanja. Tako se ne samo neracionalno troše raspoloživi resursi nego čak i nepotrebno izlaže riziku zdravlje miliona zdravih ljudi zbog mogućih posledica nedovoljno ispitanih vakcina.


Rezolucija, pored ostalog, podrazumeva da istraga povodom toga da li je bilo „lažne" pandemije obuhvata i transparentnost „intenzivnih finansijskih veza" članova ekspertske grupe koji su Svetskoj zdravstvenoj organizaciji predložili proglašenje pandemije.


Nekako istovremeno sa vešću o gore pomenutoj Rezoluciji Zdravstvene komisije Parlamenta Saveta Evrope, ja sam, od redakcije jednog beogradskog nedeljnika dobio dve žalbe koje potvrđuju da naša javnost, bar kad je u pitanju interesovanje za stvari u vezi sa virusom H1N1, „ide u korak sa Evropom". Redakcija je, pozivajući se na prava iz Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja, od Instituta za imunologiju i virusologiju „Torlak" i Instituta za javno zdravlje „Dr Milan Jovanović Batut" tražila na uvid informacije iz ugovora o kupoprodaji vakcina za obaveznu imunizaciju u Republici Srbiji, a od ovog drugog još i odgovor na pitanje - da li je tačno da je na osnovu tendera koji je raspisan za šest meseci sklopljen ugovor na tri godine sa kompanijom Sanofi Aventis?


„Torlak" je, nezavisno od obaveze iz zakona da u roku od 15 dana udovolji zahtevu ili da, eventualno, isti odbije donošenjem odgovarajućeg rešenja sa takođe odgovarajućim obrazloženjem, zahtev prosto ignorisao, nije odgovorio ništa.


A „Batut" je postupio manje više isto, doduše dajući ipak jedan „interesantan" odgovor koji glasi: „Obaveštavamo Vas da se informacije sadržane u ugovoru ne odnose na ugrožavanje niti zaštitu zdravlja stanovništva..., niti su takve prirode da postoji opravdan interes javnosti da zna za iste."
Dok ne budem rešio žalbe koje je podnela redakcija nedeljnika moram se uzdržati od iznošenja svog mišljenja o izostanku odgovora na pitanje o tenderu, kao i o shvatanju da se informacije iz ugovora o vakcini „ne odnose na ugrožavanje niti zaštitu zdravlja stanovništva" odnosno „nisu takve prirode da postoji opravdan javnosti da zna za iste". Ali, zaista bih voleo bih da čujem Vaše mišljenje.



Komentari (37)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

miloradkakmar miloradkakmar 14:28 06.01.2010

Bravo,

gospodine Šabiću !
stijak92 stijak92 14:30 06.01.2010

Šta javnost zna šta je njen interes

He he - ko u zlatno vrijeme komunizma - oni su ti koji procjenjuju šta je opravdan interes javnosti da zna
drug.clan drug.clan 14:43 06.01.2010

Re: Šta javnost zna šta je njen interes

stijak92
He he - ko u zlatno vrijeme komunizma - oni su ti koji procjenjuju šta je opravdan interes javnosti da zna


Razlika izmedju onda i sada i izmedju ovde i tamo je u tome sto su onda odluke o "javnom interesu gradjana" samovoljno donosili drzavni organi ili pojedinci funkcioneri a danas to rade vlasnici korporacija

podrska g. Šabiću. Samo tako i to isterajte do kraja!
JJ Beba JJ Beba 14:48 06.01.2010

Re: Šta javnost zna šta je njen interes

na postovima na blogu 92ke ukazivili smo na nelogičnosti proglašavanja pandemije, linkovali belosvetske postove koje dovode u sumnju proglašenje pandemije od strane SZO; o štetnim dejstvima koje ima vakcija protiv ovog staro/novog gripa; diskutovali o našim epidemiološkim službama.
u svakom slučaju voleli bi da saznamo koja korporacija u svetu i koje naše strukture više vode računa o svom džepu nego o zdravlju ljudi. u stvari zabole ih za zdravlje ljudi.
gospodine švabiću za to što radite imate punu podršku
apectator apectator 16:41 06.01.2010

Re: Šta javnost zna šta je njen interes

podrska g. Šabiću. Samo tako i to isterajte do kraja!

Slazem se,za sve sto g.Sabic radi,puna podrska.
gorran2 gorran2 17:27 06.01.2010

Re: Šta javnost zna šta je njen interes

JJ Beba
voleli bi da saznamo koja korporacija u svetu ...više vode računa o svom džepu nego o zdravlju ljudi.
Svaka. To je princip nemilosrdne tržišne borbe.
JJ Beba
... i koje naše strukture više vode računa o svom džepu nego o zdravlju ljudi.
Svaka. To je princip nemilosrdne političke borbe.
Princip današnjeg sveta nigde nije iskrena briga za ljude - jedino što je potrebno i dovoljno je stvoriti i prodati izgled, predstavu, imidž, fasadu, brige za ljude.
JJ Beba JJ Beba 18:55 06.01.2010

Re: Šta javnost zna šta je njen interes

gorran2
JJ Beba
voleli bi da saznamo koja korporacija u svetu ...više vode računa o svom džepu nego o zdravlju ljudi.
Svaka. To je princip nemilosrdne tržišne borbe.
JJ Beba
... i koje naše strukture više vode računa o svom džepu nego o zdravlju ljudi.
Svaka. To je princip nemilosrdne političke borbe.
Princip današnjeg sveta nigde nije iskrena briga za ljude - jedino što je potrebno i dovoljno je stvoriti i prodati izgled, predstavu, imidž, fasadu, brige za ljude.

slažem se, jedino što ja volim da suzim stvar, da personalizujem, ovako mi brate suviše opšte.

mayo1 mayo1 14:52 06.01.2010

princip je isti sve su ostalo nijanse


ivana23 ivana23 14:53 06.01.2010

Javnost mora znati

... informacije iz ugovora o kupoprodaji vakcina za obaveznu imunizaciju u Republici Srbiji...


To su vrlo bitne informacije, jer kako kaze poljska ministarka zdravlja Ewa Kopacz:

Danas znamo da neki članovi sporazuma koje su proizvođači cjepiva potpisali sa drugim, mnogo bogatijim zemljama, sadrže određene priloge (stavke kojima se te kuće ograđuju ododgovornosti od štetnih posljedica cjepiva).

Također znamo što je predloženo Poljskoj. Pošto su pregovori trenutno u tijeku, ne mogu o svemu govoriti, ali mogu vam reći jednu stvar: naše Ministarstvo pravde pronašlo je najmanje 20 stavki tog budućeg sporazuma koje izazivaju sumnju.
Link

palilula92 palilula92 15:10 06.01.2010

Re: Javnost mora znati

Mutno brate mili, nema sta. Kod mene na istocnoj obali Amerike vise niko i ne prica o gripu, kod moje cerke u skoli su svi uglavnom zdravi. Najvise slucajeva je bilo u Oktobru i Novembru. Gledano iz zivota, amaterski, deluje kao da je prosao talas.
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 16:16 06.01.2010

Podrška za sve što radite,

A što se konkretne teme tiče, naravno da treba da znamo sve o tome kako su i zašto nabavljane vakcine. Jako me zanima kako će se ova "afera" završiti, i u evropskim, i u našim okvirima

odakle da krenem?

ja sam se vec svoje misljenje davala sirom blogova do te mere da su mi mnogi zamerili i pitali se odakle mi pravo da ga imam. izdvojicu nekoliko poslednjih komentara sa krugolininog bloga:

hmmm. ja se secam da sam ja vecinu svojih vakcina primila u skoli. ta mera nije od juce. medjutim, ovde se postavlja pitanje zakonske regulative iza odluke o masovnoj vakcinaciji i ko na to daje pristanak i snosi posledice.

kultura tzv informed consent-a kod nas nije bas na visokom nivou. ako sad zanemarimo raspravu o tome kolika je realna opasnost od svinjskog gripa, ako na neku epidemiju nije imuno bar 75% stanovnistva, ona se ne moze iskoreniti. nacin za postizanje imuniteta je ili da se bolest preboli ili da postoji efikasna vakcina. tako su (uz karantin) iskorenjene velike boginje, npr.
ako dobar deo roditelja (koji u slucaju nedostatka kapaciteta za pristanak od strane deteta) odbije da svoju decu vakcinise, oni potencijalno ugrozavaju druge ljude. u zapadnom svetu se za ovu odgovornost gleda kroz prste, pogotovo u slucaju postojanja indikacija da vakcinacija moze da ima neke nezeljene efekte, kao sto je bio slucaj sa kombinovanom MMR vakcinom i autizmom, na primer.

ako zbog se izuzetne ugrozenosti populacije donese odluka o masovnoj vakcinaciji i izdaju upozorenja kao sto je u slucaju svinjskog gripa u srbiji uradio ministrar zdravlja, on bi morao da raspolaze neoborivim dokazima za svoje izjave. u tom slucaju, ako pretpostavimo da pravna drzava funkcionise, on i radna grupa koja je podnela dokaze snose odgovornost za sve moguce nezeljene posledice koje bi mogle da nastanu zbog vakcinacije.

farmaceutska industrija #Link Replika: 1.je po zaradi druga, posle industrije oruzja. analiticari (pogledaj proces protiv britanske vlade koja je usla u rat na osnovu sumnjivih dokaza o postojanju oruzja za masovno unistenje) i filmovi (nesto dramaticnije) se odvano bave temom zloupotrebe kriznih zarista radi profita industrije naoruzanja (i nafte). bilo bi neverovatno da takve stvari ne postoje i u slucaju farmaceutske industrije.

smisao postojanja organizacija kao sto su MHRA, FDA i WHO bi izmedj ostalog trebalo da bude i kontrola situacije na trzistu lekova da ne bi doslo do manipulacije. steta koja se nanosi zdravstvu kroz nepoverenje naroda kao posledica ovakvih afera je potencijalno veoma stetna po zdravlje populacije. iskreno se nadam da ovo nece dovesti do pojednostavljivanja i generalizacije stvarnosti tipa "necu da uzimam lekove - to je sve prevara" zato sto NIJE. cinjenica je da istragu povodom tamiflua i vakcina treba sprovesti


Polako. Ovo samo ukazuje da je moguce ( da ne kazem vrlo verovatno) da je bilo spinovanja sirovih podataka da bi se postakla potrosnja proizvoda I povecala zarada. To ne dokazuje da pandemije nije bilo, da je ona bezoasna, da od nje ljudi nisu umirali. Zato o treba pokrenuti istragu koja ce proveri sta se u stvari desavalo

za mene je najociglednija manipulacija tamifluom koji se uopste nije pokazao efikasnim I isistiranje na vakcinaciji beba I trudnica bez postojanja min. Dokaza o teratogenosti .

virus spontano prolazi posle 5 dana, ako je organizam prethodno relativno zdrav
za tamiflu se pokazalo da jedino skracuje trajanje bolesti za 24h ako se da u prvih 24h (to je ono sto je evidence-based)





G r o f G r o f 19:33 07.01.2010

Re: odakle da krenem?

odakle da krenem?


Što niste krenuli od načina kako se izveštava o gripu.

Na aspiratorima dvadeset ljudi i u bolnicama trista ljudi od bolesti koja je slična gripu..(Super, samo neka je brojka sa mirisom gripa što veća.)
U školama se širi svinjski grip.(Čudno. Pitam ćerku od šuraka, koliko vas ima u školi bolesnih od gripa. Ma kakav grip. Niko, kaže.)
U Valjevu umrla žena. Uzorak poslat na analizu da se vidi radi li se o svinjsko gripu. ( Ako se ne radi niko neće opovrgnuti vest ali niko se i ne pita zašto doktor nije u zatvoru jer je čekao da pacijent umre da bi slao uzorak na analizu.)
Umrlo jedno dete u Litvaniji od svinjskog gripa.(Ova vijest se morala objaviti jer, zamisli, nemamo ni jednog mrtvog u Srbiji.)
Umrla jedna trudnica u Irskoj od svinjskog gripa.( Panika. Još uvek niko ne umire kod nas)
Djaci na raspust. (Sad će se svi zamisliti, jer škola se ne prekida tek tako)





Mogao bih ovako nabrajati u nedogled. Vremenom mi se u glavi stvorio alarm za laži i sad naprosto ječi.
Svi mi znamo šta je vakcinacija i šta je pandemija ali ovde svako ko je imalo razuman vidi samo laži i manipulaciju.
Nigde brojke. Nigde procenta. Nigde opipljivog podatka. Naravno spominje se brojka od 180 umrlih ali totalno odvojena od redovne smrtnosti tako da ne znači ništa.
Istraživačko novinarstvo je zatajilo, a ima milion pitanja koja se nameću.
Jedno je sigurno. Kod nas neće odgovarati niko.

Re: odakle da krenem?

da li ste se ikad pitali odakle toliki interes politicara za svinjski grip, ako nemaju deonice i dilove sa nekim od farmaceutskih kuca.

zdravlje je ekonomska kategorija takodje. amerikanci su od toga posli i procenili koliki su gubici u njihovoj privredi zbog oboljevanja od svinjskog gripa. brojka je bila toliko znacajna da su krenuli na sve moguce nacine da se trude da je smanje.

e sad, nacini su problematicni. jedan deo problema, usudjujem se da kazem veliki, je u tome sto je sezona gripa jos u zacetku. kad bi svi cekali sta ce se desiti da bi primereno odreagovali, moglo bi da bude prekasno. zato tolike spekulacije i projekcije - da bi se predvidelo sta ce se desavati u buducnosti. tu se operise sa verovatnocama na osnovu dosadasnjeg iskustva, tako da niko ne zna nepogresivo da kaze sta ce biti krajem januara, npr.
drug.clan drug.clan 22:15 08.01.2010

Re: odakle da krenem?


zdravlje je ekonomska kategorija takodje. amerikanci su od toga posli i procenili koliki su gubici u njihovoj privredi zbog oboljevanja od svinjskog gripa. brojka je bila toliko znacajna da su krenuli na sve moguce nacine da se trude da je smanje.



na jednom od blogova smo vec raspravili na ovu temu i tamo sam linkovao procene "gubitaka" koje su bile manje nego suma koju je federalna vlada izdvojila samo za nabavku vakcina. Interes politicara je u tome sto je farmaceutska i health care industrija prosle godine politicarima dala preko milijardu dolara kroz lobiranje (citaj korupciju)


Usput: nema tu nikakvih gubitaka u privredi ukoliko ljudi ne rade, vec samo nema dobitaka za one za koje ljudi u stvari rade.

Re: odakle da krenem?

I tamo Sam ti rekla da procena gubitaka zavisi od drustvenog urdjenja I ekonomije. Ti polazis od toga sta je gubitaka kao da u USA vlada komunizam, a ne kapitalizam I trzisna ekonomija. U takvom uredjenju svako odsustvovanje sa posla je gubitak. Ako se dobro SECAM u pitanju je bila cifra od 4milijarde USD. Tebi je to malo?
drug.clan drug.clan 16:08 09.01.2010

Re: odakle da krenem?

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
I tamo Sam ti rekla da procena gubitaka zavisi od drustvenog urdjenja I ekonomije. Ti polazis od toga sta je gubitaka kao da u USA vlada komunizam, a ne kapitalizam I trzisna ekonomija. U takvom uredjenju svako odsustvovanje sa posla je gubitak. Ako se dobro SECAM u pitanju je bila cifra od 4milijarde USD. Tebi je to malo?


240 miliona vakcina po 18 dolara po komadu = 4.32 milijardi

PS. kako mozes da izgubis nesto sto jos nemas? - stvar logike ne komunizma

problemi u predvidjanju i brzom reagovanju

"mali" problem je u tome sto sezona gripa jos nije ni pocela, a u uk je od H1N1 vec umrlo 180 ljudi, uglavnom mladih, prethodno zravih ljudi (znacajan br trudnica)... sirom sveta je od h1n1 do sada umrlo oko 4500 ljudi. naravno da se evidencija o ovome ne vodi svugde.

tacno je da je smrtnost od svinjskog gripa na pocetku bila manja od smrtnosti od sezonskog gripa. medjutim, od sezonskog gripa uglavnom stradaju stariji hronicni bolesnici, cije zdravlje vce visi o koncu, a od ovog novog radno sposobno stanovnistvo, sto logicno seje paniku medju politicarima.

ono sto menja epidemiolosku sliku je da je od septembra doslo do ukrstanja virusa svinjskog sa virusom pticijeg gripa, od kog je mortalitet znatno veci.

rekla bih da je sezona slava, kako sto je neko gore napisao, ono sto srbe stavlja u grupu veceg rizika u odnosi na ostale nacije. dakle, od arandjelovdana pa nadalje, na slavi dozvolite sebi bliski kontakt samo sa (termicki obradjenim) svinjama.
braindead braindead 01:14 07.01.2010

Re: problemi u predvidjanju i brzom reagovanju

Ako Vas ne mrzi bilo bi sjajno da napisete blog o epidemiji H1N1 i o vakcinaciji (sa argumentima za i protiv)

Dopadaju mi se Vasi argumenti i pristup temi, a ovako rasute komentare na vise blogova ljudi ne stizi cjelovito da pogledaju.

Meni se cini da je javnost presla iz jedne krajnosti (panika sa pocetka epidemije) u drugu krajnost (negiranje postojanja epidemije), i samo umjereni i obavjesteni mogu pomoci da se situacija promijeni. A cini mi se da ste i umjereni i obavijesteni :)

Re: problemi u predvidjanju i brzom reagov

Hvala. Mislim da je vec bilo dovoljno blogova o svinjskom gripu. Mnogi uslovno seceno laici kao sto je NPR Gospodja Klara su se potrudili da nadju I sa drugima podele cinjenice u vezi sa aktuelnim vakcinama I slicno. Ako insistirate, evo, neka ljudi glasaju dajuci preporuku na vas komentar, pa ako ih bude npr vise od 6, pisacu.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 10:40 07.01.2010

Re: problemi u predvidjanju i brzom reagovanju

braindead
Ako Vas ne mrzi bilo bi sjajno da napisete blog o epidemiji H1N1 i o vakcinaciji (sa argumentima za i protiv)Dopadaju mi se Vasi argumenti i pristup temi, a ovako rasute komentare na vise blogova ljudi ne stizi cjelovito da pogledaju. Meni se cini da je javnost presla iz jedne krajnosti (panika sa pocetka epidemije) u drugu krajnost (negiranje postojanja epidemije), i samo umjereni i obavjesteni mogu pomoci da se situacija promijeni. A cini mi se da ste i umjereni i obavijesteni :)


Nema krajnosti, braindead. Jedna krajnost je postojala druge krajnosti nema. Da li ima ili nema epidemije ili pandemije zavisi pre svega od:
1. Definicije epidemije i pandemije;
2. Tačnosti podataka koji se prezentiraju omamljenoj javnosti.

Definicije su rastegljive i mogu se menjatri, a brojevi i podaci se mogu prozvoditi prema potrebi. Naučilo me da ne verujem slepo zvaničnim informacijama, ni iz Veliike Britanije ni iz Srbije. Nemojte da se zaletite pa da me pitate: a kad je to Britanska ili USA vlada lagala javnost . A valjda ne moram da vas upozoravam na pouzdanost informacije ove naše vlade. Ili hoćete da verujete Ukrajinskoj vladi, ili meksičkoj o broju umrlih? I nemojte da pominjete onu jadnu trudnicu iz Srbije koja je navodno umrla od A H1N1.
A i ja bih, naravno, voleo da AnaWith...napiše njeno viđenje novog gripa i vakcine. Bez obzira na već objavljene tolike tekstove ovde o novom gripu.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 10:44 07.01.2010

Re: problemi u predvidjanju i brzom reagovanju

A samo da dodam: ovo što je napisao gospodin Šabić je sjajno. Komentar „Obaveštavamo Vas da se informacije sadržane u ugovoru ne odnose na ugrožavanje niti zaštitu zdravlja stanovništva..., niti su takve prirode da postoji opravdan interes javnosti da zna za iste" treba sačuvati za pokoljenja. Da nije tuižno bilo bi smešno. A ima veze sa pandemijom nemorala, licemerja i gluposti. Koja sigurno postoji. Ali, izgleda, još nema vakcine protiv tih teških bolesti.
braindead braindead 12:15 07.01.2010

Re: problemi u predvidjanju i brzom reagovanju

Naučilo me da ne verujem slepo zvaničnim informacijama


Nekome covjek mora vjerovati. Daje opasnost bila preuvelicana - jeste, al da epidemija ne postoji i da ne nosi zivote - nije bas tako.

Sto se tice bloga gospodina Sabica - slazem se sa Vama, odgovor Batuta i neodgovor Torlaka su sramotni i nedopustivi. Gospodin Sabic, ne samo u ovom slucaju, radi sjajan posao.

A ovo sto pisemo Vi j ja je ipak offtopic, pa da ne trolujemo vise :)
Vlasta92 Vlasta92 09:11 08.01.2010

Slažem se sa Anom!

Zdravlje je najekonomskija kategorija, na žalost. Zbog korupcije, nepravde i tome slično, ljudi su dovedeni u stanje da uopšte ne veruju zdravstvenim radnicima, ni u zdravstveni sistem uopšte. Kada bi se neko usudio da napravi jedan masovan vox populi, šta mislilte šta bi rezultati pokazali?
braindead braindead 03:06 09.01.2010

Re: problemi u predvidjanju i brzom reagov

Ako insistirate, evo, neka ljudi glasaju dajuci preporuku na vas komentar, pa ako ih bude npr vise od 6, pisacu.


6 it is :)

Re: problemi u predvidjanju i brzom reagov

rekli smo >6

update

U uk je do sad, znaci za pola sezone gripa, uneli 360 ljudi. Podatak o 180 je kopija sa starog krugolininog bloga. U ovih 360 je grip kao uzrok smrti potvrdjen. Ja Sam licno bila deo tima koji je lecio 3 od ovih umrlih, jednu trudnicu, jednog coveka od 43 g sa prethodno blagom astmom I jos jednog od 42 koji je imao prethodmo par manjih medicinskih problema tipa visok pritisak. Pokusacu da nadjem, poredjenja radi, podatke o smrtnosti u ovoj uzrasnoj grupi u ovo doba godine. Pretpostavljam da ce biti problema da nadjem podatke o komorbiditetima umrlih. Idealno bi bilo porediti smrtnost iste grupe of sezonskog gripa.

Napomena, u uk death certificates popunjavaju hiljade razlicitih ljudi kojisu imali ozbiljnu edukaciju mnogo pre nego sto je afera oko svinjskog gripa zapocela. Tehnicki je nemoguce sistematski uticati na njih odjednom. Podaci o smrtnosti u uk nisu za zezanje. Svaki put kad postoji neka dilema, to mora da se prodiskutuje sa coronerom, izvinjavam se sto ne znam za ekvivalent toga na srpskom. U srbiji se rutinski pise za svakog umrlog u bolnici da je neposredan uzrok smrti "kardio-pulmonalna insuficijencija" sto je potuna glupost, ili preciznije oksimoron. Svi na kraju umru od toga sto prestanu da disu I da Im kuca srce. U srbiji se umrlice popunjavaju na osnovu usmenog predanja preuzetog od starijih kolega. To je pogubno za nacionalnu statistiku.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:02 10.01.2010

Re: update

U uk je do sad, znaci za pola sezone gripa, uneli 360 ljudi. Podatak o 180 je kopija sa starog krugolininog bloga. U ovih 360 je grip kao uzrok smrti potvrdjen. Ja Sam licno bila deo tima koji je lecio 3 od ovih umrlih, jednu trudnicu, jednog coveka od 43 g sa prethodno blagom astmom I jos jednog od 42 koji je imao prethodmo par manjih medicinskih problema tipa visok pritisak. Pokusacu da nadjem, poredjenja radi, podatke o smrtnosti u ovoj uzrasnoj grupi u ovo doba godine. Pretpostavljam da ce biti problema da nadjem podatke o komorbiditetima umrlih. Idealno bi bilo porediti smrtnost iste grupe of sezonskog gripa.

Eto, najzad ozbiljnog komentara o gripu u moru emocionalno-laičkih komentara (uključujući i moje) koji gađa u srž. Ja sam bio ubeđen da su uporedni podaci već odavno poznati, prosto mi se čini da su jedino ti podaci mogli da budu osnov za važne odluke i sudove. Ako ti kao osoba iz UK i koja je involvirana u to ne možeš da istreseš odmah uporedne podatke o smrtnosti sa prošlim godinama onda ja ne znam o čemu mi pričamo i na osnovu čega se donose odluke.

Onaj drugi deo tvog komentara je prava slika medicinskih evidencija u Srbiji. Kad mi je u kući u unutrašnjosti umrla majka koja je imala 80 godina i kad smo zvali službu oni su rekli: dobro, doćićemo sutra, danas je nedelja!!! Na naše insistiranje došli su toga dana, bez lekara, odneli su je u mrtvačnicu, mi smo dobili papir na kome je pisalo nešto oksimoronsko kao što si ti gore navela. Danas bi verovatno pisalo A H1N1. Mogli smo da ubijemo rođenu majku, npr. radi nasledstva, niko to ne bi primetio.

Re: update

ma nije to sto ja ne mogu odmah da izrucim podatke znak da oni ne postoje, nego moje pamcenje nije bas tako mocno. u grubo, ukupna smrtnost od sezonskog gripa je veca od smrtnosti od svinjskog, ali je ova od svinjskog ako se posmatra mesec decembar, veca. takodje veca je smrtnost od svinjskog gripa medju relativno mladim i prethodno zdravim. to je ono sto se sigurno zna i najvise zabrinjava.

Na naše insistiranje došli su toga dana, bez lekara, odneli su je u mrtvačnicu, mi smo dobili papir na kome je pisalo nešto oksimoronsko kao što si ti gore navela. Danas bi verovatno pisalo A H1N1. Mogli smo da ubijemo rođenu majku, npr. radi nasledstva, niko to ne bi primetio.


ne verujem da bi pisalo H1N1 ni danas. jednostavno, to je srpska bolnicka tradicija - kardiopulmonalna isuficijencija. isto kao da kazes da je noko umro od smrti.
ecce-florian ecce-florian 23:57 06.01.2010

Pravno vrlo interesantna formulacija

A „Batut" je postupio manje više isto, doduše dajući ipak jedan „interesantan" odgovor koji glasi: „Obaveštavamo Vas da se informacije sadržane u ugovoru ne odnose na ugrožavanje niti zaštitu zdravlja stanovništva..., niti su takve prirode da postoji opravdan interes javnosti da zna za iste."


Da li postoji neka zakonska regulativa koja ovlašćuje Institut za javno zdravlje „Dr Milan Jovanović Batut" da odlučuje o tome da li "postoji opravdan interes javnosti" u vezi ugovora o kupoprodaji vakcina za obaveznu imunizaciju u Republici Srbiji

Ukoliko ne postoji, zašto navedena ustanova nije odgovorila ma zahtev.

Ako je u pitanju zaštita tajnosti informacija, koji su razlozi za proglašenje odredaba ovog ugovora tajnim?

Ne očekujem od Vas gospodine Šabiću odgovor , već od nadležnih u Institutu ili pak od ministarstva zdravlja u čijoj bi se nadležnosti trebalo nalaziti.
kageba kageba 01:43 07.01.2010

Ima li vakcina veze sa zdravljem?

Možda ima - možda nema, ali kampanja koju su u Srbiji vodili organizatori borbe protiv "izmišljene pandemije" je za svaku osudu i sankciju, jer je pacijente dovela u stanje potpune konfuzije i paničnog straha, a doktore u profesionalno veoma ponižavajući položaj, organizacijom borbe protiv gripa putem kol centara, koja bi odgovarala scenariju Radoja Domanovića, i svakodnevnim prozivkama zbog malog broja potrošenih doza vakcine. One koji su smirivali situaciju i razumnim komentarima pokušali da podsete javnost na pravo svakog čoveka da donese odluku o tome da li će se vakcinisati ili ne - proglasili su državnim neprijateljima. Svima je potpuno jasno da je u pitanju čist politički manevar i da kampanja farmaceutskih kuća traje još od pre desetak godina, kada je formirana priča o opasnim, nastupajućim mutacijama virusa gripa, koje će zahtevati primenu skupih antivirusnih lekova. Verovatno je da i naši političari moraju da se uklope u svetske trendove, ali ovoliki pritisak javnosti više ne može da se podnese. Nije više u pitanju samo prosto omalovažavanje onih koji se suprotstavljaju psihološkoj torturi, već su u pitanju aktivnosti i borbe, koje se paralelno vode na različitim frontovima i koje služe svrsi - samo njima poznatoj. Navedene zdravstvene institucije, koje su učestvovale u definisanju i sprovođenju tendera, ne treba ozbiljno shvatati, jer su one, zahvaljujući svojim, Ministarstvu lojalnim direktorima prestale da imaju bilo - kakav profesionalni značaj. Ne znam ima li smisla uopšte suprotstavljati im se u ovom trenutku, jer to liči na "borbu sa vetrenjačama". Činjenica je da smo svi rezignirani i u nedoumici, ali ipak nismo svesni u šta su nas uvalili!
norden norden 18:08 07.01.2010

Re: Ima li vakcina veze sa zdravljem?

U Norveskoj je takodje bila strahovita kampanja za vakcinaciju i neizdrziva propaganda zastrasivanja od pandemije svinjskog gripa. Jedne veceri je objavljeno u udarnom terminu vesti na nacionlnoj Tv da je Gradjanska akcija protiv vakcinacije odlucila da tuzi Narodni Institut za zdravlje za neosnovano sirenje panike medju stanovnistvom zbog gripa koji ni izdaleka nije toliko opasan kako se u drzavnoj propagandi predstavlja. Odmah sledece veceri se u istom terminu na vestima pojavio direktor Narodnog Instituta za zdravlje sa izjavom da svinjski grip zaista nije toliko opasan i da je obican grip daleko opasniji posebno zbog cinjenice da se lakse siri. Izneo je i podatak da svake godine od obicnog gripa bude zarazeno i umre daleko vise ljudi nego sto o tome javnost zna.
Gradjanska akcija protiv vakcinacije na svom sajtu izmedju ostalog ima i podatak da je Norveska drzava vlasnik akcija u dve kompanije za proizvodnju vakcine i da je u njih ulozila 10 milijardi norveskih kruna iz naftnog i penzionog fonda.
Takodje je interesantan i podatak da je nakon najavljene tuzbe protiv Narodnog Instituta za zdravlje propaganda za vakcinaciju naglo prestala.
Kad su u pitanju nedovoljno ispitane vakcine od kojih se cak i proizvodjac ogradjuje izgleda da politicarima i njihovom poimanju o moralu i profitu vise nista nije sveto pa ni zdravlje sopstvenog naroda .
gorran2 gorran2 18:50 07.01.2010

Re: Ima li vakcina veze sa zdravljem?

Kristofor Kolumbo
... izgleda da politicarima i njihovom poimanju o moralu i profitu vise nista nije sveto pa ni zdravlje sopstvenog naroda .
noboole noboole 18:16 07.01.2010

...


Vest da je Zdravstvena komisija Parlamentarne skupštine Saveta Evrope jednoglasno donela Rezoluciju kojom zahteva istragu povodom „lažirane" pandemije gripa H1N1 je izraz kulminacije ogromnog interesovanja javnosti za mnoge stvari koje se tiču „svinjskog gripa".


Najkraće, zahteva se da se stavljanjem na raspolaganje javnosti relevantnih informacija demantuje ili potvrdi odavno prisutna sumnja da u globalnim razmerama moćne, farmacetske kompanije (npr. Novartis, Rosh, Glaxo Smith Kline), vrše nedopušten, uključujući i korupcionarski uticaj na zvanične organe u zdravstvu, naučne strukture, vlade širem sveta i navode ih na trošenje inače skromnih zdravstvenih resursa za neefikasne odnosno nepotrebne strategije vakcinisanja. Tako se ne samo neracionalno troše raspoloživi resursi nego čak i nepotrebno izlaže riziku zdravlje miliona zdravih ljudi zbog mogućih posledica nedovoljno ispitanih vakcina.


Rezolucija, pored ostalog, podrazumeva da istraga povodom toga da li je bilo „lažne" pandemije obuhvata i transparentnost „intenzivnih finansijskih veza" članova ekspertske grupe koji su Svetskoj zdravstvenoj organizaciji predložili proglašenje pandemije.


Voleo bih da neko isto ovo ucini povodom uticaja koji monopolisticke hardver i softver kompanije imaju na drzavnu administraciju sirom sveta
gorran2 gorran2 18:53 07.01.2010

Re: ...

Voleo bih da neko isto ovo ucini povodom uticaja koji monopolisticke hardver i softver kompanije imaju na drzavnu administraciju sirom sveta
Ne bi bilo loše ni za ostale biznise i politike. Naime, mi živimo u svetu lažnih i podmetnituih percepcija, misli i osećanja.
Nekad se utisak da ti neko podmeće misli u svest smatrao simptomom ludila. Danas je to notorna istina.


Re: ...


mozda izraz lica ovog smajlija nije primeren sadrzaju tvog komentara, ali thumbs up!
gorran2 gorran2 19:12 07.01.2010

Svima koji su iznenadjeni & uvredjeni

Odnos koji kapital ima prema čoveku analogan je odnosu koji čovek ima prema govedu.
Govedo razmišlja, hej, čovek se brine o nama, hrani nas, leči nas, postajemo iz generacije u generaciju sve brojniji, veći i lepši.

Isto tako razmišlja čovek o kapitalu.

U tom procesu svi smo saradnici okupatora - ne samo tajkuni i političari. Svi se oduševljavamo sjajnom novom opremom kojom nas naš gospodar uredno snabdeva da bismo lakše upravljali sobom u njegovo ime.
To što nas ujedno eksploatiše, truje mentalno i fizički, vrši eksperimente in vivo, hej, pa bože moj, šta je to u odnosu na najnoviji iPhone?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana