Društvo| Ekonomija| Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Politika| Život

Šta sve možeš u Srbiji sa 100 dinara? (updated*)

Unfuckable RSS / 07.01.2010. u 00:33

  Poštovane blogerke i blogeri, pogledajte *komentar Direktora za društvenu korporativnu odgovornost B92, Gordana Paunovića            (.../#k773306 - zavisno na koliko Vam je komentara "nabaždaren" profil, ili - 238.komentar)

„Zaključak, osim da mi je - muka?
Ok : Štedite kod Božen , benzin sipajte na pumpama Univerziteta Singidunum, a - ko puši - neka proba Infostudove cigare."

Za 100 dinara u Srbiji se može kupiti :
kutija cigareta 
2 pakovanja žvaka
jedno pivo u kafani
jedna kafa u kafiću
jedna čokolada
jedan cvet u cvećari
tetrapak soka
manje od litre benzina
parče pice na ulici
jedan časopis na kiosku
1-2 sms-a za (izaberite sami) VB, Farmu, Talenat, Ljubavni chat
prosečan srpski tiket u kladionici

  Automaltretman slavljima se nastavlja. Biće naporno, no ne sumnjam da će mnogi od nas nekako izdržati i herojski nastaviti suočavanje sa alkoholesterolskim izazovima, započeto još jesenas.
Januar je, po svedočenju naših roditelja, jedan od dva najduža meseca u godini.
Ali,
za oko 10% stanovnika Srbije, svaki mesec i svaki dan dugački su kao - gladna godina.
  Pokušajmo da uradimo nešto što je za nas jako malo, a za mnoge oko nas veoma veliko i važno : recimo, da sipamo litru goriva manje, ili pušimo 3 cigare manje dnevno. Da upotrebimo mobilce za punjenje nečijeg tanjira a ne džepa, za promenu.
  Hajde da svako od Nas, u par sekundi i poteza, omogući Nekome da pojede nešto toplo, ukusno i lepo. Hajde da to uradimo odmah, moj sms je već Tamo:
1411d38.gif

I, hajde da ne ostane samo na tome, i samo danas, sto dindži nije neka para. Možemo mi i bolje, ima nas toliko da niko ne bi smeo da bude gladan :
Budimo efikasni, iako smo Srbi:
Pročitajmo dobro ovu vest:
A onda ovu  i - ovu
Zatim pročitajte šta je Država rekla novembra 2008.

Kada i kako je počelo:
Na Svetski dan hrane, 16. oktobra 2009. godine, održan je najmasovniji štrajk glađu do sada. Tačno 676.280 ljudi širom Srbije i iz više od osamdeset zemalja sveta solidarisalo se sa gladnima uzdržava-njem od hrane. Ovaj simbolički čin nije bio sam sebi svrha već način da se javnost probudi da razmišlja o ovom problemu, kao i da pokrene velike kompanije u zemlji da svojim donacijama pomognu gladnima.
  Inicijativa je proizašla iz humanitarnog projekta „Hrana za sve", koji je nastao je pod okriljem medijske kuće B92 sa ciljem da se trenutno krene sa rešavanjem ovog dramatičnog problema. Danas je potrebno hitnom akcijom gasiti požar. Suština nije u sporadičnim i kratkotrajnim kampanjama, već u kontinuiranom bavljenju ovim pitanjem.
"Sada imamo oko 700.000 siromašnih po kriterijumima Svetske banke, što je oko 10 odsto ukupne populacije Srbije; prema podacima UNICEF-a, najmanje 150.000 dece gladuje. Tek jedan deo, tačnije manje od 10 odsto onih koji gladuju, pokriveno je kroz socijalnu pomoć države. To znači da preko 600.000 ljudi ne prima gotovo nikakvu pomoć" upozorio je Veran Matić na početku ovog projekta.
On je podsetio da su prema istraživanjima najdiskriminisaniji upravo siromašni, među kojima su većinski oni najslabiji: stari, deca, manjine kao što su Romi, pa je jasno da oni nemaju nikakvu šansu da se sami izbore sa očajnom pozicijom u kojoj se nalaze.
"Zbog toga ćemo dominantno naše vreme pored dnevnih obaveza posvetiti akciji 'Hrana za sve' sa ciljem da rešimo konkretne probleme određenog broja najugroženijih. Ako uspemo u našim namerama, veoma brzo bi trebalo da se poveća broj javnih kuhinja, distributivnih centara hrane, da se počne s primenom novih mehanizama pomoći u hrani, osnovnim potrepštinama" poručio je Matić.
Ciljevi :
Proboj na putu osvešćenja ljudi kada je u pitanju odnos prema nedaćama drugih.
Masovna solidarnost od vrha drzave do svakog pojedinca i razvoj navike doniranja
Uspostavljanje institucionalnih, sistemskih okvira za poboljšanje položaja ljudi koji samostalno sebi ne mogu da obezbede uslove za normalan život.
Pokretanje velikih kompanija da se uključe u projekat
Kontinuiranost snabdevanja i dostizanje 6 miliona evra u hrani i donacijama na godišnjem nivou
Rezultati :
Podaci sms za septembar, oktobar i novembar, zbirno
24.062 sms = 2.406.200 din = što je suma novca potrebna za otvaranje jedne narodne kuhinje
Ukupno prikupljeno : 3,451.000 dinara
Do sada je u akciji B92 prikupljeno hrane u vrednosti nešto manjoj od milion evra, a cilj je da se za godinu dana obezbede namirnice čija će vrednost premašiti šest miliona evra.
Gde zapinje :
- Na velikim firmama od kojih se očekuje doniranje viškova hrane : malo firmi je dalo dosta, recimo : Victoria group je poklonila hranu u vrednosti od 600.000 evra uz troškove transporta hrane 100.000 evra i pdv kao da su to dali u trgovine tj oko 50.000 evra, deca iz zemunske gimnazije su dala nešto, a mnoge firme nisu dale - ništa, akciju jednostavno - ignorišu.
Da ne trošim reči, pogledajte ovaj skromni spisak ovde. Zaključak, osim da mi je muka?
Ok : Štedite kod Božen , benzin sipajte na pumpama Univerziteta Singidunum, a - ko puši - neka proba Infostudove cigare.
- U periodu oktobar - april posebno je otežano obezbediti hranu zbog povećanih potreba.
- Dodatni problem, tokom cele godine je novac kojim se plaća transport hrane do mesta gde će se koristiti
- Narodne kuhinje su najpotrebnije upravo tamo gde ih nema ili najlošije rade, a to su po pravilu mesta sa slabo aktivnom - da ne kažem nesposobnom lokalnom samoupravom
Dijaspora može da pomogne na nekoliko načina :
 Uplatom novca - pomoću trikova. Ovo mora bolje da se reguliše, eto još mesta za Vaše ideje.
 Povezivanjem projekta „Hrana za sve" sa lokalnim humanitarnim organizacijama koje se bore protiv gladi
 Donacijom namirnica
(zvučaće čudno samo neupućenima, ali jedna od ključnih reči je: brašno, da,da - brašno, Srbija je ovo - ako nema brašna, nema hleba. Ako nema hleba, pa makar bilo svega ostalog - kuhinja se zatvara. )
Država može da pomogne:
 Tako što će državni sekretar Ministarstva finansija zaista i uraditi ono što je obećao novembra 2008 
 Tako što će davati više sredstava i to činiti redovnije.
 Tako što će otvarati nove narodne kuhinje tamo gde je to najpotrebnije i osnažiti tamošnje lokalne samouprave
 Recimo, dodavanjem „namenskog dinara" na svaki litar goriva i svaku kupljenu kutiju cigareta
 Tako što će NAJZAD neko od političara svratiti do neke od narodnih kuhinja, sesti za sto sa svim tim ojađenim i postiđenim ljudima, i ručati zajedno sa njima. Možda će tako, za početak, više pomoći sebi nego njima, ali jedna stvar vodi drugoj.

 Na Info liniji 011/301-20-60 dostupne su dodatne informacije o načinu donatorske podrške akciji, ali je moguće i ostaviti svoje ideje za poboljšanje akcije i distribuciju obroka.
 Račun na koji se može uplatiti novac je 205-333-59 svrha uplate: Donacija za humanitarnu akciju "HRANA ZA SVE" primalac: Fond B92. Do broja računa sam došao telefonom, na sajtu ga - nema, ili ja nisam dovoljno dobro tražio.
(u to ime, snimite oglas koji me je - oduševio )
 SMS na broj 2500 - iz bilo koje mreže u Srbiji (100 din + pdv)

Ovaj tekst je poziv kompanijama i pojedincima, nevladinim i međunarodnim organizacijama koje imaju mogućnost da se pridruže ovoj humanitarnoj akciji čiji je cilj ublažavanje efekata krize i siromaštva u Srbiji.
„ ima nas toliko da niko ne bi smeo da bude gladan"
(Duško Radović)
...i svi imamo bar - mobilce.
(Unfuckable)



Komentari (312)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Unfuckable Unfuckable 15:56 07.01.2010

Re: bravo unf

Pozdrav i tebi!
I, svaka ti čast za volju, trud, nepokolebljivost i energiju koju ulažeš.
jednatanja jednatanja 16:38 07.01.2010

Re: bravo unf

Na ovom sajtu ima dosta humanitarnih akcija gde mogu učestvovati i naši ljudi iz dijaspore:

http://www.humanost.org
4krofnica 4krofnica 18:06 07.01.2010

*****

Masovna solidarnost od vrha drzave

ne mora masovna, dovoljan je jedan, samo ne znam jel' Misko obavesten...
proganjala me je ova slika dugo...

ima hrane za sve. saljem sms.
prava poruka u pravo vreme, Unf.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:31 07.01.2010

unfe

ovo ti je najbolji blog ever!



p.s. nemoj da pucate sad i da vadite iz rukava: Born to be a whatever i sl.
Milan Novković Milan Novković 19:00 07.01.2010

Re: unfe

Born to be...

...Unf squared
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 19:08 07.01.2010

Gordan Paunovic

koordinise projekat Sigurna kuca b92
mislim da bi mogao logisticki da pomogne
Unfuckable Unfuckable 19:19 07.01.2010

Re: Gordan Paunovic

on je uključen u ovaj projekat, dakle - vodi i ovo, koliko ja znam.
Mi smo ovde da pomognemo Njemu
dirtyharry dirtyharry 19:45 07.01.2010

Ja kažem

Unfa za preCednika:






Unfuckable Unfuckable 20:15 07.01.2010

Re: Ja kažem

odmah da stopiramo dalju akciju u ovom smeru (znam da ste sada svi blago zapanjeni i izvinjavam se)
ali tema je takva da ...
- trolujemo od srede
Znam da će biti shvaćeno
dirtyharry dirtyharry 20:30 07.01.2010

Re: Ja kažem

Unfuckable
- trolujemo od srede

Naravno, izvinjavamo se ...

PS: Inače onaj broj telefona (011/301-20-60) sam zvrcnuo danas par puta ali se niko ne javlja (što je možda opravdano), mada sa druge strane, zar se praznikom ne jede ?

Pokušaću sutra ponovo.
Unfuckable Unfuckable 20:39 07.01.2010

Re: Ja kažem

No problemo
Inače, taj telefon - to je info pult B92, sutra će se sigurno javiti neko.
Ali zaista bi mogao da se stavi neki govorni automat za situacije kada se ne radi, eto još jedne ideje
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:46 07.01.2010

Re: Ja kažem

Ali zaista bi mogao da se stavi neki govorni automat za situacije kada se ne radi

you have reached "hrana za sve". our official hours during the holidays are not disclosed at this time, due to security reasons. please try again tomorrow. thank you and have a hungry day!

mala sala...
ivan.pet ivan.pet 20:45 07.01.2010

izvinjavam se

mnogo se izvinjavam - kriticno sam kratak s vremenom, nisam imao vremena ni uvod da procitam do kraja, kamoli komentare... nece da se posalje (na 2500), imam mts broj, prepaid, ima kredita, inace radi, u inostranstvu sam, koja je "caka", na koji broj da posaljem sms? hvala, unapred
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:48 07.01.2010

Re: izvinjavam se

ne mozes, cekamo uputstva...
ivan.pet ivan.pet 21:03 07.01.2010

Re: izvinjavam se

ma, mogu
+3812500
tolko je prosto da boli
izvinjavam se jos jednom, za oduzimanje vremeprostora
i laku noc:)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:13 07.01.2010

Re: izvinjavam se

sad vidim da ti imas mts broj,
znaci kod tebe sve u redu.
za nas ostale, ostaje da rodjaci ili prijatelji salju sms u nase ime.
Unfuckable Unfuckable 06:33 08.01.2010

Re: izvinjavam se

ivanpet, hvala
dirtyharry dirtyharry 21:05 07.01.2010

Posle dužeg rovarenja

po sajtu banke Intese našao sam ovaj link.

Znači da je banka njima omogućila korišćenja njenog servisa za autorizaciju kreditnih kartica prilikom online plaćanja. Ne bih da potcenjujem neke od ovih firmi ali čisto sumnjam da sve one imaju obrt preko pola miliona evra (recimo za knjižare, to je mnogoooooo knjiga) pa ću sutra (pošto danas ni bankari nisu radili) da nahvatam nekog kompetentnog za ovu temu. Ako je ovo moguće (nadam se da jeste) onda je potreba manje više samo dobra volja i malo koordinacije da bi se realizovala ova ideja.

Goran Vučković Goran Vučković 21:09 07.01.2010

Re: Posle dužeg rovarenja

Jedino što je sumnjivo je naslov: "On-line kupovina Banca Intesa platnim karticama"
dirtyharry dirtyharry 21:13 07.01.2010

Re: Posle dužeg rovarenja

Goran Vučković
Jedino što je sumnjivo je naslov: "On-line kupovina Banca Intesa platnim karticama"

Slažem se ali znaš kako se kaže i nad popom ima popa. Banka Intesa može da proveri svoje kartice ali ono što ja mislim je da ona te podatke šalje Master/VISA autorizacionom centru pa od njega dobija potvrdu da li je ok ili ne. Radio sam u firmi koja je prodavala ovakav softver bankama tako da mi je poznat jedan deo problematike. Bio sam na BIGZ-ovom sajtu (koji je registrovan tu) nema nigde ograničenje da piše da se plaćanje mora izvršiti Master/VISA karticom banke Intese (što bi po meni bar bila velika glupost). Inače proveriću ovo sutra pa ćemo videti, ako nešto može da se uradi a da se ne cimaju ti polu-milioneri uradićemo.

EDIT: Sa sajta bookstore.rs

Platne kartice
Proces plaćanja odvija se u realnom vremenu preko sistema payment getawaya-a za VISA, MasterCard i Maestro kartice na posebnoj zaštićenoj stranici, time smo obezbedili da proces naplate bude potpuno bezbedan.
Prilikom završavanja kupovine kada birate način plaćanja, izaberite Online plaćanje kreditnom karticom i kliknite na dugme Nastavak. Prikazaće Vam se konačni pregled porudžbine, i posle klika na Potvrdi narudžbinu bivate automatski preusmereni na server banke gde ćete 100% bezbedno, u maksimalnoj privatnosti obaviti proces plaćanja karticom.
BIGZ NET ne vidi šta ukucavate, već od banke dobijamo potvrdu o uspešnoj ili neuspešnoj transakciji, tako da ste prilikom plaćanja maksimalno zaštićeni.
Kod plaćanja karticom robu mora preuzeti lice koje je i platilo, što dokazuje ličnom kartom koju daje na uvid isporučiocu i potpisom na otpremnici ili lice ovlašćeno (pismeno) od strane platioca.
Goran Vučković Goran Vučković 21:38 07.01.2010

Re: Posle dužeg rovarenja

Platne kartice
Proces plaćanja odvija se u realnom vremenu preko sistema payment getawaya-a za VISA, MasterCard i Maestro kartice na posebnoj zaštićenoj stranici, time smo obezbedili da proces naplate bude potpuno bezbedan.

Ovo samo kaže da je u pitanju integracija na bazi redirekcije - mislim da je Pexim radio to rešenje za Intesu. Neke Nišlije su radili sličnu stvar za Diners kartice - oni su bili prvi sa takvim rešenjem.

Mislim da Intesa ne mora slati svoje kartice "napolje" ako završava transakciju sa svojim trgovcima. Ali mislim da bar kod nekih od ovih sa liste strane kartice rade - ja sam prošle godine sestri platio ADSL kod EUnet svojom britanskom karticom.

Ali ja bih opet ( "A onaj Josif iz Trbušnice..." ) preporučio da se tajanstvena urednica raspita kod e-novina koliko je jednostavno/komplikovano postaviti onaj Plimus, koji sam pomenuo na prethodnoj stranici, preko koga su oni primali donacije.
ninasimone ninasimone 21:46 07.01.2010

Re: Posle dužeg rovarenja

Ima tu jos jedan igrac u prici a to je payment gateway. Oni su ti koji preuzimaju podatke o karticama sa sajta i salju Visa/MC/AMEX/whatever. Intesa daje merchant account tj. kod njih je racun (u Americi te dve stvari mogu ai ne moraju biti povezane) i na neki nacin oni i garantuju za tebe kao merchant-a (da neces pokupiti sve pare i nestati u vidu lastinog repa). Kod nas ovaj payment gateway radi jedna firma kojoj sam zaboravila ime i oni su verovatno uzeli MA kod Intese i dalje dele obradu kartica firmama na sitno i za to uzimaju procenat. Nesto poput 2checkout (koji radi za Srbiju, pisala sam o tome gore). Sa tim se procenat koji ide na kojekakve fees znatno povecava. Najisplativije je imati svoj MA a payment gateway ne mozes izbeci samo je pitanje da li ces im placati mali fee samo za transfer podataka ili veliki i za transfer novca (i to sa za zadrskom od po par meseci umesto par dana).

edit: Pexim, rece Vucko gore.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:28 08.01.2010

Re: Posle dužeg rovarenja

'Ајде још мало да вас ситничаво гњавим, у вези са процедуром: свака донација (или уплата из иностранства, свеједно) по прописима НБС мора бити праћена одговарајућом документацијом. У нашем случају то је уговор о донацији. За сваки, па чак и најмањи износ (рецимо 1 долар), банци којој је уплаћено мора се доставити основ по којем је извршена уплата. Значи, паре прво легну на рачун, онда вас назову из банке и кажу да су легле, а подићи се могу тек кад основ уплате на ваш рачун буде банци презентиран (уговор о донацији, нека фактура или слично...). Сваки уговор, нормално, мора да има пуну идентификацију дародавца и оног ко донацију прима. Све ово може да се реши, наравно, али захтева пуну логистику и људство посвећено само томе. Хоћу рећи да ту има мало простора за аматеризам, особито ако се процес захукта. Рецимо, као што је предлагао Вучко, ја бих могао сада да дам ИБАН и остала упутства да се паре пребаце поузданој фирми (у којој радим и сигурно би их пребацила докле треба), али таква трансакција подлегла би неким проверама и законским решењима (за која ми се често учини да су ван памети) и додатном администрирању целог процеса, у шта се не усуђујем да се упустим. (Морао бих лично да проверавам шта каже закон за овакве трансфере, што због повремене арбитрарности у његовом тумачењу човека може изложити, хммм, непријатностима.) Што се тиче НГО-а, моји пријатељи и ја смо основали један, и администрирање само две уплате прошле године стајало нас је доста труда. Хоћу рећи да иза оваквог прегнућа ипак мора да стоји колико толико озбиљна логистика. (Паре нису оне Иванине кабасте јабуке, али и њихово транспортовање има своју захтевну процедуру.)
ninasimone ninasimone 00:43 08.01.2010

Re: Posle dužeg rovarenja

Predrag Brajovic
. Хоћу рећи да иза оваквог прегнућа ипак мора да стоји колико толико озбиљна логистика.

Apsolutno, Predrage. Ja sam jednom slala uzorke materijala u obicnoj zutoj koverti na adresu firme u malom mestu u Srbiji i oni su naknadno trazili da im saljem fakturu za tih par krpica. Nisu mogli da dobiju obicnu kovertu nego su morali da pokazu fakturu i da "uvezu" tu kovertu preko ovlascenog speditera i to da neko ide u NS i to sve obavi!?! A pri tom konvoji, da ne kazem ciji, prolaze kroz zemlju ladno.
Opet se vracamo na drzavu od koje sve zavisi. Ako ne olabave propise, mozemo svi ovde zajedno da se slikamo (sto vec cinimo dugi niz godina ).
mirelarado mirelarado 01:05 08.01.2010

Re: Posle dužeg rovarenja

ninasimone
Opet se vracamo na drzavu od koje sve zavisi. Ako ne olabave propise, mozemo svi ovde zajedno da se slikamo (sto vec cinimo dugi niz godina ).


Све време понављам да притисак најпре треба усмерити у том правцу. Замршене процедуре и, у најмању руку, чудни прописи донације претварају у немогућу мисију. :((
Goran Vučković Goran Vučković 02:25 08.01.2010

Još malo rovarenja...

'Ајде још мало да вас ситничаво гњавим,

Рецимо, као што је предлагао Вучко, ја бих могао сада да дам ИБАН и остала упутства да се паре пребаце поузданој фирми

Ako hoćemo baš da teramo mak na konac, IBAN itd je pominjao Milan - ja sam preporučio da provere kako su e-novine skupljale svoje donacije

Inače sam ja u prošlom životu (devedesete) radio softver za banke, uključujući i podršku za devizni sektor, pa imam blagu ideju kako je bar tada išla procedura (sa sve računima neraspoređenog priliva u dinarima, dostavljanjem 745 obrasaca sa osnovom naplate i korisnicima priliva, licima iz člana 100. i ostalim radostima).

Ali to se izgleda menja - evo, uz malo guglanja, jedne interesantne vesti - izgleda da se vidi svetlo na kraju tunela - kanda će ove godine konačno ući Moneybookers i Paypal kod nas na tržište, kada se dovrše izmene odgovarajućih propisa. Koliko će to rešiti uplate iz inostranstva za dobrotvorne svrhe - videćemo.
ninasimone ninasimone 04:07 08.01.2010

Re: Još malo rovarenja...

Goran Vučković

Ali to se izgleda menja - evo, uz malo guglanja, jedne interesantne vesti - izgleda da se vidi svetlo na kraju tunela - kanda će ove godine konačno ući Moneybookers i Paypal kod nas na tržište, kada se dovrše izmene odgovarajućih propisa. Koliko će to rešiti uplate iz inostranstva za dobrotvorne svrhe - videćemo.

Vucko, veruj mi, oni takve vesti proturaju vec godinama. "Evo, sa'ce, samo sto nije". Kad zagrebes, ispadne da ulaze na lokalno trziste u dinarima (ako uopste udju), devizno poslovanje ostaje jednako komplikovano, fakture za svaki dolar koji stigne.. jbt, nije banka poreska policija, ona moze da odredi limit transakcijama ali sta je briga za fakture i za blokiranje racuna bez ikakvih presuda i sl. A nema transparentijeg placanja od online placanja, svemu postoji trag. Pa ko ce normalan da posluje sa Srbijom u takvim uslovima? UZAS!
Unfuckable Unfuckable 06:37 08.01.2010

Re: Još malo rovarenja...

jeza, ja sad čitam ovo sve iznad i - smrzavam se.
Tu mora nešto da se promeni ili, po našem starom prinudnom običaju - da se nađe neka fora (tj da se izrovari)
Ali ja pre mislim da treba da se promeni, malo je bez veze da se stalno "snalazimo"
bauer. bauer. 06:56 08.01.2010

Re: Još malo rovarenja...

Ali ja pre mislim da treba da se promeni, malo je bez veze da se stalno "snalazimo"

Ovom prilikom neće biti mnogo vajde od nas što smo odstupili, po svoj prilici. Ali ako ovo bude čitao neko ko treba i može da promeni stvari za ubuduće, i to bi bio veliki pomak. Međutim, kako to obično biva....

Na predizbornom mitingu, negde u unutrašnjosti, kandidat se obraća okupljenima:

- ...asvaltiraćemo vam put do sela!
- uvešćemo vam struju!
- napravićemo vam školu...
- šta će nam škola, kad u selu nema dece? čuje se glas iz publike.
- ma, i decu ćemo da vam napravimo!
dirtyharry dirtyharry 07:36 08.01.2010

Re: Još malo rovarenja...

Ma siguran sam da može da se nađe neka rupa u svemu ovome. Recimo šta ne znam, da li domaće firme mogu da imaju devizni račun u banci u inostranstvu. Ako mogu onda mogu i da prebacuju novac koji dođe na taj račun na svoj račun u Srbiji. Pošto je novac u okviru iste firme ne verujem da će biti potrebna sva ta papirologija.
Dalje recimo isti slučaj je za veće softferske kuće koje rade i imaju kancelarije i u inostranstvu (a i za one koje samo rade iz Srbije). Sve su ona isplaćivane sa parama iz dijaspore ima ih mali milion da ne kažem da većina njih u Srbiji radi za strano tržište. Kako te pare ulaze u Srbiju ? Ovo mislim da može da se svede na isti takav slučaj s tom razlikom što firma ne prodaje software, jabuke i krompire nego prodaje dobrotvorne usluge.
ninasimone ninasimone 08:32 08.01.2010

Re: Još malo rovarenja...

dirtyharry
M Kako te pare ulaze u Srbiju ? Ovo mislim da može da se svede na isti takav slučaj s tom razlikom što firma ne prodaje software, jabuke i krompire nego prodaje dobrotvorne usluge.

Good luck with that. Pa, snalaze se na razne nacine. Freelanceri kroz 2checkout, paypal preko rodbine, western union, za vece sume novca nije problem platiti fee u banci za transfer. Problem je kad treba da platis $30 za prenos $100 (sta pricam, za prenos $31!.)
Veci bizmisi imaju i registrovane firme napolju. Mozes za $300 da se inkorporiras u Americi ako si malo vestiji sa online birokratijom, jedno 2-3 hiljade sa advokatom, sve legitimno uz pratece IRS formulare, pa tamo imas racun, fizicka lica vade onda preko ATM-a (Srki opisao gore).
No, ne zaboravimo da drzava Srbija isce pratece ugovore o donaciji za koje ne znamo jos da li moraju svojerucno da se potpisu krvlju - za svakih $100 ponaosob - ili moze, o ima li boga?, kliknaslik .
i levom i desnom

Poenta je da postoje nacini ali to jede uzasno puno vremena, snage i para. U nekim slucajevima do te mere, da postane nemoguce bilo sta uraditi. A da sad ne nacinjemo temu NVO, NGO, agencija, kancelarija, komora, koje su tu da pomognu privredniku i cemu se od njih mozete nadati.


Unfuckable Unfuckable 08:40 08.01.2010

Re: Još malo rovarenja...

Poenta je da postoje nacini ali to jede uzasno puno vremena, snage i para. U nekim slucajevima do te mere, da postane nemoguce bilo sta uraditi.


Pojednostaviti.
I bez svih tih komplikacija ima jako mnogo problema.
dirtyharry dirtyharry 09:45 08.01.2010

Re: Još malo rovarenja...

Evo ovako. Jutros sam nahvatao ove iz Intese (posle pola sata čekanja da neko preuzme vezu sa automata). Dotični su me uputili na ovu internet adresu na njihovom sajtu gde samo mogu da se vide šture informacije. Ključna rečenica je ova:
Da bi trgovac mogao da realizuje E-commerce uslugu, neophodno je da ispuni određene kriterijume za realizaciju, kao i da dostavi potrebnu dokumentaciju.
Pošto nema ničega više ja sam napisao mail na adresu koja tamo postoji pa ćemo videti koji su to uslovi i koja je to dokumentacija. Ideja sada posle jednog-dva dana ležanja je ova:
1. Napravi se sajt sa RS domenom (ne mora) i plaćanje se obavlja u dinarima.
2. Plaćanje kreditnim karticama iz inostranstva je lakše jer se automatski radi konverzija valute (EUR, $) u dinare. Tačno je da se tu gubi malo na tome ali nema prebacivanja deviza i bilo kakvih peripetija na tu temu.
3. Sav novac koji se uplati ide na dinarski račun a firma/ustanova koja radi ovo što mi ovde pokušavamo da podržimo može da koristi isti sa tog računa.

Po meni je ovo najlakše (bar mi tako izgleda) jer se sve radi sa dinarima i nema potrebe za bilo kakvim izjavama, ugovorima, IBAN-ovima i SWIFT kodovima. Sve je obična trgovina i ne vidim neku veću prepreku u celoj priči.

Nadam se da papiri i dokumentacija koju banka pošalje neće biti previše komplikovana za realizaciju ove ideje i da nema još neke zakonske gluposti koja bi ovo mogla da koči.

Javiću šta su bankari odgovorili kad/ako se jave.

Unfuckable Unfuckable 10:21 08.01.2010

Re: Još malo rovarenja...

svaka čas' Hari
niccolo niccolo 11:31 08.01.2010

Re: Posle dužeg rovarenja

по прописима НБС мора бити праћена одговарајућом документацијом

Jeste, ovo se baš lepo slaže sa Ninim pitanjem gore oko poreza i ugovora o poklonu (donaciji). Ugovorno gledano ugovor o poklonu uopšte ne mora da bude u pismenoj formi, usmena je sasvim dovoljna. Međutim onda ti se nakači NBS i PU kod kojih sve mora da bude pismeno. To je onaj sindrom da naša država jednostavno nema poveranja u svoje građane, a koji se recimo manifestuje kad ti ne priznaju izvod iz matične knjige rođanih stariji od 6 meseci.

Donekle bi to moglo da se shvati kad je u pitanju plaćanje prema inostranstvu pošto Srbija mnogo više uvozi nego što izvozi pa se to tom osnovu odliva mnogo deviza. Međutim uopšte nema razloga da tako bude kada su u pitanju transferi iz inostranstva u zemlju (to je valjda kao nešto pozitivno, kinta ulazi u zemlju, sreća, sreća, radost). Za njih bi bilo sasvim dovoljno proveravati one transfere koji podležu proveravanju u skladu sa propisima o sprečavanju pranja novca.

Slično je sa poreskom upravom. Iako logika kaže da bi trebalo da bude više nego dovoljno da staviš na svoj sajt "poziv" ljudima da uplaćuju u humanitarne svrhe i da oni prilikom uplata kao svrhu navedu humanitarna pomoć ili tako nešto i da to bude dovoljno, bez potrebe za kakvim ugovorima potpisanim od strane "obe strane". Međutim, bojim se, kada bi se tako i radlo, da bi manji trud iziskivao porođaj, nego da većini PU inspektora objasniš da je sve uredno i da se ne krši zakon ili izbegava plaćanje poreza.

Recimo šta ne znam, da li domaće firme mogu da imaju devizni račun u banci u inostranstvu.

Mogu ali pod vrlo restriktivnim uslovima, pratkično su svi vezani za to da im račun napolju treba jer napolju posluju a ne mogu drugačije da plaćaju/primaju novac...doduše mogu i za prijem donacija iz inostranstva ali iz kopiju famoznog ugovora o donaciji i dokaza da je uslov za dobijanje donacije otvaranje računa u inostranstvu...

moraju svojerucno da se potpisu krvlju - za svakih $100 ponaosob - ili moze, o ima li boga?, kliknaslik

Kao što rekoh, logika kaže da može i kliknaslik...ali ako onim domaćima naleti neka dileja iz državne administracije...
dirtyharry dirtyharry 12:13 08.01.2010

Re: Posle dužeg rovarenja

nicollo
Jeste, ovo se baš lepo slaže sa Ninim pitanjem gore oko poreza i ugovora o poklonu (donaciji).


Ljudi nije da zakeram ali ono što sam ja zamislio je da NEMA DONACIJE. Nego je sve to čista trgovina, vrlo prosto. Ja iz dijaspore odem na sajt i hoću da kupim 5 obroka, prosto:

1 obrok ................. 100din + PDV
5 obroka ................. 500din + PDV
10 obroka ................. 1000din + PDV

Izaberem šta ću da kupim i strpam u shopping bag na izlazu pre nego što uradim checkout sadržaja koji sam pazario, mogu da izaberem i da kažem recimo isporučite mi ove obroke u Kosovsku Mitrovicu (ili bilo gde, gde treba) to niko ne može da mi zabrani. Obična prodaja, ništa komplikovano. Kupuju se obroci (ili šta god treba), državi se plaća PDV, svako dobije svoje i kraj.

nicollo
Kao što rekoh, logika kaže da može i kliknaslik...ali ako onim domaćima naleti neka dileja iz državne administracije...


Kod obične trgovine, nema šta da se izmišlja topla voda. Sve je straightforward tako da nema šta da se mrsi, mislim da je ova ideja prilično realna za realizaciju. Još ako B92 stane iza ovoga mislim da ima velike šanse da uspe.

niccolo niccolo 14:42 08.01.2010

Re: Posle dužeg rovarenja

Ljudi nije da zakeram ali ono što sam ja zamislio je da NEMA DONACIJE. Nego je sve to čista trgovina, vrlo prosto

Ali tu ti je onda veći porez - 2,5% prema 8%...
Kod obične trgovine, nema šta da se izmišlja topla voda. Sve je straightforward tako da nema šta da se mrsi, mislim da je ova ideja prilično realna za realizaciju.

Da je ova oblast kod nas primereno regulisana ne bi ni kod donacije bilo mršenja. Znači nije poenta samo skupiti xy novca, već u isto vreme i ukazati na problem neadekvatne regulacije kad su u pitanju humanitarne org. kako bi se i to rešilo da bi u budućnosti moglo lakše da se prikuplja novac u ovakve svrhe...
dirtyharry dirtyharry 15:19 08.01.2010

Re: Posle dužeg rovarenja

niccolo
Ali tu ti je onda veći porez - 2,5% prema 8%...

Slažem se, ali dok mi čekamo da država uradi nešto ko zna koliko će još kuhinja da se zatvori. Ja sam pre za to da uradimo nešto šta bilo makar bilo privremeno ali da ima nekog efekta a dok država nekako ispegla sve ovo proći će neko vreme sigurno. Ja sam već u jednom postu napisao da me to nervira da država uzima od para koje bih ja dao nekome za hranu, ali ako ih ne dam ne dobija ni država ništa ali ni ti ljudi kojima je potrebna pomoć.

niccolo
ukazati na problem neadekvatne regulacije kad su u pitanju humanitarne org. kako bi se i to rešilo da bi u budućnosti moglo lakše da se prikuplja novac u ovakve svrhe...

Sa ovim se slažem, ali mislim da za to treba neko upućeniji da nas uputi na čija vrata treba da se kuca. Kakvi su naši političari, odgovornost samo ima da se prebacuje sa jednih na druge. Problema smo svi svesni ali na čija vrata ih adresirati a da to ima nekog efekta ?

niccolo
Znači nije poenta samo skupiti xy novca

Sa ovim se ne slažem. Ipak mislim da jeste poenta naći načina da se sakupi nešto novca kako bi te kuhinje nastavile sa radom i kako bi dobile neka sredstva od nas koji možemo da ih izdvojimo pre nego oni iz Srbije. Ako se neka zatvori, otvaranje će ići mnogo teže nego nastavak rada u kontinuitetu.
ninasimone ninasimone 20:15 08.01.2010

Re: Posle dužeg rovarenja

dirtyharry

Kod obične trgovine, nema šta da se izmišlja topla voda. Sve je straightforward tako da nema šta da se mrsi, mislim da je ova ideja prilično realna za realizaciju. Još ako B92 stane iza ovoga mislim da ima velike šanse da uspe.

Sigruna sam da se znacenje reci straightforward menja prelaskom granice, ali necu vise da kukam, majke mi.... Elem, onda se vracamo na prvobitnu ideju da B92 + 2checkout (ili neka slicna firma ako sami ne mogu da dobiju merchant acc preko intese) prodaje neki downloadable file (umjetnici ajmo). 8% pdv + bar 5% 2co + drzava ce opet da uzme 2.5% kad B92 bude donirao te pare + bank fee na depozite + ......pa racunaj 25%-30% da ode na overhead.

edit: pitam se koji procenat ode kod slanja sms poruka? Koliko ode operaterima?
edit, edit: downloadable file jer je se time transakcija zavrsi jer za kupovinu rucka uvek mogu da kazu "roba nije isporucena".
Alava Alava 01:39 08.01.2010

Anfače

samo da pozdravim - i tebe kao domaćina, i akciju.

Mi u Pančevu - uključeni. Tol'ko.


Unfuckable Unfuckable 06:38 08.01.2010

Re: Mlada

Pozdrav Pančevu i - hvala
dragoljub92 dragoljub92 16:04 08.01.2010

ne moš ništa

sad kad pšrođe novi zakon o skupštini sa sve pemzionisanjem onih xxx što jedu leba preko pogače na naš račum ,srbija ima da dokaže da je orvelova životinjska farma najzad otelotvorena u vidu srbije.dokazali smo da je orvel bio u pravu.
svi će završimo kao boxer u tutkalo
Gordan Paunović Gordan Paunović 20:04 08.01.2010

Hrana za sve

Dobar dan,

Nakon svih ovih komentara, prosto ne znam odakle da pocnem. Retko kada se desava da postoje razliciti uglovi gledanja pri cemu su gotovo svi ispravni - to bi valjda trebalo da govori o kompleksnosti pitanja koja su ovde otvorena a koja su vrlo daleko od naivnih ili nebitnih. Pokusacu da za pocetak pomenem najvaznije stvari barem iz perspektive B92, odnosno tima koji vodi ovu akciju.

U nekakvom najsirem smislu ova akcija ne bi trebalo strateski da se razlikuje od dosadasnjih akcija B92 koje se uvek vode po slicnom principu. Odabere se tema koja teska, gde ni drzava ni civilni sektor ne postizu zadovoljavajuce rezultate i gde ocigledno postoji potreba za reakcijom u svakom pogledu u kome jedan odgovoran medij moze da pomogne: da izvestava, da animira javnost, ali i da ponudi neke nove operativne mehanizme koje vremenom moze preuzeti drzava i nastaviti dalje. Uz rad na dizanju i sirenju svesti, kontaktira se i bizis sektor, barem njegov napredniji deo koji shvata znacaj ulaganja u zajednicu i koji zeli da deo profita usmeri u drustvena davanja. Sredstva prikupljena od kompanija na taj nacin, B92 (tacnije Fond B92 kao neprofitno krilo) ulaze u pazljivo odabrane i transparente projekte vezane za odabranu temu. Po ovom principu realizovani su projekti vezani za porodicno nasilje (3 sklonista do sada, sa jos 2 u planu u 2010), borbu protiv raka (mobilni i fiksi mamografi) a po istom modelu zapoceta je i ova akcija. Dokle je stigla i kakvi su dosadasnji rezultati, mozete videti - ako vec niste - na stranici na B92 sajtu posvecenoj ovoj akciji.

Ovi rezultati deluju impresivno ali to je samo pocetak cele price i jedno lice medalje. Ono gde smo sasvim jasno nezadovoljni u dosadasnjem toku akcije je odnos drzave. Sve sto ste pomenuli u dosadasnjem toku diskusije a tice se odnosa drzave - prema siromasnima/gladnima ali prema kompanijama privrzenim filantropskim vrednostima i drustveno odgovornom ponasanju - apsolutno mozemo i sami da potvrdimo iz svog iskustva. 2009. je po mnogo cemu promasena godina kada je u pitanju delovanje drzave prema drustveno odgovornim kompanijama. Umesto da se godina teske krize iskoristi tako sto ce se zakonskim olaksicama kompanije stimulisati da se kompanije aktivnije ukljuce na CSR polju - ne samo vezano za akciju protiv gladi nego uopste - i na taj nacin pomognu socijalni sektor unutar drzavnog sistema koji ocigledno ne moze sam da izadje na kraj sa svim izazovima, dodatna fiskalna i ostala opterecenja proizvela su da i polje korporativne filantropije zahvati kriza jer kompanije jednostavno spasavaju zivu glavu i nemaju prostora da ulazu u CSR.

Vas aktivizam je fenomenalan - kao i uvek kada su citaoci/gledaoci/slusaoci B92 u pitanju i ako postoji nesto sto u celom ovom moru paradoksa daje nekakav smisao - pored onih kojima je pomoc primarno potrebna - to je saznanje da uvek mozemo da se oslonimo na vas. Sa druge strane, ne mogu da krijem da cilj ove akcije NIJE da se kroz individualne donacije pojedinaca resava problem - to je jedan od frontova na kome delujemo ali se ni izbliza ne moze smatrati najbitnijim jer prosto ne priblizava resenje problema sistemskom okviru sto nam je primarni cilj.

Zelimo da ovom akcijom pre svega uticemo na ono sto smatramo izuzetno vaznim na dugacke staze:

- Na promenu odnosa prema gladnim i siromasnim ljudima u Srbiji - pre svega kroz priznanje i prihvatanje cinjenice da oni postoje, da su medju nama i da zive zajedno sa nama a zatim i preduzimanju adekvatnih mera na resavanju njihovog problema. Da je rast broja gladnih proizvod tekuce krize ali da su oni postojali i pre nje. Da su mere države nedovoljne i neadektvatne. Najvisi politicari Srbije odbijaju to da prihvate i skepticni su prema ciframa koje koristimo u akciji - iako smo te cifre preuzeli iz drzavnih izvestaja - uz argumentaciju da broj siromasnih nije jednak broju gladnih. Niko nas ne moze ubediti da na celu ove akcije ne treba da stoji Predsednik drzave, upravo zato što je tema tako teška i zato što zahteva mobilizaciju svih.

- Na promenu odnosa siromasnih prema svom problemu - glad je velika sramota u Srbiji i oni krijuci se od komsija i sugradjana ulaze u narodne kuhinje i mesta gde primaju pomoc. Njima treba vratiti dostojanstvo i ljudski ponos, glad nije njihov izbor vec posledica stanja u drzavi/drustvu u kome zive, i njihovo je osnovno ljudsko pravo da dobiju pomoc. Zbog toga o gladi pricamo javno i zelimo da se o tome prica kao i svakoj drugoj ozbiljnoj temi koja nije tako stigmatizovana kao glad.

- Na promenu odnosa prema hrani u Srbiji, viskovima proizvedene hrane koja zavrsava na otpadima, uzgajenog voca i povrca koje ostane neubrano, hrani koja ostaje neprodana i sa isteklim rokom trajanja biva unistena. Imamo dovoljno saznanja o tome da bi promena svesti na ovom polju znatno olaksala postojecu situaciju i zato pokusavamo da apelujemo na kompanije koje se bave proizvodnjom da se ukljuce u ovu pricu, ne samo da bi dale jednokratnu donaciju vec da u svoje biznis planove ukljuce i nesto sto bi podrazumevalo interakciju sa socijalno ugrozenim slojem, kroz trajniju podrsku organizacijama koje se bave gladnima i siromasnima (Banka hrane, Crveni krst, narodne kuhinje).

U senci svega ovoga, dolazimo do raznih individualnih resenja kakvih ima na pretek - od pomenutih SMS donacija do toga da svako ko zeli, u svom okruzenju moze naci nekoga, porodicu, pojedinca, dete, kome je potrebna pomoc i odabrati najbolji i najefikasniji nacin da to ucini. Sva ona su dobrodosla kao cin licne akcije ali ona ne smeju i ne mogu odmeniti sistemska resenja kao i rezultate promisljenog partnerstva izmedju privatnog i javnog sektora.

Potegnuta su prakticna pitanja koja se ticu slanja donacija iz inostranstva. Ona su nazalost skopcana sa finansijskim sistemom ove zemlje koji je izuzetno restriktivan i ovo nije prvi put da se B92 saplice na slicnom koraku (isti problem je svojevremeno imao i B92 shop pre nego sto je ukinuo prodaju u inostranstvo) pa o njemu uopste nismo ni razmisljali kada smo gradili sistem po kome funkcionise akcija, niti su u dosadasnjim CSR akcijama B92 dijaspora odnosno donacije iz inostranstva imale bitnu ulogu. Pokusacemo da to ispravimo sto pre mozemo.

Mi cemo u ponedeljak imati vazne informacije vezane za sistem Bance Intese kao i misljenje finansijskih eksperata i advokata da li se kroz postojeca zakonska resenja moze raditi sa individualnim donatorima iz inostranstva i kako. Sve sto je izneto do sada, vezano za bespotrebno komplikovanu papirologiju, pokrice svake donacije bez obzira na visinu ugovorom o donaciji, skandaloznom i skarednom ubiranju prihoda od PDV-a od strane drzave u humanitarnim akcijama - sve to je tacno i uzasno nas opterecuje, operativno, moralno, kako god - ali nista od toga nije razlog da se ne ide dalje.

Kao sto znate, Srbija usporeno funkcionise u prvim januarskim danima, od ponedeljka ce neka stucanja u nasem sistemu biti utegnuta, Sandrino odsustvo na info telefonu biti amortizovano (ako vec i nije), bice unete dodatne informacije vezane za poznate nacine placanja.

Za sva ostala pitanja na koje mogu da odgovorim u okvirima mojih saznanja i kompetencija, stojim na raspolaganju.

Hvala vam jos jednom za sve ovo, za inicijativu, strast i zelju da budete bolji od drzave u kojoj zivite (ako zivite ovde).

Srecni praznici i sve najbolje u 2010!

Gordan Paunovic
vishnja92 vishnja92 21:40 08.01.2010

Re: Hrana za sve

hvala.
margos margos 22:29 08.01.2010

Re: Hrana za sve

vishnja92
hvala.

Osim pojedinačnih donacija putem sms-a i ličnih davanja - među blogerima su ljudi koji verovatno i kroz svoje firme mogu da se uključe u sistemska rešenja.

Ipak - verujem da veliki benefit butem bloga (kao i uostalom putem poruka sa tv ekrana) se može ostvariti u onom prvom delu: 'podizanje svesti'. Nimalo zanimarljiv deo

Hvala vam što ste nam se lično obratili, i verujem da bi za nas dodatni stimulans bio da saznamo da li smo podigli neki talas (i koliki) ovom akcijom - ne bismo li imali i neki merljivi reper, koji ćemo u drugom talasu prevazići...
Hvala. :)
Unfuckable Unfuckable 23:39 08.01.2010

Re: Komunicirajmo ; )

Kao prvo - hvala na javljanju Gordane.
Blogeri su čudna sorta, komentatori naročito - i vole kada dobiju odgovor. Naročito ovako konkretan i ozbiljan.
Delim tvoje (ovde smo svi na "ti" ) mišljenje da je reakcija na celu ovu priču, što se ove naše, ne baš tako male a šarene svakako, B92 zajednice tiče - sjajna.
Dobre su i vesti da će se u ponedeljak krenuti agilnije prema administrativno - tehničkim preprekama koje zaista umeju frustrirati, jer kao što Lik reče ...The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men.
Ono što bih želeo sada odmah da predložim kao ideju koja bi mogla unaprediti celu priču u smislu komunikacije (a komunikacija je jako bitna) je da se deo sajta koji se odnosi na ovaj projekat učini interaktivnijim i dostupnijim svima.
Dakle,
- stalni baner na naslovnoj sajta (mislim da već postoji) - ali bolje pozicioniran,
- da bude takodže postavljen i na "info", na "biz" (tamo dolaze biznismeni, ne?)....
- i mogućnost da na tom delu sajta koji se bavi projektom "Hrana za Sve" ljudi ostave svoje predloge ili postavljaju pitanja, jasno je posle mnogo komentara ovde da je to neophodno i neodložno, a relativno je lako izvodljivo.
Ovde će se i dalje pojavljivati blogovi koji će pratiti dešavanja oko cele priče, ali mislim da treba omogućiti komunikaciju i na samom sajtu, ima dosta ljudi koji će kliknuti baner a ne dolaze na blog
- Osim toga, ne vidim razloga da podaci o broju računa, telefonu za informacije pa i neka mejl adresa tipa "hranazasve et nešto..." ne budu istaknuti u prvi plan i da se bolje vide.
- Tu će verovatno biti uključena i ta mogućnost na kojoj će se raditi od ponedeljka - da se donira (ne više pomoću trikova) i iz inostranstva, što bi kompletiralo postavku.

Znam da su praznici, pa neću da kritikujem ali - bliptv sa svojim Ševrolet reklamama ispred klipa o gladi je bulšit, iskreno.
Tvoj odgovor je dragocen iz još jednog prostog razloga :
vidi se da Neko zaista misli ozbiljno da se pozabavi ovim stvarima, što rezultati već kazuju.
I mislim da je baš to poverenje, stečeno kroz prethodne uspešne akcije B92, bilo okidač za ovakvu bezrezervnu podršku blogera.
A kao što već rekoh, blogeri su čudna bratija i vole da vide - odgovore.
I znam da jedva čekaju da vide odgovor i neke Druge Strane, isto tako spominjane mnogo puta u ovoj priči, strane koja bi trebalo da postane veći deo rešenja i najzad da ukapira / odluči da smo svi - ista strana, a da su glad, beda i siromaštvo - druga strana koja zaista jeste problem.
Jer - suočavanje s problemom predstavlja polovinu rešenja.

...mogao bih ja još dugo ovako, ali....
Sve najbolje u 2010, budimo u kontaktu i dalje
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:02 09.01.2010

Re: Komunicirajmo ; )

Znam da su praznici, pa neću da kritikujem ali - bliptv sa svojim Ševrolet reklamama ispred klipa o gladi je bulšit, iskreno.

Treba ih sve (bez reklama, naravno) prebaciti na YouTube (iako sam ja pod fatvom) s obzirom da je kanal b92 na istom ponovo prošljakao.
ninasimone ninasimone 00:19 09.01.2010

Re: Komunicirajmo ; )

Unfuckable

I znam da jedva čekaju da vide odgovor i neke Druge Strane, isto tako spominjane mnogo puta u ovoj priči, strane koja bi trebalo da postane veći deo rešenja i najzad da ukapira / odluči da smo svi - ista strana, a da su glad, beda i siromaštvo - druga strana koja zaista jeste problem.
Jer - suočavanje s problemom predstavlja polovinu rešenja.

Da docekamo dan kad ce Druga Strana shvatiti da ce biti manje gladi i bede ako pusti ljude da se povezuju sa svetom lako i brzo, da mogu nesmetano da rade i zaradjuju (i placaju porez) a potom poklanjaju ako treba.
Sve najbolje.
Unfuckable Unfuckable 00:31 09.01.2010

Re: malašala u ponotj


(dobio je već 8 preporuka, razmišljam da ga banujem )

Ok, čekamo ponedeljak i neke vesti sa tog, nadam se produktivnog, brejnstorminga
bauer. bauer. 03:10 09.01.2010

Re: Komunicirajmo ; )

Kao prvo - hvala na javljanju Gordane.
Blogeri su čudna sorta, komentatori naročito - i vole kada dobiju odgovor. Naročito ovako konkretan i ozbiljan.

I ja kažem, i da dodam, dvosmerna komunikacija između nas i uredništva kuće je ono na šta sam uvek nailazio i što se za mene već podrazumeva. I to se i danas pokazalo. Uz malo dobre volje i sreće, od ovoga bi moglo nešto i da ispadne. Pozdrav, Gordane i naravno, pozdrav TU :))

...The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men.

...pa 'de si ovo našao baš večeras, kad smo se dogovorili da ne trolujemo... moj omiljeni movie line
dirtyharry dirtyharry 08:46 09.01.2010

Re: malašala u ponotj

Gordane, hvala ti na svemu što radiš i činiš da Srbija postane bolja nego što jeste i da ljudi kojima je potrebna pomoć dobiju istu na vreme.


Unfuckable
Ok, čekamo ponedeljak i neke vesti sa tog, nadam se produktivnog, brejnstorminga

Da, ja se nadam da će biti nešto od toga. Ipak je drugačije kada neko ko je stvarno u celoj priči popriča sa dotičnima nego kada Pera pisar iz administrativnog odeljenja pokušava nešto remote da pogura. Bilo bi dobro kada bi neka konkretna ideja izašla na videlo i problem koji postoji kod inostranih donacija postao prošlost.

irenaema irenaema 00:43 09.01.2010

respect za akciju

poslala sms više puta
Unfuckable Unfuckable 00:46 09.01.2010

Re: respect za akciju

hvala irenaema
budi blizu, dešavaće se ovde još...
trener92 trener92 02:29 09.01.2010

Re: respect za akciju

Unfuckable
hvala irenaema
budi blizu, dešavaće se ovde još...

Ako i mojih par stotina može da pomogne ( bez čitanja, )
Pročitaću sutra(danas) , i linkove što si postavio , samo da se javim i da te pozdravim
( seti se prijatelja kad odeš u političare , mislim zašto samo onaj Spi da ima vezu u vrhu vlasti -kod Krla -prim .tre.)
p.s. a ja uporno otvaram onaj update, i ništa se ne dešava, tek sad vidim komentar,.
Unfuckable Unfuckable 02:35 09.01.2010

Re: respect za akciju

update je otišao k vragu jer nešto ne funkcionira : verovatno to što mi je još od Bebinog bloga narihtan profil na 1000 komenta, mada ni linkovanje nije radilo u editoru pa sam se smorio sa IE (blammmm)
Ali, Coach, hvala (bez ruku!)
(Spiridona the stipsu, pozdravi)
Spiridon Spiridon 11:51 09.01.2010

Re: respect za akciju

Unfuckable
update je otišao k vragu jer nešto ne funkcionira : verovatno to što mi je još od Bebinog bloga narihtan profil na 1000 komenta, mada ni linkovanje nije radilo u editoru pa sam se smorio sa IE (blammmm)
Ali, Coach, hvala (bez ruku!)
(Spiridona the stipsu, pozdravi)


ajde javi se ovih dana, imam nesto vazno da ti pricam
trener92 trener92 11:57 09.01.2010

Re: respect za akciju

Spiridon


Dobo je da nisam napisao komentar na ono
(Spiridona the stipsu, pozdravi


Pozdravljam Čoveka!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:32 09.01.2010

Re: respect za akciju

update je otišao k vragu jer nešto ne funkcionira : verovatno to što mi je još od Bebinog bloga narihtan profil na 1000 komenta, mada ni linkovanje nije radilo u editoru pa sam se smorio sa IE (blammmm)

samo da pitam da li je pocelo trolovanje ili ne?
Unfuckable Unfuckable 15:36 09.01.2010

Re: respect za disciplinovane blogere

nije, jbg
Bilo bi lepo da saznamo šta je izboksovano na tim sastancima koji kreću od ponedeljka, verujem da ćemo dobiti info.
Ovo je osoben blog, lično, iz mnogo razloga : prvi put me je prodala Opera (i još to radi, bedak) tako da mi nije davala linkovanje iz editora teksta (a, kao za inat - linkova sijaset, skroz netipično za mene) pa sam sve morao da postavljam preko IE (bolje da ne opisujem tu Golgotu, lakše bih se snašao u Corelu)
Osim toga, tema je takva, a i komentari su veoma tome doprineli, da mi nije uopšte pala na pamet uobičajena rutina koja podrazumeva sluške & muziku.
Jednostavno : ne ide uz temu, jbg
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:25 10.01.2010

Re: respect za disciplinovane blogere

IE
Opera

hani, cak sam i ja, koja sam na Mac-u, presla na Chrome. ne rade mi sve opcije kako treba uvek jer imam beta verziju za Mac, ali za tvoj PC je sve vec razradjeno odavno. izgleda minimalisticki, najbrzi browser ikad! i dzabe je. opera je meni kul je ne volim bit torrent programcice, to opera radi fenomenalno u okviru browsera, ali za sve ostalo - CHROME. veruj mi.

(to sam ja, Beba, nije maksa, bilivmi. ja, beba sa statusom u boji )
niccolo niccolo 21:27 10.01.2010

Re: respect za disciplinovane blogere

hani, cak sam i ja, koja sam na Mac-u, presla na Chrome

Stvarno?


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:55 10.01.2010

Re: respect za disciplinovane blogere

Stvarno?

e pa onda ti je jasno dokle je doslo

elem, Chrome web browser, ali ne i operativni sistem. postoji samo jedan, savrsen, jel tako nik
niccolo niccolo 09:50 11.01.2010

Re: respect za disciplinovane blogere

postoji samo jedan, savrsen, jel tako nik

Vlasta92 Vlasta92 10:03 11.01.2010

Trol

Spiridone, ako me budeš ogovarao, razbiću te.
Unfuckable Unfuckable 10:53 11.01.2010

Re: Trol


jel čita neko šta piše gore?
Nema bre trolovanja, čekamo info iz B92, aman!
dragoljub92 dragoljub92 15:04 11.01.2010

Re: respect za disciplinovane blogere

BebaOdLonchara
IE
Opera

hani, cak sam i ja, koja sam na Mac-u, presla na Chrome. ne rade mi sve opcije kako treba uvek jer imam beta verziju za Mac, ali za tvoj PC je sve vec razradjeno odavno. izgleda minimalisticki, najbrzi browser ikad! i dzabe je. opera je meni kul je ne volim bit torrent programcice, to opera radi fenomenalno u okviru browsera, ali za sve ostalo - CHROME. veruj mi.

(to sam ja, Beba, nije maksa, bilivmi. ja, beba sa statusom u boji )

ima samo jednu veliku manu ne mož da se addonuje sa greasmonkeya pa nema maksine ćarolije,inače je sve ostalo odlično naravno kad je open source&free zakon tebra&strose
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:16 11.01.2010

Re: respect za disciplinovane blogere

greasmonkeya pa nema maksine ćarolije

ja nemam maksinu caroliju...
Gordan Paunović Gordan Paunović 17:11 11.01.2010

Novosti

Novosti su da jos nema novosti.

Nas slucaj je od jutros u rukama Bance Intese koja treba da osmisli adekvatan mehanizam za online placanje i da nam ga dostavi na implementaciju.

Jos uvek nemamo nista sto bi mogli da podelimo sa vama, kao ni informaciju da li je to uopste moguce. Dosta proceduralnih zavrzlama od kojih su neke pomenute u komentarima.

Cim budem imao bilo sta konkretno, bicete obavesteni.

Izvinite na sazetosti.

Pozdrav Gordan
margos margos 17:26 11.01.2010

Re: Novosti

Nas slucaj je od jutros u rukama Bance Intese koja treba da osmisli adekvatan mehanizam za online placanje i da nam ga dostavi na implementaciju.

Ok ok... treba im dosađivati - jer ako nađu put i način - biće to zgodno ne samo za ovu akciju, već i za druge sličnog humanitarnog karaktera.

Hvala. :)
vishnja92 vishnja92 18:18 11.01.2010

Re: Novosti

tako je, samo im se vi popnite na glavu (ako treba, mozemo i mi da pripomognemo)

jos jedna molba: mozemo li da dobijemo potvrdu ove informacije:
Račun na koji se može uplatiti novac je 205-333-59 svrha uplate: Donacija za humanitarnu akciju "HRANA ZA SVE" primalac: Fond B92

?
(ne sumnjam u Unfov sluh ali znam koliko telefonske informacije mogu biti nepouzdane ili nepotpune)

hvala unapred i svako dobro
Milan Novković Milan Novković 18:51 11.01.2010

Re: Novosti

Nas slucaj je od jutros u rukama Bance Intese koja treba da osmisli adekvatan mehanizam za online placanje i da nam ga dostavi na implementaciju

Gordane,

To bi bi bio neki cool short term plan. Teško da može da se implementira za dan-dva.

Za sada, i to je gotovo sigurno rutina koja kratko traje za Intesu, možda i dok beneficiary čeka, mogu da otvore USD, EUR i GBP račune i da nam daju podatke.

Ja pitao našu, firminu šeficu u Bgd i ona kaže da je kod Societe i Hypo banaka trivijalno, na najobičniji zahtev, pa mora da je tako i kod Intese.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:55 11.01.2010

Re: Novosti

Novosti su da jos nema novosti.

Cim budem imao bilo sta konkretno, bicete obavesteni.

pa ja ne znam zasto onda ne mozemo da trolujemo dok cekamo novosti?
mirelarado mirelarado 20:02 11.01.2010

Re: Novosti

vishnja92
tako je, samo im se vi popnite na glavu (ako treba, mozemo i mi da pripomognemo)


Ту смо да истерамо ствар, да се добра воља људи искористи како би акција била што успешнија.
vishnja92 vishnja92 20:21 11.01.2010

Re: Novosti

BebadLonchara

pa ja ne znam...

troluj na mom fb profilu, ovde smo drustvenoodgovorni

beznadezna
Unfuckable Unfuckable 20:29 11.01.2010

Re: Novosti

Ту смо да истерамо ствар, да се добра воља људи искористи како би акција била што успешнија.

Tačno tako.
Ok, ja sada malo pretrčavam sajt B92 :
vidim da je na Biz/ vesti, Biz/saveti, Biz/kursna lista stavljen baner
na b92.net/info takođe
dakle :

na delu sajta "Hrana za sve", na žalost, ne vidim nikakve promene u smislu dopunskih podataka, ali pretpostavljam da je i to u postupku
Bićemo u kontaktu za sve apdejte i novosti.

ps : nema bre trolovanja...n e m a !
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:32 11.01.2010

Re: Novosti

ps : nema bre trolovanja...n e m a !

dobro ajd' kad si zapeo
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:53 11.01.2010

Re: Novosti

ps : nema bre trolovanja...n e m a !

dobro, bre...

edit: jbt, koji si autoritet, unf. rekao si "n e m a trolovanja", i sve je zamrlo. stalo. smrzlo se. a svi na gotovs...cekaju...informaciju...
Gordan Paunović Gordan Paunović 14:09 12.01.2010

Bankovni racuni / Hrana za sve

Ovako.

Dok se Banca Intesa ne oglasi sa predlogom za resenje koje bi ukljucilo mogucnost online donacija, molim vas da koristite sledece racune za donacije. Podrazumeva se da morate otici u banku, nazalost.

Donacije iz Srbije
Primalac: Fond B92, Jevrejska 16, 11000 Beograd
Broj racuna: 205-333-59 Komercijalna banka A.D.- Beograd
Svrha uplate: Hrana za sve (B92)

Donacije iz inostranstva
Vlasnik računa/Account holder: Fond B92, Jevrejska 16, Beograd 11000 , Serbia
Banka/Bank: Erste Bank
Broj racuna/Account details: 5401990-17539744
Svrha uplate/Payment details: Hrana za sve (B92) / Food For All (B92)

Devizni racun je registrovan u evrima ali mozete uplacivati u bilo kojoj valuti - to nije od znacaja za onoga ko uplacuje.

Ovi podaci sada idu i na sajt.

U slucaju uplate, vrlo cemo ceniti da nas o tome obavestite na hranazasve @ b92.net (bez razmaka).

Hvala na strpljenju.

Pozdrav Gordan
dirtyharry dirtyharry 14:56 12.01.2010

Re: Bankovni racuni / Hrana za sve

Gordan Paunović
Podrazumeva se da morate otici u banku, nazalost.

Pa dobro i ovo je bar nešto za početak.

Gordan Paunović
Hvala na strpljenju

Hvala tebi na svemu što činiš za te ljude kojima je pomoć potrebna.
niccolo niccolo 16:00 12.01.2010

Re: Bankovni racuni / Hrana za sve

Banka/Bank: Erste Bank
Broj racuna/Account details: 5401990-17539744

A IBAN, SWIFT, zar im neće i to trebati prilikom uplate?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:02 12.01.2010

Re: Bankovni racuni / Hrana za sve

mislim da je potrebno dodati i onaj broj koji je nepohodan za uplate iz inostranstva. znam da ga meni uvek traze.

EDIT:
A IBAN, SWIFT, zar im neće i to trebati prilikom uplate?

na to sam mislila.
Milan Novković Milan Novković 16:04 12.01.2010

Re: Bankovni racuni / Hrana za sve

Donacije iz inostranstva

Ne znam za ostale ali za uplate iz UK:

1. Moramo da znamo IBAN (International Bank Account Number) - Oni koji znaju mogu da ga naprave iz ovog gore broja računa (Vučkoooooo). Nama u UK je obavezan za plaćanje u Evropi.

2. SWIFT code Erste Banke u Beogradu - oni to znaju i iskusan službenik bi vam to odmah dao. Nama je i ovo obaveno za plaćanje po Evropi.

3. Mi skoro uvek imamo i neku intermediary banku kad plaćamo Bgd ogranak preko Societe i Hypo. ne znam šta to tačno znači, ali su mi tako dojavili i uredno popunjavam :) Obično je to neka banka u inostranstvu (UK, Austrija, Nemačka, Italija,...) sa SWIFT codom.
dirtyharry dirtyharry 16:10 12.01.2010

Re: Bankovni racuni / Hrana za sve

Ma ja ću lepo poslati mojima kući pa će oni to da uplate na dinarski račun u komercijalnoj i toliko. Jeste da moram i ja i oni da se cimaju oko toga ali opet sa druge strane, nije to neko maltretiranje ako se setiš kome idu pare. U nekoj skorijoj budućnosti će valjda da se sredi nešto oko tog plaćanja.
vishnja92 vishnja92 17:40 12.01.2010

Re: Bankovni racuni / Hrana za sve

banke ti uopste ne daju swift i iban dok eksplicitno ne zatrazis, a ti kao vlasnik racuna ne mozes da ga trazis ako ne znas da ti je potreban i to tako ide u krug.

vec je bilo akcija na blogu gde je to sa iban kodom bilo zapetljano pa su ljudi imali problem sa uplatama iz inostranstva.

(meni licno i ovaj domaci deluje sumnjivo nepotpun, al ajd da ne kvarim)
Milan Novković Milan Novković 19:12 12.01.2010

Re: Bankovni racuni / Hrana za sve

banke ti uopste ne daju swift i iban dok eksplicitno ne zatrazis, a ti kao vlasnik racuna ne mozes da ga trazis ako ne znas da ti je potreban i to tako ide u krug.

Višnja, ja juče pitao, baš zbog ovog bloga, ženu u Bgd i ona kaže da banke daju ove info odmah i bez pogovora.

Na zahtev, naravno, ona kao razlog samo kaže da će dobijati uplate iz inostranstva i niko je ništa posebno ne propituje.

Ok, ovo je za Societe i Hypo, ali ja ne vidim nikakvog razloga zašto bi ovi podaci bili tajni. Mislim da banke SWIFT codove drugih banaka ionako mogu lako da nađu kad im treba, od nas to traže samo zbog efikasnosti, u UK sad obavezno.

I meni je blago sumnjivo da Gordanu to nisu odmah dali, možda službenik nema iskustva sa uplatama iz inostranstva.
topcat topcat 19:20 12.01.2010

Re: Bankovni racuni / Hrana za sve

IBAN/ BIC/ SWIFT banke obično imaju objavljene na svojim sajtovima.

recimo, s Hrvatskog:
Zbog što brže obrade naloga naplate iz inozemstva, inozemnom partneru treba dati upute koje sadrže naziv/ime i prezime korisnika naplate, adresu, IBAN ili broj računa u Erste banci te BIC, koji za Erste banku glasi ESBCHR22.

Na Srpskom ga ne nalazim.
Unfuckable Unfuckable 19:47 12.01.2010

Re: Bankovni racuni / Hrana za sve

Moramo da znamo IBAN (International Bank Account Number)

A IBAN, SWIFT, zar im neće i to trebati prilikom uplate?

vec je bilo akcija na blogu gde je to sa iban kodom bilo zapetljano pa su ljudi imali problem sa uplatama iz inostranstva.

ona kaže da banke daju ove info odmah i bez pogovora.

Ma ja ću lepo poslati mojima kući pa će oni to da uplate na dinarski račun u komercijalnoj i toliko. Jeste da moram i ja i oni da se cimaju oko toga ali opet sa druge strane, nije to neko maltretiranje ako se setiš kome idu pare. U nekoj skorijoj budućnosti će valjda da se sredi nešto oko tog plaćanja.

Zbog što brže obrade naloga naplate iz inozemstva, inozemnom partneru treba dati upute koje sadrže naziv/ime i prezime korisnika naplate, adresu, IBAN ili broj računa


Pa ok, ali onda nismo nigde odmakli : cilj nije da se ljudi cimaju ako može da se ugajguli bolje i kompletnije rešenje.
Ovaj blog je otvoren još par dana i to je to, za ovaj put : ako bi se deo sajta "Hrana za sve" učinio interaktivnim - ljudi bi tamo mogli da iznose ove (i druge) tehničke probleme i predloge i da se o tome blagovremeno razmišlja i reaguje.
A, očigledno je da ima o čemu da se razmišlja.
vishnja92 vishnja92 19:53 12.01.2010

Re: Bankovni racuni / Hrana za sve

Višnja, ja juče pitao, baš zbog ovog bloga, ženu u Bgd i ona kaže da banke daju ove info odmah i bez pogovora.

Na zahtev, naravno, ona kao razlog samo kaže da će dobijati uplate iz inostranstva i niko je ništa posebno ne propituje.

Ok, ovo je za Societe i Hypo, ali ja ne vidim nikakvog razloga zašto bi ovi podaci bili tajni.

ne, uopste nisu tajni, problem je u tome sto nase banke ne smatraju potrebnim da ti saopste da su takvi podaci redovan deo procedure (moje iskustvo sa dve banke). mozes najaviti uplatu iz inostranstva i raspitivati se o njoj, ali tek kad na zahtev uplatioca trazis swift i iban, dobices ih.

kapiras? ako je Gordan trazio broj racuna zbog uplate, oni su mu dali samo broj racuna a nije mu receno da mu treba swift. kao - trebalo bi (iz meni nepoznatog razloga) on to sam da zna i da trazi. budalastine, sve u svemu.

eee, lepi tezgaroski dani...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:01 12.01.2010

Re: Bankovni racuni / Hrana za sve

ma samo se posalje email banci, i dobije se swift ili iban ili sta vec od ta dva...nista komplikovano, ja sam to radila sa intezom. mislim da moze bilo ko od nas to da trazi, tj, onaj ko ima racun u Erste banci. ja nemam...next?
vishnja92 vishnja92 20:06 12.01.2010

Re: Bankovni racuni / Hrana za sve

ma da, to se dobije odmah, problem je sto ti ne isporuce info odmah nego se prave malo blesavi - dok ne krenes da zapitkujes. dobije se za 5 min, a trebalo bi ustvari da im je polepljeno po salterima umesto onih besramnih reklama za kredite.
topcat topcat 20:07 12.01.2010

Re: Bankovni racuni / Hrana za sve

Mora pisati uz broj računa jer je bez njega nemoguće obaviti transakciju.
To nije "povjerljiv" nego obavezan podatak.
vishnja92 vishnja92 20:17 12.01.2010

Re: Bankovni racuni / Hrana za sve

ok, samo sam rekla da to nisu ubacili u redovnu proceduru nego moras da trazis.
a to znaci da treba da znas sta ti je potrebno da bi trazio/la.
a to je potpuno besmislena postavka kad su banke u pitanju. smatram da ne moram da znam nista o njihovom poslovanju dok mi se ne kaze, lihvari nijedni.
Unfuckable Unfuckable 20:20 12.01.2010

Re: Bankovni racuni / Hrana za sve

obavezan podatak.

Izgleda da je u Srbiji malo labavije tumačenje pojma "obavezan", mislim da je to u pitanju
Milan Novković Milan Novković 20:20 12.01.2010

Re: Bankovni racuni / Hrana za sve

mislim da moze bilo ko od nas to da trazi, tj, onaj ko ima racun u Erste banci. ja nemam...

Nemam ni ja ali sam im upravo poslao email sa ovim gore Gordanovim podacima. Pa da vidimo.

Blago komično, već je neko mogao da ode u Societe i otvori novi račun. Tamo je konkurencija u retail bankarstvu sad solidna i trebalo bi insistirati na profesionalnosti.
mirelarado mirelarado 20:59 12.01.2010

Re: Bankovni racuni / Hrana za sve

Нађох овде swift кодове Ерсте банке. Да ли је то све, није ми јасно...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:05 12.01.2010

Re: Bankovni racuni / Hrana za sve

mirelarado
Нађох овде swift кодове Ерсте банке. Да ли је то све, није ми јасно...

to mi lici da je samo za narecene zemlje. mislim da mora za svaku zemlju drugaciji swift...ili gresim? secam se da su meni davno iz friteza* banke poslali nekoliko papira sa puno sadrzaja i brojeva slicnih ovom tvom.
mirelarado mirelarado 21:16 12.01.2010

Re: Bankovni racuni / Hrana za sve

BebaOdLonchara
mirelarado
Нађох овде swift кодове Ерсте банке. Да ли је то све, није ми јасно...

to mi lici da je samo za narecene zemlje. mislim da mora za svaku zemlju drugaciji swift...ili gresim? secam se da su meni davno iz friteza* banke poslali nekoliko papira sa puno sadrzaja i brojeva slicnih ovom tvom.


И мени тако личи. Што каже Милан, баш су непословни.
dirtyharry dirtyharry 21:33 12.01.2010

Re: Bankovni racuni / Hrana za sve

Ajde ovako da elaboriramo, pošto mi se čini da se malo preganjamo oko proste stvari. Pošto su me nekoliko godina u Srbiji plaćali stranci malo sam upućen u problematiku. Svi smo zaključili šta fali. Evo jedan primer instrukcije za slanje novca iz Nemačke u Srbiju preko Intese:


INSTRUCTION FOR CUSTOMER TRANSFERS IN EUR
56: Intermediary:
DEUTDEFF
100935953000
Deutsche Bank ag
Frankfurt am Main
Germany

57: Account With Institution:
DBDBRSBG
Banca Intesa ad Beograd
Milentija Popovića 7b, 11070 Novi Beograd
Republic of Serbia

59: Beneficiary Customer:
IBAN RS3516005302000XXXXXXX
dirtyharry


56. Banka preko koje ide transfer (ne u koju mora da se uplati, recimo ja ako uplatim novac u Minhenu on ide za Frankfurt pa odatle u Srbiju), može da postoji ali ne mora.
57. Banka kojoj se uplaćuje novac u Srbiji. Svaka banka ima svoj SWIFT kod koji je u ovom slučaju: DBDBRSBG.
59. Primalac novca u banci navedenoj u 57. IBAN ili International Bank Account Number je jedinstveni broj računa (treba da bude na svetskom nivou ali to je nebitno) i njega definiše banka shodno svojim pravilima. Recimo prefiks za moj račun u Intesi na IBAN-u je RS3516 tako da se to ne može provaliti tek tako na osnovu samog računa koji sada trenutno imamo.

mirelarado
Нађох овде swift кодове Ерсте банке. Да ли је то све, није ми јасно...

Da Mirela to je to, ja se samo mislim koliko su informacije ažurne, pošto na tim papirima stoji stara web adresa Erste banke sa co.yu domenom a to je menjano pre više meseci. SWIFT kod možemo da vidimo odatle ali IBAN ne, tako da opet imamo polovične informacije ili drugim rečima neko će morati do banke.

topcat topcat 21:44 12.01.2010

Re: Bankovni racuni / Hrana za sve

ok, ok...
ko će 300? (bez smajlija)


p.s. Višnja, ne ljuti se - ono gore nije prigovor nekome od vas, već moje frktanje nosom na banke koje daju nepotpune informacije.
niccolo niccolo 23:38 12.01.2010

Re: Bankovni racuni / Hrana za sve

Recimo prefiks za moj račun u Intesi na IBAN-u je RS35

Svima koji imaju kod BI prefiks je RS35, pa ide sam broj računa...Međutim to nam ne pomaže jer ne znamo koji je prefiks kod Erste Banke...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana