Porodica

besmisleni sajberhejt božića

Srđan Fuchs RSS / 08.01.2010. u 20:13

primetio sam novi modni trend u sajbermikrosvetu devedesdvojke, a to je da se stvorio jedan horić ljudi koji se bogznakako upiru da iskažu svoje gađenje prema božiću.

yea well, njihovo slobodno legitimno demokracko pravo da šire mržnju i ne znam kakvu šatro prefinjenu gadljivost i nezainteresovanost, njihovo pravo jer tok tranzicije u srbiji čudan, okej, crkva zauzima čudnu ulogu, i na kraju krajeva, neko im je istiltovao mozak da tako rade.

nemam mržnju za takvu ljude, naprotiv, imam razumevanje. njihovo ponašanje je u najvećoj meri, ako ne i potpunoj, posledica uloge crkve u društvu poslednjih desetak godina. njihovo dakle foliranje je reakcija na crkveno foliranje. doduše, vidim tu i druge elemente foliranja, foliranje kao takvo, foliranje, tačka.


 

opet, nemam hejt za hejtere božića. njihov moddafackin problem, s tim dok me se taj hejt ne kosi i ne izaziva mi loše raspoloženje, kao i uvek kada se susretnem sa ljudskim besmislenostima, da ne kažem njesrima.

crkva je tu je gde je, u katastrofalnoj situaciji, vođena pogrešnim i fejk ljudima (ko čitat ume nek razume). ovi communist pozeri su takođe tu gde su, pojedini delimično isprani višegodišnjim funkcionerstvom u kojekakvim postkomunističkim političkim radovima.

međutim, božić je božić, miran porodični praznik koji se slavi u srpskim porodicama na miran način otkad je sveta i veka. čak i kad su nam se đedovi odrekli crkve zbog njene sramne uloge u društvu 30-ih prošlog veka, božić i slave su ostali, iako su đedovi bili punih pluća novih ideala...

 whatever, šejmfulan je ovaj današnji hejt unuka. okej nemojte da slavite, ali ostavite na miru ljude koji slave a nisu slepi sledbenici političkoekonomske organizacije srpske pravoslavne crkve. i zato, moja božićna poruka svim slepim hejterima krismasa je: krepajte dečki, vaš hejt će proć, božić nestat neće...

uz pjesmu moddafacka 

 




Komentari (187)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:00 09.01.2010

Re: dodmorimo malo

A kad spada Sv. Nikolaj Srpski (Velimirović)?
Tine i Radojka Tine i Radojka 21:48 09.01.2010

pitaj nekog koto slavi

neki savindan
neki sisoja
neki niko laja
drfaz011 drfaz011 21:52 09.01.2010

Re: dodmorimo malo

JJ Beba
Tine i Radojka
utoce i savindan

i naravno Prepodobni Sisoje Veliki

de si bebo!
sta se radi bebo...
nema te odavno bebo...

svidja ti se (naj)novi b92?
Gospodja Klara Gospodja Klara 23:35 09.01.2010

Re: Hebiga...

... Božić je prošao, oko čega ćemo sad da se svađamo?

Pa oko pravoslavne NG, tj. julijanskog i gregorijanskog kalendara. A kad ulete pristalice Milankovićevog, ima rat da izbije.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:52 09.01.2010

Re: Hebiga...

Milankovićev kalendar ne samo da je najtačniji kalendar do sada urađen, već miri julijance i gregorijance do 2.800. godine, odnosno do tada ne može biti nikakvog razmimoilaženja sa sadašnjim Gregorijanskim kalendarom.
Kazezoze Kazezoze 00:02 10.01.2010

Re: Hebiga...

Gospodja Klara
... Božić je prošao, oko čega ćemo sad da se svađamo?

Pa oko pravoslavne NG, tj. julijanskog i gregorijanskog kalendara. A kad ulete pristalice Milankovićevog, ima rat da izbije.

ja sam odluchio da ovih narednih nekoliko godina verujem jedino kalendaru maja, a posle...valjda nece vishe biti vremena
Gospodja Klara Gospodja Klara 00:07 10.01.2010

Re: Hebiga...

ja sam odluchio da ovih narednih nekoliko godina verujem jedino kalendaru maja, a posle...valjda nece vishe biti vremena

Pazi Kaz da ne nastradaš kolateralno u predstojećem sukobu pomenute tri ekipe.
Gospodja Klara Gospodja Klara 00:11 10.01.2010

Re: Hebiga...

Milankovićev kalendar ne samo da je najtačniji kalendar do sada urađen, već miri julijance i gregorijance do 2.800. godine, odnosno do tada ne može biti nikakvog razmimoilaženja sa sadašnjim Gregorijanskim kalendarom.

Ali mu to nije pomoglo da bude implementiran.
Kazezoze Kazezoze 00:13 10.01.2010

Re: Hebiga...

Gospodja Klara
ja sam odluchio da ovih narednih nekoliko godina verujem jedino kalendaru maja, a posle...valjda nece vishe biti vremena

Pazi Kaz da ne nastradaš kolateralno u predstojećem sukobu pomenute tri ekipe.

bice to interesantan duel, a ja cu, kao zagovornik, dokazano, najispravnijeg kalendara, da budem neka vrsta koordinatora izmedju zavadjenih strana
Gospodja Klara Gospodja Klara 00:31 10.01.2010

Re: Hebiga...

bice to interesantan duel, a ja cu, kao zagovornik, dokazano, najispravnijeg kalendara, da budem neka vrsta koordinatora izmedju zavadjenih strana

Čekaj, a koliko je precizan taj majanski, mislim, ako je kraj 2012, npr. 31.12. hoće li nas da kači tada ili 13. 1?
JJ Beba JJ Beba 00:39 10.01.2010

Re: Hebiga...

Kazezoze
Gospodja Klara
ja sam odluchio da ovih narednih nekoliko godina verujem jedino kalendaru maja, a posle...valjda nece vishe biti vremena

Pazi Kaz da ne nastradaš kolateralno u predstojećem sukobu pomenute tri ekipe.

bice to interesantan duel, a ja cu, kao zagovornik, dokazano, najispravnijeg kalendara, da budem neka vrsta koordinatora izmedju zavadjenih strana

kzkz, ael to večiti kalendar?
Unfuckable Unfuckable 01:05 10.01.2010

Re: Hebiga...

Čekaj, a koliko je precizan taj majanski, mislim, ako je kraj 2012, npr. 31.12. hoće li nas da kači tada ili 13. 1?

kzkz, ael to večiti kalendar?

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:09 10.01.2010

Re: Hebiga...

Čekaj, a koliko je precizan taj majanski, mislim, ako je kraj 2012, npr. 31.12. hoće li nas da kači tada ili 13. 1?

za*ebano...
Kazezoze Kazezoze 11:51 10.01.2010

Re: Hebiga...

Unfuckable
Čekaj, a koliko je precizan taj majanski, mislim, ako je kraj 2012, npr. 31.12. hoće li nas da kači tada ili 13. 1?

kzkz, ael to večiti kalendar?


posle 21.12.2012 se zavrshava merenje vremena, znachi sve dotadashnje zablude sa vremenom zguzhvamo i bacimo u kosh, tj, proshlost i buducnost kao nekakav orjentir u linarnom svetu se zavrshava i krece sadashnjost, a sadashnjost je vechna, nema ogranichenja.
JJ Beba JJ Beba 15:11 10.01.2010

Re: Hebiga...

Kazezoze
Unfuckable
Čekaj, a koliko je precizan taj majanski, mislim, ako je kraj 2012, npr. 31.12. hoće li nas da kači tada ili 13. 1?

kzkz, ael to večiti kalendar?


posle 21.12.2012 se zavrshava merenje vremena, znachi sve dotadashnje zablude sa vremenom zguzhvamo i bacimo u kosh, tj, proshlost i buducnost kao nekakav orjentir u linarnom svetu se zavrshava i krece sadashnjost, a sadashnjost je vechna, nema ogranichenja.

a da se držimo shvatanja vremena kao trostruke sadašnjosti ala sv augustin - sadašnjost je sadašnjost, prošlost kao sadašnje sećanje, a budučnost kao sadašnje isšekivanje?
hmm
Kazezoze Kazezoze 20:45 10.01.2010

Re: Hebiga...

JJ Beba
a da se držimo shvatanja vremena kao trostruke sadašnjosti ala sv augustin - sadašnjost je sadašnjost, prošlost kao sadašnje sećanje, a budučnost kao sadašnje isšekivanje?
hmm

ne valja.
proshlost kao secanje je zabluda, a buducnost u ischekivanju je iluzija.
treba se drzhati maja, jer samo sadashnjost ne poznaje vreme, a maje fino rekoshe:
- kraj vremena je 21.12.2012!
tad ulazimo u sadashnjost iliti vechnost.
jedva chekam!
za decu cveca
JJ Beba JJ Beba 21:00 10.01.2010

Re: Hebiga...

ne valja.
proshlost kao secanje je zabluda, a buducnost u ischekivanju je iluzija.

samo predlažem, kakav bre crni sv augustin spopao

maje rulz

za decu cveca

Somebody to love
...
Kazezoze Kazezoze 21:10 10.01.2010

Re: Hebiga...

kad smo vec kod woman, ova, africhka, mi je chesto na listi...

JJ Beba JJ Beba 21:47 10.01.2010

Re: Hebiga...

kao uvek, tvoja afrička gud
a sa hipi play liste gud je i ova a bez njih nije bilo dobre žurke

a kad reče žena, najbolja
Filip2412 Filip2412 20:09 09.01.2010

...

bez zezanja, meni sve ovo mnogo zabavno

cvetic za SVE diskutante :

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 22:03 09.01.2010

Re: ...

cvetic za SVE diskutante :

Jbt, ovaj blog postaje prava hipi komuna

Bili Piton Bili Piton 23:47 09.01.2010

Re: ...

dobrosavljevic_m

Jbt, ovaj blog postaje prava hipi komuna



drfaz011 drfaz011 21:36 09.01.2010

logika

Glupo je traziti od crkve da se menja i prolagodjava vremenu modernistickom(sustina modernistickog vremena je u promeni muskozenskih odnosa,ili nove uloge zene)

Crkva je tu mnogo pre nas i cuvarka kanona koje je Bog odredio, i kroz Isusa i apostole preneo nama.
Iz ovih razloga,samom promenom dogme crkve,prestali bi i razlozi za njeno postojanje.

Znaci,pogresno je traziti od njih da menjaju pravila,da se menjaju.
Ako vam se ne svidja,zaobidjite i mirna Bosna.Ili promenis crkvu i gotovo.

Logika.
JJ Beba JJ Beba 00:52 10.01.2010

Re: logika

Glupo je traziti od crkve da se menja i prolagodjava vremenu modernistickom(sustina modernistickog vremena je u promeni muskozenskih odnosa,ili nove uloge zene)

Logika.

dunjica dunjica 00:59 10.01.2010

Re: logika

Glupo je traziti od crkve da se menja i prolagodjava vremenu modernistickom(sustina modernistickog vremena je u promeni muskozenskih odnosa,ili nove uloge zene)





Bili Piton Bili Piton 01:01 10.01.2010

Re: logika

drfaz011
Glupo je traziti od crkve da se menja


To uopste nije glupo, ako pazljivije pogledas videces da se to vec desava - polako ali sigurno.

Ne u Srbiji, naravno - ali ko zna, mozda, jednog dana....ja nikad ne gubim nadu.
cicmika cicmika 22:04 09.01.2010

Bože,oprosti im

ne znaju šta pišu.

Zgrožena sam komentarima vezanim za najradosniji hrišćanski praznik,Božić.Dan kada proslavljamo rođenje Isusa Hrista.
Nisam čak toliko zgrožena komentarima onih koji 'urlaju' da su ateisti,samo mi nije jasno zašto uopše išta komentarišu,koliko 'haha' duhovitim komentarima ostalih od kojih mi se prevrnuo stomak.
Blogeri,vernici i nevernici,juče sam imala težek dan.Na Badnje veče preminula mi je baka u 89-oj godini života.Juče smo je sahranili.Ta ženu,koja je volela život i bila ga puna letos kad smo se poslednji put videle,rodila je desetoro dece.Podigla je šestoro dece,ostali su umrli.Ima jedanaestoro unučića i dvoje praunučadi.Najstarije dete i jedina ćerka je preminula u saobraćajnoj nesreći pre više od 20 godina.Na dan kad ju je rodila i ona je preminula a sahrana je bila veličanstvena.Svi smo bili tu i još mnogo ljudi koji su je znali i poštovali.
Neću pisati dalje iako bi imalo.Plašim se da je nevernicima i ovo mnogo.
Bila jednom jedna hrišćanka,moja baka.
Vi se malo preispitajte i zapitajte ko ste i šta ste kad ovako smelo pišete ovde sve i svašta.
Filip2412 Filip2412 23:58 09.01.2010

Re: Bože,oprosti im

cicmika pogresno si razumela, nema rdjavih misli ovde

diskusija je ipak vise zabavna nego ozbiljna rasprava a zabava i sala ni hriscanima ne treba da smeta ako je na najradosniji dan zar ne?

uostalom, ako su pravi hriscani neka oproste i gotova stvar
JJ Beba JJ Beba 01:18 10.01.2010

Re: Bože,oprosti im

Vi se malo preispitajte i zapitajte ko ste i šta ste kad ovako smelo pišete ovde sve i svašta.

cicmiko, ne hejtuj bre
cicmika cicmika 15:12 10.01.2010

Re: Bože,oprosti im

Filip2412
cicmika pogresno si razumela, nema rdjavih misli ovde

diskusija je ipak vise zabavna nego ozbiljna rasprava a zabava i sala ni hriscanima ne treba da smeta ako je na najradosniji dan zar ne?

uostalom, ako su pravi hriscani neka oproste i gotova stvar


Znam ja odlicno za salu.
Ovde je bilo mnogo neumesnih.Treba u svemu imati mere.
Za sve stvari postoji mesto,vreme i nacin.
cicmika cicmika 15:23 10.01.2010

Re: Bože,oprosti im

JJ Beba
Vi se malo preispitajte i zapitajte ko ste i šta ste kad ovako smelo pišete ovde sve i svašta.

cicmiko, ne hejtuj bre


Svojim komentarom,koji je pri tom i deo mog privatnog zivota,obojen emocijama jos uvek veoma pomesanim tako da ih ne mogu dobro definisati,samo sam zelela da ukazem na to,sta jedan covek moze ostaviti za sobom a da se nije krio iz kompjutera,a da nije hulio na Boga vec ceo zivot gledao svoju porodicu.Imao je ko da ga isprati i ima ko o njemu da govori.Taj zivot se nastavlja samo u malo drugacijem obliku.
Ja ne bih mogla svoj komentar nazvati 'hejtovanjem'.
JJ Beba JJ Beba 15:42 10.01.2010

Re: Bože,oprosti im

cicmika
JJ Beba
Vi se malo preispitajte i zapitajte ko ste i šta ste kad ovako smelo pišete ovde sve i svašta.

cicmiko, ne hejtuj bre


Svojim komentarom,koji je pri tom i deo mog privatnog zivota,obojen emocijama jos uvek veoma pomesanim tako da ih ne mogu dobro definisati,samo sam zelela da ukazem na to,sta jedan covek moze ostaviti za sobom a da se nije krio iz kompjutera,a da nije hulio na Boga vec ceo zivot gledao svoju porodicu.Imao je ko da ga isprati i ima ko o njemu da govori.Taj zivot se nastavlja samo u malo drugacijem obliku.
Ja ne bih mogla svoj komentar nazvati 'hejtovanjem'.

lične tragedije, žalost, tuga deo su svih nas i to nema nikakve veze sa tim kako se ko odnosi prema božiću, čestitanjima / ne čestitanjima istog, što je tema ovog posta
kakodatikažem, glupo mi što si uopšte odgovarala lličnim primerom i spočitavala nam neumesnost odgovora na ovaj karjanje besmislen kontra blog koji se obraća božićhejterima a i sam baca hejt
možda se tebi čini da tvoj komentar ne baca hejt, ali da nam spočitava neumesnost, neimanje mere, bogohuljenje etc , to je fakat.
kao neko ko poštuje Boga mislim da nije tvoje da sudiš drugima.
cicmika cicmika 16:14 10.01.2010

Re: Bože,oprosti im

JJ Beba
cicmika
JJ Beba
Vi se malo preispitajte i zapitajte ko ste i šta ste kad ovako smelo pišete ovde sve i svašta.

cicmiko, ne hejtuj bre


Svojim komentarom,koji je pri tom i deo mog privatnog zivota,obojen emocijama jos uvek veoma pomesanim tako da ih ne mogu dobro definisati,samo sam zelela da ukazem na to,sta jedan covek moze ostaviti za sobom a da se nije krio iz kompjutera,a da nije hulio na Boga vec ceo zivot gledao svoju porodicu.Imao je ko da ga isprati i ima ko o njemu da govori.Taj zivot se nastavlja samo u malo drugacijem obliku.
Ja ne bih mogla svoj komentar nazvati 'hejtovanjem'.

lične tragedije, žalost, tuga deo su svih nas i to nema nikakve veze sa tim kako se ko odnosi prema božiću, čestitanjima / ne čestitanjima istog, što je tema ovog posta
kakodatikažem, glupo mi što si uopšte odgovarala lličnim primerom i spočitavala nam neumesnost odgovora na ovaj karjanje besmislen kontra blog koji se obraća božićhejterima a i sam baca hejt
možda se tebi čini da tvoj komentar ne baca hejt, ali da nam spočitava neumesnost, neimanje mere, bogohuljenje etc , to je fakat.
kao neko ko poštuje Boga mislim da nije tvoje da sudiš drugima.

Mogao je biti i bilo koji drugi primer.Meni je ovo najsvezije i to uopste nije skretanje sa teme.Na liturgiji,vencanju,krstenju,sahrani cita se Biblija.
Ne vidim da sam ikom sudila i rekla da je 'kriv' za nesto ili ne.Samo sam iznela svoj stav.
JJ Beba JJ Beba 16:21 10.01.2010

Re: Bože,oprosti im

.Na liturgiji,vencanju,krstenju,sahrani cita se Biblija.

da, ima onih koji to rade, al ima ima i onih koji to ne rade.
onima koji to ne rade upućen je ovaj blog. il' ne rade to onako kako to rade pravi vernici / srbi.
il ne rade to onako kako odgovara pravim srbima te kaotakvim i vernicima

i kao što rekoh - šta se kome tiče kako ko čestita ili ne čestita božić
i šta se kome tiče dal neko čita ili ne čita bibliju na božić, krštenju, venčanju, bdenju i ostalom jeDenju
lifeboat lifeboat 16:23 10.01.2010

Re: Bože,oprosti im

JJ Beba
Vi se malo preispitajte i zapitajte ko ste i šta ste kad ovako smelo pišete ovde sve i svašta.

cicmiko, ne hejtuj bre


ovo su samo ljudi sa pravom glasa.. i malo preuvelicavas situaciju.
JJ Beba JJ Beba 16:28 10.01.2010

Re: Bože,oprosti im

lifeboat
JJ Beba
Vi se malo preispitajte i zapitajte ko ste i šta ste kad ovako smelo pišete ovde sve i svašta.

cicmiko, ne hejtuj bre


ovo su samo ljudi sa pravom glasa.. i malo preuvelicavas situaciju.

reče cicmika da samo iznosi svoje mišljenje te reko ajd i ja.
mada da sam znala da će odma biti tumačeno te kaotakvo i definisano možda bih unela više entuzijazma

ne bih ja tako ozbiljno, jer kao što reče dobrosavljević gore, ovaj blog je hipi komuna
lifeboat lifeboat 16:33 10.01.2010

Re: Bože,oprosti im

JJ Beba
lifeboat
JJ Beba
Vi se malo preispitajte i zapitajte ko ste i šta ste kad ovako smelo pišete ovde sve i svašta.

cicmiko, ne hejtuj bre


ovo su samo ljudi sa pravom glasa.. i malo preuvelicavas situaciju.

reče cicmika da samo iznosi svoje mišljenje te reko ajd i ja.
mada da sam znala da će odma biti tumačeno te kaotakvo i definisano možda bih unela više entuzijazma

ne bih ja tako ozbiljno, jer kao što reče dobrosavljević gore, ovaj blog je hipi komuna


haha a nisam mislila na tebe nego na nju. XD samo malo sam pogresno citirala,pardon.

mislila sam na cicmiku da preuvelicava situaciju jer nema nikakve veze hejtovanje bozica sa tragicnim situacijama....


JJ Beba JJ Beba 17:30 10.01.2010

Re: Bože,oprosti im


mislila sam na cicmiku da preuvelicava situaciju jer nema nikakve veze hejtovanje bozica sa tragicnim situacijama....


milicha milicha 17:47 10.01.2010

Re: Bože,oprosti im

JJ Beba

lične tragedije, žalost, tuga deo su svih nas i to nema nikakve veze sa tim kako se ko odnosi prema božiću, čestitanjima / ne čestitanjima istog, što je tema ovog posta
kakodatikažem, glupo mi što si uopšte odgovarala lličnim primerom i spočitavala nam neumesnost odgovora na ovaj karjanje besmislen kontra blog koji se obraća božićhejterima a i sam baca hejt
možda se tebi čini da tvoj komentar ne baca hejt, ali da nam spočitava neumesnost, neimanje mere, bogohuljenje etc , to je fakat.
kao neko ko poštuje Boga mislim da nije tvoje da sudiš drugima.

I uopste,koja je poenta cicmikinog komentara?I kakva je veza preminule bake (iskreno saucesce) i naseg blogoglagoljanja o Bozicu?
milicha milicha 17:52 10.01.2010

Re: Bože,oprosti im

lifeboat

mislila sam na cicmiku da preuvelicava situaciju jer nema nikakve veze hejtovanje bozica sa tragicnim situacijama....

Svakoga dana masa citulja u novinama...znaci,blog kao forma mora da zamre...
blogovatelj blogovatelj 18:56 10.01.2010

Re: Bože,oprosti im

ovaj blog je hipi komuna


Peace sisters, brothers, others...
Bili Piton Bili Piton 00:03 11.01.2010

Re: Bože,oprosti im

blogovatelj

Peace sisters, brothers, others...



dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 00:08 11.01.2010

'Ajmo svi!

Peace sisters, brothers, others...

aleksanadar aleksanadar 01:11 10.01.2010

Прави разлози

Нетрпељивост према Цркви није ЈАК разлог за испољавање агресије према онима који Божић славе.

Мене не занима толико Црква, колико Христова порука и учење.

У нашој земљи преовлађују неискрени верници (никада завирили у Свету књигу) и површни атеисти ("има моја да се слуша" ).

Рекао бих да нема разлога да атеисти честитају верницима празник, нити да верници честитају овима. Зашто би? Оно што се тражи и што је довољно, јесте - да уважавају једни друге, тј. да поштују туђе опредељење. А то није лако.
lifeboat lifeboat 16:15 10.01.2010

Ah..

hmm , slazem se oko nekih stvari sa tobom. e sad je izgleda u modi hejtovati sve redom jer onda si kul.... mislim znam jer nalecem na takve ljude konstantno.
ja inace sebe smatram agnostikom,ali ne zato sto je to mozda IN sad,nego jednostavno zato sto moj intelekt ne moze da dozvoli sebi da mu religija namece neke stvari,samo zbog toga...

e,i pored toga,ja postujem uvek vernike... i njihove obicaje.... bilo koje vere da su,jer to je njihovo pravo,njihova odluka da li ce da veruju u nesto ili ne i nije moje da ja hejtujem njih...

eto,u svakom slucaju dobar blog. pozdrav
Filip2412 Filip2412 18:50 10.01.2010

itvozstrongerdenmi

cicmika cicmika 19:20 10.01.2010

blogerima ubedjenim da su duhoviti

clanak o Bozicu koji ne slave ili slave ali iz pomodarstva,onima koji ga ne slave zato sto su ateisti a ipak misle da znaju dovoljno o crkvi,obicajima i sustini svega toga,samo se pitam na osnovu cega ako su ateisti.
Niti mrzim ikoga i ista,cak se grozim te reci,ne volim je.Jos manje hejtujem.Mislim iskljucivo svojom glavom i nikada ne zelim da po svaku cenu budem IN u drustvu pa makar izgovarajuci,pisuci,radeci najbesmislenije stvari za moj ukus.
JJ Beba JJ Beba 20:20 10.01.2010

Re: blogerima ubedjenim da su duhoviti

clanak o Bozicu koji ne slave ili slave ali iz pomodarstva,

hvala na prosvećenju
za uzvrat ovo ili ovo it's up to you
cicmika cicmika 20:31 10.01.2010

Re: blogerima ubedjenim da su duhoviti

JJ Beba
clanak o Bozicu koji ne slave ili slave ali iz pomodarstva,

hvala na prosvećenju
za uzvrat ovo ili ovo it's up to you

Prava ste Beba!
JJ Beba JJ Beba 20:43 10.01.2010

Re: blogerima ubedjenim da su duhoviti

cicmika
JJ Beba
clanak o Bozicu koji ne slave ili slave ali iz pomodarstva,

hvala na prosvećenju
za uzvrat ovo ili ovo it's up to you

Prava ste Beba!

vaistinu!
filantrop filantrop 21:12 10.01.2010

Re: blogerima ubedjenim da su duhoviti

samo se pitam na osnovu cega ako su ateisti.


A na osnovi cega su religiozni religiozni?

Znas, procitao sam o tvojoj baki, moja je na kraju zivota a ateista je .
Po tebi ispada da je njen doprinos zivotu mrsav jer ima samo jednog sina i jednog unuka, a da je tvoja baka bila nekako superiorna u odnosu na moju samo zato sto je imala vise dece i unucica i bila hriscanka, cak i zato sto je njena sahrana bila velicanstvena a moja je izricito naglasila da zeli sahranu u najuzem krugu porodice a pare za cvece da damo u deciji dom.

Malo onako, nema smisla, nije fer.
wukadin wukadin 14:32 11.01.2010

Re: blogerima ubedjenim da su duhoviti

25. decembra su sledbenici Mitre, čiji je kult bio veoma raširem u Rimskom carstvu, slavili Dies natalis Solis Invicti ili "rođendan nepobedivog Sunca". Naziv Sol Invictus dopuštao je slavljenje nekoliko božanstava povezanih sa Suncem. Car Aurelije proglasio je taj dan praznikom širom celog carstva. Neki autori smatraju da je hrišćanska crkva "naprosto preotela mitraizmu glavni praznik Nepobedivog Sunca i predala ga Božiću, tj. svom mladom Bogu".[1]

Taj dan je smatran i danom zimskog solsticija koji su Rimljani nazivali bruma. To je bio dan od kojeg se dužina obdanice produžavala odnosno od kada Sunce ponovo dokazuje svoju nepobedivost.






Dawngreeter Dawngreeter 14:46 11.01.2010

Re: blogerima ubedjenim da su duhoviti

Po formatiranju teksta, kapiram da je u pitanju Wikipedia clanak. Nabacano je malo na gomilu. Mitra i Sol Invictus su razliciti bogovi. Mitra je uvezen iz Persije, ako se ne veram, i bio je popularan primarno medju gladijatorima. Pre svega toga su Saturnalije bile decembarski praznik koji se protezao po tri nedelje i guranje Mitre kao centralnog bozanstva za decembarsko slavlje je zapravio bio pokusaj drzave da skrati period decembarskog slavlja. Nikad se nije uhvatilo.

Sol Invictus je bio primarno vojno bozanstvo. Posto se vojsci dozvoljavalo da obozavaju koje god bogove zele, postojala je potreba da se nekako ujedini vojna religijska praksa pa je povrh svega postavljen Sol Invictus - sigurno ne prvo, ali verovatno prvo bitno u potpunosti manufakturisano bozanstvo. Mapiran je velikim delom na mitologiju koju prati Mitra i jos sijaset drugih slicnih bogova sunca. Opet su sa njim pokusali da decembarsko praznikovanje dovedu kolko-tolko u red, sto opet nije bas urodilo plodom. Inace su lik Sol Invictusa stampali na novcu u to vreme.

Isus, tj. njegova reprezentacija koju danas 'riscani poznaju, je poslednja iteracija tog stelovanja praznika i manufakture bozanstava. U glavnom je preuzeo sve sto se vec destilovalo u Sol Invictus kultu. Kratak google search moze pokazati zapanjujucu slicnost izmedju reprezentacije Sol Invictusa i Isusa. To je ujedno i prvi put da su 'riscani slavili bilo sta u Decembru.
wukadin wukadin 15:05 11.01.2010

Re: blogerima ubedjenim da su duhoviti

Nabacano je malo na gomilu. Mitra i Sol Invictus su razliciti bogovi.


Pise da se pod imenom Sol Invictus podrazumevalo vise bozanstava (sinkretizam). Recimo Apolo, koji vise nije imao anticke nego "magijske" odlike (Spengler). Mitra je takodje bio postovan medju vojnicima, kao ubica bika, pa i onaj kult kupanja u bikovoj krvi. Zanimljiva je inace veza vojske i gladijatora (mac gladius po kojem gladijatori imaju ime inace glavno oruzje rimske vojske).
Slazem se za Sol Invictusa. Car Konstantin ga je postovao, neki kazu sve do svoje smrti. Uostalom, prema legendi krst se pojavio na suncevom disku...
Pisao sam nesto o tome, ali da ne prejudiciram. Bice prilike da se vidi, nadam se.
Dawngreeter Dawngreeter 15:15 11.01.2010

Re: blogerima ubedjenim da su duhoviti

Sol Invictus jeste nekakav amalgam bozanstava ali nije eksplicitno bio vise bozanstava u jednom. Po svemu sto sam citao, doslovno je shvatan kao bozanski entitet i tako bio obozavan. Dekonstrukcijski, da, slazem se. Kao sto rekoh, "mapiran" je na vrlo popularan template solarnih bozanstava koja unazad idu jos bar hiljadu godina.

Krst na suncevom disku je zapravo zodijak. Lik isusa sa oreolom je samo personifikacija sunca - suncevo lice. Isto kao i Sol Invictus. 12 apostola je personifikacija 12 znakova zodijaka, po pravilu oslikanih u krug oko sunca. Krst na disku je podela godien na cetri godisnja doba, svaki sa po 3 zodijacka znaka. Ako odes ispred hrama svetog save, odmah iznad ulaza je jedan okrugli prozor sa jednakokrakim krstom i dvanaest manjih proreza poredjanih po obodu kruga. Iskreno sumnjam da oni precizno znaju zasto se jos uvek drze takve simbolike, ali drze je se.
Filip2412 Filip2412 23:16 10.01.2010

...

samo se pitam na osnovu cega ako su ateisti.


A na osnovi cega su religiozni religiozni?


i jedni i drugi često mehanicki, uglavnom zato sto ih neko tako naucio, bez svesti i bez razumevanja

doduse, sa ateistima mi je uglavnom lakse razgovarati jer se ne vredjaju i dozvoljavaju da im se kaze, otvoreniji su

ipak istine radi, imao sam skoro maltene svadju sa jednom devojkom koja je u fazonu, born again atheist i koliko god pokusavam da joj objasnim kako se uglavnom slazem sa njom ona me ne slusa i ubedjuje me u ono sto sam vec mislim. Na kraju je razgovor postao nemoguc. Ona je recimo odrasla u izuzetno raligioznoj porodici i puna je gneva prema religiji. Dakle opet, njeni stavovi nisu njeni, vec samo posledica okruzenja u kom je odrasla.
Kazezoze Kazezoze 00:26 11.01.2010

Re: ...

Filip2412
samo se pitam na osnovu cega ako su ateisti.


A na osnovi cega su religiozni religiozni?


i jedni i drugi često mehanicki, uglavnom zato sto ih neko tako naucio, bez svesti i bez razumevanja

doduse, sa ateistima mi je uglavnom lakse razgovarati jer se ne vredjaju i dozvoljavaju da im se kaze, otvoreniji su

ipak istine radi, imao sam skoro maltene svadju sa jednom devojkom koja je u fazonu, born again atheist i koliko god pokusavam da joj objasnim kako se uglavnom slazem sa njom ona me ne slusa i ubedjuje me u ono sto sam vec mislim. Na kraju je razgovor postao nemoguc. Ona je recimo odrasla u izuzetno raligioznoj porodici i puna je gneva prema religiji. Dakle opet, njeni stavovi nisu njeni, vec samo posledica okruzenja u kom je odrasla.

wukadin wukadin 08:53 11.01.2010

U pravu si ...

Susdrzah se da ubacim ono zemunsko "brate!"
Mada, sta tu ima da se kaze - Na Zapadu nista novo.
Podsetio si me na jednu dirljivu scenu iz tog svetskog rata, ono kada su se Nemacki, Francuski i Britanski vojnici spontano bratimili na Bozic 1914. Bilo je kasnije toga na Solunskom frontu izmedju Srba i Bugara (opisano u romanu Srpska trilogija). U filmskoj verziji (a ne znam da li je tako bilo u stvarnosti), nemacki oficir, uz to nosilac gvozdenog krsta, na terenu kaze da mu Bozic nista posebno ne znaci, jer je Jevrejin. Ipak on oseca spirit vecine.
Kasnije prestolonaslednik njemu kaze kako svaka gnjida sad dobija ovo (pomenuti gvozdeni krst), razumevanja nema ni u komandama Engleza i Francuza, i Evropa odlazi u ropotarnicu istorije. Tako je to kada se ne moze na jedan dan odustati od besmislenih podela.
Ja licno cenium Bozic kao drevno obelezavanje kratkodnevnice, prirodnog ciklusa u kome je zivot nekako najugrozeniji, ali od kada pocinje ponovo da jaca. Jer dan postaje sve duzi. Praznik mnogo stariji od hriscanstva, najzad Hrostovo rodjenje nije od pocetka povezivano sa Bozicem.

A tebi autore moje cestitke
ברוך אתה ה' א‑לוהינו מלך העולם, אשר קדשנו במצותיו וצונו להדליק נר (של) חנוכה.‏
Srecna Hanuka, ako se ne varam.
aleksanadar aleksanadar 14:17 11.01.2010

Не знам...

да ли је неко већ ово рекао...

Бесмислено је честитати тзв. Нову годину и притом пожелети здравље, срећу итд. - када знамо да се ради само о простом рачунању времена и промени датума... ништа више.

Нова година вам је народно сујеверје. Као и Деда Мраз, вукодлак и вампир.

Један, дакле, образован и научним духом испуњен човек нити ће честитати другима, нити ће дозволити да му други честитају. Јер нема шта да се честита.

Само да чујем да неко зуцне.
wukadin wukadin 14:28 11.01.2010

Re: Не знам...

Sećam se negde osmi osnovne, početak školske godine. Ili beše sedmi...
Kaže razredna - sad ste godinu dana stariji. A ja kažem - prošlo je samo dva i po meseca.
margos margos 14:42 11.01.2010

Re: Не знам...

Бесмислено је честитати тзв. Нову годину и притом пожелети здравље, срећу итд. - када знамо да се ради само о простом рачунању времена и промени датума... ништа више.

Aman, zar nije lepo da se makar oko tih praznika prisetimo da nekom poželimo sreću, zdravlje, uspeh... pune ambare.... ??? To ne može biti besmisleno.

wukadin wukadin 14:57 11.01.2010

Re: Не знам...

Smisleno je da se priznaju ciklicna kretanja. Inace, postoje u prirodi mnogo obimniji ciklusi od godisnjih. postoje teorije koje s time povezuju uspon i krah raznih kultura.
LM, kada oznacis neku tacku u vremenu, onda kao ima smisla reci "prosla je godina". To ne mora biti Nova godina (ili Bozic), naveo sam primer skolske godine. Moze to biti i rodjendan. Inace nekog NN datuma se ne kaze "sad si godinu dana stariji", a sigurno je i to tacno (u odnosu na NN prosle godine). A u stvarnosti neko je stariji jedan dan, nego juce... Ili mozda samo jedan infinitezimalno mali trenutak...
Jer sta je uopste proslost, buducnost... Sadasnjost.
A i ja ga s****
A da... kad se oznece tako tacke onda sledi i "podvlacenje crte". Dobra stvar, kad ti podje za rukom da iskoristis...
aleksanadar aleksanadar 15:11 11.01.2010

Re: Не знам...

Aman, zar nije lepo da se makar oko tih praznika prisetimo da nekom poželimo sreću, zdravlje, uspeh... pune ambare.... ??? To ne može biti besmisleno.


Ама, лепо је, како не би било. Желим ти трпезу пуну ића и пића, у подруму вина бурића, у тору јарића... а око тебе пријатеља!

Потпуно недоследно и непринципијелно.
aleksanadar aleksanadar 15:14 11.01.2010

Re: Не знам...

П. С. Очекујем да се јави неки атеиста - мрзитељ Божића и осталих празника, и да ми објасни зашто би требало славити и честитати тзв. Нову годину. И да обзнани да је 31. увече - спавао у свом кревету.
margos margos 16:03 11.01.2010

Re: Не знам...

Ама, лепо је, како не би било. Желим ти трпезу пуну ића и пића, у подруму вина бурића, у тору јарића... а око тебе пријатеља!

E, hvala ti i gde čuo i gde ne čuo! Neka ti se makar trostruko vrati... i moja omiljena: vazda imao i vazda davao!!! :)))
JJ Beba JJ Beba 16:51 11.01.2010

Re: Не знам...

E, hvala ti i gde čuo i gde ne čuo! Neka ti se makar trostruko vrati... i moja omiljena: vazda imao i vazda davao!!! :)))

jel to važi i u ženskom rodu?
JJ Beba JJ Beba 16:53 11.01.2010

Re: Не знам...


Aman, zar nije lepo da se makar oko tih praznika prisetimo da nekom poželimo sreću, zdravlje, uspeh... pune ambare.... ??? To ne može biti besmisleno.

ne može nikako.
dakle margos, neka ti je pun ambar u narednoj godini.
a i meni
Dawngreeter Dawngreeter 17:05 11.01.2010

Re: Не знам...

aleksanadar
П. С. Очекујем да се јави неки атеиста - мрзитељ Божића и осталих празника, и да ми објасни зашто би требало славити и честитати тзв. Нову годину. И да обзнани да је 31. увече - спавао у свом кревету.


Kao ateista mrzitelj bozica i ostalih praznika, mogu ti reci da nisam nikada imao jasan argument zasto se Nova godina slavi sa toliko histerije, zasto se mrtvo drvece sa svetlecim sranjima stavlja u dnevne sobe, zasto se trose silne pare na nepotrebne gluposti i tome slicno. Ipak sam svestan neizbeznosti drustvenih rituala tako da se nacelno ne protivim instituciji Nove godine, kao trenutku kada se kalendar resetuje.

No ipak, 31. uvece nisam spavao u svom (ili bilo cijem drugom) krevetu iz prostog razloga sto nikada ne idem na spavanje tako rano. Ono sto sam radio je sedeo za stolom i igrao drustvene igre, sto se trudim da radim na vecinu veceri kada sutradan ne moram na posao.
gorran2 gorran2 17:40 11.01.2010

Re: Не знам...

neka ti je pun ambar u narednoj godini.
Meni je pun odavno... Svega i svačega...
blogovatelj blogovatelj 17:41 11.01.2010

Re: Не знам...

vazda imao i vazda davao!!! :)))


Pokretacki moto potrosackog drustva...
margos margos 18:32 11.01.2010

Re: Не знам...

jel to važi i u ženskom rodu?

Naravno, Bebo, nego mi je to, onako, uvek lični čin - kad nekom baš baš poželim, kao što sam Aleksandaru poželela... a sa'ću i tebi:
JJ Bebo, vazda imala i vazda davala!!! Eto! Baš!
I znam da ćeš uživati i u davanju i u imanju! :)))
dakle margos, neka ti je pun ambar u narednoj godini.
Hvala puno, takođe...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:31 11.01.2010

Re: Не знам...

Aman, zar nije lepo da se makar oko tih praznika prisetimo da nekom poželimo sreću, zdravlje, uspeh... pune ambare.... ??? To ne može biti besmisleno.

zato je thanksgiving najlepsi praznik. steta sto kod nas ne postoji takvo sto.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:33 11.01.2010

Re: Не знам...

jel to važi i u ženskom rodu?

ne moze. to se odmah tumaci onako. (vazda imala i vazda davala... )
Goran Vučković Goran Vučković 19:35 11.01.2010

Re: Не знам...

vazda imala i vazda davala

Štaviše - zvuči prilično protivrečno
JJ Beba JJ Beba 19:42 11.01.2010

Re: Не знам...

I znam da ćeš uživati i u davanju i u imanju! :)))

ja uvek uživam . sem kad ne
JJ Beba JJ Beba 19:47 11.01.2010

Re: Не знам...

Goran Vučković
vazda imala i vazda davala

Štaviše - zvuči prilično protivrečno

neko vredi kolko ima a neko ima kolko vredi
daprostiš.

margos margos 19:59 11.01.2010

Re: Не знам...

ne moze. to se odmah tumaci onako. (vazda imala i vazda davala...

E jes' shashava... načisto :)))

JJ Beba JJ Beba 20:33 11.01.2010

Re: Не знам...

margos
ne moze. to se odmah tumaci onako. (vazda imala i vazda davala...

E jes' shashava... načisto :)))


toti govorim sve vreme.


edit
nego vi'te kako domaćin bacio kosku i nema ga ni od korova?
držimo mu blog a on nesto u vidu lastinoga repa.
margos margos 22:44 11.01.2010

Re: Не знам...

nego vi'te kako domaćin bacio kosku i nema ga ni od korova?

Ma vi'š da to mnogi rade u poslednje vreme - sve kao imaju preča posla od nas najmilijih.
JJ Beba JJ Beba 23:05 11.01.2010

Re: Не знам...

margos
nego vi'te kako domaćin bacio kosku i nema ga ni od korova?

Ma vi'š da to mnogi rade u poslednje vreme - sve kao imaju preča posla od nas najmilijih.

jel? to neki pokret?
margos margos 00:13 12.01.2010

Re: Не знам...

jel? to neki pokret?

Ne znam... pratiću i izveštavaću... tiću, nikom ni reči
aleksanadar aleksanadar 02:36 12.01.2010

Re: Не знам...

zasto se trose silne pare na nepotrebne gluposti


Одговор смо чули, одн. видели: вазда имао, вазда давао! Дакле, најпре стекнеш (или наследиш) имовину, а онда је расипаш. Како вели песник: "Сад у крчми крчмим своја стада". Док једни граде - други руше.

Ipak sam svestan neizbeznosti drustvenih rituala tako da se nacelno ne protivim instituciji Nove godine


Ипак, овде уочавам недостатак револуционарног жара, извесно политиканство и, чак, опортунизам.

igrao drustvene igre


Које игре? Не ваљда "Монопол"!?
Dawngreeter Dawngreeter 03:30 12.01.2010

Re: Не знам...

aleksanadar
Ипак, овде уочавам недостатак револуционарног жара, извесно политиканство и, чак, опортунизам.

Samo hrabro sa tim uocavanjem. Mozda bih mogao da pokusam objasniti cinjenicu da ne postoji ljudsko ponasanje koje nije ucestvovanje u nekakvim drustvenim pravilima i ritualima ali to nije zabavno, zar ne? Necemo valjda racionalno da pricamo? Lepo je domacin primetio da se sva uocena racionalnost bozicomrzaca potire jer je u tekst ubacio rec "komunizam".

aleksanadar
Које игре? Не ваљда "Монопол"!?

A Game of Thrones.
aleksanadar aleksanadar 13:13 12.01.2010

Re: Не знам...

ne postoji ljudsko ponasanje koje nije ucestvovanje u nekakvim drustvenim pravilima i ritualima ali to nije zabavno, zar ne?


Није забавно?

Био једном један грчки филозоф. Звао се Диоген. Живео је у једном великом бурету, негде у Аркадији. Презирао је (већ тада) цивилизацију и градски живот. О њему постоје многе приче. Неке кажу да је волео друштво хетера (отмених проститутки) и да је, чак, јавно мастурбирао.

Једном приликом, док је Диоген седео на камену пред својим дрвеним боравиштем, пред њега стаде Александар Велики, на своме коњу.
"Реци ми - шта могу да учиним за тебе?" - упита.
"Само се склони. Заклањаш ми сунце."

Ето, како се некада хејтовало. Ово данас је свирање Курду.
Dawngreeter Dawngreeter 14:05 12.01.2010

Re: Не знам...

blogovatelj blogovatelj 17:33 12.01.2010

Re: Не знам...

"Реци ми - шта могу да учиним за тебе?" - упита.
"Само се склони. Заклањаш ми сунце."

Ето, како се некада хејтовало


Nismo nesto uznapredovali od tada kao ljudsko drustvo ;-)
user01001 user01001 23:32 11.01.2010

hristos se rodi

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana