Život

Jedna loša navika, dve loše navike, tri...

Ivana Knežević RSS / 16.01.2010. u 18:14

Nađem se na stepenicama u jednom tržnom centru u kraju pre par sati (silazim svojim nogama umesto da stojim i lupkam nestrpljivo prstima na pokretnom mehanizmu), zaneta u misli podignem pogled, kad tamo negde na dnu pa još malo udaljen približava se jedan muškarac koga uočim u svom vidnom polju, i u trenutku pre nego sto mi pogled krene dalje on se nasmeši. Dok je moj mozak sklopio informaciju da mi se neko smeši ja sam već skrenula pogled. I nisam ga više vratila. Osmehnula se nisam.
U sledećih nekoliko sekundi, još uvek sledeći inerciju svog tela i misli koje su prethodile opažanju osmeha, sišla sam sa stepenica i skrenula desno, bez okretanja glave, ičega, i odjednom - wham! Obori me spoznaja šta sam učinila. Nasmešio mi se čovek i ja sam ga kompletno ignorisala.
Hej, u ovom svetu otuđenja, nekomunikacije, propalih vrednosti i još većih propaliteta, bečenja bez ikakvog razloga, i ratova bez ikakvog raloga, naiđe ljudsko biće, vidi nešto što ga inspiriše na drugom ljudskom biću, nasmeši se, i ono drugo ljudsko biće gleda, okrene glavu i ode na drugu stranu.
Od toliko prilika za jaukanje nad svetom stvore se loše navike. Od loših navika se retko kada pobegne. U njima je kraj svega - dobrih navika, dobre volje, dobrih ljudi...
Između dva koraka, i dva otkucaja srca, pomislila sam da se okrenem, potrčim za njim i izvinim se za takvu okorelost i dam mu ne jedan nego pet osmeha, pa neka radi sa njima šta hoće!
Nisam ni to uradila. A nekada bih, ili mi se tako čini. Odnesoše me noge u čizmama u market, u marketu ni u koga nisam gledala, i evo me sada kući, sama, razmišljam kako sam danas imala konkretnu priliku da svet učinim boljim, i nisam.
Kako bih se ja osećala da se nekome nasmešim i ta osoba okrene glavu, kao da ne postojim, kao da me ne-ma,  kao da ne postojim i nema me a sve je u tom osmehu - moja dobra volja, trenutna inspiracija, dobar ručak, ili latte, i sve to nije ništa jer kad se nasmešiš nekome oni moraju, ali zaista, zaista moraju da ti uzvrate osmehom jer to je to, osnovna materija među ljudima, i stvar od koje se grade civilizacije, gradovi, deca, budućnost i sve što se zove lepim... - i šta sad?
Svaki sledeći osmeh postaje teži, skuplji, glomazniji, treba ga raspakovati, prikačiti kako treba, posle ponovo pokupiti sve i ne ostaviti ništa za sobom.
Osećam se i dalje loše, ali prekasno je. Najgore od svega je što mi ovo nije prvi put. Nisam sigurna ni da će mi biti poslednji. Jedna loša navika, dve loše navike, tri...

 

Dvojka (nedelju dana kasnije)

 

Na Yonge-u ispod St.Clair-a, brojim u glavi obaveze i zaduženja da nešto ne zaboravim pošto nisam napravila spisak, podignem pogled sa otopljenog snega i hiljadu prljavih lokvi, vidim da mi u susret dolazi jedan muškarac, smeši se, i ja skrenem pogled. Istog trenutka katapultira se iz nekog dela mozga jedna misao i zalepi tesno oko vrata, zakači za uši, i zagrize u obraz: pa ja sam to uradila prošle nedelje, umalo doživela nervni slom, i -opet ponovila isto! I-s-t-o!
Zagrize ona misao dublje i stegne jače - e nećeš vala.
Vratim tako ukroćena pogled na muškarca. On se sve vreme smeši. Prelazi ulicu i smeši se. Ne gleda nigde drugo nego u moje lice, i smeši se. Hoda kao Nicolas Cage kad je Nicolas Coppola - italijanski. Tako se i smeši. Kao Italijani u američkim filmovima. Kao Italijani koji misle da su neodoljivi u američkim filmovima - što bi bili svi Italijani u američkim filmovima. Kad ti se Italijan u američkom filmu nasmeši, i ti uzvratiš osmehom, to u skriptu uvek znači da si gotova, u mafiji, njoke u paradajz sosu! On se smeši sve vreme; već deset minuta se smeši. Udariće ga neko vozilo koliko se smeši. Gledam fascinirana, nemam kud pred onim zubima - i nasmešim se za uzvrat. Nikad gore. Na silu. Ali nasmešim se. (Taman pre nego što smo se mimoišli. Uf, za malo.)
Jedva je Italijan iz američkog filma prošao, i ja nabubrim, nadujem se, i prasnem u smeh. Od sopstvene muke, naravno, ali ako me je čuo - a moguće je da jeste - on je verovatno pomislio da se njemu smejem, što je daleko gore od onoga kad čoveku nisam uzvratila osmehom prošle nedelje.  Ne, ne, ovaj je bio Italijan iz američkog filma, on je sigurno pomislio da se smejem od radosti susreta sa njime. A i od čega se neko smeje nego od radosti.  Sumnjam da postoji druga nacionalnost koja bi to tako dobro razumela, što je i jedini razlog da sam dobila fenomenalnu, neverovatno dragocenu, mukom stečenu i pravu pravcatu, prolaznu dvojku! 
I nadu u budućnost. Ali sa time ne treba preterivati.



Komentari (131)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jasnaz jasnaz 18:23 16.01.2010

2*

Ivana Knežević Ivana Knežević 18:33 16.01.2010

Re: 2*

Oh, jasna, zamisljam koji bi efekat ovakav odgovor imao na muskarce-prolaznike
Fantasticno resenje za ovakve dileme.
aramon aramon 13:52 17.01.2010

Re: 2*

U poslednje vreme nesto mnogo zagledam ljude sa kojima se vozim. Do poslednjih par meseci retko sam obracao paznju na to ko me okruzuje, a sad bih da ih precizno odmerim pogledom.
Cesto nadjem neko lepo, zanimljivo, lice koje se izdvaja od ostalih. I onda gledam, cak osetim uzbudjenje u stomaku, kao da se u trenutku zaljubim i postanem trinaestogodisnjakinja.
Ali neugodno mi! Skrecem pogled kad ljudi pogledaju u mene, da ne pomisle da sam manijak. Znam koliko je meni ugodno kad zapazim da me neko posmatra, ali eto mislim da ce drugi pomisliti da sam manijak ako zapaze da ih posmatram.

Sta je poenta price... Ne znam... Valjda, osmehnite mi se ako piljim u vas : )
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:09 17.01.2010

Re: 2*

I ja posmatram ljude, vrlo studiozno, i dosta brzo izvucem nesto iz njih, mojih objekata, iako nikad nije jasno sta je to sto me privuce. I ruzni i lepi mogu da mi budu zanimljivi. Deca, odrasli, stari ljudi - svi. Uvek sama mislila (nadala se) da to radim vrlo diskretno, ali evo pitam se sada, mozda i ja u stvari piljim. Verovatno zato sto sam zena racunam da me niko nece doziveti kao manijaka.
Ima razlike i u tome kako neko gleda. Ljudi na koje reagujemo instinktivnim strahom i podozrivo ne moraju nista da kazu... to je jedan vrlo komplikovan jezik.
Ako je dusa u ocima, kako kazu, onda i Vi sa ocima zaljubljive tinejdzerke verovatno ne predstavljate pretnju. Nadam se :)

aramon
... osmehnite mi se ako piljim u vas : )


Ako i nema poente, ovaj poziv moguce otvara neke fine mogucnosti :)
Unfuckable Unfuckable 18:25 16.01.2010

: )

Jedna nema preporuka
(sa osmehom)
Ivana Knežević Ivana Knežević 18:34 16.01.2010

Re: : )

i naklon.
margos margos 18:26 16.01.2010

Ubeđena sam

da je skapir'o... ne brini:)
A i od čega se neko smeje nego od radosti.

Uostalom, bolje da ti bude malko frka što si nešto uradila - nego mnogo, što nisi. Eto! Sve je ok. Evo, baš ovako
Ivana Knežević Ivana Knežević 18:40 16.01.2010

Re: Ubeđena sam

margos
Uostalom, bolje da ti bude malko frka što si nešto uradila - nego mnogo, što nisi. Eto! Sve je ok. Evo, baš ovako


Ovo je jako tacno, margos, i ne uci se u skolama.
I ja verujem da je skapirao, prosto zato sto je to bio zadovoljan covek, sobom i svetom i svime sto mu je uslo u vidno polje, ukljucujuci mene. Nije mala stvar ovih dana.

mariopan mariopan 18:26 16.01.2010

:-)

Evo , mene si slatko nasmejala, imam kez oko glave, to je dobro delo koje potire onaj jedan, neuzvracen osmeh - oprosti sebi, popravila si stetu

Ti si uvidela da osmehom mozes da ogrejes tudje i svoje srce, da ulepsas dan i sebi i drugima. I podelila to sa nama, nesebicno.

Uzvracam ti osmeh
Ivana Knežević Ivana Knežević 18:45 16.01.2010

Re: :-)

mariopan
Evo , mene si slatko nasmejala, imam kez oko glave, to je dobro delo koje potire onaj jedan, neuzvracen osmeh...


Hvala

Ali moram da priznam da ne znam sta je gore: da neki ljudi ne znaju da obican osmeh moze da ugreje tudje srce (ako takvih ima a mora da je tako s obzirom kakav je svet) ili da su oni koji znaju postali neosetljivi, preuzauzeti, nevidljivi... i duga lista neprijatnosti.
Kako god - ne valja.
A u neka vremena, ne tako davna, bila sam bas dobra u ulepsavanju dana drugima. Neophodna je neka tiha revolucija, rekla bih
mariopan mariopan 18:59 16.01.2010

Re: :-)

Ivana Knežević

mariopan
Evo , mene si slatko nasmejala, imam kez oko glave, to je dobro delo koje potire onaj jedan, neuzvracen osmeh...


Hvala

Ali moram da priznam da ne znam sta je gore: da neki ljudi ne znaju da obican osmeh moze da ugreje tudje srce (ako takvih ima a mora da je tako s obzirom kakav je svet) ili da su oni koji znaju postali neosetljivi, preuzauzeti, nevidljivi... i duga lista neprijatnosti.
Kako god - ne valja.
A u neka vremena, ne tako davna, bila sam bas dobra u ulepsavanju dana drugima. Neophodna je neka tiha revolucija, rekla bih

Meni ti osmesi zaista ugreju srce, i ja se nasmesim i jako dugo mi taj osmeh stoji na licu, i kada je susret vec odavno minuo. Ne znam sta ga tu zadrzava, valjda bas to sto je neobavezan i neocekivan poklon koji sam dobila, nisam morala da ga zasluzim, samo mi je pao s neba, kao da je andjeo prosao da mi ulepsa dan.
Nasmesim se i ako vidim slatko dete ili psa, bilo sta lepo sto mi moze ulepsati dan.
I sad si dobra, cim si ovo napisala ti si znala sve o osmesima. Oni sto samo prolaze, oni sve to ne znaju.
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:09 16.01.2010

Re: :-)

mariopan

Meni ti osmesi zaista ugreju srce, i ja se nasmesim i jako dugo mi taj osmeh stoji na licu, i kada je susret vec odavno minuo.


Jeste, efekat je upravo takav. I dolazi kao pravo cudo - netrazeno, nezasluzeno nikakvim trudom, i ne trazi nista za uzvrat. Osim... mora se nasmesiti nazad, makar ocima.
Da, znam sve o osmesima, i bilo me je prilicno stid kad sam se ja nasla tako okorela.
Neophodno je proveravati sebe po pitanju ljudskosti redovno. Svako od nas moze i neretko i postane nesto mnogo gore od onoga sa cime smo krenuli.
A u pitanju je obicno uzivanje u zivotu.
mariopan mariopan 19:33 16.01.2010

Re: :-)

Neophodno je proveravati sebe po pitanju ljudskosti redovno.

To je tacno i treba nas cesce opomenuti da ne zastranimo.

Ti to stvarno lepo i nezno radis
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:38 16.01.2010

Re: :-)

Hvala
prskalica prskalica 18:28 16.01.2010

:)

hocu ja da zivim u gradu cijim ulicama seta toliko nasmejanih tipova
no, ipak od smeska na licu nepoznatog je lepse jedino namigivanje...onako shmekerski bas
Ivana Knežević Ivana Knežević 18:48 16.01.2010

Re: :)

prskalica
hocu ja da zivim u gradu cijim ulicama seta toliko nasmejanih tipova no, ipak od smeska na licu nepoznatog je lepse jedino namigivanje...onako shmekerski bas


Ovo je vrlo slatko, prskalice i apsolutno se slazem! Gradovi na cijim ulicama setaju takvi tipovi, a i devojke (da niko ne bude uskracen) zvuci bas po meri. Imalo bi to pozitivnih efekata i na ekonomiju, gradsku cistocu... ma sve!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:32 16.01.2010

Re: :)

hocu ja da zivim u gradu cijim ulicama seta toliko nasmejanih tipova

pa idi u italiju
prskalica prskalica 20:59 16.01.2010

Re: :)

BebaOdLonchara

hocu ja da zivim u gradu cijim ulicama seta toliko nasmejanih tipova

pa idi u italiju


ovo je bebo bio odgovor s neba upravo sam u pregovorima (sama sa sobom pre svega) oko jednog puta za italiju sledeceg meseca...zato je ivanin tekst bio vise nego koristan; kako odreagovati kada vam nepoznati 'talijan uputi smesak javljam svoje iskustvo sa terena kada (ako) se vrnem nazad...
Ivana Knežević Ivana Knežević 21:55 16.01.2010

Re: :)

BebaOdLonchara
hocu ja da zivim u gradu cijim ulicama seta toliko nasmejanih tipova

pa idi u italiju


Ivana Knežević Ivana Knežević 21:56 16.01.2010

Re: :)

prskalica

...kako odreagovati kada vam nepoznati 'talijan uputi smesak...


Verujem da ce to resiti samo od sebe u takvim okolnostima
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:18 16.01.2010

Re: :)

ovo je bebo bio odgovor s neba upravo sam u pregovorima (sama sa sobom pre svega) oko jednog puta za italiju sledeceg meseca...zato je ivanin tekst bio vise nego koristan; kako odreagovati kada vam nepoznati 'talijan uputi smesak javljam svoje iskustvo sa terena kada (ako) se vrnem nazad...
hey! samo napred! secam se daaaavno negde, krajem 80tih, jedna nasa glumica, (drugarica moje drugarice) je otisla u italiju na godinu dana, i pobegla glavom bez obzira posle par meseci, od muskaraca kaze, to tzimanje za rukav, cvece svaki dan, trcanje...looooodiloooo! ne znam da li je zaista tako, ali njoj je smetalo.
moj Svaki susret sa muskim italijanom je bio slican, samo sto treba znati da oni to rade i svakoj sledecoj zeni bez obzira na godine i izgled. to je taj italokeč

ps. izvinjavam se na trolu
Ivana Knežević Ivana Knežević 22:31 16.01.2010

Re: :)

Nije trol, bebo, nisu svi osmesi isti a tek muska paznja, narocito netrazena i nezeljena...

I meni je prvi put u Italiji to bilo maltene traumaticno, ili sam ja bila vecito mrgudna klinka tada. Ipak mislim da je to bila njihova krivica :))

Bilo je svakakvih situacija i kod kuce. Secam se sad jednog klinca, nije mogao da ima vise od 16 godina kad je u prolazu pored mene cimnuo moju bluzu, zgrabio me prakticno za grudi i 'ladno nastavio dalje. Pa da sam mogla u tom trenutku da se pretvorim u zelenog Hulk-a ili bar neku azdaju pa ga sravnim na gomilicu pepela - ja bih. A on je nastavio da hoda znajuci da mu ne mogu nista i jos poskakuje od samozadovoljstva. Uh.
U stvari ne znam ni danas kako bih reagovala, ali srecom je to ostalo kao jedinstveno iskustvo. Prezivelo se
dolybell92 dolybell92 04:05 17.01.2010

Re: :)

prskalica

...kako odreagovati kada vam nepoznati 'talijan uputi smesak...



Verujem da ce to resiti samo od sebe u takvim okolnostima



Ivana Knežević Ivana Knežević 05:26 17.01.2010

Re: :)

A ima i onog kad se nekome razvedri lice, i od namrstenog, zatvorenog otvori se u osmeh.

Hvala na ovako lepom prilogu.
mikele9 mikele9 18:29 16.01.2010

loša navika

Osmehu sleduje osmeh. Ovo je drevna kineska mudrost koju upravo smislih.
Ovo o čemu si pisala ne spada u kategoriju loših navika, ne, to je posledica 20-togodišnjeg općeg pa kao posledica i individualnog, mračno-depresivnog-samouništavajućeg života.
Evo ti osmeh od srca, na daj se, sve se može dovesti u red, pokušaj.
Ivana Knežević Ivana Knežević 18:54 16.01.2010

Re: loša navika

mikele9
Osmehu sleduje osmeh.


I ja mislim da je to to. Fundamentalni zakon medju drustvenim zivotinjama.
Ja se povremeno bacim u bliske analize efekata tako verno opisanog zivota, i uvek zakljucim da je najgori deo sto on proizvede masu losih navika iz kojih se izlazi samo uz veliki trud puno misica.
A silni misici se uposle i oko osmeha, kazu, pa je tako on zaista najbolji pocetak ka boljem sutra.

Hvala na tako lepom osmehu, uzvracam bez ustezanja i drame ovog puta
mirelarado mirelarado 18:36 16.01.2010

Осмех

Ако је искрен, осмех је најлепши вид људске комуникације. Треба га узвратити, зато си добро поступила други пут, Ивана.

Има барем један нетипичан Италијан, понекад игра и у америчким филмовима, који је суштину осмеха исказао на најлепши могућни начин:



Ivana Knežević Ivana Knežević 19:01 16.01.2010

Re: Осмех

Hvala, hvala, draga mirela, ovo je prekrasno. Jeste, on je to uradio na najlepsi moguci nacin za sve nas.

Od malena se drzim onih starih - lepa rec i gvozdena vrata otvara, a osmeh im ne da da se opet zatvore. I tako je ova prica prilicno tuzna realizacija da i za osmehe mogu da naidju crni dani.
Ima nade, medjutim
ssvetlana92 ssvetlana92 19:30 16.01.2010

Baksuz

Izvini, možda sam ja postala baksuz u poslednje vreme..ali kada mi se neko nasmeje u prolazu, ja prvo pomislim da ima neki facijalis problem! Ili možda živim u gradu, gde odavno nisam videla zdrav osmeh?
margos margos 19:39 16.01.2010

Re: Baksuz

Ja se vala kliberim. Doktorirala sam kod nakupaca na Kaleniću svojevremeno. Dvaput dnevno sam prolazila, oni dobacivali, ja naučila da se osmehujem - i sad ne zaboravljam, iako ih odavno ne susrećem...
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:42 16.01.2010

Re: Baksuz

Nisi u tome usamljena, svetlana. Na sta nam lice ovi gradovi...
Ali vredi krenuti i od malog. S osmehom je to, rekla bih, najlakse. Menjanje sveta, vracanje gradova ljudima, dobra dela s povodom
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:45 16.01.2010

Re: Baksuz

margos
Ja se vala kliberim. Doktorirala sam kod nakupaca na Kaleniću svojevremeno. Dvaput dnevno sam prolazila, oni dobacivali, ja naučila da se osmehujem - i sad ne zaboravljam, iako ih odavno ne susrećem...




Ovaj deo je najvazniji: 'ja naučila da se osmehujem'
Kako lepo sazeto
mirelarado mirelarado 19:46 16.01.2010

Re: Baksuz

ssvetlana92
Izvini, možda sam ja postala baksuz u poslednje vreme..ali kada mi se neko nasmeje u prolazu, ja prvo pomislim da ima neki facijalis problem! Ili možda živim u gradu, gde odavno nisam videla zdrav osmeh?


Истина, шкрти смо кад су осмеси у питању, као да су добра воља и расположење неки знак слабости.
margos margos 19:50 16.01.2010

Re: Baksuz

као да су добра воља и расположење неки знак слабости.

A osmeh znak da je u pitanju laka roba.

Samo ja znam da sam teška k'o Trepča
mirelarado mirelarado 19:58 16.01.2010

Re: Baksuz

Samo ja znam da sam teška k'o Trepča


И ја, иако се смејем много, и радо, и гласно.
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:47 16.01.2010

Re: Baksuz

mirelarado
Samo ja znam da sam teška k'o Trepča
И ја, иако се смејем много, и радо, и гласно.


Ima nas jos
jesen92 jesen92 00:53 17.01.2010

Re: Baksuz

Истина, шкрти смо кад су осмеси у питању, као да су добра воља и расположење неки знак слабости.

..ne znam sta je u pitanju ali kod mene na poslu, na primer, najvise se osmehyju cistacice(nisu to klasicne cistacice, opis radnog mesta im je malo siri...a i obrazovanje im nije osnovno vec imaju zavrsenu trogodisnju srednju skolu)...one imaju blizu 40 godina, imaju decu, porodicu i milion problema, pre svega finansijskih ali ih to ne sprecava da budu lepo raspolozene i uvek sa osmehom na licu...medjutim, neki doktori nauka su non stop nadrndani, nervozni, lose volje i bez osmeha....
Ivana Knežević Ivana Knežević 01:35 17.01.2010

Re: Baksuz

jesen92
..ne znam sta je u pitanju ali kod mene na poslu, na primer, najvise se osmehyju cistacice..


To je lepa obzervacija. U stvari, vazno je uociti tako nesto. Zato jer svakome trebaju dobri primeri, a dalje ce se snalaziti sama(a).
Nije nemoguce uklopiti raznorodne faktore, nemoguce je najteze iz pozicije nepokusaja.
Recimo
jesen92 jesen92 01:48 17.01.2010

Re: Baksuz

U stvari, vazno je uociti tako nesto
da, vazno je uociti...zato je meni najprijatnije da sa njima pijem kafu i caskam o "sitnicama koje zivot znace"..
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:11 17.01.2010

Re: Baksuz

jesen92
da, vazno je uociti...zato je meni najprijatnije da sa njima pijem kafu i caskam o "sitnicama koje zivot znace"..


Lepo

Od takvih sitnica se fino popuni dan.
mariopan mariopan 20:31 17.01.2010

Re: Baksuz

Ivana Knežević

mirelarado
Samo ja znam da sam teška k'o Trepča
И ја, иако се смејем много, и радо, и гласно.


Ima nas jos

I jos
Ivana Knežević Ivana Knežević 22:11 17.01.2010

Re: Baksuz

mariopan

Ivana Knežević

mirelaradoSamo ja znam da sam teška k'o Trepča
И ја, иако се смејем много, и радо, и гласно.
Ima nas jos
I jos


Ovo mozda ne bi trebalo da izaziva tolike osmehe ali jeste simpaticno.
Tolike zamisljene zene hodaju ulicama gradova...
margos margos 22:14 17.01.2010

Re: Baksuz

Tolike zamisljene zene hodaju ulicama gradova...

Ne, Ivana... Nasmejane, a teške k'o Trepča :)
myredneckself myredneckself 22:57 17.01.2010

Re: Baksuz

Samo ja znam da sam teška k'o Trepča

И ја, иако се смејем много, и радо, и гласно.

Ima nas jos

me, too
организовала сам овај кран за нас, да се нађе


ивана, мало касним, имам обавеза "тамо у подбари" код мене на блогу
али кад сам видела да је о осмесима реч...
живели осмеси и загрљаји
сем што се осмехујем ја се и грлим( наравно, с познатима, али некада бих загрлила све људе на улици одједном)
Ivana Knežević Ivana Knežević 23:32 17.01.2010

Re: Baksuz

margos
Tolike zamisljene zene hodaju ulicama gradova...
Ne, Ivana... Nasmejane, a teške k'o Trepča :)


Korekcija je na mestu :)
Ivana Knežević Ivana Knežević 23:34 17.01.2010

Re: Baksuz

myredneckself
живели осмеси и загрљаји


I ja mislim da je to to

Hvala na svracanju uprkos obavezama, a i organizacija je fantasticna - masinerija ce dobro posluziti.
Ali to da se siri taj dobar vibe osmesima i zagrljajima - divno
mariopan mariopan 11:28 18.01.2010

Re: Baksuz

margos

Tolike zamisljene zene hodaju ulicama gradova...

Ne, Ivana... Nasmejane, a teške k'o Trepča :)

loader loader 19:39 16.01.2010

Pod i plafon

" "Ivana Knežević:
I nadu u budućnost. Ali sa time ne treba preterivati " "

...............

Da, jer očas posla čovek odlepi iz sadašnjosti :)
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:19 16.01.2010

Re: Pod i plafon

loader
"Da, jer očas posla čovek odlepi iz sadašnjosti :)


Verujem da smo tu svi slicni
loader loader 22:29 16.01.2010

Re: Pod i plafon

Verujem da smo tu svi slicni

Da, nalik jedni drugima, ko smajli smajliju :)



Ivana Knežević Ivana Knežević 22:40 16.01.2010

Re: Pod i plafon

Lepa ilustracija. I lep niz sarenih lica :)
background noise background noise 19:56 16.01.2010

U stvari hoces da kazes . . .

. . . da si uobrazena?

Ivana Knežević Ivana Knežević 20:26 16.01.2010

Re: U stvari hoces da kazes . . .

background noise
. . . da si uobrazena?


Prica je tuznija, bn.
Prestala sam da gledam u ljude poslednjih godina i klinka mi se cudi, ne kapira kako je to moguce. Kad uocim da mi neko posvecuje paznju u prolazu, ja moram prvo da se probudim
AlexDunja AlexDunja 22:04 16.01.2010

Re: U stvari hoces da kazes . . .

Kad uocim da mi neko posvecuje paznju u prolazi, ja moram prvo da se probudim

isti moj slucaj:)
nedavno mi je najbolja drugarica
rekla da sam nekoliko puta prosla pored nje
na ulici i nisam je videla, niti joj se javila...
kaze: nije htela da me budi...
Ivana Knežević Ivana Knežević 22:38 16.01.2010

Re: U stvari hoces da kazes . . .

AlexDunja
Kad uocim da mi neko posvecuje paznju u prolazi, ja moram prvo da se probudim

isti moj slucaj:)
nedavno mi je najbolja drugarica
rekla da sam nekoliko puta prosla pored njena ulici i nisam je videla, niti joj se javila...kaze: nije htela da me budi...


Pa eto, lose navike. Nadam se da mi se nije bas tako nesto desavalo, da se ne javim ljudima koje znam, ali moguce da jeste.
Kod mene je stvar navike da istovremeno u hodu obracam paznju na boje, oblike, misli kojih se nebrojeno vrti u tom trenutku u glavi, i ljude samo skeniram ovlas, sve dok mi neko necim privuce paznju, ali puno toga promakne. Ne znam kad je pocelo, ni zasto.
background noise background noise 09:26 17.01.2010

Re: U stvari hoces da kazes . . .

Evo vamjos malo losih navika, vi bezobzirne zene



Ocigledno se jos nisam vratio iz Istanbula . . .
hajkula1 hajkula1 15:20 17.01.2010

Re: U stvari hoces da kazes . . .

AlexDunja

Kad uocim da mi neko posvecuje paznju u prolazi, ja moram prvo da se probudim

isti moj slucaj:)
nedavno mi je najbolja drugarica
rekla da sam nekoliko puta prosla pored nje
na ulici i nisam je videla, niti joj se javila...
kaze: nije htela da me budi...


Devojke, pa ovo je neka epidemija! I ja inficirana.
margos margos 15:50 17.01.2010

Re: U stvari hoces da kazes . . .

E, Hhajkulo, sad me podseti na onaj lep skup od bre 20 dana, bre, pa smešili smo se baš. Bilo je lepo i radosno, zar ne?

Al' moram da kažem koji mi je najslađi susret bio tog dana:
grupi u kojoj smo stajali, priđe jedno Veliko Dete i kaže 'čujem da je neko od vas margos..' ja kažem 'ja sam..' - Dete kaže 'ja sam JasnaZ' i obe ciknemo i poskočimo kao da nam je pet godina.
Ma skakutale smo još par trenutaka, no me stid da kažem.
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:20 17.01.2010

Re: U stvari hoces da kazes . . .

background noise
Evo vam jos malo losih navika, vi bezobzirne zene


Uh, bn, razumem optuzbu ali nije lako ni sa ove strane.
Pominjem na nekoliko mesta koliko puno posmatram ljude, a osmehe uzvracam tesko... u pitanju je problem sa interakcijom. Kao posmatrac postala sam jako dobra, i negde usput zagubila interakciju. Nije bilo namerno.
Nesvesna bezobzirnost?

Razmislicu o tome a na resenju radim vec neko vreme.

Kako to rade u Istanbulu?
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:24 17.01.2010

Re: U stvari hoces da kazes . . .

hajkuli, AlexDunji, sebi i drugim inficiranim zelim brz oporavak, sada kad znamo simptome. Iako je obicno dijagnoza neophodna, ali mozda prodjemo dobro i bez toga.

Ali margos je ubedljivo lekovita.
Drago mi je da je lep susret imao i tako razuzdan vrhunac
background noise background noise 18:24 17.01.2010

Re: U stvari hoces da kazes . . .

Ne bih znala reci kako to rade u Istanbulu,kratko sam boravio, pitaj Budimca.



Ivana Knežević Ivana Knežević 19:15 17.01.2010

Re: U stvari hoces da kazes . . .

Pa dobro, mene je interesovao tvoj ugao.
Uvek je zanimljivo biti turista i posmatrati sve novim ocima.
hajkula1 hajkula1 20:42 17.01.2010

Re: U stvari hoces da kazes . . .

margos

E, Hhajkulo, sad me podseti na onaj lep skup od bre 20 dana, bre, pa smešili smo se baš. Bilo je lepo i radosno, zar ne?

Al' moram da kažem koji mi je najslađi susret bio tog dana:
grupi u kojoj smo stajali, priđe jedno Veliko Dete i kaže 'čujem da je neko od vas margos..' ja kažem 'ja sam..' - Dete kaže 'ja sam JasnaZ' i obe ciknemo i poskočimo kao da nam je pet godina.
Ma skakutale smo još par trenutaka, no me stid da kažem.



Ma, jes vala, ni manjak zuba me nije sprecio .
margos margos 20:46 17.01.2010

Re: U stvari hoces da kazes . . .

Ma, jes vala, ni manjak zuba me nije sprecio

Ih, jedan ko nijedan :)
mirelarado mirelarado 20:55 17.01.2010

Re: U stvari hoces da kazes . . .

Ma, jes vala, ni manjak zuba me nije sprecio


Нисам никакав мањак приметила. А осмех нам се није скидао с лица. Како другачије да покажеш колико ти је драго што најзад видиш уживо све те дивне људе с којима свакодневно овде размењујеш мисли и речи! :)
hajkula1 hajkula1 22:42 17.01.2010

Re: U stvari hoces da kazes . . .

mirelarado

Ma, jes vala, ni manjak zuba me nije sprecio


Нисам никакав мањак приметила. А осмех нам се није скидао с лица. Како другачије да покажеш колико ти је драго што најзад видиш уживо све те дивне људе с којима свакодневно овде размењујеш мисли и речи! :)


Jes, kad imam urokljive oci
gorran2 gorran2 20:06 16.01.2010

Sa osmehom je sve lepše.

osmeh će spasiti svet.

Don Salieri Don Salieri 20:18 16.01.2010

Re: Sa osmehom je sve lepše.

gorran2
osmeh će spasiti svet.


sesili sesili 20:19 16.01.2010

Re: Sa osmehom je sve lepše.

Ali sa iskrenim! Ja živim u malom mestu i koloko god to imalo mana, ima i prednosti! Na ulici sam uvek vesela. Srećem poznate, javljamo se, nasmešimo, ispričam vic skoro u prolazu. Ništa ne košta, a dobije se mnogo. Imam hiljadu problema, ali njih rešavam, a trudim se da ne budem namčor zbog toga! Prema tome, smejte se, smeh leči!
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:37 16.01.2010

Re: Sa osmehom je sve lepše.

gorran2
osmeh će spasiti svet.


Mozda hoce mozda nece biti dovoljan, ali zasto ne probati.
Uostalom, ako nekome spasi jedan dan... nije mala stvar.
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:40 16.01.2010

Re: Sa osmehom je sve lepše.

sesili
Ali sa iskrenim! Ja živim u malom mestu i koloko god to imalo mana, ima i prednosti! Na ulici sam uvek vesela. Srećem poznate, javljamo se, nasmešimo, ispričam vic skoro u prolazu. Ništa ne košta, a dobije se mnogo. Imam hiljadu problema, ali njih rešavam, a trudim se da ne budem namčor zbog toga! Prema tome, smejte se, smeh leči!


Lepo je ovo, sesili. Mozda malo mesto ima svoju ulogu u tome ali je najvise do stava sa kojim se na ulicu izlazi. Problemi se resavaju koliko mogu a ljudima se smesi. U ovo poslednje spada i osmeh ohrabrenja sebi u ogledalu svakog jutra
builderka builderka 20:23 16.01.2010

hvala

Neko vreme sam živela u "kokošinjcu" (zgrada sa puno spratova, sve same garsonjere bez terasa, a kese sa smećem stalno lete kroz prozor). Mnogo loše raspoloženih ljudi. Tu se retko ko javljao i trudio da bude fin i ja oguglam. Jednom mi na ulazu neki momak pridrži vrata i ja prođem bez reči!! Umesto mene kaže on: "Hvala". Nisam stigla da odreagujem. Ali tako me je nasmejao i tako sam mu bila zahvalna, ne zbog vrata već zbog tog "šamara" koji me je dobro prodrmao.
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:45 16.01.2010

Re: hvala

Lepa situacija, builderka, koja probudi na pravi nacin.
Ja sam donekle slicnu situaciju videla juce u metrou.
Velika je guzva i pri polasku voza jedna zene se okrene, pokuca na rame visokom tipu iza nje i kaze vrlo jasno i razgovetno, prosto zvanicno: molim Vas skinite ranac, pritiska me i smeta mi.
On je na to odgovorio - naravno, evo odmah - i skinuo ga pazljivo u tesnom prostoru. Ja sam posmatrala i nadala se iz sveg srca da ce mu ona reci 'hvala'.
Nije.
I to je zaista bila steta.
Izgledalo je da je ona imala los dan, ali to 'hvala' bi i njoj ucinilo.
4krofnica 4krofnica 20:50 16.01.2010

*

lep tekst Ivana.
divno je osmehivati se, osmeh je univerzalan, nema nicega na svetu sto je tako prepoznatljivo i sto svi razumeju. probaj i ti nekome u prolazu da se osmehnes. oslobadja, cini da se dobro osecas. kao ovo..
Ivana Knežević Ivana Knežević 22:02 16.01.2010

Re: *

Oslobadja, krofnice, i napuni dobrom energijom. Komunicira na lep nacin..
Ovaj video sam videla ranije, i divan je.
Legalizovati zagrljaje i osmehe - i sve za dzabe
irenaema irenaema 20:50 16.01.2010

osmehivanje

Osmehivanje nepoznatim muškarcima, ženama, deci ( younameit) je jedna mLogo lepa navika koju praktikujem već nekoliko godina. Onako iskreno osmehivanje, nikakav facijalis!

Ne mogu da kažem da sam imala neko negativno iskustvo. Čak i kad nije bilo reakcije, meni lepo. Daleko od toga da mi je svakidansuncemobasjan, ali mi ta "navika" pomaže da se osećam dobro. Deluje na duže staze.

I ne, nisam na hemiji, niti mi je IQ ispod, a plata iznad proseka.
dunja73 dunja73 21:41 16.01.2010

Re: osmehivanje

Ivana , u Nemackoj je osmeh muskarca zeni i obratno , svakodnevica i
toliko nesto normalno ..prvo znaci osmeh , pa "dobar dan" I to je tako i kod mladih i kod starih , dece...
Odem u Svajcarsku , stoje u nekoj pekari neka dvojica i ljubazno nam se osmehuju , i ja
njima , i ono sve u garnicama pristojnosti , kad "pap " neka ceduljica .
I nesto mi nije kao u Nemackoj po pitanju "osmeha"

U Srbiji , se ne smejem nikako ne muskarce , osim koga poznajem , ono :
-Gde si komsija , sta radis ? I tako..
eto , razlicito svuda....
Ivana Knežević Ivana Knežević 22:04 16.01.2010

Re: osmehivanje

irenaema
Osmehivanje nepoznatim muškarcima, ženama, deci ( younameit) je jedna mLogo lepa navika koju praktikujem već nekoliko godina. Onako iskreno osmehivanje, nikakav facijalis!Ne mogu da kažem da sam imala neko negativno iskustvo. Čak i kad nije bilo reakcije, meni lepo. Daleko od toga da mi je svakidansuncemobasjan, ali mi ta "navika" pomaže da se osećam dobro. Deluje na duže staze.I ne, nisam na hemiji, niti mi je IQ ispod, a plata iznad proseka.


irenaema, ta prirodna hemija, vrhnuski IQ i plata koju zasluzuju je bas prava stvar. I drago mi je da Vam tako lepo ide.
Ciniti dobra dela koja i tebi cine dobro... deluje magicno & easy
Ivana Knežević Ivana Knežević 22:09 16.01.2010

Re: osmehivanje

dunja73
Ivana , u Nemackoj je osmeh muskarca zeni i obratno , svakodnevica i toliko nesto normalno ..prvo znaci osmeh , pa "dobar dan" I to je tako i kod mladih i kod starih , dece...


I ovde je tako. Ljudi pozele 'dobar dan' na ulici naizgled iz cistog mira, i stvarno je odjednom dobar dan.. Naravno, nisu svi takvi i stalno, ali dobrim delom su to obicne male situacije koje prijaju.
Da, razlike medju kulturama umeju da zapetljaju i tako fundamentalne stvari, i to je steta.
Uz sve to, ja ipak moram da priznam da su dve situacije koje sam opisala u tekstu prosto neobjasnjive (i prilicno neoprostive, toga se i dalje drzim). Ali popravljam se

muaddib92 muaddib92 21:33 16.01.2010

Ms Smilla's feeling for snow


Јутрос сам се успавао као и сваке суботе. Знао сам да код пијаце нећу лако наћи паркинг плац - нашао сам га тек после 20 минута, а могао сам до тамо дошетати за 10 минута. Знао сам да ће се дотле распродати вруће лепиње и млади кајмак - наравно да су били распродати.
Спреман за следеће њесра, стао сам у подужи ред за свеже резанце и тарану, и нашао се у Земљи Чуда. Сви у реду су се смејали и чула се песма: док је буцмаста млада мама трпала у торбу обланде за торту, њене 2,5-годишње близнакиње су певале песмицу и уз то гестикулирале ручицама - песмица се завршила стиховима који су обећавали да ће бити торте. Остатак дана је био леп.

sesili sesili 21:45 16.01.2010

Re: Deca su ukras sveta

Dete na ulici, u naručju majke, u kolicima, UVEK mi izmami osmeh!
Ivana Knežević Ivana Knežević 22:18 16.01.2010

Re: Ms Smilla's feeling for snow

I am a sucker for stories like this. Sva se raspekmezim i za gasenje osmeha su mi potrebni vatrogasci (neki koji nisu ni zgodni ni spasioci ni nista dobro, naravno).
A i Dame Shirley Bassey mi uvek izmami osmeh, iako me je njena verzija 'my way' rasplakala jednom prilikom.

Drago mi je da su te malecne obrnule dan kao da nije za nista drugo nego bas obrtanje. Bice torte... pa sta je bolje od toga
Ivana Knežević Ivana Knežević 22:19 16.01.2010

Re: Deca su ukras sveta

sesili
Dete na ulici, u naručju majke, u kolicima, UVEK mi izmami osmeh!


Tu nema pomoci
muaddib92 muaddib92 23:01 16.01.2010

Re: Ms Smilla's feeling for snow

za gasenje osmeha su mi potrebni vatrogasci (neki koji nisu ni zgodni ni spasioci ni nista dobro, naravno).

Frankly, my dear, не разумем баш сасвим зашто ти ватрогасци не треба да су згодни, ни спасиоци
А те малецке су биле више него феноменалне, још увек се смејем
Ivana Knežević Ivana Knežević 23:15 16.01.2010

Re: Ms Smilla's feeling for snow

muaddib92
za gasenje osmeha su mi potrebni vatrogasci (neki koji nisu ni zgodni ni spasioci ni nista dobro, naravno).
Frankly, my dear, не разумем баш сасвим зашто ти ватрогасци не треба да су згодни, ни спасиоци


Pa jedino takvi bi uspeli da mi ugase osmeh

Malecke su cudo. I mi smo jednu videle danas na ulici, komunicira sa svemirom ili jos dalje i vece, sasvim ozbiljno, i u komandnoj poziciji
ivana23 ivana23 21:52 16.01.2010

***

Ivana Knežević Ivana Knežević 22:20 16.01.2010

Re: ***

intrepid intrepid 22:38 16.01.2010

Zak Prever


Barbara

Seti se Barbara, bez prestanka je kišilo
nad brestom toga dana, a ti si hodala nasmejana
prokisla, radosna, očarana, pod kišom
seti se Barbara, bez prestanka je kišilo nad brestom
a ja sam te sreo u ulici Sijama
smešila si se, i ja sam se smešio
ti koju nisam poznavao,
ti koja me nisi poznavala
seti se

seti se toga dana.
Ivana Knežević Ivana Knežević 22:49 16.01.2010

Re: Zak Prever

Ovo je savrseno.
Hvala
intrepid intrepid 23:04 16.01.2010

Re: Zak Prever

Ovo je savrseno.
Hvala


You're welcome.

Bas mi je drago da vam se svidelo.
Ivana Knežević Ivana Knežević 23:19 16.01.2010

Re: Zak Prever

Nije samo do lepote, a lepo jeste. Prosto se savrseno uklopilo, like a piece in a complex puzzle. Bas.
luc_i_ja luc_i_ja 22:48 16.01.2010

Da ne zaboravimo?

Ma sve je ovo lepo što vi ispričaste, i u potpunosti se slažem da treba da se smejemo. Nego, da ne zaboravimo mi to? Možda ćemo se sutra, pošto je neradan dan, sećati ovih pričica o osmesima, ali već u ponedeljak.... Neka se javi neko ko uspe da se nedelju dana osmehuje prolaznicima (a pritom ne bude proglašen ludim).
Ivana Knežević Ivana Knežević 22:54 16.01.2010

Re: Da ne zaboravimo?

luc_i_ja
Neka se javi neko ko uspe da se nedelju dana osmehuje prolaznicima (a pritom ne bude proglašen ludim).


Nije neophodno osmehivati se svakome (osim ako nekome cini zadovoljstvo. Na ulicama ima daleko opasnijih ludaka). Ali primetiti nekoga ko spontano izvuce iz nas osmeh - to treba vezbati. Kriju se tu i vece nagrade od uzvracenog osmeha, ubedjena sam.
Ivana Knežević Ivana Knežević 23:00 16.01.2010

Idila

(ovo je jedno nedavno iskustvo, i dobro ce se uklopiti ovde).

U metrou juce posmatrala sam jednu malu porodicu: mama, tata i dete. Prvo mi je pažnju privukla mama, sedela je preko puta. Lepa žena ranih srednjih godina, plava, fino oblikovanog lica i usana, ničim se ne ističe osim tom svojom tihom lepotom, koja kao i svaka lepota, glasna ili tiha – pleni. Ili bar privlači pažnju besposlenih posmatrača. Potom sam shvatila da mi je odnekud poznata. Bilo mi je jasno da nju ne znam, ali me je podsecala na nekoga. U sledećem trenutku sam shvatila da je naš tip žene, jedan od onih koji nisu vrlo česti, ali su fino raspoređeni među stanovništvom za podizanje opšte lepote. Zatim sam shvatila da liči na jednu moju sestru. Tu se kod mene stvorio jedan privatni osmeh prepoznavanja i bliskosti.

Do nje, na sedištima pod uglom u odnosu na njeno, sedeli su tata i devojčica od oko 4-5 godina. Tata je izgledao nešto mlađi, tamnoput, sa muški izvijenim nosem, zgodan. Ona je gledala malo ispred sebe, u njega ili u devojčicu. Shvatila sam da i on liči na naše muškarce. On je gledao u nju, ili u dete. Devojčica je bila sva u okruglostima tog uzrasta koja u svakom primerku vrste izaziva instantnu milinu, i imala je razroke krupne tamne oči koje su se susretale na liniji nosa, simetrično i time joj davale izgled najslađeg ikada viđenog ili zamišljenog vanzemaljca. Vrtela se na sedištu, gledala malo kroz prozor u tminu tunela, ili u svoje roditelje, a bacila je radoznali pogled i na mene preko puta. Kad bi progovorila, glasić je cvrkutao. Roditelji su je gledali sa predanim obožavanjem koje verovatno nije ni okom trepnulo za malo predaha otkad se rodila. Jedno drugo su gledali sa ljubavlju i toplinom. Pričali su srpski. Običnim glasovima svakodnevice, ekonomske krize i preživljavanja. Povremeno bi se nasmešili, detetu ili jedno drugom. Sedeli su opušteno, rastojanje među njima ne veće od jedne male ruke. Ne pamtim kad sam poslednji put videla tako savršeno nacrtan dijagram idile unutar jednog kruga.
margos margos 00:26 17.01.2010

Re: Idila

... i eto, napisa nam, pa i mene rastopi. Opipljiva smirenost i blagost izlazi iz ove priče. I osmejak, naravno - nekako jači unutra, no spolja.
Ivana Knežević Ivana Knežević 01:37 17.01.2010

Re: Idila

Bila je to tako lepa scena, margos, i ja sam se zaista osetila privilegovanom da sam je uocila. Verovatno sam se smesila i spolja, ali iznutra... milina.
margos margos 01:48 17.01.2010

Re: Idila

Odavno sam shvatila da jureći između tačke A i tačke B, zbog posla i para - mogu proći pored vreće sa milion dolara i ne primetiti je. Onda sam nastavila dalje da razmišljam i zveknulo mi u glavi 'pa tako mogu proći i pored ČMŽ-a (čoveka mog života) i ne primetiti ga!!!'. E otad idem otvorenih očiju, i teško šta mi promakne, pa ni ovakve scene kao što je ova koju si opisala.

A podseti ne i na jedan detalj kad je mom prijatelju na sastanak kasnio neki čovek, pa se javljao da kasni, te na kraju izbezumljen došao i izvinjavao se: ''Izvini što si me čekao...'' - a prijatelj mu odgovori ''Nisam te čekao, ja sam živeo.'':)
Ivana Knežević Ivana Knežević 02:04 17.01.2010

Re: Idila

Vrlo, vrlo tacno, i lepo iskazano.
Ja sam usporila, iako ne mogu da kazem da ne volim dinamiku, ali usporila sam na bitnim mestima. I obracam paznju. Jedino tu sa ČMŽ nisam ozbiljna, ali ovo ostalo... meni je vazno.

Slazem se sa prijateljem - i ja zivim.

Disclaimer: nista od toga ne funkcionise bas savrseno, ali funkcionise.
margos margos 02:08 17.01.2010

Re: Idila

Ja sam usporila, iako ne mogu da kazem da ne volim dinamiku, ali usporila sam na bitnim mestima. I obracam paznju.

Pažnja je važna - ritam ne toliko... može se i u brzini videti mnogo.
Odjavljujem se, s osmehom i
Ivana Knežević Ivana Knežević 02:32 17.01.2010

Re: Idila

Laku noc, i hvala na osmesima danas

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana