Budućnost| Društvo| Region| Život| Životni stil

"Hrana za sve", Haiti, Vanja Pilipović - BESAN SAM ! ! !

dirtyharry RSS / 20.01.2010. u 20:51

hranazasve728x90.jpg

1. O akciji “Hrana za sve” ste već verovatno čuli nešto. Ovde je bio blog na tu temu, ja samo ovde postavljam ponovo sve bitne informacije da se ne zaborave ljudi kojima treba pomoći. Sledi parče teksta sa ovog bloga:

Na Info liniji 011/301-20-60 dostupne su dodatne informacije o načinu donatorske podrške akciji, ali je moguće i ostaviti svoje ideje za poboljšanje akcije i distribuciju obroka.
Račun na koji se može uplatiti novac je 205-333-59 svrha uplate: Donacija za humanitarnu akciju "HRANA ZA SVE" primalac: Fond B92. 

 

UPLATE U EVRIMA (EUR)

CORRESPONDENT BANK FOR EUR INCOMING PAYMENTS:
SWIFT CODE: GIBAATWG
ERSTE GROUP AG WIEN, AUSTRIA

ACCOUNT OF THE BENEFICIARY WITH:
SWIFT CODE: GIBARS22
ERSTE BANK A.D. NOVI SAD

BENEFICIARY:
IBAN RS35340001753974400097
NAME FOND B92
ADDRESS Fond B92, Jevrejska 16, Beograd 11000 , Serbia


DOLARSKE UPLATE (USD)

CORRESPONDENT BANK FOR USD INCOMING PAYMENTS:
SWIFT CODE: GIBAATWG
ERSTE GROUP AG WIEN, AUSTRIA

ACCOUNT OF THE BENEFICIARY WITH:
SWIFT CODE: GIBARS22
ERSTE BANK A.D. NOVI SAD

BENEFICIARY:
IBAN RS35340001753974400097
NAME FOND B92
ADDRESS Fond B92, Jevrejska 16, Beograd 11000 , Serbia

 

480Earthquake.jpg2. Putem televizije ste sigurno čuli o užasnoj katastrofi koja je zadesila Haiti. Ovde možete da nađete više informacija kako možete pomoći deci Haitija koja su ostala bez svega a pre svega bez svojih porodica.

Ko želi da novčano pomogne deci Haitija to može da uradi kreditnom karticom na sajtu UNICEF-a. Nažalost samo Diners kartica je podržana. Novac se može uplatiti i opštom uplatnicom.

 

 

3. Vanja Pilipović, devojka iz jednog sela nadomak Sombora ima velikih zdravstvenih problema sa srcem. Tek što je napunila osamnaesti rođendan a lekari su joj dijagnostikovali tešku bolest srca. Da bi se izlečila, potreba je transplantacija srca koja se nažalost ne radi u Srbiji i koju bi trebalo da obave isti oni lekari koji traže povišice ovih dana. Ovo su informacije koje su potrebne da bi ste obavili uplatu i pomogli ovoj nesrećnoj devojci.

Уколико желите да помогнете

Број динарског рачуна у НЛБ банци је 310-0210100336655-83 

У истој банци отворен је и девизни рачун 02-315-0031209.4

SWIFT:CONARS22- Acc No.USD 3582023703001

IBAN-International bank account number/ RS35310023150031209436

Više informacija o ovome možete da vidite ovde.

 

 

njiva.jpgE, sad malo o tome zašto sam besan. Ipak je ovo moj blog. Evo zašto. Baš sam hteo da pomognem tim ljudima u akciji “Hrana za sve”. Uplatio sam nešto novca, ali sam hteo da odem još dalje. Pošto sam sa sela tamo imam nešto zemlje. Ona nije neobrađena ali se ne sade kulture koje mogu da se koriste u akciji nego mahom kukuruz, pšenica, ječam. Čisto da zemlja ne stoji dokona. Osim toga ja sam u dijaspori i sada nema ko da radi tu zemlju ako bi se zasadilo nešto zahtevnije.

Zbog toga sam ja hteo da ustupim jedan deo zemlje da se zasadi nešto ozbiljnije i da svi ti plodovi koji se uberu idu za ovu akciju. Meni ne treba, ja imam i više nego što mi treba. Dovoljno mi je da vidim gore pomenutu devojku pa da shvatim koliko sam bogat. Počeo sam da pregovaram sa roditeljima šta oni misle oko svega toga. Oni opet jako poštuju moju reč i rekli su mi da kako ja mislim tako da radim. Sada kada sam stavio sve na papir kolika su ulaganja za neku iole veću površinu (recimo jedan hektar krompira može uz dobro seme i pametno obrađivanje da da čak do dvadesetak tona, daleko smo od Holanđana, kod njih je duplo više) video sam da je mnogo jeftinije da se kupi krompir koji sada može da se nađe tamo u mom kraju. Ljudi imaju toliko toga ali nema ko da ga kupi. Pričao sam sa par ljudi koji kažu da može da se nakupi dvadesetak vagona (dvesta tona) krompira da se ne ode iz sela dalje. To je toliko hrane koja će dobrim delom da propadne jer nema ko da je kupi.

Moji su se malo raspitivali po komšiluku i selu kako bi i šta bi moglo da se uradi i na kraju su mi rekli (pod uticajem sela) ako nemaš neki interes nemoj ni da radiš to, jer ovde ne može drugačije. Znam kako je selo i nisam hteo da se raspravljam. Ovo nije samo moje selo ovo je opšta situacija u celoj Srbiji. Minoran broj ljudi hoće da pomogne ako nema neki interes. Moje roditelje su napravili na budale jer hoće nešto tako da rade (na moju inicijativu) a bilo je i zlih jezika koji su se bojali da se moja porodica ne obogati ako krenemo nešto da se angažujemo oko toga, jer ako krene otkup poljoprivrednih kultura a mi budemo glavni za otkup itd.

motika.jpgOno što ljudi sa sela znaju jeste da u svakom selu ima nekoliko porodica koje nikad ništa nisu radili, za koje ni sam Bog ne zna kako žive i kako sastavljaju kraj sa krajem ali takvi ljudi će pre da odu da traže na zajam bilo šta nego da rade bilo šta da imaju bar za sebe. Sada su druga vremena pa su se i oni modernizovali. Ima onih koji idu u ove kuhinje da jedu a imaju gde i šta da rade ali jednostavno neće. Drugi kada vide kako oni žive neće da daju ni jedan dinar jer vide kome te pare idu. Ne možeš revoltirane i besne ljude da ubediš da ima i starih i bespomoćnih. Oni vide ono što im je ispred nosa a to su besposličari koji preko cele godine sviraju kao onaj cvrčak u “Cvrčak i mrav”. Jedan čovek je prodao dva hektara zemlje i ima još toliko i ide na državna jasla da jede. Nije ni bolestan ni star ali neće da radi ni za sebe koliko mu treba, što je smešno, što se posla tiče.

Jedan od sinova čoveka koji je preminuo kog sam pomenuo u jednom od prethodnih blogova, je nekoliko godina mlađi od mene. Ogroman čovek, za glavu viši od mene (ja sam skoro dva metra). Skoro mu je lekar rekao da je gadno povredio dva pršljena i da će možda morati na operaciju i lečenje. Veliko opterećenje, velik teret, na selu si stalno tome izložen. Stalno vučeš nešto: drva, džakove, pedeset kila je standardna mera (džak veštačkog đubriva).  Njegov komšija kada je sezona preko leta stalno ide do Vrnjačke Banje za vikend da mu jedna žena fizioterapeut namešta pršljenove da bi preko nedelje mogao da radi pa opet tako u krug. On nema više od četrdeset i pet godina. Posao je gadan. Radi se krvnički. Ja to znam. Koliko vas je bilo na četrdeset stepeni u blatu do kolena i vuklo creva/cevke za zalivanje? Nije lako i ljudi su revoltirani da nema gde više. Ne možeš da digneš ruke ni od koga, ni od ovih što su gladni a ne možeš da ne razumeš ni ljude koji rade dan i noć skoro ni za šta. Posle te neko pita zašto si besan? Ako budem pisao još malo iznakršiću se nekom ljubičica, zato je bolje da ovde stavim tačku.

 

 

 

 



Komentari (54)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 20:57 20.01.2010

.

Црвени крст Србије се прикључио акцији прикупљањафинансијске помоћи за пострадале од земљотреса на Хаитију. Сви они који желе да помогну могу уплатити новчана средства на број рачуна Црвеног крста Србије

160-0000000268606-37, Banca Intesa,
са назнаком: Помоћ за Хаити
...............................\
a ne možeš da ne razumeš ni ljude koji rade dan i noć skoro ni za šta.

mojne se nerviras
sta drugo da ti kazem
....
dirtyharry dirtyharry 21:08 20.01.2010

Re: .

Hvala na ovom linku, nisam imao ovu informaciju.
antioksidant antioksidant 21:11 20.01.2010

Re: .

bice uskoro i neki sms
(cvrsto mi obecali ali da sacekamo - mozda se i ostvari)
a ovo drugo
ja imam rodjake na selu
ako nemaju pravu "proizvodnju" uglavmom rade radi "psihickog mira"
to sto imaju obavezu ih odrzava normalnim
novac ide sa drugih strana
mirelarado mirelarado 21:17 20.01.2010

Препорука

Заиста заслужујеш препоруку, Хари. За племенитост и несебичну жељу да помогнеш онима којима је помоћ најпотребнија.

Не вреди да се нервираш, све има своје лице и наличје, не можеш сад и одмах исправити све криве дрине. Већ чиниш много.
vishnja92 vishnja92 21:39 20.01.2010

Re: Препорука

tako je
dirtyharry dirtyharry 21:42 20.01.2010

Re: Препорука

Hvala devojke. Nisam ovo napisao da bih istakao šta sam ja uradio, jer koliko god da se uradi, uvek može više i bolje. Krivo mi je što i za najprostije stvari uvek imaš neke komplikacije. Ništa u ovoj Srbiji ne može da bude jednostavno. I za vas cvetići

PS: Hvala za preporuke
4krofnica 4krofnica 22:27 20.01.2010

Re: Препорука

i od mene. verovatno si jedan od retkih ovde koji zna sta znaci ziveti od i sa zemljom. strasno je stradnje ljudsko, jednih fizicko a drugih emotivno.
Hari ti si divna dusa i imas veliko srce.
margos margos 22:46 20.01.2010

Re: Препорука

Не вреди да се нервираш, све има своје лице и наличје, не можеш сад и одмах исправити све криве дрине. Већ чиниш много.

Lepo ti kaže Mirela... Mene od ljutnje uvek sačuva razmišljanje 'najbolje što mogu u ovom trenutku', a drugi prema svom ćeifu.

Inače, taj što ima a ne obrađuje i jede na državnom kazanu - priznaj, ne bi mu u bio koži. Jednom sam prijatelju koji je bio šofer i stalno na točkovima rekla da mu je težak posao, a on mi reče kako ima mnogo drugih, težih. Pa me upita, da li znam koji je najteži posao na svetu? Iznenadi me pitanjem i rekoh da nemam pojma. Reče: ''Prošnja.'' Na moj začuđen pogled, reče: ''Ako ne veruješ - probaj.''
dirtyharry dirtyharry 09:42 21.01.2010

Re: Препорука

4krofnica
Hari ti si divna dusa i imas veliko srce.

Hvala, sad sam se zarumeneo

margos
Lepo ti kaže Mirela... Mene od ljutnje uvek sačuva razmišljanje 'najbolje što mogu u ovom trenutku', a drugi prema svom ćeifu.

Pa i pravu si margos. Ja ću da pokušam da uradim što budem mogao u datom trenutku, odnosno sada, pa kako bude. Još nije gotovo, ali sam očekivao manje otpora.
drug.clan drug.clan 21:24 20.01.2010

podrska

preporuka za blog - svaka cast

Nesrecna koja se desila ljudima na Haitiju je strasna i nezapamcena.
Tamo se pored sve te prirodne nesrece desava i jos nesto veoma strasno.

Nazalost neki ljudi su uzeli haiti pod svoje i sada rade (pomazu) kako oni misle da treba. To omogucuje mnogima da pomognu ali i onemogucuje mnoge koji bi pomogli na svoj nacin za koji opravdano misle da je bolji.

Svi mi drugi ljudi treba sada da im pomognemo koliko mozemo jer im je osnovna egzistencija ugrozena.

Jos jednom preporuka i podrska
dirtyharry dirtyharry 09:37 21.01.2010

Re: podrska

drug.clan
preporuka za blog - svaka cast
Jos jednom preporuka i podrska

Hvala.
jucaibin jucaibin 22:19 20.01.2010

Nekada...

nije lako izvodljivo ni pomoci. barem je tako u srbiji. umesto da drzava odustane od poreza za uplate u dobrotvorne svrhe noa se svesrdno trudi da zaradi tom prilikom. nazalost je tako.

za haiti ja sam mami preporucila da uplati izvesnu svotu preko unicef-a u srbiji, a ja cu to sto uciniti u inostranstvu...

dunja73 dunja73 22:40 20.01.2010

Re: Nekada...

Hari, i od mene kao vrata preporuka!!


dirtyharry dirtyharry 09:38 21.01.2010

Re: Nekada...

dunja73
Hari, i od mene kao vrata preporuka!!

Hvala Dunja.

jucaibin
Nekada...
nije lako izvodljivo ni pomoci. barem je tako u srbiji.

Da i to me nervira pored ostalog.
pnbb pnbb 22:38 20.01.2010

us aid

a ja se jos vise nerviram kad citam sta se desava sa tom pomoci - hranom, lekovima, vodom .. kad stigne na aerodrom.. ako je ameri puste. pa koliko onda stoji na aerodromu dok se ne distribuira ... pa tek kakose distribuira... uzas
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:56 20.01.2010

Dobra

volja je ocigledna, al nije selo ono sto ti mislis pa iako si ziveo u njemu.

Malo je jedan hektar bilo cega da bi se neka ozbiljna zarada ostvarila. Video si to sa matematikom oko krompira, iako se dosta lako moze prebaciti ta cifra od 20 tona.
Mozda ako bi se neko angazovao pa da seme, djubrivo, zastitu i sl dobije gratis u slucaju da rod ide u humanitarne svrhe...nije nemoguce????

Nemoj, bre, da se nerviras oko tih "neradnika", pa gde ih nema i ko ce sve lenstine na svetu prevaspitati.





dirtyharry dirtyharry 09:54 21.01.2010

Re: Dobra

hoochie coochie man
volja je ocigledna, al nije selo ono sto ti mislis pa iako si ziveo u njemu.

Mozda ako bi se neko angazovao pa da seme, djubrivo, zastitu i sl dobije gratis u slucaju da rod ide u humanitarne svrhe...nije nemoguce????

Nemoj, bre, da se nerviras oko tih "neradnika", pa gde ih nema i ko ce sve lenstine na svetu prevaspitati.

Znam da se selo promenilo, kao i sve ostalo ali i ljudi su osiromašili i bez para baš iz ovog razloga, mnogo se ulaže a malo se zaradi i pored tolikog rada se opet svede život na preživljavanje.
Ova ideja za humanitarnu akciju je dobra. Mada bi opet trebalo da se pojuri više donatora/firmi koje bi možda pomogle tako što.
Inače ne nerviram se za neradnike, toga je uvek bilo i biće ali se nerviram za one koji mogu da rade i imaju šta jedu hranu nekom ko nema ništa a ima onih koji nemaju ništa a radili bi zemlju kada bi imali mogućnosti.
miloradkakmar miloradkakmar 22:59 20.01.2010

Rekoh

da imaš čisto srce. I VELIKO!!!!!
dirtyharry dirtyharry 09:17 21.01.2010

Re: Rekoh

miloradkakmar
Rekoh da imaš čisto srce. I VELIKO!!!!!

Postideću se . Hvala, još radimo na datom problemu.
ddsonik ddsonik 06:35 21.01.2010

Prepreke...

...i ocekujemo tamo gde bi moglo da budu, a nazalost cesto tamo gde im zaista nije mesto - posebno kad se ispreprece da budemo humani.
Tebi prijatelju svaka cast; za stav, post, akciju.

Tebi je barem jasno kako to izgleda na selu - svaki grad je isto to, samo malo vise ljudi a manje prostora, pa se sve intenzivira (i pritom evoliuira u devijacije). A da ljudi nece da obradjuju zemlju - nece, tesko im. Ne kazem da je lako; imao sam prilike i sam da se mlatim po njivama sa motikom, vilama i sl. ali se i onima koji hoce da rade ispreprece kojekakve sveznalice i 'dobronamerni' te se obezvredi ili unisti i ono sto si uradio. Obesmisli ti akciju, pa je tada manje cudno zasto se nikome ni ne radi nista. E jos tako u svakoj pori zivota i onda nije bas ni cudno sto svet tako naopako izgleda.
no, da ga malo 'obrnemo', pocnemo svako od sebe i napravimo recimo ovakve akcije kao tvoja pa polako. Ima posla tu koliko hoces...

Pozdrav
Unfuckable Unfuckable 14:00 21.01.2010

obrati pažnju

Ljudi imaju toliko toga ali nema ko da ga kupi. Pričao sam sa par ljudi koji kažu da može da se nakupi dvadesetak vagona (dvesta tona) krompira da se ne ode iz sela dalje. To je toliko hrane koja će dobrim delom da propadne jer nema ko da je kupi.

Jedan od ključnih pravaca dejstva akcije "Hrana za Sve" je upravo da se spreči / izbegne bacanje viškova hrane, i da se ta hrana prikupi i adekvatno upotrebi.
Ni mnogo bogatije zemlje od naše ne bacaju hranu.
Prijatelju, jedino što mogu da ti kažem je - ne nerviraj se, ako je ikako moguće. Mentalitet je nešto što se ne može promeniti preko noći, a empatija i društveno odgovorno ponašanje mogu pobediti sitnospopstveničko kalkulantstvo samo ako iza cele priče, jasno i glasno, stane i Država.
Do tada, ostaje nam da strpljivo, ličnim primerom pokušavamo da promenimo način razmišljanja u našem neposrednom okruženju, i to je više nego dovoljno.
Milan Novković Milan Novković 15:16 21.01.2010

Re: obrati pažnju

Ni mnogo bogatije zemlje od naše ne bacaju hranu

Bacaju Unf, i radi se o neverovatno velikim količinama.

Ali ovo ni malo ne menja niti značaj niti izvodljivost tvojih ostalih reči i predloga.

Od lanaca samoposluga, npr, ne može se mnogo očekivati. Ovde u UK, npr, o njima dovoljno govori i to da su zemljoradnike doveli do prosjačkog štapa i konzervativci obećavaju, ako pobede na sledećim izborima, legislaturu na ovu temu.

Od nekoga ko od zemljoradnika cedi i poslednji promil iznad održive proizvodnje prosto ne vidi gladne oko sebe, i zato su ove akcije koje potežete jedan od malo preostalih načina da se problem napadne.
Milan Novković Milan Novković 15:27 21.01.2010

Re: obrati pažnju

radi se o neverovatno velikim količinama

da mi ne ostane komentar na (polu)praznim rečima:
...Food waste can have a dramatically varied impact, depending on the amount produced and how it is dealt with; in some countries the amount of food waste is negligible and has little impact. In countries such as the US and the UK however, the social, economic and environmental impact of food wastage is enormous.

In the UK, 6.7 million tonnes per year of wasted food (purchased and edible food which is discarded) amounts to a cost of £10.2 billion each year. This translates a cost of £250 to £400 a year for every British household.[36]

The per capita annual food waste output in North America in 1918 was estimated as 100-200 pounds,[37] with the largest source from domestic properties, although that may have little relevance today.

A study by the University of Arizona in 2004, indicated that 14-15 per cent of US edible food is untouched or unopened, amounting to $43 billion worth of discarded, but edible, food
...

Ovo je sa Wikipedije, radi se o hrani koja je već u nekom retail opticaju, većina već kupljena.

A jezivo mnogo se baca i pre nego što je ponuđeno potrošaču.
Milan Novković Milan Novković 15:35 21.01.2010

Re: obrati pažnju

Mentalitet je nešto što se ne može promeniti preko noći, a empatija i društveno odgovorno ponašanje mogu pobediti sitnospopstveničko kalkulantstvo samo ako iza cele priče, jasno i glasno, stane i Država

Iako je podizanje moralne lestvice verovanto na samom vrhu prioriteta ja ću samo da iskoristim priliku da skrenem pažnju i na sledeće (verovatno je pominjano i kod tebe ali ja nisam stigao da pročitam svaki komentar):
- Ma kako se moralno čistiji mrštili ponekad većini nas je lakše da budemo moralniji kad imamo manje svojih ličnih problema.
Tako je razbijanje monopola u poslu oko hrane skoro važno kao i dizanje naše svesti na nešto viši i humaniji nivo:
- Delu siromašnih je lakše da kupe dovoljno hrane
- Ostalima je lakše da budu darežljiviji

Tj, svima je bolje osim monopolistima. Kako se politička situacija konsolidju i prelazi crtu pre koje je imala šanse da se vrati na neki destruktivni, prošli nivo, toliko bi sve više svetla trebalo da se baca na monopole, i kao što kažeš ne samo svetla pojedinaca nego i državnog.
drug.clan drug.clan 16:18 21.01.2010

Re: obrati pažnju

Ovo je sa Wikipedije, radi se o hrani koja je već u nekom retail opticaju, većina već kupljena.

A jezivo mnogo se baca i pre nego što je ponuđeno potrošaču.



strasno je koliko se hrane baca u svetu, baci se vise hrane nego sto je potrebno da se nahrane svi gladni. Slicno je i sa rasipanjem ciste vode, energije i drugih resursa.
dirtyharry dirtyharry 20:05 21.01.2010

Re: obrati pažnju

Unfuckable

Prijatelju, jedino što mogu da ti kažem je - ne nerviraj se, ako je ikako moguće. Mentalitet je nešto što se ne može promeniti preko noći, a empatija i društveno odgovorno ponašanje mogu pobediti sitnospopstveničko kalkulantstvo samo ako iza cele priče, jasno i glasno, stane i Država.

Zato sam i lupio tačku na kraju bloga jer sam toliko njih hteo da napljujem ali sam se uzdržao. Država da je pametna može toliko toga da učini za veliki broj ljudi sa sela a da ne ulaže ništa. Samo treba da obezbedi tržište za ono što se proizvede. Srbija može da hrani pola Evrope. Dobro sad što se izvoza tiče nije lako ima dosta pravila itd. Sve je to poznato ali evo jedne proste stvari koje država može da uradi. Mi nemamo skoro nikakav socijalni program za ove ljude koji nemaju ni za hranu- Zašto država ne donira malo novca a sa njime da se kupe prozivodi od ljudi sa sela koji toga imaju i previše. Nije neka matematika ali bi opet svima bilo bolje.


Unfuckable

Do tada, ostaje nam da strpljivo, ličnim primerom pokušavamo da promenimo način razmišljanja u našem neposrednom okruženju, i to je više nego dovoljno.

Naravno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:46 21.01.2010

Re: obrati pažnju

Samo treba da obezbedi tržište za ono što se proizvede. Srbija može da hrani pola Evrope


Nemoj sad ti mene da nerviras :)

Ne moze i ne treba drzava da obezbedjuje trziste nikom pa ni seljacimam osim u najglobalnijem smislu (medjudrzavni ugovori, zastita domace proizvodnje do stepena do kog joj je to dozvoljeno i sl) ali da ona trazi direktnog kupca, ili d aona sama bude kupac ne. Zaista joj to nije posao. Ali ima mnogo toga sto moze i morala bi da ucini. Jedna od bitnih stvari i je i neka regionalizacija proizvodnje ili kako bi se to vec zvalo, odnos prema POZITIVNOJ cinjenici da je ruralnog stanovnistva sve manje, mere za popravljanje starosne strukture seljaka i sl, ali sve je to druga tema.

Sto se tice otkupa poljoprivrednih proizvoda slucajno znam primer da je jedna velika kompanija iz oblasti prerade voca predlagala vladi kako da se otkupi ovogodisnji rod jabuka ali da niko u vladi nije uspeo da shvati (iako je bio dosta jednostavan aranzman) sta se zapravo predlaze, tako da je to otpalo, jabuke prodavane po ceni od 1 do 3 dinara, a ogroman deo propao.
Osnovni problem je sto se poljoprivredni resor tretitra kao mesto zbrinjavanja partijskih kadrova a ne kao vazan segment gde treba da dodje neko ko zna. Izuzetak je bila Ivana Dulic Markovic.
Raspisah se, necu vise.
dirtyharry dirtyharry 21:07 21.01.2010

Re: obrati pažnju

hoochie coochie man
Nemoj sad ti mene da nerviras :)

, neću neću.

Ovo što sam predložio je bio jedan klasičan "seci uši, krpi dupe" plan. Država naravno da ne treba da obezbeđuje tržište nikome ali sa druge strane ne treba ni ga uništava a to se uvozom i radi. Ne pričam ovde o proizvodima koje mi nemamo. Slažem se i za veću konkurenciju na tržištu ali mi još nismo spremni za to. Ono što vlast ne shvata je da ogroman broj ljudi živi (sada preživljava) od poljoprivrede. Ne znam statistike ali siguran sam da u poljoprivredi radi najveći deo stanovnika ako se sumiraju sve profesije, osim ako se stavi na jednu gomilu celokupna držzvna administracija. Njih ima možda više.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:56 21.01.2010

Re: obrati pažnju

Ne znam statistike ali siguran sam da u poljoprivredi radi najveći deo stanovnika ako se sumiraju sve profesije, osim ako se stavi na jednu gomilu celokupna držzvna administracija. Njih ima možda više.


Ipak ne verujem.
Jaci su seljaci od drzavne administracije p amakar samo brojcano :)

I tu je problem. To treba smanjiti. Ne postoji razvijena ekonomija sa tolikim udelom polj. stanovnistva, niti je moguce razviti ekonomiju na bazi poljoprivrede kako se ovde demagogise. "Nasa sansa u je poljoprivredi" slicne priglupe fraze. Svud na svetu je poljporivreda dotirana pa tako mora biti i ovde a ovi nasi jos ocekuju da zarade na poljoprivredi. Ne ide jbg.
Mnaipulacije sa cenom maline npr, koje niko normalan ne moze da objasni (cena od preko 2,5 evra 2008) dovode do toga da se na tren pomisli da je u poljoprivredi sansa. Zavarava i podatak (tacan) da je jedino poljoprivreda u suficitu kad se o izvozu radi, ali to govori o stanju ukupne privrede i propasti industrije a ne o uspehu poljoprivrede.

Konkurencija ce naterati seljake da ili postanu veliki proizvodjaci (asocijacije proizvodjaca odredjene kulture) ili d anapuste selo. Drzava je tu da taj proces podspesi ali ona ili ne zna da to treba da radi ili ne zna kako. A najpre ce biti da je bas briga za sve to.
rural rural 22:23 21.01.2010

Re: obrati pažnju

I tu je problem. To treba smanjiti


Jos mi nista neznamo moj Trivune.
Ja sve velim nema seljaka a ona moja mala, cer mi, veli imanas mnogo. I sebe mece medjunas. Znam ja da ona to zbogmene, da meni bude lakse, a i jes vala. Vidim je nako lepuskastu, a i uskoli dobra, vele najbolja. Kad mi kazu ja rastem. Nista mi nije tesko. A nestidi se sela. Ma neka je i samo predamnom meni opet lepo.
I veli mi, mnogo nas je.

-Stani velim - Kako mnogo, pazi vamo.
Pa krenem redom od potoka.
-Vako, Tomislav cerke poudavo, muske dece nije imo od te kuce za koju godinu nema nista. Prodanova kuca se zatvorila. Deca po Americi niti dolaze a daj boze da ikad vise dodju. Kuca u ostrugu zarasla.... Vladeta nije imo dece.... Onaj mali Desimirov tesko da ce se i ozeniti..... Ljubivojevom ima preko cetres a o zenidbi i nemisli..... Onaj mucenik Radisa umre a neozeni se i sad oni njegovi ko dva panja cekaju kad ce nared a voleli bi sto pre. I ta kuca je ugasena. Dragomir....
-Ma znam tata al sacekaj, prekide me, a svaku kucu sam mislio da joj pomenem i samo za jednu nisam znao kad ce se ugasiti a za ostale sve do jedne. I za moju sam mislio da joj kazem. I za tvoju Trivune, znas isam.

Iznese onaj kompjuter sto sam joj lane kupio. Onaj mali sto moze da ga nosi sasobom. I otvori ga.
Za Svajcarsku si, kaze, cuo da je seljacka zemlja?
-Jesam, velim, kazu da su im krave najbolje na svetu i da mleko potocima tece.
-I za Holandiju si cuo?
-Jesam, zanju jos po kojecemu ali i po seljacima. Kad odem kod Slobe u apoteku, ovu nasu, seljacku, da kupim semena, on mi samo holandska nudi kaze da bolji nema.
-I to je seljacka zemlja.
Pa dobro odna, velim, i sta cemo snjima?
-E vidis, u tim seljackom zemljama na svakih sto varosana je peses seljaka. Kaze da je u celoj evropi pre nego sto unju udjose ovi novi, na sto varosana bilo 5 seljaka. U Americi samo dva
-A kolko je nas, pitam je.
-Ako racunamo, kaze, i one iz ovih manjih varosi, varosica ...
-Mos mirne duse, velim joj…retka je kuca u tim varosima ko ova nasa opstina sto je a da je cisto varoska.
-E onda nas ima skoro pola.
-U jebem ti leb, ma jel moguce!
-Jeste tata, prebrojano i popisano
Pokaza mi. Pise u kompjutreu bas tako vasionu ti jebem.
-Pa zar nas vako matorih i krivih ima ko i maldih po varosima?
-Ima tata a to i jeste najgore..matoro nam selo
-Da je matoro vidim isam al kako cemo da ga podmladimo? Ako srecom kakom se ovi momci i pozene, i decu porode mozda ce mladih biti vise al onda ce biti vise i seljaka, a to vidis nije dobro? Da idemo nede nemamo de, nas vake niko u fabriku primiti nece?

Rekoh i lednu me

Pogleda me i ona. I nista nerece.
A znali smo oboje
Moramo mi da pomremo moj Trivune. Sto pre mi pomremo drugima ce pre bolje biti. Dok seljaci ne pomru nema dobra. Da ono malo sto ostane u selu moze kako tako ljudski ziviti.

-A sto onda, Negovane, ova nasa vlas prica da je steta sto selo izumire?

E i to cu da ti pricam al ne mogu sad eno kazan samo sto nije proteko, ugasice mi se vatra..moram da idem….. uzdravlje
dirtyharry dirtyharry 22:40 21.01.2010

Re: obrati pažnju

rural
E i to cu da ti pricam al ne mogu sad eno kazan samo sto nije proteko, ugasice mi se vatra..moram da idem….. uzdravlje

Pazi kazan bre. Nalaži tamo tu vatru
rural rural 22:52 21.01.2010

Re: obrati pažnju

Pazi kazan bre. Nalaži tamo tu vatru


Ocu ocu, momcino
A i nate ja pazim.
Mal' mal' pa ti onama pises ovde.
Evala da i onama neko misli.
Fala ti.
vishnja92 vishnja92 10:23 22.01.2010

Re: obrati pažnju

Osnovni problem je sto se poljoprivredni resor tretitra kao mesto zbrinjavanja partijskih kadrova a ne kao vazan segment gde treba da dodje neko ko zna.

isto kao i prosveta
dirtyharry dirtyharry 10:39 22.01.2010

Re: obrati pažnju

rural
Pazi kazan bre. Nalaži tamo tu vatru

Ocu ocu, momcino
A i nate ja pazim.
Mal' mal' pa ti onama pises ovde.
Evala da i onama neko misli.
Fala ti.

Pa mislim ja i više nego što treba u svakom slučaju gledam da ne mislim u prazno a i za ovo što si ti reko, pa jeste tako. Sve je to tačno. Prvo niko neće da se vrati na selo a kamoli da iz grada dođe da živi na selu. Posao je takav kakav je i nije dovoljan da nešto stvoriš svojim radom, već se sve zadnjih godina svodi na puko preživljavanje. Pisaću još o "našim" seljačkim mukama polako
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:43 21.01.2010

hvala,za sve ove informacije :))

Koliko vas je bilo na četrdeset stepeni u blatu do kolena i vuklo creva/cevke za zalivanje?


eh,mogu reci da zahvaljujuci radu na polju,resih da ucim...

dirtyharry dirtyharry 19:53 21.01.2010

Re: hvala,za sve ove informacije :))

stefan.hauzer
Koliko vas je bilo na četrdeset stepeni u blatu do kolena i vuklo creva/cevke za zalivanje?

eh,mogu reci da zahvaljujuci radu na polju,resih da ucim...

Ma nije meni problem da opet sve to radim, nego nema nikakvog računa za sve to. Na kraju si uvek na gubitku, umesto da izvozi neki glavonja gore se napravi pametan pa uveze luk, krompir, paradajz a ljudi sa sela ono svoje bacaju. Pajseri.
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:30 21.01.2010

Re: hvala,za sve ove informacije :))

umesto da izvozi neki glavonja gore se napravi pametan

Eto...ove godine me pozvao brat na selo da mu pomognem oko lubenica,jedno par dana,to je bilo negde oko sredine jula!Dogovorio je sa jednom zadrugom da izvoze lubenice(od5-9kg)za Cesku i Poljsku,cena 9din po kg.Kaze on odlicna cena!I stvarno je bila odlicna cena,jer u tom trenutku je cena lubenica(u Vojvodini) na veliko bila 7din,sa ozbiljnom tendecijom pada(kad smo mi zavrsili bila je oko 3din,a to je bilo 1.avgusta).Imao je srecu sto se dogovorio s' tom zadrugom na vreme,a sta sa onima sto se nisu dogovorili??
Prvi rod lubenica u julu,a cena vec 7din i svakim danom pada...i to zbog uvoza iz neke druge zemlje(mislim da je Grcka glavna),bilo mi je neshvatljivo da mi uvozimo neku robu,robu koju imamo i za izvoz!Onda sam video naslove u novinama uvozimo krompir,luk,papriku...stvarno su
Pajseri.
!
Elem,bolje je i raditi malo,cisto radi sebe...ali da zivis od toga u ovoj zemlji,nece moci!

dirtyharry dirtyharry 21:01 21.01.2010

Re: hvala,za sve ove informacije :))

stefan.hauzer
Imao je srecu sto se dogovorio s' tom zadrugom na vreme,a sta sa onima sto se nisu dogovorili??

Pa da a takvih je najviše. Mali proizvođači mogu da pucaju samo na domaže tržište.

stefan.hauzer
Prvi rod lubenica u julu,a cena vec 7din i svakim danom pada...i to zbog uvoza iz neke druge zemlje(mislim da je Grcka glavna),

Grčka i Makedonija su glavne za to. Mada je prilično često bilo problema sa uvozom jer i oni prskaju to sa svim i svačim. Više puta su se ljudi (iz Niša) žalili na stomačne probleme od paradajza naročito. Kojim to putevima stiže i ko to kontroliše nije mi jasno ali znam da se radi na štetu mnogih.
stefan.hauzer stefan.hauzer 21:22 21.01.2010

Re: hvala,za sve ove informacije :))

Mali proizvođači mogu da pucaju samo na domaže tržište


Evo jos jedan primer kako se ubija ˝trziste˝!
Proizvodjac(zemljoradnik)zbog nesrazmerno niske cene,prouzrokovane uvozom,mora da ode na neki seoski kantar i da prodaje svoj proizvod po ceni koja mu nikako ne odgovara(to moze biti i do 1 dinar po kg).Onda covek koji je kupio,opet po nesrazmerno niskoj ceni,ode na pijacu i udari je li opet,ne srazmerno nisku ceni i samim tim,opet ubija proizvodjaca...kome to naravno ne odgovara,a kupac koji nije imao izdatke u vidu proizvodnje je na cistom dobitku.Svakako da se svako snalazi najbolje sto ume,ali drzava bi tu morala da intervenise(npr.zakon koji garantuje da na pijaci moze da prodaje samo proizvodjac,ili neki registrovani dobavljac)jer ipak je bitnije odakle roba dolazi,nego ko prodaje!Treba zastiti proizvodjace!

drug.clan drug.clan 17:33 21.01.2010

pomoc oko okupacije

Juce i danas je konacno pocelo da se prica o americkoj okupaciji haitija pod izgovorom humanitarne pomoci.

Haiti needs water, not occupation
Morales deplores US 'occupation' of Haiti
Row over US 'occupation' of Haiti

uzas se nastavlja i kraj mu se ne vidi
ninasimone ninasimone 20:55 21.01.2010

Re: pomoc oko okupacije

drug.clan

uzas se nastavlja i kraj mu se ne vidi

ne bih isla toliko daleko da tvrdim je u pitanju okupacija ali da kake, s oprostenjem, o "security risks" to jeste. A ni Francuzi sto se zale nista nisu bolji. Jedan od prvih aviona sto je bio sleteo je bio njihov - sleteli ujutru i nisu hteli da se maknu do uvece zakrcivsi drugima prolaz jer je pilotu licno Sarkozi rekao da se ne vraca dok ne pokupi sve Francuze sa ostrva. Neko sa aerodroma rekao 'ja mogu da molim i kumim da polete ali ne mogu ja da im pilotiram avion'. Posle je bilo da ne daju dozvolu nikome ako nema dovoljno goriva da se vrati.

edit: ljudi izbezumljeni, nemaju sta da jedu a oni se brinu ko je sta uzeo iz srusene samoposluge?!!
stefan.hauzer stefan.hauzer 21:25 21.01.2010

Re: pomoc oko okupacije

ljudi izbezumljeni, nemaju sta da jedu a oni se brinu ko je sta uzeo iz srusene samoposluge?!!


Ipak je to za dobrobit Haicana!


drug.clan drug.clan 22:21 21.01.2010

Re: pomoc oko okupacije

"safety" uvek na prvom mestu

sada razumem onu izjavu Hilary Klinton datu dan posle zemljotresa da ce "amerika poslati humanitarnu i vojnu pomoc Haitiju i zemljama u regionu"

A ni Francuzi sto se zale nista nisu bolji.

Oni imaju dugu tradiciju brige za Haicane.
mashha mashha 18:47 21.01.2010

Samo da te pozdravim

i kažem svaka čast, preporuka kao kuća!
dirtyharry dirtyharry 19:51 21.01.2010

Re: Samo da te pozdravim

mashha
i kažem svaka čast, preporuka kao kuća!

ninasimone ninasimone 19:06 21.01.2010

Akcija

Harry, super ti je ideja i navijam iz sve snage da se nesto uradi. A to sa mentalitetom ljudi i teskocama da se bilo sta uradi mi je dobro poznato. Nas nekoliko vec godinama pokusavamo da animiramo ljude za proizvodni projekat ali nista. Ulozili smo i u masine, uradili nekoliko probnih linija, imamo trziste koje je pokazalo da hoce to sto nudimo, ceo projekat osmisljen, opisan, proracunat, sve na tacni, samo da se ljudi pridruze i nista. I to da doprinesu pre svega radom i angazmanom a ne novcem. Sve je islo ko cupanje zuba sto ovde kazu i na kraju smo sve stavili na led i okrenuli se nasim primarnim poslovima.

btw, sta bese sa onim sastankom u Intesi u vezi online placanja sa proslog Unfovog bloga? Jel zna neko?

dirtyharry dirtyharry 19:38 21.01.2010

Re: Akcija

ninasimone
Sve je islo ko cupanje zuba sto ovde kazu i na kraju smo sve stavili na led i okrenuli se nasim primarnim poslovima.

Ništa nemoj da mi pričaš. Ja sam imao jednu sličnu situaciju. Stranci za koje radim su mi u više navrata nudili neke poslove. Ja sam ubacio sve koji su bili kasvetni da rade ali na kraju mi je nestalo radne snage. Ima posla ali nema ko da ga radi.



ninasimone
btw, sta bese sa onim sastankom u Intesi u vezi online placanja sa proslog Unfovog bloga? Jel zna neko?

Ja sam u kontaktu sa njima (Hrana za sve) ali nemam nikakvu informaciju o ovome. Zadnje je bilo da banka treba da smisli nešto ali izgleda da to njima veoma sporo ide. Inače i ja sam im poslao jedan mail sa istim pitanjima, šta je sve potrebno i niko mi do danas nije odgovorio. Veoma su ažurni, šta da se kaže.
ninasimone ninasimone 20:02 21.01.2010

Re: Akcija

dirtyharry
Inače i ja sam im poslao jedan mail sa istim pitanjima, šta je sve potrebno i niko mi do danas nije odgovorio. Veoma su ažurni, šta da se kaže.

to kad posaljes mail ko da si kamen u bunar bacio. negde sam citala ovih dana da je komisija za ispitivanje monopola zakljucila da Western Union monopolise transfere u Srbiju. Nadam se da nece ostati na zakljucku.
7ispala7 7ispala7 20:17 21.01.2010

polako....

Namera ti je dobra ali narod je dosta nepoverljiv postao.Ponekad su komentari da se cesto prikuplja novac a da se ne zna ni gde ide a ni ko stoji iza toga...iza svake trece humanitarne akcije stoji po neka manja ili veca afera.Ljudi jednostavno ne veruju vise i onaj ko stvarno hoce da pomogne cesto ce uplatiti samo novac na neki racun a da niko ni ne zna.Svako ima svoju filozofiju cak i kad je muka u pitanju -bitno je da ti znas koliko si cistog srca ovo sve probao.Ko tebe kamenom ti njega osmehom
dirtyharry dirtyharry 20:49 21.01.2010

Re: polako....

7ispala7
Namera ti je dobra ali narod je dosta nepoverljiv postao.Ponekad su komentari da se cesto prikuplja novac a da se ne zna ni gde ide a ni ko stoji iza toga...iza svake trece humanitarne akcije stoji po neka manja ili veca afera.Ljudi jednostavno ne veruju vise i onaj ko stvarno hoce da pomogne cesto ce uplatiti samo novac na neki racun a da niko ni ne zna.Svako ima svoju filozofiju cak i kad je muka u pitanju -bitno je da ti znas koliko si cistog srca ovo sve probao.Ko tebe kamenom ti njega osmehom

Ma dobro, polako, svestan sam ja svega toga. Neke stvari se ne mogu promeniti preko noći ali opet se mogu promeniti bar malo. Još uvek nije gotovo, ja ću da uradim šta budem mogao ponovo. Mala je površina zemlje koju imam. Šumadija je to. Da je Vojvodina pa da je više hektara u pitanju onda bi bilo drugačije i isplativije za ovu akciju ali dobro. Idemo dalje.
mariopan mariopan 09:55 22.01.2010

Re: polako....

Ako budem pisao još malo iznakršiću se nekom ljubičica, zato je bolje da ovde stavim tačku.

Ma samo opleti, makar ce ti biti malo lakse.
U pravu si za neradnike, ni ja im nista ne bih dala a toga ima u svakom selu..na gradu jos i vise. Ne moze se zbog njih svima ukinuti pomoc.
Imas veliko srce i to je tvoje bogatstvo
dirtyharry dirtyharry 19:33 22.01.2010

Re: polako....

mariopan
Ma samo opleti, makar ce ti biti malo lakse.

Ma to hoću sigurno, samo moram hladne glave da pišem a ne ide mi baš na ovakve teme.

I za tebe jedan
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 17:54 22.01.2010

Hope for Haiti now

www.hopeforhaitinow.org
dirtyharry dirtyharry 19:32 22.01.2010

Re: Hope for Haiti now

Hvala na linku.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana