In memoriam| Kultura| Muzika| Na današnji dan

Istine, zavjere, zablude i jedna velika praznina

topcat RSS / 27.01.2010. u 01:12

Vojo, Mocart!

(Salzburg, 27. 1. 1756. –  Beč, 5. 12. 1791.)

sb7uw7.jpgKompozitor čije su prve kompozicije izdane kad je imao tek 8 godina, klavirist, violinist, orguljaš, violist, dirigent, vjerni sin, muž, otac, preljubnik, nastavnik, organizator, inovator, praktičar, luđak, zanesenjak, komičar, ljubitelj biljara, putnik (London, Pariz, Rim, Prag, Bologna…), vječiti učenik ili jednostavnije – čudo od djeteta.

 

Ovaj dječak će nas sve poslati u zaborav (J. A. Hasse, njemački kompozitor)

 

Autor velikog broja simfonija, koncerata za klavir, violinu, flautu, klarinet… sonata, opera, komornih djela: dua, tria, kvarteta, kvinteta, fantazija, menueta, koncertnih arija i još koječega, za sebe je, očekivano, tvrdio da samo radi svoj posao.

 Sve je već komponirano, treba samo zapisati.

 Osim po muzičkim dostignućima Mozart je bio značajan i kao prvi slobodni umjetnik, današnjim jezikom  freelancer. Na žalost, nije bio i prvi muzičar koji je od svog rada uspio preživjeti.

 …ovo je posljednji put da vas molim za posudbu…

…idem održati jedan sat, to će mi donijeti nešto novaca…

 

Umro je pod još uvijek nerazjašnjenim okolnostima:

Kao mogući uzroci smrti spominju se neimaština, glad, tuberkuloza, reuma, paraliza, streptokok, upala pluća ili infekcija bubrega. Dok neki kažu da ga je ubila sredina koja nije imala razumijevanja za njegov genij, drugi bez zadrške optužuju Mariju Tereziju.   

Popularna je i teorija o kolegi i alkemičaru Salieriu koji je Mozartu podmetnuo otrov u piću. Ljubitelji zavjere idu dalje i tvrde da je dotični zapravo tajanstveni naručitelj nikad dovršenog Requiema.

Neću još dugo izdržati. Siguran sam da sam otrovan!

Zločesti, ljubomorni Antonio…jadni Wolfgang…

Zapitajmo se ipak kako je Salieri završio, što je radio na pogrebu, da li je zaista bio toliki licemjer, odnosno - kako to da su veliki štovatelji Mozarta, ponajprije Beethoven i Schubert, unatoč svemu, kod njega i dalje učili?

 

Druga teorija je vezana za jedno od najvećih Mozartovih djela, Čarobnu frulu, tzv. masonsku operu. Kako je Lorenzo da Ponte zbog skandala morao napustiti Austriju, ulogu libretiste je dobio Emanuel Schikaneder . Obojica su dobro poznavala masonski poredak – lako je moguće da je netko ipak otišao predaleko i na duhovit način prokazao do tada „tajno društvo“, u koje se navodno uvukao čitav politički vrh, uključujući i samog cara. Da li je Mozart htio nekome nešto poručiti ili je samo veličao ložu čiji je i sam bio član (uz svog oca i dobrog prijatelja Haydna), za sada ostaje neotkriveno. Dok autor libreta nastavlja život koliko toliko normalno, Mozart malo po malo gubi sve poslove, angažmane, zdravlje, dok na koncu nije izgubio život.

"Sve su to notorne laži i gluposti" - saznajemo iz izvora koji tvrde da je Mozart već bio toliko bolestan i slab da mu nije trebao nikakav otrov.

Jesam li ti rekao da Rekvijem pišem za sebe? (M, nekoliko sati prije smrti)

 

Teorija novijeg datuma kaže da tragovi žive u Mozartovom tijelu ne upućuju na otrov, već na lijek. Izgleda da je bolovao od sifilisa. Raskalašen život…nikoga ne bi trebale čuditi posljedice. Cijela stvar se navodno zataškava, ne bi li se sačuvao ugled slavnog kompozitora. Na žalost, od liječnika koji su bili zaduženi za ovaj slučaj nismo puno saznali, pošto su obojica smijenjena po Mozartovoj smrti i ubrzo im se gubi trag.

 Osjećam okus smrti na jeziku, mirišem smrt…a tko će ostati pored Kostance…

 

2r4u8lg.jpg 

 

Tog kišovitog 6. decembra, jedan od najvećih kompozitora pokopan je u masovnoj grobnici. Još jedna dilema: masonski običaj ili nemar i siromaštvo?

Možda se jednostavno istrošio. Toliko kompozicija, u tako kratkom vremenu, bilo bi gotovo nemoguće prepisati, a kamo li još osmisliti.

Ljudi nisu u pravu kad misle da moja djela dolaze sama od sebe. Uvjeravam vas da nitko nije posvetio toliko vremena i energije kompoziciji…

 

Što imamo danas?

Au bre, šta je ovo!? Klub mrzitelja Mocarta!?

Topcat, sve ih banuj, odmah!!!

Pravda za Mocarta!

(Crossover)

 

Svi su čuli za Mozarta, Turski marš, Malu noćnu muziku i g- mol simfoniju. Salzburg je profitirao na Mozart kuglama, Mozarteum misli da je na nivou Mozarta, Austrija se hvali čovjekom kojem nije priskočila u pomoć kad je najviše trebalo.

Sreća naša da je umro. Da je duže živio nitko od nas ne bi imao šta jesti…(lokalni kompozitor)

Iz visokih krugova dolaze komentari o "dosadnom Mozartu", "presviranim simfonijama" koje ne treba samo oživjeti, već jednostavno zamijeniti novim žanrom.

I kad je najozbiljniji, još uvijek je 18. stoljeće…(F. Nietzche, aludirajući na galantni stil)

Zanemarimo na tren što ćemo "novo" možda zaboraviti do izlaska iz koncertne dvorane, dok "staro" na neki način opstaje već dugi niz godina: je li moguće da je upravo zbog specifičnog stila, čistoće, naizgled jednostavnosti i lepršavosti, koju povremeno gradi vrlo kompliciran slog, Mozarta iznimno teško svirati?

…ne zanimaju me nikakve pohvale ni cenzure dok nisu vidjeli ili čuli cijelo djelo. Slijedim vlastiti sud i osjećaj.

Ovakav talent se neće pojaviti slijedećih 100 godina…(J. Haydn)

Ne možemo  očajavati nad čovječanstvom znajući da je Mozart bio čovjek. (A. Einstein)

 

 

 



Komentari (329)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 01:13 27.01.2010

Hop

topcat topcat 01:16 27.01.2010

Re: Hop

...što reći?


Za prvog:

mirelarado mirelarado 01:20 27.01.2010

Re: Hop

Друга.

Мени је Моцартова музика драга.
niccolo niccolo 01:20 27.01.2010

Re: Hop

Za prvog:

Hvala, hvala...u stvari sam hteo ovo da kažem (al' rekoh onda možda neću biti prvi )

topcat topcat 01:23 27.01.2010

Re: Hop

Мени је Моцартова музика драга.


I meni, Mirela, ali ovaj editor me baš neće!

Srećom, tradicija nalaže i ovakvu vrstu zabave. ; )))
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:24 27.01.2010

Re: Hop

mirelarado
Мени је Моцартова музика драга.

Да, особито уз овај лепи текст. (Занимљива му је форма; не Моцарту, тексту ;-)
mirelarado mirelarado 01:24 27.01.2010

Re: Hop

Омиљени дует из Чаробне фруле:

mirelarado mirelarado 01:28 27.01.2010

Re: Hop

Predrag Brajovic
mirelarado
Мени је Моцартова музика драга.

Да, особито уз овај лепи текст. (Занимљива му је форма; не Моцарту, тексту ;-)


Текст је изванредан. Нарочито ми се допада избор цитата. Мајсторски урађено, Топкет. :)
topcat topcat 01:32 27.01.2010

Re: Hop

Predrag Brajovic
(Занимљива му је форма; не Моцарту, тексту ;-)

Kad pritisneš enter, dobiješ jedan ekstra red.
Ludnica.
Prvi pokušaj je izgledao da sam tamo negdje po veeeelikoj bijeloj podlozi...tražila tekst. ; ))

Izvinjavam se, ali zaista ne znam kako izgleda.
Vjerojatno kao i ostatak bloga, što će reći da je nepregledan?

Za iskusnog
topcat topcat 01:33 27.01.2010

Re: Hop

mirelarado

Текст је изванредан. Нарочито ми се допада избор цитата. Мајсторски урађено, Топкет. :)


Polako, polako...čekamo prozvanog!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:35 27.01.2010

Re: Hop

Слажем се, овакво нам је нешто требало у овој јеботебело ситуацији, ја сам по кући, у нади на спас, почео да певам Kyrie...
mirelarado mirelarado 01:44 27.01.2010

Re: Hop

topcat
mirelarado

Текст је изванредан. Нарочито ми се допада избор цитата. Мајсторски урађено, Топкет. :)


Polako, polako...čekamo prozvanog!


Доћи ће изнебуха, као и увек. :))

Мене је ово одмах опчинило:

Ljudi nisu u pravu kad misle da moja djela dolaze sama od sebe. Uvjeravam vas da nitko nije posvetio toliko vremena i energije kompoziciji…


П.С. Едитор ме дословно плаши. Хвала за послужење, увек добро дође. ;-)


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:50 27.01.2010

Re: Hop

mirelarado
Доћи ће изнебуха, као и увек. :))

Ма, ево га, већ је стигао, лик сигурно препознајете, него овај пут му музичка пратња мало чудније звучи.
topcat topcat 01:53 27.01.2010

Re: Hop

Predrag Brajovic
Слажем се, овакво нам је нешто требало у овој јеботебело ситуацији, ја сам по кући, у нади на спас, почео да певам Kyrie...


Uporno izbjegavam detalje o rekvijemu!
Btw, jel uviđaš da su već onda izbjegavali bijelu podlogu!
nurudin nurudin 01:57 27.01.2010

Re: Hop

Занимљива му је форма; не Моцарту, тексту


И форма и садржај, комплименти аутору...
topcat topcat 02:19 27.01.2010

Re: Hop

nurudin
И форма и садржај, комплименти аутору...

Komplimenti gosn Mozartu.
dragoljub92 dragoljub92 02:32 27.01.2010

Re: Hop

topcat
...što reći?


Za prvog:


ovo je jedna od najboljih linija koje sam video do sad.
a što se tiće druga moz,zarta nega poznavam lično,jes da smo se par puta očešali ramenima ali je to bilo samo tak usput štonobise reklo.mada iz tih par kratkih susreta sam poneo neki ćudni utisak da je drug gore navedeni ustvari a i možde jedan ot prvih pop-rock mjuzišn-a,pod ruku sa sinjorom paganinijem,el on stvarno bio paganin,mialim nekad mi je fantastičan a nekad onako ,,bot on the river" mislim špta reći a ne...
topcat topcat 03:11 27.01.2010

Re: Hop

možde jedan ot prvih pop-rock mjuzišn-a

Potpuno se slažem!
Bilo ih je još...uvijek me iznova oduševi i njihova praktičnost.
Npr. M napiše kompoziciju koja uključuje i 2 klarineta, onda dođe u mjesto X u koje taj instrument još nije dospio i umjesto da se funji, otkazuje nastup ili uvrijeđeno njurga(!), na licu mjesta sve prepravlja za obou (ili već za nekog svirača koji stoji na raspolaganju).
jednatanja jednatanja 01:23 27.01.2010

najefektivniji sudnji dan "Dies Irae"


jednatanja jednatanja 01:26 27.01.2010

I najdramatičniji Verdijev

topcat topcat 01:48 27.01.2010

Re: I najdramatičniji Verdijev

A meni najluđi kraj ima Britnov. ; ))
Bili Piton Bili Piton 01:32 27.01.2010

Madame Mozart,



zbilja ste izvanredan blog napisali, odlicno ga osmislili i sjajno prezentovali, skidam vam kapu.

Mocart nije moj neposredni cup of tea, ko me poznaje znace da su mi afiniteti na drugoj strani i da se mnogo bolje druzim sa muzikom 20 veka (i ozbiljnom i neozbiljnom) negoli onom koja se desila pre nje. Ali sam zato Mocartove sonate u srednjoj skoli brisao po klavijaturi kao i svi drugi - i iskreno uzivao u njima - neizostavan deo svakog muzickog odgoja, a njihov autor neizostavan deo svake opste muzicke kulture, i to ne uzalud.

Jos jednom, iskrene cestitke na sjajnom blogu.
topcat topcat 01:41 27.01.2010

Re: Madame Mozart,

Bili, druže, prva verzija se zvala: Kome još treba Jupiter?

Ja volim Mozarta, što bolje poznajem njegov lik i djelo, to mi je interesantniji.
Pored Bacha i jošnekih...kojima ne znam datum rođenja napamet, smatram ga dobrim dijelom "odgovornim" što današnja muzika izgleda tako kako izgleda. Lako je dodavati - ako imaš na šta.

U to ime jedna zavjernička! ; )
Bili Piton Bili Piton 01:47 27.01.2010

Re: Madame Mozart,

topcat
Bili, druže, prva verzija se zvala: Kome još treba Jupiter?


To nisam naravno mogao znati, ali sam nekako osetio da bi to mogao biti slucaj (ili poenta)

Znas da smo istancanih senzacija, mi iz branse....

Slusam zaverenicku, btw.
topcat topcat 01:59 27.01.2010

Re: Madame Mozart,

Bili Piton

(ili poenta)

Daleko od toga - nije poanta nekog uvjeravati šta mora osjećati (pa ni dok sluša muziku).
Ali nije Mozart kriv ako netko ne zna svirati...kao što nije kriv što je blog bijel.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:17 27.01.2010

Re: Madame Mozart,

.kao što nije kriv što je blog bijel.

nije kriv?! nemoguće!
topcat topcat 15:30 27.01.2010

Re: Madame Mozart,

BebaOdLonchara

nije kriv?! nemoguće!

ako mi ne vjeruješ, pitaj Mileta!
thebee269 thebee269 17:47 27.01.2010

Re: Madame Mozart,

zbilja ste izvanredan blog napisali, odlicno ga osmislili i sjajno prezentovali, skidam vam kapu.

prosledi ovo o g.M. na palminu adresu, da ga covek upozna posto do sada nije imao prilike,nisu zajedno isli u skolu,sta ces.
topcat topcat 22:34 27.01.2010

Re: Madame Mozart,

thebee269
zbilja ste izvanredan blog napisali, odlicno ga osmislili i sjajno prezentovali, skidam vam kapu.

prosledi ovo o g.M. na palminu adresu, da ga covek upozna posto do sada nije imao prilike,nisu zajedno isli u skolu,sta ces.


Ne bi bilo lose da mu netko poruci da njegov prijatelj Chopin ove godine ima dvjestoti rodjendan.
Da se covjek pripremi na vrijeme...torta, svjecice...i to...
topcat topcat 15:18 28.01.2010

Re: Madame Mozart,

Btw, čini mi se da je Pižonu nestao komentar...vjerojatno je bio copyright na onoj slici s kockama.
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:03 29.01.2010

Re: Madame Mozart,

Btw, čini mi se da je Pižonu nestao komentar...vjerojatno je bio copyright na onoj slici s kockama

Topcat
Believe it or not, ja sam dva puta ostavljao komentar ovde, kod tebe.
I nije se primilo. Eh, to eksperimentisanje na blogu!?

Naime, kada napišem komentar i kliknem na "pregledaj", onda dodje do preklapanja teksta, pa ne mogu da kliknem "objavi".Ili se pravougaonik sa "objavi" video samo malkice, pa ja tu kliknuo i - ništa.
Pojela maca.
Jer ne verujem da si ti to izbrisala, bili su to bezazleni komplimenti, jer ja volim Mozarta.

Nadam se da ću idući put imati više sreće.
Voleo bih da sam pametan kao
topcat topcat 18:24 29.01.2010

Re: Madame Mozart,

vladimir petrovic

Topcat
Believe it or not, ja sam dva puta ostavljao komentar ovde, kod tebe.
I nije se primilo. Eh, to eksperimentisanje na blogu!?

Naime, kada napišem komentar i kliknem na "pregledaj", onda dodje do preklapanja teksta, pa ne mogu da kliknem "objavi".Ili se pravougaonik sa "objavi" video samo malkice, pa ja tu kliknuo i - ništa.
Pojela maca.
Jer ne verujem da si ti to izbrisala, bili su to bezazleni komplimenti, jer ja volim Mozarta.

Nadam se da ću idući put imati više sreće.
Voleo bih da sam pametan kao


Pizone, pa nije potrebno da se pravdas...
Meni je samo zao sto je izbrisano (shvatila sam kad sam trazila da ti odgovorim jer sam "ostavila za kasnije''), kao sto mi je zao da imas problem prilikom ostavljanja komentara. Nevjerojatna je volja blogera da usprkos svemu- od izgleda ovog mjesta, do raznih nefunkcionaranja - uopce citaju, a kamo li da jos nesto pisu...
[url=http://www.youtube.com/watch?v=r2o-_qxzj9c&feature=related]
Izvol'te[/url]

edit: eto, meni sad ne radi link...
http://www.youtube.com/watch?v=r2o-_qxzj9c&feature=related
stefan.hauzer stefan.hauzer 01:36 27.01.2010

smrt?

Ove teorije zavera, odlicne.Vec sam se bacio u dalje istrazivanje...
Sreća naša da je umro. Da je duže živio nitko od nas ne bi imao šta jesti…(lokalni kompozitor)


hehe,ako iko zna ime ovog kompozitora,da mu turi spomenik u Salzburgu,kakav crni humor...ovoo je fantasticno,umrecu od smeha.

Mogu reci da je tekst bas zainteresovao za dalje kopanje,good work
topcat topcat 02:08 27.01.2010

Re: smrt?

hehe,ako iko zna ime ovog kompozitora,da mu turi spomenik u Salzburgu,kakav crni humor....




A pored da sviraju Mozartove serenade! ; )))

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:39 27.01.2010

samo

da se zapljunem
javljam se kasnije, odo sad ne večeru gde ću da dozvolim da mi razbiju malo mozak matematićkim teoremama
topcat topcat 02:10 27.01.2010

Re: samo

njanja_de.manccini
da se zapljunem
javljam se kasnije, odo sad ne večeru gde ću da dozvolim da mi razbiju malo mozak matematićkim teoremama


Dobar tek i...
; ))
mashha mashha 01:45 27.01.2010

Lep muzički blog :)

Prija u ove sitne sate
A ovo je urnebesno
Sreća naša da je umro. Da je duže živio nitko od nas ne bi imao šta jesti…(lokalni kompozitor)
topcat topcat 02:16 27.01.2010

Re: Lep muzički blog :)

mashha

A ovo je urnebesno


E...pa ti vidi! ; )
shumska shumska 02:39 27.01.2010

Re: Lep muzički blog :)

Topcat, da podelim svoju euforiju sa drugarima, moram se pohvaliti da sam poljubičastila, porozila i posivela
juuuhuhhhuuu, živeli Mocart i današnji Sveti Sava, nema više mrtvačke bele, u - ta - ta
(i živeli Maksa i Vučko)
primenila čarolije, uspelo je!!
topcat topcat 03:15 27.01.2010

Re: Lep muzički blog :)

shumska
Topcat, da podelim svoju euforiju sa drugarima, moram se pohvaliti da sam poljubičastila, porozila i posivela
juuuhuhhhuuu, živeli Mocart i današnji Sveti Sava, nema više mrtvačke bele, u - ta - ta
(i živeli Maksa i Vučko)
primenila čarolije, uspelo je!!


Svaki put kad tamo zavirim, netko opet mrdulja po skriptama. (tj. svi osim onih koji bi stvarno trebali, ne?)
Ne mogu, BRE, više!
shumska shumska 03:21 27.01.2010

Re: Lep muzički blog :)

Ne mogu, BRE, više!

ako je do bre došlo, sve mi je jasno
nego, začudilo me kako je Mocart sahranjen u zajedničkoj grobnici, sećam se kako je sahrana otaljana (još iz onog filma Formanovog ) ali masovna grobnica?
uh
mirelarado mirelarado 03:21 27.01.2010

Re: Lep muzički blog :)

topcat
Svaki put kad tamo zavirim, netko opet mrdulja po skriptama. (tj. svi osim onih koji bi stvarno trebali, ne?)
Ne mogu, BRE, više!


Само да подвучем. Ово ме баца у очај. :(
marta l marta l 03:38 27.01.2010

scriba

Sve je već komponirano, treba samo zapisati

kako je ovo tacno! u svim umetnostima. ali, lako je Mocartu kad mu je maksa odozgo poslao pravi script....
topcat topcat 05:00 27.01.2010

Re: scriba

marta l
ali, lako je Mocartu kad mu je maksa odozgo poslao pravi script....


Izgleda da je već u oriđiđi postavi bilo "hop-na-no-vi"!
dragoljub92 dragoljub92 03:51 27.01.2010

ovo me oduševljava


i sade svi buljimo u sličku kao razumemo šta tu piše
topcat topcat 04:44 27.01.2010

Re: ovo me oduševljava

Pa ja to zapravo gledam kao sliku - oduševljavaju me rukopisi. ; )

Čim povećaš, odma' nova zavjera (a nisu masoni!): u gornjem desnom uglu stoji Mozartov potpis i 792, iako je umro u decembru 791.
vishnja92 vishnja92 18:26 27.01.2010

Re: ovo me oduševljava

Pa ja to zapravo gledam kao sliku - oduševljavaju me rukopisi. ; )

da, i ja isto :)

samo da znas, priustila si mi dan sa Mocartom, hvala
ceo dan ga slusam.
dragoljub92 dragoljub92 21:59 27.01.2010

Re: ovo me oduševljava

topcat
Pa ja to zapravo gledam kao sliku - oduševljavaju me rukopisi. ; )

Čim povećaš, odma' nova zavjera (a nisu masoni!): u gornjem desnom uglu stoji Mozartov potpis i 792, iako je umro u decembru 791.

pa i jakad nerazumem a što tekst ima rupu u sredinito je ono što menekao gledaocamuči
topcat topcat 04:04 28.01.2010

Re: ovo me oduševljava

a vidi ovog

vishnja92
ceo dan ga slusam.

već n-ti put vrtim onaj radojičićev klip i padam od smijeha!

topcat topcat 04:21 28.01.2010

Re: ovo me oduševljava

dragoljub92

pa i jakad nerazumem a što tekst ima rupu u sredinito je ono što menekao gledaocamuči


na lijevoj strani (margini?)pored svake linije imaš zapisano za koji je instrument, odnosno za koji glas. Na samom početku npr. nema zbora, zato je tamo rupa.
Cijeli rekvijem je zapravo rupa, jer M nije pisao sve, ali nije ni, kako se to obično tvrdi, napisao do nekog stavka, pa su onda učenici dodali još par.
Umjesto toga, napravio im je konstrukciju za cijelo djelo (dionice za zbor, prvu violinu i bas su napisane od početka do kraja, što onda izgleda ovako).
Potpuno je dovršio samo jedan stavak.
Kasnije su luđaci radili istraživanja koji je dio Mozartov, a koji naknadno napisan.
Filip2412 Filip2412 03:57 27.01.2010

...

eto, recimo ovo, kao da nije muzika nego cisti pokret i energija

jedan je Mozart

topcat topcat 04:54 27.01.2010

Re: ...

Filip2412
eto, recimo ovo, kao da nije muzika nego cisti pokret i energija
jedan je Mozart




Ova je baš posebna... (eno je malo gore u prilogu Biliju). ; ))
Filip2412 Filip2412 05:00 27.01.2010

Re: ...

a da :) nisam primetio...

i da ponovim... Mocart kao da je veci od muzike, on je muziku koristio kao alat, za nesto jace od samo muzike, on se time igrao, lagano...

onako, imate utisak kao da je mogao sta god pozeli, ta muzika kao da recima govori, pokret, snaga, energija direktno i jasno
topcat topcat 05:13 27.01.2010

Re: ...

Filip2412
a da :) nisam primetio...

i da ponovim... Mocart kao da je veci od muzike, on je muziku koristio kao alat, za nesto jace od samo muzike, on se time igrao, lagano...

onako, imate utisak kao da je mogao sta god pozeli, ta muzika kao da recima govori, pokret, snaga, energija direktno i jasno


Puno se pričalo o tome šta je talent, šta nadahnuće, tko je samo zanatlija, tko pravi umjetnik...Mislim da je Mozart savršen primjer nekoga tko je posjedovao znanje i vještinu da to što nazivamo "poslanim odozgo", može izraziti. Mirela je izdvojila citat koji govori nešto u tom smislu:
Ljudi nisu u pravu kad misle da moja djela dolaze sama od sebe. Uvjeravam vas da nitko nije posvetio toliko vremena i energije kompoziciji…


Još jedan od onih ispred svog vremena - što ga čini otrovnim za mediokritete, čovjek s porukom - što ga čini pogubnim za vlast...možemo tako još dugo...
ninasimone ninasimone 05:22 27.01.2010

zavera

Dok neki kažu da ga je ubila sredina koja nije imala razumijevanja za njegov genij, drugi bez zadrške optužuju Mariju Tereziju.

A sto nju?
p.s super "whodunit" blog koji otvara toliko drugih pitanja
topcat topcat 05:31 27.01.2010

Re: zavera

ninasimone

A sto nju?


A što da ne? Zvuči bolje od onih teorija o reumi...

Osim što je preferirala talijanske kompozitore, navodno je teta činila sve što je bilo u njenoj moći da dečko ne dobije poslove.
ninasimone ninasimone 05:52 27.01.2010

Re: zavera

topcat

Osim što je preferirala talijanske kompozitore, navodno je teta činila sve što je bilo u njenoj moći da dečko ne dobije poslove.

pa to mislim, sta joj bio motiv? ako imperatorka uopste mora da ima motiv...
dragoljub92 dragoljub92 06:03 27.01.2010

Re: zavera

ninasimone
topcat

Osim što je preferirala talijanske kompozitore, navodno je teta činila sve što je bilo u njenoj moći da dečko ne dobije poslove.

pa to mislim, sta joj bio motiv? ako imperatorka uopste mora da ima motiv...

žemska posla,krivo je pogledao i ete pakos.
nego ameri što ne idete naspienje,evo zora sviće kod nas,a kod vas mrkla ponoć dođe
stefan.hauzer stefan.hauzer 06:08 27.01.2010

Re: zavera

Vidis to mi promaklo....samo ima jedna falicnost,Marija Terezija je umrla 1780...jedanaest godina pre Mocartove smrti 1791.
Eto...mislim da ta teorija pada u vodu!No,ova sa Saliterijem je onako moguca...samo malo je literature o njemu na engleskom,trebace mi neki prevodilac
Vidis,ko sto rekoh...zainteresovala me je tema
dragoljub92 dragoljub92 06:26 27.01.2010

Re: zavera

,trebace mi neki prevodilac

vo jaodlično znam indijansi ingliš,podgrupa tarzaningliš
stefan.hauzer stefan.hauzer 06:33 27.01.2010

Re: zavera

vo jaodlično znam indijansi ingliš,podgrupa tarzaningliš


ne radi mi opcija izmeni

Hteo sam reci,da mi treba prevodilac za italijanski ili nemacki

Ipak,korisno saznanje...mozda mi zatreba usput,imacu te u vidu :))
topcat topcat 06:52 27.01.2010

Re: zavera

stefan.hauzer
ne radi mi opcija


Kako to misliš?
Mora da je neka greška...
ninasimone ninasimone 06:59 27.01.2010

Re: zavera

dragoljub92

nego ameri što ne idete naspienje,evo zora sviće kod nas,a kod vas mrkla ponoć dođe

ih, ma nema ni 10
topcat topcat 07:02 27.01.2010

Re: zavera

O, pa da, ti si skroz tamo...
Vremenske zone su totalna ludorija!
stefan.hauzer stefan.hauzer 07:03 27.01.2010

Re: zavera

Mora da je neka greška...


greska? ne b(l)ogohuli,cuce te neko...
dragoljub92 dragoljub92 07:05 27.01.2010

Re: zavera

O, pa da, ti si skroz tamo...

tam negde kod bauerove pustinje
bauer. bauer. 07:33 27.01.2010

Re: zavera

tam negde kod bauerove pustinje

Malo zapadnije, jugo-zapadnije, ako se ne varam?

A Mocart mi nekako ne ide bez Salijerija. Obostrani love-height relationship. Dopunjavali su se, Mocart, genije bez dara za ovozemaljsko i Salijeri, vrhunski znalac i menadžer, a osrednji stvaralac. Kao rođeni jedan za drugog.

Pozz. Top,
dragoljub92 dragoljub92 07:50 27.01.2010

Re: zavera

bauer.
tam negde kod bauerove pustinje

Malo zapadnije, jugo-zapadnije, ako se ne varam?

A Mocart mi nekako ne ide bez Salijerija. Obostrani love-height relationship. Dopunjavali su se, Mocart, genije bez dara za ovozemaljsko i Salijeri, vrhunski znalac i menadžer, a osrednji stvaralac. Kao rođeni jedan za drugog.

Pozz. Top,

ovde moram da unesem mali zbun.slušao ja neke koji se razumeju u glazbu da saliljeri nije bio baš tolko osrednji ali da pored ovog nije imao šanse.to je kao ono sa dijamantskim prstenom .svi zevaju u dijamant a niko ne obraća pažnju da on stoji zahvaljujući zlatnom prstenu.ima čak neka grupa(ne znam dal je još živa)koja izvodi smo saliljerijeve stvari.mislim da su tu ameri malo izamerikanizovali celu stvar.
topcat topcat 07:55 27.01.2010

Re: zavera

Heh, lijepo ste se razmjestili.

Dopunjavali su se, Mocart, genije bez dara za ovozemaljsko i Salijeri, vrhunski znalac i menadžer, a osrednji stvaralac.


Ova teta misli drugačije
Forget the movie, Cecilia Bartoli says. Antonio Salieri isn't the bad guy who poisoned Mozart. He's an underappreciated genius who paved the path for Beethoven.(izvor)
- ili je samo reklamirala CD
ninasimone ninasimone 08:01 27.01.2010

Re: zavera

bauer.
tam negde kod bauerove pustinje

Malo zapadnije, jugo-zapadnije, ako se ne varam?


LA, -9 od srb
Dopunjavali su se, Mocart, genije bez dara za ovozemaljsko i Salijeri, vrhunski znalac i menadžer, a osrednji stvaralac.

...i onda je menadzer shvatio da mu star vredi vise mrtav nego ziv
eno Majkl Dzekson pravi vise para sad nego kad je bio ziv - a ne trosi ih! Dupli zgoditak.
dragoljub92 dragoljub92 08:05 27.01.2010

Re: zavera

ili je samo reklamirala CD

e ovi opernjaci su mlogo smešni ljudi,koje face preve ni đeri luis im nije do kolena,isključiš ton i otkinbeš od smejanje
stefan.hauzer stefan.hauzer 08:06 27.01.2010

Re: zavera

reklamirala nego sta,jos uvek nismo utvrdili je li otrovao Mocarta ili ne...pokusavam sem zavisti,pronaci jos koji razlog dovoljan za trovanje Mocarta,ali ne uspevam! Cak i ta zavist polako pada u vodu,gledajuci respekt koji uziva Salijeri u drustvu i to da su kod njega ucili mnogi veliki kompozitori(Betoven ).

ps Sta mi uradi s' ovim tekstom...celo jutro vec istrazujem


edit Nisam otkrio,a kome su pripala prava na Mocartova dela...u tom zbunu lezi zec!
bauer. bauer. 08:14 27.01.2010

Re: zavera

underappreciated genius

Ah, kako ovo poznato zvuči Ali, svakako je Salijeri bio značajan lik, tu nema zbora.

Nego, Dragče, samo jedno da ti kažem, a to su dve stvari, Windows 7 rules!!!
dragoljub92 dragoljub92 08:18 27.01.2010

Re: zavera

Windows 7 rules!!!

jes bre eno pitaj njanju
topcat topcat 08:19 27.01.2010

Re: zavera

stefan.hauzer

ps Sta mi uradi s' ovim tekstom...celo jutro vec istrazujem


Au!

Pojma nemam to za djela - žena, izdavači za ono šta je izdano...
Kakvi su bili zakoni prije 200g?
dragoljub92 dragoljub92 08:25 27.01.2010

Re: zavera

topcat
stefan.hauzer

ps Sta mi uradi s' ovim tekstom...celo jutro vec istrazujem


Au!

Pojma nemam to za djela - žena, izdavači za ono šta je izdano...
Kakvi su bili zakoni prije 200g?

nije postojalo sve negde do ,valjda 40/50 godina prošlog vekato znam po tome što je valjda karuzo umro bedan a njegova muzika bila onolko popularna jer su svi pevači slobodno uzimali njegove pesme bez da mu je iko plaćao tantijeme.to bilo tad uobičajeno i ni on nije pravio probleme.nije postojalo kao što ni genocid nije postojao do 46 il kad je bilo ono suđenje.
ps ž
moš sam se zajebo za ime dal karuzo il neki tako poznat pevč šta ja znam ,zaboravio sam ime al zapamtio to o autorskim pravima.
bauer. bauer. 08:27 27.01.2010

Re: zavera

jes bre eno pitaj njanju

pa ona, kad ide svuda
stefan.hauzer stefan.hauzer 08:42 27.01.2010

Re: zavera

eh,ondak motiv koristi otpada...osecam se k'o Mel Gibson u onom filmu kad je on kao taskista i otkrije zaveru drzave i tako dalje....
margos margos 10:57 27.01.2010

Re: zavera

Drakče
to je kao ono sa dijamantskim prstenom .svi zevaju u dijamant a niko ne obraća pažnju da on stoji zahvaljujući zlatnom prstenu.

Drakče, baš si bio inspirisan noćas - svaka čast.:)

Kad sam prvi put gledala Formanov film, bila sam ljuta kao malo dete jer je zlobni Salijeri bio tako nevaljao i prezirao genijalnost i razuzdanost radosnog i detinjastog Mocarta. A posle sam tek postala svesna da su oni bili izvrstan plesni par - jedini je koji je imao i znanje i sposobnost da prepozna veličinu Mocartove genijalnosti u potpunosti.

Top
Možda se jednostavno istrošio.

A možda mi nismo bili spremni za više?

Nisam znalac, al na misao o njemu, bez obzira na njegov kraj, osećam radost i nekakvu omamljenost, nalik zaljubljenosti... I da, pitam se zašto od genija očekujemo i da je svetac? I da li on i na genijalan način mora i da jede i da pije - il' može obično, kao i mi? I tako... otplovila ja...

Hvala, Top! :))

dragoljub92 dragoljub92 11:07 27.01.2010

Re: zavera

I da, pitam se zašto od genija očekujemo i da je svetac? I da li on i na genijalan način mora i da jede i da pije - il' može obično, kao i mi? I tako... otplovila ja...

ma zmrzle mi cevke pa sam moro da dežuram i grejem zidovi i cupatilo clnoća sad sam se tolko napio kafu da mi se nespie.
nemošgenije da bidne normalan,veliko je to opterećenje,eno ga i ajnštaj,anštajn,zaboravi monumentalnoel svi govore pa kažu da su ga i kod nas zvali : enega onaj ludi marićev zet,zato što je decu šetao i nosio na ramena.što je danas noooormallnooo da tate stavi derle na ramena
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:41 27.01.2010

Re: zavera

dragoljub92
Windows 7 rules!!!

jes bre eno pitaj njanju

ajde baueru dodji pitaj mene ako smes.
dragoljub92 dragoljub92 08:30 27.01.2010

e sg sam videjo

najbolji filmski efekat evr& evr tip je samo gurnuo vrata i puklo lanac koji čuva vrata a ništa drugo se nije pomaklo ninjedan šraf niti se drvo nešto štetilo.šampionski
dirtyharry dirtyharry 09:06 27.01.2010

E ako si

ga pomenula. Mene bilo sramota (a i ne verujem da bih ga ovako sročio) da opletem po dotičnom jer živim u Salcburgu (na petnaes' minuta od kuće dotičnog) pa bi neki zli jezici rekli "Ene ga, onomad otišao i već je postao lokalac".

Inače nije mi svirao kao nekima Betoven ali volim da slušam ponešto. Nisam preveliki ljubitelj ozbiljne muzike ali znam šta je sve napisao za vreme svog kratkog života, stvarno je bio genije.
dragoljub92 dragoljub92 09:25 27.01.2010

Re: E ako si

jer živim u Salcburgu

e sad si me zeznuo ja mislio da si uniš,kad ono ... upravo opravi jednog na blog da su svi koji nešto znaju pobegli na taj truli zapad.sad mora das e editujem,samo još kad bi se setio gde
dirtyharry dirtyharry 09:33 27.01.2010

Re: E ako si

dragoljub92
e sad si me zeznuo ja mislio da si uniš,kad ono ...

Pa eto, šta da se radi. Iz Niša sam jer mi je žena iz Niša (to je ono, odande si odakle ti je žena). Živim u Salcburgu, radim u Minhenu a rođen u jednom selu u okolini Kruševca, tamo mi je prava kuća. Inače razmišljam da se vratim u otadžbinu ali me ovi naslovi po novinama i dalje drže ovamo.

PS: Sorry top za trol, morao sam da opravim čo'eka da ne širi dezinformacije
PSS: Inače na Skype-u mi stoji kao zemlja obitavanja Burundi
dragoljub92 dragoljub92 09:50 27.01.2010

Re: E ako si

Iz Niša sam jer mi je žena iz Niša

ovo je dovoljno da znam da nisi izniš,al ko što reče onaj lemon iz neki to volu hot niko nije savršewn.zezam se.
sad šta je du je editovao sam se tamo ,
myredneckself myredneckself 11:31 27.01.2010

deco, deco

čije su prve kompozicije izdane kad je imao tek 8 godina, klavirist, violinist, orguljaš, violist, dirigent, vjerni sin, muž, otac, preljubnik, nastavnik, organizator, inovator, praktičar, luđak, zanesenjak, komičar, ljubitelj biljara, putnik (London, Pariz, Rim, Prag, Bologna…), vječiti učenik ili jednostavnije – čudo od djeteta.

top, ona karmička cena
skoro da je plaćena, ovim divnim postom. kao da si bila!
oduvek sam znala da si dobar đak, takoreći štreberka
kako bi deca učila slova i pevala twinkle, twinkle...

trol on a možda i nije( ne znam jesam li prva?)
ah, i ta čudna zemlja austrija koja nedri ljude, koji uspavanke stavljaju na početak neznamnijakog, to ćeš ti bolje znati, stava svojih simfonija, i pomažu da se otkrije moja tamna strana, jer mi "frere jacques" kod G.Malera mnogo bolje zvuči u molu, nego u duru...
ma, zavera do zavere, kad ti kažem!
em su tu uspavanku voleli vitezi templari, em se kod malera da naslutiti jevrejski klezmer u pozadini, sve je sumLJivo

trol se nastavlja
jedno traži drugo, nepopravljiva sam,
mirela, ja se malo primirim, al' je jače od mene
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:08 27.01.2010

Re: deco, deco

taj bruder martin, ekšli, je mene i naterao da uradim svoj simfonizam onako kako sam ga uradila. potpuno je divan! (taj malerov stav, ne moj simfonizam )



ps. molim topcat i Bilija da me slobodno pljuju, ja sam ljubiteljkom Mahlera (ne svega, naravno) i on mi je super i kad je dosadan i preglomazan i, brate, besmislen . stimuvezi, brukner mi je neprijatelj no. 1.
topcat topcat 15:18 27.01.2010

Re: E ako si

nekima Betoven

Ovo je toliko popularno, da se i kod nas vrtilo!
topcat topcat 15:23 27.01.2010

Re: deco, deco

myredneckself

twinkle, twinkle...


Naišla sam na varijacije neki dan kod tebe(skupljam od vas, pa se foliram kako imam ideje)i gledala da ih ubacim u tekst (napisane su u Parizu povodom smrti majke), pa se pojavio onaj gore klip sa djetetom (kad prođu reklame za crvenilo i bore)koje niti ne stigne s nogama do poda, onda svira 2 varijacije, počne treću, digne se i - ode! ; ))))

To ti je taj atitjud, od samog početka!

p.s.
thanks za cupcake...
budemo još nakuhavali...
topcat topcat 15:24 27.01.2010

Re: deco, deco

BebaOdLonchara
brukner mi je neprijatelj no. 1.


zaobilazim u luku...(čitaj - nemam vremena)
mirelarado mirelarado 21:22 27.01.2010

Re: deco, deco

myredneckself
trol se nastavlja
jedno traži drugo, nepopravljiva sam,
mirela, ja se malo primirim, al' je jače od mene


Дивно је то, МРНС, али мени је време да гастрономским баханалијама кажем баста. Прелазим на аскезу. Мада, може и мало овога.

Него, да се вратимо на Моцарта и Чаробну фрулу. Нарочито волим овај снимак опере који је режирао Ингмар Бергман. (Моје везе с масонима су строго чувана тајна. )
topcat topcat 22:42 27.01.2010

Re: deco, deco

Mirela, nahrupile mi kolege na ovaj tvoj klip! : )))

Btw, danas sam otvarala blog sa razlicitih mjesta:
na jednom, gdje je kompjuter zastario, monitor 15", dostupan samo IE, blog sasvim ok izgleda. Tekst je skroz uz lijevi rub, a ni desna margina nije tolika.
Mozda je u tome tajna Miletovog uspjeha?

Odavde isto (Mac, FF) nije tako strasno, prostor gdje je tekst bloga je siri.
Lijeva margina je uza nego kod mene doma...

Sve se nekako nadam da je doslo do nekih promjena...
Unfuckable Unfuckable 22:45 27.01.2010

Re: deco, deco

dakle, eto rešeeeNJNJNJa : monitor od 15 inča!
kambek tu ritopek, voila!
topcat topcat 22:56 27.01.2010

Re: deco, deco

pa gle, ja imam doma samo 14.1, pa blog izgleda stravicno.
Jos jedna stvar - stari monitori nisu imali tako ostru sliku...na onom je sve djelovalo sivo (doduse, mozda i od prasine!)
myredneckself myredneckself 23:48 27.01.2010

Re: deco, deco

што је необично на шведском
(Моје везе с масонима су строго чувана тајна.

ћутим, пссст, и не питам ништа, да неког не наљутимо и не упаднемо у сос овог другог веома музикалног швеђанина.
а да није и он масон!?
уфф, шта и ја питам кад знам да ћеш морати да ме убијеш, ако ми кажеш
razmisljam razmisljam 02:23 28.01.2010

Re: E ako si

Кад морам да исправим Драгољуба, али овог пута не гаргаматички, већ чињенично. Не рече те чувене речи Лемон, већ његов вереник Озгуд.
dragoljub92 dragoljub92 02:26 28.01.2010

Re: E ako si

razmisljam
Кад морам да исправим Драгољуба, али овог пута не гаргаматички, већ чињенично. Не рече те чувене речи Лемон, већ његов вереник Озгуд.

da ,upravu si.davno bilo.jedva sam se setio i lemonovog imena.
4krofnica 4krofnica 11:18 27.01.2010

dooobar

drugi bez zadrške optužuju Mariju Tereziju.

hej topket, ajde ispricaj, nije mi poznata prica...

nadam se na leto da cu ici u Salzburg!!sve cu da obidjem
dragoljub92 dragoljub92 11:20 27.01.2010

Re: dooobar

dobro a što nema tenis na tv,moram ovde sovaj novi blog ne mog da nađem niцolov blog

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana