Gradjanske inicijative| IT| Planeta| Politika

Protestna šetnja internetom

Bojan Budimac RSS / 27.01.2010. u 19:21

Vizualizuj neslaganje!

webprotest.9953.jpgPreko 160.000 ljudi je odgovorilo na poziv sestre (Ezgi, 33) i brata (Ozana, 30) Tuzuna da upišu svoje virtuelno prisustvo na trgu Taksim u Istanbulu, na prvim virtuelnim demonstracijama protiv cenzure interneta. Pomoću Google Maps i zajedničkih (shared) dokumenata korisnici Gugla su u mogućnosti da podrže ovu akciju ma gde fizički bili.

EzgiOzanTuzun.9954.jpgTuzunovi su počeli projekat još 3. novembra prošle godine u cilju da izraze svoju frustraciju zabranama, pre svega YouTube-a (o čemi sam pisao ovde), ali i drugih sajtova u Turskoj. Cilj koji su postavili pred sebe nije uošte skroman, naprotiv – da se milijardu ljudi priključi ovom virtuelnom protestu.

Širu medijsku pažnju su dobili ove nedelje kada je NYT preneo članak sa sajta Read Write Web. Od novembra do prekjuče broj demonstranata je bio oko 140 hiljada, da bi se posle priče u NYT i turskim televizijama taj broj za samo dva dana povećao za 200 hiljada. Ljudi sa svih krajeva planete podržavaju ovu akciju, koja se u međuvremenu pretvorila u neku vrstu društvene igrice. Naime, svako može promeniti svačiji položaj na mapi. Prvi put kad sam je video najveća koncentracija je bila stvarno oko Taksim skvera sa kolonom koja je išla do Ankare. Danas, kad sam menjao svoj položaj slika je sasvim drugačija.

Kako se u učestvuje u virtuelnim demonstracijama? Ako imate google account odete na stranicu http://taksim.bobiler.org i pratite uputstva na engleskom ili ih pročitajte ovde: pritiskom na dugme EDIT, podvučeno crvenim na slici, unutar mape u levom gornjem uglu pojaviće se tri simbola (crveni okvir), pritiskom i vučenjem (click&drag) postavite plavi balončić na željeno mesto. Ponovnim klikom na balončić otvoriće se mesto (plavi okvir) na kome možete ispisati vaš "transparent" za ove demonstracije. Kliknite na Save & Done i to je to.

Svaki učesnik može promeniti mesto svakog drugog učesnika, tako da se izgled mape, odnosno koncentracija učesnika stalno menja (u tome je valjda igrica). Zato nije loše da pre nego što postavite svoj balon mapu smanjite (skalom na levoj strani mape) da vidite gde su ostali.

 placeofprotest.9955.jpg

Mapa se s vremena na vreme refrešuje pa ako ostanete na strani možete pratiti te promene. Dobru zabavu vam želim.

.........................................................................

Beleške na margini

Drago mi je da vidim da neko ovde (još uvek) razmišlja o zabrani YouTube-a. Naime, stekao sam, očigledno pogrešan, utisak da se javnost zadovoljila činjenicom da može da zajebe sistem, pe je prestala da misli o pogrešnosti sistema - kao što sam to opisao u već linkovanom blogu iz 2008. relativno lako je pristupiti svim zabranjenim sajtovima. Od tada je za YouTube nađen i elegantniji način od odlazaka na proxy sajtove. Bilo je dovoljno izmeniti sadržaj fajla "hosts" (Widnows/system32/drivers/etc/hosts) odnosno u njega uneti spisak svih YouTube IP adresa i time se dobijao pun pristup istom sa sve logovanjem i mogućnošću upload-a.

Međutim, tokom oktobra je vlast provalila kako da zapuši tu rupu. Naime, embedovani klipovi sa YouTube-a se vide, ali kad pokušaš da ih pustiš jave grešku, tako da smo jopet osuđeni na odlazak na proxy sajtove. Pretpostavljam da je upravo to zavrtanje slavine podstaklo Ezgi i Ozana na ovu akciju.

***

Poslednje što sam video u štampi na tu temu je kratka vest u Hurijetu od 6. januara, koju ovde u celini prevodim.

Regulator telekomunikacija Turske radi sa Ministarstvom pravde na podizanju zabrane YouTube-a.

Prestanak blokade pristupa web sajtu YouTube zahteva izmenu zakona, izjavio je, Tajfun Adžarer, predsednik Telekomunikacijskih vlasti i predsedavajući upravnog odbora Telekomunikacija, u intervjuu u sredu, javlja Blumberg. Izmene zakona bi sprečile slične zabrane u budućnosti, rekao je.

YouTube je zabranjen u Turskoj od 17. januara 2008, pošto su dva suda odlučila da su video klipovi na sajtu uvreda Mustafe Kemala Ataturka, osnivača moderne Turske.

Ranije ministar transporta, Binali Jildirim je rekao da glavni problem sa YouTube-om nisu video klipovi nego odbijanje vlasnika da otvori kancelariju i plaća porez u Turskoj. Ministar je rekao da bi YouTube, koji nudi usluge u Turskoj, morao imati predstavnika u zemlji.

...

Šta reći, osim diviti se očiglednom nerazumevanju (globalnog) fenomena interneta ministra Jildirima?

***

Kad sam pisao sad već treći put pomenuti blog YouTube i ja tebi tada je bilo nešto preko 800 zabranjenih sajtova u Turskoj. Prema izveštaju OSCE-a iz januara sada je taj broj 3700. Najapsurdnije zabrane su zabrane Last.fm-a i MySpace-a zbog zaštite kopirajta (sic!), ali svakako je vr' je zabrana igrice FarmVille na Facebook-u zbog, sedite da ne padnete - KOCKE.

Atačmenti



Komentari (77)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Biljana 77 Biljana 77 19:29 27.01.2010

Mu! ili Bu!

ali svakako je vr' je zabrana igrice FarmVille na Facebook-u zbog, sedite da ne padnete - KOCKE.
Ako mene pitaš ja bih sve igrače FarmVilla (punoletne naravno) poslala na Farm.. da me ne terorišu raznim obaveštenjima i zahtevima.

Ponovnim klikom na balončić otvoriće se mesto (plavi okvir) na kome možete ispisati vaš "transparent" za ove demonstracije. Kliknite na Save & Done i to je to
Moj transparent će biti Ban the FarmVille in Serbia!

Šalu na stranu, ideja je zanimljiva donekle, ali mislim da internet peticije, protesti i sl. donekle obesmišljavaju pritisak javnosti na bilo koju vlast. A što je vlast informatički nepismenija, to je se manje tiče.
blogovatelj blogovatelj 19:39 27.01.2010

Re: Mu! ili Bu!

Ako mene pitaš ja bih sve igrače FarmVilla (punoletne naravno) poslala na Farm.. da me ne terorišu raznim obaveštenjima i zahtevima.


A i one sto imaju akvarijum bih poslao na brod u severnu Kanadu da love ribu
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:40 27.01.2010

Re: Mu! ili Bu!

Šalu na stranu, ideja je zanimljiva donekle, ali mislim da internet peticije, protesti i sl. donekle obesmišljavaju pritisak javnosti na bilo koju vlast. A što je vlast informatički nepismenija, to je se manje tiče.

Odličan komentar. Odličan. Naravno, da se svetske, lokalne ili bilo kakve nepravde ne rešavaju klikom bilo gde. U tom smislu FB je odvratan sa svim tim causes, koji valjda nekima daju osećaj da su nešto uradili za neku stvar.
dragoljub92 dragoljub92 20:09 27.01.2010

Re: Mu! ili Bu!

FarmVille na Facebook-u zbog, sedite da ne padnete - KOCKE.

кој сам тупсон ја помислио праве коцке а не коцкарске коцке ил нешта ја знам шта цензорима мош да падне на мозак
Bojan Budimac Bojan Budimac 20:17 27.01.2010

Re: Mu! ili Bu!

dragoljub92
FarmVille na Facebook-u zbog, sedite da ne padnete - KOCKE.

кој сам тупсон ја помислио праве коцке а не коцкарске коцке ил нешта ја знам шта цензорима мош да падне на мозак

Pa s obzirom da se na FarmiVille može trošiti prava, a ne samo virtualna, lova sudija je procenio da se radi o kockanju. Fakat da za "uložene" (spiskane) prave pare ne dobijaš ništa (osim virtuelnog traktora ili krave) nije igrala ulogu u odluci.
dragoljub92 dragoljub92 20:18 27.01.2010

Re: Mu! ili Bu!

придружио сам се ал на српски па ко разуме разумеће :)
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:19 27.01.2010

Re: Mu! ili Bu!

FarmVille...je l to ono sa virtuelnim poljoprivrednicima? Mali sin me udavi napredovanjima u smislu: Kupio sam svinju, ali moram rano ujutru da je nahranim. Crkle su mi jagode, ali ću ako prodam nasad soje moći konačno da kupim traktor...Da ne govorim o tome koje zbunjivanje unosi u kučeći život Ikija Varvarina neprestano mukanje i kokodakanje iz sobe Malog sina.
Bojan Budimac Bojan Budimac 20:20 27.01.2010

Re: Mu! ili Bu!

FarmVille...je l to ono sa virtuelnim poljoprivrednicima?

Upravo to! Malopre Dragoljupčetu objasnih zašto.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:25 27.01.2010

Re: Mu! ili Bu!

Hm...a ja sam se potrudila da u tome vidim dobro, uprkos Ikijevom stresu...da mi Mali sin, makar i virtuelno oseti delić obaveza poljoprivrednika i kako njihov posao i život nije ni malo lak...
Goran Vučković Goran Vučković 20:29 27.01.2010

Re: Mu! ili Bu!

Ako mene pitaš ja bih sve igrače FarmVilla (punoletne naravno) poslala na Farm.. da me ne terorišu raznim obaveštenjima i zahtevima.

Kad dobiješ obaveštenje, postaviš kursor na njega, desno se pojavi opcija "hide", klikneš, odabereš da hoćeš da sakriješ aplikaciju (a ne osobu) - i to je to.
Goran Vučković Goran Vučković 20:38 27.01.2010

Re: Mu! ili Bu!

Odličan komentar. Odličan. Naravno, da se svetske, lokalne ili bilo kakve nepravde ne rešavaju klikom bilo gde. U tom smislu FB je odvratan sa svim tim causes, koji valjda nekima daju osećaj da su nešto uradili za neku stvar.

Pa da. Za pravu revoluciju je potrebna šapirograf mašina
Bojan Budimac Bojan Budimac 20:40 27.01.2010

Re: Mu! ili Bu!

Pa da. Za pravu revoluciju je potrebna šapirograf mašina

Ne, ali pomeranje dupeta je sine qua non.
antioksidant antioksidant 20:45 27.01.2010

Re: Mu! ili Bu!

придружио сам се ал на српски па ко разуме разумеће :)

sto si prevodio sa niskog?
:)
margos margos 21:16 27.01.2010

Re: Mu! ili Bu!

Ne, ali pomeranje dupeta je sine qua non.

Nimalo ne sumnjam da kad dođe do noktiju - što reče BoL danas - svako od virtuelnih akcijaša će mrdnuti dupe. Ili makar veliki broj.

Vrlo verujem u moć virtuelnih akcija, pa evo, sad ću i ja u Stambolu da zabijem zastavicu.
dragoljub92 dragoljub92 21:44 27.01.2010

Re: Mu! ili Bu!

antioksidant
придружио сам се ал на српски па ко разуме разумеће :)

sto si prevodio sa niskog?
:)

Unfuckable Unfuckable 21:52 27.01.2010

Re: Mu! ili Bu!

Šalu na stranu, ideja je zanimljiva donekle, ali mislim da internet peticije, protesti i sl. donekle obesmišljavaju pritisak javnosti na bilo koju vlast. A što je vlast informatički nepismenija, to je se manje tiče.

Odličan komentar. Odličan. Naravno, da se svetske, lokalne ili bilo kakve nepravde ne rešavaju klikom bilo gde. U tom smislu FB je odvratan sa svim tim causes, koji valjda nekima daju osećaj da su nešto uradili za neku stvar.

Pretpostavljam ("hoću da verujem" da su braća Turci isprobali zaista sve moguće načine pregovora ili dogovora ali da je druga strana ostala zabetonirano - gluha. Ta gluhoća zbilja ume biti iritantna i skoro, kao da poziva na - ulicu. Ipak je određena vrsta slobode u pitanju, a - sloboda nije jednostavni domaći zadatak
Stoga mislim da im je internet (jer, o internetu se radi, zar ne?) sasma legitimno sredstvo, u sklopu (naravno) i drugih vidova pritiska i ne mislim da virtuelna akcija obesmišljava pritisak javnosti, već da ga - dopunjuje.
Ne znam koliko je turska vlast informatički nepismena, i to da dodam, ako je uspela da nadHebe izmene u windowsu koje su dotle nadHebavale njihovu fatvu na jutjub.
Čak sam, ne znam odakle mi taj utisak, siguran i da jako pomno prati razvoj cele akcije i da će na nekom nivou svakako (ako već nije) pokušati da se umeša ili bar da je instrumentalizuje.
Biljana 77 Biljana 77 22:09 27.01.2010

Re: Mu! ili Bu!

Goran Vučković
Ako mene pitaš ja bih sve igrače FarmVilla (punoletne naravno) poslala na Farm.. da me ne terorišu raznim obaveštenjima i zahtevima.

Kad dobiješ obaveštenje, postaviš kursor na njega, desno se pojavi opcija "hide", klikneš, odabereš da hoćeš da sakriješ aplikaciju (a ne osobu) - i to je to.

Nedavno sam obratila pažnju na sitna slova - block this aplication i spasla se farme, mafije i pokera.
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:32 27.01.2010

Re: Mu! ili Bu!


Ne znam koliko je turska vlast informatički nepismena, i to da dodam, ako je uspela da nadHebe izmene u windowsu koje su dotle nadHebavale njihovu fatvu na jutjub.

Sa blizu 27 miliona korisnika (33% stanovništva) i kao sedma u Evropi po korišćenju fenomena zvanog internet (Turci su na drugom mestu po slanju spama, o'maK iza Rusije) vlast (barem ona na operativnom nivou) ne može da dozvoli sebi da bude informatički nepismena. Međutim, ispravljanje loše sklepanog zakona ovde može biti veoma težak proces.
Unfuckable Unfuckable 22:41 27.01.2010

Re: Mu! ili Bu!

Međutim, ispravljanje loše sklepanog zakona ovde može biti veoma težak proces.

moja opaska se odnosila na biljanino
A što je vlast informatički nepismenija, to je se manje tiče.

Mada, kad pogledam neka rešenja u bliskoj okolini - stvarno bi se dalo prodiskutovati i o toj - informatičkoj pismenosti, i mnogim drugim, da dodam.

Ja, iskreno a ovako ćorav, ne vidim drugo rešenje: ako je zakon loš, ili neprimenljiv (pa sve i silujući, ili nadajući se da će "raja da legne na rudu" - ne biva, ako ne valja... - ne biva) onda bi ga svakako trebalo promeniti, ali sam otvoren i veoma zainteresovan da čujem i alternativna rešenja.
(možda da dignu porez na kompjutere, cenu struje i interneta, uspore protok ili naprave nešto tipa Turktube. Pohapse nešto malo, hm)
Meni se sve nekako mota po glavi ono što gordanatz često ume da pripovedi :
"Gde ima volje - ima i rešenja"
Biljana 77 Biljana 77 23:10 27.01.2010

Re: Mu! ili Bu!

moja opaska se odnosila na biljanino

A što je vlast informatički nepismenija, to je se manje tiče.

Eh, a moja opaska je bila relativno uopštena i više je imala na umu nekog Velju Ilića ili već takvošto..nego tursku vlast. Njih kapiram kao mnogo ozbiljnije od ovih naših, u svakom smislu.
Unfuckable Unfuckable 23:44 27.01.2010

Re: Mu! ili Bu!

sve ok, razumemo se.
Mada, i ovi naši umiju biti krajnje ozbiljni u teranju inata, kad malo bolje čovek razmisli.
Inat beše, turska reč?
heh, gde mi je sad Wu da opalimo onu staru o drumovima koji će poželjet....
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:54 27.01.2010

Re: Mu! ili Bu!

Inat beše, turska reč?

i smo postoji samo u našim jezicima (neprevodiva je na druge, onako kako treba)

(i to objašnjava zašto se osećam kao kod kuća
mikele9 mikele9 09:42 28.01.2010

Re: Mu! ili Bu!

Odličan komentar. Odličan. Naravno, da se svetske, lokalne ili bilo kakve nepravde ne rešavaju klikom bilo gde.

Naravno da se ne rešavaju ali zar je bolje ili svrsishodnije ili pragmatičnije...
sedeti u toplom domu svome, piti kafu, čaj... i zamišljati kako bi svet (Turska, Srbija...) mogao da bude pravedniji ili to svoje mišljenje/stav deliti sa još nekoliko prijatelja uz već spomenuto pijenje toplih napitaka? Onda je u pitanju tz salonska borba ili: Ma uradiće to već neko, nisam ni ja najgori/a da se prsim pa da mi rascopaju glavudžu... Neka i grešim ali stava sam da i klikovi mogu pomerati "stvari" jer, pa ljudi!, odavno smo postali Makluanovsko Veliko Selo! Niko se više ne može dugo praviti da ne vidi kliktanje 200.000 ljudi!
Pozdrav
Bojan Budimac Bojan Budimac 10:45 28.01.2010

Re: Mu! ili Bu!

Niko se više ne može dugo praviti da ne vidi kliktanje 200.000 ljudi!

Da, ali svaka vlast radi isključivo na pritisak, a ja samo smatram da je, barem za sada, pritisak koji se postiže kliktanjem još uvek slab i može se primetiti i ignorisati.

Druga stvar koju sam imao na umu su ti famozni causes na fejsbuku tipa "pomozite gladnima štajaznamgde kliknite ovde ili pridružite se grupi itsl.", za koje smatram da su opasni u smislu smirivanja savesti, a da ne vrše funkciju (ili je to jako površno) koju bi mogli imati u virtuelnom svetu -- podizanje obaveštenosti.

Ova akcija bi prolazila i dalje ispod svih radara da nije Njujork tajms preuzeo članak sa sajta koji se bavi webom. Tek posle tog članka neke turske televizije su objavile vest. Dakle, kliktanje DA, ali bez, da upotrebim veoma modeeeernu reč, sinergije sa drugim medijima i načinima pritisaka slaba vajda od njega.
mariopan mariopan 11:38 28.01.2010

Re: Mu! ili Bu!

Čak sam, ne znam odakle mi taj utisak, siguran i da jako pomno prati razvoj cele akcije i da će na nekom nivou svakako (ako već nije) pokušati da se umeša ili bar da je instrumentalizuje.

I ja verujem da hoce, ipak se radi o internacionalnoj sramoti, javno se brukaju. ce svet u tome ucestvuje, ne samo da "protestvuje" nego im se i ruga, pisu se transparenti.....ne verujem da ce im biti svejedno. Nije isto kao peske ali moze da da isti efekat.
margos margos 13:15 28.01.2010

Re: Mu! ili Bu!

za koje smatram da su opasni u smislu smirivanja savesti, a da ne vrše funkciju (ili je to jako površno) koju bi mogli imati u virtuelnom svetu -- podizanje obaveštenosti.

Jedan od efekata jeste 'smirivanje savesti' ali ne mislim da je to opasno, jer informacija ipak nađe put i uradi svoje.

Nemaju sve akcije ni snagu ni potencijal da se sprovedu do kraja... ili ne odjednom, već malo po malo (ja to vidim kao 'hilti' bušilicu, ili ono 'gde ja stadoh ti produži').
mikele9 mikele9 14:20 28.01.2010

Re: Mu! ili Bu!

Dakle, kliktanje DA, ali bez, da upotrebim veoma modeeeernu reč, sinergije sa drugim medijima i načinima pritisaka slaba vajda od njega.

Baš na to sam i mislio pominjući Makluanovo Veliko Selo! Može se u "lokalu" i praviti lud ali kad se toga dohvati tamo nekakav beli svet (Njujork Tajms npr), onda to već nije ista stvar.
Što se tiče kliktajućeg smirivanja savesti, mogu da se složim s tobom ali i sa margos: 'gde ja stadoh ti produži' ili (da li je neko to rekao/napisao?)
tiha voda breg roni. Jednostavno rečeno: Ne treba odustajati.
lilit66 lilit66 12:54 29.01.2010

Re: Mu! ili Bu!

A što je vlast informatički nepismenija, to je se manje tiče.


Kod nas nije bilo tako i te kako su uspeli da sruše Slobu iako ga se nije ticalo. Doduše obojena revolucija kod nas nije tekla peticijom na FB, ali vidimo kako se time manipuliše u Iranu na primer...
Domazet Domazet 20:16 27.01.2010

Meni nije jasno...

...ko je tu zabranio You-tube. Puchisti u borbi protiv Vlasti ili Vlast u borbi protiv Puchista!?

A nije mi jasno ni...
Naravno, da se svetske, lokalne ili bilo kakve nepravde ne rešavaju klikom bilo gde. U tom smislu FB je odvratan sa svim tim causes, koji valjda nekima daju osećaj da su nešto uradili za neku stvar.
...da l' da podrzhavamo Brata i Sestru ili ne. Ili mozda Google radi bez klika?

A sada shalu na stranu, interesantno da se protest protiv cenzure interneta odrzhava bash na Google sajtu. Ono jes' dodushe da su ovi (Google) najavili da ce da prestanu da pomazhu kineskim vlastima u cenzurisanju pogodite chega.

Pozdrav,

Promaja
Bojan Budimac Bojan Budimac 20:28 27.01.2010

Re: Meni nije jasno...

Samo tri puta sam u ovom tekstu linkovao blog u kome s detaljno bavim zabranom YouTube-a, a evo za tebe, Domazete, i četvrti jubilarni. Možda ti bude malo jasnije.

Pozdrav
angie01 angie01 21:08 27.01.2010

Re: Meni nije jasno...HELP,

molim da mi se objasni-zashto ne mogu da skrolujem celu prvu stranu bloga-nego samo prva tri-te su mi ostali nedostupni,

kao i- zashto, kada napishem komentar nevezan za neki drugi kao odgovor, u opciji pregledaj mi je nedostupan taster-objavi,

hvala!
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:16 27.01.2010

Re: Meni nije jasno...HELP,

angie01
molim da mi se objasni-zashto ne mogu da skrolujem celu prvu stranu bloga-nego samo prva tri-te su mi ostali nedostupni,

kao i- zashto, kada napishem komentar nevezan za neki drugi kao odgovor, u opciji pregledaj mi je nedostupan taster-objavi,

hvala!

Nemam pojma NG
Meni ne rade preporuke.
antioksidant antioksidant 21:30 27.01.2010

Re: Meni nije jasno...HELP,

angie01
molim da mi se objasni-zashto ne mogu da skrolujem celu prvu stranu bloga-nego samo prva tri-te su mi ostali nedostupni,

kao i- zashto, kada napishem komentar nevezan za neki drugi kao odgovor, u opciji pregledaj mi je nedostupan taster-objavi,

hvala!

imas pogresan lap top
(a tehnicki bi mogao da nam otkrije marku svog da se ne zajebavamo ovde sa raznoraznim kantama)
angie01 angie01 21:34 27.01.2010

Re: Meni nije jasno...HELP,

Nemam pojma NG
Meni ne rade preporuke.


do sada je ono prvo bilo ok-al eto iznenadjenja-opstrukcija!:)))

To Budimac nariht'o-eto, samo se moj otvara, a nemam pojma zashto!


imas pogresan lap top


nemam lap top!
Unfuckable Unfuckable 21:53 27.01.2010

Re: Meni nije jasno...HELP,

Meni ne rade preporuke.


(moram, ovo je jače od mene)
možda nisi ulogovan???
margos margos 22:00 27.01.2010

Re: Meni nije jasno...HELP,

(moram, ovo je jače od mene)
možda nisi ulogovan???

Jok.
Fatva.
Unfuckable Unfuckable 22:02 27.01.2010

Re: Meni nije jasno...HELP,

nemam lap top!

eto rešenja!
kupi 1
mirelarado mirelarado 22:06 27.01.2010

Re: Meni nije jasno...HELP,

Bojan Budimac
Meni ne rade preporuke.


То је сигурно зато што си на ИЕ-у.

Забавна ова виртуелна шетња. :)

П.С. Доле фатва на Јутјуб! (Не сумњам да ће довитљиви корисници у Турској опет наћи неки начин да је заобиђу.)
angie01 angie01 22:06 27.01.2010

Re: Meni nije jasno...HELP,

pa je l ima neshto zanimljivo dole-posle treceg bloga?

Halo,mehanichar, je l moze da se nashtimuje taster za skrol, ako vec nemere onaj za komentare?

hvala unapred!

Unfuckable Unfuckable 22:09 27.01.2010

Re: Meni nije jasno...HELP,

П.С. Доле фатва на Јутјуб! (Не сумњам да ће довитљиви корисници у Турској опет наћи неки начин да је заобиђу.)

eto rupčage u koju se ne bi smelo upadati : zašto da je zaobilaze ili se snalaze, u 21. veku?
mirelarado mirelarado 22:17 27.01.2010

Re: Meni nije jasno...HELP,

Unfuckable
П.С. Доле фатва на Јутјуб! (Не сумњам да ће довитљиви корисници у Турској опет наћи неки начин да је заобиђу.)

eto rupčage u koju se ne bi smelo upadati : zašto da je zaobilaze ili se snalaze, u 21. veku?


Слажем се. Међутим, колико сам схватила читајући Бојанове текстове, турска влада није наиван играч, требаће времена да отворени протест грађана уроди плодом. У међувремену ће се довијати, то је у људској природи: how to fuck the system.
Unfuckable Unfuckable 22:21 27.01.2010

Re: Meni nije jasno...HELP,

patotika'em - zato i napisah gore da ne mislim da su informatički nepismeni, naprotiv.
Samo malo teraju inat, a na obesmišljavanju takvog nadobudnog stava treba raditi na sve moguće načine i svim legitimnim sredstvima.
bindu bindu 22:25 27.01.2010

Re: Meni nije jasno...HELP,

1.spor ti je komp
2. kao i intrnet
edt: 3. i verovatno velika prolaznost(impermanentnost-ha) na popularnom vam blogu

btw.kod mene sve radi(good karma ,i gues:)))


Domazet Domazet 22:32 27.01.2010

Opusti se bolan...

Bojan Budimac
Samo tri puta sam u ovom tekstu linkovao blog u kome s detaljno bavim zabranom YouTube-a, a evo za tebe, Domazete, i četvrti jubilarni. Možda ti bude malo jasnije.

Pozdrav
...samo sam se zahebavao. Ozbiljan deo komentara se odnosio na licemerje Googlea i apsurdnost situacije u kojoj se protiv cenzure interneta protestuje na sajtu korporacije koja sama aktivno uchestvuje u istoj.

Mislio sam i da dodam da je takodje malchice apsurdno da neko ko razmishlja o nekorisnosti virtuelnih protesta poziva na takav. Ali sam se uzdrzhao, sve me bilo stra' da se, kakav si prek, ne naljutish. Pa da posle menjam nick iz Promaja u Oluja. Shto meni VelikoSrbinu bash nikako ne bi pristajalo.

Pozdrav,

Shjever
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:49 27.01.2010

Re: Meni nije jasno...HELP,

Unfuckable
patotika'em - zato i napisah gore da ne mislim da su informatički nepismeni, naprotiv.
Samo malo teraju inat, a na obesmišljavanju takvog nadobudnog stava treba raditi na sve moguće načine i svim legitimnim sredstvima.

Ovo je iz novembra prošle godine, kako to stoji nemam pojma:
Turkey’s controversial censorship of the internet video sharing site YouTube is to be challenged in the European Court of Human Rights, a Turkish internet users group announced on Monday.
margos margos 23:02 27.01.2010

Re: Meni nije jasno...HELP,

Halo,mehanichar, je l moze da se nashtimuje taster za skrol, ako vec nemere onaj za komentare?

Zagrcnuh se, bokte...Pažljivije malo komunicirajte, najavljujte vesele komentare:))))))))
iseljenik iseljenik 23:04 27.01.2010

Re: Meni nije jasno...HELP,

angie01 angie01 23:17 27.01.2010

Re: Meni nije jasno...HELP,

btw.kod mene sve radi(good karma ,i gues:)))


kaze dole levo na shtrafti-dan bat vid erors on pejdz!


Bojan Budimac Bojan Budimac 23:27 27.01.2010

Re: Meni nije jasno...HELP,

angie01
btw.kod mene sve radi(good karma ,i gues:)))


kaze dole levo na shtrafti-dan bat vid erors on pejdz!



Fakat je da se blog danas i večeras vuče jeezivo sporo. Doduše meni se strane pune, ali je nervirajuće to sačekati.
bindu bindu 23:36 27.01.2010

Re: Meni nije jasno...HELP,

angie01
btw.kod mene sve radi(good karma ,i gues:)))


kaze dole levo na shtrafti-dan bat vid erors on pejdz!


kad bolje razmizmislim,ono sto tebi nije jasno verovatno nnije ni meni
Dr M Dr M 01:48 28.01.2010

Re: Meni nije jasno...HELP,

1.spor ti je komp


Sto li je usporio bas danas?

Vetar oduvao satelit?
topcat topcat 08:03 28.01.2010

Re: Meni nije jasno...HELP,

informatički nepismeni, naprotiv.

Nije li naivno vjerovati da je bilo koja ozbiljnija vlast informatički nepismena?
Na osnovu čega odluče šta puštaju, a šta ne?
I njima Mile namjestio?

btw, ono sa logiranjem me sjetilo da sam jednom trebala customer service online support (nešto slično sanjamo, ne?)- nije radilo kako treba i ovaj me na chatu upućuje, check this, check that...ja sve ponizno provjeravam...i dalje ne radi, a ovaj pun beskorisnih savjeta na kraju napiše: check your internet connection!
Bojan Budimac Bojan Budimac 09:31 28.01.2010

Re: Meni nije jasno...HELP,

Na osnovu čega odluče šta puštaju, a šta ne?

Za razliku od TV-a i radija internet nema cenzore. TV i radio reguliše (čitaj cenzuriše) telo RTÜK (Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, nešto kao vrhovno telo radija i televizija), telo ustanovljeno ustavom iz 1982. Međutim, po važećem zakonu (o internetu) svaki građanin i/ili javni tužilac može na bilo kom sudu pokrenuti proces koji će dovesti do zabrane sajta, a da vlasnici sajta uopšte nemaju šansu da se brane ili skinu "inkriminisani" sadržaj pre zabrane. Osim toga, nije zakon o objavljivanju na internetu jedini po kome sajt može biti zabranjen.

Prema tome nema apsolutno nikakvog kriterijuma. Verujem da bi ovaj blog mogao biti zabranjen ovde na sudu dok kažeš Kušadasi i zbog belila koje "vređa oči".
Bojan Budimac Bojan Budimac 09:35 28.01.2010

Re: Meni nije jasno...HELP,

Vetar oduvao satelit?

Jok, od snega ovlažio koaksijalni kabl
mariopan mariopan 11:41 28.01.2010

Re: Meni nije jasno...HELP,

Unfuckable
Meni ne rade preporuke.


(moram, ovo je jače od mene)
možda nisi ulogovan???

Jok.
Fatva.

mariopan mariopan 15:41 28.01.2010

Re: Meni nije jasno...HELP,

Bojan Budimac
Vetar oduvao satelit?

Jok, od snega ovlažio koaksijalni kabl

Samo se vi zezajte sa setelitom
Sinoc crkao jedan pa nemam total tv, jel ga to stigla fatva do vaseg zezanja? Puj,puj, ajd neka proradi da cujem kakvo je vreme u Srbiji,da znam sta da obucem da se ne smrznem, treba da putujem kuci na ovaj kijamet.
lilit66 lilit66 12:50 29.01.2010

Re: Meni nije jasno...

Pozdrav,

Promaja


Prijatno primećujem pozitivnu evoluciju u autoironiji
lilit66 lilit66 13:02 29.01.2010

Re: Meni nije jasno...

U tom smislu FB je odvratan sa svim tim causes, koji valjda nekima daju osećaj da su nešto uradili za neku stvar.


Istina ali delimična.
Zavisi i od humusa da li će seme da proklija ili neće, od đubriva - prirodnog ili veštačkog - po volji, od navodnjavanja te od sunca odnosno medija i koliki će odjek imati na raznim tačkama planete. Može da mi bude odvratan ako je instrumentalizovan al' ne mora da znači...
Bojan Budimac Bojan Budimac 13:05 29.01.2010

Re: Meni nije jasno...


Istina ali delimična.
Zavisi i od humusa da li će seme da proklija ili neće, od đubriva - prirodnog ili veštačkog - po volji, od navodnjavanja te od sunca odnosno medija i koliki će odjek imati na raznim tačkama planete. Može da mi bude odvratan ako je instrumentalizovan al' ne mora da znači...

Salžem se, mislim da se reazumemo po ovom pitanju.
lilit66 lilit66 13:15 29.01.2010

Re: Meni nije jasno...


Salžem se, mislim da se reazumemo po ovom pitanju.

Apsolutno!
silvana.hadzi-djokic silvana.hadzi-djokic 23:50 27.01.2010

Пендреком по виртуелном бубрегу!

Холограмске демонстрације, анимиране, масовне, нису предвиделе репресивне мере, звукове пиштаљке, искуство сузавца, батине, пробијање кордона... Зато су оне остале на нивоу презентације... Ако турске власти боли вређање успомене М.К.Ататурка, по мишљењу неког тамо цензора-министра, онда ми живимо у виртуелном рају! Код нас свако може да позове на линч, не да вређа успомену, него да убије Бога у њој! Жестоки момци из миљеа "Видимо се у читуљи" прете топ новинарима. Али, такав либерализам влада само на плану интернет комуникација. У ствари, ради се о анархизму а не либералиѕму. У реалности, као и у Турској, и код нас убијају новинаре на улицама, као што је убијен турски новинар, пријатељ Орхана Памука... На овим виртуелним демонстрацијама, можда ће неки убијени демонстрант, активиста, антиглобалиста, овисник о новом медију, виртуелно васкрснути, и у свом плавом балону полетети ка неком официјелном сајту репресиваца избрисавши из његове базе података сва средства принуде.
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:35 28.01.2010

Re: Пендреком по виртуелном бубрегу!

Smešno je porediti Tursku i Srbiju po bilo čemu, a naročito po broju ubistava novinara ili uopće političkih ubistava (u recimo, poslednjih 30 godina). Ova zemlja ima rezultate koje, nadam se, ne možemo dostići ni u worst case scenarijima.

убијен турски новинар, пријатељ Орхана Памука...

Pa nije valjda jedini kvalitet Hranta Dinka što je bio prijatelj Orhana Pamuka?
Ja bih to obrnuo. No, razumem, za Pamuka je svet čuo kad je dobio Nobelovu nagradu, a za Dinka tek kad je poginuo. Ovde to nije tako...
silvana.hadzi-djokic silvana.hadzi-djokic 14:07 31.01.2010

Re: Пендреком по виртуелном бубрегу!

Pa nije valjda jedini kvalitet Hranta Dinka što je bio prijatelj Orhana Pamuka?
Ja bih to obrnuo. No, razumem, za Pamuka je svet čuo kad je dobio Nobelovu nagradu, a za Dinka tek kad je poginuo.

Откуд вам идеја да сам за Орхана Памука чула тек кад је добио Нобелову награду? Као фан "Геопоетике" чак сам му поменуту награду прорицала. То што сам тек након погибије чувеног турског новинара сазнала понешто о њему, није моја кривица, већ наших медија који се нису бавили истраживачким новинарством и својим великим колегама у белом свету, за живота.
Bojan Budimac Bojan Budimac 15:39 31.01.2010

Re: Пендреком по виртуелном бубрегу!


Откуд вам идеја да сам за Орхана Памука чула тек кад је добио Нобелову награду?

za Pamuka je svet čuo kad je dobio Nobelovu nagradu

Nigde nisam pominjao vas.
Као фан "Геопоетике"

Pišite im sa molbom da zabrane Mirjani Marinković da kasapi Pamuka na srpskom.
miloradkakmar miloradkakmar 23:51 27.01.2010

Taktika

Svaki učesnik može promeniti mesto svakog drugog učesnika, tako da se izgled mape, odnosno koncentracija učesnika stalno menja

Je l' to zavaravanje policije ?
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:38 28.01.2010

Re: Taktika

Je l' to zavaravanje policije ?

Pa naravno Pre neki sat svi su bili na južnoameričkom kontinentu da bi se ponovo pregrupisali u Tursku (ko zna gde su sada).
stefan.hauzer stefan.hauzer 00:57 28.01.2010

daleko je evropa...

Ovi zakoni su bas...drago mi je sto vidim da se neki bune,al' pravi bunt je prava ulica,no i ova virtuelna je super...


Apropo svega,jako su ˝ludi˝ ovi likovi...setnja je super,trenutno se nalazim kod zlatnog roga
Bojan Budimac Bojan Budimac 01:09 28.01.2010

Re: daleko je evropa...

Apropo svega,jako su ˝ludi˝ ovi likovi...setnja je super,trenutno se nalazim kod zlatnog roga

Imaš tamo link da vidiš to i na Google Earth-u, što je još lepše.
stefan.hauzer stefan.hauzer 01:24 28.01.2010

Re: daleko je evropa...

Bojan Budimac

Imaš tamo link da vidiš to i na Google Earth-u, što je još lepše.


Upravu si skroz,nevidjeno je!
Heh,nego ja resih da protesvujem u Srbiji,evo ˝vlast se valja po ulici˝
dolybell92 dolybell92 02:09 28.01.2010

Samo pitam..

... a kako da se posle pronadjem u toj guzvi ...?

trenutno pratim sta radeNestor i Zimonjic... pa ne mogu bas da se
posvertim protestima u potpunosti, vazno je da sam se ugrupisala...
samo ako me neko prenese kako cu se vratiti.. ?

ps. bivsa Yuga u polufinalu sama sa sobom !
Bojan Budimac Bojan Budimac 09:34 28.01.2010

Re: Samo pitam..

... a kako da se posle pronadjem u toj guzvi ...?

Teško, jako teško, meni nije pošlo za mišem...
angie01 angie01 14:02 28.01.2010

Izvini Budimac,

shto uznemiravam, al kad sam vec pochela kod tebe,

evo, meni se problem sa stranom samosanirao=shta je bilo, nitko ne zna, jedino neki bed spel-ja i decu optuzila da su otvarali neshto kakano-no izgleda da su neuobichajeno bili nevini.

Elem- javili mi i neki drugi blogeri da imaju isti problem i to samo sa portalom b92-kao shto je i kod mene bio sluchaj, (sve drugo radi)-znachi prva strana bloga im se otvara samo do treceg bloga i to je to- pa eto molim nadlezne & odgovorne, da pogledaju gde shkljoca, pa ako moze da se podmaze.

hvala!
angie01 angie01 14:29 28.01.2010

Re: Izvini Budimac,

molim da neko prosledi poruku antioksidantu-poshto se meni ne otvara njegov profil-niti mogu da poshaljem komentar-jer mi se taster-objavi, gubi ispod teksta, pa nemam gde da pritisnem-halo bre mehanichari!

hej antioksidantu,

molim da mi pomognesh-upravo sam poslala poruku kod Budimca, a ti nakachio blog sa youtubetom-pa si vratio problem u josh gorem stanju-sada mogu da otvorim samo tvoj blog, jer mi je jedino on i dostupan na naslovnoj.

juche sam mogla da otvorim blog samo do nekog- ne secam se vishe chijeg-mozda stromgmenov-koji je isto imao youtube klip u tekstu pre preloma.

poshto josh neki blogeri imaju isti problem- javili mi u medjuvremenu na pp-jer niko ne kapira u chemu je trik,izgleda da je onda klip u tekstu,
ako si voljan, da klip prebacish u link-pa da vidimo da li onda radi i sve drugo.

hvala najlepshe!

angie
Domazet Domazet 16:06 28.01.2010

'Lebac ti hebem...

angie01
shto uznemiravam, al kad sam vec pochela kod tebe,

evo, meni se problem sa stranom samosanirao=shta je bilo, nitko ne zna, jedino neki bed spel-ja i decu optuzila da su otvarali neshto kakano-no izgleda da su neuobichajeno bili nevini.

Elem- javili mi i neki drugi blogeri da imaju isti problem i to samo sa portalom b92-kao shto je i kod mene bio sluchaj, (sve drugo radi)-znachi prva strana bloga im se otvara samo do treceg bloga i to je to- pa eto molim nadlezne & odgovorne, da pogledaju gde shkljoca, pa ako moze da se podmaze.

hvala!
...ceo blog pocheo da zhivi u strahu od dana kada ce Andji da se zashtopuje WC!!

Ali nisam hteo o tome. Nego o ovom Dezoksidantu. Shto je chovek tol'ko kvaran, shto bre ne kazhe lepo zheni da ju je banovao...
lilit66 lilit66 12:46 29.01.2010

Re: 'Lebac ti hebem...

...ceo blog pocheo da zhivi u strahu od dana kada ce Andji da se zashtopuje WC!!



dolybell92 dolybell92 00:37 30.01.2010

Re: Samo pitam..

Za svaki slucaj ja sam se uselila u hotel na Taksimu...
pa sad ako me izbace... sta cu ...
valjda im je stalo da naprave masu
nadam se da cemo biti tu - negde - izmedju...?
wukadin wukadin 09:46 29.01.2010

E vala neka su

zabranili.
Nanu im imperijalističku, oni će da vređaju Kemu...
Sad se neki globalista pita da li sam ozbiljan ili se šalim
A ne znam za ovaj protest, možda se igram možda i ne. Ne verujem da će se neko uznemiriti svejedno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana