Politika| Sport

Ima li sporta ( i života ) van Beograda?

omega68 RSS / 31.01.2010. u 00:08

Na početku moram da kažem dve stvari:

  1. Ovaj blog sam neoprezno obećao  stefanu tačka hauzeru - pri jednoj raspravi da li nam je potrebna NLB (jadranska ) liga , mada čoveka ne poznajem.. Ali , ja držim reč.

  2. Tekst nije protiv stanovnika Beograda.Mnogo rođaka i prijatelja imam tamo.Možda će i moj brat, a kasnije i moji klinci da krenu u Glavni grad stomakom za hlebom da odsanjaju srpski san.

     

    Ovo je samo moj osvrt na postojeće stanje.


Koliko klubova i u kojim sportovima imamo  prvake države, a da nisu iz Beograda?

Vrlo malo.Tu i tamo bljesne poneko, više kao izuzetak koji će da potvrdi pravilo.Prošle sezone , od popularnijih sportova, mislim da je samo Radnički iz Kragujevca u odbojci uspeo da bude ispred

prestoničkih timova.Kolubara iz Lazarevca ( rukomet ) se ne računa jer je i to samo opština grada na dve reke.


Neću da pričam o severnoj Srbiji jer ne znam kako je tamo.

U centralnom i južnom delu zemlje, para nema.


Da bismo shvatili zašto je to tako moramo da pođemo od početka, tj. od politike.

Dakle, da bi gradovi i opštine mogli da finansiraju vrhunski sport moraju da imaju imovinu kojim mogu da raspolažu i kojom bi podizali svoje ekonomske kapacitete i uvećali izvore prihoda.To trenutno nije slučaj.

Milošević je 1995. godine ukinuo vlasništvo nad imovinom lokalnim samoupravama jer je to bio njegov način da se obračunava sa opozicijom koja ih je sve više osvajala.Neshvatljivo je, međutim, da ''demokratske'' vlasti za ovih deset godina nisu našle za shodno da to vrate u predhodno stanje.

Ukratko - prema sadašnjem stanju lokalne jedinice vlasti imaju vrlo nizak plafon zaduživanja, za razliku od centralne vlasti koja može da se zadužuje neograničeno. Lokalne jedinice vlasti ne mogu da emituju municipalne obveznice, jer to zakon ne dopušta, a ne mogu ni da uzimaju hipotekarne kredite, jer nemaju imovinu.Mi smo danas stanari u svojim kućama za čije korišćenje moramo da tražimo dozvolu od Republičke direkcije za imovinu.

Neki liberalni ekonomisti i skoro sva politička elita ( iz svog interesa ) olako krivicu za loše stanje u ''lokalu'' prebacuju na tamošnja rukovodstva i na viškove radnika u upravama i u komunalnim preduzećima.Oni nisu pali sa neba.

Privatizacije , uglavnom loše, nisu obavila ta rukovodstva na lokalu.Obavljala ih je agencija čije je sedište u Beogradu.Mi ovde nismo imali pojma ko je sve prao pare i u saradnji sa raznoraznim japijima sa tašnica i u skupim odelima sklapao dilove za ko zna čiji račun , čekajući pogodno vreme da nekom ozbiljnom igraču proda đuture zgrade i robove.Pošto niko ne želi da dođe u zemlju u kojoj vlast želi loše svom rođenom narodu , situacija se ozbiljno ukrutila.

Da ne pričam da od privatizovane firme niže od Save i Dunava lokalnoj samoupravi ostaje 5 ( pet )

% od cene po kojoj je prodata( iznat pomenutih reka ostaje 50 % ).

Pošto nema stranih investitora i novih radnih mesta, pošto su transferna sredstva zbog nekog višeg interesa smanjivana, lokalna rukovodstva su pošela da prave viškove i da zbrinjavaju ljude koji su ostali na ulicama ne svojom greškom.To je mnogima jedini način da od države iskamče neka sredstva – za plate zaposlenih.

Lako je ministru Dinkiću da kaže da su opštine same krive jer nemaju stručne ljude, neće da konkurišu za projekte koje on velikodušno nudi.Zašto bi se neko iz Bele Palanke vratio sa studija iz Beograda u svoje mesto kad je tamo prosek plata 13 000 dinara?I ne samo taj primer. Svako pametan gleda da se izvuče iz tih pustara kojih ima sve više.U Nišu od 300 000 ljudi radi  samo 43 000 i to samo 5 000 u nekakvoj proizvodnji.Da, nije ovo socijalizam pa da neko nabavi posao.Ali kako da Niš privuče investitora kada nema osnovnih prerogativa za to?Nema ingerencije jer svaka Vlada gleda da u praksi dokaže izreku '' što južnije, to tužnije'' i da drži svoje podanike u vazalnom položaju.

Mi smo jedna razvijena feudalna Država je aforizam koji tačno odslikava naše stanje.

Znači stvorena je spirala iz koje nema izlaza.Unutrašnjost je sve siromašnija, ljudi odlaze tamo gde ima posla i gde je prosek plata veliki ( Novi Beograd – 50 000 din. ).Izdaci za novopridošle kojima treba komunalna infrastruktura se uvećavaju ( negativne eksternalije ) pa Glavnom gradu treba još sredstava – nažalost na račun onih kojih je sve manje i kojima ionako ne treba ništa.

To nije dobro ni za same stanovnike Beograda jer se stvaraju sve veće gužve u saobraćaju, za parama dolazi i veći kriminal, sa raznim došljacima dolaze i svakakve navike, tako da ja tamošnjem običnom svetu nimalo ne zavidim.Ipak, zbog socijalnog mira i zbog velikog rezervoara glasova tu se nekako stanje održava.

Ostatak Srbije ima depopulizaciju.Ako ustane cela Kuršumlija nikog nije briga.Em su daleko da dođu pred Vladu, em ih ima za dve ulice na Dorćolu.

Vrlo brzo će se graničiti Kosovo i Beograd.Već sada imamo inicijativu iz Aranđelovca da se pripoje Beogradu i da budu njegova opština kao , uostalom, Lazarevac, Obrenovac, Mladenovac...

Uskoro će to biti jedino rešenje Kragujevcu, Užicu, Vranju...

Pre neki dan je G17 + bez plusa, podneo nacrt zakona o javnoj svojini koji bi trebalo da promeni stanje i da lokalnim samoupravama dozvoli da gazduju svojim zemljištem i zgradama.Ako bude kao sa statističkim regionima – crno nam se piše.Naime, ta nakaradna regionalizacija je sprdnja sa logikom i zdravom pameću.

Zog svega toga je sport u unutrašnjosti takav kakav jeste.Prvaci države štrajkuju .

Muta Nikolić je jedva smirio igrače košarkaškog kluba, jedinog učesnika NLB lige iz '' uže Srbije'' , da ne urade isto.

U Nišu je prepun ''Čair'' kada dođu rukometna i vaterpolo reprezentacija.Ljudi vole sport i vole da ga gledaju.Čini se da im neko to  uskraćuje.

Dokle bre?

 

 

f_mtpy3da9e6lm_d509381.png 

 



Komentari (78)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

miloradkakmar miloradkakmar 00:28 31.01.2010

Ima

prvi!
omega68 omega68 00:39 31.01.2010

Re: Ima

za prvog:
link
loader loader 00:43 31.01.2010

Re: Ima

prvi!

Čestitam :) .. To je veliko postignuće :)
miloradkakmar miloradkakmar 01:06 31.01.2010

Re: Ima

omega68
za prvog:
link

Hvala na linku. Zastrašujuće.
U opštini Temerin ,npr. nema viška zaposlenih u lokalnoj administraciji. Njih 13 odlazi u penziju ili dobrovoljno napušta dosadašnji posao.
Da je lako , nije, i ovde , sem dva-tri slučaja, privatizacija nije donela ništa dobro. Poljoprivreda, uz 15-ak malih i srednjih privatnih firmi, je jedina uzdanica, trgovina i usluge cvetaju -ako imaš viška prostora, a on je još na glavnoj ulici, " radnju posadi " ili izdaj za dobru kiriju. U poslednjih godinu dana u užem centru je izgrađeno šest višespratnica , gradiće se još... posla ima ko hoće da radi. Blizina Novog Sada , uskoro će se spojiti.
Sport : nema klubova u elitnom društvu, tri-četiri su na korak, shvatilo se da u spostvenoj sredini ima talenata za sve sportove, para nema , al' " lopta se igra ".
Hansel Hansel 09:04 01.02.2010

Re: Ima

Da, zastrašajuće, Kragujevac ima JEDANAEST GRADSKIH UPRAVA!!!

Još više je zastrašujući zakon koji je to omogućio, kad bi neko još objasnio logiku... Valjda u cilju decentralizacije same uprave?!?
dragoljub92 dragoljub92 00:29 31.01.2010

ha

ja danas saznao da onaj rambo mi zemljak,ete i zanjeg nije bilo mesto neg je morao da ode u ta brazil.tako mirekoše.
omega68 omega68 00:41 31.01.2010

Re: ha

Rambo je valjda iz Timočke krajine
Nego, jel l ima život kod you?
dragoljub92 dragoljub92 01:29 31.01.2010

Re: ha

omega68
Rambo je valjda iz Timočke krajine
Nego, jel l ima život kod you?

odumire se polako ko dinosaurus.
Don Salieri Don Salieri 01:48 31.01.2010

Re: ha

omega68
Rambo je valjda iz Timočke krajine

Njegovi zive u Nisu.
Prilog brazilske TV. Deo koji je snimljen u Nisu ide od sedmog minuta snimka.



2. deo snimka:
http://www.youtube.com/watch?v=taqegUAQipI

omega68 omega68 01:58 31.01.2010

Re: ha

Rambo

bolji ambasador od ambasadora
mirelarado mirelarado 00:40 31.01.2010

Тужно

Никако да се држава децентрализује. То није добро, ни за спорт, ни за било какав развој.
omega68 omega68 00:50 31.01.2010

Re: Тужно

i ružno
Evo kako Veliki šef zamišlja da se gazduje u Srbiji:
Sa druge strane, po Dinkiću, opravdano štrajkuju radnici prema kojima gazde nisu ispoštovale obaveze.
- Primer je Kuršumlija gde ćemo lansirati projekat uvođenja uspešnih kompanija u najsiromašnije krajeve. U “Kopaoniku” će proizvodnja da se pokrene uz pomoć “Simpa”, a pozvaćemo uspešne privrednike da pod posebnim pogodnostima izgrade ili renoviraju fabrike u Bosilegradu, Raškoj i drugim nerazvijenim opštinama. Daćemo novac i povoljne kredite samo velikim kompanijama jer nećemo mešetarenje - kazao je Dinkić.

Ko to mi?
Stranka?
Budite dobri,čekajte kad opet MI budemo na vlasti , možda ćemo da se setimo da Vam damo još neko obećanje...
link
loader loader 00:42 31.01.2010

Оd, do.

Dokle bre?
Dokle? Dok se ne privatizuje skoro ceo javni sektor. Onda će se političke stranke izmeniti (ljudi će prestati da ih doživljavaju kao centre za socijalni rad). Kad se to desi, krenuće ubrzavanje reformi (kojima se sada skoro svi, na svakom koraku opiru). Tada će i ustrojstvo društva postati drukčije, uračunavajući i pitanje o kome ovde govorimo. Jednostavno je - nego je neopisivo teštko i sporo, jer daleko više ljudi koči, nego što podstiče reforme.
omega68 omega68 01:00 31.01.2010

Re: Оd, do.

Dok se ne privatizuje skoro ceo javni sektor.


da, ali gde će ti ljudi koji budu uvećali broj nezaposlenih?

daleko više ljudi koči, nego što podstiče reforme.


mi ne kočimo.Koče oni koji treba da izgube moć
kapiram da treba da se organizujemo da im pomognemo...
Ali ne može bez neke stranke, koja opet gleda da zadrži moć.
Tako u krug
BigBadWolf BigBadWolf 01:00 31.01.2010

Re: Оd, do.

Bojim se da ce biti kasno. Sledece godie krece reforma skolske mreze. Kad se zatvore skole, to je to. Sreca, pa je Djilas raselio Rome ispod Gazele, tako da sad ima mesta za nas iz provincije. Jes malo rizicno, mos se srusi, ali jbga, glavni grad je glavni grad. Da pozurimo i kaparisemo parcele dok jos ima.


Btw, slazem se sa celim textom, osim sa ovom recenicom:

Dakle, da bi gradovi i opštine mogli da finansiraju vrhunski sport


Gradovi i opstine mogu i treba da finansiraju skolski sport, zakljucno sa juniorima. Ja bih potpuno zabranio finansiranje prvih timova iz budzeta. Neka se gospoda predsednici snadju za sponzore. Ali bi zato klincima obezbedio sve, od kotizacije i prevoza do trenerki i patika.
ivana23 ivana23 01:09 31.01.2010

Re: Оd, do.

loader
Dokle bre?Dokle? Dok se ne privatizuje skoro ceo javni sektor. Onda će se političke stranke izmeniti (ljudi će prestati da ih doživljavaju kao centre za socijalni rad). Kad se to desi, krenuće ubrzavanje reformi (kojima se sada skoro svi, na svakom koraku opiru). Tada će i ustrojstvo društva postati drukčije, uračunavajući i pitanje o kome ovde govorimo. Jednostavno je - nego je neopisivo teštko i sporo, jer daleko više ljudi koči, nego što podstiče reforme.

I dok se ne uspostavi prava konkurencija...
Pre neki dan je kod nas zavrsen tender za drugog operatera fiksne telefonije, dok ih u Hrvatskoj ima vec 17, a u Rumuniji cak 38!

omega68 omega68 01:18 31.01.2010

Re: Оd, do.

Gradovi i opstine mogu i treba da finansiraju skolski sport, zakljucno sa juniorima. Ja bih potpuno zabranio finansiranje prvih timova iz budzeta. Neka se gospoda predsednici snadju za sponzore. Ali bi zato klincima obezbedio sve, od kotizacije i prevoza do trenerki i patika.

To je tačno.Treba i klubovi da se privatizuju.
Ali, ko ima interes da ( osim ako pere pare , što nije rešenje ) ulaže u klub koji nema ko da gleda jer ne može da se prehrani.Isto je i sa sponzorima.Šta može da reklamira pred pedeset gledalaca?
Ovde je i 200 din velika cena karte i odmah je prazna hala.A 200 000 stanovnika.
Opet začarani krug
omega68 omega68 01:21 31.01.2010

Re: Оd, do.

u Hrvatskoj ima vec 17, a u Rumuniji cak 38!

Auu nisam znao
da, kod nas se zove konkurencija kad imamo dva nečega
Oni se lepo dogovore kako će i dalje da rade sa velikim zaradama i mirna Bačka
ivana23 ivana23 01:26 31.01.2010

Re: Оd, do.

omega68
u Hrvatskoj ima vec 17, a u Rumuniji cak 38!

Auu nisam znao
da, kod nas se zove konkurencija kad imamo dva nečega Oni se lepo dogovore kako će i dalje da rade sa velikim zaradama i mirna Bačka

Bas tako.
milisav68 milisav68 00:59 31.01.2010

Чиниш ´волико

Свака ти је ко у Милоша.
omega68 omega68 01:06 31.01.2010

Re: Чиниш ´волико

tebi sam dao dve preporuke na komentar
E to o Milošu sam planirao da pišem, pa ću i tebi da dam obećanje
Samo ne kao Mlađa
Biljana 77 Biljana 77 19:24 01.02.2010

Re: Чиниш ´волико

o Milošu sam planirao da pišem
OK, ti o Milošu, ja o Mihajlu?
omega68 omega68 20:11 01.02.2010

Re: Чиниш ´волико

može!
dali76 dali76 01:00 31.01.2010

kancerogeni glavni grad

Preporuka Omega!!
Uvijek me nervirala ta podjela na drugu, prvu, statijaznam koju vec Srbiju. Onda sam ,po prvi put, proslog decembra otisao do juznih krajeva ,il kako vec zovu centralna Srbija.
Nis, Zajecar, Knjazevac.
To ne da je druga Srbija to je peta Srbija u odnosu na onus to sam ja znao (Vojvodina i Beograd).
Drzava se ocigledno odnosi macehinski prema svom vlastitom teritoriju ako isti ne spada pod beogradsku opstinu.
Ako ,Vojvodina, koja je bogatija x puta trazi politicku I prije svega ekonomsku autonomiju,pa cudi me sto juzna Srbija ne traze preseljenje na Mars.
Sta rade ti lokalni politicari iz glavnih politickih stranaka? Sansu da budu birani za Beograd?
Zarko Puhovski je nedavno izjavio kad je putovao prema Boru da ga je zaustavila policija sa stojadinom. Odveli ga u lokalnu stanicu kojoj prokisnjava krov. Svi odreda raspojasani ko iz nusicevog romana. Tako i oprema izgleda u doticnoj stanici.
Od Beograda do takve Srbije ima manje od 200 km ,ali njima je Beograd godinama daleko.
Iskreno, ne cudim se ja beogradskim jelte drzavnim politicarima vec lokalnim koji nece il ne smiju da pisnu .Pomoci ce najvise da I oni spakuju svoje kofere I nek se fino odsele u Beograd.
Poslje pricamo o integritetu, suverenitetu ..cega koga? Beograda?

omega68 omega68 01:34 31.01.2010

Re: kancerogeni glavni grad

Hvala Dalibore
ne smiju da pisnu

To je.Kada vide šta se radi i oni postanu pragmatični.Ne može šut sa rogatim.
i tu sad dolazimo do još jednog paradoksa ili tačnije do nove spirale bez kraja i početka

Po novom zakonu o sprečavanju sukoba interesa Gradonačelnici ne mogu da budu i poslanici.
To bi možda u normalnoj zemlji i bilo normalno.Ali kod nas , da bi dobio, isprosio nešto za svoju opštinu - moraš da budeš na izvoru informacija i blizu onih koji o svemu odlučuju.To ne možeš ako sediš u zgradi opštine.Znači treba sposobne koji nešto rade za svoje građane ( Palma, Verko,...)odbaciti što dalje da ne smetaju i stalno nešto izvoljevaju. mediji to predstavljaju kao vrhunac demokratije i sprečavanja sukoba interesa.
A krade se gde god se okreneš
dragoljub92 dragoljub92 01:45 31.01.2010

Re: kancerogeni glavni grad

vec lokalnim koji nece il ne smiju da pisnu

palanački mentalitet nam je došo glave.
dali76 dali76 02:08 31.01.2010

Re: kancerogeni glavni grad

Dragoljube bio sam na mjestu gdje je rodjen Konstantin I. Mediana ,il kako se vec zove.Bilo je hladno i malko snjega,al ono meni lici na stovariste a ne na mjesto gdje se rodio rimski imperator.Prva iskopavanja pocela su tridesetih godina proslog vijeka.Sem dve omanje zgrade tamo jednostavno nema nista. Za tri godine pripremaju proslavu Milanskog edikta. Prica stara ;para nema.Jos se kazu "tuku" sa Beogradom gdje ce biti centralna proslava.
Pa ebote ovi ovdje da to imaju napravili bi konstantinland. konstantineburger , constantinkafa statijaznam, a Nis ? Kazem ti da me neko pita sta je ,reko bi stovariste rimsko(jedna zgrada malo vuce na Rim.Ovdje puno ljudi(sa Historije) me pitaju za Nis bas zbog Constantina a u Nisu samo im teret. Jedva nas covjek i pustio..Tek moj drug ,greskom,rece da sam doso iz Teksasa. E onda me taj tip sto tamo radi posteno izgrdio za bombardovanje : )
Ulaze se u Avalski toranj.jes lep nema sta,al i sretan sto e blizu BGD.Ko je kriv konstantinu sto se rodio bogu iza Beograda.
Nit brosura nit icega. Mislim imamo nesto unutra ,al a nemam kljuc ,rece taj covjek i sretan put.
Palanacki mentalitet il sta je ebem ga ,al na stetu Nisa.
dragoljub92 dragoljub92 10:57 31.01.2010

Re: kancerogeni glavni grad

Nit brosura nit icega. Mislim imamo nesto unutra ,al a nemam kljuc ,rece taj covjek i sretan put.
Palanacki mentalitet il sta je ebem ga ,al na stetu Nisa.


polako sg si vezan zaniš,ima vremena upznaćeš gapaonda da pričamo.najveći neprijatelj na niš su same nišlije a vremenom ćeš da vidiš i zašto.trebalo bi mi pet bloga da napišem i opet ti ne bi bilo jasno .
niš je dibar zakafanu i za ništa više.
stefan.hauzer stefan.hauzer 01:20 31.01.2010

at last...

...kao prvo,zahvaljujem

Ja cu ovaj put samo da pricam o NLB,o ostalim domacim ligama slabije znam,a i slabije pratim!

U tom sportu ima zivota izvan Beograda,Vrsac je dosta svetao primer,donedavno je to bila i novosadska Vojvodina(ona sezona s' Gurovicem),Radnicki zivi na putu Lajonsa(koliko ce to trajati?)...drugi svetli primeri su kup utakmice Nis,Leskovac,Pirot...prepune tribine koje cekaju upravo te NLB klubove da im dodju u goste!
Sad pogledam nekad petkom u pet na RTS2 domacu ligu,a tamo nema vise publike u Kraljevu(a secam se pre neku godinu,(03-04) Zdravlje-Sloga,prepune tribine)...Cacak se jos drzi,ostali su bez FMP-a...ali to je ta kosarkaska tradicija,Zrenjanin ove godine je izgledao dobro,ali sad vec posustaju(Oni su jedini sampioni drzave van Beograda).
Problem je ta Jadranska liga koja odvaja Crvenu Zvezdu,Partizan,Hemofarm... od tih gradova,od te publike...neki ce reci a kvalitet,sponzori?
Ali opet koji sponzor ce da pomogne klubu iz unutrasnjosti kad on igra u nekoj slaboj ligi koja ima jedan termin za prenosenje?!Publika je zeljna dobre kosarke,ja kao Novosadjanin sam zeljan da opet gledam dobru kosarku u svom gradu...sto ponavljam opet,utakmice u kupu potvrdjuju!
Istina napravljen je kompromis pravljenjem superlige,ali dzaba kad samo tri kluba mogu da udju u tu super ligu,sto slozices se,makar se nadam,je malo! Eto prosle godine su Lajonsi(Radnicki)bio jaci od Vojvodine i FMP-a cak,al' eto cekao je citvih 6 meseci da prvi put zaigra sa klubovima iz NLB-a!
Sad i taj NLB dok nisu najavili kao izbacivanje,je bio loseg kvaliteta nezaiteresovanost klubova iz Hrvatske(Cibone pod 1) i Slovenije,je bila vise nego ocigledna.
Sad nasi treba da razmisle sta im je bitnije Leskovac il' Helios(ljubljana),Cacak il' Siroki brijeg....




milisav68 milisav68 01:39 31.01.2010

Re: at last...

stefan.hauzer
Ja cu ovaj put samo da pricam o NLB,o ostalim domacim ligama slabije znam,a i slabije pratim!

То је прилично компликована тема јер има и за и против.Постоји предлог да се оснује и друга НЛБ лига, и да све укупно не буде по кључу него по спортским резултатима, ал се запело око финансијске конструкције.
Иначе незаинтересованост Цибоне и Олимпије је била због поседовања А лиценце(гарантовано учешће у евролиги), а иста им истиче ове сезоне па ће се ствари развијати у другом правцу.
У сваком случају све се врти око пара.
omega68 omega68 01:49 31.01.2010

Re: at last...

iskreno , ili što bi Predsednik rekao ''biću potpuno otvoren'', sport mi je poslužio da bih pričao o politici.
Problem je ta Jadranska liga koja odvaja Crvenu Zvezdu,Partizan,Hemofarm... od tih gradova,od te publike...neki ce reci a kvalitet,sponzori?

halu će u Kraljevu jedva da napune Zvezda i Partizan.Ljudi će da čuvaju pare samo za te dve utakmice.Tako je bilo i kod nas.Zadar i Hemofarm je gledala poluprazna hala.
Nije slučajno što je malo ostalih klubova u superligi.Drugi ne bi mogli da isfinansiraju takmičenje i putovanja.O tome sam i pisao u blogu.Potrebno je da gradovi živnu finansijski pa nam neće trebati Helios i ''Široki''
stefan.hauzer stefan.hauzer 01:59 31.01.2010

Re: at last...

Иначе незаинтересованост Цибоне и Олимпије је била због поседовања А лиценце(гарантовано учешће у евролиги), а иста им истиче ове сезоне па ће се ствари развијати у другом правцу.


Jeste licenca je bila jedan od glavnih razloga,ali njima istice tek 2011 ili 12...na tri godine je potiipsana!
Sad na osnovu rezultata,sta je Partizan dobio od NLB lige,par bodova i nista vise,a sta su dobili nasi klubovi od domace lige,5 mesta za tu istu NLB ligu...a zbog cega se onda igra domaca liga...sta ce ove godine dobiti sampion drzave,jedno veliko nista!Koji onda cilj ostalim klubovima,za cega se onda bore Hemofarm,Crvena Zvezda,FMP...sta dobijaju klubovi iz unutrasnjosti...tri mesta za super ligu...
Sad kad smo kod para koliko ko dobija...srpski klubovi(koji su u prethodnim godinama dominirali)dobijaju onoliko para koliko dobijaju Cibona i Olimpija same...zbog svega toga sam protiv normalno neko je i za,ali boze moj ne mozemo imati svi isto misljenje,samo mi gubimo mnogo vise tom ligom nego sto dobijamo!

stefan.hauzer stefan.hauzer 02:13 31.01.2010

Re: at last...

iskreno , ili što bi Predsednik rekao ''biću potpuno otvoren'', sport mi je poslužio da bih pričao o politici.



mogu ti reci da sam primeto...citajuci ceo tekst bilo je, ˝a gde je ovde ono bitno?˝,no ne marim,zato sam i poceo svoj komentar,ovako...
Ja cu ovaj put samo da pricam o NLB,


milisav68 milisav68 02:19 31.01.2010

Re: at last...

TABELA
1. PARTIZAN 71
2. HEMOFARM 28
3. FMP 23
4. C. ZVEZDA 15
* Tabela osvojenih bodova do ove sezone. Po trogodisnjem sistemu, dodaje se aktuelna sezona, a brise se prva u sistemu.

EVROLIGA
Prvak 15 bodova
Drugoplasirani 8 bodova
Treceplasirani 4 boda
Cetvrtoplasirani 3 boda
Plej-of 10 bodova
Top 16 7 bodova
Regularna sezona 3 boda
*Sabiraju se bodovi iz plej-ofa i fajnal-fora.

EVROKUP
Pobednik 7 bodova
Finalista 5 bodova
Polufinalisti 3 boda
Cetvrtfinalisti 2 boda
Osmina finala 1 bod

NLB LIGA
Pobednik 15 bodova
Finalisti 8 bodova
Polufinalisti 3 boda
Prvoplasirani
iz ligaskog dela 8 bodova
Drugoplasirani 7 bodova
Treceplasirani 6 bodova
Cetvrtoplasirani 5 bodova
Petoplasirani 4 boda
Sestoplasirani 3 boda
Sedmoplasirani 2 boda
Osmoplasirani 1 bod
*Sabiraju se bodovi iz ligaskog dela i fajnal-fora.

NACIONALNA LIGA
Pobednik 5 bodova
Finalista 3 boda
Polufinalisti 1 bod

A LICENCE - 13
NA osnovu sportskih rezultata od osnivanja Evrolige (60 odsto), zarade od TV prava (30 odsto) i broja gledalaca (10 odsto), dugorocne A licence pripadaju sledecim klubovima: Real Madrid, Unikaha, Barselona, Taukeramika, Lotomatika, Montepaski, Olimpijakos, Panatinaikos, Zalgiris, Efes Pilsen, Fenerbahce, CSKA i Makabi.

B LICENCE - 8
Prvaci najmanje 12 liga, kao i treceplasirani timovi tri lige s najvecim rejtingom (Spanija, Italija, Grcka), konkurisace za osam jednogodisnjih B licenci.

KVALIFIKACIJE - 2
Osam timova borice se u kvalifikacijama za dva mesta u Evroligi, a od sezone 2010/ 2011. konkurisace 16 timova, ukljucujuci dva iz Jadranske lige (ne mogu iz iste zemlje).

EVROKUP - 1
Pobednik Evrokupa stice pravo ucesca u Evroligi sledece sezone.

Inače celu priču sa NLB(Jadranskom) ligom su započeli Čović i Andjelković(dovođenjem Zmaga za trenera Zvezde).Naredne sezone je Partizanu zagarantovano učešće u Evroligi a za dalje nije ništa odlučeno.
stefan.hauzer stefan.hauzer 02:34 31.01.2010

Re: at last...

Inače celu priču sa NLB(Jadranskom) ligom su započeli Čović i Andjelković(dovođenjem Zmaga za trenera Zvezde).Naredne sezone je Partizanu zagarantovano učešće u Evroligi a za dalje nije ništa odlučeno.


ovoga sam strasno svestan i zbog toga mi krivo sto je Zvezda,posle Buducnosti,prva usla u tu pricu s' jadranskom ligom...

Ali sta imaju ostali klubovi iz nase zemlje od te Jadranske lige,sta nasa liga predstavlja sem tih 5 mesta(cak sam nesto nacuo da ce biti i manje) za tu istu jadransku ligu,jer koliko znam sampion ove godine ne dobija nista!
Poenta je sta ce dobiti Kraljevo,Cacak,Novi Sad,Zrenjanin...od te iste Jadraske lige,nista!
To sa licencom je ubijanje kosarke...a svi znamo da uleb radi za gorepomenute klubove sa A licencom!Pamesa je htela cak da se povuce iz ACB,tj.da se ugasi, Djirona se ugasila...i sve mi EL vise lici na NBA.ali opet najbolja kosarka i najbolji klubovi igraju EL!

Meni je u cilju da domace prvenstvo bude jako,a ne da mi pomazemo razvitku hrvatskih i slovenackih klubova...eto ove godine je k.k.Zagreb finasijski pojacan,Cedevita ima svog jakog sponzora,ali oba kluba su zagrebacki klubovi...iz Slovenije isto i Helios i Olimpija su iz Ljubljane,a ja ne bih voleo da se kod nas to desi...da beogradski klubovi imaju para,a ostali nista,mrka kapa!
milisav68 milisav68 11:46 31.01.2010

Re: at last...

stefan.hauzer
Meni je u cilju da domace prvenstvo bude jako,a ne da mi pomazemo razvitku hrvatskih i slovenackih klubova...eto ove godine je k.k.Zagreb finasijski pojacan,Cedevita ima svog jakog sponzora,ali oba kluba su zagrebacki klubovi...iz Slovenije isto i Helios i Olimpija su iz Ljubljane,a ja ne bih voleo da se kod nas to desi...da beogradski klubovi imaju para,a ostali nista,mrka kapa!

To je poenta, novac.

stefan.hauzer stefan.hauzer 17:40 31.01.2010

Re: at last...

milisav68
stefan.hauzer
Meni je u cilju da domace prvenstvo bude jako,a ne da mi pomazemo razvitku hrvatskih i slovenackih klubova...eto ove godine je k.k.Zagreb finasijski pojacan,Cedevita ima svog jakog sponzora,ali oba kluba su zagrebacki klubovi...iz Slovenije isto i Helios i Olimpija su iz Ljubljane,a ja ne bih voleo da se kod nas to desi...da beogradski klubovi imaju para,a ostali nista,mrka kapa!

To je poenta, novac.



ee,vidis ovo bi trebalo da je bila poenta...
marija.mt marija.mt 02:11 31.01.2010

Ima zivota i van Beograda...

Javljam se iz Kraljeva, doduse malo pripita, ali nema veze

Privatizacije , uglavnom loše, nisu obavila ta rukovodstva na lokalu.Obavljala ih je agencija čije je sedište u Beogradu.Mi ovde nismo imali pojma ko je sve prao pare i u saradnji sa raznoraznim japijima sa tašnica i u skupim odelima sklapao dilove za ko zna čiji račun , čekajući pogodno vreme da nekom ozbiljnom igraču proda đuture zgrade i robove.


Bas tako su privatizovani nas Magnohrom i Fabrika vagona, ljudi su ostali bez posla, porodice unistene, mladi beze odavde. Ja sam bukvalno jedina iz mog okruzenja koja se vratila posle studija. Meni licno nije lose ovde, ali me boli kad pogledam oko sebe.

Mada, iako je situacija ovde teska, preteska, ipak je hala puna kad Sloga igra neku vaznu utakmicu
omega68 omega68 02:37 31.01.2010

Re: Ima zivota i van Beograda...

doduse malo pripita

mašala,mašala, ja ne počinjem da pišem blog bez bar tri piva
Ja sam bukvalno jedina iz mog okruzenja koja se vratila posle studija. Meni licno nije lose ovde, ali me boli kad pogledam oko sebe.

eto...
ipak je hala puna kad Sloga igra neku vaznu utakmicu

lako je Vama kad imate Divca da pomogne
marija.mt marija.mt 02:47 31.01.2010

Re: Ima zivota i van Beograda...

lako je Vama kad imate Divca da pomogne


Pametan covek, ozenio Kraljevcanku
Mada koliko znam on je kupio FK Sloga, dig'o covek ruke od kosarke.
Aj pa ziveli...
omega68 omega68 09:07 31.01.2010

Re: Ima zivota i van Beograda...

Mada koliko znam on je kupio FK Sloga, dig'o covek ruke od kosarke.

Pardon, u pravu si. nego mislio sam na sport uopšte - ako nešto zatreba bar je ON tu.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 04:19 31.01.2010

omega

od mene preporuka
moram da ti kažem da mi je drago da ima ljudi kao što si ti koji ovde na blogu pričaju malo o unutrašnjosti.
omega68 omega68 09:13 31.01.2010

Re: omega

od pričanja nema selameta - da parafraziram čuvenu repliku
ništa ne može da se postigne ovim, znam , ali bar će mi nekoliko dana biti lakše
hvala Njanjo
Unfuckable Unfuckable 04:49 31.01.2010

istina

ovo što si napisao je jedna velika i tužna - istina.
(i velika preporuka za to)
Ja ne kapiram Aranđelovac kao deo Beograda i nikada tu opciju neću moći da integrišem u svoj misaoni sklop. Ali razumem težnju tih ljudi da se "prikače" na voz koji (navodno) ide ka boljitku. I kapiram kakvu nevolju osećaju kada pristaju na toliki stepen "depersonalizacije" (deregionalizacije?)
A - ne ide. Neće takav voz nigde i ni u šta bolje odvesti.
Kad se samo setim stare fudbalske lige SFRJ gde su skalpovi Velikima tako lahko skidani na Čairu, u Tušnju, Bilinom polju, pod Bežigradom i Bijelim bregom, kada je Metaloplastika odvaljivala sve što razmišlja o rukometu, a Jugoplastika (i Šibenka, pomalo) drala uzduž i popreko Evrope.

Lepo je rekla ivana : konkurencija.
Ključna reč za boljitak
omega68 omega68 09:20 31.01.2010

Re: istina

Kad se samo setim stare fudbalske lige SFRJ gde su skalpovi Velikima tako lahko skidani na Čairu, u Tušnju, Bilinom polju, pod Bežigradom i Bijelim bregom, kada je Metaloplastika odvaljivala sve što razmišlja o rukometu, a Jugoplastika (i Šibenka, pomalo) drala uzduž i popreko Evrope.

da, to je model koji i danas postoji u Nemačkoj, Engleskoj...eto moći ćemo da pričamo mlađima kako smo i mi bili deo tog sveta.Plašim se da toga više nikad biti neće i da smo blizu grčkog modela gde je sve živo i bitno u Atini.Tek rođenima će to biti normalno, ali nama koji smo zapamtili drugačije, sumnjam
Doctor Wu Doctor Wu 10:00 31.01.2010

Re: istina

da, to je model koji i danas postoji u Nemačkoj, Engleskoj

Engleska je los model. Liverpul i Newcastle, na primer, su gradovi koji bukvalno zive na benefitima (70%-80% ekonomije grada je u drzavnoj upravi). Prema podacima iz 2007. London, sa nesto vise od 10% UK stanovnistva, generise oko trecinu GDP-ja UK (iako ja verujem da je taj % sada i veci).
omega68 omega68 10:34 31.01.2010

Re: istina

doktore hvala na poseti i doprinosu, mi što ne mrdamo nigde samo tako možemo da saznamo neke zanimljive stvari
dunja73 dunja73 13:10 31.01.2010

Re: istina

Plašim se da toga više nikad biti neće i da smo blizu grčkog modela gde je sve živo i bitno u Atini.Tek rođenima će to biti normalno, ali nama koji smo zapamtili drugačije, sumnjam


Pa ja mislim , da je proslo najgore ..U Beograd je se uvek guralo ,
medjutim i narod je se tamo "gurao" da zivi , pa je nekako i logicno , da sve to treba da se potkrpi i da funkcionise..

E , u Nemackoj je sve , ali sve gradska ta neka uprava, ovde po selendrama ima boljih teniskih terena , klizalista , bazena ..nego npr.u mom gradu dole..Ali , klucna rec je (Unf napisa konkurencija ) tacno tako , ali i kesch , pa i ta sama neka raspodela kasnije ..To je znacilo , da neka firma (citaj privatnik) koji je krenuo u biznis i drmao proteklih 30 god u tom i tom gradicu u Nemackoj od 100.000 stanovnika , je (ulagao , sponzoriao , prao pare ..) u to neko svoje okruzenje...
Nazalost , sistem u kome smo mi rodjeni i ziveli(zakonodavstvo) , je bio "trenutno funkcionalan" zato mi i jesmo upamtili to sto smo upamtili ..Sad , se u Srbiji "krece da kroji i izgradjuje nova drzava"
I unutrasnjost , tu sansu mora da iskoristi ( kroz razne mehanizme i na pravi nacin ) Trnovit , put trrnovit...
omega68 omega68 13:27 31.01.2010

Re: istina

Trnovit , put trrnovit...

preko trnja do zvezda...
a kako baš NAS zapade da vadimo trnje iz one stvari?
Ko preživi, pričaće
Doctor Wu Doctor Wu 09:46 31.01.2010

Tuzno da tuznije ne

moze. Srbija se ekonomski svela na uzak pojas od Lazarevca (zbog uglja) do Novog Sada. Juzno od toga je sve u katastrofalnom stanju. Ovo sa muni bonds je lepa ideja i podrzavam je, mada ona podrazumeva mnogo liberalnije orijentisano i, da kazem, preduzimljivije stanovnistvo sto kod nas ne znam koliko je slucaj.
antioksidant antioksidant 10:17 31.01.2010

Re: Tuzno da tuznije ne

Ovo sa muni bonds je lepa ideja i podrzavam je, mada ona podrazumeva mnogo liberalnije orijentisano i, da kazem, preduzimljivije stanovnistvo sto kod nas ne znam koliko je slucaj.

malo je lokalnih samouprava koje ce biti u stanju da izdaju zanimljive obveznice
interesovace me ti projekti : ) (ko ce ih i kako pisati/obrazlagati)
a novca ce biti
mada bolje ista nego nista
za pocetak da se lokalnim samoupravam vrati imovina da bi imali cime i da garantuju za zaduzivanje
(jako malo izvornih prihoda imaju)
Doctor Wu Doctor Wu 10:33 31.01.2010

Re: Tuzno da tuznije ne

malo je lokalnih samouprava koje ce biti u stanju da izdaju zanimljive obveznice
interesovace me ti projekti : ) (ko ce ih i kako pisati/obrazlagati)

Pa, dobro, angazovace neke firme, konsultante (iz Beograda, :)), naucice se, to ne bi trebalo da bude problem. Sto se tice kamata, bice u pocetku junk, ali ce se stvoriti trziste, ljudi ce time trgovati. Ono na sam mislio kada sam pisao o nepreduzimljivosti je da bi se u Srbiji vrlo brzo uspostavio neki spahijski sistem, da bi se vrlo brzo stvar u svoje ruke uzele neke lokalne Bidze, Velje, Tomici, Djukanovici... Stalno se vrtimo u krug. Sta god da se pocne uslov je jaka (i centralna) policija i sudstvo. FBI i Justice Department. Bez toga nista od trzista.
omega68 omega68 10:40 31.01.2010

Re: Tuzno da tuznije ne

mada bolje ista nego nista

taj sistem ''vajdičice'' , ''ni prst u b... nije loše'' nas ubi i dovede dovde.
Ali, očigledno da drugačije ne može, osim ako nećemo Revoluciju.Ali pravu, sa obešenima na Terazijama.
antioksidant antioksidant 11:31 31.01.2010

Re: Tuzno da tuznije ne

taj sistem ''vajdičice'' , ''ni prst u b... nije loše'' nas ubi i dovede dovde.

ocito ne razumes bas najbolje sta sam napisao
pricam o zaduzivanju lokalnih samouprava izdavanjem munucipal bonds
to je lepa prica ako stanovnici neke opstine sami ucestvuju u finansiranju sopstvenih projekata (i us put zarade)
ja iskreno sumnjam da ce to zaziveti iz raznih razloga cak i kad se obezbede zakonski uslovi koji koce (kako je sad)
i u tom kontekstu kazem "bolje ista nego nista"
(jer ce se finansiranje bar malo izdvojiti iz senke banaka)

Ali, očigledno da drugačije ne može, osim ako nećemo Revoluciju.Ali pravu, sa obešenima na Terazijama

cudno da na postu posvecenom regionalizmu poentiras obesenima na terazijama
(ovo o obesenima ne bih komentarisao ovaj put)
antioksidant antioksidant 11:32 31.01.2010

Re: Tuzno da tuznije ne

Sta god da se pocne uslov je jaka (i centralna) policija i sudstvo. FBI i Justice Department. Bez toga nista od trzista

ne znam koliko je centralizacija u tom pogledu neophodna (posto ona po definiciji ubija nezavisnost) ali nam je sudstvo neophodan uslov bilo kakvog pocetka
nezavisno i efikasno
ne da prosecno sudjenje traje 453 godine
Doctor Wu Doctor Wu 11:54 31.01.2010

Re: Tuzno da tuznije ne

ne znam koliko je centralizacija u tom pogledu neophodna (posto ona po definiciji ubija nezavisnost) ali nam je sudstvo neophodan uslov bilo kakvog pocetka
nezavisno i efikasno

Ne znam sta je definicija nezavisnosti, ni zasto je pojam centralizovanog suprotan pojmu nezavisnog sudstva, ali meni se cini da bi "decentralizovani" sudovi i policija u Srbiji vrlo brzo doveli do njene djukanovicizacije (tj razvoj lokalnih ekonomija u kojoj je glavna privredna grana kriminal).
omega68 omega68 12:01 31.01.2010

Re: Tuzno da tuznije ne

ocito ne razumes bas najbolje sta sam napisao

ma nisam ni mislio da ti to podržavaš, možda nisam jasno izrazio, izvini
cudno da na postu posvecenom regionalizmu poentiras obesenima na terazijama

to je samo figurativno pravljenje razlike između '' ljuti lek na ljutu ranu'' i ovog ''hoda ktoz institucije sistema'' koji nas baš i nije usrećio .Ništa drugo
marija.mt marija.mt 12:01 31.01.2010

Re: Tuzno da tuznije ne

Veliki problem u manjim sredinama je bas nedostatak sposobnih i kvalietenih ljudi da bi se neke stvari pokrenule. Cak i kad se pojavi neko sa nekim dobrim planom nema sa kim da ga realizuje, bilo da se odnosi na sport, uredjenje, privredu...Ljudi jednostavno odlaze i ne vracaju se. Mada, razumem kad neko ode u Beograd ili bilo gde i uspe u poslu, formira porodicu tamo i odluci da ostane, ali ne razumem one koji ostaju tamo po svaku cenu, muce se, zive po nekim rupama, ne rade ili rade za neku bedu, ali jednostavno nece da se vrate.

Kad sam ja odlucila da se vratim svi su bili u fazonu "neces valjda, sta ces tamo...", kao da nije dovoljan razlog to sto tamo imam porodicnu firmu, stan i sve sto mi treba za lagodan zivot. Na kraju krajeva, nasa zemlja je toliko mala da bilo gde covek da zivi za par sati moze da bude u tom Beogradu na nekom koncertu, utakmici, predstavi...ne znam zasto bi svi morali da zivimo tamo.
omega68 omega68 12:09 31.01.2010

Re: Tuzno da tuznije ne

ali ne razumem one koji ostaju tamo po svaku cenu, muce se, zive po nekim rupama, ne rade ili rade za neku bedu, ali jednostavno nece da se vrate.

Možda nisu uspeli čim žive po rupama i rade za bedu , pa ne žele da to svi vide pošto su se vratili.Ovako lažu druge, sebe, ali najgore je što usložnjavaju problem beograđanima i indirektno svojim matičnim opštinama.To neko mora da prekine
antioksidant antioksidant 12:34 31.01.2010

Re: Tuzno da tuznije ne

izvini

ti
to je samo figurativno pravljenje razlike između '' ljuti lek na ljutu ranu'' i ovog ''hoda ktoz institucije sistema'' koji nas baš i nije usrećio

kapiram
samo mala sala s moje strane
inace
poslednji predsednicki izbori su u kragujevcu jasno pokazali gde leze interesovanja glasackog tela
onaj ko donosi ekonomiju u region je prepoznat kao neko kome se daje vlast
(ne ulazim u pricu da li je prica fiat prevara ili ne to nije ni bitno za poentu)
pozz
omega

...................

Ne znam sta je definicija nezavisnosti, ni zasto je pojam centralizovanog suprotan pojmu nezavisnog sudstva,

bez trazanja ikakve definicije - centralizacija podrazumeva poslusnost obodnih podsistema tj koncentraciju moci odlucivanja u centru sistema
time "lokal" vise nije nezavistan od svog centra a centar odgovara samo onome ko ga je postavio - tj politickom centru moci kod nas

ali meni se cini da bi "decentralizovani" sudovi i policija u Srbiji vrlo brzo doveli do njene djukanovicizacije (tj razvoj lokalnih ekonomija u kojoj je glavna privredna grana kriminal).

pa ako se pozivas na crnu goru ona je primer centralizacije a ne decentralizacije (osim ako ne smatras da je nesto posebno lose sto se neko otkacio od beograda i kanabeta)
niccolo niccolo 10:41 31.01.2010

Odličan tekst

vidim da je u stvari dosta širi od pitanja ima li sporta van Beograda. U vezi sa sportom ja bih rekao da nije problem samo u nemanju sredstava, već i u tome što su Zvezda i Partizan privatizovali sportske saveze koji danas služe samo da ispunjavaju njihove interese, malo je tu mesta za interes srpskog sporta koji istovremeno nije interes i Zvezde i Partizana...o ovim drugim pitanjima pišem do kraja dana...
jednatanja jednatanja 11:32 31.01.2010

Malo poređenje

U Americi, pogotovo u provinciji glavna sportska dešavanja za vikend predstavljaju utakmice srednjoškolaca u američkom ragbiju, fudbalu ili košarci. I ne dolaze samo oni koji imaju decu u školi nego ceo grad. Postoji liga lokalnih srednjih škola, na primer, takmičile bi se srednja škola iz NS i Temerina. Naravno dosta se i novca ulaže u sportski program škole. Rezultati se objavljuju na lokalnim vestima i u lokalnim novinama, ljudi prate, navijaju za svoju školu. Za decu super. Lokal patriotizam u punoj snazi.
omega68 omega68 12:05 31.01.2010

Re: Malo poređenje

jednatanja
U Americi, pogotovo u provinciji glavna sportska dešavanja za vikend predstavljaju utakmice srednjoškolaca u američkom ragbiju, fudbalu ili košarci. I ne dolaze samo oni koji imaju decu u školi nego ceo grad. Postoji liga lokalnih srednjih škola, na primer, takmičile bi se srednja škola iz NS i Temerina. Naravno dosta se i novca ulaže u sportski program škole. Rezultati se objavljuju na lokalnim vestima i u lokalnim novinama, ljudi prate, navijaju za svoju školu. Za decu super. Lokal patriotizam u punoj snazi.

ima nekih stvari koje možda ne mogu da se prekopiraju iz Amerike - iz savim razumljivih razloga.
Ali ovaj bi sigurno mogao
dirtyharry dirtyharry 12:17 31.01.2010

Šta da ti kažem prijatelju Ω

kad sve znaš. Crno je bez ič belo. Ko što ti reče u naslovu nije ovde reč samo o sportu neog o pukom preživljavanju. Kada se čujem sa ljudima iz mog kraja, prosto ne znaš ko se više žali i kuka. Nisu to neradnici nego ljudi koji rade dan i noć za golu egzistenciju.
Ja sam na kraju rekao kako je Beograd krenuo da se širi, daj i moj kraj da se pripoji istom jerbo se onda možda nešto i promeni. Ko što si ti primetio, sve pare od privatizacije idu za BG a ništa se ne vraća nazad. Pa nekad je bre postojao porez koji se svima odbijao za izgradnju Boegrada. Slažem se ja da je BG prestonica ali bre dosta više. Bolje da se vrate Turci, oni su uzimali po 10%, ovi lokalni Turci su 100x gori.
Osim toga politička scena je jedna velika 0. Svako svakog pljuje ali opet na kraju svako sa svakim može. Svi su kompatibilni na kraju i uvek se sve svede na sjaši Kurta da uzjaši Murta a sve je to od zla oca i još gore majke.
omega68 omega68 13:17 31.01.2010

Re: Šta da ti kažem prijatelju Ω

dirtyharry
kad sve znaš. Crno je bez ič belo. Ko što ti reče u naslovu nije ovde reč samo o sportu neog o pukom preživljavanju. Kada se čujem sa ljudima iz mog kraja, prosto ne znaš ko se više žali i kuka. Nisu to neradnici nego ljudi koji rade dan i noć za golu egzistenciju.
Ja sam na kraju rekao kako je Beograd krenuo da se širi, daj i moj kraj da se pripoji istom jerbo se onda možda nešto i promeni. Ko što si ti primetio, sve pare od privatizacije idu za BG a ništa se ne vraća nazad. Pa nekad je bre postojao porez koji se svima odbijao za izgradnju Boegrada. Slažem se ja da je BG prestonica ali bre dosta više. Bolje da se vrate Turci, oni su uzimali po 10%, ovi lokalni Turci su 100x gori.
Osim toga politička scena je jedna velika 0. Svako svakog pljuje ali opet na kraju svako sa svakim može. Svi su kompatibilni na kraju i uvek se sve svede na sjaši Kurta da uzjaši Murta a sve je to od zla oca i još gore majke.




Kada se čujem sa ljudima iz mog kraja, prosto ne znaš ko se više žali i kuka. Nisu to neradnici nego ljudi koji rade dan i noć za golu egzistenciju.


Bolje da se vrate Turci, oni su uzimali po 10%, ovi lokalni Turci su 100x gori.

A znaš šta je smešno i tužno u isto vreme?Sada oduzimaju vile i druge nekretnine stečene kriminalom i pretvaraju o obdaništa i druge društveno - korisne ustanove na dobrobit lokalnih zajednica , ispostavlja se da i ta obdaništa dobijaju Beograd i nešto Novi Sad.U drugim gradovima ni kriminalci nisu hteli da investiraju
stefan.hauzer stefan.hauzer 21:19 31.01.2010

trollčina

Guti madjionicar...mislim da odavno nisam video bolji potez od ovoga,eh a sve ih je manje...
omega68 omega68 22:43 31.01.2010

Re: trollčina

štikla
medjutim92 medjutim92 10:46 01.02.2010

Konkretno oko sporta..

Nije sporno da je mnogo teze juzno od Save i Dunava. Ali opet..

Niko ne moze da me ubedi da je Beograd kriv sto u fudbalu postoje prvoligasi iz Lucana, Ivanjice (svi juzno od Save i Dunava), a da ne moze da se nadje neko ko ce slicno da uradi u Kragujevcu ili Nisu.. ne ocekujem da Radnicki i jedan i drugi konkurisu za titulu, ali brate nije logicno ni da se kolju sa ekipama iz daleeeko manjih mesta.. da Radnicki KG godinama ne moze da dodje do druge lige.. za to nije kriv samo Beograd, koliko god bilo popularno. Ne mogu da verujem da je isplativo ulagati u ekipu u Ivanjici koja ima 10000 stanovnika i vec ima par drugih dobrih ekipa u komsiluku, a da nije isplativo uloziti u neki od Radnickih, u Timok iz Zajecara..

Sto se tice NLB, sve ima svoje. Tebi u Kragujevcu fali gostovanje Partizana i Zvezde, koje u vreme JUBA lige uglavnom nisi ni imao, ljude ne interesuju utakmice sa "levim" ekipama (iako je realno Radnicki do ove godine bio u istoj klasi s njima). S druge strane, razlika izmedju rezultata Partizana u Evroligi u periodu kad je igrao protiv Ergonoma i Masinca, i sada kad igra sa Cibonom i Olimpijom. Stoji da je devedesetih jednom bilo i bolje, ali to je vec skroz druga prica. Realno je pitanje da li vise znaci ovakvo stanje gde kod nas nastaju igraci za reprezentaciju, ili igranje lige u kojoj je velika vecina utakmica unapred resena, kao sto se dogadjalo i sad kad prve 3 ekipe ne mogu da pariraju NLB ekipama.

NLB sa drugom ligom, u koju bi se odozdo ulazilo po kljucu iz nacionalnih liga, a iz druge u prvu i iz prve u drugu po sportskim rezultatima (uz odrzanje bar po jednog tima iz svake zemlje zbog sponzora), bila bi prava mera. No, i to opet kosta samo tako..
reanimator reanimator 12:13 01.02.2010

Re: Konkretno oko sporta..

Javor je instant stabilan prvoligaš i taj status održava samo zahvaljujući potrebi Habitfarma da kroz ulaganja u klub provlači ne znam ni ja šta. Ovo je, naravno, skroz paušalna optužba...ako me pomenuto preduzeće tuži za klevetu, domaćine briši sve svoje blogove i gasi nalog k'o da nikad nisi postojao
Na isti način, u različitim periodima, stabilno su funkcionisali i Sartid, Hajduk Kula, Mladost Apatin, Obilić...Čukarički funkcioniše i dan danas.
Drugim rečima...Kragujevac, Niš, Kraljevo će da dobiju stabilne klubove onda kada postojeći klubovi zatrebaju nekom tajkunu ili priznatom privrednom subjektu.
E da..nepravedno sam izostavio Sevojno i istorijski plasman u finale kupa. Doduše, jesu imali jednog dobrog beka (isti se valjda ove godine prodao u Partizan), ali to naravno nije dovoljno za takav poduhvat...ne zato što mislim da je plaisrati se u finale podvig zbog konkurencije na terenu, nego zbog konkurencije...
Nego...da se vratim na temu i da pokušamo da zamislimo da pranje kinte nema presudan značaj. Ključni problemi su :
a) infrastruktura, sa kojom (bar po pitanju iole ozbiljnijeg približavanja tzv evropskim standardima) kubure i Zvezda i Partizan, a kamo li neki manji klub. Meni su sinonim za totalno dno srpskog fudbala semafori na Marakani i JNA, za koje sam ja, jel da, emotivno vezan, ali sam se zarekao da neću da kročim na Marakanu dok ne montiraju bar jedan normalan, jer stvarno ne mogu da zamislim ni jedan razlog da nema. Ne prihvatam nemanje para kao razlog, jer svaki prosečan srpski tajkun u gajbi ima TV samo malo manjih dimenzija.
b) navijači, tj sindrom Malta, gde celo ostrvo navija za Liverpool ili Manchester?! Meni je potpuno neshvatljivo da neko iz npr Jagodine kao navija za Jagodinu, a kada dodju Zvezda ili Partizan, onda navija za njih.
c) neprekidna miniranja na relaciji Savez - Klubovi. Ilustrativni primer : eksperiment od letos, kada su iznajmljeni montažni reflektori, pa TV prenosila Napredak - Zvezda u večernjem terminu. Meni je ono bilo fenomenalno..sve je bilo potpuno drugačije od redovnog sivila..sama tekma je bila dinamičnija, jer se generalno napravila atmosfera, drugačija od uobičajene...
I onda seljaci iz Zvezde, kao izgovor za remi, krenu da pene na temu slabe vidljivosti (koja je, verujem, bila za nijansu lošija nego npr na Marakani, ali ALO??!!..šta? kao nije moglo da se igra?)..na to se nadovežu svi drugi dežurni pljuvači po svemu i tu bude kraj cele priče.
To be continued...
E da..da ne zaboravim..u Francuskoj zakon nalaže : jedan grad - jedan klub. I da, nemaju gradski derbi, ali zato svaki grad stoji iza svog kluba.
Plus, ja stvarno ne znam grad na svetu (ne računam Brazil i London, kao fenomene za sebe), koji ima toliki broj visoko rangiranih klubova kao Beograd. Mislim..sve je to super...volim ja OFK..simpatičan mi je i Rad..Ga-Ga-Galenika i te fore, ali ne da je krenulo da se preteruje, nego ne zna se. To..Bežanija, Čukarički, Lion, Voždovac...samo su urušuli šmek koji je bg zona nekad imala.
medjutim92 medjutim92 12:51 01.02.2010

Re: Konkretno oko sporta..

reanimator
Plus, ja stvarno ne znam grad na svetu (ne računam Brazil i London, kao fenomene za sebe), koji ima toliki broj visoko rangiranih klubova kao Beograd. Mislim..sve je to super...volim ja OFK..simpatičan mi je i Rad..Ga-Ga-Galenika i te fore, ali ne da je krenulo da se preteruje, nego ne zna se. To..Bežanija, Čukarički, Lion, Voždovac...samo su urušuli šmek koji je bg zona nekad imala.


Atina.


U Grckoj ligi ima 16 timova.

Iz Atine su:
AEK
Atromitos
PAO
Olimpijakos
Panionios

sto je jos odlican rezultat (5/16, kod nas 6/16), imajuci u vidu da su devedesetih i dvehiljaditih u prvoj ligi igrali i

Apolon
Etnikos
Etnikos iz Pireja
Egaleo
Atinaikos
Jonikos
Trasivulos
Kalitea

pa su imali i po 8 timova od 14.. pa opet, fudbal im ne propada..
reanimator reanimator 13:35 01.02.2010

Re: Konkretno oko sporta..

medjutim92

Iz Atine su:
AEK
Atromitos
PAO
Olimpijakos
Panionios

Prigovor!
Ne priznajem Pirej kao deo Atine :)
Pod uticajem sam nekih lokalaca koji se pozivaju na vekovnu odvojenost :)
medjutim92 medjutim92 14:06 01.02.2010

Re: Konkretno oko sporta..

reanimator
Prigovor!
Ne priznajem Pirej kao deo Atine :)
Pod uticajem sam nekih lokalaca koji se pozivaju na vekovnu odvojenost :)


Moze, al ako ne racunamo BSK Borcu u beogradske timove (ne samo vekovna, nego maltene i aktuelna odvojenost) dolazimo do slicnog odnosa

(a narocito tom logikom u Beograd ne treba da racunamo timove iz Lazarevca, Mladenovca, Obrenovca, Zemuna (znam za jedan grad, pored je Beograd), Sopota..)
reanimator reanimator 14:26 01.02.2010

Re: Konkretno oko sporta..

medjutim92

Moze, al ako ne racunamo BSK Borcu u beogradske timove (ne samo vekovna, nego maltene i aktuelna odvojenost) dolazimo do slicnog odnosa
(a narocito tom logikom u Beograd ne treba da racunamo timove iz Lazarevca, Mladenovca, Obrenovca, Zemuna (znam za jedan grad, pored je Beograd), Sopota..)

Ovo sam već jednom prepričavao, ali nije zgoreg da ponovim. Pre par godina novinari b92 u Mančesteru povodom neke utakmice Lige Šampiona. i sad..kad su već tu, a u svetlu činjenice da narednog vikenda treba da igraju City i United, zgubidane po ulicama i intervjuišu lokalno stanovništvo..ko za koga navija, kakav je njihov odnos prema gradskom derbiju, od kada datira rivalitet i sl. I sad, padaju najklasičniji mgući odgovori dok ne nalete na nekog tipa sa plavim šalićem i pitaju ga o očekivanjima u predstojećem gradskom derbiju, a dečko odgovara u stilu : koj gradski derbi? Mi u nedelju igramo sa čobanima iz sela Traford nadomak Mančestera!
Hoću da kažem..nisam ja ni računao bsk...
reanimator reanimator 14:47 01.02.2010

...

Inače, potpuno podržavam formiranje ex yu lige, iz nekoliko razloga :
1. nedostaje mi "zora rudi, dan se beli.."
2. "veliki" klubovi će morati malo ozbiljnije da se potrude da bar obezbede Evropu
3. ako bi se npr napravio sistem sličan basketu, tj ako bi svi manji klubovi koji inicijalno ne udju u tu veliku ligu igrali te neke nacionalne lige, iz kojih bi npr prvih dvoje ulazili u Balkansku (da se više prekine sa terminom Jadranska, jer mi sa Jadranom imamo veze koliko i sa Karpatima), onda bi ti manji klubovi imali ozbiljniji motiv od sadašnjeg motiva, da prežive u Jelen super ligi.
Inače, što se tiče posećenosti, mislim da bi tu nacionalnu ligu bi na utakmicama tipa Napredak - Sartid, Javor - Banat i sl pratilo isto gledalaca ko i sada, a možda čak i više, ako je motiv ulazak u ligu, gde će sledeće godine da ti dodju i Zvezda i Partizan i Dinamo i Čelik i sl.
omega68 omega68 15:51 01.02.2010

vidim

da ste lepo džakali dok sam bio na straži
istrolovaste mi blog fudbalom samo tako
u Francuskoj zakon nalaže : jedan grad - jedan klub. I da, nemaju gradski derbi, ali zato svaki grad stoji iza svog kluba.

možda bi to , bar neko vreme, bilo rešenje
mashha mashha 18:59 03.02.2010

Velika preporuka i od mene

i da ti kažem, svaka čast što pišeš o ovim problemima! I sama sam htela nekoliko puta da pišem o ovome ali jednostavno nisam imala ni snage ni strpljenja. Revolt, bes, osećaj nepravde i bespomoćnosti me prosto ubiju u pojam i pre nego što počnem nešto da pišem. Ali opet računam, sve se menja, neće ni ovako moći doveka... jes' da nema mnogo vajde od pričanja i da treba nešto da se dela ali od nekud mora da se počne, najgore je ako ćutimo i povučemo se.
U pravu je Dragoljub kad kaže da je kriv i palanački mentalitet, a to je na žalost ono što se najsporije menja a vrlo lako reprodukuje.
omega68 omega68 19:59 04.02.2010

Re: Velika preporuka i od mene

treba nešto da se dela ali od nekud mora da se počne, najgore je ako ćutimo i povučemo se.

Znaš , ništa mi ne bismo mogli da uradimo da IH Evropa ne nagoni.Ovi naši nas drže do krajnjih granica , do poslednjeg roka za neki zakon ili za nešto što će nam doneti dobro.Tek kad IM prigusti oni dozvole neki mali pomak.Ali,
Revolt, bes, osećaj nepravde i bespomoćnosti

me je baš inspirisao i za vreme S. Miloševića da se borim i da druge teram na borbu.
Taj elan me ne napušta ni danas
mashha mashha 02:07 05.02.2010

Re: Velika preporuka i od mene

Taj elan me ne napušta ni danas

To cenim

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana