Satira

ђиласа за гувернера народне банке србије

antioksidant RSS / 03.02.2010. u 20:21

овог пута сам озбиљан.

ђилас зна шта је добар кредит за србију. мала камата и ништа расељење нелегалних картонских насеља. а то може у свакој комерцијалној банци на свету. пa коме још треба ебрд са својим бесмисленим условима расељења по "најбољој светској пракси"?

ђилас зна када и како треба лупити шаком о сто. па да виде ти из ебрда коме они постављају услове да мора да се поштује потписано. до 15 марта им се даје рок да промене мишљење а после тога тутањ.

ђилас зна како то ради градоначелник рима. исели се скупина нелегалних на 50 км од центра док си рекао ill popolo della liberta.

е сад што је та странка (ill popolo della libertа) десничарско популистичко смути па проспи са све берлусконијем на челу то нема везе. па зар демократска странка (срећан вам рођендан) не тежи управо левичарско популистичкој смути па проспи позицији? а има и џорџ клунија као тајног адута.

.......................................................

када је идеологија ишта значила? када је чланство у међународним организацијама, типа социјалистичке интернационале, некоме значило неку обавезу поштовања  неког вредносног система?

људи дошли нелегално на ливаду у сред града. одговор марш напоље приличи десничарима. свакоме онолико колико плати пореза. осталима ни лична документа. социјалисти имају други приступ решавању проблема угрожених група. позитивна дискриминација ма колико била дискутабилна у својој ефикасности подразумева прихватање одговорности за неке групације које се сада налазе у неравноправној позицији у односу на већину. већина је одговорна за мањину. није тако једноставно али је почетак.

мада, изгледа да се губимо код помињања одговорности. неки су ту да раде. не да буду "одговорни".

.........................

................

и још нешто.

покупити људе из картонског гета и одвести их да живе у "чврсто грађени" гето неће ни за јоту променити чињеницу да су изоловани. картон, контејнер или чврста градња. гето је гето. са жицом около или не. ако желимо интерграцију морамо престати да размишљамо о томе где се живи већ о томе како се живи

....................................................

...........................

  • Grant finding from the European Agency for Reconstruction (‘EAR') in an amount of EUR 2.0 million to assist with the re-location of the Roma community located under the Gazela bridge has been secured
  • Grant funding from the Department for International Development (‘DFID') in an amount of EUR 30,000 to provide a full and participatory needs assessment of the Roma community has been secured

...............................

The EBRD is working with the City of Belgrade to prepare a Resettlement Action Plan in accordance with international best practice and to help the project-affected persons improve their living conditions. The EBRD is pleased with the commitment being shown by the City authorities to complete this process in an effective manner" Mr Reiniger said.

................................

ghetto_venice.jpg



Komentari (85)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 20:35 03.02.2010

ja pamtim

giulio carlo argan-a kao gradonacelnika Rima
that was something else
dozvoljavao je okupaciju starih zdanja u centru od strane anarhista feministkinja itd
umesto da iseljava sirotinju u geto
i opet se pitam AO kog je pola
not that it matters
samo radoznalost
drug.clan drug.clan 20:51 03.02.2010

Re: ja pamtim

Jasmina Tesanovic
giulio carlo argan-a kao gradonacelnika Rima
that was something else
dozvoljavao je okupaciju starih zdanja u centru od strane anarhista feministkinja itd
umesto da iseljava sirotinju u geto
i opet se pitam AO kog je pola
not that it matters
samo radoznalost


on je bio komunista - to sada nije popularno isticati u srbiji

када је идеологија ишта значила? када је чланство у међународним организацијама, типа социјалистичке интернационале, некоме значило неку обавезу поштовања неког вредносног система?


DS je socijalisticka koliko su djilas i jos nekolicina tajkuna iz partije socijalisti

(necemo pominjati ko, kako i koliko je stekao za koliko vremena i u kakvim uslovima)
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 20:55 03.02.2010

Re: ja pamtim

on je bio komunista - to sada nije popularno isticati u srbiji

bio je pre svega istoricar umetnosti
a Sloba i komunizam bas nemaju mnogo toga zajednickog
drug.clan drug.clan 21:04 03.02.2010

Re: ja pamtim

Jasmina Tesanovic
on je bio komunista - to sada nije popularno isticati u srbiji

bio je pre svega istoricar umetnosti

idealna kombinacija

a Sloba i komunizam bas nemaju mnogo toga zajednickog

bas nista zajednicko

bas kao DS (djilas) i demokratija
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 21:24 03.02.2010

Re: ja pamtim

dealna kombinacija

bilo je neverovatno
da imam sada vremena razglabala bih o tome mada je to troll
a mozda i nije, ko zna kako bi Beograd procvetao da ima idealn... gradonacelni....
ima potencijal Bg itekako
jednu pricu sam ambjentovala u tom Arganovom Rimu, Fantasia al Potere
drug.clan drug.clan 21:07 03.02.2010

kamata = zivot

Djilas
"To nije donacija, nego ekonomski kredit i ako su to uslovi, nećemo ga uzeti", rekao je Đilas i dodao da to nije prihvatljivo, jer na kredit od 33 miliona evra kamata u slučaju izgradnje stanova za Rome ne bi više bila pet, nego 25 odsto.


djilas stanove i resavanje egizistencijalnih problema svojih sugradjana izjednacava sa necijim profitom u vidu kamate?

a da im ipak on kupi avionsku kartu do nekih dalekih krajeva - to bi mozda mogao da podvede pod fiksne troskove kredita

ssvetlana92 ssvetlana92 21:40 03.02.2010

A kako biste vi to rešili?

Kako zamišljate da se reši problem Roma nego da im se nešto kupi, plati, izgradi!?
Koliko znam nije reč o invalidima, nego o zdravim i pravim ljudima kao što smo i sami. Čime su zaslužili da im se grade stanovi i poklanjaju? Kako će plaćati komunalije, ili i to moramo mi gradjani da regulišemo, do kraja njihovog života!?
antioksidant antioksidant 22:15 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

Kako zamišljate da se reši problem Roma nego da im se nešto kupi, plati, izgradi!?

ако желимо интерграцију морамо престати да размишљамо о томе где се живи већ о томе како се живи
ako jednu skupinu ljudi odrzavate u getu imacete neintegrisane ljude
Koliko znam nije reč o invalidima, nego o zdravim i pravim ljudima kao što smo i sami
za jedan broj se i ne zna koliko su zdravi i pravi jer ne mogu kod lekara
a kod lekara ne mogu jer nemaju zdravstvene knjizice
a zdravstvene knjizice nemaju jer nemaju licne karte
a licne karte nemaju jer nemaju prijavu boravka
a prijavu boravka nemaju jer nemaju nekretninu u posedu
......
inace zasto vodimo ovaj razgovor?
zar sam negde rekao da je djilas jedini odgovoran za resavanje tog problema?
ili mozda i vi primecujete da se djilas poigrava sa emocijama i strahovima ljudi i pruza populisticke izgovore za .... nesto? (ovoga puta za cinjenicu da jedna traka gazele ne moze da se koristi pa je uzasna guzva u gradu a ne moze se koristiti jer je zatvorena dok se ne sanira (privremeno) stub koji je ostecen zbog neodrzavanja)
i naglasavam ponovo svoje pitanje: sta ce djilas u stranci koja je clan socijalisticke internacionale? price tipa - oni su zdravi/pravi nece oni meni na budzet prilice desnicarima. crkva vrhunski moralni autoritet, ne abortusu, moze sex ali u 4 zida... to prilici nekom narodnjaku. ne levicaru.
:)))
(obratite paznju da je u saopstenju ebrd-a najavljeno da je preko ear-a obezbedjeno 2 miliona eura donacije za "relokaciju"
drug.clan drug.clan 22:22 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

Čime su zaslužili da im se grade stanovi i poklanjaju?


Cime li su drugi to zasluzili?
A jel vam to smetalo kada su necigani dobijali stanove i potom ih otkupljivali za 100 DM?
Zasto mislite da ti ljudi nece placati komunalije? Sta mislite ko su najveci duznici za struju, gas i ostale komunalne usluge? Jel vam smeta sto placate za te duznike?

Ako se ti stanovi budu gradili zaposlice se ljudi, zaposlice se proizvodjaci gradjevinskog materijala, drzava ce povratiti pola tih para nazad kroz poreze, doprinose i takse, stvorice se i ostati neka vrednost. Ako djilas uzme komercijalni kredit sa vecom kamatom veci deo tih para ce umesto u trajnu vrednost i dobrobit ljudi, otici kroz profit u dzep nekog stranog vlasnika banke.
ninasimone ninasimone 22:22 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

Pare za to su vec bile obezbedjene, gore u tekstu:
Grant finding from the European Agency for Reconstruction (‘EAR') in an amount of EUR 2.0 million to assist with the re-location of the Roma community located under the Gazela bridge has been secured
Grant funding from the Department for International Development (‘DFID') in an amount of EUR 30,000 to provide a full and participatory needs assessment of the Roma community has been secured

Grant nije zajam, pare ne vracas. Pitanje je da li su oni (grad) te pare vec bili uzeli ili ne.
ssvetlana92 ssvetlana92 22:32 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

ако желимо интерграцију морамо престати да размишљамо о томе где се живи већ о томе како се живи

Pošto živim okružena Romima, mislim da se oni sami integrišu u grupe. Dodje jedan (snimi teren), pa njih deset, na kraju ih ima stotinu. Bez ikakvih uslova za život. Žive u totalno nekonfornim uslovima, zagadjujući svoju i moju okolinu.
O tome niko ne brine. Naročito Romi, bez obzira na pritisak da se obrazuju u bilo kom smislu.
za jedan broj se i ne zna koliko su zdravi i pravi jer ne mogu kod lekara
a kod lekara ne mogu jer nemaju zdravstvene knjizice


Ni ja ako ne platim socijalno, ne mogu da idem kod lekara. A to me papreno košta!
a licne karte nemaju jer nemaju prijavu boravka


Da li bilo ko od nas, može da izvadi ličnu kartu bez prijave boravka?
a prijavu boravka nemaju jer nemaju nekretninu u posedu

Evo neka se prikupe neki dobri ljudi i poklone im nekretninu, barem nekome od njih. Da vidimo kako smo dobri i plemeniti.
Izvini što sam ovako oštra, ali moji pretci su morali sve da kupe i održavaju, kako bi nešto imali. Takav je i moj, i tvoj slučaj.
obezbedjeno 2 miliona eura donacije za "relokaciju"

Hajde razmisli, koliko stanova može da se kupi za te pare. I to u centru grada, jer se teži ka tome.
ninasimone ninasimone 22:36 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

ssvetlana92
obezbedjeno 2 miliona eura donacije za "relokaciju" Hajde razmisli, koliko stanova može da se kupi za te pare. I to u centru grada, jer se teži ka tome.

Ne razumem sta ovo znaci? Ako eu daje pare za relokaciju, sta nas briga gde ce i kako da ih presele i koliko stanova moze da se kupi u centru?
edit: gde to jos ima da je prijava boravka vezana za posedovanje nekretnine? Sta podstanari treba da rade?
ssvetlana92 ssvetlana92 22:42 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

Ne razumem sta ovo znaci? Ako eu daje pare za relokaciju, sta nas briga gde ce i kako da ih presele i koliko stanova moze da se kupi u centru?

Pa to je uradjeno (relokacija). Sada se traže stanovi u koje bi se raselili Romi, koji žive u nehigijenskim naseljima.
ssvetlana92 ssvetlana92 22:45 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

edit: gde to jos ima da je prijava boravka vezana za posedovanje nekretnine? Sta podstanari treba da rade?

Eto, zar nije jednostavnije da budu podstanari i tako dodju do prijave boravka?
antioksidant antioksidant 22:46 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

bez obzira na pritisak da se obrazuju u bilo kom smislu.

verovatno je u nacinima pritiska problem
Ni ja ako ne platim socijalno, ne mogu da idem kod lekara
deca imaju pravo na besplatno socijalno
naravno ako imaju knjizicu
a knjizicu imaju ako njihovi roditelji imaju licne karte
a oni imaju licne karte ako imaju prijave boravka...

Da li bilo ko od nas, može da izvadi ličnu kartu bez prijave boravka?
zakon je los i za mene i za tebe a narocito za siromasne ljude

Evo neka se prikupe neki dobri ljudi i poklone im nekretninu, barem nekome od njih

pa hajde ti (ne moras da im poklanjas nista - samo idi do mupa za tvojim komsijama kojima si okruzena da se oni prijave kod tebe)
Hajde razmisli, koliko stanova može da se kupi za te pare. I to u centru grada, jer se teži ka tome

52 stana prosecne kvadrature od 55 kvadrata prosecne cene od 700 eura po kvadratu (sto se od strane vladajuce kaste pominje kao "realna" cena za socijalne stanove)
za ostatak potrebnih para moze se uzeti od budzeta koji se izdvaja za crkve (oko 300 miliona dinara na godisnjam nivou ako se secam) ili od para koje se daju pretendentu na nepostojeci srpski presto (par desetina miliona)
............................
inace zasto vodimo ovaj razgovor?
zar sam negde rekao da je djilas jedini odgovoran za resavanje tog problema?
ili mozda i vi primecujete da se djilas poigrava sa emocijama i strahovima ljudi i pruza populisticke izgovore za .... nesto? (ovoga puta za cinjenicu da jedna traka gazele ne moze da se koristi pa je uzasna guzva u gradu a ne moze se koristiti jer je zatvorena dok se ne sanira (privremeno) stub koji je ostecen zbog neodrzavanja)

..............................
i da se razumemo - meni je vas nacin razmisljanja sasvim legitiman za desnicara - ali djilas se ne izdaje za desnicara. on je u stranci koja je clan socijalisticke internacionale

ivana23 ivana23 22:46 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

ninasimone

ssvetlana92obezbedjeno 2 miliona eura donacije za "relokaciju" Hajde razmisli, koliko stanova može da se kupi za te pare. I to u centru grada, jer se teži ka tome. Ne razumem sta ovo znaci? Ako eu daje pare za relokaciju, sta nas briga gde ce i kako da ih presele i koliko stanova moze da se kupi u centru? edit: gde to jos ima da je prijava boravka vezana za posedovanje nekretnine? Sta podstanari treba da rade?

To nije uslov, mislim posedovanje nekretnine.

Ssvetlana je pitala za broj stanova jer je cena kvadrata tolika da za te pare (pod uslovom da su na periferiji, manje kvadrature i da kazemo da kostaju po 50000 evra) moze kupiti samo 40 stanova!
drug.clan drug.clan 22:47 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

ssvetlana92
Ne razumem sta ovo znaci? Ako eu daje pare za relokaciju, sta nas briga gde ce i kako da ih presele i koliko stanova moze da se kupi u centru?

Pa to je uradjeno (relokacija). Sada se traže stanovi u koje bi se raselili Romi, koji žive u nehigijenskim naseljima.


ako je djilas uzeo ta 2 miliona za raseljavanje a raseljavanje odradio sa par kontejnera koji kostaju par hiljada onda su se on i verovatno jos neko dobro omrsili o taj posao raseljavanja

samo jos da postane ekspert za raseljavanja pa da oformi novu tajkunsku imepriju pored ove informativne koju vec ima
antioksidant antioksidant 22:48 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

Eto, zar nije jednostavnije da budu podstanari i tako dodju do prijave boravka?

: )
kako kad ne postoji adresa na kojoj bi se prijavili
(podstanar se moze prijaviti na adresi stanovanja samo uz saglasnost vlasnika nekretnine - sto se desava nikad jer ne postoji vlasnik nekretnine koji je izdaje a da placa porez na zakup (ima ih ali su retki ))
antioksidant antioksidant 22:49 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

To nije uslov, mislim posedovanje nekretnine.

ili da posedujes nekretninu ili da imas saglasnost vlasnika nekretnine
antioksidant antioksidant 22:51 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

ako je djilas uzeo ta 2 miliona za raseljavanje

ne znamo ni da li su te pare podignute
bile su obezbedjene 2007me godine a raseljavanje je sprovedeno tek avgusta 2009te
i ljudi su opet spakovani u geto
cbronson cbronson 22:52 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

preporuke i pozdrav za ssvetlanu
da li je moguce da ste vi ljudi neinformisani, zlonamerni ili radite za one koji su iste te rome proterali iz svojih zemalja i sada zele da finansiraju izgradnju stanova da se isti ti romi nasele ovde kako vise ne bi dolazili u te zapadne zemlje?
ivana23 ivana23 22:53 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

antioksidant
To nije uslov, mislim posedovanje nekretnine.


ili da posedujes nekretninu ili da imas saglasnost vlasnika nekretnine

Pa hajde da svi pripomognemo da dodju do LK, ZK... Svi prihvatimo da prijavimo po jednu porodicu na svoju adresu.
antioksidant antioksidant 22:55 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

da li je moguce da ste vi ljudi neinformisani, zlonamerni ili radite za one koji su iste te rome proterali iz svojih zemalja i sada zele da finansiraju izgradnju stanova da se isti ti romi nasele ovde kako vise ne bi dolazili u te zapadne zemlje?

sta ti mislis da li je moguce da ne budes ni neinformisan ni zlonameran ni "strani placenik" pa da smatras da je djilas jedan obican desnicarski manipulant koji se krije iza naziva demokratske stranke?
antioksidant antioksidant 22:57 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

antioksidant
da li je moguce da ste vi ljudi neinformisani, zlonamerni ili radite za one koji su iste te rome proterali iz svojih zemalja i sada zele da finansiraju izgradnju stanova da se isti ti romi nasele ovde kako vise ne bi dolazili u te zapadne zemlje?

sta ti mislis da li je moguce da ne budes ni neinformisan ni zlonameran ni "strani placenik" pa da smatras da je djilas jedan obican desnicarski manipulant koji se krije iza naziva demokratske stranke?

edit: i pazi napisao sam na svom proslom blogu - da se bira izmedju djilasa i tadica bez razmisljanja bih glasao za njega (one je mnogo blizi pristojnom politicaru bez obzira na svoje "ispade"
drug.clan drug.clan 22:58 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

ivana23

Ssvetlana je pitala za broj stanova jer je cena kvadrata tolika da za te pare (pod uslovom da su na periferiji, manje kvadrature i da kazemo da kostaju po 50000 evra) moze kupiti samo 40 stanova!


Ako se stanovi sagrade umesto da se kupe od investitora koji hoce da zgrnu ekstra profit onda cena nije ni priblizno tolika, ako se jos sagrade na gradskom zemljistu i ako grad ne naplati sam sebi sve takse i dozvole onda cena moze biti i manja 500 evra po kvadratu sto bi znacilo da moze da se sagradi vise od 100 stanova.
ssvetlana92 ssvetlana92 22:58 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

pa hajde ti (ne moras da im poklanjas nista - samo idi do mupa za tvojim komsijama kojima si okruzena da se oni prijave kod tebe)

Ja bih volela da budete okruženi ovakvim komšijama, makar na kratko. Evo ja dovoljno trpim, unazadili su mi život za nekoliko decenija..djubreta, miševa i pacova ima svuda. Ne treba da idem u mup. zvala sam ih kada su te iste komšije, obijali stan u mojoj zgradi, rekli su da to nije moja briga.
Sada je red da svi ostali koji podržavaju takvu politiku prime ljude pod svoje okrilje. I makar malo shvate problem.
ssvetlana92 ssvetlana92 23:00 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

Ssvetlana je pitala za broj stanova jer je cena kvadrata tolika da za te pare (pod uslovom da su na periferiji, manje kvadrature i da kazemo da kostaju po 50000 evra) moze kupiti samo 40 stanova!

Tačno tako, a koliko ima porodica kojima treba pokloniti te stanove? Na hiljade.
drug.clan drug.clan 23:01 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

ssvetlana92
pa hajde ti (ne moras da im poklanjas nista - samo idi do mupa za tvojim komsijama kojima si okruzena da se oni prijave kod tebe)

Ja bih volela da budete okruženi ovakvim komšijama, makar na kratko. Evo ja dovoljno trpim, unazadili su mi život za nekoliko decenija..djubreta, miševa i pacova ima svuda. Ne treba da idem u mup. zvala sam ih kada su te iste komšije, obijali stan u mojoj zgradi, rekli su da to nije moja briga.
Sada je red da svi ostali koji podržavaju takvu politiku prime ljude pod svoje okrilje. I makar malo shvate problem.



i resenje za vas problem je da se napravi logor ogradi zicom i u njega stave svi koji vam nisu po volji?

PS. zar necete tim ljudima dati kredit za ocuvanje zivotne sredine jer da nema njih reciklaza u srbiji skoro da ne bi ni postojala, da ne pominjelm njihov veoma mali carbon footprint, zanemarljivo koriscenje resursa itd.
cbronson cbronson 23:01 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

antioksidant
da li je moguce da ste vi ljudi neinformisani, zlonamerni ili radite za one koji su iste te rome proterali iz svojih zemalja i sada zele da finansiraju izgradnju stanova da se isti ti romi nasele ovde kako vise ne bi dolazili u te zapadne zemlje?
sta ti mislis da li je moguce da ne budes ni neinformisan ni zlonameran ni "strani placenik" pa da smatras da je djilas jedan obican desnicarski manipulant koji se krije iza naziva demokratske stranke?

donacija je utrosena za preseljenje roma, njihov smestaj i dovodjenje zemljista u prvobitno stanje. u tim naseljima trose vodu i struju koju svi mi placamo, mnogima je nudjen posao, odbili su jer prosnjom vise zarade, garderobu koja je stigla kao pomoc ne peru vec bacaju kada se isprlja...
sta jos treba da se uradi, da im se kupi po punto, lcd tv, pc...
ivana23 ivana23 23:05 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

drug.clan
Ako se stanovi sagrade umesto da se kupe od investitora koji hoce da zgrnu ekstra profit onda cena nije ni priblizno tolika, ako se jos sagrade na gradskom zemljistu i ako grad ne naplati sam sebi sve takse i dozvole onda cena moze biti i manja 500 evra po kvadratu sto bi znacilo da moze da se sagradi vise od 100 stanova.

Ja sam mislila na vec postojece, starije i poluuslovne stanove koji su znatno jeftiniji (bez centralnog grejanja...).
Mislim da ovde za 500 evra po kvm ne moze da se zida ni u sopstvenoj reziji.
ssvetlana92 ssvetlana92 23:05 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

i resenje za vas problem je da se napravi logor ogradi zicom i u njega stave svi koji vam nisu po volji?

Ovo je obična zamena teza. Politička retorika.
antioksidant antioksidant 23:07 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

Ja bih volela da budete okruženi ovakvim komšijama, makar na kratko. Evo ja dovoljno trpim, unazadili su mi život za nekoliko decenija..djubreta, miševa i pacova ima svuda. Ne treba da idem u mup. zvala sam ih kada su te iste komšije, obijali stan u mojoj zgradi, rekli su da to nije moja briga.

razumem u potpunosti i izvinjavam se za ispad
cinjenica jeste je ogroman broj ljudi jednostavno neintegrisan. ne ide u skole. ne pruza im se sansa da napreduju iz takvog okruzenja. samim svojim rodjenjem u slamu dobijaju zacrtanu sudbinu. uulaze u statisticku kategoriju ciji je ocekivani zivotni vek duplo kraci od mog na primer. to je problem sire nadleznosti od grada i ja ne potezem djilasa zato sto ga smatram jedinim odgovornim.
ali ponovo kazem djilasov pristup marginalnim grupama je u najmanju ruku problematican imajuci u vidu njegov "politicki background". s tim sto ja verujem da djilas moze bolje. samo ako nauci.
levicari odredjenim problemima prilaze s jedne strane
desnicari s druge
ima razlike

compassion [kəmˈpæʃən]
n
a feeling of distress and pity for the suffering or misfortune of another, often including the desire to alleviate it
[from Old French, from Late Latin compassiō fellow feeling, from compatī to suffer with, from Latin com- with + patī to bear, suffer]

ssvetlana92 ssvetlana92 23:08 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

Pa hajde da svi pripomognemo da dodju do LK, ZK... Svi prihvatimo da prijavimo po jednu porodicu na svoju adresu.

Da, to i ja predlažem. Nije teško i ne košta ništa. Jedini problem je kako dalje...
antioksidant antioksidant 23:10 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

donacija je utrosena za preseljenje roma, njihov smestaj i dovodjenje zemljista u prvobitno stanje. u tim naseljima trose vodu i struju koju svi mi placamo, mnogima je nudjen posao, odbili su jer prosnjom vise zarade, garderobu koja je stigla kao pomoc ne peru vec bacaju kada se isprlja...
sta jos treba da se uradi, da im se kupi po punto, lcd tv, pc...

pretpostavljam da su ovo sasvim legitimna pitanja za ljude iz ebrd-a koji bi (po ugovoru izmedju puteva srbije i njih) trebalo da ocene da li je preseljenje sprovedeno in accordance with international best practice
Doctor Wu Doctor Wu 23:11 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

Ovo je obična zamena teza.

Au, crna Svetlana, gde si posla kasikom na bager?!!

Sad ce drug clan da se vrati da nam svima odrzi jedna cas iz moralno-politickog vaspitanja. Samo da se vrati sa plaze- pripekla zvezda u Majamiju, a air-condition zeza li zeza...
ssvetlana92 ssvetlana92 23:13 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

razumem u potpunosti i izvinjavam se za ispad

Hvala na razumevanju .
Mene gospoda političari ne zanimaju, samo mi je važno da se shvati problematika sa svih strana, jer to nije samo moj problem. Postaće svačiji ako se ne razmisli o svemu hladne glave. Ja je nemam više.
drug.clan drug.clan 23:13 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

Mislim da ovde za 500 evra po kvm ne moze da se zida ni u sopstvenoj reziji.

ja i predlazem zidanje u sopstvenoj reziji grada + besplatna zemlja - sigurno moze za manje od 500 evra/m2 i to znacajno manje

ako se odbije gradjevinsko zemljiste ne vidim zasto bi kvadrat stana u BG kostao vise od kvadrata u zagubici jer su radnici koji rade na gradjevinskim poslovima uglavnom iz unutrasnjosti
ssvetlana92 ssvetlana92 23:15 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

Au, crna Svetlana, gde si posla kasikom na bager?!!

Neću više, znam kako je kad zeza air-condition!
drug.clan drug.clan 23:16 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

ssvetlana92
i resenje za vas problem je da se napravi logor ogradi zicom i u njega stave svi koji vam nisu po volji?

Ovo je obična zamena teza. Politička retorika.


zamena teza i demagogija je i vase optuzivanje tih ljudi za vase unazadjivanje zivota za par decenija
Na politicku retoriku se mora odgovoriti retorikom!

nisu oni krivi za vase unazadjivanje ni malo ili bolje reci ne vise nego bilo koji drugi ljudi

Sad ce drug clan da se vrati da nam svima odrzi jedna cas iz moralno-politickog vaspitanja. Samo da se vrati sa plaze- pripekla zvezda u Majamiju, a air-condition zeza li zeza...


ma kakva vrucina, nema ovde kod mene vrucine ni u julu
sto se casa iz vaspitanja tice nema problema - to uvek radim besplatno
ssvetlana92 ssvetlana92 23:20 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

donacija je utrosena za preseljenje roma, njihov smestaj i dovodjenje zemljista u prvobitno stanje. u tim naseljima trose vodu i struju koju svi mi placamo, mnogima je nudjen posao, odbili su jer prosnjom vise zarade, garderobu koja je stigla kao pomoc ne peru vec bacaju kada se isprlja...
sta jos treba da se uradi, da im se kupi po punto, lcd tv, pc...

Sve je ovo tačno. Toliko vidim kroz prozor kad bacim pogled na ovih stotinak komšija, za koje se nikako ne može reći da su u getu!
drug.clan drug.clan 23:30 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

evo ja predlazem da se udruze brizni djilas i humanista Sasa Radulovic koji predlaze podizanje poreza za sirotinju kako bi pomogao sirotinji. Djilas da "svoja" dva miliona za zidanje a radulovic da "svoje" zemlje na cukarici (od secerane koju je uterao u stecaj kao stecajni upravnik) pa de se lepo resi pitanje.

za one koji ne znaju g radulovic koji se zalaze za pretvaranje gradskog gradjevinskog zemljista u vlasnistvo pravnih i fizickih lica - pitam se zasto?
ssvetlana92 ssvetlana92 23:32 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

nisu oni krivi za vase unazadjivanje ni malo ili bolje reci ne vise nego bilo koji drugi ljudi

Evo ukratko za šta njih optužujem. Za bacanje djubreta, koji se , posle nekoliko meseci skuplja bagerom. Za vršenje nužde, velike i male na svakom mestu koje, naravno nije za to predvidjeno. Rušenje ograde, isecanje brave i čupanje interfona. Nesnosni smrad koji se širi do mog stana, svakog bogovetnog dana, ne bih znala šta kuvaju. Za Vrisku, ciku, tuče do krvoprolića, čim se napiju, a to je često. Pacovi i miševi su mi domaće životinje. U stanu iza svake vazne sa cvećem, držim mišolovke. Sramota me da nabrajam ostale stvari!
Možda to nekome nije veliko nazadovanje..meni bogami jeste.
ssvetlana92 ssvetlana92 23:41 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

sto se casa iz vaspitanja tice nema problema - to uvek radim besplatno

Onda dodji da držiš časove iz vaspitanja mojim komšijama. Kad je džabe.....
filantrop filantrop 23:43 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

cinjenica jeste je ogroman broj ljudi jednostavno neintegrisan. ne ide u skole.


e, u tome je problem.
Umesto da se nadje nacin da se cigani nateraju da salju decu u skole umesto gole u prosnju, da nauce srpski (molim, na kom jeziku pohadjaju skolu deca iz dijaspore?)cime bi se izbegla exluzija koja je zagarantovana ako je neko neobrazovan i ne poznaje jezik sredine u kojoj zivi....
ovde se ide logikom, jadni cigani srbi ih unistise ( a niko se ne pita kako se EU ponasa u drugim zemljama po ciganskom pitanju, -jos mnogo gore, nego su nasli da se izivljavaju nad Srbijom),
ciganima se podilazi,
umesto da se ukljuce u sistem i iskoluju i jednog dana, za 20ak god sami kupe sebi stanove kroz radni odnos kao i svi drugi.
U Srbiji je bar osnovno obrazovanje besplatno.
Ja o Djilasu imam izuzetno lose misljenje posle parade je pokazao ko je i sta je, ako su ovakve demokrate, ko treba radikale,
ali sta jeste jeste a sta nije nije.
Bio je na juronjuzu pre neki dan prilog o tome kako su raselili cigane iz nekog mesta i pogodite gde su ih smestili:
U METALNE KONTEJNERE!! sa vodom, strujom i prozorima i vratima!
Video sam svojim ocima, ali juronjuz vise nema taj video.

znam da cu da najebem zbog ovog stava, ali neka, dosta foliranja vec jednom!
Neka EU resi cigansko pitanje u zemljama EU pa onda nek se izivljava nad Srbijom.
ivana23 ivana23 23:55 03.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

drug.clan
ja i predlazem zidanje u sopstvenoj reziji grada + besplatna zemlja - sigurno moze za manje od 500 evra/m2 i to znacajno manjeako se odbije gradjevinsko zemljiste ne vidim zasto bi kvadrat stana u BG kostao vise od kvadrata u zagubici jer su radnici koji rade na gradjevinskim poslovima uglavnom iz unutrasnjosti


Evo, moj rodjak, na svojoj dedovini u selu zida kucu (od siporeks blokova), vrlo skromnu (60 kvm) i rade mu tamosnji majstori po tamosnjim (za Bg uslove smesnim)nadnicama.
Ne znate vi posto je cement, pesak, krec, betonsko gvozdje, crep... A tek drvenarija, obican lamelni parket, sanitarije (najobicnije), kablovi za struju, ormaric za strujomer, cevi za vodovod... Necu dalje. E, da i prevoz!

Ne moze ta kuca izaci ispod 600-700 evra po kvm, pa da se obesi na prvu sljivu.
Doctor Wu Doctor Wu 00:12 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

Ne znate vi posto je cement, pesak, krec, betonsko gvozdje, crep... A tek drvenarija, obican lamelni parket, sanitarije (najobicnije), kablovi za struju, ormaric za strujomer, cevi za vodovod... Necu dalje. E, da i prevoz!

Eto, sto ne pozovu druga clana? On bi taj cement golim rukama napravio od gline i lapora, pesak bi isto lako (izdrobio bi stenu, naravno). Gvozdje, crepovi, sanitarije, parket i drvenarija su desnicarski koncepti (celik mi je posebno sumnjiv, visoke peci, legure, tolike zgrade ljudi izradise bez celika u srednjem veku, kapitalisticka ujdurma da bi se kinjila radnicka klasa). Sto se tice prevoza, pa ko se jos vozi? Sve na ruke, pa uz brdo. Malo gimnastike nikom nije skodilo.

I to bi sve, kod DC bilo, brat bratu 10 evrica, u vrh glave. I to ne po kvm, nego za celu kucu.

Aj sad, nastavi sa brisanjem...
ssvetlana92 ssvetlana92 00:17 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

I to bi sve, kod DC bilo, brat bratu 10 evrica, u vrh glave. I to ne po kvm, nego za celu kucu.

Čemu toliki trošak? Kad može za džabe!
Lionsgate Lionsgate 00:26 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

drug.clan
ja i predlazem zidanje u sopstvenoj reziji grada + besplatna zemlja - sigurno moze za manje od 500 evra/m2 i to znacajno manje

ako se odbije gradjevinsko zemljiste ne vidim zasto bi kvadrat stana u BG kostao vise od kvadrata u zagubici jer su radnici koji rade na gradjevinskim poslovima uglavnom iz unutrasnjosti


Sopstvena rezija grada? Jel' to znaci da Djilas i ekipa iz gradske uprave zasuce rukave, uhvati mistrije i lopate u ruke i baci se na zidanje?

Ako u ceni stana izbegnemo cenu zemljista (zida se na zemljistu na kom je nosilac prava drzava)i dazbine za naknadu gradskog gradjevinskog zemljista ne mozemo izbeci deo za opremanje zemljista (infrastrukturu - saobracajnice, vodovod kanalizaciju, elek.energiju, toplovode, PTT itd) jer neko to mora da plati, ne mozemo da izbegnemo ni placanje zidara, armiraca, inzenjera, gradjevinskog materijala . . .

Grubi gradjevinski radovi + ruke su danas u Beogradu minimalnih 350e/m2, te stanove treba zatim dovesti do nivoa da se u njima moze ziveti ( zavrsni radovi) sto je dodatnih minimalnih 150e/m2 (a ako u te stanove ugradimo recimo vinajz podove EBRD ima da nas tuzi sto im nismo ugradili hrastov parket). To cini minimalnih 500e/m2 a da nismo uracunali infrastrukturu jer ce Djilas da nayebe ako do tih stanova ne dovede asfaltnu ulicu sa sve kanalizacijom i vodovodom ispod, treba izgraditi i ulicnu rasvetu, razvod energetskih kablova, trafostanice da sve to napoje, toplovode jer ne ide bez grejanja (EBRD ce i to da uzme za minus) itd. Zavisno od lokacije to sve sto sam nabrojao a sto urbanisti zovu opremanje gradjevinskog zemljista ide 150-200e/m2. Znaci sve zajedno 650-700e/m2 minimalno. Za prosecan stan od 50m2 i za 1000 porodica 35 milijuna jurica. . .

Na stranu sto to uopste nije fer prema svim ostalim gradjanima koji su kroz cenu svog stana placali i naknadu za gradjevinsko zemljiste pitam se kako bi to dalje islo. . . ko bi ubuduce placao naknadu za koriscenje infrastrukture, energenata, eksploataciono odrzavanje objekata? EBRD? Antioksidant? Drugtackaclan?
cbronson cbronson 00:39 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?



U školske klupe u Beogradu, selo je 193.510 osnovaca i srednjoškolaca, ali i 15.710 đaka prvaka, za koje je gradska uprava obezbedila besplatne udžbenike. Gradonačelnik Dragan Đilas ispratio je u školu decu raseljenu ispod "Gazele".

Deca koja su juče iz nehigijenskog naselja ispod „Gazele" iseljena u naselje u Makišu jutros su školskim autobusom došla u Osnovnu školu „Banović Strahinja", koju će ubuduće pohađati.

Mališane su u školu ispratili gradonačelnik Dragan Đilas, zamenik gradonačelnika Milan Krkobabić, sekretar i zamenica sekretara za obrazovanje Vladimir Todić i Dragica Moro, sekretarka za dečju zaštitu Ljiljana Jovčić i predsednik opštine Čukarica Milan Tlačinac.

Prema rečima Dragana Đilasa, ključna stvar koju grad želi da ostvari jeste socijalizacija, pre svega, dece.

"Tu smo danas da damo podršku deci koja prvi put kreću u školu i da zajedno s roditeljima istrajemo u tome. Među decom ima i onih koji nikad nisu pohađali školu, a prerasli su prvi razred, pa će za njih biti pripremljeni posebni programi kako bi se uključila u obrazovni sistem. Za decu je najvažnije da završe bar osnovnu školu i ako u tome uspemo, ona će biti deo društva i moći će da promene način života i da žive bolje"- rekao je Đilas.

Milan Krkobabić je istakao da je jako teško promeniti starije ljude, ali da „bitka može da se dobije" s mladima. On je dodao de će se svi angažovati kako bi deca u školi bila uspešna, što je od velikog značaja za čitavu romsku etničku zajednicu.

Deca nisu skrivala svoje zadovoljstvo što su u školskim klupama, pa su čak i pokazala umeće u pesmi i igri. Takođe, rekli su da su posle dugo godina lepo spavali noćas i da su veoma raspoloženi.

Od ukupnog broja raseljenih iz nehigijenskog naselja ispod „Gazele" njih 127 su deca školskog uzrasta.

Prema rečima Vladimira Todića, 15 mališana su prvaci, njih 35 već je uključeno u sistem obrazovanja u osnovnim školama, 24 će biti upisano u srednje škole i škole za osnovno obrazovanje odraslih i 14 u specijalne škole, uz dodatnu analizu koja će pokazati da li neko od njih ima sposobnosti da se uključi u redovno školovanje.

Ostala deca, njih 39, završila su neki razred pa su potom iz različitih razloga napustili školovanje. Za njih će po potrebi u školama biti organizovani individualni programi ili programi po grupama, kako bi se ustanovio nivo znanja i da bi zatim, u skladu sa tim, nastavili školovanje. Pored toga, petnaestak mališana, uzrasta između šest i sedam godina, biće testirani, na osnovu čega će početi da pohađaju predškolski pripremni program u vrtićima ili će biti upisani u škole.

Deca će pohađati osnovne škole „Knez Sima Marković" u Barajevu, „Branko Radičević" u Boljevcima, „Sveti Sava" u Mladenovcu, „14. oktobar" u Rakovici i „Banović Strahinja" na Čukarici, a po potrebi još dve škole u Rakovici i na Čukarici spremne su da prime određen broj učenika. Za decu su obezbeđeni udžbenici, garderoba, rančevi i školski pribor, a do škola će ih prevoziti gradski autobusi.



Učenici 12 osnovnih i četiri srednje škole nastavu će pohađati u saniranim zgradama, dok će osnovne škole „Sava Šumanović" u naselju Altina i „Mihajlo Pupin" u Novoj Galenici po prvi put primiti školarce. Nastava će jedino u Zemunskoj gimnaziji, zbog sanacionih radova, a po odluci uprave škole, početi 15. septembra.

"Prošle godine 1. septembra otvorili smo dve nove škole, ovog takođe dve. Tako će biti i sledećeg, jer će do tada biti završena izgradnja novih osnovnih škola u Kaluđerici i Borči. U toku su i završni radovi na dogradnji fiskulturnih sala, učioničkog prostora i rekonstrukciji u četiri osnovne i dve srednje škole, ali oni neće ometati izvođenje nastave u njima" - rekao je Vladimir Todić, sekretar za obrazovanje.

U toku su i radovi na dogradnji fiskulturne sale i osam kabineta u OŠ „Ilija Birčanin" u Zemun polju, kao i fiskulturne sale u OŠ „Sonja Marinković". Saniraju se i Škola za osnovno i srednje obrazovanje „Sveti Sava" sa Umke i OŠ „Boško Palkovljević Pinki" u Batajnici.

link
ssvetlana92 ssvetlana92 00:55 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

"Prošle godine 1. septembra

Bilo bi dobro da saznamo koliko ih je nastavilo školovanje. Koji su razlozi i problemi zbog kojih Romi ne nastavljaju redovno školovanje. Da li je i za njih školovanje OBAVEZNO?
cbronson cbronson 01:12 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

Ispod "Gazele" pola miliona tona smeća
02. septembar 2009. | 00:10 | Izvor: Tanjug

U saradnji sa FTN i firmom AlfaNum
BEOGRAD - Ekipe beogradskih komunalnih preduzeća i dalje raščišćavaju prostor ispod mosta „Gazela" sa koga je iz nehigijenskog naselja raseljeno oko 167 romskih porodica, saopšteno je juče iz uprave grada. Raskrčivanje i čišćenje ovog terena, po svoj prilici, biće nastavljeno i narednih dana, budući da je ukupna količina otpada ogromna i procenjuje se da iznosi od 300.000 do 500.000 tona.


Ekipe Javnog komunalnog preduzeća "Beogradski vodovod i kanalizacija" hemijski čiste teren, a saradnja sa saobraćajnom policijom je veoma dobra, izjavio je Darko Glavaš iz Odeljenja za praćenje, koordinaciju i upravljanje projektima.

Sva gradska komunalna preduzeća rade u dve smene, a veliki doprinos uspešnom raseljavanju "Karton naselja" dali su, između ostalih i gradski sekretarijati za inspekcijske poslove, socijalnu i dečju zaštitu, saopštio je "Beoinfo".

Ispod „Gazele", na području Novog Beograda, prekjuče je uklonjeno 200 improvizovanih stambenih objekata od kartona i dasaka, a 50 s druge strane, na području opštine Savski venac.

Oko 140 radnika od rane zore preseljavalo je 167 porodica s pokućstvom iz ove divlje naseobine u kontejnere postavljene na u opštinama Čukarica, Mladenovac, Rakovica, Surčin, Barajevo i Lazarevac, dok su komunalne službe rušile sirotinjske udžerice, raskrčivale deponije i uklanjale septičke jame.

Kako je izjavio ministar rada i socijalne politike Rasim Ljajić 53 porodice otputovale su u Leskovac i Vranje i druga mesta gde imaju prijavljeno prebivalište. Za one koji su ostali bez krova nad glavom država će platiti zakup stanova i kuća do kraja godine, dok će neki biti smešteni u kontejnere.

Vlada je izdvojila 27 miliona dinara za smeštaj onih koji se vraćaju u mesta gde imaju prijavljen boravak, a deo novca je već prebačen lokalnim samoupravama, naveo je Ljajić istakavši da će saradnja sa ovim porodicama i dalje biti neophodna zato što im je potrebna pomoć u privikavanju na život u novoj sredini.

Preseljenje više od 1 000 ljudi iz nehigijenskog naselja obavljeno je bez problema uz pomoć pripadnika Ministarstva unutrašnjih poslova, a korišćeno je 16 autobusa Gradskog saobraćajnog preduzeća „Beograd", devet vozila „Laste", kao i 45 kamiona.

Za uklanjanje otpada upotrebljena su tri velika "rolkipera" nosivosti 27 kubika, četiri vučna voza, tri kran dizalice nosivosti do 50 tona, sedam utovarivača, četiri buldožera, šest pomoćnih mašina.

Na licu mesta, prilikom preseljenja, sad već bivših stanovnika do juče najvećeg nehigijenskog naselja u Beogradu, bilo je i pet cisterni, četiri vozila „ZOO higijene", ekipe gradske Elektrodistribucije, tri vozila Hitne pomoći i vatrogasni kamion.


link
cbronson cbronson 01:17 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

... i zaista me mrzi da trazim jos tekstova, racunam, postovani antioksidant, da pratite medije ili mozda ne? mozda tekstove izbacujete onako, iz rukava.

samo jos jedno pitanje, ja sam posetio smestajni centar u rakovici, sa nekih 40 porodica,

koji ste vi centar sa raseljenim romima posetili?
ssvetlana92 ssvetlana92 01:38 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

samo jos jedno pitanje, ja sam posetio smestajni centar u rakovici, sa nekih 40 porodica,

koji ste vi centar sa raseljenim romima posetili?

Ja nisam posetila njih, pa su Romi posetili mene..i tu ostali. Ne vidim da ova deca odlaze redovno u školu, radije idu u prošnju. Roditelji koji svoju decu tako usmeravaju bi bili sankcionisani, čak bi im i decu oduzeli, što je drastičan primer. Ti isti roditelji svoju decu drže u stravičnim uslovima, i niko ništa. Uče ih da kradu, varaju..tako da drugi model nemaju.
Mene ili neku drugu ženu bi uhapsili. Toliko sirotinje po Srbiji ima, počev od glavnog grada, i niko ne obraća pažnju na njih. Oni stare i ne mogu da brinu o sebi, ali su svoju decu iškolovali, kad su ih već rodili.
Zašto ne počnemo da mislimo o Romima kao sebi ravnima, da imaju iste obaveze kao ostali. Na kraju krajeva, mnogi od nas su rasli u nekom siromaštvu pa nam niko nije ništa poklanjao, ako nismo u radnom odnosu, ali i tada smo palćali za izgradnju stanova.
Upoznala sam u svom životu Rome koji su sušta suprotnost, ovim novima, koji ne brinu gde i kako žive ni oni ni njihova deca.
drug.clan drug.clan 02:32 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?


Evo, moj rodjak, na svojoj dedovini u selu zida kucu (od siporeks blokova), vrlo skromnu (60 kvm) i rade mu tamosnji majstori po tamosnjim (za Bg uslove smesnim)nadnicama.
Ne znate vi posto je cement, pesak, krec, betonsko gvozdje, crep... A tek drvenarija, obican lamelni parket, sanitarije (najobicnije), kablovi za struju, ormaric za strujomer, cevi za vodovod... Necu dalje. E, da i prevoz!

Ne moze ta kuca izaci ispod 600-700 evra po kvm, pa da se obesi na prvu sljivu.


kuca ne moze ali stanovi su uvek jeftiniji bar za 20% (jedan krov, jedan temelj ...)

Grubi gradjevinski radovi + ruke su danas u Beogradu minimalnih 350e/m2, te stanove treba zatim dovesti do nivoa da se u njima moze ziveti ( zavrsni radovi) sto je dodatnih minimalnih 150e/m2 (a ako u te stanove ugradimo recimo vinajz podove EBRD ima da nas tuzi sto im nismo ugradili hrastov parket). To cini minimalnih 500e/m2 a da nismo uracunali infrastrukturu jer ce Djilas da nayebe ako do tih stanova ne dovede asfaltnu ulicu sa sve kanalizacijom i vodovodom ispod, treba izgraditi i ulicnu rasvetu, razvod energetskih kablova, trafostanice da sve to napoje, toplovode jer ne ide bez grejanja (EBRD ce i to da uzme za minus) itd. Zavisno od lokacije to sve sto sam nabrojao a sto urbanisti zovu opremanje gradjevinskog zemljista ide 150-200e/m2. Znaci sve zajedno 650-700e/m2 minimalno. Za prosecan stan od 50m2 i za 1000 porodica 35 milijuna jurica. . .

koju infrastrukturu, u poslednjih desetak godina u BG-u je nazidano desetine (mozda i stotine) hiljada stanova a infrastruktura je ostala skoro ista. poneka ulica asfaltirana i to je to, nista kapitalno nije ulozeno u vodovod, kanalizaciju, saobracaj, gradski prevoz ....

i sada su svi kivni na cigane jer ce sto ciganskih stanova kao da napravi problem u infrastrukturi ... (ne treba 1000 stanova vec smestaj za 900 ljudi - 100 stanova )

Doctor Wu
Ne znate vi posto je cement, pesak, krec, betonsko gvozdje, crep... A tek drvenarija, obican lamelni parket, sanitarije (najobicnije), kablovi za struju, ormaric za strujomer, cevi za vodovod... Necu dalje. E, da i prevoz!

Eto, sto ne pozovu druga clana? On bi taj cement golim rukama napravio od gline i lapora, pesak bi isto lako (izdrobio bi stenu, naravno). Gvozdje, crepovi, sanitarije, parket i drvenarija su desnicarski koncepti (celik mi je posebno sumnjiv, visoke peci, legure, tolike zgrade ljudi izradise bez celika u srednjem veku, kapitalisticka ujdurma da bi se kinjila radnicka klasa). Sto se tice prevoza, pa ko se jos vozi? Sve na ruke, pa uz brdo. Malo gimnastike nikom nije skodilo.

I to bi sve, kod DC bilo, brat bratu 10 evrica, u vrh glave. I to ne po kvm, nego za celu kucu.

Aj sad, nastavi sa brisanjem...


pa gde si doktore.

To koliko celika danas stavljaju u novogradnju u srbiji sam se uverio kada mi je prijatelj inace gradj inzenjer pokazao kako od potrebne kolicine celika za beton najpre investitor zakine/pokrade deo, pa izvodjac pokrade deo, pa na kraju i majstori kradu. Sve te zgrade ima da se sruse za 20-30 godina platili ih 500 ili 2000 po kvadratu.

Inace doktore kazu da je fizicki rad dobar za zdravlje, mozda bi mogao probati i neku radnu akciju da vidis kako je lepo stvarati u zivotu a ne samo trositi

Mogli bi stanovi kostati i 300 evra da nisu nasi politicari prodali za sichu i procenat sve cementare i ciglane pa novi vlasnici podigli cene dva-tri puta iako im troskovi nisu porasli. Sada od tih 600 evra koliko kosta kvadrat bar 200-300 ode ne na profit vec na ekstra-ekstra-profit raznoraznih belosvetskih i domacih hostaplera ukljucujuci i reket gradonacelnika Djilasa
Doctor Wu Doctor Wu 06:54 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

pa gde si doktore.

To koliko celika danas stavljaju u novogradnju u srbiji sam se uverio kada mi je prijatelj inace gradj inzenjer pokazao kako od potrebne kolicine celika za beton najpre investitor zakine/pokrade deo, pa izvodjac pokrade deo, pa na kraju i majstori kradu. Sve te zgrade ima da se sruse za 20-30 godina platili ih 500 ili 2000 po kvadratu.

Inace doktore kazu da je fizicki rad dobar za zdravlje, mozda bi mogao probati i neku radnu akciju da vidis kako je lepo stvarati u zivotu a ne samo trositi

Mogli bi stanovi kostati i 300 evra da nisu nasi politicari prodali za sichu i procenat sve cementare i ciglane pa novi vlasnici podigli cene dva-tri puta iako im troskovi nisu porasli. Sada od tih 600 evra koliko kosta kvadrat bar 200-300 ode ne na profit vec na ekstra-ekstra-profit raznoraznih belosvetskih i domacih hostaplera ukljucujuci i reket gradonacelnika Djilasa

Kazem ja, genije, al' brisu dusmani.

Pisao sam ti hiljadu puta do sada, pa cu ti napisati jos jednom. Sve si u pravu, komunizam je super sistem, u Severnoj Koreji cvetaju samo lale, na Kubi isto, al' dodji malo u Srbiju, practice what you preach, stvaraj malo, gre'ota da samo sikces tako iz daleka, na prazno...
Doctor Wu Doctor Wu 07:06 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

Zašto ne počnemo da mislimo o Romima kao sebi ravnima, da imaju iste obaveze kao ostali.

Pa mislim da bi ceo diplomatski kor + LDP + Zene u crnom + Helsinski odbor + Pera Lukovic + Srdza Popovich bi bili na Tadicevom vratu u roku od odmah. I svi bi se pozivali na best international practices, za koje nikako ne mogu da utvrdim sta su: u Engleskoj- u kojoj su, inace, na vlasti vec skoro 13 godina laburisti- na primer, Afrikanci, Avganistanci i Iracani, asylum seekeri, se bukvalno trpaju u koncentracione logore, u Francuskoj takodje; u Italiji su, medjutim, isti ljudi slabije srece- tamo ih, svako malo, bacaju u more, ili im spaljuju stracare u kojima zive...

Za razliku od Cigana u Srbiji, njima nije dozvoljeno da prose na ulici, ali zato jeste da obavljaju najprljavije, najslabije placene i najopasnije poslove (ispod minimalne cene rada koja, naravno, vazi samo za natives).
antioksidant antioksidant 08:45 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

u Engleskoj- u kojoj su, inace, na vlasti vec skoro 13 godina laburisti- na primer, Afrikanci, Avganistanci i Iracani, asylum seekeri, se bukvalno trpaju u koncentracione logore, u Francuskoj takodje; u Italiji su, medjutim, isti ljudi slabije srece- tamo ih, svako malo, bacaju u more, ili im spaljuju stracare u kojima zive.

wu, ti si bar funkcionalno pismen
kad napisem da je geto geto bio on od kontejnera ili cigala sta mislis sta predlazem?
antioksidant antioksidant 08:57 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

Upoznala sam u svom životu Rome koji su sušta suprotnost, ovim novima, koji ne brinu gde i kako žive ni oni ni njihova deca.

kako mislis novima? postali su romi od skora?


samo jos jedno pitanje, ja sam posetio smestajni centar u rakovici, sa nekih 40 porodica,

koji ste vi centar sa raseljenim romima posetili?

bronsone, ako ti mislis da ja zastupam kvalitetnije smestajne centre onda se sporis sa sasvim pogresnom tezom
zivim na tasu, godinama sam ziveo u dalmatinskoj a pre toga na donjem dorcolu. tu zivi integracija. nema geta ni od kartona ni od betona. ima ljudi koji salju decu u skolu ima ih koji ne salju. i roma i srba i svakakvih.


Aj sad, nastavi sa brisanjem...

brisao sam samo gradicevica jer sam smoren od onih koji se ne trude da citaju sta je napisano vec trube svoje price
ostatak je brisala moderacija (sto nisam ni procitao)


Koji su razlozi i problemi zbog kojih Romi ne nastavljaju redovno školovanje. Da li je i za njih školovanje OBAVEZNO?
obavezno je za sve a u ovoj tacki se nalaze koreni velikog broja problema ovog drustva. mi imamo sistem obrazovanja koji nam isporucuje ogroman broj neopismenjenih ljudi
Zašto ne počnemo da mislimo o Romima kao sebi ravnima
cini mi se da ti ne mislis o njima kao o sebi ravnima (samo moj utisak priznajem) a sto se tice obaveze ne smatram da ugrozene grupe treba da imaju iste obaveze prema drustvu. kazem da je koncept pozitivne dikriminacije verovatno dikutabilan ali sta drugo? ovo trenutn ne funkcionise
(za sve polupismene crtam - koncept pozitivne dikriminacije ne podrazumeva da bilo ko dobije stan za dzabe i da vis enikada u zivotu ne mora nista da uradi
antioksidant antioksidant 09:04 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

znam da cu da najebem zbog ovog stava, ali neka, dosta foliranja vec jednom!

znam da cu da najebem zbog ovog stava, ali neka, dosta foliranja vec jednom!
Neka EU resi cigansko pitanje u zemljama EU pa onda nek se izivljava nad Srbijom.
pa eto djjilas ima resenje - nece da uzme kredit od ebrd-a i kraj price
a onda moze da raseljava ljude kako hoce

Bio je na juronjuzu pre neki dan prilog o tome kako su raselili cigane iz nekog mesta i pogodite gde su ih smestili:
U METALNE KONTEJNERE!! sa vodom, strujom i prozorima i vratima!
Video sam svojim ocima, ali juronjuz vise nema taj video.

vidim da tebi bodu oci kontejneri
zamisli ovakvu situaciju
raselili ljude ispod gazele i sve ih doveli u istu zgradu (znaci cvrsta gradnja) ali u toj zgradi nema vise nikog sem njih . e pa filantrope - TO JE GETO I TO JE LOSE.

gore u uvodnom tekstu ima fotografija (avionski snimak)
to je GETO u veneciji )po kome su i ostala takva mesta dobila ime - rec geto je venecijanskog porekla). vidis kako je lepo. venecija. ali opet geto. jedna grupa izolovana na jednom mestu. nebitno je da li je karton, kontejner ili beton. geto je geto. to nije resenje. a pristupiti se resavanju moze n avise nacina. djilas bira desnicarko populisticki. sto je legitimno. ali ne za socijalistu.
filantrop filantrop 09:39 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

TO JE GETO I TO JE LOSE.


ma joj, potpuno si me pogresno razumeo....
ja sam apsolutno protiv geta, ali sam da se protiv njega bori u korenu, dakle, opismenjavanjem i ucenjem jezika sredine u kojoj cigani zive, dakle kod nas srpskog. Jos jednom, nevezano za cigane, nepoznavanje jezika i neobrazovanost su siguran put u geto, ja se izvinjavam , ali to se lepo vidi na primeru odredjenih imigrantskih grupa.
visedecenijska praksa potvrdjuje da su jedini cigani koji su uspeli da pobegnu od "standardnog" ciganskog zivota (da se glupo izrazim, umoran sam, ne mogu da smislim bolju rec) oni koji su se iskolovali i govorili (kakav takav) srpski i usli u sistem zemlje.
Opismenjen ciga je slobodan covek, moze da trazi posao, stiti ga a-d zakon, EDIT: i moze sam sebi da kupi stan, i na taj nacin izlazi iz getoa.
U protivnom, preostaje im prosnja, sitan kriminal, siromastvo.
Ja se izvinjavam, mnogo se izvinjavam, ali bi cige mogle malo da porade i na licnoj odogovornosti, narocito prema sopstvenoj deci.
Kontejneri su odvrtani, neljudski su, ali me strahovito nervira sto nas na neki nacin eu ucenjuje tim kreditom, znajuci da nemamo kud, pa insistira na zidanim zgradama a istovremeno Italiji npr, ne moze nista po ciganskom pitanju osim da ih opominje zbog uzimanja otisaka prstiju i guranja u kontejnere. Nikako ne mislim da Srbija treba da se ugleda na Italiju i rastuci fasizam, ali mi se cini da eu malo trenira strogocu nad Srbijom, jer joj se moze.
Na kraju, ne treba potceniti opste siromastvo gradjana Srbije, pa resavanje stambenog pitanja cigana neprimereno danasnjici moze da izazove kontraefekat, vec jeste. Lako je zahtevati zidanu zgradu, ali reci to onima koji placaju rentu 150-200 evra a plata 300. Besmisleno je negirati ovu cinjenicu.
A Djilas se ponasa ko slon u staklari, to je jasno.

(moram da legnem, pa ako imas jos neki komentar, moci cu da ti odgovorim tek popodne)
ivana23 ivana23 09:39 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

antioksidant
zamisli ovakvu situacijuraselili ljude ispod gazele i sve ih doveli u istu zgradu (znaci cvrsta gradnja) ali u toj zgradi nema vise nikog sem njih . e pa filantrope - TO JE GETO I TO JE LOSE.

AO, moras i Rome pitati da li zele da se razdvajaju. Mislim da je njihov mentalitet specifican u tom delu, da oni zele da zive u grupi. Mozda im ne bi ucinio dobru uslugu time sto bi ih rastrkao u razne delove grada.
Ono sto se nama cini prihvatljivo, cak preporucljivo, za njih i njihov nacin zivota moze biti kontraproduktivno. Sa tog stanovista gledano, mozda je pametno napraviti anketu koja bi uzela u obzir njihove prioritete.

Mozda nije zgoreg malo pogledati po internetu i guglati Ceska Romi, Slovacka Romi, Madjarska Romi...
To ne opravdava nas, ali pokazuje da ima zemalja EU u kojima je polozaj Roma gori nego ovde.
antioksidant antioksidant 09:52 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

To ne opravdava nas, ali pokazuje da ima zemalja EU u kojima je polozaj Roma gori nego ovde

te slucajeve mogu citati samo kao lose primere
u sad je legalizovana smrtna kazna pa mi ne pada napamet da zastupam takav stav
nadao sam se da sam zasluzio dovoljno poverenja da necu ici okolo kao papagaj i ponavljati "cim je u eu mora da je dobro"
AO, moras i Rome pitati da li zele da se razdvajaju. Mislim da je njihov mentalitet specifican u tom delu, da oni zele da zive u grupi. Mozda im ne bi ucinio dobru uslugu time sto bi ih rastrkao u razne delove grada.
problem zivorta tih ljudi ne moze biti resavan na preskok, od danas do sutra. to naravno nije samo socijalno pitanje zbog kulturoloske specificnosti i ja naravno nisam ni ocekivao od djilasa da ga resi
samo malo takta u komunikaciji (takta na koji je obavezan kao visoki funkcioner stranke u kojoj jeste). populizam tipa "niko zdrav i prav nece na budzet" malo ne prilici toj poziciji
(i naravno da sam u potpunosti svestan da je bilo porodica koje su utrcale u taj konkretni slam neposredno pred rasciscavanje u nadi da ce dobiti nesto - svega tu ima)
................................
ja sam apsolutno protiv geta, ali sam da se protiv njega bori u korenu, dakle, opismenjavanjem

Ja se izvinjavam, mnogo se izvinjavam, ali bi cige mogle malo da porade i na licnoj odogovornosti, narocito prema sopstvenoj deci.

slazem se samo iznosim i stav da ja kao pripadnik vecinske grupe imam odgovornost prema marginalizovanim grupama. odgovornost da im pomognem, odgovornost da im stvorim sistem koji ce biti podsticajan za decu da idu u skole...
moram da legnem, pa ako imas jos neki komentar, moci cu da ti odgovorim tek popodne

laku noc
ecce-florian ecce-florian 10:20 04.02.2010

Re: A sad malo o temi

inace zasto vodimo ovaj razgovor?
zar sam negde rekao da je djilas jedini odgovoran za resavanje tog problema?
ili mozda i vi primecujete da se djilas poigrava sa emocijama i strahovima ljudi i pruza populisticke izgovore za .... nesto? (ovoga puta za cinjenicu da jedna traka gazele ne moze da se koristi pa je uzasna guzva u gradu a ne moze se koristiti jer je zatvorena dok se ne sanira (privremeno) stub koji je ostecen zbog neodrzavanja)
..............................
i da se razumemo - meni je vas nacin razmisljanja sasvim legitiman za desnicara - ali djilas se ne izdaje za desnicara. on je u stranci koja je clan socijalisticke internacionale


Ekonomija AO ekonomija
kao prvo kapitalne investicije iz 2008. Atina kongres "ujedinjenja"

Corax imao bolju karikaturu na kojoj Tadic vuče Dačića na leđima na Olimp, ali ne mogu da nađem.
Svi smo mi pomalo Socijalisti ( što bi rek'o stari slogan)
pod dva
Otkud tebi da se Đilas ne izdaje za desničara.Imam potpuno oprečan utisak.

Kada savetnik precednika bude čitao ovaj blog videće da je ovo neviđeni potencijal.
Pre par dana si otvorio ( obraćam ti se u rodu koji si odabrao i ne interesuje me u ovoj raspravi tvoj pol)diskusiju o tome kako glasati za narodnjake. Nije potrebno. U okrilju matične "moderne dezideologizirane" stranke ima mesta i za " građansku(čitaj malograđansku) desnicu". Problem rešen, ostaneš dosledan svojim demokratskim ubeđenjima, glasaš za kandidata demokratske stranke koji ipak zastupa desne stavove drage srcu tvom.Zašto bi glasače dovodili u neugodan položaj da glasaju protivno svojim ubeđenjima.Pa šta ako su malo otišli udesno, a "članovi " su . Kome to smeta. Pa cela Europa ide malo udesno. Najsvežiji primer Mađarske , ako se ne varam.

Moderna funkcionalna pragmatična partija pardon stranka tako radi. Lepo im je to Mićun objašnjavao mnogo ranije,još kada su ničim izazvano pokvarili tradicionalno dobre odnose sa SPS-om pa ti reci da mudrost ne ide s godinama.
Sva sreća pa je razum ipak nadvladao, a žrtve su normalno bile neizbežne .

Da citiram velikog misliloca bratske stranke iz internationale Rake Radovića , ne nađoh ( voleo bih da kada ovde koristim aorist to zaista bude "pršlo svršeno vreme" ali u ovoj državi je to ipak izgleda još uvek present- sadašnje vreme) na netu pa moram po sećanju :
" Mi smo tim koji dobija. Imamo one koji krljaju i one koji daju golove."


Supermod Supermod 10:54 04.02.2010

Re: A sad malo o temi

ecce-florian



Da citiram velikog misliloca bratske stranke iz internationale Rake Radovića , ne nađoh ( voleo bih da kada ovde koristim aorist to zaista bude "pršlo svršeno vreme" ali u ovoj državi je to ipak izgleda još uvek present- sadašnje vreme) na netu pa moram po sećanju :
" Mi smo tim koji dobija. Imamo one koji krljaju i one koji daju golove."





link
drug.clan drug.clan 13:16 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

Doctor Wu

Kazem ja, genije, al' brisu dusmani.

Pisao sam ti hiljadu puta do sada, pa cu ti napisati jos jednom. Sve si u pravu, komunizam je super sistem, u Severnoj Koreji cvetaju samo lale, na Kubi isto, al' dodji malo u Srbiju, practice what you preach, stvaraj malo, gre'ota da samo sikces tako iz daleka, na prazno...


e doktore, doktore opet promasaj

to sto kazu na BBC-iju da je koreja komunisticka drzava ne znaci da jeste, nije bas sve sto kazu na vestima tacno, vreme je da to naucis ....
izgleda doktore da ti nisi ucio marksizam pa ne umes da razlikujes komunisticku drzavu od neke druge .... evo malo strucne literature za citanje u slobodno vreme

nasledjivanje titule vladara sa oca na sina nije bas deo komunisticke ideologije, kao ni staljinisticki odnos prema sopstvenom proleterijatu (secas se: "diktatura proletrijata" a ne "diktatura nad proleterijatom", bice pre da je to neka feudalna drzava ili brutalno kapitalisticka sa elementima monarhizma ....

uzgred, na kubi cveta mnogo lepse cvece od lala, ima sunca za razliku od holandije ...

sto se praktikovanja u srbiji tice, ja probao, al ovi tvoji uz pomoc zapadnih imperija "demokratski" oterali sve neistomisljenike pa sada moram najpre da radim na menjanju sistema ovde kako bi popustili u srbiji
irenaema irenaema 13:24 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

drug.clan
Mislim da ovde za 500 evra po kvm ne moze da se zida ni u sopstvenoj reziji.

ja i predlazem zidanje u sopstvenoj reziji grada + besplatna zemlja - sigurno moze za manje od 500 evra/m2 i to znacajno manje




Ne može! Nisi dobro informisan.

Sam objekat tj gradjevinsko-zanatski radovi sa pratećim instalacijama, sve u granicama proseka, NIKAD nije ispod 470 - 500 evra/m2.
ssvetlana92 ssvetlana92 13:44 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

kako mislis novima? postali su romi od skora?

I sami Romi će ti reći da nisu svi isti. Ove nove, kojih ima na hiljade i žive ovakvim životom nazivaju Čergarima.Žive u grupama, stalno menjaju mesto boravka, nemaju nikakve navike o higijeni, izbegavaju školovanje, žive od danas do sutra. I postoje oni koji se za svoju porodicu bore i nikada ne bi dozvolili sebi da žive pod takvim uslovima. Takvi ljudi šalju decu u školu, i ne znam ni jednog koji bi dozvolili da im deca spavaju u kartonskoj kutiji.
cini mi se da ti ne mislis o njima kao o sebi ravnima (samo moj utisak priznajem) a sto se tice obaveze ne smatram da ugrozene grupe treba da imaju iste obaveze prema drustvu.

Ne mogu ni da mislim o njima kao sebi ravnima, jer ja imam obaveze. Dok su Romi oslobodjeni svih dažbina i obaveza. Meni niko nije ništa poklonio ni progledao kroz prste zato što sam Srpkinja.
Ovi Rome koje vidjam svakodnevno, nisu invalidi. Naseljavaju se gde im se ukaže prilika i ne plaćaju ništa. Ne žele da idu iz centra grada jer im je daleko od "posla".
Ja bih rado da odem na periferiju, pobegnem iz ovog smrada, ali pitaj nekoga ko bi se doselio u moj stan, koji je okružen takvim komšilukom.
ne podrazumeva da bilo ko dobije stan za dzabe i da vis enikada u zivotu ne mora nista da uradi

To je bajka za malu decu. Svi znamo o čemu se tu radi i podrazumeva da ih izdržavamo do kraja, dok god imamo kinte u džepu.
antioksidant antioksidant 13:51 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

Svi znamo o čemu se tu radi i podrazumeva da ih izdržavamo do kraja, dok god imamo kinte u džepu.

bas svi znamo (samo se neki od nas prave blesavi)?
evo ja ne znam o cemu se radi.
neka zavera? :)
ssvetlana92 ssvetlana92 14:03 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

bas svi znamo (samo se neki od nas prave blesavi)?

Da!Foliraju se kako su humani a prstom nisu mrdnuli, samo pričaju.
Evo ja sada plaćam i struju i vodu za dvadesetak Roma koji su se uselili u moju zgradu. Čime mogu ostali da se pohvale?
drug.clan drug.clan 14:05 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

irenaema
drug.clan
Mislim da ovde za 500 evra po kvm ne moze da se zida ni u sopstvenoj reziji.

ja i predlazem zidanje u sopstvenoj reziji grada + besplatna zemlja - sigurno moze za manje od 500 evra/m2 i to znacajno manje




Ne može! Nisi dobro informisan.

Sam objekat tj gradjevinsko-zanatski radovi sa pratećim instalacijama, sve u granicama proseka, NIKAD nije ispod 470 - 500 evra/m2.


ti rece da ne moze ispod 500 pa onda kazes da je oko izmedju 470 i 500? Pa cak i da je 530 to je mnogo manje od 2500 koje su ovde pominjali
antioksidant antioksidant 14:10 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

Evo ja sada plaćam i struju i vodu za dvadesetak Roma koji su se uselili u moju zgradu

: )
good for you
zar nije lep osecaj pomoci svome bliznjem?
(mada nisam siguran da je ok da se hvalis necim sto bi da promenis - koliko kapiram ti bi bila srecnija da se tvoje komsije isele iz tvoje zgrade?)
Čime mogu ostali da se pohvale?
evo ja sam juce dao 55 dinara decacima na raskrsnici (a nisu cak ni stigli da mi na -2 operu sofersajbnu)
ivana23 ivana23 14:22 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

drug.clan
ti rece da ne moze ispod 500 pa onda kazes da je oko izmedju 470 i 500? Pa cak i da je 530 to je mnogo manje od 2500 koje su ovde pominjali

irenaema se prvi put oglasila, kako kazes onda: "ti rece..."

Ko je spominjao 2500?
Mozda sam dekoncentrisana, ali zaista ne mogu da nadjem.

I tebi koncentracija nije danas bas najsvetlija tacka.
ssvetlana92 ssvetlana92 14:23 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

antioksidant
Evo ja sada plaćam i struju i vodu za dvadesetak Roma koji su se uselili u moju zgradu

: )
good for you
zar nije lep osecaj pomoci svome bliznjem?
(mada nisam siguran da je ok da se hvalis necim sto bi da promenis - koliko kapiram ti bi bila srecnija da se tvoje komsije isle iz tvoje zgrade?)
Čime mogu ostali da se pohvale?
evo ja sam juce dao 55 dinara decacima na raskrsnici (a nisu cak ni stigli da mi na -2 operu sofersajbnu)

Nije mi lep osećaj. To nije moj izbor, imam neka druga interesovanja u vezi donacija.
Bila bih srećnija kada bi neko drugi, na pr. ti pričao priču koju ja sada pričam.
Time što daješ tih 55 dinara deci na ulici, samo ih osokoljuješ da i dalje prose. I ja sam davala, dajem i dalje invalidima, starim ljudima koji evidentno ne mogu više da rade i da se hrane.
antioksidant antioksidant 14:40 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

Time što daješ tih 55 dinara deci na ulic

ocito nisi videla losu ironiju... pokusavam da skrenem pricu sa licnog na sistemsko razmatranje ...
.............
mada ponavljam, ovo o cemu pricamo nije tema mog originalnog teksta. samo okvir u kome pricam/piem o necem drugom (procitaj florijanov komentar - tamo je to jasnije)

Nije mi lep osećaj. To nije moj izbor

svetlana, veruj mi da mogu da zamislim kako ti je. ziveti u sred slama (kako opisujes u svojim komentarima) sigurno nije prijatno. zelim ti da tvoj licni kvalitet zivota sto skorije bude poboljsan uz sacuvano dostojanstvo kako tvoje tako tvojih komsija.
pozdrav
(ja se vise necu ukljucivati na ovu temu)
ecce-florian ecce-florian 14:47 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

Ne mogu ni da mislim o njima kao sebi ravnima, jer ja imam obaveze.


A da misliš malo o ovome:Povrede prava Roma u Srbiji

Ove nove, kojih ima na hiljade i žive ovakvim životom nazivaju Čergarima.Žive u grupama, stalno menjaju mesto boravka, nemaju nikakve navike o higijeni, izbegavaju školovanje, žive od danas do sutra.

Da da, i ovi kućevni imaju primedbe Ili idi napred, ili pozadi, smrdiš, bazdiš.

Zato ih najčešće i ne puštaju na bazen


To je bajka za malu decu. Svi znamo o čemu se tu radi i podrazumeva da ih izdržavamo do kraja, dok god imamo kinte u džepu.


ali sigurni su da ne vole "prodimljene". "Ajde ti meni reci, ko voli Cigane? Mi samo imamo petlju da to javno kažemo i zastupamo. Oni, bre, prljaju ovaj narod, smrde, kradu, lažu", sikće jedan od njih,
ssvetlana92 ssvetlana92 15:05 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

pozdrav
(ja se vise necu ukljucivati na ovu temu)

Ni ja se ne bih uključivala toliko, da me ne zapitkujete stalno, nešto. Evo opet pitanja za mene, ali obećavam da više neću.
antioksidant antioksidant 15:25 04.02.2010

Re: A sad malo o temi

Svi smo mi pomalo Socijalisti ( što bi rek'o stari slogan)

:)
po nazivu svakako
malo zbunjujemo glasace kad progovorimo ali ...

a sad - skretanje u "desno"

da li je u pitanju zelja da se prosiri glasacko telo ili je u pitanju "povratak" izvornim korenima?
ako je neko "vaspitavan" tradicionalno kako ocekivati da postane reformator?
zasto se cudtiti kada se raduje zidovima oko razlicitosti?
..............
da skratim - bojim se da je "moderna dezideologizirana stranka" mozda cak i optimistican opis. sta ako ovde ima ideologije... (zatrpane tamo dole ispod sve te ljubavi ka vlasti i novcu)?
Biljana 77 Biljana 77 15:30 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

Takvi ljudi šalju decu u školu, i ne znam ni jednog koji bi dozvolili da im deca spavaju u kartonskoj kutiji.
Ovo prosto nije tačno. Moje komšije, Romi, pisali smo o njima, žive maltene u kartonskoj kutiji, tj. u dva spojena kontejnera natkrivena kojekakvim kršem, bez tekuće vode. Njihova deca idu u školu! Čisti, vaspitani i vredni, iako su sirotinja. Ne žive baš svi u kartonu zato što tako vole. Nek nemaju drugog izbora. I ne žive samo Romi ispod granice ljudskog dopstojanstva. Ali suština moje priče je ovo: jedno je živeti u kartonu, ali socijalizovanom okruženju jer to podstiče želju za socijalizacijom, narocito ako okruženje uzvraća na adekvatan način. Ispred naše zgrade romska deca se igraju sa ne-romskom. Potpuno je druga priča život u kartonu/kontejneru okružen drugim kartonima/kontejnerima. Ja prosto nekad ne mogu da verujem da ljudi misle da neko voli da živi u mraku, blatu, bez vode, da mu pacovi ujedaju decu..
ecce-florian ecce-florian 16:16 04.02.2010

Re: A sad malo o temi

hm
da li je u pitanju zelja da se prosiri glasacko telo ili je u pitanju "povratak" izvornim korenima?

radi odgovora pogledati aktivnosti u DS
npr
Na vanrednim izborima, pod sloganom "Hoćemo, možemo, bolje", DS ponovo osvaja sedam poslaničkih mandata. To je za Đinđića signal za akciju modernizovanja stranke: tokom leta 1993, Mićunovićev dotadašnji ključni saradnik pokreće pitanje promene na mestu predsednika stranke. Mićunović odbija da podnese ostavku i stranku zahvata nova kriza. Članstvo se masovno okreće Đinđiću, a Mićunović (koga podržavaju Vida Ognjenović, Tadić, Gavrilović i drugi) uzvraća udarac optužbom da Đinđić hoće da od stranke napravi preduzeće, da uguši demokratiju i – da ima dogovor sa SPS-om da preuzme DS. Petnaest godina kasnije, paradoksalno, tadašnja optužba postaje jedan od aduta Mićunovića i Tadića, koji se, pravdajući aktuelno pravljenje koalicije sa socijalistima, pozivaju upravo na 1993. godinu i tadašnje (propale) dogovore sa SPS-om.

link

ili još raniji period

Da će tako biti, uostalom, ozbiljniji posmatrač mogao je da zaključi još onog 3. februara 1990, kada je održana prva skupština obnovljenog DS-a. Iako je deo intelektualne javnosti bio impresioniran političkom organizacijom u kojoj su bili Borislav Pekić, Milovan Danojlić, Ljuba Tadić, Gojko Đogo, Miodrag Perišić, Nikola Milošević, Dragoljub Mićunović, Zoran Đinđić, Kosta Čavoški, Vojislav Koštunica, Aleksandar Ilić, Vladimir Gligorov, Vida Ognjenović i mnogi drugi,

isti link

Ovo vredi uporediti sa Institutom za Sociologiju i filozofiju . Naime interesantno je da je u jednom period to bilo mesto gde su se nalazili i Mihajlo Marković, Ljuba Tadić, Životić,Mićunović... ( od ovih aktivnih i dalje)Ako je Marković dok nije odbačen bio ideolog SPS a u DS bili Tadić i Mićun to biva veoma interesantno.Normalno i Koštunica u blizini
U okviru ove podteme interesantne rasprave o Praxisu
link1
link 2

Tu neki ubacuju i porodične odnose na opštoj političkoj sceni (Tadić-Tadić jr., Korać- Koraćjr.,Mićunović- Djindjić,Pavićević-Pavićević) te navode da je celokupna aktivnost bila duboko osmišljena u cilju preuzimanja vlasti.

Za tebi interesantnu pojavu i lik gospodina Đilasa je nesporno da pripada mlađoj struji ( Šaper ,Krstić ,Đilas) i to iz perioda 90'.
(na spisku Šaperovih stručnih angažmana bile su i kampanje za MUP u drugoj polovini devedesetih, kada se Krstić čak i slikao za plakate u uniformi policajca,..
isti link teksta iz Vremena kao gore
dok je Đilas mukotrpno obavljao crnački stranački posao, a trud se kao što vidimo isplatio.
Donekle urušava ugled to što je ipak postao Oktroisani gradonačelnik. To najverovatnije hoće malo da utiče na sujetu.

Sve ovo više kao predlog za moguće pravce promišljanja ove teme

irenaema irenaema 19:43 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

drug.clan
irenaema
drug.clan
Mislim da ovde za 500 evra po kvm ne moze da se zida ni u sopstvenoj reziji.

ja i predlazem zidanje u sopstvenoj reziji grada + besplatna zemlja - sigurno moze za manje od 500 evra/m2 i to znacajno manje




Ne može! Nisi dobro informisan.

Sam objekat tj gradjevinsko-zanatski radovi sa pratećim instalacijama, sve u granicama proseka, NIKAD nije ispod 470 - 500 evra/m2.


ti rece da ne moze ispod 500 pa onda kazes da je oko izmedju 470 i 500? Pa cak i da je 530 to je mnogo manje od 2500 koje su ovde pominjali



Neozbiljan komentar za ovu temu o kojoj je reč.

Pročitaj pažljivo šta sam napisala.
filantrop filantrop 20:24 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

slazem se samo iznosim i stav da ja kao pripadnik vecinske grupe imam odgovornost prema marginalizovanim grupama. odgovornost da im pomognem, odgovornost da im stvorim sistem koji ce biti podsticajan za decu da idu u skole...

filantrop filantrop 20:30 04.02.2010

Re: A kako biste vi to rešili?

EDIT:

Ne zamerite na malo patetike:
kinezi kazu, ako zelis nekoga da nahranis jednom, daj mu ribu, da ga nahranis za ceo zivot, nauci ga da peca.

Vidim da je na blogu i sire prisutno opste sazaljenje nad romskom populaacijom.
Ja u horu ne pevam, smatram da kukumaucenje ne pomaze, naprotiv.
Ako se nesto korenito ne promeni u resavanju problema roma, gledacemo potresne scene verovatno decenijama.
U Srbiji se nesto radi po ovom pitanju,

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=08&dd=31&nav_id=378993

a kakvi ljudi mogu da daju negativne preporuke na ovu vest, ja zaista ne znam.

Nemam vise nista da kazem po ovom pitanju, nadam se da je moj stav jasan.
ecce-florian ecce-florian 09:15 04.02.2010

...

Dawngreeter Dawngreeter 09:50 04.02.2010

Re: ...

Htedoh nesto da kazem ali ovaj grafit je rekao sve to, pa i vise.
Biljana 77 Biljana 77 16:02 04.02.2010

I na kraju krajeva

svi vi kivni na Rome koji neće da rade, hoće da žive u prljavštini i sl... OK, imate svako pravo da budete na njih kivni, i na njihove pretke što nisu kupili zemlju i sazidali kuću, ali
NEMATE PRAVO DA BUDETE KIVNI NA DECU
JER NIČIJA DECA NE ZASLUŽUJU
I NE BIRAJU
DA ŽIVE OVAKO.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana