Društvo| Mediji| Politika| Satira| Zabava

Prokleta si, `eeej, kafano...

Dr M RSS / 08.02.2010. u 21:12

 

Bio mi u gostima, sinoć, moj stari drugar Gagan.  On je sipao viski, ja sam mu dodavao led, njemu ruka nije zadrhtala cele noći, meni prsti još smrznuti, jedva kucam...

Znamo se više od pola veka ali su nam se putevi  još odavno razdvojili - imali smo zajednički VIS (vokalno-instrumentalni sastav, tako se to onda zvalo), prvo je to bio trio (trećina tria sinoć nije mogao da dođe, peva u jednom značajnom horu) pa je trio postao kvartet, pa je to raslo i menjalo se, ja izabrao školu, on izabrao klavijature i... prođe pola veka, ja otišao u penziju a sad se i on priključio, samo što njegov, švajcarski , penzioni fond malo bolje funkcioniše. Još krajem sedamdesetih, otišao je u Švajcarsku i  proveo  radni vek svirajući orgulje po kafanama, on sam, standardi, evergreen, eto, nekoliko reči da upoznate čoveka...

Viđali smo se i u međuvremenu, kad dođe na odmor, da obiđe majku, nismo gubili kontakt, malo se prisetimo starih dana, to je siguran teren, manja je mogućnost da se napravi gaf - jednom mi se izvinjava sto je zakasnio, morao da odveze Milku kod rodbine u Lazarevac, koju Milku, pitam, pa ženu, odgovara -pa zar se ona ne zove Cica, ja zbunjen... iiih, pa to je ona od prošle godine, sadašnja je Milka...

Gagan promeni  kafanu pa promeni i ženu. Od onda ne insistiram na imenu.

Pravio je gafove i on, kao kad mi je objašnjavao zašto nikako, ali niiikako ne treba da kupim "Jaguara", on se opekao, to je običan krš, stalno se kvari a niko ne ume da opravi, samo "Mercedesa" da uzmem, al` ne ove sa 4 cilindra, to više nije mercedesov kvalitet, samo "osmaka", jes` malo nezgodan za parkiranje, al` on njega ovde i ne vozi, kad se jednom uparkira, vozi samo "Daihatsu" koga drži ovde, "za po gradu"...samo što on nema osecaj da pravi gaf, jednostavno misli da daje dragocen savet svom starom drugu, ako se pojavi neka dilema...

I tako, dok je novi led prelivao viskijem, pita:

" Je l` još sediš u "Manjezu"?

Ja sam nekada, jako davno, visio u "Manjezu", to je bila "trkačka" kafana, nije mirisala na roštilj i rakiju nego na ulje i benzin...i Gagan se toga setio.

"Ne", kažem, "malo sam izgubio vezu sa kafanama.."

"Pa, znaš valjda koje su sad u modi, ko gde ide, ko šta drži, šta se gde sluša.."

"Slabo ja to pratim, al` da probam, ako nešto pobrkam, proverićemo na Internetu i na televizijama, ali prvo mali uvod u materiju, odavno nisi ovde".

"Ajd` polako, imam vremena, a i viskija, donesi led i naspi sebi jednu "Pepsi" pa udri...".

Evo:

"Kako je počeo ovaj milenijum, svako počeo nešto da se prestrojava i   muva, ranije se znalo ko sme da muva, sad demokratija, opšte muvanje... Tako i kafane, menjali se vlasnici, menjao se nameštaj, farbali zidove, neke država zatvarala kad se u njima skupi nezgodno društvo, dok se samo jelo, pilo i ogovaralo ni za porez nisu mnogo marili, kad su počeli da bistre politiku...pod led...

Al` ima nekoliko značajnih kafana, najveća je ona na dva sprata, državna, upravnik pljuje i psuje, hranu donose iz neke kujne ko zna odakle, od pića boli glava al` narod dolazi, ko `oće da menja ženu il` da se oženi za 48 sati, ali mora da se sluša falš muzika i plaća se konzumacija, jeo-ne jeo, navikao narod na državno pa dolazi ko ne zna za bolje.  Onda,

jedan Tvoj kolega, čup`o bas negde al` od 4 žice i nije neka vajda, povez`o se sa pravim ljudima i napravio kafanu, uveo i umetnički program, sve šljokice i  gola dupeta, muzika čista kičerica, tačno ono što narodu treba da ništa ne misli, tu basista jedini misli kako će da zgrne lovu, narod se podnapije i gleda ona gola dupeta i ne vidi kako je i njemu golo, svi zadovoljni, sve izgleda ružičasto k`o zidovi u toj kafani koje je gazda tako ofarbao da se i po tome razlikuje od one državne, u kojoj je sve ozbiljno, sve nekako crveno i crno..Pa onda,

ima i ova u koju ja zalazim, koja je izašla na glas onda kad nam je bilo najteže,  zato što smo tu mogli da se izjadamo jedni drugima, ljudi više dolazili na razgovor nego na piće, polako se tu skupilo raznorazno društvo, al` uglavnom učtivo, nekako, poštovao se nivo, možeš da se ne slažeš al` nemoj da se biješ, hrana i nije bila bogznašta ali piće nije bilo falš, i bilo ga je dosta za male pare, više se pio konjak i viski, manje votka i rakija a mogao je da se dobije i "Pepsi" i čaj, nikom nije smetalo što su stolice malo škripave a zidovi šareni i neokrečeni.

Međutim, naš gazda rešio da malo, i on, preuredi kafanu , da bude malo više "trendy", drugačije rasporedio stolove, ofarbao u belo, da bude čisto i da se vidi da je čisto,  u redu je to, ali ko će svetu ugoditi!

Prvo jedan vragolast počeo da priča da mu to belo smeta očima i da prebrojava kome još smeta, onda jedan, zbog umnosti i odmerenosti vrlo uvažen, počeo da se pita što upada u depresiju i da l` je to od beline.. i , ja ga shvatio ozbiljno pa počeo nešto da objašnjavam, kad šef sale prođe pored mene i poli me kiselom, slučajno, naravno, pa počne da me briše i briše. Ja ne pravim problem nego zapenio da svima objasnim da nema tu depresije nego se kafana umirila, teme se iscrple, neke ljude odavno ne viđamo..i tako, a ovaj šef malo-malo pa me polije pa me obriše...A meni nije zgodno kad me neko poliva, nije mi što poliva, to se ne bi ni primetilo, nego što briše li briše, svi misle da sam upišan pa će da me pitaju za prostatu, nezgodno, bre..."

Smeje mi se Gagan pa kaže: "Prostata za prostatu, to Ti ne gine, znaš koliko Ti je godina, al` što nemaš pameti, TO treba da Te brine...Da sam ja na mestu tog gazde, ja bih Te izbacio, i Tebe i ove oko Tebe,  samo pričate, ne donosite nikakav profit, skupilo se društvo pametnjakovića  i uživa u svojoj pameti a sad je samo profit važan. Hoće čovek da proširi klijentelu, da mu dolaze i oni što vole jagnjetinu i oni što ne pitaju pošto je rakija i pivo, vi uz jedan konjak i kiselu celo veče putujete u Evropu, jedno zadriglo društvo kome je ovde dobro, za jedno veče napravi pazar koliko vi za nedelju dana...I onda ste rešili da mu zakerate za krečenje koje je, sigurno, skupo platio. Ja 30 godina sviram po kafanama, negde ostanem godinu, negde tri, menjaju se gosti, menja se muzika, nigde nema da kafana  zauvek radi samo za jedno društvo.."

I eto, šta da mu kažem?  Čovek se malo izmakao iz situacije pa mi kaže šta misli, dobronamerno, zna me tolike godine i zna da neću da mu prospem viski pa da ga brišem. A možda je sve to rekao samo zato što je u međuvremenu nestao led pa je, pri kraju flaše, viski pio čist...



Komentari (153)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ivana23 ivana23 21:28 08.02.2010

Castim,

Bese li...

Dr M Dr M 21:38 08.02.2010

Re: Castim,


Hvala ivana, sve znas...
antioksidant antioksidant 21:56 08.02.2010

Re: Castim,

nevezano za temu, vise za sliku
moj bivsi ortak (ziv je jos nego se retko vidjamo) vecito u frci zbog viska kilograma je uvek pio pepsi light i jeo crni hleb... uz pecenje :)))

ko dirne dragog mi doktora mene vise videti nece
toliko
Dr M Dr M 22:11 08.02.2010

Re: Castim,

moj bivsi ortak (ziv je jos nego se retko vidjamo) vecito u frci zbog viska kilograma je uvek pio pepsi light i jeo crni hleb... uz pecenje :)))


Ja se protiv takve frke borim tako sto drzim strogu dijetu, 5x dnevno, izmedju obroka..
Unfuckable Unfuckable 21:32 08.02.2010

ja mislim

da bi tog vragolastog trebalo izbaciti iz kafane da ne podbada više pošten svet, ili mu bar svaliti sto pored toaleta, pa i to bi moglo da ga opameti da ne zakera više. Koga briga za boju zidova kafane u kojoj se provodi neko vreme tokom dana/noći?

Mada, ja čitao negde da modernizacija kafana, i sva ta savremenos' podrazumeva i određeno ugađanje gostima, prošlo je ono vreme gde je kuninja radila "samo do 10".

Sećam se lika koji je otvorio radnju (ok, skoro k'o kafana, jel...) u kojoj je instalirao svesku gde je svaki klijent upisivao artikle koje je želeo a nije mogao da nađe u njegovoj radnji. Svi su ga belo gledali i smejali mu se da previše "ugađa" klijentima, ali eno : njegova radnja u sred krize radi sve u 16!

Doktore, baš lepo napisano
Dr M Dr M 21:43 08.02.2010

Re: ja mislim

ja čitao negde da modernizacija kafana, i sva ta savremenos' podrazumeva i određeno ugađanje gostima


Postoji i drugi pristup, promenis klijentelu...samo sto moze da se desi da ti vise niko ne dodje...nije lako biti kafedzija...
Unfuckable Unfuckable 21:54 08.02.2010

Re: ja mislim

Kafedžijama je naravno - najteže, sva ta kriza, pad kupovne moći uz porast troškova i pratećih nameta, a gosti previše gledaju tu televiziju pa zakeraju li, zakeraju:
sad skoro sam prisustvovao neverovatnoj sceni gde je kafedžija pod štresom prebio par gostiju i napravio to ta lni lom.
U sopstvenoj kafani, neviđeno.
Dr M Dr M 22:02 08.02.2010

Re: ja mislim

sad skoro sam prisustvovao neverovatnoj sceni gde je kafedžija pod štresom prebio par gostiju i napravio to ta lni lom.
U sopstvenoj kafani, neviđeno.


Nadam se da ovaj moj nece da se stresa pa da me štreca..
mashha mashha 21:33 08.02.2010

:)))))

SJAJNO! Bolju satiru odavno ne pročitah!
Dr M Dr M 21:48 08.02.2010

Re: :)))))

SJAJNO! Bolju satiru odavno ne pročitah!


Hvala mashha..

Ponekad je dovoljna jedna kap mastila da od romanticara postane satiricar...

Naravoucenije: Ne pokusavaj da brises mastilo, samo pravis vecu fleku!
mashha mashha 02:13 10.02.2010

Re: :)))))


Ali ček' sad... gde nestade moj transparent
Dr M Dr M 07:56 10.02.2010

Re: :)))))

gde nestade moj transparent


Gle, neko ga dig`o nocas!

"Dok mi spavamo, 2/3 covecanstva nesto smislja" (H.K)
mashha mashha 01:08 11.02.2010

Re: :)))))


mirelarado mirelarado 21:44 08.02.2010

Дуго ниси писао,

Др М. Твоје цртице су баш недостајале. А ни кафане више нису као што су некад биле. Сад те и конобар попреко гледа ако не знаш коју ћеш врсту кафе да попијеш, или ако му, не дај Боже, кажеш да би ти обичну кафу и киселу. Е па нема... Сад се следе светски трендови. А можда и конобару треба нагласити да, у случају поливања, имаш властите папирнате марамице за брисање. :))

П.С. Како се звао вокално-инструментални састав?
Dr M Dr M 21:55 08.02.2010

Re: Дуго ниси писао,

Како се звао вокално-инструментални састав?


Pa, VIS ...

ivana23 ivana23 22:01 08.02.2010

Re: Дуго ниси писао,

Dr M
Како се звао вокално-инструментални састав?

Pa, VIS ...


Siluete, Elipse...
antioksidant antioksidant 22:05 08.02.2010

Re: Дуго ниси писао,

ivana23
Dr M
Како се звао вокално-инструментални састав?

Pa, VIS ...


Siluete, Elipse...

idoli?
( i tu je bio jedan doktor koji sad bloguje visi u pomenutoj kafani)
Dr M Dr M 22:20 08.02.2010

Re: Дуго ниси писао,

Како се звао вокално-инструментални састав?


Pa, VIS ...


Ne mogu da odajem ime sastava, zbog zastite privatnosti povezanih osoba..
mirelarado mirelarado 22:26 08.02.2010

Re: Дуго ниси писао,

Dr M
Како се звао вокално-инструментални састав?


Pa, VIS ...





Иначе, баш волим да одем у кафанче, али само ако је друштво пријатно, ако су то људи од којих могу нешто паметно и ново да чујем и сазнам, који знају за шалу и умеју да поведу сврсисходну расправу. И нисам неко закерало кад је уређење у питању. Само не волим кад конобари почну да ме убеђују да вентилација одлично ради, а мени очи сузе од дима, или да је грејање добро, а сви седимо у капутима. Али, што кажеш, није ни кафеџијама лако. Морају да одлуче какав локал желе да воде.
krkar krkar 22:30 08.02.2010

Re: Дуго ниси писао,

Др М. Твоје цртице су баш недостајале. А ни кафане више нису као што су некад биле. Сад те и конобар попреко гледа ако не знаш коју ћеш врсту кафе да попијеш, или ако му, не дај Боже, кажеш да би ти обичну кафу и киселу. Е па нема... Сад се следе светски трендови. А можда и конобару треба нагласити да, у случају поливања, имаш властите папирнате марамице за брисање. :))


Ma ima još kafana kao što su nekad bile, sa sve kariranim stolnjacima, teta-Micom kuvaricom itd. Samo što više nisu u centru, nisu na razdaljinu jedne cigare jedna od druge... Ja ih imam 3-4 i vrlo ljubomorno ih čuvam, vodim samo probrane da mi se ne profine.

Jednom pobegnem sa nekakve večere kod jednog uglednog zapadnog ambasadora sa nekolicinom drugara, dosta javnih i prepoznatljivih likova. Odemo u kafanu XY, sedimo u dobro sakrivenoj bašti, mezetimo beli mrs, mladi luka i rotkvice, pijemo domaću viljamovku, posle toga crevca na žaru i dimljene vešalice... i kaže jedan drugar gazdi odakle smo došli da nešto kako treba pojedemo i sednemo k'o ljudi. A ovaj cveta.

Doduše, imam i ja Diet Pepsi prijatelja, dvojica su ovde na blogu, možda se prepoznaju. Jedan na ručkove uvek dolazi prvi - da pobegne taman kad dođe meze. A onaj drugi obično dođe kad proceni da je krkanje gotovo - taman da popije kafu.
lubitel lubitel 23:30 08.02.2010

Re: Дуго ниси писао,

DrMni jednu na moj racun placam garantovano,jer svracam.Nikako nebih castio,a povoda uvek ima,i onog drugog doktora koji visi u pomenutoj kafani.Nesto mi bas nije...
Ako je VIS uspesno desifrovan,pokusajte resiti rebus koji glasi:Prozor (sta je to i gde je bio).Racunacu da imam posla sa kafanskim ljudima,ali iz onih kafana kojih vise nema u centru Beograda,sa olajisanim podom...
Dr M Dr M 23:47 08.02.2010

Re: Дуго ниси писао,

Prozor (sta je to i gde je bio).


U ul. Majke Jevrosime?

Kad rece Prozor, aforizam o cenzuri:
I prozoru je tesko kad je zatvoren...
Dr M Dr M 23:53 08.02.2010

Re: Дуго ниси писао,

Ma ima još kafana kao što su nekad bile,


...samo sto mi nismo kao sto smo nekad bili...
lubitel lubitel 23:56 08.02.2010

Re: Дуго ниси писао,

Tu si blizu,ali je Prozor,za tako velikog konzumenta kafana ipak neotovren.Ogovor bi morao buti jednostavan ako imas taj 50-to godisnji kafanski staz.
Dr M Dr M 00:09 09.02.2010

Re: Дуго ниси писао,

lubitel
Tu si blizu,ali je Prozor,za tako velikog konzumenta kafana ipak neotovren.Ogovor bi morao buti jednostavan ako imas taj 50-to godisnji kafanski staz.


Odavno sam kafanski sto zanemario, u korist domacih papuca..
krkar krkar 10:46 09.02.2010

Re: Дуго ниси писао,

Prozor (sta je to i gde je bio


Šubler?

Priča majka jednog mog druga kako joj je posle udaje bilo teško što njen muž ne jede kod kuće, brinula se da loše kuva, da nije ukusno... Ona skuva, on dođe kući i ne takne, kaže "ručao sam u kafani".

I kad ga je konačno upitala a šta to fali njenoj hrani da je nikad ne jede a kafanska mu dobra on odgovara:

"Nije prošla kroz šubler!"
Dr M Dr M 11:28 09.02.2010

Re: Дуго ниси писао,

Nije prošla kroz šubler!"


:(((((

Vazno je imati kriterijum..
scabies scabies 22:05 08.02.2010

Moj doktore,

Nikad meni nije smetalo što se menja enterijer dok je dobra ekipa u kafani, ni loša muzika dok se ima šta pametno čuti. Ali baš ne volim kad je usluga loša, konobari neljubazni i drski, kad zaborave da su oni tu zbog gostiju, a ne gosti zbog njih.
Ima jedna mala neugledna kafana na jednom ne baš popularnom mestu u gradu u koju često svraćam. Nije glavni razlog ni što mi je usput, ni što je hrana odlična a po jako pristupačnim cenama. Glavni razlog je što tu rade dva jako ljubazna konobara, uvek nasmejani, prijatni, koji cene svoje goste, a sa posebnom pažnjom se ophode prema onim stalnim, pamte njihove navike. Uvek im ostavim veliku napojnicu i zbog njih se vraćam tu. Ta kafana baš vapi za renoviranjem i ulaganjem, ali ja verujem da bi to prestalo da mi bude jedno od nezaobilaznih mesta, ako bi cena preuređenja bila promena konobara.
I, da ne zaboravim, teleća čorba im je fenomenalna
Dr M Dr M 22:43 08.02.2010

Re: Moj doktore,

Glavni razlog je što tu rade dva jako ljubazna konobara, uvek nasmejani, prijatni, koji cene svoje goste, a sa posebnom pažnjom se ophode prema onim stalnim, pamte njihove navike


Interesantno je koliko nedostatak takta moze da bude poguban za posao, u kafani i na drugim mestima, i koliko fino ophodjenje ponekad cini da se lako predje preko slucajno zagorelog jela...ili nekog drugog gafa...
ivana23 ivana23 22:49 08.02.2010

Re: Moj doktore,

Prva Kafana u Njujorku



Srpska hrana, koja se mahom sastoji od mesa i sadrži dosta masnoće, po svemu sudeći ne bi trebalo da bude toliko popularna među Amerikancima. Međutim, otprilike polovinu mušterija čine stranci koji su zainteresovani da probaju nešto drugačije i autentično, a poznato je da se u restorane pored hrane odlazi i zbog dobre atmosfere.

VOA
Dr M Dr M 23:58 08.02.2010

Re: Moj doktore,

Prva Kafana u Njujorku

Samo da se dokopam Njujorka, necu da promasim ćirilicu..
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:19 09.02.2010

Re: Moj doktore,

Srpska hrana, koja se mahom sastoji od mesa i sadrži dosta masnoće, po svemu sudeći ne bi trebalo da bude toliko popularna među Amerikancima. Međutim, otprilike polovinu mušterija čine stranci koji su zainteresovani da probaju nešto drugačije i autentično, a poznato je da se u restorane pored hrane odlazi i zbog dobre atmosfere.

kačila sam članak iz new york times-a kad su pisali o Kafani

Dr M Dr M 02:07 09.02.2010

Re: Moj doktore,


hvala njanjo_de,
video sam jos onda, i dopalo mi se k`o i sada..
bauer. bauer. 03:00 09.02.2010

Re: Moj doktore,

kačila sam članak iz new york times-a kad su pisali o Kafani

To je kafana koja nije promenila samo stalne goste, nego ceo narod. A to se ne računa. Nije o tome ovde reč.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 03:11 09.02.2010

Re: Moj doktore,

bauer.
kačila sam članak iz new york times-a kad su pisali o Kafani

To je kafana koja nije promenila samo stalne goste, nego ceo narod. A to se ne računa. Nije o tome ovde reč.

dobro onda, izvini doktore što sam promašila temu.
bauer. bauer. 03:18 09.02.2010

Re: Moj doktore,

dobro onda, izvini doktore što sam promašila temu.

Ma, nisi promašila temu, samo mislim da se radi o drugačijem konceptu kafane. O sasvim drugoj ciljnoj grupi vlasnika kafane.
Dr M Dr M 08:41 09.02.2010

Re: Moj doktore,

Nije o tome ovde reč.


U pravu si, bauere, alegorija..

"Cerku kara, snaji prigovara" bi bio opis ovog teksta...
Dr M Dr M 08:46 09.02.2010

Re: Moj doktore,

izvini doktore što sam promašila temu


Ne se izvinjavaj njanjo, tekst je dvoslojan, Ti si dotakla lepsi sloj..
4krofnica 4krofnica 22:17 08.02.2010

*



to mi je falilo veceras (mnogopostovani gospodin se ukocio, dete opet bolesno..)
sve po starom, dragi M
Dr M Dr M 23:02 08.02.2010

Re: *



to mi je falilo veceras (mnogopostovani gospodin se ukocio, dete opet bolesno..)


Zao mi je sto to cujem, strpaj ih zajedno u krevet, da dete bude tati kao oblog, a Ti dodji ovamo..

P.S. Bez sale, ako nesto treba, tu smo!
4krofnica 4krofnica 23:11 08.02.2010

Re: *

ako nesto treba, tu smo

znam, hvala
sad cu da im krknem po 0,03 radze, dobro mali ce dobiti nesto manju dozu, i da napuderisem nos...
Dr M Dr M 09:19 09.02.2010

Re: *

sad cu da im krknem po 0,03 radze,


Ovo ne smem da komentarisem, da ne ispadne kako promovisem samolecenje..
omega68 omega68 15:50 10.02.2010

Re: *

mnogopostovani gospodin se ukocio

margos margos 22:59 08.02.2010

E, Dr M,

ima dosta po gradu mesta gde su nekad bile dobre i žive kafane, pa se pretvorilo u restorane, sterilne i neprijatne. I konobari srećni... slaba plata, al nema ni posla. Uštirkani, doterani, slikaju ih za razne fensi magazine, a skoro i da ne rade. Ne moraju da lete po sali i služe goste svakodnevno, a kad neki probrani svrate, svima drago. A kad se zapitam kako se gazdama isplati da drže lokal na skupom mestu i za retku klijentelu, svi mi kažu da gazde i ne mare, to je ionako sitan biznis za njih.

Takva vremena, takvi običaji. :)
ivana23 ivana23 23:11 08.02.2010

Re: E, Dr M,

margos
ima dosta po gradu mesta gde su nekad bile dobre i žive kafane, pa se pretvorilo u restorane, sterilne i neprijatne.

Evo, moj komsiluk, Sumatovac i bivsa Lipa.
Bas kako si opisala. A nekada... nisi mogao sto da nadjes.
A bilo bogami vidjenih faca, pa boema, novinara...


Sumatovac ovih dana.
margos margos 23:16 08.02.2010

Re: E, Dr M,

Vidi se na slici stolica (mesto) gde sam jedan jedini put sedela otkada je renovirano. Imala sam neki sastanak i tad sam bila, i nikada više. Jednostavno, nije mi ugodno.
Dr M Dr M 23:17 08.02.2010

Re: E, Dr M,

A kad se zapitam kako se gazdama isplati da drže lokal na skupom mestu i za retku klijentelu, svi mi kažu da gazde i ne mare, to je ionako sitan biznis za njih


Dobri glumci tvrde da nema malih uloga...dobri domacini kazu da nema sitnih biznisa,
dobre kafedzije ne prodaju samo hranu i pice, prodaju i imidz..
mirelarado mirelarado 23:20 08.02.2010

Re: E, Dr M,

Слична је била судбина и некадашње кафане Самобор, реновирана је и претворена у отмени ресторан Trattoria Clementina, био је вечито празан и на крају је затворен. Сада је опет кафанче са домаћом кухињом, скромним ценама и одушевљеним гостима из земље и иноземства. :))
Dr M Dr M 00:13 09.02.2010

Re: E, Dr M,

Evo, moj komsiluk, Sumatovac i bivsa Lipa.


Dva ugla Bermudskog trougla..u kome su se izgubile tolike duse...
ivana23 ivana23 00:42 09.02.2010

Re: E, Dr M,

Dr M
Evo, moj komsiluk, Sumatovac i bivsa Lipa.

Dva ugla Bermudskog trougla..u kome su se izgubile tolike duse...

Jeste vala, ali se bar Grmec jos kako tako drzi.

u manjezu...

...je svojevremeno radio jedan konobar sto je imao problema da se opredeli da li je radnik ili musterija u kafani, a te dve uloge je najbolje spajao posle nekoliko casica vinjaka. Zvali smo ga Profesor. pred fajront nam je uvek govorio:
-'Ajde, deco, zvonilo je!
Dr M Dr M 08:57 09.02.2010

Re: u manjezu...

je svojevremeno radio jedan konobar


...a mojevremeno je radio jedan koji nas je sve poznavao "k`o zlu paru" pa je, kad udje jedan N.., cija se majka zvala Ruzica, glasno, preko cele kafane, narucivao sankeru: " Jedan spricer od ruzice"! Taj mora da je bio dragocen sluzbama...
margos margos 09:22 09.02.2010

Re: u manjezu...

E, i mojevremeno nas jedan u 'Šansi' stalno opominjao kako sedimo 'kao da smo u kafani'... Zahtevao da se ponašamo, te smo uvek gledali da izbegnemo njegov rejon.
Dr M Dr M 09:35 09.02.2010

Re: u manjezu...

i mojevremeno nas jedan u 'Šansi' stalno opominjao kako sedimo 'kao da smo u kafani'...


Svaki grad na nasem moru ima svoga Lera...
...a svaka kafana, izgleda, svog egzoticnog kelnera..
krkar krkar 10:43 09.02.2010

Re: u manjezu...


Ja brucoš, počeo da sedim u Proleću. Na početku kasnije popodne ili uveče.

Jednom dođem negde oko 11. Na stolu kuvana jaja, zeljanica, proja... Tačno u 12.00 pojavljuje se čika Nikola i svakom spušta "njegovo" piće (zapamtio je šta sam prethodnog puta pio) - a da niko ništa naručio nije.

Ja, mlad i naivan, pitam što je doneo piće ako nismo naručivali. Pogleda me čika Nikola začuđeno i kaže: Pa otkucalo je 12, sad pije i normalan svet. Pre podneva piju samo alkoholičari i umetnici.

Inače, čika Nikola je počeo kao konobar još pre II svetskog rata. Sigurno je znao kafanska pravila.
vishnja92 vishnja92 11:02 09.02.2010

Re: u manjezu...

Taj mora da je bio dragocen sluzbama...

ih, a zamisli tek kako bi mu skocila numera da vas je pratio naokolo - naprimer, prisljamci ti se uz rame u ekspres restoranu pa samo slusa, slusa... a ti onda ne znas sta te snaslo.
ni u rodjenu kafanu te posle vise ne puste a reputacija ti ode niz mutno Dunavo, sve do Crnog mora.

konobari su... cudo, ja znam razne.
(Mirela mi je zivi svedok, bilo jos letos
i tako stalno...)
Dr M Dr M 11:33 09.02.2010

Re: u manjezu...

Pa otkucalo je 12, sad pije i normalan svet


Maher, nije imao sat, slusao zvono sa Saborne...
Dr M Dr M 11:55 09.02.2010

Re: u manjezu...

a zamisli tek kako bi mu skocila numera da vas je pratio naokolo - naprimer, prisljamci ti se uz rame u ekspres restoranu pa samo slusa, slusa...


Od mene bi se slabo ovajdio, samo nekoliko puta sam bio u express-restoranu, iz radoznalosti, kad je Zagreb bio novitet.

Mislim na Zagreb koji se nekad... i sad zove Ruski car a ja ga zovem Ches Putin..
vishnja92 vishnja92 12:16 09.02.2010

Re: u manjezu...

zar je Zagreb bio ekspres restoran?
mislila sam na one studentske linije tipa Lola i tako to, ona mesta gde je nama beogradskoj deci pristup bio uskracen iz sasvim nepoznatog razloga.
Dr M Dr M 12:53 09.02.2010

Re: u manjezu...

zar je Zagreb bio ekspres restoran?


Jeste, pocetkom sezdesetih, prvi takav u gradu.

ona mesta gde je nama beogradskoj deci pristup bio uskracen iz sasvim nepoznatog razloga.


Specijalitet im je bio kupus, miris se, preko cele godine, sirio kao zaostala kaca, u maju..mozda zato? Ja sam usao jednom, stanovao blizu onog na Obilicevom vencu, nije mi izgledalo tako strasno...ja, naravno nisam merilo, meni su samo pihtije strasne a toga tamo nije bilo..
ivana23 ivana23 13:17 09.02.2010

Re: u manjezu...

vishnja92
zar je Zagreb bio ekspres restoran? mislila sam na one studentske linije tipa Lola i tako to, ona mesta gde je nama beogradskoj deci pristup bio uskracen iz sasvim nepoznatog razloga.

Da, i Kasina i Atina...

Postoji jedan nov, mali, jeftin u donjem delu Nusiceve, preko puta poste (ispod kolonade gde je bila Invest banka).
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:26 09.02.2010

Re: u manjezu...

Sve znaš ivana23.

A, da li si se nekada u "Atini", u kasne zimske noćne sate, posle bioskopa, pozorišta i da ne nabrajam dalje, grejala uz kačamak u vrelom mleku?



Ako jesi, mora da sam te bar jednom tamo video.

Onaj mali ekspres restoran u Nušićevoj, je samo bleda senka.
Atina i Zagreb su uvek bili puni.

ivana23 ivana23 13:33 09.02.2010

Re: u manjezu...

Vojislav Stojković
Sve znaš ivana23. A, da li si se nekada u "Atini", u kasne zimske noćne sate, posle bioskopa, pozorišta i da ne nabrajam dalje, grejala uz kačamak u vrelom mleku? Ako jesi, mora da sam te bar jednom tamo video. Onaj mali ekspres restoran u Nušićevoj, je samo bleda senka. Atina i Zagreb su uvek bili puni.

Nisam se u kasne zimske noćne sate, posle bioskopa, pozorišta...grejala uz kačamak u vrelom mleku, ipak sam bila mala za takve izlaske.

A jeste ovaj u Nusicevoj senka onih, al' bar da deca kroz staklo vide kako to izgleda.
ivana23 ivana23 13:38 09.02.2010

Re: u manjezu...

Dr M
ona mesta gde je nama beogradskoj deci pristup bio uskracen iz sasvim nepoznatog razloga.

Specijalitet im je bio kupus, miris se, preko cele godine, sirio kao zaostala kaca, u maju..mozda zato? Ja sam usao jednom, stanovao blizu onog na Obilicevom vencu, nije mi izgledalo tako strasno...ja, naravno nisam merilo, meni su samo pihtije strasne a toga tamo nije bilo..

'Tri kostura' postoje jos uvek.

Beogradskoj deci je danas omogucen pristup studentskim restoranima i to vrlo povoljno (supa, izbor izmedju 3 jela, salata, hleb i dezert = 65 dinara!)
vishnja92 vishnja92 13:39 09.02.2010

Re: u manjezu...

nije mi izgledalo tako strasno...

anene... mislila sam ustvari na bonove za te studentske menze - mi nismo imali pravo da ih kupimo a ostali jesu. a koliko se secam iz dva-tri spontana prepada na Lolu, klopa je bila sasvim ok. ovi moji se isto nikad nisu zalili.
Postoji jedan nov, mali, jeftin u donjem delu Nusiceve, preko puta poste

e, Ivano, a kako se zove ono... nemampojmastaje, kao neki fastfud ili tako nesto u Nusicevoj, ima vegetarijansku hranu i sme da se pusi?
mesto mojih snova
(zidovi su u zelenom fototapetu i ima klupa, kao da si na pikniku)
ivana23 ivana23 13:45 09.02.2010

Re: u manjezu...

vishnja92
e, Ivano, a kako se zove ono... nemampojmastaje, kao neki fastfud ili tako nesto u Nusicevoj, ima vegetarijansku hranu i sme da se pusi? mesto mojih snova (zidovi su u zelenom fototapetu i ima klupa, kao da si na pikniku)

Da me ubijes ne znam kako se zove, a znam na sta mislis.
Dr M Dr M 13:50 09.02.2010

Re: u manjezu...

mislila sam ustvari na bonove za te studentske menze -


Meni bonovi nisu pali ni na pamet, zbilja bi bilo blesavo da parkiram auto pred Tri kostura i da ocekujem bonove..U ono vreme bon bio , cini mi se, 19 dinara, tek da se proknjizi da si bio.
vishnja92 vishnja92 13:59 09.02.2010

Re: u manjezu...

ali nije moglo da se jede bez bonova, bar u Loli.
ok, sad su sva deca jednaka, opet neki boljitak :)

ima i u Zemunu neka studentska kafana, to je tek bircuz bez premca...
antioksidant antioksidant 14:52 09.02.2010

Re: u manjezu...

e, Ivano, a kako se zove ono... nemampojmastaje, kao neki fastfud ili tako nesto u Nusicevoj, ima vegetarijansku hranu i sme da se pusi?
tex mexili tako nekako (ili im pise da su u tex mex fazonu :))
a bonove su mogli uvek da kupe svi samo su beogradjani imali pravo na manji iznos mesecno
(neka varijanta - ako si iz beograda onda samo za dorucak i veceru a ako nisi onda mozes i da rucas u "menzi"

mirelarado mirelarado 14:58 09.02.2010

Re: u manjezu...

vishnja92
konobari su... cudo, ja znam razne.
(Mirela mi je zivi svedok, bilo jos letos
i tako stalno...)


:))))))))

Oнај је био за памћење.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:03 08.02.2010

?

Jel ovo nekakva basna?
Ako jeste gde je naravoučenije?
Ništa ne razumem.
Dr M Dr M 23:28 08.02.2010

Re: ?

Jel ovo nekakva basna?


Nije basna cim nema zivotinja..[

quote]Ništa ne razumem.

Za bolje razumevanje pogledaj nasu prepisku povodom Tvog bloga..

Naravoucenije sam vec nagovestio, u odgovoru mashha-i: Ne brisi napisano, samo pravis fleku..
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:30 09.02.2010

Re: ?

Dr M

Nije basna cim nema zivotinja..


Basna je to, basna, samo što si ti, Dr La Fonten, da se vlasi ne bi dosetili, životinje zamenio ljudima.

Dr M Dr M 11:45 09.02.2010

Re: ?

Basna je to, basna, samo što si ti, Dr La Fonten, da se vlasi ne bi dosetili, životinje zamenio ljudima.


ANSAB, takoreci...

Sredstvo koje nutralise gumicu za brisanje...

Kad smo vec pomenuli gumicu i zivotinje,

pelikan* je ptica od koje se prave gumice..
loader loader 23:22 08.02.2010

Kafana? Učionica života?






Dr M Dr M 00:25 09.02.2010

Re: Kafana? Učionica života?

Kafana? Učionica života?

Zavisi...

Neko nauci da pazljivo slusa druge, da govori mudro ali da ne govori suvise glasno...onda je to ucionica. Ako se navikne da se nadvikuje i da se napija, onda je mucionica. Na neki nacin, kafana je kao blog..
nsarski nsarski 01:28 09.02.2010

Re: Kafana? Učionica života?

Na neki nacin, kafana je kao blog..

Dobro receno!
Alegorija je, inace, sjajna.

Međutim, naš gazda rešio da malo, i on, preuredi kafanu , da bude malo više "trendy", drugačije rasporedio stolove, ofarbao u belo, da bude čisto i da se vidi da je čisto, u redu je to, ali ko će svetu ugoditi!


Prvo jedan vragolast počeo da priča da mu to belo smeta očima i da prebrojava kome još smeta, onda jedan, zbog umnosti i odmerenosti vrlo uvažen, počeo da se pita što upada u depresiju i da l` je to od beline.. i , ja ga shvatio ozbiljno pa počeo nešto da objašnjavam, kad šef sale prođe pored mene i poli me kiselom, slučajno, naravno, pa počne da me briše i briše.


Ja ne pravim problem nego zapenio da svima objasnim da nema tu depresije nego se kafana umirila, teme se iscrple, neke ljude odavno ne viđamo..i tako, a ovaj šef malo-malo pa me polije pa me obriše...A meni nije zgodno kad me neko poliva, nije mi što poliva, to se ne bi ni primetilo, nego što briše li briše[/quote]

Da sam ja na mestu tog gazde, ja bih Te izbacio, i Tebe i ove oko Tebe, samo pričate, ne donosite nikakav profit, skupilo se društvo pametnjakovića i uživa u svojoj pameti a sad je samo profit važan.


.I onda ste rešili da mu zakerate za krečenje koje je, sigurno, skupo platio.


I, sta je bilo na kraju? Tvoj drugar prestao da dolazi u kafanu?





Dr M Dr M 02:13 09.02.2010

Re: Kafana? Učionica života?

I, sta je bilo na kraju? Tvoj drugar prestao da dolazi u kafanu?


Ma kakvi, ali, zvacu ga na blog.
Istina, tu te brisu i kad nisi poliven, ali nek` se navikava...evo, i ja se navikavam..
mirelarado mirelarado 00:58 10.02.2010

Re: Kafana? Učionica života?

Dr M
Istina, tu te brisu i kad nisi poliven, ali nek` se navikava...evo, i ja se navikavam..


Ја никако да се навикнем... :((((((((
Dr M Dr M 08:03 10.02.2010

Re: Kafana? Učionica života?

а никако да се навикнем


reanimator reanimator 09:12 10.02.2010

Re: Kafana? Učionica života?

Dr M

Istina, tu te brisu i kad nisi poliven, ali nek` se navikava...evo, i ja se navikavam..


mirelarado

Ја никако да се навикнем... :((((((((

Ja sam pod pogubnim uticajem devedesetih..palim se na ideju da sam žrtva represije sistema. Svaki put kad me obrišu osećam se k'o da sam laktom razbio šteker u zgradi Politike, pa mi nekako lepo
Dr M Dr M 10:04 10.02.2010

Re: Kafana? Učionica života?

palim se na ideju da sam žrtva represije sistema


Sto je represija sistematicnija, zrtva postaje vicnija-paljenju iz sistema..
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:16 09.02.2010

dotore

fala vam.
nemam šta drugo reći.
sve je već rečeno.
trener92 trener92 01:28 09.02.2010

Re: dotore

njanja_de.manccini
fala vam.
nemam šta drugo reći.
sve je već rečeno.

Njanjo tvoj komentar je bio prvi ili sam ja popio previše ovog čistog "viskija"?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:31 09.02.2010

Re: dotore

Njanjo tvoj komentar je bio prvi ili sam ja popio previše ovog čistog "viskija"?

biće da si popio malo više
trener92 trener92 01:37 09.02.2010

Re: dotore

njanja_de.manccini
Njanjo tvoj komentar je bio prvi ili sam ja popio previše ovog čistog "viskija"?

biće da si popio malo više

Moguće, jer kada sam otvorio blog , tvoj komentar je bio ispred ivaninog ,svašta ću još videti,
mirelarado mirelarado 01:41 09.02.2010

Re: dotore

trener92
njanja_de.manccini
Njanjo tvoj komentar je bio prvi ili sam ja popio previše ovog čistog "viskija"?

biće da si popio malo više

Moguće, jer kada sam otvorio blog , tvoj komentar je bio ispred ivaninog ,svašta ću još videti,


Иако сам попила само чашу негазиране минералне воде, у једном тренутку видела сам Јеремијин коментар као први.

Боље да сам и ја попила онај неразводњени виски.
Dr M Dr M 02:24 09.02.2010

Re: dotore

sve je već rečeno.


The rest is silence...Shakespeare

Never silenced...Dr M...
Unfuckable Unfuckable 06:41 09.02.2010

Re: dotore

tvoj komentar je bio ispred ivaninog

to se dešavalo i na starom blogu, da se najnoviji komentar "zakuca" na prvo mesto.
Ali sada, nakon ovako opsežnih radova, mislim da je to jednostavno - nemoguće.
Dr M Dr M 09:06 09.02.2010

Re: dotore

to se dešavalo i na starom blogu, da se najnoviji komentar "zakuca" na prvo mesto.
Ali sada, nakon ovako opsežnih radova, mislim da je to jednostavno - nemoguće


Moguce je da je nemoguce ali je neverovatno koliko je verovatno..
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:39 09.02.2010

Re: dotore

mirelarado


Боље да сам и ја попила онај неразводњени виски.

Bolje. Ko zna šta sve trpaju u tu flaširanu vodu.
mirelarado mirelarado 15:28 09.02.2010

Re: dotore

Vojislav Stojković
Ko zna šta sve trpaju u tu flaširanu vodu.


Чим је пакују у пластичне боце, јасно је да не ваља ништа! Од ње је гора још једино чесмовача у мом делу града.
trener92 trener92 01:27 09.02.2010

Bez leda

A možda je sve to rekao samo zato što je u međuvremenu nestao led pa je, pri kraju flaše, viski pio čist...


Viski da , samo bez leda !Nikako vodu u rakiju ( viski , šta god)!
I čovek dobro govori, to je zbog toga što više nema leda, sve mu je bilo mnogo jasnije.
mimi09 mimi09 01:37 09.02.2010

Re: Bez leda

Evo jedna carobna, omiljena Van Gogova



za odmor duse i ociju.
Dr M Dr M 02:33 09.02.2010

Re: Bez leda

Nikako vodu u rakiju ( viski , šta god)!


U pravu si, voda razvodnjava, a pogotovu ova u kockicama, pakleni pronalazak...
Dr M Dr M 02:54 09.02.2010

Re: Bez leda

Evo jedna carobna, omiljena Van Gogova



za odmor duse i ociju.


Hvala mimi, bas mi je potreban odmor, vise za dusu, manje za oci...
trener92 trener92 06:48 09.02.2010

Re: Bez leda

Dr M
Nikako vodu u rakiju ( viski , šta god)!


U pravu si, voda razvodnjava, a pogotovu ova u kockicama, pakleni pronalazak...


Tako je Pakleni pronalazak, a ko bi to bolje znao nego Dok .A inače , može da posluži samo kirjanjama- vlasnicima birtija(da zarade veću kintu.Banda
Dr M Dr M 09:15 09.02.2010

Re: Bez leda

može da posluži samo kirjanjama- vlasnicima birtija(da zarade veću kintu.Banda


Bio jedan kafedzija kir-janja koji se hvatao za glavu kad poskupi voda..
Valjda se cesto kupao..?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:02 09.02.2010

Re: Nameštaj

trener92
Dr M
Nikako vodu u rakiju ( viski , šta god)!


U pravu si, voda razvodnjava, a pogotovu ova u kockicama, pakleni pronalazak...


Tako je Pakleni pronalazak, a ko bi to bolje znao nego Dok .A inače , može da posluži samo kirjanjama- vlasnicima birtija(da zarade veću kintu.Banda


Nekada je četo piće u kafanama bio špricer, belo vino i soda-voda. Sumnjam da se danas u kafićima uopšte služi, jer nema soda-vode, samo kisela, a to nije isto.

Elem, kada se poruči špricer, kafedžija određuje odnos vina i soda-vode.
Kod kirjanja taj je odnos, naravno bio u korist soda-vode, a na uštrb vina.
Međutim, ljudi su se dosetili i počeli da naručuju posebno vino, a posebno soda-vodu (tri deca belog, dva deca soda-vode), govoreći da će sami sebi namestiti odnos vina i soda-vode.

Tako je nastao "nameštaj", pa se po bircuzima često moglo čuti: "daj dva nameštaja".
Dr M Dr M 13:59 09.02.2010

Re: Nameštaj

Međutim, ljudi su se dosetili i počeli da naručuju posebno vino, a posebno soda-vodu (tri deca belog, dva deca soda-vode), govoreći da će sami sebi namestiti odnos vina i soda-vode.


Iz kafane je potekao i velicanstveni doprinos Medjunaodnom sistemu mera, mera za zapreminu- kilo i sifon..

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana