Mediji| Život

Priča o slobodi (štampe)

Bojan Budimac RSS / 10.02.2010. u 23:14

Priča koja sledi je istinita i sigurno nije jedinstvena. Ono što je meni čini jedinstvenom je da se desila pred mojim očima. Zbog prežvelih (mrtvom je ionako svejedno) izostavljam imena.

Počinje sa dva nepovezana događaja (ali ne postoje nepovezani događaji). Tzv. liberalizacijom medija u tada (valjda) još SFRJ i obračunom sa neposlušnim novinarima kuće za koju sam radio (čitaj novinarima koji nisu pristali na tekovine jogurt revolucije).

Jedan od njih, moj prijatelj, pokreće nedeljnik. Prvi liberalni politički magazin (naravno, misli se na post WWII) na jeziku jedne od vojvođanskih manjina. Pokretanje magazina je, naravno, bilo pomognuto od strane stranih vlada i poznatog nam filantropa. U početku to i nije išlo tako loše.

Prilikom mobilizacije za vukovarsko ratište prijatelj je na volšeban način postao prvopozivac (imao je tada preko 40 godina), te, po mom mišljenju, pravilno protumačivši poziv otadžbine kao pozivnicu za randes vous sa metkom u leđa, napušta zemlju iste večeri kad je ista uručena njegovim zbunjenim roditeljima.

List izlazi bez prekida, prijatelj imenuje urednika kome praktično prepušta ingerencije glodura, statusa koji formalno zadržava. Kroz hipermega inflaciju 93. on lako iz svog džepa plaća troje zaposlenih, dok mu velik deo troškova štampe pokriva filantropova fondacija. I to je išlo nekako.

Jednog dana dok smo sedeli u mojoj living kujni prijatelju zvoni telefon. Po prvi put ga je urednik zvao sa pitanjem da li da pusti članak. Zapravo radilo se o seriji članaka, koje je napisalo ne tako mlado, ali svakako nadrkano pero, u kojima se napada filantrop. Ukratko mi je prepričao razgovor čiju sam (logično) samo njegovu stranu čuo, a koja se svodila da naravno treba pustiti, jer uostalom sam filantrop se zalaže za slobodu medija. Urednik se nije plašio filantropa kaotakvog nego više čoveka koji drži filantropovu kesu sa parama u zemlji. "Pa jebi ga, ako je on tako sitna duša, šta se tu može, ja neću prilagođavati uređivačku politiku zbog te pomoći. Nema zaštićenih! Nema tabua!" – grmeo je moj prijatelj.

Naravno pokazalo se da je čuvar filantropovog novčanika sitna duša (indeed), te je taj izvor para presušio. No, list je nastavio da izlazi proizvodeći gubitke, koje je moj prijatelj nadoknađivao iz svog džepa. Nekako je uzimao tu stvar kao svoju misiju, a moglo mu se – dobro je zarađivao na Zapadu.

Tako bi to išlo ko zna dokle da ono pomenuto nadrkano pero nije počelo da piše članke pune vitriola ovog puta bačenog na osnivača, vlasnika i dalje (nominalno) glodura magazina i.e. mog prijatelja. Urednik, kome je mnogo puta objašnjavano da je uređivačka politika da nema zaštićenih vrsta i tabua, tada nije zvao da pita da li da pušta ili ne. Kobna greška. Tada nije ni mogao znati koliko kobna.

Prijatelj je ovoga puta reagovao gašenjem lista. "Pa nije li malo preterano da finansiram pljuvanje po sebi?" – retorički me je pitao.

Nedelju-dve, ne znam tačno, ali dovoljno blizu da se uspostavi uzročno-posledična veza, urednik (imao je tada otprilike godina koliko ja sada) je umro od infarkta.

**************************

Beleške na margini

Zbog prežvelih (mrtvom je ionako svejedno) nisam dao detalje. Ako neko prepozna neke (ili sve) aktere neka bude diskretan. Moj prijatelj mi je i dalje prijatelj i ja sasvim sigurno znam da je mogao znati posledice svoje odluke ne bi je prelomio.

***

Izreka/poslovica: He who pays the piper calls the tune, postoji u nekom sličnom obliku na svim jezicima, pa i našem.


Atačmenti



Komentari (58)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelica Greganović Jelica Greganović 23:29 10.02.2010

Sloboda

seže do slobode drugog, pa tako i sloboda reči i štampe.
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:32 10.02.2010

Re: Sloboda

Jelica Greganović
seže do slobode drugog, pa tako i sloboda reči i štampe.

Upravo tako, Jelice!
Domazet Domazet 19:38 11.02.2010

Ovo postaje Blog Filozofskog Mira...

DzhejDzhi
Sloboda seže do slobode drugog, pa tako i sloboda reči i štampe.


Budimac
Upravo tako, Jelice!


OM
He who pays the piper calls the tune.

Svako negiranje ovoga je uvreda inteligencije.


Pa da onda odustanemo od promovisanja Slobode Shtampe. Kakva je to tek uvreda inteligencije. Mali Gradjani svih zemalja odavno ste ujedinjeni!

PS Imam reshenje! A da se borimo samo za slobodu shtampe koja ne pogadja nas i nashe prijatelje? Em mozhesh da uzhivash osecajuci se Don Quichotesque em umesto Rozinante mozhesh da vozish Beemera...
nsarski nsarski 23:41 10.02.2010

I srusise se

divni snovi mojiiii...
Bojane, potpuno si mi razbio iluziju. Ja sam mislio - buduci da slabo znam novinare - da je sloboda stampe, kao i pravda, sveta tekovina demokratije.
Znas ono, kao u kaubojskom filmu:

Ima neko zabito mesto u Arizoni, tu lokalni baja, lovan, muva sa tapijama na zemljiste i vlasnistvom nad jezerom koje hoce da otme lepoj dami sto zivi sama u dolini. Onda lokalni stampadzija i izdavac novina pocne da pise o prevarama i mahinacijama baje-lovana, ovaj posalje svoje buldoge da prebiju stampadziju, dolazi kauboj-junak da ga brani, serif razmatra optuzbe protiv baje-lovana, sud zaseda ujutru. Prebijeni stampadzija sav u modricama stavlja stampariju u pogon, izlazi clanak koji raskrinkava baju-lovana i njegove podle namere, svi saznaju za to, sud i porota procitaju tekst, strpaju baju-lovana u zatvor, stampadzija stekne slavu, a kauboj-junak se useli u krevet lepotice u dolini.

Sunce zalazi ceo dan i osvetljava crvenom bojom kaktuse na horizontu.
Kad ono - ni nalik!
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:52 10.02.2010

Re: I srusise se

Idi bre profe... nisam mislio da ću tebi imati šta da rušim
Lepa ti je ta priča, jesi li pokušao nešto u Holivudu?
nsarski nsarski 00:31 11.02.2010

Re: I srusise se

Lepa ti je ta priča, jesi li pokušao nešto u Holivudu?

Pokusao. Ali su mi rekli: Znaaamo, Sibine, znaaamo!
gaston92 gaston92 13:46 11.02.2010

Re: I srusise se

Pretpostavljam da je Talicni Tom u pitanju
Olga Medenica Olga Medenica 00:01 11.02.2010

o slobodi stampe (i ostalih medija)

Sjajna prica.
Sta reci?
He who pays the piper calls the tune.

Svako negiranje ovoga je uvreda inteligencije.
Naravno, nije uvek bas transparentno ko placa gudaca.

I jos jedna mozda relevantna opaska: ovako finansirani mediji, od strane filantropa ili filantropskih organizacija se mogu naci u poziciji da generalno paze da ne "talasaju" previse i ne zalaze u ozbiljnije kontroverze.
Zasto? Svet politike komplikovano je povezan: i filantropi jedno popustaju ovde da bi izgurali nesto drugo tamo.
Svako "talasanje" i beskompromisno izlaganje "istine" moze da pomeri ko zna kakve domine koje ce iz ko zna koje ruke porusiti zasticene pozicije gorepomenutih "finansiranih" medija.
Ovde podrazumevam da su pozicije "finansiranih" sigurnije od onih koji moraju da kroz sumu konkurenata namaknu sami sredstva za svoj opstanak. Ta racunica je valjda jasna.

Dakle, who pays the piper....ne samo da bira muziku nego je i komponuje.
nsarski nsarski 00:04 11.02.2010

Re: o slobodi stampe (i ostalih medija)

Dakle, who pays the piper....ne samo da bira muziku nego je i komponuje.

Eto, za vakta M. Markovic, ona je sama pisala svoje tekstove potpuno nezavisno, i mogla je slobodno da pise sta joj se prohte. I pisala je.

Disibre O.?
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:09 11.02.2010

Re: o slobodi stampe (i ostalih medija)

Dakle, who pays the piper....ne samo da bira muziku nego je i komponuje.


Šta tek reći o korporacijama koje drže medije? (onako prvo napamet GE i NBC) Da li će ti mediji objaviti bilo šta loše o njima?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:09 11.02.2010

Re: o slobodi stampe (i ostalih medija)

Olga Medenica
He who pays the piper calls the tune.

Чије су паре његова и музика. (Чест разлог сукоба на свадбама.)
marco_de.manccini marco_de.manccini 02:29 11.02.2010

Re: o slobodi stampe (i ostalih medija)

Šta tek reći o korporacijama koje drže medije? (onako prvo napamet GE i NBC) Da li će ti mediji objaviti bilo šta loše o njima?

хоће, наравно. види џеј лено

последњих месец два џеј лено није престао да се завитлава на рачун NBC и њихових глупости око узимала-давала између њега и конана (није изговорио ту реч, али је практично називао руководиоце куће моронима).

а он је тај што је у целој причи прошао добро. њему су вратили стари шоу.

не могу да тврдим да ово није намерно остављено као вентил за све којима су промене сметале, али мудре куће које су дуго у бизнису и знају шта раде умеју да оставе вентиле. смањује тензију, а не кошта ништа. за пар месеци неће се нико сећати свега тога.

* * *

ево малог прилога који је пренет на NBC, приказује конана како у другој (својој) емисији на NBC завитлава NBC.
bauer. bauer. 03:11 11.02.2010

Re: o slobodi stampe (i ostalih medija)

Samo bih dodao da su se i Džej i Konan našli u toj situaciji protiv svoje volje. Džej je dobio svoj termin nazad, a Konan će promeniti kuću, što će mu se verovatno odraziti veoma povoljno na karijeru (uz sav publicitet koji uz takvu promenu ide).

I vuk sit, i ovce na broju, kad smo već kod poslovica.
bauer. bauer. 06:39 11.02.2010

Re: o slobodi stampe (i ostalih medija)

...još malo pikanterija...

Zen Master Zen Master 10:57 11.02.2010

Re: o slobodi stampe (i ostalih medija)

bauer.
Samo bih dodao da su se i Džej i Konan našli u toj situaciji protiv svoje volje. Džej je dobio svoj termin nazad, a Konan će promeniti kuću, što će mu se verovatno odraziti veoma povoljno na karijeru (uz sav publicitet koji uz takvu promenu ide).

I vuk sit, i ovce na broju, kad smo već kod poslovica.


Mislim da se nisi baš preterano uneo u celu tu Jay vs Conan vs NBC sapunsku operu kada iznosiš tako olako ove zaključke o slobodi, ventilima i bla bla.
Jay nije nazivao rukovodioce kuće moronima to je radio Conan i to jedino zbog toga da bi ih prisilio na raskidanje ugovora a vidim da si propustio detalj u kome mu je legendarni CEO NBC-a Jeff Zucker zapretio da ako nastavi da pljuje po njima da ga niko neće videti idućih 4 godine koliko mu ugovor traje. Nekoliko dana posle toga su se dogovorili jer NBC-u nije odgovarala opcija 1. da ima nekoga koga plaća da ih pljuje ili opcija 2. da plaća nekoga ogromnim parama da bi on sedeo kući.
Ako već želiš da čuješ pravu priču kako korporativni mediji u USA funkcionišu onda pronadji na netu čuvenu storiju o emisiji na FOX-u ( odnosno njihovom ogranku na Floridi WTVT-u ) valjda je trebalo da se zove Istražitelji ili tako nešto, kažem valjda jer nikada nije emitovana nijedna epizoda iako su išle najave u udarnim terminima. Naime dvoje novinara ( Jane Akre i Steve Wilson ) je trebalo da radi emisiju istraživačkog novinarstva i prva meta im je bio Monsanto koji izmedju ostalog snabdeva praktično kompletnu Ameriku sa mlekom ali mlekom od krava kojima su dati opasni rBGH hormoni ( rBGH hormon je inače zabranjen u EU jer se povezuje sa kancerom ). Naprave oni emisiju i neposredno pred emitovanje počnu ucene jer je Monsanto jedan od najvećih oglašivača na Fox-u pa baš i nije uljudno naljutiti one koji ti daju tolike pare za reklame na tvojoj televiziji.
Da ne zamaram posle nekoliko godina preganjanja to dvoje novinara su napustili Fox a emisija nikada nije emitovana
E to je priča o korporativnim medjima dragi moj baueru, a ti ponekad možeš i da pljuješ po uredniku i ostaloj boraniji ali nikada i baš nikada ne smeš da pljuješ prave gazde
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:36 11.02.2010

Re: o slobodi stampe (i ostalih medija)

говориш о сасвим познатим стварима које немају везе с оним о чему разговарамо. питање је било
Da li će ti mediji objaviti bilo šta loše o njima?

одговор је - хоће.
Zen Master Zen Master 17:10 11.02.2010

Re: o slobodi stampe (i ostalih medija)

marco_de.manccini
говориш о сасвим познатим стварима које немају везе с оним о чему разговарамо. питање је било
Da li će ti mediji objaviti bilo šta loše o njima?
одговор је - хоће.


Ne o čemu treba da govorim o likovima kao što su komičari Jay Leno i Conan O'Brien i njihovoj borbi za late night show slot !?? Sorry ali čini mi se da definitivno slabo pratite čak i tu smešnu temu o kojoj pričate pa odatle tako proizvoljne ocene te ispade od te glupe sapunske late night show opere nekakva sloboda govora.
Poenta priče je u ugovoru, parama i rejtingu i da možeš da pričaš protiv svoje tv kuće ali samo ako si
a. J..... institucija kao Jay Leno ali i tada u blažem obliku
b. Smeš žestoko da ih pljuješ i nazivaš moronima samo ako želiš da ih prisliš da raskinu ugovor sa tobom kao Conan O Brien
c. Možeš u oproštajnom govoru kada napuštaš svoj posao da se osvrneš na razloge zbog čega se to desilo u prevodu Lou Dobbs i slučaj odlaska sa CNN-a


P.S. Toliko bi trebalo da ste obavešteni da znate da je NBC pojam televizije u USA i da nikada sebi i svom ugledu ne bi dozvolili namerno i planski ovakvu glupost kao sa Jay vs Conan sagom


marco_de.manccini marco_de.manccini 17:49 11.02.2010

Re: o slobodi stampe (i ostalih medija)

у реду, у реду, не једи се много, ето не знам ја ништа. само знам да је рејтинг порастао и једном и другом. а будале које воде NBC кућу трљају руке.

и још знам да једноставно будимчево питање ”да ли ће NBC објавити било шта лоше о њима” ипак има једноставан одговор. нећу га поновити и трећи пут, јер видим да си зачепио уши.

ЕДИТ. и наравно, не мислим да је плански. али кад је већ ту ...
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:25 11.02.2010

Re: o slobodi stampe (i ostalih medija)

и још знам да једноставно будимчево питање ”да ли ће NBC објавити било шта лоше о њима”

Moje pitanje Marco, nije bilo da li će NBC kritikovati NBC nego GE. Ova krajnje efemerna zajebancija oko Lenoa i O'Brajana ne spada u moje pitanje. Nađi mi kritiku GE-a na NBC-u, pa ćeš me ubediti. Da li će NBC objaviti recimo nešto kao: Over 1.3 million pounds of PCB's were dropped in the Hudson river by GE.? Ili još bolje, ako i objave informaciju o zagađenju reke Hadson da li će se pomenuti GE? Kanda neće. Da li će NBC aktivno lobirati protiv čišćenja reke Hadson? Kanda hoće.
bauer. bauer. 18:33 11.02.2010

Re: o slobodi stampe (i ostalih medija)

Zen Master, a? nije tebi lako...
Mislim da se nisi baš preterano uneo u celu tu Jay vs Conan vs NBC sapunsku operu kada iznosiš tako olako ove zaključke o slobodi, ventilima i bla bla.

?
Mislim da si me sa nekim pobrkao.
ninasimone ninasimone 18:49 11.02.2010

Re: o slobodi stampe (i ostalih medija)

Izvini BB na nastavljanju ove price ali...
Zen Master
legendarni CEO NBC-a Jeff Zucker



...toliko o informisanosti
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:05 11.02.2010

Re: o slobodi stampe (i ostalih medija)

Moje pitanje Marco, nije bilo da li će NBC kritikovati NBC nego GE

ех, онда сам погрешно протумачио. све ок, у праву си.
Goran Vučković Goran Vučković 00:18 11.02.2010

Manufacturing consent

Evo jedan filmić, ko ima vremena.

A evo malo Vikija o tome - o knjizi i o propagandnom modelu. Mali izvod:

The theory postulates five general classes of "filters" that determine the type of news that is presented in news media. These five classes are:

1. Ownership of the medium
2. Medium's funding sources
3. Sourcing
4. Flak
5. Anti-communist ideology

The first three are generally regarded by the authors as being the most important.

Although the model was based mainly on the characterization of United States media, Chomsky and Herman believe the theory is equally applicable to any country that shares the basic economic structure and organizing principles which the model postulates as the cause of media biases.

(moj bold)
nsarski nsarski 00:20 11.02.2010

Re: Manufacturing consent

Vidim da si sa Vidala presao na Noama. Pohvaljujem...
Goran Vučković Goran Vučković 00:26 11.02.2010

Re: Manufacturing consent

Vidim da si sa Vidala presao na Noama. Pohvaljujem...

Čitam u paraleli - jako je interesantno poređenje ugla gledanja - enfant terrible patricijske porodice sa korenima koji se gube u dubini istorije i dete profesora i aktiviste radničkog pokreta.
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:26 11.02.2010

Re: Manufacturing consent

a kad se hoće može se manufakturasti i discontent, čini mi se
nsarski nsarski 00:34 11.02.2010

Re: Manufacturing consent

a kad se hoće može se manufakturasti i discontent, čini mi se

Naravno.Tako je filantrop manufakturisao revolucije - Narandzastu, Ljubicastu...jos do Crvene nisu stigli.

P.S. Al' pukla mu ona Rapunzel u Kijevu.




ivana23 ivana23 00:38 11.02.2010

Re: Manufacturing consent

nsarski
a kad se hoće može se manufakturasti i discontent, čini mi se

Naravno.Tako je filantrop manufakturisao revolucije - Narandzastu, Ljubicastu...jos do Crvene nisu stigli.

Eto, prvi si poceo, posle ce Brajovic biti kriv.
nsarski nsarski 00:41 11.02.2010

Re: Manufacturing consent

Eto, prvi si poceo, posle ce Brajovic biti kriv.

Naravno da ce biti. On mi je suflirao na PP.
ivana23 ivana23 00:47 11.02.2010

Re: Manufacturing consent

Doctor Wu Doctor Wu 07:12 11.02.2010

Re: Manufacturing consent

a kad se hoće može se manufakturasti i discontent, čini mi se

Da, i to na masovnoj skali. Poucni i relativno skori primer potpuno razlicitog medijskog tretmana 2 podjednako ilegalne i brutalne vojne intervencije Zapadno-atlantskog saveza: Milosrdnog andjela i Operation Iraqi Liberation (OIL) (codename ovog drugog promenjeno zbog nezgodnog akronima).
djole63 djole63 09:23 11.02.2010

Re: Manufacturing consent

razlicitog medijskog tretmana 2 podjednako ilegalne i brutalne vojne intervencije

Mozda gresim, ali CNN su uvek drzali neolib (sa svojom ikonom Kristijan cija je duga kosa viorila zavisno od dramaticnosti situacije koju je "opisivala" ) , a IRAQ su okupirali neokons. Mislim da je u pitanju bilo da komsiji crkne krava.
Takodje, andjeo je isao kroz NATO, a OIL kroz "saveznike", jer se ocigledno u NATO nisu dogovorili koji je ciji deo. Koliko se secam TOTAL-FINA je izgubila sve sto je imala u Iraku, ali je zato Royal Dutch preziveo (Holandjani se bas nesto nisu mnogo trsili)
Zen Master Zen Master 11:04 11.02.2010

Re: Manufacturing consent

djole63
razlicitog medijskog tretmana 2 podjednako ilegalne i brutalne vojne intervencije
Mozda gresim, ali CNN su uvek drzali neolib (sa svojom ikonom Kristijan cija je duga kosa viorila zavisno od dramaticnosti situacije koju je "opisivala" ) , a IRAQ su okupirali neokons. Mislim da je u pitanju bilo da komsiji crkne krava.
Takodje, andjeo je isao kroz NATO, a OIL kroz "saveznike", jer se ocigledno u NATO nisu dogovorili koji je ciji deo. Koliko se secam TOTAL-FINA je izgubila sve sto je imala u Iraku, ali je zato Royal Dutch preziveo (Holandjani se bas nesto nisu mnogo trsili)


Ne baš... naime trenutna podela u USA medijima je otrilike ovakva: CNN je srednji put to jest vole onoga ko je na vlasti, MSNBC neoliberali i obožavaoci trenutne vlasti kao demokratsko progresivne i na kraju FOX news uporište republikanaca tj konzervativne Amerike i svesrdni navijači tzv Tea Party patriotskog pokreta
djole63 djole63 11:29 11.02.2010

Re: Manufacturing consent

CNN je srednji put to jest vole onoga ko je na vlasti

Ipak mi se cini da su u slucaju andjela mnogo vise likovali i navijali (ili sam neobjektivan)
Zen Master Zen Master 13:11 11.02.2010

Re: Manufacturing consent

djole63
CNN je srednji put to jest vole onoga ko je na vlasti
Ipak mi se cini da su u slucaju andjela mnogo vise likovali i navijali (ili sam neobjektivan)


Kada su američke trupe bilo gde u pitanju svi navijaju i likuju i tu nema nikakve razlike, kada je unutrašnja politika na dnevnom redu onda su na primer FOX news i MSNBC u istom odnosu kao Kurir i B92, CNN je uvek bio neka sredina mada blago naginju demokratama ali ne u tolikoj meri da to bude očigledno i neukusno.
Evo na primer kada je sada republikanski kandidat pobedio na vanrednim izborima u Masačusetsu na NBC-u su praktično prekinuli prenos slavlja i njegovog prvog obraćanja pristalicama a glavni politički komentator Keith Olbermann ga je nazvao fašistom i seksistom.
Na drugoj strani FOX news ima novu zvezdu Glenn Becka koji redovno optužuje administraciju Baraka Obame i njega samog da su najgori komunisti, staljinisti i obožavaoci Mao Ce Tunga


jinks jinks 13:59 11.02.2010

Re: Manufacturing consent

Tako je filantrop manufakturisao revolucije - Narandzastu, Ljubicastu...jos do Crvene nisu stigli.


Crvenu je neko slican njemu vec napravio 1917.-te

(postoji prica da iza boljsev. revolucije stoji an international board of uk and us investors)
Черевићан Черевићан 00:51 11.02.2010

присећамсе,

новине су кадгод у наше село долазиле лађом дунавом и то оне од пре неки дан и 1 примерак је обавезно завршавао у бербернице код деде. е онда је неко од оних што је наред чеко за уређење спољашњег изгледа главе,а знао да чита, лепо наглас упознао и остале са догађајима ван села нам, а они су били углавном никакви. онда су те новине висиле на оном дрвеном раму зановине о чивилуку па их је деда једаред недељно кад одмара целе прочито а потом их је мајка маказама секла на квадрате те нанизане на канап качила у прокод зарад упристојења шупка након фекалисања.
и тако то . . годинама било и нико се није збогновина штрецо.
вид сад новине ил ћеш ти неког кокнути зарад сазнања до којих си посредством њих дошао, или ће рокнути оног ко је ту вест срочио, а не ретко и оног ко је то обелоданио - мислим издавача, ако се он сам здравствено не уруши.

ајд, па сад читај штампу. . . на писање уњој ни да помислим несмем, а о издаваштву . . . пуј, пуј, далеко било, казали би ми тртаџие. но добро је да има и одважних.
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:56 11.02.2010

Re: присећамсе,

лепо наглас упознао и остале са догађајима ван села нам, а они су били углавном никакви.

Ko kaže da se pod kapom nebeskom nešto menja?

Hvala g. Čer na lepom prilogu.
milisav68 milisav68 17:35 11.02.2010

Re: присећамсе,

Bojan Budimac
лепо наглас упознао и остале са догађајима ван села нам, а они су били углавном никакви.

Ko kaže da se pod kapom nebeskom nešto menja?

Samo treba ostaviti mesto za sliku, kad rikne neko odozgo....
marco_de.manccini marco_de.manccini 01:47 11.02.2010

не чије су, већ ко држи кесу

ја ту видим три случаја.

1 извесна медијска кућа и однос према јогурт револуцији
2 исвесни недељник и потенцијални написи о извесном филантропу
3 извесни недељник и потенцијални написи о његовом уреднику

мени се чини да у сва три случаја није одлучило чије су паре већ ко их котролише. у прва два случаја ово је јако очигледно. у трећем случају се ради о истом лицу, што само збуњује.

Bojan Budimac Bojan Budimac 18:34 11.02.2010

Re: не чије су, већ ко држи кесу

у трећем случају се ради о истом лицу, што само збуњује.

U trećem slučaju onaj čije su pare taj ih i kontroliše.
Drugi slučaj je potencijalni slučaj autocenzure koja se nije desila, a autoncenzura bi bila ne toliko zbog straha od vlasnika para, nego zbog straha od reakcije onog koji ih kontroliše.
Prvi slučaj je... tja... politika.
mirelarado mirelarado 01:55 11.02.2010

Давно изгубљене илузије

Преводећи годинама за стране новинаре, са демократског Запада, изгубила сам све илузије о независном новинарству и слободи штампе. Уредници у редакцијама налажу извештачима какав угао гледања треба да заступају. Мислим, можда и постоје новинари који о догађајима пишу без идеолошких наочара онога чији су новци, али ја их нисам срела. :)
antioksidant antioksidant 08:47 11.02.2010

He who pays the piper calls the tune

cija frula ovim sorom svira
to je frula siromasnog sina
bogatoga zasvirati nece
bogat plati pa ga svirac prati

..........
ima i nastavak (revolucija)
.............
dodje vreme sve se preokrene
jednog dana pratice i mene

...........
a inace - redakcije i urednici postoje radi definisanja uredjivacke politike. inace imamo samo politiku
jinks jinks 11:16 11.02.2010

Koji je

Urednik se nije plašio filantropa kaotakvog nego više čoveka koji drži filantropovu kesu sa parama u zemlji.


profil ljudi devedesetih mogao da bude "covek koji drzi filantropove pare u zemlji".

Danas bi to mogla da bude neka NGO, ili predstavnistvo neke strane firme, ili nesto trece, ali onda
mikele9 mikele9 11:39 11.02.2010

A ja bih samo

pomenuo "Le Fantome de la Liberte", Luis-a Bunuel-a.
blogovatelj blogovatelj 16:55 11.02.2010

Re: A ja bih samo

Plakat za film je vise od reci...


miloradkakmar miloradkakmar 11:39 11.02.2010

Dešavalo se

da " glavna faca " donese napisan članak , snimljen "razgovor " - " ali, trebalo bi da ja napišem, postavljam pitanja ..." , " Koje pisanje , koja pitanja .. puštaj i uživaj, budi zahvalan što radim i tvoj posao ".
" Glavna faca " ima lovu , sve u članku , " razgovoru " spominje samo njega nigde nema, kao da ne postoji. " Znaju oni da postojim ".
krkar krkar 13:21 11.02.2010

Naravno da je tako

Sve je tako - ali nije samo tako.

I baš u onome što fali leži osnivna razika između našeg i kvalitetnog zapadnog (anglosaksonskog i nemačkog) novinarstva (naravno da govorim samo o ozbiljnim i mainstream medijima):

Na Zapadu uvek postoji samocenzura, mnogo ređe cenzura. (Autocenzuru, inače smatram mnogo opasnijom a cenzuru daleko poštenijim i transparentnijim oblikom kontrole, ali to je druga tema).

Ipak, postoji jedna suštinska razlika: Na Zapadu (DE, UK, US) svaki novinarski uradak - i (samo)cenzurisani i naručeni - mora da zadovolji osnovne profesionalne i etičke standarde. Posledice u slučaju manipulacije i laži snose i autor i kuća a proceduru pokreću strukovna udruženja i organizacije za (samo)kontrolu medija.

Kod nas nedostaje baš taj bitan element.
Zen Master Zen Master 15:15 11.02.2010

Re: Naravno da je tako

krkar

Ipak, postoji jedna suštinska razlika: Na Zapadu (DE, UK, US) svaki novinarski uradak - i (samo)cenzurisani i naručeni - mora da zadovolji osnovne profesionalne i etičke standarde. Posledice u slučaju manipulacije i laži snose i autor i kuća a proceduru pokreću strukovna udruženja i organizacije za (samo)kontrolu medija.

Kod nas nedostaje baš taj bitan element.


Izvini ali pratiš li ti zaista te profesionalne i etičke medije ili ih kao mali Djokica zamišljaš u svojoj glavi pa ti oni i izledaju baš kao u tvojim snovima lepi, čisti i uredni
Naveo sam gore dva primera praktično najgledanijih političkih komentatora u USA to jest neoliberalni Keith Olbermann ( MSNBC )

I njegova slika u ogledalu konzervativni Glenn Beck ( FOX news ) čija je emisija trenutno najgledaniji politički tv show u celoj Americi

Eto ovako izgledaju u stvarnosti osnovni profesionalni i etički standardi...





krkar krkar 15:22 11.02.2010

Re: Naravno da je tako


To su komentatori a ne novinari. Razlika je u američkim medijima drastična. Čak i u samom Foxu.
Zen Master Zen Master 15:33 11.02.2010

Re: Naravno da je tako

krkar

To su komentatori a ne novinari. Razlika je u američkim medijima drastična. Čak i u samom Foxu.


Ma šta kažeš a koja je bitna razlika ?! Pričao si o profesionalnim i etičkim standardima u mainstream zapadnim medijima, ove ljude gleda stotinu miliona Amerilkanaca ali se bogo moj oni ne računaju jer nisu novinari već politički komentatori !??
No nebitno ajmo onda dalje...
12 septembra 2009 su organizovane konzervativne tea party demonstracije u Washington D.C.

i prema procenama BBC-a i evropskih medija se okupilo preko milion ljudi ali su svi mainstream mediji odsek novinarstvo ( jedino je desni FOX news naduvavao cifru do 2 miliona pošto ih kao konzervativce podržava ) javili o nekoliko desetina hiljada i pokazali slike zalutalih grupica sa kraja kolone u šetnji.
Jel o takvom etičkom novinarstvu pričaš, pa šteta što je Sloba mrtav baš bi se radovao da je njegov RTS bio primer objektivnog a la USA izveštavanja
Domazet Domazet 19:22 11.02.2010

Krkar, vreme ti je za neke ozbiljne odluke

krkar
Na Zapadu uvek postoji samocenzura, mnogo ređe cenzura. (Autocenzuru, inače smatram mnogo opasnijom a cenzuru daleko poštenijim i transparentnijim oblikom kontrole, ali to je druga tema).

...potpuno se slazhem sa tobom.
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:26 11.02.2010

Re: Krkar, vreme ti je za neke ozbiljne odluke

Domazet
krkar
Na Zapadu uvek postoji samocenzura, mnogo ređe cenzura. (Autocenzuru, inače smatram mnogo opasnijom a cenzuru daleko poštenijim i transparentnijim oblikom kontrole, ali to je druga tema).

...potpuno se slazhem sa tobom.

eto da smo u nečemu saglasni, Domazete. Ko će da se zabrine od nas dvojice?
Domazet Domazet 19:42 11.02.2010

Shto ja da se brinem...

Bojan Budimac
Domazet
krkar
Na Zapadu uvek postoji samocenzura, mnogo ređe cenzura. (Autocenzuru, inače smatram mnogo opasnijom a cenzuru daleko poštenijim i transparentnijim oblikom kontrole, ali to je druga tema).

...potpuno se slazhem sa tobom.

eto da smo u nečemu saglasni, Domazete. Ko će da se zabrine od nas dvojice?
...pa ja sam odavno navikao da budem u pravu!?
Jelena Gall Jelena Gall 23:18 11.02.2010

Re: Shto ja da se brinem...

joj, zen masteru, tesko nama s tobom...

e, a bojanu moram da ispricam, ako vec nisam. bila sam i ja honorarac, hehe. na radio novom sadu, u novosadskoj hronici. znas ono, brucos na knjizevnosti, ajde malo dzeparca da se zaradi uz staroslovenski i ostale antinovinarske teme.

pocnem, kako vec prilici, sitnim vestima, izvestajima s pijaca, skupljanjem izjava itd. i jednog dana mi urednik kaze da ima neka svadja izmedju novosadske mlekare i jedne hemijske industrije, da odem to malo da istrazim.

nadjem ljude, dogovorim susrete, odem u industrijsku zonu kod jednih i kod drugih. naravno da se danas detalja ne secam, ali otkrila sam rupu u sistemu medjusobnih optuzivanja i dobila pricu kao na dlanu. jedna je firma lagala, za to je prosta matematika bila dovoljna.

vratim se u radio, napisem izvestaj, a urednik - da me ubije! cika, dreka, da li sam ja normalna, da li nameravam da ga ruiniram, koji mi je djavo pa udaram u osinje gnezdo... pa dobro, pitam ja njega, sta ti hoces da ti pisem i kog djavola si me slao tamo? "pro forme, glupaco!" - jeste da je davno bilo, ali to se ne zaboravlja. vlast je pokrivala firmu koja mulja i jedino to je trebalo da pokaze moj izvestaj.

mislim da ne moram da naglasavam da moj izvestaj nije isao u novosadskoj hronici i da sam ja istog dana rekla da od sutra ipak moram da studiram and nothing but the studiram - na obostrano veliko olaksanje.

bog da mu dusu prosti, uredniku. i on je u medjuvremenu pokojni i nije umro bas najprirodnijom smrcu...
49 41 49 41 16:21 11.02.2010

Gavran i Lija

Stoji gavran visoko na grani, sa velikim komadom sira u kljunu.
Gladna Lija, zaljubljeno gleda visoko u veliki komad sira u gavranovom kljunu.
-Gavro, Gavro; kako si ti lepa ptica; snishodljivo ce Lija.
Gavran cutljivo stoji na grani i ne obraca paznju.
-Gavro, Gavro; kako ti umes lepo da pevas - nastavlja gladna Lija.
Gavran ne pusta ni glasa.
-Gavro, gavro; kako ti imas lepo perje - pogledaj, procesljaj samo kljunom.
Gavran stoji nemo kao mumija; zadovoljan svojim sirom.
-Gavro, gavro; ti tu stojis kao mumija, a direktor ti "sredjuje" zenu kuci.

Kvaa, graknu gavran i ispade mu sir iz kljuna.

Naravoucenije, ne otvaraj usta (kljun); jer mozes ostati i bez hleba.
bindu bindu 03:09 12.02.2010

...

EYES ON THE PRIZE

Paul and Silas bound in jail
Had no money for to go their bail
Keep your eyes on the prize, hold on

Paul and Silas thought they was lost
Dungeon shook and the chains come off
Keep your eyes on the prize, hold on

Freedom's name is mighty sweet
And soon we're gonna meet
Keep your eyes on the prize, hold on

I got my hand on the gospel plow
Won't take nothing for my journey now
Keep your eyes on the prize, hold on

Hold on, hold on
Keep your eyes on the prize, hold on

Soozie!

Only chain that a man can stand
Is that chain o' hand on hand
Keep your eyes on the prize, hold on

I'm gonna board that big greyhound
Carry the love from town to town
Keep your eyes on the prize, hold on

Hold on, hold on
Keep your eyes on the prize, hold on

Hey!

Hey!

Now only thing I did was wrong
Stayin' in the wilderness too long
Keep your eyes on the prize, hold on

The only thing we did was right
Was the day we started to fight
Keep your eyes on the prize, hold on

Hold on, hold on
Keep your eyes on the prize, hold on

One, two!
(The only thing we did was wrong)
(Staying in the wilderness too long)
(Keep your eyes on the prize, hold on)

Woah, woah!
(The only thing we did was right)
(Was the day we started to fight)
(Keep your eyes on the prize, hold on)

Hold on, hold on
Keep your eyes on the prize, hold on

Hold on, hold on
Keep your eyes on the prize, hold on

Ain't been to heaven but I been told
Streets up there are paved with gold
jasnaz jasnaz 10:52 12.02.2010

тeжак

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana