Društvo| Politika

Jedan na Jedan

Vojislav Stojković RSS / 13.02.2010. u 15:20

Samo nekoliko dana posle fizičkog napada na lidera NS i poslanika Vellimira Ilića, u centru Beograda napadnut je i poslanik LDP Nenad Prokić. Poslanik Prokić je bio izložen verbalnom napadu i neprijatnostima od strane nepoznatog prolaznika. "Učestalost nasilničkog ponašanja, kako fizičkog, tako i verbalnog, prema legitimno izabranim predstavnicima gradjana pojačava osećaj nesigurnosti naših gradjana, te ukazuje na sve veće ugrožavanje osnovnih ljudskih prava i sloboda", saopštio je tim povodom  kabinet predsednice Skupštine Srbije. 

Da li su legitimno izabrani predstavnici građana u Srbiji ugroženi od svojih građana ili je reč  o sporadičnom i slučajnom nasilničkom ponašanju pojedinaca?

Može li se govoriti i o promeni oblika ispoljavanja nezadovoljstva? Da li nezadovoljni građani Srbije uobičajene oblike  masovnih protesta, višednevnog ležanja na prugama i putevima, štrajkove glađu i samopovređivanje  zamenjuju novim oblikom ispoljavanja nezadovoljstva, koji uslovno možemo nazvati “jedan na jedan”?

Da se srpski političari, kako oni na vlasti, tako i u opoziciji, osećaju ugroženima indirektno potvrđuje i ministar policije Ivica Dačić. On je na sednici skupštinskog Odbora za bezbednost i odbranu rekao da je, kao minister policije, predlagao adekvatnu fizičku zaštitu i liderima opozicionih partija, sličnu onoj koju već imaju predstavnici stranaka na vlasti, koji su po prirodi stvari,  nosioci odgovarajućih državnih funkcija.  Čini se da lideri opozicionih partija nemaju poverenja u državnu policiju, (što nije ni čudo kada se zna da je, prošle godine, jedan građanin bez ikakvih problema, iako naoružan  bombom, ušetao u zgradu Predednika Republike), pa je zato ministar policije doneo odluku da se Velimiru Iliću izda dozvola za nošenje oružja, kako bi se imenovani lider branio sam.

Iz navedenih izjava ministra policije na sednici skupštinskog Odbora za bezbednost i odbranu, koje je više puta ponovio i u medijima, može se zaključiti ne samo da su naši političari ugroženi, već se mogu naslutiti i dva osnovna pravca njihove zaštite. Prvi je dvadesetčetvoročasovno policijsko obezbeđenje, jer ne zaboravimo,  lidere ne napadaju samo na ulici, već i u njihovim stanovima, (setimo se izjava lidera Ilića od prošle godine), a drugi je pravac naoružavanje stranačkih lidera i drugih istaknutih stranačkih funkcionera.

Teško je ad hoc i unapred proceniti koji je oblik zaštite bolji, dok to praksa ne pokaže, ali sigurno  je policijska zaštita skuplja.  Ta vrsta zaštite podrazumeva, ne samo angažovanje velikog broja obučenih pripadnika pretorijanske garde, već i motrenje potencijalnih napadača. U potencijalne napadače spadaju svi nezadovoljni građani  Srbije, a njih nije malo.

S druge strane, ni naoružavanje političara ne bi bila mala stavka u budžetu. Kvalitetno lično naoružanje je skupo, a nije baš jeftina ni obuka u gađanju i stalni trenaž, jer bi naoružani politički lideri morali stalno biti u kondiciji – nikad se ne zna kada će neprijatelj napasti. A, o troškovima koji bi nastali ukoliko, u uslovima gradske borbe, strada i po koji nedužni građanin iz pištolja napadnutog političara, da i ne govorimo.

Posebno pitanje je broj potencijalno ugroženih srpskih političara koje treba štiti. To su, pored onih na odgovornim državnim funkcijama (predsednici Skupštine, Republike i Vlade, svi ministri, direktor BIA i drugi), kojima po zakonu pripada adekvatna zaštita,  i svi lideri opozicionih stranaka (prema proceni ministra policije), a kako stvari stoje i svih 250 poslanika. Međutim, da li je lista time iscrpljena?

Mogu da zamislim situaciju u kojoj bi nezadovoljna građanka Srbije nasrnula na našu ambasadorku pri UNESCO,  kada ova iz Pariza dođe na kraći odmor u rodni Beograd, rečima: “Ti li si ona za koju svi mi plaćamo kiriju od 7.000 evra mesečno ? Znaš li ti, damo pariska, da ja, muž i četvero dece stanujemo u vlažnom podrumu, već dvadeset godina, a jedva namaknemo i tih 100 evra za kiriju? Pa, jesi li ti *…* belosvetska vrednija 70  puta i od mene i od moje dece?” Nije isključeno da bi verbalni napad mogao prerasti u fizički, ukoliko nezadovoljna građanka ima pri ruci ceger pun bakaluka.  Još bi gore moglo biti ukoliko bi neki nezadovoljni građanin prepoznao bivšeg konzula iz Njujorka i priupitao ga za onih million dolara.

Znači, zaštita se mora pružiti i našem diplomatskom i konzularnom osoblju dok borave u Srbiji.

Ima razloga da se brinemo i za bezbednost direktora javnih preduzeća. Recimo, nezadovoljni Beograđanin koji stanuje na jednoj, a radi na drugoj obali Save, slučajno sretne dirktora Javnog preduzeća za puteve i priupita ga ko je trebao da pregleda, farba i održava konzole na Gazeli.  Verujem da nisu samo ugroženi aktuelni, već i bivši direktori javnih preduzeća.  Mogu da zamislim i susret nezadovoljnog radnika privatizovanog, a propalog preduzeća, koji sretne bivšeg direktora Železnica Srbije ili Aerodroma Nikola Tesla, pa ih priupita za plate i bonuse od pola miliona mesečno, dok on već dve godine ne prima ni dinara i nema overenu zdravstvenu knjižicu.

I, na kraju, nisu samo ugroženi visoki funcioneri, politički lideri, ambasadori i konzuli, aktuelni i bivši direktori velikih javnih preduzeća, već i niži službenici državnih organa. Recimo, sekretarica predsednice Skupštine, koja je nedavno onako oštro kažnjena sa četiri godine nenapredovanja u službi. Za očekivati je da bi narečena, koja se sada od kuće do posla prevozi vozilima GSB, a ne službenim audijem sa zatamljenim staklima, mogla biti izložena vrlo neprijatnim pitanjima, pa i verbalnim napadima. Vozač tog istog službenog audija, koji je pregazio leš nesretno stradalog mladića, mogao bi  biti još više ugrožen.

Dakle, lista onih koji bi u sukobima “jedan na jedan” mogli biti ugroženi je vrlo, vrlo dugačka.

Pošto je crkva odvojena od države, ugroženost pojedinih crkvenih veledostojnika, kao što su episkopi Pahomije ili Vasilije, nisam analizirao.

 Kako i na koji način sve potencijalno ugrožene političare i državne službenike zaštiti ?

Koliko god izgledalo čudno, rešenje je vrlo jednostavno. Dovoljno je da se naši političari i državni službenici dozovu pameti  i počnu raditi u skaldu sa zakonima i u korist građana Srbije.

………….

Napomena:

  1. Lično sam protiv svih vrsta nasilja.
  2. Napadi na dvojicu poslanika iz uvoda samo su povod za ovaj tekst.


Komentari (64)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 16:20 13.02.2010

...


Kako i na koji način sve potencijalno ugrožene političare i državne službenike zaštiti ?

Koliko god izgledalo čudno, rešenje je vrlo jednostavno. Dovoljno je da se naši političari i državni službenici dozovu pameti i počnu raditi u skaldu sa zakonima i u korist građana Srbije.


Lepo receno Jeremija

Ja bih rado napravio razliku izmedju nekoliko navedenih primera. Zastita politicara i uopste predstavnika vlasti od strane organizovanog kriminala je izuzetno bitna i vazna ne samo za njih nego i za funkcionisanje pa i opstanak drzave.

Napadi slicni onome na Velju se sigurno ne smeju dozvoliti i verujem da vecina gradjana, bez obzira na politicko opredeljenje i licne (ne)simpatije prema Ilicu, misli slicno. Ne znam nista detaljnije o ovom verbalnom napadu na Prokica ali, iako sam u principu protiv savke vrste uvreda i pljuvanja, ovde bih ipak rekao da se radi o najbezazlenijoj vrsti delikta, tzv. verbalnog za koji covek u nekim situacijama moze da oseti i neku vrstu razumevanja. Posebno ako su "napadaci" ljudi koji jedva prezivljavaju - recimo sto su ostali bez posla ... ili su izbeglice itd. Boze moj, ako se neko odluci da se bavi politikom mora biti spreman i na neku psovku (pokvareno jaje, trulo voce) od nezadovoljnih gradjana...

Za ove dva zadnja primera odgovornost snose delimicno i sami politicari (ukljucujuci i ove "pogodjene" ). I sam Velja je ucestvovao u fizickim obracunima (i ne samo on od nasih politicara) ... A neka vrsta "verbalnog delikta" je sasvim cesta (da ne kazem normalna) pojava medju mnogim nasim politicarima (cak i u skupstini) - napr. bas kad je u pitanju Prokic i njegovi partijski saborci. Oni se recimo ne tako davno prakticno sve svoje politicke protivike, BEZ IKAKVIH DOKAZA, optuzivali za organizovani kriminal ... ili pak neke medju njima za ubistva - sto bi po svim kriterijumima moralo da spada u teze oblike pomenutog verbalnog dellikta ...

Da zakljucim: slazem se naravno da i u ova dva poslednja pomenuta slucaja izgrednici budu kaznjeni. Ali cisto ljudski gledano ne mogu da ne pomislim: bar su sad videli na sopstvenoj kozi ono sto su i oni durgima radili ...

pozz
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:04 13.02.2010

Re: ...

Naravno, VV, da se zaštita predstavnika vlasti od organizovanog kriminala i svakog drugog oblika ugrožavanja, podrazumeva. To nije sporno, nije i ne može biti tema.

Veliko je nezadovoljstvo velikog broja građana. Najčešće, to nezadovoljstvo, kao i oblici njegovog ispoljavanja su razumljivi, ne uveki legalni.

Nikada narod nije naročito voleo svoje političare. Ni one iz vremena socijalizma, koji su neukusno odeveni i zadrigli, zamuckivali čitajući unapred pripremljene govore.
Ovi današnji su lepo i moderno odeveni u Armanijeva i Hugo Bos odela, obrazovani i elokventni. Ne prežderavaju se jagnjetinom i ne opijaju špticerima, ali...
Ali, građani im ne veruju.
Većina građana se oseća izigrana privatizacijim, obećanjima i sve teže preživljava.
Na drugoj strani partokrati i kada su na vlasti i kada su u opoziciji lepo i bogato žive, vozikaju se audijima...

Nezadovoljstvo naroda svojim političarima raste i za očekivati je njegovo izbijanje i van uobičajenih oblika protesta. Pretpostavljam da su sveznajući analitičari i savetnici naše političke elite to odavno uočili.

U tom kontestu, eto, ja pišem o jednom od mogući oblika: "jedan na jedan".

poz i tebi i hvala na javljanju. :)

libela libela 17:17 13.02.2010

Nasilje

Sve ovo je rezultat gubitka odecaja realnosti kod nasih politicara.
Ludaka ima i uvek ce biti, ali da je ovo manje-vise ono "Kako sejes, tako ces i znjati", jasno je vec na samom primeru ovih par politicara.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:40 13.02.2010

Re: Nasilje

Za očekivati je da će nezadovoljni građani svoje poslanike sve češće verbalno napadati, psovati, a ni pokoji šamar nije isključen.
Pri tom im neće biti od značaja da li je reč o predstavnicima vladajućih ili opozicionih stranaka, kao ni kakvi su programi njihovih političkih stranaka, niti da li je reč o partiji levice, desnice ili centra.
Unfuckable Unfuckable 18:03 13.02.2010

Re: Nasilje

Sve ovo je rezultat gubitka odecaja realnosti kod nasih politicara.

ili osećaja za strpljenje naših građana.

U potencijalne napadače spadaju svi nezadovoljni građani Srbije, a njih nije malo.

Bio bih slobodan da malo "razvijem" ovu rečenicu u razmišljanje: radi li neko sistematski na umanjivanju broja potencijalnih napadača?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:05 13.02.2010

Re: Nasilje

Unfuckable
radi li neko sistematski na umanjivanju broja potencijalnih napadača?


Koliko je meni poznato, uglavnom se radi na povećanju tog broja. I to vrlo, sistematski.
Unfuckable Unfuckable 18:13 13.02.2010

Re: Nasilje

heh, da, u pravu si, zavisno koju reč gledamo - "nezadovoljnih" ili "građana Srbije"
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:29 13.02.2010

Re: Nasilje

Povećava se i broj potencijalno ugroženih političara, funkcionera, državnih viših, srednjih i nižih službenika.

Broj verbalnih ugrožavanja eksponencijalno raste.

Najveći broj takvih nasrtaja ostaje neregistrovana, jer građani psuju političare najčešće u sebi, a kada psuju glasno, to čine ispred TV ekrana, u krugu porodice ili među prijateljima.
O ovom fenomenu ćute svi - i političari i politički analitičari i NVO, pa čak i CESID.

Iako nisam detaljno empirijski istražio problem, osnovano predpostavljam da sedam miliona registrovanih građana sa biračkog spiska, dnevno opsuje 189 miliona puta svoje legalno izabrane predstavnike. Ti sad vidi koliko to iznosi u toku četverogodišnjeg mandata.

Do ovakvog zaključka sam došao na uzorku n=1, tj. sam sam sebe uzeo za uzorak. Ja to činim u proseku 27 puta dnevno, a distribucija je sledeća: 5 puta ih opsujem dok čitam novine, 8 puta dok slušam radio u kolima, 10 puta dok gledam vesti u 18.30 na b92 i 4 puta tek onako, po inerciji.
Srećom po političare, TV prenose iz Skupštine ne gledam.

schweppes92 schweppes92 01:20 14.02.2010

i obratno

STOJKOVIĆ: Da li su legitimno izabrani predstavnici građana u Srbiji ugroženi od svojih građana ili je reč o sporadičnom i slučajnom nasilničkom ponašanju pojedinaca?



Mislim da razgovor o nasilju nad političarima postaje produktivniji ako istovremeno postavimo i ovakvu dilemu:

Da li su građani u Srbiji ugroženi od većine svojih legitimno izabranih predstavnika ili je reč o sporadičnom i slučajnom štetočinskom/bahatom/lopovskom/kratkovidom... ponašanju pojedinaca?


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:13 14.02.2010

Re: i obratno

Reč je očito o kolopletu ugroženosti, kauzalnom odnosu.

Da nije štetočinsko/bahatog/lopovsko/kratkovidnog... ponašanja političke elite i njihove administrativnologističke bulumente, ne bi bilo narodnog nezadovoljstva, a tim ni oblika njegovog ispoljavanja kroz različite oblike borbe za svoja ugožena prava.

U tom konntekstu ja razumem i nove oblike, kao što je "jedan na jedan".
schweppes92 schweppes92 12:28 14.02.2010

Re: i obratno

Meni je zaista nerazumljiv nivo nedoraslosti (moralni, intelektualni...) naših političara. Učinili su sve što su mogli da narod potpuno osiromaše,ozlojede, ponize... Sada kada im se preti, što narod, što mafija, oni podižu mere bezbednosti, povećavaju broj telohranitelja. Ne pada im na pamet da raskrste svoj dil sa narko dilerima i tajkunima, da prestanu da kradu i uništavaju sve što im dođe pod ruku... Tako imamo situaciju da Dačić i Tadić podižu nivo zaštite a da istovremeno (po rečima stručnjaka) bar sto njihovih saradnika danonoćno radi za mafijaše.
Ako je jedan vozač u Skupštini spreman da na onaj način tretira policijsku patrolu i uviđaj, šta da očekujemo od funkcionera? Šta mislite, šta je dalo krila tom vozaču? Odkuda mu samouverenost da je iznad sistema? Da li je on jedini "vozač" koji je umislio da je nedodirljiv? Zašto je rekao da ima imunitet?
Neverovatno je da "zaštićeni" nemaju ni trun kritičnosti koja bi im sugerisala da je njihova zaštićenost relativna, da se odnosi samo na državne institucije (policiju, sud, istražne komisije... ), nikako na očajne pojedince, kojih je svakodnevno sve više. Što pre to shvate biće nam svima bolje.
Unfuckable Unfuckable 12:33 14.02.2010

Re: i obratno

Zašto je rekao da ima imunitet?

Odlično pitanje.
Imam neki dojam da je baja (neometano) "živeo u filmu" da stvarno ima imunitet, a nikoga nije bilo da mu kaže da se malo zaneo.
O tome se i radi - nema Nikoga da kaže Nekome "ehej, malo si se zaneo" a kada se to i dogodi, uradi se nekako "u pola glasa" i krajnje neuverljivo.
Jako me sve to podseća na roditelje, ambivalentne prema nemogućem ponašanju svog deteta: opominju ga, ali preko volje.
Prete ali ne urade, ili u glas govore sasvim različite stvari
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:05 14.02.2010

Re: i obratno

Grešiš Unf, i on i sekretarica i svi slični njima bliski vrhu vlasti, neovisno od radnog mesta, ne žive u filmu. Naprotiv, to je njihova svakodnevnica.
šefovi kabineta, sekretarice, vozači isl. itekako koriste svoj položaj. službena kola su sitnica.
Narečeni vozač samo nije imao sreće.
libela libela 11:05 15.02.2010

Re: Nasilje

Unfuckable

...ili osećaja za strpljenje naših građana.

Pa politicari treba da osluskuju narod... a ne narod politicare!
Unfuckable Unfuckable 18:37 15.02.2010

Re: Nasilje

naravno, ali pošto to političari, očigledno, ne rade - posledično je "osećaj za strpljenje" kod građana počeo da iščezava
drug.clan drug.clan 17:50 13.02.2010

jedino preostalo sredstvo

sta je drugo ljudima preostalo u borbi sa ovakvim sistemom vladavine?
Ovde bi se mogla primeniti ona sartrova....

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:01 13.02.2010

Re: jedino preostalo sredstvo

Naš narod, kao što je poznato, nedovoljno čita, pa mu i poznavanje Sartrovih dela nije baš jača strana.
Više se oslanja na narodna teorijska postignuća u kojima se spominje majka i sve po spisku.
natasavb natasavb 19:50 13.02.2010

Re: jedino preostalo sredstvo

Nije isključeno da bi verbalni napad mogao prerasti u fizički, ukoliko nezadovoljna građanka ima pri ruci ceger pun bakaluka.


opet preterujte gosn jeremija.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:10 13.02.2010

Re: jedino preostalo sredstvo

Možda preterujem, ali to je zbog prevelike brige i zabrinutosti za naše političare.

Edit: Naknadno sam shvatio poentu: preterivanje se odnosi na činjenicu da narečena građanka u uslovima tranzicije i krize ne može imati ceger pun bakaluka.
Tu ste, natasavb, naravno, u pravu.
Dr M Dr M 20:28 13.02.2010

Re: jedino preostalo sredstvo

Nije isključeno da bi verbalni napad mogao prerasti u fizički, ukoliko nezadovoljna građanka ima pri ruci ceger pun bakaluka.


Nezadovoljstvo raste obrnuto proporcionalno punoci cegera...

Meni se cini da je ceger skoro prazan ali nam je pun kofer...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:24 13.02.2010

Re: jedino preostalo sredstvo

Vidim da sam pogrešio, trebalo je da napišem: skoro prazan ceger za bakaluk.

Doktore, tvoja opservacija, o uzajamnom odnosu između narodnog nezadovoljstva, praznih cegera i punih kofera, mi se veoma dopada.
mariopan mariopan 01:04 16.02.2010

Re: jedino preostalo sredstvo

Više se oslanja na narodna teorijska postignuća u kojima se spominje majka i sve po spisku.

Ma to im je dovoljno.
Da su samo čitali znaš kako bi im ruke bila slabašne?
Ovako kad do'vate, ne ispuštaju dok ne neprave nove žuljeve.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 17:56 13.02.2010

Nasilje nad zivotom

Ljudi, biljke i zivotinje su ugrozene vrste.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:03 13.02.2010

Re: Nasilje nad zivotom

Biljke i životinje su ugroženi od ljudi, a ljudi od političara.
cbronson cbronson 19:18 13.02.2010

ispravka

u tekstu se navodi unicef umesto unesco
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:40 13.02.2010

Re: ispravka

Dobro pa nisam napisao UNPROFOR.
Hvala, cbronson, jeste UNESCO, ali kirija za ambasadorku je ista 7.000 E mesečno.:))
cbronson cbronson 19:59 13.02.2010

Re: ispravka

urw, ipak, mislim da nigde nije dokazano da je bas zt direktno ucestvovala u izboru rezidencije pa ni u ceni, mislim da to i nije posao ambasadora unesco-a.

sto se tice onih koji neciste savesti setaju ulicama, mogu samo reci da mi je drago ako se na tim ulicama osecaju nesigurno. vreme je da postave sebi pitanje zbog cega je to tako. nasilje ne odobravam, ali ponekad je batina jedino i poslednje preostalo sredstvo za popunjavanje rupa u mentalnom sklopu nekih ljudi.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:08 13.02.2010

Re: ispravka

cbronson
urw, ipak, mislim da nigde nije dokazano da je bas zt direktno ucestvovala u izboru rezidencije pa ni u ceni, mislim da to i nije posao ambasadora unesco-a.

Znam, znam.. i Vuk Jeremić tvrdi da je sve po zakonu, ali nezadovoljna građanka sa cegerom teško da to može razumeti.
ivana23 ivana23 19:41 13.02.2010

Mozda malo izvan teme...

Cini mi se da sve vise osoba na ovoj planeti hoda oko nas kao tempirana bomba i niko ne zna sta ce, kada i kako aktivirati okidac.

- Jucerasnja vest: Student planirao masovno ubistvo

- Danasnja vest: Profesorka ubila troje kolega

- Pre neki dan u mojoj ulici izbodena nozem petorica ucenika. Moglo je u tom trenutku, tu, sticajem okolnosti da se nadje i moje dete...

Sta reci, nema vise ni zgrazavanja. Nemi pogled i neki, nedokucivi ocaj. Nije u pitanju samo fizicka, vec i psihicka ugrozenost.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:48 13.02.2010

Re: Mozda malo izvan teme...

Docent biologije Ejmi Bišop (42) je koristila vrlo ubedljivu naučnu argumentaciju za svoj izbor u profesorsko zvanje:

Iako vlasti nisu objavile motiv pucnjave lokalna televizijska stanica VAFF-TV javila je, pozivajući se na zvaničnike, da je član osoblja Univerziteta Alabama otvorila vatru i usmrtila troje kolega na sastanku, nakon što joj je rečeno da neće dobiti profesorsko zvanje.

Prema istim izvorima, ona je nakon toga izvukla pištolj i počela da puca po kolegama.
drug.clan drug.clan 20:15 13.02.2010

Re: Mozda malo izvan teme...

ivana23
Cini mi se da sve vise osoba na ovoj planeti hoda oko nas kao tempirana bomba i niko ne zna sta ce, kada i kako aktivirati okidac.

- Jucerasnja vest: Student planirao masovno ubistvo

- Danasnja vest: Profesorka ubila troje kolega

- Pre neki dan u mojoj ulici izbodena nozem petorica ucenika. Moglo je u tom trenutku, tu, sticajem okolnosti da se nadje i moje dete...

Sta reci, nema vise ni zgrazavanja. Nemi pogled i neki, nedokucivi ocaj. Nije u pitanju samo fizicka, vec i psihicka ugrozenost.




to je tako kada se slobodni ljudski dug sputava na svaki moguci nacin a ljudi kontrolisu strahom ...

izgleda je farmaceutska industrija podbacila i da lekovi protiv "slobodnog duha" vise ne rade
Unfuckable Unfuckable 20:50 13.02.2010

Re: Mozda malo izvan teme...

Prema istim izvorima, ona je nakon toga izvukla pištolj i počela da puca po kolegama.

da se poigram terminologijom političara pa prevedem ovo na
"Gospodža Bišop je kolegama vrlo energično stavila do znanja šta misli o njihovoj odluci"
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:56 13.02.2010

Re: Mozda malo izvan teme...

Unf, od kada su ovi tvoji formirali sportsku redakciju, naši sportisti stalno gube. Kao da ste ih urekli.
Unfuckable Unfuckable 23:04 13.02.2010

Re: Mozda malo izvan teme...

znaš šta, u toj redakciji je poprilična nedisciplina, da ne kažem pičvajz, a osnovano sumljam da je reanimator kolovođa (mada, ko sam ja da disciplini pričam?) tako da čekamo Gazdu da malo pritegne razularene članove redakcije.
niccolo niccolo 00:50 14.02.2010

Re: Mozda malo izvan teme...

a osnovano sumljam da je reanimator kolovođa

Ko drugi?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:16 14.02.2010

Re: Mozda malo izvan teme...

Kad je tako, što ga glavni urednik sportske redakcije jednostavno ne banuje.
nsarski nsarski 09:33 14.02.2010

Re: Mozda malo izvan teme...

Gospodža Bišop je kolegama vrlo energično stavila do znanja šta misli o njihovoj odluci

Pre 24 godine, ta gospodza je svom rodjenom bratu takodje energicno stavila do znanja sta misli o njemu. Za ubistvo ipak nije bila osudjena jer je, nekakvim slucajem, oslobodjena optuzbe. Dogadjaj je zaveden kao "nesrecan slucaj"
Unfuckable Unfuckable 12:18 14.02.2010

Re: Mozda malo izvan teme...

zaključak:
energičnost gospodže Bišop je neupitna.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:56 14.02.2010

Re: Mozda malo izvan teme...

nsarski
Gospodža Bišop je kolegama vrlo energično stavila do znanja šta misli o njihovoj odluci

Pre 24 godine, ta gospodza je svom rodjenom bratu takodje energicno stavila do znanja sta misli o njemu. Za ubistvo ipak nije bila osudjena jer je, nekakvim slucajem, oslobodjena optuzbe. Dogadjaj je zaveden kao "nesrecan slucaj"



Unfuckable
zaključak:
energičnost gospodže Bišop je neupitna.


Mislim da bi mogla biti trener iz predmeta "upotreba ličnog naoružanja u zatvorenoj prostoriji tokom sastanka" našim naoružanim, a nedovoljno obučenim političkim liderima.
Time Bandit Time Bandit 19:53 13.02.2010

vrlo opšte

Koliko god izgledalo čudno, rešenje je vrlo jednostavno. Dovoljno je da se naši političari i državni službenici dozovu pameti i počnu raditi u skaldu sa zakonima i u korist građana Srbije.


vulgarizacija društva je uzela maha obzirom da se nesmetano razvija zadnjih 20-tak godina, pitanje je kolika energija je potrebna da se dovede u uređeno (ili bar približno) stanje, po teoriji haosa najmanje jednaka onoj koja ju je izmestila iz prividno normalne ravnoteže...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:15 13.02.2010

Re: vrlo opšte

Dobro, gosn Bandit, u pravu ste.
Ali, složićete se da bi to što sam ja naveo, a Vi citirali, morao biti prvi korak ka izlazu iz neravnoteže.
Složićete se, također, da bi to kod svojih političara, nezadovoljni građani prepoznali i pozdravili. Time bi tenzije počele da opadaju, a potrebe za zaštitom ili naoružavanjem političkih lidera, smanjile.
Time Bandit Time Bandit 20:54 13.02.2010

poslanike nema ko da bije

prvi korak mora biti lični, a onda ubediti najbliže (naročito najmlađe) da i oni tako čine, i tako posle 100-tinak godina nastaje jedno fino i sasvim uređeno društvo...

Političari nisu ni bolji a ni gori od naroda koji ih je tamo postavio, ako bi se oni pod uticajem neke nepoznate sile preko noći upristojili narod bi se ubrzo okrenuo bitnijim životnim stvarima i potpuno zaboravio na njih.
Черевићан Черевићан 20:48 13.02.2010

узло доба на неправом месту

јебеш таке осећаје
када незнам штаћу собом
на сокаку довате те
те пају тротоар тобом

јоште успут и истуку
а ти појма зашто немаш
има таки баш нервозни
нато можеш да се спремаш

е сад није ни замерит'
кате месе ко потесту
сам себи си ипак кривац
шта'с тражио натом месту

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:28 13.02.2010

Re: узло доба на неправом месту

Черевићан


е сад није ни замерит'
кате месе ко потесту
сам себи си ипак кривац
шта'с тражио натом месту


Primenjeno na političare, to bi značilo: Ko im je kriv, kada se mešaju sa svojim biračima.
miloradkakmar miloradkakmar 21:11 13.02.2010

Nikola Pašić



Bio je slab govornik, ali nenadmašan u ophođenju s ljudima iz naroda.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:33 13.02.2010

Re: Knjaz Miloš



Za ovog kažu da, iako sam nepismen, znao je kako se vlada, a i svoj narod je poznavao u dušu.
Kad se narod buni, on je pritezao, a kada se ućuti, popuštao.
hajkula1 hajkula1 21:42 13.02.2010

Imam puno pitanja za njih


a sve manje volje da pitam. Kao pre 10 godina, i sada su se izdigli u neku svoju stvarnost. Na obicne ljude gledaju kao na sivu, bezlicnu, bezvrednu masu.

Mislim da im okruzivanje telohraniteljima i zatamnjena stakla nece pomoci. Ljudi su ocajni i besni. Zaboravili su da je ovde narod najopasniji kada se ucuti. Nece biti jedan na jedan, nego jedan po jedan. Na zalost, ne pravi se razlika, ne meri krivica za sadasnju situaciju. Ljudi kazu, svi su oni isti. Znaci, s jedne strane mi, sa druge oni. Drugi su uvek svi isti, bezlicni.

Armija nezaposlenih, medju njima i mnostvo mladih koji cak nece da gube vreme javljujuci se na biro, sto znaci da je nezaposlenih mnogo vise nego sto statistike pokazuju. Sto su mladji, nestrpljiviji su. Hronicno su nezadovoljni, puni besa. I potpuno su u pravu. Nisu potrebni sistemu. Nemaju posao, ni kredit, ni sitnu decu, ni mogucnost da studiraju... Sada ni u najavi nema podele da su roditelji na jednoj a deca na drugoj strani. Postoji vlast jednako tajkuni, s jedne strane a sa druge su svi ostali. Podela, razlika je sve nepremostivija. Kazem, mladji, nestrpljiviji. Tako da sigurno nece biti setnji, danima, kako smo mi stariji, strpljiviji. Opet, i mi stariji smo trosili strpljivost.

Ovi sporadicni napadi su od starijih koji su prsli (izgubili strpljenje), to su tek prve laste. Kad rezim krene s represijama, to mu je pocetak kraja.

Kako i na koji nacin sve potencijalno ugrozene politicare i drzavne sluzbenike zastititi?


A kako i na koji nacin zastititi nas (i ... resurse ) od njih?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:57 13.02.2010

Re: Imam puno pitanja za njih

hajkula1


A kako i na koji nacin zastititi nas (i ... resurse ) od njih?


Prema mojoj, na ovom blogu, već iznetoj teoriji izabrane predstavnike čim stupe na vlast treba zatvoriti u legalne institucije vlasti. Poslanike u zgradu visokog doma, predsednika u njegov kabinet, premjera i ministre u zgradu vlade. Eto im fotelje, eto im mandati, neka vladaju, ali sa nama građanima da nemaju ništa.

Kako bi to izgledalo u praksi, pokazaću na primeru zakonodavne vlasti.

Parlament bi bio u stalnom, takoreći danonoćnom zasedanju. Narodni poslanici bi raspravljali do mile volje, držali bi govore bez vremenskog ograničenja, glasali, nadglasavali se, diskutovali, replicirali, oponirali, vikali, psovali, pljuvali, pevali,polivali jedni druge vodom, čupali kablove mikrofona, hvatali se za guše.

Jednom rečju, radili bi ono što jedino i umeju da rade, ono što su radili i do sada. Razlika u odnosu na dosadašnju praksu srpskog parlamentarizma, a koja nije dala nikave rezultate, bila bi u tome što narodni poslanici ne bi mogli napolje iz visokog doma sve dok im traje mandant.

Naravno, svi poslanici bi bili odeveni u istovetnu prugastu odeću u bojama nacionalne zastave. Narodni poslanici vladajuće koalicije imali bi vertikalne, a poslanici opozicije horizontalne pruge, dok bi na poslaničkimm kapama nosili stranačka obeležja.
hajkula1 hajkula1 21:52 13.02.2010

Imam puno pitanja za njih



Ljudi, Peti parkic je odbranjen. Sada hoce da seku SVE platane od Batutove do Skupstine. Znate li koliko placamo secenje jednog platana? Kazu, tu su bolesni platani. A od Batutove do Cvetka su zdravi. Ja im ne verujem. A ti? Da li im ti verujes?

Ovde narod dok grdi, grdi. Kad se ucuti, padaju batine.

Koliko kosta secenje jednog platana?

Sta je bilo sa parama koje su ukradene pri opremanju Doma Zdravlja Zvezdara? Nisu isparile, a gde su?

PS
Nisam ni pocela s pitanjima


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:17 14.02.2010

Re: Imam puno pitanja za njih

Pare od privatizacije, cca 3 milijarde evra, da i ne spominjemo.
mariopan mariopan 00:53 16.02.2010

Re: Imam puno pitanja za njih

Koliko kosta secenje jednog platana?

Sto godina sunčanice usred Beograda, kilo smoga po glavi stanovnika, kilo para u nečijem buđelaru, astma za najmlađe od gasova iz vozila, padanje u nesvest po trotoaru.....


Nego, evo nas, evo vas RAT DRVOSEČAMA
mirelarado mirelarado 00:32 14.02.2010

Није то од јуче

Предуго су власт и политичари благонаклоно и помирљиво, ако не и подстицајно, гледали на насилнике по утакмицама, трговима, итд. Бумеранг им се сада враћа. Не бринем како ће се они заштити, већ ко ће штитити нас, обичне грађане.
Unfuckable Unfuckable 02:36 14.02.2010

Re: Није то од јуче

tačno tako : zamisli sad prosečnog srpskog siledžiju, debelo isfrustriranog omašajem na kladioni, a na trećoj mučenici radi toga (i još ko zna čega), koji rezonuje: "ako može Velja da popije po pevalici, može bilo ko"
Pravda u svačijim rukama, zapaljiva stvar.
Osim toga, baš mi je milo & drago da se kabinet predsednice Skupštine Srbije eto, oglasio povodom toga, sve vreme kapiram da mi nešto nedostaje
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:19 14.02.2010

Re: Није то од јуче

mirelarado
Не бринем како ће се они заштити, већ ко ће штитити нас, обичне грађане.

Uzdam se u dragog Boga i armiju njegovih anđela.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:20 14.02.2010

Re: Није то од јуче

Unfuckable

Osim toga, baš mi je milo & drago da se kabinet predsednice Skupštine Srbije eto, oglasio povodom toga, sve vreme kapiram da mi nešto nedostaje


Ne bi ona još, da nije udarilo i na poslanike.
kivi0707 kivi0707 14:13 14.02.2010

Re: Није то од јуче

Protivim se fizickom napadu na bilo koga , pa i na politicare.
Podrzavam pravo na verbalni napad, kao legitimni cin samodbrane. Politicari nas maltretiraju svakodnevno, bez mogucnosti da im odgovorimo, zato kad ih sretnemo na ulici imamo pravo na odgovor. To nam je jedina sansa da im kazemo sta mislimo o njima.
Ako nemogu da podnesu kritiku neka promene posao.
Kraja Kraja 14:55 14.02.2010

...mi...

...vec odavno skupljamo pare za belog konja, samo ne mozemo da se dogovorimo sa koje strane da ujasemo u grad....
schweppes92 schweppes92 15:05 14.02.2010

Re: Није то од јуче

kivi0707
Protivim se fizickom napadu na bilo koga , pa i na politicare. Podrzavam pravo na verbalni napad, kao legitimni cin samodbrane. Politicari nas maltretiraju svakodnevno, bez mogucnosti da im odgovorimo, zato kad ih sretnemo na ulici imamo pravo na odgovor. To nam je jedina sansa da im kazemo sta mislimo o njima. Ako nemogu da podnesu kritiku neka promene posao.



Na žalost, život mnogih naših sugrađana je doveden do tačke kada "politička korektnost" označava puku frazu, lišenu bilo kakvog smisla i sadržaja, a pri tome veoma iritantnu.
Lako je meni, vama, unfucku... da budemo "korektni", da sviramo q..u na blogu, da "verbalno kritikujemo"... sve dok smo u situaciji da deci i sebi obezbedimo koliko-toliko pristojan život. Šta da rade oni čija deca gladuju, oni koji su čitav život skrcali u radu a sada im je firma "ukradena", oni ostali bez zdravstvene, socijalne i svake druge zaštite, bez ikakve realne mogućnosti da u nekom narednom periodu bude bolje. Šta da radi onaj čije dete danas ne može da izađe na sankanje jer su mu cipele pocepane a na kupovinu novih ne može ni da pomisli? Šta da radi očajnik, osuđen da sa porodicom život provede u bedi, dok njegov dojučerašnji komšija, opštepoznati prevarant i gluperda, rasipa novac koji je stekao "političkim kombinacijama". Šta da urade svi oni kojima država otima novac na ime poreza, pri čemu im ta ista država duguje ogromne svote novca. Alo, država ignoriše decu obolelu od raka i njihove roditelje a finansira preskupe rezidencije po Parizu.
Očaj je opasna stvar i uvek se negde izlije. Do sada se izlivao na neposrednu okolinu, ženu, dete, komšiju, nastavnika... kasnije se pojavila kladionica, kao izvesna nada... Sada, vidimo, ljudi markiraju one "na vrhu"... Ne podržavam ali potpuno razumem.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:37 14.02.2010

Re: Није то од јуче

kivi0707
zato kad ih sretnemo na ulici imamo pravo na odgovor. To nam je jedina sansa da im kazemo sta mislimo o njima.


Ulice će poželet političara,
Al, političara nigde biti neće.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:47 14.02.2010

Re: ...mi...

Kraja
...vec odavno skupljamo pare za belog konja, samo ne mozemo da se dogovorimo sa koje strane da ujasemo u grad....

Skupite još nešto novca, uložite u konja kakav je bio Pegaz ili Muamedov Burak, pa se spustite pravo u centar grada.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:52 14.02.2010

Re: Није то од јуче

schweppes92

schweppes92, precizan rez kroz našu stvarnost.
mariopan mariopan 00:45 16.02.2010

Re: Није то од јуче

Shvatila sam tvoj tekst kao odličnu parodiju i slatko sam se nasmejala.
Ako može da se lupi desetak preporuka imaš ih
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:30 16.02.2010

Re: Није то од јуче

Umesto preporuka lupi i u moje ime desetak šamara (verbalnih) našim političarima kad ih sretneš na ulici. Onako "jedan na jedan"

Hvala, mariopan.
mariopan mariopan 15:32 16.02.2010

Re: Није то од јуче

Vojislav Stojković
Umesto preporuka lupi i u moje ime desetak šamara (verbalnih) našim političarima kad ih sretneš na ulici. Onako "jedan na jedan"

Hvala, mariopan.

OK, tiho ću da govorim i da nosim najveći kineski kišobran sa sobom ( samo verbalno i mogu a kišobran za svaki slučaj da se branim)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana