Društvo| Roditeljstvo| Sex| Zdravlje| Život

Dan posle seksa

Biljana 77 RSS / 13.02.2010. u 21:10

        da li jedna ovakva pilula može i treba da se prodaje u slobodnoj prodaji, bez lekarskog recepta, maloletnim devojčicama koje su sinoć pristale na opciju -bez kondoma ćemo ili koje nisu sigurne da su sračunale kako treba plodne dane ili  koje su previše popile da bi se sećale.. Možda sve ovo zvuči prevše dramatično, a možda i ne..

 

Spletom nesrećnih okolonosti uslovljenih različitim muzičkim ukusima na poslu sam prinuđena da slušam radio. Radio stanice su mahom .. hm.. Pa dobro, to bi mogla da bude tema za neki naredni blog. Ne znam šta je simpatičnije, nepismene vesti ili emisije u kojima neduhoviti slušaoci šalju neduhovite poruke na glupa pitanja neduhovitih voditelja. Malo tu i tamo prošaraju nekom muzikom, pa opet red inspirativnih razgovora.. I taman pomislim da ne može gore, a onda sledi blok reklama. E o tome bi tek mogao poseban blog.

          Jedna reklama posebno mi je zaparala uši. Ne mislim da je glupa, nisu iritantni glasovi i besmisleni stihovi.. Ne.. U pitanju je kombinacija onoga što reklamira i načina na koji reklamira. Tableta za dan posle – Rizičan odnos – Nema frke - Gutnite tableticu – Ništa lakše - Bez recepta- Sve je sjajano -  U svim boljim apotekama – Skoro džabe -  optimistično-ekstatičnim glasom odcvrkutano i onda u deset sekundi promrmljano: neželjena dejstva- konsultovati lekara- mrmm- mrrm.

         1259866495-pills.jpg I sad.. šta mene tu bode? Prvo, ja se apsolutno zalažem za slobodu i pravo žene na izbor kada je u pitanju rađanje. Abortus ili bilo koji drugi oblik prekida trudnoće ako je neželjena je leigitmno pravo i lični izbor svake žene kao što je i pravo da rodi neotuđivo i isključivo njeno. Nisam farmaceut, niti lekar, ali malo istraživanja po netu obavestilo me da se pomenuta pilulica ne sme koristiti više nego jednom u 6 meseci, da ima neželjene efekte mučnine, vrtoglavice, krvarenja i sl. Pa šta? Abortus ima i možda i štetnije posledice...

          Problem je po meni u pristupu lako ćemo. Mi smo zemlja sa poveelikim brojem abortusa među devojkama starosti između 16 i 19 godina. Mi smo zemlja sa prilično niskom svešću o polnim bolestima, kontracepciji, kontroli rađanja. Seksualno obrazovanje ne postoji u školama, a savetovališta tog tipa u domovima zdravlja i dalje su tabu i u njih se ne ide preventivno, već samo kad dođe do problema.  Roditelji i deca zaista veoma retko otvoreno razgovaraju o tom suštinski važnom delu odrastanja. Pri tom ne mislim da je nužno da vrcaju međusobne ispovesti, ali da je odgovornost roditelja da decu upute u načine da se zaštite od bolesti i neželjene trudnoće pa makar im tutnuli i neki pamflet u ruke ako ne žele da razgovaraju o tome. Tinejdžeri žive pod parolom lako ćemo – znamo jer bili smo i mi tamo.  U moje tinejdžersko doba veoma mali broj roditelja je sa decom razgovarao o kontracepciji i seksu, a naše su generacije definitivno kasnije sticale seksualna iskustva i po svemu sudeći menjale manje partnera nego današnji klinci.

          Da li ja pametno u uslovima apsolutne seksualne neprosvećenosti davati klinicma, tj. pre svega klinkama jedno takvo instant rešenje – pilulica koja će sutra rešiti sve probleme, bez recepta, u prvoj apoteci, za simboličnu sumu, bez suvišnih pitanja, i što je najproblematičnije – bez adekvatnog saveta, bez informacije. I ko će sutra, za dva meseca sprečiti istu tu klinku da potegne za istim rešenjem.. Možda potpuno nepotrebno jer trudnoće ni nema, ali kako da zna.. A pilulica je tu, jeftina, lako dostupna i efikasna. Ko će se zamarati čitanjem indikacija, kontra i sl. latinskih fraza.. (Realno, koliko nas zaista pročita sve što piše na pilulicama za lakše varenje, protiv glavobolje, za skidanje temperature, protiv depresije i sl. )

          Dakle, moje pitanje je da li jedna ovakva pilula može i treba da se prodaje u slobodnoj prodaji, bez lekarskog recepta, maloletnim devojčicama koje su sinoć pristale na opciju -bez kondoma ćemo ili koje nisu sigurne da su sračunale kako treba plodne dane ili  koje su previše popile da bi se sećale.. Možda sve ovo zvuči prevše dramatično, a možda i ne.. Kada ukrstim priče koje čujem od srednjoškolaca i srednjoškolki po prevozu (a vozim se sa njima svaki dan kad idu u školu i vraćaju se iz nje), i veselu reklamu, slika koja mi se javlja je sumorna. Slika devojčica koje ozbiljno narušavaju svoje zdravlje, zato što ne znaju ili ih ne zanima, zato što im je pružena mogućnost da to urade..

          Podsetilo me sve to na situaciju kada je svojevremeno reklamirano sredstvo koje je prividno poništavalo stanje pijanstva, sa tupavim nazivom antipolicaj.. Koliko ljudi je pijano i potencijalno opasno selo za volan srećno i zadovoljno što ih niko neće uhvatiti? Jedino što je ovo sredstvo bilo manje dostupno jer je bilo dosta skupo i brzo je uklonjeno iz prodaje..

          Nisam za zabranu pilula za dan posle, niti za njihovo povlačnje iz prodaje. Svesne, zrele i odgovorne osobe imaju svako pravo da odluče o tome da li će i na koji način izneti ili prekinuti trudnoću. Ali na koji način sprečiti one nesvesne, neodgovorne, neinformisane mlade devojke da zlouoptrebe dostupnost pilula isključivo na svoju štetu? Da li smo učinili dovoljno kao društvo da se mladi ljudi obaveste o načinima da se zaštite, o važnosti pre svega upotrebe kondoma, o važnosti odlaska kod ginekologa, o potencijalnim opasnostima nezaštićenog seksa? Da li smo seksulano dovoljno prosvetljena nacija da možemo ovakavu pilulicu dati na izvolte?

          Nisam od onih koji misle da seks treba da bude bauk kojim ćemo plašiti tinejdžere.. Ima South Park odličnu epizodu (a o čemu nema) o seksualnom obrazovanju u kojoj klinci seks i suprotan pol doživljavaju kao izvor sveg užasa i boleština. Ne mislim da klince treba plašiti, samo ih treba naučiti.. Da sagledaju situaciju, da shvate da u seksu mogu potpuno da uživaju samo ako su bezbedni.  I da kao i za sve drugo u životu, rešenje koje se nudi kao odviše lako i koje dolazi  post festum nikada nije najbolje. Prosto se bojim da postojanje takvog rešenja i njegova bezočno vesela ponuda ne izazovu još malo zbrke i još veći stepen neodgovornosti u već i tako haotičan seksualni život tinejdžera.



Komentari (459)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Biljana 77 Biljana 77 00:24 14.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

Ima neko ko tvrdi da jeste??

Slušaj ti, ovo je jedan društveno-odgovorni blog glede seksualnog prosvećivanja tinejdžera.. Kad deca odu da spavaju, onda ćemo da pričamo mi sredovečni..
maksa83 maksa83 00:31 14.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

Ima neko ko tvrdi da jeste??

Kondomu je svakako svejedno.

I pazi ovo - ja znam psovke i uvrede na nekoliko glavnih svetskih jezika, i nijedan (da ja znam) nema ekvivalent našeg:

"E, baš si kurton."

To nešto govori, o nama prevashodno.
reanimator reanimator 00:32 14.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

Biljana 77

Slušaj ti, ovo je jedan društveno-odgovorni blog glede seksualnog prosvećivanja tinejdžera.. Kad deca odu da spavaju, onda ćemo da pričamo mi sredovečni..

Ja mislim da deca imaju pravo na istinu!!!
scabies scabies 00:39 14.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

mogu samo da dodam da nije isto
Kh, kh, nemoj da me vučeš za jezik, ipak je ovo javno mesto
Nije isto? Pa, dobro, ja koliko znam, mali broj sexualnih aktivnosti jesu isto, pa ih ljudi ipak primenjuju. Nemoj me terati da crtam.
Nije isto? A ja se pitam kom procentu ljudi toliko nije isto do te mere da im dramatično menja doživljaj? Meni lično je dovoljno isto.
Koliko je meni poznato genitalni organi nisu baš toliko osetljivi na fine razlike u teksturi. Ili sam opet učila iz pogrešne knjige.
Tako da parolu nije isto možemo da koristimo kada imamo stalnog i pouzdanog partnera.
Odlično si se setila. To je veliki problem. Sve te priče samo još komlikuju situaciju tinejdžerkama. Sve te teške reči: poverenje, pouzdanost i sl. To je situacija u kojoj po pravilu padaju: "Pa zar mi ne veruješ?", "Zar nismo dovoljno dugo zajedno?", "Zar ti ja neću biti jedini'"
Poslednji put kad sam imala neku brošuru za omladinu u rukama, mnooogo sam se iznervirala. Pazi, ako nekome od 14,15,16 otkudznamkoliko godina kažeš: "Ne treba srljati u seksualne odnose. Ne treba to uraditi zato što su uradili vaši drugari. To treba uraditi kada budete dovoljno zreli, sa osobom koju mnogo dobro poznajete, koju mnogo volite, kojoj verujete... I to će biti jedno prelepo, fenomenalno, genijalno, nezaboravno iskustvo" Kakav efekat možeš očekivati?
Pa svi sa 15 misle da su dovoljno odrasli i zreli, kako ne bi bili... Svakome je prva osoba sa kojom se ostvari emotivna veza - ljubav života i do groba. Poverenje se i ne dovodi u pitanje. Još ako je uspeh, sreća i orgazam zagarantovan, kao što kaže brošurica - Sexu, stižeeeeeem!
Razumeš?
Ja sam za realan i iskren pristup. Nema laži, nema prevare.
reanimator reanimator 00:41 14.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

maksa83

"E, baš si kurton."
To nešto govori.

Meni to govori da smo narod koji je kroz istoriju naučio da prepozna suštinu :)
niccolo niccolo 00:44 14.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

Kad deca odu da spavaju

Drugim rečima, kad se Milena i ja izlogujemo...

Inače, prvo sam mislio da uopšte ne odem na blog, al' reko' hajde, i ko da sam osetio da će da se pojavi interesantna tema...

Problem je po meni u pristupu lako ćemo. Mi smo zemlja sa poveelikim brojem abortusa među devojkama starosti između 16 i 19 godina. Mi smo zemlja sa prilično niskom svešću o polnim bolestima, kontracepciji, kontroli rađanja.

Problem je što ljudi vrlo malo rade na povećanju svesti. Ili kao društvo nismo svesni kakve probleme imamo ili nema volje da se oni rešavaju...i tako u krug...
Biljana 77 Biljana 77 01:04 14.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

Drugim rečima, kad se Milena i ja izlogujemo

Milenu su prinudno izlogovali..

Problem je što ljudi vrlo malo rade na povećanju svesti.
Vi'š, nisi ti baš tako mali.. Možeš da ostaneš budan još malo.
Biljana 77 Biljana 77 01:07 14.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

"E, baš si kurton."

To nešto govori, o nama prevashodno.

Slažem se. Postoji otpor prema kondomima, kao da su oni nešto.. hm.. što umanjuje muškost ili štatijaznam..nešto pogrdno svakako.
niccolo niccolo 01:11 14.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

Milenu su prinudno izlogovali..

Zar se nije vratila, videh kod Mirele, ili je sad nešto novo?

"E, baš si kurton."

To nešto govori, o nama prevashodno.

Slažem se. Postoji otpor prema kondomima

Pa mi nemamo naročito mišljenje ni o polnim organima ("glup ko kurac", "pička si"...da ne nabrajam dalje). Valjda mu i kurton delu sudbinu ovih organa...

Možeš da ostaneš budan još malo

ivana23 ivana23 01:11 14.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

Biljana 77
Milenu su prinudno izlogovali..

Vratili je...
Biljana 77 Biljana 77 01:14 14.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

Vratili je...

scabies scabies 01:15 14.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

Postoji otpor prema kondomima, kao da su oni nešto.. hm.. što umanjuje muškost ili štatijaznam..nešto pogrdno svakako.
Slažem se. Ljudi idu logikom: što bi bacali pare i gubili vreme. I zato mislim, BIljo, da ako hoćeš da blog bude edukativan za tinejdžere, i ne samo blog, budi odgovorna - nemoj reći da nije isto. Jer ako svi kažu da je bolje, lepše, brže, duže... bez, zašto onda ne izabrati to. O tome ja pričam. (Pri tome i tvrdim da je razlika zanemarljiva i polazi iz glave.)
Izvinjavam se zbog tona, malo i mene živcira moj trenutni nastup, ali... To je u skladu sa mojom empirijski utvrđenom starošću
Biljana 77 Biljana 77 01:21 14.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

Kh, kh, nemoj da me vučeš za jezik, ipak je ovo javno mesto

Nemoj me terati da crtam.
Takođe. Bojim se da ne pređemo granicu dobrog ukusa a i da sa ovim jeste/nije isto ne oteramo loptu u kukuruz. Elem, kada su ljudi zajedno dovoljno dugo da poznaju telo onog drugog kao sopstveno, sigurno je da nije isto.

S druge strane ja svom detetu sutra sigurno neću govoriti ove folskule iz bošure. Reći ću mu samo:Kupi kondom! Koristi kondom! Sve ostalo o poverenju, ljubavi, poznavanju i trenutku kad će da presudi da je bezbedno da napravi razliku između nije/jeste isto prepustiću njemu, nadajući se da će se razviti u zrelu, inteligentnu i emotivno stabilnu osobu koja će umeti da te izbore napravi sama.
scabies scabies 01:30 14.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

Biljo, imam neprijatan utisak da si se malo ljutnula? Nisam ja tebe lično napadala, znaš da me ponese diskusija i to...
Ako kvarim atmosferu - mogu ja i da ćutim. Mislim, možda mogu da pokušam
Biljana 77 Biljana 77 01:33 14.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

Biljo, imam neprijatan utisak da si se malo ljutnula

Ni najmanje.. Mislim da je odlična diskusija ispala.
topcat topcat 02:07 14.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

(Pri tome i tvrdim da je razlika zanemarljiva i polazi iz glave.)

Nije isto, ali zamislite da je! : )))

Ok, slažem se, teen vjerojatno neće baš primjećivati razliku. Nek misli da to tako treba!
dexter92 dexter92 11:56 14.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

Kh, kh, nemoj da me vučeš za jezik, ipak je ovo javno mesto
Nije isto? Pa, dobro, ja koliko znam, mali broj sexualnih aktivnosti jesu isto, pa ih ljudi ipak primenjuju. Nemoj me terati da crtam.
Nije isto? A ja se pitam kom procentu ljudi toliko nije isto do te mere da im dramatično menja doživljaj? Meni lično je dovoljno isto.
Koliko je meni poznato genitalni organi nisu baš toliko osetljivi na fine razlike u teksturi. Ili sam opet učila iz pogrešne knjige.


haha, pa ti si zena!
vama je dobar i mrtav penis tj. dildo

Btw. kada ce neko da napise blog o radostima sexa?
Dosta mracenja i zgrazavanja jujuju, zvucite bre ko matorci kenjatori.
Zapitajte se koliko tinejdzera uopste NE ZNA da ovakva pilula postoji!
A "konusltujte lekara" je sasvim dovoljno za radijsku reklamu, jel trebo da ide ceo disclaimer?
Biljana 77 Biljana 77 12:52 14.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

haha, pa ti si zena!
vama je dobar i mrtav penis tj. dildo


Btw. kada ce neko da napise blog o radostima sexa?
Haha, ti si se upravo diskvalifikovao da ga napišeš. Btw. pisalo se i tome, linkovaću ako me ne bude mrzelo.
Unfuckable Unfuckable 12:54 14.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

jbg dextere, želeći da ukopaš žene - ukopao si muškarce.
dexter92 dexter92 14:08 14.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

jbg dextere, želeći da ukopaš žene - ukopao si muškarce

Uopste mi nije bila namera da 'ukopam zene'.
Seks sa kondomom realno znatno vise smanjuje ugodjaj muskarcu nego zeni.
Biljana 77 Biljana 77 14:19 14.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

Seks sa kondomom realno znatno vise smanjuje ugodjaj muskarcu nego zeni.
Kako znaš?
U svakom slučaju to ne sme da bude opravdanje za njegovo nekorišćenje, i za bilo kakvu vrstu pritiska.
scabies scabies 14:27 14.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

vama je dobar i mrtav penis tj. dildo
Tužno je što neki muškarci nisu ništa bolje rešenje od tog mrtvog penisa o kom pričaš. Oni što misle da je i više nego dovoljno što im je penis - živ.
haha, pa ti si zena!
I ako bi mi objasnio šta je tu smešno? Ili iznenađujuće?
dexter92 dexter92 15:36 14.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

U svakom slučaju to ne sme da bude opravdanje za njegovo nekorišćenje, i za bilo kakvu vrstu pritiska.

Evo bas sam sinoc bio 'pritisnut' da koristim kondom pa sam mozda zbog toga blago nadrndan..
I ako bi mi objasnio šta je tu smešno? Ili iznenađujuće?

Vadis mi recenice iz konteksta.
Ali evo jos jednom: Smatram da koriscenje kondoma vise smanjuje seksualni dozivljaj muskarcu nego zeni i da kondom nije ultimativno resenje za kvalitetan/bezbedan sexualni odnos.Tj. akcenat je na bezbednosti, a ne kvalitetu.
omega68 omega68 15:39 15.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

Seks sa kondomom realno znatno vise smanjuje ugodjaj muskarcu nego zeni.

Ja, nekako , možda isuviše viteški, shvatam da mi je prvi zadatak da usrećim ženu pored sebe i da mi ona pruži još neku šansu posle toga.To je pravo zadovoljstvo
Biljana 77 Biljana 77 15:58 15.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

možda isuviše viteški

Ne postoji isuviše viteški.
omega68 omega68 20:03 15.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

omega68


Ne postoji isuviše viteški.


a, da - glupi mašinac
omega68 omega68 22:13 15.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

dobro bre Biljana , je l' si morala da me iskasapiš odmah, na početku.
Taman sam počeo da se preporučavam
Biljana 77 Biljana 77 22:40 15.02.2010

Re: svaki dan je dan posle..

dobro bre Biljana , je l' si morala da me iskasapiš odmah, na početku.
Taman sam počeo da se preporučavam

Pojma nemaš pa to te ja i preporučavam.. U smislu omega je vitez da veći ne može biti, 'ajmo žene..vitez, vitez..i takoto..

Jbm sunce i ovi tvoji komentari na prvoj strani.. satrla sam se dok sam iznašla šta je novo..
maca22 maca22 00:41 14.02.2010

Oktud i od kada...

...lekovi smeju da se rekalmiraju? I to ozbiljni lekovi?
O tome treba da se sazanje preko neke ozbiljne i odgovorne insitucije koja ce informisati svaku devojcicu o reproduktivnom zdravlju, šta je šta, kako ide, kome da se javi u kojoj situaciji i sl. I to bi trebalo da istiže na kućnu adresu: poziv za dete i roditelje u DZ da se jave. I plus po školama.

A ne preko šugavog radija da se nudi spas, i to tako opasan. Pa nisu se opravli time "pitajte lekara"... nisu, barem što se mene tiče. Kakva smo zemlja, strašno...
Dr M Dr M 00:55 14.02.2010

Re: Oktud i od kada...

...lekovi smeju da se rekalmiraju? I to ozbiljni lekovi?


Po zakonu, ne bi smeli. Ni da se reklamiraju ni da budu u rucnoj prodaji, samo na recept.

Ako je Komisija za registraciju lekova dozvolila rucnu prodaju ovog leka, treba videti ko od clanova komisije ima novi dzip..
NNN NNN 01:00 14.02.2010

Re: Oktud i od kada...

...lekovi smeju da se rekalmiraju?
Viagra 1.99 €
Biljana 77 Biljana 77 01:05 14.02.2010

Re: Oktud i od kada...

Po zakonu, ne bi smeli. Ni da se reklamiraju ni da budu u rucnoj prodaji, samo na recept.

Eto, kaže čovek, ja ne znam... A mislim da je u pravu, bar je logično da je tako.
G r o f G r o f 01:06 14.02.2010

Re: Oktud i od kada...

I to ozbiljni lekovi?


Lekovi???
Znači trudnoća je bolest.
Preko šugavog radija nude opasan spas...a bez toga spasa možda bi neka maloljetnica učinila samoubojstvo.
Ma što vi hoćete da dokažete?
Edukacija, u redu ali kakve veze to ima sa slobodnom prodajom pilule. Verovatno bi bilo bolje da je neko diluje po trostrukoj ceni uz zagarantovanu diskreciju.
maksa83 maksa83 01:09 14.02.2010

Re: Oktud i od kada...

Znači trudnoća je bolest.


Life is 100% lethal sexually transmitted disease.
niccolo niccolo 01:13 14.02.2010

Re: Oktud i od kada...

slobodnom prodajom pilule

Valja razlikovati slobodnu prodaju od slobodnog reklamiranja...
Biljana 77 Biljana 77 01:13 14.02.2010

Re: Oktud i od kada...

a bez toga spasa možda bi neka maloljetnica učinila samoubojstvo. Ma što vi hoćete da dokažete?
Da ne preterujemo. Ja sam pokušala da postavim neka pitanja i da vidim kako ljudi reaguju na neku situaciju. Niko ne govori o ukidanju slobodne prodaje, već o osvešćivanju - prvo kodom onda sve drugo. Takođe i o tome da potencijalna maloletnica MORA DA ZNA da tu pilulu ne sme da koristi kao redovan oblik zaštite, šta više smatra se da ne bi smela da se koristi više od dva puta godišnje.
Dakle, još jednom, ja lično smtram da bi maloletna osoba tu pilulu trebala da dobije u apoteci na recept uz prethodni informativni razgovor sa lekarom i utvrđivanje opšteg zdravstvenog stanja.
scabies scabies 01:17 14.02.2010

Re: Oktud i od kada...

Dakle, još jednom, ja lično smtram da bi maloletna osoba tu pilulu trebala da dobije u apoteci na recept uz prethodni informativni razgovor sa lekarom i utvrđivanje opšteg zdravstvenog stanja.
I da pri tom upražnjava niže oblike sexa, kao što je sex sa
maca22 maca22 01:24 14.02.2010

Re: Oktud i od kada...

G r o f
Edukacija, u redu ali kakve veze to ima sa slobodnom prodajom pilule. Verovatno bi bilo bolje da je neko diluje po trostrukoj ceni uz zagarantovanu diskreciju.

Aposlutno. Mora biti u prodaji. Ali ne može reklmiranje, već obrazovanje.

niccolo
Valja razlikovati slobodnu prodaju od slobodnog reklamiranja...

Upravo.
maca22 maca22 01:27 14.02.2010

Re: Oktud i od kada...

Biljana 77
Dakle, još jednom, ja lično smtram da bi maloletna osoba tu pilulu trebala da dobije u apoteci na recept uz prethodni informativni razgovor sa lekarom i utvrđivanje opšteg zdravstvenog stanja.

Ne. "Dan posle" ne podrazumeva dane (množina) dok se ne izvadi krv i utvrdi koješta.
Na to se mora misliti unapred.
Dr M Dr M 01:30 14.02.2010

Re: Oktud i od kada...

Znači trudnoća je bolest.


Normalna trudnoca nije bolest, nezeljena jeste..
Biljana 77 Biljana 77 01:32 14.02.2010

Re: Oktud i od kada...

Dan posle" ne podrazumeva dane
Ova "super" nova koja se reklamira može se uzeti u roku od 72 sata. Dakle ima se vremena za odlzak kod lekara, a pod opštim zdravstvenim stanjem mislila sam na poznavanje konkretnog slučaja od strane lekara.. da devojka ne pati od neke hronične bolesti koja bi mogla nešto da iskomplikuje i sl.
ivana23 ivana23 01:35 14.02.2010

Re: Oktud i od kada...

Biljana 77
Dan posle" ne podrazumeva dane

Ova "super" nova koja se reklamira može se uzeti u roku od 72 sata. Dakle ima se vremena za odlzak kod lekara, a pod opštim zdravstvenim stanjem mislila sam na poznavanje konkretnog slučaja od strane lekara.. da devojka ne pati od neke hronične bolesti koja bi mogla nešto da iskomplikuje i sl.

Na linku za pilulu koji si dala, sa vremenskim odlaganjem pada i efikasnost, proveri.

Edit:

Within 24 hrs - 95%
Between 25-48 hrs - 85%
Between 49-72 hrs - 58%
maca22 maca22 01:38 14.02.2010

Re: Oktud i od kada...

I šta ako je petak veče, a najčešće i jeste...
ivana23 ivana23 01:43 14.02.2010

Re: Oktud i od kada...

maca22
I šta ako je petak veče, a najčešće i jeste...

Kod mene u kraju sve privatne apoteke rade i subotom (do 16h) i nedeljom (do 13h)
maca22 maca22 01:49 14.02.2010

Re: Oktud i od kada...

ivana23
maca22
I šta ako je petak veče, a najčešće i jeste...

Kod mene u kraju sve privatne apoteke rade i subotom (do 16h) i nedeljom (do 13h)

Mislim na odlazak po recepet kod lekara, koji rade ipak tek od ponedeljka. Kompletne informacije se moraju deci pruzati ranije.
Jednostavno, te reklame ne smeju takve biti i sracunate na neznanje, na losu komunikaciju u kuci, na stid, na neinformisanost, na glupost klinaca, strah, njihovu potebu da sakriju svoje probleme...
ivana23 ivana23 01:51 14.02.2010

Re: Oktud i od kada...

maca22
Ma mislim na odlazak po recepet kod lekara, koji rade ipak tek od ponedeljka. Kompletne informacije se moraju deci pruzati ranije.Jednostavno, te reklame ne smeju takve biti i sracunate na neznanje, na losu komunikaciju u kuci, na stid, na neinformisanost, na glupost klinaca, strah, njihovu potebu da sakriju svoje probleme...

Da, tacno.
scabies scabies 01:59 14.02.2010

Re: Oktud i od kada...

Mislim na odlazak po recepet kod lekara, koji rade ipak tek od ponedeljka. Kompletne informacije se moraju deci pruzati ranije.
A zamisli koliko bi još vremena otišlo dok se uradi skener mozga, kariotip, Rtg srca i pluća, puncija koštane srži, gastroskopija... i ko zna šta bi još Bilja na spisak stavila samo da omladini oteža okolnosti
Šaaaaalim se, naravno
Mada, možda je stvarno bolje da me banuješ. Izgleda da ja to provociram. Ionako se ceo dan sastavljam sa dve kucane strane koje pišem. Ali samo do ponedeljka
Biljana 77 Biljana 77 02:04 14.02.2010

Re: Oktud i od kada...

A da ostanemo ozbiljni.. pretpostavljam, nisam lekar, da ipak postoje izvesna hronična (npr. dijabetis ili neko drugo oboljenje) ili akutna (upale i sl.) stanja koja mogu da se iskomplikuju upotrebom pilulice (ili da njeno dejstvo umanje) bez lekarskog nadzora i saveta ..

ko zna šta bi još Bilja na spisak stavila samo da omladini oteža okolnosti
Kodom! I još jedan kondom! Punu kesu kondoma.
scabies scabies 02:07 14.02.2010

Re: Oktud i od kada...

A da ostanemo ozbiljni..
Eto, vidiš da se ljutiš? Ja nevaljam kad sam ozbiljna, nevaljam kad sam neozbiljna... C c c
Hoće neko da priča sa mnom, kad se ova Bilja samo ljuti?
maca22 maca22 02:10 14.02.2010

Re: Oktud i od kada...

Pa može devojcica da se javi lekaru u ponedeljak da je za vikend kupila i popila.
Može reklama i to da savetuje. Ali ne, podla reklama nudi skrivanje tajne.
reanimator reanimator 01:26 14.02.2010

...

100
Biljana 77 Biljana 77 01:29 14.02.2010

Re: ...

Kažu da ima sto:
maca22 maca22 02:00 14.02.2010

Problem

i onda u deset sekundi promrmljano: neželjena dejstva- konsultovati lekara- mrmm- mrrm.


Da, ovo je fazon da se operu od odgovornosti za posledice. E pa ne bi smelo da ih pere, pogotov ako je reklama namenjena osetljivim klincima.
Reklama bi baš morala da SMORI od priče kako se koristi, kada sme, koje su neželjna dejstva i problemi i posledice.
A to će se desiti samo ako im se napravi problem. Kako da im napravimo problem?
sybil sybil 02:22 14.02.2010

cudno

ali kontracepcija se smatra kao resen problem u svetu, postoje pilule i flasteri i to je to. niko ni ne pomislja da dalje istrazuje i usavrsava, recimo da se poveca selektivnost i smanji nezeljena dejstva.
Unfuckable Unfuckable 02:30 14.02.2010

Re: cudno

resen problem u svetu

možda je u pitanju stvar navike, kulture, edukacije pa i sistema zdravstvene zaštite - da se akcenat stavi sasvim na stranu prekoitalne kontracepcije, što se po meni sasvim poklapa sa "bolje sprečiti..."
jer postkoitalna već, na neki način, predstavlja - "lečenje"
(a? al' baratam pojmovima! eheh, da me vidi Brajović....)
mada mi je jasno da će scabby odmah da izleti sa statistikom abortusa u US, Kanadi i - Norveškoj recimo - ne bi li me poklopila
sybil sybil 02:35 14.02.2010

Re: cudno

Unfuckable
resen problem u svetumožda je u pitanju stvar navike, kulture, edukacije pa i sistema zdravstvene zaštite - da se akcenat stavi sasvim na stranu prekoitalne kontracepcije, što se po meni sasvim poklapa sa "bolje sprečiti..." jer postkoitalna već, na neki način, predstavlja - "lečenje" (a? al' baratam pojmovima! eheh, da me vidi Brajović....)mada mi je jasno da će scabby odmah da izleti sa statistikom abortusa u US, Kanadi i - Norveškoj recimo - ne bi li me poklopila

htela sam da kazem da hormoni kao kontracepcija nisu Pijemont nauke. postoji potreba da se smanje nezeljena dejstva, iliti poveca bezbednost hronicne upotrebe. no, to nikoga ne tangira, istrazuje se kancer i to je to.

Re: cudno

sybil
Unfuckable
resen problem u svetumožda je u pitanju stvar navike, kulture, edukacije pa i sistema zdravstvene zaštite - da se akcenat stavi sasvim na stranu prekoitalne kontracepcije, što se po meni sasvim poklapa sa "bolje sprečiti..." jer postkoitalna već, na neki način, predstavlja - "lečenje" (a? al' baratam pojmovima! eheh, da me vidi Brajović....)mada mi je jasno da će scabby odmah da izleti sa statistikom abortusa u US, Kanadi i - Norveškoj recimo - ne bi li me poklopila

htela sam da kazem da hormoni kao kontracepcija nisu Pijemont nauke. postoji potreba da se smanje nezeljena dejstva, iliti poveca bezbednost hronicne upotrebe. no, to nikoga ne tangira, istrazuje se kancer i to je to.

Ovo nije tacno. Nove pilule I ostali preparati za kontracepciju se pojavljuju vrlo cesto. Prost je razlog iza motiva za ovo. Trziste je ogromno I potencijalni nezeljeni efekti na zdravstve
ni budzet su znacajni

Re: cudno

Unfuckable
resen problem u svetu

možda je u pitanju stvar navike, kulture, edukacije pa i sistema zdravstvene zaštite - da se akcenat stavi sasvim na stranu prekoitalne kontracepcije, što se po meni sasvim poklapa sa "bolje sprečiti..."
jer postkoitalna već, na neki način, predstavlja - "lečenje"
(a? al' baratam pojmovima! eheh, da me vidi Brajović....)
mada mi je jasno da će scabby odmah da izleti sa statistikom abortusa u US, Kanadi i - Norveškoj recimo - ne bi li me poklopila

Uk je u vrhu liste nezeljenih trudnoca medju tinejdzerima, tako da I Nike neki uzor. Problem je medjutim socijalne politike, ako se ta uopste moze odbojiti od zdravstvene.

Evo jos nekih pojmova za obogacivanje recnika- sekundarna prevencija- kad do neceg dodje da se vise ne ponovi
sybil sybil 03:54 14.02.2010

Re: cudno

Ovo nije tacno. Nove pilule I ostali preparati za kontracepciju se pojavljuju vrlo cesto. Prost je razlog iza motiva za ovo. Trziste je ogromno I potencijalni nezeljeni efekti na zdravstve
ni budzet su znacajni

da, ali ne postoji epohalni breaktrough, to su neke sitne modifikacije koje ne menjaju nista sustinski aktivna komponenta se ne menja i ne postoji targetno delovanje bez nezeljenih efekata.
Unfuckable Unfuckable 03:55 14.02.2010

Re: cudno

kad do neceg dodje da se vise ne ponovi

..sterilitet, recimo?

Re: cudno

sybil
Ovo nije tacno. Nove pilule I ostali preparati za kontracepciju se pojavljuju vrlo cesto. Prost je razlog iza motiva za ovo. Trziste je ogromno I potencijalni nezeljeni efekti na zdravstveni budzet su znacajnida, ali ne postoji epohalni breaktrough, to su neke sitne modifikacije koje ne menjaju nista sustinski aktivna komponenta se ne menja i ne postoji targetno delovanje bez nezeljenih efekata.

aktivna komponenta se menja, ali ne sustinski, ako na to mislis, posto ostaje u pitanju sintetski hormon. u narodu vlada stah od hormona. to sto je nesto hormon nije samo po sebi lose. i, btw, ne postoji ni jedan lek na svetu bez nezeljenih dejstava. profil nezeljenih dejstava pilula i preparata za kontracepciju uopste nije los.

Re: cudno

Unfuckable
kad do neceg dodje da se vise ne ponovi..sterilitet, recimo?

je l' ovo trebalo da bude sala?
Unfuckable Unfuckable 11:53 14.02.2010

Re: cudno

trebalo je
sybil sybil 14:19 14.02.2010

Re: cudno

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron

sybilOvo nije tacno. Nove pilule I ostali preparati za kontracepciju se pojavljuju vrlo cesto. Prost je razlog iza motiva za ovo. Trziste je ogromno I potencijalni nezeljeni efekti na zdravstveni budzet su znacajnida, ali ne postoji epohalni breaktrough, to su neke sitne modifikacije koje ne menjaju nista sustinski aktivna komponenta se ne menja i ne postoji targetno delovanje bez nezeljenih efekata.aktivna komponenta se menja, ali ne sustinski, ako na to mislis, posto ostaje u pitanju sintetski hormon. u narodu vlada stah od hormona. to sto je nesto hormon nije samo po sebi lose. i, btw, ne postoji ni jedan lek na svetu bez nezeljenih dejstava. profil nezeljenih dejstava pilula i preparata za kontracepciju uopste nije los.

znam ja vrlo dobro da ne postoji lek sa nezeljenim dejstvima, nisam iz naroda, o hormonima poprilicno znam, i upravo zato kazem - hormonska long-term terapija- thanks, but no thanks, uopste nije rutinska, bezopasna stvar.
trener92 trener92 02:42 14.02.2010

Odlična tema ,iako

se ne slažem sa nekim tvojim konstatacijama.
Dakle, moje pitanje je da li jedna ovakva pilula može i treba da se prodaje u slobodnoj prodaji,

Moje mišljenje.NE , nikome ni maloletnicama , a punoletne ako su spremne da rizikuju ,kod lekara pa izvolite. .Zato što nemem poverenja u bilo kakve preparate u tu svrhu (), protiv neželjene trudnoće. Sve što je veštak, ne valja, i pogotovo što je potreban period kada treba pauzirati od upotrebe( tako je neko napisao, to onda ne može da bude dobro.koliko god neko pokušavao da objasni, kako nije opasno po zdravlje.
Tableta za dan posle – Rizičan odnos – Nema frke - Gutnite tableticu – Ništa lakše - Bez recepta- Sve je sjajano - U svim boljim apotekama – Skoro džabe - optimistično-ekstatičnim glasom odcvrkutano i onda u deset sekundi promrmljano: neželjena dejstva- konsultovati lekara- mrmm- mrrm.

A ove bi trebalo ukinuti sa ovom reklamom.

Samo edukacija,razgovor i najvažnije poverenje među partnerima. , nikakve pilule i gluposti,
pa čemu onda toliko reklamiranje kondoma. Mislim strašno.
Svaka devojka treba da ima u neseseru sa šminkom nekoliko pakovanja kondoma, kao i muškarac, normalno,, , pa ako dilber nije spreman da upotrebi, onda joj takav i ne treba.
topcat topcat 02:48 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

trener92

Svaka devojka treba da ima u neseseru sa šminkom nekoliko pakovanja kondoma, kao i muškarac, normalno

i on u neseseru sa šminkom?
trener92 trener92 02:50 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Samo da dodam, da se slažem sa Mirelinim komentarom o dostupnosti raznih medikamenata.Potpuno je u pravu i to ne bi smelo da se dozvoli.

trener92 trener92 02:53 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

topcat
trener92

Svaka devojka treba da ima u neseseru sa šminkom nekoliko pakovanja kondoma, kao i muškarac, normalno

i on u neseseru sa šminkom?

Pa ne znam, ja nemam neseser ili "pederušu", , ali imam džepove na farmama
sybil sybil 02:53 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

cekaj treneru, sto se onda ne zabrani sva kontracepcija izuzev ta sa neseserom. i pilule i hormoni, i day after- skode, i po tebi sve to treba zabraniti.
in an ideal world....
trener92 trener92 02:55 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

trener92
topcat
trener92

Svaka devojka treba da ima u neseseru sa šminkom nekoliko pakovanja kondoma, kao i muškarac, normalno

i on u neseseru sa šminkom?

Pa ne znam, ja nemam neseser ili "pederušu", , ali imam džepove na farmama
i dobru volju za rešavanje situacije na obostranu korist
trener92 trener92 02:57 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

sybil
cekaj treneru, sto se onda ne zabrani sva kontracepcija izuzev ta sa neseserom. i pilule i hormoni, i day after- skode, i po tebi sve to treba zabraniti.
in an ideal world....


Pod kontracepcijom, ja podrazumevam svaku vrstu upotrebe medikamenata u tu svrhu.Nadam se da si me razumela?
trener92 trener92 03:00 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

cekaj treneru, sto se onda ne zabrani sva kontracepcija izuzev ta sa neseserom. i pilule i hormoni, i day after- skode, i po tebi sve to treba zabraniti.
in an ideal world....


Zabraniti? Ne,taman posla. Ko želi da rizikuje ,samo neka izvoli. Slobodna volja.
Unfuckable Unfuckable 03:07 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

ja samo mislim da je Coach rekao ono što, na kraju krajeva i ja mislim: što je preparat potencijalno opasniji, to više treba da bude pod kontrolom stručnjaka, a ne prepušten na slobodnu volju i upotrebu ne baš često svesne mladeži.
Kurtoni (osim onih koji su to - u duši) nisu opasni i nemaju neke nuzpojave, pa je logično da su dostupni najširoj populaciji.
Što još uvek ne znači da će ih ona rado i korisititi, a naročito ako joj se servira ovakva "no problemo!" reklama.
O tome je ovaj blog
mirelarado mirelarado 03:07 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

sybil
cekaj treneru, sto se onda ne zabrani sva kontracepcija izuzev ta sa neseserom. i pilule i hormoni, i day after- skode, i po tebi sve to treba zabraniti.
in an ideal world....


Хех, Сибил, кад је могла да се спроведе и још се спроводи онаква кампања против пушења, могла би и против хормонских, хемијских и механичких контрацептивних средстава а у корист кондома, ха?

ЕДИТ: Тренер би комотно могао да води ту кампању. Изнео је све праве аргументе.
sybil sybil 03:13 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

ama sta se mi tu zezamo.
postoji jedna 100% efikasna i potpuno bezbedna metoda: apstinencija.
hajdemo u kampanju.
Unfuckable Unfuckable 03:17 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

čekaj sybil, ne lomi preko...kolena!
a - peting, oralni...ovo-ono?
sybil sybil 03:23 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Unfuckable
čekaj sybil, ne lomi preko...kolena!a - peting, oralni...ovo-ono?

ti si lud.
jel' znas za onu epizodu visoko naucne serije law and order. deca od 13 godina imaju oralni sex svako sa svakim, kao neka igra. i sada posto se ispituje silovanje, devojcica kaze - mi imamo samo oralni sex,ali to i nije sex, to nije nista. tek ce ovaj iz policije, sta? kako oralni sex nije sex. pa pobogu otkad je bil klinton to rekao.
trener92 trener92 03:23 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

sybil
ama sta se mi tu zezamo.
postoji jedna 100% efikasna i potpuno bezbedna metoda: apstinencija.
hajdemo u kampanju.


Au sybil pokazuješ sve simptome apstinencije...od tableta ( one šestomesečne) -
Polako ženo.
Ravnopravnost žena ne znači da treba da uništavaju svoj, organizam uoptrebom "pilula , da bi se zaštitile a da bi doživele svu lepotu ljubavnog odnosa.
scabies scabies 03:26 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

O tome je ovaj blog
sad kad znam o čemu je blog, mogu konačno da kažem šta milsim
Niko se nije dosetio da kaže koji je omiljeni srpski metod konntracepcije. Meni se čini da prosijava i na ovom blogu kod nekih taj stav da je kondom bezveze, to je ono čime mogu da se igraju omladinci dok ne dorastu do supersofisticiranog metoda kontracepcije, a to je naravno coitus interruptus. Mislim, to je tako mačo!
Mislim da se i o tome ovde radi! O tome da je ovde svima potrebna edukacija, ne samo tinejdžerima. O tome da je coitus interuptus nešto što malo ponižava jednog od učesnika dešavanja. O tome da to nije pouzdan metod. O tome da on (prvenstveno muškarce) ne štiti od seksualno prenosivih bolesti... I tako dalje i tako bliže.
sybil sybil 03:31 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

trener92

sybilama sta se mi tu zezamo.postoji jedna 100% efikasna i potpuno bezbedna metoda: apstinencija.hajdemo u kampanju. Au sybil pokazuješ sve simptome apstinencije...od tableta ( one šestomesečne) -Polako ženo. Ravnopravnost žena ne znači da treba da uništavaju svoj, organizam uoptrebom "pilula , da bi se zaštitile a da bi doživele svu lepotu ljubavnog odnosa.

ama, ne, ja nemam nikakve veze sa tabletama, hormonima, etc. nema tu niceg licnog.
ja samo branim pravo odraslih zena da izaberu sta hoce da rade sa sobom bez da im neko deli packe i moralise treba ovo, treba ono. ako neko hoce da se upropasti- njegov izbor.
ja jesam za preciznu edukaciju, sve ostalo nema smisla.
trener92 trener92 03:32 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako


Nisam pročitao sve komentare , pa ne mogu da potvrdim ono što si napisala, ali taj stav da je kondom bez veze, ili da postoji "velika razlika" sa i bez , ti kao žena ne znam ..., ja kao mušarac mogu da ti potvrdim da onaj ko to kaže je totalni idiot. Samo toliko.
Treba rasčistiti u glavi , šta želiš, mislim na muškarce, koliko ti je stalo, i tako dalje i tako bliže da sada ne idemo u detalje.
topcat topcat 03:33 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Ok, a kad dolazi onaj stupanj kad napokon puštamo par na miru da radi što i kako hoće.
I zašto stalno pričamo o seksu kao o pišanju - ono "dođe ti, pa iza prvog grma"?
Valjda tu ima nešto malo više od, što bi moj omiljeni mudrac rekao, spajanja spolnih organa?
Unfuckable Unfuckable 03:34 14.02.2010

Re: edukujmo blogere

Meni se čini da prosijava i na ovom blogu kod nekih taj stav da je kondom bezveze, to je ono čime mogu da se igraju omladinci dok ne dorastu do supersofisticiranog metoda kontracepcije, a to je naravno coitus interruptus. Mislim, to je tako mačo!

pazi sad ovo?
ko je spominjao coitus interruptus, daj mi tog majkovića da odmah prijavljujemo moderaciji!
Mada, biće mi zanimljivo da čujem tvoje mišljenje o tome ko je konkretno nešto malo ponižen tom "tehnikom" (pajz' tehnike!)
scabies scabies 03:35 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

"velika razlika" sa i bez , ti kao žena ne znam ..., ja kao mušarac mogu da ti potvrdim da onaj ko to kaže je totalni idiot.
Izvini, morala sam da boldujem.
sybil sybil 03:37 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

trener92
Nisam pročitao sve komentare , pa ne mogu da potvrdim ono što si napisala, ali taj stav da je kondom bez veze, ili da postoji "velika razlika" sa i bez , ti kao žena ne znam ..., ja kao mušarac mogu da ti potvrdim da onaj ko to kaže je totalni idiot. Samo toliko. Treba rasčistiti u glavi , šta želiš, mislim na muškarce, koliko ti je stalo, i tako dalje i tako bliže da sada ne idemo u detalje.

nisam pisala o tome, ali moj stav je opet- svako ima pravo da bira sredstvo kontracepcije. ja znam koliko su hormoni stetni, ali sta sad, zalagati se za ukidanje nema smisla.to je izbor.
trener92 trener92 03:38 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

sybil
trener92

sybilama sta se mi tu zezamo.postoji jedna 100% efikasna i potpuno bezbedna metoda: apstinencija.hajdemo u kampanju. Au sybil pokazuješ sve simptome apstinencije...od tableta ( one šestomesečne) -Polako ženo. Ravnopravnost žena ne znači da treba da uništavaju svoj, organizam uoptrebom "pilula , da bi se zaštitile a da bi doživele svu lepotu ljubavnog odnosa.

ama, ne, ja nemam nikakve veze sa tabletama, hormonima, etc. nema tu niceg licnog.
ja samo branim pravo odraslih zena da izaberu sta hoce da rade sa sobom bez da im neko deli packe i moralise treba ovo, treba ono. ako neko hoce da se upropasti- njegov izbor.
ja jesam za preciznu edukaciju, sve ostalo nema smisla.


U pravu si , precizna edukacija,
ja samo branim pravo odraslih zena da izaberu sta hoce da rade sa sobom bez da im neko deli packe i moralise treba ovo, treba ono. ako neko hoce da se upropasti- njegov izbor.

Naravno , to niko ne osporava, i nema veze sa moralnim pridikama, samo iznosim svoje mišljenje, odnosno nepoverenje, zbog raznih komplikacija koje mogu nastati upotrebom pilula.Možda će se to dogoditi u jednom od , n2 znm 10000 slučajeva, a zašto , đ+rizikovati, ako postoje već provereni i bezbolni načini da se spreči neželjena trudnoća.
scabies scabies 03:38 14.02.2010

Re: edukujmo blogere

biće mi zanimljivo da čujem tvoje mišljenje o tome ko je konkretno nešto malo ponižen tom "tehnikom" (pajz' tehnike!)
Nazovimo ga - partner od kog ne zavisi kad će se desiti interruptia
trener92 trener92 03:40 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

sybil
trener92
Nisam pročitao sve komentare , pa ne mogu da potvrdim ono što si napisala, ali taj stav da je kondom bez veze, ili da postoji "velika razlika" sa i bez , ti kao žena ne znam ..., ja kao mušarac mogu da ti potvrdim da onaj ko to kaže je totalni idiot. Samo toliko. Treba rasčistiti u glavi , šta želiš, mislim na muškarce, koliko ti je stalo, i tako dalje i tako bliže da sada ne idemo u detalje.

nisam pisala o tome, ali moj stav je opet- svako ima pravo da bira sredstvo kontracepcije. ja znam koliko su hormoni stetni, ali sta sad, zalagati se za ukidanje nema smisla.to je izbor.


Sybil ovo je bio odgovor scabies
trener92 trener92 03:41 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

scabies
"velika razlika" sa i bez , ti kao žena ne znam ..., ja kao mušarac mogu da ti potvrdim da onaj ko to kaže je totalni idiot.
Izvini, morala sam da boldujem.


Ok ,
Unfuckable Unfuckable 03:41 14.02.2010

Re: edukujmo blogere

Nazovimo ga - partner od kog ne zavisi kad će se desiti interruptia

pa ja i dalje ne znam ko je taj partner ako se prisetim onog vica gde Romkinja 'ladno izmakne Romu šamlicu kad primeti da je počeo da koluta očima
topcat topcat 03:41 14.02.2010

Re: edukujmo blogere

scabies
Nazovimo ga - partner od kog ne zavisi kad će se desiti interruptia

Sorry, Scabby, it takes two!
scabies scabies 03:44 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Sybil ovo je bio odgovor scabies
Da ti iskreno kažem ni ja nisam shvatila da je bio odgovor meni.
Recimo da sam rekla nešto slično kao ti. Samo mnogo blaže.
trener92 trener92 03:46 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

coitus interuptus


scabies, ne znam ko je ovo pomenuo , ali pozdraviću ga onako

scabies scabies 03:51 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

scabies, ne znam ko je ovo pomenuo , ali pozdraviću ga onako
Ćuti, ja sam pomenula.
Ali ja sam pomenula samo zato što se svi prave nevešti. Kao da smo svi juče pali sa marsa.
Uostalom koji je to metod koji mogu primeniti partneri koji ne piju (hahaha) kontraceptive, dovoljno su dugo zajedno i dovoljno jedno drugom veruju, a ipak ne žele da imaju brdo dece? Meni je prva asocjacija bio, mada mislim da to definitivno i jeste najčešći metod kontraceocije kod nas.
topcat topcat 03:55 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Uostalom koji je to metod

Čitala sam negdje da ima neki manje popularan...mašta ili tako nekako...
trener92 trener92 03:55 14.02.2010

Re: edukujmo blogere

Unfuckable
Nazovimo ga - partner od kog ne zavisi kad će se desiti interruptia

pa ja i dalje ne znam ko je taj partner ako se prisetim onog vica gde Romkinja 'ladno izmakne Romu šamlicu kad primeti da je počeo da koluta očima

ima i onaj ovako

Jesi l` šta radio...

trener92 trener92 03:59 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

scabies
Sybil ovo je bio odgovor scabies
Da ti iskreno kažem ni ja nisam shvatila da je bio odgovor meni.
Recimo da sam rekla nešto slično kao ti. Samo mnogo blaže.


Pa dobro , jesi rekla malo blaže , ali mislim , nismo deca , što da uvijamo,
Konkretno je tako i gotovo. Još nisam čuo da je neko dobio alergiju od toga
trener92 trener92 04:04 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

topcat
Uostalom koji je to metod

Čitala sam negdje da ima neki manje popularan...mašta ili tako nekako...


<Vidi ti nju ! Da li ti znaš da je februar, nema ništa od maštanja ( playboy ,Hustler i šta ti ja znam, iako čita se i to nije da nije , posebno neke slike ) ovog meseca, samo konkretni poduhvti.
topcat topcat 04:05 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

Btw, Happy Valentine everyone! ; ))))))))
trener92 trener92 04:05 14.02.2010

Re: Odlična tema ,iako

scabies
scabies, ne znam ko je ovo pomenuo , ali pozdraviću ga onako
Ćuti, ja sam pomenula.
Ali ja sam pomenula samo zato što se svi prave nevešti. Kao da smo svi juče pali sa marsa.
Uostalom koji je to metod koji mogu primeniti partneri koji ne piju (hahaha) kontraceptive, dovoljno su dugo zajedno i dovoljno jedno drugom veruju, a ipak ne žele da imaju brdo dece? Meni je prva asocjacija bio, mada mislim da to definitivno i jeste najčešći metod kontraceocije kod nas.


Tebi se oprašta

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana