Religija

"Dve Srbije" uvek zajedno

libkonz RSS / 14.02.2010. u 19:32

Slučaj vladike Artemija i njegova smena sa mesta vladike Raško Prizrenskog potvrdio je simbiozu dva ekstrema, "dve Srbije" kako oni sebe vole da zovu. Izvinjavam se zbog neznanja, pošto ne znam koja je prva, a koja druga, ali eto ih opet na istom putu odbrane vladike Artemija. Tako su se zajedno našli Obraz i Garda cara Lazara sa jedne i "ekspert za SPC" Mirko Đorđević i liberali ateisti sa druge strane. Verujem da će se naći na istoj strani kada tema bude vladika Vasilije, Filaret, Pahomije i Nikanor. Za smenu vladike Artemija optužuju predsednika Tadića. 

O potrebi za lustracijom u SPC sam već pisao u maju prošle godine,  povodom izbora novog Sinoda. Tada je nedvosmisleno bilo jasno kojim će putem naša crkva. Izbor tri kandidata za patrijarha je samo potvrdio ovaj zaključak. O raznim "analitičarima" , novinskim napisima i prognozama da će vladika Kačavenda biti novi patrijarh neću ovaj put. Neka im služi na čast.  Vladika Zahumsko Hercegovački Grigorije je jasno i nedvosmisleno imenovao vladike koji nanose štetu ugledu naše crkve.U svom pismu je naveo i ono što se odavno zna, da vladika Zvorničko Tuzlanski Vasilije preti raskolom u crkvi i stvaranjem tzv. "bosanske pravoslavne crkve".

Ako pogledamo istorijat takozvane CPC i biografije njihovih poglavara i drugih članova, onda nas stvaranje tzv. bosanske crkve ili crkve pod drugim imenom ne bi trebalo iznenaditi. Naime, prvi poglavar ove organizacije Antonije Abramović je bio sveštenik SPC, da bi nakon što nije izabran za mitropolita Crnogorsko - primorskog emigrirao u Kanadu i tamo se učlanio u kanonski nepriznatu Američku pravoslavnu crkvu (raskolnička organizacija iz Ruske pravoslavne crkve). Iz nje je izbačen zbog optužbi za pedofiliju (izvor Vikipedija)  Njegov naslednik Miraš Dedeić je raščinjen zbog teškihi čestih zloupotreba svešteničkog čina, a na njega je čak i bačena anatema. Ova organizacija je nastala na inicijativu Liberalnog saveza Crne Gore, koji se pre nekoliko godina distancirao od njih. Nekoliko članova inicijativnog odbora tzv. CPC, napustilo je ovaj odbor kada je Dedeić izabran za vođu.

Pored Dedeića, članovi ove organizacije su i:

Živorad Pavlović, bivši sveštenik iz Smedereva, raščinjen zbog krađe smederevske crkvene opštine,

Predrag Lalatović, bivši učenik Bogoslovije, izbačen zbog krađe,

Jelisej Lalatović, bivši srpski monah, raščinjen zbog falsifikovana crkvenih pečata i krađe.

Ovo iskustvo sa organizacijom tzv "Crnogorska pravoslavna crkva" dovoljno govori da je stvaranje bosanske ili crkve pod drugim imenom izvesno nakon završene lustracije u SPC. Samo, ovoga puta ova organizacija će, bez sumnje, imati podršku "obe Srbije". Da li će i mitinge podrške zajedno održavati, ostaje da se vidi. :-)

Edit: zaboravih da napomenem da su najčešća meta napada "obe Srbije" vladike Amfilohije i Grigorije. 

 

 



Komentari (25)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

krkar krkar 20:03 14.02.2010

Mir, mir, niko nije kriv

I šta je sad tema ovog koštunićizma?

Neka crkva, stvarna ili ne, priznata ili ne neke druge zemlje, postojeće ili ne?

Ili (bi trebalo da) je tema još jedna podela i raskol u SPC i srpskom narodu zbog nastavka politizacije SPC niskim slizavanjem sa svakom vlašću koja omogućuje sitne i ne-baš-tako-sitne zemaljske koristi.

Mir, mir, niko nije kriv... svi su isti, i levi i desni, i Oni Tamo i Oni Onamo... samo su oni koji već decenijama duvaju u Zvanične Diple, bez imalo časti i obraza, koje god da su diple u pitanju - e samo su ti Srbi sa Licencom.

Bezlični, beskičmenjaci, ljigavci i oportunisti su stvarna sramota Srba i Srbije.
libkonz libkonz 20:09 14.02.2010

Re: Mir, mir, niko nije kriv

raskol u SPC

Ne čudi me što ti ovo zoveš raskolom. Ovo što se dešava u SPC je lustracija i naša crkva je, na žalost, jedina institucija u Srbiji koja je pokrenula lustraciju. Vladika Artemije je tek prvi korak.
krkar krkar 20:13 14.02.2010

Re: Mir, mir, niko nije kriv

naša crkva je, na žalost, jedina institucija u Srbiji koja je pokrenula lustraciju


Čija crkva? Borisa Tadića ili Velje Ilića? (Ili in spe Milorada Dodika?)

Pošto dobro pamtim moram da te obavestim da je Krcunova crkva bila bolja. Hrišćanskija, poštenija, narodnija i manje politizovana.

Ovo nije lustracija, ovo je preraspodela.

Sjaši Matrakije da uzjaše Antrakije.
libkonz libkonz 20:19 14.02.2010

Re: Mir, mir, niko nije kriv

Čija crkva? Borisa Tadića ili Velje Ilića? (Ili in spe Milorada Dodika?)

Uporno pokušavate da predstavite kako je vladika Grigorije Dodikov čovek, a da Tadić kontroliše sinod, a nemate ni jedan valjan dokaz za to. Kako bi ga i imali, kada to nema veze sa istinom.
U sinodu se nalaze naše najumnije vladike, poštovane ne samo u pravoslavnom svetu. Ne bi se oni igrali sa integritetom SPC.
A vi, profesore, ako imate nešto konkretno, slobodno napišite.
krkar krkar 20:31 14.02.2010

Re: Mir, mir, niko nije kriv

Uporno pokušavate da predstavite kako je vladika Grigorije Dodikov čovek, a da Tadić kontroliše sinod, a nemate ni jedan valjan dokaz za to. Kako bi ga i imali, kada to nema veze sa istinom.
U sinodu se nalaze naše najumnije vladike, poštovane ne samo u pravoslavnom svetu. Ne bi se oni igrali sa integritetom SPC.


Dodik i Grigorije trenutno imaju konvergentne ciljeve. Utoliko je i Grigorije Dodikov čovek koliko je i Dodik Grigorijev (hronološki se ovde zna šta je kokoš a šta je jaje ali život nije baš tako jednostavan da se može uvek objašnjavati hronološki).

Tadić ne kontroliše Sinod (iako bi voleo) baš kao ni Sinod Tadića (iako bi voleo). I jedni i drugi igraju igru i nadaju se da će nadmudriti drugu stranu i kontrolisati je, dominacijom, ucenom ili na bilo koji drugi način. U ovom trenutku Tadić mora da vuče poteze u iznudici, Irinej (Bulović) ga je preveslao uz Amfilohijevu asistenciju.

"Dokazi"? Pa nije ovo ni Specijalni sud (izvinjavam se na banalnom, irelevantnom i manipulisanom primeru). Dokazi su oko tebe, osvrni se, gledaj i razmišljaj.

SI TESTIMONIUM REQUIRIS, CIRCUMSPICE
libkonz libkonz 00:06 15.02.2010

Re: Mir, mir, niko nije kriv

SI TESTIMONIUM REQUIRIS, CIRCUMSPICE

gledam oko sebe i ne vidim ni mrvicu sumnje da potkrepi tvoju priču.
wukadin wukadin 08:41 16.02.2010

Re: Mir, mir, niko nije kriv

U ovom trenutku Tadić mora da vuče poteze u iznudici, Irinej (Bulović) ga je preveslao uz Amfilohijevu asistenciju.


Bilo bi dobro da ste u pravu
Inner Party Inner Party 20:05 14.02.2010

Demonija

Iako je zaista mucno gledati sve ovo sto se desavalo danas i juce, ja zaista ne vidim nikoga ko bi u SPC bio toliko jak da povede vernike ka nekom raskolu. Dakle potrebno je da eventualni raskol podrzi neka drzava, ali i tako nema sanse da to bude neki masovan odlazak vernika... Pomenuta CPC je ideoloska smejurija, odrziva samo dok je Crna Gora pomaze i podrzava, kada nestane ideologije nestace i CPC.
libkonz libkonz 20:13 14.02.2010

Re: Demonija

vladika Vasilije je spreman na to, sigurno će ga podržati i banatski vladika Nikanor, verovatno i Filaret. Oni kontrolišu Obraz i mislim da će da prave neku svoju organizaciju. Ne verujem da će Artemije da im se pridruži. Slažem se da im ta priča neće proći u narodu.
miloradkakmar miloradkakmar 20:08 14.02.2010

Crkva

mora da bude čista, kao i vera, kao i čovek, društvo. Ne može ona i njeni sveštenici i činovnici da izbegnu " metlu ", pa oni treba da propovedaju o čistoti.
libkonz libkonz 20:15 14.02.2010

Re: Crkva

slažem se Milorade i mislim da je sada pravo vreme za to. Da se crkva očisti od DB kadrova. Mnogo je muke prošla naša crkva u zadnjih 70 godina. Ovo sada je nepovratan proces.
reanimator reanimator 22:13 14.02.2010

...

Ja reko' evo ga tekst o hokeju, a ti pičiš po politici
Odoh do sportske redakcije da te predložim za lustraciju
libkonz libkonz 00:07 15.02.2010

Re: ...

reanimator
Ja reko' evo ga tekst o hokeju, a ti pičiš po politici
Odoh do sportske redakcije da te predložim za lustraciju

hokej je naručen za sutra, zar ne?
asparagus asparagus 23:20 14.02.2010

Kakva crna lustracija u crkvi...

Meni vise ovo lici na drzavnu akciju u sklopu priprema za priznavanje Kosova... Da se odmah ogradim, ne branim Artemija, iskreno me svrbi za njega, ali obijati celije po manastiru i dovoditi nabildovane tipove koji ce izbacivati nepodobne monahe... Boze me sacuvaj... Uz to imamo i angazman medija kojima je glavna vest da su tamo negde Obraz, 1389 i slicne kombi organizacije... Ma klasicna DBovska akcija.
krkar krkar 23:55 14.02.2010

Re: Kakva crna lustracija u crkvi...

Meni vise ovo lici na drzavnu akciju u sklopu priprema za priznavanje Kosova...


To je suština. Samo, svaka trgovina je razmena nečega za nešto. Nema xhabe ručka. Jasno je šta Tadić dobija ali tek ćemo videti koju će funtu mesa za to da mu uzmu Risto & Co.

libkonz libkonz 00:03 15.02.2010

Re: Kakva crna lustracija u crkvi...

ovakvi vaši zaključci su očekivani jer polazite od pretpostavke da SPC ne može ništa dobro da uradi. Ja vas opet podsećam na pismo vladike Grigorija upućeno vladikama SPC i da je jasno da se čekao izbor novog patrijarha da se krene sa sređivanjem stanja u crkvi. Ironično je to što vam je dobro poznata "građevinska aktivnost" vladike Artemija, ali ipak tražite političku pozadinu priče.
krkar krkar 00:16 15.02.2010

Re: Kakva crna lustracija u crkvi...

Ironično je to što vam je dobro poznata "građevinska aktivnost" vladike Artemija, ali ipak tražite političku pozadinu priče.


Poznate su meni mnoge i građevinske i kojekakve ostale necrkvene i nehrišćanske aktivnosti raznih vladika i klira pod njima. I upravo po tome se vidi da ovo nije ni L od "lustracije". Lustracija bi bila iskrena i motivisana težnjom da se živi i deluje u skladu sa Jevanđeljem i crkvenim tradicijama i propisima.

Ovo je samo još jedan u nizu slučajeva u kojem se veliki i značajan deo velikodostojnika SPC bori za vlast u najboljem udbaškom maniru: puštamo svakoga da "kraducka" ali popisujemo svedoke i čuvamo dokumentaciju - pa je vadimo selektivno, kad nam treba i za koga nam treba. Za otpadnike koji se uzjogune pa neće da slušaju.

Dakle, nije ovo crkvena lustracija, nego politikantsko kurvanje.
libkonz libkonz 01:20 15.02.2010

Re: Kakva crna lustracija u crkvi...

Ovo je samo još jedan u nizu slučajeva u kojem se veliki i značajan deo velikodostojnika SPC bori za vlast u najboljem udbaškom maniru: puštamo svakoga da "kraducka" ali popisujemo svedoke i čuvamo dokumentaciju - pa je vadimo selektivno, kad nam treba i za koga nam treba. Za otpadnike koji se uzjogune pa neće da slušaju.

ja u klin, ti u ploču. Kao što sam rekao, čekao se novi patrijarh i nije prošlo mnogo vremena da se krene. Uostalom, vreme će sve pokazati.
asparagus asparagus 01:40 15.02.2010

Re: Kakva crna lustracija u crkvi...

ovakvi vaši zaključci su očekivani jer polazite od pretpostavke da SPC ne može ništa dobro da uradi.


Moj zakljucak dolazi iz pretpostavke da se ovde nista ne moze desiti a da drzava nije u to umesana.
Bilo kako bilo, ako se ova "lustracija" nastavi, recimo sa Pahomijem i banatskim Nikanorom, pa uostalom i Kacavendom - platim vam pivo.
libkonz libkonz 01:43 15.02.2010

Re: Kakva crna lustracija u crkvi...

Bilo kako bilo, ako se ova "lustracija" nastavi, recimo sa Pahomijem i banatskim Nikanorom, pa uostalom i Kacavendom - platim vam pivo.

kažu da smo na blogu svi na ti
držim te za reč
Nemam dilemu da će biti tako. Svi u crkvi znaju da Nikanoru odavno nisu baš "sve koze na broju".
JJ Beba JJ Beba 02:23 15.02.2010

druga srbija

s' bogom u srcu i pesnici
baš monaški, ponizno
libkonz libkonz 13:14 15.02.2010

Re: druga srbija

s' bogom u srcu i pesnici

pogledaj kod koje grupe se na licima vidi bes i mržnja, i ko je agresivan. Onda mi reci da se ovo nije trebalo uraditi?
Sve pohvale za Sinod, naša crkva je na dobrom putu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:45 15.02.2010

zbunjujuce

"Tako su se zajedno našli Obraz i Garda cara Lazara sa jedne i "ekspert za SPC" Mirko Đorđević i liberali ateisti sa druge strane. Verujem da će se naći na istoj strani kada tema bude vladika Vasilije, Filaret, Pahomije i Nikanor. Za smenu vladike Artemija optužuju predsednika Tadića".


Izvini libe, ali ovo ne mogu da ukapiram. Izgleda na prvi pogled besmisleno, jesu li zajedno ili nisu nego ce biti, ili su uvek bili, izem li ga sta si u stvari hteo da kazes? Ili ih pominjes onako cisto da pljunes usput po Mirku Djordjevicu, Pescaniku, ateistima, koji nemaju veze sa ovim sasvim ocekivanim raspadanjem i blamazom mafijaso-mantijaske organizacije, ali su zgodni za zapljunuti. Ali ajde da pitam, ako ti nije tesko da pojasnis, posto sigurno pratis to krljanje pazljivije od mene.
libkonz libkonz 10:30 15.02.2010

Re: zbunjujuce

na istoj strani kada tema bude

ok, fali mi jedno i: "i kada tema bude"...
ako si pratio bilo koji od mojih kritičkih tekstova vezanih za crkvena pitanja primetio si da mi je uvek tema bila kritika kvazi - vernika. Ja ne pljujem po ateistima, niti na blogu i u svakodnevnom životu bilo koga ubeđujem da treba da veruje u Boga.
Ovde je samo reč o reakcijama na dešavanja u crkvi, koja su za mene očekivana i raduju me.
A Mirko Đorđević i drugi "eksperti" su na sva usta govorili kako je vladika Kačavenda veliki kandidat za patrijarha, iako su znali da je situacija u crkvi sasvim drugačija. On voli da pljune na našu crkvu čisto radi pljuvanja. Očigledna je njegova želja da bude izopšten iz crkve, ali nešto mu ne ide. Zašto ga neki mediji nazivaju ekspertom, to bi trebalo njih pitati. I sadašnje priče o političkoj pozadini imaju isti cilj: pljuvanje, iako Đorđević dobro zna o čemu se radi.
Peščanik i njegovih 750 miliona slušalaca nisam spominjao. Ja ne znam nikoga ko je tu emisiju ikada slušao, niti sam ih ja ikada slušao, pa je zato i ne spominjem.
Da ponovim i naglasim: sve ovo što se dešava u crkvi danas mene veoma raduje. To je jedini način da se crkva očisti, ali ne samo crkva. Pokazalo se ko se bogati državnim parama. Konkretno: SNV Kosova i Metohije, čiji su lideri sada veoma uplašeni.
wukadin wukadin 08:44 16.02.2010

Moram priznati

Nije mi bas jasna veza nemilih dogadjaja i moguceg raskola odnosno stvaranja nove politicko/policijske crkve. Znam da su novinari pisali o nekom "bosanskom klanu", a ne znam kakve veze Artemije ima sa njima.
Naravno, ja ne pratim ovu tematiku. Pratim one koji su navodno liberalni a cekaju svaku priliku da se rugaju drugacijima od sebe.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana