Gost autor| Gradjanske inicijative| Roditeljstvo| Zdravlje

Čemu Njegovo Veličanstvo Uput služi (a uz to i ne radi)?

Krugolina Borup RSS / 14.02.2010. u 19:34

calimero6pd.jpgDraga Krugolina, možda ce Vam ovo biti zanimljivo...

Na klinici za neurologiju i psihijatriju dece i omladine u Bg leže uglavnom teško obolela deca od epilepsije i sličnih neuroloških obolenja. To su deca koja su hendikepirana u velikom broju i u fizičkom i psihičkom smislu. Nega je dobra tamo i osoblje je ljubazno i stručno, ali...

Majke, da bi bile sa svojom decom, moraju da overe uput od pedijatra uz preporuku lekara sa klinike u Nemanjinoj. I dobije se pravo da budete u pratnji svog bolesnog i hendikepiranog deteta. Međutim, majka i pored tog uputa nema pravo tamo na nijedan obrok niti krevet. Spava kod deteta u krevetu bilo od 4 godine ili 15 godina. To je ok, jer su ta deca toliko bolesna da ih ni ne smeš ostaviti same u krevetu, ali šta za hranu? Šta da jedu te majke 15 ili 20 dana, koliko u proseku traje uspostavljanje dijagnoze i nove terapije? Tu su majke iz cele Srbije, kojima najčešće niko ne dolazi u posetu. To su majke, koje ne smeju svoje dete ni na trenutak da ostave samo, jer će pasti s kreveta ili uraditi nešto drugo, jer su to većinom deca ometena u razvoju, ili će dobiti napad, a majka nije tu. Meni je lakše, moj muž dođe svaki dan, ali ove druge mame...

I pitajte, molim Vas, Ministra zašto im treba taj uput, kad te majke za to ne dobiju ništa, nego tate izgube još jedan dan čekajući u Nemanjinoj? Da li je taj uput za majku ulaznica za kliniku ili šta drugo? Ja sam blago šokirana. Moje dete je mnogo bolesno i mi smo ležali i na Instituta za majku i dete, i u Tirsovoj i majke su tamo imale pravo na obroke, iako kreveta za njih nije bilo. Ovo nije humano...

Molim Vas pomozite da se ovo promeni. Ja na primer ni u wc ne mogu da odem, jer dete non-stop moram imati na oku i voditi za ruku, jer bi se povredio ako ga pustim, i pao. Bez muža bih umrla tamo od gladi.

Ja ovaj tekst ne mogu staviti na moj blog, jer su mi zbog nečega zabranili tu opciju. Valjda je to dosadno kad pišeš često o bolesnom detetu.

Iskreno Vas molim u ime svih onih majki koje tamo čuvaju svoju decu i ne znaju da će možda neko pokušati da im pomogne.

Mi smo danas dobili da dođemo na vikend i kupanje, pa sam imala priliku da Vam se javim.

Puno Vas pozdravljam.

Kleinemutter

 



Komentari (47)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jamari jamari 19:43 14.02.2010

nemam reči...

Ne, više ne razumem i nemam šta da kažem... Moja nema podrška sada ne znači mnogo, ali to je sve što u ovom trenutku imam da pružim...

Biljana 77 Biljana 77 19:44 14.02.2010

E pa nemam ja šta drugo da kažem

nego jebem ti život i zdravstvo u Srbiji. Pa neka brišu.
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:47 14.02.2010

Re: E pa nemam ja šta drugo da kažem

Nemoj tako.
Nismo mi neka tamo druga, treća liga.
Naše zdravstvo je u Ligi šampiona.
krkar krkar 19:55 14.02.2010

Re: E pa nemam ja šta drugo da kažem

Biljana 77
nego jebem ti život i zdravstvo u Srbiji. Pa neka brišu.


Ovo je mučno i čitati.

Još je mučnije što jednim uvom upravo slušam ministra zdravlja Tomicu Milosavljevića Doživotnog kako laže na Dnevniku 2 i bezočno prodaje muda za bubrege...
stasava stasava 22:01 14.02.2010

Re: E pa nemam ja šta drugo da kažem

Još je mučnije što jednim uvom upravo slušam ministra zdravlja Tomicu Milosavljevića Doživotnog kako laže na Dnevniku 2 i bezočno prodaje muda za bubrege...


mikele9 mikele9 19:52 14.02.2010

Uput

Crkli dabogda! 'Ajd manje više što je ova zemlja po definiciji nehumana ili bolje reći, humana je selektivno ali medicina, bolnice, klinike...pa to bi trebalo da je ogledalo Hipokratove zakletve! Jadni mi tz obični ljudi, u vjeke vjekova ovde će ići samo na gore tj lošije. Nada ne stanuje ovde. Koliko god crno zvučalo ovo što napisah, istina je da istinitija ne može biti. Nemaš pare, umri, crkni...
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:59 14.02.2010

Pitam se:

Zašto ovo ne potpada pod kategoriju "nasilje nad ženama"?
Ne moraš nekog da prebiješ da bi ga ubio.
Možeš i da ga na smrt izgladniš.

antioksidant antioksidant 19:59 14.02.2010

.

I pitajte, molim Vas, Ministra zašto im treba taj uput,
da bi se nesto naplatilo od fonda
sta tacno ne znam
koliko tacno ne znam
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:00 14.02.2010

Re: .

da bi se nesto naplatilo od fonda
sta tacno ne znam
koliko tacno ne znam



Eto posla za inspekciju.
Šta to oni od Fonda naplaćuju, što ženama nikad ne daju?
Pazi, ako se ispostavi da naplaćuju obroke od Fonda, a iste ne prosleđuju majkama... mislim, onda stvaaaaarnoooo... da se skupimo na Trgu i izvršimo kolektivni hara-kiri.
mariopan mariopan 10:37 15.02.2010

Re: .

antioksidant
I pitajte, molim Vas, Ministra zašto im treba taj uput,
da bi se nesto naplatilo od fonda
sta tacno ne znam
koliko tacno ne znam

I ja mislim da bi se nešto naplatilo od fonda.
Crkli dabogda.

Znam da se uput overava za "pratioca"- to je lice koje prati nekoga ko ne može sam da ode na preglede. Znam da obuhvata troškove prevoza za bolesnika i pratioca i da se kasnije može naplatiti (refundirati) u Socijalnom, samo nisam znala da ne obuhvata obroke za pratioca? Ne znam koja je suma, ja sam imala pratioca i dobio je samo troškove prevoza po ceni autobuske karte do bolnice i nazad.

Ovo je tako strašno čitati da mi je muka.
Zašto te majke nemaju krevete uz svoju decu?
Zašto nemaju obroke a dnevno se u svakoj bolnici BACA hrane koliko bi se mogli ishraniti bar ti roditelji?
Ko je načelnik tog odeljenja u bolnici pa da nije zapazio, nije znao, nije ga briga, koliko se muče ti roditelji, pa da to TRAŽI, ZAHTEVA I DOBIJE?
Sunce im kalaisano *****.
tripraseta92 tripraseta92 00:26 16.02.2010

Re: Upotrebna vrednost Nj.V. Uputa


antioksidant
I pitajte, molim Vas, Ministra zašto im treba taj uput,

-da se njime "pokrivamo" kad smo hladni
- da se ubrisemo, kad preterano se.emo
-da ga stavimo na "bolno mesto", kad god nas zabole…
- da se pokrijemo, kako ne bi videli ono sto je ocigledno
-da zapusimo usta svima koji bi da vrisnu… i time ugroze red i mir

itd.

westvleteren westvleteren 20:41 14.02.2010

Uput radi uputa

Uvek se grozno iznerviram kada čujem ovakve priče. Sve mi liči na još jednu bezrazložnu komplikaciju srpske administracije. Ne vidim zašto svaka majka ne bi mogla da uđe kod deteta na kliniku samo sa ličnom kartom, ili na primer sa kopijom nekog dokumenta gde se vidi da je dete njeno (izvod iz matične knj. rodjenih npr., svi imamo po jednu kopiju kod kuće). Jednostavno, zar ne. Ali da, tada osoba koja izdaje upute i udara pečate ne bi imala posao.
maca22 maca22 21:06 14.02.2010

Re: Uput radi uputa

To je njeno maloletno dete, šta će joj uput?
Ali ako se tim uputom naplaćuje hrana koju majke ne dobiju, zaista, eto posla za inspekciju.
drug.clan drug.clan 20:47 14.02.2010

nesrecni, bolesni, siromasni

Međutim, majka i pored tog uputa nema pravo tamo na nijedan obrok niti krevet.

To je ok, jer su ta deca toliko bolesna da ih ni ne smeš ostaviti same u krevetu, ali šta za hranu? Šta da jedu te majke 15 ili 20 dana, koliko u proseku traje uspostavljanje dijagnoze i nove terapije? Tu su majke iz cele Srbije, kojima najčešće niko ne dolazi u posetu.


Zato ova drzava ima 8000 evra mesecno za ambasadu u podgorici, zagrebu, skoplju ili ljubljani - cuvenim svetskim metropolama sa skupim zakupom nekretnina


Za te pare moglo bi se spremiti hiljade obroka mesecno ali valjda je luksuz diplomatije veci prioritet od zivota sopstvenog naroda. Da ne pominjem to sto raznoraznim tajkunima namestaju poslove vredne milijarde evra. Gade mi se.

Ja ovaj tekst ne mogu staviti na moj blog, jer su mi zbog nečega zabranili tu opciju. Valjda je to dosadno kad pišeš često o bolesnom detetu.


Izgleda da je opcija pisanja na ovom blogu ukinuta svima onima koji pisu o nesrecnim, bolesnim, siromasnim ...
Kada sam pomenuo te zabrane pisanja pre desetak dana bio sam banovan na 7 dana, sada ce verovatno opet da me banuju ali neka banuju .....
natasavb natasavb 21:31 14.02.2010

Re: nesrecni, bolesni, siromasni

Ja ovaj tekst ne mogu staviti na moj blog, jer su mi zbog nečega zabranili tu opciju. Valjda je to dosadno kad pišeš često o bolesnom detetu.



Izgleda da je opcija pisanja na ovom blogu ukinuta svima onima koji pisu o nesrecnim, bolesnim, siromasnim ...


ne znam koliko je onima koji nemaju takve probleme dosadno da citaju takve tesktove, ali mislim da onima koji imaju slicne, veoma znace.
ono na sta se cesto zaboravlja u nasem drustvu je podrska porodici.
ljudi se osete usamljeni i odbaceni od drustva, a sto se neretko i desava, a takvi tekstovi im ipak pokazuju da nisu sami u svemu tome. nekad je i lepa rec u ovom virtelnom svetu dovoljna da se covek oseca bar malo bolje.
takodje,oni koji imaju slicne probleme na taj nacin mogu da saznaju nesto novo i razmene inforamcije.
ja sama pisem o slicnim stvarima i ono sto me tera da to radim i dalje su upravo ljudi poput keinemutter.
znam da ima mnogo problema sa kojima se susrecu, ali verujem da ce joj njena ljubav prema sinu dati snage da izdrzi.
keinemutter, za tebe i malog andjela.

p.s. kod mene si uvek dobro dosla kao gost autor.
natasavb natasavb 22:25 14.02.2010

Re: nesrecni, bolesni, siromasni

Za te pare moglo bi se spremiti hiljade obroka mesecno ali valjda je luksuz diplomatije veci prioritet od zivota sopstvenog naroda. Da ne pominjem to sto raznoraznim tajkunima namestaju poslove vredne milijarde evra. Gade mi se.

ili napraviti jos neku "roditeljsku kucu". tek nedavno je otvorena prva kod nas, a napravljena je zaslugom donatora, jer jadna drzava u ova teska vremna nema para za tako nesto.
da je srce pri svakoj bolnici za decu koja su dugo na lecenju bi odvano postojali takvi objekti.
evo izjave jedne majke cije dete je dugo na lecenju :



Teško je dva meseca živeti u bolnici

Maja Rakovac, majka šestogodišnjeg Lazara kome je 2005. urađena transplantacija kostne srži na Institutu za majku i dete, bila je dva meseca sa svojim detetom u sterilnoj sobi ove ustanove.
− Nije lako biti sa malim detetom toliko dugo u bolnici, ali je još teže stalno dolaziti na terapije ili postoperativne kontrole. Bolnički ambijent njima ne prija. Teško mi je bilo što nisam imala uslova da mu spremim ono što mu se posebno jelo u to vreme, već smo uvek morali da molimo nekog da nam kupuje i donosi. Još mi je ostao u sećanju miris bolnice, a verujem i njemu. Mislim da će Roditeljska soba mnogo značiti deci na lečenju jer neće imati osećaj da su u bolnici – kaže majka sada već zdravog dečaka iz Trstenika.

izvor
4krofnica 4krofnica 22:40 14.02.2010

Re: nesrecni, bolesni, siromasni

Gade mi se.!!!!!!!!!!
strasno! strasno!

na dedinju (plucna bolnica) majka placa oko 500dinara ako lezi sa detetom, dobija 3 razumna obroka i svoj krevet. u slucaju da majka nema para ili je dete tesko bolesno, glavna sestra predlaze da nju finansira (usrana)drzava i onda se ide u Nemanjinu sa uputom iz d.z.
ajd to je ok.
a ovo je nehumano!
kao i slucaj moje kume koja je pre 3 godine bila par meseci u Institutu za majku i dete sa bebom od svog rodjenja zbog velikih problema sa bubrezima. Ona je lezala na podu ili spavala na drvenog stolici jer majke nemaju svoj krevet, postoji samo mali krevetac za bebu. ona je dojila svoju i morala je da bude uz nju. ne znam za obroke.
ovo je dno dna.
kako ih samo nije sramota? da nekome bar malo olaksa muku koja je zadesila nju i njeno dete. sta je vaznije od nase dece i brige o njima??
da li postoji neko ko odgovara za ovakvu sramnu organizaciju po bolnicama?
arianna arianna 23:03 14.02.2010

Re: nesrecni, bolesni, siromasni

kako ih samo nije sramota?
Koga da bude sramota?


Poznato je da za roditeljske kuće treba donator,a za stanove raznih gospodina, poput Uskokovića i njemu sličnih koji su luksuzne stanove dobijali po Statutima firmi, koji su u "skladu" sa Zakonom i članove njihovih porodica nije potreban donator, njima je dovoljna i državna kasa ili bar da su se ove diplomate, smestile u jeftinije rezidencije, pa da sredstva idu u fond za pomoć bolesnoj deci.


Tuga, tužna šta nam se dešava
moderator05 moderator05 11:18 15.02.2010

Re: nesrecni, bolesni, siromasni

drug.clan
Ja ovaj tekst ne mogu staviti na moj blog, jer su mi zbog nečega zabranili tu opciju. Valjda je to dosadno kad pišeš često o bolesnom detetu.


Izgleda da je opcija pisanja na ovom blogu ukinuta svima onima koji pisu o nesrecnim, bolesnim, siromasnim ...

Ovo je olako izrečena neistina, i Vaš komentar bi bio obrisan da nije bilo replika (one bi automatski otišle sa Vašim komentarom) koje najbolje ilustruju da ono što Vama "izgleda", nema veze sa istinom.

Molim Vas da se uzdržavate od ovakvih komentara.

Hvala.

P.S.
ivana23
* Kru, trebalo je da kazes Kleinemutter da opcija pisanja u potpalublju ni za koga vise ne postoji. Da nije samo njoj oduzeta zbog tema o kojima je pisala.

Krugolina Borup
Recicu joj.


Izmena 16.01. u 9,40: Zbog utiska da je ovaj komentar pogreršno shvaćen, da pojasnim - replika i molba da se uzdržava od ovakvih komentara je bila upućena komentatoru drug.clan, a ne komentatorki Kleinemutter.
mixailo92 mixailo92 15:53 15.02.2010

Re: nesrecni, bolesni, siromasni

moderator05
Ovo je olako izrečena neistina, i Vaš komentar bi bio obrisan da nije bilo replika (one bi automatski otišle sa Vašim komentarom) koje najbolje ilustruju da ono što Vama "izgleda", nema veze sa istinom.


Mislim da bi ste se trebali malo suzdržati od brisanja, već ovako ipak lepše i informativnije izgleda. Ako je još nekome pala slična ili bliska ideja, možda bi i on postavio sličan komentar, pa bi ste opet imali posla da ga brišete (što nikako ne podržavam). Ovako uz lepo objašnjenje svima je jasno, a i deluje kulturnije.

Pozdrav!
zilikaka zilikaka 14:22 16.02.2010

Re: nesrecni, bolesni, siromasni

Ona je lezala na podu ili spavala na drvenog stolici jer majke nemaju svoj krevet, postoji samo mali krevetac za bebu. ona je dojila svoju i morala je da bude uz nju. ne znam za obroke
.
Hajde da prihvatim da ne znaju za sramotu, ali kako medicinski pravdaju ovakav tretman žene koja doji?
Koliko će dugo moći da izdrži i koliko će mleka imati?
I sama sam bila u sličnoj situaciji (srećom, zbog virusne infekcije deteta), kada sam na sopstveni zahtev izvukla dete iz bolnice. Ja bez kreveta, neispavana, premorena, izgladnela, a oni insistirali da ostanemo još koji dan da se dete oporavi, odnosno da ojača.
Kada sam ih pitala čime da ga ovakva poluživa hranim, rečeno mi je da je to dečija bolnica, a da je samo njihova dobra volja što su i mene primili! Uzgred, dete je imalo PET meseci.
ivana23 ivana23 21:09 14.02.2010

***

Potpuno sam sokirana onim sto sam procitala.
Tako nehuman odnos prema roditeljima koji vec imaju dovoljno problema sa bolescu svog deteta!

Zato na nekoj drugoj strani vidimo rasipanje, presipanje i trpanje u dzepove...
Ne znam gde se 'zagubila' humanost onih koji bi o nemocnima trebalo najvise da brinu.
Strasno.


* Kru, trebalo je da kazes Kleinemutter da opcija pisanja u potpalublju ni za koga vise ne postoji. Da nije samo njoj oduzeta zbog tema o kojima je pisala.

Krugolina Borup Krugolina Borup 21:11 14.02.2010

Re: ***

Kru, trebalo je da kazes Kleinemutter da opcija pisanja u potpalublju ni za koga vise ne postoji. Da nije samo njoj oduzeta zbog tema o kojima je pisala.


Recicu joj.
maca22 maca22 01:17 16.02.2010

Re: ***

Njeni blogovi su ipak tu, i sad sam ih pročitala. :(
http://blog.b92.net/blog/93536/kleinemutter/
ivana23 ivana23 01:37 16.02.2010

Re: ***

Niko nije ni rekao da su obrisani.
Kleinemutter je napisala:

Ja ovaj tekst ne mogu staviti na moj blog, jer su mi zbog nečega zabranili tu opciju. Valjda je to dosadno kad pišeš često o bolesnom detetu.


Ona nije znala da pisanje u potpalublju ni za koga vise ne postoji. Ne samo za nju.
mariopan mariopan 02:05 16.02.2010

Re: ***

ivana23
Niko nije ni rekao da su obrisani.
Kleinemutter je napisala:

Ja ovaj tekst ne mogu staviti na moj blog, jer su mi zbog nečega zabranili tu opciju. Valjda je to dosadno kad pišeš često o bolesnom detetu.


Ona nije znala da pisanje u potpalublju ni za koga vise ne postoji. Ne samo za nju.

Verovatno je imala druge probleme kada je novi dizajn bloga počeo sa radom , tada smo i mi to saznali.
Meni je zaista žao što su svi iz potpalublja izgubili tu opciju da pišu blogove, ali ako negde ne pročitaju objašnjenje mogu da misle da su napravili neku grešku i da su zato izgubili tu opciju.
Zato je dobro što si to napisala Ivana.
stasava stasava 21:14 14.02.2010

uzas

Mogu samo da kazem-UZAS!
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:55 14.02.2010

joj kru

ja nemam reci, a tebi hvala do neba na borbenosti
podrska
miloradkakmar miloradkakmar 22:00 14.02.2010

Gde

mi živimo !?
Nehumano, nadmeno, bezobrazno... Čisto maltretiranje. Ponižavajuće.
ssvetlana92 ssvetlana92 22:19 14.02.2010

Nemoćni smo

da bilo šta uradimo. Samo sedimo i nerviramo se. Gde god zagrebeš, vidiš užase koje ne možemo da promenimo. Niko ništa ne govori, prave se blesavi i oni koji svakodnevno vidjaju takve nepravde. Zar to osoblje koje radi po bolnicama, ne mogu da otvore usta i nešto kažu po tom pitanju. Ne može majka koja je izgladnela i koja strepi za život svoga deteta da se buni. U svim bolnicama je tako.
To osoblje nema ni srce ni dušu jer to svakodnevno gledaju i ćute!
Pripalo mi je muka od nerviranja što je to tako, kako jeste.
braindead braindead 22:36 14.02.2010

A prostor?

Vise kreveta za majke = manje kreveta za bolesnu djecu. Pitanje prostora, ne humanosti.

Rjesenje je u posebnim, odvojenim kucama za majke koje bi bile u blizini klinika gdje bi majke mogle da prenoce, hrane se, istusiraju se... da bi tokom dana bile sa svojom djecom. Moje je misljenje da bi trebalo naplacivati minimum neophodan za odrzavanje takvih kuca sa nekim subvencijama ili potpunim popustom za najsiromasnije.

Tako nesto planira Institut za majku i dete, a djecja neurologija nece tako nesto raditi u skorije vrijeme.

U samoj takvoj kuci bi mogla da bude smjestena i administracija, sto bi znacajno olaksalo ljudima koji nijesu iz Beograda.

A izgradnja takvih kuca naravno kosta, i o tome treba razmisljati...
natasavb natasavb 22:50 14.02.2010

Re: A prostor?

A izgradnja takvih kuca naravno kosta, i o tome treba razmisljati...


evo jednog od predloga.

Dragan Đilas i Svetlana Vukajlović založili su se da Ministarstvo pravde neku od nepokretnosti koje su oduzete od lica osuđenih za kriminal dodeli zdravstvenim centrima koji bi ih adaptirali u nove "roditeljske kuće".

– Grad Beograd je već dobio određene objekte koji su oduzeti od lica koja su ih stekla na nedozvoljen način. Naši stručnjaci ovih dana pregledaju te objekte i procenjuju u koje društveno korisne svrhe se mogu iskoristiti. Ideja je da se te nepokretnosti pretvore u objekte za boravak dece sa invaliditetom, obdaništa ili klubove za naše najstarije sugrađane – istakao je gradonačelnik Đilas.


nije ovde u pitanju samo to sto kosta,jer vidimo ovih dana da drzava ima para za neke druge stvari ,vec nebriga.
strenum strenum 23:23 14.02.2010

Re: A prostor?

braindead


Rjesenje je u posebnim, odvojenim kucama za majke koje bi bile u blizini klinika gdje bi majke mogle da prenoce, hrane se, istusiraju se... da bi tokom dana bile sa svojom djecom. Moje je misljenje da bi trebalo naplacivati minimum neophodan za odrzavanje takvih kuca sa nekim subvencijama ili potpunim popustom za najsiromasnije.



Problem je sto su mnogoj deci majke potrebne non-stop (kao u primeru koji je prikazan), tako da nije opcija da se deca i majke odvajaju...
ssvetlana92 ssvetlana92 23:44 14.02.2010

Re: A prostor?

Problem je sto su mnogoj deci majke potrebne non-stop (kao u primeru koji je prikazan), tako da nije opcija da se deca i majke odvajaju...

Naravno, a pritom da daju tim ženama nešto da pojedu kako bi mogle da brinu o svom bolesnom detetu.
braindead braindead 00:18 15.02.2010

Re: A prostor?

jer vidimo ovih dana da drzava ima para za neke druge stvari ,vec nebriga.


Potpuno se slazem



Problem je sto su mnogoj deci majke potrebne non-stop (kao u primeru koji je prikazan), tako da nije opcija da se deca i majke odvajaju...


Onda mora isti krevet...
Vise kreveta za majke bi i bukvalno izbacilo neku djecu iz bolnica...
mariopan mariopan 10:51 15.02.2010

Re: A prostor?

Rjesenje je u posebnim, odvojenim kucama za majke koje bi bile u blizini klinika gdje bi majke mogle da prenoce, hrane se, istusiraju se... da bi tokom dana bile sa svojom djecom. Moje je misljenje da

Ovde to nije moguće jer majke sve vreme paze na svoju decu, lično ih paze, kako vidim da keinemuter ne sme svoje dete da ispusti iz ruku da se ne povredi.
Znači da odvojen život u takvoj kući nije pogodan za njen i mnoge druge slučajeve. Za druge je pogodan ali za ovo nije.
Ni prostor nije problem, ne verujem da su te sobe neprekidno pune, deca se primaju i otpuštaju, prostor se oslobađa.

Kada je moj sin bio beba,morao je u bolnicu. Pošto sam ga dojila a on je imao težak napad astme, dobila sam sobu i krevet pored njega,sva tri obroka kao da sam i ja bolesna, da mogu da ga dojim da se to ne prekida...bilo je to pre 36 godina a danas to ne može? ZAŠTO? Zato što nekoga NIJE BRIGA.
SRAM IH BILO.
mlekac mlekac 23:56 14.02.2010

Znam samo za majku i dete...

Igrom slucaja u poslednje dve godine moj je podmladak 3 puta lezao na Institutu.
Pri tom je najmladji lezao vise od mesec dana (imali smo probleme sa bubrezima).
Mogu samo da ih pohvalim.

Posto stanujem blizu instituta, ni jednom nisam trazila da lezim sa detetom, ali mi je sve vreme bilo dopusteno da budem uz njih, bukvalno od 6 ujutro do ponoci (muz i ja smo se smenjivali).

Dobijala sam i obroke, iako sam u pocetku bila u fazonu "Pa ja ne lezim ovde", medjutim glavna sestra je insistirala da moram da jedem! :)

Kad god je bilo slobodnih kreveta (bar na odeljenjima na kojima su moja deca bila), majkama je davan krevet pored detinjeg, bar koliko sam ja primetila. Pogotovo ako je dete bilo jako malo i spavalo u krevecu, nikome nije padalo na pamet da stavi majku u krevetac.

Napomenucu da je, bas kad je moj najmladji tamo lezao, Institut bio u fazi renoviranja, pa su po dva i tri odeljenja delila isti sprat, ali je osoblje i onda bilo vrlo nezno prema deci i vrlo uvidjavno prema majkama.

Zao mi je sto i drugi ne slede taj primer...
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 06:31 15.02.2010

...

moja prijateljica je par dana provela u bolnici sa svojim jednogodišnjim detetom. situacija slična.
ne znam da li su joj tražili uput, ali znam sledeće:
- kada je primljen (sad ne znam gde su ga prvo stavili, ali to je neka prostorija u kojoj nema puno mesta, pa je iz tih razloga pristup roditeljima onemogućen, iliti zabranjen). da zlo bude gore, tada su mu priključili infuziju i da se ne bi batrgao, vezali ga za krevet. dete je prvo plakalo i dozivalo majku, a onda je shvatio da to ne pali, pa je govorio sledeće: mama, pokri dete. ona je sve to slušala na hodniku i plakala.
- nije bilo kreveta,
- morala je da plati za svaki dan proveden u bolnici.

selica_nena selica_nena 23:12 15.02.2010

mama, pokri dete

Joj, Bože, kako imaju srca? Ne znam šta da kažem, sem da ovim putem pružim podršku svim roditeljima kojima na muku staju i ovi skotovi. Od čega su napravljeni kad duše nemaju?
mariopan mariopan 00:14 16.02.2010

Re: ...

mama, pokri dete.

Pročitala, ali nisam smela ništa da napišem. Samo bih plakala na sve ovo.
maca22 maca22 00:20 16.02.2010

Re: ...

mama, pokri dete.

:(
katica_zlatica katica_zlatica 10:33 18.02.2010

Re: ...

s t r a s n o! da ne zna covek sta da radi, ne dao bog nikome da se nadje u takvoj situaciji ali mislim da ukoliko ih ne bih podavila sve tamo onda bih uzela dete i otisla. zemljo srbijo! da li je moguce da je skolovanom medicinskom osoblju to normalno? pa gde su oni rasli, sta li su im radili i sta li tek rade svojoj deci?
draft.dodger draft.dodger 23:03 15.02.2010

Ključna rečenica...

"Pacijent u središtu sistema"

mariopan mariopan 00:10 16.02.2010

Re: Ključna rečenica...

"Pacijent u središtu sistema"

Sistema za maltretiranje?
Pa baš se osećaju kao da su u sred tog sistema.
iris.davidovich iris.davidovich 16:48 16.02.2010

Ovo

me jos vise iznervira - ovde (u usi) sam imala situaciju sa uputom 3 puta - 2x za mene, i jednom za malecku. pozovem telefonom bolnicu kod koje se zakazujem, oni me pitaju ko je poslao uput, unesu u sistem, i ja dodjem u termin koji sam zakazala. lekar u medjuvremenu njima faksom posalje uput, to uopste nije moj posao, niti se ja time bakcem, nit ga podsecam, nit ga overavam kojekude.
stasava stasava 17:10 16.02.2010

Re: Ovo

niti se ja time bakcem, nit ga podsecam, nit ga overavam kojekude.

Da, tako je tamo, ali ovde je NAJBOLJE, mi se borimo u Ligi sampiona. Nego, evo jedno od mogucih resenja-Nadzorna komisija RZZO je kontrolisala trosenje budzetskih sredstava i nasla da su skoro svi direktori bolnica trosili nenamenski i nezakonito vise nego sto su smeli. Naravno, niko nije sankcionisan, novac su trebali da vrate, jos nisu, ali valjda moraju. Eto novca! Valjalo bi proveriti jos jednu stvar-uput se trazi radi refundiranja sredstava-sta ove jadne majke trose? Nemaju obroke, krevete dele sa decom, znaci samo vodu. Koliko se naplacuje njihov bolnicki dan? Humanost je prica za sebe.
katica_zlatica katica_zlatica 11:27 18.02.2010

sve junak do junaka

kukala im majka, a ja kad sam pricala da su obroci za porodilje slabi i da mi muz nije donosio po pljeskavicu za svaki obrok ne bi imala snage ni za wc a kamoli da ustajem na svaka 2 sata dojenje, previjanje, tusiranje, beba place, pregledi, menjanje mrezastih *izvinjavam se, itd. tuga jedna....sta li radi ministar zdravlja i ko je odgovoran za ovaj problem!?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana