Na današnji dan

SRBIJA

Vojislav Stojković RSS / 15.02.2010. u 09:39

Srećan nam praznik!

 

 

Sretenje je za Dan državnosti proglašeno u znak sećanja na 15. februar 1804. godine kada je u Orašcu počeo prvi srpski ustanak protiv Otomanske imperije.

Istog dana, 1835. godine, na Velikoj narodnoj skupštini u Kragujevcu, proglašen je prvi Ustav Srbije.

...................

Beleške na margini:

Znam, znam.. mnogi su nezadovoljni svojom otadžbinom, ali hebiga ja nemam bolju.



Komentari (125)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mariopan mariopan 09:54 15.02.2010

SREĆAN NAM PRAZNIK

NI ja nemam bolju, kakva bila naša je
Srećan nam praznik.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:15 15.02.2010

Re: SREĆAN NAM PRAZNIK

libela libela 10:56 15.02.2010

Re: SREĆAN NAM PRAZNIK

Ovo uvek slusam s knedlom u grlu!
Divna pesma!
hazar hazar 13:25 15.02.2010

Re: SREĆAN NAM PRAZNIK

Znam, znam.. mnogi su nezadovoljni svojom otadžbinom, ali hebiga ja nemam bolju.

Imamo sa čim da se ponosimo, a ima i mnogo toga što treba da uradimo da bi se naša deca ponosila svojom otadžbinom.
sachse sachse 10:30 15.02.2010

SRECAN NAM PRAZNIK !!!

I kad je najgore i najteze, i kad deluje da je sve beznadezno, tada svoju otadzbinu treba voleti!
Da nije tako, i dan danas bismo bili turski gradjani.
Preporuka za postavljanje ove teme.
omega68 omega68 11:20 15.02.2010

Re: SRECAN NAM PRAZNIK !!!

mnogi su nezadovoljni svojom otadžbinom

ko je nezadovoljan neka nađe sebi bolju.
Ili je taj neko nezadovoljan što ustanak nije krenuo iz nekog drugog dela zemlje, pa sad mora da sluša da je državotvornost započeo ''Gedža'' i opanak , mora da gleda kako Vožd ima još uvek naslednike koje ovdašnji narod voli.
Jeremija, namerno nisam hteo da postavljam tekst na ovu temu da ne bi bilo subjektivno.Hvala ti što si se setio baš ti.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:27 15.02.2010

Re: SRECAN NAM PRAZNIK !!!

Za omegu:
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:38 15.02.2010

Re: SRECAN NAM PRAZNIK !!!

Što samo za omegu?

Sve moram sama...

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:40 15.02.2010

Re: SRECAN NAM PRAZNIK !!!

Pardon.
I za Jelicu i sve ostale.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:44 15.02.2010

Re: SRECAN NAM PRAZNIK !!!

E, onda fala
mirelarado mirelarado 16:54 15.02.2010

Re: SRECAN NAM PRAZNIK !!!

Vojislav Stojković
Pardon.
I za Jelicu i sve ostale.


Сматрам да сам прозвана. Хвала, Јеремија, такође!


njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:10 15.02.2010

Re: SRECAN NAM PRAZNIK !!!

Ljudi Srecan Vam Praznik!
ovde u Texasu ne slave taj praznik, pa ja moram na posao.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:16 15.02.2010

Re: SRECAN NAM PRAZNIK !!!

mirelarado

Сматрам да сам прозвана. Хвала, Јеремија, такође!


Naravno, da jesi mirelarado, i tebi srećan praznik.

PS: Samo nemoj o oholim greškama, Eka ti.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:20 15.02.2010

Re: SRECAN NAM PRAZNIK !!!

njanja_de.manccini
moram na posao.

Mi, preostali u Srbiji, slavićemo i za tebe i za marcca.


Unfuckable Unfuckable 18:22 15.02.2010

Re: SRECAN NAM PRAZNIK !!!

ovde u Texasu ne slave taj praznik, pa ja moram na posao.

...komentar komšije iz lifta (liftovi, srećom rade i na praznik):
"pa eto, kad čovek ne može da se seti zbog čega bi mogao da voli svoju zemlju, neradni dan u ponedeljak je sasvim dovoljan razlog, zar ne?"
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:26 15.02.2010

Re: SRECAN NAM PRAZNIK !!!

Taj tvoj komšija il je Srbin il Dalmatinac, iz Teksasa nije.
mirelarado mirelarado 18:32 15.02.2010

Re: SRECAN NAM PRAZNIK !!!

Vojislav Stojković
PS: Samo nemoj o oholim greškama, Eka ti.


:))))))))))

Нећу, Јеремија, тако ми Фукоовог клатна мог аватарског.
miloradkakmar miloradkakmar 10:39 15.02.2010

Srećna

nam jedna Srbija !
libela libela 10:54 15.02.2010

Re: Srećna

miloradkakmar
Srećna nam jedna Srbija !

I da budemo malo bolji prema njoj!
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:38 15.02.2010

Re: Srećna

Sumnjam da je iko nezadovoljan svojom otadžbinom, ono čime su ljudi nezadovoljni su vladajući režimi, a ne sama zemlja



i zato - Srećan nam praznik!

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:47 15.02.2010

Re: Srećna

Jelica Greganović
Sumnjam da je iko nezadovoljan svojom otadžbinom, ono čime su ljudi nezadovoljni su vladajući režimi, a ne sama zemlja


Pa, našu kuću bi trebalo malo popraviti i pospremiti.
Krov, izgleda, prokišnjava, neke grede su natrule, o fasadi da i ne govorimo. Dvorište treba počistiti.
Srećom, temelj, iako stari, jak je i zdrav i sve to dobro izdržava.
Bili Piton Bili Piton 11:54 15.02.2010

Re: Srećna

libela
miloradkakmar
Srećna nam jedna Srbija !

I da budemo malo bolji prema njoj!


Da. Ali i ona prema nama. Poštovanje je dvosmerna ulica.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:55 15.02.2010

Re: Srećna

miloradkakmar

Za milorada, omegu, Jelicu i sve ostale:


behemot123 behemot123 12:13 15.02.2010

Re: Srećna

Da. Ali i ona prema nama. Poštovanje je dvosmerna ulica.


Potpisujem. Srećno Srbi, odavno ste u maleru. Valjda je bilo dosta...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:25 15.02.2010

Re: Srećna

Zaboravio si sve druge građane Srbije.
Srbija je, posle onog zla devedesetih, država sa najviše građana pripadnika drugih nacija na Balkanu:

* UKUPNO = 7,498,001
* Srbi = 6,212,838 (82.86%)
* Mađari = 293,299 (3.91%)
* Bošnjaci = 136,087 (1.82%)
* Romi = 108,193 (1.44%)
* Jugosloveni = 80,721 (1.08%)
* Hrvati = 70.602 (0,94%)
* Crnogorci = 69.049 (0,92%)
* Albanci = 61.647 (0,82%)
* Slovaci = 59.021 (0,79%)
* Vlasi=40.054 (0,53%)
* Rumuni=34.576 (0,46%)
* Makedonci=25.847 (0,35%)
* Bugari=20.497 (0,27%)
* Bunjevci=20.012 (0,27%)
* Muslimani=19.503 (0,26%)
* Ukrajinci=5.354 (0,07%)
* Rusini=15.905 (0,21%)
* ostali=14.191 (0,19%)
* nacionalno neopredeljeni =107.732 (1,44%)
* izjašnjeni u smislu regionalne pripadnosti=11.485 (0,15%)
* nepoznato=75.483 (1,01%)
(popis iz 2002. bez Kosmeta)

oskar-z-wild oskar-z-wild 12:58 15.02.2010

Re: Srećna

Da. Ali i ona prema nama. Poštovanje je dvosmerna ulica.


Vi u Engleskog barem imate nanu koja vas pazi

(ili, što bi jedan naš slavni bloger rekao guvernantu).
oskar-z-wild oskar-z-wild 13:00 15.02.2010

Re: Srećna

Bili Piton:
Da. Ali i ona prema nama. Poštovanje je dvosmerna ulica.




Vi u Engleskog barem imate nanu koja vas pazi

(ili, što bi jedan naš slavni bloger rekao guvernantu).
Bili Piton Bili Piton 13:05 15.02.2010

Re: Srećna

oskar-z-wild


Vi u Engleskog barem imate nanu koja vas pazi



In more ways than one, dear Oscar.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:05 15.02.2010

Re: Srećna

oskar-z-wild


Vi u Engleskog barem imate nanu koja vas pazi

(ili, što bi jedan naš slavni bloger rekao guvernantu).


Mnogi bi u Srbiji, umestu nane, više voleli da ih pazi neka Tanja bebisisterka.


oskar-z-wild oskar-z-wild 13:13 15.02.2010

Re: Srećna

Bili, Izmolite Queeni da nam pošalje neku hi-tech zamenu za onih par vitalnih organa koje smo donarili zarad jugoslovenskog bratsva. Bez tih organičića nećemo dugo moći slaviti.
Bili Piton Bili Piton 13:16 15.02.2010

Re: Srećna

Vojislav Stojković


Mnogi bi u Srbiji, umestu nane, više voleli da ih pazi neka Tanja bebisisterka.


Oskar je verovatno aludirao na termin "nanny state", koji oznacava, s vrlo pezorativnim predznakom, situaciju u kojoj se drzava previse trpa u privatne stvari gradjana. Ima toga, razume se.

Da li bi Tanjica bila nesto liberalnija veliko je pitanje
Bili Piton Bili Piton 13:19 15.02.2010

Re: Srećna

oskar-z-wild
Bili, Izmolite Queeni da nam pošalje neku hi-tech zamenu za onih par vitalnih organa koje smo donarili zarad jugoslovenskog bratsva. Bez tih organičića nećemo dugo moći slaviti.


Precenjujes moje sposobnosti i mogucnosti, Oskare.

Ovde smo svi na "you", nema persiranja - s dobrim razlogom.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:20 15.02.2010

Re: Srećna

Plac je priča, kuća će se lasno popraviti ili druga sazidati, kad tad, samo ako se ima plac, a vidi kako je naš lep



E, sad, znam da je malo troll, ali ovo je jače od mene, vidi bakicu, bez takvih Srbije nema Baba je ko šećer.



Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:24 15.02.2010

Re: Srećna

Jel to baka Evdokija?
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:27 15.02.2010

Re: Srećna

Mogla bi da bude, al joj fali kompjuter
oskar-z-wild oskar-z-wild 13:28 15.02.2010

Re: Srećna

Bili Piton
Vojislav Stojković


Mnogi bi u Srbiji, umestu nane, više voleli da ih pazi neka Tanja bebisisterka.


Oskar je verovatno aludirao na termin "nanny state", koji oznacava, s vrlo pezorativnim predznakom, situaciju u kojoj se drzava previse trpa u privatne stvari gradjana. Ima toga, razume se.

Da li bi Tanjica bila nesto liberalnija veliko je pitanje


Nisam mislio samo u pežorativnom smislu. Nanny state se brine za sve aspekte života svojih građana - zdravlje, posao, smeštaj...

Naša država se brine koliko je moguće u siromašnoj državi, naravno u Sloveniji i Britaniji je bolje. Ali mislio sam na vitalne organe koje smo izgubili kao nacija, u šta ne mogu ulaziti dublje ako želim da opstanem kao Oskar.
oskar-z-wild oskar-z-wild 13:32 15.02.2010

Re: Srećna

Vojislav Stojković
oskar-z-wild


Vi u Engleskog barem imate nanu koja vas pazi

(ili, što bi jedan naš slavni bloger rekao guvernantu).


Mnogi bi u Srbiji, umestu nane, više voleli da ih pazi neka Tanja bebisisterka.




Misliš u onom našem smislu "nanicu ti tvoju".
Bili Piton Bili Piton 13:49 15.02.2010

Re: Srećna

oskar-z-wild
Nanny state se brine za sve aspekte života svojih građana - zdravlje, posao, smeštaj...


To onda nije "nanny state" u restriktivnom kontekstu u kom se taj izraz ovde upotrebljava, vec najnormalnija drzava koja brine o svojim gradjanima.
blogovatelj blogovatelj 15:56 15.02.2010

Re: Srećna

Ovde smo svi na "you", nema persiranja - s dobrim razlogom.


Kad koristis you ti u stvari svakom persiras. Ranije je "thee" bila zamenica koja je znacila sto i nase "ti"
Bili Piton Bili Piton 15:59 15.02.2010

Re: Srećna

blogovatelj
Ovde smo svi na "you", nema persiranja - s dobrim razlogom.


Kad koristis you ti u stvari svakom persiras. Ranije je "thee" bila zamenica koja je znacila sto i nase "ti"


Ah, tako. Sad ce mi biti lakse kad nekom naredni put moram da kazem "fuck you".

Nego, srecan nam svima Dan drzavnosti, sto neko rece, nekomunisticki praznik
oskar-z-wild oskar-z-wild 16:09 15.02.2010

Re: Srećna

Bili:
Nego, srecan nam svima Dan drzavnosti, sto neko rece, nekomunisticki praznik


Hvala! Ali šta nam vredi država zombija*?
Bili Piton Bili Piton 16:15 15.02.2010

Re: Srećna

oskar-z-wild
Bili:
Nego, srecan nam svima Dan drzavnosti, sto neko rece, nekomunisticki praznik


Hvala! Ali šta nam vredi država zombija?


Pa nije sve bas tako crno. Da su svi dole zombiji, ne bih sedeo vazdan ovde na blogu i druzio se s nasim ljudima.
oskar-z-wild oskar-z-wild 16:16 15.02.2010

Re: Srećna

*A philosophical zombie is a concept used in the philosophy of mind, a field of research which examines the association between conscious thought and the physical world. A philosophical zombie is a hypothetical person who lacks full consciousness but has the biology or behavior of a normal human being; it is used as a null hypothesis in debates regarding the identity of the mind and the brain. The term was coined by philosopher David Chalmers.[Wiki]
GOOGLE translate:
Зомби је филозофски концепт који се користи у филозофији ума, поље истраживања које испитује повезаност свесне мисли и физичког света. Филозофски зомби је хипотетичка особа која нема пуну свест, али је биологија или понашање нормалног човека, она се користи као нулта хипотеза у дебатама о идентитету ума и мозга. Термин је измислио филозоф Давид Чалмерс.
Bili Piton Bili Piton 16:26 15.02.2010

Re: Srećna

oskar-z-wild
*A philosophical zombie is a concept used in the philosophy of mind, a field of research which examines the association between conscious thought and the physical world. A philosophical zombie is a hypothetical person who lacks full consciousness but has the biology or behavior of a normal human being; it is used as a null hypothesis in debates regarding the identity of the mind and the brain. The term was coined by philosopher David Chalmers.[Wiki]


Nek digne dva prsta svako ko se oseca filozofskim zombijem na ovom blogu....

(Jeremijo izvini zbog trole - Oskar i ja volimo da popricamo uvek)
oskar-z-wild oskar-z-wild 16:28 15.02.2010

Re: Srećna

Trebaće ti video link.


*Social activism
Some zombie fans continue the George A. Romero tradition of using zombies as a social commentary. Organized zombie walks, which are primarily promoted through word of mouth, are regularly staged in some countries. Usually they are arranged as a sort of surrealist performance art but they are occasionally put on as part of a unique political protest.
GOOGLE translate
* Социјални активизам
Неки фанови зомби наставити Георге А. Ромеро традицију коришћења зомбија као социјални коментар. Организовани зомби шетње, које су првенствено промовисана усменим путем, редовно је извела у појединим земљама. Обично су распоређени као врста надреалисте перформанс уметности, али су повремено ставити као део јединственог политичког протеста.
oskar-z-wild oskar-z-wild 16:50 15.02.2010

Re: Srećna

(Jeremijo izvini zbog trole - Oskar i ja volimo da popricamo uvek)


Jeste, Bili je upravu. Ćaskamo dok čekamo Godoa.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:30 15.02.2010

Re: Srećna

Slobdno vi ćaskajte, danas se ne radi, praznik je.
omega68 omega68 19:20 15.02.2010

Re: Srećna

A tog datuma je bilo još nečega
Kada je proglašen Sretenjski Ustav održana je , za deputate i narod koji je došao da posmatra usvajanje najliberalnijeg Ustava u to vreme u Evropi, prva pozorišna predstava u Srbiji u režiji Joakima Vujića - ''Fernando i Jarika''
drug.clan drug.clan 14:40 16.02.2010

Re: Srećna

Nego, srecan nam svima Dan drzavnosti, sto neko rece, nekomunisticki praznik


.. e... onaj komunisticki Dan drzavnosti je bio duplo bolji - dva neradna dana
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:43 16.02.2010

Re: Srećna

Bila veća država.
blogovatelj blogovatelj 16:18 16.02.2010

Re: Srećna

onaj komunisticki Dan drzavnosti je bio duplo bolji - dva neradna dana


Komunizam je zato propao. Zato sto su i radni dani bili neradni. A tek neradni dani...
drug.clan drug.clan 16:25 16.02.2010

Re: Srećna

blogovatelj
onaj komunisticki Dan drzavnosti je bio duplo bolji - dva neradna dana


Komunizam je zato propao. Zato sto su i radni dani bili neradni. A tek neradni dani...



Ako je zato propala kako onda kapitalizam nije propao jer sve zapadnoevropske drzave su imale vise praznika od SFRJ?

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:02 16.02.2010

Re: Srećna

U kapitalizmu se za praznike ne radi, a radnim danima se radi.
U SFRJ se za praznike, također, nije radilo, a radnim danima se samoupravljalo.
drug.clan drug.clan 17:27 16.02.2010

Re: Srećna

U SFRJ se za praznike, također, nije radilo, a radnim danima se samoupravljalo.


nije moralo da se radi jer nije trebalo puniti dzepove i racune vlasnika - kapitalista. Ondasnja vladajuca elita u SFRJ se zadovoljavala sa dva stana i vikendicom a ovi kapitalisticki danas mogu da kupe citave drzave i narode.

...a i to samoupravljanje i samo radnim danima je bilo dovoljno da se naradi dovoljno da se zemlja izgradi a zivotni standard dovede do nivoa kakav su imali koji su radili bez prestanka

nije bitno koliko se radi vec kolika je nezajazljiva potreba onih koji samo znaju da uzimaju
bitno je za koga se radi, danasnji radnici u US npr. od 8 sati koliko provedu radeci cetiri rade za "gazde" (vlasnika, kamate i osiguranja), dva za drzavu (od koje ne dobiju nista) i samo dva sata za sebe

a nema ovih lesinara mogli bi imati 4 praznika i vikend svake nedelje
blogovatelj blogovatelj 17:38 16.02.2010

Re: Srećna

Ako je zato propala kako onda kapitalizam nije propao jer sve zapadnoevropske drzave su imale vise praznika od SFRJ?


Vrlo prosto, imale su vise praznika, ali kada je bio radni dan, svi su radili.
Moras da shvatis da dolazak na posao, ne znaci automatski i rad.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:39 16.02.2010

Re: Srećna

Ima logike u tome što pišeš, druže član, a čini mi se da je o tome nešto pisao i drug Karl, pa i drug Fridrih. Međutim, drugovi Vladimir, Josif i drugi drugovi su nešto debelo zahebali u praksi.
drug.clan drug.clan 18:37 16.02.2010

Re: Srećna

Vojislav Stojković
Ima logike u tome što pišeš, druže član, a čini mi se da je o tome nešto pisao i drug Karl, pa i drug Fridrih. Međutim, drugovi Vladimir, Josif i drugi drugovi su nešto debelo zahebali u praksi.


U pravu si, Josif a i delom Vladimir su gadno zasrali stvar ... kao i jos neki drugi u nama blizem komsiluku ...

... bilo je sa druge strane i popuno katastrofalnih primena kapitalizma gde su neki drugi ljudi zasrali stvar ... narocito po africi i srednjoj i juznoj americi ... pa danas ipak niko ne kaze da je to los sistem
libkonz libkonz 12:23 15.02.2010

Срећан празник

и велико хвала властима Црне Горе што су ми омогућили да ми Боже Правде буде химна, српска тробојка званична застава и да се моја земља зове Србија !
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:30 15.02.2010

Re: Срећан празник

ako ćemo pravo, libkonz, pomogle su i vlasti drugih republika bivše nam SFRJ.
libkonz libkonz 13:11 15.02.2010

Re: Срећан празник

drugo je to. voleo sam ja onu zemlju, ali nikada mi se karikatura pod imenom SR Jugoslavija ili Srbija i Crna Gora nije dopadala.
Ono sam napisao bez cinizma, kad naši političari nisu imali hrabrosti da oslušnu volju građana, a znam da nas je većina bila za samostalnu Srbiju.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:20 15.02.2010

Re: Срећан празник

libkonz

kad naši političari nisu imali hrabrosti da oslušnu volju građana, a znam da nas je većina bila za samostalnu Srbiju.


Ti, lib, ko da si od juče.
Pa, kada su to naši političari slušali volju građana?
libkonz libkonz 13:23 15.02.2010

Re: Срећан празник

Ti, lib, ko da si od juče.
Pa, kada su to naši političari slušali volju građana?

Znam, Vojislave. Zato sam ja monarhista, gde će kralj da vlada. Kakva crna demonkratija, gde to može biti dobro?!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:54 15.02.2010

Re: Срећан празник

Tu se ne slažemo, ja sam republikanac.
Ali, nećemo o tome - danas je praznik.
Bili Piton Bili Piton 14:00 15.02.2010

Re: Срећан празник

libkonz
Zato sam ja monarhista, gde će kralj da vlada


U savremenim monarhijama kraljevska porodica nije ta koja vlada, ona je delom simbol, delom dekor, delom teret poreskih obveznika a delom turisticka atrakcija.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:47 16.02.2010

Re: Срећан празник

Ja bih se složio da i Srbija postane savremena monarhija, ali samo pod uslovom da monarha biramo svakih četiri godine i da izabrani bude što veća turistička atrakcija, pa da nešto i zaradimo.
jxxx jxxx 13:08 15.02.2010

samo za nezadovoljne

>Sretenje je za Dan državnosti proglašeno u znak sećanja na 15. februar 1804. godine kada je u Orašcu počeo prvi srpski ustanak protiv Otomanske imperije.<


Tako i treba drzavi koja bira verski praznik za dan drzavnosti, a pride je pravoslavna... anyhow, ako je prvi srpski ustanak poceo na Sretenje, to nije bilo 15.2.1804. vec 14.2.1804. Ako je poceo 15.2.1804. to nije bilo na Sretenje. Ako bi pitali ljude s ovih prostora iz tog vremena, rekli bi nam da je poceo 2.2.1804., po tadasnjem kalendaru, i to danas, 15.2.2010. po novom jeste, istina, 2.2. po starom kalendaru, pa po starom nema problema. Ali ako se ravnamo po njemu, sto ga ne proglase i za zvanican drzavni kalendar?

Svasta, rekli nam bi ovdasnji ljudi iz 1804., jos cete reci da ne slavite Bozic 25.12. nego 6. januara kako to u danasnje vreme zovu Jevropljani. A pre samo 5 godina su pricali da je to u stvari 5. januar. Bre, ne mogu sami sa sobom da se dogovore.

No, do 2100. mozda se i razresi citavo to pitanje.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:18 15.02.2010

Re: samo za nezadovoljne

jxxx, pa je li dansa praznik ili nije?

ako nije, da brišem post.
mariopan mariopan 13:24 15.02.2010

Re: samo za nezadovoljne

Vojislav Stojković
jxxx, pa je li dansa praznik ili nije?

ako nije, da brišem post.

Ma praznik je ne briši ništa.
Država je tu, rodila se, sad je valja ljuljati, voleti, podizati kada padne...imamo posla doživotnog.
jxxx jxxx 13:25 15.02.2010

Re: samo za nezadovoljne

To vidi s onim ko je vodio oficijalnu racunicu i proglasio 15. za praznik... :)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:25 15.02.2010

Re: samo za nezadovoljne

mariopan
imamo posla doživotnog.

Nemoj o poslu, kad je praznik.
aleksanadar aleksanadar 13:34 15.02.2010

Re: samo za nezadovoljne

pa je li dansa praznik ili nije?


Не знам.
Ево, мала енциклопедија "Просвета" (за коју неки кажу да је једина српска енциклопедија) каже:

"Карађорђе је најбоље организовао устанике, па је постао најистакнутија личност, што је знатно утицало да је 14. II 1804. у Орашцу изабран за вођу устанка."

А можда се празник везује само за онај Устав, донет на Сретење 1835. године?

Можда смо, по старом обичају, нехајни према историјским чињеницама, дакле и према наслеђу, баштини, традицији.

П.С. Српска Википедија ово потврђује:

14. фебруар
mariopan mariopan 13:36 15.02.2010

Re: samo za nezadovoljne

Vojislav Stojković
mariopan
imamo posla doživotnog.

Nemoj o poslu, kad je praznik.

Pa i na praznik moraš dete da umiješ, obrišeš guzu itd
Bez šale, drago mi je da si stavio onaj spisak naših građana druge nacionalnosti, stvarno sam ponosna što toliko različitih ljudi živi u Srbiji, što sa nama dele dobro i zlo.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:50 15.02.2010

Re: samo za nezadovoljne

mariopan

Bez šale, drago mi je da si stavio onaj spisak naših građana druge nacionalnosti, stvarno sam ponosna što toliko različitih ljudi živi u Srbiji, što sa nama dele dobro i zlo.

A neki kažu da smo skloni genociidu, pri tom su najglasniji oni koji su u ratovima devedesetih napravili etnički gotovo čiste države. (također, bez šale).
mariopan mariopan 13:56 15.02.2010

Re: samo za nezadovoljne

Vojislav Stojković
mariopan

Bez šale, drago mi je da si stavio onaj spisak naših građana druge nacionalnosti, stvarno sam ponosna što toliko različitih ljudi živi u Srbiji, što sa nama dele dobro i zlo.

A neki kažu da smo skloni genociidu, pri tom su najglasniji oni koji su devedesetih napravili etnički gotovo čiste države. (također, bez šale).

Zato mi je i drago, za nijansu se bolje osećam što živim u takvoj državi......a ostalo, popravićemo, nadam se, da nam svima bude bolje.
lubitel lubitel 14:32 15.02.2010

Re: samo za nezadovoljne

Ipak,srecan nam praznik.

Samo ne znam zasto sa toliko Patetike.

Pre tri godine Jasmina je takodje postavila post o istom Danu drzavnosti.Medjutim...


[url=http://blog.b92.net/arhiva/node/4374.html][/url]
mariopan mariopan 15:18 15.02.2010

Re: samo za nezadovoljne

Medjutim...

Međutim ...ne vidim sličnosti?
A gde vidiš Patetiku?
Ne sporim da se za praznike malo raznežim pa sam sklona da bolje vidim ono što je dobro a ono što je loše ćemo u sve ostale dane da pretresamo ...baš za praznik ne moramo. To je moje individualno osećanje, mogu ja i da grešom, svako po svome.
ivana23 ivana23 15:45 15.02.2010

***

libela libela 15:45 15.02.2010

Re: samo za nezadovoljne

lubitel

Samo ne znam zasto sa toliko Patetike.


Ovo ti je bas bilo bezveze!
grol grol 15:51 15.02.2010

Re: samo za nezadovoljne

Nema vise komunistickih praznika!

Divota!

lubitel lubitel 16:02 15.02.2010

Re: samo za nezadovoljne

Evo da pokusam.Ne znam da li sve ovo spada u raznezivanje:
-ja nemam bolju.
-himna sa knedlom,
-imamo sa cim da se ponosimo,
-da nije tako bili bismo turski gradjani,
-nezadovoljni neka nadju sebi bolju,
-ovakvom drzavom niko nezadovoljan,
-Secno srbi,
-Hvala Crnoj Gori da se moja zemlja zove Srbija...

Priznajem ovo je tek bezveze: i Kosovo je Srbija(danas je praznik da ne pominjem Deltu).Drzava sa kraljevskim grbom bez monarha zove se Republika bez granica. Praznik _Srbije jeste Sretenje -Dan drzavnosti po Zakonu o drzavnim i drugim praznicima.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:58 15.02.2010

Re: samo za nezadovoljne

Vojislav Stojković
jxxx, pa je li dansa praznik ili nije?

ako nije, da brišem post.



libela libela 17:43 15.02.2010

Re: samo za nezadovoljne

lubitel
...

Znas kako... kad je nekom rodjendan, stvar dobrog ukusa je da se i pozeli najlepse i ponasa u skladu s tim. U suprotnom, ne ide se na rodjendan i sigurno ne prica okolo kako je rodjendan bio shit, patetican i slicno. Jednostavno, ispostuju se ljudi koji slave kao sto bi i ti voleo da ispostuju neki tvoj praznik. To je stvar kulture... pa, moze se reci, i tolerancije!
mariopan mariopan 17:49 15.02.2010

Re: samo za nezadovoljne

libela
lubitel
...

Znas kako... kad je nekom rodjendan, stvar dobrog ukusa je da se i pozeli najlepse i ponasa u skladu s tim. U suprotnom, ne ide se na rodjendan i sigurno ne prica okolo kako je rodjendan bio shit, patetican i slicno. Jednostavno, ispostuju se ljudi koji slave kao sto bi i ti voleo da ispostuju neki tvoj praznik. To je stvar kulture... pa, moze se reci, i tolerancije!

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:36 15.02.2010

Re: ***

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:46 15.02.2010

Re: ***

ivana23



ivana23 ivana23 18:52 15.02.2010

Re: ***

Vojislav Stojković


stefan.hauzer stefan.hauzer 19:21 15.02.2010

Re: ***

ovo...postaje jako zanimljiv blog,stoga u to ime
lubitel lubitel 21:50 15.02.2010

Re: samo za nezadovoljne

Libela
Evo uporno od 2001 godine vezbam da su drzavni praznici Dan drzavnosti-Sretenje,Nova Godina,Praznik Rada i Dan Pobede,a da su drugi praznici Srbije verski Bozic,Uskrs i prvi dan krsne slave,prvi dan ramazanskog Bajrama,prvi dan Kurbanskog Bajrama,prvi dan jevresjkog Jom Kipura.Radno se praznuju Dan Duhovnsti-Sv.Sava i Vidovdan-spomen na Kosovsku bitku.

Evo ,sada jos nekoliko sati cekam da iz Kremlja stigne dokaz da je Dan Drzavnosti nesto sto posstuje prvi stub drzavnosti majka Rusija.Kaad ono medjutim...Njima je najvaznije da nam puste gas da ga imamo i za ovaj praznik u dovoljnim kolicinama.

Eto,prihvatio sam tvoj savet za tolerantnoscu misljenja i razlicitosti,ovo tim pre jer znam da se misljenje moze nametnuti i revolverima od 4 inca.

Moze ona EL.Orgzma,Ekv i partibrejkersa rimtutituki iz 1992.godine
lubitel lubitel 22:16 15.02.2010

Re: ***

Kako ono rece moj omiljeni Kostunica Doktor Vojislav kroz citavu istoriju pokusavali su da nas stave pod jednu sljivu.A onda je sljiva bila njegov predizborni slogan Zreelo je i vise od toga kao arhetip.Juce je porucio Zivela Srbija.

...peavjuci srcem sto sebe ne znam

niz sedmu rupu kroz koju svira

Oj,Srbijo medju bunama,medju sljivama
Oj,Srbijo medju ljudima
medju njivama
Oj,Srbijo medju psemama u grudima
Oj,Srbijo
buno medju narodima.

Vojislave,nisam siguran ko je autor,ali nije Beckovic i nije Kapor koji su u predsoblju ovog psenika cekali na prijem.

Secan nam praznik Dan Drzavnosti.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:43 15.02.2010

Re: ***

lubitel


Oj,Srbijo medju bunama,medju sljivama
Oj,Srbijo medju ljudima
medju njivama
Oj,Srbijo medju psemama u grudima
Oj,Srbijo
buno medju narodima.


Ja sam u mlinu, sred buke
žrvnja, čuo sve tvoje želje
i brige tvoje, oj, Srbijo među pesmama među šljivama
oj, Srbijo među ljudima
na njivama,
oj, Srbijo među pesmama, među stadima,
oj, Srbijo, pesmo među narodima.


Taj nadrealista i komunista bolje je razumeo Srbiju od svih njenih nacionalista.
mariopan mariopan 23:00 15.02.2010

Re: ***

Secan nam praznik Dan Drzavnosti.

Hvala , i tebi
crossover crossover 23:12 15.02.2010

Re: ***

Vojislav Stojković
Taj nadrealista i komunista bolje je razumeo Srbiju od svih njenih nacionalista.

Oscar Da Vinci?
Тешко.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:37 15.02.2010

Re: ***

Možda mu je bilo teško, jer nije Srbin već Jevrejin, ali uspelo mu je. Napisao je jednu od najlepših poema o Srbiji.

crossover, čemu to Da Vinci?
ivana23 ivana23 00:21 16.02.2010

Re: ***

Pesma koja je izgovarana cesto u pogresno vreme i na pogresnom mestu ipak u meni probudi neku specificnu emociju.
I neka me pogresno shvate... Ne marim.



crossover crossover 01:03 16.02.2010

Re: ***

Vojislav Stojković
crossover, čemu to Da Vinci?

Једначење по звучности. Не узбуђуј се Џеремаја, то је само безазлена шала, мој мали hommage поетици Немогућег, Ванеу Бору и Ђорђу Костићу.

За мене, ова песма, није једна од најлепших написаних о Србији, сувише је патетична и звучи ми као некакво извињење. Признајем, не волим родољубиву поезију која има оволико мотива из сеоског живота јер ме то асоцира на положај сељака (надреалисте) у друштвеном процесу са почетка XX века. Једноставно речено, ова песма ми уопште не звучи родољубиво већ ми изгледа као позив на класну борбу. Ако сам погрешио, јбг, сам сам крив, биће да сам превише читао Le surréalisme au service de la révolution.

Уствари, кад мало боље размислим, није Давичо баш сасвим лош, он је један од ретких песника те генерације који су, без предрасуда и суревњивости, отварали врата своје куће младим колегама и браћи по перу.
mariopan mariopan 01:16 16.02.2010

Re: ***

Pesma koja je izgovarana cesto u pogresno vreme i na pogresnom mestu ipak u meni probudi neku specificnu emociju.
I neka me pogresno shvate... Ne marim.


I u meni probudi jake emocije, ni ja ne marim, to je jedna od divnih rodoljubivih pesama koje govore o Srbiji.
Hvala Ivana
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:19 16.02.2010

Re: ***

ivana23
Pesma koja je izgovarana cesto u pogresno vreme i na pogresnom mestu ipak u meni probudi neku specificnu emociju.
I neka me pogresno shvate... Ne marim.

Sa patriotskim osećanjima isto je kao i sa tom i sličnim pesmama.
Srpski patriotizam je rabljen često sa pogrešnim ciljevima, na pogrešan način, na pogrešnom mestu i u pogrešno vreme. I, eto dokle smo stigli.

Čovek koj gaji iskrena i vrlo razumljiva osećanja prema svojoj otadžbini i svom narodu, ne sme to javno da kaže, jer je u ozbiljnoj opasnosti da ga pogrešno shvate i odmah zatim napadnu da je nacionalista, šovinista, patriJota ili u najboljem slučaju zatucana seljačina. Takvi napadi ređe dolaze od drugih naroda, a najčešće od pripadnika vlastite nacije.

Nedavno je francuska vlada pokrenula nacionalnu debatu o tome sto danas znaci biti Francuz. Rasprava o nacionalnom identitetu zamisljena je kao nacin na koji bi gradjani trebali da preispitaju sebe i mesto Francuske u svetu.

Mislim da bi sličnu debatu trebalo pokrenuti i u Srbiji.
Da li današnji Srbi (i Srpkinje, naravno) svoja nacionalni identitet treba da prepoznaju kroz uobičajene klišee kao što je šajkača, jelek, opančići, šljivovica i krsna slava?
Može li se o srpskom patriotizmu (osećanju prema vlastitoj naciji i otadžbini) govoriti bez kosovskog mita?
Globalisti smatraju da je nacija prošlost. Isto su mislili i komunisti. Da li je to baš tako? Da li su nacije prošlost? Sumnjam.

Ali, ko da takvu debatu pokrene u Srbiji? Vlada? Skupština? Srpska akademija nauka?
Njima malo ko da veruje.

marija.mt marija.mt 13:03 16.02.2010

Re: ***

Čovek koj gaji iskrena i vrlo razumljiva osećanja prema svojoj otadžbini i svom narodu, ne sme to javno da kaže, jer je u ozbiljnoj opasnosti da ga pogrešno shvate i odmah zatim napadnu da je nacionalista, šovinista, patriJota ili u najboljem slučaju zatucana seljačina. Takvi napadi ređe dolaze od drugih naroda, a najčešće od pripadnika vlastite nacije.


Bas tako, ali mene to uopste ne zanima, ja na sav glas pricam koliko volim svoju zemlju. Nekad se toliko uzivim u price o lepoti mog kraja da mi je neko jednom rekao da zvucim kao Rados Bajic
Shvatila sam da ovu zemlju volim kad sam jos kao jako mlada otisla iz nje i sanjala je svake noci, jedva sam cekala da se vratim. Sad sam tu i srecna sam.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:31 16.02.2010

Re: ***

marija.mt -baš lep komentar sa okruglim rednim brojem 100.

Ja sam živeo u tri države, ali jedino se u Srbiji osećam kod kuće. To osetim kad god se vraćam s puta, čim pređem granicu. Isto osećaju i moja deca, iako ni jedno od njih nije rođeno u Srbiji.


mariopan mariopan 15:26 16.02.2010

Re: ***

marija.mt
Čovek koj gaji iskrena i vrlo razumljiva osećanja prema svojoj otadžbini i svom narodu, ne sme to javno da kaže, jer je u ozbiljnoj opasnosti da ga pogrešno shvate i odmah zatim napadnu da je nacionalista, šovinista, patriJota ili u najboljem slučaju zatucana seljačina. Takvi napadi ređe dolaze od drugih naroda, a najčešće od pripadnika vlastite nacije.


Bas tako, ali mene to uopste ne zanima, ja na sav glas pricam koliko volim svoju zemlju. Nekad se toliko uzivim u price o lepoti mog kraja da mi je neko jednom rekao da zvucim kao Rados Bajic
Shvatila sam da ovu zemlju volim kad sam jos kao jako mlada otisla iz nje i sanjala je svake noci, jedva sam cekala da se vratim. Sad sam tu i srecna sam.


Voleti svoju zemlju je lepo i zdravo osećanje i ja ne dozvoljavam da mi neko to prebacuje, tim pre što voleti svoju zemlju ne znači ne voleti i druge. Jedno drugo ne isključuje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana