Kosovo i Metohija: 1998-2000

Ninoslav Randjelovic RSS / 10.06.2007. u 22:42
Dragi blogeri, shvatam da sam malo ubrljao stvar. Neki blogeri su mi skrenuli paznju da u mojim inicijalnim postovima temu Kosova i Metohije suvise opterecujem apstrakcijama i metaforama. Mislim da su u pravu. Srecom po moje samopouzdanje, ovde vas je bilo mnogo blagonakolnih prema meni i vasi komentari su svi pogadjali svoju metu.

U prvim postovima zeleo sam samo da vam kazem da sam imao problematicnu mladost, kao sto je problematicno i ovo moje srednje zivotno doba. Htedoh i da vam kazem da mislim da je licna sloboda sustina ljudskog zivota. Da je sam zivot tajna i da nema reci ili pojma koji tu tajnu moze iscrpeti. Da je ljubav slicna tajna. Da svi ljudi u tim tajnama ucestvuju ravnopravno.

Prateci godinama stradanja ljudi na Kosovu i Metohiji i pokusavajuci da medijski izvestavam o tome, shvatio sam da je problem i tragedija Srbije, Albanaca i celog sveta na Kosovu i Metohiji to sto se tamo ne gleda u ljudsko bice kao na najvisu i jedinu vrednost koja se mora zastiti prva, da bi uopste bilo moguce zastiti bilo koju drugu vrednost.

U ovom postu, evo vam izvestaja  o prve tri godine mojih pokusaja, kada je Srbijom vladao Slobodan Milosevic, a Beogradom i mnogim gradovima Srbije opozicione stranke. Glavne cinjenice koje ovde pominjem mozete proveriti na Internetu ili negde drugde. Ovo vam je samo licni kontekst tih cinjenica.

1998-2000

U Novembru 1998. godine odlazim na KiM prvi put u zivotu. Rentirao sam automobil u Beogradu, pozajmio kameru od mog brata Miska i posao na put sa prijateljima, snimateljem Nikolom Majdakom (mladjim) i Miladinom Jelicicem-Jelom. Odseli smo u hotelu Grand. U Pristini.

Namera mi je bila da posetim neke od porodice Srba koji su tokom prethodnih nekoliko meseci nestali, njih oko 1,300, a za koje se sumnjalo da su ih kidnapovale albanske teroristicke organizacije. U Srbiji se o ovim ljudima skoro nista nije znalo, niti se o njima govorilo cesto.

Zeleo sam da zabelezim izjave rodjaka, komsija i prijatelja ovih nestalih ljudi, da se to emituje u nasim medijima i tako, mozda, i na njih skrene paznja nase javnosti, a mozda i svetske.

Tokom tih nekoliko dana boravka na KiM, poslo nam je za rukom da posetimo vise ovih porodica, a posebno one koje su zivele u mesovitim (srpsko/albanskim) sredinama i zabacenim selima. Njihove price su bile slicne - niko ih ne posecuje; niko ih od zvanicnih organa vlasti na KiM ne obavestava da li se uopste istrazuje gde su njihovi nestali i da li se bilo sta o tome doznalo; zive u strahu od novih zlocina i terora; ne obradjuju svoja imanja; tuguju...
Nisu propustali da kazu da njihovi nestali nisu bili ni policajci srpske policije, niti vojnici u uniformama. Poneko od ovih ocajnih ljudi je sa gorcinom konstatovao da se oseca napusten od Beograda i prepusten samom sebi.

Obisao sam i neke od ugrozenih manastira i zabelezio izjave stradalnika  u manastirima Devic i Sveti Vraci. Ispostavilo se da su to bili i poslednji video zapisi manastira Svetih Vraca koji je vec naredne godine do temelja srusen i spaljen.

Pokusao sam da zabelezim nesto i o stradanju Albanaca, kao i njihovo razmisljanje o svemu ovom. Nasao sam se u Pristini sa liderima omladinske organizacije Albanaca koja je bila bliska sa Albinom Kurtijem koji je tada bio u zatvoru u Srbiji. Pristali su da se sa mnom sretnu i cuju sta to pokusavam da radim i da vide ko sam. Rekose mi da sam ok, ali da je sada kasno za multi-kulti dokumentarce. Da mogu da biram o cijem stradanju zelim da pravim zapise. O Albancima ili o Srbima. Rekoh im da, u tom slucaju, biram da radim zapise o stradanju onih ljudi o kojima se manje zna.Na osnovu ovog materijala uradio sam dokumentarac "Kosovo pod opsadom" u produkciji Doma Omladine Beograda gde sam tada bio zaposlen kao Direktor.

Film je prikazan na televiziji Studio B. Druge televizije u Srbiji nisu bile zainteresovane da to emituju. Predstavljen je i u velikoj sali Doma Omladine Beograda (kapacitet sale je 500 mesta) na tribini posvecenoj krizi na KiM. Doslo je oko 50-ak ljudi.

U Novembru 1999. odlazim na Kosovo i Metohiju u istom sastavu, sa Miskovom kamerom, ali kola ovog puta obezbedjuje televizija Studio B. Zastava 101. U Kosovu Polju mu je otpao auspuh na sred puta. Snasli smo se nekako i to je bilo jedini put da mi je Nikola Majdak Jr. zamerio na amaterizmu u ovom radu.

Zabelezili smo dalja stradanja ljudi i pravoslavnih svetinja i manastira sirom Kosova i Metohije. U jednom izbeglickom kampu za Srbe iz Pristine i okolnih sela, upoznajem Lazara, glumca koji zali za svojim ranijim zivotom, svojim ulogama, papirima, beleskama... On je bio prvi od koga sam cuo da oseca da je zvanicni Beograd izdao Kosovo i Metohiju. Posle su usledili i mnogi drugi nasi sunarodnici koji su se tako osecali. 
To sto su govorili, kamera je belezila.

Dokumentarni video-zapis koji sam ove godine uradio "Kosovo u izdaji" opet je u Srbiji emitovao samo Studio B, a prikazan je i u Domu Omladine Beograda, kao i na festivalima u Londonu, Parizu i Atini.

Nakon oktobarskih promena 2000. godine, odlazim na Kosovo i Metohiju treci put. Opet u istom sastavu i sa Miskovom kamerom, ali ovog puta idemo mojim kolima - Pezo 205, americke tablice, star 14 godina. Pokazao se odlican.

Ove godine, uglavnom sam kompletirao snimanje materijala o manastiru Visoki Decani. Naime, zapoceo sam jos prve godine da belezim formiranje i pocetak rada ikonopisacke radionice koju je tada pokrenuo kum moje cerke, Decanski monah -otac Arsenije.

Na manastirskoj Slavi sam video i jednog mladica iz Orahovca koga sam ranije sreo u Beogradu kao raseljeno lice. Pitam ga sta se sa njim desava. Kaze mi -  " Opet sam ovde. Vratio sam se. Zivim ovde. Gore (u Srbiji) bio sam Siptar. Ovde sam Srbin. Opet sam Srbin. Ovde". Kamera belezi.

Tokom Slave, cetvorica iskusenika se monase. Jedan od njih je otac Danilo. On je zaduzen za krave i pcele. Pomaze i sa lekovima koje pravi od okolnog bilja. Pokazao mi je crtez koji su mu poklonila albanska deca koja su se krila u manastiru prethodne godine i koju je on lecio. Zajedno sa ocem Arsenijem. Otac Danilo govori o toj deci kao o svojim bliskim prijateljima. Kamera belezi.

Te godine sam uradio film "Slava Visokih Decana". Prikazan je opet samo na Studiju B, ali i na nekim televizijama u svetu (Arte i BBC). Ima ga i na Internetu (Google video). 


Komentari (138)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mMilutin mMladjenovic mMilutin mMladjenovic 23:04 10.06.2007

Касно НИНОСЛАВ на КОСОВО стиже !

Мислим Нинославе да ти о Космету појма немаш, у то сам се дефинитивно уверио данас.

твоје намере да снимиш шта се тамо дешавало у периоду које си тамо био су хумане и за сваку похвалу, али кажем ти, о бити проблема, о генези шта је Космет и како је то све испало како је испало, кажем и ама баш ништа не знаш.

наравно немаш разлога да се љутиш на мене што одкривам рупу у саксији, па то што ти не знаш не зна ни 90 % Срба и становника Србије па им ништа не фали.

да парадокси буде већи, ми који о КОСМЕТУ знамо ама баш све, ништа нам не помаже да ишта можемо да припомогнемо, јер за ту помоћ нико није заинтересован у Србији већ сто година.

када би мени ТАЋИ и ХАЈРАДИНАЈ плаћали милион евра месечно , ја бих о КОСМЕТУ исто причао као и сви СРПСКИ политичари за последњих неколико деценија.

е пошто ме не плаћају ништа, ја причам нешто друго, а то је да КОСМЕТОМ треба добро истрговати и завршена прича.

о томе сам ти већ написао одговор код НЕБОЈШЕ шта бих ја са Косметом урадио, да не понављам опет.

Косово и Метохију су изгубили српско-црногорски политички кадрови који су владали у последњих осам деценија, и ко мисли, ко прича нешто друго, или је луд, или га треба тамо послати ако је и најпаметнији.

kapi kapi 23:18 10.06.2007

Re: Касно НИНОСЛАВ на КОСОВО стиже !

milutine ,da li to znaci da si i ti da se prizna nezavisnost kosovu? i sta je tamo uopste milosevic trazio kada je kosovo vec bilo izgubljeno? nije li onda srbija izvrsila agresiju na kosovo?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:29 10.06.2007

Re: Касно НИНОСЛАВ на КОСОВО стиже !


Znaci, Milutine, to je to.
Rek'o Milutin.
A za koju pomoc niko nije zainteresovan. Ako dobro shvatam, ti imas nacin da pomognes, samo niko tu pomoc nece da prihvati.

Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 23:31 10.06.2007

Re: Касно НИНОСЛАВ на КОСОВО стиже !

Milutine,

zaista ne razumem Vas komentar. Takodje, uopste se ne razumem u trgovinu, tako da ni to oko "dobre trgovine" Kosovom nista ne razumem.

Sigurno je da ja ne poznajem genezu problema na Kosovu onako kako je Vi znate i sasvim je izvesno da ja, za razliku od Vas, ne znam SVE o tome, niti o bilo cemu drugom.

Znam samo to da je stradanje Srba na KiM, kao i stradanje Albanaca na KiM, u Srbiji slabo poznato i da se o tome malo govori.

Otud rekoh sta mislim da je tragedija u tom regionu. Da covek nije mera stvari, vec politika (politikantsvo) i nasilje.

Budite sigurni da se na Vas ne ljutim.
mMilutin mMladjenovic mMilutin mMladjenovic 23:31 10.06.2007

Re: Касно НИНОСЛАВ на КОСОВО стиже !

kapi
milutine ,da li to znaci da si i ti da se prizna nezavisnost kosovu? i sta je tamo uopste milosevic trazio kada je kosovo vec bilo izgubljeno? nije li onda srbija izvrsila agresiju na kosovo?


Тако је Капи, ја сам недвосмислено за НЕЗАВИСНО КОСОВО и МЕТОХИЈУ!

имам само један захтев, да би се тај акт потписао становници и политичко руководсво са Космета мора да потпише купопродајни уговор са Србијом којим се обавезују да ће у ратама у наредних десет година иплаћивати Србији по 5. милијарди долара.

ово је једина могућа решива варијанта, јер такозвани АЛБАНЦИ хоће Космет па хоће, до душе физички су га освојили, али правно и тапијски оно припада Србији ту збора нема.

е зато морају да га купе, ко што сваки купац мора да плати посед који није његов.

Србија је извршила АГРЕСИЈУ на КОСОВО исто као што си ти КАПИ извршила агресију на свој стан данас кад си упала у њега.
KafaJeGotova KafaJeGotova 23:39 10.06.2007

Re: Касно НИНОСЛАВ на КОСОВО стиже !

ili recimo kad SVE znas o svemu i izvrsis agresiju na kapi?
mMilutin mMladjenovic mMilutin mMladjenovic 23:53 10.06.2007

Re: Касно НИНОСЛАВ на КОСОВО стиже !

Milutine,

zaista ne razumem Vas komentar. Takodje, uopste se ne razumem u trgovinu



Ако се не разумеш у ТРГОВИНУ, мора да се онда разумеш у ПОКЛОНЕ..

ето код мене је случај да се разумем у једно и друго, али ово друго поклањам само кад се залужи, или кад сам добре воље, а то му ипак дође на исто.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 23:56 10.06.2007

Re: Касно НИНОСЛАВ на КОСОВО стиже !

Evo, Milutin se odrekao Kosova. Za pare...o))
mMilutin mMladjenovic mMilutin mMladjenovic 00:02 11.06.2007

Re: Касно НИНОСЛАВ на КОСОВО стиже !

Drago Kovacevic
Evo, Milutin se odrekao Kosova. Za pare...o))


тако је драго,,,

ЈА СЕ ОДРЕКО'' ЗА ПАРЕ,

А ТИ И ТВОЈИ БИ ГА ПОКЛОНИЛИ,,,

МОРА ДА ИМАТЕ МНОГО УЈКИ НА КОСМЕТУ,,,
KafaJeGotova KafaJeGotova 00:07 11.06.2007

cenovnik

to mu nekako dodje 0.4 dolara po dusi na kosovu. ili je 5 mil. za teritoriju?
a ja mislio da je ovaj post o ljudima na kosovu...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 00:10 11.06.2007

Re: Касно НИНОСЛАВ на КОСОВО стиже !

Nemam nikoga, niti bih poklanjao. Ni ja ni moji. Ja pokloniti mogu samo ono što imam. A Kosovo nemam.
Tamo su najveće sile sveta i dva miliona stanovnika koji biraju svoju vlast. Tako da će se moći prodati samo ono na šta je ko uknjižen.
jesen jesen 09:44 11.06.2007

Re: Касно НИНОСЛАВ на КОСОВО стиже !

Ja mislim da ti nista ne razumes.Ninoslav pise o ljudima i njihovim sudbinama...pise o coveku kao pojedincu ....On se ne bavi politicatrima i politikanstvom, ne bavi se istorijskim i drugim okolnostima koje si KiM doveli u sadasnju poziciju...COVEK je centar njegovog interesovanja.....
kapi kapi 23:23 10.06.2007

nego ninoslave,

kako objasnjavash da srbi na kosovu ,uporno i dalje glasaju za radikale , pre su za sps , ako su imali primedbu da je tadasnja vlast (cinili su je SPS-JUL-SRS) bila nezainteresovana za njih i njihove probleme?
AlexDunja AlexDunja 23:27 10.06.2007

nego kapi

kako ti objasnjavas rezultate svih izbora u srbiji,osim 2000?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 23:35 10.06.2007

Re: nego ninoslave,

Da, Kapi. To se cesto svi pitamo.
Ali, dobro kaze AlexDunja. Taj fenomen karakterise Srbiju u celini,
ne samo Srbe na KiM.
kapi kapi 23:45 10.06.2007

Re: nego kapi

AlexDunja
kako ti objasnjavas rezultate svih izbora u srbiji,osim 2000?

ako mislish da je bilo namestanja, na kosovu sigurno nije. imala sam priliku da razgovaram sa izbeglicama sa kosova , pocetkom 2000 godine ,i svi do jedne su tvrdili da su bili prevareni od strane vlasti. a i provela sam na kosovu tri godine, 91-93 i svi odreda starosedeoci srpske nacionalnosti koje sam upoznala, bili su ili za milosevica ili za seselja. propaganda je ucinila svoje (pa tamo su se mogli hvatati samo programi rts i mozda neka lokalna srpska televizija , i nije bilo opozicionih novina) , kao i sada sto cini. neobrazovani ljudi su kao mala deca , caskom ih mozete prevariti. svaka prica prolazi , kao sto je prosla i ona "niko ne sme vas da bije".
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 23:48 10.06.2007

Re: nego kapi

Eto, Kapi,
odgovorila si na svoje pitanje.
Dakle, zbog manipulacije i teske neobavestenosti
i siromastva u kom ti ljudi dole zive.
Ali, zasto ljudi u Srbiji glasaju
za te iste partije
svih ovih godina ?
AlexDunja AlexDunja 23:52 10.06.2007

ne kapi

ne mislim to.
mislim da ne treba ljudi (svi) da budu kaznjeni na bilo koji nacin,a narocito da im bude ugrozen zivot,zbog toga sto je vecina glasala ovako ili onako.
ja na primer,nikada nisam glasala kao vecina(osim 2000),pa su opet mnogi usvetu mislili da smo(svi)dobili sta smo trazili.ja sam to uvek smatrala za nepravdu.
kapi kapi 00:26 11.06.2007

Re: ne kapi

AlexDunja
ne mislim to.mislim da ne treba ljudi (svi) da budu kaznjeni na bilo koji nacin,a narocito da im bude ugrozen zivot,zbog toga sto je vecina glasala ovako ili onako.ja na primer,nikada nisam glasala kao vecina(osim 2000),pa su opet mnogi usvetu mislili da smo(svi)dobili sta smo trazili.ja sam to uvek smatrala za nepravdu.

pa znate kako , narod (vecina) izglasa nekoga za predsednika , a taj neko onda zastupa narod u svetu. e sada, sto je "demokratija vlast nerazumne vecine" to je druga stvar.
AlexDunja AlexDunja 00:36 11.06.2007

Re: ne kapi

opet se ne razumemo.
ja samo mislim da zbog svega toga niko ne treba da strada.
bez obzira na to sta je demokratija
pidola pidola 01:28 11.06.2007

Re: nego kapi


Ali, zasto ljudi u Srbiji glasaju
za te iste partije
svih ovih godina ?

Zato sto se plasimo promene,plasimo se neceg novog.
Navikli smo na lazi,prija nam da ih cujemo,lakse je,jer ako sagledamo stvari kakve jesu,gubimo kontrolu nad zivotom koji ionako jedva drzimo na okupu.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 01:33 11.06.2007

Re: nego kapi

I ne samo to.
Ojadjeni smo konformizmom i prevrtljivoscu nasih politickih lidera i stranaka.
Toliko ojadjeni, da smo postali nepoverljivi da nam ikada moze biti bolje
Da zivot moze biti i nesto drugo, a ne samo prezivljavanje.
Da imamo prava da to zahtevamo od onih koji usedaju u fotelje vlasti.
I da imamo pravo da ih iz tih fotelja sutnemo.
Ako nam nije dobro sa njima.
Eto zbog cega.
Tako se meni cini.
pidola pidola 01:51 11.06.2007

Re: nego kapi

Da tako je,
ali mi ne treba da ocekujemo od politicara da nesto urade da bi nama bilo bolje.
Za to smo sami odgovorni,od njih,samo da nas ne diraju,ne saplicu,ne zatvaraju vrata.
Da nam ostave slobodan put ka nasem uspehu(sta god to znacilo),koji ce i koji treba da zavisi samo od nasih kvaliteta.A cak ni to ne mogu i tu se petljaju.To je ono nase,das prst,ode cela ruka.

I opet mislim da,koliko god su oni krivi za svoj nerad,muljanje i sve,isto toliko smo i sami odgovorni,zato sto im dopustamo.Bla,bla,prazna prica s moje strane,prakticno je mnogo drugacije,zivot je drugaciji.


Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 01:59 11.06.2007

Re: nego kapi

Nije to prazna prica.
To je jedina prica koju bi Srbija trebalo da prica.
To je prica o zivotu.
Bas takvom kakav je.
Srbiji je lose i ima lose lidere i narod je lose procenjivao sta ciniti.
Ipak, pojedinac ima pravo da se zalaze za vrednosti u koje veruje.
Ima pravo i da to trazi od svojih politickih predstavnika.
Kraj price.
Pocetak te price jos nije poceo. U Srbiji.
jesen jesen 10:19 11.06.2007

Re: nego kapi

Ninoslave, odavno nisam procitala ovako jednostavnu recenicu koja objasnjava zasto smo jos uvek ovde gde jesmo.
Pocetak te price jos nije poceo. U Srbiji.
U Srbiji vazi pravilo da nista nema veze....mi smo dozvolili politicarima da rade sta hoce i da se ponasaju kako hoce a oni su sa razlogom opusteni...niko ne vrsi nikakav pritisak po bilo kom pitanju..niko ih ne preslisava za neke odluke...itd...Vesna Knezevic Cosic je napisala odlican post o nacinima suzbijanja korupcije u Svedskoj tj o tome kako svedjani preslisavaju svoje politicare, ministre, funkcionere.......Medjutim, cak i ovde na blogu nije bilo prevelikog interesovanja sto opet pokazuje kakvi smo MI..
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 23:31 10.06.2007

Dragi Ninoslave...

Mislim da sam video sve ono što si radio, a šta je javno prikazano. Ja ne mogu reći da se najbolje razumem u filmski jezik, ali znam da su ti filmovi na mene ostavljali veoma snažan utisak. Znam da su me niki od njih ostavljali dugo bez reči i izazivali osećaj strepnje. Strepnje za ljude, a ne za teritoriju. U centru zbivanja su uvek bili ljudi i njihove sudbine.
Čitajući tvoj post, učinilo mi se kao da se zbog nečega ispričavaš. Ako je to zbog onoga što si snimao i radio na Kosovu, mislim da nemaš razloga za to. Čak obrnuto. Filmovi su humani i u centru njihove pažnje je čovek, mali obični čovek ostavljen od svih i pretvoren u objekat za nasilje. Ti si po mom najdubljem uverenju uvek bio na strani tog čoveka.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 23:43 10.06.2007

Re: Dragi Ninoslave...

Drago, hvala !
Ma, ne radi se o ispricavanju. Vise je rec o nelagodnosti koju osecam kada je ova tema u pitanju. Naime, suvise lako i brzo, rasprava o Kosovu postane rasprava o politickim uverenjima , o istoriji i sta sve ne. Covek se nekako odmah izgubi iz price.
Moja glavna tema je ovo - zbog cega je Srbija tako slabo i jadno svedocila stradanje Srba na KiM ? Mozda zbog toga nije umela da svedoci ni stradanje Albanaca na KiM.
Evo, cak i danas kao da je opsednuta teritorijom i politickim prezivljavanjima ovdasnjih lidercica, a ne stradanjem i uzasom koji trpe Srbi na KiM.
oibibio oibibio 00:25 11.06.2007

Re: Dragi Ninoslave...

u nekim normalnim uslovima zivljenja, ljudska plemenitost je nesto sto se podrazumijeva, pa joj se valjda i ne pridaje posebna paznja.
u mracnim i zlim vremenima, u kojima od etickih i moralnih normi pojedinca zavisi neciji goli zivot, spremnost da se zrtvujes za druge, a ne samo za svoje, je za mene posebna vrijednost zbog koje zivot uopste ima smisla.

dobri ljudi, koji su u ratnom vremenu smogli snage da govore o prljavom vesu medju svojima, ne pristajuci na bezumlje, kao i oni koji su, ponekad rizikujuci sopstveni zivot, imali hrabrosti da ucine dobro djelo, su nada za buduce generacije svih naroda na balkanu.

na kraju, svako ce odgovarati za svoja nedjela. mnogi anonimni i hrabri ljudi najvjerovatnije nece dobiti ordenje za svoju plemenitost ali je na nama da prenesmo buducim generacijama svijest o tome da su postojali, da postoje i da ce uvijek takvi postojati medju nama.
zato ninoslave, hvala ti na brizi za covjeka. ti potvrdjujes ovo o cemu pisem i u sto sam uvijek vjerovao.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 00:50 11.06.2007

Re: Dragi Ninoslave...

Znas Drago,
jednu srpsku stradalnicu sa Metohije koja je bila tezak bubrezni bolesnik, a ciji je muz kidnapovan tog leta 1998. godine, jednom je prilikom (te godine) njen komsija Albanac na sopstveni rizik vozio do nekog punkta da bi je odatle preuzela srpska policija i odvela dalje na dijalizu. Kada je taj Albanac dovezao zenu do punkta, prvo su krenuli da ga dobro tuku, da bi ga tek na zenino zapomaganje ostavili i pustili da se vrati odakle je dosao.
Mozes da zamislis sa koliko suza, srama i ocaja mi je ta zena o tome govorila. Mozes li da zamislis koliko je malo bilo zainteresovanih u Beogradu da se nesto vise o tome sazna.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 08:01 11.06.2007

Re: Dragi Ninoslave...

Da, Ninoslave stravična priča. I govori da su našu vlast Srbi na Kosovu zanimali uglavnom kao broj i žrtve mnogo više nego kao ljudi.
Sveznajuci Sveznajuci 00:00 11.06.2007

Sta ce se desavati..

Ja naprotiv,mislim da se sve zna o patnji Srba i Crnogoraca na Kosovu.U Srbiji i Bg.Nego,postoji jedan odredjeni broj populacije,po mojim procenama ipak manjina,koji je sto zbog Milosevicevskog rezima i propustanja nekih lepih stvari u zivotu,sto zbog vlastite nesposobnosti a bogami i sto zbog zlonamernosti,jer ne zaboravimo,sve ide iz korena empatije,za ideju,otarasimo se tog Kosova sto pre,krenimo u konformizam i zaboravimo na ideale i pravilnik odrzanja jedne nacije.Da li je ovo ispravan put?Veliko je pitanje,istorija nas uci da ovakav jedan narod,koji bi zarad nesto slasti,prodao svoju nacionalnu cast i ponos,ne postoji.Meni nije poznat.Iz tih razloga,siguran sam ma koja partija da dodje,nikad nece priznati otimacinu.(ove biznis partijice,ne racunam,jer naravno nikad nece doci na vlast)To su jednostavno,postulati odrzanja jednog naciona!Shvatite to!

Kao sto sam rekao,Kosovo ce uskoro proglasiti nezavisnost,priznace ga odredjen broj zemalja,postoji velika opasnost daljih sukoba i patnji.Resenje je u davanju Kosovu nekog modela samouprave,gde se Srbija nece mesati i obratno,ali bez vojske,mesta u UN,i sa mogucsnoscu vodjenja spoljne politike,nezavisno od Srbije.Sve drugo,bila bi nepravda i inacenje,a znamo da je to permanentni izvor opasnosti u buducnosti.JER! Srbija ce se i pored,svojih mana,u buducnosti oporaviti,natalitet ce porasti,ljubav prema nacionu takodje.Ekonomska situacija,bolji polozaj Srbije,sve ce to otezati tas na vagi naseg suprostavljanja,eventualnoj otimacini.Jednog dana,otkopace se ratne sekire,i pozar ce ponovo zahvatiti ove krajeve.Ovo je vrlo verovatni scenario,buducih desavanja,zato apelujem na sve,da se nadje pravedno resenje.
AlexDunja AlexDunja 00:04 11.06.2007

Re: Sta ce se desavati..

sveznajuci,obrati se milutinu. obojica ste sjajni matematicari
KafaJeGotova KafaJeGotova 00:13 11.06.2007

Re: Sta ce se desavati..

kolega, imas konkurenciju
mMilutin mMladjenovic: ...ми који о КОСМЕТУ знамо ама баш све...
AlexDunja AlexDunja 00:28 11.06.2007

Re: Sta ce se desavati..

kafo,daj nesto pametno,ja ne umem
KafaJeGotova KafaJeGotova 00:44 11.06.2007

Re: Sta ce se desavati..

jao, ad, malo mi zent da se upustam u raspravu sa sveznajucima...
e, jel provaljujes kako je politicki korektan ovaj sveznajuci? pazi ovo: srba i crnogoraca. to kod njih valjda ide postepeno - jedno po jedno
Ja naprotiv,mislim da se sve zna o patnji Srba i Crnogoraca na Kosovu

ali o romima, albancima itd. nema potrebe govoriti.
AlexDunja AlexDunja 00:50 11.06.2007

Re: Sta ce se desavati..

pa nema kafo potrebe ni o kome da se prica,shvatila sam.
ne znam samo sto li sveznajuci melje ovoliko.
mozda ipak ne zna bas sve?
mozda misli da ce nesto da nauci od nas?
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:53 11.06.2007

Re: Sta ce se desavati..

sveznajuci,
prvo-promeni nick,
drugo- ne kaze se "odredjeni broj populacije"
trece-cast i ponos se malo drugacije definisu danas nego u srednjem veku
cetvrto-"ljubav prema nacionu" je i kada uvazavas druge i posebno, stvarnost -za ono drugo ima lekar
peto-nije ti dosta rata i sekira
sesto-ima tebi pomoci samo, moras da saradjujes
Sveznajuci Sveznajuci 01:13 11.06.2007

Re: Sta ce se desavati..

jel'to demonstriras demokratski potencijal svoje partije?nazovi sebe kako hoces,ja ti necu traziti da promenis nick,daj argumente.sta sam pogresio do sad?nikad nista..tvrdim vam.
Sveznajuci Sveznajuci 01:29 11.06.2007

Re: Sta ce se desavati..

uvrcete stvari izjednacavanjem patnje. zelite da razvodnite cinjenice.zna se ko tamo najvise pati,od koga i zbog cega..
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:41 11.06.2007

Re: Sta ce se desavati..sveznajuci

Pogresio si u polaznoj pretpostavci pa je, normalno, sve izvedeno iz toga pogresno.
Prva recenica tvog komentara "Ja naprotiv,mislim da se sve zna o patnji Srba i Crnogoraca na Kosovu.U Srbiji i Bg" je sasvim pogresna.A moze li patiti i neko ko ne pripada izabranima? A i sto se Srba tice zna se ono sto moze posluziti Kostunici i slicnima za sirenje njihove demagogije i lupetanja o nekakvim procentima 15,20, 200.....Pogresno je sto se bavis, na los nacin, formom a sustina- obocan zivot obincih ljudi te ne zanima vec im predvidjas rat i bedu. Pogresno je sto te ljude smatras sredstvom za ostvarivanje nekih imaginarnih vekovnih teznji jednih ili drugih (iako si sveznajuci moram da ti pojasnim -ja kada kazem ljudi mislim stvarno na ljude a ne na pripadnike "naciona"
Sto se nadimka tice pa nije li osobina "naciona serbskog" skromnost?
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:12 11.06.2007

Pozdrav Ninoslave

Svaka cast za hrabrost koja je morala biti velika da bi se tamo bilo u to vreme.
Ali, moram da primetim da mi se cini da ne-snimanje Albanaca nije samo posledica ne postojanja njihove dobre volje vec i neceg drugog, Naravno da nisam siguran u ovo.
I prosli put a evo i sada pada u oci cinjenica da uptrebljavas jezik koji te svrstava na jednu stranu
pravoslavnih svetinja,...ikonopisacke radionice koju je tada pokrenuo kum moje cerke, Decanski monah -otac Arsenije...Otac Danilo
kao i insistiranje na terminu "i metohija". Znam da nije u ovome sustina ali nekako daje ton pripadnosti i proteziranja jedne strane.

Ovaj komentar se odnosi na tebe licno, nadam se da se ne ljutis, a o temi cemo kasnije.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 00:28 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

Jedino sto mogu da ti kazem je da sam ZAISTA zeleo i probao da snimam i ono sto bi Albanci mogli i zeleli da kazu. O svojim tegobama i o svojoj viziji pravednijeg resenja za krizu na KiM. Nisam u tome uspeo. Iz razloga koje pominjem u postu.

Sto se pripadnosti tice, ja sam Srbin, krsten u Pravoslavnoj Crkvi, studirao sam Teologiju (i Filozofiju) i zovem Kosovo i Metohiju imenom koje je uobicajeno u Srbiji. Ne mislim da time proteziram bilo koga. Naprotiv, smatram da je Srbija, zanemarujuci ljudska bica na KiM, zanemarila i same principe i ideale onog sistema vrednosti koje proklamuje kao svoje - ideale Hriscanstva i principe Demokratije.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:37 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

Razumeo.
Poštujem, naravno.
Sveznajuci Sveznajuci 00:37 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

koja je to srbija zanemarila nekog?sta pricas covece?proslo je vreme milosevica,dobio je zasluzenu kaznu,sad je srbija demokratska zemlja,mi nudimo pomirenje i dogovor..oni nude da otmu i to je to.jasna stvar.
KafaJeGotova KafaJeGotova 00:48 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave/sveznajuci

posle koliko vremena i posle kog terora mi nudimo pomirenje i dogovor? i kakvo je to pomirenje i dogovor? bas ugodno zvuci reci da proslo vreme milosevica. a i mislim da nije dobio zasluzenu kaznu - trebalo je da mu se presudi i da odrobija. da se zna sta je cinjeno.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 00:54 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

Koja demokratska zemlja ? Ona koja cuti o stradanju svojih ljudi ?
Ona koja cuti o sopstvenim zlocinima i zabludama ?
Ona koja bi da trguje teritorijom ?
To je demokratija ?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 01:04 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

Salite se ?
Ili ozbiljno to kazete ?
KafaJeGotova KafaJeGotova 01:07 11.06.2007

ovo ovde je za damn-a

druze, zla zena?
kad pocnu te folirancije kao mi smo tolerantni i suocavamo se, onda moram da to kazem, i to bas zato sto: "pa zivis u srbiji(pretpostavljam)sluzis se nasim jezikom". to sve i spada pod ovo: "dajte,malo preispitajte se.."
Sveznajuci Sveznajuci 01:08 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

zar je sudjenje u specijalnom sudu cutanje?imam utisak da ste vi g.randjelovicu dobrih namera(za razliku od vecine ovde)al'ste nakako rastrzani izmedju pravde i istine i potrebe da se uklopite u neku nazovi-drugu srbiju..ali.mozda me utisak vara..
Sveznajuci Sveznajuci 01:10 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

uveravam vas,da se moze sjediniti,istina,pravda,ljubav prema svojoj zemlji,demokratija,pa i konformizam..
AlexDunja AlexDunja 01:11 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

sveznajuci da li su pravda&istina na suprotnim stranama
ModestyB ModestyB 01:12 11.06.2007

Pozdrav svima,

ne mislim ni ja da je Milosevica zadesila kazna koju je zasluzio. Na moju veliku zalost.Prosto ne mislim ni da bi robijanje bila pravedna kazna. Ali dobro, to je neka druga tema. Htela sam da kazem da je pitanje Kosova vece, teze i slozenije nego sto svi mi mozemo da zamislimo. I da je oko resenja nemoguce dogovoriti se. Suvise ima patnje, tuge, smrt, nepravde i uzasa tamo. Ja ne mislim da Kosovo treba da bude nezavisno, to mi je starsna pomisao. Mozda neki oblik kantonizacije? Prosto ne mogu da verujem da ne mozemo da pomognemo tim ljudima tamo. Mislim MI kao drzava. Da spasemo ljude kojih je sve manje svakog dana...
Sveznajuci Sveznajuci 01:15 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

pravda se moze zadovoliti na vise nacina.postovanje istine je dobar put,samo ne vole svi da idu puteljcima...
kapi kapi 01:15 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

Ninoslav Randjelovic
Salite se ?Ili ozbiljno to kazete ?

Ninoslave, zato je neophodno da se cuje glas tih ljudi i ovde na blogu , da nam kojekakvi sveznajuci ne bi trucali gluposti. Dakle, ukljuciti ih ovde u diskusiju. Jednostavno , otici tamo gde je bila i Sandra Raskovic (ta njena poseta je upamcena samo po zirafama na njenoj haljin) i omoguciti im da nam kazu sta je Kostunica i njegova vlast zaista ucinila da njima bude bolje.
Sveznajuci Sveznajuci 01:16 11.06.2007

Re: Pozdrav svima,

milosevic je najvise patnje naneo nama,srbima.to se zaboravlja...
Sveznajuci Sveznajuci 01:18 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

dajte neki argument,za uvredu!ne branim kostunicu,ali sta su albanci uradili za te srbe tamo?a traze da im oni budu nacionalna manjina..
KafaJeGotova KafaJeGotova 01:18 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave/sveznajuci

mani se palamudjenja tipa pravda i istina. ako ih spomenes, ne znaci da si ih ti spoznao kao jedine i tacne, jer vidim da nisi.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 01:18 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

Ja se nadam u samo jednu Srbiju. Onu koja je u stanju da sebe pogleda u ogledalo, a zatim i svet oko sebe. I da zastiti ljude koji u njoj zive. Samo takva Srbija ce i sebe sacuvati.
Sveznajuci Sveznajuci 01:20 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave/sveznajuci

budali je sve palamudjenje.i kad govoris istinu..
KafaJeGotova KafaJeGotova 01:22 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave/sveznajuci

jel istina da si sveznajuci?
Sveznajuci Sveznajuci 01:22 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

prelazite u banalizam..predlazem,da se manemo prica o o kosovu,tu su politicari,placeni za svoj posao pa neka rade..od nas ne zavisi nista(do duse kako o koga)
Sveznajuci Sveznajuci 01:23 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave/sveznajuci

u svom cinizmu i zlobi,nisi ni svesna da je to blizu istine..pozz
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 01:24 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

Eh, Kapi.
U tome je i sva moja muka o kojoj ces citati u narednim postovima.
To da se takve informacije ucine dostupnim nasoj javnosti.
Bio sam dole pre mesec dana i zabelezio izjave onih Srba koji zele da prodaju svoje kuce i imanja i da se izgube odatle. Govore o mnogim komsijama Srbima koji su to ove godine konacno morali da ucine. Dok nasa Drzava "stiti" teritoriju, Srbi beze sa Kosova glavom bez obzira.
Nijedna televizija u zemlji nije zainteresovana da se to emituje, mada sam im to nudio besplatno.
Kao i obicno.
Ipak, nesto ce se od toga uskoro emitovati u Rusiji i Sjedinjenim Drzavama (?!?)
Sveznajuci Sveznajuci 01:25 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave/sveznajuci

po nekoj logici,zadnji komentar treba da se nalepi na citirani a ne da ode dole..izgleda da nam programiranje ide kao i proizvodnja automobila..
KafaJeGotova KafaJeGotova 01:25 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

ti se slobodno mani. evo, mozemo i 'talase' da pravimo da te bodrimo.
ModestyB ModestyB 01:28 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

pa to vam kazem, nikad se oko toga necemo dogovoriti, mnogo je tesko. I pritom, strasno emotivno. Imam nekako utisak da, ovako se medjusobno prepiruci, banalizujemo zivote onih ljudi tamo.
KafaJeGotova KafaJeGotova 01:30 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave/sveznajuci

dalje, ako si sveznajuci, da li znas da sam musko?
Sveznajuci Sveznajuci 01:32 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

bas volite da s
KafaJeGotova
ti se slobodno mani. evo, mozemo i 'talase' da pravimo da te bodrimo.


bas zelite da se ugledate na pretke?jednoumlje i gusenje suprotnog misljenja..
Sveznajuci Sveznajuci 01:34 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave/sveznajuci

sta ja znam!nisam ja tamo neka jj beba da se bavim udvaranjima i zavirivanjem ko je pravo musko a ko ne..
ModestyB ModestyB 01:36 11.06.2007

Re: EJ BRE LJUDI,

Svadjate se na blogu koji je posvecem jednoj krajnje teskoj i ozbiljnoj temi. I Ninoslav je uneo mnogo truda u ovo. Nemojte to da radite. Bas je nekako ruzno i nisko.
Sveznajuci Sveznajuci 01:36 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

i treba svi da beze.ovi sto negiraju njihovu patnju i sto su za nezavisnost kosova,predlazem neka finansiraju izgradnju novih naselja oko beograda.kad smo mogli pola crne gore da primimo mozemo i nase srbe...
Sveznajuci Sveznajuci 01:37 11.06.2007

Re: EJ BRE LJUDI,

eto,ucite od sveznajuceg.ja se nikad ne svadjam.stavise pun sa, najlepsih osecanja..pozdrav za sve.'ku noc!!
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 01:38 11.06.2007

Re: EJ BRE LJUDI,

Hvala ti na ovom komentaru.
Molim Sveznajuceg da malo da prostora da se ova diskusija usmeri na temu posta - Cutanje Srbije o stradanju ljudi na KiM.
Hvala !
oibibio oibibio 01:39 11.06.2007

Re: sveznajuci

po nekoj logici,zadnji komentar treba da se nalepi na citirani a ne da ode dole..izgleda da nam programiranje ide kao i proizvodnja automobila..


ili kao tvoja odbrana ugrozenih srba na kosovu. tesko onima koje ti i takvi kao ti budete branili.
kako ti nije jasno da svojim nastupom samo nanosis stetu tim jadnim ljudima dole? uozbilji se malo covjece, 2007 godina je.
KafaJeGotova KafaJeGotova 01:44 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

sveznajuci: predlazem neka finansiraju izgradnju novih naselja oko beograda.kad smo mogli pola crne gore da primimo mozemo i nase srbe...

e, na ovo se sve svodi, modestyB. i to nisu ni malo naivne stvari. ja ne mogu da razmisljam kao ti sa ovim stavom: "Htela sam da kazem da je pitanje Kosova vece, teze i slozenije nego sto svi mi mozemo da zamislimo. I da je oko resenja nemoguce dogovoriti se." ako je neko mesto za raspravu, onda je to svakako blog.

ninoslave, ti slobodno brisi sve moje komentare, ako mislis da su niski i ruzni.
Jasna Bogojević - Hag Jasna Bogojević - Hag 01:46 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

Svaka cast za hrabrost koja je morala biti velika da bi se tamo bilo u to vreme.


Pa 1998. i nije bila neka hrabrost biti u Prištini. Tamo su žarili i palili "naši", vojska i policija a pre svega Arkan, koji je čak "dražao" hotel Grand. Postojala je redovna autobuska linija do tamo.

Takođe sam snimala u Prištini jednu dečiju emisiju. I odseli smo u Grandu. Bilo je to davno, ne sećam se koje godine. Pun hotel je bio policje. Videla sam lično u hotelu Sokolovića, tadašnjeg ministra policije, valjda. Mnogi ljudi iz Srbije, koji su bili rezervni sastav policije, redovno su slati na Kosovo po dva meseca. Ja znam dvojicu.

Za 99. ne znam da li se moglo, nisam išla. Ali 2000. jesam. I moglo se. A danas naročito.

Prošle godine je Mirjana Karanović gostovala u pozorištu u Prištini i u prepunoj sali je doživela ovacije, 20 minuta. Publika je plakala. Kao i Mirjana.

Tamara Skroza je bila u Prištini i napisala za Vreme odličan tekst o Albankama. Piše ona za blog. Može da postavi svoj tekst ako želi.

U Prištini ima svih registarskih tablica iz Srbije, samo nema iz Beograda, ili bar ja nisam videla.

Dakle, u samoj Prištini je situacija dosta opuštena. Svako može da ode na jedan dan i da se uveri. Srpski se čuje svuda. Na ulici, u radnji, u kafićima...

Provereno.

Hag



ModestyB ModestyB 01:56 11.06.2007

Re: KAFO,

ma slazem se da je ovo mesto za raspravu i pricu, samo sam mislila da zaustavim neku jalovu svadju. A sto se mog stava tice, veruj, imam mnogo kontakta sa Kosovom i sa ljudima (decom) tamo i prosto se cesto osecam suvise malom da bih mogla da (s)mislim nesto pametno. Ja radim najvise sto je u domenu mene, kao pojedinca. Godinama sam radila i na nivou NGO-a. Onda zato kazem da je to nekako vece od nas.
kapi kapi 02:07 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

Sveznajuci
i treba svi da beze.ovi sto negiraju njihovu patnju i sto su za nezavisnost kosova,predlazem neka finansiraju izgradnju novih naselja oko beograda.kad smo mogli pola crne gore da primimo mozemo i nase srbe...

ne sveznajuci , to mora da uradi ova vlast uz pomoc one prethodne, jer oni su taj narod nastavili da zavlace kao sto je radio milosevic! umesto sto su delili basnoslovne plate poslanicima , davali pare ( i sada daju) za skrivanje mladica i otpremnine haskim optuzenicima, mogli su tim jadnici da obezbede posao u srbiji i normalni smestaj
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 02:08 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

Jasna,

zahvaljujuci hrabrosti mojih prijatelja imao sam mogucnost da obidjem mnoga sela i gradove sirom Kosova i Metohije. Te prve godine smo spavali u Pristini, a danju se vozili svuda okolo. Kasnije smo spavali po manastirima u kojima smo se zaticali ili kos nekog negde. Nismo imali nikakvu pratnju, jer je to bilo komplikovano i skoro nemoguce obezbediti.

U mnogim od tih mesta koja smo obilazili ljudi su nam govorili da ih NIKO iz zvanicnog Beograda NIJE posecivao. To se nastavilo svih ovih godina.

Ako zelis, rado cu ti poslati spisak tih gradova i sela ukoliko zelis da proveris da li znas da neka od njih uopste i postoje.

Pozdrav !


KafaJeGotova KafaJeGotova 02:10 11.06.2007

Re: modestyb

ma znam... i na starom blogu je bilo skretanja sa teme, a tek na ovom konfuznom novom - gore/dole, re: ovom/onom... evo, odustajem od jalovih svadja.
KafaJeGotova KafaJeGotova 02:14 11.06.2007

Re: za damn-a

sporna je ta podela na nase i one druge po nacionalnosti ("pola crne gore" i "nase srbe".
hoochie coochie man hoochie coochie man 02:15 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

U pravu ste. Kada sam rekao da je trebalo hrabrosti, mislio sam upravo na 1999. Ja sam 2000. (mart-maj) 15-ak puta bio na KIM i to po mestima gde zive Srbi (Ranilug,Partes, K. Kamenica,Klokot, Vitina, Gorazdevac,V.Hoca, Orahovac..prolazio kroz cuveno Malisevo,i da se ne hvalim vise) , sto sa, sto bez pratnje i verujte nije bilo prijatno, cak se i jedan incident dogodio ali KFOR je bio tu pa se sve dobro zavrsilo.
Pristina je ipak druga prica.
Sada je sasvim bezbedno(?),
ModestyB ModestyB 02:17 11.06.2007

Re: modestyb

jeste, tesko se covek snadje u prostoru... a tek u vremenu...!!! Sve kapiram :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 02:17 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

ovo za Jasnu, ali zakasnih
Biljana Maksic Biljana Maksic 02:17 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

Prvi i poslednji put sam na Kosovu bila 1983. Pojma nisam imala. U autobusu do Pristine je moglo da se pusi - super 4 sata. Pravila greske. Najvecu sto sam oko osam PM isla svojom desnom stranom ulice, a poznanici Srbi mi spocitnuli da je to albanski deo ulice.
Usla u nekoliko albanskih zlatara, sto je podjednako sokiralo i jedne i druge.
Srela Zena Malicija, poznavala sam ga iz Beograda. Dve tri godine prethodno se drzali za ruke u Bloku 23. Nije me doziveo odusvljeno kako sam ocekivala, ali bio je sa supugom.
Albance obozavala, jer je tako trebalo sto se mene tice. Svi ostali, oni moji, ih ogovarali. Ali ih malo i tretirala kao kucne ljubimce. Mislim na Albance. Kako li su oni mene jer sam stalno zelela da razgovaram sa njima. Dasurije ime.... Ruga... Jeni jilzdi grdzlar...
Svi direktori bili Srbi, a banka naopako sagradjena, zadnji ulaz u glavnoj ulici.
I shvatila sta je vitalnost nacije.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 02:22 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

Mislim da je, sto se putovanja po KiM tice, najkriticnije bilo 2003. Te godine su izvrsena 12 "tipskih" ubistava (ucitelji u Vitini i Cernici, deca u Gorazdevcu, Stolici u Obilicu....) i mnogo je bilo slucajeva pokusaja kidnapovanja i premlacivanja staraca i zena. Narocito u manjim mestima i selima.
Ako zelite, pogledajte moje dokumentarce "Kad prolece kasni" i " U redu za cekanje". Mislim da je ovaj prvi na Googl-u.
Biljana Maksic Biljana Maksic 02:25 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

Ninoslav nikada nije bio hrabar. zato je i otisao na Kosovo.
KafaJeGotova KafaJeGotova 02:27 11.06.2007

Re: za damn-a

ok, ali tako sveznajuci nije napisao. to su te nase podele na siptare i nase srbe. to uopstavanje i dehumanizacija pojedinca je i dovela do ovakve situacije.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 02:27 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

A, zbog cega sada o hrabrosti. Ajmo o ljudima.
O tome zbog cega je zvanicna i nezvanicna Srbija tako slabo i jadno svedocila njihovo stradanje ?
Biljana Maksic Biljana Maksic 02:33 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

Nije javno svedocila stradanje ni jednih ni drugih, a ni ostalih...
ModestyB ModestyB 02:36 11.06.2007

Re: TACNO,

potpuno se slazem sa Demnom! Oni nisu, i ne mogu da budu jadnici! To je cudo od ljudi, nesto sto je nama tesko zamislivo. Iz nasih foteljica, ispred nasih kompjutercica. A oni ljudi zive cele zime bez struje. Zato ne znam sta mi uopste mozemo da pricamo o njima? Uvek se osecam suvise malom...
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 02:37 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

Pa, rekoh - ljudi.
Mislim na SVE ljude.
A, kada imas politicare u Srbiji kojima su usta puna kolevki i naciona, valja ih pitati zbog cega onda cute o Srbima koji na KiM stradaju. Valjda ne mogu da govore. Puna im usta.
Pozdrav !!!
:)))
Biljana Maksic Biljana Maksic 02:41 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

Eto, moj otac je nadrljao kada je bio funkcioner, a predlozio da se do cetvrtog deteta daje decji dodatak. Peto, pa navise nista. O cemu vi pricate, i trebalo je da nadrlja.
I sta je trebalo da bude nas cilja. Da ++ebemo Albance?
kapi kapi 02:42 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

Demn
quote=kapi]

Sveznajucii treba svi da beze.ovi sto negiraju njihovu patnju i sto su za nezavisnost kosova,predlazem neka finansiraju izgradnju novih naselja oko beograda.kad smo mogli pola crne gore da primimo mozemo i nase srbe...ne sveznajuci , to mora da uradi ova vlast uz pomoc one prethodne, jer oni su taj narod nastavili da zavlace kao sto je radio milosevic! umesto sto su delili basnoslovne plate poslanicima , davali pare ( i sada daju) za skrivanje mladica i otpremnine haskim optuzenicima, mogli su tim jadnici da obezbede posao u srbiji i normalni smestaj
ne nazivajte vi njih jadnicima.ljudi koji trpe takvu muku a jos uvek su dole,dok mi uzivamo u slobodi neba,nisu jadnici i obicni.zapamtite to..[

jadnici su jer su i dalje zaludjeni . zao mi je ali je tako!
ModestyB ModestyB 02:43 11.06.2007

Re: TACNO,

dobro i ja imam kompjutercinu ali sam i dalje u foteljici : ) Ali sve je to Diznilend za one ljude tamo. Ta tuga je nama nezamisliva...
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 02:45 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

Biljana, zdravo !
Malopre ti odgovorih na ono oko ljudi i cutanja, ali to ode negde drugde.
Hvala sto si posetila ovu temu.
Mizlim da je cilj Srbije na KiM trebalo da bude jednostavan. Da stiti ljude koji tamo zive.
Srbija nije uspela u tome.
Cutala je i svasta je radila o cemu je takodje cutala.
Ko je Srbiju pustio da tako dugo cuti ?
ModestyB ModestyB 02:46 11.06.2007

Re: Pozdrav Kapi,

ma kako mislite da su ti ljudi tamo zaludjeni? Bolom, nemastinom, tugom?
hoochie coochie man hoochie coochie man 02:52 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

Pa Ninoslave,
svako prica o onome sto ga zanima, ili o necemu sto mu moze posluziti kao alat da dodje do nekog cilja.
Ako pricamo o aktuelnima (ni predhodni nisu mnogo razliciti) mislim da ih zanimaju samo "velike" teme.
Znas, ako neko uspe da "sacuva 15% teritorije" to ce biti u udzbenicima, a ako uspe da neki tamo Milos ili Ramus ima posao, platu, lekara, da ide na letovanje..... pa ko ce to zabeleziti?
Sebicluk i opsednutost sobom.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 02:56 11.06.2007

Re: Pozdrav Ninoslave

Tacno tako !
A, mi gradjani te zemlje, sta mi da radimo ?
kapi kapi 02:56 11.06.2007

Re: Pozdrav Kapi,

ModestyB
ma kako mislite da su ti ljudi tamo zaludjeni? Bolom, nemastinom, tugom?

pogledajte kako su glasali Srbi na Kosovu , pa ce vam se kazati samo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana