Društvo| Ekologija

Govna su glavobolja!

njanja_de.manccini RSS / 16.02.2010. u 21:45

 

Šta vama znači reč simplicity? Nikad nisam razmišljala po ovom pitanju jer pobogu pa to mora da je nešto vrlo jednostavno! Ali sad sam skoro čula od jednog divnog čoveka po imenu George Whitesides šta zapravo znači simplicity. Kaže on da mu je jedan dečko, genije neki sa MIT-ja, reko da simplicity means It's imposible to fuck it up! Stvarno, kako meni nije to palo na pamet nego tamo nekom geniju sa MIT-ja? Kako rešiti kompleksne probleme na jednostavan način?

Evo meni pada na pamet jedan veoma kompleksan problem koji se zove životinjski otpad - znate ono krave (dobro aj'd i druge životinje) svaki dan seru i piške a ljudi nemaju pojma kako da taj otpad pametno iskoriste. Jednostavno rešenje za ovaj kompleksan problem nije poznato široj farmerskoj zajednici. Rešenje koje glasi: iskoristite taj otpad na način koji je poželjan - kao fertilizator i naravno you won't fuck it up! Ali nažalost postoje farmeri koji nemaju pojma šta će sa tim otpadom pa dolazi do zagadjenja vodenih resursa, pa onda razni patogeni kontaminiraju prehrambene produkte, pa akumulacija gasova, koje proizvodi taj otpad (pada mi na pamet amonijak i metan). Znači govna su glavobolja! I da ne zaboravim: It is possible to fuck it up!

 3973.gif

Ima ovde kod nas u Texasu jedan fini farmer Volleman, rodom iz Luxemburga, čije krave (Holstein) proizvode 94.64 litara mleka dnevno. Pisali o njemu čak u New York Times-u. E sad jedna takva krava proizvodi 68 kg đubriva dnevno. A na ovoj farmi ima 4000 krava. Mene već boli glava od matematike. Radnici farmera Volleman-a svakodnevno skupljaju taj otpad pomoću tank-pump contraption (neka vrsta pumpe) i odnose ga na udaljenoj površini gde ga lepo rasporede da se osuši. Kad se osuši onda ga prenesu na polja gde se koristi kao fertilizator. Farmer iz naše priče se takođe pobrinuo i o tečnom otpadu tako da sva mokraća i otpadna voda iz dela gde se krave muzu ide kroz sistem tri povezana odvodna bazena koja su obložena tvrdom glinom. U prvom bazenu se nalaze anaerobne bakterije koje digestiraju organsku materiju i na taj način smanjuju odor. Već u trećem bazenu voda je čista i spremna da bude korišćena kroz irigacioni sistem na poljima gospodina Vollemana. Znači ovde imamo primer jednog farmera koji se pobrinuo za ceo ciklus koji se odvija na njegovom ranču. Nažalost on je u manjini.

Sad se prebacujem na jednu drugu temu. Valjda je povezano? Čuli ste za Mrtve Zone poput one u Meksičkom Zalivu gde ja na primer nema šanse da se ikada okupam jer je količina hemisjkih fertilizatora koja stiže u Meksičkom zalivu ogromna.

 dead-zone-1.jpg

Bryan Walsh je pisao za Time Magazine dosta o ovome. On kaže, umesto da farmeri na Srednjem Zapadu Amerike koriste i to odgovorno, organske fertilizatore poput ovog farmera iz moje priče, oni se naravno okreću komercijalnim sredstvima. Godišnje US farmeri koriste više od 20 miliona tona nitrogena, fosfora i raznih drugih fertilizatora kako bi pojačali rast svojih useva. Kad onda dodju prolećne kiše fertilizatori sa ovih farmi se slivaju u reku Misisipi sve do Luizijane i odatle naravno u Meksički Zaliv. Te hemikalije koje stignu u vode Meksičkog zaliva ubrzavaju rast algi, koje u procesu raspadanja upijaju sav kiseonik iz vode što dovodi do nastajanja Mrtve Zone. Kako kažu stručnjaci voda postane nerotkinja kao i površina Meseca. Naravno da morski život trpi posledice i to fatalne. Mrtva Zona u Meksickom Zalivu je samo jedna od 150 takvih u Svetu. Ribarska industrija Luizijane je duboko pogođena jer se oseća pad u količini uhvaćenih morskih račića. Environmental Protection Agency (EPA) izgleda da nije dovoljno spremna da sredi ovaj problem. Ova agencija je bila optužena od mnogobrojnih profesora, medju kojima je bio i Donald Scavia, profesor prirodnih resursa i životne sredine na University of Michigan, da ne radi ništa po tom pitanju. Nažalost Mrtva Zona u Meksičkom Zalivu je posledica neodgovorne državne poljoprivredne politike, koja ima za cilj da pomaže farmere da proizvode ogromne količine kukuruza i drugih žitarica raznim subvencijama. Na čiju se štetu to radi izgleda nije jasno odgovornima. Jednostavno rešenje neće da vidi niko.

Na ovoj mapi možete videti sve mrtve zone širom Sveta.

dead-zones-europe-asia-africa-australia-copyright1.jpg 

 

dead-zones-americas.jpg 

A kako je u Srbiji? Jel i tamo ima Mrtvih Zona? Šalim se, nema u Srbiji, ako verujemo ovoj mapi gde se to lepo vidi. Ali ima ih u komšiluku i to sporadične epizode na Jadranskom  moru (plava boja na mapi). Malo više o mrtvim zonama mozete naći ovde.



Komentari (187)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:39 17.02.2010

Re: Уместо

Njanja ni u primisli mi nije bilo da te ukopavam. Govno je govno i bilo koji epitet bi mu pridao značaj veći od onog koji zaslužuje.

ma zavitlavam se ja niš' ne brini ti : )))))
ninasimone ninasimone 01:56 17.02.2010

Re: Уместо

njanja_de.manccini
Гушимо се у властитим...uveren sam da je mislila na govna ali je Dama, ne priliči joj,

e sad si me ukopo'
ja u naslov metnula spornu reč


ne brini, ti si nasa Lady Njanja
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 02:19 17.02.2010

Re: Уместо

OK, sad mi lakše jer sam počela da se bojim za svoju reputaciju

a mislila sam da mu metnem naslov it's impossible to fuck it up, al reko i tamo ima sporna reč.
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:43 17.02.2010

Re: Уместо

njanja_de.manccini
joj stvarno kako je to zalosno.
al znas da nije samo u Srbiji tako.


Vec sam kacio ovo, ali nije zgoreg ponovo. Dakle, Nacionalni Park Tara:



Snimljeno u dvoristu velelepnog hotela "Tara Promaja":



A iza mojih ledja:

mariopan mariopan 11:14 17.02.2010

Re: Уместо

mikele9

Ma ti si osvedočeni kavaljer to ne sumnjam
I lepo si to napisao hvala.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:11 17.02.2010

Re: Уместо

Pajicu ove fotke sa Tare, sa jedne strane su porazavajuce a sa druge, prelepe. eh...

Re: Уместо

da li je ovo bivsi hotel "Beli bor"?
aleksanadar aleksanadar 22:54 16.02.2010

Бриге еколошки свесне јединке

Jednostavno resenje nece da vidi niko.


Нажалост, нема једноставног решења.

Не знам како други, али ја сам прилично забринут због тужног стања у којем се налази наша планета. Ако не због себе, онда због свог детета.

Ево како се то, између осталог, манифестује. Сваки пут (или скоро сваки) када просипам соц од кафе у клозетску шољу (не у судоперу, забога!) помислим како и сам доприносим загађивању, како наносим непоправљиву штету природи... Да ли претерујем?
ivana23 ivana23 22:55 16.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

aleksanadar
Сваки пут (или скоро сваки) када просипам соц од кафе у клозетску шољу (не у судоперу, забога!) помислим како и сам доприносим загађивању, како наносим непоправљиву штету природи... Да ли претерујем?

Sipaj u saksije sa cvecem. Biljke vole soc. Bez sale.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:03 16.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

isto bi ti i ja predlozila - sipaj u saksije sa cvecem...
ili nemoj da pijes kafu : ))))
we bring simple solutions to you door!
drug.clan drug.clan 23:08 16.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

Сваки пут (или скоро сваки) када просипам соц од кафе у клозетску шољу (не у судоперу, забога!) помислим како и сам доприносим загађивању, како наносим непоправљиву штету природи... Да ли претерујем?



preterujes, soc je organskog porekla i nije opasaniji od recimo bacene kore od narandze

soc ima u sebi i ostataka pesticida i drugih manje i vise stetnih hemikalija koje su dodate kafi tokom pripreme za prodaju i upotrebu ali vecina toga je ionako u tvom telu posle pijenja kafe tako da soc ispadne zdraviji od onoga sto si popio
mariopan mariopan 23:09 16.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

. Да ли претерујем?

I ja mislim da preteruješ jer i kafa je biljka.Istruli i razgradi se pa posluži i sama kao đubrivo.
Sve što je biljnog porekla će da se prirodno razgradi ako ga nema u velikim količinama na jednom mestu.
I ovaj otpad od stoke je nekada nošen na njive i bio najkvalitetnije đubrivo na svetu, ako se stajskim đubrivom pođubre stabla voćaka onda nekoliko godina ne treba đubriti. Problem je kada je tog đubriva tako mnogo da ono spali sve na mestu gde ga ostave.Tu ni trava više ne raste.

Moj komšija ima jednu kravu i ja obavezno od njega donesem prevrelo stajsko đubrivo za moje voćke i ruže, to je usitnjeno do prašine i nema nikakav miris, ne "oseća se" ako je "odradilo" vrenje.

Isto tako i pokošena trava ostaje na travnjaku da istruli da bi nahranila travnjak kao đubrivo.Razgradi se do sledeće godine i posluži kao hrana toj istoj travi.
aleksanadar aleksanadar 23:12 16.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

Biljke vole soc.


Хвала на савету. Ово први пут чујем.

Али, шта после гостију, када соца има превише? Имају ли биљке горњи праг толеранције на соц? Или, просто, биљке обожавају соц?

Што се тиче савета:

nemoj da pijes kafu


исто би се могло препоручити и фармерима које спомињеш, као и властима. Дакле: обуставите производњу - не производите отпад!
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 23:12 16.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

vise stetnih hemikalija koje su dodate kafi tokom pripreme za prodaju i upotrebu ali vecina toga je ionako u tvom telu posle pijenja kafe tako da soc ispadne zdraviji od onoga sto si popiji

Ljudski filter za kafu
aleksanadar aleksanadar 23:20 16.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

soc je organskog porekla i nije opasaniji od recimo bacene kore od narandze


Sve što je biljnog porekla će da se prirodno razgradi ako ga nema u velikim količinama na jednom mestu.


Ја, бацајући соц, размишљам о следећем: соц одлази у канализацију, и тамо даље завршава или у постројењу за прераду, или у - реци. Огромне количине соца избачене свакога дана (мој удео у томе је незнатан, али постоји) од наших река стварају депоније.

И не само соца, разуме се.
mirelarado mirelarado 23:29 16.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

dobrosavljevic_m
vise stetnih hemikalija koje su dodate kafi tokom pripreme za prodaju i upotrebu ali vecina toga je ionako u tvom telu posle pijenja kafe tako da soc ispadne zdraviji od onoga sto si popiji

Ljudski filter za kafu


Најбоље је и најздравије пити еспресо. Купи се одговарајуће пржена и самлевена кафа за еспресо и скува, може и на старински начин. Нема соца, нема адитива, а и та кафа је најукуснија.
drug.clan drug.clan 23:30 16.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

aleksanadar
soc je organskog porekla i nije opasaniji od recimo bacene kore od narandze


Sve što je biljnog porekla će da se prirodno razgradi ako ga nema u velikim količinama na jednom mestu.


Ја, бацајући соц, размишљам о следећем: соц одлази у канализацију, и тамо даље завршава или у постројењу за прераду, или у - реци. Огромне количине соца избачене свакога дана (мој удео у томе је незнатан, али постоји) од наших река стварају депоније.

И не само соца, разуме се.


soc se brzo razgradi u vodi - nije nikakva opasnost po reku, narocito ako se uzmu u obzir ostala cuda koja se bacaju
drug.clan drug.clan 23:31 16.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

mirelarado
dobrosavljevic_m
vise stetnih hemikalija koje su dodate kafi tokom pripreme za prodaju i upotrebu ali vecina toga je ionako u tvom telu posle pijenja kafe tako da soc ispadne zdraviji od onoga sto si popiji

Ljudski filter za kafu


Најбоље је и најздравије пити еспресо. Купи се одговарајуће пржена и самлевена кафа за еспресо и скува, може и на старински начин. Нема соца, нема адитива, а и та кафа је најукуснија.

a gde bacis filter sa ostatcima kafe?
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 23:32 16.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

и та кафа је најукуснија.

Slažem se, ali soc ni kod mene nije smetnja,
da vidiš kakva čuda pravi kad njime pođubriš hrizanteme
ivana23 ivana23 23:33 16.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

aleksanadar
Ја, бацајући соц, размишљам о следећем: соц одлази у канализацију, и тамо даље завршава или у постројењу за прераду, или у - реци. Огромне количине соца избачене свакога дана (мој удео у томе је незнатан, али постоји) од наших река стварају депоније.И не само соца, разуме се.

Zamisli samo koliko ce mes masina, nocas na planeti, izbaciti vode sa deterdzentom, koliko ce se ljudi istusirati i sprati sa sebe sapun, sampon...
Da ne nebrajam dalje. Sve to ode u reke.
Taj tvoj ili moj soc je zanemarljiv, a kao sto je vec receno - potpuno biorazgradiv.
mirelarado mirelarado 23:36 16.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

drug.clan
a gde bacis filter sa ostatcima kafe?


Нема ту филтера, само талог. Стављам га у храну за рибице, живахније пливају. :)))))
maksa83 maksa83 23:43 16.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

Нема ту филтера, само талог. Стављам га у храну за рибице, живахније пливају. :)))))

A jeste videli ovo.
Drogirali paukove koječim i beležili kakve mreže prave pod kojom hemikalijom:

Spiders On Drugs

Ova na kafeinu je u-bed-lji-vo najluđa.



Bacite pogled i na ostale.

Imajuć u vidu da je "programer - mašina koja pretvara kafu u kod", a i gornju paukovu mrežu, katastrofično i labilno stanje softverske industrije postaje lako za objasniti.
drug.clan drug.clan 23:45 16.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

Нема ту филтера, само талог. Стављам га у храну за рибице, живахније пливају. :)))))


pa sta je talog nego soc (+ malo vode)
mariopan mariopan 23:53 16.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

Ma nas će ubiti hemija i plastika, ništa drugo. Lako ćemo mi za kafu

Jeste li čitali na poleđini pakovanja šta sve ima u običnom deterdzentu kojim perete veš ili kupatilo? To sve ide u vodotokove. Koliko u vodu ode veštačkog đubriva sa naših njiva? Pijemo vodu punu arsena. Naše reke umiru, recimo znam da je Begej skoro mrtva reka, pokušavali su da je spasu i čistili je od đubreta neki entuzijasti ali to je tako mnogo mulja da ta reka skoro stoji, ni ne teče, voda je crna i mrtva. Ribice koje upecaju neki pecaroši smrde na mulj.

To đubrivo od krava i svinja sa velikih farmi, koliko ih ima u celom svetu, stvara gasove koji za jednu godinu razbiju ozonskog omotača kao najteža i najprljavija industrija. Ne truju se samo vodotokovi nego i atmosfera.

mariopan mariopan 00:06 17.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

Bacite pogled i na ostale.

Hahahahahah jadne živuljke, ala je to bila luda žurka.
mirelarado mirelarado 00:07 17.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

maksa83
Bacite pogled i na ostale.


Генијално! Овај на пилулама за спавање плете дремајући:


njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:17 17.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

ljudi pa ovaj na marihuani i nije los uradak

NNN NNN 02:08 17.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

Drogirali paukove koječim i beležili kakve mreže prave pod kojom hemikalijom:

Spiders On Drugs





To je prava svrha interneta (da se dođe do ovakvih podataka)!
crossover crossover 04:56 17.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

NNN
Drogirali paukove koječim i beležili kakve mreže prave pod kojom hemikalijom:
Spiders On Drugs


To je prava svrha interneta (da se dođe do ovakvih podataka)!

Да знаш, супер су ови Максини пауци.
И мене је дуго мучило једно круцијално питање из области експерименталне науке, тј, да ли нинџа може голим длановима да заустави катану. Слажем се, интернет јесте незаменљив али ја не бих олако одбацио ни телевизију.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 05:06 17.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

И мене је дуго мучило једно круцијално питање из области експерименталне науке, тј, да ли нинџа може голим длановима да заустави катану. Слажем се, интернет јесте незаменљив али ја не бих олако одбацио ни телевизију.

nema potrebe da obacuješ bilo šta, ali zato čuvaj se pomahnitalih naučnika.
bauer. bauer. 06:59 17.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

кафа

Sad sam se setio Brajovićevog kratkog kursa o vrstama kafe (ako ste naštelovali server na 1000 komentara, trebalo bi da vam radi ovaj link). Tako ja (koji nisam neki kavopija) krenem pre neki dan u istraživanje i vidim da ni jedna od brand name kafa koje se prodaju u Americi nema detaljan sastav mešavine. Najćešće na njima pise da su mešavina najboljih vrsta kafe, a tek na nekoliko njih kaže da su 100% mesavina arabika vrsta (ne kaze i kojih, i odakle). A ona Blue Mountains sorta sa Jamajke može da se nađe samo preko interneta.

I tako, kupimo mi jednu od tih stoprocentnih arabika (da je ne reklamiram), i da vam kažem, to je baš, onako, pravi gourmet stuff, with lots of cream, lots of sugar, što bi rekao Mr. Wolf :))

A, da, soc... u veću teglu se sipa vode, do trećine tegle, i u nju se doda nekoliko tura soca, npr. iz filtera. Tegla se postavi na zgodno mesto u dvorištu, i u sezoni buba-švaba, već sledećeg jutra ćete naći gomilu istih, podavljenih u tegli. Provereno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 08:04 17.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

crossover

И мене је дуго мучило једно круцијално питање из области експерименталне науке, тј, да ли нинџа може голим длановима да заустави катану.




Ha, to je pravo pitanje za Mythbusters! Ne znam odgovor, ali sam gledao show kad su pokusavali da iseku katanu onim water cutterom, pa su uporedili neku jeftinu, koju su kupili na buvljaku i neku malo bolju, koju su pozajmili iz muzeja (kobajagi). I ovu jeftinu kater isece ko da je od krempite, dok onu "pravu" nije mogao ni da ogrebe. Mada, ne bih se ja bunio da mi neko da i taj kater koji ne moze da isece katanu...

Onda im to nije bilo dosta, nego su pucali iz puske na katanu i na onaj obicni dvosekli viteski mac (isto sa buvljaka) i to snimali onom ultrabrzom kamerom. I naravno katana isekla metak na pola, dok je od viteskog maca ostala samo uspomena.

Zakljucak a): istok rules, zapad je truo.
Zakljucak b): ni buvljaci nisu sto su nekad bili, ako su i tada bili.



njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:04 17.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

Baueru pa znas ti da se vrlo retko moze naci sastav mnogih proizvoda ovde, ko da ih prave u tajnim laboratorijama i boje se da im neko ne uzNe recepku. samo na organic proizvodima ima sanse da nadjes kompletan sastav. da ne pricam o lekovima. eno probaj da nadjes na primer sastav nekog leka koji ti je prepisan pa tablete ugurane u onaj kontejnercic sa tvojim imenom. nema sanse. ja zbog svojih alergija na neke lekove nista ne smem ovde da pijem jer nema kompletan sastav nigde da pise. i tako ja si se zlopatim.
crossover crossover 20:15 17.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

srdjan.pajic
Ha, to je pravo pitanje za Mythbusters! Ne znam odgovor...

Како да ти кажем а да те не разочарам: myth busted! Мислим, може да ухвати катану голим рукама али после више никад не може да чачка нос. Е сад, не питај за детаље, остало ми је само у сећању како Mrs Byron прави нинџине шаке од балистичког гела. Mythbusters: Ask a ninja.

Него, кад смо већ код популарне металургије и CNC машина, ја бих пре узео плазма катер, са њим можеш од катане да направиш виљушке, ако треба.
NNN NNN 20:15 17.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

crossover

Nemaš pojma koliko se ložim na Kari Bajron
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:24 17.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

Mrs Byron

ja nemam pojma ko je ova osoba. jel vredna guglanja?
crossover crossover 23:03 17.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

njanja_de.manccini
Mrs Byron

ja nemam pojma ko je ova osoba. jel vredna guglanja?

Њањо, то је као да питаш ко је Princess Leia.
Kari Byron је нешто слично само је права, додуше нердовима то није много важно јер је њима и комшиница из зграде чиста фикција. Никад ниси гледала Mythbusters?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:52 17.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

šta da radim kad se ne razumem u problematiku. hvala na objašnjenju.
a princess leia poznajem vrlo dobro. nemam pojma kako mi ova druga promakla.
reanimator reanimator 00:03 18.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

njanja_de.manccini
šta da radim kad se ne razumem u problematiku. hvala na objašnjenju.
a princess leia poznajem vrlo dobro. nemam pojma kako mi ova druga promakla.

Nisi ti nikakav nerd, ja da ti kažem :)
crossover
додуше нердовима то није много важно јер је њима и комшиница из зграде чиста фикција.


njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:11 18.02.2010

Re: Бриге еколошки свесне јединке

Nisi ti nikakav nerd, ja da ti kažem :)


ti si mislio da sam ja nerd?
ju, naopako!
miloradkakmar miloradkakmar 00:28 17.02.2010

Ovde

kod mene na malom prostoru nalazi se 20 hiljada/proizvoljna računica/ septičkih jama. Dugo se govori o " ekološkoj bombi ", međutim izgradnja kanalizacije, koja je započela pre 15-ak godina, slabo napreduje- do sada je postavljen prečistač za 2,5 do 3 hiljade stanovnika / uži centar /, al' još nije u funkciji. Ne znam da li je ko razmišljao o tome o čemu pišeš, okolo su sve plodne njive išarane kanalićima i rečicom Jegričkom.
Događalo se da sa farmi procuri osoka u vodotokove, ratari na njivama u sve većoj meri koriste stajsko đubrivo. Na /ne/sreću stočarstvo je u padu.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:44 17.02.2010

Re: Ovde

ne znam milorade kako je tamo, ali sve više se priča da ono što ameri zovu manure management ne treba da bude samo nešto o čemu se brinemo onako kad nam padne na pamet (ako ikad!) nego treba da bude integralni deo celog procesa operacije jedne farme.
nikvet pn nikvet pn 10:10 17.02.2010

Re: Ovde

njanja_de.manccini
treba da bude integralni deo celog procesa operacije jedne farme.

Niko gliste da pomene. Đubre mora da prevre ( fermentiše ) da mu se pH unormali a onda kreću na posao. Prerade ga u humus a bolji fertilajzer još nije izmišljen. Nema miris, neutralan je a ekološki dođe kao kvisko.
Ulazni volumen organskog otpada svedu na trećinu humusa.
Ogradio sam u uglu dvorišta metar sa metar i po 80cm visine i trpam sve organsko iz kuhinje, travu, lišće, papir ...
Gledam ove tripovane paukove pa se mislim mojim glistaćima da roknem flajku piva; bila bi žes žurka.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:22 17.02.2010

Re: Ovde

ma tu su i gliste nego ne mogu da pišem tako dugačke postove. znala sam da će neko da svrati i pomene ih. hvala ti druže : ))))
Unfuckable Unfuckable 21:37 17.02.2010

Re: Ovde

Niko gliste da pomene

još bolja stvar, koja povezuje priču u logičnu celinu: gliste vole soc od kafe.
Dr M Dr M 23:57 17.02.2010

Re: Ovde

Niko gliste da pomene


...a ni balegare, cudesne bube koje pretvaraju kokosije djubre u fosfat kojim se djubre njive...
mirelarado mirelarado 00:12 18.02.2010

Re: Ovde

Dr M
Niko gliste da pomene

...a ni balegare, cudesne bube koje pretvaraju kokosije djubre u fosfat kojim se djubre njive...


Балегар, звани још и говноваљ или котрљан у акцији.
nikvet pn nikvet pn 11:02 18.02.2010

Re: Ovde

Prerada organskog đubreta je jedna ozbiljna materija da ne kažem nauka. Prosto se nameće - govnologija ?
Začas napravi Njanja simpozijum. Pokupi nas eminentne ko mušice.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:05 18.02.2010

Re: Ovde

Začas napravi Njanja simpozijum. Pokupi nas eminentne ko mušice.

da znas da si u pravu! vidi molim te kako mirela barata strucnim terminima?!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:55 17.02.2010

Perpetuum mobile

Da me besite ne mogu a se setim da li je to bilo u nekom romanu Vladimira Vojnoviča ili kojeg drugog ruskog disidenta, ali znam da je do detalja opisano kako su sovjetski naučnici rešili pitanje govana.

Građani su bili obavezni da svoja govna predaju nadležnim službama, ista bi se zatim odgovarajućim tehnološkim postupkom prerađivala i u radničkim menzama služila kao hrana. I tako u krug.
Na taj način stvoren je nedostižni perpetum mobile u ishrani.

SSSR je propao, ali možda su ovi tajni recepti saučuvani.
irenaema irenaema 12:03 17.02.2010

Re: Perpetuum mobile

Vojislav Stojković
Da me besite ne mogu a se setim da li je to bilo u nekom romanu Vladimira Vojnoviča ili kojeg drugog ruskog disidenta, ali znam da je do detalja opisano kako su sovjetski naučnici rešili pitanje govana.

Građani su bili obavezni da svoja govna predaju nadležnim službama, ista bi se zatim odgovarajućim tehnološkim postupkom prerađivala i u radničkim menzama služila kao hrana. I tako u krug.
Na taj način stvoren je nedostižni perpetum mobile u ishrani.

SSSR je propao, ali možda su ovi tajni recepti saučuvani.


Mislim da je ovo princip Kentucky fried chicken-a.

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:40 17.02.2010

Re: Perpetuum mobile

Mislim da je ovo princip Kentucky fried chicken-a.


e sad sam se skroz probudila bre Jeremija od ovog recepta. ja nisam čitala nikakvu knjigu o tome.
mikele9 mikele9 13:58 17.02.2010

Vojislave

E i mene mož' peć' i seć' koje je godine bilo, mislim šezdesetih, u Kini su napravili
općedržavni eksperiment u nađubravanju pirinčanih polja, zasada salate, šargarepa i inih čisto kineskih poljoprivrednih kultura, sprovođenjem fekalija iz gradova na njive. Pričali ljudi da je bazdilo do neba (kineskog ali i šire)! Odbili horde turista pa prestali sa govnjavim đubrenjem. Bolje da cveta turizam hiljadama cvetova nego da ruže ili pirinač smrde na govna.
irenaema irenaema 15:21 17.02.2010

Re: Perpetuum mobile

njanja_de.manccini
Mislim da je ovo princip Kentucky fried chicken-a.


e sad sam se skroz probudila bre Jeremija od ovog recepta. ja nisam čitala nikakvu knjigu o tome.



Jel se to zove zatvoreni lanac ishrane kod pilića?

Mali troškovi ishrane otud i fina cena
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:26 17.02.2010

Re: Perpetuum mobile

Jel se to zove zatvoreni lanac ishrane kod pilića?

jadni pilici samo to cu da kazem - oni koji se cuvaju po farmama u neopisivim uslovima.

drug.clan drug.clan 15:37 17.02.2010

Re: Perpetuum mobile

Jel se to zove zatvoreni lanac ishrane kod pilića?



tako su onomad britanci hranili krave sa kravama pa smo dobili lude krave - zatvoren lanac
Unfuckable Unfuckable 21:38 17.02.2010

Re: Perpetuum mobile

SSSR je propao, ali možda su ovi tajni recepti saučuvani.

to je tkzv "fekalni konvejer"
d j o l e d j o l e 10:01 17.02.2010

Najjednostavnije rešenje

Kako rešiti kompleksne probleme na jednostavan način?


je često najteže pronaći. Otuda možda i zagađenje Meksičkog zaliva ... tako nešto zahteva najmanje truda od svih koji su uključeni u priču.
marco_de.manccini marco_de.manccini 13:43 17.02.2010

Re: Najjednostavnije rešenje

ма они само слушају здравка чолића и његово

пусти, пусти воду,
нека говна оду
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:49 17.02.2010

Re: Najjednostavnije rešenje

pa jel vidiš keveti(nevenke-razumese) kako nas neki tamo genijalci zeznu pa se oni dosete i značenja takvih reči koji se nama čine - pih pa to je jednostavno. ja sam se smejala na ovom videu dosta dugo. samo na kraju videa, da se zna, nemoj neko da misli da se smejem naučnicima.
koga ne mrzi neka premota i vidi samo zadnjih 2 minuta. video je o jednoj Fenomenalnoj ideji kako omogućiti zemljama trećeg sveta da brzo, jeftino i efikasno postavljaju dijagnoze - laboratorija veličine poštanske marke. možete i ceo video da pregledate ako vas ova tema zanima ali da vam kažem da je onaj deo šta je simplicity tek na samom kraju.
drug.clan drug.clan 13:56 17.02.2010

Re: Najjednostavnije rešenje

kako omogućiti zemlje trećeg sveta da brzo, jeftino i efikasno postavljaju dijagnoze - laboratorija veličine poštanske marke.



pa ko ce onda kupovati skupocene MRI i CT masine na kojima je zarada 70% od prodajne cene
moraju ove drzave u drzavama (GE, Phillips, Siemens ...) da se goje na racun bolesnih
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:18 17.02.2010

Re: Najjednostavnije rešenje

pa kako ko će, Zapad će! a to što im je zarada 70% teši se da možda neki deo dođe i u Srbiji jer znam dečka iz BG koji izmišlja nove CT i MRI mašine. valjda troši i on neke pare tamo u otadžbini, zar ne?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:20 17.02.2010

Re: Najjednostavnije rešenje

ej marco, sad te vidO!
kako snežne oluje na tom delu sveta?
pusti Čolića...
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:23 17.02.2010

Re: Najjednostavnije rešenje

zima je bila sa puno snijega
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:13 17.02.2010

Re: Najjednostavnije rešenje

ovaj moj suprug me ne razume kad pricam srpski, moram na torlacki da mu se obratim: zajebi Colica, da ga ebu...
a on mi pustio mjuzu c,c,c...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:11 17.02.2010

da se zna

da mi je niccolo minirO blog. ukucao se na prvoj poziciji sa komentarom #100.

dal da mu dam neku nagradu?
ivana23 ivana23 15:18 17.02.2010

Re: da se zna

njanja_de.manccini
da mi je niccolo minirO blog. ukucao se na prvoj poziciji sa komentarom #100.
dal da mu dam neku nagradu?

Vidi, vidi... i 1. i 100.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:31 17.02.2010

Re: da se zna

Vidi, vidi... i 1. i 100.

samo zbog toga zasluzuje nagradu, dragi nas niccolo

niccolo niccolo 16:07 17.02.2010

Re: da se zna

njanja_de.manccini
Vidi, vidi... i 1. i 100.

samo zbog toga zasluzuje nagradu, dragi nas niccolo


Hvala, hvala...moš misliti moje iznenađenje kad sam stavio taj komentar a on se pojavio gore...i nije hteo da "siđe"
Sepulturero Sepulturero 16:29 17.02.2010

Кравља екологија

Краве су уствари врло штетне јер производе гас који више од аутомобила утиче на атмосферу. Има више текстова на ту тему ако мало прогугламо.

Осим тога краве, и остала стока, се користе као извор млечних производа који су уствари непогодни за људску исхрану (лактоза, холестерол и слично).

Затим, да би гајили стада људи су искрчили силне шуме ради пашњака што такође утиче на атмосферу.

О вегетаризму да и не говорим. Иако додуше једем месо, као уосталом и млечне производе, сасвим сам свестан његове штетности.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:55 17.02.2010

Re: Кравља екологија

dobrodosao,
u pravu si ima bezbroj informacija na internetu o svemu ovome o cemu pricas. jesi li imao prilike da procitas blog koji sam pisala pre neko vreme o mleku i jedan drugi koji je pisan zajedno sa mojim suprugom?
drug.clan drug.clan 17:13 17.02.2010

Re: Кравља екологија

Краве су уствари врло штетне јер производе гас који више од аутомобила утиче на атмосферу. Има више текстова на ту тему ако мало прогугламо.


pitanje je samo kako uticu na atmosferu... da li je to lose
ako verujes u pricu o "antropogenom globalnom otopljavanju" onda si u pravu ali .... veliko ALI....

sto se mleka tice tu nisam siguran da si u pravu jer ljudi mleko jedo vec hiljadama godina i sve duze zive

ako pak mislis na ovo zatrovano mleko o kome njanja prica na svojim blogovima onda si u pravu
Unfuckable Unfuckable 21:43 17.02.2010

Re: Кorijenje uber alles

Краве су уствари врло штетне

mislim da su Srbi među prvima otkrili ovu nepobitnu činjenicu tako da vrlo ažurno rade na rapidnom i, zašto ne reći ekološki odgovornom i klimatski prihvatljivom smanjenju stočnog fonda.
Sećam se da smo pre nekoliko godina dobili dozvolu EU da izvezemo nekih (lupam cifru) 10.000 tona junetine.
Nismo mogli da namaknemo toliko.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:52 17.02.2010

Re: Кorijenje uber alles

mislim da su Srbi među prvima otkrili ovu nepobitnu činjenicu tako da vrlo ažurno rade na rapidnom i, zašto ne reći ekološki odgovornom i klimatski prihvatljivom smanjenju stočnog fonda.

eh, da su samo krave u pitanju! sigurna sam da ima jos svetlih primera.
Unfuckable Unfuckable 21:54 17.02.2010

Re: Кorijenje uber alles

pa naravno bre njanjo: stoka je širok pojam
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:57 17.02.2010

Re: Кorijenje uber alles

e jbg sad videh da pise stocnog fonda
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:57 17.02.2010

Re: Кorijenje uber alles

Unfuckable
Nismo mogli da namaknemo toliko.

Најпознатији енглески произвођач чаја долазио је овде с циљем да нађе камилицу за своју производњу. Ни количински ни квалитетом ни незагађеношћу нисмо успели да одговоримо.
Unfuckable Unfuckable 07:02 18.02.2010

Re: Кorijenje uber alles

Најпознатији енглески произвођач чаја

jbg, budala: traži ovde kamilicu! Otkud nama, mediternacima subtropskog pojasa, kojima su pomorandže jeftinije od jabuka, fuckin' kamilica?
Bolje da je tražio mišljenje i stav, ili - kivi - u tome ne manjkamo.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:07 18.02.2010

Re: Кorijenje uber alles

stvarno, ovaj Brajovic nikako da postane realniji u procenama. samo izvoljeva nesto! kamilica?
irenaema irenaema 19:52 18.02.2010

Re: Кorijenje uber alles

Unfuckable
Краве су уствари врло штетне

mislim da su Srbi među prvima otkrili ovu nepobitnu činjenicu tako da vrlo ažurno rade na rapidnom i, zašto ne reći ekološki odgovornom i klimatski prihvatljivom smanjenju stočnog fonda.
Sećam se da smo pre nekoliko godina dobili dozvolu EU da izvezemo nekih (lupam cifru) 10.000 tona junetine.
Nismo mogli da namaknemo toliko.


Nije glavni vic u broju, tj stočnom fondu. Ključni problem je klanje i primarna proizvodnja po HACCP standardima koji su preduslov za plasiranje na EU tržište.

Kod nas su tek 2009. godine četiri proizvodjača dobila to pravo izvoza i to čini mi se samo za preradjevine.

stanje
Unfuckable Unfuckable 22:25 18.02.2010

Re: Кorijenje uber alles

moje informacije datiraju negde iz 2003. (bajato, jbg) i tada su jedna ili dve klanice - mada se operisalo s brojkom od čitave 4 u šta ne mogu da poverujem (mislim da je "Juhor" bila jedna, pa nam je jasno zašto se Miško zaleteo na to) imale dozvole za izvoz u EU
nikvet pn nikvet pn 11:22 19.02.2010

Re: Кorijenje uber alles

Unfuckable
mada se operisalo s brojkom od čitave 4 u šta ne mogu da poverujem (mislim da je "Juhor" bila jedna, pa nam je jasno zašto se Miško zaleteo na to) imale dozvole za izvoz u EU

Jeste, i danas je 4 do 5. A i one nemaju šta da izvezu. Nema bikova. A kvalitet svetski, naš bebi bif je bio i ostao etalon i dandanas.
Razmišljam nešto da su tzv. srpski arhineprijatelji ( Vatikan, CIA, Turci, Nemci ... redom po želji ) napravili trust mozgova na temu 'uništiti srpsku poljoprivredu' garantovano da im ne bi uspelo ovako kvalitetno kao što smo sami sebi odradili.
jasnaz jasnaz 10:39 18.02.2010

for the đubre

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:46 18.02.2010

art chairs from trash


Biljana 77 Biljana 77 15:24 19.02.2010

Samo da se prijavim

Pročitala, preporučila, pametniji i upućeniji rekli sve.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:19 19.02.2010

Re: Samo da se prijavim

hvala,



Reuse Reduce Recycle
reanimator reanimator 21:58 19.02.2010

Re: Samo da se prijavim

Biljana 77
Pročitala, preporučila, pametniji i upućeniji rekli sve.

Hvala

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana