B92 Blog    Članovi    Srđan Fuchs    Urrgh!

Srđan Fuchs
20:16
SRE
21
NOV

Urrgh!

Taman kada pomislim da ne postoji ništa u zemlji Srbiji što me može izvesti iz takta i narušiti moje osećanje smirenosti, uvek se pojavi neka nova nota arogancije i meta[/delta?]racionalnog bezobrazluka ispoljenog od strane osoblja koje predvodi ovu zemlju.

Vlada Srbije predložila je Skupštini da ne prihvati zahtev 40.000 roditelja o ukidanju Poreza na dodatu vrednost za opremu i hranu za bebe. Novorođenčetu je potrebno šest do osam pelena dnevno. Bez obzira na nizak životni standard u Srbiji, taj najosnovniji deo opreme za bebe u Srbiji je skoro tri puta skuplji nego u Nemačkoj.

- kompletna vest

U čemu je tajna ovog metaracionalnog bezobrazluka Vlade Srbije? Da li su naši mališani ciljna grupa od kojih valja otimati novac? U jednoj Švedskoj i Nemačkoj komplet pelena stoji 400 ili 500 dinara, u protiv-vrednosti? Gde su oni ekonomski, u kojoj orbiti, a gde je bedna Srbija? U čemu je tajna vašeg bezobrazluka, gospodo ministri? Vas potom nije sramota da patetišete o Beloj Kugi populacije u Srbiji?

Ma, strašno, rečju. Urrgh! Metak.





Komentari (98)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

adam weisphaut  20:29 21.11.2007
Preporuka: 0

Re:

#Link  Replika: 0
I ti si Fuchse ostrascen umesto da u ovom trentku kada ceo nas oseca nestrpljenje glede resenja kosovskometohijske krize prozboris koju o tom ti siris defetizam. Ma da nemas i ti mracne namere ?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vesna Knežević Ćosić  20:34 21.11.2007
Preporuka: 14

pelene

#Link  Replika: 1
mi u kuci imamo baku, jos malo pa ce devet banki i ona isto pelene nosi. ima vise od godinu dana kako socijalno vise ne priznaje trosak za pelene, dakle ne moze na recept, nego kesh kolica, laganica. jedno pakovanje pelena za odrasle od 20 komada kosta preko 900 dindzi. nasa baba ima i uciteljsku penzijicu, ono iz dva puta, po shes' iljade, tako neshto, ne pitam, necu na muku da stajem. al znam da pelene ne bi mogla da kupi, da nije familijarne podrske. e sad, kako su to izracunali da nesrecni penzosi mogu da ih kupuju, ne razbiram.... al ne zarezuju ni bebe, ni stare.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
KRALJMAJMUNA  12:23 22.11.2007
Preporuka: 0

Re: pelene za odrasle

al ne zarezuju ni bebe, ni stare.

Joj, ne pominji to. Imali i mi sa roditeljima sličnu situaciju godinama. Kad sam kupovao pelene za odrasle sve me nešto belo gledali u prodavnicama.
Da nije bilo para od zaposlene dece njihove penzije bi dobacile do desetog dana posle penzije. A umrli bi 15 godina ranije. Lekovi, lekovi, doktori, doktori, sestre, sestre, ifuzije, hrana, hrana,... Tek je ovo posebna tema. Ta jadna ostarela populacija je potpuno skrajnuta i u tako tužnoj situaciji (osim ako ima decu koja će da finansiraju) da je to strašno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran  20:40 21.11.2007
Preporuka: 14

ponuda, tražnja i konkurencija

#Link  Replika: 23
To što su pelene u Srbiji trostruko skuplje nego u Nemačkoj govori nam dve stvari:
1. Da postoji monopolski položaj uvoznika i trgovaca, i
2. Da su oni u stanju da izvuku te pare od kupaca. To je dakle pod ovim okolnostima ekonomska cena te robe.
U skladu s tim, ništa nam ne garantuje da bi ukidanje poreza dovelo do pojeftinjenja pelena. Naprotiv - to bi najverovatnije donelo samo dodatnu zaradu monopolistima.
Problem je na drugom mestu,
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  21:35 21.11.2007
Preporuka: 28

informacije ...

...koje su trenutno verovatno beskorisne i ne ublažavaju ni ljutnju ni problem i preskupih pelena i ostalog o čemu gorran tačno kaže:

To što su pelene u Srbiji trostruko skuplje nego u Nemačkoj govori nam dve stvari:
1. Da postoji monopolski položaj uvoznika i trgovaca, i
2. Da su oni u stanju da izvuku te pare od kupaca. To je dakle pod ovim okolnostima ekonomska cena te robe.
U skladu s tim, ništa nam ne garantuje da bi ukidanje poreza dovelo do pojeftinjenja pelena. Naprotiv - to bi najverovatnije donelo samo dodatnu zaradu monopolistima.
Problem je na drugom mestu,

Sve tačno.
Sve što mogu je da podelim informaciju o poslovima koji su u toku na usvajanju strategije za podsticanje rađanja koja ima (će imati) vrlo ozbiljne stavke u budžetu, potpuno svesna da to ni na koji način ne pomaže nikome sa bebom ili malim detetom i koji su s pravom ljuti na previsoke cene i izostanak zaštite potrošača zbog privida konkurencije na tržištu.

Nacrt strategije za podsticaj rađanja predviđa punu naknadu trudnicama za vreme bolovanja i novac za mlade bračne parove. Predviđeni su i dodaci za treće i četvrto dete.

Ovaj dokument predviđa sledeće ciljeve:

usklađivanje rada i roditeljstva,
ublažavanje ekonomske cene podizanja deteta
snižavanje psihološke cene materinstva
promocija reproduktivnog zdravlja adolescenata
borba protiv neplodnosti
zdravo materinstvo
populaciona edukacija
aktiviranje lokalne samouprave.

Među merama za postizanje tih ciljeva jesu naknada u punom iznosu za vreme trudničkog bolovanja, povećanje dečjeg dodatka i povećanje broja korisnika, kao i isplata materinskog dodatka nezaposlenim majkama od rođenja do navršene tri godine života deteta.

Od 2010. godine uvelo bi se pravo na porodični dodatak za treće i četvrto dete u visini najniže osnovice doprinosa do punoletstva deteta, a od 2008. godine i besplatni udžbenici tokom celog školovanja za treće i četvrto dete.

Nacrt strategije predviđa i ukidanje PDV-a za hranu, odeću, obuću i opremu za decu do tri godine.

Predlaže se umanjenje dohotka za oporezivanje za iznos naknade za vreme porodiljskog odsustva i odsustva radi nege deteta, na ime izdržavanog člana porodice, na troškove boravka dece u predškolskim ustanovama, putne troškove i troškove stanovanja deteta za vreme osnovnog i srednjeg školovanja.

Porodici sa decom gde je jedan roditelj mlađi od 35 godina nude se i olakšice pri kupovini prvog stana kroz obezbeđivanje povoljnih stambenih kredita, kao i kredita za započinjanje biznisa.

Strategijom su definisani i konkretni programi za brže i lakše zapošljavanje mladih, posebno žena, i sprečavanje njihove diskriminacije, a posebno se naglašava značaj oca u podizanju deteta.

U cilju podizanja nivoa rađanja u Srbiji, predviđena je i stručna pomoć parovima sa problemima steriliteta, uz obezbeđivanje besplatnih lekova za prva dva pokušaja lečenja.

Predviđa se formiranje odbora za stanovništvo, porodicu i decu, na nivou lokalne samouprave, i posebnog fonda za podršku porodici sa decom, na nacionalnom nivou, a sredstvima fonda obezbeđivalo bi se ostvarivanje uvećanih prava koja nisu mogla da se ostvare iz budžetskih sredstava.

Nacrt Strategije podsticanja rađanja - dokument je u word-u, ima 36 strana i mora "download" da bi se čitao
Javna rasprava o Nacrtu Strategije podsticanja rađanja, po podacima sa sajta još uvek teče, jer piše:
Na sajtu piše da mišljenja i sugestije možete poslati na: aleksandra.miletic@minrzs.sr.gov.yu
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Strongman  21:47 21.11.2007
Preporuka: 0

Re: ponuda, tražnja i konkurencija

gorran
To što su pelene u Srbiji trostruko skuplje nego u Nemačkoj govori nam dve stvari:
1. Da postoji monopolski položaj uvoznika i trgovaca, i
2. Da su oni u stanju da izvuku te pare od kupaca. To je dakle pod ovim okolnostima ekonomska cena te robe.
U skladu s tim, ništa nam ne garantuje da bi ukidanje poreza dovelo do pojeftinjenja pelena. Naprotiv - to bi najverovatnije donelo samo dodatnu zaradu monopolistima.
Problem je na drugom mestu,


Kladim se da Delta uvozi pelene.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Atomski mrav  21:51 21.11.2007
Preporuka: 0

Re: informacije ...

Od 2010. godine uvelo bi se pravo na porodični dodatak za treće i četvrto dete u visini najniže osnovice doprinosa do punoletstva deteta, a od 2008. godine i besplatni udžbenici tokom celog školovanja za treće i četvrto dete.


Ne lipši magare do zelene trave... U toliko smo stvari neverovatno nazadni da je to za popizditi... do 2010. će se promeniti još par Vlada i skupštinskih saziva, i svaki put će se krenuti iz početka... U kom stanju je zdravstvo, ko sme bez zebnje i sumnje da odvete dete na vakcinaciju kad sam Bog zna šta će detetu da ubrizgaju :( Tužno i bedno...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  22:02 21.11.2007
Preporuka: 0

nije...

...iz početka...
... i svaki put će se krenuti iz početka.

Sve strategije donete za vreme četiri vlade od 23.01.2001., - obavezuju.
Koliko god imao pravo činjenicom da u svojoj svakodnevici ljudi ne osećaju da se usluge javnog sektora bitno menjaju na bolje - strategije, kao i zakoni obavezuju sve.
Trenutno je veći problem u selektivnoj primeni propisa (odnosnu izostanku prave kontrole primene propisa) nego što je u dokumentima samim.Zato sam napisala "privid konkurencije" i izostanak kontrole primene prava potrošača.
Ali startegija za podsticaj rađanja je (biće) više od toga.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Atomski mrav  23:31 21.11.2007
Preporuka: 7

Re: nije...

Trenutno je veći problem u selektivnoj primeni propisa (odnosnu izostanku prave kontrole primene propisa) nego što je u dokumentima samim.

Slažem se, i to ne samo na primeru dečijih pelena...

Interesantno je da će nam trebati DEVET GODINA (od 2001. do 2010.) da omogućimo roditeljima da kupuju papirne pelene po nekim razumnim cenama... e to meni nije jasno, da TO neko smatra strategijom. S obzirom kakve su se sve strategije pravile početkom ovog veka, ispada da smo planirali da pre uđemo u EU nego da sprovedemo te reforme vezane za zaštitu i uvećanje prava roditelja...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
blackbox  00:04 22.11.2007
Preporuka: 0

Re: nije...

Sve strategije donete za vreme četiri vlade od 23.01.2001., - obavezuju.

Sve je to lepo, ali se time ne može opravdati takav odnos vlade prema inicijativi za ukidanje PDV na bebi opremu.Da ne govorimo o tome da bi vlada koja vodi računa o standardu građana, a posebno onaj njen deo koji se bavi isključivo nacionalnim interesima na globalnom i istorijskom nivou, to sama trebala uraditi.
Nećete nikoga ubediti da se u budžetskim stavkama nije moglo naći prostora i načina da se odrekne tog PDV.
Takođe nećete nikoga ubediti da se, ako je potrebna, skupštinska procedura ne može provesti po hitnom postupku.
Znam da vama nije, ali nekima je i za ovo Kosovo izgovor pa ne pitaju koliko novca se izdvaja za Samardžićrvo ministarstvo,a on sam kaže da za to mora biti para koliko god treba. Samo što se ne zna ko odlučuje koliko trteba, a sve se otvorenije govori o mahinacijama.
Ako život ne može da čeka, valjda se to pre svega odnosi na bebe ,a za Kosovo ionako naši predlažu odlaganje rešenja za 20 godina.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  00:14 22.11.2007
Preporuka: 0

blackbox

Nećete nikoga ubediti da se u budžetskim stavkama nije moglo naći prostora i načina da se odrekne tog PDV.

Ja to i ne pokušavam.
Zato sam citirala komentar koji je napisao gorran - jer je tačan.
Takva poreska izmena, izdvojena, ne dodnosi rezultat koji se želi.
Konkurencija - donosi.

Takođe nećete nikoga ubediti da se, ako je potrebna, skupštinska procedura ne može provesti po hitnom postupku

Razlika između "redovnog" i "hitnog" postupka za neki zakon (ili izmene i dopune zakona) je isključivo i jedino u rokovima za podnošenje amandmana na predlog zakona. U prvom slučaju, amandman podnosite tri dana pre početka sednice , u drugom "hitnom" sve do početka rasprave u načelu o zakonu. Nema drugih razlika.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Lun  00:28 22.11.2007
Preporuka: 14

Strategija zamajavanja

gordanac
Sve što mogu je da podelim informaciju o poslovima koji su u toku na usvajanju strategije za podsticanje rađanja koja ima (će imati) vrlo ozbiljne stavke u budžetu, potpuno svesna da to ni na koji način ne pomaže nikome sa bebom ili malim detetom i koji su s pravom ljuti na previsoke cene i izostanak zaštite potrošača zbog privida konkurencije na tržištu.

Ne mogu se odvojiti od utiska da je ovde rech o zameni teza.
Pelene su ovde uzete samo kao primer necheg shto uveliko prevazilazi nekakvu strategiju za podsticanje radjanja. Osim shto je na fonu jedne druge, amfilohijevske, strategije, tu nema nicheg smislenog, josh manje korisnog za gradjanke i gradjane Srbije
Moglo se raditi i o zimskim gumama za automobile, jestivom ulju, DVD aparatu ili bilo kom drugom maloprodajnom proizvodu.
Shodno logici koju ovde propagirate, istodobno braneci deo drzavnog aparata i koketirajuci sa chudjenjem nad delanjem istog, pretpostavljam da je u toku razrada projekta, pardon, Strategije za podsticanje voznje sa celavim gumama, Strategije podsticanja przenja jaja na oko na suvom teflonu.

Rech je o tome, gospodjo Chomic, da je ovde potrebno razviti Strategiju za sprechavanje korupcije, kradje i svih drugih vidova besomuchnog zavlachenja chinovnichke ruke u dzep gradjanina i gradjanke pokorne, u koje spada i sramno prihodovanje onih moralnih nakaza shto zakrchuju skupshtinske sale, kancelarije, restoran i hodnike. Nishta vishe niti manje od toga.

Kada nekome od vashih kolega (shto da ne i vama?) padne na um da se pozabavi time, onda ce slobodne gradjanke i slobodni gradjani (svi a ne samo odredjene kategorije koje ste, tako velikodushno, reshili da dotaknete miloshcu), prema svojim potrebama, planovima i afinitetima, slobodno odluchivati da li ce radjati decu ili, na primer, graditi karijere ili se, naprosto, rasipnichki ponashati uzivajuci u zivotu dostojnom choveka.

Uloga drzave nije da podstiche radjanje vec da stvori ambijent jednakih uslova za sve, u kojima ce ljudi, prema svojim sposobnostima, sami odluchivati shta im je chiniti sa sopstvenim zivotom.

P.S.
A ako kojim sluchajem ta famozno brizna Strategija i napravi projektovane rezultate, te se izrodi dovoljno dece (pa josh ako su pretezno mushka, ojhaa!!) sa chime ce se hraniti ta deca? Shta ce oblachiti? Da li ce imati da se obrazuje? Da vidi nekog sveta?
Ili to spada u ovu drugu, nichim potkrepljenu, na sharenoj lazi zasnovanu - Strategiju za "brze" i "lakshe" zaposhljavanje ali od 2010?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
blackbox  00:34 22.11.2007
Preporuka: 0

Re: blackbox

Nećete nikoga ubediti da se u budžetskim stavkama nije moglo naći prostora i načina da se odrekne tog PDV.
Ja to i ne pokušavam.

Ma ne mislim na vas lično nego na vladu.
Razlika između "redovnog" i "hitnog" postupka za neki zakon (ili izmene i dopune zakona) je isključivo i jedino u rokovima za podnošenje amandmana na predlog zakona. U prvom slučaju, amandman podnosite tri dana pre početka sednice , u drugom "hitnom" sve do početka rasprave u načelu o zakonu. Nema drugih razlika.

Opet sam mislio na vladu, nadležno ministarstvo, da dostavi skupštini predlog, a ne da se izgovara da za ovu budžetsku godinu ne može itd, itd. Pa ona je o tome počela razmišljati tek posle intervencije SPC a inicijativu građana je ignorisala. Izgleda se vlada slepo drzi anketa koje kažu da SPC uživa najveći ugled. Čudno onda što ne izađe u susret apelu i Crkve.
I ja se slažem sa onim što je gorran napisao, ali valjda država kad to zna mora naći mehanizme da to spreči.
Jasno je meni da bi, u slučaju ukidanja PDV, prodavci manipulisali cenama.
I nevezano za sve ovo, zar vladu nije sramota da nema vakcina za bebe. To je bilo nezamislivo čak i u vreme SFRJ koju toliko napadaju.Ne verujem da je takva situacija sada čak ni u Albaniji.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  00:47 22.11.2007
Preporuka: 0

strategije

Vaše je pravo da imate stav i mišljenje o bilo kojoj strategiji ili propisu ili zakonu koji se donosi, ja ništa ne propagiram, jasno sam napisala da "delim informaciju". Ništa više i ništa manje.Strategija za podsticaj rađanja je bila tema još pri (okasnelom) usvajanju budžeta za 2007 (u junu 2006.) i rezultat i duge i razumne debate je bio da se taj posao obavi do kraja ove godine i da Strategija za podsticaj rađanja fazno "uđe" u budžet.

.....da je ovde potrebno razviti Strategiju za sprechavanje korupcije, kradje i svih drugih vidova besomuchnog zavlachenja chinovnichke ruke u dzep gradjanina i gradjanke pokorne, u koje spada i sramno prihodovanje onih moralnih nakaza shto zakrchuju skupshtinske sale, kancelarije, restoran i hodnike. Nishta vishe niti manje od toga.


Nacrt startegije za borbu protiv korupcije 2004.
Usvojena strategija 2005.

Strategije raznih sektora - na ovoj stranici mora "download" teksta Strategijej za borbu protiv korupcije

Uloga drzave nije da podstiche radjanje vec da stvori ambijent jednakih uslova za sve, u kojima ce ljudi, prema svojim sposobnostima, sami odluchivati shta im je chiniti sa sopstvenim zivotom.

Razlikujemo se u viđenjima o tome ŠTA je sve uloga države.
Osim "stvaranja ambijenta" opšte vrste, mislim da su i društvo i država itekako zaduženi i za strategije o podsticaju rađanja. Žena radi, ako ništa drugo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  00:53 22.11.2007
Preporuka: 0

blackbox...

....još jednom
Opet sam mislio na vladu, nadležno ministarstvo, da dostavi skupštini predlog, a ne da se izgovara da za ovu budžetsku godinu ne može itd, itd. Pa ona je o tome počela razmišljati tek posle intervencije SPC a inicijativu građana je ignorisala. Izgleda se vlada slepo drzi anketa koje kažu da SPC uživa najveći ugled. Čudno onda što ne izađe u susret apelu i Crkve.

Netačno, upravo sam napisala u jednom komentaru - o strategiji za podsticaj rađanja (moj predlog se zvao "odgovorno roditeljstvo") razgovaralo se itekako PRE usvajanja budžeta za 2007 (juna ova godine, okasnelog).
O crkvi nemam šta da vam komentarišem, Vlada i ne može da joj izađe u susret, to može samo Skupština, kad bi postojao predlog Vlade, a nije nikada postojao.
Za inicijativu građana mislim da sam objasnila, nameravani rezultat bi izostao, dobro bi prošli samo monopolisti.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Lun  01:21 22.11.2007
Preporuka: 0

Re: strategije

gordanac
...

Pa ja ispadoh slep pored ochiju kad ne videh kako potekoshe med i mleko onog momenta kada nastade "Strategija za borbu protiv korupcije" E nek' ste mi rekli!

Ipak, dozvolicete da, kada ovako afirmativno pishete o jednoj besmislenoj i nichim izazvanoj "Strategiji", to mogu dozivljavati kao agitpropovsku tlapnju koja bi trebalo da nas uveri kako drzavni sluzbenici zaista neshto rade na poboljshavanju uslova zivota u Srbiji.

Mozemo, vi i ja, ovde silno raspredati shta je uloga drzave, ali ako zanemarimo lichne impresije i slobodna tumachenja - tamo vam je jasno i nedvosmisleno napisano. Ta opshta definicija zapravo obuhvata sve segmente, tachno u onoj meri u kojoj bi jedna pristojna drzava trebalo da zadire u individualne potrebe i odluke slobodnih gradjana i gradjanki. Naravno, ukoliko je tema - socijalni uslovi.

I nemojte tako olako meshati termine kao shto su drushtvo i drzava. Neko bi ovde mogao pomisliti da "drushtvo" (barem onako kako ga definishu savremeni sistemi) zasita postoji. Ne, draga gospodjo Chomic. Ovde postoji samo drzava i skup izbezumljenih ili razularenih pojedinaca koji sa "drushtvom" tek treba da se upoznaju, usvoje njegove zakonitosti i spoznaju njegovu potencijalnu snagu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Lun  01:29 22.11.2007
Preporuka: 0

???????

gordanac
...."odgovorno roditeljstvo"

Ova diskusija postaje sve zanimljivija.
Slutim da je u pitanju nekakav kontrapunkt "neodgovornom roditeljstvu".
Mozemo li saznati neshto vishe o tome?
Nije problem ni download kad je u pitanju "odgovorno roditeljstvo". Nek' idu megabajti kad je u pitanju, nesumnjivo, prosvetljenje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
blackbox  08:00 22.11.2007
Preporuka: 0

Re: blackbox...

Vlada i ne može da joj izađe u susret, to može samo Skupština, kad bi postojao predlog Vlade, a nije nikada postojao.

Pa o tome i govorim, zasto nema predloga vlade?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Atomski mrav  08:04 22.11.2007
Preporuka: 0

Re: blackbox...

Zato što čekaju 2010. godinu da nešto urade... valjda ne shvataju da, pored strategije, treba razviti i taktiku a bogami napraviti i operativne planove kako bi se ta strategija sprovela u delo...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  08:13 22.11.2007
Preporuka: 0

Re: blackbox...

...
Pa o tome i govorim, zasto nema predloga vlade?

Sada ima.
Mišljenje ustvari, ne predlog. mišljenje o zakonskoj inicijativi.
Eto ga u vesti koju je Srđan Fuchs stavio.
Kad je, po Ustavu, predlagač zakona ili izmena i dopuna zakona narodni poslanik (grupa poslanika) ili Skupština AP Vojvodine ili grupa građana/ki - Vlada ima obavezu da daje obrazloženo mišljenje na taj predlog koji dostsvlja Narodnoj skupštini.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Mama Mijata  13:17 22.11.2007
Preporuka: 0

Re: ponuda, tražnja i konkurencija

Strongman

gorranTo što su pelene u Srbiji trostruko skuplje nego u Nemačkoj govori nam dve stvari:1. Da postoji monopolski položaj uvoznika i trgovaca, i2. Da su oni u stanju da izvuku te pare od kupaca. To je dakle pod ovim okolnostima ekonomska cena te robe.U skladu s tim, ništa nam ne garantuje da bi ukidanje poreza dovelo do pojeftinjenja pelena. Naprotiv - to bi najverovatnije donelo samo dodatnu zaradu monopolistima.Problem je na drugom mestu,Kladim se da Delta uvozi pelene.

Nelt uvozi Pampers ili je bar tako bilo ranije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  14:01 22.11.2007
Preporuka: 0

Re: ponuda, tražnja i konkurencija

Nelt uvozi Pampers ili je bar tako bilo ranije.


Znaci vise nema Pampersa u Deltinim prodavnicama
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  14:18 22.11.2007
Preporuka: 0

Re: ponuda, tražnja i konkurencija

antioksidant
Nelt uvozi Pampers ili je bar tako bilo ranije.Znaci vise nema Pampersa u Deltinim prodavnicama

Ni Milka cokolade,orbit zvaka, nekih deterdzenata i ostalog sa ovog sajta
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  14:31 22.11.2007
Preporuka: 0

Re: ponuda, tražnja i konkurencija

ziveo meni Super Vero. Imam ga na 250 metara od kuce pa mogu mrtav ladan da bojkotujem Miskovica

:-)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  14:37 22.11.2007
Preporuka: 0

Re: ponuda, tražnja i konkurencija

antioksidant
ziveo meni Super Vero. Imam ga na 250 metara od kuce pa mogu mrtav ladan da bojkotujem Miskovica:-)

Cini mi se da ni Vero nema bas povoljne cene kao npr. Rodic, IDEA..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  14:57 22.11.2007
Preporuka: 0

Re: ponuda, tražnja i konkurencija

ivana23

antioksidantziveo meni Super Vero. Imam ga na 250 metara od kuce pa mogu mrtav ladan da bojkotujem Miskovica:-)Cini mi se da ni Vero nema bas povoljne cene kao npr. Rodic, IDEA..

Ma nema. NIje Vero jeftin ni malo. Ali mi je blizu. A ja volim potunu uslugu. Kupovina/kafa/igraonica...

Merkator mi je najbolji (ima i pranje auta) ali mi je daleko.

A nisam znao da je IDEA jeftina.

MAda je i ona daleko.

MA - ziveo VERO
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Atomski mrav  14:59 22.11.2007
Preporuka: 0

Re: ponuda, tražnja i konkurencija

Ima papirnih pelena i na pijacama... nisam upoređivao cene sa onima u Veru, Maxiju i Merkatoru doduše...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Queeria  20:42 21.11.2007
Preporuka: 0

Borba protiv bele kuge

#Link  Replika: 3
To je strategija vlade u borbi protiv BELE KUGE.
Ne daju dečiji dodatak. Ne ukidaju PDV na bebi opremu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelena  21:07 21.11.2007
Preporuka: 0

Re: Borba protiv bele kuge

oteli bandi bazu podataka, pa ne moze da vodi racuna o nepostojecima...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  00:11 22.11.2007
Preporuka: 0

Re: Borba protiv bele kuge

quote=Jelena]oteli bandi bazu podataka, pa ne moze da vodi racuna o nepostojecima...

Britanska vlada izgubila poverljive diskove s podacima

http://www.danas.co.yu/20071122/evropa1.html#1

drugi tekst odozgo
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelena  01:09 22.11.2007
Preporuka: 0

Re: Borba protiv bele kuge

mislila sam s podsmehom na nasu vladu...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vlasta  20:59 21.11.2007
Preporuka: 7

Više

#Link  Replika: 0
o akciji ima na portalu bebac.com. Inače, nadležni kažu da ako smanje pdv na bebi opremu postoji mogućnost da će trgovci pokušati svašta da provuku kao bebi opremu, ako sam dobro razumela. Zamislite sada kako neko duks broj 14 pokušava da provuče kao duks broj nula, ili kao pelenu? Karikiram, naravno, ali ako su to rešile druge zemlje, ne vidim zašto ne bi i mi? Inače, inicijativa koju su pokrenuli na tom portalu, koja je digla dosta prašine i rezultirala dovoljnim brojem potptisa - a nije prošla - dokaz je da u ovoj zemlji: GRAĐANSKE INICIJATIVE NE PROLAZE TEK TAKO, JER SE GRAĐANI TRETIRAJU KAO OSOBE TREĆEG REDA ČIJE MIŠLJENJE NIKO NIJE TRAŽIO NITI JE IKOME BITNO, NITI IMAJU NA TO PRAVA, NITI SE NA TO MISLILO KADA SE PRED IZBORE PRIČALO I JER ONI - NAJBOLJI MEĐU NAJBOLJIMA - VEĆ IZRAČUNALI GDE IM JE VEĆA POLZA.
I uvek imaju neko "objašnjenje" koje valjda samo ovde i može da prođe.
Eto. Izvinite što vičem, nije na vas. I nije baš vikanje, samo malko naglašavam.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
andjelija  21:05 21.11.2007
Preporuka: 0

...

#Link  Replika: 0
stoka!

imaju pare, guse se u evrima, kako ih nije sramota!!! i vi, gradjani, pa kaze li neko ovim glodarima ista u lice?

moral drustva nam je nula. hipokrizija na sve strane. kako ljudi zaboravljaju brzo....to je zato sto ih nepodsecate ili nepotsecate kako vec se pise. digao mi se pritisak pa ne mogu da razmisljam.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
-petar-  21:23 21.11.2007
Preporuka: 14

ajde sad da nam neko lepo objasni

#Link  Replika: 0
ali neko iz vlade, po stavkama, zasto je cena 3 puta veca??

Ako je to zbog vecih marzi, to je nedopustivo! Ako je zbog monopola Miskovica i kompanije, i to je nedopustivo!
I onda SPC, patriJote, i DSSS deo vlade pozivaju na radjanje -- kakvi licemeri. Fukara!

Ali nije prvi put, pa nas stalno pljackaju, ja mislim da nema naroda koji je toliko napljackan u zadnjih 20-tak godina, a i dalje ostao GLUP, kao sto smo mi.

Ajde da krenemo: hiperinflacija, Jezda, Dafina, stara devizna stednja, zajam za preporod Srbije, nacionalizacija...
A sada drze dinar nerealno visokim, i tako izvlace devize ljudi iz slamarica i inostranstva a pritom guse i privredu.

Dakle, banda samo radi ono sto je oduvek i radila -- besomucno nas pljacka, a sto i da ne, kad su ovce za shishanje.

To koliko mazohisticki volimo da trpimo, pa to nema nigde! I sta ce sad da bude od ove price sa pelenama -- pa nista, svakog cuda 3 dana dosta, i to je to. Neko jos vece sranje ce vec potisnuti ovu vest i zameniti je nekom jos grozomornijom...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
-petar-  21:34 21.11.2007
Preporuka: 7

i sta to znaci

#Link  Replika: 1
"Vlada Srbije" predlozila skupstini?
Ajmo dosta sa tim komunjarskim bezlicnim stvarima: KO je predlozio, KO je nadlezni ministar, CIJU kozhu da stavimo na shiljak za ovo? Pa da vidimo kako bi se taj-i-taj ponasao da se ne krije iza 'vlade srbije'.

Srbije je u takvom sranju, da bi svaka odluka morala da ima ime-i-prezime, pa ako je dobra ok, a ako je losa da se zna ko je odgovoran. Komunjare.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
milosib  09:48 22.11.2007
Preporuka: 0

Re: i sta to znaci

-petar-
"Vlada Srbije" predlozila skupstini?Ajmo dosta sa tim komunjarskim bezlicnim stvarima: KO je predlozio, KO je nadlezni ministar, CIJU kozhu da stavimo na shiljak za ovo? Pa da vidimo kako bi se taj-i-taj ponasao da se ne krije iza 'vlade srbije'.Srbije je u takvom sranju, da bi svaka odluka morala da ima ime-i-prezime, pa ako je dobra ok, a ako je losa da se zna ko je odgovoran. Komunjare.

Preporuka. Treba pritisnuti onog ko je licno odgovoran. Evo prilike za civilni sektor da organizuje akciju koju ce podrzati cela Srbija, bez izuzetka.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  21:40 21.11.2007
Preporuka: 0

Konkretno, radi usporedbe

#Link  Replika: 17
U drogeriji dm pelene PO KOMADU koštaju između 0,15 i 0,18 € (ovisno o veličini). To je cijena u Njemačkoj, za pelene koje na Stiftung Waren Test i Ökotest budu među najboljima. dm ima svoj lanac trgovina i u Srbiji, pa bi me baš zanimale konkretne cijene kod vas?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelena  22:33 21.11.2007
Preporuka: 0

Re: Konkretno, radi usporedbe

Juce sam kupila jumbo pakovanje u lokalnom DMu od 84 pelene za bebu od 7-18kg. Platila sam pakovanje 1172din ili 0.18 evra po komadu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  22:38 21.11.2007
Preporuka: 0

Re: Konkretno, radi usporedbe

Znači, oko 10% skuplje nego u Nj.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  22:38 21.11.2007
Preporuka: 0

Re: Konkretno, radi usporedbe

Znači, oko 10% skuplje nego u Nj.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Bojan Zdravic  22:44 21.11.2007
Preporuka: 0

Re: Konkretno, radi usporedbe

Ima tu jos nekoliko faktora koji uvecavaju cenu u prodavnicama, carina i prevoz iz Evrope. To mu je verovatno tih 10% "viska". Zna li neko, kolika je uvozna carina?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Srđan Fuchs  22:46 21.11.2007
Preporuka: 0

Re: Konkretno, radi usporedbe

Duška,
kolika je prosečna plata u Nemačkoj? U Srbiji je oko 350é.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Bojan Zdravic  23:03 21.11.2007
Preporuka: 0

Re: Konkretno, radi usporedbe


Srdjane izvini sto se mesam,

Ovde nije bitna prosecna plata u Srbiji, sto se formiranja cene tice:

Bitna je nabavna cena pelena u inostranstvu, na koju se dodaje transport od inostranog snabdevaca do Srbije + uvozna carina +
se onda dodaju trgovacke marze:
1. uvoznicka
2. velikoprodajna
3. maloprodajna

Tako je svuda u svetu, pa i kod nas.

Onda se na to dodaje porez na promet ( to je taj PDV verovatno sto spominjete)

Mislim da cena pelena uopste nije nerazumna, niti se tu dodaje nekakav monopolski extra profit.

Posto cena peleni ne moze biti niza ocigledno sto se trgovaca tice, tu onda treba drzava da se umesa, da ukine carinu na uvoz peleni i da ukine PDV na pelene. Razlog - niska kupovna moc stanovnistva
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Atomski mrav  23:25 21.11.2007
Preporuka: 0

Re: Konkretno, radi usporedbe

Izvini, ali kako po toj logici jestivo ulje proizvedeno u Srbiji košta manje u inostranstvu nego kod nas?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  23:31 21.11.2007
Preporuka: 0

Re: Konkretno, radi usporedbe

Srđane, ja sam cijene napisala radi orjentacije, nisam imala namjeru polemizirati gdje si je lakše priuštiti pelene. To je bar očigledno.

A prosječna plata? Razlike su po pokrajinama, po strukama, Istok i Zapad, ... znaš i sam da su veće nego u Srbiji. Iako su i stanarine ovdje glavni izdatak, veće nego u Srbiji.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Bojan Zdravic  23:32 21.11.2007
Preporuka: 7

Re: Konkretno, radi usporedbe


Ne znam tacno situaciju sa uljem jer zivim u inostranstvu od 91., ali najerovatno da nije dozvoljen uvoz takvog ulja, ili su uvozne carine enormno visoke pa stite domace proizvodjace - koji onda prakticki nemaju konkurenciju i onda to koriste i diktiraju visoke cene.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  23:34 21.11.2007
Preporuka: 0

Re: Konkretno, radi usporedbe

Bojan Zdravic
Ne znam tacno situaciju sa uljem jer zivim u inostranstvu od 91., ali najerovatno da nije dozvoljen uvoz takvog ulja, ili su uvozne carine enormno visoke pa stite domace proizvodjace - koji onda prakticki nemaju konkurenciju i onda to koriste i diktiraju visoke cene.

Upravo tako!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Atomski mrav  23:39 21.11.2007
Preporuka: 21

Re: Konkretno, radi usporedbe

Eto nama rešenja: napraviti fabriku papirnih pelena :) To će biti gotovo pre 2010. i strategije Vlade...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  23:48 21.11.2007
Preporuka: 0

Re: Konkretno, radi usporedbe

Atomski:
Bingo ;-))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
AlexDunja  23:54 21.11.2007
Preporuka: 0

Re: Konkretno, radi usporedbe

Eto nama rešenja: napraviti fabriku papirnih pelena :) To će biti gotovo pre 2010. i strategije Vlade...


pa ce onda pelene opet biti skuplje nego bilo gde, jer ce se stititi domaca proizvodnja:)))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dunjica  23:55 21.11.2007
Preporuka: 0

Re: Konkretno, radi usporedbe

pa ce onda pelene opet biti skuplje nego bilo gde, jer ce se stititi domaca proizvodnja:)))

Ma, jok! Jeftine domaće pelene, a skupo da se izvoze. Svetsko, a naše ;-)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelena  23:56 21.11.2007
Preporuka: 0

Re: Konkretno, radi usporedbe

Bilo bi interesantno uporediti sa cenom pelena kupljenim u Rodicu, npr. Kupovala sam i tamo, ali ne mogu da se setim koliko sam placala. Broj pelena u pakovanju je manji, pa i cena, ali pitanje je koliko je po peleni, sto je merilo za poredjenje.... Pokusala sam da izracunam.... To je oko 0.16 evra/peleni. Dakle, uklapa se u nemacku cenu.
Ne znam sta da mislim. Kasno je i jedino sto mi pada na pamet ovako pometenoj, jeste da je primanje prosecnog Nemca daleko vece od primanja prosecnog Srbijanca, pa je posledicno i nabavka pelena u Nemackoj daleko jevtinija od nabavke pelena u Srbiji.
Okreni, obrni ovde nevalja.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Atomski mrav  07:53 22.11.2007
Preporuka: 0

Re: Konkretno, radi usporedbe

pa ce onda pelene opet biti skuplje nego bilo gde, jer ce se stititi domaca proizvodnja:)))

Ma jok bre, neka fabriku napravi Johnson & Johnson ili Procter & Gamble, već ko ih proizvodi... znaš ono, Direktne Strane Investicije, pa još ako su "green field", ubili smo dve-tri muve jednim udarcem... Na žalost, ne bih se iznenadio da je takva fabrika već davno napravljena negde u Mađarskoj ili Bugarskoj...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Mama Mijata  13:31 22.11.2007
Preporuka: 0

Re: Konkretno, radi usporedbe

Atomski mrav
pa ce onda pelene opet biti skuplje nego bilo gde, jer ce se stititi domaca proizvodnja:)))Ma jok bre, neka fabriku napravi Johnson & Johnson ili Procter & Gamble, već ko ih proizvodi... znaš ono, Direktne Strane Investicije, pa još ako su "green field", ubili smo dve-tri muve jednim udarcem... Na žalost, ne bih se iznenadio da je takva fabrika već davno napravljena negde u Mađarskoj ili Bugarskoj...

Moguce, moguce. 2005 su Pampersi bili tacno dva puta jeftiniji u Bugarskoj nego kod nas. Znam iz licnog iskustva, tad sam se porodila pa mi je trebalo.
Ali nisu samo pelene problem. Moj klinac od dve godine trosi oko 20 evra mesecno na pelene - nije tragicno. Meni i muzu je za zivot pre rodjenja sina trebalo oko 400 evra, sad nam treba oko 1000. Naravno, dosta je tu otislo i na razna poskupljenja ali su nam se troskovi uvecali bar jedan i po put. Panika me hvata za drugo dete. Treba zaraditi tolike pare u Srbiji - gde si prijavljen na minimalac pa ti socijalno i refundira samo to na koliko si prijavljen.
Slazem se da treba ukinuti/smanjiti PDV na opremu, odecu i hranu za bebe (potpisala sam peticiju) ali treba uraditi jos mnogo toga da bi nama (roditeljima bebaca) bilo malo lakse.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
AlexDunja  21:48 21.11.2007
Preporuka: 0

urgh! el tako nesto!

#Link  Replika: 0
21. novembar 2007. | 12:06 -> 15:33 | Izvor: B92, FoNet

Beograd -- Pelene, samo jedna od stavki bebi-opreme, u Srbiji gotovo tri puta skuplje nego u zemljama Evrope.

Vlada Srbije predložila je Skupštini da ne prihvati zahtev 40.000 roditelja o ukidanju Poreza na dodatu vrednost za opremu i hranu za bebe. Novorođenčetu je potrebno šest do osam pelena dnevno. Bez obzira na nizak životni standard u Srbiji, taj najosnovniji deo opreme za bebe u Srbiji je skoro tri puta skuplja nego u Nemačkoj.

Na odluku nekih parova da budu roditelji utiču i visoke cene hrane i prateće opreme za bebe. Angelina Radovanović, iz udruženja Roditelj, kaže da su pelene veliko opterećenje za budžet.

"Roditelji pritisnuti ekonomskom situacijom zato odlažu roditeljstvo, a dva mala deteta su već previše. Svakodnevno čujemo od prijatelja da su pelene mnogo jeftiniji u Evropi, a pored toga, pelene su kod nas mnogo lošijeg kvaliteta, što obeshrabruje mlade parove da postanu roditelji", kaže ona.

Isto pakovanje pelena "pampers" od 68 komada u Srbiji košta 1.158 dinara, u Švedskoj 580, a u Nemačkoj 400 dinara. I situacija s drugim proizvođačima pelena, poput Dajpersa i Hagisa nije bolja, pa razlike u ceni između Srbije i zemalja Evropske unije dostižu 700 dinara.

Pored pelena, u Srbiji su i hrana, odeća, obuća i oprema za bebe drastično skuplji nego u zemljama s mnogo višim standardom. Marže koje utiču na formiranje cena u svetu se kreću između 12 i 15 odsto, a u Srbiji i 30.

Goran Radosavljević, potpredsednik Radne grupe za formiranje cena, kaže da na cenu utiču konkurencija i tražnja i da tu nastaje prostor za povećanje cena. "Imamo jednog uvoznika, koji kontroliše cene, i dva ili tri velika maloprodajna lanca, pa imamo dvostruku nadogradnju na cene. Jedini lek je konkurencija", kaže on.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
igipop  21:49 21.11.2007