Urrgh!

Srđan Fuchs RSS / 21.11.2007. u 20:16

Taman kada pomislim da ne postoji ništa u zemlji Srbiji što me može izvesti iz takta i narušiti moje osećanje smirenosti, uvek se pojavi neka nova nota arogancije i meta[/delta?]racionalnog bezobrazluka ispoljenog od strane osoblja koje predvodi ovu zemlju.

Vlada Srbije predložila je Skupštini da ne prihvati zahtev 40.000 roditelja o ukidanju Poreza na dodatu vrednost za opremu i hranu za bebe. Novorođenčetu je potrebno šest do osam pelena dnevno. Bez obzira na nizak životni standard u Srbiji, taj najosnovniji deo opreme za bebe u Srbiji je skoro tri puta skuplji nego u Nemačkoj.

- kompletna vest

U čemu je tajna ovog metaracionalnog bezobrazluka Vlade Srbije? Da li su naši mališani ciljna grupa od kojih valja otimati novac? U jednoj Švedskoj i Nemačkoj komplet pelena stoji 400 ili 500 dinara, u protiv-vrednosti? Gde su oni ekonomski, u kojoj orbiti, a gde je bedna Srbija? U čemu je tajna vašeg bezobrazluka, gospodo ministri? Vas potom nije sramota da patetišete o Beloj Kugi populacije u Srbiji?

Ma, strašno, rečju. Urrgh! Metak.



Komentari (98)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

adam weisphaut adam weisphaut 20:29 21.11.2007

Re:

I ti si Fuchse ostrascen umesto da u ovom trentku kada ceo nas oseca nestrpljenje glede resenja kosovskometohijske krize prozboris koju o tom ti siris defetizam. Ma da nemas i ti mracne namere ?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 20:34 21.11.2007

pelene

mi u kuci imamo baku, jos malo pa ce devet banki i ona isto pelene nosi. ima vise od godinu dana kako socijalno vise ne priznaje trosak za pelene, dakle ne moze na recept, nego kesh kolica, laganica. jedno pakovanje pelena za odrasle od 20 komada kosta preko 900 dindzi. nasa baba ima i uciteljsku penzijicu, ono iz dva puta, po shes' iljade, tako neshto, ne pitam, necu na muku da stajem. al znam da pelene ne bi mogla da kupi, da nije familijarne podrske. e sad, kako su to izracunali da nesrecni penzosi mogu da ih kupuju, ne razbiram.... al ne zarezuju ni bebe, ni stare.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:23 22.11.2007

Re: pelene za odrasle

al ne zarezuju ni bebe, ni stare.

Joj, ne pominji to. Imali i mi sa roditeljima sličnu situaciju godinama. Kad sam kupovao pelene za odrasle sve me nešto belo gledali u prodavnicama.
Da nije bilo para od zaposlene dece njihove penzije bi dobacile do desetog dana posle penzije. A umrli bi 15 godina ranije. Lekovi, lekovi, doktori, doktori, sestre, sestre, ifuzije, hrana, hrana,... Tek je ovo posebna tema. Ta jadna ostarela populacija je potpuno skrajnuta i u tako tužnoj situaciji (osim ako ima decu koja će da finansiraju) da je to strašno.
gorran gorran 20:40 21.11.2007

ponuda, tražnja i konkurencija

To što su pelene u Srbiji trostruko skuplje nego u Nemačkoj govori nam dve stvari:
1. Da postoji monopolski položaj uvoznika i trgovaca, i
2. Da su oni u stanju da izvuku te pare od kupaca. To je dakle pod ovim okolnostima ekonomska cena te robe.
U skladu s tim, ništa nam ne garantuje da bi ukidanje poreza dovelo do pojeftinjenja pelena. Naprotiv - to bi najverovatnije donelo samo dodatnu zaradu monopolistima.
Problem je na drugom mestu,
gordanac gordanac 21:35 21.11.2007

informacije ...

...koje su trenutno verovatno beskorisne i ne ublažavaju ni ljutnju ni problem i preskupih pelena i ostalog o čemu gorran tačno kaže:

To što su pelene u Srbiji trostruko skuplje nego u Nemačkoj govori nam dve stvari:
1. Da postoji monopolski položaj uvoznika i trgovaca, i
2. Da su oni u stanju da izvuku te pare od kupaca. To je dakle pod ovim okolnostima ekonomska cena te robe.
U skladu s tim, ništa nam ne garantuje da bi ukidanje poreza dovelo do pojeftinjenja pelena. Naprotiv - to bi najverovatnije donelo samo dodatnu zaradu monopolistima.
Problem je na drugom mestu,

Sve tačno.
Sve što mogu je da podelim informaciju o poslovima koji su u toku na usvajanju strategije za podsticanje rađanja koja ima (će imati) vrlo ozbiljne stavke u budžetu, potpuno svesna da to ni na koji način ne pomaže nikome sa bebom ili malim detetom i koji su s pravom ljuti na previsoke cene i izostanak zaštite potrošača zbog privida konkurencije na tržištu.

Nacrt strategije za podsticaj rađanja predviđa punu naknadu trudnicama za vreme bolovanja i novac za mlade bračne parove. Predviđeni su i dodaci za treće i četvrto dete.

Ovaj dokument predviđa sledeće ciljeve:

usklađivanje rada i roditeljstva,
ublažavanje ekonomske cene podizanja deteta
snižavanje psihološke cene materinstva
promocija reproduktivnog zdravlja adolescenata
borba protiv neplodnosti
zdravo materinstvo
populaciona edukacija
aktiviranje lokalne samouprave.

Među merama za postizanje tih ciljeva jesu naknada u punom iznosu za vreme trudničkog bolovanja, povećanje dečjeg dodatka i povećanje broja korisnika, kao i isplata materinskog dodatka nezaposlenim majkama od rođenja do navršene tri godine života deteta.

Od 2010. godine uvelo bi se pravo na porodični dodatak za treće i četvrto dete u visini najniže osnovice doprinosa do punoletstva deteta, a od 2008. godine i besplatni udžbenici tokom celog školovanja za treće i četvrto dete.

Nacrt strategije predviđa i ukidanje PDV-a za hranu, odeću, obuću i opremu za decu do tri godine.

Predlaže se umanjenje dohotka za oporezivanje za iznos naknade za vreme porodiljskog odsustva i odsustva radi nege deteta, na ime izdržavanog člana porodice, na troškove boravka dece u predškolskim ustanovama, putne troškove i troškove stanovanja deteta za vreme osnovnog i srednjeg školovanja.

Porodici sa decom gde je jedan roditelj mlađi od 35 godina nude se i olakšice pri kupovini prvog stana kroz obezbeđivanje povoljnih stambenih kredita, kao i kredita za započinjanje biznisa.

Strategijom su definisani i konkretni programi za brže i lakše zapošljavanje mladih, posebno žena, i sprečavanje njihove diskriminacije, a posebno se naglašava značaj oca u podizanju deteta.

U cilju podizanja nivoa rađanja u Srbiji, predviđena je i stručna pomoć parovima sa problemima steriliteta, uz obezbeđivanje besplatnih lekova za prva dva pokušaja lečenja.

Predviđa se formiranje odbora za stanovništvo, porodicu i decu, na nivou lokalne samouprave, i posebnog fonda za podršku porodici sa decom, na nacionalnom nivou, a sredstvima fonda obezbeđivalo bi se ostvarivanje uvećanih prava koja nisu mogla da se ostvare iz budžetskih sredstava.

Nacrt Strategije podsticanja rađanja - dokument je u word-u, ima 36 strana i mora "download" da bi se čitao
Javna rasprava o Nacrtu Strategije podsticanja rađanja, po podacima sa sajta još uvek teče, jer piše:
Na sajtu piše da mišljenja i sugestije možete poslati na: aleksandra.miletic@minrzs.sr.gov.yu
Strongman Strongman 21:47 21.11.2007

Re: ponuda, tražnja i konkurencija

gorran
To što su pelene u Srbiji trostruko skuplje nego u Nemačkoj govori nam dve stvari:
1. Da postoji monopolski položaj uvoznika i trgovaca, i
2. Da su oni u stanju da izvuku te pare od kupaca. To je dakle pod ovim okolnostima ekonomska cena te robe.
U skladu s tim, ništa nam ne garantuje da bi ukidanje poreza dovelo do pojeftinjenja pelena. Naprotiv - to bi najverovatnije donelo samo dodatnu zaradu monopolistima.
Problem je na drugom mestu,


Kladim se da Delta uvozi pelene.
Atomski mrav Atomski mrav 21:51 21.11.2007

Re: informacije ...

Od 2010. godine uvelo bi se pravo na porodični dodatak za treće i četvrto dete u visini najniže osnovice doprinosa do punoletstva deteta, a od 2008. godine i besplatni udžbenici tokom celog školovanja za treće i četvrto dete.


Ne lipši magare do zelene trave... U toliko smo stvari neverovatno nazadni da je to za popizditi... do 2010. će se promeniti još par Vlada i skupštinskih saziva, i svaki put će se krenuti iz početka... U kom stanju je zdravstvo, ko sme bez zebnje i sumnje da odvete dete na vakcinaciju kad sam Bog zna šta će detetu da ubrizgaju :( Tužno i bedno...
gordanac gordanac 22:02 21.11.2007

nije...

...iz početka...
... i svaki put će se krenuti iz početka.

Sve strategije donete za vreme četiri vlade od 23.01.2001., - obavezuju.
Koliko god imao pravo činjenicom da u svojoj svakodnevici ljudi ne osećaju da se usluge javnog sektora bitno menjaju na bolje - strategije, kao i zakoni obavezuju sve.
Trenutno je veći problem u selektivnoj primeni propisa (odnosnu izostanku prave kontrole primene propisa) nego što je u dokumentima samim.Zato sam napisala "privid konkurencije" i izostanak kontrole primene prava potrošača.
Ali startegija za podsticaj rađanja je (biće) više od toga.
Atomski mrav Atomski mrav 23:31 21.11.2007

Re: nije...

Trenutno je veći problem u selektivnoj primeni propisa (odnosnu izostanku prave kontrole primene propisa) nego što je u dokumentima samim.

Slažem se, i to ne samo na primeru dečijih pelena...

Interesantno je da će nam trebati DEVET GODINA (od 2001. do 2010.) da omogućimo roditeljima da kupuju papirne pelene po nekim razumnim cenama... e to meni nije jasno, da TO neko smatra strategijom. S obzirom kakve su se sve strategije pravile početkom ovog veka, ispada da smo planirali da pre uđemo u EU nego da sprovedemo te reforme vezane za zaštitu i uvećanje prava roditelja...
blackbox blackbox 00:04 22.11.2007

Re: nije...

Sve strategije donete za vreme četiri vlade od 23.01.2001., - obavezuju.

Sve je to lepo, ali se time ne može opravdati takav odnos vlade prema inicijativi za ukidanje PDV na bebi opremu.Da ne govorimo o tome da bi vlada koja vodi računa o standardu građana, a posebno onaj njen deo koji se bavi isključivo nacionalnim interesima na globalnom i istorijskom nivou, to sama trebala uraditi.
Nećete nikoga ubediti da se u budžetskim stavkama nije moglo naći prostora i načina da se odrekne tog PDV.
Takođe nećete nikoga ubediti da se, ako je potrebna, skupštinska procedura ne može provesti po hitnom postupku.
Znam da vama nije, ali nekima je i za ovo Kosovo izgovor pa ne pitaju koliko novca se izdvaja za Samardžićrvo ministarstvo,a on sam kaže da za to mora biti para koliko god treba. Samo što se ne zna ko odlučuje koliko trteba, a sve se otvorenije govori o mahinacijama.
Ako život ne može da čeka, valjda se to pre svega odnosi na bebe ,a za Kosovo ionako naši predlažu odlaganje rešenja za 20 godina.
gordanac gordanac 00:14 22.11.2007

blackbox

Nećete nikoga ubediti da se u budžetskim stavkama nije moglo naći prostora i načina da se odrekne tog PDV.

Ja to i ne pokušavam.
Zato sam citirala komentar koji je napisao gorran - jer je tačan.
Takva poreska izmena, izdvojena, ne dodnosi rezultat koji se želi.
Konkurencija - donosi.

Takođe nećete nikoga ubediti da se, ako je potrebna, skupštinska procedura ne može provesti po hitnom postupku

Razlika između "redovnog" i "hitnog" postupka za neki zakon (ili izmene i dopune zakona) je isključivo i jedino u rokovima za podnošenje amandmana na predlog zakona. U prvom slučaju, amandman podnosite tri dana pre početka sednice , u drugom "hitnom" sve do početka rasprave u načelu o zakonu. Nema drugih razlika.
Lun Lun 00:28 22.11.2007

Strategija zamajavanja

gordanac
Sve što mogu je da podelim informaciju o poslovima koji su u toku na usvajanju strategije za podsticanje rađanja koja ima (će imati) vrlo ozbiljne stavke u budžetu, potpuno svesna da to ni na koji način ne pomaže nikome sa bebom ili malim detetom i koji su s pravom ljuti na previsoke cene i izostanak zaštite potrošača zbog privida konkurencije na tržištu.

Ne mogu se odvojiti od utiska da je ovde rech o zameni teza.
Pelene su ovde uzete samo kao primer necheg shto uveliko prevazilazi nekakvu strategiju za podsticanje radjanja. Osim shto je na fonu jedne druge, amfilohijevske, strategije, tu nema nicheg smislenog, josh manje korisnog za gradjanke i gradjane Srbije
Moglo se raditi i o zimskim gumama za automobile, jestivom ulju, DVD aparatu ili bilo kom drugom maloprodajnom proizvodu.
Shodno logici koju ovde propagirate, istodobno braneci deo drzavnog aparata i koketirajuci sa chudjenjem nad delanjem istog, pretpostavljam da je u toku razrada projekta, pardon, Strategije za podsticanje voznje sa celavim gumama, Strategije podsticanja przenja jaja na oko na suvom teflonu.

Rech je o tome, gospodjo Chomic, da je ovde potrebno razviti Strategiju za sprechavanje korupcije, kradje i svih drugih vidova besomuchnog zavlachenja chinovnichke ruke u dzep gradjanina i gradjanke pokorne, u koje spada i sramno prihodovanje onih moralnih nakaza shto zakrchuju skupshtinske sale, kancelarije, restoran i hodnike. Nishta vishe niti manje od toga.

Kada nekome od vashih kolega (shto da ne i vama?) padne na um da se pozabavi time, onda ce slobodne gradjanke i slobodni gradjani (svi a ne samo odredjene kategorije koje ste, tako velikodushno, reshili da dotaknete miloshcu), prema svojim potrebama, planovima i afinitetima, slobodno odluchivati da li ce radjati decu ili, na primer, graditi karijere ili se, naprosto, rasipnichki ponashati uzivajuci u zivotu dostojnom choveka.

Uloga drzave nije da podstiche radjanje vec da stvori ambijent jednakih uslova za sve, u kojima ce ljudi, prema svojim sposobnostima, sami odluchivati shta im je chiniti sa sopstvenim zivotom.

P.S.
A ako kojim sluchajem ta famozno brizna Strategija i napravi projektovane rezultate, te se izrodi dovoljno dece (pa josh ako su pretezno mushka, ojhaa!!) sa chime ce se hraniti ta deca? Shta ce oblachiti? Da li ce imati da se obrazuje? Da vidi nekog sveta?
Ili to spada u ovu drugu, nichim potkrepljenu, na sharenoj lazi zasnovanu - Strategiju za "brze" i "lakshe" zaposhljavanje ali od 2010?
blackbox blackbox 00:34 22.11.2007

Re: blackbox

Nećete nikoga ubediti da se u budžetskim stavkama nije moglo naći prostora i načina da se odrekne tog PDV.
Ja to i ne pokušavam.

Ma ne mislim na vas lično nego na vladu.
Razlika između "redovnog" i "hitnog" postupka za neki zakon (ili izmene i dopune zakona) je isključivo i jedino u rokovima za podnošenje amandmana na predlog zakona. U prvom slučaju, amandman podnosite tri dana pre početka sednice , u drugom "hitnom" sve do početka rasprave u načelu o zakonu. Nema drugih razlika.

Opet sam mislio na vladu, nadležno ministarstvo, da dostavi skupštini predlog, a ne da se izgovara da za ovu budžetsku godinu ne može itd, itd. Pa ona je o tome počela razmišljati tek posle intervencije SPC a inicijativu građana je ignorisala. Izgleda se vlada slepo drzi anketa koje kažu da SPC uživa najveći ugled. Čudno onda što ne izađe u susret apelu i Crkve.
I ja se slažem sa onim što je gorran napisao, ali valjda država kad to zna mora naći mehanizme da to spreči.
Jasno je meni da bi, u slučaju ukidanja PDV, prodavci manipulisali cenama.
I nevezano za sve ovo, zar vladu nije sramota da nema vakcina za bebe. To je bilo nezamislivo čak i u vreme SFRJ koju toliko napadaju.Ne verujem da je takva situacija sada čak ni u Albaniji.
gordanac gordanac 00:47 22.11.2007

strategije

Vaše je pravo da imate stav i mišljenje o bilo kojoj strategiji ili propisu ili zakonu koji se donosi, ja ništa ne propagiram, jasno sam napisala da "delim informaciju". Ništa više i ništa manje.Strategija za podsticaj rađanja je bila tema još pri (okasnelom) usvajanju budžeta za 2007 (u junu 2006.) i rezultat i duge i razumne debate je bio da se taj posao obavi do kraja ove godine i da Strategija za podsticaj rađanja fazno "uđe" u budžet.

.....da je ovde potrebno razviti Strategiju za sprechavanje korupcije, kradje i svih drugih vidova besomuchnog zavlachenja chinovnichke ruke u dzep gradjanina i gradjanke pokorne, u koje spada i sramno prihodovanje onih moralnih nakaza shto zakrchuju skupshtinske sale, kancelarije, restoran i hodnike. Nishta vishe niti manje od toga.


Nacrt startegije za borbu protiv korupcije 2004.
Usvojena strategija 2005.

Strategije raznih sektora - na ovoj stranici mora "download" teksta Strategijej za borbu protiv korupcije

Uloga drzave nije da podstiche radjanje vec da stvori ambijent jednakih uslova za sve, u kojima ce ljudi, prema svojim sposobnostima, sami odluchivati shta im je chiniti sa sopstvenim zivotom.

Razlikujemo se u viđenjima o tome ŠTA je sve uloga države.
Osim "stvaranja ambijenta" opšte vrste, mislim da su i društvo i država itekako zaduženi i za strategije o podsticaju rađanja. Žena radi, ako ništa drugo.
gordanac gordanac 00:53 22.11.2007

blackbox...

....još jednom
Opet sam mislio na vladu, nadležno ministarstvo, da dostavi skupštini predlog, a ne da se izgovara da za ovu budžetsku godinu ne može itd, itd. Pa ona je o tome počela razmišljati tek posle intervencije SPC a inicijativu građana je ignorisala. Izgleda se vlada slepo drzi anketa koje kažu da SPC uživa najveći ugled. Čudno onda što ne izađe u susret apelu i Crkve.

Netačno, upravo sam napisala u jednom komentaru - o strategiji za podsticaj rađanja (moj predlog se zvao "odgovorno roditeljstvo" razgovaralo se itekako PRE usvajanja budžeta za 2007 (juna ova godine, okasnelog).
O crkvi nemam šta da vam komentarišem, Vlada i ne može da joj izađe u susret, to može samo Skupština, kad bi postojao predlog Vlade, a nije nikada postojao.
Za inicijativu građana mislim da sam objasnila, nameravani rezultat bi izostao, dobro bi prošli samo monopolisti.
Lun Lun 01:21 22.11.2007

Re: strategije

gordanac
...

Pa ja ispadoh slep pored ochiju kad ne videh kako potekoshe med i mleko onog momenta kada nastade "Strategija za borbu protiv korupcije" E nek' ste mi rekli!

Ipak, dozvolicete da, kada ovako afirmativno pishete o jednoj besmislenoj i nichim izazvanoj "Strategiji", to mogu dozivljavati kao agitpropovsku tlapnju koja bi trebalo da nas uveri kako drzavni sluzbenici zaista neshto rade na poboljshavanju uslova zivota u Srbiji.

Mozemo, vi i ja, ovde silno raspredati shta je uloga drzave, ali ako zanemarimo lichne impresije i slobodna tumachenja - tamo vam je jasno i nedvosmisleno napisano. Ta opshta definicija zapravo obuhvata sve segmente, tachno u onoj meri u kojoj bi jedna pristojna drzava trebalo da zadire u individualne potrebe i odluke slobodnih gradjana i gradjanki. Naravno, ukoliko je tema - socijalni uslovi.

I nemojte tako olako meshati termine kao shto su drushtvo i drzava. Neko bi ovde mogao pomisliti da "drushtvo" (barem onako kako ga definishu savremeni sistemi) zasita postoji. Ne, draga gospodjo Chomic. Ovde postoji samo drzava i skup izbezumljenih ili razularenih pojedinaca koji sa "drushtvom" tek treba da se upoznaju, usvoje njegove zakonitosti i spoznaju njegovu potencijalnu snagu.
Lun Lun 01:29 22.11.2007

???????

gordanac
...."odgovorno roditeljstvo"

Ova diskusija postaje sve zanimljivija.
Slutim da je u pitanju nekakav kontrapunkt "neodgovornom roditeljstvu".
Mozemo li saznati neshto vishe o tome?
Nije problem ni download kad je u pitanju "odgovorno roditeljstvo". Nek' idu megabajti kad je u pitanju, nesumnjivo, prosvetljenje.
blackbox blackbox 08:00 22.11.2007

Re: blackbox...

Vlada i ne može da joj izađe u susret, to može samo Skupština, kad bi postojao predlog Vlade, a nije nikada postojao.

Pa o tome i govorim, zasto nema predloga vlade?
Atomski mrav Atomski mrav 08:04 22.11.2007

Re: blackbox...

Zato što čekaju 2010. godinu da nešto urade... valjda ne shvataju da, pored strategije, treba razviti i taktiku a bogami napraviti i operativne planove kako bi se ta strategija sprovela u delo...
gordanac gordanac 08:13 22.11.2007

Re: blackbox...

...
Pa o tome i govorim, zasto nema predloga vlade?

Sada ima.
Mišljenje ustvari, ne predlog. mišljenje o zakonskoj inicijativi.
Eto ga u vesti koju je Srđan Fuchs stavio.
Kad je, po Ustavu, predlagač zakona ili izmena i dopuna zakona narodni poslanik (grupa poslanika) ili Skupština AP Vojvodine ili grupa građana/ki - Vlada ima obavezu da daje obrazloženo mišljenje na taj predlog koji dostsvlja Narodnoj skupštini.
Mama Mijata Mama Mijata 13:17 22.11.2007

Re: ponuda, tražnja i konkurencija

Strongman

gorranTo što su pelene u Srbiji trostruko skuplje nego u Nemačkoj govori nam dve stvari:1. Da postoji monopolski položaj uvoznika i trgovaca, i2. Da su oni u stanju da izvuku te pare od kupaca. To je dakle pod ovim okolnostima ekonomska cena te robe.U skladu s tim, ništa nam ne garantuje da bi ukidanje poreza dovelo do pojeftinjenja pelena. Naprotiv - to bi najverovatnije donelo samo dodatnu zaradu monopolistima.Problem je na drugom mestu,Kladim se da Delta uvozi pelene.

Nelt uvozi Pampers ili je bar tako bilo ranije.
antioksidant antioksidant 14:01 22.11.2007

Re: ponuda, tražnja i konkurencija

Nelt uvozi Pampers ili je bar tako bilo ranije.


Znaci vise nema Pampersa u Deltinim prodavnicama
ivana23 ivana23 14:18 22.11.2007

Re: ponuda, tražnja i konkurencija

antioksidant
Nelt uvozi Pampers ili je bar tako bilo ranije.Znaci vise nema Pampersa u Deltinim prodavnicama

Ni Milka cokolade,orbit zvaka, nekih deterdzenata i ostalog sa ovog sajta
antioksidant antioksidant 14:31 22.11.2007

Re: ponuda, tražnja i konkurencija

ziveo meni Super Vero. Imam ga na 250 metara od kuce pa mogu mrtav ladan da bojkotujem Miskovica

ivana23 ivana23 14:37 22.11.2007

Re: ponuda, tražnja i konkurencija

antioksidant
ziveo meni Super Vero. Imam ga na 250 metara od kuce pa mogu mrtav ladan da bojkotujem Miskovica

Cini mi se da ni Vero nema bas povoljne cene kao npr. Rodic, IDEA..
antioksidant antioksidant 14:57 22.11.2007

Re: ponuda, tražnja i konkurencija

ivana23

antioksidantziveo meni Super Vero. Imam ga na 250 metara od kuce pa mogu mrtav ladan da bojkotujem MiskovicaCini mi se da ni Vero nema bas povoljne cene kao npr. Rodic, IDEA..

Ma nema. NIje Vero jeftin ni malo. Ali mi je blizu. A ja volim potunu uslugu. Kupovina/kafa/igraonica...

Merkator mi je najbolji (ima i pranje auta) ali mi je daleko.

A nisam znao da je IDEA jeftina.

MAda je i ona daleko.

MA - ziveo VERO
Atomski mrav Atomski mrav 14:59 22.11.2007

Re: ponuda, tražnja i konkurencija

Ima papirnih pelena i na pijacama... nisam upoređivao cene sa onima u Veru, Maxiju i Merkatoru doduše...
Queeria Queeria 20:42 21.11.2007

Borba protiv bele kuge

To je strategija vlade u borbi protiv BELE KUGE.
Ne daju dečiji dodatak. Ne ukidaju PDV na bebi opremu.
Jelena Jelena 21:07 21.11.2007

Re: Borba protiv bele kuge

oteli bandi bazu podataka, pa ne moze da vodi racuna o nepostojecima...
ivana23 ivana23 00:11 22.11.2007

Re: Borba protiv bele kuge

quote=Jelena]oteli bandi bazu podataka, pa ne moze da vodi racuna o nepostojecima...

Britanska vlada izgubila poverljive diskove s podacima

http://www.danas.co.yu/20071122/evropa1.html#1

drugi tekst odozgo
Jelena Jelena 01:09 22.11.2007

Re: Borba protiv bele kuge

mislila sam s podsmehom na nasu vladu...
Vlasta Vlasta 20:59 21.11.2007

Više

o akciji ima na portalu bebac.com. Inače, nadležni kažu da ako smanje pdv na bebi opremu postoji mogućnost da će trgovci pokušati svašta da provuku kao bebi opremu, ako sam dobro razumela. Zamislite sada kako neko duks broj 14 pokušava da provuče kao duks broj nula, ili kao pelenu? Karikiram, naravno, ali ako su to rešile druge zemlje, ne vidim zašto ne bi i mi? Inače, inicijativa koju su pokrenuli na tom portalu, koja je digla dosta prašine i rezultirala dovoljnim brojem potptisa - a nije prošla - dokaz je da u ovoj zemlji: GRAĐANSKE INICIJATIVE NE PROLAZE TEK TAKO, JER SE GRAĐANI TRETIRAJU KAO OSOBE TREĆEG REDA ČIJE MIŠLJENJE NIKO NIJE TRAŽIO NITI JE IKOME BITNO, NITI IMAJU NA TO PRAVA, NITI SE NA TO MISLILO KADA SE PRED IZBORE PRIČALO I JER ONI - NAJBOLJI MEĐU NAJBOLJIMA - VEĆ IZRAČUNALI GDE IM JE VEĆA POLZA.
I uvek imaju neko "objašnjenje" koje valjda samo ovde i može da prođe.
Eto. Izvinite što vičem, nije na vas. I nije baš vikanje, samo malko naglašavam.
andjelija andjelija 21:05 21.11.2007

...

stoka!

imaju pare, guse se u evrima, kako ih nije sramota!!! i vi, gradjani, pa kaze li neko ovim glodarima ista u lice?

moral drustva nam je nula. hipokrizija na sve strane. kako ljudi zaboravljaju brzo....to je zato sto ih nepodsecate ili nepotsecate kako vec se pise. digao mi se pritisak pa ne mogu da razmisljam.
-petar- -petar- 21:23 21.11.2007

ajde sad da nam neko lepo objasni

ali neko iz vlade, po stavkama, zasto je cena 3 puta veca??

Ako je to zbog vecih marzi, to je nedopustivo! Ako je zbog monopola Miskovica i kompanije, i to je nedopustivo!
I onda SPC, patriJote, i DSSS deo vlade pozivaju na radjanje -- kakvi licemeri. Fukara!

Ali nije prvi put, pa nas stalno pljackaju, ja mislim da nema naroda koji je toliko napljackan u zadnjih 20-tak godina, a i dalje ostao GLUP, kao sto smo mi.

Ajde da krenemo: hiperinflacija, Jezda, Dafina, stara devizna stednja, zajam za preporod Srbije, nacionalizacija...
A sada drze dinar nerealno visokim, i tako izvlace devize ljudi iz slamarica i inostranstva a pritom guse i privredu.

Dakle, banda samo radi ono sto je oduvek i radila -- besomucno nas pljacka, a sto i da ne, kad su ovce za shishanje.

To koliko mazohisticki volimo da trpimo, pa to nema nigde! I sta ce sad da bude od ove price sa pelenama -- pa nista, svakog cuda 3 dana dosta, i to je to. Neko jos vece sranje ce vec potisnuti ovu vest i zameniti je nekom jos grozomornijom...
-petar- -petar- 21:34 21.11.2007

i sta to znaci

"Vlada Srbije" predlozila skupstini?
Ajmo dosta sa tim komunjarskim bezlicnim stvarima: KO je predlozio, KO je nadlezni ministar, CIJU kozhu da stavimo na shiljak za ovo? Pa da vidimo kako bi se taj-i-taj ponasao da se ne krije iza 'vlade srbije'.

Srbije je u takvom sranju, da bi svaka odluka morala da ima ime-i-prezime, pa ako je dobra ok, a ako je losa da se zna ko je odgovoran. Komunjare.
milosib milosib 09:48 22.11.2007

Re: i sta to znaci

-petar-
"Vlada Srbije" predlozila skupstini?Ajmo dosta sa tim komunjarskim bezlicnim stvarima: KO je predlozio, KO je nadlezni ministar, CIJU kozhu da stavimo na shiljak za ovo? Pa da vidimo kako bi se taj-i-taj ponasao da se ne krije iza 'vlade srbije'.Srbije je u takvom sranju, da bi svaka odluka morala da ima ime-i-prezime, pa ako je dobra ok, a ako je losa da se zna ko je odgovoran. Komunjare.

Preporuka. Treba pritisnuti onog ko je licno odgovoran. Evo prilike za civilni sektor da organizuje akciju koju ce podrzati cela Srbija, bez izuzetka.
dunjica dunjica 21:40 21.11.2007

Konkretno, radi usporedbe

U drogeriji dm pelene PO KOMADU koštaju između 0,15 i 0,18 € (ovisno o veličini). To je cijena u Njemačkoj, za pelene koje na Stiftung Waren Test i Ökotest budu među najboljima. dm ima svoj lanac trgovina i u Srbiji, pa bi me baš zanimale konkretne cijene kod vas?
Jelena Jelena 22:33 21.11.2007

Re: Konkretno, radi usporedbe

Juce sam kupila jumbo pakovanje u lokalnom DMu od 84 pelene za bebu od 7-18kg. Platila sam pakovanje 1172din ili 0.18 evra po komadu.
dunjica dunjica 22:38 21.11.2007

Re: Konkretno, radi usporedbe

Znači, oko 10% skuplje nego u Nj.
dunjica dunjica 22:38 21.11.2007

Re: Konkretno, radi usporedbe

Znači, oko 10% skuplje nego u Nj.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 22:44 21.11.2007

Re: Konkretno, radi usporedbe

Ima tu jos nekoliko faktora koji uvecavaju cenu u prodavnicama, carina i prevoz iz Evrope. To mu je verovatno tih 10% "viska". Zna li neko, kolika je uvozna carina?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:46 21.11.2007

Re: Konkretno, radi usporedbe

Duška,
kolika je prosečna plata u Nemačkoj? U Srbiji je oko 350é.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 23:03 21.11.2007

Re: Konkretno, radi usporedbe


Srdjane izvini sto se mesam,

Ovde nije bitna prosecna plata u Srbiji, sto se formiranja cene tice:

Bitna je nabavna cena pelena u inostranstvu, na koju se dodaje transport od inostranog snabdevaca do Srbije + uvozna carina +
se onda dodaju trgovacke marze:
1. uvoznicka
2. velikoprodajna
3. maloprodajna

Tako je svuda u svetu, pa i kod nas.

Onda se na to dodaje porez na promet ( to je taj PDV verovatno sto spominjete)

Mislim da cena pelena uopste nije nerazumna, niti se tu dodaje nekakav monopolski extra profit.

Posto cena peleni ne moze biti niza ocigledno sto se trgovaca tice, tu onda treba drzava da se umesa, da ukine carinu na uvoz peleni i da ukine PDV na pelene. Razlog - niska kupovna moc stanovnistva
Atomski mrav Atomski mrav 23:25 21.11.2007

Re: Konkretno, radi usporedbe

Izvini, ali kako po toj logici jestivo ulje proizvedeno u Srbiji košta manje u inostranstvu nego kod nas?
dunjica dunjica 23:31 21.11.2007

Re: Konkretno, radi usporedbe

Srđane, ja sam cijene napisala radi orjentacije, nisam imala namjeru polemizirati gdje si je lakše priuštiti pelene. To je bar očigledno.

A prosječna plata? Razlike su po pokrajinama, po strukama, Istok i Zapad, ... znaš i sam da su veće nego u Srbiji. Iako su i stanarine ovdje glavni izdatak, veće nego u Srbiji.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 23:32 21.11.2007

Re: Konkretno, radi usporedbe


Ne znam tacno situaciju sa uljem jer zivim u inostranstvu od 91., ali najerovatno da nije dozvoljen uvoz takvog ulja, ili su uvozne carine enormno visoke pa stite domace proizvodjace - koji onda prakticki nemaju konkurenciju i onda to koriste i diktiraju visoke cene.
ivana23 ivana23 23:34 21.11.2007

Re: Konkretno, radi usporedbe

Bojan Zdravic
Ne znam tacno situaciju sa uljem jer zivim u inostranstvu od 91., ali najerovatno da nije dozvoljen uvoz takvog ulja, ili su uvozne carine enormno visoke pa stite domace proizvodjace - koji onda prakticki nemaju konkurenciju i onda to koriste i diktiraju visoke cene.

Upravo tako!
Atomski mrav Atomski mrav 23:39 21.11.2007

Re: Konkretno, radi usporedbe

Eto nama rešenja: napraviti fabriku papirnih pelena :) To će biti gotovo pre 2010. i strategije Vlade...
dunjica dunjica 23:48 21.11.2007

Re: Konkretno, radi usporedbe

Atomski:
Bingo ;-))
AlexDunja AlexDunja 23:54 21.11.2007

Re: Konkretno, radi usporedbe

Eto nama rešenja: napraviti fabriku papirnih pelena :) To će biti gotovo pre 2010. i strategije Vlade...


pa ce onda pelene opet biti skuplje nego bilo gde, jer ce se stititi domaca proizvodnja:)))
dunjica dunjica 23:55 21.11.2007

Re: Konkretno, radi usporedbe

pa ce onda pelene opet biti skuplje nego bilo gde, jer ce se stititi domaca proizvodnja:)))

Ma, jok! Jeftine domaće pelene, a skupo da se izvoze. Svetsko, a naše ;-)
Jelena Jelena 23:56 21.11.2007

Re: Konkretno, radi usporedbe

Bilo bi interesantno uporediti sa cenom pelena kupljenim u Rodicu, npr. Kupovala sam i tamo, ali ne mogu da se setim koliko sam placala. Broj pelena u pakovanju je manji, pa i cena, ali pitanje je koliko je po peleni, sto je merilo za poredjenje.... Pokusala sam da izracunam.... To je oko 0.16 evra/peleni. Dakle, uklapa se u nemacku cenu.
Ne znam sta da mislim. Kasno je i jedino sto mi pada na pamet ovako pometenoj, jeste da je primanje prosecnog Nemca daleko vece od primanja prosecnog Srbijanca, pa je posledicno i nabavka pelena u Nemackoj daleko jevtinija od nabavke pelena u Srbiji.
Okreni, obrni ovde nevalja.
Atomski mrav Atomski mrav 07:53 22.11.2007

Re: Konkretno, radi usporedbe

pa ce onda pelene opet biti skuplje nego bilo gde, jer ce se stititi domaca proizvodnja:)))

Ma jok bre, neka fabriku napravi Johnson & Johnson ili Procter & Gamble, već ko ih proizvodi... znaš ono, Direktne Strane Investicije, pa još ako su "green field", ubili smo dve-tri muve jednim udarcem... Na žalost, ne bih se iznenadio da je takva fabrika već davno napravljena negde u Mađarskoj ili Bugarskoj...
Mama Mijata Mama Mijata 13:31 22.11.2007

Re: Konkretno, radi usporedbe

Atomski mrav
pa ce onda pelene opet biti skuplje nego bilo gde, jer ce se stititi domaca proizvodnja:)))Ma jok bre, neka fabriku napravi Johnson & Johnson ili Procter & Gamble, već ko ih proizvodi... znaš ono, Direktne Strane Investicije, pa još ako su "green field", ubili smo dve-tri muve jednim udarcem... Na žalost, ne bih se iznenadio da je takva fabrika već davno napravljena negde u Mađarskoj ili Bugarskoj...

Moguce, moguce. 2005 su Pampersi bili tacno dva puta jeftiniji u Bugarskoj nego kod nas. Znam iz licnog iskustva, tad sam se porodila pa mi je trebalo.
Ali nisu samo pelene problem. Moj klinac od dve godine trosi oko 20 evra mesecno na pelene - nije tragicno. Meni i muzu je za zivot pre rodjenja sina trebalo oko 400 evra, sad nam treba oko 1000. Naravno, dosta je tu otislo i na razna poskupljenja ali su nam se troskovi uvecali bar jedan i po put. Panika me hvata za drugo dete. Treba zaraditi tolike pare u Srbiji - gde si prijavljen na minimalac pa ti socijalno i refundira samo to na koliko si prijavljen.
Slazem se da treba ukinuti/smanjiti PDV na opremu, odecu i hranu za bebe (potpisala sam peticiju) ali treba uraditi jos mnogo toga da bi nama (roditeljima bebaca) bilo malo lakse.
AlexDunja AlexDunja 21:48 21.11.2007

urgh! el tako nesto!

21. novembar 2007. | 12:06 -> 15:33 | Izvor: B92, FoNet

Beograd -- Pelene, samo jedna od stavki bebi-opreme, u Srbiji gotovo tri puta skuplje nego u zemljama Evrope.

Vlada Srbije predložila je Skupštini da ne prihvati zahtev 40.000 roditelja o ukidanju Poreza na dodatu vrednost za opremu i hranu za bebe. Novorođenčetu je potrebno šest do osam pelena dnevno. Bez obzira na nizak životni standard u Srbiji, taj najosnovniji deo opreme za bebe u Srbiji je skoro tri puta skuplja nego u Nemačkoj.

Na odluku nekih parova da budu roditelji utiču i visoke cene hrane i prateće opreme za bebe. Angelina Radovanović, iz udruženja Roditelj, kaže da su pelene veliko opterećenje za budžet.

"Roditelji pritisnuti ekonomskom situacijom zato odlažu roditeljstvo, a dva mala deteta su već previše. Svakodnevno čujemo od prijatelja da su pelene mnogo jeftiniji u Evropi, a pored toga, pelene su kod nas mnogo lošijeg kvaliteta, što obeshrabruje mlade parove da postanu roditelji", kaže ona.

Isto pakovanje pelena "pampers" od 68 komada u Srbiji košta 1.158 dinara, u Švedskoj 580, a u Nemačkoj 400 dinara. I situacija s drugim proizvođačima pelena, poput Dajpersa i Hagisa nije bolja, pa razlike u ceni između Srbije i zemalja Evropske unije dostižu 700 dinara.

Pored pelena, u Srbiji su i hrana, odeća, obuća i oprema za bebe drastično skuplji nego u zemljama s mnogo višim standardom. Marže koje utiču na formiranje cena u svetu se kreću između 12 i 15 odsto, a u Srbiji i 30.

Goran Radosavljević, potpredsednik Radne grupe za formiranje cena, kaže da na cenu utiču konkurencija i tražnja i da tu nastaje prostor za povećanje cena. "Imamo jednog uvoznika, koji kontroliše cene, i dva ili tri velika maloprodajna lanca, pa imamo dvostruku nadogradnju na cene. Jedini lek je konkurencija", kaže on.
igipop igipop 21:49 21.11.2007

Srdjane

Kontam sta te je iznerviralo.

Ipak prica nije tako crno bela kako izgleda.

Da sam kojim slucajem bio na mestu Gosn Cvetkovica i ja bih odbio ono sto je u javnosti predstavljeno kao predlog.

Predlog je jednostavno bio los tehnicki i sadrzajem.

Ima boljih resenja


Atomski mrav Atomski mrav 23:26 21.11.2007

Re: Srdjane

Predlog je jednostavno bio los tehnicki i sadrzajem.

Ima boljih resenja


Pliz, elaboriraj malo ovo svoje mišljenje...
Matija Novakovic Matija Novakovic 21:52 21.11.2007

Predlog

Predlazem da se ovo povecanje plata koje zahtevaju prosvetari ulozi u bebi-pdv. A oni nek se stide.
doktorka doktorka 21:56 21.11.2007

ocekujem

da spc opet reaguje, i da na intervenciju crkve , vlada povuce zahtev . e pa sad vidite da li cete podrzite manifest o sekularizmu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:06 21.11.2007

Ko su ti

junaci što uvoze pelene i prodaju sa tako zverskom maržom?
I kako državu nije sramota da trubi o beloj kugi, a istovremeno odire one koji su se ipak odlučili da imaju dete, uprkos zaista ne lakom životu u Srbiji?
Sramota!
ivana23 ivana23 22:25 21.11.2007

Re: Ko su ti

Jelica Greganović
junaci što uvoze pelene i prodaju sa tako zverskom maržom?I kako državu nije sramota da trubi o beloj kugi, a istovremeno odire one koji su se ipak odlučili da imaju dete, uprkos zaista ne lakom životu u Srbiji?Sramota!

Evo Jelice:
http://www.nelt.co.yu/cms/item/home/sr.html
- "Kompanija Nelt osnovana je 1992. godine i u vlasništvu je Ranka Sočanca i Nebojše Šaponjića. Od početka se bavimo trgovinom robe široke potrošnje..."
Soylent Green Soylent Green 22:03 21.11.2007

Istureno poresko odeljenje

Monopolisti (= jedini razlog za skupu robu) su u stvari egzekutori najnovijeg nacina oporezivanja podanika.

Treba biti realan - u zemlji postoji odredjen broj ljudi na vlasti, i prelazak sa socijalizma (gde su kontrolisali skoro sve) na kapitalizam (gde oni postaju "sluzbenici" gradjana ... ha ha, uvek se zagrcnem ovde) ne znaci da se oni odricu kontrole skoro svega. Izvlacenje para od potrosaca je isto efikasno kao i drzavna kontrola privrede sto se tice prakticnog uzivanja u vlasti i vladanju. Mr. Miskovic i ostali su samo nove karike u lancu oporezivanja, ovog puta politicki korektnog kroz "trzisnu" privredu. Delta je vlastima neophodna isto koliko i ministarstvo finansija ili narodna banka, i nece im pasti na pamet da je se lise bez uspostavljanja nekog drugog ekvivalentnog poreza.

Odrzavanje socijalnog mira u Srbiji, baziranog na postojanju velikog dela siromasne populacije (koja uzgred verovatno glasa za narodnjake), nije moguce bez velikih poreza. Ekstraprofiti monopolista najverovatnije vecim delom zavrsavaju u dzepovima i fondovima vlasti - odnosno Mr. Miskovic i njemu slicni u stvari i dalje zive u socijalizmu. Da nije tako life expectancy bi im bio vrlo kratak. Kao i kod Dafine i prevare kod stednje, te konkretne licnosti "privrednika" su samo eksponenti vlasti.

Bilo bi vrlo lose kada bi se samo uklonio Miskovic (gde je sada Karic?) a cene ostale iste. To vam je kao da menjate sluzbenika u poreskom odeljenju.
vucko vucko 22:27 21.11.2007

Cene pelena

Meni su ove cene pelena nešto čudne.

Sećam se da smo u Danskoj plaćali ta velika pakovanja pampersa negde oko 120 kruna (1200 dinara). Tamo je do duše PDV jako visok (20% od cene).

Evo sad sam pogledao cene u UK - veliko pakovanje (70 komada) košta 8.69 funti, ili oko 955 dinara. Možete ovde pogledati. Ajd da računamo da može da se nađe i za 8 funti (ovi nude dva za 16), ali to je opet 880 dinara.
Domazet Domazet 22:39 21.11.2007

Kada kapitalizacija, globalizacija i...

...uopste-acija pogadja druge onda je to Istorijska Nuznost. Kada pogadja nas onda je to Nepravda.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 00:05 22.11.2007

Re: Kada kapitalizacija, globalizacija i...

nije problem u nužnosti kojegođ -izmizacije, nego u tome što su ministri, barabe, pre pola godine obećali da će ukinuti pdv za mališane i da će to od septembra stupiti na snagu, a danas (november, let me remind you) su nonšalantno i arogantno prešli preko tog obećanja... ne dotiče me toliko njihovo obećanje na koje ionako nisam računao - hvala bogu - već taj arogantni bezobrazluk i cerekanje u lice naciji (pa i retkim mališanima koji su nadživeli belu kugu).
vucko vucko 00:22 22.11.2007

Gde stiže moje sećanje

Srks, pa zar nije bilo da je Đelić bio protiv toga dok nije došlo do one blamaže sa patrijarhom, a da su onda, posle malo vrludanja, upravo započeli ovo što je Gordana gore objavila dokle je stiglo?

Inače, kao i tada tako i sada - mislim da je ukidanje PDV na bebi stvari potpuno promašena stvar, takoreći kontraproduktivna, jer pomaže više bogatima nego siromašnima! Oni koji imaju, pa kupuju skuplje pelene, krpice, garderobu itd su više potpomognuti (u apsolutnom iznosu, bez obzira što je relativno to isti procenat) nego oni koji kupuju jeftinije. Mnogo je bolje dati svima isti dečiji dodatak, nego raditi ovakve stvari. Siromašnijima će više značiti nego bogatijima, a iznos je isti.

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 09:48 22.11.2007

Vucko, stiže moje sećanje

Mnogo je bolje dati svima isti dečiji dodatak, nego raditi ovakve stvari. Siromašnijima će više značiti nego bogatijima, a iznos je isti.


Ovo smo već više puta zaključili na Blogu. Tačno kažeš, a dodatno je da će trgovci, verovatno, ostaviti iste cene kao i pre ukudanja PDV-a.

1. Mislim da je vest o 3 puta većoj ceni kod nas za pelene netačna. Ljudi lepo gore dokazali na primerima. Džaba vruća priča o monopolima i drugim tricama. Novinari, novinari!

2. Mislim da kod nas to sa dečijim dodacima ne funkcioniše ili užasno sporo funkcioniše. Kao i socijalna pomoć. Tu ima mnogo, mnogo sporosti i trošenja para, birokratski aparat pojede mnogo voše para nego krajnji korisnici. Tu, zaista, ima mnogo prostora za poboljšavanje.
milosib milosib 09:56 22.11.2007

Re: Gde stiže moje sećanje

vucko
Srks, pa zar nije bilo da je Đelić bio protiv toga dok nije došlo do one blamaže sa patrijarhom, a da su onda, posle malo vrludanja, upravo započeli ovo što je Gordana gore objavila dokle je stiglo?Inače, kao i tada tako i sada - mislim da je ukidanje PDV na bebi stvari potpuno promašena stvar, takoreći kontraproduktivna, jer pomaže više bogatima nego siromašnima! Oni koji imaju, pa kupuju skuplje pelene, krpice, garderobu itd su više potpomognuti (u apsolutnom iznosu, bez obzira što je relativno to isti procenat) nego oni koji kupuju jeftinije. Mnogo je bolje dati svima isti dečiji dodatak, nego raditi ovakve stvari. Siromašnijima će više značiti nego bogatijima, a iznos je isti.

Nije vam ovo lose, a i izbio bi g.DJelicu argumente kojima je branio ostanak ove stope PDV-a. Bojim se samo da ce biti postavljeni dodatni kriterijumi ko moze da dobije dodatak i da ce on biti nerealno nizak i naravno uzece u obzir samo zvanicne prihode. Sve u svemu potrebna je akcija da se stvari ubrzaju.
ivana23 ivana23 11:29 22.11.2007

Re: Gde stiže moje sećanje

milosib

vuckoSrks, pa zar nije bilo da je Đelić bio protiv toga dok nije došlo do one blamaže sa patrijarhom, a da su onda, posle malo vrludanja, upravo započeli ovo što je Gordana gore objavila dokle je stiglo?Inače, kao i tada tako i sada - mislim da je ukidanje PDV na bebi stvari potpuno promašena stvar, takoreći kontraproduktivna, jer pomaže više bogatima nego siromašnima! Oni koji imaju, pa kupuju skuplje pelene, krpice, garderobu itd su više potpomognuti (u apsolutnom iznosu, bez obzira što je relativno to isti procenat) nego oni koji kupuju jeftinije. Mnogo je bolje dati svima isti dečiji dodatak, nego raditi ovakve stvari. Siromašnijima će više značiti nego bogatijima, a iznos je isti.Nije vam ovo lose, a i izbio bi g.DJelicu argumente kojima je branio ostanak ove stope PDV-a. Bojim se samo da ce biti postavljeni dodatni kriterijumi ko moze da dobije dodatak i da ce on biti nerealno nizak i naravno uzece u obzir samo zvanicne prihode. Sve u svemu potrebna je akcija da se stvari ubrzaju.


decji dodatak
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:49 22.11.2007

Re: Gde stiže moje sjećanje?

hm... Đelić + "uzimam od siromašnih da bih dao bogatima"-Superhik fazon + sliz nedavnašnji u javnosti sa Miškovićem - ne znam da li si imao prilike to da vidiš na nekom satelitu: u fazonu sve, MM je važan državnički projekat u regionu koji ćemo mi nastojati u svemu da podržimo..., sve kao slizi-slizi-mljacki-mljack sa sve Miškovićem na stejdžu u pozadini i izrazom lica u fazonu, lijepo pjevaš, mali... prilikom otvaranja Delta Sitija?

zvuči kao demistifikacija mog pitanja sa početka teme.
Atomski mrav Atomski mrav 23:28 22.11.2007

Re: Gde stiže moje sjećanje?

Hm... Mišković mu dođe kao Broj 1 sa malom crnom knjižicom u kojoj ima zapisano sve o svakome, koji kaže Đeliću: Odveć sam star da bih pošao s tobom, ali poslušaj moj savjet: kaniš li pobijediti, ne smiješ izgubiti...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 00:02 22.11.2007

ja sam za miting, ko je za?

imam dete koje je pri kraju koriscenja pelena i znam koliko boli ne samo ta stavka,vec i vlazne maramice, jaknice zazimu i citava zimska gardareboa, pa da pominjem cipele, patofne etc... Nego, umesto sto mi ovde pricamo ja sam za to da se narod pozove na jedan miting pa da malo opet protestujemo, sada za nasu decu, protiv ovih oligarha.... dali je neko za?ovo je zaista potrebno, da vidimo prvo da li postoji svest o tome da se i dalje treba boriti (ja mislim da postoji)a a drugo da im jos jednom kazemo "ej, bre nenormalni, urazumtie se, u pitanju su deca ove zemlje, ne tudja". Dakle, ko je za miting?
nestorijanac nestorijanac 00:29 22.11.2007

Re: ja sam za miting, ko je za?

Dakle, ko je za miting?

Ovo kao neki glas vapijuceg u pustinji....
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 08:50 22.11.2007

Re: ja sam za miting, ko je za?

AU narode moj,
pa za celu noc samo jedan komentar, i to vise analiticki... dakle nema vise revolucionarnog entuzijzma... eh, da sam u Sloveniji, ili Francuskoj, ili tamo negde vec bi se skupilo hiljadu ljudi...Hocu samo da kazem da je i ovo borba za ljudska prava-potrosacka prava....
gordanac gordanac 09:58 22.11.2007

---

...Hocu samo da kazem da je i ovo borba za ljudska prava-potrosacka prava....

Verovatno mi nećete verovati, ali već prilično dugo vremena pokušavam da ojačam "koaliciju za potrošačka (korisnička) prava", gde se u ta prava računaju i usluge, ne samo potrošačka prava (prava potrošača) u užem smislu.
Postoji već prilično dobar nevladin sektor u toj oblasti, ali nedostaje više ljudi (u politici, institucijama i medijima) koji bi se bavili pitanjem "Čija su moja prava?" - pravo na korist od konkurencije, pravo na usluge u javnom sektoru, pravo na zaštitu prava....dakle baviti se i tim pitanjem i valjanim informisanjem (od kojeg SVE počinje) i medijskom i političkom i institucionalnom podrškom postavljanju ovog pitanja.
Meni se po svemu čini da je "sve potpuno zrelo" za takvu debatu, a ona ipak izostaje u jačini u kojoj se meni čini da je moguća....
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 10:28 22.11.2007

Re: ---

Meni se po svemu čini da je "sve potpuno zrelo" za takvu debatu, a ona ipak izostaje u jačini u kojoj se meni čini
da je moguća....

Ja se opet vracam na politiku ulice... zasto ovde narod nece da se proseta, malo prozvizdi na pistaljku, bude nas hiljadu-dve, postojimo ispred skupstine s decom u rukama... da se vidi da postojimo... mislim, secam se nedavno izlazaka ispred crkve Sv. Marka... zar je taj razlog bio toliko vazniji od ovog... pa u ovom se slucaju drzava ponasa kao maceha...koliko je tada izlazilo, stotinak?pa ajde i sada da izadjemo...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:10 22.11.2007

Re: ---

podržao bih sa svojom malom porodicom protestnu šetnju roditelja, ali ne sad, nego negde u aprilu.

ipak mi nismo u beogradu, treba doći sa malom bebom da prestonice, a pritom je i hladno. ipak je malo složenije cimati se sada nego pre 11 godina, kada smo em bili mlađi em bez bebe... kako smo videli u gornjem postu kod Goce, imamo vremena do 2010. da organizujemo proteste.
gordanac gordanac 20:26 22.11.2007

:)

imamo vremena do 2010. da organizujemo proteste.

nema :))
skoro sve mere su planirane za 2008. i 2009.
jedina mera za OD 2010 je ova:
Od 2010. godine uvelo bi se pravo na porodični dodatak za treće i četvrto dete u visini najniže osnovice doprinosa do punoletstva deteta...

ali, ako ima volje za aktivizam na blogu, za aktivizam u svojoj okolini (ništa naporno, samo priča kad i ako je zgodno...) ja ću imati par amandmana na budžet za 2008, pa ako si zainteresovan....to može biti jedna lepa mala kampanja ....ovo je vreme internet komunikacije pre nego mitinga, čuda mogu da se naprave....
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:50 22.11.2007

Re: :)

kool, Dži Si, štagod, samo ako imaš moć da utičeš na one šabane iz Vlade.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 09:14 22.11.2007

hm

Logika je jednostavna: ako se neko već odlučio da u Srbiji rađa i odgaja dete, pretpostavlja se da ima keša. A ako već ima keša, zašto ga ne odrati? A sirotinja svakako još iskuvava pamučne pelene tako da njih visoke cene pampersa ne dotiču.
dunjica dunjica 11:06 22.11.2007

Re: hm

A sirotinja svakako još iskuvava pamučne pelene


Mi smo oboje djece prvih godinu dana povijali u pamucne pelene. To je ovdje znak ekoloske osvjestenosti, pa smo se htjeli pokazati ;-)) Inace, oko toga postoje dvije velike zablude:

1 - Da su jeftine. Da bi se nabavile te sve pamucne pelene, ulosci, papirni ubrusi koji se stavljaju u pelenu oko uloska, potrebna je investicija kao 6-8 mjeseci kupovine jednokratnih pelena. Znaci, nije jeftino. Isplati se tek kod duzeg koriscenja, ili kod vise djece. Ove pelene koje smo mi kupili su koristili 2 nasih i dvoje tudjih. Tako se investicija isplatila.


2 - Da su bolje za prirodni okolis. Pranje pelena, ako izuzmemo skupljanje, pranje, susenje, koje ukljucuje relativno puno posla, podrazumijeva i veliku potrosnju vode i deterdzente. Priznati cete, ne zvuci narocito ekoloski. Steta je nesto manja ako se koriste razgradiva, ekoloska sredstva za pranje, koja su, naravno, daleko skuplja od uobicajenih faksova, rubela, ariela, ... Tako da neki zastupaju teoriju da jednokratne pelene manje stete zagadjenju prirode. I imaju dobre razloge za to.

PS da dodam: Kod koristenja ovih pamucnih pelena takodjer postoji prelaz na vece velicine, kada treba sve ponovo kupiti u novoj velicini. Znaci, visestruko investiranje (vidi pod 1).
mocna malena79 mocna malena79 18:15 22.11.2007

Re: hm

dunjica
A sirotinja svakako još iskuvava pamučne peleneMi smo oboje djece prvih godinu dana povijali u pamucne pelene. To je ovdje znak ekoloske osvjestenosti, pa smo se htjeli pokazati ;-)) Inace, oko toga postoje dvije velike zablude:1 - Da su jeftine. Da bi se nabavile te sve pamucne pelene, ulosci, papirni ubrusi koji se stavljaju u pelenu oko uloska, potrebna je investicija kao 6-8 mjeseci kupovine jednokratnih pelena. Znaci, nije jeftino. Isplati se tek kod duzeg koriscenja, ili kod vise djece. Ove pelene koje smo mi kupili su koristili 2 nasih i dvoje tudjih. Tako se investicija isplatila.2 - Da su bolje za prirodni okolis. Pranje pelena, ako izuzmemo skupljanje, pranje, susenje, koje ukljucuje relativno puno posla, podrazumijeva i veliku potrosnju vode i deterdzente. Priznati cete, ne zvuci narocito ekoloski. Steta je nesto manja ako se koriste razgradiva, ekoloska sredstva za pranje, koja su, naravno, daleko skuplja od uobicajenih faksova, rubela, ariela, ... Tako da neki zastupaju teoriju da jednokratne pelene manje stete zagadjenju prirode. I imaju dobre razloge za to.PS da dodam: Kod koristenja ovih pamucnih pelena takodjer postoji prelaz na vece velicine, kada treba sve ponovo kupiti u novoj velicini. Znaci, visestruko investiranje (vidi pod 1).


ma Dunjice ne verujem da je Trinidad T mislio na te fensi nemacke pamucne pelene sa svim tim dodacima nego secas se ono obicna kockasta pamucna, pa "svedska" pelenica preko. Ja znam da je moja mama i mene i brata povijala tako, prvo tada pampersa nje bilo za novorodjene bebe a i navodno je taj povez sa pamucnim pelenima zdraviji za razvoj kukova. Znam od drugarica koje su se skoro porodile da nasi pedijatri i dalje preporucuju da se bebci dodatno uvijaju u "svedsku" pelenu, preko pampersa barem :)

p.s. e, a prava si zelena nemica ! :) pozdrav iz Kelna
dunjica dunjica 18:34 22.11.2007

Re: hm

Moćna malena, hehehe, znam ja, znam da je TT mislio na one pelene u koje su i mene povijali u prošlom stoljeću ;-) Nego, ja iskoristila da nabrojim i druge alternative. Da ne budemo svi preozbiljni ovih dana na Blogu.

Gruß nach Köln! Links- oder rechtsrheinisch? Ex-Düsseldorferin ;-)
ugly ugly 10:23 22.11.2007

Resenje

Obzirom u kakvu zemlju ljudi na svet donose decu, ovo su jedina logicna resenja:

mcvetkovic mcvetkovic 10:27 22.11.2007

Cena Pampersa u Holandiji

Sad sam tek video i vest i ovaj post. Apsolutno se slazem sa poentom posta, ali moram da dam neke informacije o pravoj ceni pampersa u EU.

Ja zivim u Holandiji i imam cerku koja koristi Pampers pelene. Standardna cena Pampers pelena u Holandiji je 9.5-10 evra za jedno pakovanje. Broj pelena u pakovanju zavisi od velicine, a za broj 5 koji nosi moja cerka taj broj iznosi 37! Najniza moguca cena Pampersa u Holandiji je oko 7 evra, i to kada su na akcijskom snizenju (!) gde se nude tri pakovanja za cenu dva. Akcija ima samo ponekad, a nikako ne non-stop. To je dakle cena Pampersa u Holandiji, a koliko se secam, slicno je i u Spaniji. Zbog toga moja porodica na Pampers trosi, nisam racunao, ali negde izmedju 30 i 50 evra mesecno.

Zaista mi je tesko da poverujem da je cena pampersa npr u Nemackoj uvek oko 5 evra, kako se sugerise u vesti. Pogotovu ne za pakovanje od 68 pelena.

I jos jednom da naglasim, apsolutno se slazem sa time da pelene u Srbiji (a i u Holandiji :-D ) treba da budu jeftinije. Pogotovu je odvratno kada neko s jedne strane prica o nekakvoj nacionalnoj strategiji za podsticanje radjanja, a s druge strane nema sluha za realne probleme.
mcvetkovic mcvetkovic 10:38 22.11.2007

Re: Cena Pampersa u Holandiji

Malopre sam proverio kolika je cena u Nemackoj. Moj prijatelj kaze da je cena 9-10 evra za jedno pakovanje od 44 pelene (to bi trebalo da je broj 3 ili 4).

Ali treba jos nesto veoma vaznbo da se kaze. Pampers u zemljama EU i Pampers u Srbiji su dva potpuno razlicita proizvoda.
ugly ugly 10:47 22.11.2007

Re: Cena Pampersa u Holandiji

Pogotovu je odvratno kada neko s jedne strane prica o nekakvoj nacionalnoj strategiji za podsticanje radjanja, a s druge strane nema sluha za realne probleme.

Realni problem nisu pelene i njihova cena. Problem je kreirati drustvo u kojem ce ljudi imati razloga da donose decu na svet. Ovako, ljudi bez mnogo nade i jos manje perspektive radjaju buduce ljude bez nade i perspektive i tako unedogled.

Sanjarenje o boljem sutra je upravo to - sanjarenje. Od g....a pita ne biva. Jedna generacija korumpiranih politicara nasledjuje prethodnu. Dokle? Zemlja i narod u jadnom stanju. Pogledajte samo na sta lice porodilista i bolnice u Srbiji. Kao da od prvog dana zivota novim sugradjanima zele da stave do znanja da ih je roda spustila na vrlo pogresno mesto...
mcvetkovic mcvetkovic 11:09 22.11.2007

Re: Cena Pampersa u Holandiji


Apsolutno se slazem. To je prava prica i pravi stav. Iznosenjem poluinformacija ili laznih informacija samo mozemo da skrenemo sa prave teme. Zbog toga ja mislim da ne treba objavljivati ovakve stvari.
dunjica dunjica 11:14 22.11.2007

Re: Cena Pampersa u Holandiji

zanimljivo je kako vecina uzima Pampers marku kao reper. Iako po kvaliteti pripadaju u neku srednju klasu, a po cijeni su najskuplje. Sta je reklama!

Drugo, mislim da je lakse govoriti o cijeni po komadu, nego po paketu. Radi preciznosti. Eto, ja sam tvrdila da je u dm (babylove marka) cijena po komadu 0,15 do 0,18 evra. Cijene pakovanja su 7-9 evra, ali se pakovanja i po broju komada razlikuju (manje velicine - veci broj komada i obrnuto), pa smatram nepreciznim to uzimati za usporedbu.
Atomski mrav Atomski mrav 11:33 22.11.2007

Re: Cena Pampersa u Holandiji

Ne misle svi na marku Pampers niti svi kupuju baš Pampers pelene, već je kod nas reč Pampers sinonim za papirne pelene (reklama, kao što ti kažeš). Nešto slično kao što smo elektronske kalkulatore zvali "digitron" po onoj firmi koja ih je pravila...
dunjica dunjica 12:07 22.11.2007

Re: Cena Pampersa u Holandiji

Meni se na osnovu ovoga
Pampers u zemljama EU i Pampers u Srbiji su dva potpuno razlicita proizvoda.
učinilo da MCvetković misli baš, baš na Pempers kao marku. Svejedno, moja poruka je bila da promatramo cijene po komadu, ne po pakovanju, jer je neprecizno. Uf, tolika priča oko pelena...

Ah, digitroni... još uvijek koristim tu riječ, zaboravim se sasvim... ;-)
vucko vucko 12:47 22.11.2007

Re: Cena Pampersa u Holandiji

Ja sam dao cene za Pampers (u Danskoj i UK), pošto se u vesti pominjao pampers, pošto inače poređenje nema puno smisla.

Mi smo isto u Danskoj bili prešli u jednom trenutku na drugi tip, koji je bio otprilike istog kvaliteta kao klasične pampers (tj. one što se prodaju u zelenim kesama, sa čičak trakom), samo su umesto 120 kruna koštale oko 80 kruna.
Atomski mrav Atomski mrav 14:40 22.11.2007

A kamo pare od PDV-a?

OK, država će nastaviti da uzima PDV od prodaje dečjih artikala. Pitanje je kuda odlazi taj novac? Na isplatu dečjih dodataka sigurno ne. S druge strane, kolike su ministarske i poslaničke plate?
mariopan mariopan 16:53 22.11.2007

Re: A kamo pare od PDV-a?

Samo da vas podrzim u svemu i ne zaboravite , deca izadju iz pelena kad tad a onda vas cekaju sve druge stvari da ne nabrajam ...ako smo siromasna zemlja onda je NEMORALNO da nasi politicari imaju bilo kakve privilegije a oni su sebi previse toga dopustili pa da udarimo gde ih boli? Postavljati pitanja o njihovim prihodima i NEMORALNO VISOKIM PRIHODIMA? Ako smo siromasni onda da budemo SVI ? A deca moraju da imaju sve !
jankovicf jankovicf 23:12 25.11.2007

?!?!

jel ste vi normalni!?!?! kakve pelene dok su u toku pregovori o 15% nase teritorije!!!!
ugly ugly 04:27 26.11.2007

Re: ?!?!

nase teritorije

Nase?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:06 26.11.2007

Re: ?!?!

da...
a posle cemo biti u lamentu zbog izgubljenih 15% teritorije, i time cemo objashnjavati apatiju, inflaciju, nezaposlenost, katastrofalno stanje u zdravstvu i prosveti, itd. - jer, pobogu, mi smo u lamentu nad izgubljenom svetom zemljom...

Atomski mrav Atomski mrav 15:15 26.11.2007

Re: ?!?!

Hm... pošto li su papirne pelene na Kosovu?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana