Biz| Ljudska prava| Moj grad| Život

U vinu je istina

Strongman RSS / 01.03.2010. u 12:38
Grapes.17454051.JPG
Ne tako davno je u novinama, koje mnogi ne smatraju baš higijenskim, izašao informativni članak o proslavi Svetog Trifuna, zaštitnika vinogradara i još nekih plemenitih ljudi. O proslavli u Krčadinu objavljen je članak osrednje veličine koji nit smrdi nit miriše. Esnafska informacija o zarezojli na vinogradima kuće vina "Živković". Dan kasnije, u istom tom listu, kao da se neko dočepao naknadne pameti, objavljen je prvi u nizu tekstova, u kome se poziva "Država da istraži: Kako je Živković postao milioner !?", pa se u sledećem naslovu citira izjava koja sasvim sigurno presu nije data "Živković: Država mi poklonila milione!" , ... slavi se radna poseta inspekcije i na kraju veliko samoproglašeno slavlje "Velika pobeda presa: Neka me ispitaju". Sve nešto skandalozno, nečuveno, kriminal, ... S obzirom da znamo da press nije baš baš perjanica istraživačkog novinarstva i da više radi kao halo pica sa motom "Vi naručite mi napišemo", nešto mi se po glavi vrti da bi sled događaja koji je inicirao združenu akciju ove dvojice što imaju po 6% vlasništva presa i onog što je radio i za Miru i Slobodana, pa za Karića a sada za Koštunicu, pardon Tadića. 
 
 
 
Pre desetak dana izašao je prvi u seriji tekstova u Presu u kome se bivši premijer spominje kao vlasnik milionskog biznisa pokrenutog kapitalom za koji nema pokriće. Pa se daje se domaći zadatak istražnim organima, inspekcijama, državi, postavljaju se pitanja kao na kolokvijumu, ... sve to sa namerom da se sazna kako je moguće da jedan bivši premijer nekažnjeno postane vinar. Pri tome se ne samo sugeriše već i spočitava da je sve to stečeno nelegalno pod eksplicitnom zaštitom vlasti opcija koje kohabitiraju zadnjih šest godina. 

Uvaženi pažljivi čitalac mojih dosadašnjih blogova je bio u situaciji da primeti da se narečeni bivši premijer a sadašnji vinar oglašavao na mojim blogovima kao komentor i bio citiran kao autor, a s obzirom da sam popio dosta vina, iz kuće vina Živković, osećam se pozvanim da prodiskutujem dotičnu temu i kao konzument a i kao nepristrasni ("nepristrasni") bloger.

Ne tako davno je u novinama, koje mnogi ne smatraju baš higijenskim, izašao informativni članak o proslavi Svetog Trifuna, zaštitnika vinogradara i još nekih plemenitih ljudi. O proslavli u Krčadinu objavljen je članak osrednje veličine koji nit smrdi nit miriše. Esnafska informacija o zarezojli na vinogradima kuće vina "Živković". Dan kasnije, u istom tom listu, kao da se neko dočepao naknadne pameti, objavljen je prvi u nizu tekstova, u kome se poziva "Država da istraži: Kako je Živković postao milioner !?", pa se u sledećem naslovu citira izjava koja sasvim sigurno presu nije data "Živković: Država mi poklonila milione!" , ... slavi se radna poseta inspekcije i na kraju veliko samoproglašeno slavlje "Velika pobeda presa: Neka me ispitaju". Sve nešto skandalozno, nečuveno, kriminal, ...

S obzirom da znamo da press nije baš baš perjanica istraživačkog novinarstva i da više radi kao halo pica sa motom "Vi naručite mi napišemo", nešto mi se po glavi vrti da bi sled događaja koji je inicirao združenu akciju ove dvojice što imaju po 6% vlasništva presa i onog što je radio i za Miru i Slobodana, pa za Karića a sada za Koštunicu, pardon Tadića, mogao biti drugačiji.
 
Sedeći u onom ofreskanom kafiću, muvolovac glave veličine kineske glasačke kutije čija proporcionalno velika zadnjica savršeno prijanja u svaku fotelju je glasno urličući, jer ne ume drugačije, pročitao članak o vinariji. Odmah je reagovao popivši dve najomiljenije tablete i s mukom debelim prstima okrenu broj i glasno postavio pitanje kako je takav članak u kome se reklamira "naš višegodišnji neprijatelj", mogao da prođe nezapaženo od onog što vonja dok uređuje, a čija fotografija odlično ilusturje šta sve može da izbaci poplava i onaog drugog poznatog po pokliču "alo bre" za kog se ne zna da li je pijan ili retardiran, mada ja mu ne bih osporavao pravo na oba atribuda. Dojaviše mi nedavno kolege ovog zadnjeg da je kasnih devedesetih skupljao potpise za kandidaturu za predsednika Jugoslavije pa nije prošao nekakvu komisiju. IQ test ili zavera Šaćirovskog ostaće misterija.

Na ad hoc organizovanom sastanku koje usledio nakon poziva najpoznatijeg srpskog lovca na muve, trojica prepoštenih pregaoca su odlučili da napišu prvi manifest o vinu na prostorima bivše sfrjot. Neznavši da je Zoranov vinograd velikim delom već opisan u udžbeniku "Osnove vinarstva" i kao školski primer izučen od strane mnogih studenata poljoprivrednog fakulteta. Njihovo "anonimno" čedo se, zbog tesnog manevarskog prostora, potpisuje mahom kao ekipa presa. 

Španskoj sapunici se, par dana kasnije, pridružio jedan od anonimih autora se u svom potpisanom tekstu, ne vezanom za opus harange, nepristrasno čudi kako se niko od drugih medija ne prima na uverljivu priču pa čak i poziva na juriš:
"Alo, bre, državo! Alo, bre, drugovi policajci! Alo, bre, gospodo demokratski političari! Alo, bre, kolege novinari, urednici i glavni urednici! Pa, zašto pobogu svi ćutite? Zašto pristajete? Zašto okrećete glavu? Zašto ste saučesnici u pretvaranju Srbije u balkansku Kolumbiju?!"



Cela priča ima puno nelogičnosti i formalnih neistina i ja prosto ne mogu da odolim a da se ne osvrnem na njih. Da počnemo od logičkih premisa. 

Kad neko muti sa firmom osnovanom sa parama bez legalnog porekla valjda je logično da se firma registruje pod tuđim ili barem konspirativnim imenom u nekoj zabiti nekih ostrva koje ni google ne može da nađe iz prve. U slučaju neke mutljavine preduzeće mog sugrađanina u najmanju ruku se ne bi se zvalo "Vinarija Živković".

Zatim je (ne)namerno preterivano u proceni vrednosti posla veoma upadljivo. Nepodrezanom službenom mastiljavom olovkom je preko cifre površine vinograda dopisan neki čudan koeficijent i dobijena je suma u dinarima koja se ne uklapa u realnost. I to za mnogo. Da se razumemo, tu ima deo istine.  Svako ko je zidao ili barem poznaje nekog ko je zidao zna da se cena kvadratnog metra razikuje od zbira cena materijala, rada i plaćenih dažbina. Neki to nazivaju i razlikom između izvođačke cene i tržišne. Da ne spominjem što je kod kupovine bilo čega na veliko  moguće napraviti razliku u nabavnoj ceni, ili što bi neka svetska firma dala mašinu za branje grožđa gratis, reference radi i otvaranja novog tržišta. Od tuda i nema puno mesta za sumnju u izjavu novopečenog vinara da "sredstva iz subvencije pokrivaju 95 posto troškova", a to su potvrdile i razne inspekcije koje nisu našle ništa vredno spomena u novinama.

Prvobitno "Odakle pare?" i "Zašto baš njemu?", kroz par članaka svelo na "Zašto država tako troši pare na vinograde?". 

Svakom ko ume da broji je stvar mnogo jasna i čista. Naravno da je država motivisana da daje subvencije. Prosečan životni vek vinograda je od 20 do 30 godina. Na subvenciju od 400 000 evra ove godine će samo kroz PDV biti uplaćeno 150 000 a svih narednih po oko 300 000 evra (od prilike evro po boci). Ako tome dodamo i broj novootvorenih radnih mesta jasno je da nema mesta diskusiji o opravdanosti subvencionisanja. U ostalom subvencije i nisu srpska umotvorina.

Da li je sa subvencijom sve urađeno po propisima? Priča se da je i sam ministar poljoprivrede bio iznenađen brojnošću inspekcijskih službi koje duži, a koje su posetile, sada već, medijski najeksploatisaniju vinariju Živković. Jedino što su pouzdano utvdili je da su baterije u novom GPS uređaju longlife a još proveravaju da li se vinograd nalazi u Krčedinu i da li je zasađen. 

Odakle pare za kuću i kola? Zahtevi za dokazivanjem porekla imovine funkcionera se Zorana ne tiču preterano, s obzirom da već 6 godina nije u politici, pa nema nikakvu dodatnu zakonsku obavezu da danas bilo kome prijavljuje šta ima. Osim toga postoje i službe, čije su ljude, zadnjih 6 godina, postavljali Koštunicini i Tadićevi ljudi, koje bi odavno, s neskrivenim zadovoljstvom, iskopali da nečega ima. A do pisanja Gebelsove pres sekcije Zoran nije ni bio tema.

Kažu u Pressu:

Na našu molbu, juče nam je iz kabineta predsednika republike dostavljen „principijelni stav" Borisa Tadića. Prenosimo ga u integralnoj verziji:
„Javnost ima puno pravo da sazna na koji način je svoju imovinu stekao svaki funkcioner, pa i bivši premijer, gospodin Zoran Živković. Ako postoje indicije da je on svoju imovinu stekao protivzakonito, naravno da nadležni državni organi sve sumnje treba da ispitaju i na odgovarajući način reaguju. Pred zakonom svi moraju biti jednaki i tu ne sme biti ni jednog jedinog izuzetka", kaže se u saopštenju predsednika Tadića.

Ma i tu mi je nešto nepotpuno. Ako je nešto dostavljeno iz kabineta obično ima u zaglavlju grb Srbije sa sve orlovima, pa potpis, pa pečat... To je onda čist poen za novine koje imaju običaj da objavljuju scene eksplicitnog seksa i leševa na naslovnoj strani. Naravno da bi objavili fotogrfiju takvog dokumenta. Ovako mi pre liči da je neko od ovih što spinuju a možda i bloguju, za "give me five" predsednika stranke koja 50 meseci nija imala unutrašnje izbore, dostavio u pisanoj formi nešto za šta je siguran da ljubitelj Idola neće da demantuje.

Neki kažu da je ova predsednikova izjava ozbiljno nominovala Zorana za najznačajnijeg stanovnika Srbije iz ugla nosioca sive majce (siledžike) treći dan. To se lako zaključuje iz činjenice da se glavnokomandujući svog kabineta i šire nije javno izjasnio ni o kom pojedincu do sada. Nije li ta promena ponašanja zbog vakcine za/protiv N1H1 ne može da se sa sigurnošću odbaci. Čovek sa druge strane N1H1 šprica Slobodan Miškosavljević se, onomad, u nastupu građanske savest, ili čega već, poverio da ga je Press loše citirao kako i on sumnja u "Živkovićevu priču" ali da nema energije da javno demantuje. N1H1 Cobi ima preča posla u delti reke... kakosebešezvaše.


Kao kolateralnu dobit gore navedenog "principijelnog stava u integralnoj verziji" malo jačeg od kisele vode, najjednakijeg od svih jednakih imamo crno na belo da su pred zakonom svi jednaki. Malo li je? 


Uzgred, ne umem da objasnim ali sam 99% siguran da serijal u presu nije politički motivisan već čistom zlobom trojice urednika. Možda je samo prećutno dobijena saglasnost korisnika prostorija iz Krunske.


I na kraju, šta su, suma sumare, tekovine tekstova u presu:

1. Otkrili su da se vino pravi od grožđa
2. Po prvi put su korišćeni GPS urećaji u okviru poljoprivrednih inspekcija kojima je potvrđeno da Krčadinski vinograd nije prenet na neku drugu lokaciju
3. Dokazana je mogućnost upotreba mastiljave olovke ispod klozetske daske











Komentari (229)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Atomski mrav Atomski mrav 14:49 01.03.2010

Re: Uz sve

A što se politike tiče, od ovih što su sada glavni, sposobniji je, pametniji i moralniji...

Čime je to dokazao? S moje tačke gledišta, debelo je zasrao!

A posle je od onih kojima je prepustio vlast dobio subvenciju za vinograd...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:49 01.03.2010

Re: Uz sve

malisremacc
Drago Kovacevic
Atomski mrav
A evo vidiš, Drago bi da se vrati u politiku... mislim, evo kao bizMismen je dokazao da nije nesposoban pa valjda je zaslužio popravni?
Neka se vrati...I u ovom poslu je pokazao sposobnost. Upotrebio je novac namenski. Proizvodi, zapošljava, izvozi...nije uzeo pare pa kupio kuću na moru..ili prokockao.
A što se politike tiče, od ovih što su sada glavni, sposobniji je, pametniji i moralniji...

A odakle mu ostatak od 1.000.000 evra?

Pa DS je do sada imao strpljivije "spinere" na ovom blogu...
Koliko pratim, Živković je pozvao ministrstvo da objavi sve podatke glede toga slučaja...

malisremacc malisremacc 14:56 01.03.2010

Re: Uz sve

Drago Kovacevic
malisremacc
Drago Kovacevic
Atomski mrav
A evo vidiš, Drago bi da se vrati u politiku... mislim, evo kao bizMismen je dokazao da nije nesposoban pa valjda je zaslužio popravni?
Neka se vrati...I u ovom poslu je pokazao sposobnost. Upotrebio je novac namenski. Proizvodi, zapošljava, izvozi...nije uzeo pare pa kupio kuću na moru..ili prokockao.
A što se politike tiče, od ovih što su sada glavni, sposobniji je, pametniji i moralniji...

A odakle mu ostatak od 1.000.000 evra?
Pa DS je do sada imao strpljivije "spinere" na ovom blogu...
Koliko pratim, Živković je pozvao ministrstvo da objavi sve podatke glede toga slučaja...


Drago,
Nema potrebe za takvim tonom, koliko sam mogao da shvatim do sada smo glasali za iste stranke........

Ministrastvo je objavilo podatak da mu je dalo subvenciju od 41.000.000 dinara t.j.
oko 500.000 evra, dakle u odnosu na ono što je Živković izneo a sa čime se ostali vinogradari slažu, postavljaju se dva ključna pitanja.
1. Odakle ostatak od oko 1.000.000 evra kada se zna njgova imovinska karta od pre par godina.
2. Otkud smešna cena zakupa držabnog zemljišta koju je osvojio u natecanju sam sa sobom?

To je to...........i sa moje strane nema nikakve politike već samo želja da se sazna kako političari mdolaze do sredstava i ko im to omogućuje.
manite se teorije zavere, ovde joj zaista nema mesta.
stari92 stari92 15:09 01.03.2010

Milićka,ti li si ?

malisremacc

Drago Kovacevic

malisremacc

Drago Kovacevic

Atomski mravA evo vidiš, Drago bi da se vrati u politiku... mislim, evo kao bizMismen je dokazao da nije nesposoban pa valjda je zaslužio popravni?Neka se vrati...I u ovom poslu je pokazao sposobnost. Upotrebio je novac namenski. Proizvodi, zapošljava, izvozi...nije uzeo pare pa kupio kuću na moru..ili prokockao.A što se politike tiče, od ovih što su sada glavni, sposobniji je, pametniji i moralniji...A odakle mu ostatak od 1.000.000 evra?Pa DS je do sada imao strpljivije "spinere" na ovom blogu...Koliko pratim, Živković je pozvao ministrstvo da objavi sve podatke glede toga slučaja...Drago,Nema potrebe za takvim tonom, koliko sam mogao da shvatim do sada smo glasali za iste stranke........Ministrastvo je objavilo podatak da mu je dalo subvenciju od 41.000.000 dinara t.j.oko 500.000 evra, dakle u odnosu na ono što je Živković izneo a sa čime se ostali vinogradari slažu, postavljaju se dva ključna pitanja.1. Odakle ostatak od oko 1.000.000 evra kada se zna njgova imovinska karta od pre par godina.2. Otkud smešna cena zakupa držabnog zemljišta koju je osvojio u natecanju sam sa sobom?To je to...........i sa moje strane nema nikakve politike već samo želja da se sazna kako političari mdolaze do sredstava i ko im to omogućuje.manite se teorije zavere, ovde joj zaista nema mesta.


Transparentnosti i preciznosti radi :

Tajne - Kome (čemu) ?

M.M. je Mihajlo Medenica ur.Magazina (piše u skladu sa frizerajem))
pres se piše Press
''alo,bre,lelemudi"" je Dragan J. Vučičević
Zotja nije el.tehničar,šta li,već VS - ekonomski smer (negde u Makedoniji)
.. itd.

Ne može se polemisati sa poluistinama i aluzijama ..
Ne,nikako
No-No !

D)
jinks jinks 15:29 01.03.2010

Re: Uz sve

Atomski mrav
evo kao bizMismen je dokazao da nije nesposoban pa valjda je zaslužio popravni?

pa da, o tome se ustvari radi
Drago Kovacevic
u ovom poslu je pokazao sposobnost. Upotrebio je novac namenski.

zbog cega je pokazao sposobnost? U poslu je verovatno ipak najteze doci do dovoljno velikog pocetnog kapitala.

Hocete da kazete da su svi bogati politicari/poslovni ljudi i bogati poslovni ljudi bliski vlasti od 90ih pa sve do sada, koji defiluju Srbijom, ustvari hiper sposobni biznismeni (S. Milosevic, M. Miskovic, ..., Z. Zivkovic, Janjusevic, Kolesar, Beba).

I da ih od konkurencije u biznisu ne razdvaja jedna sitnica, pristup pocetnom kapitalu upotrebom politike.

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:29 01.03.2010

Re: Uz sve

Sva pitanja koja si postavi Sremac, pitanja su za DS...ili misliš da nisu...
Živković je odgovorio na pitanja koja su njemu postavili ovi iz Đilasove tiskovine..
A oko teorije zavere grešiš...Misliš li da sadašnje vođstvo DS-a voli podsećanja na politiku Zorana Đinđića...
Atomski mrav Atomski mrav 15:33 01.03.2010

Re: Uz sve

Problem je što ti stavljaš znak jednakosti između politike Zorana Đinđića i Zorana Živkovića. Big mistake!
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:36 01.03.2010

Re: Uz sve

Atomski mrav
Problem je što ti stavljaš znak jednakosti između politike Zorana Đinđića i Zorana Živkovića. Big mistake!

Nou, AM...Ja pričam o podsećanju na tu politiku...A Živković to čini. U kolumnama i javnim nastupima, redovno...
Atomski mrav Atomski mrav 15:44 01.03.2010

Re: Uz sve

Znači, pošto ga nisu mogli potplatiti da ćuti (kao Čedu-smrdu), sad izvlače neke afere protiv njega iz fioke? Moguće, ne kažem da nije.

Problem je što u Srbiji više nema nikoga ko bi rasvetlio sve marifetluke Tria Fantastikus (političari-tajkuni-mafija)... naglašavam "sve". Jer svi imaju putera na glavi...
mariopan mariopan 16:08 01.03.2010

Re: Uz sve

Drago Kovacevic
Sva pitanja koja si postavi Sremac, pitanja su za DS...ili misliš da nisu...
Živković je odgovorio na pitanja koja su njemu postavili ovi iz Đilasove tiskovine..
A oko teorije zavere grešiš...Misliš li da sadašnje vođstvo DS-a voli podsećanja na politiku Zorana Đinđića...

To su putanja za DOS.Imali su vlast da upravo to sve urade, to što ti sada prebacuješ u ovo vreme trebalo je prvo da bude urađeno. Do danas bismo bili normalna država, ili bar na dobrom putu a lopovima bi se tresle gaće, ne bi se tajkunili po Srbiji.Zašto to nije urađeno?Dali smo im glasove, ovlastili ih da to urade u naše ime - i šta se desilo?

Ovi danas se samo vozaju na tom talasu, nekažnjivo je, ISPLATIVO JE, doneli zakone da zaštite kriminal, obezbedili se sa svih strana. Zašto bi?

Ljudi koji su tada došli na vlast su manje više na vlasti i danas.

Samo su "prekrstili" stranke, promenili po nekoliko košulja i mantila, malo promešali karte da se Vlasi ne dosete. Malo ko se povukao iz politike.Samo su doveli i familiju, prijatelje, ljubavnice, koga sve ne pa nam je armija skakavaca triput veća još na grbači. Sve dok su oni tu još uvek ima šta da se pokupi. Eno seku platane, biće posla za "mojih pet minuta na vlasti", svi trljaju ruke?.I o tome ćute kao jedan, vidiš da niko ni da pisne o tome? Ni pozicija ni opozicija? U medijima MUK.

Pa ni vadikali nisu to iskoristili?E, to je već jako čudno? Bar meni ali ja nisam tako verzirana u politici kao ti.

Zamisli da ne iskoriste ovo za neke političke poene i to NIKO?

Mislite o tome.
malisremacc malisremacc 16:25 01.03.2010

Re: Uz sve

Drago Kovacevic
Sva pitanja koja si postavi Sremac, pitanja su za DS...ili misliš da nisu...
Živković je odgovorio na pitanja koja su njemu postavili ovi iz Đilasove tiskovine..
A oko teorije zavere grešiš...Misliš li da sadašnje vođstvo DS-a voli podsećanja na politiku Zorana Đinđića...

Pitanja su za državu i javnost.
Živković nije odgovorio na pitanja već je pokušao da zabašuri prave odgovore u čemu nije uspeo........ali s'obzirom na to u kojoj zemlji živimo uopšte ne sumnjam da će sve biti zabašureno.


P.S.
Ova današnja DS sigurno ne voli podsećanja na politiku Z.Đ ali ta podsećanja definitivno ne voli ni jedna aktuelna politčka stranka..........Đinđićeva ideja u ovom trenutku nema naslednika..........I Drago, zaista nema potrebe da svakoga ko ima nešto drugačije viđenje stvari od vas (iako se u 90% stvari slažemo) proglašavš za nekakvog špijuna, DSovca ili nešto slično...valjda ljudi smeju da imaju drugačije viđenje stari od tvog a da ne budu ništa od onoga za šta ih optužuješ?

da li si ti za vreme svojim ministraskih dana bio eksponent SPS-a i Miloševića pošto su isključivo oni podržavali tvoju tadašnju državu ili si možda mislio svojom glavom?
ja mislim da nisi bio ničiji eksponent tako da nema smisla da sve one koi iole drugačije misle od tebe etiketiraš raznim ružnim etiketama.
Bivsi Bivsi 16:35 01.03.2010

Re: Uz sve

Na zalost, spadas u veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeliku grupu neobavestenih gradjana Srbije koji su ponosni na svoju kokosiju pamet. Demokratsku stranku na izborima 2003. godine nije vodio Zivkovic nego Tadic, te je on zaslizan za tadasnji izborni uspeh...
Lionsgate Lionsgate 16:41 01.03.2010

Re: Uz sve

Ala je Dragec gorljiv branilac lika i dela Zorana Cokota Zivkovica. . . skoro da je prepoznao sebe u celoj prici. Dakle, ja bih postavio pitanje (za one koji ne znaju) kako to da su braca Hrvati oprostili ministru informisanja bivse otcepljene teritorije da prodje nekaznjeno (na listi ratnih zlocinaca), cak mu dozvoljavaju i da ulazi na njihovu teritoriju. . . a poznato je da su cak i podoficiri vojske RSK bili na listama ratnih zlocinaca u susednoj drzavi.

Jeste trol ali ima nacelne veze i sa Zivkovicevim slucajem. . .
Bivsi Bivsi 16:50 01.03.2010

Re: Uz sve

tako mali sremac a tako mnogo glup i bezobrazan... da li je njemu tijanic otac ili majka, pitanje je sad?
Lionsgate Lionsgate 16:58 01.03.2010

Re: Milićka,ti li si ?

Zotja nije el.tehničar,šta li,već VS - ekonomski smer (negde u Makedoniji)
.. itd.


Svojevremeno (jos dok je bio zamenik shefa stranke) je Zotji na sajtu DS stajalo da je ekonomista, dan posto je Djindjic ubijen na sajtu su azurirali tu informaciju - Zotja je naglo napredovao u obrazovanju, dobio je Visu skolu ekonomskog smera.
malisremacc malisremacc 17:14 01.03.2010

Re: Uz sve

Bivsi
tako mali sremac a tako mnogo glup i bezobrazan... da li je njemu tijanic otac ili majka, pitanje je sad?

????????????
A šta sam toliko ružno ili netačno rekao pa da zaslužim takve proste i primitivne uvrede kakve obično čujemo od radikalskih narikača u skupštini?
Izgleda da je za pojedince glupost i bezobrazluk kada neko insistira na istini i neokreće glavu pred evidentnim "sumnjivim" poslovima bez obzira ko ih čini........Nije ni čudo što se nalazimo tamo gde se nalzimo kada pojedinci tako vulgarno i prostački reaguju na pitanja u kojima se traži istina.

Izgleda da pojedinci imaju problem sa kućnim vaspitanjem.......ali taj problem je ipak njihov i njihovog okruženja.
jinks jinks 17:17 01.03.2010

Re: Uz sve

Bivsi
Na zalost, spadas u veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeliku grupu neobavestenih gradjana Srbije koji su ponosni na svoju kokosiju pamet. Demokratsku stranku na izborima 2003. godine nije vodio Zivkovic nego Tadic, te je on zaslizan za tadasnji izborni uspeh...

Hocete da kazete da politika dotadasnjeg premijera Z. Zivkovica nije imala uticaja na katastrofalan poraz DS-a i na pobedu DSS-a.

mariopan mariopan 17:24 01.03.2010

Re: Uz sve

Bivsi
Na zalost, spadas u veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeliku grupu neobavestenih gradjana Srbije koji su ponosni na svoju kokosiju pamet. Demokratsku stranku na izborima 2003. godine nije vodio Zivkovic nego Tadic, te je on zaslizan za tadasnji izborni uspeh...

I ja sam neobaveštena.
Zašto bi nama trebalo da bude bitno ko je vodio stranku?? Mogao je da se zove i Jogi letač.

Koga to zanima osim ako nije lično zainteresovani Bivši političar?

Mi nismo političari pa da nam to bude alibi za ovo ili ono, obični smo ljudi od kojih su te pare UZELI pa ih međusobno podelili. Siromaštvo svakog pojedinca u Srbiji bilo bi manje da su oni bili manje alavi kao što nisu.

Za nas je to ime nebitno. Zato ne pamtimo imena ali znamo šta su nam uradili.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:31 01.03.2010

Re: Uz sve

Hocete da kazete da politika dotadasnjeg premijera Z. Zivkovica nije imala uticaja na katastrofalan poraz DS-a. Inace, B. Tadic je tada bio savezni ministar odbrane i potpredsednik stranke.

Bio sam tada u DS-u pa znam...
Imala je uticaja svakako kampanja protiv reformi i Živkovića. Po nekad je i on bio nervozan pa je doprineo ukupnoj restauraciji.
E, ali ključna stvar za ono što se danas dešava je bio stranački puč u kome je Boris Tadić postao nosilac liste DS na izborima održanim 28. 12. 2003. iako je bilo drugčije izglasano na stranačkim organima. Puč se dogodio za jednu noć, a Živković nije znao ili nije mogao da to spreči. DS je uzela 486.000 glasova. Dinkić i Labus su uzeli 411.000. I Živković uopšte nije učestovao na tim izborima. Učestovao je u stranačkim izborima održanim 12. februara, 2004. godine, ali tada nije imao više nikakve šanse. Kohabitacija i restauracija je postala politička praksa DS-a. Plodove te restauracije beremo danas. Po svemu zadnji, a pričamo kako smo lider u regionu..-.
Bivsi Bivsi 17:37 01.03.2010

Re: Uz sve

to ce nam ostati vecita tajna... tada je stranku vodio Tadic i izborni rezultat iz 2003. je njegov uspeh kao i svi ostali, do danas...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:54 01.03.2010

Re: Uz sve

Bivsi
to ce nam ostati vecita tajna... tada je stranku vodio Tadic i izborni rezultat iz 2003. je njegov uspeh kao i svi ostali, do danas...

Slažem se...Sve ovo od 2004. godine na ovamo su Tadićevi "uspesi"...
Kad ih premerimo na kraju 2010. godine, bilansa će izgledati ovako:
- prosečna plata ispod 200 evra (ako ne interveniše sam svevišnji)
- Srbija samoizolavana jer će "odlučno braniti Kosovo"..( pitam se samo zašto ne bojkotuju MMF ili Svetsku banku jer tamo sede predstavnici Kosova)
- Milion nezaposlenih i milion sedamsto hiljada penzionera na milion i šesto hiljada zaoslenih od kojih će raditi u javnom sektoru petsto hiljada.
- Monopoli u svim važnim sektorima...
- Srbija "bolesnik Balkana" koja pokušava politički naplatiti BIH i Kosovo na štetu građana u tim zajednicama...bez uspeha.
- Društvene tenzije dignute do "neba"...Tuku se deca, tuku se popovi, tuku narkodileri, tuku navijači, ruše nadgrobni spomenici manjinskih konfesija..odavde odlazi ko god ima neku priliku.

Dolazimo do onoga što je govorio Điđić..ako Srbija stane....a stala je...gubimo sledećih dvadeset godina...
Strašno...
jinks jinks 17:59 01.03.2010

Re: Uz sve

Bio sam tada u DS-u pa znam...
Imala je uticaja svakako kampanja protiv reformi i Živkovića. Po nekad je i on bio nervozan pa je doprineo ukupnoj restauraciji.


Toj kampanji su doprineli i neki od "reformatora" svojim postupcima, verovatno nepotrebnim sa stanovista reformi.

Da li je za reforme bilo neophodno da se radi ono sto su radili Novakovic, Janjusevic, Kolesar, VB Popovic, C. Jovanovic i mnogi drugi za koje se verovatno i ne zna. Upravo su ova imena bila glavni argument DSS-a, prilikom njihovog dolaska na vlast.

Kakav je bio odnos "reformatora" i Z. Zivkovica to bi bilo interesantno cuti, ali verovatno nista nije ucinio da ih obuzda, tako da verovatno snosi i deo odgovornosti za gubitak izbora.
mariopan mariopan 18:09 01.03.2010

Re: Uz sve

Bivsi
tako mali sremac a tako mnogo glup i bezobrazan... da li je njemu tijanic otac ili majka, pitanje je sad?

Ajde maliSremac sad u ćošak pa malo da se stidiš, nije lepo, nemaš pojma a i postavljaš tako glupa pitanja.

Lepo ti čovek kaže da kao većina stanovnika Srbije imaš pileću pamet pa ti ZATO nisi dobio pola miliona evara, ionako bi spiskao na luksuz ili kocku ko što kaže Drago. I šta se onda buniš što su te sprečili da se kockaš, osvaneš pijan u nekoj kafani ili kupiš kuću na moru?

Recimo nemaš pojma kako to treba da se radi. Uči se od profesionalaca. Makar i bivših.

Vidiš Draga kako se lako i okretno šlihta, ( gosn Bviši, nemojte da to bude neprimećeno, čovek se ovoliko trudio da odbrani lik i delo).... on malo bolje zna sa kim se i kako priča.

Znaš li kakva je trauma biti u politici pa ne biti? Biti u prilici za subvencije pa ne biti?
Šta je sve Drago propustio od subvencija pardon prilika nije mu lako.
Uči se malisremac, najbolji su i najpametniji oni koji uopšte ne pitaju.
I ponesi vazelin za svaki slučaj.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:13 01.03.2010

Re: Uz sve

Da li je za reforme bilo neophodno da se radi ono sto su radili Novakovic, Janjusevic, Kolesar, VB Popovic, C. Jovanovic

Pa evo da ti kažem..Sve ljude koje si nabrojao, sa njima Živković nema veze..O V.B.Popoviću ja lično imam dobro mišljenje, ali upravo on sa Živkovićem u ničemu ne slaže.Kolesar, Jnjušević, kakve veze sa tim ima Živković. A i ne znam jesu li ovi ljudi oglaćeni krivim za išta.Nije valjda da ih je štitio Koštunica i Tadić od krivične odgovornosti...
Što se tiče Čede, ispravan je bio sve do momenta dok nije sa Tadićem napravio dil...Ovo sada, od platana pa unazad, ja ne razumem...Ali, posledice će videti na izborima...
schweppes92 schweppes92 18:59 01.03.2010

Re: Uz sve

Bivsi
Na zalost, spadas u veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeliku grupu neobavestenih gradjana Srbije koji su ponosni na svoju kokosiju pamet.


Bivsi
tako mali sremac a tako mnogo glup i bezobrazan...


E moja Srbijo, ko je tebi bio premijer...

Strongman Strongman 19:02 01.03.2010

Re: Uz sve

schweppes92
Bivsi
Na zalost, spadas u veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeliku grupu neobavestenih gradjana Srbije koji su ponosni na svoju kokosiju pamet.


Bivsi
tako mali sremac a tako mnogo glup i bezobrazan...


E moja Srbijo, ko je tebi bio premijer...



Izbegavanje istine i nazivanja stvarima pravim imenom definitivno nije Zoranov manir.
schweppes92 schweppes92 19:06 01.03.2010

Re: Uz sve

Drago Kovacevic

Bio sam tada u DS-u pa znam...



Bio si i u RSK (visoki funkcioner),
bio u LDP...

Ajd udji nekako u Deltu, bar na kratko, da i ona rikne ...
malisremacc malisremacc 19:15 01.03.2010

Re: Uz sve

Drago Kovacevic
Da li je za reforme bilo neophodno da se radi ono sto su radili Novakovic, Janjusevic, Kolesar, VB Popovic, C. Jovanovic
Pa evo da ti kažem..Sve ljude koje si nabrojao, sa njima Živković nema veze..O V.B.Popoviću ja lično imam dobro mišljenje, ali upravo on sa Živkovićem u ničemu ne slaže.Kolesar, Jnjušević, kakve veze sa tim ima Živković. A i ne znam jesu li ovi ljudi oglaćeni krivim za išta.Nije valjda da ih je štitio Koštunica i Tadić od krivične odgovornosti...
Što se tiče Čede, ispravan je bio sve do momenta dok nije sa Tadićem napravio dil...Ovo sada, od platana pa unazad, ja ne razumem...Ali, posledice će videti na izborima...

A Posete Šilerovoj?
jinks jinks 19:17 01.03.2010

Re: Uz sve

Strngman
Izbegavanje istine i nazivanja stvarima pravim imenom definitivno nije Zoranov manir.

Vaš izgleda jeste
schweppes92 schweppes92 19:18 01.03.2010

Re: Uz sve

Strongman

schweppes92

BivsiNa zalost, spadas u veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeliku grupu neobavestenih gradjana Srbije koji su ponosni na svoju kokosiju pamet.

Bivsitako mali sremac a tako mnogo glup i bezobrazan...
E moja Srbijo, ko je tebi bio premijer...

Izbegavanje istine i nazivanja stvarima pravim imenom definitivno nije Zoranov manir.


Može se reći i tako...
Mada, kada govorimo o nekom ko je bio prvi čovek ove države, ja bih bio skloniji da tu "otvorenost i direktnost" nazovem nedoraslošću, nepristojnošću, bahatošću, impulsivnošću ...
A u vezi sa manirom neizbegavanja istine - o tome ima ko će...

ranoranilica ranoranilica 21:15 02.03.2010

Re: Milićka,ti li si ?

Lionsgate
Zotja nije el.tehničar,šta li,već VS - ekonomski smer (negde u Makedoniji)
.. itd.


Svojevremeno (jos dok je bio zamenik shefa stranke) je Zotji na sajtu DS stajalo da je ekonomista, dan posto je Djindjic ubijen na sajtu su azurirali tu informaciju - Zotja je naglo napredovao u obrazovanju, dobio je Visu skolu ekonomskog smera.


I šta je tu pogrešno?
Osoba koja je završila VI stepen (visa ekonomska) naziva se ekonomista,
a sa VII stepenom (ek. fakultet) - diplomirani ekonomista.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 14:42 01.03.2010

in vino veritas

Ma, pusti vino, ja sam stalno imala u glavi kako Strongmen brani platane od balvanoidnih humanoida.
Strongman Strongman 17:06 01.03.2010

Re: in vino veritas

Da ne trolujem puno... Plantani se brane na licu mesta vezivanjem u paru za iste. 23 ili koliko već blogova su samo pomogli Čedi da izlicitira popunu ličnog budžeta.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 18:05 01.03.2010

Re: in vino veritas

Strongman
Da ne trolujem puno... Plantani se brane na licu mesta vezivanjem u paru za iste. 23 ili koliko već blogova su samo pomogli Čedi da izlicitira popunu ličnog budžeta.

Znas kako me zabole za Cedu, ili bilo kog mudonju iz grupe vladajuce klike. Izvini zbog trola, samo sam htela da naznacim da mi se slucajno ne implicira ljubav prema bilo kojoj licnosti iz kulturno-umetnicko-politickog miljea jadnog Beograda.
Strongman Strongman 18:44 01.03.2010

Re: in vino veritas

A Ceca? A Ognjen Amidža?

Ajte molim vas
draft.dodger draft.dodger 15:24 01.03.2010

SUROVA STATISTIKA...

Jubilarna stohiljadita afera...

MAST = PROPAST

UŽEGLA REPUBLIKA SRBIJA
krkar krkar 15:24 01.03.2010

Nije sve baš tako jednostavno


1. Je li Press U Službi? Jeste. QED

2. Je li Press po nalogu Dvora pokrenuo Kampanju protiv Živkovića? Nije. Ovo je samo upozorenje koje će Žile verovatno umeti da protumači. Nije on naivan da ne zna Šta, Zašto, Kome i Koliko.

3. Je li Živković muvao (I sa parama)? Jeste. Je li činjenica da malo ko nije olakšavajuća okolnost? Ne znam. Ali onaj kome je poruka namenjena znaće dobro da protumači.

4. Je li potrebno/svrsishodno/pametno subvencionisati vinogradarstvo i podrumarstvo? Jeste. Oko toga ni u jednoj zemlji-proizvođaču nema dileme. Problem je samo što su nacionalni interesi suprotstavljeni interesu EU i zemlje-članice više ne smeju da subvencionišu direktno. Nečlanice mogu i mnogi kandidati su toga svesni i to itekako koriste i koristiće sve do prijema u članstvo.

A sad ono što se mene posebno smatra:

5. Jesu li Živkovićeva vina dobra? Nisu, u najbolju ruku su pristojna, svakako su izvikana. Dok god velikom broju novobogataša, skorojevića i papaka koji svoje pare nisu pošteno zaradili očigledno imponuje da piju Vina Bivšeg Premijera ne bih s time imao problem ako je sve drugo po zakonu. Kvalitet Žiletovih vina svakako će se popravljati jer ex-premijer očigledno uči i trudi se.

6. Jesu li Živkovićevih vina realne? Nisu. Kao i većina srbijanskih vina (i gotovo svih ostalih vina na tržištu Srbije) daleko su previsoke. Razloga ima više ali tri su ključna: a) monopoli/oligopoli malog broja uvoznika i distributera; b) zatvorenost tržišta i birokratsko-fiskalne prepreke zaista slobodnom uvozu; c) izrazito loša kultura vina i znanje o vinu tako da svakojako smeće može da se proda nekome po ceni višestruko većoj od one koje zaista zavređuje.

Ni jedno Živkovićevo vino ne zaslužuje cenu preko 4-5€ (kao, uostalom, gotovo ni jedno vino iz Srbije). Dok god je ovakvo tržište i ovakva vinska kultura potrošači nemaju dovoljno jasnu svest o tome i razni muvatori, osrednji i loši vinogradari i vinari profitiraju. Što znači i da nemaju nikakvog interesa da se to stanje promeni.

Nažalost za Srbiju je EU još jako daleko.
sesili sesili 16:09 01.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

Potpisujem sva pitanja koja je postavila Mariopan. Ali da se primene na mali Despotovac. Na velikog doktora, koju zgrnu silne pare za kliniku, prodade je Opštini i ode na VMA. Tu su još i mnogi drugi, još od "Zelenog plana", podobni svakoj vlasti, razne Njunje i alamunje. Pa, DOKLE demokrate?
lakipingvin lakipingvin 16:34 01.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

Ni jedno Živkovićevo vino ne zaslužuje cenu preko 4-5€

krkisha za te pare u Juznoj Africi ili Chileu ti mozes samo kiselu vodu da dobijes a ne neko vino sa privatnog vinograda...sa nekog privatnog vinograda za te pare imas samo kad je subota uvece i gazda i gazdarica letve ko i svi ostali pa brojke lete okolo
5. Jesu li Živkovićeva vina dobra? Nisu, u najbolju ruku su pristojna, svakako su izvikana
pa sta ako su izvikana bravo za njega i njegov marketing,probaj vina ernie elsa ili pitaj koliko su i kakva su pa onda iskomentarisi...sve kosta krkisa zasto nebi i srpski proizvod...
Bivsi Bivsi 16:42 01.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

Vina Kuce vina Zivkovic jos uvek nisu na trzistu te analiticki genije nije mogao da ih proba i utvrdi njihov kvalitet ,a jos manje je suvisla analiza cene tog vina , jer ona nije nigde objavljena. Vino jos uvek nije u prodaji...

Re: Nije sve baš tako jednostavno

lakipingvin
Ni jedno Živkovićevo vino ne zaslužuje cenu preko 4-5€

krkisha za te pare u Juznoj Africi ili Chileu ti mozes samo kiselu vodu da dobijes a ne neko vino sa privatnog vinograda...sa nekog privatnog vinograda za te pare imas samo kad je subota uvece i gazda i gazdarica letve ko i svi ostali pa brojke lete okolo
5. Jesu li Živkovićeva vina dobra? Nisu, u najbolju ruku su pristojna, svakako su izvikana
pa sta ako su izvikana bravo za njega i njegov marketing,probaj vina ernie elsa ili pitaj koliko su i kakva su pa onda iskomentarisi...sve kosta krkisa zasto nebi i srpski proizvod...

ne znam kako je u chileu, ali u uk za 5£ mozes da kupis flasu vina od kojih je svaka bolja od skoro svih srpskih. u srbiji se "yellow tail" koji je niza srednja klasa vina prodaje kao nesto vrlo ekskluzivno. cene srpskih vina nemaju pokrica u kvalitetu

i tako, i po pitanju vina i vinarstva u srbiji ponovo mozemo da se vratimo na problem monopola na uvoz i proizvodnju vina...
krkar krkar 17:05 01.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

krkisha za te pare u Juznoj Africi ili Chileu ti mozes samo kiselu vodu da dobijes a ne neko vino sa privatnog vinograda...


Da sam danas umro ne bih znao da je većina vinograda u Južnoafričkoj Republici i Čileu u društvenom vlasništvu.

lakipingvin lakipingvin 17:09 01.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

Da sam danas umro ne bih znao da je većina vinograda u Južnoafričkoj Republici i Čileu u društvenom vlasništvu.
touche
lakipingvin lakipingvin 17:11 01.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
posle http://www.casillerodeldiablo.com/] cena nema mnogo smisla(valjda link izadje)...
Bivsi Bivsi 17:42 01.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

u srbiji ne postoji monopol na uvoz i proizvodnju vina. tacno je da su carine na uvoz iz drzava van EU prevelike, 30%, dok nema carina na uvoz iz EU.
lubitel lubitel 17:48 01.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

Nista nije moguce od onog sto je kod Krkara boldovano osim da je Press u sluzbi.

Doduse u sve treba sumljati.Medjutim,van svake je sumnje da je Strong iako iz Nis
nepristrasni bloger,s obzirom da je i ova afera fabrikovana,a njena potencijalna zrtva
predata u ruke skolovanom nosiocu novinarske zute kible,koja treba,da se prospe u lice i da dovede javnost do spoznanija da je i poslednji saradnik Djindjica,nista drugo do kriminalac.Tuzno je da i vecina na ovom postu,hocu da verujem da su samo dezurni skribomani i pljuvaci iz poznatog centra jednog od dvorova.

Presosvsko izrtanje ruglu i razbojnicko vodjenje na mesto zlocina Frusku Goru(Golgotu)
gorje-planina u Vojvodini jevandjeliski pokusaj da se usred vinograda razapne na krst
ponizenja,dolivajuci usput 6% sirce (onog glodura koji je sinoc bio kod doktora cekajuci na red da bude primljen) kako bi ga zadesila sudbina Knezevica,Anarhista,Batica i drugih.

Sanitarno se otkalanjam od svih onih koji su po zadatku opalili po ZZ.
geragera geragera 18:10 01.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

Bivsi
Vina Kuce vina Zivkovic jos uvek nisu na trzistu te analiticki genije nije mogao da ih proba i utvrdi njihov kvalitet ,a jos manje je suvisla analiza cene tog vina , jer ona nije nigde objavljena. Vino jos uvek nije u prodaji...


Zivkovicu, nije tesko nauciti kako se citira tekst na koji repliciras - bilo bi transparentnije...
krkar krkar 18:12 01.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

Vina Kuce vina Zivkovic jos uvek nisu na trzistu te analiticki genije nije mogao da ih proba i utvrdi njihov kvalitet ,a jos manje je suvisla analiza cene tog vina , jer ona nije nigde objavljena. Vino jos uvek nije u prodaji...


Živkovićeva vina probao sam u više navrata, i sa njim lično i sa ljudima iz struke. Cenovne klase vina u struci su poznate i po meni daleko previsoke - što je generalni problem vina iz Srbije a ne samo Živkovićev.

Da ne misliš da pričam napamet: ceo život se bavim vinom, porodična tradicija. Vlasnik sam manjinskog udela u dve vinarije (van Srbije) koje proizvode vina nagrađivana na ozbiljnim međunarodnim sajmovima. Celokupna ponuda berbe 2006. jednog od njih za američko tržište (oko 70% ukupne proizvodnje) nedavno je prodata za manje od mesec dana po ceni od 55$. Vino je od ozbiljnih profesionalaca dobilo ocene do 94, drugo je dobilo ocene do 88-91, Vaynerchuk je odlepio na njega, Robert Parker je probao ranu proizvodnju i bio vrlo zadovoljan (89), Decanter mu je dao ****, hvale ga i/ili vrlo dobro ocenjuju Luca Mazzella, Katherine Camargo, Oz Clarke, Peter Moser, Tanzer... Osim toga čisto prijateljski savetujem (ne želim da deluje pretenciozno ali ne znam bolju reč) jednog vinara iz vrlo netradicionalnog vinskog kraja Srbije i još jednog u Župi.

Vino mi je pre svega zadovoljstvo a ne investicija; uživam da ga pijem sa prijateljima. Po meni je najveći greh platiti vino više nego što vredi.

I nemam ništa protiv Živkovića kao vinara. Napreduje, napredovaće. Cenu će tržište da stavi na mesto, kad-tad.

Samo da još nauči da ne postoji crveno vino.
mariopan mariopan 18:12 01.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

geragera
Bivsi
Vina Kuce vina Zivkovic jos uvek nisu na trzistu te analiticki genije nije mogao da ih proba i utvrdi njihov kvalitet ,a jos manje je suvisla analiza cene tog vina , jer ona nije nigde objavljena. Vino jos uvek nije u prodaji...


Zivkovicu, nije tesko nauciti kako se citira tekst na koji repliciras - bilo bi transparentnije...

Ja sve neću da ga tako oslovljavam, mislim ako hoće nik onda neka mu bude
ana_radmilovic ana_radmilovic 18:14 01.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

krkar
Jesu li Živkovićeva vina dobra? Nisu, u najbolju ruku su pristojna, svakako su izvikana .

e, stvarno, krkar, jel si probao to vino? sigurno jesi čim znaš kakva su nego pitam onako, bez veze...
Jesu li Živkovićevih vina realne? Nisu. Kao i većina srbijanskih vina (i gotovo svih ostalih vina na tržištu Srbije) daleko su previsoke

koliko košta boca, ako nije tajna? i kako izgleda, baš me zanima...
krkar krkar 18:16 01.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

u srbiji ne postoji monopol na uvoz i proizvodnju vina. tacno je da su carine na uvoz iz drzava van EU prevelike, 30%, dok nema carina na uvoz iz EU.


Postoji de facto monopol/oligopol na distribuciju a ne postoji razvijena vinska kultura. Vinoteke koje postoje zbog vina jedva opstaju. Trgovinski lanci malim distributerima ne plaćaju (plaćaju kad hoće i koliko hoće a to je ravno neplaćanju). Većina restorani ne ume da sastavi vinsku kartu niti da ponudi vina sa pristojnim faktorom zarade.

Ipak, suštinski razlog ovakvog stanja na tržištu je nezadovoljavajuća vinska kultura - i kvalitativno i kvantitativno.

Dodatni razlog je sveopšte nepoštovanje zakona.
lubitel lubitel 18:22 01.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

Da, ne postoji crveno vino ok ,ali ako se od njega napravi bevanda bude nekako zuto,a ono sada ima najvecu prodju na blogu.Pij malo pij zuto!
geragera geragera 18:30 01.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

ana_radmilovic
krkar
Jesu li Živkovićeva vina dobra? Nisu, u najbolju ruku su pristojna, svakako su izvikana .

e, stvarno, krkar, jel si probao to vino? sigurno jesi čim znaš kakva su nego pitam onako, bez veze...
Jesu li Živkovićevih vina realne? Nisu. Kao i većina srbijanskih vina (i gotovo svih ostalih vina na tržištu Srbije) daleko su previsoke

koliko košta boca, ako nije tajna? i kako izgleda, baš me zanima...


ana_radmilovic, ti si prezahtevna...
krkar krkar 18:31 01.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

ne znam kako je u chileu, ali u uk za 5 mozes da kupis flasu vina od kojih je svaka bolja od skoro svih srpskih. u srbiji se "yellow tail" koji je niza srednja klasa vina prodaje kao nesto vrlo ekskluzivno. cene srpskih vina nemaju pokrica u kvalitetu


U UK za 3-4£ možeš da kupiš izbor vrlo pristojnih vina iz Starog i Novih Svetova koji vrede svaki peni plaćen za njih.

U Srbiji je Yellowtail Chardonnay oko 750 Din što je gotovo dvostruko više nego što
bi to vino smelo da košta.

U Srbiji domaći proizvođači naveliko uvoze grožđe ili vino u rinfuzi iz Makedonije i prodaju ga kao svoj proizvod. Neki, kao Vinarija Čoka, to bar jasno deklarišu na etiketi (sitnim slovima a građanstvo ne zna šta treba da gleda) ali zato određeni broj "renomiranih" vinara sasvim protivzakonito makedonsko grožđe ili rinfuzno vino prodaje pod lažnom deklaracijom i etiketom.

Spreman sam da se kladim da Mija (ko zna nešto o vinu znaće i koji Mija) ima najveću proizvodnju cabernet sauvignona po čokotu u svetu. Samo što država ne radi svoj posao i ne broji. Zašto?
geragera geragera 18:49 01.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

lubitel
Da, ne postoji crveno vino ok


krkar krkar 19:24 01.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

e, stvarno, krkar, jel si probao to vino? sigurno jesi čim znaš kakva su nego pitam onako, bez veze...


Kad dođeš u BG zovem te na probu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:26 01.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

krkar
Kao i većina srbijanskih vina (i gotovo svih ostalih vina na tržištu Srbije) daleko su previsoke. Razloga ima više ali tri su ključna: a) monopoli/oligopoli malog broja uvoznika i distributera; b) zatvorenost tržišta i birokratsko-fiskalne prepreke zaista slobodnom uvozu; c) izrazito loša kultura vina i znanje o vinu tako da svakojako smeće može da se proda nekome po ceni višestruko većoj od one koje zaista zavređuje.

Овај кратак курс Кркара о српским винима заиста даје прилично тачан увид о томе шта се и како код нас као домаће вино нуди. (Истоветну расправу и закључке имао сам са једним од најбољих енолога и сомалијеа из Аргентине, мојим случајним пријатељем а ја сам, силом прилика, упознат са и ценама и квалитетом и увозног и домаћег вина.) Само, не треба имати илузију да постоје некакве завере увозничког лобија, реч је најпре о плитком српском тржишту са недовољно финансијске снаге. Као такво оно није баш много интересантно нити исплативо. Потом, административне препреке и намети су такви да значајно поскупљују сваки увоз, тек сада то је почело да се понешто мења, и резултате промена треба сачекати. А винска култура тек почиње да се развија/враћа... (Моје препорука, по односу цена квалитет: Jacobs Creek Merlot, Casillero del Diablo Cabernet Sauvignon... Још само кад би били 20% јефтинији, што би била њихова "реална" цена.)
krkar krkar 19:49 01.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

(Моје препорука, по односу цена квалитет: Jacobs Creek Merlot, Casillero del Diablo Cabernet Sauvignon... Још само кад би били 20% јефтинији, што би била њихова "реална" цена.)


Evo da ovde izmakazam nešto što sam bio postavio na Spajin blog o imenu vina:


Najveći greh je platiti više nego što vino stvarno vredi!

I to važi za svako vino, uvek i svuda. Ima odličnih vina za 2 €, za 20 € i za 200 €, ali nikad nijedno ne treba platiti više nego što treba da košta. Pošteno je vino od 20€ platiti 20€ (ko voli i može) ali za vino od 5€ dati 20€ - e to je glupo. Greh je malo manji kad neko tako uzima pare od onih koji ih nisu pošteno i časno zaradili ali ipak - NE PREPLAĆUJTE VINO.

U pogledu kvaliteta ponude i cena Beograd je generalno katastrofa. Većinu tržišta drže 3 firme i ponuda je ograničena, ista i preskupa. Vrlo je malo izuzetaka. Od kafana izdvajam po ponudi libanski restoran Byblos (ali hrana ne valja) i jedan fancy splav između hotela Jugoslavija i zemunskog keja (ne pamtim ime) koji jeste folirantski ali imaju odličnu vinsku kartu po cenama kako treba.

Ima nekoliko mesta u gradu gde se može naći dobrih vina po cenama kako treba. Jedno od najboljih po odnosu cena-kvalitet je supermarket Interex kod Studenjaka. Prošle nedelje kupio sam nekoliko kutija vina i mogu da preporučim:

- Saint Helme Bergerac AC 2007 (ispod 3€)
- Medoc AC 2006, (ispod 5 €)
- La gibiere, Cotes du Rhone AC 2007 (4€)

U vinoteci u beton-hali ima nekoliko odličnih Barola po 18-25€ koliko zaista i vrede (ima i izvikanih po 40-90€ što ne treba ni gledati). Osim toga i

Mercator:
- Trattoria Collefiorito Chianti DOC 2007 (oko 8€)
- Goriška brda Zlata rebula 2009, litarska flaša, (ispod 2€), sjajno stono vino

Metro:
- Uniqato, Damjanica - Melnik 2005, (9€)
- (Najtoplije preporučujem i No Man's Land, Pirinska Makedonija ali ga već dugo nema)

Vinoteka u Krunskoj, preko puta crkve:

Odličan izbor italijanskih vina po vrlo pristojnim cenama između ostalog_
- Primitivo di Manduria 2006 (oko 6€)

Idea:
- Vipra rossa, Umbria IGT 2006 i 2007 (7€)

Dodajem na ovu listu i juče proban interesantan župski Game 2008 proizvođača Aranđela Bežanovića iz Aleksandrovca (Rodić, 2€). Tipično vino dobrog vinogradara i osrednjeg podrumara - jako interesantan ukus i buke, još nezrelo i sa NAJGORIM plutanim čepom koji sam u životu video - jeftina presovana pluta duga samo 1,5 cm (zaslužio je mesto u mojoj kolekciji). Preporučujem promeniti čep i staviti kvalitetan, odležati još 2 godine i tek onda piti. Verujem da će ličiti na pristojan Bordo. (Stvar ukusa - mojoj ženi se ne sviđa).

Dodajem na spisak i dva vina posebno za Brajovića, bolja od onih koje on navodi a sa odličnom cenom: Giacondi Nero d'Avola 2007. (Mercator 3€). Nemoj da te odbije navojni zatvarač (koji ni meni nije mio) - odlično vino za svaki dan. Ista vinarija ima pristojan Montepulciano d'Abruzzo po nešto više od 4€ (i sa normalnim čepom). Svakako probaj i ostalo sa ovog spiska.

ana_radmilovic ana_radmilovic 19:52 01.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

krkar
... Kad dođeš u BG zovem te na probu.

dogovoreno, samo ja sam shvatila da to vino nije u prodaji... ok, dok ja dodjem možda i bude, ko zna
ne reče ni koliko košta, al ajde da ne sitničarim. rekao si da je preskupo, pa ti verujem na reč
Strongman Strongman 19:53 01.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

Sviđa mi se diskusija
krkar krkar 20:03 01.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

dogovoreno, samo ja sam shvatila da to vino nije u prodaji... ok, dok ja dodjem možda i bude, ko zna
ne reče ni koliko košta, al ajde da ne sitničarim. rekao si da je preskupo, pa ti verujem na reč


Vino se deli i proba, što je normalno.

Po pitanju cene - indikativan je način na koji se cena formira. Koliko sam ja čuo reper su cene kod konkurencije, prvenstveno Aleksandrovića i Jelića. Po tom kriterijumu bi standardno vino trebalo da košta 700-1000 din, što je po meni daleko previče.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:48 01.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

krkar
Nemoj da te odbije navojni zatvarač (koji ni meni nije mio) - odlično vino za svaki dan.

Ово је већ прошло време у винарству: затварач на навијање није више одраз нижег квалитета. Нека од одличних вина из Калифорније (Роберто Мондави Прајвет Колекшн), на жалост поскупа (25-27 евра уместо "реалних" 15-20, каберне совињон им је незабораван), тако су флаширана. Неке са списка сам пио, а проверићу најпре онај кјанти, не би ли ме демантовао у мојој тврдњи да у Србији нема пристојне флаше тог типа вина да се купи. Подстакнут овим писанијем, сад отворих Томић: Плавац Мали 2007 Барик (цена око 20 евра, поклон "мојих" Хрвата), сасвим забавно вино. Твоје препоруке сам пио, али остајем при мојим, нешто скупљим. (Црногорци, сетих се, сасвим су непостојани да би човек на њих могао да се ослони. Мислим, у вину, иако сам, истина, једном попио серију каберне совињона сјајне ароме, али само тад, после су ме из флаше у флашу изневеравали...) Углавном, своја вина тражим ван подручја Италије и Француске, код нас се за њих плаћа етикета порекла, а не квалитет. Мрзи ме да пишем како мора да се формира цена увозног вина, због идиотских прописа и малог тржишта, мада би тек онда постало разумљиво зашто су избор и цене, код нас, такви какви јесу.

Што се тиче словеначких винограда и вина, ја са њима нисам имао среће. Верујем да твоја вина онда нисам пробао.
krkar krkar 21:53 01.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

Што се тиче словеначких винограда и вина, ја са њима нисам имао среће. Верујем да твоја вина онда нисам пробао.


Ajde da krenem odavde da odgovaram:

Najtoplije preporučujem vinsko putovanje u Goriška brda, prelep vinarski kraj iznad Nove Gorice u Sloveniji, na samoj granici sa Italijom. Hrana je fenomenalna, ima dosta odličnih seoskih krčmi koje su pravi gastronomski ugođaj sa gulašem od divlje svinje sa tartufima, sa svežim šparglama u proleće... Vizuelno je celo područje praznik za oči. Na sve to i pun istorije, posebno sa Soškog fronta iz I svetskog rata (za nacionalno napaljene: front koji je u ime Austro-Ugarske kroz 14 italijanskih ofanziva uspešno držao feldmaršal Svetozar Borojević od Bojne, jedini maršal u Južnih Slovena koji je čin stekao u borbi i po protokolu, po priznanju najvećeg broja vojnih istoričara jedan od najvećih stručnjaka defanzivnog ratovanja ikad).

E, pa kad odeš tamo preporučujem Dobrovo, selo fenomenalnih belih vina (a ni pršuti se nema šta prigovoriti - probati u sjajnom pravom-pravcatom vinskom podrumu u dvorcu pored zadruge). O-B-A-V-E-Z-N-O noćiti u seoskom domaćinstvu nekog od lokalnih vinara (moj omiljeni je Kren - +386 5 304 53 68, GSM: +386 41 687 240). I onda ići na šetnje vinskim putevima i uživati.

Crna vina su malo više onako - osim par refoška i nekoliko precenjenih i preskupih Movijinih Velikih crnihu Sloveniji su ona ipak malo tanja nego u istočnih i zapadnih komšija - ali zato su bela praznik za sva čula. preporučujem svakako obići Simčića, Dolfa i Kristančića (čiji su sauvignoni meni među najboljima na svetu!). I uživati, uživati, uživati.

Još jedan kraj Slovenije koji preporučujem (za sasvim drugi tip belih vina) - ali neću sada ništa o njemu - je Jeruzalem kod Ormoža, na samoj granici Zagorja.

A glede ostatka mog i tvog spiska - 13. juli je nepouzdan i pomalo sirov. Ima sjajnih - ali preskupih za dati kvalitet - crmničkih vina sa tako malom proizvodnjom da uopšte ne moraju da se trude da ih prodaju igde van matice.

Ali ako si voljan da se iz Crne Gore malo izmestiš - vredi lunjati po Albaniji i probati njihova vina. Većina je nekonsistentna (tipični problemi malih i neetabliranih vinarija) ali sjajan potencijal i nađe se poneki biser. Ima nekoliko interesantnih malih vinara (u pokušaju) oko Butrinta i Đirokastre ali meni je pravo otkriće bio Burel, u unutrašnjosti, sa žestoko oštrom zimskom i žestoko žežućom letnjom klimom gde sam pio jedno od najcrnjih crnih vina koje sam u životu video. Pomalo sirovo, starinsko, ali žestoko, muško, vino koje se pije i jede.

Jedna noć trajektom nosi te do Apulije, zemlje izvrsne hrane i hrabro jakih vina. preporučujem Primitivo di Manduria, najbliži rođak Plavca malog. Uživanje u tom domaćem vinu i autohtonom južnoitalijanskom baroku sve do vrha čizmine štikle je jedno od najboljih iskustava neotkrivene Italije.

O Plavcima malim iz dalmacije ću drugi put. Zasada samo da te zaintrigiram napomenom da si sa Tomićem pio drugu ligu.
NNN NNN 10:07 03.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

O Plavcima malim iz dalmacije ću drugi put. Zasada samo da te zaintrigiram napomenom da si sa Tomićem pio drugu ligu.
Mene si zaintrigirao... (ide leto - daj neki hint).

Uzgred, šta misliš o Radovanoviću?
krkar krkar 13:16 03.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

Uzgred, šta misliš o Radovanoviću?


Mislim da proizvodi najmanje 5 boca cabernet sauvignona po čokotu, a kako je krenuo dostići će i 8.

Kad je napustio državnu službu i počeo bio je dobar. Sad je alav.

A o plavcima kad stignem, ima toga puno. Koji kraj te zanima?
NNN NNN 14:28 03.03.2010

Re: Nije sve baš tako jednostavno

A o plavcima kad stignem, ima toga puno. Koji kraj te zanima?
Suviše sam neupućen
Brajović je pomenuo da ga je priča o vinu podstakla da otvori Tomićev Mali, a već par godina stric mi donese po neku bocu, između ostalog i to (baš pre 10-ak dana sam upotrebio jednu), pa mi je interesantno, da je baš o tom vinu bilo najviše reči, a i svidelo mi se, pa me je zaintrigirala prva liga, možda bih mogao da poručim nešto.
U svakom slučaju tema je interesantna (i edukativna).

A za Radovanovića sam pitao jer je iz mog kraja.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 16:05 01.03.2010

Veoma mi je drago

da neko sadi vinograde, vinograd koja je moja porodica imala poklonjen je drzavi 1952.godine, a nalazio se u okolini Beograda jer je dedi stalno trazen kukuruz na osnovu tog imanja a bio je kafedzija. Da ga ne bi vise hapsili, a da sacuva glavu na ramenima,poklonio je dva hektara pod vinovom lozom. Bravo za Zivkovica snasao se kao nekad moj deda Svetozar.
skener92 skener92 16:14 01.03.2010

Re: Veoma mi je drago

dusanovaiivanovamama
da neko sadi vinograde, vinograd koja je moja porodica imala poklonjen je drzavi 1952.godine, a nalazio se u okolini Beograda jer je dedi stalno trazen kukuruz na osnovu tog imanja a bio je kafedzija. Da ga ne bi vise hapsili, a da sacuva glavu na ramenima,poklonio je dva hektara pod vinovom lozom. Bravo za Zivkovica snasao se kao nekad moj deda Svetozar.


vidis kako su oni to lepo rasporedili!!! negde je bio kukuruz, u vojvodini mom dedi psenica, ako nemas, aps, sa stajanjem i drzanjem ruku iznad glave sve vreme dok familija juri okolo da nabavi tu vrazju psenicu, plac za granju oduzet jer nije sagradjena kuca (a od cega kad je sve nacionalizaovano), ma milina. sve kulak do kulaka!

Trol

krkar

a je l' znas sta se desilo sa "kasnom berbom" vrsackih vinograda?
krkar krkar 22:20 01.03.2010

Re: Trol

a je l' znas sta se desilo sa "kasnom berbom" vrsackih vinograda?


Pojma nemam. Pre 2-3 godine jednom sam probao neku nazovikasnuberbu vršačkog rizlinga (ne sećam se godine). Bila je to jedna katastrofa od oksidisanog vina bez imalo ikakve sortne arome, užas. Ali ja Vršac sa njihovim marketinškim prodavanjem M za B nikad nisam uzimao zaozbiljno.

Re: Trol

stvarno?

ja sam ga posledni put pila pre 7-8 godina i bilo je vrlo dobro.

radoznalosti radi, da li znas sta se desilo sa "krokanom"?

BTW, letos na korculi smo degustirali fenomenalna vina, ali i hrvati imaju taj problem sa cenama. razumem da ona od aurohtonih sorti naplacuju kao raritet, ali realno, i njihova vina su precenjena, cini mi se najvise zbog malog obima prozivodnje u svetskim razmerama.
krkar krkar 13:45 02.03.2010

Re: Trol

radoznalosti radi, da li znas sta se desilo sa "krokanom"?

BTW, letos na korculi smo degustirali fenomenalna vina, ali i hrvati imaju taj problem sa cenama. razumem da ona od aurohtonih sorti naplacuju kao raritet, ali realno, i njihova vina su precenjena, cini mi se najvise zbog malog obima prozivodnje u svetskim razmerama.



Godinama nisam pio krokan - niti imam želju. Svakako je isuviše izvikan a ne postoji nikakva mogućnost da vino sa toliko malog i ograničenog područja bude u distribuciji na toliko mesta. Skoro je sigurno da nije pošten deal. Pretpostavljam da se dodaju muškati izvan područja Bisernog ostrva ali ne interesuje me da se time zamajavam.

Istina za Hrvatsku - u mnogo čemu slični problemi kao u Srbiji. Imaju donekle olakotnu okolnost potrebe zaštite tradicionalne proizvodnje na teškim i malim terenima sa vrlo ograničenim mogućnostima uvođenja novih vinogradarskih tehnologija (Dalmacija, posebno ostrva) ali i to nije dobro rešeno. EU će tu rasturiti sadašnje neprirodne odnose.

S druge strane, Hrvatska je primer kako država politikom subvencionisanja novih nasada (subvencije su zaista izdašne) stimuliše proizvodnju vina, ukrupnjavanje parcela, uvođenje novih tehnologija. Na tome se ubrzano radi pre ulaska u EU i rezultati su fascinantni, posebno u južnoj Dalmaciji. Na Pelješcu, oko Ploča, u Konavlima itd. već godinama se specijalnim mašinama kamenjar pretvara u vinograde, na zaista respektabilno velikim parcelama a sve je unapred prilagođeno mehanizovanoj obradi.

Jedan od problema Hrvatske je što se ni jedno od zaista odličnih vina ne proizvodi u količinama koje su uvozničkim i trgovačkim lancima u EU komercijalno interesantne - za razliku od, recimo, Bugarske koja je još 1970-ih formirala ogromne plantažne nasade i može da izveze komercijalno interesantne količine.

Re: Trol

Sad mi pade na pamet bugarska cerga kao vrlo lepo crno vino po pristojnoj ceni
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:12 01.03.2010

De omnibus dubitandum

Da nije ove iz Pressa potplatio onaj Dejan Tijago Stanković?

Koliko znam i njegov tast je vinar, doduše, u Portugalu. Ali, Srbija će uskoro u EU, pa Tijago rešio da na vreme uništi konkurenciju tj. vinariju Živković.
Strongman Strongman 16:30 01.03.2010

Re: De omnibus dubitandum

Auuu pa to je epohalno otkriće
Filip2412 Filip2412 16:19 01.03.2010

...

"snasao se" to je srpski termin za kradju

Nego, nek radi nesto korisno, od toga boljem se ne mozemo nadati, za srpske standarde Zivkovic je verovatno relatiuno posten. Odanost svom gradu naravno NULA. Kao i vecina nislija samo je gledao da pobegne iz Nisa.

Inace, nasa vina su ocajna i sva vina na balkanu manje vise su losa. Prvi put sam istinski poceo da volim vino ovde u Kanadi. Chileanska, Australijska ne moz da omanes, prva liga.

Da, i ja sam pobego iz Nisa ali ja nisam politicar, to je drugo

krkar krkar 16:26 01.03.2010

Re: ...

Inace, nasa vina su ocajna i sva vina na balkanu manje vise su losa.


Nisu, nisu. Ima na Balkanu odličnih, zaista odličnih vina (sasvim malo iz Srbije ali popravlja se situacija, sasvim polako).

Ali po odnosu cena/kvalitet Balkan je katastrofa. Jedini izuzetak je Bugarska, sve ostalo bezobrazno precenjeno.

U kategoriji do 10€ / 15$ za flašu gotovo uvek ćeš bolje proći sa neevropskim vinima. E, kod zaista velikih vina tu se situacija menja.
Filip2412 Filip2412 16:34 01.03.2010

Re: ...

Nisu, nisu. Ima na Balkanu odličnih, zaista...

verovatno nisam probao prave stvari, jendostavno nisam bio zainteresovan za vino do skora...

sad su mi ovi juznoamerikanci otkrice, za relativno male pare odlicna vina
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:30 01.03.2010

Re: ...

Inace, nasa vina su ocajna i sva vina na balkanu manje vise su losa. Prvi put sam istinski poceo da volim vino ovde u Kanadi. Chileanska, Australijska ne moz da omanes, prva liga.

Nisu, grešiš...Ima kod nas lepih vina, ali nam je "tanka" vinska kultura. Ja imam mali vinograd od 1500 loza u Dalmaciji, i to mi je vino lepše od bilo čijeg....subjektivno.
Objektivno, najbolje vino koje sam pio je marokansko...
palilula92 palilula92 18:27 01.03.2010

Trljam oci

Sta bi sa blogerima? Pretvori se blog u Pres i Kurir. Alo blogeri gde ste? Rekla-kazala, vruj mi na rec, pa uzas.....
talicni talicni 19:10 01.03.2010

Kraduckanje

Svakom ko ume da broji je stvar mnogo jasna i čista. Naravno da je država motivisana da daje subvencije. Prosečan životni vek vinograda je od 20 do 30 godina. Na subvenciju od 400 000 evra ove godine će samo kroz PDV biti uplaćeno 150 000 a svih narednih po oko 300 000 evra (od prilike evro po boci). Ako tome dodamo i broj novootvorenih radnih mesta jasno je da nema mesta diskusiji o opravdanosti subvencionisanja. U ostalom subvencije i nisu srpska umotvorina.


Zasto onda subvencija a ne kredit? Neko ko navodno placa 150 000 pdv ne bi imao nikakvih problema da otplati 400 000 kredit.

Koja je vjerovatnoca da obicni poljoprivrednik dobije 400 000 eura subvenciju? Nema sanse.

Branis nesto sto je nedbranjivo i samo pokazuje do koje mjere je korupcija rasirena u Srbiji.
Inner Party Inner Party 20:00 01.03.2010

Nis

Ma pusti Press...
Nego, vidim da Zivkovic pocinje posao u Sremu!
U Nisu nema uslova za vinograde?! Nislije nisu dobri vinari?
jasnaz jasnaz 21:34 01.03.2010

/

Davie Davie 21:40 01.03.2010

Vinogradi iz drugog ugla

Nisam video da li je neko na ovom blogu pisao o ovome....

Zemlja na kojoj je bivsi premijer podigao svoj vinograd je u fazi restitucije, postoji zakoniti naslednik vlasnika od koga je oduzeta ta zemlja u periodu nacionalizacije po II sv.ratu. Sledi da bi u odredjenom periodu ta zemlja trebala da se vrati zakonskim vlasnicima a u slucaju nemogucnosti vracanja zemljista drzava je duzna da vlasniku isplati pravicnu nadoknadu za tu zemlju. Tako je bar po zakonu, a ako ne bude po njemu pobrinuce se sud u Strasburu - mislim da sam negde iscitao da je naslednik oduzete zemlje rekao da ce ide do te institucije ako trenja (a ocito treba).

Pravo raspolaganja tom zemljom sad ima opstina Indjija a na licitaciji (koja nije bila javna) pojavile su se 2 firme, Koletova Agrounija i Vinska kuca Zivkovic. Kazu da je obe firme na licitaciji zastupao isti covek, direktor te iste Agrounije. (prva nezakonitost)

Opstina Indjija je dozvolila da se na spornom zemljistu (vlasnik je podneo zahtev za restituciju) podigne zasad dugogodisnjih kultura (a vinova loza to jeste) iako je zemljiste iznajmljeno na 5 godina. ( druga nezakonitost)

Da ne sirim dalje pricu (da li je zakonito dati nepovratnu pomoc za odredjene dugogodisnje poljoprivredne kulture ako se zasad podize na zemljistu koje je je iznajmljeno na kraci period itd.) i da ne ulazim u to kako je bivsi premijer dosao do prvobitnog kapitala a nit je bio privrednik, nit je placao porez, nit je dilovao koku.

Posto je proslo mnogo godina a iskreno nisam mnogo tad to ni pratio, nemam tacnu percepciju kad je Secerko Kostic dosao do svojih secerana za 3e, nemam percepciju ni kad je kupio Agrouniju i ogradio pola Srema kao svoju prciju, takodje nemam percepciju kad je Peconi izasao iz corke za vreme Sablje i otvorio fabriku duvana u Indjiji, nemamm percepciju ko je tad bio premijer Srbije, nemam percepciju kako je mladjahni predsednik opstine koga zvanicno niko nije podrzavao napravio takav "uzlet".

Pa sledi, da li sledeci niz ima veze sa bilo cime u ovoj prici: Zivkovic-Kostic-Peconi-Jesic? Da li ima veze sa celom pricom da se sadasnji i tadasnji predsednik opstine Indjija distancira od centrale DS-a i da je Zivkovic bas na "njegovoj" teritoriji skoro za dzaba dobio opstinsku (za sad)zemlju na koriscenje?

Pitam se kako ce danasnji branioci lika i dela bivseg premijera (medju njima i Strongman) reagovati kada za par godina kada drzava bude davala nadoknadu Zivkovicu za vinograd jer ce morati da vrati zemlju stvarnom vlasniku. Ne verujem da ce mu tada vratiti 600 hiljada eura koliko sada bivsi premijer ceni svoj vinograd, tad ce verovatno traziti 2-2.5 miliona. Pitam se da li ce tad Strongman da pise kako je Zivkovic izradiuo poreske obveznike, pitam se da li ce postovaoci Jesica da kazu da je ostetio drzavu za milionsku sumu. Bojim se da ce tad to biti samo jedna od afera.

EDIT. Iscitah da je glavna rasprava oko toga koliko kosta zasad a po meni je glavna stvar kako je bivsi premijer dosao do zakupa zemljista. Uz njega tu bi mogli da padnu i odredjeni ljudi u Indjiji. Jesicu, Jesicu - da li si ti sledeci Knezevic?
mariopan mariopan 21:54 01.03.2010

Re: Vinogradi iz drugog ugla


Pitam se kako ce danasnji branioci lika i dela bivseg premijera (medju njima i Strongman) reagovati kada za par godina kada drzava bude davala nadoknadu Zivkovicu za vinograd jer ce morati da vrati zemlju stvarnom vlasniku. Ne verujem da ce mu tada vratiti 600 hiljada eura koliko sada bivsi premijer ceni svoj vinograd, tad ce verovatno traziti 2-2.5 miliona. Pitam se da li ce tad Strongman da pise kako je Zivkovic izradiuo poreske obveznike, pitam se da li ce postovaoci Jesica da kazu da je ostetio drzavu za milionsku sumu. Bojim se da ce tad to biti samo jedna od afera.

Te pare će dati iz budzeta,Tako su predvideli, pljačka svih građana preko budzeta je recept na koji se oni bogate. Opet će to biti naše pare. Ili će isplatiti te pare pravom vlasniku pa mu neće vratiti zemlju, ali taj novac će biti IZ NAŠEG NOVČANIKA.
Eto kako mi sa "pilećim mozgom" postajemo sve siromašniji a oni "sposobni" i "pametni" postaju sve bogatiji.
Bivsi Bivsi 22:23 01.03.2010

Re: Vinogradi iz drugog ugla

Pressova skola "istrazivačkog novinarstva" - kažeš dve laži a onda ih razrađujes i muljaš do besvesti.
1. Niko u procesu restitucije nije prijavio zemljište pod vinogradom kao oduzetu imovinu, ni po kom osnovu
2. Ni jedna opština u Srbiji ne daje odobrenje za korišćenje poljoprivrednog zemljišta pa ni Inđija. Državnu zemlju u zakup daje Ministarstvo poljoprivrede,

dakle, ne lažite jer ko laže taj i krade a posle viče :"držte lopova!!!"
poznatoimeredakciji poznatoimeredakciji 02:04 08.03.2010

Re: Vinogradi iz drugog ugla

Malo istine je potrebno zbog Bivsih drugova.

Vinograd je podignut na nacionalizovanoj zemlji koja je 1948. oduzeta Svetozaru Jaksicu, uglednom zemljoposedniku iz Krcedina. Godine 2006. su njegovi naslednici podneli zahtev za evidentiranje oduzetih parcela zbog zakona o restituciji. Godine 2007 parcele za koje je podnet zahtev o restituciji menjaju katastarske brojeve, zasta se trenutno utvrdjuje odgovornost opstine Indjija i g. Jesica. Godine 2007. zemljiste sa promenjenim brojevima parcela biva izdato na nelegalnoj licitaciji Vinariji Zivkovic na 5 godina iako je kao zemjiste u procesu restitucije bilo moguce izdati ga na period do 3 godine maksimum. Vinarija Zivkovic i Agrounija nelegalno na zemlji u drzavnom vlasnistvu zakupljenoj na 5 godina sade visegodisnju kulturu vinovu lozu iako se po zakonu o poljoprivredi ona sme saditi samo na parcelama uzetim u zakup na 10 i vise godina.

Tako da ima tu mnogo nelegalnosti koje ce uskoro biti predmet suda, sto u Srbiji, sto van Srbije. Verujemo da je i Bivsem u interesu da se sazna istina.
miloradkakmar miloradkakmar 23:30 01.03.2010

Eto,

dobrog primera da Srbija postane vinogradarska zemlja.

mostarac mostarac 23:34 01.03.2010

Re: Eto,

miloradkakmar
dobrog primera da Srbija postane vinogradarska zemlja.


Pa mozda i sadasnjem premijeru drzava pokloni vinograd od par stotina hektara kad sklizne sa vlasti.
Da, bas dobar i lep primer.
markonio92 markonio92 23:33 01.03.2010

Šteta :-(

A bio si tako kul lik.
Strongman Strongman 23:57 01.03.2010

Re: :-(

Malo li je
markonio92 markonio92 00:01 02.03.2010

Re: :-(

Strongman
Malo li je

Samo jedno pitanjce, je l' istina da je bloger pod nickom "Bivsi" u stvari Zoran Živković?
Strongman Strongman 00:08 02.03.2010

Re: :-(

Meni liči
markonio92 markonio92 00:16 02.03.2010

Re: :-(

Iskreno se nadam da nije. Moji učenici u školi poseduju viši nivo poznavanja gramatike i pravopisa. O pristojnosti da ne govorim. Izgleda da sam pogrešno mislio da na funkcije dolaze najbolji od najboljih.
Kakvi li su tek ostali...
Strongman Strongman 00:38 02.03.2010

Re: :-(

Znači stare dobre otrcane floskule se ni danas ne odbacuju. Diskreditacija je majka kad nema argumenata.
markonio92 markonio92 00:48 02.03.2010

Re: :-(

Ma mani me toga, kakve sad pa floskule. Nisam spomenuo ni vinograd ni subvencije, niti me to interesuje.
Samo konstatujem kako sam od bivšeg premijera očekivao "normalniji" nastup ovde na blogu, što ne znači da je to pokušaj diskreditacije već samo zapažanje.
Strongman Strongman 00:56 02.03.2010

Re: :-(

Kako je krenulo kod nas će se za istaknute funkcije u društvu birati ukućani političkog velikog brata putem sms poruka. Mnogi ljudi sebi daju za pravo da optužuju, insinuiraju, podmeću, .... i sve to smatraju sasvim normalnim (ne odnosi se na tebe). Znači očekuju da nekom iz mraka svoje sobe otipkaju "ti si lopov" taj neko mora da ih "ispoštuje". I to gomila takvih "obaveštenih" koji ne znaju ni ko donosi nazive ulica u svom kraju a kamo li propise i pravila poslovanja. I to dan za danom sa većim intenzitetom. I onda kad se takvo "vladanje materijom" (čitaj vređanje) nazove pravim imenom "jao pa ovaj gospodin je oštro nastupio". Pa naravno da je nastup oštar. Nema razloga da se drugačije priča sa nekim ko te vređa. Sve nežnije od toga znači da potoji podloga za napade.

markonio92 markonio92 01:21 02.03.2010

Re: :-(

Strongman
Kako je krenulo kod nas će se za istaknute funkcije u društvu birati ukućani političkog velikog brata putem sms poruka.

Skoro pa k'o izbori
Strongman
Mnogi ljudi sebi daju za pravo da optužuju, insinuiraju, podmeću, .... i sve to smatraju sasvim normalnim (ne odnosi se na tebe). Znači očekuju da nekom iz mraka svoje sobe otipkaju "ti si lopov" taj neko mora da ih "ispoštuje".

OK je sve to, ali od javne ličnosti koja se ovde na Blogu pojavila u funkciji
sopstvene odbrane sam očekivao više taktičnosti. Zato je ovakvo ponašanje
i više nego indikativno, osim ako to i inače njegova karakterna osobina.
Strongman
I to gomila takvih "obaveštenih" koji ne znaju ni ko donosi nazive ulica u svom kraju a kamo li propise i pravila poslovanja. I to dan za danom sa većim intenzitetom. I onda kad se takvo "vladanje materijom" (čitaj vređanje) nazove pravim imenom "jao pa ovaj gospodin je oštro nastupio". Pa naravno da je nastup oštar. Nema razloga da se drugačije priča sa nekim ko te vređa. Sve nežnije od toga znači da potoji podloga za napade.

Potpuno se slažem sa tobom, osim oko oštrine nastupa. Opet napominjem
da u pitanju nisu Pera, Mika ili Laza, već čovek koji je u jednom vremenskom
trenutku bio PREMIJER ove zemlje i od koga se (bar ja naivno verujem) očekuje
veći prag osetljivosti na mnoge ozbiljnije stvari od vređanja od strane anonimnih
blogera.
Dok sam čitao ovu diskusiju, moj utisak o blogeru "Bivsi", pre nego što sam
uopšte i pretpostavio da bi to mogao biti Zoran Živković, jeste da je u pitanju
osoba sa lošim pravopisom i kratkim fitiljem. Zato mi je i dalje neverovatno
da je bloger "Bivsi" u stvari bivši premijer
Strongman Strongman 01:29 02.03.2010

Re: :-(

Zamisli kako bi se ti osećao da ti neko, zlobe radi, diskredituje biznis koji je na granici da nakon dve godine počne da donosi profit. I to tempirano baš pred sajam koji se bavi tvojim biznisom za koji si imao spremnu prezentaciju svog biznisa budućim kupcima...

Motka je malo za to.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana