Društvo| Gradjanske inicijative| Region

Trese se gora - šta ćemo mi miševi?

Milutin Milošević RSS / 09.03.2010. u 14:27

Chile81.jpg

 

Serija zemljitresa koja je pogodila našu sjajnu i krhku loptu koja se naizgled mirno vrti Svemirom polako se bliži nama. Posle katastrofe nevidjenih razmera koja je pogodila Haiti i mnogo jačeg a srećom manje pogubnog potresa u Čileu, najnoviji sukob tektonskih ploča odneo je juče 51-nu ljudsku žrtvu i napravio priličnu štetu u Istočnoj Turskoj. Pre koji dan, negde sam pročitao da je i Balkan trusno područje, te da se zemljotres (opet) može dogoditi i nama.

Jesmo li spremi za to? Šta bi se desilo kad bi kod nas zatreslo?

Ne želim da paničim, nikada to nisam radio. No, podseti me ovo na nekadađnja moja iskustva sa zemljotresima. Pogotovo na ono što smo mi, skauti, radili a i danas radimo u ovakvim situacijama.

***

Prvi zemljotres koji sam uistinu osetio u Beogradu bio je onaj u Mionici, tek 1998. godine. Igrom slučaja, žena i ja smo se u tom trenutku 'igrali odredjenih intimnih igara', pa sad zamislite našu paniku kad je zatreslo a mi onako gologuzi. Jedva se nekako opremismo dok tast i tašta ne nahrupiše u sobu, pa onda zajedno sa kćerkom koja je još bila mala nekako izadjosmo iz zgrade, sa sve osmog sprata. Prirodno, od tada zezam ženu da kad krešem izazovem zemljotres :-)

Ipak, prvo sećanje je maglovito. Negde u dnu mozga stoji uspomena na vesti koje su stigle o katastrofi u Skoplju 1963. godine, ali ne mogu realno da procenim da li se toga stvarno sećam ili sam sećanje izgradio na osnovu priča koje sam tada i kasnije čuo. Onoga u Banja Luci 1969. godine sećam se samo iz vesti.

A onda, nekako mi se dešavalo da zemljotrese dočekam na nogama, negde gde nisam osetio ni da se dešavaju, a kamo li da me je protreslo te da sam se uplašio i razmišljao šta ću. Eto, kada je 1977. godine zatreslo kod komšije Rumuna, nas trojica najboljih jarana iz mladosti vraćali smo se od jedne prijateljice u 21-vom bloku. Od jednom, sirene i alarmi automobila oko nas počeše da zavijaju a narod poče da kulja iz ulaza vojnih zgrada. Tek od njih čuli smo da je ljuljalo kao ludo. Ništa nismo osetili. Moj stariji brat je tada ležeći na podu gledao televizor, i tako ga je bacilo da je imao izbiljno nagnječenje ramena, a mi ništa nismo osetili.

 

***

Slično je bilo i 15. aprila 1979. godine, kada je zemljotres pogodio Crnu Goru. Bilo je rano nedeljno jutro, a ja sam taksijem žurio ka Sportskom centru "Šumice" u kome je trebalo da podržim Voždovčane - organizatore "Izvidjačkog petoboja". Pridorno, ništa nismo osetili u kolima, sve dpk ne počeše panični pozivi taksistima da prevoze ljude. Tek po dolasku na odredište, shvatili smo da se desio zemljotres.

Taj zemljotres je i inspiracija da napišem ovaj tekst. Sutradan, u Savezu izvidjača Beograda u kome sam tada bio više nego aktivan, shvatili smo razmere nesreće i, prirodno, rešili da nešto učinimo da pomognemo našoj braći u Crnoj Gori. Vrlo brzo smo se organizovali, obavili telefonske konsultacije, a onda doneli odluku da svu raspoloživu šatorsku opremu uputimo na pogodjeno pordučje. Ne samo to, nego smo i uputili javni poziv svim gradjanima Beograda koji imaju bilo kakav šator da nam ga dostave kako bi obezbedili što je moguće bolju pordšku ugroženima.

Naredna dva dana proveli smo u primanju i popisivanju opreme koja je u talasima dolazila u malo dvorište na Terazijama 41 gde je tada Savez (eh, lepa vremena) imao prostorije. Svi su ispoštovali poziv. Sakupili smo i poslednji šator koje je tadašnjih 50-tak izvidjačkih odreda širom Beograda imalo. Sa druge strane, odziv gradjana bio je izuzetan, Dolazilo je i mlado i staro i donosilo svoje šatore, sve one u kojima je tada bilo uobičajeno letovati.

Obezbedili smo smeštaj za oko 10.000 ljudi! Stupili smo u kontakt sa našim drugarima u Titogradu, koji su uspečli da nadju način da svu opremu prevezemo do Crne Gore. Dva kamiona "Javorka" iz Nikšića dovezla su nameštaj i sada su bila na raspolaganju.

Meni, naizgled klincu, ali momku jakih, mud…rih odluka dali su poverenje da ekipu nas sjajnih drugara iz nekoliko beogradskih odreda, koji smo već sproveli akciju sakupljanja, povedem tim kamionima i isporučim pomoć. Nas 14 sabilo se u kamione, samo par u kabinu a većina u te furgone za nameštaj, na bale šatora, i krenulo na noćno putovanje u neizvesnost. Duha nam nije nedostajalo, veselja takodje. Niko se nije razmišljalo da li bi išao ili ne. Šta više, atmosfera je bila sjajna.

U Titograd smo stigli oko 4 ujutro; pravo u štab Teritorijalne Odbrane koji je rukovodio akcijama zbrinjavanja. Igrom slučaja, dežurni u Štabu te noći bio je Vuko Darmanović, tada predsednik Saveza izvidjača Crne Gore a danas već legendarni izvidjač i moj predsednik krajem devedesetih. Seli smo u njegovu kancelariju i počeli razgovore, kada je zatreslo. To je, u stvari, bio moj prvi susret sa zemljotresom. Srećom, radilo se o smirivanju tla, a Vukov hladnokrvan komentar "eto, opet nešto trese" doprineo je da pomeranje masivne fotrelje u kojoj sam sedeo ne shvatim kao opasnost.

Narednih par dana proveli smo najviše deleći šatore po Crmnici. Naturščici kraja u kome se i danas prijatno osećam su nas nudili dobrim sirom i nektarskim 'vrancem', ali su u želji da sačuvaju ono malo jada koje je ova tradicionalno siromašna i zaturena oblast imala uzimali šatore i za nameštaj i za stoku.

Sećam se dobro ispusta u jezero u Virpazaru na kome smo videli nakrivljeni telegrafski stub. Slika na kojoj smo Djak i ja i danas mi je jedna od omiljenijih iz tih mladalačkih izvidjačkih dana (nažalost, pišem ovo u putu iz Beograda i nemam fotke kod sebe). Pomemuo sam ono Pelikanu, kas se videsmo prošle godine.

Dan kasnije, ostatak šatora podelili smo u Budvi, ispred hotela "Slavija", čijih se je nekoliko spratova složilo kao palačinke. I ovde smo bili zapljusnuti nekom kombinacijom očaja i zahvalnosti koje smo videli u očima ljudi. Eh, da, Budva u koju danas ne želim da udjem, koja je nadrasla sva moguća očekivanja i mogućnosti.

Da, to je najsnažnije prateće osećanje koje danas imam na taj zemljotres i moram sam da istrolujem ovaj svoj tekst. Narednog leta, tražili su od nas da pošaljemo omladinsku radnu brigadu na akciju "Njegoševa šuma". To je trebalo da bude velika "savezna" akcija, ali je zbog zemljotresa sva pažnja usmerena na pogodjena područja. Nama izvidjačima i goranima dopalo je da vadimo trnje iz vatre i da pošaljemo po brigadu na Ivanova Korita kako i se koliko-toliko akcija ipak održala. Vuko nas je tada posetio i odveo trojicu nas do "Pelikana" (od tada se, u stvari, znamo Toman i ja; setio se ovoga takodje). Tu, na mestu na kome sam ovekovečen na fotografiji i odakle smo kretali ka Crmnici, Vuko nam je rekao da se "plaši kako će Crna Gora vratiti za svu dobrotu i ljubav" koju smo im tada doneli. Odnos koji je drugo oko u glavi imalo prema nama izvidjačima devedesetih godina opravdao je sve njegove sumnje.

 

***

No, da se vratim na temu. Nekada smo u najlepšoj zemlji u Evropi imali mnoge mehanizme koji su omogućavali da se lakše izborimo sa nesrećama koje su nas pohadjale. Novo vreme pokazalo nam je ipak da 'nas svašta može iznenaditi' i da ne moramo da 'živimo kao da će sto godina biti mir a da se pripremamo kao da će sutra početi rat'. U poslednje vreme jasno je i da 'svi nismo odbrana', te da smo brigu o zaštiti svih nas i svega našega prepustili profesionalnim vojnicima, policajcima, vatrogascima, doktorima i kome sve ne koji će nas zbrinuti dok mi možemo mirno, sebično i hladnokrvo da se brinemo samo o svojim sopstvenim du…šama. Da li je to dovoljno?

Voleo bih da jeste. Ipak, sva iskustva iz one zemlje, kada smo bili mnogo jači i brojniji u svim nesrećnim situacijama, govore mi da je nemoguće odupreti se nevolji ako svi ne budemo uključeni.

Kako, gde, čime? E, to je posebno pitanje. U nekadašnjem sistemu, Savez izvidjača Beograda mogao je da sakupi opremu za deset hiljada ljudi. Jednostavno: imali smo 50 odreda samo u Beogradu, 10.000 članova, opremu, akcije koje su podržavali, obuku koja je potrebna, podršku sredine, simpatije roditelja i prosvetnih radnika, deo sistema koji je brinuo o nama. Stoga i nije čudo što smo se tako dobro poneli ne samo kod tog nesrećnog zemljotresa u Crnoj Gori nego i kad je Sava skoro poplavila donji deo Beograda 1980. godine a izvidjači su danonoćno gradili bedeme oko Kalemegdana, kada je talas izbeglica zapljusnuo Srbiju devedesetih pa smo sakupljali pomoć i slali je ko zna gde, ili kada smo u sred milosrdne pomoći NATOa podigli šatore na Gazeli i organizovali marš od Hrama Svetog Save do Terazija, nas skoro hiljadu.

Šta bi danas uradilo nekih hiljadu zaboravljenih izvidjača Beograda, sa ono malo krpa koje čine šatore koje čuvaju desetinama godina ili koje su kupili od ličnih sredstava? Danas nema porečana odreda "Ivo Lola Ribar" koji su branili grad osamdesete - izbačeni su iz Marine Dorćol za dobrobit bolje budućnosti nekog od novih vlasnika. Danas skoro da nema izvidjača na mojoj Zvezdari jer su nam uzeli Dom kod Vukovog spomenika i pre nego što su tu napravili podzemnu stanicu. Danas nema nijednog izvidjača u Zemunu, bastionu izvidjaštva, koji je imao verovatno najbrojniji odred u istoriji celog Skautskog pokreta - 1052 registrovana člana krajem sedamdesetih. Jedino gde smo iole prisutni je, začudo, Exit, gde izvidjači (uglavnom zaslugom nekoliko sjajnih mladih ljudi) godinama već vode kamp koji prihvata čak i skoro 20.000 učesnika. Da nije njih i šatora koji gosti ostavljaju ili prodaju nam budzašto jer im je skuplje da ih vraćaju nazad odakle su došli, izvidjači ne bi imali nove šatore.

Nema ni drugih. Mislim, ima nas, ali baš u tragovima. Bori se nekako Crveni krst; njihova omladina godinama unazad osvaja prva mesta na Evropskim takmičenjima u pružanju prve pomoći. Moglo bi se sakupiti nešto organizovanih lovaca, ribolovaca, golubara i ko zna koga još… ali uglavnom oko sopstvenog interesa.

Pre desetak dana, poplave pogodile Istočnu Srbiju. Gradonačelnik Zaječara, predstavnici Sektora MUP-a za vanredne situacije i oni koji se boriše sa vodenom stihijom ponavljaše da bi gradjani trebalo da pomognu da se barem ispred njihovih kuća podigne bedem, jer nema dovoljno ljudi!

Ne daj Bože da nas zadesi zlo!

Atačmenti



Komentari (61)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Lionsgate Lionsgate 14:36 09.03.2010

Cisto da se zna. . .

Prirodno, od tada zezam ženu da kad krešem izazovem zemljotres

Koliko je to retko
Milutin Milošević Milutin Milošević 14:42 09.03.2010

Re: Cisto da se zna. . .

Eto, poslednji put preključe.
Lionsgate Lionsgate 14:49 09.03.2010

Re: Cisto da se zna. . .

Eto, poslednji put preključe.

Jeste, bas postradase Turci. .
ivana23 ivana23 14:58 09.03.2010

Re: Cisto da se zna. . .

Milutin Milošević Milutin Milošević 15:08 09.03.2010

Re: Cisto da se zna. . .

Majku ti božju, al' je ovo treslo...
oskar-z-wild oskar-z-wild 20:13 09.03.2010

Re: Cisto da se zna. . .

Milutin Milošević
Majku ti božju, al' je ovo treslo...


Увиђавнији људи кажу "мајку ти вражију", мада се и тада могу повредити осећања неких слушалаца али доста ређе.
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:10 10.03.2010

Re: Cisto da se zna. . .

Da, ja u šali često koristim ovu uzrečicu. Ostalo nam od Čede. Desilo mi se jednom da sam je izgovorio i u manastiru - živ sram je pojeo.
Biljana 77 Biljana 77 14:38 09.03.2010

Ne daj Bože da nas zadesi zlo!

ponavljaše da bi gradjani trebalo da pomognu da se barem ispred njihovih kuća podigne bedem, jer nema dovoljno ljudi
Da, ja sam isto pomislila da je velika sreća što nemamo ozbiljnijih elemetarnih nepogoda.. uz ovakvu vlast, dezorganizovanu i nezainteresovanu i prilično takav narod.. ne znam šta bi se desilo. Iskreno mislim da je ideja civilne zaštite bila sasvim na mestu, kao i nekadašnji časovi prve pomoći u školama.
niccolo niccolo 14:39 09.03.2010

Naročito su u opasnosti

one nadziđivane zgrade po Beogradu (a verujem da toga ima i u drugim mestima po Srbiji). Kod tih nadziđivanja je veliko pitanje koliko tih radova je izvedeno zaista kako treba, uz dodatno obezbeđenje da se zgrade ne survaju dole baš u slučaju zemljotresa...

U poslednje vreme jasno je i da 'svi nismo odbrana', te da smo brigu o zaštiti svih nas i svega našega prepustili profesionalnim vojnicima, policajcima, vatrogascima, doktorima i kome sve ne koji će nas zbrinuti dok mi možemo mirno, sebično i hladnokrvo da se brinemo samo o svojim sopstvenim du…šama. Da li je to dovoljno?

Interesantno, kad smo bili na nazovi obuci u okviru civilnog služenja vojnog roka pričali su da ćemo mi koji smo služili civilno kao da budemo raspoređivani baš u takve neke službe, pa da nas pozivaju u slučaju potrebe (kao što bi one koji su služili s oružijem pozivali u slučaju rata) ali s obzirom da nas praktično ništa nisu ni naučili na toj obuci ne verujem da će od toga biti nešto ozbiljno...

P.S.
Prirodno, od tada zezam ženu da kad krešem izazovem zemljotres

Milutin Milošević Milutin Milošević 14:44 09.03.2010

Re: Naročito su u opasnosti

one nadziđivane zgrade po Beogradu

Neke padaju i pucaju već tokom nadzivanja
Lionsgate Lionsgate 15:08 09.03.2010

Re: Naročito su u opasnosti

Beograd je u umerenoj zoni trusnih aktivnosti (i ako se posmatra kroz seizmoloske karte i ako se meri po akceleraciji tla) te ne bi trebalo da bude nikakvih rusenja ako su objekti gradjeni sa minimumom odgovornosti. Vecina objekata bi pri maksimalno ocekivanom zemljotresu pretpela samo manja ili visa ostecenja, rusenja bi bilo vrlo retka, samo na objektima koji nisu armirani (stariji od 40-50 godina). Severnije od Beograda su jos sigurnije oblasti sto se tice trusnosti. . . a sto vise idemo prema jugu sve je veca tuga (slicno ekonomskoj situaciji). Da napomenem da se seizmoloske karte rade na osnovu 10.000-tog godisnjeg belezenja ( zamisljam to kao da su jos kromanjonci po zidovima pecina belezili takve stvari, hehe..) sto je smesan deo geoloske istorije Zemlje pa ko je voljan da veruje u te karte neka veruje. . .
ivana23 ivana23 15:15 09.03.2010

Re: Naročito su u opasnosti



Legenda - klik na godinu koja vas interesuje
g.radicevic g.radicevic 21:00 09.03.2010

Re: Naročito su u opasnosti

Lionsgate
Beograd je u umerenoj zoni trusnih aktivnosti (i ako se posmatra kroz seizmoloske karte i ako se meri po akceleraciji tla) te ne bi trebalo da bude nikakvih rusenja ako su objekti gradjeni sa minimumom odgovornosti. Vecina objekata bi pri maksimalno ocekivanom zemljotresu pretpela samo manja ili visa ostecenja, rusenja bi bilo vrlo retka, samo na objektima koji nisu armirani (stariji od 40-50 godina). Severnije od Beograda su jos sigurnije oblasti sto se tice trusnosti. . . a sto vise idemo prema jugu sve je veca tuga (slicno ekonomskoj situaciji). Da napomenem da se seizmoloske karte rade na osnovu 10.000-tog godisnjeg belezenja ( zamisljam to kao da su jos kromanjonci po zidovima pecina belezili takve stvari, hehe..) sto je smesan deo geoloske istorije Zemlje pa ko je voljan da veruje u te karte neka veruje. . .


Pa ne bih bash toliko generalizovao
pored mehanichkih karakteristika materijala od kog su objekti gradjeni, jako vazzan parametar je i geometrija objekta. Postoji neshto shto se zove centar masa i centar krutosti. Ukoliko se poklapaju ili je centar masa (tezzishte objekta u osnovi) blizu centra krutosti (fizichka velichina koja zavisi od rasporeda nosecih elemenata, pre svega stubova i AB zidova), izbegava se rotacija objekta oko vertikalne ose, a tim i slozzena naprezanja i opasnost od rushenja i tezzih oshtecenja. Takodje visina objekta, raspored masa po spratovima, oblik, vrsta i duktilnost konstrukcije, nachin fundiranja i geoloshka sredina u kojoj je fundiran, znachajno definishu ''odgovor'' konstrukcije na dinamichku pobudu, i moraju se uzeti u obzir prilikom ocene sigurnosti.
Seizmoloshke karte (koje se koriste u gradjevini), predstavljaju prognozirane vrednosti maksimalno moguce seizmichke aktivnosti za odredjenu uchestalost (10,50,100,500 i 1000 godina), a ne statistiku zemljotresa koji su se dogodili. Ovi podaci se koriste samo za proveru pouzdanosti prognoze i eventualno definisanje koeficijenta korelacije.
I josh neshto za kraj, a shto me godinama nervira kod svih nashih spikera i novinara. Ne postoji Rihterov stepen, vec intenzitet magnitude u epicentru koji se definishe brojevima od 1-10.
Izvinjavam se na opshirnosti, al ovo mi je najduzzi ''sastav'' koji sam u zzivotu napisao majkemimile.
pozz
Lionsgate Lionsgate 14:48 09.03.2010

Nekad bilo. . .

Nema ni drugih. Mislim, ima nas, ali baš u tragovima. Bori se nekako Crveni krst;

Davno, jos u davna socijalisticka vremena najudarnija i najorganizovanija sila za pomoc pri elementarnim nepogodama je bila JNA, popusti negde nasip pri polavama -nema problema cela kasarna ide da nosi dzakove, desi se zemljotres- na rasciscavanje ide cela vojna oblast. . . ne znam koliko su izvidjaci stradali prilikom tranzicija ali JNA (ili koji vec naziv je vukla zadnjih decenija) je potpuno ubogaljena, sad nema teorije da bilo gde pomognu.

PS.
I ja sam bio izvidjac krajem 70-tih, Bojcinska suma, Fruska itajrad. . .
Milutin Milošević Milutin Milošević 14:53 09.03.2010

Re: Nekad bilo. . .

I ja sam bio izvidjac krajem 70-tih, Bojcinska suma, Fruska itajrad. . .

Dakle: Zemunac?
Davno, jos u davna socijalisticka vremena najudarnija i najorganizovanija sila za pomoc pri elementarnim nepogodama je bila JNA, popusti negde nasip pri polavama -nema problema cela kasarna ide da nosi dzakove, desi se zemljotres- na rasciscavanje ide cela vojna oblast

Jedna od vesti koju sam našao je da se vojska nije uključivala u akcije borbe protiv poplave u Zaječaru. A nekada je to bio sjajan, opremljen i organizovan garnizon
Lionsgate Lionsgate 15:14 09.03.2010

Re: Nekad bilo. . .

Zemunac

Sa Dunava. . . ali mladji od tebe chika Milutine

A nekada je to bio sjajan, opremljen i organizovan garnizon

Nekada je vojna operativa gradila puteve i bunkere po SFRJ, Africi, Aziji. . . sad nisu u stanju da sami izbetoniraju ni stazu u krugu neke kasarne. Doduse, takvo stanje nam je u vecom delu drustva.
Milutin Milošević Milutin Milošević 15:18 09.03.2010

Re: Nekad bilo. . .

ali mladji od tebe chika Milutine

To je sve češća pojava
senka123 senka123 15:08 09.03.2010

vera


Pre neki dan na ulici je pao jedan stariji gospodin, klinci koji su prolazili pored njega su se smejali i komentarisali scenu. Jedan dečak, iz te grupe, se izdvojio i prišao da pomogne čoveku uz opasku svojim drugovima da zamisle svoga deku sapletenog na ulici, odjednom su se svi uozbiljili i prišli da pomognu. Scena na izgled banalna ali meni je povratila veru u solidarnost i saosećajnost.
libkonz libkonz 15:23 09.03.2010

E pa gazda...

kad bi izviđači naučili da lepe plakate, izvode slet za predsednika i društvo, da aplaudiraju na manifestacijama gde se pojavljuju ministri... dobili bi i prostorije. Ovako, ne isplate se.
Milutin Milošević Milutin Milošević 15:38 09.03.2010

Re: E pa gazda...

ne isplate se

Da, da, shvatili smo odaMno
gorstak92 gorstak92 15:37 09.03.2010

Nije valjda

Da postoji ikakva sumnja u našu vlast?
Čuj zemljotres?

Možda ga onaj ministar za lAgalizaciju objekata (Dr. Dulić?) i priželjkuje?
Skoro je nešto izjavio da će nelegalizovane objekte rušiti.
Da nije došao u posed čuvenog Teslinog oružja za izazivanje zemljotresa?

Šta raditi u slučaju da se ostane bez kuće?
Ih, pa ima toliko rezane građe. Nećemo valjda u šatore kad možemo brvnare da pravimo.
Milutin Milošević Milutin Milošević 15:39 09.03.2010

Re: Nije valjda

Da nije došao u posed čuvenog Teslinog oružja za izazivanje zemljotresa?

Evo, mogu ja da izazivam lokalne potrese. Ne moram uvek da se toliko trudim
reanimator reanimator 15:52 09.03.2010

Re: Nije valjda

Milutin Milošević

Evo, mogu ja da izazivam lokalne potrese. Ne moram uvek da se toliko trudim

Jel po "tresla se goca, rodio se miša" principu?
Milutin Milošević Milutin Milošević 15:58 09.03.2010

Re: Nije valjda

tresla se goca

Auuu, ovo je nisko.

Ništa ja, mamemi
ana_radmilovic ana_radmilovic 17:47 09.03.2010

Re: Nije valjda

gorstak92
Da postoji ikakva sumnja u našu vlast?.

daleko bilo, snašli bi se ko boško ničić sa poplavama
p.s.
onaj boško što je bio na "farmi"
g.radicevic g.radicevic 22:01 09.03.2010

Re: Nije valjda

Evo, mogu ja da izazivam lokalne potrese. Ne moram uvek da se toliko trudim

ipak ti najavi gazdo, kad krenesh za BG
da mi, za svaki sluchaj, odemo na kampovanje
tih par dana
em zdravo
em sigurno
em mosh da se opustish
AlexDunja AlexDunja 00:55 10.03.2010

Re: Nije valjda

tih par dana
em zdravo
em sigurno
em mosh da se opustish




edit:
iako si onaj gore
sladje napisao.
i verujem

meni se ovaj vishe svidza
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:47 09.03.2010

kontam...

Šta bi se desilo kad bi kod nas zatreslo?


Verovatno,novi svetski poredak.
pointofview_gun pointofview_gun 16:17 09.03.2010

zaboravili ste ovo?

Zemljotres u centralnoj Srbiji

Srecom proslo je bez ljudskih zrtava. Steta na objektima nikad nije nadoknadjena, iako je par meseci kao radila neka komisija za procenu stete, i bila su obezbedjena sredstva. Koja su izgleda neki strpali u svoj dzep.

Milutin Milošević Milutin Milošević 16:23 09.03.2010

Re: zaboravili ste ovo?

E, za ovo nisam odgovoran - nisam bio tu u to vreme
pointofview_gun pointofview_gun 18:13 09.03.2010

Re: zaboravili ste ovo?

mislila sam da ti drmas samo one razarajuce..ovaj sam pripisala nekom pocetniku
Milutin Milošević Milutin Milošević 18:44 09.03.2010

Re: zaboravili ste ovo?

Bio sam na ledjima
pointofview_gun pointofview_gun 19:47 09.03.2010

Re: zaboravili ste ovo?

E, za ovo nisam odgovoran - nisam bio tu u to vreme


Bio sam na ledjima


dali76 dali76 16:22 09.03.2010

definicija zemljotresa

Znas Milutine kad sam bio mali odlazio sam kod bake u Liku. Kod njih grmilo ko u dalmaciji. Ja klinac uplasen, a bbaka ce ;
Daj Dado ne boj se to Sveti Ilija tera svoja kola po nebu.
U nekoj dalekoj buducnosti ,ako budem imao svoje unuke, znam kako cu im objasniti pojavu zemljotresa.
Nije to nista.. gazda Milutin sa osmog sprata.
PS
Sve vise vjerujem da je problem demokratije upravo demos.
Milutin Milošević Milutin Milošević 16:24 09.03.2010

Re: definicija zemljotresa

Nije to nista.. gazda Milutin sa osmog sprata

Kazezoze Kazezoze 17:04 09.03.2010

pandemija zemljotresa...

srecom beograd, a verujem da ce tim primerom krenuti i ostatak srbije, se na vreme priprema za ovu pandemiju.nije dzaba gordanac stalno napominjala koliko je strategija vazhna, al' srecom, taj "divni shashavi narod" je promene dochekao kako i dolikuje - uspavan u svojoj lazhnoj iluziji da tako treba.
prvo su DS (drvoseche srbije)posekli platane, jer poznato je kolika je opasnost od drveca kad se zemlja zatrese. verovatno ce sad da porushe i stare memorijalne kuce, jer one su najugrozheniji u nastupajucoj pandemiji zemljotresa, a kad sve prodje krenuce se u obnovu i izgradnju novih mishkovicevih objekata... to je ujedno i plan za ulazak srbije u EU, a i shire.
zato: dochekajmo zemljotrese dostojanstveno i tiho kako dolikuje!
milisav68 milisav68 21:11 09.03.2010

Re: pandemija zemljotresa...

Kazezoze

zato: dochekajmo zemljotrese dostojanstveno i tiho kako dolikuje!

Skromno u krugu porodice.
skyspoter skyspoter 16:38 09.03.2010

je l' ovo

blog o zemljotresima ili seksu? Cisto da znam o kojim iskustvima da pisem.
Lionsgate Lionsgate 16:43 09.03.2010

Re: je l' ovo

Pa to ti je isto. . . bar kad Milutin radi one stvari.
Milutin Milošević Milutin Milošević 16:45 09.03.2010

Re: je l' ovo

blog o zemljotresima ili seksu?

NIsam ga tagovao kao seks (kao što sam to uradio sa nekim prethodnim)
dunja73 dunja73 17:41 09.03.2010

Re: je l' ovo

Ptico zloslutnico...sis , sis....pomeri se s´ mesta...



Bila nekad u Hr , na moru ..I neko vino je bilo ...Posle duzeg tragaja pronadjemo konak gde smo odseli ...Poterana fiziol.potrebom , pred zoru ustanem , krenem.....oko mene sve se ljulja , ispod mene, iznad mene ...I soba i krevet i kuca i svet...Razbesneh se na to vino , pa na sefa lokala , pa na Hrvatsku u kompletu...A ono ljulja ..ne staje......
nekako se stisa ..ni samoj mi onako pospanoj i umornoj ne bi jasno sta i kako ......medjutim....ipak je to bio zemljotres , a vino , ni krivo ni duzno....
49 41 49 41 18:39 09.03.2010

Pa valjda cemo u

Nojevu Barku.
bauer. bauer. 08:34 10.03.2010

...

Eto, kada je 1977. godine zatreslo kod komšije Rumuna, nas trojica najboljih jarana iz mladosti vraćali smo se od jedne prijateljice u 21-vom bloku.


Taj je jedini kog se ja sećam. A sećam se da smo gledali nešto na TV-u kada nas je dobro prodrmalo. Onako, nemilosrdno. Pre nego što smo istrčali na ulicu, prvi zaklon smo potražili u dovratku na nosećem zidu u stanu (stari format cigle, 51cm. širok zid, ako se ne varam). Malo kasnije, na ulici, čitav komšiluk diskutuje... koliko je treslo. A treslo je, dobro!

Bilo nam je frka da se vratimo nazad u kuće. Ne ponovilo se, nikom.
cassiopeia cassiopeia 14:43 10.03.2010

...

Dobro Milutine šta uradi?!?!?

Nije bilo jako al' se osetilo.

EDIT: a sad ozbiljno. Zemljotres je bio na Kosovu. Vest na B92
Milutin Milošević Milutin Milošević 15:07 10.03.2010

Re: ...

Zemljotres je bio na Kosovu.

Nisam ja bre jedini koji... izaziva tektonske poremećaje.
ivana23 ivana23 15:10 10.03.2010

Re: ...

Exitus Letalis Exitus Letalis 15:11 10.03.2010

Re: ...

upravo se osetio i kod mene.
vidim da mi se lampa kod kompa zatresla.
Biljana 77 Biljana 77 15:11 10.03.2010

Re: ...

Gazda, smiri se malo.. će postradamo.

Btw. ja uvek imam glavobolju (vrtoglavicu) posle zemljotresa, nebitno koliko god da se slabo oseti.. uopšte ne znam u čemu je fora.. oduvek.. Valjda osetljiv centar za ravnotežu, ali tim čudnije jer mi se to ne događa kad se vozim na rigišpilima i ostalim ludostima.
cassiopeia cassiopeia 15:14 10.03.2010

Re: ...

Milutin Milošević
Zemljotres je bio na Kosovu.Nisam ja bre jedini koji... izaziva tektonske poremećaje.


Pazi kad mi je tvoj blog prvi bio na pameti kad sam registrovala da se zgrada ljulja
Milutin Milošević Milutin Milošević 15:16 10.03.2010

Re: ...

ja uvek imam glavobolju (vrtoglavicu) posle zemljotresa

To je uobičajeni utisak koji ostavljam
Milutin Milošević Milutin Milošević 15:18 10.03.2010

Re: ...

Pazi kad mi je tvoj blog prvi bio na pameti kad sam registrovala da se zgrada ljulja

Javlja mi se, javlja mi se
Biljana 77 Biljana 77 15:22 10.03.2010

Re: ...

To je uobičajeni utisak koji ostavljam

Ti si bre neozbiljan skroz.. Ja se žalim na zdravstvene tegobe, ovamo prirodne katastrofe, a ti..
niccolo niccolo 15:33 10.03.2010

Re: ...

Koliko vidim samo su žene registrovale potres... za Milutina
gorstak92 gorstak92 15:53 10.03.2010

Re: ...

niccolo
Koliko vidim samo su žene registrovale potres... za Milutina


Isto

Obavezno pročitati uputstvo za upotrebu i konsultovati svog lekara ili farmaceuta vezano za prateće efekte (glavobolje, ljuljanje zgrade...)
Milutin Milošević Milutin Milošević 16:06 10.03.2010

Re: ...

prateće efekte (glavobolje, ljuljanje zgrade...)

Klecanje kolena, opšta malaksalost, žedj, potreba za maženjem, cigaretom, glad, posebno sklonost da se pojede cela čokolada, kafa, tuširanje, itd.
mirelarado mirelarado 16:24 10.03.2010

Re: ...

Milutin Milošević
ja uvek imam glavobolju (vrtoglavicu) posle zemljotresa

To je uobičajeni utisak koji ostavljam


Блек Милутине, то је крајње неодговоран утицај на сеизмичку мапу Балкана, a и шире!
Milutin Milošević Milutin Milošević 16:30 10.03.2010

Re: ...

сеизмичку мапу Балкана, a и шире!

Zato su me i poslali ovde medju Alpe. Ovde je sve vekovno nepokretno. Mogu i da popijem vijagru a da se na Ženevskom jezeru čak ni ne pojave talasi
mirelarado mirelarado 16:42 10.03.2010

Re: ...

Milutin Milošević
сеизмичку мапу Балкана, a и шире!

Zato su me i poslali ovde medju Alpe. Ovde je sve vekovno nepokretno. Mogu i da popijem vijagru a da se na Ženevskom jezeru čak ni ne pojave talasi


Сад је тек јасно да су те послали у швајцарска брда из безбедносних разлога...
ecce-florian ecce-florian 18:52 10.03.2010

Re: ...



ipak,molim te da više ovo ne radiš, reći ću te ženi
ana_radmilovic ana_radmilovic 20:14 10.03.2010

vidi šta napravi, milutine

pojavi se na mom blogu s onim "men's world" i sutra - šta? kod mene zemljotres.

p.s.
spavala sam posle podne, probudilo me nešto - shvatila sam da je to zemljotres, onda sam shvatila da je izgleda prošao, zaključila da ja tu ionako ništa ne mogu da uradim i nastavila da spavam. neki su se drali ispod prozora, valjda se uplašio narod.
dakle kosovo zaista pogubno utiče na mene
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:02 11.03.2010

Re: vidi šta napravi, milutine

neki su se drali ispod prozora, valjda se uplašio narod

Sreća njihova što sam ja oko 1.000 kilometara daleko

Ali ako dodjem kao što planiram, morate da preduzmete posebne mere predostrožnosti i upozorite narod

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana