Energetika| Životinjski svet

pisala: žena na rubu nervnog sloma

ana_radmilovic RSS / 13.03.2010. u 13:26

 Dragi čitaoci, na severu Kosmeta nema struje. Za sada su to isključenja po četiri sata dnevno ali to nije ništa, najavljuje jedan rukovodilac Šeki i dodaje da će ako građani nastave sa neplaćanjem struje, isključenja trajati po šest, a zatim i po deset sati dnevno. Ko je Šeki? Šeki je osoba koja je direktor Elektrokosmeta za Zvečan i preziva se Milošević.

Struju plaća samo 10% stanovnika severne Mitrovice i Zvečana – objašnjava Šeki, iznenađen pozivom novinara, i kaže nešto kao „to je naša stvar“. Čija stvar? Stvar rukovodećih ljudi nadležnih za struju.

Impresionirana ovim odgovorom, iako svesna da od gospodina direktora Šekija neću saznati ništa od onoga što me zanima, a zanima me priznajem na prvom mestu kao osobu koja trpi posledice njegove i ingenioznosti kolega mu, ja nastavljam da ga gnjavim.

Ja: Zbog čega ne isključujete struju samo onima koji ne plaćaju nego maltretirate i one koji su platili?

Šeki: Takva je politika.

Ja: Čija politika?

Šeki: Stiglo je odozgo.

Ja: Šta je odozgo?

Šeki: Odakle si ti, je l’ si ti iz Ciriha?

Ja: Ne, nisam.

Šeki: Onda nisi novinarka.

Ja: Dobro, ali eto vi mi sve lepo objasnite da ja znam šta da napišem.

Šeki: A zašto te to zanima?

Ja: Pa eto, nema struje, ljudi bi možda voleli da znaju zašto je nema, dokle je neće biti i tako te stvari.

Šeki: Nema struje i neće je biti dok god ne počnete da je plaćate.

Ja: Ne bih da budem dosadna, ali šta da rade oni koji su platili račune i sada su bez struje?

Šeki: Kada više od 20% građana počne da plaća struju, onda ćemo isključivati samo one koji ne plate.

Ja: Građani se žale i na neke nerealne račune. Ima hotela koji su dobili mesečne račune od po 500-600 dinara, dok su neki ljudi sa malim stanovima dobili i po 30.000. Kako to objašnjavate?

Šeki: Pa to je bilo dok je Dana popisivala brojila, ona više ne radi, sada će biti sve u redu.

Ja: Ko je Dana?

Šeki: Ma Dana... raspitaj se malo ako si novinarka, ona je naš stari radnik.

Ja: Je l’ to znači da oštećeni građani moraju da plate Daninu grešku?

Šeki: Pa šta sad ja da radim?

Ja: Ništa.

Šeki: Ako nemaš više pitanja, ja sam zauzet.

Ja: Imam... Zbog čega građani Zvečana treba da uplaćuju struju na žiro-račun nekakvog Trepčinog sindikata, a ostali na račun Elektrokosmeta?

Šeki: Ti si stvarno iz Ciriha! Pa Trepča je naš elektrodistributer.

Ja: Čiji „naš“?

Šeki: Pa za Zvečan. Trepča daje struju Zvečanu.

Ja: Zar Trepča radi? Ja sam prisustvovala kada su neki Rusi radili reportažu o Trepči kao najvećem srpskom gigantu koji je umro.. koji, dakle, ne radi.

Šeki: E pa možda je tada trebalo da izgleda kao da ne radi. Trepča radi, radi topionica, imamo olovo i tako to, što je to sad važno, rade rudnici oko Leposavića, ništa se ti ne brini...

Ja: Dobro, ne brinem, sad ste me umirili, hvala, doviđenja.

Na protestima koji su nedavno održani u severnoj Mitrovici a koji su bili „protiv plaćanja struje“ moglo se čuti da neko sa Kosova naplaćuje građanima besplatnu struju koja dolazi kao humanitarna pomoć iz Srbije. Čulo se da je struja plaćena, to jest da bi za građane severnog Kosova trebalo da bude besplatna do maja meseca.

Da li je to tačno, da li je struja humanitarna ili se struja plaća po dogovoru sa Elektrodistribucijom Srbije, da li je umanjen napon koji stuže do kuća i stanova, radnji i hotela severa Kosova takođe deo dogovora ili taj neko ko posreduje u ovom poslu oko struje prodaje deo ovog Teslinog čuda komšijama na južnoj strani, i da li taj koji posreduje u slučaju da je struja zaista humanitarna naplaćuje svojim sunarodnicima po principu „ako prođe, prođe“ – trebalo bi možda istražiti. A možda i nije tako važno, tek sve to zajedno navodi me na pomisao da posledica ove sveopšte pometnje nije samo očigledna krađa (pitanje je samo da li je manja ukoliko struja nije besplatna, ili veća ukoliko jeste) od strane posrednika nego i jedna malo krupnija stvar.

Naime, od rečenica „dok smo dobijali struju od Albanaca, ovo se nije dešavalo“, preko „ma meni je stvarno više svejedno čija je ovo država“, pa do „neka glasaju sami za sebe na izborima“ (misli se na srpske izbore u opštinama na severu koji će biti uskoro održani), sve se češće čuje jedan umor i jedna nezainteresovanost srpskog stanovništva sa donedavno „tvrdog srpskog severa“. Zaista, ko bi i na osnovu čega još mogao da se oseti bitnim jer ostaje da živi na jednoj teritoriji gde čovek ne zna ni da li da plaća struju, kome je plaća ukoliko je plaća, a i zašto bi je plaćao ako će biti bez nje isto kao i onaj koji ne plaća. Moj nespretni sagovornik Šeki zapravo je dao najtačniji odgovor. Nalog za ovo šikaniranje stanovnika došao je „odozgo“, Trepča radi ili ne radi zavisno od toga ko pita, i samo onaj ko je „iz Ciriha“ (što bi ovde značilo sa Marsa) može da postavlja tako glupa pitanja kad je jasno da suvislog odgovora nema.

Kada sam čula vest o protestu protiv plaćanja struje, pomislila sam da su ovi ljudi zaista sišli s uma. Pomislila sam svašta na temu ovog vaspitanja da se parazitira na račun Republike Srbije do granica imbecilnosti. Nakon razgovora sa Šekijem, priznajem, promenila sam mišljenje. Ljudi nisu sišli s uma i potpuno je legitimno, ako već ne znaš kome plaćaš struju – koju uzgred i nemaš – kačiti kablove na bandere, pa ako zgrada preko puta ima struju a ti nemaš, džorati se naizmenično sa komšijama, pa dok traje. Ionako se ne zna ni šta će biti, ni kada će biti.

Kada prođu izbori, kada se narod još malo umori od besmislene retorike i pomisli kako i nije tako bitno da li struju dobija od albanskog KEK-a ili srpskog EPS-a preko Trepče, Elektrokosmeta ili već nekog preprodavca, kada i srpski lideri sa severa shvate da više niko nije ostao da ih sluša, desiće se ono što ne biva u narodnim pesmama ali biva u nemiloj stvarnosti – a to je ono kad ljudi više i ne kriju da znaju da su im vođe bili obični lopovi, da je priča o „braniku otadžbine“ najveća i najskuplja srpska prevara i da pričom o statusu treba da se bave predsednik Srbije, šef diplomatije i međunarodna zajednica, sud u Hagu i ko god, ali neka male, svakodnevne, istorijski beznačajne, ali za te takozvane obične ljude jedino bitne probleme, ovi važni ljudi ostave po strani od tih velikih i krupnih priča. Da li ovo šikaniranje stanovnika severa ima za cilj takvu posledicu ili je ovo ubistvo volje iz nehata, ne možemo da sudimo. Tek da jeste ubistvo, jeste. Ko ne veruje, neka dođe na sever i neka u časovima kada nema struje pokuša da izgovara zvučne nacionalne parole pred takozvanim običnim ljudima.

objavljeno sinoć na nspm

 

 



Komentari (87)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Srđan Mitrović Srđan Mitrović 13:38 13.03.2010

Ko je Šeki?

Šeki je osoba koja je direktor Elektrokosmeta za Zvečan i preziva se Milošević.

kombinacija najgoreg što je srbija ikad imala - šešelja i miloševiča. Šeki Milošević
ana_radmilovic ana_radmilovic 13:43 13.03.2010

Re: Ko je Šeki?

Srđan Mitrović

kombinacija najgoreg što je srbija ikad imala - šešelja i miloševiča. Šeki Milošević

da, kakva koincidencija - ovo mi uopšte nije zapalo za oko - jerbo sam bila besna ko ris kad sam ga zvala/pisala/slala tekst.
p.s.
i opet me raskrinkaše da ja to sve pišem jer u stvari agitujem za albansku stvar
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:49 13.03.2010

Sumnjivo lice

i opet me raskrinkaše da ja to sve pišem jer u stvari agitujem za albansku stvar

Sumnjiva si ti meni odpočetka...da nisi ti iz Ciriha?

p.s. kakve veze ima Cirih, to mi nikako jasno nije...
ana_radmilovic ana_radmilovic 13:53 13.03.2010

Re: Sumnjivo lice

Jelica Greganović

Sumnjiva si ti meni odpočetka...da nisi ti iz Ciriha?

p.s. kakve veze ima Cirih, to mi nikako jasno nije...

pa valjda neki lokalizam kao je'si ti s marsa... ne znam, i meni je bilo zanimljivo.


a sećaš se kad si se ono smejala na tvom blogu kad sam rekla da ovde protestuju protiv struje?
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:10 13.03.2010

Re: Sumnjivo lice

Sećam se kako se ne bih sećala...sačuvajbožeisakloništasveimaubožjojbašti
49 41 49 41 15:03 13.03.2010

Re: Sumnjivo lice


p.s. kakve veze ima Cirih, to mi nikako jasno nije...

U Ciriskom kantonu zivi velika populacija Albanaca; i ne samo u njemu.
Kosovska dijaspora.

Oduvek, su Albanci sa kosova dobijali "olako" (?!?) stalne i boravisne vize u Svajcarskoj.

Zasto je to bilo tako; u poslednjih 30 i vise godina, ni meni nije bilo jasno-
kao sto nije ni danas.
ana_radmilovic ana_radmilovic 15:14 13.03.2010

Re: Sumnjivo lice

49 41

U Ciriskom kantonu zivi velika populacija Albanaca; i ne samo u njemu.
Kosovska dijaspora.
.

ju, pa on je mene isprozivao
muaddib92 muaddib92 15:32 13.03.2010

Re: Sumnjivo lice

У праву сте, обе вас две: та прича са Цирихом смрди, а јопет мени никако немре бит јасан тај Шеки - па, одрастао сам у Звечану, проживео тамо 8 година и нешто се не присећам да се струја добијала од топионице олова, ама баш никако.
Поменута Дана могла би бити (уколико није некаква тамо локална Дана) надлежна гђа за све набавке ЕПС-а, али ту се није било нимало хигијенски уплетати у испитивања, пошто је имала ЦГ презиме.

Шалу на страну, и данданас тамо у Звечану ми живе и кума и њена деца - али толико тога сам у међувремену сазнао о томе колико су неки Серби намажњавали новаца на муци својих сународника - да само поменем изградњу универзитетског центра, на коме су неки зарадили милионе евра.

Мрачна је то прича.
ana_radmilovic ana_radmilovic 16:02 13.03.2010

Re: Sumnjivo lice

muaddib92
нешто се не присећам да се струја добијала од топионице олова, ама баш никако.

pa naravno da se ne dobija (šeki laže, nekada davno kada se na kosovu plaćala struja ljudi su uplaćivali na račun EPS-a iliti njegove ispostave Elektrokosmeta)
Мрачна је то прича.

mračna kao noć bez struje.
колико су неки Серби намажњавали новаца на муци својих сународника

toliko da ti presedne i da pričaš o tome... a tek kakvi ljudi. kad takve vidiš na filmu misliš - al je maštovit ovaj reditelj
Sepulturero Sepulturero 17:11 13.03.2010

Re: Ko je Šeki?


kombinacija najgoreg što je srbija ikad imala - šešelja i miloševiča. Šeki Milošević

Ова двојица су већ одавно нису у Србији. Дакле, време је да пронађете нека нова страшила.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 18:08 13.03.2010

Re: Ko je Šeki?

kombinacija najgoreg što je srbija ikad imala - šešelja i miloševiča. Šeki Milošević

Ова двојица су већ одавно нису у Србији. Дакле, време је да пронађете нека нова страшила.

možda nisu fizički ali njihovi avatari i klonovi jesu.
ana_radmilovic ana_radmilovic 18:11 13.03.2010

Re: Ko je Šeki?

Srđan Mitrović

možda nisu fizički ali njihovi avatari i klonovi jesu.

a šeki - šeki bude i fizički uskoro... on the road again
blogovatelj blogovatelj 22:04 13.03.2010

Re: Ko je Šeki?

i opet me raskrinkaše da ja to sve pišem jer u stvari agitujem za albansku stvar


Pa to je bar opstepoznata stvar. Dokle vise to otkrivaju?
Reci Sekiju da je majmuncina ako ga sretnes. AKo pita ko mu je to rekao, reci da sam rekao ja.
tajatehno tajatehno 13:42 13.03.2010

Struja

Ajte,koga je ovde briga da li na severnom Kosovu ima ili nema struje.
ana_radmilovic ana_radmilovic 13:44 13.03.2010

Re: Struja

tajatehno
Ajte,koga je ovde briga da li na severnom Kosovu ima ili nema struje.

mene, jer sedim tamo tj ovde... već negde gde nema struje
mariopan mariopan 14:32 13.03.2010

Re: Struja

tajatehno
Ajte,koga je ovde briga da li na severnom Kosovu ima ili nema struje.

Mene, zato što tamo žive neki ljudi pa ako tebi treba struja zar ne treba i njima?
geragera geragera 13:59 13.03.2010

Seks droga nasilje i strah

ana_radmilovic ana_radmilovic 14:41 13.03.2010

Re: Seks.. ili ovo

zašto primatima nikad ne isključuju elektriku
NNN NNN 15:26 13.03.2010

Re: Seks.. ili ovo

ana_radmilovic
zašto primatima nikad ne isključuju elektriku


A baš sam hteo da pošaljem komentar...
ana_radmilovic ana_radmilovic 16:09 13.03.2010

Re: Seks.. ili ovo

NNN


A baš sam hteo da pošaljem komentar...

pa da, ti si 3N
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:25 13.03.2010

Re: Seks droga nasilje i strah

Ana Radmilović
...Dragi čitaoci, na severu Kosmeta nema struje. Za sada su to isključenja po četiri sata dnevno ali to nije ništa...

Ne znam šta da kažem.
Žao mi je, ali to ništa ne znači kada se ljudi tamo tako muče.

A tvoj naslov, naravno, podsetio me je na "Mujeres al borde de un ataque de nervios" (Žene na ivici nervnog sloma, 1987), film koji sam nekada s velikim zanimanjem gledao.
ana_radmilovic ana_radmilovic 17:42 13.03.2010

Re: Seks droga nasilje i strah

vladimir petrovic


A tvoj naslov, naravno, podsetio me je na "Mujeres al borde de un ataque de nervios" (Žene na ivici nervnog sloma, 1987), film koji sam nekada s velikim zanimanjem gledao.

pa da, vlado, na to sam i mislila
jaksa scekic jaksa scekic 14:03 13.03.2010

Ovako ce da se zavrsi

Dodik: Podela Kosova jedino realno odrzzivo ressenje
PDGORICA, 13. marta (Tanjug) - Predsednik Vlade
Republike Srpske Milorad
Dodik ocenio je danas da je podela Kosova jedino realno odrzzivo
ressenje,koje bi moglo da bude prihvatljivo i za Srbe i za
Albance.
Premijer Dodik je u intervjuu podgoricckom "Danu" rekao
da je potpuno realno da che
Albanci vrlo tessko vladati severom Kosova i ocenio da che u tom
delu uvek biti nasilja i nestabiolnosti i nikad neche biti
demokratije."Podela Kosova je jedino dugorccno i trajno
ressenje, koje je dobro i za Albance", smatra premijer Republiek
Srpske.
Po njegovoj oceni, Srbiji treba dati satisfakciju kako bi
mogla da kazze "Evo priznajemo".
Znam da crkva i mnogi ljudi u Srbiji ne misle tako, ali
Srbija ne sme dozvoliti da zbog Kosova bude zarobljena joss 50
godina", kazao je Dodik ocenivssi da je kosovski mit vekovima
zarobljavao politiccku svest Srba.
Odgovarajuchi na pitanje da li postoji politiccka volja u
Srbiji za ovakvo ressenje Dodik je rekao da se "volja uvek stvori,
ako se ide za ressenjima"."To ressenje joss niko ne pominje pa
se i ne zna da li postoji volja za to. Sada vladaju emocije u duhu
parole "Ne damo Kosovo", a nismo na Kosovu", rekao je Dodik.
"Da sam u poziciji albanskih rukovodilaca, sever Kosova
bih ponudio za
trajni mir i razgraniccenje sa Srbijom", dodao je Dodik.
(Kraj) ps/vl

ana_radmilovic ana_radmilovic 14:17 13.03.2010

Re: Ovako ce da se zavrsi

e ja sad ne smem ni da kažem šta mislim o tome
mariopan mariopan 14:29 13.03.2010

Re: Ovako ce da se zavrsi

Da li je to tačno, da li je struja humanitarna ili se struja plaća po dogovoru sa Elektrodistribucijom Srbije, da li je umanjen napon koji stuže do kuća i stanova, radnji i hotela severa Kosova takođe deo dogovora ili taj neko ko posreduje u ovom poslu oko struje prodaje deo ovog Teslinog čuda komšijama na južnoj strani, i da li taj koji posreduje u slučaju da je struja zaista humanitarna naplaćuje svojim sunarodnicima po principu „ako prođe, prođe“ – trebalo bi možda istražiti. A možda i nije tako važno, tek sve to zajedno navodi me na pomisao da posledica ove sveopšte pometnje nije samo očigledna krađa (pitanje je samo da li je manja ukoliko struja nije besplatna, ili veća ukoliko jeste) od strane posrednika nego i jedna malo krupnija stvar.

E, mnogo pitaš
Ti bi da znaš?
Pa to nije normalno...a sve drugo jeste.
Dakle, samo lagano i mirno
ana_radmilovic ana_radmilovic 14:33 13.03.2010

Re: Ovako ce da se zavrsi

mariopan

Dakle, samo lagano i mirno

mirno, ko oni što su vrlo smireni i onda prolupaju... mirna ko pred nervni slom, ko zatišje pred buru štosekaže
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:46 13.03.2010

Re: Ovako ce da se zavrsi

Predsednik Vlade
Republike Srpske Milorad
Dodik ocenio je danas da je podela Kosova jedino realno odrzzivo
ressenje,koje bi moglo da bude prihvatljivo i za Srbe i za
Albance.

A, kuj njega pita briči li se vladika?!
Zašto se on meša u unutrašnje poslove druge države? (prim. prev.)
ana_radmilovic ana_radmilovic 15:11 13.03.2010

Re: Ovako ce da se zavrsi

[Jelica Greganović]Predsednik Vlade
Republike Srpske Milorad
Dodik ocenio je danas da je podela Kosova jedino realno odrzzivo
ressenje,koje bi moglo da bude prihvatljivo i za Srbe i za
Albance.

joj jel'ce ne vic' me za jezik... ako kažem da je rešenje možda dobro za albance (da se ratosiljaju severa em dobiju priznatu državu) a da nije za srbe upisaću se u izdajice vo vjek i vjekova.
jaksa scekic jaksa scekic 15:13 13.03.2010

Re: Ovako ce da se zavrsi

Jelica Greganović
Predsednik Vlade
Republike Srpske Milorad
Dodik ocenio je danas da je podela Kosova jedino realno odrzzivo
ressenje,koje bi moglo da bude prihvatljivo i za Srbe i za
Albance.

A, kuj njega pita briči li se vladika?!
Zašto se on meša u unutrašnje poslove druge države? (prim. prev.)


jelice, ne pita se on, on ima zadatak da pusti ideju u promet, pa sad se cekaju odjeci i reagovanja.
kao Dodik ovo sam olducio da kaze
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:15 13.03.2010

Re: Ovako ce da se zavrsi

Eh, darling ni jedan političar na vlasti sebi ne sme da priušti ratosiljavanje sopstvene teritorije, tj. bilo kog njenog dela. To mu i u ustavu piše. Inače se ni Slovenija ne bi čupala sa Hrvatskom za one tri kante mora i dve nizbrdice u korovu...pogotovu kad se uzme u obzir mišljenje koje primenjuju na nama, kao granice i tako nisu bitne jer ćemo svi ući u EU, a tamo granica nema...pa, kad ih nema, zašto je onda Slo, koja je već u EU, blokirala ulazak Hrvatske, koja je već gurnula nogu u vrata EU zbog nerešenog pitanja dela granice (kako li bi tek bilo da se radi o kosovskoj komadini državne teritorije).
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:18 13.03.2010

Re: Ovako ce da se zavrsi

Ama, Jakša ja se samo pravim blesava ili se igram principijelnosti, jer ako o tom nema da zeva predsednik druge neke države, recimo Albanije, što bi tolerisali takve izjave od strane ovog predsednika...nek si gleda svoja posla, ima se čime kod svoje kuće baviti onoliko i bez rebusa susednih država.
ana_radmilovic ana_radmilovic 15:19 13.03.2010

Re: Ovako ce da se zavrsi

jaksa scekic


jelice, ne pita se on, on ima zadatak da pusti ideju u promet, pa sad se cekaju odjeci i reagovanja.
kao Dodik ovo sam olducio da kaze

reko mu dobrica?

to je stara priča, ali ja mislim da nije dobra. a ako nastavim ispašće da se zalažem za integraciju severa u nepostojeći sistem tzv kosova i sve tako...

provokacija
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:23 13.03.2010

Re: Ovako ce da se zavrsi

Mis'iš Kobrica?
ana_radmilovic ana_radmilovic 15:25 13.03.2010

Re: Ovako ce da se zavrsi

Jelica Greganović
Eh, darling ni jedan političar na vlasti sebi ne sme da priušti ratosiljavanje sopstvene teritorije, tj. bilo kog njenog dela. To mu i u ustavu piše..

tačno, ali:
sever je postao problem i za beograd i za prištinu. opet, ako pristanu na promenu granice priznali su ostatak kosova kao nezavisnu državu. u tom smislu status quo ima da traje do veka, odgovara svima sem onima koji nisu navikli da im svako malo nestaje struja
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:28 13.03.2010

Re: Ovako ce da se zavrsi

Kako se stvari sa tom strujom razvijaju, oni će siromasi uskoro morati da počnu da se navikavaju na imanje, a ne na nemanje struje.
Sepulturero Sepulturero 17:17 13.03.2010

Re: Ovako ce da se zavrsi

, zašto je onda Slo, koja je već u EU, blokirala ulazak Hrvatske, koja je već gurnula nogu u vrata EU zbog nerešenog pitanja dela granice (kako li bi tek bilo da se radi o kosovskoj komadini državne teritorije).

Ствар је наравно у принципу тј. да ли се уопште прихвата губитак територије, свеједно колика је. Само, ја мислим да су Словенци успешно зауставили Хрватску једно зато што ЕУ ионако није спремна да у догледно време прима нове чланове па им је ово добро дошло.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:51 13.03.2010

Re: Ovako ce da se zavrsi

ја мислим да су Словенци успешно зауставили Хрватску

To ćemo znati tek kada budu rešena granična pitanja.
draft.dodger draft.dodger 14:29 13.03.2010

Rešenje...

ana_radmilovic ana_radmilovic 14:36 13.03.2010

Re: Rešenje...

sačuvaj me bože i sakloni, što bi rekla kolegica jelica
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:36 13.03.2010

this charming man

Šeki: E pa možda je tada trebalo da izgleda kao da ne radi. Trepča radi, radi topionica, imamo olovo i tako to, što je to sad važno, rade rudnici oko Leposavića, ništa se ti ne brini...


49 41 49 41 18:13 13.03.2010

Sruje ima da bidne,

posto Kosovo lezi na najvecem (povsinskom) nalazistu lignita u Europi.

Ima sruju da izvozimo sirom Evrope.

Ako za Kosovare ne bidne struje; pa vazan je izvoz.
Zasta smo se borilii.
samodakazemnesto samodakazemnesto 19:14 13.03.2010

shajba mu cista, bez ikakvih fleki

aha,anice! sad si uhichena! s koje se ti to bandere javljas ako nemas struje? kolikachka ti je to baterija? ajde,leeepo priznaj za ciju stvar radis pa da idemo dalje. ako jedan nema struje,ni ostali ne treba da je imaju. to se zove solidarnost na (ne)delu. jel ti mislis da je drugu shekiju lepo oko srceta sto in ima struju? niiiije,al trrrpi,sta ce!
ana_radmilovic ana_radmilovic 19:38 13.03.2010

Re: shajba mu cista, bez ikakvih fleki

samodakazemnesto
aha,anice! sad si uhichena! s koje se ti to bandere javljas ako nemas struje? kolikachka ti je to baterija?

ćuti daju nam za vikend, nemoj da urekneš sad :)
baterija otišla u tri lepe, hvala na pitanju.
da izreklamiram malo moj dell - dok nisu počeli sa ovom "hmanitarnom strujom koja se plaća nije važno kome" - mogla sam da odgledam dva filma. sad je crko načisto, gasi se i kad je uključen u struju, siroma'
samodakazemnesto samodakazemnesto 01:28 14.03.2010

Re: shajba mu cista, bez ikakvih fleki

ma nemoj danas o struji,danas imamo precis briga. vish da nam je oskrs'la beovizija! kome je danas do kosova?!
G r o f G r o f 21:20 13.03.2010

saveta..

Ženo na rubu nervnog sloma, suosećam sa neosvetljenim danima tvoga prisustva na severnom Kosovu ali ne pada mi na pamet nikakvo spasonosno rešenje.
Zapravo postoje dva...
Ili da Severno Kosovo proglasi nezavisnost i osnuje EPSK. EPSK bi naravno struju delio kapom i šakom..džaba.
ILi da počnete plaćati struju. Jbg...To jest traumatično, znam iz iskustva, ali šta da se radi.
ana_radmilovic ana_radmilovic 21:29 13.03.2010

Re: saveta..

G r o f
Ženo na rubu nervnog sloma, suosećam sa neosvetljenim danima tvoga prisustva na severnom Kosovu ali ne pada mi na pamet nikakvo spasonosno rešenje.
Zapravo postoje dva...
Ili da Severno Kosovo proglasi nezavisnost i osnuje EPSK. EPSK bi naravno struju delio kapom i šakom..džaba.
ILi da počnete plaćati struju. Jbg...To jest traumatično, znam iz iskustva, ali šta da se radi.

čekaj, čekaj... ja nikada nigde nisam rekla da ne treba da se plaća (inače, ja nisam odavle samo sam na podužem, pa recimo, sužbenom putu - tako da nisam razvila te navike neplaćanja ničega) - evo čak ću i da citiram samu sebe da bi me se bolje razumelo:
Kada sam čula vest o protestu protiv plaćanja struje, pomislila sam da su ovi ljudi zaista sišli s uma. Pomislila sam svašta na temu ovog vaspitanja da se parazitira na račun Republike Srbije do granica imbecilnosti.

ovde je ne radi o neplaćanju, radi se o ... pa opisala sam o čemu se radi
49 41 49 41 22:58 13.03.2010

Re: saveta..

ovde je ne radi o neplaćanju, radi se o ... pa opisala sam o čemu se radi

Radi se o dnu-dna!
Upravo sam se cuo sa prijateljem; koji zivi u Pristini.

Struje imamo relativno, sa nekim iskljucenjima.
Ali vode nemamo. Ponekad od 22:00 -7:00/8:00 sutra dan. Ili 11:00-5-6 popodne.
Razlog?!?
Nivo Radonjickog jezera "previsok".
Leti, verovatno prenizak?!?
ana_radmilovic ana_radmilovic 00:11 14.03.2010

Re: saveta..

49 41

Radi se o dnu-dna!

da
nurudin nurudin 22:02 13.03.2010

Ми са другог краја....:-))))

Ми са другог краја Косова смо "редовне платише" и струју имамо, хвала Богу )))

Али, драга Ана, не би било лоше да позовете неког "Шекија"(директора било које школе) из "нашег" краја Косова, и да му поставите пар питања. Шта се све по школама овде дешава, па то људски ум не може да појми...С обзиром да сам добио понуду да будем гост аутор на блогу Владимира Петровића, уколико завршим са обавезама у скорије време, можда о томе напишем један опширнији блог, за сад укратко:

1. У школама раде: мајстори, шегрти, средњошколци, апсолвенти, није битно шта студирају...нпр., апсолвент књижевности предаје физичко, апсолвент педагогије књижевност, са вишом економском предају руски, са економским факултетом енглески....при том за сва та места постоје људи са дипломом које директори неће да приме.
2. Распише се конкурс, нпр. новембра, никог не приме до марта, марта измисле име и презиме човека који не постоји, само да би одбили противкандидате...а часове дају опет неком свом човеку...са којим склопе "фиктивни уговор"...
3. Ако ко тужи школу и директора, и при том успе да их добије, следи му пакао: шиканирање, малтретиеање, претње...физички напади, све док човек не одустане...

Ма, шта да Вам причам, ово је само мрвица, делић пакла који преживљавају јадни људи који су дошли поштено да раде свој посао...Шта сам све видео и чуо за ових пар недеља, ја у два тома не могу да препричам. Најгоре од свега је што су професори препуштени сами себи, јер ни од колега немају никакву помоћ, зато што по директиви директора не смеју да им помогну, јер ће уследити одмазда...о инспекцији и да не причам, сви су повезани као црева, још се праве да све то не постоји....Срби су принуђени да се обраћају за помоћ албанској полицији, јер док све то дође до Београда, могу главе да изгубе у борби за парче хлеба...Ово ни Данте у "Паклу" није могао да предвиди...
Драга Ана, жао ми је ако је ово трол, жао ми је и због тих људи који немају струју, али дубоко саосећам и са овим патницима којима се живот, због разних медиокритета, претвара у пакао...Класичан пример мобинга, само што овде директори још увек нису чули за тај појам )))))

Срдачан поздрав!
ana_radmilovic ana_radmilovic 22:22 13.03.2010

Re: Ми са другог краја....:-))))

nurudin
Ми са другог краја Косова смо "редовне платише" и струју имамо, хвала Богу )))!

da, ovde se to plaćanje tretira kao izdaja nacionalnih interesa i dok god je tako sve će zavisiti od raznih šekija - tu više bog sveti ne može da pohvata šta se dešava.

С обзиром да сам добио понуду да будем гост аутор на блогу Владимира Петровића, уколико завршим са обавезама у скорије време, можда о томе напишем један опширнији блог,

možete i kod mene, kad god hoćete
Срби су принуђени да се обраћају за помоћ албанској полицији,

ako mislite na KPS i srbi sa severa počinju da im se obraćaju jer za razliku od raznoraznih parapolicija koje ovde defiluju ovi ljudi bar nešto rade.
inače, sada su privremene opštinske vlasti (srpske) zatražile pomoć kps-a da malo dovedu u red ovo... nije grad, ne znam ime za to što je severna mitrovica.
Innana Innana 23:05 13.03.2010

Re: Ми са другог краја....:-))))

ana_radmilovic
nurudin
Ми са другог краја Косова смо "редовне платише" и струју имамо, хвала Богу )))!

da, ovde se to plaćanje tretira kao izdaja nacionalnih interesa i dok god je tako sve će zavisiti od raznih šekija - tu više bog sveti ne može da pohvata šta se dešava.

Срби су принуђени да се обраћају за помоћ албанској полицији,

ako mislite na KPS i srbi sa severa počinju da im se obraćaju jer za razliku od raznoraznih parapolicija koje ovde defiluju ovi ljudi bar nešto rade.
inače, sada su privremene opštinske vlasti (srpske) zatražile pomoć kps-a da malo dovedu u red ovo... nije grad, ne znam ime za to što je severna mitrovica.


Placanje niko ne tretira kao izdaju nacionalnih interesa, mislim da to vrlo pogresno interpretirate, onako u trku. Svako ko ovde zivi svestan je razlike na relaciji jug/sever Kosmeta.

Mitrovica je nekada bila grad ko i svaki drugi, ali silom okolnosti narod ostade da zivi u 3 ulice i da se snalazi kako ume i zna.I taj haos koji postoji godinama je posledica zivota u 3 ulice ako cemo istini za volju, trafike drzi sirotinja koja nema drugi prihod. Uostalom na sta je licio Bulevar Revolucije/kralja Aleksandra godinama?

I jos jedna korekcija, od kad postoji KPS na Severu narod im se obraca, kod vas je akcenat na pocinje da im se obraca, sto je netacno. Za sve stvari i za kradje i za tuce i za uvidjaje nadlezan je KPS (i pre proglasenja nezavisnosti). Opet nepoznavanje situacije na terenu.
nurudin nurudin 23:13 13.03.2010

Re: Ми са другог краја....:-))))


ana_radmilovic
možete i kod mene, kad god hoćete


Хвала Вам велико! Ето, код Вас ћу о Косову, код Владимира о литератури, само још да се организујем

ana_radmilovic
ako mislite na KPS


Да, на њих сам мислио. Само не знам да ли ови наши "Шекијевци" из Београда то знају, или се праве луди? Овде је у суштини најбоље да се правиш луд, иначе ћеш стварно полудети .
ana_radmilovic ana_radmilovic 00:23 14.03.2010

Re: Ми са другог краја....:-))))

Innana
Mitrovica je nekada bila grad ko i svaki drugi, ali silom okolnosti narod ostade da zivi u 3 ulice i da se snalazi kako ume i zna.I taj haos koji postoji godinama je posledica zivota u 3 ulice ako cemo istini za volju, trafike drzi sirotinja koja nema drugi prihod. Uostalom na sta je licio Bulevar Revolucije/kralja Aleksandra godinama?

znam, innana, kad sam rekla da raščisti nelegalne objekte ili šta sam već rekla mislila sam prevashodno na divlje pumpe, krajnje nepouzdanog izgleda i na slične stvari od kojih ne preživljava sirotinja nego neko drugi, ali nisam htela da širim priču da ne bismo gušili one koji nisu upućeni.
by the way, kada su krenuli sa rašćišćavanjem tezgi na bulevaru meni je bilo žao (i mnogima) jer je ulična prodaja svuda na svetu najzabavnija stvar.
I jos jedna korekcija, od kad postoji KPS na Severu narod im se obraca, kod vas je akcenat na pocinje da im se obraca, sto je netacno. Za sve stvari i za kradje i za tuce i za uvidjaje nadlezan je KPS (i pre proglasenja nezavisnosti). Opet nepoznavanje situacije na terenu.

ok, pošto vidim da vam je stalo da dokažete moje nepoznavanje stvari na terenu - opisaću vam plastičnije. kada god bi u severnoj mitrovici zvečanu ili već negde na severu kosova eksplodirala neka bomba, bila olupana nečija kola i slično, zvanična izjava (tada beše besim hoti zadužen najviše za to) glasila je : počinioc nepoznat, policija intenzivno traga za njim i bićete obavešteni. sada kada je došlo do promena pa je na mestu zamenika regionalnog direktora kps-a ergin medić, stvari se menjaju. naime nisu više svi počinioci nepoznati policiji i ako ih pozovete doćiće za 5 minuta na lice mesta. znam iz iskustva, a to nije samo zato što sam novinar pa se prave revnosni nego je moja komšinica nedavno imala jedan slučaj. pre pola godine bi se plašila da zove policiju jer je verovala da ih ne zanima i da kriminalac kojeg se boji ima svoje ljude tamo.
ana_radmilovic ana_radmilovic 00:25 14.03.2010

Re: Ми са другог краја....:-))))

nurudin

Хвала Вам велико! Ето, код Вас ћу о Косову, код Владимира о литератури, само још да се организујем

kad god želite, nurudine, i o čemu god želite
Innana Innana 08:25 14.03.2010

Re: Ми са другог краја....:-))))

ana_radmilovic

I jos jedna korekcija, od kad postoji KPS na Severu narod im se obraca, kod vas je akcenat na pocinje da im se obraca, sto je netacno. Za sve stvari i za kradje i za tuce i za uvidjaje nadlezan je KPS (i pre proglasenja nezavisnosti). Opet nepoznavanje situacije na terenu.

ok, pošto vidim da vam je stalo da dokažete moje nepoznavanje stvari na terenu - opisaću vam plastičnije. kada god bi u severnoj mitrovici zvečanu ili već negde na severu kosova eksplodirala neka bomba, bila olupana nečija kola i slično, zvanična izjava (tada beše besim hoti zadužen najviše za to) glasila je : počinioc nepoznat, policija intenzivno traga za njim i bićete obavešteni. sada kada je došlo do promena pa je na mestu zamenika regionalnog direktora kps-a ergin medić, stvari se menjaju. naime nisu više svi počinioci nepoznati policiji i ako ih pozovete doćiće za 5 minuta na lice mesta. znam iz iskustva, a to nije samo zato što sam novinar pa se prave revnosni nego je moja komšinica nedavno imala jedan slučaj. pre pola godine bi se plašila da zove policiju jer je verovala da ih ne zanima i da kriminalac kojeg se boji ima svoje ljude tamo.

Ako zelite moze i zaseban blog o KPS-u pa da krenem od pocetka price.Ovde cu samo u letu da kazem da ne moze posle nekoliko nedelja obuke u nekakvom nazovi kampu da se dobije policajac kao finalni proizvod. Moje misljenje je da je to sprdnja od policije za sve ozbiljnije kriminalne radnje.
E sad nije meni cilj da dokazem da ne znate, prosto iznosim utisak da ne poznajete materiju o kojoj pisete.
I opet kazem vec godinama unazad za sve stvari se ljudi njima obracaju. Verovatno da ima ljudi poput komsinice koja nije znala sta da radi, ali to je tako na CELOJ teritoriji Kosova. To znaci da kriminal i korupcija ovde imaju uzasne razmere i da cak i kada pozovete policiju nista se ne desava.
S obzirom da sam poslednjih 6 godina na raznoraznim sastancima mogu samo da uperim prst u medjunarodnu zajednicu i mog poslodavca i da kazem mirne savesti da su dosli na Kosovo da se igraju a ne da ozbiljno rade na stvaranju vladavine prava jer nisu ni hteli ni umeli da se uhvate u kostac sa kriminalom.
nurudin nurudin 11:14 14.03.2010

Re: Ми са другог краја....:-))))

Innana
Ako zelite moze i zaseban blog o KPS-u pa da krenem od pocetka price.Ovde cu samo u letu da kazem da ne moze posle nekoliko nedelja obuke u nekakvom nazovi kampu da se dobije policajac kao finalni proizvod. Moje misljenje je da je to sprdnja od policije za sve ozbiljnije kriminalne radnje


Е, па видите, ако је тако, онда је ситуација још апсурднија, јер како Ви рекосте "спрдњи од полиције" (а остале српсске институције на Косову су спрдња, па на квадрат) Срби морају да се обраћају како би их заштитила од Срба медиокритета и насилника, тј. од српских институција на квадрат... уочавате ли ту неки проблем?
ana_radmilovic ana_radmilovic 12:23 14.03.2010

Re: Ми са другог краја....:-))))

nurudin
Срби морају да се обраћају како би их заштитила од Срба медиокритета и насилника, тј. од српских институција на квадрат... уочавате ли ту неки проблем?

to je prava slika - kada sam došla ovde pre godinu i dva meseca mislila sam da su ludi oni koji su mi govorili da se na ovom mestu (istina, ovo je sever) imam čuvati samo srba. shvatila sam da su u pravu posle par dana. nekome možda treba malo više, ali ipak shvati. ko kaže da nije shvatio - ne treba mu verovati :)
Innana Innana 13:33 14.03.2010

Re: Ми са другог краја....:-))))

nurudin
Innana
Ako zelite moze i zaseban blog o KPS-u pa da krenem od pocetka price.Ovde cu samo u letu da kazem da ne moze posle nekoliko nedelja obuke u nekakvom nazovi kampu da se dobije policajac kao finalni proizvod. Moje misljenje je da je to sprdnja od policije za sve ozbiljnije kriminalne radnje


Е, па видите, ако је тако, онда је ситуација још апсурднија, јер како Ви рекосте "спрдњи од полиције" (а остале српсске институције на Косову су спрдња, па на квадрат) Срби морају да се обраћају како би их заштитила од Срба медиокритета и насилника, тј. од српских институција на квадрат... уочавате ли ту неки проблем?


Ne volim tu vrstu generalizacija i stereotipnog razmisljanja tipa SVE srpske intitucije su sprdnja na kvadrat. Koje konkretno, u kom mestu i zasto? Nije u svakom mestu situacija ista, mada sam sklona da ocenim da je situacija na Kosmetu za plakanje okreni-obrni i sa albanskim nazovi institucijama i sa strancima i sa nasima. Ne znam sta je gore kad malo razmislim.Ali opet kazem nije bas u svakom mestu isto.
Drugo ne moze Ana da pojmi i shvati sta je i kako je kad ovde ne zivi. Ja sam ovde u kontinuitetu 11 godina, radim na svim mogucim nivoima i dosta toga mi je jasno.
Napisite vi blog o prosveti u enklavama pa cemo da pricamo. Ta slika koju vi meni opisujete je bila takva na pocetku u opstem haosu i ludilu, a u poslednjih nekoliko godina se ipak uveo neki red i rade ljudi sa koliko-toliko adekvatnom diplomom.
Ako cemo da pricamo o dobijanju posla preko veze, u Beogradu ili u bilo kom drugom mestu je prica ista (ortacko-rodbinski odnosi) i biraju se podobni a ne kvalitetni ljudi. Daleko smo mi od nekih normalnih arshina ovde na Balkanu, ne samo na Kosovu. Ali posto je Kosovo u zizi onda su te stvari vidljivije nego u nekom mestu u dragoj nam otadzbini.
Mozemo da otvaramo temu po temu mozda je tako najbolje, ovako se mnogo covek rasprsi.
Innana Innana 13:39 14.03.2010

Re: Ми са другог краја....:-))))

ana_radmilovic
nurudin
Срби морају да се обраћају како би их заштитила од Срба медиокритета и насилника, тј. од српских институција на квадрат... уочавате ли ту неки проблем?

to je prava slika - kada sam došla ovde pre godinu i dva meseca mislila sam da su ludi oni koji su mi govorili da se na ovom mestu (istina, ovo je sever) imam čuvati samo srba. shvatila sam da su u pravu posle par dana. nekome možda treba malo više, ali ipak shvati. ko kaže da nije shvatio - ne treba mu verovati :)

Ana mislim da preterujete u mnogim segmentima. JA zivim ovde 11 godina i ne moram da se cuvam ni od koga posebno, sem kad je frka odnosno kad su sukobi na etnickoj osnovi u pitanju. I ne samo ja nego mnogi na Severu zive i rade na isti nacin na koji se zivi i radi u Srbiji. Hocemo li da analiziramo stanje u Srbiji i da kazemo da ista kolicina bahatosti institucija postoji u manjim mestima u Srbiji? Ne kazem ja da je to dobro i lepo, nego dajte maknite predznak Kosmet i stavite to u okvire vlasti na ovim prostorima u proteklih 2 decenije i dobicete odgovor na pitanje zasto je tako kako je.
ana_radmilovic ana_radmilovic 14:04 14.03.2010

Re: Ми са другог краја....:-))))

Innana

Napisite vi blog o prosveti u enklavama pa cemo da pricamo. Ta slika koju vi meni opisujete...


Ako zelite moze i zaseban blog o KPS-u pa da krenem od pocetka price.


Inniana: Datum rоđenja: 12.10.1976 Pol: Ženski Član od: 06.09.2006 VIP izbora: 3

s obzirom na to da imate autorsku opciju od 2006, a kako kažete "radili ste na svim nivoima" ja vas ljubazno molim da pišete o čemu god želite na svom blogu, pošto su vam komentari predugački za moj ukus, ne razumem šta pokušavate da dokažete, ali očigledno je da biste voleli puno toga da saopštite - ja vam želim u tome puno uspeha sreće i zadovoljstva, uživajte u blogovanju i srdačan pozdrav
nurudin nurudin 14:46 14.03.2010

Re: Ми са другог краја....:-))))


Innana
Napisite vi blog o prosveti u enklavama pa cemo da pricamo. Ta slika koju vi meni opisujete je bila takva na pocetku u opstem haosu i ludilu, a u poslednjih nekoliko godina se ipak uveo neki red i rade ljudi sa koliko-toliko adekvatnom diplomom


Опростите ми што ћу ово морати да Вам кажем, али без обзира што живите 11 година овде, Ви заиста немате реалну представу о паклу и хаосу који се овде дешава. Уопште нисам говорио о енклавама, тамо тек могу да претпоставим шта се дешава...

Говорим о следећим местима: Ранилуг, Шилово, Коретиште, Кусце, Партеш, Ропотово...

У свакој школи ради НАЈМАЊЕ по пет-шест, НАЈМАЊЕ, апсолвената и нестручних лица, чак и пензионери. Понављам само неке од примера:апсолвент књижевности предаје физичко, апсолвент педагогије књижевност, са вишом економском предају руски, са економским факултетом енглески, ма предају и средњошколци....при том за сва та места постоје људи са дипломом које директори неће да приме (За све ово постоје имена и презимена људи и директора...)Инспекција не реагује, јер је дилу са директорима...Отворено говоре да овде предност имају људи који су рођени на Косову, без обзира што су нестручни. Ниједан директор не исплаћује путне трошкове наставном особљу,ма професори за то не смеју ни да питају, иако новац из министарства стиже, а знате да професори до поменутих места морају да путују колима, јер други превоз не постоји, тако да им трећина плате оде на превоз..

Директори отворено прете људима, отимају им дневнике на сред часа, вређају...

Што се других институција тиче, да не причам...За једну најобичнију изјаву, потврду, шаљу те од Кусца до Врања, од Врања до Ранилуга, од Ранилуга до Шилова, и опет потврду не добијеш...само зато што не знају да ти кажу шта ти треба. Један дан УМНИКОВА потврда важи, други дан не важи...Да би откуцао потврду од четири реченице, човеку треба тридесет минута, пошто компјутер у животу није видео, па сам га на крају замолио да ја откуцам, да бих скатио муке и себи и њему...У тој истој канцеларији седе још двојица, један који ће потврду да потпише, други да је заведе...

Не кажем ја да у Србији то не постоји, али у Србији постоје и редови људи са дипломом у Националној служби за запошљавање који овде не могу да привире, јер их неће...Док се овде студира у Ранилугу, можете да замислите како, нема ни пристојног пута, а камоли библиотеке, ти исти "студенти" раде и заузимају мести људима који су факултет завршили у Београду, Нишу, Приштини...., па ће на крају да укину такве "факултетчиће", као што су и укинули факултет у Ранилугу. Студенти тих факултета ће се пребацити у Митровицу, Ниш, Београд, тамо ће професори да им се смилују, јер су испали жртве, завршиће...па ће им се усладити тамошњи живот, па ће опет да буду конкуренција оним патницима који чекају посао, док су ови и студирали и радили. (У ствари не морају ни да заврше, јер овде можеш да будеш двадесет година студент и да радиш....)


ДА ЛИ ЈЕ ОВО СТРАТЕГИЈА ЗА "ОЧУВАЊЕ" КОСОВА, ДА ЛИ СЕ ЗНАЊЕМ И ПИСМЕНОШЋУ НЕШТО МОЖЕ САЧУВАТИ, ИЛИ НЕЗНАЊЕМ? ЗНАЈУ ЛИ ЗА ОВО ДРЖАВНИ СЕКРЕТАР И МИНИСТАР? НАЈМАЊИ СУ ПРОБЛЕМ ПРОФЕСОРИ КОЈИ СЕ ЗЛОПАТЕ, СУШТИНСКИ ПРОБЛЕМ СУ ДЕЦА КОЈА ОД ПОЛУПИСМЕНИХ МАЈСТОРА НЕ МОГУ НИШТА ДА НАУЧЕ!!!!

П. С. Цео коментар је хаотичан, јер је стање још хаотичније...Бојим се само да је Ана створила реалнију представу о Косову, за краће време, у односу на Вас.
ana_radmilovic ana_radmilovic 14:58 14.03.2010

Re: Ми са другог краја....:-))))

nurudin



П. С. Цео коментар је хаотичан, јер је стање још хаотичније...

komentar je plastičan opis stanja koje ste zatekli, nurudine, te slike nisam videla ali javlja mi se da je baš tako :)
u severnoj mitrovici ne postoji NIJEDNA knjižara sa knjigama (a ne sa kineskim rancima ili kancelarijskim materijalom)
mislim da država srbija nije kriva za to što nikome nije palo na pamet da otvori knjižaru. i mislim da nije kriva za to što u biblioteci možete da nadjete dobricu, onda dobricu, zatim dobricu i eventualno bećkovića. da, ima i onih monografija o kosovu.
P.S
nemam ja ništa protiv dugih komentara ali sve manje imam nerava za raspravu pogotovo ako ne shvatam uz najbolju volju šta se hoće da mi objasni
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:10 14.03.2010

Re: Ми са другог краја....:-))))

s obzirom na to da imate autorsku opciju od 2006, a kako kažete "radili ste na svim nivoima" ja vas ljubazno molim da pišete o čemu god želite na svom blogu,

не, нема ауторску опцију. и шта сад? понудићеш јој да објави своја запажања код тебе као и нурудину. или ипак не?
nurudin nurudin 15:22 14.03.2010

Re: Ми са другог краја....:-))))


ana_radmilovic
u severnoj mitrovici ne postoji NIJEDNA knjižara sa knjigama


Књижара, шта је то . Сагласан сам да држава није крива за књижару, ал'је крива за много штошта...

ana_radmilovic
to što u biblioteci možete da nadjete dobricu, onda dobricu, zatim dobricu


Па, богами, завидим Вам, ми до Добрице још увек нисмо дошли, али зато Марка Краљевића апсолвирамо...

Насмејали сте ме до суза...
Innana Innana 18:27 14.03.2010

Re: Ми са другог краја....:-))))

Rekoh ja da bi bilo dobro da idemo temu po temu...

Prosveta i stanje u prosveti u juznom delu Kosmeta je dobra tema, i tu se slazem sa vecinom vasih konstatacija.

Toga ima a ima i jos gorih stvari, zato kazem ajmo blog o tome.
Innana Innana 18:34 14.03.2010

Re: Ми са другог краја....:-))))

ana_radmilovic
Innana

Napisite vi blog o prosveti u enklavama pa cemo da pricamo. Ta slika koju vi meni opisujete...


Ako zelite moze i zaseban blog o KPS-u pa da krenem od pocetka price.


Inniana: Datum rоđenja: 12.10.1976 Pol: Ženski Član od: 06.09.2006 VIP izbora: 3

s obzirom na to da imate autorsku opciju od 2006, a kako kažete "radili ste na svim nivoima" ja vas ljubazno molim da pišete o čemu god želite na svom blogu, pošto su vam komentari predugački za moj ukus, ne razumem šta pokušavate da dokažete, ali očigledno je da biste voleli puno toga da saopštite - ja vam želim u tome puno uspeha sreće i zadovoljstva, uživajte u blogovanju i srdačan pozdrav


Nemam nameru da pisem blog o Kosovu, da sam htela mogla sam jos odavno. Ali s vremena na vreme nalete tako neki autori koji bas kao i vi izdvajaju detalje u prici i na osnovu detalja daju analizu celokupnog stanja.

Moze da vam se ne svidja ono sto pisem, sto je legitimno i ok je, ali morate biti spremni da kada krenete da pisete javice se neko ko oprostite mnogo bolje zna i oseca svo breme i kompleksnost situacije.

Ova vasa reakcija je meni potpuno detinjasta. Jos mi je smesniji komentar da nema prodaje knjiga u Mitrovici. Urnebesno je i tragicno kako vi vidite ljude ovde.
Pozdrav i odjava sa vaseg bloga
ana_radmilovic ana_radmilovic 18:45 14.03.2010

Re: Ми са другог краја....:-))))

marco_de.manccini

не, нема ауторску опцију. и шта сад? понудићеш јој да објави своја запажања код тебе као и нурудину. или ипак не?


pa ima, ima i jedan tekst... ili je imala opciju, šta ja znam.
nisam čitala tekst.
[url=http://blog.b92.net/text/4046/Brukamuka-sa-obrazovanjem/]
http://blog.b92.net/text/4046/Brukamuka-sa-obrazovanjem/[/url]

Bruka/muka sa obrazovanjem
Innana RSS / 31.08.2008. u 20:26
* Komentari: 0
* /
* Pošaljite komentar
* /
* Preporuke: 0
* /
* Preporuči
* /
* Čitanost: 43

ana_radmilovic ana_radmilovic 18:52 14.03.2010

Re: Ми са другог краја....:-))))

Innana
Jos mi je smesniji komentar da nema prodaje knjiga u Mitrovici. .

pa gde ih kriju majkumu
ima neki prodavac (da ne ispadnem maliciozna) kad je lepo vreme postavi neko maramče na neki auto i instalira se na trgu (tamo je neki spomenik - jednom razume se rusu) pa prodaje neke knjige.
a profesore na akademiji molili su da monografije donose od kuće (malo je srbija dala para za univerzitet u mitrovici, nije se imalo :)
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:58 14.03.2010

Re: Ми са другог краја....:-))))

pa ima, ima i jedan tekst... ili je imala opciju, šta ja znam.

имала је кад су имали сви. сада нема. дакле, хоћеш ли објавити што буде написала?

твоје виђење ствари је корисно, ја немам никаквих примедби, нити могу имати јер не познајем ситуацију, али је корисно погледати и друга виђења. нико нема могућности да да целу и праву слику, чак и да хоће. сигуран сам да ће се ваша мишљења у нечему подударати, а у нечему не. читаоци ће већ наћи начина да, путем некакве интерполације, мало боље разумеју ствари.
Inner Party Inner Party 22:12 13.03.2010

Zbogom Seki!

Kada više od 20% građana počne da plaća struju, onda ćemo isključivati samo one koji ne plate.


Jasno je da se ovde radi o budali, nesposobnoj i neobrazovanoj budali. Da prodaju vodu ne bi mogli da se pokriju sa 20% naplate.

Problem je u tome sto i da je 100% naplate ne znas da li bi to znacilo da nema restrikcija.
Innana Innana 22:43 13.03.2010

Odgovor sa terena

Tesko je da i jedno pitanje vezano za sever prodje bez politke i predlaganja statusnih resenja. O statusu nekom drugom prilikom...

Ja bih samo da skrenem paznju da naplata struje nije nesto sto se radi krisom, vec je svaki korak propracen prilicnom medijskom paznjom.Jedna od poslednjih vesti u nizu:

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=03&dd=13&nav_id=417474

(volela bih da je novinar koji je pisao vest poznao komercijalu Elektro Kosmeta i proverio stvarana procenat naplate)

Isto tako tacno je da Zvecan ima posebno preduzece i da je struja uvek stizala preko Trepce. Nista novo. Zato su kvarovi u Zvecanu uvek bili poseban problem, jer je preduzece odvojeno od Elektro Kosmeta. Da li Trepca radi? Radi. I dalje, uslovno govoreci. To znaci da ima ljudi koji tamo idu na posao svaki dan, rade po malo ili nista i za to primaju male plate. Bleda senka nekadasnjeg giganta. To sto ne poznajete situaciju jeste vas propust, a ne Sekijev.

Ja bih samo da javim kako to izgleda na terenu:
Nemam tacan podatak koliki je procenat ljudi koji ne placaju struju, mogu da kazem da u mom krugu i komsiluku placamo svi. U Severnoj Mitrovici za sada nema restrikcija. Racuni su normalni, u skladu sa potrosnjom. Prosecni racuni za domacinstvo se krecu od 3000 do 8000, barem toliko placaju moji prijatelji i familija. Moj racun iznosi 3000, jer toliko i trosim. Iznosi nisu iznenadjujuci zato sto ovde nema drugog nacina da se grejete, jer nema centralnog grejanja. Ovde nije niko placao 11 godina, mnoga brojila nisu bila ispravna, pa je doslo i do gresaka prilikom ocitavanja. Sve se to resava u hodu, ali su barem prituzbe uzimali u obzir. Mozda je tu najbolje pitanje zbog cega su krenuli sa naplatom, a da nisu proverili ispravnost svih brojila na terenu...

E sada kruzi urbana legenda o malim iznosima koje placaju moteli i preduzeca, nisam videla racun svojim ocima i ne mogu nista da kazem. Znam da velika vecina radnji i firmi je dobila bas velike racune, ali opet oni se tretiraju drugacije, njima obracun ide kao i svim biznisima.

I za kraj napon je bio mnogo gori u "doba KEK struje", negde ispod 150 na mahove...Zasto sada nasi ne mogu da dignu napon na normalu nije mi bas najjasnije, mada mogu da se raspitam :)

Nije mi jasan vas bes. Prvo naplata struje je javno najavljivana.Humanitarna struja je bila onda kada je u svom naletu gluposti KEK resio da ceo sever iskljuci. Radim na pregovorima (svih vrsta) vec 6 godina pa bih mogla satima da pisem o gluposti KEK-a, ali to ovde nije tema. Struja je roba/usluga ko i svaka druga. Zasto se niko ne buni za placanje svega ostalog? Placamo telefon, ADSL, IPTV is sve ostale usluge Telekomu...Moj stav je oduvek bio isti-ja sam za placanje svih racuna. Socijalne kategorije postoje i koliko znam kao i u Srbiji i ovde je moguce dobiti smanjenje racuna. I jos nesto, u taj racun za struju ne ulazi PDV odnosno oslobodjeni smo placanja PDV-a, kao i za sve ostalo.

Ako cemo o maznjavanju para, onda to ovde nije tema. Jeste, nakralo se toliko love da su obezbedili i cukun-unuke, krao je ko je stigao na sve strane, u svim partijama, u svim strukturama. Samo kada bi se to raspetljalo domino efekat bi porusio sve pred sobom jer niko nije cist u toj prici. Ispalo bi da nema postenih u vrhu i bivse i sadasnje vlasti i opozicije...Vrlo mracna prica. (kralo se i krade se i dalje i na drugoj strani kod komsija Albanaca, korupcija i kriminal na sve strane, zato umirem od smeha kad pominju sever u kontektu vladavine prava al' ni to nije ovde tema).
Ovde su se i mnogi "domoroci" obogatili, Kosovo je takva sredina, nije se nafatirao samo onaj ko nije znao i umeo da muva.
ana_radmilovic ana_radmilovic 22:58 13.03.2010

Re: Odgovor sa terena

Innana
(volela bih da je novinar koji je pisao vest poznao komercijalu Elektro Kosmeta i proverio stvarana procenat naplate)

da, novinar je sproveo... ja sam zvala direktora elektro kosmeta zvečan, a fond za razvoj civilnog društva i još neki pokušali bez uspeha da dobiju odgovor od EPS-a na pitanje "zašto slab napon ako je cena struje ista kao u srbiji" i "zašto stižu nadrealni računi"
.Moj stav je oduvek bio isti-ja sam za placanje svih racuna.

vaš stav je sasvim na mestu, ja pišem već godinu dana o tome kako je nenormalno tražiti od srbije da izdržava lica ostala na kosovu samo zato što je to "branik otadžbine"
isto tako tacno je da Zvecan ima posebno preduzece i da je struja uvek stizala preko Trepce

ne, struja se plaćala na ž,r. elektrokosmeta a ne na nedavno otvoreni ž.r. nekakvog trepčinog sindikata.

i na kraju - svuda u svetu struja se isključuje onima koji je ne plate a ne svima.
posledica isključivanja svima će biti da ni onaj koji je počeo da plaća neće hteti da nastavi s tim, jer je blago rečeno, nenormalno da platite račun od 5-6.000 da biste pola dana bili bez struje.
Innana Innana 23:17 13.03.2010

Re: Odgovor sa terena

ana_radmilovic
Innana
(volela bih da je novinar koji je pisao vest poznao komercijalu Elektro Kosmeta i proverio stvarana procenat naplate)

da, novinar je sproveo... ja sam zvala direktora elektro kosmeta zvečan, a fond za razvoj civilnog društva i još neki pokušali bez uspeha da dobiju odgovor od EPS-a na pitanje "zašto slab napon ako je cena struje ista kao u srbiji" i "zašto stižu nadrealni računi"
.Moj stav je oduvek bio isti-ja sam za placanje svih racuna.

vaš stav je sasvim na mestu, ja pišem već godinu dana o tome kako je nenormalno tražiti od srbije da izdržava lica ostala na kosovu samo zato što je to "branik otadžbine"
isto tako tacno je da Zvecan ima posebno preduzece i da je struja uvek stizala preko Trepce

ne, struja se plaćala na ž,r. elektrokosmeta a ne na nedavno otvoreni ž.r. nekakvog trepčinog sindikata.

i na kraju - svuda u svetu struja se isključuje onima koji je ne plate a ne svima.
posledica isključivanja svima će biti da ni onaj koji je počeo da plaća neće hteti da nastavi s tim, jer je blago rečeno, nenormalno da platite račun od 5-6.000 da biste pola dana bili bez struje.


Opet vam kazem firma koja isporucuje struju zvecanu nije Elekrtro Kosmet, to je tako jako dugo. Slazem se da je kontraproduktivno iskljucivati struju svima, prosto zdrav razum tako nalaze, ali vec deceniju i KEK to radi svugde na Kosovu. Iskljucju cele kvartove i blokove kroz restrikcije, bez obzira na to ko placa ili ne.
Koliko znam u narednih nekoliko meseci pocece da iskljucuju pojedinacne potrosace ili barem tako najavljuju. Tesko je narod uterati u red nakon 11 godina neplacanja.

Ja do sada nisam videla nadrealne racune. Moguce je da ih ima, ali ja ne znam za takve medju obicnim svetom. Problema svakako da ima, sa naplatom su krenuli krajem decembra kad je sezona praznika i procenat je jako mali zato sto ipak treba vremena da se narod navikve na placanje. Potrosnja je velika na sve strane jer se struja do sada trosila i za grejanje shtala uslovno receno, stare navike se tesko koriguju.
Elektro Kosmet kaze da uplacuje pare EPS-u a da li Zvecan to isto radi, trebalo bi istraziti, barem se u tome slazemo.
ana_radmilovic ana_radmilovic 23:58 13.03.2010

Re: Odgovor sa terena

Innana
Tesko je narod uterati u red nakon 11 godina neplacanja.

eto, i u tome se slažemo
Ja do sada nisam videla nadrealne racune. Moguce je da ih ima, ali ja ne znam za takve medju obicnim svetom.

ja jesam, videla sam račune svojih komšija i jednog motela. da računi nemaju veze s mozgom zna svako ko je proveo pola sata u zvečanu.
samodakazemnesto samodakazemnesto 11:01 14.03.2010

?

anice,jedno strucno pitanje. kako objasnjavas da tvoj tekst ima manje komentara od onog o bregoviziji? jel to zato sto mi koji imamo struju samim tim imamo i vecih problema (tipa bregovozija)?

ja se izvinjavam sto sam malo skrenula sa shina tvoje teme,ali mi je zalosno,pa sam morala.

fala.
ana_radmilovic ana_radmilovic 12:31 14.03.2010

Re: ?

samodakazemnesto
anice,jedno strucno pitanje. kako objasnjavas da tvoj tekst ima manje komentara od onog o bregoviziji? jel to zato sto mi koji imamo struju samim tim imamo i vecih problema (tipa bregovozija)?

ne razumem pitanje.
tema mog teksta nije "mi nemamo struje" (možda tako deluje, ali nije zaista) i tiče se onih koji su kakosetokaže upućeni ili zainteresovani za "problematiku". bregovizija je zabavnija.
u stvari, ne razumem poredjenje bregovizija vs lopovluk oko struje
ali mi je zalosno,

šta tačno?
samodakazemnesto samodakazemnesto 15:34 14.03.2010

Re: ?

odgovorila si mi,hvala. bregovizija je zabavnija. znam da se ima struje,ali
htedoh reci kako nas vise dira bregovizija nego neke "tamo" nepravde obicnih smrtnika. e tooo mi je zalosno. kazu li "neki tamo obicni smrtnici" ista o bregovoziji?
ana_radmilovic ana_radmilovic 18:59 14.03.2010

Re: ?

samodakazemnesto
odgovorila si mi,hvala. bregovizija je zabavnija. znam da se ima struje,ali
htedoh reci kako nas vise dira bregovizija nego neke "tamo" nepravde obicnih smrtnika. e tooo mi je zalosno. kazu li "neki tamo obicni smrtnici" ista o bregovoziji?

priče o nepravdama su uglavnom dosadne.
danas sam videla samo jednu "običnu smrtnicu" i (tek sad mi pade na pamet) nije pomenula bregoviziju. gledala mi e u šolju i kaže... da ne ulazim u detalje sve će se srećno završiti
sesili sesili 21:03 14.03.2010

Re: ?

Tri dana nisam mogla da se "nakačim" na internet, iako imam struje! Odmah sam pročitala vaš - tvoj tekt. Opominje me jedna od mojih omiljenih blogerki - Jelica, da se na blogu ne persira. Šta da kažem za struju, a tek za poneke komentare!Znaš, meni je 1999. bilo teže što nemamo struju, nego bombardovanje! To nekome zvuči suludo, ali ako bih to objašnjavala, bilo bi dugo i za druge možda otužno. A oko plaćanja, tu se opet jako slažem sa tobom. I ovde budu počašćeni oni koji neredovno plaćaju električnu energiju, pa im otpišu deo duga kad se to nakupi. Znači, mi koji redovno plaćamo - grešimo. I da se razumemo, to ne bude sirotinja koja plaća neuredno. Naprotiv! Pozdravljam te.
ana_radmilovic ana_radmilovic 21:16 14.03.2010

Re: ?

pozdrav sesili, ne smeta mi ni "vi" ni "ti" - kako vam (ti) prija.
imam par osoba koje su mi bliske a na "vi" sam sa njima... da ne govorim o tome ko je sve na "ti" (pa i nesrećni šeki iz ove priče) sa mnom...
ovde su ljudi navikli na to maltretiranje sa strujom, a ruku na srce, navikli su i da se ništa ne plaća. samo, ovaj put se stvarno ne zna kome se i zašto plaća. i ko treba a ko ne treba da plaća... (što zbog nesposobnosti kadrova za koje sam već uverena da ih namerno biraju takve - nepismene i alave, što zbog toga što je onaj koji preusmerava tu struju sposoban - za nešto što se u principu zove kradja... ja sad ne znam neku lepšu reč)
i sve tako... dosadna kosovska priča bez izgeda da se završi u dogledno vreme.
ne bih da budem opora - ali sve mi je manje žao bilo koga i čega, taman misliš "jadni" a pridješ im bliže i okrene ti se stomak od alavosti, bahatosti, parazitiranja i korišćenja sopstvene muke koja vipe nije muka nego super izvor prihoda....
bolje da stanem sad sa ovom "trač partijom"
sesili sesili 22:34 14.03.2010

Re: ?

Potpuno razumem. Ali, ja sam tu neku golgotu prošla. Stigle su godine da odem u penziju, invalidsku, pa sada mogu da biram sa kim hoću da se družim. Ma da komuniciram! Mislim da nisam baksuz, ali se i meni okretao stomak dok sam radila. Ne cvetaju mi ruže, mužmi je imao moždani udar pre 16 godina. Bio je 8 godina delimično pokretan, sada je 8 godina nepokretan. Dok je bio zdrav, nekad mi je i smetalo kad dođu "prijatelji", a vreme je za odmor, ili za spremanje ručka. Od tada, baš pravi, a njih je malo, pitaju kako je! Drugi mi vrata ne otvaraju. Ali, oženili su nam se sinovi, imamo kraljevića Marka i princezu Katarinu! Bogatstvo! Dobre snahe, pa puno srce. To je smisao života i volela bih da mu se približiš.
ana_radmilovic ana_radmilovic 23:19 14.03.2010

Re: ?

sesili
Stigle su godine da odem u penziju, invalidsku, pa sada mogu da biram sa kim hoću da se družim. Ma da komuniciram!

to bi trebalo praktikovati sa ili bez penzije (koliko se može). imam ja jednu prijateljicu, mudricu, uzela pa se penzionisala i dobila očevu penziju, nije da nisam ljubomorna u časovima malodušnosti.
Dok je bio zdrav, nekad mi je i smetalo kad dođu "prijatelji", a vreme je za odmor, ili za spremanje ručka. Od tada, baš pravi, a njih je malo, pitaju kako je! Drugi mi vrata ne otvaraju.

ko da slušam moju mamu, ona zna sve o tome.
smisao života

e to je u ovo vreme (ili na ovom mestu) skoro pa nepristojno pitanje)
- moja komšinica ovde je uverena da nam nisu isključili 2 dana struju zbog toga što sam ja napisala da ovi iz trepče nešto muljaju sa tom naplatom. to naravno nije razlog, ali ljudi se hvataju za slamku i nadaju se da neko "njihov" može da utiče na stvari, ako već ne mogu oni sami.
ne znam ništa o smislu života, ne znam ni šta više tražim ovde... al ajde da ne kukam ja posle tvoje priče koja je malo ozbiljnija a ti ne kukaš.

geragera geragera 02:32 15.03.2010

Re: ?

ana_radmilovic
gledala mi e u šolju i kaže... da ne ulazim u detalje sve će se srećno završiti


E, neces ga, vala, majci, ana_radmilovic!
Da li ti to mislis da si spanska serija pa da prekidas kad je najinteresantnije?
Ako ima masnih detalja - pricaj, ako nema - i ne moras.

ana_radmilovic ana_radmilovic 03:32 15.03.2010

Re: ?

geragera
E, neces ga, vala, majci, ana_radmilovic!



Da li ti to mislis da si spanska serija pa da prekidas kad je najinteresantnije?

najzad pravo pitanje, ili je to bio zahtev?
šta je da je, udovoljavam:
ima neki visok čovek, će mi donese nešto veliko al' ima da pričekam
jedna žena će da mi da ogrlicu al ima i neka crna žena (uvek crna žena, ne znam zašto) koja mi ne misli dobro
ljubim se s nekim i, naravno, imam glas, dobitak i neke oči - neko me posmatra, uželeo me se ili moram da ga vidim (ne zna tačno)
osim toga, ispuniće mi se dve želje a treća možda.

ali to nije ništa, radila sam ja intervju sa vidovnnjakom.... šta mi je taj tek prognozir'o... 'tela sam da objavim al mi bi glupo da se ovde zezaju s čovekom, a ovaj video budućnos' nacije
geragera geragera 04:30 15.03.2010

Re: ?

ana_radmilovic


najzad pravo pitanje, ili je to bio zahtev?
šta je da je, udovoljavam:
ima neki visok čovek, će mi donese nešto veliko al' ima da pričekam
jedna žena će da mi da ogrlicu al ima i neka crna žena (uvek crna žena, ne znam zašto) koja mi ne misli dobro
ljubim se s nekim i, naravno, imam glas, dobitak i neke oči - neko me posmatra, uželeo me se ili moram da ga vidim (ne zna tačno)
osim toga, ispuniće mi se dve želje a treća možda.



Ih, bre, ana_radmilovic, pa ljubljenje ne spada u masne momente ni na masnim fotama dece predskolskog uzrasta.
A, vidis da ionako nema nista od toga - zena ti je i rekla mozda jer joj je bilo zao da te sekira.
Ogrlicu ne uzimaj ni po koju cenu!


ana_radmilovic
.
ali to nije ništa, radila sam ja intervju sa vidovnnjakom.... šta mi je taj tek prognozir'o... 'tela sam da objavim al mi bi glupo da se ovde zezaju s čovekom, a ovaj video budućnos' nacije


Sto ne bi objavila?
On je, ako je pravi, sigurno iznad sujete, a blogeri, valjda, imaju svest o licnoj odgovornosti za trag u vremenu svojih komentara...



ana_radmilovic ana_radmilovic 10:47 15.03.2010

Re: ?

geragera

Ih, bre, ana_radmilovic, pa ljubljenje ne spada u masne momente ni na masnim fotama dece predskolskog uzrasta.
A, vidis da ionako nema nista od toga - zena ti je i rekla mozda jer joj je bilo zao da te sekira.
Ogrlicu ne uzimaj ni po koju cenu!


ja garagera, promaklo mi ovo da detalji moraju da budu masTni. i kako misliš "vidim da nema ništa od toga"? a?
a ja baš mislila da odma' uzmem ogrlicu...
znaš šta,
ta moja komšnica nema pojma, al što ima jedna ciganka ovde.... da ne veruješ.
vidovnjaka ne smem stvarno, da napadnu ovde na čoveka... ne dolazi u obzir!
geragera geragera 16:58 15.03.2010

Re: ?

ana_radmilovic

ja garagera, promaklo mi ovo da detalji moraju da budu masTni. i kako misliš "vidim da nema ništa od toga"? a?
a ja baš mislila da odma' uzmem ogrlicu...
znaš šta,
ta moja komšnica nema pojma, al što ima jedna ciganka ovde.... da ne veruješ.
vidovnjaka ne smem stvarno, da napadnu ovde na čoveka... ne dolazi u obzir!


Sta da radis - atrofirao ti osecaj za masno.
E, kad malo bolje razmislim - ma, ima sansi... mozda.
Ne uzimaj je, nikako!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana