Literatura| Politika| Umetnost

Šinteri, političari, kritičari, analitičari...

Vojislav Stojković RSS / 14.03.2010. u 17:45

Uzmimo primera radi: ja sam pilot... Ne, ne, bolje je - vi ste napr. pilot.  

Postati pilot - san je vaš iz detinjstva. Mnogi je dečak, a i poneka devojčica, to sanjao i kad bi ga upitali šta će biti kad poraste, odgovarao je, na radost ponosnog mu oca, biću pilot. Za većinu je to ostao samo san, ali kod vas su se geni i mnoge vam crte ličnosti složile u dobitnu kombinaciju. Naporno ste se školovali, izbegavali maladalačke stranputice, sve moguće poroke, niste eksperimentisali sa lakim drogama, niste obijali trafike, niste bili navijač... Ni danas ne pušite, ne pijete, niste član ni jedne stranke.... odričete se svega u čemu bi ponekad, ama bar ponekad uživali, jer i vi ste čovek. Jednom rečju živite asketski, a sve zbog poziva kome ste u celini posvećeni. Zbog vašeg poziva trpi i vaša porodica, supruga i deca, a o majci koja večito brine i od te brige je prerano ostarila, da i ne govorimo. Iako pilotirate na avionima starim od osamnaest do tridesetiosam godina, jer vi ste pilot u Jat airwaisu, nikad, ama baš nikad, niste imali ni jedan akcident. Ni pticu u vazduhu niste poplašili.

A onda, jednog lepog dana osvane tekst u novinama.

U tom tekstu izvesni NN o vama kao pilotu piše sve najgore – te ko vam je komandne palice dao u ruke, te zar se tako poleće i sleće, te vi pilotirate kao da prevozite krompir, a ne putnike... i još mnogo toga što pas s maslom ne bi ni onjušio, a kamoli pojeo.  

Prvo ne verujete svojim očima, a onda pomislite da je autor teksta neki nezadovoljni putnik, jer savakakvih ljudi danas ima. Ili možda neko od vaših bivših kolega  kome je letačka dozvola oduzeta zbog prekomernog pića. Raspitate se i na vaše iznenađenje saznate da taj NN ne samo da nije pilot, nego nikad u avion nije kročio.

 NN je jedan od onih dečaka koji su žarko želeli da postanu piloti, ali geni se nisu složili u dobitnu kombinaciju. Danas stanuje nedaleko od aerodroma, gleda avione kako sleću i poleću, kune svoju sudbinu  i na svoj bolesni način sveti se onima koji su uspeli.

Uzmimo, ilustracije radi, i drugi slučaj.

Vi ste naprimer hirurg. Ne običan hirurg, već neurohirurg. Razvojni put do neurohirurga sličan je kao i kod pilota, samo što su geni, sposbnosti i crte ličnosti ovog puta u drugačijem rasporedu. Naročitom rasporedu svakako, jer da nisu vi ne bi bili tako uspešni u svojoj profesiji.

A onda jednog lepog dana osvane tekst u novinama.

Izvesni NN piše: zar se skalpel tako drži, ko vam dade diplomu.... I da ne dužim. Kad ste se raspitali, saznali ste da je NN nezaposleni mesarski pomoćnik, koji je posao izgubio, jer nije razlikovao svinjski pauflek od plećke, a muda od bubrega.

NN je doduše, kao mali, govorio da će postati lekar i to hirurg, ali geni se nisu složili u pravu kombinaciju. Nije on kriv.

Da bi problem sasvim ogolili, uzećemo i treći slučaj.

Vi ste naprimer pinter, majstor koji pravi burad. Nije da ste kao dete po bilo čemu bili lošiji od vaših ispisnika, među kojima ima i poneki lekar i pilot, ali vaš pokojni deda je bio pinter i otac vam je bio pinter. Učili ste zanat od njih, odani ste porodičnoj tradiciji, a i niste hteli tek tako napustiti veliku radionicu i novu kuću na tri sprata na placu od hiljadu ari, na kome je, pored kamiona i kombija, parkiran i poslednji model mercedesa. Dobar ste majstor. Mnogi  vinogradar iz Srema i domaćin iz Mačve i Šumadije kod vas kupuje burad za svoje vino i prepečenicu.

A onda jednog dana, dok vi pravite bure, u radionicu uđe izvesni gospodin NN. Na njemu teget odelo, bela košulja, šarena leptir mašna i iste drečave boje maramica u gornjem džepu sakoa, na nogama lakovane cipele. Vinogradar nije, a ni šljivar. Konačno je došao i taj dan, pomislite, verujući da je gospodin NN predstavnik velike vinarije iz neke od zemalja EU. I dok vi prebirate po sećanju i tražite reči sa časova engleskog jezika, gospodin NN na čistom srpskom, progovori:

            - Šta ti to praviš?

            - Gospodine, kao što vidite pravim bure. Ja sam, kao što piše na radnji pinter, odgovorite i odmah nastavite, kako su vaša burad od najbolje hrastovine, kako dajete garanciju na deset godina....

            - Kažeš da je to bure? Pa, to što ti kažeš da je bure ne liči ninašta. Zašto je ovalnog oblika? Što ga ne praviš u obliku kocke ili kvadra? Znaš li koliko bi materijala uštedio? Uostalom zašto trošiš drvo, mnogo bi bilo jeftinije da je od lima, ili još bolje od plastične mase. Pih, i ti si mi majstor. Ko ti dade alat u ruke?

           Lukavi su ovi iz EU, pomislite, verujući da gospodin NN tvrdi pazar, hteo bi da napravi cenu. Pređete preko nesuvislih primedbi na oblik i materijal vaših burića i ljubazno nastavite:

           - Gospodine, samo Vi recite koliko komada i od koje vrste kupujete za vašu vinariju, a sve ostalo je moja briga.

          - Ja da kupim to sranje? Ne pada mi napamet. Uostalom ja vino držim u bocama i to u frižideru. A ne verujem da će bilo ko i bilo kada da ti kupi tu tvoju skalameriju.

         - A da ti nisi možda kolega pinter, pa došao malo da me zezaš? Koliko komada nedeljno proizvodi tvoja radionica? pitate misleći da je reč o nelojalnoj kokurenciji.

         - Nikad nisam napravio ni jedno bure, niti ću.

         - Pa, kako onda znaš da moja burad ne valja?

         - Nisam kokoš, ne umem da snesem jaje, ali znam šta je mućak. A tvoja burad su sva od reda mućci.

Tu vama pada mrak na oči i dohvatiti najbližu sirovu hrastovu letvu.

         - Sunce ti jebem žarko.... dalje je bilo isto kao u Maratoncima.

Iako sada već sigurno znate u čemu je poenta ove priče, ipak dovedimo temu do apsurda.

Dakle, vi ste naprimer pisac.

Vaši geni su se složili u poseban sklop, poznat pod nazivom talenat. San iz detinjstva vam se ostvario – postali ste pisac. I to dobar i čitan pisac.

A onda jednog dana osvane tekst u poznatom književnom časopisu u kome izvesni gospodin NN pljuje po onome što vi pišete. Nema potrebe da se raspitujete. Vi znate ko je gospodin NN. On je jedan od oinih čiji se geni, crte ličnosti i druge osbine nisu složili u onaj sklop o kome je bilo reči. A želeo je, žarko je želeo, da postane pisac. Nikad nije uspeo da objavi ni jednu pesmu, ni kratku priču, a o složenijim književnim formama da i ne govorimo. Nije on kriv, nema talenta. Gospodin NN nije kokoš, ne ume da snese jaje, ali zna da je ono što vi i drugi talentovani pisci pišete, mućak.

Jer, gospodin NN je književni kritičar.

Kao mali nikako nisam mogao da shvatim zašto neki ljudi, pored toliko zanimanja, postaju šinteri i jure ta divna stvorenja po ulicama i parkovima. A kada bi samo pomislio na ono što rade uhvaćenim psima, dobijao bi visoku temperaturu i osip po čitavom telu.

Odrastajući i čitajući nikako nisam uspeo da shvatim ni književne kritičare. Pitao sam se kakvi su to ljudi koji nemilosredno love i čereče baš one pisce čije su knjige meni najlepše. Knjige koji oni izdižu na pijadestal ja, ili nisam razumeo, ili uz sav trud i muku nisam uspeo da pročitam do kraja, ili ako uspem da ih pročitam u njima nikako nisam nalazio ništa lepo. U početku sam mislio da je feler do mene i verovao sam kritičarima. Kasnije, mnogo kasnije, sve sam shvatio i stavio književne kritičare na moju listu profesija koje ne podnosim. Zauzimaju počasno mesto, odmah iza šintera i političara. Podrazumeva se da isto mislim i o likovnim, muzičkim, filmskim i drugim kritičarima. Političke analitičari ne smem ni da spominjem, zbog osipa.



Komentari (156)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

aleksanadar aleksanadar 18:05 14.03.2010

Konrad: "Tajfun"

Pa ipak, nezanimljivi životi ljudi, koji se celi posvećuju samo održanju života, imaju svoju mističnu primesu. Nemoguće je, na primer, u kapetan -Makhverovom slučaju razumeti šta je to pod nebom moglo nagnati ovog sasvim poslušnog sina jednog sitnog bakalina iz Belfasta, da utekne na more. A on je, eto, učinio baš to, kad mu je bilo petnaest godina. Tako što, ako samo razmislite, dovoljno je da vam pokrene misao o nekoj ogromnoj, moćnoj i nevidljivoj ruci koja se zarila u ovaj svet što liči na mravinjak, lupa glavu o glavu i okreće nesvesna lica gomile ka neshvatljivim ciljevima, i u pravcima o kojima nikada nisu ni sanjali.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 18:07 14.03.2010

Jeeeeeeeeeee

Ovo je neki novi uvlakački trend na B92 blogu ili ja to do sada nisam primetio?

Jeeeeeeeeeeee političari su divni, završavali škole, specijalizovali se u inostranstvu, zapostavili svoj privatni život i rade za bednu platu, a kritičari nemaju ni osnovnu školu i znaju samo da pljuju.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:18 14.03.2010

Re: Jeeeeeeeeeee

Ne mogu da verujem da si napravio tako glup previd.
Pa, čoveče, političari su drugi na mojoj listi ogavnih profesija. Prvi su, naravno, šinteri. To piše i u naslovu i u zaključku.

A, glede onog dela komentara gde kažeš da je reč o novom uvlakačkom trendu, mislim da si ti perceptivno podešen ili udešen na uvlakanje.
Jeeeeeeeeeeeeeeee...
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:19 14.03.2010

изем ти минимизацију

Zašto je ovalnog oblika? Što ga ne praviš u obliku kocke ili kvadra? Znaš li koliko bi materijala uštedio?

па баш овални облик штеди материјал. што округлије то боље. нису ни пинтери луди.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:24 14.03.2010

Re: изем ти минимизацију

Da ti nije neko u porodici bio pinter?
Naravno, da nisu ludi, znaju zanat.
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:37 14.03.2010

Re: изем ти минимизацију

ех, заборављаш, ништа пинтери, све сами племићи и угледни грађани хиљаду година уназад.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:05 14.03.2010

Re: изем ти минимизацију

Oprosti, Plemeniti marcco, na pevidu onog de u tvom prezimenu.
Hebeš ga, takvi smo mi seljaci.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:32 14.03.2010

ти нешто, видим, био љут на критисере?

него, сећаш ли се оне андрићеве (драгослав)

”-како би сте ви описали режисере?

- кад не режи, сере”

Jelica Greganović Jelica Greganović 19:44 14.03.2010

Re: изем ти минимизацију

Ali ne štedi prostor, zato su Japanci izmaltertirali lubenicu

marco_de.manccini marco_de.manccini 19:49 14.03.2010

Re: изем ти минимизацију

Ali ne štedi prostor, zato su Japanci izmaltertirali lubenicu

стоји то, јелице, али баш брига пинтера за простор. он продаје бурад по запремини, па гледа да уштеди на материјалу.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:54 14.03.2010

Re: изем ти минимизацију

marco_de.manccini
... па гледа да уштеди на материјалу.

Уосталом, зато је и Земља округла. А и Сунце... Тај наш пинтер баш се био стис'о. (Хммм, кад мало боље размислим, и добро што је тако; јер кад би Земља била коцка могли бисмо да се повредимо на њене ивице.)
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:03 14.03.2010

Re: изем ти минимизацију

Zemlja je ravna ploča oduvek
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 03:00 15.03.2010

Re: изем ти минимизацију

Jelica Greganović
Ali ne štedi prostor, zato su Japanci izmaltertirali lubenicu


Japanci su izmislili i one male hotele, sa malim sobama - kapsulama.
Mala im ostrva, pa moraju.
Kazezoze Kazezoze 18:21 14.03.2010

#1 (umalo)

nisam kritichar, a nisam ni lektor, al' ova rechenica mi nikako ne lezhi:
Mnogi je dečak, a i poneka devojčica...

inache, kod nepodnoshenja, ja bih pre stavio politichare od shintera, gori su.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:30 14.03.2010

Re: #1

Kazezoze
nisam kritichar, a nisam ni lektor, al' ova rechenica mi nikako ne lezhi:
Mnogi je dečak, a i poneka devojčica...


Moje rečenice i inače ne leže.
One vrlo ponosno i uspravno stoje.
I ne samo rečenice, nego i reči, velika i mala slova, znakovi interpunkcije.
Ne znam u kakvom su položaju rečenice, reči i slova mojih koleginica spisateljica?

Uostalom, Kaz, si ti čuo za sleng i kreativnu slobodu?
Kazezoze Kazezoze 18:42 14.03.2010

Re: #1

Vojislav Stojković
Kazezoze
nisam kritichar, a nisam ni lektor, al' ova rechenica mi nikako ne lezhi:
Mnogi je dečak, a i poneka devojčica...


Moje rečenice i inače ne leže.
One vrlo ponosno i uspravno stoje.
I ne samo rečenice, nego i reči, velika i mala slova, znakovi interpunkcije.
Ne znam u kakvom su položaju rečenice, reči i slova mojih koleginica spisateljica?

Uostalom, Kaz, si ti čuo za sleng i kreativnu slobodu?

svakako da postoji kreativna sloboda al' "mnogi" je rech za mnozhinu a "dechak" je u jednini, pa mi ta kreativnost isuvishe apstraktna, da ne kazhem - bezveze.
ja bih ipak rekao: mnogi su dechaci...ipak cu sachekat mishljenje struchnjaka sa bloga.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:58 14.03.2010

Re: #1

Kazezoze

svakako da postoji kreativna sloboda al' "mnogi" je rech za mnozhinu a "dechak" je u jednini, pa mi ta kreativnost isuvishe apstraktna, da ne kazhem - bezveze.
ja bih ipak rekao: mnogi su dechaci...ipak cu sachekat mishljenje struchnjaka sa bloga.

Vidiš, Kaz, u tome je razlika između tebe i mene. Ja za sebe mislim da sam pisac i da imam pravo na kreativnu slobodu.
Ti tu slobodu, izgleda, još nisi osvojio. Ko ti je kriv.

Inače, stručnjaci sa bloga, čije mišljenje čekaš, verovatno pripadaju grupi šintera, kritičara ili analitičara. O njima sam rekao, šta sam imao.

ana_radmilovic ana_radmilovic 19:22 14.03.2010

Re: #1

Kazezoze

svakako da postoji kreativna sloboda al' "mnogi" je rech za mnozhinu a "dechak" je u jednini, pa mi ta kreativnost isuvishe apstraktna, da ne kazhem - bezveze.
ja bih ipak rekao: mnogi su dechaci...ipak cu sachekat mishljenje struchnjaka sa bloga.

kezoze, jes' ti čitao predkosovski, kosovski i pokosovski ciklus te strare lirske pesme itd (ako mene pitate, čista antika)
da napišem plastičnije
soko je 'tica starinska što u mnogoj pesmi hoće da zasvetli..

ja često napišem kako bi mnogi beogradjanin pozavideo jadnim izbeglicama odavde na bogatstvu u zlatu i nekretninama...

možda je malo arhaično, ali svakko nije nepravilno. možda nekome zvuči rogobatno, ali gramatični je tačno. mnogi pesnik pevao je...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:32 14.03.2010

Re: #1

To mu i ja kažem, al on živi u Nizozemskoj, pa ne shvata.
Kazezoze Kazezoze 19:33 14.03.2010

Re: #1

možda je malo arhaično, ali svakko nije nepravilno. možda nekome zvuči rogobatno, ali gramatični je tačno. mnogi pesnik pevao je...

bez obzira da li je gramatichki tachno, ako je ostalim chitaocima oku ugodno, ja nemam nishta protiv, al' meni je, kao shto vec rekoh gore, bezveze.
nsarski nsarski 19:38 14.03.2010

Re: #1 (umalo)

#1 (umalo)
nisam kritichar, a nisam ni lektor, al' ova rechenica mi nikako ne lezhi:

Mnogi je dečak, a i poneka devojčica...

Ta forma se moze naci i u drugim jezicima.
U nasem, na primer, se moze reci: "mnogi je mornar u ovoj vodi izgubio brod", itd.

U engleskom, After many a summer dies the swan je naslov knjige Oldosa Hakslija, na primer.

mirelarado mirelarado 19:49 14.03.2010

Re: #1 (umalo)

nsarski
#1 (umalo)
nisam kritichar, a nisam ni lektor, al' ova rechenica mi nikako ne lezhi:

Mnogi je dečak, a i poneka devojčica...

Ta forma se moze naci i u drugim jezicima.
U nasem, na primer, se moze reci: "mnogi je mornar u ovoj vodi izgubio brod", itd.

U engleskom, After many a summer dies the swan je naslov knjige Oldosa Hakslija, na primer.


Реч је о стилској фигури која се зове синегдоха, подврста метонимије, када део замењује, тј. означава целину (pars pro toto), или јединка замењује скуп.
Unfuckable Unfuckable 19:51 14.03.2010

Re: #1 (umalo)

ih bre Mirela - uze mi komentar sa tastature!
dragan7557 dragan7557 20:01 14.03.2010

Re: #1 (umalo)

A sto ostavljas komentare na njoj, mislim tastaturi.
Mog,o si i da ga izgubis.
Pozdrav cerski
Kazezoze Kazezoze 20:01 14.03.2010

Re: #1 (umalo)

Unfuckable
ih bre Mirela - uze mi komentar sa tastature!

slazhem se...
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:07 14.03.2010

Re: #1 (umalo)

Реч је о стилској фигури која се зове синегдоха, подврста метонимије, када део замењује, тј. означава целину (pars pro toto), или јединка замењује скуп.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, to je trenutak kad jezik poprimi obeležja biologije, jerbo svaka od tih reči zvuči kao da ima osam očiju i dupli višak ekstremiteta...Tad mi lepo dodje da jezik pomazim po glavi i kažem mu: "Nije to ništa, ne obaziri se, šale se, sve je u redu..."
Je l se sećate kad je Nušić smrtno uvredio tetku nazvavši je hipotenuzom, e to je nešto takvo - "Tetka ti si jedna metonimija!"
mirelarado mirelarado 20:15 14.03.2010

Re: #1 (umalo)

Jelica Greganović
Реч је о стилској фигури која се зове синегдоха, подврста метонимије, када део замењује, тј. означава целину (pars pro toto), или јединка замењује скуп.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, to je trenutak kad jezik poprimi obeležja biologije, jerbo svaka od tih reči zvuči kao da ima osam očiju i dupli višak ekstremiteta...Tad mi lepo dodje da jezik pomazim po glavi i kažem mu: "Nije to ništa, ne obaziri se, šale se, sve je u redu..."
Je l se sećate kad je Nušić smrtno uvredio tetku nazvavši je hipotenuzom, e to je nešto takvo - "Tetka ti si jedna metonimija!"


:))))))))))
Мада, не знам колико би Нушићу метонимија звучала увредљиво и смешно. Математику, очито, није волео, а о беседништву је и књигу написао.


iris.davidovich iris.davidovich 20:19 14.03.2010

Re: #1

Uostalom, Kaz, si ti čuo za sleng i kreativnu slobodu?

svakako da postoji kreativna sloboda al' "mnogi" je rech za mnozhinu a "dechak" je u jednini, pa mi ta kreativnost isuvishe apstraktna, da ne kazhem - bezveze.
ja bih ipak rekao: mnogi su dechaci...ipak cu sachekat mishljenje struchnjaka sa bloga

kaz, ovo nije ni novo, ni sleng, a ni pogresno. meni se, recimo, oduvek dopadalo. imas i mnogi vinogradar i domacin negde u tekstu. e, sad, da je citav tekst gramaticki ispravan, i nije
edit:
e, cvrc, ali ja nisam strucnjak s bloga, a bas sam se zaletela da ti objasnim
edit 2:
dirliii, staga objasnjenja!
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:29 14.03.2010

Re: #1 (umalo)

Zamisli tek da je tetki rekao da je retorika...qq...
niccolo niccolo 21:03 14.03.2010

Re: #1 (umalo)

Реч је о стилској фигури која се зове синегдоха, подврста метонимије, када део замењује, тј. означава целину (pars pro toto), или јединка замењује скуп.

Максо, реагуј!
blogovatelj blogovatelj 23:02 14.03.2010

Re: #1

al on živi u Nizozemskoj


Kazezozemac znaci!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 03:02 15.03.2010

Re: #1 (umalo)

nsarski
#1 (umalo)
nisam kritichar, a nisam ni lektor, al' ova rechenica mi nikako ne lezhi:

Mnogi je dečak, a i poneka devojčica...

Ta forma se moze naci i u drugim jezicima.
U nasem, na primer, se moze reci: "mnogi je mornar u ovoj vodi izgubio brod", itd.

U engleskom, After many a summer dies the swan je naslov knjige Oldosa Hakslija, na primer.


Hvala, profesore.
Mislim da je Kazu sada sve jasno.:))
sonja.m sonja.m 03:26 15.03.2010

Re: #1

Inače, stručnjaci sa bloga, čije mišljenje čekaš, verovatno pripadaju grupi šintera, kritičara ili analitičara. O njima sam rekao, šta sam imao.

Jes da nisam ni kriticarka ni pinterka ni politicarka, a ni flizerka, ovo gorenapisano mi mirise na uvredu lika i dela blogera, istina blagu, ima i mnogo gorih.
Iako svi vec odavno spavaju, dajem ovu konstataciju na diskusiju.
Dosp. autoru, da li se slazete?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:06 15.03.2010

Re: #1

sonja.m
ovo gorenapisano mi mirise na uvredu lika i dela blogera, istina blagu, ima i mnogo gorih.
Iako svi vec odavno spavaju, dajem ovu konstataciju na diskusiju.
Dosp. autoru, da li se slazete?


Povod je bio beznačajan.

Pre dve godine pročitao sam kratku priču koju se usudio da u uglednim novima objavi jedan kritičar. Tada sam i napisao ovaj tekst.
Taj književni kritičar godinama u istom uglednom listu kritikuje. To mu je posao da kritikuje, jer on sve zna, on je kritičar.
Međutim, ta njegova priča, taj autorski prvenac.....

Neostvarenost izaziva kasnije frustracije, i to je ono na šta sam hteo da ukažem ovim tekstom.

Neostvarene pilote nisam slučajno uzeo kao primer. Deo kontroloria leta, od kojih zavisi bezbednost putnika gotovo isto kao i od pilota, su neostvareni piloti. Oni koji nisu uspeli. Mnogo je razočaranih koji nisu uspeli ostvariti svoje ambicije da postatanu lekari. Nisam siguran koliki je broj neostvarenih pintera.:))
Međutim, mogućnost da neostvareni pilot ili hirurg, kritikuje uspešne u svojoj profesiji i to javno, te da se takva kritika ozbiljno uzima i čak izučava po školiama i fakultetima, ne postoji.

U književnosti i umetnosti uopšte, kao što znamo, sasvim drugačije stoje stvari. Svakako, pilot i hirurg su visoko specijalizovane profesije, malo je onih koji o njima umeju bilo šta reći. O umetničkim delima mogu govoriti svi, ali zašto baš neuspelim umetnicima, koji su postali kritičari, treba verovati? Pritom, ne mislim samo na negativne kritike. Mnoge nazovi velike pisce stvorili su kitičari, a ne čitaoci.
cult cult 09:53 15.03.2010

Re: #1

Pre dve godine pročitao sam kratku priču koju se usudio da u uglednim novima objavi jedan kritičar. Tada sam i napisao ovaj tekst.
Taj književni kritičar godinama u istom uglednom listu kritikuje. To mu je posao da kritikuje, jer on sve zna, on je kritičar.
Međutim, ta njegova priča, taj autorski prvenac.....


Hm. Da mu nisu inicijali T.P., a ta priča prvenac je o poštanskom sandučetu u gradu na jugu Otadžbine?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:10 15.03.2010

Re: #1

Sve znaš, cult. Ili gotovo sve.
Priča nije o sandučetu, već o nekakvoj kući na severu otadžbine. Mislio sam da mu je to prvenac.
Kazezoze Kazezoze 11:12 15.03.2010

Re: #1 (umalo)

jeremija
Mislim da je Kazu sada sve jasno.:))

paaa, mogao si i ti izvuci lekciju iz ove moje amaterske kritike.
pola komentara je odgovor na moju kritiku, sto ce reci da i nestrucna kritika moze proizvesti veliko zanimanje
uzgred, meni se vise svidela teorija da pisac rugobatne izraze koristi u apstraktnoj formi, kao odraz kreativne slobode, nego da ih koristi zakljuchane u pravila i zakone loshih lektora.
sharski
Ta forma se moze naci i u drugim jezicima.
U nasem, na primer, se moze reci: "mnogi je mornar u ovoj vodi izgubio brod", itd.

jel' ti taj izraz upotrebljavash i u govoru...meni lichi na neshto kao leskovachkonishki izraz
cult cult 11:19 15.03.2010

Re: #1

Ovo sto sam citao je, valjda, prilicno autobiografsko. Poseta rodnom gradu i zgradi u kojoj je kao dete ziveo, pa na postanskom sanducetu jos uvek stajalo to prezime na P. bledim slovima, tu pocnu da naviru secanja, tako nešto. Ne bih o literarnim dometima te pricice da ne bi ispalo da sam sam nečastivi, tj kritičar. Ali, recimo, da je kao kolumnista mnogo uverljiviji.

Nego, kritičari moraju da postoje. Potrebni su. A i gorak je to hleb. Ne bih se ja nesto previse obazirao...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:28 15.03.2010

Re: #1 (umalo)

mirelarado


Реч је о стилској фигури која се зове синегдоха, подврста метонимије, када део замењује, тј. означава целину (pars pro toto), или јединка замењује скуп.


Falimtebože, nisam ni znao koliko dobro poznajem gramatiku.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:33 15.03.2010

Re: #1 (umalo)

Kazezoze

uzgred, meni se vise svidela teorija da pisac rugobatne izraze koristi u apstraktnoj formi, kao odraz kreativne slobode, nego da ih koristi zakljuchane u pravila i zakone loshih lektora.

Kao što si video ja sam se u svom neznanju i pozivao na kreativnu slobodu. Ali, sada ispada da znam i gramatiku.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:37 15.03.2010

Re: #1

cult


Nego, kritičari moraju da postoje. Potrebni su. A i gorak je to hleb. Ne bih se ja nesto previse obazirao...


Naravno, naravno... i kritičari i šinteri.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:28 15.03.2010

Re: #1

ana_radmilovic

ja često napišem kako bi mnogi beogradjanin pozavideo jadnim izbeglicama odavde na bogatstvu u zlatu i nekretninama...


Predpostavljam da je ovo iz postpokovsovskog ciklusa.
tigrks tigrks 17:24 15.03.2010

Re: #1

U književnosti i umetnosti uopšte, kao što znamo, sasvim drugačije stoje stvari. Svakako, pilot i hirurg su visoko specijalizovane profesije, malo je onih koji o njima umeju bilo šta reći. O umetničkim delima mogu govoriti svi, ali zašto baš neuspelim umetnicima, koji su postali kritičari, treba verovati? Pritom, ne mislim samo na negativne kritike. Mnoge nazovi velike pisce stvorili su kitičari, a ne čitaoci.

Mnogi bi ovo potpisao kao svoje.
Potpisujem.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:23 15.03.2010

Re: #1

tigrks

Mnogi bi ovo potpisao kao svoje.


синегдоха, подврста метонимије, što reče mirela.
duchesse duchesse 11:51 16.03.2010

Re: #1

Da mu nisu inicijali T.P.

A želeo je, žarko je želeo, da postane pisac.


Kliktala sam nekoliko puta na preporuku, al ne da više od jednom, pa to ti je!
Inače, kad se pomene "profesija" kritičar, uvek se setim Gustava Klimta, slike Goldfish i detalja sa dna, kojeg je, kažu, namenio kao poruku kritičarima:
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:51 17.03.2010

Re: #1

Da, Gustav baš nije imao sreće sa kritičarima, a vrli kritičari iz Waffen SS, rukovođeni svijim visokim estetskim čistunstvstvom, su mu neke slike i spalili.
Hvala na javljanju i preporuci.
poz.duchesse
chicadacha chicadacha 18:21 14.03.2010

Lepo

Simpa tekst (mada nisam književni K..).

Nekako mi se čini da u razvijenijim zemljama od kritike može lepo da se živi. Takodje, od kritike može mnogo toga i da zavisi.

Evo, uzmimo nagrade na filmskim festivalima. Nisu li i one deo ocenjivanja i kritike? Nemaju li potom filmovi, koji nekakve značajne nagrade pokupe, u značajnom procentu veću zaradu?

Ili književne nagrade...recimo, Booker. Ja ne znam, nije nekako bilo predmet mog interesovanja, ko tamo sedi i o nagradama odlučuje, ali pretpostavljam da to nisu hirurzi.

E sad, ako pisac iza sebe nema solidnu reklamnu mašineriju, ili nije već uveliko poznat, da ne kažem slavan, ili ga akcidentalno neko od onih kojima verujemo nije pročitao i nama preporučio, kako bi mi, obični, koji smo život posvetili nekoj drugoj profesiji (i drugim knjigama), a ipak bi i da malkice uživamo u umetničkom stvaralaštvu, do jednog novog, a zanimljivog pisca mogli doći najkraćim putem, bez jedne takve vrste, za Vas, omražene pomoći. Čak i kad se kritika i ja ne slažemo, opet je manja šansa da ću previše lutati do zadovoljstva prateći ukus kritike, nego čitajući sižee, ili odlomke...ili možda mislite da zauvek treba da ostanemo verni isključivo proverenim vrednostima čvrsto zabetoniranim kroz vekove...





Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:27 14.03.2010

Re: Lepo

chicadacha
E sad, ako pisac iza sebe nema solidnu reklamnu mašineriju, ili nije već uveliko poznat, da ne kažem slavan, ili ga akcidentalno neko od onih kojima verujemo nije pročitao i nama preporučio, kako bi mi, obični, koji smo život posvetili nekoj drugoj profesiji (i drugim knjigama), a ipak bi i da malkice uživamo u umetničkom stvaralaštvu, do jednog novog, a zanimljivog pisca mogli doći najkraćim putem, bez jedne takve vrste, za Vas, omražene pomoći. Čak i kad se kritika i ja ne slažemo, opet je manja šansa da ću previše lutati do zadovoljstva prateći ukus kritike, nego čitajući sižee, ili odlomke...ili možda mislite da zauvek treba da ostanemo verni isključivo proverenim vrednostima čvrsto zabetoniranim kroz vekove...

Ево шта каже анкета шта купце књига у Србији опредељује на њихов избор:



Овде је и цело истраживање о српском тржишту књига.
ana_radmilovic ana_radmilovic 20:37 14.03.2010

Re: Lepo

čudno istraživanje - po ovome niko ne kupuje knjigu zbog autora. a ja verujem da ipak najviše ljudi kupuje baš zbog autora.
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:40 14.03.2010

Re: Lepo

jos jedno istrazivanje koje gresi...primer kod nas Orhan Pamuk,sveCki primer Den Braun!
Mediji su čudo!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 03:18 15.03.2010

Re: Lepo

Predrag Brajovic

Svoj pogubni uticaj na umetnost kritičari znatno više ispoljavaju kao urednici, članovi žirija i sl.
blogovatelj blogovatelj 04:29 15.03.2010

Re: Lepo

Svoj pogubni uticaj na umetnost kritičari znatno više ispoljavaju kao urednici, članovi žirija i sl.


Taj problem je nerešiv. Sličan su imali mnogi umetnici kroz vekove.
Ali takav problem imamo i mi blogeri ako ne mislimo isto kao domaćin bloga... Naravno da ne mislim ovde na tebe Vojislave, mislim na NEKE domaćine bloga.
Popušiš ban a i ne udostoje te odgovora zašto je to tako.
I šta u takvom slučaju raditi?
Pa desi se u životu da ponekad ugaziš u nesto žitko, da ne imenujem u šta. Slično je i kad te banuju.
Najgore što možeš u tom slučaju je da se iznerviraš i počneš da šutiras tu žitku smesu. Trenutno to donosi olakšanje, ali posledice su katastrofalne.
Najbolje je obrisati cipelu o travu, oprati je kad dodješ kući...
A sledeći put kad prodješ pored onog žitkog, što ima moć banovanja, zapušiti nos i ignorisati ga totalno... Samo ignorancija, jer ipak si ti neko... A ono jadno žitko je niko!
topcat topcat 06:12 15.03.2010

Re: Lepo

Ali takav problem imamo i mi blogeri ako ne mislimo isto kao domaćin bloga...


Ajde, ajde...čemu kuknjava?
Shvati ban kao blogo-krštenje.

I šta u takvom slučaju raditi?

Prvo razmisli u čemu je do tebe, a to će te već nekud odvesti.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:51 15.03.2010

Re: Lepo

topcat, da ti nisi postala blogoterapeut - volonter?
blogovatelj blogovatelj 14:07 15.03.2010

Re: Lepo

Prvo razmisli u čemu je do tebe, a to će te već nekud odvesti.


Ne podnosim glupost i generalizacije, to je do mene, znam. I ne mogu da precutim na to.
Takve stvari su prevazidjene jos u knjizevnosti ranog XIX veka, to da je svekrva zlobna, da je sobarica bludna, da su ljudi iz Bosne glupi i da vole Bregovica, da svako ko nije iz kruga dvojke taj je seljacina i slicno.
topcat topcat 14:50 15.03.2010

Re: Lepo

Vojislav Stojković
topcat, da ti nisi postala blogoterapeut - volonter?

Ma jok, progovara iskustvo (al ko kaže da nemam certifikat?)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:15 15.03.2010

Re: Lepo

chicadacha


Ili književne nagrade...recimo, Booker. Ja ne znam, nije nekako bilo predmet mog interesovanja, ko tamo sedi i o nagradama odlučuje, ali pretpostavljam da to nisu hirurzi.

Moje nedavno iskustvo sa Bukerom:

Roman Beli tigar Aravinda Adige pisan je kao ispovet u sedam pisama, odnosno poglavlja, u kojima nam pisac predstavlja sirovu i surovu Indiju.
Siromaštvo, korupcija, kriminal, prljava politika i još prljaviji političari, tako Adiga vidi Indiju, svoju otadžbinu, iz koje je na vreme pobegao u Englesku.

Predsednik žrija za dodelu Bukerove nagrade izjavio je da im je kriterijum bio - obaranje s nogu, a Adiga ih je, kaže, sve sem jednog člana, oborio s nogu.
Kako i čime ih je oborio, nisam shvatio.
Moguće da me roman nije impresionirao zato što i sam živim u sirovoj zemlji i surovom vremenu.

Adiga, četvrti Indus, ovenčan Bukerom, u svom prvom romanu ne potseća ničim na svog slavnog prethodnika Salmana Rušdija.
chicadacha
...kako bi mi, obični, koji smo život posvetili nekoj drugoj profesiji (i drugim knjigama), a ipak bi i da malkice uživamo u umetničkom stvaralaštvu, do jednog novog, a zanimljivog pisca mogli doći najkraćim putem, bez jedne takve vrste, za Vas, omražene pomoći. Čak i kad se kritika i ja ne slažemo, opet je manja šansa da ću previše lutati do zadovoljstva prateći ukus kritike, nego čitajući sižee, ili odlomke...ili možda mislite da zauvek treba da ostanemo verni isključivo proverenim vrednostima čvrsto zabetoniranim kroz vekove...


Kada u knjižarama, više nisam ništa mogao pronaći novo, a meni lepo,
počeo sam sam da pišem. daklem, rešenje je u šivenje.
samodakazemnesto samodakazemnesto 18:26 14.03.2010

ah,ta sujeta

Ako Vas se svaki put bude toliko dojmilo sta kriticari i sinteri kazu o Vama,tj o Vasem pisaniju nikad od Vas pisca...
ili pisete ocekujuci da se to svima svidi?
s druge strane, i citaoci su kriticari,samo sto ne primaju platu za to. ali ce svakako pocastiti kritikom ono sto procitaju od Vas. dobrom,ili losom. hocete li svakom citaocu koji Vase pisanije pocasti losom kritikom posvetiti blog? necete valjda?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:39 14.03.2010

Re: ah,ta sujeta

Rado ću vam poslati jedan ili oba romana koji su mi objavljeni. Naravno, besplatno, čak ću platiti i poštarinu.
Kada ih pročitate ustupiću vam i mesto na mom blogu da kažete ono što mislite, bez obzira kakvo god vaše mišljenje bilo. Jer, vi ste čitalac, a ja njih, za razliku od kritičara, poštujem.
Pošaljite mi adresu na meil: vojislav.stojkovic@gmail.com.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:42 14.03.2010

" Margarita

je skočila sa četke i njene zagrejane tabane je prijatno rashladio kameni pod. Margarita je zazvonila jedared, dva puta. Ali joj niko nije otvarao. Margarita je počela tako da pritiska dugme i čula je kako zvono odjekuje u stanu Latunskog. Da, stanar stana br. 84 na sedmom spratu morao bi do groba da bude zahvalan pokojnom Berliozu što je predsednik MASSOLIT-a pao pod tramvaj i što je komemorativna sednica zakazana baš za to veče. Pod srećnom zvezdom se rodio kritičar Latunski. Ona ga je spasla od susreta sa Margaritom, koja je tog petka postala veštica!"
Majstor Bulgakov

Zahvaljući kritičarima je Nušić umro, a da nije ni znao da je Nušić, umro je kao pisac vodvilja. Zahvaljujući njima Čehovljeve priče, između ostalog, zapravo nisu ni imale pravu radnju. Doduše danas ćete morati da dobijete astmu u prašnjavim arhivama da biste našli imena tih kritičara, kojima bi, da su živi, najveći životni uspeh bio upravo to što su se potpisivali u blizini Čehovljevog imena.

Što se pintera tiče, ima jedna prosto čarobna izreka u našem narodu, koja govori o slepoj ljubavi i ja je jako volim: "Zaljubio se k'o pinter u dasku".

p.s. samodakazemnesto, moramnestodatikazem - reč "pisanije" pored arhaičnog zvuka ima i pežorativno značenje (isprazno pisanje), tako da ako ne misliš loše o autorovom pisanju bolje nemoj da je koristiš
ana_radmilovic ana_radmilovic 19:30 14.03.2010

Re: " Margarita

Jelica Greganović
je skočila sa četke i njene zagrejane tabane je prijatno rashladio kameni pod. Margarita je zazvonila jedared, dva puta. Ali joj niko nije otvarao. Margarita je počela tako da pritiska dugme i čula je kako zvono odjekuje u stanu Latunskog. Da, stanar stana br. 84 na sedmom spratu morao bi do groba da bude zahvalan pokojnom Berliozu što je predsednik MASSOLIT-a pao pod tramvaj i što je komemorativna sednica zakazana baš za to veče. Pod srećnom zvezdom se rodio kritičar Latunski. Ona ga je spasla od susreta sa Margaritom, koja je tog petka postala veštica!"
Majstor Bulgakov


kakva genijalna "crtica" iz jedne od omiljenih mi knjiga
kakav smisao za humor, moram da ponovim
Ona ga je spasla od susreta sa Margaritom, koja je tog petka postala veštica!
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:48 14.03.2010

Re: " Margarita


Još uvek ne mogu da prestanem da se smejem
Ana, pogledaj šta sad, zahvaljujući sistemu citiranja, zapravo piše u tvom komentaru
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:58 14.03.2010

Re: " Margarita

Знао сам, Јелице, да ми на неког личиш А не оно што nsarski каже: пчелица...
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:12 14.03.2010

Re: " Margarita

Predraže, nikad to nisam krila
http://blog.b92.net/text/1237/Za-Sestre-po-metli/
Ima ih ovde još, veštih žena
samodakazemnesto samodakazemnesto 23:19 14.03.2010

Re: " Margarita

jelice,hvala na objasnjenju pojma "pisanije",mada sam ga vec znala. ne mogu da mislim ni lose,ni dobro o necemu sto nisam citala. jel tako? pisanije ima istu sudbinu kao "resavska skola". verujem da znas da je resavska skola izvorno znacila prepisivanje starih knjiga jos onomad,a danas to znaci kad deca prepisuju u skoli,izmedju ostalog. sve u svemu,kad sam rekla pisanije,mislila sam na samo delo. na nesto napisano. znaci,nista lose u startu,bez zadnjih aluzija. u svakom slucaju,samo htedoh reci da mi nije jasno cemu tolika halabuka oko kritike?
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:44 14.03.2010

Re: " Margarita

Ok, meni prosto pisanije zvuči pežorativno, kao što rekoh - isprazno pisanje, ali posebno ako nešto nisi pročitao, ne možeš ga oceniti unapred negativno. Zato je to za mene pisanje ili napisano, a ne pisanije.
Meni se ne čini kao halabuka, prosto...ovo je lični dnevnik, čovek piše o temi o kojoj želi, u ovom slučaju o književnim ili šire kritičarima. Uz to da, ma koliko se ne osvrtao ili se trudio da se ne osvrćeš na takve ili slične, koji se dokazuju ne stvaranjem sopstvenog, već negativnim kritikovanjem tvog, ipak to čoveka pogodi. Racionalizacija prosto ne pomaže svaki put. Zato ja potpuno razumem Vojislava u ovom blogu. Najteže je objaviti, staviti pred sud javnosti, nešto što si stvorio. A, onda se nađe neko ko niti je imao kapacitet da stvori, niti je imao hrabrosti da objavi, da leči sopstvene komplekse na tvom delu. Uostalom, nije džabe tip takvog kritičara našao sebi mesta i u "Majstoru i Margariti". Nije džabe zarad takvog Majstor završio u ludnici, niti mu je Margarita džabe razbila ceo stan. Makar tako je jedan veliki pisac vratio kritičarima žao za sramotu.
ana_radmilovic ana_radmilovic 23:59 14.03.2010

Re: " Margarita

Jelica Greganović
A, onda se nađe neko ko niti je imao kapacitet da stvori, niti je imao hrabrosti da objavi, da leči sopstvene komplekse na tvom delu.

dodala bih i potpiše
samo, ni ja izraz pisanija ne doživljavam obavezno kao pežorativan. često tako nazivam i svoje testove bez želje da ih obezvredim, prosto - pisanija.
shvatam da može da zvuči kao izraz za nešto što nije od epohalnog značaja ali to mi i dalje ne zvuči ko uvreda. možda je "greška u prevodu" - naime, izraz pisanija je reč koja je ušla u žargon, često čujem da neko kaže "pogledaj moju novu pisaniju" ili "dobra ti je ona pisanija"
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:15 15.03.2010

Re: " Margarita

Meni se potpisivanje javno objavljenog nekako podrazumeva samo po sebi. Upavo u tome i jest hrabrost, delom i punim imenom izaći pred javnost.
Znam da se ta reč sve češće koristi u žargonu u suprotnom smislu od onog koji je imala do sada...mada, ako se krene od prvobitnog značenja te reči koji je jednostavno - pisanje, preko kasnije udahnutog pežorativnog, onda se sada prosto vraća nazad korenima...ok...ja samo ne mogu da pređem preko unutrašnjeg, uvreženog zvuka i sadržaja te reči koji je za mene i dalje - pežorativan. Ali, ok, finesa je, možda i nebitno...ja sam samo reagovala jer sam jako osetljiva na reči, izvinjavam, to je jače od mene
ana_radmilovic ana_radmilovic 00:30 15.03.2010

Re: " Margarita

potpisivanje objavljenog bi trebalo da se podrazumeva, slažem se. (ali se ne podrazumeva)
a "pisanija" - shvatam šta smeta, mnogo zavisi od konteksta. često bude i baš takav kakvim ga opisuješ. htela sam samo da kažem da nije uvek (a i ja zapela valjda jer ga i sama koristim a bez da 'oču d' uvredim)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 03:06 15.03.2010

Re: " Margarita

Jelica Greganović
Zahvaljujući njima Čehovljeve priče, između ostalog, zapravo nisu ni imale pravu radnju. Doduše danas ćete morati da dobijete astmu u prašnjavim arhivama da biste našli imena tih kritičara, kojima bi, da su živi, najveći životni uspeh bio upravo to što su se potpisivali u blizini Čehovljevog imena.

Čehov, inače lekar po zabačenim ruskim gubernijama, je pao na teme od iznenađenja, kada je jednom došao u carski Petrograd i tek tada saznao koliko je čitan i cenjen pisac.
samodakazemnesto samodakazemnesto 09:05 15.03.2010

Re: ah,ta sujeta

vojislave,
poenta mog posta je bila da ne obracate toliku paznju ka kriticare. znaci nista zlurado. ama bas nista.
samodakazemnesto samodakazemnesto 09:19 15.03.2010

Re: " Margarita

evo vish,ja obozavam tvoje i goricino pisanije. osh i jedan kuriozitet? evo. kupila sma par primeraka "za na poklon".

znaci pisanije je pisanje,pisano delo. nista lose nisam mislila,jer rekoh vec da ne mogu imati ni dobro,ni lose misljenje o necemu sto nisam citala. jel tako? ma taaaako jeeeeee!
samodakazemnesto samodakazemnesto 09:23 15.03.2010

Re: " Margarita

a oklen tebi struja u ovo doba? da im se nije sta desilo pa zaboravili da iskljuce,boookte?

aj,majket,razumela je gorica,sasmo se folira,zato ste mi obe u mom licnom,a bome i personalnom VIP-u.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:15 15.03.2010

Re: " Margarita

Čitan da, ali ono što su mu do smrti zamerali kritičari, koji nisu bili sposobni da napišu ni red približno dobar kao Čehovljevov, je da njegovim pričama fali radnja, tek dosta posle njegove smrti su se pojavili i oni koji su konačno shvatili da ni u životu nema uvek takve radnje.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:40 15.03.2010

Re: ah,ta sujeta

samodakazemnesto
vojislave,
poenta mog posta je bila da ne obracate toliku paznju ka kriticare. znaci nista zlurado. ama bas nista.


Nisam uočio nikakvu zluradost, a zluradosti nema ni u mom odgovoru i predlogu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:51 15.03.2010

samodakazemnesto

aj,majket,razumela je gorica

Opet ti...koja Gorica?
mirelarado mirelarado 18:54 14.03.2010

:))

Је л' то тај текст из потпалубља?

Мислим да си превидео три ствари:

1) у нас људи врло мало, и све мање, читају и књижевна дела, а камоли књижевне критике, стога ове потоње могу писцима да донесу још понеког читаоца, и кад су негативне;

2) а пишу се и позитивне критике, каткад чак и неоправдани хвалоспеви;

3) с критичарима се увек може полемисати, расправљати, њихове ставове можеш и да оповргнеш, исмејеш, или ће се за то побринути време.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:17 14.03.2010

Re: :))

mirelarado
Је л' то тај текст из потпалубља?


Jeste, to je taj.
A, sa ostalim pod 1, 2 i 3, manje-više se slažem.
ana_radmilovic ana_radmilovic 19:32 14.03.2010

Re: :))

Vojislav Stojković
mirelarado
Је л' то тај текст из потпалубља?


Jeste, to je taj.
A, sa ostalim pod 1, 2 i 3, manje-više se slažem.

ja sad ne razumem, čiji je ovo tekst?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:37 14.03.2010

Re: :))

Mislim da ga je napisao Gost autor..

ana_radmilovic ana_radmilovic 19:41 14.03.2010

Re: :))

Vojislav Stojković
Mislim da ga je napisao Gost autor..

pa dobro
nisam shvatila ono sa "tekstom iz potpalublja"
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:50 14.03.2010

Re: :))

Čekaj, Vojislave, ti si Jeremija, je l tako? A, taj tvoj tekst je gos'in Čer objavio na VIP strani...i šta je sad priča oko potpalublja, je l nešto nisam shvatila?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 01:40 15.03.2010

Re: :))

Potpalublje ... hm... ma to je duga priča. Ne znam kako da ti objasnim Jelice, ali u najkraćem: mi koji smo iz potpalublja izašli na palubu i/ili u VIP salon ...hm, mi smo nekako ponosni na svoje poreklo, akomerazumeš.
Inače, ja jesam Jeremija.

PS: mirelarado je pomenula potpalublje kao deo ranije diskusije u kojoj se razgovarlo i o kritičarima, a gde sam se ja pozvao na ovaj moj stari tekst.
zilikaka zilikaka 20:11 14.03.2010

Nije suština priče

ali moram da primetim:
Ni danas ne pušite, ne pijete, niste član ni jedne stranke.... odričete se svega u čemu bi ponekad, ama bar ponekad uživali, jer i vi ste čovek. Jednom rečju živite asketski, a sve zbog poziva kome ste u celini posvećeni.

Kad bi ih bar 10% odgovaralo opisu
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:28 15.03.2010

Re: Nije suština priče

Uzeo sam za primer jednog iz tih 10%.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:19 14.03.2010

Nepodnošljivi kritičari

Kasnije, mnogo kasnije, sve sam shvatio i stavio književne kritičare na moju listu profesija koje ne podnosim.

Razumem ovaj osećaj. Ali opet, da nema kritičara sve što je napisano, komponovano, itd...bilo bi isto. To opet ne bi bilo dobro.
Nažalost, priroda je glupake ravnomerno rasporedila, tako da je odgovarajući deo otišao i u kritičare.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:11 14.03.2010

Re: Nepodnošljivi kritičari

Ali opet, da nema kritičara sve što je napisano, komponovano, itd...bilo bi isto. To opet ne bi bilo dobro.
Nažalost, priroda je glupake ravnomerno rasporedila, tako da je odgovarajući deo otišao i u kritičare.

Krle, po cenu da me opet banuju zbog tebe, postavila bih ti samo jedno pitanje: da li je ovo dole citirano - kritika? meni liči.

8. martu najviše se raduje Vlada Divljan koji ga, već tradicionalno, proslavlja koncertom na kome degradira sebe i publiku. Ovaj događaj uspeva da dokaže da nema talenta, ideje, duha, muzike i života pre smrti, ali u nečemu je i uspešan: u tome što i Pinkov Grand šou u odnosu na njega deluje kao pop-artistički praznik srpske vorholovštine.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:50 14.03.2010

Re: Nepodnošljivi kritičari

da nema kritičara sve što je napisano, komponovano, itd...bilo bi isto. To opet ne bi bilo dobro.

I jeste isto, a to tek vreme pokaže. Jedan pametan čovek, zaboravila sam mu ime je rekao: Geniji su oni čiji rad preživi stereotipe vremena u kom su stvarali. A kritičari mahom spadaju u pojam stereotipa i jako su podložni vremenu. U tome i jeste razlika između njih i pravih stvaralaca.
Dr M Dr M 00:26 15.03.2010

Re: Nepodnošljivi kritičari

A kritičari mahom spadaju u pojam stereotipa i jako su podložni vremenu. U tome i jeste razlika između njih i pravih stvaralaca.


A neki pametan covek je rekao, za kriticare:

"..Ko ne moz` da jebe, podjebava"..
Da proste svi na citatu..
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:30 15.03.2010

Re: Nepodnošljivi kritičari

Što bi rekli Topalovići, "Kratko, ali jebitačno."
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 02:46 15.03.2010

Re: Nepodnošljivi kritičari

Dr M

A neki pametan covek je rekao, za kriticare:

"..Ko ne moz` da jebe, podjebava"..

Ovo mi, doktore, liči na dijagnozu. Šteta što nije na latinskom.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 02:51 15.03.2010

Re: Nepodnošljivi kritičari

BebaOdLonchara

Krle, po cenu da me opet banuju zbog tebe, postavila bih ti samo jedno pitanje: da li je ovo dole citirano - kritika? meni liči.


U pravu si, BoL, jeste kritika. Ali, pošto g. Krle nije profesionakni kritičar, on ima pravo da kritikuje.:))
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 03:10 15.03.2010

Re: Nepodnošljivi kritičari

Jelica Greganović
da nema kritičara sve što je napisano, komponovano, itd...bilo bi isto. To opet ne bi bilo dobro.

I jeste isto, a to tek vreme pokaže.


Vreme je najbolji kritičar.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:20 15.03.2010

Re: Nepodnošljivi kritičari

Nebojsa Krstic

Nažalost, priroda je glupake ravnomerno rasporedila, tako da je odgovarajući deo otišao i u kritičare.

Nije reč o gluposti, već o frustriranosti. I moj tekst se odnosi na onaj deo kritičara koji nisu zadovoljili svoje ambicije da postanu pisci, muzičari, slikari...

Prema glupacima čovek mora biti pažljiv, reč je mahom o urođenom nedostatku, ali za neostvarene, pa zato frustrirane pojedince, to pravilo ne važi.
cult cult 11:30 15.03.2010

Re: Nepodnošljivi kritičari

Nažalost, priroda je glupake ravnomerno rasporedila, tako da je odgovarajući deo otišao i u kritičare.


Teško mi je da preporučim komentar koji je pisao Neko Iz Establišmenta, a morao sam zbog ove rečenice. Osećam se loše, frustrirajuće. O, zašto se nikad neću pomiriti sa sistemom i uljuljkati u isti, iskoristiti ga radi ostvarenja personal satisfaction i ostalih viših ciljeva, avaj.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:50 15.03.2010

Re: Nepodnošljivi kritičari

Krle, po cenu da me opet banuju zbog tebe, postavila bih ti samo jedno pitanje: da li je ovo dole citirano - kritika? meni liči

Jeste kritika je. Samo znalačka!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:38 15.03.2010

Re: Nepodnošljivi kritičari

Vojislav Stojković
Dr M

A neki pametan covek je rekao, za kriticare:

"..Ko ne moz` da jebe, podjebava"..

Ovo mi, doktore, liči na dijagnozu. Šteta što nije na latinskom.


Dr M iz nekog razloga, koji nisam razumeo, ne može da okači komentar, ali je domaći iz latinskog uradio:

"Penis parvus, lingua longa", a jos blize i,
"Impotentio coeundi, iracundia per mundi"


Hansel Hansel 12:00 16.03.2010

Re: Nepodnošljivi kritičari

cult
Nažalost, priroda je glupake ravnomerno rasporedila, tako da je odgovarajući deo otišao i u kritičare.
Teško mi je da preporučim komentar koji je pisao Neko Iz Establišmenta, a morao sam zbog ove rečenice. Osećam se loše, frustrirajuće. O, zašto se nikad neću pomiriti sa sistemom i uljuljkati u isti, iskoristiti ga radi ostvarenja personal satisfaction i ostalih viših ciljeva, avaj.

Da, da, i ja bih ga preporučio, ali bih morao da znam koliki misli g. Krle da je udeo populacije glupaka u opštoj populaciji, pa da vidimo da li misli da među kritičarima (a naročito političkim) postoji i jedan ceo koji nije glup(ak).
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:34 14.03.2010

kreativna sloboda

...



(mi dozovoljava da postavim bilo kakav komentar, na ovu temu)
hazar hazar 20:41 14.03.2010

Visokoumna kritika

Subota pre podne, omiljena mi kafana. Moj do sada poslednji izdanak(7 godina) i ja laganica ispijamo sokić i kafu čekajući mi dragu gospođu i ćere da obave nekakvu kupovinu. Dumam da proniknem Lazanskog, a naslednik se pati sa čitanjem kulturne rubrike u Politici.

Pokušava mučenik da pročita rogobatne reči ( podrazumeva se da trči, trči, pa naiđe na neku srpsku reč), ali uporan je. Ko zna dokle bi to trajalo da nije postao neprihvatljiv šum u mojoj blizini. Tek tada ozbiljno obratim pažnju na njegovo čitanje i vidim da je već počelo demoralisanje. Kud ću šta ću, objasnim detetu da nije ništa strašno što ne razume, jer to verovatno ne razume ni onaj koji je napisao tekst.

Tata, ali ovaj čika mora da je mnogo pametan, kada zna sve ove reči. Ne znam sine, moguće je, a možda on samo želi da ispadne strašno pametan u tvojim očima.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana