Društvo| Ekologija| Moj grad| Planeta| Zdravlje

Easy!

Bili Piton RSS / 16.03.2010. u 17:34

 dynamicrecycle.jpg

Danas je pred mojim vratima od stana osvanula posiljka prevelikih dimenzija da se ugura u letterbox. Sastojala se od jedne povece narandzaste torbe, nalik na one kakve prodaju Kinezi u bloku 70 a koriste se, recimo, za nosenje prljavog vesa u perionicu, ili cak za pijacu i slicno. U torbi se nalazilo jedno pisamce, i jedan leaflet.

Evo sadrzaja tog pisma na engleskom:

 

To the Occupier

(sledi moje ime i prezime i adresa)

RE: ESTATE RECYCLING

Dear Resident

Our recycling advisors called today to talk to you about the recycling service available on your estate. An orange reusable bag and a recycling information leaflet have been posted through your letterbox or left by your door.

The orange reusable bag is for you to keep, and can be used to help you store your recycling. You can then carry your reusable bag down to the recycling bin and transfer your recycling into the bin.

Please remember not to leave the bag in or by the bin, but to return it to your property to use again.

The enclosed leaflet provides further information about the reusable orange bag and what items and materials can be recycled.

If your require any further information about your recycling services please call the Lambeth Service Centre on 020 7926 9000, email recycling@lambeth.gov.uk or visit www.lambeth.gov.uk/recycling.

Yours sincerely

Philip O'Keeffe, Waste Development Officer

(potpis)

Evo i sadrzaja flajera iz torbe, koji je, treba li naglasiti, stampan na 100% reciklisanom papiru:

RECYCLING MADE EASY!

It has never been easier to recycle on your estate. Just follow these four simple steps:

1 Fill your reusable orange bag with the recyclable items listed in this leaflet (crtez)

2 Use the orange bag to take the recyclable items to your estate recycling banks (crtez)

3 Place the recyclable items into your estate recycling banks (crtez)

4 Take your orange bag home to reuse it for more recycling! (crtez)

(objasnjenje: recycling banks su zapravo poveci kontejneri koji vec godinu dana stoje pred vratima mog solitera u juznom Londonu i koji sluze samo za odlaganje smeca koje moze da se reciklise i jasno su oznaceni kao takvi).

dalje...

RECYCLING IS EASY AND HELPS THE ENVIRONMENT.

If  you live on a housing estate use your orange bag to carry items to your estate recycling banks.

Use the orange bag to carry the following items to your estate recycling bank:

PAPER - CARD AND CARDBOARD - PLASTIC BOTTLES - GLASS BOTTLES AND JARS - FOOD AND DRINK CANS - FOOD AND DRINK CARTONS - EMPTY AEROSOL CANS

The following items CANNOT be recycled:

YOGHURT POTS, MARGARINE TUBS OR OTHER PLASTIC FOOD CONTAINERS - PLASTIC BAGS - BOTTLE CAPS OR JAR LIDS - BROKEN GLASS, PYREX OR WINDOW GLASS - KITCHEN FOOD SCRAPS OR GARDEN WASTE - FOIL, MILK BOTTLE TOPS OR YOGHURT POD LIDS - CHEMICAL CONTAINERS OR BATTERIES - SOIL OR RUBBLE - CLOTHES, SHOES OR OTHER TEXTILES - PAINT

If you would like this information in large print, braille, audio tape or another language, please contact us on 020 7926 9000 (sledi ova ista recenica na spanskom, portugalskom, francuskom, bengali, twi i yoruba jezicima).

COMMENTS AND COMPLAINTS: We welcome feedback from our customers and would like to hear from you if you want to make a comment or a suggestion about our services. If you are unhappy with any of our services we want to make it easy for you to make a complaint. To make comments, suggestions or complaints please call us at the Service Centre on 020 7926 9000.

LAMBETH RECYCLING

London Borough of Lambeth, 1st Floor Service Team House

185-205 Shakespeare Road

London SE24 0PZ

*****************************************************************

Do sada nisam previse paznje posvecivao reciklisanju, ali, kad me ovako ljubazno, predusretljivo i na vrlo odredjen, uverljiv i bespogovoran nacin mole da tome posvetim paznju, i hocu, nece mi biti tesko. Idem da proberem svoju kantu za djubre i naucim gde sta spada, i od sada cu tako.

Neke misli mi se vrzmaju po glavi u vezi sa svim ovim. Ako hocete, mozemo da popricamo.



Komentari (91)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

stefan.hauzer stefan.hauzer 17:40 16.03.2010

eh,sve pocinje od kontejnera...

...a njih nema.
Eto,voljan...samo molim da me upute!
ih,sto volem kad sam prvi!
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 17:50 16.03.2010

kako je u irskoj

ovde u irskoj se recycle podrazumeva. ja u svom dvoristu imam dve kante, jednu za organsko smece drugu za rciklazu. takodje postoje ti lifleti koji ti sazvacu sve. Meni se to svidja, pogotovo sto pored sebe imam zenu ekologistkinju pa je i mene ona uvukla u citavu tu pricu. na pocetku me je smaralo to pranje tetrapaka pa onda susenje,danas je to rutina. Inace, u Irskoj postoji nekoliko kompanija za skupljanje djubreta i sve se ponasaju trzisno, na primer mi smo nedavno promenili kompaniju, sa Mr. Binman-a smo presli na Greenstar zbog veoma povoljnih uslova.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:04 16.03.2010

:)

Do sada nisam previse paznje posvecivao reciklisanju, ali, kad me ovako ljubazno, predusretljivo i na vrlo odredjen, uverljiv i bespogovoran nacin mole da tome posvetim paznju, i hocu, nece mi biti tesko. Idem da proberem svoju kantu za djubre i naucim gde sta spada, i od sada cu tako.




i ja bih, kao što jesam u jednoj drugoj zemlji, ali ovde nema kontejnera u tu svrhu


(da mahnem samo )
topcat topcat 18:09 16.03.2010

Re: :)

Aj risajkl!

Jednom davno u Švicarskoj, divila sam se što kontejneri imaju posebne rupe za zeleno, bijelo i smeđe staklo. Mi nismo ni znali da se flaše odvajaju od ostalog...to je bio više onako - izlet na Mars. ; )))
Bili Piton Bili Piton 18:14 16.03.2010

Re: :)

topcat
divila sam se što kontejneri imaju posebne rupe za zeleno, bijelo i smeđe staklo.


Aha, isto i ovde
niccolo niccolo 19:03 16.03.2010

Re: :)

i ja bih, ali ovde nema kontejnera u tu svrhu

Da, nažalost
Unfuckable Unfuckable 19:38 16.03.2010

Re: :)

ali ovde nema kontejnera u tu svrhu

...ali zato ovi što postoje uredno bivaju zapaljeni.
Ja sam skoro pao kada sam na jednom kamionu Gradske čistoće, skoro, video ogromnu nalepnicu s molbom "Ne pali kontejnere!", izgleda da je to postalo nezvanični sport dokone omljadine, jbt.
darkonduty darkonduty 20:00 16.03.2010

Re: :)

i ja bih, kao što jesam u jednoj drugoj zemlji, ali ovde nema kontejnera u tu svrhu

Kod nas postoje ti kontejneri i naravno da ih koristim.
Moja obitelj radi i vlastiti kompost tako da smo i s te strane malo smirili savjest.

Ne znam da li se kod vas prakticira otkup boca? Kod nas da pa se niti njih više ne može tako lako naći odbačene u prirodi. Ako nitko drugi, penzići sve pokupe, njima je to dobar izvor prihoda.
Unfuckable Unfuckable 20:18 16.03.2010

Re: :)

kod nas se praktikuje prikupljanje boca lobanjom, mydear - obično subotom i nedeljom, kad se narod malo opusti.
Kod nas postoje ti kontejneri i naravno da ih koristim.

A, pa jbg, vi ste preko okeana... tj - zapad.
Ovde se još nisu dogovorili čiji će kum da dobavlja kontejnere po najpovoljnijoj ponudi, polako: dok kum uveze, postavi i pokrene mašine, eto nama vatrene kampanje za reciklažu!
marija.mt marija.mt 20:39 16.03.2010

Re: :)

...ali zato ovi što postoje uredno bivaju zapaljeni


...a ako nisu zapaljeni onda neka macka skoci na tebe kad bacis djubre
darkonduty darkonduty 21:03 16.03.2010

Re: :)

Unfuckable
kod nas se praktikuje prikupljanje boca lobanjom, mydear - obično subotom i nedeljom, kad se narod malo opusti.

Kod nas se vikendom praktikuje isključivo prislina apstinencija.
Nema više boca, dozvoljeno 0 promila u krvi, e sad ti opleti po alkoholu pa vozi Miško
jednatanja jednatanja 21:17 16.03.2010

Re: :)

Dark, čula sam da je Hrvatska uvela -super! U Nemačkoj kad je počeo otkup plastičnih, staklenih i limenih boca pre par godina, opšti haos, zakrčeni ulazi, prodavci besni što moraju da otvaraju kase milion puta da bi vratili po 25centi. Sad lepo rade mašine, ubaciš, dobiješ papirić, s papirićem na kasu, sve funkcioniše, svi happy, a plastičnih boca nigde na ulici...i one koje se bace, neko ih pokupi, što ti kažeš penzioneri besposleni...jednom na TV-u gledala jedan beskućnik se "specijalizovao" za koncerte, za 2 dana skupio 400evra.
rade.radumilo rade.radumilo 21:33 16.03.2010

Re: :)

Pa i kod nas postoji slična varijanta, ali ne zato što smo mi sređeno društvo koje brine o ekologiji već je to nekome jedini izvor prihoda.
Ona fabrika limenki "kako li se zvaše" iz Zemun Polja na svim većim dešavanjima postavlja otkupni punkt i otkupljuje prazne limenke.
Pogledaj samo koliko "Dirty Dianas" kruže gradom natovarene koječime.
Bilo bi dobro doduše organizovati kampanju, kad već država neće, da im se makar malo pomogne u tome.
Makar edukovati stanovništvo da razdvoji garbage i trash...
jednatanja jednatanja 22:05 16.03.2010

Re: :)

Ona fabrika limenki "kako li se zvaše" iz Zemun Polja na svim većim dešavanjima postavlja otkupni punkt i otkupljuje prazne limenke.


Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 15:29 17.03.2010

Re: :)

Ona fabrika limenki "kako li se zvaše" iz Zemun Polja na svim većim dešavanjima postavlja otkupni punkt i otkupljuje prazne limenke.


pa se namontiras za desavanje i poneses djubre koje si skupljao izmedju dva desavanja:)

to su ipak samo promoterske fore, nije svakodnevica ni rutina:)
rade.radumilo rade.radumilo 16:44 17.03.2010

Re: :)

Slažem se :(
Međutim, tek u malom procentu zajednica će to uopšte i zaživeti drugačije do kao ekonomska korist. Stvar je vrlo jednostavna, čim za nešto treba da utroši energiju, prosečan homo sapiens odmerava šta dobija time. Ukoliko je cost/benefit povoljan onda se on time bavi u protivnom ne.
Reciklaža će imati sve veći značaj, kako cene sirovina budu rasle a tehnologije za reciklažu postajale efikasnije i jeftinije.
Isti je slučaj i sa energentima, tek sa povećanjem cena fosilnih goriva, drugi izvori dobijaju na značaju.
Colin_bgd Colin_bgd 18:06 16.03.2010

Easy peasy...

London Borough of Lambeth


moz' da bude fini stan, a moz' da bude bas "estate"???

Inace da, i mi isto imamo dva council kontajnera i ne moze da bude prostije:
blue top bin – recycle waste
green top bin – general waste

A zamisli to, dobijes krajem godine listu datuma za celu narednu godinu kada se koje djubre odnosi i kada koju kantu da stavis ispred kuce. Tome sluzi drzava, a ne da mi uzima otiske prstiju za licnu kartu...

Easy peasy...
Bili Piton Bili Piton 18:10 16.03.2010

Re: Easy peasy...

Colin_bgd
London Borough of Lambeth


moz' da bude fini stan, a moz' da bude bas "estate"???




Okej je estate. Sve je bolji i bolji, zapravo, dugo sam vec tu pa znam na sta je licilo kad sam se doselio. I stan je sasvim kul, ja volim da sam visoko, odavde fino nadzirem sta se desava
Bili Piton Bili Piton 18:22 16.03.2010

Re: Easy peasy...

Colin_bgd
Tome sluzi drzava, a ne da mi uzima otiske prstiju za licnu kartu...



To je jedna od misli koja mi se vrzma po glavi. I strasno bih voleo da poguram diskusiju u tom pravcu.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:11 16.03.2010

happy recycling!

nek ti je sa srecom i tebi i Zemlji.

kod nas ovde svakog petka prolaze kamioni koji skupljaju recycling materijale. mi na primer ne mozemo da recikliramo zelene flase ovde u gradu, samo braon i bele. takodje nemozemo da recikliramo karton, sto me izludjuje. niko nije dostigao visine koje je postavilo recycling preduzece iz Ithace, New York - sve zivo se reciklira!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:18 16.03.2010

Re: happy recycling!

da se nadovezem na samo sebe. ja sam u skoplju imala na tehnoloskom jednu super profesorku koja nam je jos tada davnih osamdesetih punila glavu procesom recikliranja. neke fotke ovakve nam je crtala da nam objasni kako je to lako da se izvede i da samo treba volje. evo na primer ovakva slicna fotka za recikliranje stakla:

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:20 16.03.2010

Re: happy recycling!

plastic recycling plant

Kazezoze Kazezoze 18:30 16.03.2010

Re: happy recycling!

njanja_de.manccini
plastic recycling plant


njanjo, kako ustvari radi ova mashina na slici?
shta se radi sa plastikom?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:40 16.03.2010

Re: happy recycling!

ako se dobro secam prvo sva plastica mora da je od istog porekla - na primer PET - polyethylene terephthalate, onda svim flasama se odstrane kapci, i etikete, i onda se operu nekom biodegradable tecnoscu (ili vodom), pa onda prolazi ta masa kroz proces destilacije gde se odstranjuju seceri, lepak, dok se ugljeni mehurici uhvate i pretvore opet u tecnost. onda sve ide kroz tecnu kupku koju cini CO2. primeti da ovde ne koriste vodu za ispiranje sto je ustvari jedan od problema u vecini zemalja zbog nedostatka vode. ovo su neke novine koje se uvode u recikliranju. na kraju sve to izadje opet u tecnom obliku spremno za nosenje u masinama koje ce da prave nove flase. krug se nastavlja.
sto mi krivo sto nemam ovde te slike koje nam je dala profesorka jer je ona ovo radila u nemackoj sa nekim facama i dobijala nagrade za najbolje dizajnirani recycling plant.
Kazezoze Kazezoze 19:00 16.03.2010

Re: happy recycling!

hvala, ja se jadan "zabrinuo" da nisu slucajno pronasli nacin da se ta plastika, na neki nachin, totalno izbaci iz upotrebe...neka kiselina i sl.
medjutim oni samo operu i opetjovonanovo
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:05 16.03.2010

Re: happy recycling!

eh to malo teze, ali je i ovo mnogo bolje nego da se nista ne radi pa da se skroz zatrpamo u plasticnom djubretu. ako imas vremena procitaj ove article na ovoj strani
jednatanja jednatanja 21:02 16.03.2010

Re: happy recycling!

Njanjo, sećam se da se u Americi pre desetak godina reciklirala samo plastika broj 1 i 2 u državi u kojoj sam ja živela. Kakva je sada situacija?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:07 16.03.2010

Re: happy recycling!

pa zavisi gde si. u ny se reciklira sve i to skoro po svim gradovima. ovde kod nas se reciklira skoro sve, ali na primer, zeleno staklo - ne, karton - ne itd. kako ti se zalomi, ali i pored toga u svakom gradu ima centar gde mozes ti sam da odneses svoj arsenal za recikliranje. ako nisu u mogucnosti da obezbede kamione i ostalu logistiku, onda rade ovako - ti im nosis u tim centrima i odatle oni onda vuku gde god im se nalazi taj processing plant.
Filip2412 Filip2412 18:13 16.03.2010

...

Jedno treba imati u vidu:

1. zapadne zemlje imaju navisi stepen reciklaze,
2. zapadne zemlje prave najvise djubreta i bez obzira na recikliranje najvise zagadjuju okolinu

Kanada se cesto hvali da najvise reciklira, ali u svetlu cinjenice da istovremeno najvise djubreta pravimo to u totalu ne daje bas lepu sliku. Super je reciklaza, ali kad ja ispred zgrade svaki dan vidim klilograme reklamnih novina koje bas nikog ne zanimaju, koje tu ostaju i bacaju se u recycle bin, zapitam se da li neko razmislja o preventivi?

Jedna od najglupljih stvari koje neko deli besplatno svakom stanu je telefonski imenik!#?#% Ogromna debela knjizurina koju niko danas u doba Interneta ne zeli u kuci. Sve to ostane ispred zgrade i posle neko trosi gorivo, vreme, novac da bi to odneo na recikliranje gde se opet trosi vreme, novac, gorivo da se to delimicno, koliko je moguce reciklira.

Dzaba recikliranje ako cemo da pravimo djubre ko sumanuti. Ma kako da je tehnika recikliranja savrsena i savest ljudi na nivou, reciklirati se moze samo manji deo djubreta.
sesili sesili 18:19 16.03.2010

Re: ..Pozdrav.

... htedoh da kažem sa Marsa, ali mislim da bi Tunguzija više odgovarala!
blogovatelj blogovatelj 20:45 16.03.2010

Re: ...

Super je reciklaza, ali kad ja ispred zgrade svaki dan vidim klilograme reklamnih novina koje bas nikog ne zanimaju, koje tu ostaju i bacaju se u recycle bin, zapitam se da li neko razmislja o preventivi?


Upravo su mi majmuni pred vrata od stana stavili Yellow Pages od jedno pet kila tezine.
Isti majmuni koji imaju i ovaj sajt
Da li je moguce da neko jos koristi te knjizurine pored zivog Gugla.
Bolesne kolicine smeca, a posle kao sto kazes, ubise se od hvaljenja samih sebe kako najvise recikliraju na svetu!
Filip2412 Filip2412 21:04 16.03.2010

Re: ...

Upravo su mi majmuni pred vrata od stana stavili Yellow Pages
da, ta ogromna zuta knjiga :)

Navodno postoji neki telefon koji treba da pozoves da ti ne salju to razno djubre... ali ne znam, nije provereno, a i ko ce se mlati da trazi. Po difoltu trebalo bi da mi ne salju nista ako sam ne trazim.
blogovatelj blogovatelj 22:54 16.03.2010

Re: ...

Navodno postoji neki telefon koji treba da pozoves da ti ne salju to razno djubre...


U zgradi gde sam prethodno ziveo imali su bar malo obzira. Bilo je oko osamdeset stanova u zgradi, oni dodju i ostave na prizemlju dvadesetak komada, na polici specijalno namenjenoj za to, pored postanskih sanducica. Pa kome treba, taj uzme. Tako i oni stede na papiru i sve to bude bar malo jeftinije.
Sada je neko zasao po zgradi i ostavio pred svaka vrata po primerak.
Bolesnici.
bobo92 bobo92 18:52 16.03.2010

...

Tri godine recikliram, da bih skoro cula da zatvorene flase nece da recikliraju
Dzabe sam odvajala

A to sto ne recikliraju plasticne kese, je najveca glupost, jer se to mnozi vise nego bilo sta.
Bili Piton Bili Piton 18:57 16.03.2010

Re: ...

bobo92

A to sto ne recikliraju plasticne kese, je najveca glupost, jer se to mnozi vise nego bilo sta.


Poslednjih par godina plasticne kese iz samoposluge se prave od ne znam koliko posto beodegradable materijala i pocinju da se raspadaju 18 meseci od datuma pravljenja (koji je odstampan na kesi). Pored toga, u samoposlugama sada uvek pitaju na kasi "d'you need a bag?", i generalno imas osecaj da je trend da se njima ne razbacuje nerazumno, kao sto je nekada bio slucaj.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:58 16.03.2010

Re: ...

i to se reciklira samo mozda nema kod vas. raspitaj se u supermarketu gde kupujes namirnice. kod nas svi supermarketi recikliraju kese.
Bili Piton Bili Piton 19:00 16.03.2010

Re: ...



Ja ranac na ledja pa s tim u samisku, kad idem da kupujem vise stvari, ne koristim te kese uopste
bobo92 bobo92 19:03 16.03.2010

Re: ...

Bili Piton
bobo92

A to sto ne recikliraju plasticne kese, je najveca glupost, jer se to mnozi vise nego bilo sta.


Poslednjih par godina plasticne kese iz samoposluge se prave od ne znam koliko posto beodegradable materijala i pocinju da se raspadaju 18 meseci od datuma pravljenja (koji je odstampan na kesi). Pored toga, u samoposlugama sada uvek pitaju na kasi "d'you need a bag?", i generalno imas osecaj da je trend da se njima ne razbacuje nerazumno, kao sto je nekada bio slucaj.

Ma pocnu da se raspadaju na putu od posluge do kuce, pa ja uvek trazim duplu, da mi ne pukne
mirelarado mirelarado 19:29 16.03.2010

Re: ...

Bili Piton
Pored toga, u samoposlugama sada uvek pitaju na kasi "d'you need a bag?", i generalno imas osecaj da je trend da se njima ne razbacuje nerazumno, kao sto je nekada bio slucaj.


Овде, напротив, као да смо срасли с пластичним кесама. Касирка се увек зачуди кад јој нагласим да ми, рецимо, за две чоколаде, не треба кеса. Мислим да ће бити потребна жестока рекламна кампања како би разврставање отпадака заживело и код нас.
niccolo niccolo 19:31 16.03.2010

Re: ...

две чоколаде

Sviđa mi se koncept
darkonduty darkonduty 19:53 16.03.2010

Re: ...

Bili Piton


Ja ranac na ledja pa s tim u samisku, kad idem da kupujem vise stvari, ne koristim te kese uopste

My hero!!!
Bili Piton Bili Piton 21:09 16.03.2010

Re: ...

darkonduty



tenk ju hani
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:14 16.03.2010

Re: ...

darkonduty
Bili Piton


Ja ranac na ledja pa s tim u samisku, kad idem da kupujem vise stvari, ne koristim te kese uopste

My hero!!!

Онда би ти сваки Немац био Супермен ;-) Недавно сам провео неко време у Немачкој, и моја љубазна домаћица већ ми је с врата стала објашњавати како шта и где са смећем иде. Углавном, добио сам пет различите кесе на којима је било исписана Илијада од упутства. Са две бих се још и снашао, ал' са пет – мрка капа! Мој шок је тек уследио: када сам крадом, и у ноћној срамоти, одлагао ипак елементарно класификовано смеће (кесе: два комата), на одлагалишту (то збирно место се никако не може звати сметларник) нашао сам још три класификаторске категоријe, alle zusammen, дакле, 8 (осам) категорија. Некако сам у убеђењу да ови моји Немци сви имају завршен факултет за одлагање смећа.
marija.mt marija.mt 21:22 16.03.2010

Re: ...

Овде, напротив, као да смо срасли с пластичним кесама. Касирка се увек зачуди кад јој нагласим да ми, рецимо, за две чоколаде, не треба кеса.


Mene najvise nervira kad svratim u pekaru da kupim djevrek onako za usput i pre nego sto bilo sta stignem da kazem, ona ga strpa u plasticnu kesu koju bacim u prvu kantu.

U jednoj prodavnici u mom komsiluku probali su da uvedu one papirne bez rucki i prodavac mi je rekao da su reakcije bile katastrofalne, tipa "kako ti mislis da ja nosim ovo..." i sl. tako da se mucenik vrlo brzo vratio na plasticne.
blogovatelj blogovatelj 23:02 16.03.2010

Re: ...

Некако сам у убеђењу да ови моји Немци сви имају завршен факултет за одлагање смећа


Nedavno sam procitao da u Nemackoj postoji savezni zakon koji dozvoljava kupcu bilo cega da ambalazu vrati prodavcu i prodavac je duzan da je odlozi na mesto predvidjeno za to. Tako stimulisu prodavce da ne prodaju proizvode sa nenormalno velikom ambalazom.
To se zove nemacka organizacija.
darkonduty darkonduty 12:11 17.03.2010

Re: ...

Онда би ти сваки Немац био Супермен ;-)

Predraže i nebi. Biti svjestan nekih stvari u zemlji gdje cijeli sustav polaže mnogo na očuvanje okoliša i zahtijeva određeni tip ponašanja zakonom potpuno se razlikuje od stanja stvari u Srbiji ( čak i Hrvatskoj, nismo mi toliko daleko odmakli od vas).
Kod nas su pojedici koji se odnose prema plastičnim vrećicama kao Bili endemska vrsta!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:54 17.03.2010

Re: ...

darkonduty
Kod nas su pojedici koji se odnose prema plastičnim vrećicama kao Bili endemska vrsta!

Били ми је побратим ;-)

Рецимо, од 1988, иако страствени пушач, није ми се десило да пикавац бацим на непредвиђено место. (Једном сам, на Златибору, загадио џепове јакне носајући остатке од пушења све док нисам наишао на прикладно одлагалиште.) Није баш да се размећем, више је овакав приступ ствар мог ситничавог карактера: нисам уверен да је ова наша планета способна прерадити и одбранити се од свих наших ср...
4krofnica 4krofnica 19:12 16.03.2010

ne risajklujem

bas je lepo kad ti sve lepo objasne, obezbede ti vrecice, bas su se potrudili.
ja bih im izasla u susret.
ja ovde odvajam samo hleb od svega ostalog, tako da sve ostalo bacam u kontejner a hleb odvajam na posebnu kvaku na kontejneru...
nego Bili, sta kazes na ovo?
Velika Britanija sve više postaje društvo pod prismotrom, upozorila je organizacija za odbranu privatnosti "Big brother watch", reagujući na postavljanje elektronskih čipova u kontejnere kako bi se pratio način na koji se građani oslobađaju đubreta.
izvor
jel krenula ta akcija?
Bili Piton Bili Piton 19:16 16.03.2010

Re: ne risajklujem

4krofnica
bas je lepo kad ti sve lepo objasne, obezbede ti vrecice, bas su se potrudili.
ja bih im izasla u susret.


Igzektli.


nego Bili, sta kazes na ovo?
Velika Britanija sve više postaje društvo pod prismotrom, upozorila je organizacija za odbranu privatnosti "Big brother watch", reagujući na postavljanje elektronskih čipova u kontejnere kako bi se pratio način na koji se građani oslobađaju đubreta.
izvor
jel krenula ta akcija?


Ne znam sto se tice "drustva pod prismotrom", ne znam, ja naprotiv imam osecaj da me ovde uopste niko nikad ne nadzire. Mislim, dokle god se uredno ponasas nemas nikakvog razloga za brigu - takvo je bar moje, sada vec prilicno dugotrajno iskustvo.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 19:25 16.03.2010

ti recikliraš djubre

mi ovde recikliramo političare.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:31 16.03.2010

Re: ti recikliraš djubre

pa to ti isto
Bili Piton Bili Piton 19:33 16.03.2010

Re: ti recikliraš djubre

Srđan Mitrović
mi ovde recikliramo političare.


Pojmovi "ovde" i "onde" (u generalnom smislu, pocevsi, na primer, od tona pisma koje mi je upuceno kao anonimnom gradjaninu koji zivi na nekoj opstini, do tona onoga ko ce mi se javiti na telefon should I wish to make a complaint) - takodje spadaju u misli koje mi se vrzmaju po glavi.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 20:00 16.03.2010

Re: ti recikliraš djubre

pa to ti isto

totikažem
dali76 dali76 20:34 16.03.2010

texas & Srbija

E sve je to za Texas misaona imenica. To jest za Houston.
Najgori smo od svih vecih gradova u SAD.
Mislim da se manje od 3% ukupnog smeca reciklira. Koliko je smeca u cetvrtom po velicini gradu u SAD( metropolitan zona : 5 miliona stanovnika ) mogu samo da zamislim.
Dobili smo novu gradonacelnicu ove zime, nesto se pricalo, al daleko je Texas od reciklaze.
Ovdje nemaju filtere na naftnim rafinerijama a kamoli reciklaza da je razvijena.
Al imamo najbolje bolnice I institute za istrazivanje bolesti kao sto je rak.
Samo, naravno, prilicno skupe.
PS
Bio sam u Hr. Tamo imaju one raznobojne kontenjere , papir, staklo, cak I za baterije.
U Srbiji, cuo sam , nesto se experimentisalo , al experiment propao.
Dakle Srbija, ne kasni, bar sto se Teksasa tice.
marija.mt marija.mt 20:45 16.03.2010

Re: texas & Srbija

Dakle Srbija, ne kasni, bar sto se Teksasa tice.


malo, malo pa se na blogu pomene teksas, sto mi je super jer cu i ja tamo za par meseci. drago mi je da cu se bar sa djubretom dobro snaci
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:52 16.03.2010

Re: texas & Srbija

Dali mozda u Houstonu se reciklira na veliko, ali samo ako im ti odneses materijal na licu mesta. mi smo tako radili kad smo ziveli u jednom gradu gde nisu omogucavali recikliranje isped zgrade gde zivimo. ja sam sve pakovala i nosila na odrediste. uostalom u Houstonu zavisi gde zivis. ako si u sugar landu, missoury city tamo ti dolaze isped kuce i kupe sve. nije mi jasno kako to u tvom kraju to nema??? evo ti link firme koja reciklira.
blogovatelj blogovatelj 00:59 17.03.2010

Re: texas & Srbija

Ovdje nemaju filtere na naftnim rafinerijama a kamoli reciklaza da je razvijena.


I svi umesto kola voze kamione, samo da bi potrosili sto vise nafte.

Pijte vise mlijeka, manje nafte!
jednatanja jednatanja 20:41 16.03.2010

Eh vi

amateri, može ovo, ne može ono, mnogo bre birate.

Ovde u Deutschlandu recikliramo sve. Kaže žmu (pošto je zadužen đubretar ) da najčešće iznosi ambalažu (sva plastika plus alumninjum), drugo mesto zauzima papir, tek onda dolazi na red "normalno" smeće, pa staklo najređe. Naravno elektroniku nosimo posebno autom, ima veliki resajkling centar nedaleko. Kontejner za istrošene baterije se može naći u svakom dućanu, to nam je onako usput, kad ko zgrabi. Nije nam više ni teret, automatski sve obavljamo doduše bez mnogo feelinga, ali efektivno. p.s. na ulazu nam stoje obešene platnene torbe za pazar.
arianna arianna 21:21 16.03.2010

Re: Eh vi

p.s. na ulazu nam stoje obešene platnene torbe za pazar.



Ja sam od prijateljice dobila ceger koji je izrađen od ekoloških materijala, lako razgradivih u prirodi, čini mi se da je i proizveden od recikliranih sirovina.
Mislim da ove platnene torbice nisu skupe, ali kod nas nisu još u širokoj primeni,nažalost.







jednatanja jednatanja 21:37 16.03.2010

Re: Eh vi

Jao kako su slatke! Nisam ni znala da se torbe tako zovu, eto čovek uči nove reči svaki dan.
Bili Piton Bili Piton 21:39 16.03.2010

Re: Eh vi



Lepo, samo se nadam da ne postoji torba na kojoj pise "ceger za novcanik, mobilni telefon, kreditne kartice i ostala dokumenta"...
Kazezoze Kazezoze 21:43 16.03.2010

Re: Eh vi

jednatanja
amateri, može ovo, ne može ono, mnogo bre birate.

Ovde u Deutschlandu recikliramo sve. Kaže žmu (pošto je zadužen đubretar ) da najčešće iznosi ambalažu (sva plastika plus alumninjum), drugo mesto zauzima papir, tek onda dolazi na red "normalno" smeće, pa staklo najređe. Naravno elektroniku nosimo posebno autom, ima veliki resajkling centar nedaleko. Kontejner za istrošene baterije se može naći u svakom dućanu, to nam je onako usput, kad ko zgrabi. Nije nam više ni teret, automatski sve obavljamo doduše bez mnogo feelinga, ali efektivno. p.s. na ulazu nam stoje obešene platnene torbe za pazar.

ja sve vishe stichem utisak da je reciklazha ustvari samo druga rech za dresuru...
Filip2412 Filip2412 21:47 16.03.2010

Re: Eh vi

ja sve vishe stichem utisak da je reciklazha ustvari samo druga rech za dresuru...
Ima smisla. Proverite negde na Internetu koliko se zaporavo malo moze zaista reciklirati. Nekih 30% od ukupnog materijala koji se baci u te plave kante. A takodje sama reciklaza trosi energiju i zagadjuje okolinu.

Najznacajnije je u svemu SMANJITI POTROSNJU.
Bili Piton Bili Piton 21:48 16.03.2010

Re: Eh vi

Kazezoze

ja sve vishe stichem utisak da je reciklazha ustvari samo druga rech za dresuru...


Shvatam sta hoces da kazes, ali po meni je to okej. Nemam nista protiv da me neko "izdresira" na taj nacin jer uvidjam da se radi o korisnoj stvari.

Sasvim je blisko razumu svoje djubre drzati uredno (i praviti ga sto je manje moguce, naravno) - a onda ga i klasifikovati i razdvajati ono sto se moze ponovo upotrebiti od onoga sto ne moze. Treba malo truda (to je zapravo ta dresura o kojoj govoris) ali to je 10 minuta posla svaki dan u vrh glave, dobro upotrebljenih.
AlexDunja AlexDunja 21:51 16.03.2010

Re: Eh vi

ja imam mogućnost da odvajam
plastične flaše,
i odvajam ih.

verovatno ću i ostalo...
torbe ne nosim..
preferiram kotarice


jednatanja jednatanja 21:54 16.03.2010

Re: Eh vi

pa i jeste jedna vrsta dresure, samo što ova životinja ima neku čuku i zna da je u pitanju uzvišen cilj što svemu daje opravdanje i smisao. ima ih koji ne žele da recikliraju -ovde su za to predviđene kazne.
Kazezoze Kazezoze 21:56 16.03.2010

Re: Eh vi

Shvatam sta hoces da kazes, ali po meni je to okej. Nemam nista protiv da me neko "izdresira" na taj nacin jer uvidjam da se radi o korisnoj stvari.

korisnija stvar bi bila, ono shto je filip iznad napisao:
u svemu SMANJITI POTROSNJU

a ja bih dodao i proizvodnju, ali to izgleda nikome ne pada na pamet.
jednatanja jednatanja 21:59 16.03.2010

Re: Eh vi

u svemu SMANJITI POTROSNJU


Nije realno.
AlexDunja AlexDunja 21:59 16.03.2010

Re: Eh vi

a ja bih dodao i proizvodnju, ali to izgleda nikome ne pada na pamet.

koji si ti jeretik
Bili Piton Bili Piton 21:59 16.03.2010

Re: Eh vi

Kazezoze
Shvatam sta hoces da kazes, ali po meni je to okej. Nemam nista protiv da me neko "izdresira" na taj nacin jer uvidjam da se radi o korisnoj stvari.

korisnija stvar bi bila, ono shto je filip iznad napisao:
u svemu SMANJITI POTROSNJU

a ja bih dodao i proizvodnju, ali to izgleda nikome ne pada na pamet.


Pa naravno, ali ako ne mogu da uticem na jedno mogu na drugo...mislim, mogu da se ponasam odgovorno u skladu sa svojim mogucnostima. Smanjujem potrosnju time na primer sto ne koristim plasticne kese iz samoposluge da donesem pazar kuci vec ponesem ranac sa sobom, kako rekoh gore. I puno to ljudi radi, nisam jedini uopste.
arianna arianna 22:08 16.03.2010

Re: Eh vi

Subotica je otišla korak dalje....


Kazezoze Kazezoze 22:36 16.03.2010

Re: Eh vi

AlexDunja
a ja bih dodao i proizvodnju, ali to izgleda nikome ne pada na pamet.

koji si ti jeretik

vidim slusha se uredno majstor mulatu.
ako, ako, tako i treba... ja se bash zabavljam sa cherie...
uzgred, ja kao stari jeretik bi, u sluzhbi ekologije, zabranio proizvodnju plastichnih proizvoda, a samim tim bi zatvorio najveceg zagadjivacha na planeti-petrohemijsku industriju.
vratio bih uzgoj konoplje, te biljke bogova, i uveo u proizvodnju ekoloshki korisne kese od konoplje, koje posle upotrebe mozhesh zguzhvati i pretvoriti u prah. chak ih nemorash ni paliti (ionako se sve pali, pa nekad imam utisak kao da planeta gori), samo izmrvish i bacish...
tako nekako izgleda moj jeretichki pogled na ekologiju

ps. ako se ne varam u vojvodini se nekad uzgajala konoplja. shta je bilo s tim uzgojem, jel'zna neko?
crossover crossover 23:16 16.03.2010

Re: Eh vi

Kazezoze
ako se ne varam u vojvodini se nekad uzgajala konoplja. shta je bilo s tim uzgojem, jel'zna neko?

Нема више, дошла мурија и све запленила, јбг.
Kazezoze Kazezoze 23:19 16.03.2010

Re: Eh vi

crossover
Kazezoze
ako se ne varam u vojvodini se nekad uzgajala konoplja. shta je bilo s tim uzgojem, jel'zna neko?

Нема више, дошла мурија и све запленила, јбг.

mislio sam na industrijsku konoplju, ne na indijsku :)
crossover crossover 23:35 16.03.2010

Re: Eh vi

Kazezoze
crossover
Kazezoze
ako se ne varam u vojvodini se nekad uzgajala konoplja. shta je bilo s tim uzgojem, jel'zna neko?

Нема више, дошла мурија и све запленила, јбг.

mislio sam na industrijsku konoplju, ne na indijsku :)

Е, па то смо и ми рекли жандарима - мислили смо да је индустријска - али није упалило јер су нам нашли и ризлу
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:46 16.03.2010

Re: Eh vi

crossover
ризлa

:))))
Ето како један детаљ промени целу слику. Овде је најкраће могуће описан један животни пут: од индустријалца до криминалца.
mirelarado mirelarado 23:48 16.03.2010

Re: Eh vi

Kazezoze
mislio sam na industrijsku konoplju, ne na indijsku :)


Не знам за индустријску, али ова индијска претежно се узгаја у микро-условима, код нас и у суседним државама, пуне су новине оваквих вести. Чини се да гајење индустријске није исплативо. :)
Bili Piton Bili Piton 23:51 16.03.2010

Re: Eh vi

crossover
ризлa


I only ever use these


blogovatelj blogovatelj 00:54 17.03.2010

Re: Eh vi

али није упалило јер су нам нашли и ризлу


A jesi imao licnu kartu?



crossover crossover 01:13 17.03.2010

Re: Eh vi

Шта сте се сви ухватили за ту ризлу, скроз сте ме збунили. Хтео сам, уствари, нешто да кажем Билију у вези рециклирања али сад сам заборавио шта.
Bili Piton Bili Piton 02:02 17.03.2010

Re: Eh vi

crossover
Хтео сам, уствари, нешто да кажем Билију у вези рециклирања


Hottt
Filip2412 Filip2412 05:29 17.03.2010

Re: Eh vi

crossover
Шта сте се сви ухватили за ту ризлу, скроз сте ме збунили. Хтео сам, уствари, нешто да кажем Билију у вези рециклирања али сад сам заборавио шта.

Unfuckable Unfuckable 06:43 17.03.2010

Re: Eh vi

ja sve vishe stichem utisak da je reciklazha ustvari samo druga rech za dresuru..

...što bi značilo da je sledeći logičan evolutivni korak u celoj toj priči patentiranje posebno dizajniranih klozetskih šolja gde bi se odvajao tečan od čvrstog otpada...?
Znači, zato ja ponegde naletim na one 2 klozetske šolje što su jedna pored druge?
Pametno, pametno...
Kazezoze Kazezoze 07:46 17.03.2010

Re: Eh vi

mirelarado
Kazezoze
mislio sam na industrijsku konoplju, ne na indijsku :)


Не знам за индустријску, али ова индијска претежно се узгаја у микро-условима, код нас и у суседним државама, пуне су новине оваквих вести. Чини се да гајење индустријске није исплативо. :)

a znash li da su se prve farmerice u americi pravile od industrijske konoplje.
bile su nepoderive i, kao takve, veoma bitan faktor u stocharstvu.
bile su tako dobrog kvaliteta da su se prenosile sa koljena na koljeno.
poshto su bile tako dobrog kvaliteta, nisu bile dobre za trziste, pa su uveli ove platnene koje sad nosimo...triput operesh i mozhesh ih baciti...
o kvalitetu papira, da ti ne govorim... preko 500 proizvoda moglo se praviti od konoplje, al' onda je doshao "gradjanin kejn",novinarski magnat sa svojom drvnom industrijom i preko otrovnih chlanaka i svojih veza u vladi, uspeo da izdejstvuje zabranu uzgoja konoplje. kasnije se ta zabrana proshirila na celi svet i josh traje...
tog choveka i petrohemijsku industriju smatram za najodgovornije ljude za danashnju ekoloshku katastrofu u kojoj plivamo pokushavajuci reciklazhom da spasimo shto se spasiti mozhe.
mirelarado mirelarado 15:08 17.03.2010

Re: Eh vi

Kazezoze
tog choveka i petrohemijsku industriju smatram za najodgovornije ljude za danashnju ekoloshku katastrofu u kojoj plivamo pokushavajuci reciklazhom da spasimo shto se spasiti mozhe.


Одувек је тако: богати брљају а сиротиња трпи последице, тако је наш свет устројен.

Приметила сам да се у Италији књиге све више штампају на бездрвној хартији, али ту највеће уштеде ипак остварује Интернет, поготово због електронских издања новина и часописа.
Unfuckable Unfuckable 19:51 17.03.2010

Re: Eh vi

највеће уштеде ипак остварује Интернет, поготово због електронских издања новина и часописа.

Jeste, bogami: štedi se na papiru, štampi ali i - novinarima
prskalica prskalica 23:25 16.03.2010

pozdrav iz bazela!

bili, tvoj tekst se u potpunosti poklopio sa civilizacijskim shokom koji dozivljavam ovde na svakom koraku...a cela prica sa djubretom i reciklazom je prva koju sam naucila od kako sam ovde, poucena iskustvom naravno naseg coveka koji je zavrsio na sudu i bio primoran da plati kaznu od par stotina franaka zbog neke lose procene kada je bacanje smeca u pitanju...ima jos nesto...postoje kontejneri u koje ostavljas stvari za crveni krst...svajcarci su i na njima stavili kamere, kako ljudi ne bi bacali sve i svasta...verovatno se nekom nasem omaklo
Bili Piton Bili Piton 23:41 16.03.2010

Re: pozdrav iz bazela!



Nadam se da se lepo provodis cujemo se kad se vratis
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 01:52 17.03.2010

Reciklaza

Zelena kanta za obicno djubre, a zelena sa zutim poklopcem za reciklazu. Smeta mi sto nece da primaju i najlon kese i recikliraju ih, vec to mora da se nosi posebno.

Recycle
jasnaz jasnaz 10:23 17.03.2010

garbagepin

Filip2412 Filip2412 14:58 17.03.2010

...

evo svez primer razbacivanja & recikliranja, to jes presipanja iz supljeg u prazno s tim sto suplje nekako opet zadrzava otpatke i smrducka

narucim pretplatni paket mobilne telefonije, kazem NE TREBA mi telefon (uredjaj) imam 3 glupa mobilna telefona vec, jedam mi dao prijatelj, jedan moj stari, jedan sto sam kupio za goste iz Srbije prosle godine ...

đaba:
ako kupite paket (dvogodisnji ugovor sa mobilnim operaterom) neki od besplatnih telefona vam sleduje. Kazem, ljudi aman **bo vas telefon ne treba mi, dajte neki popust na cenu bez telefona ako moze - NE , nema sanse, mora uzmes i telefon, uostalom besplatan je - ide uz pretplatu, sta se bunis koj djavo...

E sad, posto zivim u modernoj drzavi :) imam opciju da izaberem model telofna koji je delimicno biodegradable

ha ha kakva sreća (za planetu zemlju & енвајорнмент) - moja kolekcija mobilnih telefona sve je veća

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana