Društvo| Gost autor| Gradjanske inicijative| Mediji| Život

PRIČA S TELEVIZIJE

Nebojša Milenković RSS / 17.03.2010. u 17:44

ISPOVESTI ŽRTAVA MOBINGA 001

Gost autor: senka123

38533_tv-re-ija_show.jpgPre otprilike tri/četiri godine, vreme brzo prolazi, radila sam na lokalnoj televiziji na poslu komjuterske podrška pri realizaciji programa. Kao početniku bio mi je dodeljen mentor ─ kolega koji je rado kao realizator. Bila sam primorana da brzo učim i to mi je polazilo za rukom, brzo sam savlađivala radne zadatke i bila veoma ponosna na sebe. Tada, mentor mi je stalno pričao da "nikom ne treba da verujem jer su svi, naše kolege, podli i skloni manipulaciji" i da je "on bog na televiziji i da treba samo njega da slušam". To mi je, naravno, smetalo, ali hajde, ima raznih ljudi…

Bilo je u redu sve dok nisam počela da se interesujem i za druge poslove: montaža, kamera, ton, realizacija. Mentor je tada počeo da se ponaša kao pomahnitao. Deo u kom je smeštena tehnika često je grmeo od njegove dreke upućene meni. Smetalo mu je APSOLUTNO sve: ako pijem kafu zašto to radim tako sporo, sve što ja govorim ili radim, ako sedim u realizaciji on bi baš tada “trebao nešto da završi na komjuteru” i grubo bi mi saopštavao da napustim prostoriju. Nisam preterano reagovala na njegove ispade ─ viđala sam ga dva do tri puta nedeljno, i još uvek sam osećala zahvalnost jer me je uveo u posao.

Jednom me je kolega pozvao da pomognem oko tona, ušla sam u realizaciju i u šali sam rekla: „Ajde da uradimo ovo, samo mi pokažite gde treba da sednem“, moj mentor se razbesneo i nazvao me je glupačom, naredio mi da smesta izađem iz prostorije i “da se gubim, da on odlučuje o tome ko će šta da radi i da ne umišljam da mogu sve”. Pokušala sam da objasnim da je to šala, međutim, toliko je urlao i mlatarao rukama da sam se uplašila da me ne udari i potištena izašla iz prostorije. Jedno vreme se nismo viđali, on je radio suprotne smene od mene, slao mi je nekakve poruke preko kolega, kao "da nije bilo njega ja se ne bih zadržala na poslu ni mesec dana", i slične.

Epilog

Došlo vreme godišnjih odmora, u realizaciji ljudi koliko da pokriju smene. Ponudih se da radim realizaciju dok oni koriste odmor. Dogovorili smo da idem prva i iskoristim deset dana, a potom će ostali. Posle četiri dana mog odmora zove me moj bivši mentor (tada to više nije bio) i umilnim glasom moli da "ako ikako mogu prekinem odmor i dođem na posao". Pristala sam. Radila sam realizaciju, to je jedan od najodgovornijih poslova na televiziji i svaki put kad je emisija išla uživo doživljavala sam blagi slom živaca iz straha da nešto ne pogrešim. U tom grču radila sam nešto više od dva meseca. Završili se odmori i ja sam prešla da radim svoj poso komjuteriste. Tada počinje pravi horor. Moj mentor se okomio na mene da moram da pređem na realizaciju. Pokušavala sam da mu objasnim da ja to još ne mogu da radim, ništa nije vredelo: "on je želeo više slobodnog vremena, dosta se on patio i da je vreme da sada neko drugi to radi".  Za vreme pauze za kafu govorio mi je da izađem iz prostorije u kojoj on sedi, da ugasim cigaretu jer mu smeta ─ iako su oko nas svi pušili, žalio se direktorici da odbijam posao i da ne sarađujem, urlao je ako zamenim kolegu na realizaciji, ostavljao mi poruke da nisam dobro ispratila emisiju prethodnog dana i da je "bolje da sama idem odatle da me ne bi on izbacio".

U međuvremenu, više puta na njenu ili njegovu inicijativu bila sam na razgovorima kod direktorice, koji su se završavali u stilu: "da ga pustim da se izduva", "da je on ipak po stažu stariji od mene", i slično. U glavi mi je bio pravi haos, pokušavala sam da od njega tražim objašnjenja, i dobijala odgovore u stilu da mu se "jednostavno tako može".

Jednog dana, rastrzana i neispavana, jer sam čitave noći razmišljala kako da izguram smenu sa njim, napravila sam grešku u redosledu reklama, što se na TV-u, inače, dešava. Počeo je da urla, udara o sto, vikao je toliko da su se kolege iz redakcije, koja je bila na drugom spratu, sjurile da vide šta se događa. Zgrabio me je za ruku i izveo iz prostorije, zapretivši da mi više ne pada na pamet da išta radim kad je on u smeni. Tako je i bilo ─ kad god su nam se smene poklapale ja nisam ulazila u realizaciju.

Došlo je do privatizacije i otpuštanja radnika ─ naravno, prva sam dobila otkaz. Njegov komentar, pun likovanja, bio je: "šta sam posadila to sam i požnjela". Napominjem da nisam imala rešenje za stalni radni odnos već na određeno vreme koji se produžavao svaka tri meseca, i tako dve godine. Svo vreme imala sam moralnu podršku od kolega u smislu  "da mi u jedno uvo uđe a na drugo izađe", "da nisam prva nad kojom je on isprobavao svoje moći i da ne treba da mu se suprostavljam".

Suprostavljala sam se ─ nisam sebi mogla da dozvolim da me ponižava. Na samom početku, sećam se, rekla sam mu da nije dobar čovek i da ga molim da razmisli da li ima pravo na takvo ponašanje. Mislim da je ta moja opaska bila inicijalna kapisla za sve. Čula sam posle da pričao kako me je mnogo zavoleo i da je uložio sve napore da me obuči, a ja njemu vratila nezahvalnošću. Čujem da je sada našao novu žrtvu ─ kolegu mirnog temperamenta koji iz straha da ne ostane bez posla trpi i ćuti. 

Ja trenutno sedim kod kuće, bez posla, i sa velikim strahom od ponovnog kontakta sa kolektivom...

 HD%20DIGITALNA%20REZIJA%20AUSTRIJSKOG%20ORF-A.jpg 

PRETHODNI TEKSTOVI:

IZA SVAKE PREPOTENCIJE UVEK SE KRIJE NEKA IMPOTENCIJA

MOBBING ─ ZLOSTAVLJANJE NA RADNOM MESTU (II)

MOBBING ─ ZLOSTAVLJANJE NA RADNOM MESTU

 

 

 

 

 



Komentari (77)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Nebojša Milenković Nebojša Milenković 17:47 17.03.2010

Napomena

Nakon serije tekstova o mobingu - kako sam i najavio, započinjem ciklus istinitih priča žrtava - sa ciljem da se ovaj veoma raširen i veliki društveni problem (preventivno)svetli iz različitih uglova - a sve u cilju podrške onim političkim i društvenim snagama koje se zalažu za donošenje antimobing zakona.

Zahvaljujem se senki123 koja svojom pričom / primerom otvara ovaj ciklus
mariopan mariopan 18:19 17.03.2010

Re: Napomena

Mislim da je dobro upravo to da se pišu i čitaju priče iz prve ruke, da ljudi prepoznaju maltretiranje u svim oblicima, pa će, nadam se, naći i neki način da se tome suprotstave.
Osnova za sprečavanje mobinga bio bi Zakon koji bi rigorozno kažnjavao mobera. U tom smislu dajem podršku svim naprima da se uljude i uteraju u red svi koji samo pomisle da nekoga ponižavaju, vređaju i prete. Ako ne mogu sami da se uteraju u red neka to radi Zakon, pa neka žanju šta su posejali.

Senki123 želim brzo nalaženje novog posla, sa dobrim ljudima i boljim okruženjem
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 18:26 17.03.2010

Re: Napomena

Osnova za sprečavanje mobinga bio bi Zakon koji bi rigorozno kažnjavao mobera. U tom smislu dajem podršku svim naprima da se uljude i uteraju u red svi koji samo pomisle da nekoga ponižavaju, vređaju i prete. Ako ne mogu sami da se uteraju u red neka to radi Zakon, pa neka žanju šta su posejali.


Upravo tako - a evoga i Zakon:

Saša Gajin (ur.), Tanja Drobnjak, Violeta Kočić-Mitaček: MODEL ZAKONA O SPREČAVANJU ZLOSTAVLJANJA NA RADU, Centar za unapređenje pravnih studija, Beograd, 2008.

Senki123 želim brzo nalaženje novog posla, sa dobrim ljudima i boljim okruženjem

+ u boljoj i većoj televiziji + i mikseta da bude bar kao na slici gore

mariopan mariopan 18:56 17.03.2010

Re: Napomena

+ u boljoj i većoj televiziji + i mikseta da bude bar kao na slici gore img

Takvu sam videla na slikama sa posla mog sina, znam kako je stresno to raditi, sve mora da fercera, samo fali neki kreten da se još naklati na živce
senka123 senka123 19:05 17.03.2010

Re: Napomena

HVALA
na podršc.
Mariopan sve dok je takvih kao vi ima nade
mariopan mariopan 20:28 17.03.2010

Re: Napomena

senka123


Samo se ti ne daj, kada pomislim da si mlada i da je pred tobom ceo radni vek gde bi mogla svako malo da se sapleteš o nekog takvog sva se naježim.
Oduševljena sam što si reagovala, što si napisala ovo iskustvo, to je čin pobune, nepristajanja na gaženje. Čovek treba bar svoj život dostojanstveno da proživi, ako već ne može sve da bira.
Pozdrav
Bili Piton Bili Piton 18:54 17.03.2010

Kakva prica,



preznojio sam se od (nemocnog) besa

Ne znam sta da kazem a da ne bude vulgarno.
senka123 senka123 19:11 17.03.2010

Re: Kakva prica,

Nema mesto besu i vulgarnosti, u tom slučaju se izjednačavamo sa nasilnikom.
Bile samo cool, mirnoćom i prisustvom svesti pobedićemo zlo.
Bili Piton Bili Piton 19:15 17.03.2010

Re: Kakva prica,



Naravno, mada mi se cini da je to unapred izgubljena bitka....bojim se da tipovi kao sto je ovaj razumeju samo saku u glavu.
strudlanudla strudlanudla 20:26 17.03.2010

Re: Kakva prica,


senka123
Nema mesto besu i vulgarnosti, u tom slučaju se izjednačavamo sa nasilnikom.
Bile samo cool, mirnoćom i prisustvom svesti pobedićemo zlo.


bravo..!
samo napred - zelim vam da sto pre nadjete bolji posao!

a sa ovim iskustvom bicete nepobedivi
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:40 17.03.2010

Re: Kakva prica,

preznojio sam se od (nemocnog) besa
Ne znam sta da kazem a da ne bude vulgarno.

potpuno te razumem
draganchica draganchica 18:58 17.03.2010

taktika mobera

1.diskreditacija rada zaposlenog, njemu podredjenog.Ta osoba je u podredjenom polozaju i zavisi od mstava i raspolozenja sebi nadredjenog, pa se podredjenom usadjuje strahopostovanje prema liku i delu nadredjenog.Strahopostovanje vremenom gubi ovaj sufiks-postovanje i postaje samo strah.Uplasenim je najlakse upravljati.
2.sirenje loseg glasa o podredjenom.Cudan smo narod, to vec rekoh.Lakse cemo poverovati jednom losem glasu, koji putuje brze od same svetlosti, nego kada 50 ljudi kaze o toj istoj osobi nesto dobro.
3.verbalno maltretiranje.Ono je , koliko vidim, kod ove yene, imalo nekoliko svojih faya
prvo je bilo utvrdjivanje autoriteta sa time da je taj nadredjeni glavni, itd
drugo, manipulacija zaposlenom(isterivanje iz prostorije)
trece, malopre spomenuta diskreditacija njenog rada
cetvrto, omalovazavanje njenih ljudskih osobina(prethodno se omalovazavaju necije radne sposobnosti)
sve vreme tece i kidanje veza sa okolinom i sprecavanje kontakta sa okolinom
i na kraju-likovanje, dobila je otkaz.

nije mi jasna psiha ovih ljudi.

Najgori i najbolniji deo, je upravo ono kad zrtyva krene da se preispituje, gde ona gresi.Cak dodje do toga da stvarno pocnu ljudi da veruju da je greska u njima...,
uostalom, vidite ovo...http://www.naslovi.net/2009-10-19/press/uprava-terorise-zaposlene/1369947
draganchica draganchica 19:10 17.03.2010

Podrska senki 123

vec napisah negde...verujet sebi, jer ste vi to savrsenstvo bez mane.I drago mi je zbog hrabrosti koju ste pokazali, suocivsi se sa problemom i iznevsi ga u javnost....
senka123 senka123 19:17 17.03.2010

Re: Podrska senki 123

Vremenska distanca i prihvatanje je uradilo svoje. Iz svega čovek izađe jači i verujem mudriji.
jaksa scekic jaksa scekic 19:38 17.03.2010

Sve je ovo isprazno

bez imena i prezimena, ovako samo dokument i nista vise

Nemojte me pogresno shvatiti, ali bez tih podataka, ostajete samo anonimna zrtva

J
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:56 17.03.2010

Re: Sve je ovo isprazno

Ja mislim da nije skroz isprazno, jer je ovo retko mesto gde se moze progovoriti o takvim iskustvima i tako barem deo javnosti upoznati. Potrebno je prvo da sama tema izadje iz anonimnosti i da se shvati koliko je fenomen rasiren da bi se moglo ici bez opasnosti po sebe sa imenima i prezimenima. Onaj citat od gore "da ga pustim da se izduva" pokazuje nepostojanje svesti koliko je to ozbiljna stvar i kako se shvata kao 'normalna' pojava na radnom mestu. Blog je jedno od mesta gde se moze zapoceti denormalizacija mobinga.

Podrska Senki123 i svaka cast za hrabrost da iznese javno svoju pricu.
ana_radmilovic ana_radmilovic 20:08 17.03.2010

Re: Sve je ovo isprazno

jaksa scekic
bez imena i prezimena, ovako samo dokument i nista vise

Nemojte me pogresno shvatiti, ali bez tih podataka, ostajete samo anonimna zrtva

J

pa i kada se izloži i kaže svoje ime tzv običan čovek ostaje samo jedna od anonimnih žrtava, javnost se zaprepasti i zaboravi, a on ostaje sa tim svojim imenom i sa nekim kome se verovatno zamerio a nije smeo... sam kao i pre nego što se izložio

p.s.

dok ovo pišem mislim na sve te razne žrtve mobinga, silovanja, rata, bolesti itd... čije izlaganje sa sve imenima i pezimenima za svet ne znači ništa, a njih obeleži verovatno mnogo više od te traume koju su pretrpeli.
strudlanudla strudlanudla 20:20 17.03.2010

Re: Sve je ovo isprazno

jaksa scekic
bez imena i prezimena, ovako samo dokument i nista vise

Nemojte me pogresno shvatiti, ali bez tih podataka, ostajete samo anonimna zrtva

J


jaksa, nameravala sam da vam nešto kažem - ali, ana radmilović je to već uradila..!
pritom, mnogo bolje no što bih ja to umela...!

ana_radmilovic

pa i kada se izloži i kaže svoje ime tzv običan čovek ostaje samo jedna od anonimnih žrtava, javnost se zaprepasti i zaboravi, a on ostaje sa tim svojim imenom i sa nekim kome se verovatno zamerio a nije smeo... sam kao i pre nego što se izložio

strudlanudla strudlanudla 20:30 17.03.2010

Re: Sve je ovo isprazno

i jos nesto za gosn jaksu:

Neues aus der Nachbarschaft
Potrebno je prvo da sama tema izadje iz anonimnosti i da se shvati koliko je fenomen rasiren da bi se moglo ici bez opasnosti po sebe sa imenima i prezimenima.

jaksa scekic jaksa scekic 20:49 17.03.2010

Re: Sve je ovo isprazno

strudlanudla
i jos nesto za gosn jaksu:

Neues aus der Nachbarschaft
Potrebno je prvo da sama tema izadje iz anonimnosti i da se shvati koliko je fenomen rasiren da bi se moglo ici bez opasnosti po sebe sa imenima i prezimenima.



Tema moze SAMO da izadje iz anonimnosti, ako neko od onih koji sprovodi mobing nastrada zbog toga, a dok se to ne desi zrtava be biti sve vise.
I neko spomenu kapitalizam, moja iskustva radeci u kapitalizmu, da se sa onima koji rade mobing,(ili sexual harassment) firma jako brzo oprastala, po vrlo kratkom postupku
ana_radmilovic ana_radmilovic 21:07 17.03.2010

Re: Sve je ovo isprazno

jaksa scekic


Tema moze SAMO da izadje iz anonimnosti, ako neko od onih koji sprovodi mobing nastrada zbog toga, a dok se to ne desi zrtava be biti sve vise.


ma znam, nego mi je uvek mučno kad žrtve bilo čega dovode da javno pričaju... ova sredina je seljačka i verujem da posle tog pričanja imaju posledice...
u stvari setila sam se nekih seminara ( ja bih ih nazvala performansima) gde žrtve javno govore o nečemu, svet koji služa doživi snažnu senzaciju... kao neki naopaki cirkus
(a to u stvari nema nikakve veze sa onim što ti kažeš. to što ti kažeš je naravno tačno.
strudlanudla strudlanudla 21:07 17.03.2010

Re: Sve je ovo isprazno

jaksa scekic

Tema moze SAMO da izadje iz anonimnosti, ako neko od onih koji sprovodi mobing nastrada zbog toga, a dok se to ne desi zrtava be biti sve vise.


slazem se - ali, jedini takav primer za koji ja znam je ono sto se dogodilo v.d.direktoru jagodinskih nedeljnih novina novi put koji je, zbog krivicnog dela zlostavljanja i mucenja na radnom mestu novinarke i urednice u ovom listu, dobio kaznu zatvora u trajanju od 4 meseca (uslovno 2 godine)
o tom slucaju je nebojsa pisao u jednom od prethodnih tekstova...

a zasto je to jedini slucaj mobbinga koji je procesuiran - to jeste pravo pitanje!
draganchica draganchica 21:12 17.03.2010

Re: Sve je ovo isprazno

nije isprazno.niko, dok se ne nadje u toj situaciji, ne moze da shvati koliko je tesko izaci u javnost i sve ovo reci.Go to public u ovom slucaju nije politicki marketing, gde nije bitno sta lupis pa ostanes ziv.rekoh vec negde da ni kongresna biblioteka dokaza u neciju korist nasim sudovima nije dovoljna. ostaje ti onda smao da ocajavas. A takav lik ima pravo po zakonu da te tuzi za klevetu ili uvredu, i zamisli cuda, njegov postupak ce biti pre okoncan nego tvoj...long live freedom
dolybell92 dolybell92 21:38 17.03.2010

Re: Sve je ovo isprazno

bez imena i prezimena, ovako samo dokument i nista vise


Ovde imena i prezimena nemaju nikakvog značaja
kad su dešavanja te vrste (a i neka druga....)
u pitanju.
Kako dokazati da se to dešavalo ...?
Vrlo je kompleksno... ispalo bi da je
u stvari, Senka jedna nedovoljno sposobna osoba
za posao kojim se bavila i da sada blati nn osobu
zato što je otpuštena...

Ko će da joj bude svedok ?
Niko.

Kako se odbraniti - skoro nikako.

Ovde mnogo gore stvari koje su se dešavale,
ili se dešavaju ne možete dokazati i
doći do pravde... setite se samo Pahomija, da ne pominjem,
razna druga silovanja i teror... i kako su prolazili
oni koji su isterivali pravdu...


Nebojša Milenković Nebojša Milenković 00:03 18.03.2010

Re: Sve je ovo isprazno

Sve je ovo isprazno
bez imena i prezimena, ovako samo dokument i nista vise

jakša,
plašim se da ste ovaj put promašili temu
jaksa scekic jaksa scekic 01:38 18.03.2010

Re: Sve je ovo isprazno

Nebojša Milenković
Sve je ovo isprazno
bez imena i prezimena, ovako samo dokument i nista vise

jakša,
plašim se da ste ovaj put promašili temu


moguce, ali mi samo objasnite rezultat ove price. Ima da se svi zgrazavamo nad onim sto se jadnoj zeni desilo, da ju je maltretirao jedan dripac i sta.
Ovako da ste napisali ime ,prezime, firmu, e pa malo bi bilo drugacije.
Dokle god se u ovoj zemlji bude sto bi rek'o moj kum psihijatar "buncalo oko..." nece biti vajde.
U mojoj bivsoj,bivsoj firmi lepo zena opravila rukovodstvo jer po njoj nije imala slicnu sansu za napredovanje, i jos neke stvari, pa je preduzece da ne bi otislo na sud, isplatilo lepu lovu.
Teoretske rasprave su lepe, ali jalove, bolje da smo zeni nasli advokata koji bi opravio tuzbu.
Od price nema nista postovani Kolega, nit ce ova serija da poemri nesto, niti ce senki 123 biti bolje.
najbolji promer vam je Krugolina i njene akcije.
lepo zena napisala, taj i taj uradio to i to...
S postovanjem

JS




Nebojša Milenković Nebojša Milenković 01:54 18.03.2010

Re: Sve je ovo isprazno

jakša,
u prvom delu odgovora ste, naravno, u pravu
ipak o tome u kolikoj meri, odnosno šta želi
da otkrije (o čemu da govori) odluke ipak donosi sama
žrtva. ja se, naravno, slažem sa vama da je protiv
ovakvih kretena jedini pouzdani lek: tužba, krivična
prijava, mediji... etc... etc... ponavljam - ne možemo
na sebe da preuzimamo uloge sudija, posebno ne kada
su u pitanju ovako delikatne stvari.

što se krugoline i njenih akcija tiče - ne mogu da se
složim sa vama da se ništa nije promenilo, pokrenulo, etc...

naravno - delim i vaše nestrpljenje da se stvari moraju
rešavati: efikasnije, brže... etc... ipak, govor o problemu
- svakako jeste jedan od načina da se stvari pomere sa
mrtve tačke...

uostalom - ko je rekao da neće biti i konkretnijih akcija

jaksa scekic jaksa scekic 02:00 18.03.2010

Re: Sve je ovo isprazno

Nebojša Milenković
jakša,
u prvom delu odgovora ste, naravno, u pravu
ipak o tome u kolikoj meri, odnosno šta želi
da otkrije (o čemu da govori) odluke ipak donosi sama
žrtva. ja se, naravno, slažem sa vama da je protiv
ovakvih kretena jedini pouzdani lek: tužba, krivična
prijava, mediji... etc... etc... ponavljam - ne možemo
na sebe da preuzimamo uloge sudija, posebno ne kada
su u pitanju ovako delikatne stvari.

što se krugoline i njenih akcija tiče - ne mogu da se
složim sa vama da se ništa nije promenilo, pokrenulo, etc...

naravno - delim i vaše nestrpljenje da se stvari moraju
rešavati: efikasnije, brže... etc... ipak, govor o problemu
- svakako jeste jedan od načina da se stvari pomere sa
mrtve tačke...

uostalom - ko je rekao da neće biti i konkretnijih akcija



Eto kako smo se odmah razumeli, i da ispravim sebe, nisam bio precizan-Krugolina je divan primer kako licna inicijativa moze da pokrene i promeni stvari. Nadam se i zelim Vam pun uspeh da i ovaj serijal o mobingu pokrene stvari i da dripci zaglave u bajbokanu.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 02:07 18.03.2010

Re: Sve je ovo isprazno

i da dripci zaglave u bajbokanu

e, to je već druga priča
Fela Fela 13:17 19.03.2010

Re: Sve je ovo isprazno

jaksa scekic
Nebojša Milenković
Sve je ovo isprazno
bez imena i prezimena, ovako samo dokument i nista vise

jakša,
plašim se da ste ovaj put promašili temu


moguce, ali mi samo objasnite rezultat ove price. Ima da se svi zgrazavamo nad onim sto se jadnoj zeni desilo, da ju je maltretirao jedan dripac i sta.
Ovako da ste napisali ime ,prezime, firmu, e pa malo bi bilo drugacije.
Dokle god se u ovoj zemlji bude sto bi rek'o moj kum psihijatar "buncalo oko..." nece biti vajde.
U mojoj bivsoj,bivsoj firmi lepo zena opravila rukovodstvo jer po njoj nije imala slicnu sansu za napredovanje, i jos neke stvari, pa je preduzece da ne bi otislo na sud, isplatilo lepu lovu.
Teoretske rasprave su lepe, ali jalove, bolje da smo zeni nasli advokata koji bi opravio tuzbu.
Od price nema nista postovani Kolega, nit ce ova serija da poemri nesto, niti ce senki 123 biti bolje.
najbolji promer vam je Krugolina i njene akcije.
lepo zena napisala, taj i taj uradio to i to...
S postovanjem

JS

Sve je to tacno, ali... Ne daj boze da mora da ide na sud zbog ovoga. Tek bi onda morala da trpi manijaka i to dugi, dugi niz godina. Sud bi mu jos i dao opravdanje.
Osim toga, interesantno je kako su se ostale kolege pravile lude...

Covek prosto da pozeli da se nadje u takvom drustvu... Senka bi trebala da bude jos i srecna.
dexter92 dexter92 19:40 17.03.2010

Izvinjavam se na trolu

Nadam se da ce neko napisati blog o Kseniji Pajcin.
Hvala.
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 19:53 17.03.2010

mobing kao krajnji rezultat početne greške

A šta ćemo ako je mobing samo krajnje zaoštrena, otvorena i razgolićena slika po prirodi problematičnih i etički nepodnošljivih hijerarhijskih i eksploatacijskih odnosa u kapitalizmu??
sesili sesili 20:00 17.03.2010

Re: mobing kao krajnji rezultat početne greške

Preteče me Jakša! Baš to sam i ja htela da pitam - da li je moguće, da li se sme - da se napiše ime i prezime takvih snagatora, mesto te lokalne televizije? Ja bih ODMAH imala da navedem mobing koji se vrši u mom mestu - ne meni- ali neki impotentni baš preteraše!
Bili Piton Bili Piton 20:02 17.03.2010

Re: mobing kao krajnji rezultat početne greške


Nebojša Milikić
A šta ćemo ako je mobing samo krajnje zaoštrena, otvorena i razgolićena slika po prirodi problematičnih i etički nepodnošljivih hijerarhijskih i eksploatacijskih odnosa u kapitalizmu??


A sta cemo ako nije?

Seriously, rec je o krajnje zaostrenoj, otvorenoj i razgolicenoj slici ljudskih odnosa uopste, ne samo u kapitalizmu.
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 20:10 17.03.2010

Re: mobing kao krajnji rezultat početne gr

Bili Piton

Nebojša Milikić
A šta ćemo ako je mobing samo krajnje zaoštrena, otvorena i razgolićena slika po prirodi problematičnih i etički nepodnošljivih hijerarhijskih i eksploatacijskih odnosa u kapitalizmu??


A sta cemo ako nije?


ako nije - morali bi da smislimo drugo ime za ovaj sistem u kome živimo i delamo...


Seriously, rec je o krajnje zaostrenoj, otvorenoj i razgolicenoj slici ljudskih odnosa uopste, ne samo u kapitalizmu.


pa sad... ne znam kakvi su to "ljudski odnosi uopšte"... šta drugo formira i formatira te odnose nego sistem u kome ti ljudi žive i rade?

Bili Piton Bili Piton 20:16 17.03.2010

Re: mobing kao krajnji rezultat početne gr


Nebojša Milikić


pa sad... ne znam kakvi su to "ljudski odnosi uopšte"... šta drugo formira i formatira te odnose nego sistem u kome ti ljudi žive i rade?



Ne znam, iskreno, ne uvlaci mi se u ovu diskusiju. Cinjenica je medjutim da u zemljama "najrazvijenijeg kapitalizma" postoje i najrazvijeniji pravno-proceduralni nacini da se covek na poslu odbrani od necijeg kinjenja i zlostavljanja.
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 20:22 17.03.2010

Re: mobing kao krajnji rezultat početne gr

Bili Piton

Nebojša Milikić


pa sad... ne znam kakvi su to "ljudski odnosi uopšte"... šta drugo formira i formatira te odnose nego sistem u kome ti ljudi žive i rade?



Ne znam, iskreno, ne uvlaci mi se u ovu diskusiju. Cinjenica je medjutim da u zemljama "najrazvijenijeg kapitalizma" postoje i najrazvijeniji pravno-proceduralni nacini da se covek na poslu odbrani od necijeg kinjenja i zlostavljanja.


što jeste - jeste, posle tolikog iskustva u zlostavljanju, nešto se i naučilo : / ... ali pravno proceduralni načini važe samo za one koji su unutar sistema ili bolje reći - rođeni unutar sistema... za one koji dolaze spolja ("gastarbajteri", "radnici bez papira" itd.) to su pretežno samo pusti snovi... kao što možemo zaključiti iz posta, proceduralna osnova za maltretiranje je i činjenica da je osoba zaposlena na određeno vreme, ona je i samim tim jednom nogom "spolja"...
Bili Piton Bili Piton 20:36 17.03.2010

Re: mobing kao krajnji rezultat početne gr



Pa Senka i kad potpisuje ugovor na odredjeno vreme valjda to podrazumeva da i u tom ugovoru stoji neka definicija toga da ima pravo na to da svoj posao obavlja bez zazora da ce je neko maltretirati kako mu se digne, s oprostenjem, i da mora da postoji neko kome moze da se obrati za pomoc ako smatra da su joj ta prava prekrsena, i to neko sa punomocjem da ceo slucaj ispita i resi.

A prica o gastarbajterima i radnicima na crno je tuzna prica ali se ne moze primeniti na ovaj konkretan slucaj.
Nebojša Milikić Nebojša Milikić 20:53 17.03.2010

Re: mobing kao krajnji rezultat početne gr

pa dobro, znamo da tu postoji legislativa, ali znamo, a vidimo i iz priloženog, da je ista skoro mrtvo slovo na papiru kad su "preči" interesi u pitanju... ili ako hoćeš, ako je u interesu profita da se bude ljubazan sa saradnicima - biće se ljubazan, ako nije - neće... činjenica je i da neljubaznost može imati razne, podnošljivije ili manje podnošljive oblike, ali suština ("eliminiši slabijeg" ) ostaje ista bez obzira na formu...
Bili Piton Bili Piton 21:01 17.03.2010

Re: mobing kao krajnji rezultat početne gr

Nebojša Milikić
pa dobro, znamo da tu postoji legislativa, ali znamo, a vidimo i iz priloženog, da je ista skoro mrtvo slovo na papiru kad su "preči" interesi u pitanju...


Da, u Srbiji, gde je sve naopacke i gde su opsti odnosi medju ljudima, a ne samo oni proizasli iz "kapitalisticke radne hijerarhije" - zirou.

Na zapadu ta legislativa nije mrtvo slovo na papiru, ili bar vec neko vreme vise nije. Stavise, ljudi na poslu se vise ne tapsu ni po ramenu da neko ne bi vrisnuo "I'm being sexually harassed!" - i ako mene pitas, i bolje da se ne tapsu po ramenu vec da rade svoj posao.

Evo kako to konkretno izgleda i na sta svako moze da se pozove. Ovo je za harassment in general, sigurno postoji i poseban akt koji regulise harassment na poslu.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:18 17.03.2010

Re: mobing kao krajnji rezultat početne greške

A šta ćemo ako je mobing samo krajnje zaoštrena, otvorena i razgolićena slika po prirodi problematičnih i etički nepodnošljivih hijerarhijskih i eksploatacijskih odnosa u kapitalizmu??


Imenjače, mobing, naravno, jeste i to - s tim da valja znati da u kapitalizmu, makar onom na koji prvo pomislimo, ipak postoje zakoni i institucije koje funkcionišu i od kojih od obesti mobera možete da zatražite i očekujete zaštitu.

Mnogo je gori, svakako, ovdašnji tranzicijski kapitalizam (čitaj: muljanje) u kome navedena pojava dobija gotovo monstruozne razmere, posebno u budžetskim ustanovama
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 00:06 18.03.2010

Re: mobing kao krajnji rezultat početne greške

Ja bih ODMAH imala da navedem mobing koji se vrši u mom mestu
naravno da možete
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 00:34 18.03.2010

Re: mobing kao krajnji rezultat početne gr

morali bi da smislimo drugo ime za ovaj sistem u kome živimo i delamo...

recimo: partokratija
ili, jednostavnije: muljanje
strudlanudla strudlanudla 01:30 18.03.2010

Re: mobing kao krajnji rezultat početne gr

Nebojša Milenković
morali bi da smislimo drugo ime za ovaj sistem u kome živimo i delamo...
recimo: partokratija
ili, jednostavnije: muljanje


nebojsa, vi ste to izgleda otkrili alternativne nacine izrazavanja
(mislim na ove vase slicke!)
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 01:57 18.03.2010

Re: mobing kao krajnji rezultat početne gr

nebojsa, vi ste to izgleda otkrili alternativne nacine izrazavanja
(mislim na ove vase slicke!)
da:
Dr M Dr M 20:16 17.03.2010

Riba smrdi od glave...


Meni se cini da veliki deo krivice za opisanu situaciju snosi direktorka, sprecavanje mobinga joj je deo posla...a ona preporucuje " da se stariji po stazu izduva"...

Primer ostalima...
Bili Piton Bili Piton 20:18 17.03.2010

Re: Riba smrdi od glave...

Dr M

Meni se cini da veliki deo krivice za opisanu situaciju snosi direktorka, sprecavanje mobinga joj je deo posla...a ona preporucuje " da se stariji po stazu izduva"...

Primer ostalima...


Da, to bi bilo kao kad bi se djak pozalio "nastavnice Perica me tuce na svakom odmoru" a ona kaze - "pa skloni se pa nece da te tuce".
Dr M Dr M 20:29 17.03.2010

Re: Riba smrdi od glave...

Jos gore, " pusti ga da te tuce, dosadice mu..."
mariopan mariopan 20:32 17.03.2010

Re: Riba smrdi od glave...

Dr M

Meni se cini da veliki deo krivice za opisanu situaciju snosi direktorka, sprecavanje mobinga joj je deo posla...a ona preporucuje " da se stariji po stazu izduva"...

Primer ostalima...

Da, i meni se čini da je ona deo problema a ne deo rešenja, što bi bio njen posao na kraju krajeva?
strudlanudla strudlanudla 20:36 17.03.2010

Re: Riba smrdi od glave...

direktori, rukovodioci, sefovi su u najvecem broju slucajeva moberi, a kada to nisu direktno onda su na nacin da na mobbing koji se nad nekim u firmi sprovodi gledaju sa odobravanjem, ravnodusnoscu ili ... jednostavno, okrenu glavu na drugu stranu...
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:56 17.03.2010

Re: Riba smrdi od glave...

Da, i meni se čini da je ona deo problema a ne deo rešenja

Bez sumnje, jer njoj u opisu radnog mesta sigurno ne stoji da nečinjenjem prelazi preko te vrste problema, tražeći liniju manjeg otpora.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:58 17.03.2010

Re: Riba smrdi od glave...

jelice,
mislim da bi možda bilo od koristi da nam kažete kako su se
sa ovim problemom izborili - ili se bore Slovenci ?
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:08 18.03.2010

Re: Riba smrdi od glave...

Opet na Vi...dobro...uprkos usklađivanju sa EU zakonodavstvom, mobing je i dalje problem u Sloveniji, upravo zato što se posao teško dobija, a lako gubi. Ljudi su spremni da svašta prežive i prećute ne bi li zadržali posao. Naročito žene. Naročito samohrane majke. Što je za mene vrhunac žalosti. Poseban problem je to što je Slovenija mala zemlja. Dva miliona ljudi. Maltene se svi poznaju. Deset minuta razgovaraš s nekim i već shvatiš da ako ti nije rod, onda je sigurno bar prijatelj tvojih prijatelja ili njihov školski drug...U tako malim sredinama je borba protiv mobinga još teža. Žrtve prosto nemaju mnogo izbora, ako skupe hrabrost da progovore. Sve se brzo pročuje. Ko će da im da drugi posao? Rođak onog koji ih je mobirao? Njegov prijatelj?
Nije baš ta tema, ali ilustracije radi: danas je sud u Ptuju osudio na 15 meseci uslovne kazne katoličkog sveštenika koji je seksualno zlostavljao 4 maloletnice. Kazna zaprećena za to krivično delo je inače - do 10 godina zatvora. I sad će se on šetati naokolo...a prema presudi neće smeti da vrši crkvene aktivnosti samo kad su deca prisutna u crkvi To je mali kraj, o žrtvama očito niko nije mnogo mislio.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 00:15 18.03.2010

Re: Riba smrdi od glave...

ups - vraćam se na: Ti
mrdax mrdax 20:21 17.03.2010

Ufff...

Sta reci. Senka , sve vreme si bila u pravu , samo si naletela na psihopatu. Svaka cast za drzanje. Ako se ikad meni bude nesto ovako desavalo, potrudicu se na vreme da reagujem.
draganchica draganchica 20:55 17.03.2010

Re: Ufff...

stvar je sto ponekad ne moze da se jasno izdefinise da si zrtva mobinga.jednostavno mislis da tako treba da se svi u toj prici ponasaju...
senka123 senka123 21:00 17.03.2010

Re: Ufff...

Prepoznati i reagovati, a šta ćemo sa dokazati?
Naravno da ćeš reagovati, nego šta!!!!!!!!!
draganchica draganchica 21:07 17.03.2010

Re: Ufff...

al kako dokazati, kad niko verbalno nece da te podrzi, a pismenih dokaza nema, ili su za sud nedovoljni( premda naism sudovima nije dovoljno celu kongresnu biblioteku dokaza da izrucis)
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:29 17.03.2010

Re: Ufff...

...Ako se ikad meni bude nesto ovako desavalo, potrudicu se na vreme da reagujem.
Naravno - iskustvo govori da što se sa reakcijom / samozaštitom više odugovlači i sam problem biva sve veći, kompleksniji i samim tim teže "rešiv"
draganchica draganchica 21:06 17.03.2010

sta je posao direktora?

sta je bio direktorkin posao? pa ako je videla takvu situaciju, mogla je, sto zakon nalaze poslodavcu, a stoji kao stavka i u kolektivnim ugovorima, da zaposlenog koji ima takve ispade( jer lici da Senka nije bila prva njegova zrtva), posalje na vanredni lekarski pregled( tj psihijatrijski.Ako odbije, takav lik dobije otkaz. E to je direktorka trebala da uradi, ako vec nije imala druge argumente.
Ali nije.

druga stvar.
ne mogu nikako da opravdam onaj nas mentalitetski pristup celoj temi mobinga, u smislu: pa kad si pod pritiskom bolje radis, i efikasniji si...jel mozda zato nije reagovala?
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:36 17.03.2010

Re: sta je posao direktora?

sta je bio direktorkin posao? pa ako je videla takvu situaciju, mogla je, sto zakon nalaze poslodavcu, a stoji kao stavka i u kolektivnim ugovorima, da zaposlenog koji ima takve ispade( jer lici da Senka nije bila prva njegova zrtva), posalje na vanredni lekarski pregled( tj psihijatrijski.Ako odbije, takav lik dobije otkaz. E to je direktorka trebala da uradi, ako vec nije imala druge argumente
u navedenom slučaju, pored psihopate, mober je i direktorka - koja je svesno saučestvovala u vršenju krivičnog dela. sad je nažalost kasno - ali jedno od mogućih rešenja možda je bio i pritisak na samu direktorku - to jest upozorenje istoj da će, ukoliko i nadalje bude podržavala očigledno krivično delo i ona biti optužena za saučestvovanje u vršenju istog. znam - lako je biti pametan sa strane - ali, kad se ljudima objasni da ih se navedena situacija itekako tiče, to jest da oni nisu samo nemušti posmatrači već, ukoliko su već na rukovodećoj poziciji, i potencijalno optuženi saučesnici percepcija se dramatično menja
strudlanudla strudlanudla 21:19 17.03.2010

dokazi?!

prvo: potreban je antimobing zakon.
drugo: potreban je dobar antimobing zakon.
trece: potreban je dobar antimobing zakon koji ce se primenjivati.

nemoguca misija?
java ili san?
draganchica draganchica 21:49 17.03.2010

Re: dokazi?!

strudlanudla
prvo: potreban je antimobing zakon.drugo: potreban je dobar antimobing zakon.trece: potreban je dobar antimobing zakon koji ce se primenjivati.nemoguca misija?java ili san?

mislite onaj antimobing zakon koji cuci u skupstinskoj fioci od zavrsetak javne rasprave u junu 2008?
mislite na onaj dobar antimobing zakn za koji su rekli da nece biti efikasan kao zakon, nego je dovoljno da se uvede par novih clanova u Zakon o radu?
mislite na primenu onog dobrog antimobing zakona, od strane onih koji su na strani politike, a ne strucnosti i pravde?
E ako na sve isto mislimo, onda se skroz slazemo:)
strudlanudla strudlanudla 22:07 17.03.2010

Re: dokazi?!

draganchica
E ako na sve isto mislimo, onda se skroz slazemo:)


slazemo se ;-(
MarkoPustolov MarkoPustolov 08:43 18.03.2010

nije mi namera

da omalozavam ovu pricu ali imate 1000 puta gore slucajeve u internacionalnim kompanijama koje posluju u Srbiji (uglavnom Americkim) i to od nivoa radnika do top menadzmenta
strudlanudla strudlanudla 12:48 18.03.2010

Re: nije mi namera

MarkoPustolov
da omalozavam ovu pricu ali imate 1000 puta gore slucajeve u internacionalnim kompanijama koje posluju u Srbiji (uglavnom Americkim) i to od nivoa radnika do top menadzmenta


pa, marko, dajte te slucajeve, da cujemo ... bar neki od njih!

svaki primer, svako iskustvo moze biti dragoceno i korisno za one koji trpe isto ili slicno nasilje...
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 16:33 18.03.2010

Re: nije mi namera

nije mi namera da omalozavam ovu pricu ali imate 1000 puta gore slucajeve u internacionalnim kompanijama koje posluju u Srbiji (uglavnom Americkim) i to od nivoa radnika do top menadzmenta
uh, 1000 puta gore stvarno strašno zvuči pa šta im rade - seku prste?
jednatanja jednatanja 11:11 18.03.2010

Taj čovek

tvoj bivši šef, očigledno ima mentalnu bolest. Za tebe senka je bolje što više ne radiš s njim, iako bi bilo pravednije da je on taj koji je otpušten. U svakom slučaju ti želim puno sreće i da ne posustaješ!! Hvala što si podelila priču s nama.
dirtyharry dirtyharry 14:07 18.03.2010

Što reče gore

kolega Bili, ne znam šta da kažem a da ne opsujem. Mnogo mrzim takve žilkoše koji leče svoje komplekse na drugima. I sam sam bio u sličnim situacijama mada ni približno ovakvim kao Senka, pretpostavljam da je i zbog toga što sam skoro 2m visok .

Šalu na stranu ovo je stvarno strašno i nije mi jasno šta ovi naši indijanci na vlasti preduzimaju zbog ovakvih ispada ševofa i sličnih kompleksaša. Mnogo puta sam čuo od prijatelja i za maltretiranje za porodiljsko bolovanje (u fazonu ako devojka/žena ostane trudna dobiće otkaz itd.). Kao bih se slatko obračunao sa ovakvim indijancima uffff
strudlanudla strudlanudla 00:17 19.03.2010

Re: Što reče gore

dirtyharry
Mnogo mrzim takve žilkoše koji leče svoje komplekse na drugima....
Kako bih se slatko obračunao sa ovakvim indijancima uffff



SUPER ... zovem te sledeci put da mi pomognes oko jednog djilkosa
NNN NNN 20:04 18.03.2010

Mislim da je dobro

da se čuje glas žrtava mobinga, jer 100 puta ima veći efekat jedna istinita priča iz života, nego sva teorijske priče o mobingu.
draganchica draganchica 22:39 18.03.2010

Re: Mislim da je dobro

Ali umesto da nas ovakve price opamete , kao da ih geometrijskom porgresijom povecavamo.Efekat je nazalost samo psiholoske prirode, jer koliko god to surovo zucalo9 ili mozda ne) dok se neko(figurativno) ne zaklati na vesalima zbog cinjenog mobbinga, dzaba svega...
u poslednje dve i po godine sam cula vise od 200 ovakvih prica.Negde sam mogla da pomognem, negde ne.prvo sam mislila da cu se ja razboleti od toliko muke.Onda sam shvatila da je kanda bolesno celo drustvo.Jer, ovo je Balkan,isn't it?
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 00:38 19.03.2010

Džaba bilo konja vranih...

Efekat je nazalost samo psiholoske prirode, jer koliko god to surovo zucalo9 ili mozda ne) dok se neko(figurativno) ne zaklati na vesalima zbog cinjenog mobbinga, dzaba svega...
draganchice, moguće je da između ove dve stvari ipak postoji neka konekcija - broj ljudi koji čita i komentariše ove tekstove pokazuje da u društvu postoje interesovanje i zainteresovanost za ovu temu - naravno, najbitniji su sledeći koraci...
draganchica draganchica 20:45 19.03.2010

Re: Džaba bilo konja vranih...

Nebojša Milenković
Efekat je nazalost samo psiholoske prirode, jer koliko god to surovo zucalo9 ili mozda ne) dok se neko(figurativno) ne zaklati na vesalima zbog cinjenog mobbinga, dzaba svega...draganchice, moguće je da između ove dve stvari ipak postoji neka konekcija - broj ljudi koji čita i komentariše ove tekstove pokazuje da u društvu postoje interesovanje i zainteresovanost za ovu temu - naravno, najbitniji su sledeći koraci...


Naravno.Sledeci koraci,po meni bi bili
medijska hajka na zakonodavca dok ne donese zakon
onda, drmati inspektore rada i ostale nadlezne organe da striktno primenjuju ovaj propis u smislu kontrole rada i preduzimanja , tj izricanja sankcija
i na kraju zapravo primenjivati te sankcije
eto to su moji predlozi, bas jendostavni

jel ti lici na petogodisnji plan iz doba KPJ?:)
draganchica draganchica 21:04 19.03.2010

Re: Džaba bilo konja vranih...

i sta jos?daaa, par entuzijasta da sve to rade, o svom trosku:)
strudlanudla strudlanudla 21:16 19.03.2010

Re: Džaba bilo konja vranih...

Naravno.Sledeci koraci,po meni bi bili
medijska hajka na zakonodavca dok ne donese zakon
onda, drmati inspektore rada i ostale nadlezne organe da striktno primenjuju ovaj propis u smislu kontrole rada i preduzimanja , tj izricanja sankcija
i na kraju zapravo primenjivati te sankcije




par entuzijasta da sve to rade, o svom trosku


draganchica draganchica 21:29 19.03.2010

Re: Džaba bilo konja vranih...

pa ko ce da pokrene medijsku hajku?drzavni organi?
ko ce da pritiska iste te drzavne organe koji godinama obilaze ovo pitanje? oni sami sebe?njet.
vec je poznato da u zemlji Srbiji nicu NVO organizacije, koje de facto rade veci doe posla same drzave.Jel znate ko je pisoa strategiju za podsticaj radjanja?NVoi.jel znate ko je pisoa Stratgiju za mlade? NVOi? itd...
zato kazem par entuzijasta, aktivista, koji u mozda i sami bili pogodjeni ovakvim problemom i prevazisli ga i zele drugima da pomognu.Zar nisu entuzijsti.
Sto se troska tice...pa jel tu nesto treba posebno objasniti?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana