Život

Hrabrost & Mudrost

Ivana Knežević RSS / 27.03.2010. u 15:22

U katoličkoj crkvi, na ceremoniji konfirmacije, sveštenik priča tinejdžerima o hrabrosti i mudrosti. Za primer hrabrosti on navodi zločin od pre petnaestak godina, široko popularizovan od strane medija, kada su dve 15-godišnje devojčice bile mučene i zverski ubijene od strane silovatelja/sadiste i njegove žene. Oboje su bili lepi, mladi i uspešni ljudi. Sve su snimili, i sud je pod pritiskom medija i ostalih grupa koji su se svi pozivali na Ustav, dozvolio da javnost vidi te trake. I sveštenik ih je gledao, ali nam nije rekao zašto. Prva devojčica je bila ubijena, na drugu je došao red. Ona je odbila prinude i pretnje rečima: "Some things are worth dying for." Ne znam da li su deca u crkvi mogla da razumeju. Da je dostojanstvo vredno umiranja. Možda nisu ni slušala. Sveštenik je bio monoton i već smo više od sata sedeli na drvenim klupama. Moje dete nije ništa razumelo, to je najvažnije.

Sinoć sam mogla da gledam dokumentarni film o sudbini devojčica u Demokratskoj Republici Kongo - koje već decenijama otimaju, prodaju, i za ostatak ću staviti tri tačke:... - ali sam ipak rešila da ne gledam. Svet ratuje zbog Boga, nafte, ratuje i zbog zlata, dijamanata, i zbog uglja, grumena zemlje, pamuka, pšenice, rase, nacije, boje kože ili zastave, zbog ovaca, kamila, i slonova, zbog svega zaista, ali jedan jedini rat do sada nije vođen zbog devojčica. To uvek spada u unutrašnje poslove. Kako će se podeliti devojčice. Naročito je upadljiv detalj u imenu poštovane republike: Demokratska.

Juče smo u metrou videle nalepljen plakat sa fotografijom jedne devojčice, od nekih 13-15 godina, na kome kažu da je nestala pre dva dana. Roditelji i policija mole prolaznike za pomoć da je nađu.

Reklo bi se da su devojčice univerzalna roba. Uvek tražena, lako dostupna, prirast redovan bez obzira na vremenske uslove, po bagatelnoj ceni, ekonomski i na svaki drugi način isplative, svima. Od književnosti do modne i brojnih drugih industrija, svetskih demokratija i časnih religija. Ponekad, kao danas, mi baš dođe žao što nisam zlatna ribica pa da sebi ispunim jednu želju. A ako budem dobra možda i cele tri.

Za mudrost se sveštenik uputio najmudrijem od mudrih - samom Solomonu. I priča on tako deci i odraslima prisutnim u crkvi kako su došle dve žene koje obe tvrde da su majke malom detetu, pa da Solomon presudi i dodeli dete jednoj. Premišlja mudri Solomon kako rešiti takvu dilemu, i seti se: Ništa, moje dame, kaže on njima, ako ne možete da se dogovorite da mi lepo presečemo dete na pola pa svakoj jednako. Na to se uzruja strašno jedna od njih i kaže - neka, mudri Solomone, neka dete ide njoj. I tu se Solomon nasmeši sebi u brk jer je mudro prepoznao majčinsku ljubav, koja bi se deteta radije odrekla nego ga gledala mačem prepolovljenog. Priča je preživela evo već pet-šest hiljada godina. I svi joj se i dalje dive.

Dete pored mene okrene užasnute oči ka mom licu, ne zna da li je dobro čula, pa pita: "O čemu oni ovde pričaju! Ko bi predložio da se dete preseče?" Ah, ljubavi, Solomon je stari lisac, i zna sve o majčinskoj ljubavi, nije on to bukvalno mislio. Ali, insistira ona i dalje, koja bi žena, ili uopšte živa osoba, pristala da se dete preseče na pola, sve i da nije detetu majka ili otac? To je drugi deo poente, ljubavi. U kojoj Solomon poznaje druge žene, one koje nisu majke, i koje su sve od reda zavidljive, gadne, otimaju tuđu decu, i pristaju da ih pred njima raseku na dva dela, pa od pola deteta još uvek mogu da naprave dobru supu... ceo svet ti je pun takvih mudrosti i mudraca o gnusnoj prirodi žena. Osim toga, nije Solomon mogao da ispadne glup. Inače se to hiljadama godina zove nekad mudrost nekad istina, u sve se uvukla kao radioaktivna prašina, ne možeš počistiti ni najboljim usisivačem, i samo grize.  Danas poneko to zove mizoginija, ali vrlo stidljivo, najčešće ih uopšte i ne čuješ. Osim toga, bio je tada mali svet, teško se živelo, ko je mogao i da sanja da će takva jedna skaska preživeti da je milioni ljudi čitaju, prepričavaju, i po njoj žive i upravljaju se. Ali šta je sve preživelo...

Nakon priredbe, komentarišu dve žene kako je bilo krajnje neprimereno da je sveštenik kao ilustraciju hrabrosti naveo devojčicu koja je tako užasno nastradala. Devojčica je zaista bila hrabra - neverovatno hrabra - i blizu je uzrasta dece na koju se tog dana primenio lep izraz 'coming of age'. Sveštenik je istupio iz dogme, malo nespretno doduše, naveo primer koji njega lično očito duboko potresa, i mislio je da će ga deca razumeti. Deca manje-više ali odrasli nisu razumeli, i zameraju.

Primer za mudrost, upakovan sve skupa sa biblijskom mizoginijom i slikom Solomona na dan kad je ispao glup, niko nije komentarisao.



Komentari (40)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

draft.dodger draft.dodger 15:38 27.03.2010

Drvene klupe...

"I'm not a bad guy!
I work hard, and I love my kids.
So why should I spend half my Sunday hearing about how I'm going to Hell?"

Homer Simpson
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:00 27.03.2010

Re: Drvene klupe...

Slazem se sa Homerom, dodgeru.
muaddib92 muaddib92 21:17 27.03.2010

Re: Drvene klupe...

So why should I spend half my Sunday hearing about how I'm going to Hell?"


Ићи ћу у пакао дакако, али никада децу нисам одвео у цркву - док су овде одрастала на вестима је свакодневно бивало светлих егземплара а има их, не усфале ни данас, међу поповима и шире, који би од обе половине детета направиле себи укусан оброк: супа, ринфлајш и печење. Уз пригодно објашњење зашто је тако морало бити, односно да је то било у интересу дотичног. Стога, на тему поменутих лицемера, радије ево једне симпатичне:
There were three priests in a railroad station, all wanting to go home to Pittsburgh. Behind the ticket counter was a very, very shapely lass, well endowed, gorgeous, amazing woman. The priests were all in embarrassing new territory, so they drew straws to determine who would get the tickets.
The first priest approached the window. "Young lady," he began, "I would like three pickets to titsburg." Whereupon he completely lost his composure and fled.
The second priest approached. "Young lady, I would like three tickets to Pittsburgh," he began, "and I would like the change in nipples and dimes." So, of course, he also fled.
Then came the third. "Young lady, I would like three tickets to Pittsburgh, and I would like the change in nickels and dimes. And I must say," he continued, "if you insist on dressing like that when you get to the pearly gates, St. Finger’s going to shake his peter at you."
Ivana Knežević Ivana Knežević 21:41 27.03.2010

Re: Drvene klupe...

Poor young lady. Verovatno svakog dana slusa bad English
ivankagrump ivankagrump 15:45 27.03.2010

Malo off topic... ili ne

Svet ratuje zbog Boga, nafte, ratuje i zbog zlata, dijamanata, i zbog uglja, grumena zemlje, pamuka, pšenice, rase, nacije, boje kože ili zastave, zbog ovaca, kamila, i slonova, zbog svega


Ivana Knežević Ivana Knežević 16:05 27.03.2010

Re: Malo off topic... ili ne

Hvala na divnom prilogu, ivanka. Nikada off topic.
petar_p petar_p 15:46 27.03.2010

promasena tema...

Mudri Solomon zaista jeste mudro postupio: on je igrao na poznatu kartu u psihologiji, a to je da kada ljude izvedete iz ravnoteze, kada ih uhvatite u emocionalnom procepu, od njih dobijate iskrene odgovore. Kao kada psihijatar na rutinskom pregledu za vozacku dozvolu pita pacijenta "Sta pijete od alkohola?". Ako pacijent ne pije, on se zbuni, jer pitanje i intonacija vec ucitava da je on 'pijanac'. I upravo ta zbunjenost je dokaz da je njegov odgovor verodostojan.
Sto se tice Solomona i ove epizode, uopste nije u pitanju sto je druga osoba zena (ona koja nije majka), vec je stvar u tome sto je ta osoba jako posesivna i sebicna, i prema tome, ako je spremna da bez razmisljanja pravoj majci otme dete, onda je spremna i na to da se dete 'prepolovi', da ga nema nijedna, ako ga vec ona ne moze imati. Tako da ne kapiram, stvar je vrlo jasna, a vi joj ucitavate nesto 'o zenskom pitanju' sto ona i ne sadrzi.

Ivana Knežević Ivana Knežević 16:09 27.03.2010

Re: promasena tema...

Verujem, petre, da vecina ljudi koja je cula pricu od njenog pocetka nije znala kartu koja je Vama poznata. Ili ako je i znala, nije je koristila u te svrhe.
Dakle, ne slazem se da je stvar vrlo jasna. Niti da radi nepogresivo.
Ali hvala na pojasnjenju.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 17:30 27.03.2010

Solomonsko resenje

Svet ratuje zbog Boga, nafte, ratuje i zbog zlata, dijamanata, i zbog uglja, grumena zemlje, pamuka, pšenice, rase, nacije, boje kože ili zastave, zbog ovaca, kamila, i slonova, zbog svega


Uvek se ratovalo i jedino se ratuje zbog manjine prebogatih koja bi da vlada svetom. Primer je i taj nesrecni Kongo, citava izrabljivana Afrika. Danasnje vreme je vreme novog robovlasnickog poretka.
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:37 27.03.2010

Re: Solomonsko resenje

Surova su vremena, i ova i ona prethodna.
skyspoter skyspoter 17:32 27.03.2010

u kojoj zemlji?

katoličkoj crkvi, na ceremoniji konfirmacije, sveštenik priča tinejdžerima o hrabrosti i mudrosti. Za primer hrabrosti on navodi zločin od pre petnaestak godina, široko popularizovan od strane medija, kada su dve 15-godišnje devojčice bile mučene i zverski ubijene od strane silovatelja/sadiste i njegove žene


Juče smo u metrou videle nalepljen plakat sa fotografijom jedne devojčice, od nekih 13-15 godina, na kome kažu da je nestala pre dva dana. Roditelji i policija mole prolaznike za pomoć da je nađu.


ja sam zbunjena posto ne mogu da nadjem gde se sve ovo desava o cemu pises. prvo sam pomislila srbija i da nisam pratila vesti a onda u drugom pasosu sam videla metro sto je siguran znak da nije srbija.

Ivana Knežević Ivana Knežević 19:38 27.03.2010

Re: u kojoj zemlji?

U Kanadi, u Torontu.

Odnosno, moram da dodam, mi zivimo u Torontu. Taj konkretni zlocin se desio u jednom manjem gradu u Ontariju. A muskarac u paru ubica je jedno vreme bio aktivan i u ovom gradu.
oskar-z-wild oskar-z-wild 18:00 27.03.2010

Северна Африка и Блиски Исток

Требала би да знаш такође да се девојчице продају у скоро свим исламским државама Медитерана. Оне служе као младе служавке у богатим кућама. Могу се наћи у Либану, Мороку и Тунису. Све је то део дугогодишње традиције. Неке од тих девојчица раде и у Лондону и у Паризу када их власници одведу. Нарочито долазе у Лондон у летљим месецима када Арапи беже од врућине у пријатније крајеве.
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:46 27.03.2010

Re: Северна Африка и Блиски Исток

oskar-z-wild
Требала би да знаш...


Znam. Ne detalje svih prica, ali dovoljno slicnih. Vecina dugogodisnjih tradicija se oslanja na slicne price. Dolasci u London i Pariz.. - pa da, globalno selo, kako drugacije. Svega svuda ima.
Черевићан Черевићан 19:05 27.03.2010

куд кренусмо, имал наде

у данашње грубо време
а времена таква сва су
сачувати нерв закључка
мотиви макакви да су

настраности , одувек их
(што и данас да их нема)
потрошачко друштво хрли
да их множи - топ је тема

дневне штампе те те-веја
агресивности у сваком редку
ваљда врли Свет нам хрли
својем крају, ил новом почетку

Ivana Knežević Ivana Knežević 19:51 27.03.2010

Re: куд кренусмо, имал наде

Svedoci smo svom vremenu, dragi pesniche, i da li ono pocinje ili zavrsava izgleda da nema mnogo veze sa nama koji smo se tu zatekli.
Cudne rabote, sve u svemu. Ali steta je.
Dr M Dr M 20:21 27.03.2010

Solomon, gambler..

Pretrnem na pomisao...sta bi bilo da su obe zene pristale..na Solomonov predlog?
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:34 27.03.2010

Re: Solomon, gambler..

I mene je zabavila ta misao, Dr M. Odnosno, varijanta u kojoj jedna od njih dve zgrabi mac, prinese ga grlu Solomona, opljackaju ga do gole koze, i pobegnu skupa sa detetom. Pa podele novce, ili majka otkupi svoje dete nazad - dogovor kucu gradi, govori se oduvek. A timski rad je neprevazidjen.
Dr M Dr M 21:25 27.03.2010

Re: Solomon, gambler..

Da, ta varijanta bi narusila osnovnu ideju, Solomonovu mudrost..
Ivana Knežević Ivana Knežević 21:43 27.03.2010

Re: Solomon, gambler..

Dr M
Da, ta varijanta bi narusila osnovnu ideju, Solomonovu mudrost..


Pa, narusila bi Solomona, sigurno. A posle nje bi bio i mudriji, provereno
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:29 27.03.2010

Dalje od crkve

Da sam nešto dečak ili da su moja deca mala držao bi ih što dalje od crkve. Evo jedne od poslednjih vesti:
Otac Lorens Marfi je između 1950. i 1974. u školi za gluve u gradiću Sent Frensis u Viskonsinu silovao više od 200 gluvih dečaka.
Za ovo silovanje je znao i aktuelni papa Benedikt
muaddib92 muaddib92 23:12 27.03.2010

Re: Dalje od crkve

Za ovo silovanje je znao i aktuelni papa Benedikt

..па како не би знао: он је, пре него што је постао оно што је сада, био глодур одељења које је наследило светле традиције инквизиције - дође му као шеф тајне службе (ако се добро сећам, звали су га панцирни кардинал, whatever)
Ivana Knežević Ivana Knežević 23:17 27.03.2010

Re: Dalje od crkve

Oh, Vojislave. Brutalna svakodnevica najveceg broja ovako velikog broja ljudi na ovoj planeti je velika tragedija i sramota ne samo za crkvu, vec za sve ljude a narocito institucije koje opstaju stotinama i hiljadama godina.

Iako bih mislila da je u mojim ranijim tekstovima bilo prilicno jasno da sam ja ateista, mozda nije na odmet ovde pomenuti okolnosti opisanog dogadjaja: isle smo na konfirmaciju starijeg sina nasih komsija. Moja klinka nema uopste smisla za religiju, to je jedna od stvari koje smo njen otac i ja izveli uspesno.

Za jednog ateistu ja sam se nasla bezbroj puta u crkvama, najcesce zbog arhitektonske i umetnicke lepote, ali priznajem i da sam palila svece kao omaz mojim precima koji jesu bili pobozni a u malom bolnom simbolizmu i iz ljubavi prema mojim voljenim kojih vise nema. Sve svoje nosimo sa sobom, narocito ljubavi i mali slabasni plamen svece prikazuje vrlo verno slabasnost svega ljudskog, narocito ljudskog trajanja. Meni je to dovoljno, ako se ne moze vise.

U crkvama postujem stremljenje ljudi da razmisle nad svojim postupcima, da provedu neko vreme u refleksiji nad onime cime su popunili svoj dan... one su tiha mesta. One evropske. Ovde su vrlo cudne. Hladne, prazne... idem samo ako je koncert u pitanju, ili ovako nesto kao u tekstu iznad.

Ima ih svuda, to je bilo jedno vrlo neobicno, i neprijatno otkrice, kad sam dosla ovde. Bezbroj vrsta, na svakom ili svakih par blokova u tzv. residential areas...

Sve je ovo toliko fragilno, je jedino sto mogu da kazem sa svim svojim zivotnim iskustvom. Sve sto valja.

background noise background noise 23:03 27.03.2010

Ipak ima Boga . . .

. . . pomislim kad god ukapiram ovako da civilizacija ne postoji zahvaljujuci no uprkos nama na kugli zemaljskoj. Zaista mora de je neko to stvorio umesto nas i to tako dobro da se to razvija i opstaje samo i pored nasih svesrdnih nastojanja da sve upropastimo . . . i usisava ns i osmisljava nasu besmislenost mimo nase volje, poenkqd na nasu radost a mi se onda uobrazimo da smo zasluzni . . . uf . . . kako sam samo besan . . . ta debilna mizoginije koje je dboko usadjena u nasa nasledja me i dovodi u neprekidan konflikt ne samo sa svojom malom sredinom nego nigde pristao nisam . . .

Evo tebi jedna stvar onako, hvala za sjajan post, nisam nista prokomentarisao ves mesec dana ali ti me osvajas . . .

[youtube]http://www.youtube.com/watch#!v=locBtYh90-0&feature=related[/youtube]
background noise background noise 23:05 27.03.2010

Re: Ipak ima Boga . . .

I jos ovo embedovanje opet ne radi . . .
Ivana Knežević Ivana Knežević 23:39 27.03.2010

Re: Ipak ima Boga . . .

bn, u neprekidnom raskolu sa razumom i svime sto me drzi ovde je kako se osecam svakodnevno.
Ja nemam problema ni sa svojom logikom ni sa emocijama, nemam cak ni problema - koliko je to moguce - da nas kroz haos gura biologija u obliku seksualnosti i opstanka i drzi primat nad nekim 'nepotrebnim' stvarima koje mogu da prodju kao lepota ili kindness - i onda shvatim da imam problema. Puno.

Jer verujem da moze bolje. Da svi mi mozemo bolje od ovoga. Okay, neko veruje u Boga, ja verujem u ovo. Mozda sve to dolazi sa slicnog mesta. Nadam se da je slicnog mesta. Jer puno je ljudi na svetu. I ako svi zele nesto drugacije, to je freakin' whole lotta dreams. Nepomirljivo, mozda, ko zna.

Hvala za ovo o mizoginiji. Toliko lazi nisu zasluzili ni daleko gori od nas.
background noise background noise 16:54 28.03.2010

Re: Ipak ima Boga . . .

Samo verovanje odnosno neverovanje nije bitno, sve to o biologiji OK, ipak nekad me obuzme osecaj dubokog neznanja bez obzira na obrazovanje . . . sa slicnog mesta dakako, istog mozda, ako ne idemo negde neznao gde, bolje i da ne idemo uopste, ja u tsvari najdublje mislim kad ne mislim, izgleda nego osecam maglovito a snazno . . .

A mizoginija i seksualna diskriminacija e stvarno mi se baca pegla od toga . . .

Ivana Knežević Ivana Knežević 18:07 28.03.2010

Re: Ipak ima Boga . . .

Uh, jako dobro razmisljam kad me preplave emocije, narocito je bes zanimljiv. Fino je kad nesto znas ali i kad mozes da naucis. Vredi uvek probati posteno.
Bez diskriminacija bi islo lakse, neverovatno je da se tako duboko drze. I kako vecinom ljudi padaju nazad u njih kao da su putevi i plovne reke. Nemoc pred takvim stvarima je mucna stvar.
A limitacije su realne, i imaju svoje mesto. One mi ne smetaju, ne one prirodne.
loader loader 00:06 28.03.2010

Живот је изнад пролазности

Не зову га джаба "мудри Соломон". Не греши. Разбио би у квизу :)

Није погрешио ни у наведеном случају. Мајка свакако не би дозволила да њено дете буде сечено, макар и не остало са њом. Наравно, постоји и могућност да би нека мајка (јер нису све мајке исте) пре допустила да јој сасеку дете, него да јој га узму, пошто сматра да је дете њена својина, на коју нико други нема право. И у том случају Соломон је одлучио исправно. Јер, дилема није само која је од њих две мајка, већ и то, коме је боље поверити нечији живот. Мајци је поверена улога привременог узгајитеља и чувара једног живота. Ако за то време, док се налази у улози узгајитеља, њена улога њој самој постане битнија од живота који јој је поверен на чување, тада она више не заслужује да тај живот буде у њеном поседу. Живот (детета) је, ако под извесним околностима мора да се мери, изнад улоге мајке. Соломон је мудро поступио, давши дете оној која, чак и у случају да није мајка, представља бољег чувара и узгајитеља једног живота, пошто за разлику од своје супарнице у причи не би дозволила да дете буде сасечено, односно племенитија је и ближа закону живљења.

А ово о црквама, свештеницима који киксирају... Стара дилема. Но, ако наставник у школи приликом предавања не испадне баш најбољи, треба ли довести у питање постојање и сврху школе, односно Знања као институције? Ако има лоших и непоштених судија, треба ли довести у питање постојање судства и потребу спровођења правде, као друштвено установљене форме у одређеном времену? Може да звучи необично, али - преревносни верници и атеисти имају слично полазиште.

Постоји једна висококаратна нит, која нас све повезује, од памтивека. Само што су око ње обмотане наслаге предрасуда, па ју је тешко спазити :)
Ivana Knežević Ivana Knežević 01:35 28.03.2010

Re: Живот је изнад пролазности

Ne slazem se, dragi loaderu. U tom smislu da medju nama vec vise hiljada godina nema nikoga ko je poznavao Solomona licno, a i vecina nas zna iz licnog iskustva da postoji poznavanje i 'poznavanje' javnih licnosti, sto je, prepostavlja se u ovoj dalekoj buducnosti, bio 'mudri Solomon', pa je moja, Vasa ili bilo cija podjednako leprsava (ali ja svoju ne dam).

Moguce je da bi psihopata na predlog da se dete presece na pola reagovao sa 'sure, why not'. Majka, otac ili stranac, normalni ljudi ne prihvataju rasecanje dece, cak i kad nisu roditelji, sa ili bez Solomonove preporuke. Ali ako pretpostavimo da se ovaj slucaj zaista desio i da je sirotoj majci i njenom detetu zaista zapala zena-psihopata, sto je u uslovima ljudske populacije svaka 25-a, a ako je pola zena i pola muskaraca, znaci neka bude da svaka 50-a zena ima problema sa emocijama i empatijom - zar je vredelo prepricavati &^%$#@ pricu hiljade godina ako je patoloski bolesnik u pitanju?

Iz jos jednog ugla stoji da ma kako mudar bio Solomon, on ne zna kako je to biti majka. Prosto, jer sam nije majka. Pa stoga je svaka od te dve zene imala pravo da mu razvali jednu preko mudrog lica za majmunska i hohstaplerska posla razlucivanja 'pravog majcinstva'. Mada je i sama premisa da su dosle kod njega vec uvreda. Ma cela prica je uvreda razumu.

Toliko o prici.

A za ostatak - slazem se. Ko zeli, naci ce razlike. Isto tako, slicnosti i jednakosti medju ljudima je toliko da samo slepi jadnici ne bi videli. Sta to cini od nas i nase bedne istorije - ne znam.

loader loader 03:10 28.03.2010

Re: Живот је изнад пролазности

Није ми баш најсхватљивије са чим се не слажете. Мени овде Соломон није битан (осим за квиз :), већ дилема која се кроз причу наметнула. Ко воли звезде (не мислим на вас), нека се њиме бави, скупља постере, мудрости.. :)... А уколико је само постојање приче као такве спорно, и та дилема је важнија од свега осталог, онда је то нешто друго. Можемо да гласамо да се све сторије у којима провејава неки облик насиља забране. Ја сам за романсе :)
Ivana Knežević Ivana Knežević 03:27 28.03.2010

Re: Живот је изнад пролазности

Ne slazem se sa institucijom Solomona.
Ali romanse - i ja sam za romanse. Radost ljudima, i glasajmo da se sve te nasilne price izbace iz upotrebe.
:)
loader loader 03:49 28.03.2010

Re: Живот је изнад пролазности

Ма... пустимо Соломона... Доста му је његове сопствене муке, што су му доводили посвађане жене, да међу њима исправља криве дрине.. :)

Наш задатак је да убризгавамо хемикалије благости, да запазимо како су брескве процвале, и мигавци, и кајсије... Ускликнимо с љубављу - пролеће :)

Ах, да... Треба водити рачуна, да нам не прође, а да га, задовољении сазнањем да је ту, на крају малтене нисмо ни опазили...

Ivana Knežević Ivana Knežević 03:34 28.03.2010

Re: Живот је изнад пролазности

Ne bojte se, nece proci neopazeno. A kad procveta sve sto moze da cveta... pa, pevacu o necem lepsem, nadam se :)
loader loader 10:26 28.03.2010

Re: Живот је изнад пролазности

Čini se kao dobar plan..

'Ste vi mrdnuli kazaljke? :)
Ivana Knežević Ivana Knežević 14:17 28.03.2010

Re: Живот је изнад пролазности

Jos sredinom meseca! Nesto su ispremestali ovde to pomeranje pre par godina pa je sreca da se kompjuteri i vecina tehnickih cuda sama pomera inace bi pola stvari stalo zbunjeno.
Ali lepo je imati duza popodneva.
loader loader 01:40 29.03.2010

Re: Живот је изнад пролазности

Ali lepo je imati duza popodneva.

Mmm... lepo primećeno !

Danas su ovde oblaci bili čudesni. Gledao sam, gledao...
Ivana Knežević Ivana Knežević 23:34 29.03.2010

Re: Живот је изнад пролазности

Vrlo je lako zabaviti se gledanjem u nebo, drvece, pa i ljude
Ume da bude i pravo uzivanje.
mladen.mladen mladen.mladen 17:06 28.03.2010

...

uvek me ovo seti kako se u skolama insistira na cetiri krstaska pohoda, od osam.. medju kojima je i onaj kad su poslali decu iz srednje evrope, jer, sto nisu mogli gresni krstasi moci ce nevina deca..

naravno, kad je par hiljada dece stiglo do napulja odakle je trebalo za svetu zemlju brodovima da putuju, nestali su po bogatim i javnim kucama juzne italije i njenih luka..
Ivana Knežević Ivana Knežević 18:25 28.03.2010

Re: ...

Premnogo, previse takvih prica, mladene. Neke su univerzalno poznate i ispolirane do visokog sjaja univerzalne istine i standarda. Nebrojene druge obrisane kao nevazne. Nije lako preziveti u bilo kom dobu, ne samo fizicki, vec od tog darivanja lazima. Licemerje nasih kultura je prilicno tuzno nasledje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana