Društvo| Reč i slika| Zdravlje| Život

Ostavio sam cigarete

loader RSS / 11.04.2010. u 19:05

Da, ostavio. Mada, ovako, kako stoji u naslovu, zvuči kao da se to desilo juče-preključe. Ne, desilo se pre četiri godine. Da sam ih ostavio pre neki dan, ovo pisanije ne bi imalo pravu težinu, jer bi se nad čitavom vešću nadvijala neugodna mogućnost da možda neću izdržati više od nedelju dana i da ću postati „uživalac-povratnik". Ovako, posedujem „staž", dovoljan da priča zavredi i nešto respekta :)

Kako? Imam dvodecenijski minuli rad kao podanik duvanskog dima. U poslednjoj etapi sam bio „izašao" na oko dve pakle dnevno. To je, priznaćete, puno. Često bih u shally rekao: „Cigareta je moj šesti prst". Bila je sastavni deo mnogih dnevnih situacija - uz prvu kafu, uz čekanje na stanici, uz razgovor, uz gledanje utakmice, uz piće, uz kartanje, nakon seha :), uz nervozu, uz surfovanje po netu, uz noćnu tišinu... Zavisnost svakojaka. I fizička, i psihološka, i situaciona, i ... Onda, stvarno, kako.

658411468.jpg

Valjda se kod većine pušača vuče pritajena misao da bi bilo dobro ratosiljati se tog čađavog poroka. Tako je bilo i kod mene. A kad sam dostigao i prestigao dve pakle dnevno, dakle kad je moje uživalaštvo došlo skoro do vrhunca, pomenuta misao se pojačala, i postala češća. Više sam opažao činjenice da mi je životni prostor stalno napunjen dimom (uprkos urednom provetravanju), da osim što trujem sebe trujem i druge, da sve češće prezam imam li dovoljno cigareta za uveče... - i, da, ustalom, od novca potrošenog za cigarete u izvesnom periodu mogu da kupim, recimo, to i to. Na kraju tog procesa zaključivanja i samoispitivanja, odnosno vaganja između mere zadovoljstva i količine štete pojavilo se osnovno pitanje - Zar je to stvarno jače i bitnije od mene samog?!

U prvom trenu odgovor je bio potvrdan, a takav odgovor nije bio ni malo laskav. Čemu težnja ka slavlju života, ako se svesno potčinjavam nečemu što je protiv života? Čemu sve one govorancije (pre svega sa sobom) o prevashodnosti svekolike lepote, a žar otrova u ruci i ljut dim u plućima? Ništa ne ide uz cigaretu, osim neozvaničenog priznanja sopstvene nemoći, i to za tako malo! Ako za tako sitnog protivnika - istina, umilnog, ali ipak jednostavnog - nemam snage, kako ću tek za nešto veće i komplikovanije da se izborim? U krajnjem saldu, ide pitanje: „Je li to veće od mene?" Moja odluka je bila da, umesto poraženi, budem pobednik.

Prekinuo sam kasno, u sitne sate, sedeći uz računar. Odneo sam pepeljaru i prosuo je, bacio kutiju sa nekoliko cigareta i seo ponovo uz računar. Imao sam stav, mada, u  izvesnom smislu, trebala mi je i „tehnika" da ga izvedem u praksi. Ona se sastojala u sledećem. Budući da sam godinama pluća punio dimom, sada sam imao priliku da ih, umesto dimom, ispunjam čistim vazduhom. Dakle, ne nesvesno, rutinsko udisanje, već potpuno svesno. To unosi osećaj fizičke suptilnosti, i neke vrste stamenosti.

Znam, priča deluje kao iz nekog od bezbrojnih, jeftinih američkih romana o tome kako uspeti u ... u bilo čemu. Međutim, to u ovom slučaju jeste tako bilo. To je moje lično iskustvo. Nisam koristio grickalice, bombone, tablete, preparate, tretmane kod psihologa, priručnike, ili šta već sve ne. Uostalom, te drangulije su opet neka vrsta zamene, zamene jednog hedonističko-zavisničkog poriva drugim hedonističkim aktom ili hemijskim poštapalom, a po istoj psihološkoj trasi. Cela caka je u stvarnoj odluci da se cigarette ostave, i u osećaju moći koju stvara svesno udisanje čistog vazduha.

Armija ljudi, pušača, kaže - Ostavio bih, al' ne mogu. To je poprilično neadekvatno obrazloženje. Obično je u pitanju ne to, da se ne može, već nedostatak stvarne odluke, tj. želje da se prestane. Jer, potajno tinja misao - A šta ću drugo ako ostavim cigarete, pošto mi je to valjda jedino preostalo zadovoljstvo u životu ... Ili se kaže - Ma, onaj je pušio dve kutije, pa je živeo skoro 90! Ili - Eno, onaj ostavio, pa opet propušio... Itd. Uglavnom simbioza tog spoljašnjeg, deklarativnog stava da treba ostaviti i opravdanja za neostavljanje duvana koje čuči u polusenci svesti. Dok se ne promeni Stvarni stav, uspeha nema.

Ovo je moja priča i ne mora da bude recept za bilo koga drugog. Ipak, možda bude od koristi, makar u smislu ohrabrenja onima koji su bliži iskrenom htenju, nego nehtenju, da ostave cigarete.

 

 



Komentari (126)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

AlexDunja AlexDunja 19:10 11.04.2010

:))

a, tu ste:))

edit:
ja nisam(ostavila cigarete), alli:
u poslednje vreme mi se
dogadjaju
neobjašnjive situacije:
satima ne pomislim
na cigarete, kao da
nikada nisam ni palila.
biće da je do situacija.
loader loader 19:19 11.04.2010

Re: :))

neobjašnjive situacije:
satima ne pomislim
na cigarete

Neobjašnjive?! Čudesno :) To skoro ko ona hiperreligiozna iskustva na mestima gde će kasnije nići sakralni objekti, odnosno, u ovom slučaju, centri za druženje nepušača :)

AlexDunja AlexDunja 19:21 11.04.2010

Re: :))

Čudesno :)

tačno.
potpuno čudesno.
dragan7557 dragan7557 05:36 12.04.2010

Re: :))

Budući da sam godinama pluća punio dimom, sada sam imao priliku da ih, umesto dimom, ispunjam čistim vazduhom

Naročito zimi sa blagim ukusom dima od uglja. Valjda čistiji od duvanskog?

cerski
loader loader 09:13 12.04.2010

Re: :))

Naročito zimi sa blagim ukusom dima od uglja. Valjda čistiji od duvanskog?


Cerski,
nisam naglasio -
dišem sa filterom, odnosno kroz njega :)
I tu vam sad postoje filteri razni - sa okusom narandže, mente, ili jabuke, ...
Eto... samo da znate, da ne klonjavate duhom :)
Pozz
omega68 omega68 19:30 11.04.2010

pa to je najlakše

ostavljali nekoliko puta moje kolege iz kancelarije i ja
Tešim se da ne pušim mnogo: 2-3 dana paklica
Odneo sam pepeljaru i prosuo je, bacio kutiju sa nekoliko cigareta i seo ponovo uz računar.

Čovek kupio na trafici kutiju kondoma, baci je na zemlju i izgazi.Pitaju ga šta to radi
-ovako sam ostavio i pušenje
loader loader 19:59 11.04.2010

Re: pa to je najlakše

Pitaju ga šta to radi
- Ovako sam ostavio i pušenje



Mada, neke stvari ipak ne treba ostavljati :)


miloradkakmar miloradkakmar 19:32 11.04.2010

Svež vazduh

Cela caka je u stvarnoj odluci da se cigarette ostave, i u osećaju moći koju stvara svesno udisanje čistog vazduha.

Ima nešto u tome. Kod mikele-a napisah da mi, dok šetam, ne pada na pamet da zapalim. Ne pada mi ni kada se igram sa unukom.
loader loader 20:01 11.04.2010

Re: Svež vazduh

Nisam znao da ste i vi dimni ovisnik! Zgranut sam :)
4krofnica 4krofnica 19:37 11.04.2010

*

nedostatak stvarne odluke

ubedjena sam ! trenutak mora doci, kad cu baciti to djubre i razmisljati samo o udisanju vazduha, mirisa decije kose, pokosene trave, kifle u jednoj posebnoj pekari..
stav/tehnika nam je sasvim jednostavna, da je upalila. tako je to u zivotu, nesto mislis da ces moci samo teskim odricanjem a dodje jednostavno i lako kao sunce leti na prozor.
m'sje Loader, cestitke&uzivajte u svim ostalim mirisima!
loader loader 20:03 11.04.2010

Re: *

Pokušaću da vas poslušam :)
talicni talicni 19:49 11.04.2010

Preporuka

Ja sam ostavio duvan prije 6 godina. Pusio sam od 1-2 pakle dnevno, znaci bio sam poprilicno tezak ovisnik.
Pusenje je pocelo negativno da utice na moje zdravlje jer sam morao izlaziti napolje da pusim na -20 stepeni celzijusa uz vjetar pored kojeg kosava podsjeca na povjetarac.
Kanadski zakoni o pusenju u zatvorenim prostorijama i North York zimi, to je moja prica o prekidu.
loader loader 19:54 11.04.2010

Re: Preporuka

Znači, svi pušači u Kanadu, na ostavljanje cigareta, a onda nazad, u Srbiju ... Nego .. .. bojim se da bi se ovde opet vratili pušenju u zatvorenim prostorijama :)
cassiopeia cassiopeia 20:04 11.04.2010

Jaka volja

Ostavio bih, al' ne mogu. To je poprilično neadekvatno obrazloženje. Obično je u pitanju ne to, da se ne može, već nedostatak stvarne odluke, tj. želje da se prestane.


Kad god se sapletem i odustanem od nečeg pomislim upravo na to da nije bilo čvrste odluke za promenom ili kako vi kažete stvarne odluke. Šta god to bilo u životu. Navika je čudo i uvek joj nađemo opravdanje.

Super što ste istrajali u tome što želite :)
loader loader 22:45 11.04.2010

Re: Jaka volja

Navika je čudo i uvek joj nađemo opravdanje.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:17 11.04.2010

samo da te pitam

pošto si ti ostavio njih, da li su one ikada ostavile tebe?

ekšli, ja kao neovisnica o nikotinu (ako bih rekla nepušačica, to bi poizvelo razne neprikladne asocijacije ), ti čestitam
loader loader 22:47 11.04.2010

Re: samo da te pitam

pošto si ti ostavio njih, da li su one ikada ostavile tebe?


Mislite.. da li mi se povremeno vraća nagon za nikotinom?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:40 12.04.2010

Re: samo da te pitam

Mislite.. da li mi se povremeno vraća nagon za nikotinom?

ma ne bre, zezam te. kad je mom dedi konstatovan karcinom pluća, zabranjeno mu je pušenje. onda je rekao: "zašto ja njega (duvan) da ostavljam? on mene nikad nije ostavio i je samnom bio i u najtežim trenucima, što da ga ostavljam?"
loader loader 09:23 12.04.2010

Re: samo da te pitam

ma ne bre, zezam te.

.. . . . . . . znači.. tako.. šalovanje? :)
Eh, šta bi ovaj svet bez šalovanja. Svi bi bili mrgodni, skoro kao cerski :)

Eto, i vaš deka bio duhovit
mikele9 mikele9 20:36 11.04.2010

Ostavio

sam cigarete...u unutrašnjem džepu jakne.
Ovisnici su čudo neviđeno! Moj prijatelj je ovisan od kocke, i to "samo" od ruleta. Pričamo i on kaže da su mu savetovali da se obrati psihijatru specijalisti za odvikavanje od tog poroka. Čemu kad ja dobro znam sve, nikakav razgovor mi neće pomoći dok sam ne donesem čvrstu i iskrenu odluku da prekinem s tim. Ista je stvar i kada sam ja u pitanju. Odlučio sam, 17.aprila ću popušiti poslednju cigaretu!
Ne gledajte dugo, ostavljajte cigarete!
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:49 11.04.2010

Re: Ostavio

Ne gledajte dugo, ostavljajte cigarete!

a na nas neovisnike(da ne kazem...)ne mislis!
loader loader 22:54 11.04.2010

Re: Ostavio

Ne gledajte dugo, ostavljajte cigarete!


Šta je ono? Bela i crna džiga?

mikele9 mikele9 22:57 11.04.2010

Re: Ostavio

Šta je ono? Bela i crna džiga?

Vrlo DA! Levo je bela džiga a desno je raknokrabnokancerogeno desno plućno krilo.
loader loader 23:02 11.04.2010

Re: Ostavio

Ove fotke su dokaz
da se čovek u stvari ne plaši smrti.

srdjan.pajic srdjan.pajic 04:50 12.04.2010

Re: Ostavio

loader
Ove fotke su dokaz
da se čovek u stvari ne plaši smrti.



Ma jok, nego se oslanja na naše tajno oružje "Neće Valjda". Hebi ga, zatajilo u slučaju NATO-a.

dragan7557 dragan7557 05:42 12.04.2010

Re: Ostavio

mikele9
sam cigarete...u unutrašnjem džepu jakne.Ovisnici su čudo neviđeno! Moj prijatelj je ovisan od kocke, i to "samo" od ruleta. Pričamo i on kaže da su mu savetovali da se obrati psihijatru specijalisti za odvikavanje od tog poroka. Čemu kad ja dobro znam sve, nikakav razgovor mi neće pomoći dok sam ne donesem čvrstu i iskrenu odluku da prekinem s tim. Ista je stvar i kada sam ja u pitanju. Odlučio sam, 17.aprila ću popušiti poslednju cigaretu!Ne gledajte dugo, ostavljajte cigarete!

Da, vidljiva je razlika izmedju gradskih i seljačkih pluća.
Selo fali al' u gradu živi.

cerski
loader loader 09:28 12.04.2010

Re: Ostavio

srdjan.pajic

Ove fotke su dokaz da se čovek u stvari ne plaši smrti.
.............
Ma jok, nego se oslanja na naše tajno oružje "Neće Valjda". Hebi ga, zatajilo u slučaju NATO-a.


Tajno oruž..?! .. Da... Samo se sa strepnjom pitam kad ćemo da probamo opet - radi li .
loader loader 09:33 12.04.2010

Re: Ostavio

Da, vidljiva je razlika izmedju gradskih i seljačkih pluća.
Selo fali al' u gradu živi.

Gradska bela kao soliteri, a seoska crna kao oranica?
Po redosledu kazivanja tako ispada.
Ili ipak ostajete pri teoriji smoga?
dragan7557 dragan7557 10:49 12.04.2010

Re: Ostavio

loader
Da, vidljiva je razlika izmedju gradskih i seljačkih pluća.Selo fali al' u gradu živi.Gradska bela kao soliteri, a seoska crna kao oranica?Po redosledu kazivanja tako ispada. Ili ipak ostajete pri teoriji smoga?

Po pola godine provodim kod kuće u Evropi u jednom od najzagađenijih područja planete.

Sve priče i hajka na pušače su pomodarstvo i opravdanje administracije kako bi podigli cenu cigaretama i cigarama putem akciza.

Neki su u skoroj prošlosti vodili i rat preko šverca cigaretama.

Niko još da se zabrine za pasivno udisanje auto gasova i sl. ali za duvan tu je druga stvar.

cerski

p.s. pohvalno je što pišeš tome, ali je duvanski dim samo jedan od sitnijih zdravstvenih igrača u ukupnom zagađivanju čovekove okoline.
loader loader 11:44 12.04.2010

Re: Ostavio

Sve priče i hajka na pušače su pomodarstvo i opravdanje administracije kako bi podigli cenu cigaretama i cigarama putem akciza.

. . Oh, ne..! To što sam batalio cigare - znači da sam naseo pomodarsko-profiterskoj hajci na nepušače! Phhh...! Opet sam dakle žrtva zavere, a o tome saznajem tek kad više nema smisla popravljati stvari !

Nego, šta nas briga koji je njihov motiv. Profit, pomodarstvo, treći skriveni cilj.. Bitan je naš, sopstveni motiv. Prestao sam zbog sebe, ne zbog njih.

Smog je tema koja nema puno veze sa cigaretama. On je više tehničko-elementarna nepogoda, a cigarete su lični izbor, kao drogiranje.

dragan7557 dragan7557 12:28 12.04.2010

Re: Ostavio

Prestao sam zbog sebe, ne zbog njih.

Onda je u redu.

cerski
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:43 11.04.2010

a kako se pocinje?

Eh,mene je uvek vise zanimalo,a kako se to postaje nikotinski ovisnik?
Ja sam,pokusavao da budem cool s' cigarama...pravio se mangupom,brzo me je proslo!
(nisam mogao podneti miris duvana na rukama)
loader loader 23:00 11.04.2010

Re: a kako se pocinje?

Ja sam,pokusavao da budem cool s' cigarama...

:) ..
To je skoro kod svih jedan od motiva (priznavali, ili ne).

angie01 angie01 20:55 11.04.2010

ma, da!



ne valja, al' volim!
loader loader 23:04 11.04.2010

Re: ma, da!

Angie,
jedna od najdražih,
očekujem da vam se do sutra na komentar nakucka
bar 100 preporuka ! .. :)
irenaema irenaema 10:16 13.04.2010

Re: ma, da!

angie01


ne valja, al' volim!


Dnevna mera mi je 4-5 cigareta i baš VOOOOOOLIM taj osećaj uvlačenja dima. Tako već 20 godina, a prestajala samo u trudnoći.

Nikad ne zapalim u društvu nepušača, tudjem stanu, na ulici. Jednom rečju IDEALNO, jel da?

Zašto da prestanem?!
trener92 trener92 21:23 11.04.2010

Tri najvažnije stvari na svetu!

Ništa ne ide uz cigaretu, osim neozvaničenog priznanja sopstvene nemoći,


Dobro piće pre i cigara posle.

Mr. Loader , ko zna , ukoliko bih razmišljao na način koji ste opisali, možda bi moj odnos prema duvanu bio drugačiji.

Do sada nisam pokušavao ništa u tom smislu, tako da nemam taj osećaj "zavisnosti", ne tvrdim da ne postoji, kako to kažu naučnici ( hajde i da prihvatim njihovu priču), za sada mi ne smeta, sutra... ko zna.
Jedna pesma u to ime

AlexDunja AlexDunja 21:39 11.04.2010

Re: Tri najvažnije stvari na svetu!

:)
glupa ti pesma treneru:)))

But it's home mmm
the only life this boy has ever known
and the lord knows
how much I loathe
Tobacco Road, yeah
mikele9 mikele9 21:58 11.04.2010

Re: Tri najvažnije stvari na svetu!

AlexDunja
But it's home mmm
the only life this boy has ever known
and the lord knows
how much I loathe
Tobacco Road, yeah

ERIC BURDON, najbolji glas svih vremena!!!!!
trener92 trener92 23:10 11.04.2010

Re: Tri najvažnije stvari na svetu!

AlexDunja
:)glupa ti pesma treneru:)))
But it's home mmmthe only life this boy has ever knownand the lord knowshow much I loatheTobacco Road, yeah


Namerno nisam hteo da postavim Bardona!
Procenjuješ da je pesma glupa ?

Evo ga lyrics,

" Zao glas za mnom stiže
i brda olajavanja,
za dobrim konjem prašina se diže,
još jedna cigareta pre spavanja.

Umireš, u nesvest padas,
suviše kajanja,
ljubim te nemoj da se nadaš,
još jedna cigareta pre spavanja.

Imo sam prijatelje juče,
a danas izbegavanja,
neka se deca na meni uče,
još jedna cigareta pre spavanja.

Skoro sam mrtav, glava mi puca,
suviše zajebavanja,
molim te, nemoj da gasiš svetlo,
jos jedna cigareta pre spavanja".

Zanimljivo je da sam razmišljao da postavim protestni blog i da postavim ovu pesmu.
loader loader 23:10 11.04.2010

Re: Tri najvažnije stvari na svetu!

Mr. Loader , ko zna , ukoliko bih razmišljao na način koji ste opisali, možda bi moj odnos prema duvanu bio drugačiji.

Коуче, пријатељу,
- ne bih voleo da razmišljate kao ja. Bili biste mi strašno dosadni :)
loader loader 23:14 11.04.2010

Re: Tri najvažnije stvari na svetu!

ERIC BURDON, najbolji glas svih vremena!!!!!

Čovek razbija kako peva!
Dal' je duvanio?
loader loader 23:23 11.04.2010

Re: Tri najvažnije stvari na svetu!

Imamo i ovisnike na ćirilici.

Zamislite, čovek sa devojkom sam u stanu, sve tu: ušuškanost, ambijent, mjuza adekvatna, doterano svetlo, udoban tepih, krevet u rezervi... - a on joj 'ladno kaže:

Ej, odo' ja čas ... da..
Ma, samo ću skočiti preko puta, da kupim piće, i cigarete !

Piće je naravno samo izgovor za cigarete.
AlexDunja AlexDunja 00:03 12.04.2010

Re: Tri najvažnije stvari na svetu!

Procenjuješ da je pesma glupa ?

najiskrenije, totalno glupa.
na takve teme
milion boljih tekstova.
na engleskom, doduse,

srpski je nezgodan,
malo jednosloznih reci, nezgodan za rimovanje,
pa i ovakve bedastoce prolaze.
a bora ima neupitan dar za rimovanje,
nikako ne za poeziju.

ne kazem, na engleskom takodje ima gluposti:)))
loader loader 00:09 12.04.2010

Re: Tri najvažnije stvari na svetu!

Jeste glupa. Stavio sam je jer se bavi cigaretama. No, meni je skoro sve u pop-rok poeziji ... onako... priprosto. Kad mi treba poezija, tražim je drugde. Ponekad i nađem :) .. A u rokačini skoro samo bejbe, dal me voliš, sex drugs and rokn-roll, jeftine slike urbanih boema ... Srećom, dobre stvari ne zavise od teksta. Barem ne presudno. Samo je važno da ne bude napadno ružan.
AlexDunja AlexDunja 00:12 12.04.2010

Re: Tri najvažnije stvari na svetu!

AlexDunja
Procenjuješ da je pesma glupa ?

najiskrenije, totalno glupa.
na takve teme
milion boljih tekstova.
na engleskom, doduse,

srpski je nezgodan,
malo jednosloznih reci, nezgodan za rimovanje,
pa i ovakve bedastoce prolaze.
a bora ima neupitan dar za rimovanje,
nikako ne za poeziju.

ne kazem, na engleskom takodje ima gluposti:)))

edit:
imalo je bijelo dugme duskov tekst
nesto bicu sve sto hoces...
eto to je dobar tekst na istu temu
AlexDunja AlexDunja 00:15 12.04.2010

Re: Tri najvažnije stvari na svetu!

samo bejbe, dal me voliš, sex drugs and rokn-roll,

pa i u pravoj peziji:))
isto, majke mi,
samo lepse, i istinito:)))
loader loader 00:25 12.04.2010

Re: Tri najvažnije stvari na svetu!

Bijelo dugme ima desetak izuzetnih pesama. Ali ja tekstove D.Trifunovića ne cenim. Manje od poezije, a više od totalne rok prostote. Nije teško biti iznad prostote. Bez uvrede čoveka, ipak, to smatram jednom od velikih, masovno prihvaćenih zabluda. Recimo, Džoni Štulić ima u toj klasi tekstova koji su puno bolji. No, cela stvar je u postavci. Za dobru stvar treba dobar spoj, kritično njihanje. Svaka dobra stvar je kao nekakva uspela ritmičko-muzička mantra, koja pokreće udove. Tu sam tekst ima minornu ulogu. Važno je samo da ne smeta mnogo. Dobra melodija i uz loš tekst zvuči odlično. Uz lošu melodiju ni najveće poetsko otkrovenje nije ništa više od bezlične, dosadne stvari. Tekstovi Bitlsa - šećerna vodica. Ali, stvari su čudesne. Eto :)

houp houp 00:33 12.04.2010

Re: Tri najvažnije stvari na svetu!

AlexDunja



But it's home mmm
the only life this boy has ever known
and the lord knows
how much I loathe
Tobacco Road, yeah


Heh,preduhitrila si me,sad mi preostaje samo da se provozam istim(Tobacco Road-om)zahvaljujući tebi.



loader loader 00:46 12.04.2010

Re: Tri najvažnije stvari na svetu!

Houp, lepo je što ste tu :)

Uživajte u mjuzi. AD retko greši u izboru :)
trener92 trener92 02:29 12.04.2010

Re: Tri najvažnije stvari na svetu!

AlexDunja
Procenjuješ da je pesma glupa ? najiskrenije, totalno glupa.na takve tememilion boljih tekstova.na engleskom, doduse,srpski je nezgodan,malo jednosloznih reci, nezgodan za rimovanje,pa i ovakve bedastoce prolaze.a bora ima neupitan dar za rimovanje,nikako ne za poeziju.ne kazem, na engleskom takodje ima gluposti:)))


Očigledno se ne razumemo, pesmu sam postavio samo iz jednog razloga, napisao sam,
a i ne slažem se sa ovim što si napisala, ali to nije važno, za rešenje priče.
houp houp 14:59 12.04.2010

Re: Tri najvažnije stvari na svetu!

loader
Houp, lepo je što ste tu :)

Uživajte u mjuzi. AD retko greši u izboru :)


Slazem se : )retko...

Hvala Mr.Loader : )


loader loader 19:53 12.04.2010

Re: Tri najvažnije stvari na svetu!

Hops ..!
Kakav zvuk, kakav ugođaj.. :)
Hvala vama, Hope :)

Re: Tri najvažnije stvari na svetu!

houp
AlexDunja



But it's home mmm
the only life this boy has ever known
and the lord knows
how much I loathe
Tobacco Road, yeah


Heh,preduhitrila si me,sad mi preostaje samo da se provozam istim(Tobacco Road-om)zahvaljujući tebi.




znala sam jednog velikog fana tobacco road-a
sad je i sam istim otisao
hvala na podsecanju
alselone alselone 22:34 11.04.2010

Svaka cast!

Ja sam, u poslednjih pola godine, godinu, u konstantniom prestajanju.
Batalim, sto kazu - izgazim kutiju, prodje jedno nedelju, dve, a jednom cak i skoro ceo mesec, i onda me obavezno zivot odvede u takvu situaciiju da moram da zapalim; bila to nestandardno velika doza stresa, odlicno vece koje traje do jutra, sa puno muzike, dima i cuge ili nesto trece , ali po pravilu uvek nesto naidje. Imam osecaj da kada bi naisao samo jedan miran period od dva meseca, koliko kapiram da su najvece krize, da bih mogao da kazem da sam izlecen.

Razmisaljo sam da kupim zvake ili flastere, ima l' neko iskustva sa tim, da l' vredi?
miloradkakmar miloradkakmar 23:04 11.04.2010

Re: Svaka cast!

Razmisaljo sam da kupim zvake ili flastere, ima l' neko iskustva sa tim, da l' vredi?

Samo čvrsta volja.
Ja sam bio u dva navrata karakter. Poslednji put pre 14 godina.
loader loader 23:26 11.04.2010

Re: Svaka cast!

Razmisaljo sam da kupim zvake ili flastere, ima l' neko iskustva sa tim, da l' vredi?

Nemam s tim iskustva. Možda i može da pomogne, ali samo kao dodatak Odluci da se cigarete batale.
Biljana 77 Biljana 77 23:02 11.04.2010

Pre nešto više od

tri godine i ja sam. Kako i zašto pisali smo onomad. Svaki put kad pomislim na tu situaciju, na tu cigaretu koju sam ugasila sa punom svešću da je poslednja, ja sam srećna. Ponajviše zbog toga što sada znam da se suštinski nisam ničega odrekla.
loader loader 23:29 11.04.2010

Re: Pre nešto više od


sada znam da se suštinski nisam ničega odrekla

mariopan mariopan 23:30 11.04.2010

Re: Pre nešto više od

Hvala Loadere, hvala i Biljo na tekstu i iskustvima.

Imam ja iskustva u bacanju, to mi ne fali, samo nikako da bacim stvarno.
Sad moram, nema mi druge.
Srećna okolnost je što i pored skoro 40 godina pušačkog staža nisam zapatila neku bolest pluća (ozbiljniju) i to me je trglo, mislim, pa jel da čekam da je dobijem?
Znači samo se baci i bude se srećan do kraja života?
Ok, ma nije to teško, mogu ja to.
Piću zeleni čaj sa dosta limuna.
Puno ću šetati jer napolju i ne volim da zapalim ako duva vetar nije mi isto i ako hodam ne mogu da dišem i pušim. Znači samoj sebi da napravim nemoguću situaciju za pušenje i eto.....ok, shvatila.

Hvala Loadere
loader loader 23:41 11.04.2010

Re: Pre nešto više od

Mariopan,
stigoste, konačno :)
Ja sam mislio da ste, odonda, kad smo o tome razgovarali na nekom od postova, već odavno ostavili duvanski dim :)

No, nikad nije kasno. Takođe, motiv može da vam bude i to, da pružite pozitivan primer drugima, koji još nisu počeli, ili su tek počeli da puše. Inače, ako već bataljujete, želim vam da u tome uspete bez preteranog izlaganja neprijatnom vetru :)
Bili Piton Bili Piton 00:11 12.04.2010

Re: Pre nešto više od



Evo i mene, pusackog antihrista

Gosin Lodjo vama svaka cast na perseverentnosti (izmislio sam ovu rec - zapravo, perseverance) i snazi volje. To uvek cenim jer je to u osnovi snaga karaktera, koju ja (i dalje pusac) ocigledno (jos uvek) nemam.

Evo vam za to medalja
mariopan mariopan 00:20 12.04.2010

Re: Pre nešto više od

Ja sam mislio da ste, odonda, kad smo o tome razgovarali na nekom od postova, već odavno ostavili duvanski dim :)

Ma kakvi, od onda sam našla hiljadu izgovora da ne ostavim pušenje
Te krečim pa mi je stresan period, imam posla pa mi je lepše da se odmaram uz kafu i cigaretu.
Onda Uskrs pa svima lepo a ja da se patim?
Pa dolaze deca i gosti na desetak dana, (i bili i otišli) a ja i dalje pušim
E, onda sam čekala da se deca jave da su lepo stigla i deca se javila, danas....i znači kao što sam njima obećala ja treba od danas ili sutra DA BACIM.
Zato je ovaj blog došao u pravo vreme i sve fazone ću da pokupim i sve da probam.
loader loader 00:31 12.04.2010

Re: Pre nešto više od

Krečio sam i ja valjda u međuvremenu :) .. Pa nisam čurio ! :)
Pravio sam roštilj za Uskrs, pa nisam čurio :)
Zato je ovaj blog došao u pravo vreme i sve fazone ću da pokupim i sve da probam.

Delujete kao neko ko je rešio da uspe
loader loader 00:51 12.04.2010

Re: Pre nešto više od

Hej, Bili...
nisam ni sanjao da ću nekad u životu dobiti medalju :))))



mariopan mariopan 10:12 12.04.2010

Re: Pre nešto više od

loader
Krečio sam i ja valjda u međuvremenu :) .. Pa nisam čurio ! :)
Pravio sam roštilj za Uskrs, pa nisam čurio :)
Zato je ovaj blog došao u pravo vreme i sve fazone ću da pokupim i sve da probam.

Delujete kao neko ko je rešio da uspe

Samo delujem, sad treba da delam
loader loader 11:46 12.04.2010

Re: Pre nešto više od

Hm...
čekamo ishod...
Nećete valjda dozvoliti da sada, pred ovolikom publikom, ne uspete ?! .. :))
natasavb natasavb 13:52 12.04.2010

Re: Pre nešto više od

mariopan
Zato je ovaj blog došao u pravo vreme i sve fazone ću da pokupim i sve da probam.


skoro mi je jedna poznanica rekla da je prestala da pusi posle citanja neke knjige o odvikavanju. pre toga je pokusavala i sa flasterima i cajevima i nista joj nije pomoglo, a pusila je po dve pakle dnevno. mogu ako hoces da je pitam kako se tacno zove , pa da ti javim.
1. oktobra bilo 10 godina kako sam prestala da pusim. pamtim datum k'o svaki narkoman.
pocela je uzasno da me nervira zavinost o cigarama.nisam mogla odmah da prestanem, pa sam celi septembar pusila 3 dnevno, ali zaista samo 3, bez obzira da li sam ih razvukla ne celi dan i ispusila u toku prepodneva. uglavnom sam ih cuvala za kafu,jer mi je bilo nezamislivo da pijem kafu bez cigara. posle mesec dana skroz prestala. da bi mi bilo lakse ,prestala i kafu da pijem. sad se opet nalivam sa po 2 litra dnevno. izgleda da moram biti o necem ovisna. :)

mariopan mariopan 21:43 12.04.2010

Re: Pre nešto više od

loader
Hm...
čekamo ishod...
Nećete valjda dozvoliti da sada, pred ovolikom publikom, ne uspete ?! .. :))

Pa lepo me sramota baš od toga, ali namerno sam javno rekla - e sad čik pokaži od kakvog si kova mariopan ili se osramoti za ceo život
mariopan mariopan 21:49 12.04.2010

Re: Pre nešto više od

natasavb

Hvala Nataša , sve ću da probam.

Izdržim nekako do predveče ali onda mi dođe neko ko puši i ja se odmah ogrebem i zapalim a onda je gotovo.
Prvo izbacujem kafu i svakoga ko puši. Pijem čajeve sa dosta limuna na litre.
Idem dan po dan ali nijednu da ne zxapalim , ako izdržim.
Najgore je što mi kosk koji radi 24 sata pred nosom za svaku kriznu situaciju, da je malo dalje ja po ovoj kiši ne bih ni izašla ..porazbijaću im one lampione bar na 24 sata da me ne sluđuju na svaki pogled kroz prozor.

Nadam se da ću uspeti.Uspeli su i drugi - moguće je pa i ja ću samo će možda borba malo potrajati.
loader loader 22:10 12.04.2010

Re: Pre nešto više od

e sad čik pokaži od kakvog si kova mariopan

Reflektori se polako okreću ka vama, scena se utišava, svi u publici su umirili celofanske kesice i uprli poglede u vas.. :)

masovna_keva masovna_keva 01:36 13.04.2010

Re: Pre nešto više od

mariopan
Izdržim nekako do predveče ali onda mi dođe neko ko puši i ja se odmah ogrebem i zapalim a onda je gotovo.

Eh, slušam tebe a kao da sebe čujem :)
Elem, i ja vec godinu dana svakodnevno prestajem da pušim, al avaj ! :)
U svakom slučaju, rezultati mog istraživackog rada na temu odbacivanja nikotinskih štapica su sledeci :

1. nemati cigarete pri sebi - ako padnes u očaj uvek ima nešto u okolini što radi 24 sata.
2. kad god ti se puši, popi času vode posto je centar za žedj povezan sa nikotinskim kolegom (provereno deluje - ne puši ti se a i dobro je za kožu i izbacivanje toksina a o metabolizmu,celulitu i kilaži da ne govorim :) )
3.vaduh - šetnja i cigareta nikako ne idu sa svežim vazduhom, naprosto ne prija
4. odluka - koja je zapravo osnovna stvar

E, ja tu odluku nikako da donesem, pošto bih pre crkla nego da priznam sebi da sam ovisnik o nikotinu :) Sujeta je čudo :)
Zahvaljujuci ovom postu, vec 2 dana intenzivno razmišljam o donošenju odluke, al sam opet htela prvo da proverim kako mi ide, pa da kao odlučim. U povodu toga, pravila sam vece pauze (po 2-3 sata izmedju cigareta) i provela 7 sati napolju. U jednom momentu je i moje dete primetilo da ne pušim i silno me ishvalilo da sam najbolja mama na svetu. Joj, kako me bilo sramota...E, sad moram i od nje da se štekujem, glupo je da razocaram dete :)
A Loaderu hvala na inspiraciji :)
loader loader 11:18 13.04.2010

Re: Pre nešto više od

Mene je, takođe, stiskala pritajena sramota zbog stvorenja u bliskom okruženju. Često sam eskivirao pomisao da trujem i druge.

Ako bih se ja pitao u smislu saveta, onda bih savetovao da se prilikom ostavljanja pušenja ne čine nikakvi (dodatni) postupci koji se inače ne čine. Oni će samo da podsećaju na cigaretu, jer oni sami su njena zamena, znak borbe protiv nje itd. Najbolje prekinuti u trenutku, uz stav da umesto cigara ima mnogo bolja, lepša varijanta, a to je svesno udisanje slatkog, moćnog vazduha.

Kad uspete, javite... da osnujemo klub .. :)
Strongman Strongman 00:27 12.04.2010

Bravo

Mnogo se radujem kada neko ostavi cigarete. Iz nekog razloga baš puno mrzim duvan.
Neki nepismeni indijanci motali nešto pa palili jedan kraj i uvlačili dim i to je kul za preko 2 000 000 000 ljudi od oka. Dno dna.

Puna podrška i hvala na ličnom iskustvu prenetom kroz ovaj tekst.
Strongman Strongman 00:27 12.04.2010

Bravo

Mnogo se radujem kada neko ostavi cigarete. Iz nekog razloga baš puno mrzim duvan.
Neki nepismeni indijanci motali nešto pa palili jedan kraj i uvlačili dim i to je kul za preko 2 000 000 000 ljudi od oka. Dno dna.

Puna podrška i hvala na ličnom iskustvu prenetom kroz ovaj tekst.
loader loader 00:41 12.04.2010

Re: Bravo

Hvala, Stark mane :)
Uradih to da zidovi ne žute i da bih što ređe krečio kuću, jer, brrr - strašno mrzim krečenje :)

Stvarno, to sa motanjem i paljenjem... deluje protivprirodno. Razumljivo je donekle što se prekomerno i sladokusno uzima hrana, jer se ona inače konzumira, no - duvanski dim nipošto ne pripada izvornoj čovekovoj potrebi, a čovek je od toga načinio kultni užitak ! Zaista nelogično.

Blagodarim na podršci, mada mi ona i nije neophodna (to ne umanjuje moju zahvalnost), jer način ostavljanja cigareta me je lišio uobičajenih zlopaćenja apstinencije. Nisam krizirao, nisam imao dilemu. Stvarno sam svesno uzeo vazduh umesto dima.

Strongman Strongman 00:42 12.04.2010

Re: Bravo

Stvarno sam svesno uzeo vazduh umesto dima.



loader loader 00:48 12.04.2010

Re: Bravo

Poenta je u dimu kandila,
ili u poučnoj literaturi momka u crnom? :)
myredneckself myredneckself 01:39 12.04.2010

Re: Bravo

sada sam naišla mr. loader sasvim slučajno
jako je kasno, pa ću sutra svratiti
laku noć
loader loader 09:16 12.04.2010

Re: Bravo

'ku noć, ali dobro jutro...
Evo.. jedna kafica ...



topla
mirišljava
da vas čeka kad se probudite :)


sybil sybil 10:10 12.04.2010

pusenje i ja

To je moje lično iskustvo.

ja mislim da treba vremena da informacija o stetnosti pusenja dospe do svesti. zato se ovde stalno pustaju reklame tipa, duvanski dim sadrzi amonijak, aceton, ugljen-monoksid i izaziva rak.

Armija ljudi, pušača, kaže - Ostavio bih, al' ne mogu. To je poprilično neadekvatno obrazloženje. Obično je u pitanju ne to, da se ne može, već nedostatak stvarne odluke, tj. želje da se prestane. Jer, potajno tinja misao - A šta ću drugo ako ostavim cigarete, jer to mi je maltene jedino preostalo zadovoljstvo u životu ... Ili se kaže - Ma, onaj je pušio dve kutije, pa je živeo skoro 90! Ili - Eno, onaj ostavio, pa opet propušio... Itd. Uglavnom simbioza tog spoljašnjeg, deklarativnog stava da treba ostaviti i opravdanja za neostavljanje duvana koje čuči u polusenci svesti. Dok se ne promeni Stvarni stav, uspeha nema.

to su tipicni izgovori zavisnika.

btw. koliko si puta sanjao cigarete. ja bezbroj puta otkada sam prestala da pusim. i ti snovi su toliko stvarni da se budim sa griznjom savesti i stidom- kako si mogla tako nesto da uradis, glupaco, fasisto, nesoju i tek posle nekoliko minuta ukapiram da sanjam uz uzdah olaksanja- dobro je.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:07 12.04.2010

Re: pusenje i ja

I ja bih...al imam problem, uvek se setim gde sam ih ostavila.
myredneckself myredneckself 11:28 12.04.2010

Re: pusenje i ja

A kad sam dostigao i prestigao dve pakle dnevno, dakle kad je moje uživalaštvo došlo skoro do vrhunca, pomenuta misao se pojačala, i postala češća.

, da sve češće prezam imam li dovoljno cigareta za uveče...

ovo poslednje mi je kod mene posebno odvratno,
jos odvratnija mi je pomisao na moguci recidiv, ako bih odlucila da prestanem
i tako eto ...nema odluke

edit: hvala na kafici
loader loader 11:51 12.04.2010

Re: pusenje i ja

i tako eto ...nema odluke

Ne znači da je neće biti.
Stvari nikad nisu gotove. Sve je kretanje.

edit: hvala na kafici

Znam da uz jutarnju cigaretu izuzetno prija

Ali, brate, sestro, duvan nekako ne ide uz nežnu žensku kožu... Kod muškarca i nekako. Ima ono, bogartovsko, poza, povlačenje dima, par sekundi pauze dok se dune kroz nos... Ali, uz dame mi cigareta nikad nije išla. Naravno, ne želim da vam kvarim užitak. To samo velim šta je moj generalni utisak.
loader loader 11:52 12.04.2010

Re: pusenje i ja

Jelica G:
uvek se setim gde sam ih ostavila.

Šta ćete kad ste bistra i imate dobro pamćenje :)
loader loader 12:01 12.04.2010

Re: pusenje i ja

Sybil:
btw. koliko si puta sanjao cigarete. ja bezbroj puta otkada sam prestala da pusim. i ti snovi su toliko stvarni da se budim sa griznjom savesti i stidom- kako si mogla tako nesto da uradis, glupaco, fasisto, nesoju i tek posle nekoliko minuta ukapiram da sanjam uz uzdah olaksanja- dobro je.

Možda, možda jednom, ali ni za taj jedan put nisam siguran. Nisam ni krizirao. Pre mesec-dva mi se desilo, valjda prvi put od bataljivanja, da sam u nehatu pomislio: "E, ovo sad je situacija u kojoj bih tako slatko zapalio jednu..." Ali je to trajalo sekund. Narednog časa udahnuo sam vazduh, svesno. Baš je lep. Konačno, on je najdirektniji fizički spoj sa plavetnilom, a plavetnilo je asocijacija na beskraj... Sve to rezultira osećajem koji je u postu opisan kratko, da ne bi smarao publiku i iritirao strasne pušače.

Interesantno je da nema popuštanja ni u situacijama kad se konzumira alkohol (mislim da je ta situacija za demona pušenja najpovoljnija ako već hoće da kuša).

Jelica Greganović Jelica Greganović 13:12 12.04.2010

Dama nad damama i pušenje


loader loader 19:13 12.04.2010

Re: Dama nad damama i pušenje

Neka.
Ako je dama nad damama
(a ja bih pre stavio fotku Nastasje Kinski),
onda bi to bila i bez cigarete.
Da.
Fotka je, inače, izvrsna.


rade.radumilo rade.radumilo 12:05 12.04.2010

Lično iskustvo

- Pušio sam 10 godina, u proseku paklu dnevno.
- Već sam neko vreme prevrtao po glavi ideju da ostavim pušenje.
- Jedan od mojih najboljih prijatela je došao kod mene na kafu (inače strastveni pušač) bez cigareta. Na moju ponudu je odgovorio: "Ne, ostavio sam".
- Tri puta su mi donosili šećera i vode.
- Rekao mi je: "Glavni test mi je kada dođem kod tebe na kafu da li ću izdržati..."
- Predložio sam: "Ukoliko ti izdržiš 10 puta za redom kod mene na kafi i ja ću ostaviti duvan..."
- Izdržao čovek...
- Evo prošlo je već više od 8 godina kako je bilo koji od nas dvojice zapalio cigaretu.
- Ponekad, i dan danas, kada vidim paklu "tvrdog" CAMEL-a dobijem želju, ne da zapalim jednu cigaretu, nego da je pojedem...
- Pokrijem se ušima i ćutim dok ne prođe.
loader loader 19:30 12.04.2010

Re: Lično iskustvo

- Pokrijem se ušima i ćutim dok ne prođe.

Vi ste čudo od Volje !
Vaše uši su recept za mnoge apstinente :)
Ako vam išta znači, dajem vanm punu podršku !
Pozdrav pun kiseonika :)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:08 12.04.2010

Šta reći, nego..

... čestitam ti na čvrstini volje, ali i zavidim.
loader loader 19:23 12.04.2010

Re: Šta reći, nego..

... čestitam ti na čvrstini volje, ali i zavidim

Hvala, Vojislave, ali meni su moji tapeti već čestitali :)

Edit: Ne zavideti, nego krenuti u boj :)

nestor92 nestor92 15:06 12.04.2010

Sustina

„Je li to veće od mene?"


Cela caka je u stvarnoj odluci da se cigarette ostave


Ništa ne ide uz cigaretu


Samo to.

Ne churim vise od 6 godina i zaista nista ne ide uz cigaretu. Mada ... dopustam postojanje raznih iluzija u tom pravcu.

loader loader 19:16 12.04.2010

Re: Sustina

Cigareta je zlo.
Ima raznih, primamljivih zala.
Jedna od njih je i cigareta.
Malko manje opasna od heroina.
Skidanje ide teško. Apstinencija je neugodna.
Ipak, može se.
loader loader 19:19 12.04.2010

Re: Sustina

Stvarno, deluje da je duvan usputnost, urbani art, pubertetska igrarija, deo sexualne poigre... - ali, stvari su ozbiljnije ! To je gospodar mnogih tako ponosnih osoba ! I uništitelj zdravlja. Onih koji puše, ali i njihove dece, i bliže okoline ..! Nije dovoljno? :)
nestor92 nestor92 20:00 12.04.2010

Re: Sustina

Cesto optuzuju nas koji smo ostavili duvan za preteranu rigidnost.

To je samo zato sto mi znamo sta je duvan.

I znamo da su svi izgovori losi.
AlexDunja AlexDunja 21:23 12.04.2010

Re: Sustina

Cesto optuzuju nas koji smo ostavili duvan za preteranu rigidnost.

samo ako zvocate:)))
loader loader 21:38 12.04.2010

Re: Sustina

Cesto optuzuju nas koji smo ostavili duvan za preteranu rigidnost

Ne treba vređati pušače, ali nije loše (kao) blago se zakašljati kraj njihove uključene cigarete, tek da se vidi kakva je količina epmatije u njih :)

loader loader 21:40 12.04.2010

Re: Sustina

samo ako zvocate:)))


..
nestor92 nestor92 22:15 12.04.2010

Re: Sustina

Sto je najgore, i ne zvocam.

Vise izbegavam.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana