Društvo| Ljudska prava| Mediji| Život

SRPSKO NOVINARSTVO I ODGOVORNOST ZA RATNE ZLOČINE

Filip Mladenović RSS / 20.04.2010. u 02:02

ŽRTVE RATNIH HUŠKAČA
ŽRTVE RATNIH HUŠKAČA
Povodom izjave Vladimira Vukčevića, tužioca za ratne zločine, da mu "Večernje novosti", Udruženje novinara Srbije i još neke institucije nisu dostavile gradju, koje je ovo Tužilaštvo tražilo radi utvrdjvianja odgovornosti pojedinih urednika i novinara za govor mržnje i ratnohuškačku propagandu krajem osamdesetih i početkom devedesetih godina XX veka, oglasili su se prozvani Manojlo Vukotić i Ljiljana Smajlović. U svojim reakcijama uglavnom se bave verbalnom akrobatikom, zamenama teza i demagoškim floskulama, izneveravajući ponovo i novinarski kodeks i profesionalnu čast.

Prosto je neshvatljivo i uvredljivo da sa distance od dve decenije dva novinara, iskusna i dobro obaveštena, na čelu jednog tiražnog dnevnog lista i novinarskog udruženja, zabijaju glavu u pesak, bez hrabrosti da JAVNO progovore o suštini: srpsko novinarstvo se u vreme Miloševićeve strahovlade na primerima državne televizije RTS, agencije TANJUG i dnevnih listova "Politika", "Ekspres" i "Večernje novosti" otvoreno i nekritički stavilo u službu ratne propagadne, huškajući na ratne zločine. Pri tome, tada jedino Udruženje novinara Srbije podržavalo je ovaj slom i moralni krah ovdašnjeg novinarstva, što je oko 200 njegovih članova nateralo da u znak protesta i neslaganja istupi iz UNS i osnuje Nezavisno udruženje novinara Srbije.

U čemu je problem da se sada, 2010. godine, nekadašnji direktori i glavni urednici ratnohuškačkih medija pozovu na odgovornost i sa dokazima izvedu pred sud!? Milorad Vučelić, direktor RTS, Živorad Minović i Dragan Hadži Antić, glavni urednici "Politike",   Rade Brajović, glavni i odgovorni urednik "Večernjih novosti", Slobodan Jovanović, direktor agencije TANJUG i Djordje Martić, glavni urednik "Ekspresa" moraju ići na sud za ratne zločine, jer ima pregršt dokaza u vidu TV snimaka i tekstova, koji govore o njihovim zločinima.  A oni neka na sudu za ratne zločine, u poštenom i fer sudjenju, u svojoj odbrani navedu imena novinara i urednika - saradnika i pomagača u ratnohuškačkoj propagandi, zbog koje je toliko nevinih ljudi ostalo bez života, bez delova tela, zdravlja, imanja, posla, budućnosti!

Atačmenti



Komentari (74)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ed_novipazar ed_novipazar 07:10 20.04.2010

Zlocin neobjavljivanja

U čemu je problem da se sada, 2010. godine, nekadašnji direktori i glavni urednici ratnohuškačkih medija pozovu na odgovornost i sa dokazima izvedu pred sud!?

Pa u sustini, isti problem kao i kod donosenja deklaracije o Srebrenici. Ili problem sa nehapsenjem Mladica. Ili problem sa ignorisanjem tuzbe protiv Cosica zbog govora mrznje. Ili rasvjetljavanju ubistava novinara ili vojnika na Topcideru ... Katarza je Srbiju zaobisla u velikom luku.

Inace, pored zlocina cinjenja postoji i zlocin necinjenja. Na primjer, bilo bi interesantno upitati odgovorne u srbijanskim medijima zasto su uporno izbjegavali objaviti izjavu generala Kukanjca o slucaju Dobrovoljacka. Sam Kukanjac prije nego ce otici na drugi svijet je to prokomentarisao rijecima: "Te laži koje su prosute oko Dobrovoljačke je nešto najsramnije što se može čuti. Ja sam se borio da to obelodanim. Novosti nisu smele, Politika - ma ni govora. Televizija Srbije - ma ni govora. Radio Beograd - ma kakvi. Do dan-danas."

Opsirnije ovdje (ima i tonski zapis).
natasavb natasavb 08:35 20.04.2010

Re: Zlocin neobjavljivanja

ed_novipazar
Inace, pored zlocina cinjenja postoji i zlocin necinjenja. Na primjer, bilo bi interesantno upitati odgovorne u srbijanskim medijima zasto su uporno izbjegavali objaviti izjavu generala Kukanjca o slucaju Dobrovoljacka.


nisam do sada videla ovu kukanjcevu izjavu, ali ne znam sta njome zelis da pokazes.da je uredu prebrojavati zrtve i smanjivati broj? nesto se ne secam da si bio za tako nesto kad su bili u pitanju zlocini nad muslimanima.
uostalom i da ih je (samo?!) 6 nastradalo u dobrovoljackoj, to ne menja cinjenicu da je bila napadnuta kolona koja se povlacila po dogovoru i da niko do sada i za tih 6 nije odgovarao.
ed_novipazar ed_novipazar 09:42 20.04.2010

Re: Zlocin neobjavljivanja

natasavb

nisam do sada videla ovu kukanjcevu izjavu, ali ne znam sta njome zelis da pokazes.

Njome zelim da pokazem nju
natasavb natasavb 10:31 20.04.2010

Re: Zlocin neobjavljivanja

Njome zelim da pokazem nju

bas lepo od tebe sto nam pokazujes ovakve stvari, al' umes ti to i bolje.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 16:23 20.04.2010

Re: Zlocin neobjavljivanja

Natasa
uostalom i da ih je (samo?!) 6 nastradalo u dobrovoljackoj, to ne menja cinjenicu da je bila napadnuta kolona koja se povlacila po dogovoru i da niko do sada i za tih 6 nije odgovarao.


Evo potrazih na netu: za ubistvo 6 civila skoprioni su osudjeni na ukupno 58 godina zatvora s tim sto su komandant i onaj koji je bio neposredni izvrsilac dobili maksimalne kazne od po 20 godina. Znaci ako bi bilo pravde i ako je Ganic izdao narednjenje za napad na kolonu onda bi i on morao dobiti tu istu maksimalnu kaznu. Cak i da nema dokaza da je izdao naredjenje on je odgovoran po komandnoj liniji. Osim ako vlasti na cijem je on celu bio nisu uhapsile i kaznile pocinioce ...

Ed

Njome zelim da pokazem nju


Ed, bacih pogled na srpsku vikipediju i tamo nadjoh informaciju: U napadima koji su se odigrali 2. i 3. maja bilo je 42 poginula, 73 ranjenih i 218 zarobljenih pripadnika JNA (sam napad na kolonu u dobrovaoljackoj ulici je bio 3. maja)

A na sajtu RTS pise:

Веће за ратне злочине Вишег суда у Београду покренуло је у децембру 2008. године истрагу против Ганића због основане сумње да је непосредно, заједно са другим лицима, супротно конкретним споразумима о мирном повлачењу јединица ЈНА из Босне и Херцеговине, издавао наређења за нападе на објекте ЈНА у Сарајеву - војну болницу, Дом ЈНА, колону санитетских возила и војну колону у Добровољачкој улици у Сарајеву, почетком маја 1992. године.

Drugim recima, informacije zvuce objektivno i nisu u suprotnosti sa onim sto je rekao Kukanjac. Ali kad si se vec javio sto nas ne informises malo kako izgleda stanje u sarajevskim medijima: da li se tamo prica o lazimai i propagandi u njihovim medijima? Naprimer o "stotinama hiljda silovanih muslimanki od strane Srba" ili o "stotinama hiljada Muslimana koje su ubili Srbi"... I da li tamo sud za ratne zlocine pokrece postupke protiv onih koji su u medijima sirili tako teske lazi (a neki sire jos uvek)?
ed_novipazar ed_novipazar 08:10 21.04.2010

Re: Zlocin neobjavljivanja

Virtuelni Vasilije

Ed, bacih pogled na srpsku vikipediju i tamo nadjoh informaciju: U napadima koji su se odigrali 2. i 3. maja bilo je 42 poginula, 73 ranjenih i 218 zarobljenih pripadnika JNA (sam napad na kolonu u dobrovaoljackoj ulici je bio 3. maja)

A na sajtu RTS pise:

Веће за ратне злочине Вишег суда у Београду покренуло је у децембру 2008. године истрагу против Ганића због основане сумње да је непосредно, заједно са другим лицима, супротно конкретним споразумима о мирном повлачењу јединица ЈНА из Босне и Херцеговине, издавао наређења за нападе на објекте ЈНА у Сарајеву - војну болницу, Дом ЈНА, колону санитетских возила и војну колону у Добровољачкој улици у Сарајеву, почетком маја 1992. године.

Drugim recima, informacije zvuce objektivno i nisu u suprotnosti sa onim sto je rekao Kukanjac. Ali kad si se vec javio sto nas ne informises malo kako izgleda stanje u sarajevskim medijima: da li se tamo prica o lazimai i propagandi u njihovim medijima? Naprimer o "stotinama hiljda silovanih muslimanki od strane Srba" ili o "stotinama hiljada Muslimana koje su ubili Srbi"... I da li tamo sud za ratne zlocine pokrece postupke protiv onih koji su u medijima sirili tako teske lazi (a neki sire jos uvek)?

Upravo zbog ovakvih gnusnih lazi i upornog falsifikovanja koje ni dan danas ne prestaje bi neko trebao debelo da odgovara. Dogadjaji koji su se odigrali 2. maja i Dobrovoljacka koja se odigrala 3. maja su dva razlicita dogadjaja. Prenio sam sta je general Kukanjac rekao sta se desilo 3. maja u Dobrovoljackoj. No, propagandne masinerije u slucaj Dobrovoljacka uporno pakuju i zrtve iz prethodnog dana. A kako je doslo do tih zrtava 2. maja moze se vidjeti iz transkripta Dnevnika kojeg je tog dana vodio Senad Hadzifejzovic:

Vanredna emisija u povodu općeg napada na grad Sarajevo. 14.51 sati

Hadžifejzović: Dobar dan! Jedina institucija koja funkcioniše u ovom momentu, Radio i Televizija Sarajevo, od sada je, devet minuta prije petnaest sati, na zajedničkom i jedinstvenom talasu. U Sarajevu su u toku ulične borbe, bombardovanje grada i civilnih objekata!!! Ovdje u studiju su kolege Vlado Bilić i Mladen Paunović.

Bilić: Vode se borbe u samom centru, u toku je napad na zgradu Predsjedništva.

Paunović: Gledao sam uživo napad na zgradu Predsjedništva, vidio sam kako gine obični svijet, civili. Prebacili smo jednog povrijeđenog momka u bolnicu...

Hadžifejzović: Na liniji je kolegica Zrinka Jovanović.

Jovanović: Na Gorici smo svi zajedno, svih nacionalnosti, Srbi, Hrvati, Muslimani. Molim ove koji napadaju da prestanu! Dom milicije gori, sve je u dimu...

Milka Figurić, Radio Sarajevo: Tri tenka su sišla u grad. Puca se iz svih oruđa. Cijeli grad je napadnut. Ne čujemo naše reportere od detonacija...

Mladen Sančanin, Radio Sarajevo: Kolom Doyle nam je rekao da će, ako se ovako nastavi, on nazvati generala Adžića i da će mu zaprijetiti nesagledivim posljedicama. On Armiju vidi kao isključivog krivca za sve ovo!

Ranko Mavrak, Radio Sarajevo: Doyle nam je rekao, nimalo diplomatskim jezikom, da on najpro-vokativnijim gestom smatra ulazak tenkova u grad. On generala Kukanjca smatra odgovornim za taj čin...

Dr. Silvana Rizvanbegović: Zovem iz Centra Hitne pomoći, obraćam Vam se da nam pomognete... Ovdje se puca na nas! Mi ne možemo izaći, niti bilo kome pomoći... Izgubili smo jedno vozilo...

Hadžifejzović: U direktnom programu i slikom je i Ljerka Draženović, novinar Yutela. Javlja se iz Predsjedništva BiH, iz Press-centra.

Draženović: Pored mene je Vladimir Srebrov. Ima poruku u ovom najdramatičnijem, presudnom danu!

Srebrov: Poručujem građanima Sarajeva da više nisu Srbi, Hrvati, Muslimani!!! Oni su po naciji - branioci!!! Nas napadaju, žele da nas unište, da nam oduzmu naš grad! To su zločinci! Oni nemaju motiva nijednog, osim da nas opljačkaju! Ovaj trenutak je preokret u historiji BiH, preokret nje kao mlade i nezavisne države. Ovim činom su AGRESORI, a to je JNA, bivša JNA, ekstremno krilo Srpske demokratske stranke, članovi četničkog pokreta i Srpska radikalna stranka, oni su dakle ovim činom, ovdje u Sarajevu, sebi iskopali grob! Oni su ovim činom dokazali da su ništarije, da su niko i ništa! Građani Sarajeva, zbijte redove i oborite ove hulje koje su napale grad! Na čelu ovih ljudi koji napadaju nalaze se ratni zločinci koji će za koji dan izaći na optuženičku klupu!

Draženović: Evo i gospodina Kljuića, člana Predsjedništva BiH.

Kljuić: Doktor Ganić je upravo javio generalu Kukanjcu daje Teritorijalna odbrana prekinula vatru. JNA isključivo puca po gradu. To vide svi ovi strani dopisnici, posmatrači... Pozivam generala Kukanjca da ostavi narod i civile na miru i neka puca po Predsjedništvu Bosne i Hercegovine i državnim institucijama!!!

Draženović: A Armija neće ni mrava zgaziti...

Hadžifejzović: Žalosno je da ta armija puca po narodu koji ju je izrodio prije tačno pedeset godina. Žalosno je jer je ta armija ovdje bila najvoljenija... Ovo je dan "D" za Bosnu i Hercegovinu i u vojnom i u političkom kontekstu. Izvinjavam se što ćemo u ovom momentu, čekajući informacije, emitirati i bosansku muziku. No, zemlja se brani i muzikom! Ovo je moja zemlja, moj je i zemljotres!

Draženović: Doktor Ganić je sa mnom ispred kamere. Čuli ste se sa Kukanjcem. Š ta kaže "čuvar" našeg mira?

Ganić: On kaže: "Nemojte pucati na nas!"

Draženović: I dalje ista priča.

Ganić: On kao da ništa ne čuje!

Draženović: On i dalje tvrdi da svi pucaju po gradu. Svi, osim Armije.

Ganić: Apelujem na sve, na žene, na djecu oficira, na porodice oficira da utiču na njih da prestanu napadati. Mi ćemo jeziv otpor pružiti...

Hadžifejzović: Š ta se dešava oko Doma Armije i Komande Armije? Armija kaže da se borbe vode zbog napada na te objekte.

Ganić: Nema napada na te objekte.

Hadžifejzović: Idemo do Š taba Teritorijalne odbrane BiH.

Vehbija Karić: Senade, cijeli grad se nasumice gađa iz teških dalekometnih oruđa. Neće nas Kukanjac time zastrašiti. On Sarajevo nikada neće osvojiti! Ovo što radi sa Sarajevom krajnji je zločin!

Bilić: Ima li vijesti iz ostalih krajeva Bosne i Hercegovine?

Karić: Većina grada Brčkog je osvojena od strane Armije, agresora iz Srbije. Branioci Brčkog se ipak hrabro drže, iako su izgubili centar grada i vitalne objekte.

Bilić: Š ta je sa Vlašićem?

Karić: Napadaju Vlašić... Oni nisu tamo da bi ga popravljali...

Hadžifejzović: Ima li ikakve vojničke logike u svemu ovome, osim da se ljudi pobiju i grad uništi?

Karić: Senade, Vladimire! Ovo je produkt lekcije od juče iz Lisabona, gdje je Evropa naružila i otjerala Srpsku demokratsku stranku...

Hadžifejzović: Evo, granate padaju na zgradu Radio-televizije Sarajevo! Pucaj, Vojsko! Mi i sada govorimo istinu! Na telefonskoj liniji je profesor Zdravko Grebo.

Prof. Grebo: U Skenderiji sam... Moje informacije nisu informacije... Moje informacije su užasne... Tenkovi su pucali nasumice... okolo leže mrtvi ljudi... ...oko Skenderije se vodi ulični rat... Dragi Bog zna kakvog ovo ima smisla. Onog momenta kada se vizija rastakanja Bosne gospodara ove situacije pokazala kao ne sasvim izvjesna, oni su pokrenuli ovu gnusnu kampanju u kojoj će poginuti ogroman broj ljudi i grad biti uništen... ...Evo, avioni nadlijeću... Ovo je smak svijeta, ali ja se ne bojim !!! Ovo je samrtni ropac jednog režima koji više izlaza nema, sem da razori sve, povlačeći sa sobom u sunovrat sve. Mi, jednostavno sa njima u sunovrat nećemo!!! Mira nema dok Evropa i svijet ne shvate da pregovaraju sa pogrešnim ljudima To su budale ! To su zločinci! To su zločinci koji su u zločin zagazili, njima povratka nema!!! ...Ovo je MIG 29 ! Govori kapetan Grebo! Sram vas bilo! Mi ćemo preživjeti! Nema tog straha pod kojim će ovaj grad pokleknuti! ...Ovo je avionska bomba! Ponovo, kapetan Grebo: Ovaj grad može biti razoren, oni u njega neće ući!!!

Bilić: Ma liniji je kolega Vlatko Marković.

Marković: Ja po činu nisam ništa! Bio sam redov. A po nacionalnosti sam Sarajlija. Ovi avioni koji lete, izvjesno je nisu UPI-jevi a ni Vatrogasne brigade!


ed_novipazar ed_novipazar 08:55 21.04.2010

Blamaza RTS-a

Evo, u istom kontekstu da prilozim ovaj snimak sa RTS-a, emisija Upitnik. Potpuna blamaza kako televizije RTS tako i voditeljice. Prikazuju prilog od 2. maja i centar grada Sarajeva a gledaocima lazu da je u pitanju 3. maj i Dobrovoljacka. Svetozar Pudaric, Sarajlija i ocevidac tih dogadjaja koji je bio gost u emisiji nije im dozvolio lagati.

sentinel26 sentinel26 09:23 21.04.2010

Re: Blamaza RTS-a

ed_novipazar
Evo, u istom kontekstu da prilozim ovaj snimak sa RTS-a, emisija Upitnik. Potpuna blamaza kako televizije RTS tako i voditeljice. Prikazuju prilog od 2. maja i centar grada Sarajeva a gledaocima lazu da je u pitanju 3. maj i Dobrovoljacka. Svetozar Pudaric, Sarajlija i ocevidac tih dogadjaja koji je bio gost u emisiji nije im dozvolio lagati.

Količina laži koje je emitovala TV Beograd u tim i o tim vremernima bi mogla opasati zemljinu kuglu bar tri puta..

44-oromjesečno ubijanje Sarajeva je ovdje još uvijek zabranjena tema.
Takodje riječ GENOCID se ne izgovara, razlozi su poznati..
natasavb natasavb 11:04 21.04.2010

Re: Blamaza RTS-a

Ed
Evo, u istom kontekstu da prilozim ovaj snimak sa RTS-a, emisija Upitnik. Potpuna blamaza kako televizije RTS tako i voditeljice. Prikazuju prilog od 2. maja i centar grada Sarajeva a gledaocima lazu da je u pitanju 3. maj i Dobrovoljacka. Svetozar Pudaric, Sarajlija i ocevidac tih dogadjaja koji je bio gost u emisiji nije im dozvolio lagati.

ova emisija nije emitovana za vreme rata.
kad vec kacimo tjubove evo onda i ovaj.

Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 11:18 21.04.2010

Re: Blamaza RTS-a

Ed
Upravo zbog ovakvih gnusnih lazi i upornog falsifikovanja koje ni dan danas ne prestaje bi neko trebao debelo da odgovara. Dogadjaji koji su se odigrali 2. maja i Dobrovoljacka koja se odigrala 3. maja su dva razlicita dogadjaja. Prenio sam sta je general Kukanjac rekao sta se desilo 3. maja u Dobrovoljackoj. No, propagandne masinerije u slucaj Dobrovoljacka uporno pakuju i zrtve iz prethodnog dana. A kako je doslo do tih zrtava 2. maja moze se vidjeti iz transkripta Dnevnika kojeg je tog dana vodio Senad Hadzifejzovic:


Ja ne vidim jos nikakve "gnusne lazi"? Ta "dva razlicita dogadjaja" su ocigledno povezana i mogu su posmatrati kao jedan: zelja/namera JNA da izvuce vojsku iz grada bez zrtava i pokusaji zelenih beretki da im to onemoguce napdima ... na kraju cak i krsenjem sopstvenog obecanja i dogovora i pri tom cineci ratni zlocin koji niko ne porice (bez obzira na broj zrtava). I Ganic se tereti za ratne zlocine koji su se desili u oba dana. Ovo sto si ti naveo je samo vidjenje jedne strane bez sveukupne slike. Tek kad sam procitao i opis na Wikipediji (Napad na kolonu JNA u Sarajevu) sam mogao da dobijem potpuniju sliku.

Kljucni elementi i kasniji razvoj dogadjaja su jasni:

1. JNA je imala za cilj da povuce vojsku iz Sarajeva. To nedvosmisleno govori i hapsenje zarobljavanje Izetbegovica i dogovor koji je imao jedini cilj da se izvuku neduzni vojnici iz iz grada (dogovor koji je Ganic prekrsio). Da JNA nije imala za cilj povlacenje nego okupaciju grada onda je svakom normalnom jasno da je ona to mogla i da ucini posto je bila vojno neuporedivo jaca. Uostalom ona se ubrzo povukla iz BiH potpuno.

2. Muslimanske snage pod komandom Ganica su nedvosmisleno izvrsile ratni zlocin ubijajuci ljude u OBELEZENOM sanitetskom vozilu u Dobrovoljackoj ulici protivno postignutom dogovoru. Sto daje osnovu za ocekivanje da su i prethodnog dana izvrseni i drugi ratni zlocini ...

3. Da li je JNA i sama odgovorna za neke ratne zlocine u ta dva dana? To se iz ovih informacija ne moze zakljuciti (ali ni iskljuciti). Ako jeste ona bi morali da postoje i spiskovi zrtava i dokazi da je prekoracena granica samoodbrane posto je nedvosmisleno da su zelene beretke izvrsile napad i da nisu zelele da puste vojnike iz grada - inace ne bi postojala potreba za hapsenje Izetbegovica, pravljenje dogovora o razmeni ... a ni samog zlocina u Dobrovoljackoj ulici...

I u slucaju da je bilo zlocina i sa strane JNA opet to ne moze da opravda zlocin u Dobrovoljackoj niti odgovorne za njega na celu sa Ganicem. Zlocini se ne mogu prebijati i potkusurivati nego svi zlocinci moraju biti izvedeni pred lice pravde ...
ed_novipazar ed_novipazar 11:26 21.04.2010

Re: Blamaza RTS-a

natasavb

ova emisija nije emitovana za vreme rata.

Nije. Ovo je bilo prosle godine. No, utoliko gore. 17 godina poslije tih dogadjaja RTS nije u stanju (bolje reci NECE) da ponudi tacne informacije vec nudi fabrikovane snimke.

kad vec kacimo tjubove evo onda i ovaj

Ma nije samo taj. Tog propagandnog smeca ima na kolograme. Ako moze RTS sto ne bi mogli i cyber-cetnici.

natasavb natasavb 11:38 21.04.2010

Re: Blamaza RTS-a

ed
Ma nije samo taj. Tog propagandnog smeca ima na kolograme. Ako moze RTS sto ne bi mogli i cyber-cetnici.

po tebi je izgleda sve sto govori o zlocinima nad srbima ili u ovom slucaju nad vojnicima koji su bili na odsluzenju vojnog roka, je propagandno smece.
po tebi izgleda srbi i RTS treba da se bave samo zlocinima koje su srbi pocinili, a sve drugo sto kazu je propagnda.
nesto ne vidim da si takovog misljenja kad su u pitanju drugi narodi. koliko se mediji u sarajevu i muslimani bbave zlocinima koji su oni pocinili? ili ti mozda mislis da njih nije ni bilo?
ed_novipazar ed_novipazar 11:53 21.04.2010

Re: Blamaza RTS-a

natasavb

po tebi je izgleda sve sto govori o zlocinima nad srbima ili u ovom slucaju nad vojnicima koji su bili na odsluzenju vojnog roka, je propagandno smece.
po tebi izgleda srbi i RTS treba da se bave samo zlocinima koje su srbi pocinili, a sve drugo sto kazu je propagnda. ... nesto ne vidim da si takovog misljenja kad su u pitanju drugi narodi.

Po svakom iole normalnom covjeku a u te ubrajam i sebe, niko nema prava da LAZE!!! Lazovi nemaju ni vjeru ni naciju. Lazovi su lazovi. Tacka.

Da je ovo ludilo poprimilo malo sire razmjere govori nam i emisija Stanje nacije sa TV B92 od 04.03.2010. U prilogu novinarka je takodje rekla da je u Dobrovoljackoj stradalo 42 lica. Da citiram Kukanjca: "Znači, šest osoba je stradalo - od 261. Valjda su ovi u Beogradu izgubili strpljenje što mi nismo stradali, već ne stradamo. Te laži koje su prosute oko Dobrovoljačke je nešto najsramnije što se može čuti. Ja sam se borio da to obelodanim. Novosti nisu smele, Politika - ma ni govora. Televizija Srbije - ma ni govora. Radio Beograd - ma kakvi. Do dan-danas."

Evo, ne smije ni B92. Sta da se radi, takvo je valjda stanje nacije.
natasavb natasavb 12:09 21.04.2010

Re: Blamaza RTS-a

Da je ovo ludilo poprimilo malo sire razmjere govori nam i emisija Stanje nacije sa TV B92 od 04.03.2010. U prilogu novinarka je takodje rekla da je u Dobrovoljackoj stradalo 42 lica. Da citiram Kukanjca: "Znači, šest osoba je stradalo - od 261. Valjda su ovi u Beogradu izgubili strpljenje što mi nismo stradali, već ne stradamo. Te laži koje su prosute oko Dobrovoljačke je nešto najsramnije što se može čuti. Ja sam se borio da to obelodanim. Novosti nisu smele, Politika - ma ni govora. Televizija Srbije - ma ni govora. Radio Beograd - ma kakvi. Do dan-danas."

Evo, ne smije ni B92. Sta da se radi, takvo je valjda stanje nacije.

zasto i verovali da je istina to sto kukanjac kaze?
ja sam isto na netu pronasla neki spisak sa preko 40 ljudi.
zar ne mislis onda da bi konacno bio red da se nekome sudi za tu dobrovoljacku i konacno utvrdi sta je tu istina.
ne pratim sve emisije BiH tv,jer neke i nemam.uglavnom pogledam nesto na netu, ali zaista nisam primetila da je tamo situavija bolja, cak mislim da je puno gora nego ovde.
o propagnadikoju su vrsili za vreme rata bi bilo suludu i razgovarati.jedno vreme rec cetnik je bila sinonim za srbin.
jedan od retkih koji se usuduje nesto da kaze je bakir, ali zato ima obezbedjenje 24/7.
daj mi neki link gde na drzavnoj televiziji BiH govore o zlocinima nad srbima. ja cu ti naci koliko hoces gde sire propagandu, mrznju i sve ono sto ti kazes da radi RTS.
ne pravdam nikog, samo ocekujem da se i ratni i drugi sudovi prema svima odnose isto.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 12:20 21.04.2010

Re: Blamaza RTS-a

Ed
Po svakom iole normalnom covjeku a u te ubrajam i sebe, niko nema prava da LAZE!!! Lazovi nemaju ni vjeru ni naciju. Lazovi su lazovi. Tacka.
......
Evo, ne smije ni B92. Sta da se radi, takvo je valjda stanje nacije.


Mozes ti to ponavljati kao papagaj do besvesti ali na kraju se moze govoriti samo o eventualnoj nepreciznosti. I ti i Kukanjac ovde insistirate samo na periodu od par sata prolaza i napada u Dobrovoljackoj ulici a vecina izvestaja koje ti ovde napadas posmatra taj napad samo kao kulminaciju cetrdesetak zadnjih sati u kojim su zelene beretke napadale JNA i nisu joj dozvoljavale da se povuce iz grada bez zrtava.

Kad se govori o Ganicevoj odgovornosti valjda bi onda po tebi trebalo da se uvek posebno navode tih par zadnjih sati a posebno preostalih cetrdesetak koji su im prethodili ??? I valjda bi za zlocin u Srebrenici trebalo da se svaki dan i svako mesto streljanja posebno navodi po "istinoljubivom" Ed-u? A ne pada ti na pamet da se javis ovde i kazes da je informacija o "8000 streljanih muslimanskih civila od strane Srba u Srebrenici" isto tako laz??? Onda odjednom zaboravis na ovo tvoje "Po svakom iole normalnom covjeku a u te ubrajam i sebe, niko nema prava da LAZE!!! Lazovi nemaju ni vjeru ni naciju. Lazovi su lazovi. Tacka."



blogovatelj blogovatelj 18:33 21.04.2010

Re: Blamaza RTS-a

Po svakom iole normalnom covjeku a u te ubrajam i sebe, niko nema prava da LAZE!!! Lazovi nemaju ni vjeru ni naciju. Lazovi su lazovi. Tacka.


Kakva budalastina i nedostatak logike.
Zasto lazovi ne bi imali naciju?
Znaci, ako neko laze preko svake mere, on ne moze biti Bosnjak, Srbin ili Englez?!
Gde je tu logika?
To tvrdis sa ludackim ubedjenjem, pa jos na kraju ide i jedno uskliknuto "Tacka" da slucajno neko ne bi posumnjao u istinitost recenog?!
Posto vidim da nemete zelje da razumete patnju druge strane u ratu, i da stvari gledate na, po mom misljenju, bolestan nacin (ovde mislim na Eda i Sentinela) ja odoh odavde. Moje vreme je suvise dragoceno da bih ga gubio u raspravama sa ljudima koji ne zele da shvate.
Razumem kada neko ne moze da shvati, ali ne razumem kad neko nece. To znaci da taj neko nije glup, nego tup.
Dovidjenja. Zauvek.
ed_novipazar ed_novipazar 20:41 21.04.2010

Re: Blamaza RTS-a

blogovatelj

Moje vreme je suvise dragoceno da bih ga gubio u raspravama sa ljudima koji ne zele da shvate.

Mudro zboris. Mnogo je prece da dragocjeno vrijeme potrosis tako sto ces raditi na samom sebi. Ne treba posebna inteligencija da se shvati sta sam rekao time da lazov nema nacije.
predatortz predatortz 11:36 22.04.2010

Re: Blamaza RTS-a

Posto vidim da nemete zelje da razumete patnju druge strane u ratu, i da stvari gledate na, po mom misljenju, bolestan nacin (ovde mislim na Eda i Sentinela) je odoh odavde. Moje vreme je suvise dragoceno da bih ga gubio u raspravama sa ljudima koji ne zele da shvate.



Potpisujem.

Respect!
sentinel26 sentinel26 12:23 22.04.2010

Re: Blamaza RTS-a

ed_novipazar
Ne treba posebna inteligencija da se shvati sta sam rekao time da lazov nema nacije.

Kako kome. Nije problem u inteligenciji već u nečemu drugom.

Lažovi nemaju nacije.
Ali nacije imaju i svoje lažove , neki su profesionalni - plaćeni da lažu.

Pošto vidim da domaćin toleriše uvrede na ovom blogu ( ljubitelji istih su u velikom problemu jer nemaju veliki izbor kandidata za vrijedjanje, tu smo samo nas dvojica )..

Kako "izgleda" tj. kako radi "novinar - profesionalni lažov" ?
Evo jednog vrlo svježeg primjera.
18.aprila, novinar po zadatku, unaprijed napiše članak o najavljenom dogadjaju (koji se očekuje za 19.april ).
Polovina teksta su moguća dešavanja tog 19-og a polovina je čista laž, tj. izmišljotina, nešto što se ni teoretski se ne može dogoditi jer ne postoje ni uslovi.
"Lažnom novinaru" to ništa ne smeta .
Njegov tekst objavi državna agencija u rano jutro 19.aprila.
Tekst državne agencije preuzimaju poznate i "priznate" novine i populacioni sajtovi.

Ali nesreća nikada ne dolazi sama.
Planirani dogadjaj za 19. se ipak nije dogodio - nije ga bilo - odložen je za neko drugo vrijeme..

Tekstovi na sajtovima ostali do 24,00 tog 19-og, niko ih nije uklonio iako su saznali za izostanak dogadjaja..

Profesionalci brate....

samodakazemnesto samodakazemnesto 07:30 20.04.2010

tema

hvala za temu,a sad idem da citam.
Sepulturero Sepulturero 08:58 20.04.2010

Лов на вештице

A замислите да сутра дође неки нови 5 октобар, што и није тако незамисливо, и ВАС почињу да прозивају за овакве и сличне текстове. Ти неки ваши истомишљеници (само са супротним предзнаком) би могли да кажу да сте хушкали на Србе, да сте им импутирали злочине које нису урадили, да сте умањивали или негирали српске жртве, да сте прогањали колеге, итд.итд.
Не би било пријатно, зар не?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:45 20.04.2010

Re: Лов на вештице

O cemu ti covece pricas? Nije 5. oktobar bio licni obracun nego pokusaj transformacije jednog diktatorskog politickog sistema u demokratsko drustvo zasnovano na pravu i pravdi. Znaci po tvom rezonu, iz straha da neko protiv mene u buducnosti ne bi pokrenuo neki krivicni postupak ja treba sada da cutim. Ne, moja najbolja odbrana je necinjenje nikakvog krivicnog dela. Sa druge strane, postoje pretpostavke da su 90ih neki novinari pocinili krivicna dela, i sada to treba ispitati. Evo dve ilustracije zasto je potrebno da se sud za ratne zlocine pozabavi ovim pitanjem:





A koliko takvih primera jos ima saznali bi tek kada bi se ceo slucaj otvorio.
blogovatelj blogovatelj 12:58 20.04.2010

Re: Лов на вештице

A koliko takvih primera jos ima saznali bi tek kada bi se ceo slucaj otvorio.


Svojim sam ocima gledao i svojim usima cuo CNN novinara za vreme kosovskog rata, dok su kolone Albanaca isle prema Makedoniji preko planina, kako kaze da je Albanska beba umrla od zedji, jer srpska vojska nije htela da dozvoli prilaz humanitarcima. Ko imalo poznaje ove krajeve, zna da ovo nije Irak, da izmedju Kosova i Makedonije nije pustinja nego planina gde se moze uvek naci po neki potocic sa dovoljno vode da se ne umre od zedji. Ali to ne zna prosecan americki gledalac, kome je ova vest bila namenjena. Uz pricu, pokazana je fotografija neke mrtve bebe.
Jednom su to rekli i nikad vise. Da se to stvarno desilo, slusali bi do dan danas o toj mrtvoj bebi, ali ocigledno, nije je bilo.
A ja nesto ne vidim da se vi trudite da kazete da je i CNN ratnohuskacka televizija.
Hocu da kazem, ako je odgovoran RTS, a jeste, isto tako je odgovoran i HRT i bosanska TV i mnoge druge. A vi uporno pljujete samo jednu stranu. Ponavljam, da mi ne bi pisali bespotrebne komentare, jeste RTS kriv, i te kako je kriv, ali ih ima jos mnogo drugih koji su isto tako krivi, ali vi njih ne vidite. Tj ne zelite da vidite.
Ako je srpski parlament uputio izvinjenje za zlocine, ako su svi sem dvojice Srba optuzenih za ratne zlocine predati u Hag, ako EU i SAD kazu da Srbija po tom pitanju saradjuje sa njima, sta sad vi hocete, to mi nikako nije jasno.
Lustraciju novinara?
Kojih?
Nisu svi bili ratni huskaci? Direkor RTS-a je koliko znam zaglavio robiju. Jel direktor HRT-a zaglavio robiju? A zasluzio je svakako i on da pisa u kiblu nekoliko godina.
Nadjite snimke onih koji jesi pa ih vi tuzite. Vrlo prosto.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:19 20.04.2010

Re: Лов на вештице

A ja nesto ne vidim da se vi trudite da kazete da je i CNN ratnohuskacka televizija.

Hocu da kazem, ako je odgovoran RTS, a jeste, isto tako je odgovoran i HRT i bosanska TV i mnoge druge.


Pravosudje Srbije nema nikakve ingerencije nad CNNom, niti su novinari CNN drzavljani Srbije, niti oni danas sede u urednistvima raznih medija, pa to nema smisla pominjati. Da je tema bloga lazno medijsko izvestavanje uopste onda bi se moglo pricati i o pomenutim a i mnogim drugim TV stanicama.

A vi uporno pljujete samo jednu stranu.


Ko gde ovde na sta pljuje? Ovde je rec o tome da se sudski obrade slucajevi za koje se sumnja da su krivicna dela. Ako nekoga vredjaju okaceni video prilozi trebali su ranije razmisljati sta rade. Ovo nema nikakve veze sa onim sta se desava u bosanskom ili hrvatskom drustvu pa nema tu nikakvih strana. Ovo se tice Srbije i zahteva da odgovaraju oni koji su nas devedesetih svesno lagali i stavili se u sluzbu protiv svojih gradjana. A sad vi malo razmislite koga branite sa ovim navodnim zastupanjem pravde i na 'drugoj strani'. Ako je vama svejedno sto su gradjani Srbije devedesetih bili odseceni od sveta i bili izmanipulisani i zbog tipova u medijima meni nije.

Nisu svi bili ratni huskaci?


Pa ovo je i razlog da se pokrene proces, da se sazna ko je sta radio, da ne bi cela bransa trpela zbog pojedinaca.

ta sad vi hocete, to mi nikako nije jasno.


Jel sad malo jasnije?
blogovatelj blogovatelj 13:34 20.04.2010

Re: Лов на вештице

Pravosudje Srbije nema nikakve ingerencije nad CNNom, niti su novinari CNN drzavljani Srbije, niti oni danas sede u urednistvima raznih medija, pa to nema smisla pominjati


Nema pravosudje Srbije ni ingerencije da hapsi papu u Engleskoj, pa je Bili napisao blog o tome. Blog ne sluzi za hapsenje, vec moze sluziti da se ukaze na nesto sto nije dobro, izmedju ostalog.
Ja sam to uradio.
Svi znaju da je RTS bila ratnohuskacka TV, to sam i sam u komentaru dva puta napisao, ali izgleda da nije bilo dovoljno. Evo i trevi put sam sada napisao. Ako treba jos neki put, ti reci, napisacu, nije nikakav problem.
Ali je isto tako HRT bila ratnohuskacka, kao i mnoge bosanske televizije. A i CNN. Ni to mi nije problem da napisem. Tebi jeste, kako vidim.

Ovde je rec o tome da se sudski obrade slucajevi za koje se sumnja da su krivicna dela.


Rekoh vec, obradi pa ih tuzi, ko ti brani.

A sad vi malo razmislite koga branite sa ovim navodnim zastupanjem pravde i na 'drugoj strani'


Iz ovoga se vidi tvoje neshvatanje.
Koga ja to branim?
Ako mislis da nekog branim, znaci da ne shvatas ama bas nista od onoga sto sam napisao.
Meni je Miloseviceva RTS najodvratnija TV u istoriji covecanstva. Ali mi vi ovde licite na hijene koje kidaju vec raspadnut les jedne davno mrtve televizije. Izvinjavam se ako je ovaj komentar pretezak, ali ja stvarno to mislim.

Jel sad malo jasnije?


Meni je od pocetka jasno. Jel tebi sad malo jasnije?
dolybell92 dolybell92 13:40 20.04.2010

Re: Лов на вештице

Direkor RTS-a je koliko znam zaglavio robiju.


Da, ali ne zbog ratnog huškanja...




Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:59 20.04.2010

Re: Лов на вештице

Vidim nema strpljenja za razgovor, brzo prelazimo sa vi na vrlo direkno ti, kvalifikacije i ubacivanje reci u usta. I ako je vec od pocetka jasno ne razumem potrebu za komentarisanjem.

Nema pravosudje Srbije ni ingerencije da hapsi papu u Engleskoj, pa je Bili napisao blog o tome. Blog ne sluzi za hapsenje, vec moze sluziti da se ukaze na nesto sto nije dobro, izmedju ostalog.


Ne znam da li si shvatio ali ja nisam autor bloga. Umesto sto drugima govoris o cemu da pisu mozda da sam sednes i napises blog na zeljenu temu. Tema ovog bloga je sumnja o cinjenju krivicnih dela jednog broja novinara u Srbiji pa se i moji komentari odnose na to.

Evo i trevi put sam sada napisao. Ako treba jos neki put, ti reci, napisacu, nije nikakav problem.


Zasto mislis da mene to zanima?

Rekoh vec, obradi pa ih tuzi, ko ti brani.


Besmisleno.

Ali mi vi ovde licite na hijene koje kidaju vec raspadnut les jedne davno mrtve televizije.


Cenim da si ovu metaforu upotrebio jer ti se dopalo kako zvuci pa si manje obratio paznju na to koliko njen sadrzaj ima veze sa realnoscu. A vidim da nisi upucen ni malo u citavu pricu pa me jos vise cudi potreba za komentarisanjem. Nije ovde rec samo o jednoj televiziji, vec, jos jednom, o potrebi da se ispita sumnja da su pojedinci svojim radom u razlicitim medijima doprineli manipulaciji javnosti u Srbiji cime su doprineli nasilju i ratu. Ako neko pocini krivicno delo ono se ne zaboravlja vec procesuira.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 16:52 20.04.2010

Re: Лов на вештице

Neues aus der Nachbarschaft
Nije ovde rec samo o jednoj televiziji, vec, jos jednom, o potrebi da se ispita sumnja da su pojedinci svojim radom u razlicitim medijima doprineli manipulaciji javnosti u Srbiji cime su doprineli nasilju i ratu. Ako neko pocini krivicno delo ono se ne zaboravlja vec procesuira.


Ako nisi znao "doprinos ratu" nije ratni zlocin. Sta je ratni zlocin je tacno definisano u medunarodnom pravu i u to ne spada ni ratna propaganda koje ima uvek u takvim situacijama. Neki medij bi mogao da odgovara za ratne zlocine samo ako je direktno podsticao nekoga na ratni zlocin (a ne na sam rat) ...

E sad ja ne znam, mozda je medju novinarima bilo i takvih ali bi neko morao da pruzi dokaze za to - ja nisam imao prilike da cujem za tako nesto. A ti si toliko iracionalan da si nam ponudio jedan snimak (prvi) koji vise lici na odbranu RTS-a (iako ti je ocigledno namera bila suprotna): objavili su neistinitu informaciju (prethodno objavljenu u nekim inostranim medijima) pa kad se ispostavilo da je netacna oni su je demantovali i izvinili se ... Eh koliko sam puta ja gledao vesti na vodecim zapadnim medijima sa laznim informacijama (naprimer o stotinama hiljda ubijenih Albanaca ... ili o pristinsmim stadionima punim Albanaca "spremljenih" za egzekuciju) posle kojih nije bilo nikakvih demantija i izvinjenja ...

Nas sud za ratne zlocine je zbilja primer za sve druge u okruzenju, ali ovde su ocigledno bili nepripremljeni i ostavljaju los utisak. Nije posao suda za ratne zlocine da se bavi medijskim manipulacijama (osim naravno u onom primeru kad se radi o direktnom podsticanju na ratne zlocine). Uostalom ako vec to rade onda kao i svaki pravi sud ne mogu da gledaju na nacionalnu pripadnost i morali bi da se bave i onima koji uvelicavaju i broj zrtava na drugim stranama. Evo ti naprimer kazes da su Srbi u Srebrenici streljali 8000 civila - sto je notorna laz posto je definitivno jasno da se tu tu radi o brojci nestalih muslimana sa podrucja Srebrenice u vreme pre i posle njenog pada - znaci u taj su broj usli i svi poginuli borci armije BiH ... Ok ti mozda nisi novinar, ali da jesi (kao sto je to naprimer nas blogodomacin), onda se ni ti ne bi razlikovao do onih koje ovde pokusavas da kritikujes/osudis. To sto je ta neistina rasirena i na zapadu ne menja nista na cinjenici da je NEISTINA. U cemu je razlika izmedju onih koji preuvelicavaju zrtve na jednoj ili na drugoj strani?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 17:57 20.04.2010

Re: Лов на вештице

Ceo postupak je jos na samom pocetku koliko ja znam tako da jos uvek nije jasno kako ce zvucati optuznica. Ja sam to nazvao doprinos ratu a da li ce na kraju neka od krivicnih dela biti definisana i kao ratni zlocini to cemo tek videti. Bas zbog toga sudstvo treba da se time pozabavi.

I ti kao i kolega iznad imas problem da se vise bavis onim sto ocekujes da ja mislim nego sto kazem i onim sto bi bilo kad bi bilo nego samom temom bloga. Ako mene pitas, svako namerno medijsko izvrtanje cinjenica u propagandne svrhe je za krivicno gonjenje bez obzira da li je u pitanju HRT, CNN ili RTS. Meni nije bio cilj samo da pljunem na RTS ili bilo koga drugog pa iako tebi gornji isecak dokazuje kako je sve bilo u redu sa izvestavanjem 90ih ja sam ga postovao samo kao ilustraciju u korist potrebe sistematskog pretrazivanja medijskih arhiva.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 18:18 20.04.2010

Re: Лов на вештице

Neues aus der Nachbarschaft
Ako mene pitas, svako namerno medijsko izvrtanje cinjenica u propagandne svrhe je za krivicno gonjenje bez obzira da li je u pitanju HRT, CNN ili RTS. Meni nije bio cilj samo da pljunem na RTS ili bilo koga drugog pa iako tebi gornji isecak dokazuje kako je sve bilo u redu sa izvestavanjem 90ih ja sam ga postovao samo kao ilustraciju u korist potrebe sistematskog pretrazivanja medijskih arhiva.


Sa ovim mogu da se uglavnom slozim - medjutim ne vidim zasto bi se pod "krivicnim gonjenjem" odmah podrazumevalo ukljucivanje - suda za ratne zlocine? Iako niko od onih koji se za to zalazu (ukljucujuci i tebe) nije u stanju da nam pruzi ni jedan konkretan dokaz? A valjda bi bi bilo normalno da se odmah postoji mngog opstepoznatih primera ako su vec toliko ozbiljni da se ocekuje da budu procesuirani na sudu za ratne zlocine?

ps. Izvestavanje RTS u vreme Milosevica je daleko od toga da bude u redu ... ja sam bio dosta retko u situaciji da ga pratim ali opet nisam imao prilike da cujem ni jedan primer koji zasluzuje ove kvalifikacije o kojima pricamo. Da ovaj nas blogodomacin, ne daj boze, ima vlast, vesao bi sve svoje kolege sa druge strane politickog spektra i bez ikavog suda i dokazivanja. Taj vec sve unapred zna i ne pada mu na pamet da nam ponudi neke dokaze ...
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:45 20.04.2010

Re: Лов на вештице

Virtuelni Vasilije

Neues aus der NachbarschaftAko mene pitas, svako namerno medijsko izvrtanje cinjenica u propagandne svrhe je za krivicno gonjenje bez obzira da li je u pitanju HRT, CNN ili RTS. Meni nije bio cilj samo da pljunem na RTS ili bilo koga drugog pa iako tebi gornji isecak dokazuje kako je sve bilo u redu sa izvestavanjem 90ih ja sam ga postovao samo kao ilustraciju u korist potrebe sistematskog pretrazivanja medijskih arhiva.Sa ovim mogu da se uglavnom slozim - medjutim ne vidim zasto bi se pod "krivicnim gonjenjem" odmah podrazumevalo ukljucivanje - suda za ratne zlocine? Iako niko od onih koji se za to zalazu (ukljucujuci i tebe) nije u stanju da nam pruzi ni jedan konkretan dokaz? A valjda bi bi bilo normalno da se odmah postoji mngog opstepoznatih primera ako su vec toliko ozbiljni da se ocekuje da budu procesuirani na sudu za ratne zlocine?ps. Izvestavanje RTS u vreme Milosevica je daleko od toga da bude u redu ... ja sam bio dosta retko u situaciji da ga pratim ali opet nisam imao prilike da cujem ni jedan primer koji zasluzuje ove kvalifikacije o kojima pricamo. Da ovaj nas blogodomacin, ne daj boze, ima vlast, vesao bi sve svoje kolege sa druge strane politickog spektra i bez ikavog suda i dokazivanja. Taj vec sve unapred zna i ne pada mu na pamet da nam ponudi neke dokaze ...


Domaćin se u blogu jasno i glasno opredelio za pošteno i fer sudjenje, a što se dokaza tiče, oni su još prošle 2009. godine dostavljeni Tužilaštvu za ratne zločine!
I kao novinar i kao gradjanin Srbije i kao Beogradjanin, i privatno i javno sam se zalagao za sudsko procesuiranje odgovornih za ratne zločine! Krivica za počinjene ratne zločine je INDIVIDUALNA, a ne kolektivna!
A što se odgovornosti nabrojanih urednika i direktora medija tiče, ja smatram da treba da se suoče sa licem pravde, jer ima dovoljno dokaza. Znate, prema Krivičnom zakonu, ako nekoga podstrekujete na zločin, i vi ćete na optuženičku klupu zajedno sa izvršiocem zločina. Zašto bi bilo drugačije sa urednicima, novinarima i direktorima medija, koji su podstrekivali na ratne zločine!?
blogovatelj blogovatelj 18:50 20.04.2010

Re: Лов на вештице

Tema ovog bloga je sumnja o cinjenju krivicnih dela jednog broja novinara u Srbiji pa se i moji komentari odnose na to


Odlicno. I mudro. Za sta da ih optuzis?
Za ratno huskanje?
Ratno huskanje jeste odvratna stvar i neki ljudi su bili ratni huskaci, ali ne postoji zakon po kome mozes da ih tuzis.
Da li to shvatas?
Ako je neko na RTS hiljadu puta ponovio gadost, to nije dovoljno da se taj neko posalje na sud.
Da li to shvatas?
Taj neko na sudu uvek moze da se brani slobodom govora i da kaze da je pricao ono sto je mislio? I sta onda? Kako ga tuziti i osuditi?
Ako sam u krivu, neka se javi neko ko je pravnik i neka mi objasni zasto sam u krivu.
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:57 20.04.2010

Re: Лов на вештице

Prema Krivičnom zakonu, ako nekoga podstrekujete na zločin, i vi ćete na optuženičku klupu zajedno sa izvršiocem zločina. Zašto bi bilo drugačije sa urednicima, novinarima i direktorima medija, koji su podstrekivali na ratne zločine!?
blogovatelj blogovatelj 19:04 20.04.2010

Re: Лов на вештице

Da, ali ne zbog ratnog huškanja...


Da, jer su mu pronasli sta bilo, kao i coveku koji se zvao Al Kapone.
Posto nema nikakvog zakona kojim bi ga osudili za ratno huskanje, nasli su mu nesto za sta su mogli da ga optuze.
I?
Zavrsio je u zatvoru. Licno mislim da je to pravedno i licno mislim da je malo dobio.
Opet moram da naglasavam ovo, jer ima ljudi koji su funkcionalno nepismeni i koji ne bi to razumeli ako ja ne napisem ovako eksplicitno.
blogovatelj blogovatelj 19:59 20.04.2010

Re: Лов на вештице

ko nekoga podstrekujete na zločin, i vi ćete na optuženičku klupu zajedno sa izvršiocem zločina.


Fino.
I kako ces sad ti da dokazes da je Milovan Miloovanovic ubio Avdu Avdica zato sto su ga na to naterale reci Milorada Komrakova?
Kako ne shvatas da je tako nesto nemoguce.
I ja bih voleo da vidim Komrakova u zatvoru, ali ja pricam ono sto je moguce, a ti pricas ono sto volis. U tome je razlika.
mariopan mariopan 20:01 20.04.2010

Re: Лов на вештице


O cemu ti covece pricas? Nije 5. oktobar bio licni obracun nego pokusaj transformacije jednog diktatorskog politickog sistema u demokratsko drustvo zasnovano na pravu i pravdi.

Ne, nije to bio, samo smo mi verovali da će to biti.Tako su nas varali da bi došli na vlast.
I to je velika laž koja se širila putem medija, širi se i danas baš taj deo o "demokratskom društvu" - imamo pljačkaško društvo....zasnovano na nepravdi i bezakonju.
Prevareni smo. Opljačkani smo. Nikad siromašniji nismo bili osim kada nas je Sloba opljačkao...nešto mi liči da ubrzano stižemo u taj period po siromaštvu i beznađu u kome živimo.
Ko će za to da odgovara?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 20:37 20.04.2010

Re: Лов на вештице

Filip
Domaćin se u blogu jasno i glasno opredelio za pošteno i fer sudjenje, a što se dokaza tiče, oni su još prošle 2009. godine dostavljeni Tužilaštvu za ratne zločine!


Izvini domacine, ali ja mislim da ti ne razumes to o cemu pises, nego samo "prosipas" neke politicke parole. Ako su "dokazi" vec dostavljeni tuzilastvu, sta onda oni traze od Ljiljane Smajlovic i ostalih? I ako oni vec postoje sto nam ti nisi izneo neki primer?

Nije uopste sporno da su mediji na prostorima ex-Yu dali svoj doprinos u raspirivanju ratnih desavanja i da je bilo raznih medijskih manipulacija i propagande. Ali sve dok se rat vodi uz postovanje zenevske konvencije onda tu nema ratnih zlocina - bez obzira sto u njemu ginu ne samo vojnici nego i civili. A da bi se neki novinar i/ili medij osudio za podstrekavanje na ratne zlocine moralo bi da se dokaze da je recimo pozivao na ubijanje civila i/ili ratnih zarobljenika. Iskreno ne verujem da je bilo takvih primera u bilo kom znacajnijem mediju na bilo kojoj zaracenoj strani - ja bar nisam imao prilike da cujem za tako nesto.

Ne verujem da iko normalan ovde ima nameru da ometa sud da radi svoj posao - naravno da mu to treba omoguciti. Ne znam samo sto onda ti pises ovakve propagandne tekstove u kojima vec unapred znas krivce - a ne nudis nam ni jedan dokaz?! Zar to vec nije pritisak na sud? A ako vec pises onda si mogao da nam ponudis neki od najtipicnijih i najdrasticnijh primera i dokaza (ako takvi postoje) pa da prodiskutujemo o njima ...
dolybell92 dolybell92 23:51 20.04.2010

Re: Лов на вештице

Nisu Milanoviću našli "nešto" nego vrlo konkretno
i jasno se zna zbog čega je tamo gde mu je i mesto.
(Da je bio nevin ne bi se krio..)

Samo je jedno sigurno, nije ni jedini ni najveći krivac
za to zašta je osuđen. On je samo sproveo tuđe naređenje.
Naredbodavcima za to, nije suđeno. Oni su bili zaštićeni,
što Milanovića ne amnestira od odgovornosti za smrt 16 ljudi,
koji su poginuli njegovom direktnom krivicom.
Da je hteo, mogao je da ne sprovede naređenje, da
je bio čovek, po cenu čak ličnog života a ne karijere.
blogovatelj blogovatelj 02:28 21.04.2010

Re: Лов на вештице

Naredbodavcima za to, nije suđeno. Oni su bili zaštićeni,


Ko je bio zasticen?
Slobodan Milosevic - zavrsio u Hagu
Milan Milutinovic - zavrsio u Hagu
Radovan Karadzic, Momcilo Krajisnik - zavrsili u Hagu. Oni nisu odgovorni za Milanoviceva nedela, ali jesu za nedela drugih.
Zoran Sokolovic i Vlajko Stojiljkovic. - presudili sami sebi.
Nikola Sainovic - zavrsio u Hagu
Vojislav Seselj - zavrsio u Hagu.

Jel ima neki da je odgovorniji od ovih?
Kakve nebuloze pricas.
Ja ne znam sta vi hocete? Ovo su ubedljivo najodgovorniji. Od ovih nema odgovornijih. Mladic nije odgovorniji od njih ni za sta, on je bio general koji je izvrsavao naredjenja politicara. Ovi nabrojani su bili politicari.
Jel treba sad da hapsimo sve redom zato sto se vama nesto u Srbiji ne svidja?

Ima previse onih koji su na slobodi a bili su nesto za Miloseviceva vakta, gadi mi se i da mislim na njih, ali mi ne pada na pamet da trazim da oni idu u zatvor zato sto su bili u Milosevicevom dupetu devedesetih.
dolybell92 dolybell92 03:00 21.04.2010

Re: Лов на вештице

Milan Milutinovic - zavrsio u Hagu


Netačno.

Savet: Čitaj kako je napisano.
blogovatelj blogovatelj 04:35 21.04.2010

Re: Лов на вештице

Netačno.

Savet: Čitaj kako je napisano.


Iz Vikipedije

Upon the expiry of his term in office, Milutinović turned himself in to International Criminal Tribunal for the former Yugoslavia (ICTY) in 2003. He was tried under joint war crimes indictment along with Nikola Šainović and Dragoljub Ojdanić.

Milutinović was prosecuted on four counts: deportation, murder as a crime against humanity, murder as violation of laws or customs of war, and "other inhumane acts" during the War in Kosovo. The allegations include responsibility for mass murders at Račak, Bela Crkva, Mala Kruša and Velika Kruša, Đakovica, Padalište, Izbica, Dubadeva, Mbrca, Vucitrn, Meja, Dubrava, Suva Reka and Kačanik, during 1999.

According to the indictment, Milutinović had personal responsibility as the President of Serbia, with power over various governmental institutions. He was a member of the Yugoslavian Supreme Defense Council, thus making decisions in regard to the Yugoslavian Army. He also had a power to dissolve the Serbian Parliament. According to the indictment, during war time his de jure powers were extended to ones belonging to the Parliament during peace time, including control of the police, subordinate to the Army at the time. This claim is hotly contested by Milutinović's defense counsel and some constitutional lawyers,[3] as the 1990 Constitution was written in view of Serbia possibly becoming a sovereign, unitary state, due to the impending collapse of Tito's Socialist Federal Republic of Yugoslavia (which finally occurred in mid-1991). In reality, Serbia was not sovereign, as it still formed part of Milošević's Federal Republic of Yugoslavia, whose President (Milošević) held the post of commander-in-chief of the armed forces. In addition, according to the defense, the Supreme Defense Council was not exercising operational control over Yugoslav troops, neither de jure nor de facto.

The ICTY Prosecution also claimed that Milutinović, as the President of Serbia, had de facto influence over the Parliament, the Army and the police (Ministry of Internal Affairs).


On 26 February 2009, Milutinović was acquitted on charges of war crimes. The court ruled that Milutinović had "no direct control over the Yugoslav army".

Link je ovde

Sto ce reci, sud presudio. Ne znam sta hoces vise. Ako ti se ne svidja, zali se sudu u Hagu.
A koji su tvoji argumenti da mu nije sudjeno, bas me zanima?
mariopan mariopan 09:32 21.04.2010

Re: Лов на вештице

Samo je jedno sigurno, nije ni jedini ni najveći krivac
za to zašta je osuđen. On je samo sproveo tuđe naređenje.
Naredbodavcima za to, nije suđeno. Oni su bili zaštićeni,
što Milanovića ne amnestira od odgovornosti za smrt 16 ljudi,
koji su poginuli njegovom direktnom krivicom.
Da je hteo, mogao je da ne sprovede naređenje, da
je bio čovek, po cenu čak ličnog života a ne karijere.

Tačno.
inco inco 14:23 21.04.2010

Re: Лов на вештице

blogovatelj
Jel ima neki da je odgovorniji od ovih?


Odgovornijih mozda i ne, krivljih - o da, itekako. Nije nijedan sa te liste licno i personalno pobio onoliki narod. Oni su naredjivali, al' je trebalo da postoji neki monstrum koji je kadar stici i uteci i na decu i civile zapucati. Ti potonji su oni glavni monstrumi, i setaju se danas medju nama - za one iz Haga je to bio samo politik i statistika, pravi monstrumi su bili oni koji su to na terenu sprovodili - od spikera i editora koje su takve vesti citali i plasirali, do onog ko je puskom na nejac isao...

Ne plasim se onih prvih, oni su na sigurnom; ovi drugi svakog dana prolaze pored mene a da ja ni ne znam sta su sve spremni uciniti. I onda se cudite vestima o upucavanju na stadionima, prebijanjima na ulici, seci sapa kerovima... To ne cine ni rahmetli Sloba, ni kasikoljubac Seselj, nego isti oni koji su njihove ideje direktno sprovodili, ili njihova deca kojima su u amanet te ideje ostavili.
blogovatelj blogovatelj 22:32 21.04.2010

Re: Лов на вештице

Odgovornijih mozda i ne, krivljih - o da, itekako


Opet nedostatak logike.
Kako moze neko biti odgovorniji a ne biti krivlji?
Moje je misljenje da su zveri i oni koji su naredjivali ubistva a i direktni izvrsioci, ali da su odgovorniji politicari, jer su oni odgovorni za smrt desetina hiljada ljudi.
A ako se plasite ubica na ulicama Beograda, onda mozete da preselite na primer u Sarajevo ili Zagreb, tamo je sigurno bezbednije, a i ubice ne setaju ulicom, nego sve miran i uctiv svet.
dolybell92 dolybell92 09:45 20.04.2010

2010.

Problem je u "neprincipijelnoj" koaliciji.
Problem je što su pomešane grandmothers and frogs.
Problem je što takav mix ne može proizvesti
nikakvu lustraciju, koja je takvim miksom
praktično onemogućena.
Problem je što više nemamo DS u izvornom obliku,
a imamo izvorni SPS.
Problem je što je ovaj narod dobar,
sporo pamti a brzo zaboravlja.

Problem je što NIKO ne želi i neće
da ga se podseća na sopstvene greške,
(bilo kakve) i na prošlost koju bi da
zaboravi kao da je nikad nije bilo.
Problem je što neće da pojmi i prihvati svoju
pojedinačnu krivicu, (onda je proglašava opštom)
a potom, opštu krivicu ne priznaje...
apsurdno ali je tako.




rade.radumilo rade.radumilo 11:41 20.04.2010

Re: 2010.

dolybell92
Problem je u "neprincipijelnoj" koaliciji.
Problem je što su pomešane grandmothers and frogs.
Problem je što takav mix ne može proizvesti
nikakvu lustraciju, koja je takvim miksom
praktično onemogućena.
Problem je što više nemamo DS u izvornom obliku,
a imamo izvorni SPS.
Problem je što je ovaj narod dobar,
sporo pamti a brzo zaboravlja.

Problem je što NIKO ne želi i neće
da ga se podseća na sopstvene greške,
(bilo kakve) i na prošlost koju bi da
zaboravi kao da je nikad nije bilo.
Problem je što neće da pojmi i prihvati svoju
pojedinačnu krivicu, (onda je proglašava opštom)
a potom, opštu krivicu ne priznaje...
apsurdno ali je tako.


Problem nije u tome. Problem je što jedan prosečan građanin Srbije ima otprilike ovakva shvatanja:
1. U Evropi se bolje živi mi treba da idemo u Evropu.
2. U Evropi su sve pederi i narkomani mi ne treba da imamo posla sa njima.
3. Ratovi su strašni i grozni, daleko bilo nikom da ne poželiš.
4. Samo pederi služe ovu civilnu vojsku.
5. Bilo je zločina na obe strane sve zločince treba pohvatati.
6. Balije i ustaše su nas ubijali majku im njihovu, a njima se ne sudi k'o Srbima.
7. Na Kosovu ionako žive samo šiptari, a i ja nikada nisam ni bio tamo.
8. Kosovo je srce Srbije i nikada ga nećemo dati.
Ovo su razmišljanja kroz koja prođe prosečni građanin Srbije tokom jednog dana. Mali je procenat onih koji su stvarno odredili sebe u sveukupnim dešavanjima na ovim prostorima. Većini se uključi jedan ili drugi prekidač zavisno od toga kako ih izbombarduje neka vest na TV-u ili neki naslov krupnim slovima.

U svemu tome, neko od nas traži da priznamo da su nam ruke krvave i da smo mnogo zla počinili. Jer iako je reč o nekim Mladićima, Šljvančanima i sličnim, mi smo ti koji smo ili odobravali, ili slegali ramenima ili oštro izražavali svoj verbalni protest.

Naši dedovi su bar uzeli puške u ruke i suprotstavili se svemu: i "novom" svetskom poretku i starom poretku i koncentracionim logorima i etničkim čišćenjima. Šta smo mi uradili? Mi smo nosili transparente i duvali u pištaljke i osećali se mnogo važnim zbog toga, dok su par desetina kilometara dalje deca klana i bacana u jame i reke.

Savest nam je svima nemirna jedva smo uspostavili nekakvu ravnotežu i nije ni čudo što se histerično reaguje na svaki pokušaj kopanja po prošlosti, a sve više ljudi puca po mentalnim šavovima.
dolybell92 dolybell92 12:32 20.04.2010

Re: 2010.

Promašio si temu.
rade.radumilo rade.radumilo 14:45 20.04.2010

Re: 2010.

Što? Zar hoćeš da kažeš da su političari u Srbiji došli iz Uzbekistana? Imam utisak da pokušavaš da kažeš da celokupno građanstvo Srbije:

1. Želi reforme,
2. Želi lustraciju,
3. Želi u Evropu,
4. Želi pomirenje sa susednim narodima,
5. Želi izgradnju modernog i demokratskog društva
6. Želi itd...

Ima jedna aegdota sa Pašićem, kada su ga navodno u skupštini nešto prozivali kako je Engleski Premijer Gladstone uradio nešto tako i tako, a eto on radi ovako i ovako. Na to je navodno Pašić odgovorio:

"Kakvi ste vi Englezi, takav sam i ja Gladstone!"
dolybell92 dolybell92 23:55 20.04.2010

Re: 2010.

Zato što je tema nešto sasvim drugo..

SRPSKO NOVINARSTVO I ODGOVORNOST ZA RATNE ZLOČINE
rade.radumilo rade.radumilo 00:34 21.04.2010

Re: 2010.

Ne vidim da je ijedan medij iz doba devedesetih doživeo da "udari ključ u bravu" jer je ostao bez publike zbog širenja mržnje, ratnog huškanja itd.

Moj stav je samo u tome da svi pokušavamo da upremo prstom prema različitim društvenim kategorijama, jedino su nam ruke u džepu kada prolazimo pored ogledala.

Da li npr. "Večernje Novosti" snose krivicu zbog ratnog huškanja? Snose. Da li ih mi kao građani Srbije bojkotujemo zbog toga? Jok.

Svojevremeno sam čitao ispovest jednog ilegalca za vreme WW2. Opisivao je akciju u kojoj se prošvercoavo na krov neke zgrade u Ljubljani, na kojoj je bila antena neke radio stanice. Koristeći medicinski špric i iglu, ubrizgao je akumulatorsku kiselinu u glavni kabl, sprečivši tako emitovanje neke emisije, koju je pripremilo okupatorsko odeljenje propagande.

Da li je iko od nas sprečilo emitovanje makar jednog krvavog dnevnika tokom devedesetih?
blogovatelj blogovatelj 04:40 21.04.2010

Re: 2010.

Da li npr. "Večernje Novosti" snose krivicu zbog ratnog huškanja? Snose. Da li ih mi kao građani Srbije bojkotujemo zbog toga? Jok.

Ja ih bojkotujem. Ima vec deceniju kako ih ne citam.
Politiku takodje godinama nisam citao, ali ima jedno godinu dve od kad je citam.
sentinel26 sentinel26 09:49 20.04.2010

Čiji je to posao ?

Ne primaju platu za istraživanje ratnih zločina i gonjenje počinilaca i pomagača Lj.Smajlović i M.Vuklotić već neko drugi - jedan od njih je V.Vukčević.

Tražiti od njih da sami istražuju svoja (ne )djela i pišu optužnice protiv sebe je i smiješno i uvredjivo za gradjane Srbije.

Pomenuti Milorad Vučelić, Živorad Minović, Dragan Hadži Antić, Rade Brajović i ostali su pisali ono što je od njih tražila vladajuća politička bulumenta i postali : saučesnici, pomagači ili podstrekači...

Današnji urednici su skorašnjih dana takodje pisali ono što želi sadašnja politička bulumenta .
Neću da pominjem imena novinara i urednika koji su izvještavali sa dvomjesečne jezičko-pravne ekvilibristike i odgovora na pitanje - lažne dileme ?
Zločin ili GENOCID ? !

Nijesu se proslavili u pružanju otpora aktuelnoj politici - ustvari bili su joj vjerne SLUGE...
Taj GENOCID je počinjen upravo u ratu o kojem je riječ u tekstu.

Bilo je jako teško napisati : GENOCID ! GENOCID ! GENOCID !

Neko je hapšen u prisustvu TV kamera, neko odmara na ostrvima i čita "otjernice" a nekima se pišu molbe da dostave dokaze protiv sebe..
Reeeeformaaaaa......
jovadokrova jovadokrova 09:53 20.04.2010

Moj Brale




Još maske nisu pale, moj Brale...
Sofroniye Sofroniye 16:28 20.04.2010

Svaki put kad pocne ovakva tema

ja se setim Danila Bate Stojkovica u Ko to tamo peva...

Inner Party Inner Party 18:54 20.04.2010

Ja sam uvek ZA sudjenja

A oni neka na sudu za ratne zločine, u poštenom i fer sudjenju, u svojoj odbrani navedu imena novinara i urednika - saradnika i pomagača u ratnohuškačkoj propagandi, zbog koje je toliko nevinih ljudi ostalo bez života, bez delova tela, zdravlja, imanja, posla, budućnosti!


Ali nadam se da znas da bi svi navedeni bili oslobodjeni, to jest dobili bi zvanicne sertifikate da su nevini.

Zasto? Zato sto nigde pod kapom nebeskom niko ne moze da krivicno odgovara za prenosenje pogresnih ili iskonstruisanih ili cak otvoreno laznih informacija pre, tokom ili posle rata. Moze moralno, onako da taj covek vise ne moze da se zaposli u ozbiljnim medijima ili nesto slicno... Ali ni to ne biva.

Vidim da su se kod nas neki prilicno oparili pisuci na ovu temu, neki se mediji cujem cak i izdrzavaju pisuci o tome - samo zato sto postoje budale koje ce tako nesto da finansiraju. A cinjenica ostaje - zabranjeno je preko medija pozivati na ubistvo, zlocine, genocid, stagod... (dakle, onaj lik iz Ruande je opravdano zatvoren jer je pozivao na ubijanje preko radio talasa). ALI NIJE, I NE MOZE BITI ZABRANJENO da mediji pre, tokom i posle rata pisu i emituju sta god im padne na pamet - na primer pogresnu, iskonstruisanu, ili laznu informaciju...



Filip Mladenović Filip Mladenović 19:04 20.04.2010

Re: Ja sam uvek ZA sudjenja

Iz važećeg KRIVIČNOG ZAKONA REPUBLIKE SRBIJE:

Podstrekavanje

Član 34.
(1) Ko drugog sa umišljajem podstrekne da izvrši krivično delo, kazniće se kaznom propisanom za to krivično delo.
(2) Ko drugog sa umišljajem podstrekava na izvršenje krivičnog dela čiji pokušaj je po zakonu kažnjiv, a delo ne bude ni pokušano, kazniće se kao za pokušaj krivičnog dela.
Inner Party Inner Party 19:11 20.04.2010

Re: Ja sam uvek ZA sudjenja

Filip Mladenović
Iz važećeg KRIVIČNOG ZAKONA REPUBLIKE SRBIJE:

Podstrekavanje

Član 34.
(1) Ko drugog sa umišljajem podstrekne da izvrši krivično delo, kazniće se kaznom propisanom za to krivično delo.
(2) Ko drugog sa umišljajem podstrekava na izvršenje krivičnog dela čiji pokušaj je po zakonu kažnjiv, a delo ne bude ni pokušano, kazniće se kao za pokušaj krivičnog dela.


Ja nigde nisam video to podstrekivanje. Regrutacija je 1991. bila propala, pa je bilo potrebno podsticati javljanje ljudi u dobrovoljce - posto je drzavna politika bila podrzavati narod van Srbije. I otud sve one iskonstruisane vesti onomad...

Nema tu ama bas nista sto bi bilo krivicno delo. Iako lazno izvestavanje (na sve strane u ratu) jeste bilo nemoralno i pokvarenjacki...
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:20 20.04.2010

Re: Ja sam uvek ZA sudjenja

Prepustimo sada Tužilaštvu za ratne zločine da na osnovu dokaza uradi valjano i profesionalno svoj posao!
dolybell92 dolybell92 23:57 20.04.2010

Re: Ja sam uvek ZA sudjenja

Ja nigde nisam video to podstrekivanje. Regrutacija je 1991. bila propala, pa je bilo potrebno podsticati javljanje ljudi u dobrovoljce - posto je drzavna politika bila podrzavati narod van Srbije. I otud sve one iskonstruisane vesti onomad.


Otkud sad to kada Srbija nije bila u ratu ?
Inner Party Inner Party 10:52 21.04.2010

Re: Ja sam uvek ZA sudjenja

dolybell92
Ja nigde nisam video to podstrekivanje. Regrutacija je 1991. bila propala, pa je bilo potrebno podsticati javljanje ljudi u dobrovoljce - posto je drzavna politika bila podrzavati narod van Srbije. I otud sve one iskonstruisane vesti onomad.


Otkud sad to kada Srbija nije bila u ratu ?


Pa nije.
blogovatelj blogovatelj 19:11 20.04.2010

Sta je jos ogavnost?

Ogavnost je recimo naslovna strana knjige koju je stavio autor u tekst bloga?
I onaj koji je dizajnirao tu naslovnu stranu je provereni ratni huskac i on takodje treba na sud.
Zasto?
Zato sto mi vidimo devojcicu muslimanske veroispovesti, ozaloscenu. Znaci neko joj je ubio najdraze.
Ko?
Srbi, naravno. Nisu valjda Hrvati. Gde ste culi da su za vreme bosanskog rata Hrvati ubijali Muslimane?
Zasto nije stavljena na naslovnu stranu devojcica za koju se ne bi moglo reci koje je veroispovesti i/ili nacionalnosti? Iz ratnohuskackih razloga, naravno. Zato smatram neophodnim da se onaj ko je napravio naslovnu stranu knjige posalje na sud.
Pod hitno na sud...
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:19 20.04.2010

Re: Sta je jos ogavnost?

Već više puta sam u svojim blogovima isticao da ratne zločine nisu činili Srbi, Bošnjaci, Hrvati... već pojedinci koje sam označavao kao srpski, hrvatski, bošnjački nacisti!
A sada jedno pitanje za Vas: Da Vam neko, nedaj Bože, ubije blisku osobu, na osnovu podstrekivanja neke druge osobe, šta biste uradili?
1. Zahtevali da se i ubica i podstrekivač izvedu pred sud i na osnovu dokaza kazne u skladu sa odgovarajućim odredbama Krivičnog zakona?

2. ?
blogovatelj blogovatelj 19:51 20.04.2010

Re: Sta je jos ogavnost?

A sada jedno pitanje za Vas: Da Vam neko, nedaj Bože, ubije blisku osobu, na osnovu podstrekivanja neke druge osobe, šta biste uradili?


Zahtevao bih da ubica ide na sud. Ako je neko slucajno ubici platio, zahtevao bih da i taj ide na sud. Ali podstrekivac... Kakva patetika...
Sta znaci podstrekivac? Kako mene neko moze da natera recima i pricom da ubijem coveka ako ja to ne zelim. Mogao bi neko mozda da me natera uperenom puskom u mene, ali recima preko TV ekrana ili clancima u novinama. Ne budi smesan.
To sto ti Filipe pricas je u stvari prvi korak ka ratnom huskanju.

I ne persiraj mi, nema potrebe. Imam cetrdesetdve godine, osecam se mladim
Pricamo normalno, nadam se, iako se duboko ne slazemo u onome o cemu pricamo.
dolybell92 dolybell92 00:09 21.04.2010

Re: Sta je jos ogavnost?

Mogao bi neko mozda da me natera uperenom puskom u mene, ali recima preko TV ekrana ili clancima u novinama. Ne budi smesan.


Vi očigledno niste videli ili ste zaboravili
izjavu datu pred kamerama, jedne žene u uniformi,
majke malog deteta, koja je izjavila da je pošla
sa mužem na ratište, pošto je na TV videla mrtvu decu
... reportažu iz Vukovara... nije gledala RAI već
RTS, koji je tu reportažu emitovao tada, non-stop...

Samo je to jedan primer, a koliko je takvih koji
nikada nisu nikome davali izjave ?
Kako mislite da su se formirali tzv. dobrovoljci,
ako ništa nisu znali ni videli ?








blogovatelj blogovatelj 02:38 21.04.2010

Re: Sta je jos ogavnost?

Vi očigledno niste videli ili ste zaboravili
izjavu datu pred kamerama, jedne žene u uniformi,
majke malog deteta, koja je izjavila da je pošla
sa mužem na ratište, pošto je na TV videla mrtvu decu


Odlazak na ratiste nije isto sto i ratni zlocin.
Prvo, za tu zenu mislim da je kreten, ali to nije razlog da ona ide na sud.
Drugo, mislim da je tu zenu neko stavio pred kamere iz propagandnih razloga i da ona nesto i nije videla fronta.
Mozda i gresim, eto vam teme, ima ovde istrazivackih novinara. nadjite tu zenu pa je priupitajte neke stvari. Tu moze biti ta zena kriva, a ne ovaj sa TV sto joj je pokazivao mrtvu decu. I CNN je pokazivao mrtvo albansko dete, umrlo od zedji, a to dete i nije postojalo. Ovi sa RTS-a su prikazivali decu koja su stvarno mrtva. Po mom misljenju, od ova dva zlocina, gori je CNN-ov.
Filip Mladenović Filip Mladenović 02:09 21.04.2010

IZ TUŽBE NUNS-a

Iz Tužbe Nezavisnog udruženja novinara Srbije od 3. jula 2009. godine protiv NN lica - odgovornih lica i novinara u Radio-televiziji Beograd, Radio-televiziji Novi Sad, dnevnim listovima „Politika“, „Večernje novosti“ i drugim, zbog krivičnog dela organizovanja grupe i podsticanja na izvršenje genocida i ratnih zločina iz člana 145. Krivičnog zakona:
"...Оvоm prilikоm žеlimо dа prе svеgа ukаžеmо nа tо kаkо su u tim аktivnоstimа učеstvоvаlа pојеdinа оdgоvоrnа licа i nоvinаri nеkih mеdiја u Srbiјi. Smаtrаmо dа su sе оni оtvоrеnо stаvili u službu tаdа аktuеlnоg rеžimа, pоdstičući i širеći, prе svеgа mеđunаciоnаlnu i vеrsku mržnju, аli i nеdоzvоljеnu prоpаgаndu. Sа јоš vеćim intеnzitеtоm nаstаvili su svојu аktivnоst i u tоku оpštе pоznаtih оružаnih sukоbа nа оvim prоstоrimа u vrеmеnu оd 1991. dо 1999. gоdinе. Izvеštаvајući sа prоstоrа оružаnih sukоbа, svеsnо sе šаlju, а pоtоm оbrаđuјu i оbјаvljuјu pоlulаžnе i lаžnе infоrmаciје о nаvоdnо strаvičnim zlоčinimа pripаdnikа „drugе“ strаnе. Tо је оbјеktivnо imаlо snаžаn еfеkаt i uticај nа širu јаvnоst, а nаrоčitо nа pојеdinе pripаdnikе i rеgulаrnih i tzv. “pаrаvојnih“ оružаnih fоrmаciја, dа sе „оsvеtnički“ pоnаšајu u tim sukоbimа, činеći nајtеžе zlоčinе prеmа civilimа (ubistvа, mučеnjа, nеčоvеčnа pоstupаnjа, pоvrеdе tеlеsnоg intеgritеtа, zаstrаšivаnjа, tеrоr, rаsеljаvаnjе ili prеsеljаvаnjе civilnоg stаnоvništvа, rаzаrаnjе vеćih i mаnjih nаsеljа, prоtivzаkоnitа zаtvаrаnjа, pljаčku imоvinе stаnоvništvа i dr.), zаtim ubistvа, mučеnjа i nеčоvеčnа pоstupаnjа prеmа rаnjеnicimа, bоlеsnicimа i rаtnim zаrоbljеnicimа. Svе оvе činjеnicе su pоznаtе iz vеćеg brоја prоcеsuirаnih slučајеvа, kаkо prеd Hаškim tribunаlоm, tаkо i prеd Vеćеm zа rаtnе zlоčinе Оkružnоg sudа u Bеоgrаdu i, prеthоdnо, prеd sudоm оpštе nаdlеžnоsti – Оkružnim sudоm u Bеоgrаdu.”
Doctor Wu Doctor Wu 05:46 21.04.2010

Re: IZ TUŽBE NUNS-a

protiv NN lica - odgovornih lica i novinara

Zasto NN? Pa znaju se imena onih koji su izvestavali?

To lici na onaj stari komunisticki, NKVD-ovski trik: optuzi sve, neka se svi osecaju krivi i potencijalno osudjeni (po mogucstvu na smrt), tako da moze lakse da im se manipulise.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:27 21.04.2010

Re: IZ TUŽBE NUNS-a

To je posao Tužilaštva za ratne zločine, da utvrdi na osnovu dokaza ko su sve ta NN lica!
Doctor Wu Doctor Wu 05:40 21.04.2010

Slika neduznog deteta

koje igrajuci prelazi ulicu u isto vreme kada ulicom besomucni juri manijak je stari, preholivudski trik kojom se manipulisu osecanja gledalaca. Ejzenstajn je tu vrstu trika podigao na nivo propagandisticke umetnosti kojoj se cak i jedan Gebels divio (zbog efekta i manipulacije, naravno, nikako zbog ideoloskog podteksta). Manipulacija osecanjima i suspenzija razuma su omiljeno orudje propagandista koji koriste prirodne ljudske instikte (npr, zasititi nejako dete) kako bi se postigli neki vrlo prizemni i opipljivi rezultati (najcesce, politicka i finasijska korist) ili mobilisale mase na nasilje.

Bez i najmanje namere da branim nistarije poput Minovica, Komrakova, Spomenke Jovic, Radeta Brajovica, ne mislis li da i tebe jednog dana zbog ove slike neko moze tuziti zbog manipulacije i izazivanja mrznje?
blogovatelj blogovatelj 22:46 21.04.2010

Re: Slika neduznog deteta

Bez i najmanje namere da branim nistarije poput Minovica, Komrakova, Spomenke Jovic, Radeta Brajovica, ne mislis li da i tebe jednog dana zbog ove slike neko moze tuziti zbog manipulacije i izazivanja mrznje?


Ja vec rekoh da je ta slika ratno huskanje u pravom smislu te reci. Samo da ponovim to jos jednom, posto ima citalaca bloga kojima valja ponavljati po nekoliko puta.
predatortz predatortz 11:54 21.04.2010

Ne vredi

@ natasa i vasilije

Ne vredi... Edovi komentari su jako 'principijelni' kada je u pitanju osuda zlocina koje su pocinili Srbi.

Medjutim, kada se neko drzne da pomene cinjenicu da je i nad Srbima cinjen zlocin ( u cemu su se u Sarajevu posebno isticali edovi pazarci) onda pocinje tako jadna i providna relativizacija na kojoj bi mu pozavideli isti oni novinari sa RTS-a.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:30 21.04.2010

Re: Ne vredi

PONAVLJAM: ratne zločine nisu činili Bošnjaci, Srbi i Hrvati, već bošnjački, srpski i hrvatski nacisti, koji imaju svoja imena i prezimena i matične brojeve!!!
predatortz predatortz 13:33 21.04.2010

Re: Ne vredi

PONAVLJAM: ratne zločine nisu činili Bošnjaci, Srbi i Hrvati, već bošnjački, srpski i hrvatski nacisti, koji imaju svoja imena i prezimena i matične brojeve!!!


Slazem se. Zlocina je bilo na svim stranama. Samo onda kada budemo spremni da ih sve osudimo - ljudi smo. Do tada, isticanje zlocina jedne strane i relativizacija zlocina drugih je degutantan, zlonameran i neprincipijelan cin.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:51 21.04.2010

DVE STRANE, A NE VIŠE STRANA!

Bile su samo dve strane: zločinci i žrtve.
I kao što žrtve imaju svoja imena i prezimena, tako i zločinci imaju svoja imena i prezimena. I odgovornost za počinjene zločine!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana