Društvo| Kultura| Životni stil

Pošto karta za Carstvo nebesko?

dirtyharry RSS / 26.04.2010. u 18:36

Odgovor ne znam, ali znam ko zna. Pravo znanje nije samo da poseduješ pravu informaciju, nego i snalaženje kada je nemaš da znaš koga da pitaš. Pošto je Bog odavno rekao laku noć Srbiji teško da mogu da dobijem ovu informaciju iz prve ruke. Da “dođem Bogu na istinu“ samo zbog ove informacije još uvek ne žurim. Preostaje samo jedan jedini način. Preko franšize ili ti posrednika, našeg dragog sveštenstva.

pravoslavnikic01u405808.jpgIgrom slučaja pod ruke mi je došao ovaj članak sa veoma upečatljivom freskom. Na fresci se vidi lokalni biznismen sa svojom porodicom, decom iz dva braka i ženom (pogrešan je podatak da se na fresci nalaze dve njegove žene, sadašnja i bivša, druga ženska osoba je ćerka). Radi se o Milenku Kostiću, vlasniku Auto Čačka, generalnog zastupnika za Škodu za Srbiju. Ova freska se nalazi u novosazidanoj crkvi u selu Kotraž odakle dotični gospodin potiče. On je donator za celokupne radove i kao ktitor je iskoristio pravo da svoj potret jelte ubaci na zid crkve u vidu freske. Tako se svrstao među drevne srpske kraljeve koji su zidali svoje zadužbine i koji imaju svoje likove mahom sa maketama zadužbina na freskama.

Iako je iskoristio svoje pravo, meni se to ne sviđa, jer mi nikako ne ide da među apostolima i svecima vidim lokalnog kravatiranog biznismena kako se šepuri na fresci. Ima mnogo primera gde su ljudi podizali čitave crkve ali su svoja imena zapisivali na mermernim pločama kao najveći donatori ili ktitori, niko se još nije usuđivao da tera Sv. Nikolu da ga vozi čamcem u bilo kom značenju. To je prva stvar koja mi mnogo bode oči i nikako mi nije primerena bilo kakav pravoslavni hram. Sa druge strane mi nije jasno ni kako je sveštenstvo tako nešto dozvolilo? Ovo me već sada podseća na oglasni prostor u novinama. Lepo dobiješ katalog zidova crkve pa onda dobiješ katalog svetitelja i apostola sa različitim motivima i na kraju izabereš shodno svojoj donaciji motiv koji ti odgovara. Užas bre!!!

%D1%E2%E5%F2%E8%20%C4%F0%E0%E3%F3%F2%E8%ED.jpgJesam vernik, mada se ne pridržavam strogo svega, u crkvu idem kad mogu i gde mogu, ne postim cele postove itd. ali ipak za mene ovakvi postupci ne spadaju u ono što hrišćanstvo propagira. Čisto da se zna da nemam ništa protiv toga što je crkva ponovo sagrađena, ipak je to mnogo para koje je trebalo uložiti. Ne znam da li je neko uopšte proveravao njihovo poreklo ali opet da ne budem ciničan, pa ću da verujem da je novac pošteno zarađen. Opšte je poznato koliko se novca opere kroz donacije i investicije ali to sada ovde nema veze. Problem posmatramo sa druge tačke gledišta.

Ovoj priči ovde nije kraj. Novosazidana crkva je nikla na temeljima stare crkve sazidane 1790 godine. Dotični gospodin nije poštovao propise Zavoda za zaštitu spomenika kulture iz Kraljeva pa je lepo sve te stare temelje i ostatke stare crkve sklonio i rasturio. Zbog toga je protiv njega podneta krivična prijava jer je na već postojećem arheološkom nalazištu izvršio građevinske radove, sagradivši potpuno novu crkvu, po nepoznatom projektu i ne poštujući uslove iz rešenja o konzervatorsko-restauratorskim uslovima.

Sledi kratak citat iz Politike na ovu temu:

Milenko Kostić se 1998. godine obratio Zavodu za zaštitu spomenika kulture u Kraljevu sa zahtevom da na mestu stare crkve u Kotraži, u zaseoku Čakarevići izgradi, odnosno obnovi, staru crkvu. Prema zakonu o kulturnim dobrima investitor je obavezan da finansira istraživanje i konzerviranje ostataka crkve, što je Kostić i učinio.

- Ekipa Zavoda za zaštitu spomenika kulture u Kraljevu - kaže arhitekta Gordana Tošić - rukovodilac radova - obavila je istraživanja na lokalitetu u Kotraži tokom leta 1998. godine, nakon čega je odredila mere i zadatke, odnosno, konzervatorsko-restauratorske uslove pod kojima se crkva može graditi, odnosno, obnoviti. Oni su obavezivali investitora Kostića da se zadrže gabariti stare crkve, a da se postojeći ostaci konzerviraju i odvoje olovnom trakom od dela koji se nadziđuje, da se materijal pronađen tokom istraživačkih radova (kamen i siga) koriste za novi objekat i da se fasade raščlane slepim lukovima.

Milenko Kostić je, kažu, pristao na sve ove uslove i arhitekta Zavoda u Kraljevu Mirko Petrović je na osnovu svega toga uradio projekat nove crkve za koji je dobio i pismenu saglasnost Zavoda.

- Ali kad sam otišla u Kotraže - kaže arhitekta Tošić - i videla šta je Kostić uradio uhvatila sam se za glavu, prosto zapanjila i, verujte, zaplakala od tuge. Od onih arheoloških ostataka koje smo otkopali i zaštitili, i na kojima je on bio dužan da nadzida novu crkvu nije ostalo ni kamena. Kostiću je, izgleda, bilo lakše da sve to, onako, na "o ruk", poruši i podigne potpuno novu crkvu ni nalik na onu koju je projektovao naš arhitekta Petrović, i po kojem u je gradnja, odnosno nadgradnja crkve od Zavoda odobrena.

- Ma kakvi arheološki ostaci, kakve zidine - kaže Kostić. - Tamo je bila samo gomila kamenja.

- Gomila kamenja? - kaže rezignirano arhitekta Tošić i nabraja šta je tamo sve otkriveno konzervirano, a onda srušeno. Pokazuje nam i fotografiju.

- Postojala je crkva - tvrdi Tošićka - sa polukružnom apsidom na istoku i pripratom na zapadu. Sa severne strane oltarskog prostora, u maloj niši, bio je uzidan nadgrobni spomenik iz 16. veka. Crkva je bila zidana lomljenim kamenom i bila je krečena spolja i iznutra. Fasade su bile raščlanjene slepim lukovima, južna sa tri, a severna sa dva. U oltaru je pronađen nivo kamenog poda, a u naosu amvonske rozete koje smo mogli restaurirati. Takođe, su pronađeni i nadgrobni spomenici sa krstovima rozetama, stilizovanim antropomorfnim predstavama, koji potiču iz perioda od 16. do 19. veka.

Na ovaj deo ja sam ostao bez teksta. “Razumem“ lokalnog biznismena koji na mišiće hoće da uđe u istoriju pa makar to bilo samo u svom selu, kome natpis imena na zidu crkve nije dovoljan, ali mi nije jasno sveštenstvo koje je sve to podržalo i koje ništa drugo i ne interesuje osim donacija. Dragi popovi, ako niste skoro čitali Bibliju, pogledajte onda svaki crkveni kalendar. U svakome ima lista smrtnih grehova. Jedan od njih, mnogima u vašim redovima nepoznat, je pohlepa. Ne znam samo da li je sveštenstvu jasno da će na kraju da službama koje služe jedini posetioci da budu oni sami.

Još više sam revoltiran jer je novac koji je sakupljan za gladne sa Kosova i širom Srbije pokraden od raznoraznih nadripopova. Crkva nikada nije sakupljala ponovo novac da se to nadoknadi, nikakve nove donacije nisu preusmeravane za gladne. Ej, bre popovi! Pa ljudi su gladni, zidovi i krstovi koje sazidate ne mogu da se jedu!

Sve je na prodaju pa i spasenje, potrebno je samo da nađete pravog posrednika i karta je zagarantovana. 

Luksuzni automobili, luksuzna odela, luksuzne rezidencije, neujednačene cene “usluga“ koje su veoma često previsoke (ovo pogledajte obavezno) su samo neki od razloga zašto sve više zaobilazim franšize i ne ostavljam više novac po istima a Bog kad se javi, javi se.

                                                                                                   

rab Božiji,                                            aprila, leta Gospodnjeg 2010.

dirtyharry                                             na relaciji Minhen-Salzburg

 



Komentari (163)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Predrag Azdejković Predrag Azdejković 18:57 26.04.2010

Para mala gde kičica neće

Moram da vam se pohvalim da ću i ja uskoro visiti na zidu jedne crkve kao freska. Mnogo me je koštalo, ali vredi. Freska je motivisana Sodomom i Gomorom, a prikazuje mene i mojih 314 ljubavnika.
dirtyharry dirtyharry 19:16 26.04.2010

Re: Para mala gde kičica neće

Predrag Azdejković
Moram da vam se pohvalim da ću i ja uskoro visiti na zidu jedne crkve kao freska. Mnogo me je koštalo, ali vredi. Freska je motivisana Sodomom i Gomorom, a prikazuje mene i mojih 314 ljubavnika.

Samo spremi dovoljno para .
dragan7557 dragan7557 12:21 27.04.2010

Re: Para mala gde kičica neće

rab Božiji,

Šta će bre svemoćnom Bogu robovi?

cerski
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 19:00 26.04.2010

Krst casni i dve zene

Pa ovo je najbolji nacin da se promovise hriscanstvo - coveku ne ostaje nista drugo nego da se krsti.

NeuroRadoznalost NeuroRadoznalost 19:04 26.04.2010

Ovo danima kruzi netom

Kao što smo do sada naučili u crkvi važi pravilo: "Para vrti gde burgija neće".
A što se lokalnih "biznismena" tiče narodna poslovica kaže: "Mož' seljaka iz selo da isteraš al' selo iz seljaka nikad".
blogovatelj blogovatelj 05:21 27.04.2010

Re: Ovo danima kruzi netom

Kao što smo do sada naučili u crkvi važi pravilo: "Para vrti gde burgija neće".


To pravilo vazi svuda, pa i u crkvi.
ivankagrump ivankagrump 19:05 26.04.2010

Biblija

Pa Bibliju je ionako nemoguce postovati doslovno (ubijanje dece ako ne slusaju roditelje i slicno), nije ni cudo da ljudi gube kompas, ko vise danas zna sta Bog odobrava a sta ne odobrava? Kriterijuma nema, nego svako tumaci kako hoce, eto po tvom tumacenju Bogu bi ovo smetalo, a po nekom drugom Bog ne bi imao nista protiv. A ne mozes da dokazes da si bas ti u pravu.
dirtyharry dirtyharry 19:16 26.04.2010

Re: Biblija

Ma naravno da je teško poštovati sva ta pravila i pridržavati ih se. Zato smo ljudi, nismo sveci. Radi se o nečemu što je po meni komercijalizovanje. Sve može ali za pare. Ne kažem da sam ja u pravu, svaka priča ima dve strane ali mi se ovo nikako ne sviđa i nikako ne mogu da opravdam.

Čovek je dao pare i to poštujem. Ima mnogo onih koji ništa nisu uradili, ali mi ovo dođe sada kao nabijanje svima koji uđu u tu crkvu na nos ko je to sazidao i uradio, glorifikovanje sebe i svoje ličnosti...
ivankagrump ivankagrump 19:48 26.04.2010

Re: Biblija

Ma ne mislim da je tesko pridrzavati se svih pravila jer nismo sveci, nego jer neka od tih pravila idu protiv svega sto se danas smeta moralnim - recimo dozvoljavaju roditeljima da ubiju svoje dete ako ih ne poslusa, dozvoljavaju trgovinu robljem i sl. A druga pravila nisu toliko nemoralna koliko besmislena - recimo da ne smes da nosis odecu od kombinovanih materijala, a danas je sve pamuk + poliester + elastin. I onda kada resis da odbacis neka od pravila iz Biblije, tesko je pogoditi gde da povuces granicu, i sta (ako ista) iz Biblije treba da nastavis da postujes. A i kada povuces tu granicu, opet je to krajnje arbitrarno, i ako ti imas pravo da odbacis neka pravila jer smatras da nisu u redu, onda i ostali imaju prava da odbace druga pravila jer smatraju da nisu u redu. Ako je besmisleno izbegavati odecu od kombinovanih materijala, mozda je besmisleno i biti skroman? Ko zna, gde to da proverimo, kada u Bibliji ne mozemo?
dirtyharry dirtyharry 21:08 26.04.2010

Re: Biblija

Razumem te. U pravu si. Samo se meni ne sviđa kuda je sve ovo krenulo. Neću ja da budem veći pop od popa ali mi sve to izgleda baš kao što sam opisao u blogu, bez ikakve želje da imanjim delo koje je dotični gospodin napravio, kakvo god ono bilo.
topcat topcat 21:50 26.04.2010

Re: Biblija

recimo dozvoljavaju roditeljima da ubiju svoje dete ako ih ne poslusa,

Kad već dva puta ponavljaš, da li me možeš uputiti na citat koji će potvrditi ovu nebulozu?
Izgleda da nisam bila na nastavi kad se to učilo...
dirtyharry dirtyharry 22:02 26.04.2010

Re: Biblija

topcat
recimo dozvoljavaju roditeljima da ubiju svoje dete ako ih ne poslusa,

Kad već dva puta ponavljaš, da li me možeš uputiti na citat koji će potvrditi ovu nebulozu?
Izgleda da nisam bila na nastavi kad se to učilo...

Ni ja ne znam za ovo top, ali ko zna šta sve ima tamo . Ako ćemo pravo, ne verujem u to da se ubistvo pravda bilo čime.
topcat topcat 22:14 26.04.2010

Re: Biblija

Pa eto, meni baš zapelo za oko u silnom "besmislu" koji se Bibliji pripisuje, toliko besmislenom samom po sebi, da je zaista nevjerojatna želja kojom se kompletna stvar pokušava izvrnuti i činiti sve suprotno.

Biblija svakako nije kriminalistički roman koji se "proguta na zahodu", ali se ne slažem da je takva mistifikacija kakvom se pokušava prikazati. Naravno, postoje stvari koje su date za neko određeno vrijeme, koje su nam danas u najmanju ruku "čudne", ali isto tako postoje i stvari koje su univerzalne.

Još samo nije jasno kakve veze ima Biblija s ovim freskama?
Idolopoklonstvo je tamo zabranjeno, a nije novost da se na zidovima, uz "svevideće oko", masonski šestar i slične antikršćanske simbole, našao i pokoji lokalac.
Filip2412 Filip2412 22:24 26.04.2010

Re: Biblija

Još samo nije jasno kakve veze ima Biblija s ovim freskama?
Idolopoklonstvo je tamo zabranjeno, a nije novost da se na zidovima, uz "svevideće oko", masonski šestar i slične antikršćanske simbole, našao i pokoji lokalac.
Uvek sam se pitao sta ce ti simboli (za koje sam misio da su masonski) u pravoslavnim crkvama. Ogromno oko i sestar stoje u niškoj sabornoj crkvi.

A možda samo masonerija i hrišćanstvo pozajmljuju simbole jedni od drugih...
Filip2412 Filip2412 22:26 26.04.2010

Re: Biblija

ali se ne slažem da je takva mistifikacija kakvom se pokušava prikazati.
vala meni jeste mistifikacija ja tu pod milim bogom nista ne razumem
topcat topcat 22:31 26.04.2010

Re: Biblija




A možda samo masonerija i hrišćanstvo pozajmljuju simbole jedni od drugih...


Vjerujem da su se biznismeni dogovorili. ; )

edit:
sad sam se sjetila da su u srednjem vijeku dilali oproštajnice. Ono - platiš 200 nečega i odmah si svet! ; )) Valjda po tom sistemu dodaš koju nulu pa te i nacrtaju.

fehner fehner 23:33 26.04.2010

Re: Biblija

Kad već dva puta ponavljaš, da li me možeš uputiti na citat koji će potvrditi ovu nebulozu?
Izgleda da nisam bila na nastavi kad se to učilo..

Evo šta piše u Bibliji (u knjizi Deutoronomija, odnosno Ponovljeni Zakon, glava 21):

18 Ko bi imao sina samovoljnog i nepokornog, koji ne sluša oca svog ni matere svoje, i kog oni i karaše pa opet ne sluša, 19 Neka ga uzmu otac i mati, i neka ga dovedu k starešinama grada svog na vrata mesta svog,20 I neka kažu starešinama grada svog: Ovaj sin naš samovoljan je i nepokoran, ne sluša nas, izjelica je i pijanica.21 Tada svi ljudi onog mesta neka ga zaspu kamenjem da pogine; i tako izvadi zlo iz sebe, da sav Izrailj čuje i boji se.

Po ovome zbilja izgleda da pisac Biblije savetuje roditeljima da se sin (ništa se ovde ne kaže za ćerke) koji je neposlušan i koji preterano jede i pije - ubije.

ivankagrump ivankagrump 23:56 26.04.2010

Re: Biblija

Hvala fehner, na taj citat sam mislila.

Ne znam kako ljudi mogu da odbace neka pravila kao zastarela, jer eto ljudi su tada bili primitivni, a onda opravdavaju neke druge stvari (kao recimo homofobiju) jer u Bibliji tako pise. Pa mozda i to pise jer su ljudi tada bili primitivni?
docsumann docsumann 01:00 27.04.2010

Re: Biblija

"Djecu ne treba tući nožem."

Harms
ivankagrump ivankagrump 01:25 27.04.2010

Re: Biblija

docsumann
"Djecu ne treba tući nožem."

Harms

Tacno, u Mudrim izrekama 23:13 kaze se:

"Ne štedi kazne djetetu svojemu, jer izbiješ li ga šibom, neće od toga umrijeti."

Znaci ako nece umreti od necega, samo rokaj
mikele9 mikele9 11:15 27.04.2010

Re: Biblija

"Djecu ne treba tući nožem."

Harms

A posebno je potrebno izbegavati sablju Dimiskiju
wukadin wukadin 11:33 27.04.2010

Re: Biblija

Idolopoklonstvo je tamo zabranjeno


Postojala je u Vizantiji struja ikonoboraca, jedno vreme su bili na vlasti, citave dinastije. Inace, u jedno veoma tesko vreme borbe protiv Arapa.
A sto se tice one price o ubistvu dece, koliko ja znam od Avrama je trazeno sa najvise instance da zrtvuje svog sina.
blogovatelj blogovatelj 17:10 27.04.2010

Re: Biblija

sto se tice one price o ubistvu dece, koliko ja znam od Avrama je trazeno sa najvise instance da zrtvuje svog sina.


Mnogi ne znaju, ali ovako je to bilo.

Oh God said to Abraham, “Kill me a son”
Abe says, “Man, you must be puttin’ me on”
God say, “No.” Abe say, “What?”
God say, “You can do what you want Abe, but
The next time you see me comin’ you better run”
Well Abe says, “Where do you want this killin’ done?”
God says, “Out on Highway 61”

Bob Dylan, Hwy 61 Revisited
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 02:53 28.04.2010

Re: Biblija

koliko ja kapiram, radi se o poznom bronzanom dobu, mozda 13 ili 12 v. p. n. e.

mislim, nemam nameru da pravdam bibliju, ali ovaj opis koji si naveo mi savrseno odgovara opisu grada iz bronzanog doba: ekipica sedi na na trgicu unutar glavne kapije i mudruje pred beslovesnim narodom, i da, kamenuju se kada nesto neko zabrlja... pre 3300 godina... ako neko to shvata danas doslovno onda, hm, ima blagi problem.
fehner

Evo šta piše u Bibliji (u knjizi Deutoronomija, odnosno Ponovljeni Zakon, glava 21):

18 Ko bi imao sina samovoljnog i nepokornog, koji ne sluša oca svog ni matere svoje, i kog oni i karaše pa opet ne sluša, 19 Neka ga uzmu otac i mati, i neka ga dovedu k starešinama grada svog na vrata mesta svog,20 I neka kažu starešinama grada svog: Ovaj sin naš samovoljan je i nepokoran, ne sluša nas, izjelica je i pijanica.21 Tada svi ljudi onog mesta neka ga zaspu kamenjem da pogine; i tako izvadi zlo iz sebe, da sav Izrailj čuje i boji se.

Po ovome zbilja izgleda da pisac Biblije savetuje roditeljima da se sin (ništa se ovde ne kaže za ćerke) koji je neposlušan i koji preterano jede i pije - ubije.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 03:00 28.04.2010

Re: Biblija

ivankagrump
Hvala fehner, na taj citat sam mislila.

Ne znam kako ljudi mogu da odbace neka pravila kao zastarela, jer eto ljudi su tada bili primitivni, a onda opravdavaju neke druge stvari (kao recimo homofobiju) jer u Bibliji tako pise. Pa mozda i to pise jer su ljudi tada bili primitivni?


ti tekstovi su nastali u pustinjskoj judeji, koja jeste bila teska primitiva...

gej-kultura je postojala u antichkoj grchkoj, a kod nas u judeji je bila seljana...

grci - cool,
mi - zadrti seljani koji se molimo bogu na planini u jerusalimu...

posle smo se i poshibali sa grcima...

to shto hvatate pojedine pasuse iz konteksta je opravdano vama, ali je krajnje unprofy kao argument, i ne radi se u ozbiljnim debatama. blog nije, naravno, odvec ozbiljno mesto, tako da vam kazem samo, zaubuduce, ako planirate da vas neko shvati ozbiljno.
topcat topcat 05:40 28.04.2010

Re: Biblija

A sto se tice one price o ubistvu dece, koliko ja znam od Avrama je trazeno sa najvise instance da zrtvuje svog sina.


I...je li se sinu nešto dogodilo?
ivankagrump ivankagrump 11:00 28.04.2010

Re: Biblija

Srdjane, to sto ja vadim pasuse iz konteksta je najmanji problem, po meni je mnogo veci problem kada ljudi pokusavaju da opravdaju svoje nazadne stavove time sto to pise u Bibliji. U tom slucaju, mislim da je vise nego opravdano reci da je i kamenovanje neposlusne dece preporuceno u Bibliji, i sta onda?

U stvari ove pasuse treba pokazati bilo sta da se pokusa argumentovati pozivanjem na Bibliju kao autoritet, jer mi vec odavno ne radimo stvari zato sto Biblija kaze da su ispravne, nego radimo stvari koje uznapredovalo drustvo smatra ispravnim, pa kroz to sito prosejavamo i Bibliju, i onda neke stvari iz nje opstanu a neke ne. Znaci ako nam je kriterijum ispravnosti izmesten iz Biblije, cemu onda pozivanje na nju, kako moze pozivanje na Bibliju da dokaze da je neki stav ispravan?
ivankagrump ivankagrump 11:20 28.04.2010

Re: Biblija

topcat
A sto se tice one price o ubistvu dece, koliko ja znam od Avrama je trazeno sa najvise instance da zrtvuje svog sina.


I...je li se sinu nešto dogodilo?


Ma nije, to je Bog samo na prakticnom primeru hteo da pokaze puku sta im je ciniti ako se nekad desi da moraju da biraju izmedju zivota svog deteta i vere u Boga. Danasnja verzija tog izbora susrece se kod Jehovinih svedoka - dozvoliti transfuziju krvi ili pustiti svoje dete da umre? Teska dilema u p.m.
dirtyharry dirtyharry 12:56 28.04.2010

Re: Biblija

U pravu si Ivanka. Ja sam pomenuo Bibliju na prvom mestu zbog smrtnih grehova koji se svuda propagiraju i to sam mislio kao nešto osnovno za hrišćanstvo, neka osnovna načela. Da li se treba slepo prdržavati svega onoga što piše u njoj, u tome apsolutno delim tvoje mišljenje i tu se slažemo .
topcat topcat 14:00 28.04.2010

Re: Biblija

ivankagrump

Ma nije, to je Bog samo na prakticnom primeru hteo da pokaze puku sta im je ciniti ako se nekad desi da moraju da biraju izmedju zivota svog deteta i vere u Boga. Danasnja verzija tog izbora susrece se kod Jehovinih svedoka - dozvoliti transfuziju krvi ili pustiti svoje dete da umre? Teska dilema u p.m.


Velike su stvari objavljene preko Abrahama (nazivaju ga i ocem vjere, ne?), tako da je i kušnja morala biti velika.
Poruka je "slušajte Boga i bit će dobro", a ne "uništite svoje dijete prvom prilikom", što nije poruka ni onog gore citata.

(Ja npr. ne bi dozvolila dosta toga što suvremena medicina nudi, a definitivno nisam Jehovin svjedok)

Da rezimiramo: nisu ni Bog, ni Biblija, ni Abraham i njegovi sinovi krivi što smo mi malo skrenuli, pa se nadamo da će se pravilo staro nekoliko tisuća godina podrediti našem egu i današnjem trendu.



edit:
U tom slucaju, mislim da je vise nego opravdano reci da je i kamenovanje neposlusne dece preporuceno u Bibliji, i sta onda?

Ovo ne pokazuje ništa drugo do tvoje nerazumijevanje i nekakav "problem" s napisanim.
Kamenovanje je bila tadašnja kazna - dakle, u tom vremenu, tamo! Ako prevedemo, danas bi to bilo nešto kao izvođenje pred sud. (Nešto za što se upravo Hari zalagao u jednom od prošlih blogova.)
fehner fehner 17:14 28.04.2010

Re: Biblija

topcat

Da rezimiramo: nisu ni Bog, ni Biblija, ni Abraham i njegovi sinovi krivi što smo mi malo skrenuli, pa se nadamo da će se pravilo staro nekoliko tisuća godina podrediti našem egu i današnjem trendu.

Da remiziramo: ako ja smatram da kamenovanje sinova zato sto su neposlusni nije ispravan pedagoski pristup, i to ne samo sada i ovde nego u bilo kojem veku i bilo kojem drustvu – to je zato sto sam malo skrenuo, podredjujem stvari svom egu, i zelim da sam u savremenom trendu, umesto da i danas postujem bogoustanovljeno pravilo koje je staro nekoliko hiljada godina.

Ili sam pogresno razumeo?
Filip2412 Filip2412 19:51 28.04.2010

Re: Biblija

Kamenovanje je bila tadašnja kazna - dakle, u tom vremenu, tamo! Ako prevedemo, danas bi to bilo nešto kao izvođenje pred sud
Pa ne zezaj sada topcat...

Ko je taj autoritet koji ce reci sta je iz Biblije zastarelo i bezveze a sta je i dalje aktuelno? Papa, Patrijarh, jehovin svedok, Tom Kruz?

Znas, ima onih koji upravo te delove Biblije pred kojima ti zatvaras oci uzimaju kao validne razloge za mrznju i zlocin.

Kamenovanje jeste preporuceno u Bibliji, tacka. Nikakva verbalna akrobatika ne moze to da opravda.
Filip2412 Filip2412 20:03 28.04.2010

Re: Biblija

grci - cool,
mi - zadrti seljani koji se molimo bogu na planini u jerusalimu...


srki, ne ubacuj se :)
grci su jos gori bili, zamisli tek katastrofu da neko danas veruje u njihove shuntave religijske price, zrtvovanja i mnogobostvo...

mislim, nemam nameru da pravdam bibliju, ali ovaj opis koji si naveo mi savrseno odgovara opisu grada iz bronzanog doba: ekipica sedi na na trgicu unutar glavne kapije i mudruje pred beslovesnim narodom, i da, kamenuju se kada nesto neko zabrlja... pre 3300 godina... ako neko to shvata danas doslovno onda, hm, ima blagi problem.
Pa slusaj, ako na kesi od kasetofona pise ne dajte deci da jedu, ako na ogledalcetu od auta pise objekti su u stvarnosti malo veci i blizi nego u ogledalu onda ne vidim zasto treba ocekivati od prosecnog konzumenta da bude sposoban za samostalno tumacenje jedne takve komplikacije kao sto je Biblija.

Zato na Bibliji treba krupnim slovima da stoji:

Surgeon's General Warning:Ovo je bajka iz starih vremena, bronzano doba, mnogo davno bilo... Nikako ne uzimati za ozbiljno! Neko misli da je ovo sala? Jel znate koliko ljudi skrene s pamecu zato sto poveruje u Bibliju? Popricajte sa nekim ko radi u psihijatriji.

Ja razumem da Biblija ima ogroman civilizacijski znacaj i volim da citam slobodna tumacenja, nesputana crkvenom dogmom, ali kao religijsko stivo nije mi bas omiljena.
ivankagrump ivankagrump 01:33 29.04.2010

Re: Biblija

topcat

Ovo ne pokazuje ništa drugo do tvoje nerazumijevanje i nekakav "problem" s napisanim.
Kamenovanje je bila tadašnja kazna - dakle, u tom vremenu, tamo! Ako prevedemo, danas bi to bilo nešto kao izvođenje pred sud. (Nešto za što se upravo Hari zalagao u jednom od prošlih blogova.)

Topcat,
neupotrebljivost Biblije u razlucivanju ispravnog od pogresnog ogleda se u tri aspekta:

1) Da li je kazna u Bibliji odgovarajuca tezini zlocina u apsolutnom smislu?

OK, na ovo pitanje si odgovorila - nije, ali to nije bitno jer poenta je u tome da se ukaze na potrebu za kaznjavanjem odredjenog ponasanja, a kazna ce biti primerena vremenu u kome se zivi. Sto nas dovodi do sledeceg pitanja:

2) Da li je kazna u Bibliji odgovarajuca tezini zlocina u relativnom smislu?

Ako ne mozemo da se oslonimo na Bibliju da nam kaze na koji konkretno nacin treba kazniti odredjeno ponasanje, onda bi bar trebalo da mozemo iz nje da saznamo koji zlocini su tezi od drugih, i samim tim sta treba ostrije a sta blaze kazniti. Biblija propisuje najtezu kaznu - smrt - za ubice:

Ako netko ubije čovjeka, ima se kazniti smrću. (Levitski Zakonik, 24:17)

Ali Biblija takodje propisuje smrtnu kaznu i za neposlusnost prema roditeljima, preljubu, rad nedeljom (tj. na Sabat). Biblija dakle izricito tvrdi da su ovi "zlocini" jednake tezine kao i ubistvo, i da se imaju kazniti najtezom kaznom koja postoji u drustvu na datom stepenu njegovog razvoja. Recimo da je najteza kazna koja se izrice u vremenu u kome zivimo 40 godina zatvora. Da li deluje moralno osuditi necijeg sina na 40 godina zatvora jer nece da cepa drva kad mu roditelji to kazu, prozdrljiv je i ne izbija iz McDonaldsa, i da zlo bude vece nece da se ozeni devojkom koju su mu roditelji namenili? Nepokornost bez presedana, pred sudije pa u zatvor.

I za kraj:

3) Da li je neko zaista zlocinac i da li uopste zasluzuje bilo kakvu kaznu?

Da li zaista treba poubijati potomke zlocinaca, sta su oni zgresili?

Za sinove njegove postavite klaonicu zbog zlodjela otaca njihovih, da se ne podignu više, da osvajaju svijet, i da ne napune nadzemaljski svijet gradovima! "Ustat ću na njih", - govori Gospod nad vojskama, - "i zatrt ću Babilonu ime i ostatak, izdanak i mladicu", - govori Gospod. (Izaija, 14:21-22)

A zene koje ne krvare prve bracne noci, jesu li one zaista zlocinci, i da li ih treba kaznjavati uopste, a kamoli sa 40 godina zatvora (ili ubacite vec najtezu kaznu u odredjenom drustvu u datom trenutku):

Ali ako bude istinita optužba: Nije se našao znak djevojaštva kod mlade žene, tada neka se izvede mlada žena pred vrata kuće njezina oca, i ljudi njezina grada zavičajnoga neka je na smrt kamenuju, jer je počinila sramotu u Izraelu: blud je tjerala u kući oca svojega. Tako istrijebi zlo iz svoje sredine! (Ponovljeni Zakon 22:20-21)
topcat topcat 19:46 01.05.2010

Re: Biblija

Znas, ima onih koji upravo te delove Biblije pred kojima ti zatvaras oci uzimaju kao validne razloge za mrznju i zlocin.


Ja ne zatvaram oči pred "nepodobnim" dijelovima već smatram da pogrešno tumačenje nema veze sa Biblijom nego sa tumačima. Drugim riječima - nije pisac Bibljije kriv što je netko 3000 godina kasnije nešto izvrnuo, ne bi li našao opravdanje za kojekakva zlodjela.

Kamenovanje jeste preporuceno u Bibliji, tacka.


naređeno je kažnjavanje, a tada, tamo i u tom vremenu je postojeća kazna bila kamenovanje. Dakle, govorimo o jeziku koji su oni kojima je poruka bila upućena mogli razumjeti. Danas je to primjer. Ne znam zašto je to tako teško procesirati.


Biblija nije popis stanovništva, niti recept za kolače. Čita se cijela, Stari i Novi zavjet - bez predrasuda i po mogućnosti s idejom o odmaku vremena.

Ako se ne čita i ne poštuje - onda bi bilo bar fer da se ne tumači, pogotovo ne "slobodno", kako se to ima običaj.

Osim na zakašnjelom odgovoru, izvinjavam se na eventualnoj pomutnji koju sam unijela u vaš savršen svijet iz kojeg vas, naravno, ništa ne može izbaciti.

p.s.
mali hint:
znate li koje je bilo stanje u društvu kad je pisan Levitski zakonik, odnosno Ponovljeni zakon?
Da li je ikome jasno da je Izabrani narod, koji je morao biti primjer generacijama i generacijama kasnije, morao iskorijeniti svaki tračak zla iz svojih redova?
Nije?
Pretjerano? Zahtjevno? Nemoguće?
Pa ok...ima izbora, no hard feelings.
A ima i Ivica i Marica u knjižari da se tkogod ne bi uzbudio.
Sve 5. ; )


Filip2412 Filip2412 20:46 01.05.2010

Re: Biblija

znate li koje je bilo stanje u društvu kad je pisan Levitski zakonik, odnosno Ponovljeni zakon?
Da li je ikome jasno da je Izabrani narod, koji je morao biti primjer generacijama i generacijama kasnije, morao iskorijeniti svaki tračak zla iz svojih redova?
nekako mi se cini da te cinjenice samo potrvrdjuju moj osecaj da je kod Hriscanstva Bog u celu priocu umesan smisljeno, kao strasilo, samo da bi pomogao uvodjenju reda kod pobesnelog naroda.

Kako god, Biblija meni deluje kao profano stivo, isuvise je tu politike & sociologije, isuvise "duhovnosti" u sluzbi vladanja pucanstvom. Ne kazem da je to lose, samo nije mi po ukusu kao duhovna klopa.
topcat topcat 20:52 01.05.2010

Re: Biblija

Hriscanstva Bog u celu priocu umesan smisljeno, kao strasilo, samo da bi pomogao uvodjenju reda kod pobesnelog naroda.


što se tiče današnje crkve, potupno se slažem, ali mislim da Bog u izvornom Kršćanstvu ima ulogu vodiča i zaštitnika, a ne babaroge.
Filip2412 Filip2412 19:26 26.04.2010

...

Sad bi neko od vrsnih teologa koji se ponekad javljaju trebao da objasni zasto je ovo sad lose i smesno kad se tako nesto dogadja otkad crkva postoji. Oduvek velikodushni bogatashi dobijaju slike po freskama i memorijalne ploce po crkvama.

Nema ni kod Boga za dzabe... barem crkve tako kazu.
Kazezoze Kazezoze 19:48 26.04.2010

Re: ...

Filip2412
Sad bi neko od vrsnih teologa koji se ponekad javljaju trebao da objasni zasto je ovo sad lose i smesno kad se tako nesto dogadja otkad crkva postoji. Oduvek velikodushni bogatashi dobijaju slike po freskama i memorijalne ploce po crkvama.

Nema ni kod Boga za dzabe... barem crkve tako kazu.

tacno, ovaj kostic je zasluzio, u najmanju ruku, da ga proglase svetim mucenikom.
ej, nije mala stvar sagraditi crkvu. po meni je ovim chinom usao u rang svetog save i posteno je, ako ce mo pravo, da mu sveti nikola bude ladjar, k'o na slici.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 03:06 28.04.2010

Re: ...

dobri,
nema sta da se objasnjava...

seljana shumadinjska, bro, everythin s possible,
srbija xxi vek,
lokalni bizmismen se ovekovechi na zidicu seoske bogomolje...

meni je to funny...

da nisu svi mrtvi ozbiljni ovo bi bio extra funny prilog.
dirtyharry dirtyharry 05:14 28.04.2010

Re: ...

Srđan Fuchs
da nisu svi mrtvi ozbiljni ovo bi bio extra funny prilog.

Kolega, iskarikirao bih ga do kraja da nije porušio temelje stare crkve i time uništio ono što je trebao da sačuva. Izvini ali to mi nije smešno.
pointofview_gun pointofview_gun 11:56 29.04.2010

Re: ...

Kolega, iskarikirao bih ga do kraja da nije porušio temelje stare crkve i time uništio ono što je trebao da sačuva.


Cisto radi informacije: Isti taj gospodin je kupio Muzej Gradska kuca u centru Cacka i pretvorio ga u svoju garazu, s tim da je spolja zadrzao stari izgled. Jos da dodam da osim mnogo novca ima i suprugu koja je sudija te se covek niokocega ne brine.
dirtyharry dirtyharry 19:13 29.04.2010

Re: ...

Pomenu to baš neko ovde u komentarima i nije mi bilo jasno kako je neko zgradu muzeja i dvorište mogao tako da utopi, ali kad imamo ovakve kadrove, onda je očigledno sve moguće. No comment.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 19:27 26.04.2010

leteci balvani

Ala je ovaj Kostic neki konzervativan tip. Kako bi bilo lepo da je predstavljen obucen u tuniku, neku vrstu galabije, pa da deluje malo hipi. Ovako, em mu se kravata nakrivila, em Sv. Nikola radi za njih, vesla, li vesla.
Filip2412 Filip2412 19:29 26.04.2010

Re: leteci balvani

Kako bi bilo lepo da je predstavljen obucen u tuniku

samo da se obukao u fazonu svetog nikole sve bi bilo uredu, a ne u kravatu i sa nasminkanim zenskijem, plus jedna blajhana u plavo
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 19:32 26.04.2010

Re: leteci balvani

Filip2412
Kako bi bilo lepo da je predstavljen obucen u tuniku

samo da se obukao u fazonu svetog nikole sve bi bilo uredu, a ne u kravatu i sa nasminkanim zenskijem, plus jedna blajhana u plavo


Nesto u ovom stilu
dirtyharry dirtyharry 19:34 26.04.2010

Re: leteci balvani

Jelena Pavlović
Ovako, em mu se kravata nakrivila, em Sv. Nikola radi za njih, vesla, li vesla.

Pa platio čovek. To je očigledno "All Inclusive" usluga.
Filip2412 Filip2412 19:39 26.04.2010

Re: leteci balvani

Nesto u ovom stilu
Da,

Slucaj Milenka Kostića je zaista neverovatno veliki modni prestup. Ko je stilista SPC?

Evo moze Azdejkovića da angazuju, pokazao je ovde da ima talenta za dizajn, primenjenu umetnost itd.
ladyhawk ladyhawk 19:31 26.04.2010

Тражим помиловање

ЗА ВАЖНЕ

Тражим помиловање за оне
који имају позивнице за сваку поворку и панораму,
за човека кога и у возу, и на гозби,
и у храму, и у рају, нумерисано место чека,
за оне који још за века гробницу где ће лећи знају;
за људе које на свакој води чекају броди
и котва у сваком бродолому,
којима су сви знани и незнани анђели милосрђа осигурани.
Јер биће за њих разочарење када усред великог мрака
где све се измеша
не могну напипати ниједно дугме,
ниједно звонце, којима се у помоћ зове,
кад не могну наћи ниједног брода ни да се врате,
до cвоје палате,
ни да продуже до обећаног небеског свода.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:32 26.04.2010

Re: Тражим помиловање

sokolice, samo potpiši pesnikinju, nije red bez potpisa:

Desanka Maksimović

Što se mene tiče, to je njena najlepša i najbolja zbirka pesama.
dirtyharry dirtyharry 21:42 26.04.2010

Re: Тражим помиловање

Jelica Greganović
sokolice, samo potpiši pesnikinju, nije red bez potpisa:
Desanka Maksimović

Hvala .
Sećam se ovoga iz škole ali ne i pesnikinje. Stidim se .
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:06 26.04.2010

Re: Тражим помиловање

Ne brini, dešava se...jmbg radi...ali kao što rekoh, ovu njenu zbirku najvolim.
ladyhawk ladyhawk 00:27 27.04.2010

Re: Тражим помиловање

Ups, omaska. Mislila sam da je to bar svima poznato.
I slazem se s tobom, najdraza mi je njena zbirka "Trazim pomilovanje", od kad sam malo porasla. A onomad, samo prolece, ljubav, strepnja...
vishnja92 vishnja92 19:52 26.04.2010

ej hari

ovo
Na fresci se vidi lokalni biznismen sa svojom porodicom

su ktitori oduvek radili, na ovaj ili onaj nacin (ne razumem zasto bi neki srpski vladar bio dostojniji da drzi maketu u ruci, nego ovaj tipus da plovi, plovi...)

ali ovo:
Postojala je crkva sa polukružnom apsidom na istoku i pripratom na zapadu. Sa severne strane oltarskog prostora, u maloj niši, bio je uzidan nadgrobni spomenik iz 16. veka. Crkva je bila zidana lomljenim kamenom i bila je krečena spolja i iznutra. Fasade su bile raščlanjene slepim lukovima, južna sa tri, a severna sa dva. U oltaru je pronađen nivo kamenog poda, a u naosu amvonske rozete koje smo mogli restaurirati. Takođe, su pronađeni i nadgrobni spomenici sa krstovima rozetama, stilizovanim antropomorfnim predstavama, koji potiču iz perioda od 16. do 19. veka.

tj, ovo -
Od onih arheoloških ostataka koje smo otkopali i zaštitili, i na kojima je on bio dužan da nadzida novu crkvu nije ostalo ni kamena.

je za lepu malu dozivotnu robiju. kao sto su i platani, i sve drugo nasledje koje se razlupalo u necijim nepazljivim i bahatim rukama, jebo ih luj cetrnaesti.



ps - za veru ti ne treba posrednik. samo za religiju.
dirtyharry dirtyharry 20:03 26.04.2010

Re: ej hari

vishnja92

su ktitori oduvek radili, na ovaj ili onaj nacin (ne razumem zasto bi neki srpski vladar bio dostojniji da drzi maketu u ruci nego ovaj tipus da plovi, plovi...)

Ma znam to. Gore sam i okačio Cara Dušana sa njegovim Dečanima, nego kažem da meni ovo izgleda degutantno. Možda zato što nisam navikao da da viđam kravatirane među svecima ali i crkva treba da se modernizuje, možda sam samo ja staromodan.

vishnja92
ps - za veru ti ne treba posrednik. samo za religiju.

Razumemo se .
westvleteren westvleteren 10:32 27.04.2010

Re: ej hari


Od onih arheoloških ostataka koje smo otkopali i zaštitili, i na kojima je on bio dužan da nadzida novu crkvu nije ostalo ni kamena.



Ovo je po meni najveci problem u ovoj prici. Neka ga slikaju na freskiama ako hoce, bas me briga, ali to sto je unisteno kulturno-istorijsko blago je stvarno kriminal i tragedija. I jos onako nadobudno kaze "gomila kamenja".
Nemam obicaj da koristim izraz "seljacina", pre svega iz postovanja prema nasim vrednim i postenim seljacima, ali ovde stvarno ne mogu da nadjem adekvatan izraz. SELJACINA JEDNA.
G r o f G r o f 19:59 26.04.2010

preteraste..

Čovek je postigao što je želeo. Da zadovolji svoj egzibicionizam i bude u centru pažnje.
Ali...odakle odjednom toliko dobrovoljnih hranilaca tog egzibicionizma?
Radio emisije, internet, tv, blogovi...i svi nešto pametuju.
Još malo pa ću ovu fresku videti na oslikanim tramvajima.
Čovek je imao brdo para za bacanje i šta se vas tiče slika koju je stavio u svoju gradjevinu.
Ko vas tera da tamo ikada odete.
dirtyharry dirtyharry 20:07 26.04.2010

Re: preteraste..

G r o f
Čovek je postigao što je želeo. Da zadovolji svoj egzibicionizam i bude u centru pažnje.
Ali...odakle odjednom toliko dobrovoljnih hranilaca tog egzibicionizma?
Radio emisije, internet, tv, blogovi...i svi nešto pametuju.
Još malo pa ću ovu fresku videti na oslikanim tramvajima.
Čovek je imao brdo para za bacanje i šta se vas tiče slika koju je stavio u svoju gradjevinu.
Ko vas tera da tamo ikada odete.

Ne radi se o tome šta je on radio i stavio u "svojoj" građevini. Sutra ćeš možda u hramu Sv. Save da gledaš u nekog političara koji će da ima "para za bacanje", i tamo još nije sve oslikano. Odavno nisam bio.
A druga stvar je što je porušio arheološko nalazište i temelje već postojeće crkve i svi to odobravaju zato sto je sagradio, novu i možda veću crkvu. Znači jedno nedelo može da se obriše drugim "delom"?
G.Cross G.Cross 20:36 26.04.2010

Saraj malo

Ako sam dobro razumeo jedan od clanaka na temu, na slici ( freski ) one dve dame su njegove dve zene ( prva i druga ) ( Crnka i Plavka).
I utovario obe na nojevu barku. Da mu ne bude dosadno.


samodakazemnesto samodakazemnesto 20:49 26.04.2010

Re: Saraj malo

pomolite se svetom kostichu.

dirtyharry dirtyharry 20:50 26.04.2010

Re: Saraj malo

G.Cross
Ako sam dobro razumeo jedan od clanaka na temu, na slici ( freski ) one dve dame su njegove dve zene ( prva i druga ) ( Crnka i Plavka).
I utovario obe na nojevu barku. Da mu ne bude dosadno.

Da, u pravu si. Ja sam odbio to jer sam našao drugi članak koji kaže da mu je jedna ćerka. Ipak bi dve žene bilo previše, mada me ništa više ne čudi.
vishnja92 vishnja92 21:00 26.04.2010

Re: Saraj malo

Ipak bi dve žene bilo previše

mislim da si ti samo suvise mlad

(doduse, da sam musko, bila bih gej - meni zvuci previse i jedna. kakve to veze ima bre, muskarci su mahom poligamni - biologija & fiziologija & antropologija; a freskoslikarstvo i tako vise ne postoji. sve drugo je stvar uljudnosti)
dirtyharry dirtyharry 21:10 26.04.2010

Re: Saraj malo

vishnja92
doduse, da sam musko, bila bih gej - meni zvuci previse i jedna. kakve to veze ima bre, muskarci su mahom poligamni - biologija & fiziologija & antropologija; a freskoslikarstvo i tako vise ne postoji.

Pa ne znam teta Šnjavi, izgleda da sam još uvek mlad i zelen, ili pak samo zelen. Kako god, poligamija je bliska ljudskom rodu ali nikako ne ide sa crkvenim načelima, zato je dotična slika u tom kontekstu sporna. Mada, ne znam kakav je bio uplaćeni paket, možda je i to obuhvaćeno
mariopan mariopan 21:12 26.04.2010

Re: Saraj malo

Ovu "fresku" sam već videla i, da nisam videla ne bih verovala svojim očima.Drugim povodom i na drugoj temi.

Slikam u malom ateljeu gde zaljublejnici u četkicu i boje u grupi i pod stručnim rukovodstvom rade sve tehnike koje postoje u slikarstvu pa na red dođu i freske i ikone. Povodom Uskrsa imali smo veoma uspelu zajedničku izložbu fresaka i ikona na koju sam izuzetno ponosna. Pre svega zbog kvaliteta radova svih učesnika izložbe.

Za slikanje ikona i fresaka postoje pravila koja se moraju poštovati - tu nije dozvoljeno da se pusti mašti na volju + verska pravila kojih smo se svi pridržavali. Ako neko poštuje Veru onda ne može da slika šta on poželi nego svece onako kako su već prikazani u našim najpoznatijim manastirima i crkvama, uz molitvu i blagoslov sveštenika , koji je prisustvovao i otvaranju izložbe.

Ovako bahato prikazivanje ktitora i najpoznatijeg sveca u Srba - Svetog Nikole (koji je i moja kućna slava) za mene je uvreda same Vere i svetaca koje su uz ktitora prikazali, jer se stiče utisak da taj svetac za nih (pošto su to platili) ispunjava njihove želje.

Svešteno lice koje je dozvolilo takav blam i takvo lečenje kompleksa novostečenoh bogataša zaslužuje svaku osudu - to sa Verom nema nikakve veze, ima veze za parama, pa onda kao u kafani, ko ima para može da poruči pesmu a koliko para toliko i muzike.

Da li su nam se Crkve pretvorile u kafane gde svako može da naruči šta želi samo ako ima para da to plati?

dirtyharry dirtyharry 21:18 26.04.2010

Re: Saraj malo

mariopan
Da li su nam se Crkve pretvorile u kafane gde svako može da naruči šta želi samo ako ima para da to plati?

To je pravo pitanje Mariopan.
Milan Novković Milan Novković 09:41 27.04.2010

Re: Saraj malo

...meni zvuci previse i jedna...

Čajkovskijevski, Déjà vu, šta god - Anne-Sophie Mutter je za Čajkovskog rekla da je jedini od velikih kompozitora, koji nisu svirali violinu, pisao muziku za violinu u kojoj vrhunski izvođači nisu prepoznavali kompozitora ne-izvođača

Jelica Greganović Jelica Greganović 21:30 26.04.2010

Čekaj,

pa je l ovaj bizmismen u jahti sv. Nikole lično?
mariopan mariopan 21:40 26.04.2010

Re: Čekaj,

Jelica Greganović
pa je l ovaj bizmismen u jahti sv. Nikole lično?

Jeste
Ja sam baš Svetog Nikolu ( i Majku Božiju i Svetog Savu) naslikala onako u originalu i baš mo je krivo što Ga vidim ovde kako vozi barku (Nojevu) u kojoj po želji spašava ktitora i njegovu porodicu ( ako je to zamisao freske)...ne liči mi na moju ikonu koju sam sa poštovanjem naslikala + slikanje fresaka nije lako to se radi na malteru i za sva vremena....da li je to neko kupio kartu za crastvo Nebesko?

Blam , nemam reči.
dirtyharry dirtyharry 21:40 26.04.2010

Re: Čekaj,

Jelica Greganović
pa je l ovaj bizmismen u jahti sv. Nikole lično?

Pa tako mu dođe. Bez da vređam dotičnog i porodicu mu, ali meni, bar što se tiće slikarstva, ovo izgleda kao kad spojiš ikonopis i naivu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:08 26.04.2010

Re: Čekaj,

Ja bih rekla da ovo ni slučajno nije dobacilo do naive, koju ja vrlo volim i obožavam, d'izvineš ovo meni užasno liči na grobljanski stil, k'o da ih je neko sa seoskog bogataškog groba preselio na fresku.
dirtyharry dirtyharry 22:15 26.04.2010

Re: Čekaj,

Jelica Greganović
Ja bih rekla da ovo ni slučajno nije dobacilo do naive, koju ja vrlo volim i obožavam,

Pa nisam stručan, nadam se da će moj iskusni prijatelj Mikele na naiđe, pa da čujem njegovo mišljenje.
westvleteren westvleteren 10:40 27.04.2010

Re: Čekaj,

Jelica Greganović
Ja bih rekla da ovo ni slučajno nije dobacilo do naive, koju ja vrlo volim i obožavam, d'izvineš ovo meni užasno liči na grobljanski stil, k'o da ih je neko sa seoskog bogataškog groba preselio na fresku.


Svaka cast za asocijaciju. Ja nisam odmah primetio ali sad kad si spomenula vidim da stil zaista podseca na one portrete na mermernim nadgrobnim spomenicima.
mikele9 mikele9 11:31 27.04.2010

Re: Čekaj,

Pa nisam stručan, nadam se da će moj iskusni prijatelj Mikele na naiđe, pa da čujem njegovo mišljenje.

E pa kad si me prozvao....Naiva koju Jelica vrlo voli i obožava je sasvim pristojna stvar. Pomenuću nekoliko svetski poznatih naivaca sa ovih prostora: Zuzana Halupova, Janko Brašić, Emerik Feješ, Ivan Generalić...čije se slike nalaze u svetskim muzejima ili državnim palatama od Tokija do Njujorka. Ova porodična promenada sa Svetim Nikolom kao veslačem je sve drugo samo nije ni naiva ni umetničko delo a najmanje ima veze sa kanonima za slikanje fresaka koji su u Pravoslavnoj crkvi davno utvrđeni i čvrsti. To je da prostite sranje! Ipak mislim da nije u pitanju dotični ktitor, pitanje je kako je crkva (bez obzira na pare i obnovu hrama) dozvolila tako nešto. Uveren sam da nije samo lokalni paroh odlučivao. Nekako mi to izgleda GRAND-omanski.
dirtyharry dirtyharry 14:22 27.04.2010

Re: Čekaj,

mikele9
pitanje je kako je crkva (bez obzira na pare i obnovu hrama) dozvolila tako nešto.

Hvala prijatelju na pojašnjenju. Ovo sam se i ja pitao, zar ne postoje neke norme i standardi bar što se ovakvih stvari tiče, ali dela govore više od reči.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:29 27.04.2010

Re: Čekaj,

Mikele, zaboravio si Ivana Lackovića Kroatu, ja njega vrlo obožavam, naročito kad radi na buketima šipka i hajdučkoj travi višoj od kuća

Nisam postigla onomad, nisam ni bila sigurna da l' da zinem, al' to je jače od mene...elem, naš ovdašnji poznanik koji je onomad postao verski svestan, lani je zveknuo crkvi, pravoslavnoj, 100.000 evara (sto soma evara slovima) i u Gornjoj Bestragiji odakle je rodom, na brdskim horizontima RSrpske, sazidao zvonik lokalnoj crkvici.
Na tu srećnu vest ja sam mal'ne progutala viljušku na večeri na kojoj nam je to saopštio. Em ne bih znala ni da prebrojim tolike pare, em ne mogu ni da zamislim što bi to iko crkvi dao, em što mi se sve čini da za 100.000 evara može da se digne zvonik takve visine da bi mogao da radi i kao protivgradna odbrana.
Zahvalna SPC mu je za taj džak para dodelila orden Sv. Save II reda. Kad ga je izvadio u crvenoj pliš kutiji, belim satenom postavljenom, ja sam probala da progutam i karafinglu...
Daklem, dragi moji, ko oće i ima sučim neka računa da Sv Sava I reda košta više od 100.000 evara živih para. Možda može i na lizing.
cassiopeia cassiopeia 21:38 26.04.2010

E htedoh da pitam a nisam imala gde

Ja se danima, čuj danima, mesecima pitam u busu dok se vozim i prolazim pokraj crkve u čemu je fazon da se bar 10% putnika uredno okrene ka crkvi i prekrsti. Ko jednom ko dvaput a bogami ima onih koji se tri puta krste. Kakva je to nova moda? Nikako na neko svešteno lice u busu da naletim pa da pitam da mi objasni. Ako ima koji pop da zalazi ovde bila bih mu zahvalna da pojavu objasni. Ili ko od vas blogokomšija.

Hvala :)

Harry ja gledam ovu fresku i neobično mi samo što su oni tako u ovovremenskoj odeždi a sve ostalo se uklapa. Pa valjda je običaj da ktitor udene sebe negde.
Filip2412 Filip2412 21:57 26.04.2010

Re: E htedoh da pitam a nisam imala gde

Pa valjda je običaj da ktitor udene sebe negde.
Investitor uvek oće da se mesa u poso arhitekte
cassiopeia cassiopeia 22:05 26.04.2010

Re: E htedoh da pitam a nisam imala gde

Filip2412
Pa valjda je običaj da ktitor udene sebe negde.
Investitor uvek oće da se mesa u poso arhitekte


Normalno i očekivano.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:10 26.04.2010

Re: E htedoh da pitam a nisam imala gde

Jeste običaj da se ktitor vizuelno ugradi, ali aman diskretnije...
mariopan mariopan 22:15 26.04.2010

Re: E htedoh da pitam a nisam imala gde

ali aman diskretnije...

Samo to!
angie01 angie01 22:22 26.04.2010

,

Jelica Greganović
Jeste običaj da se ktitor vizuelno ugradi, ali aman diskretnije...


pa ako je ovo diskretno,....zavisi od perioda kada se freska slikala.



dirtyharry dirtyharry 22:26 26.04.2010

Re: ,

angie01
Jelica Greganović
Jeste običaj da se ktitor vizuelno ugradi, ali aman diskretnije...

pa ako je ovo diskretno,....zavisi od perioda kada se freska slikala.

Na ovim freskama su Sv. Sava i Simeon prikazani i kao sveci a ne samo kao ktitori. E, sada ako i dotični gospodin nekad postane Sv. Kole onda možda mogu da imam malo razumevanja.

Na stranu to što je porušio temelje stare crkve, koje je trebalo da restaurira.
angie01 angie01 22:34 26.04.2010

Re: ,

pa vidi, apsolutno nema veze da li je ktitor svetac ili nije-najcheshce uopshte nije diskretno oslikavan,...u nekim periodima su menjali format u neshto manji i poziciju-recimo, gore veliki sveci, pri dnu ktitori,....poJnt je da oni VOLE & ZELE da su veliki na slici, kad su vec dali lovu!

evo neki shto nisu sveci

cassiopeia cassiopeia 22:36 26.04.2010

Re: E htedoh da pitam a nisam imala gde

Jelica Greganović
Jeste običaj da se ktitor vizuelno ugradi, ali aman diskretnije...



Sve mi jasno nego kako će ga komšiluk zapaziti Zbog radi sveta on tako ne bi zbog sebe


p.s. nema niko odgovor na moje pitanje
angie01 angie01 22:39 26.04.2010

Re: ,

a evo ti i malo sveTci, malo ktitori, a oltugedr!



dirtyharry dirtyharry 22:42 26.04.2010

Re: ,

angie01
pa vidi, apsolutno nema veze da li je ktitor svetac ili nije-najcheshce uopshte nije diskretno oslikavan

Mislim da su pod pojmom diskretno, koleginice mislile i na odeždu (bar jednim delom) koja ne da nije uklopljena, nego nema gde više. Izgleda što je gore napisala Mariopan, kao da je Sv. Nikola skeledžija, pa je pokupio negde dotičnu gospodu i povezao ih negde.
Mani to bar tako izgleda. Možda nisam u pravu, al' ja sam takvog dojma.
angie01 angie01 22:50 26.04.2010

,

njihov autvift je u skladu sa vrmeneom-ljudi se obukli k'o za nedeljnu shetnju promenadom,kako i dolikuje tako ozbiljnom i svetom momentu:)))),...a utomsmislu je mnogo diskretnije, chisto zbog trentka modnih okvira u odnosu na prethodna vremena.

Setih se da i crkvi sv. Nikole u Zemunu, a na kraju Karamatine ulice, postoji freska ktitora Karamate-koji nije bio svetac, a u istoj velichini i poziciji, kao one oko njega.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:53 26.04.2010

Re: ,

Sv. Sava malo bio i sin velikog župana, brat kraljeva Vukana i Stefana Prvovenčanog, prvi srpski arhiepiskop, a tata mu Sv. Simeon, Stefan Nemanja lično...Quod liced Iovi, non licet bovi.
angie01 angie01 22:57 26.04.2010

,

Jelica Greganović
Sv. Sava malo bio i sin velikog župana, brat kraljeva Vukana i Stefana Prvovenčanog, prvi srpski arhiepiskop, a tata mu Sv. Simeon, Stefan Nemanja lično...Quod liced Iovi, non licet bovi.


pa ja lepo rekla, da ima i onih drugih primera kroz istoriju-i neke postavila, e sad, to shto se nekom ne svidja, shto davachi para 'oce da se vide i budu upisani, nikada nije uticalo na to da se te freske naslikaju, kako nekada-tako ni sad!
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:19 26.04.2010

Re: ,

Da...za pare može i nakaradno...kako ih samo nije sramota...užas.
inco inco 01:09 27.04.2010

Re: E htedoh da pitam a nisam imala gde

cassiopeia
Nikako na neko svešteno lice u busu da naletim pa da pitam da mi objasni.


I neces... Popovi imaju svoju ergelu sa zatamljenim staklima, nece oni da ih vozaju ko krompir kako to dolikuje ostalim rabovima bozjim...

Inace cekaj tek da vidis kad taksista krene da se krsti dizuci ruke od volana, u punoj brzini naravno...
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:39 27.04.2010

Re: E htedoh da pitam a nisam imala gde

inco
cassiopeia
Nikako na neko svešteno lice u busu da naletim pa da pitam da mi objasni.


I neces... Popovi imaju svoju ergelu sa zatamljenim staklima, nece oni da ih vozaju ko krompir kako to dolikuje ostalim rabovima bozjim...

Inace cekaj tek da vidis kad taksista krene da se krsti dizuci ruke od volana, u punoj brzini naravno...


Eto. Procitah sve do poslednjeg komentara da saznam odgovor na Kasiopejino pitanje, ali nista. Mozda se religiozniji medju putnicima mole bogu da u bus ne udje Sveti Ridza i zatrazi karte na uvid. A Polje je sigurno najjace pored kakvog hrama.
dirtyharry dirtyharry 08:04 27.04.2010

Re: E htedoh da pitam a nisam imala gde

cassiopeia
Ja se danima, čuj danima, mesecima pitam u busu dok se vozim i prolazim pokraj crkve u čemu je fazon da se bar 10% putnika uredno okrene ka crkvi i prekrsti. Ko jednom ko dvaput a bogami ima onih koji se tri puta krste. Kakva je to nova moda? Nikako na neko svešteno lice u busu da naletim pa da pitam da mi objasni. Ako ima koji pop da zalazi ovde bila bih mu zahvalna da pojavu objasni. Ili ko od vas blogokomšija.


Nisam pop pa ne mogu da popujem ali mogu da dam mišljenje na ovu pojavu. Ne bih da se podsmevam bilo čijem verovanju i ubeđenju ali mislim da je ovo posledica brzog života naročito u velikim gradovima, mada je svuda isto.
Ljudi se sete crkve samo kad prođu pored nje (izgleda da je zato i krenula izgradnja istih u ovolikom jeku u zadnje vreme) ali zbog svog tesnog rasporeda i vremena ne stižu da odu.
Ja bar ne idem u crkvu samo nedeljom kad je služba, nego kad mogu i kad stignem pa koji god da je dan. Mada ovde u dijaspori i nema previše pravoslavnih crkava. Ljudi zato kažu daj da se prekrstim pa skoro kao da sam ušao u crkvu, autobus je prošao pored nje.
Ako se sećaš i ako si imala priču u čitanci "Bosonogi i nebo" pa kad dotični nije mogao da poljubi nebo nego je uzeo štap, naslonio ga na nebo i poljubio štap, tako da mu je to isto kao da je poljubio nebo.
Ovo je isto to. Ne stiže se da se ide u crkvu ali ovo mu dođe skoro isto. Ja da sam na mesto ovih donatora ja bih napravio jednu crkvu gde bi prevozna sredstva mogla da prođu kroz vrata direktno i da ljudi ne moraju da izlaze iz kola i autobusa, kao pit stop na Formuli 1, samo se odvojiš sa ulice i prođeš kroz crkvu i to je kao da si bio u crkvi.
Bez ikakve želje da bilo koga vređam ali to je moje viđenje ove pojave.
Dr M Dr M 08:20 27.04.2010

Re: E htedoh da pitam a nisam imala gde

Lepa ideja...drive-in crkva. Da prosirimo: Sve po 99E..vencanje..krstenje..
dirtyharry dirtyharry 09:13 27.04.2010

Re: E htedoh da pitam a nisam imala gde

Dr M
Lepa ideja...drive-in crkva. Da prosirimo: Sve po 99E..vencanje..krstenje..

Pa doktore dragi sve mi se čini da baš u tom pravcu idemo. Opet da kažem da ne želim da se nikome pedsmevam ali sve činjenice ukazuju da takav dalji tok događaja. Ništa me više ne iznenađuje.
Unfuckable Unfuckable 19:04 27.04.2010

Re: E htedoh da pitam a nisam imala gde

. Da prosirimo: Sve po 99E..vencanje..krstenje..

kako stoje sa fiskalizacijom i pdv?
dirtyharry dirtyharry 19:26 27.04.2010

Re: E htedoh da pitam a nisam imala gde

Unfuckable
kako stoje sa fiskalizacijom i pdv?

To bih ja lako rešio. Kao što ovde postoje vinjete umesto putarine za vožnju autoputem i koje se kupuju na svakoj benzinskoj pumpi. Ja bih tako uveo različite (to sad nisu vinjete, neka budu popete) i koje bi svako pazario shodno potrebi. Jedna je za venčanje, jedna za krštenje, ukratko, za sve što može da zatreba jednom grešniku. To se lepo zalepi na šofer-šajbnu i kad se prođe kroz tunelče, senzor detektuje popetu koju imate na kolima i automatski se obavi određeni obred i to je to.
Od prodaje istih može da se plaća porez, ali to će već Mlađa da reguliše, da mu se ne mešam u posao.
cassiopeia cassiopeia 21:34 27.04.2010

Re: E htedoh da pitam a nisam imala gde

srdjan.pajic
Mozda se religiozniji medju putnicima mole bogu da u bus ne udje Sveti Ridza i zatrazi karte na uvid. A Polje je sigurno najjace pored kakvog hrama.


To se savršeno uklapa.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:46 27.04.2010

Re: E htedoh da pitam a nisam imala gde

kako stoje sa fiskalizacijom i pdv?

I ne zaboravi pitanje kako stoji sa porezom na poklon? Ovde u Slo ga crkva još uvek ne plaća, za razliku od ostalih ravnopravnih državljana i firmi.
nevolja nevolja 16:03 28.04.2010

Re: E htedoh da pitam a nisam imala gde

cassiopeia
srdjan.pajic
Mozda se religiozniji medju putnicima mole bogu da u bus ne udje Sveti Ridza i zatrazi karte na uvid. A Polje je sigurno najjace pored kakvog hrama.


To se savršeno uklapa.

Sveti Ridza Kartocepnik

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana