Društvo| Kultura| Životni stil

Pošto karta za Carstvo nebesko?

dirtyharry RSS / 26.04.2010. u 18:36

Odgovor ne znam, ali znam ko zna. Pravo znanje nije samo da poseduješ pravu informaciju, nego i snalaženje kada je nemaš da znaš koga da pitaš. Pošto je Bog odavno rekao laku noć Srbiji teško da mogu da dobijem ovu informaciju iz prve ruke. Da “dođem Bogu na istinu“ samo zbog ove informacije još uvek ne žurim. Preostaje samo jedan jedini način. Preko franšize ili ti posrednika, našeg dragog sveštenstva.

pravoslavnikic01u405808.jpgIgrom slučaja pod ruke mi je došao ovaj članak sa veoma upečatljivom freskom. Na fresci se vidi lokalni biznismen sa svojom porodicom, decom iz dva braka i ženom (pogrešan je podatak da se na fresci nalaze dve njegove žene, sadašnja i bivša, druga ženska osoba je ćerka). Radi se o Milenku Kostiću, vlasniku Auto Čačka, generalnog zastupnika za Škodu za Srbiju. Ova freska se nalazi u novosazidanoj crkvi u selu Kotraž odakle dotični gospodin potiče. On je donator za celokupne radove i kao ktitor je iskoristio pravo da svoj potret jelte ubaci na zid crkve u vidu freske. Tako se svrstao među drevne srpske kraljeve koji su zidali svoje zadužbine i koji imaju svoje likove mahom sa maketama zadužbina na freskama.

Iako je iskoristio svoje pravo, meni se to ne sviđa, jer mi nikako ne ide da među apostolima i svecima vidim lokalnog kravatiranog biznismena kako se šepuri na fresci. Ima mnogo primera gde su ljudi podizali čitave crkve ali su svoja imena zapisivali na mermernim pločama kao najveći donatori ili ktitori, niko se još nije usuđivao da tera Sv. Nikolu da ga vozi čamcem u bilo kom značenju. To je prva stvar koja mi mnogo bode oči i nikako mi nije primerena bilo kakav pravoslavni hram. Sa druge strane mi nije jasno ni kako je sveštenstvo tako nešto dozvolilo? Ovo me već sada podseća na oglasni prostor u novinama. Lepo dobiješ katalog zidova crkve pa onda dobiješ katalog svetitelja i apostola sa različitim motivima i na kraju izabereš shodno svojoj donaciji motiv koji ti odgovara. Užas bre!!!

%D1%E2%E5%F2%E8%20%C4%F0%E0%E3%F3%F2%E8%ED.jpgJesam vernik, mada se ne pridržavam strogo svega, u crkvu idem kad mogu i gde mogu, ne postim cele postove itd. ali ipak za mene ovakvi postupci ne spadaju u ono što hrišćanstvo propagira. Čisto da se zna da nemam ništa protiv toga što je crkva ponovo sagrađena, ipak je to mnogo para koje je trebalo uložiti. Ne znam da li je neko uopšte proveravao njihovo poreklo ali opet da ne budem ciničan, pa ću da verujem da je novac pošteno zarađen. Opšte je poznato koliko se novca opere kroz donacije i investicije ali to sada ovde nema veze. Problem posmatramo sa druge tačke gledišta.

Ovoj priči ovde nije kraj. Novosazidana crkva je nikla na temeljima stare crkve sazidane 1790 godine. Dotični gospodin nije poštovao propise Zavoda za zaštitu spomenika kulture iz Kraljeva pa je lepo sve te stare temelje i ostatke stare crkve sklonio i rasturio. Zbog toga je protiv njega podneta krivična prijava jer je na već postojećem arheološkom nalazištu izvršio građevinske radove, sagradivši potpuno novu crkvu, po nepoznatom projektu i ne poštujući uslove iz rešenja o konzervatorsko-restauratorskim uslovima.

Sledi kratak citat iz Politike na ovu temu:

Milenko Kostić se 1998. godine obratio Zavodu za zaštitu spomenika kulture u Kraljevu sa zahtevom da na mestu stare crkve u Kotraži, u zaseoku Čakarevići izgradi, odnosno obnovi, staru crkvu. Prema zakonu o kulturnim dobrima investitor je obavezan da finansira istraživanje i konzerviranje ostataka crkve, što je Kostić i učinio.

- Ekipa Zavoda za zaštitu spomenika kulture u Kraljevu - kaže arhitekta Gordana Tošić - rukovodilac radova - obavila je istraživanja na lokalitetu u Kotraži tokom leta 1998. godine, nakon čega je odredila mere i zadatke, odnosno, konzervatorsko-restauratorske uslove pod kojima se crkva može graditi, odnosno, obnoviti. Oni su obavezivali investitora Kostića da se zadrže gabariti stare crkve, a da se postojeći ostaci konzerviraju i odvoje olovnom trakom od dela koji se nadziđuje, da se materijal pronađen tokom istraživačkih radova (kamen i siga) koriste za novi objekat i da se fasade raščlane slepim lukovima.

Milenko Kostić je, kažu, pristao na sve ove uslove i arhitekta Zavoda u Kraljevu Mirko Petrović je na osnovu svega toga uradio projekat nove crkve za koji je dobio i pismenu saglasnost Zavoda.

- Ali kad sam otišla u Kotraže - kaže arhitekta Tošić - i videla šta je Kostić uradio uhvatila sam se za glavu, prosto zapanjila i, verujte, zaplakala od tuge. Od onih arheoloških ostataka koje smo otkopali i zaštitili, i na kojima je on bio dužan da nadzida novu crkvu nije ostalo ni kamena. Kostiću je, izgleda, bilo lakše da sve to, onako, na "o ruk", poruši i podigne potpuno novu crkvu ni nalik na onu koju je projektovao naš arhitekta Petrović, i po kojem u je gradnja, odnosno nadgradnja crkve od Zavoda odobrena.

- Ma kakvi arheološki ostaci, kakve zidine - kaže Kostić. - Tamo je bila samo gomila kamenja.

- Gomila kamenja? - kaže rezignirano arhitekta Tošić i nabraja šta je tamo sve otkriveno konzervirano, a onda srušeno. Pokazuje nam i fotografiju.

- Postojala je crkva - tvrdi Tošićka - sa polukružnom apsidom na istoku i pripratom na zapadu. Sa severne strane oltarskog prostora, u maloj niši, bio je uzidan nadgrobni spomenik iz 16. veka. Crkva je bila zidana lomljenim kamenom i bila je krečena spolja i iznutra. Fasade su bile raščlanjene slepim lukovima, južna sa tri, a severna sa dva. U oltaru je pronađen nivo kamenog poda, a u naosu amvonske rozete koje smo mogli restaurirati. Takođe, su pronađeni i nadgrobni spomenici sa krstovima rozetama, stilizovanim antropomorfnim predstavama, koji potiču iz perioda od 16. do 19. veka.

Na ovaj deo ja sam ostao bez teksta. “Razumem“ lokalnog biznismena koji na mišiće hoće da uđe u istoriju pa makar to bilo samo u svom selu, kome natpis imena na zidu crkve nije dovoljan, ali mi nije jasno sveštenstvo koje je sve to podržalo i koje ništa drugo i ne interesuje osim donacija. Dragi popovi, ako niste skoro čitali Bibliju, pogledajte onda svaki crkveni kalendar. U svakome ima lista smrtnih grehova. Jedan od njih, mnogima u vašim redovima nepoznat, je pohlepa. Ne znam samo da li je sveštenstvu jasno da će na kraju da službama koje služe jedini posetioci da budu oni sami.

Još više sam revoltiran jer je novac koji je sakupljan za gladne sa Kosova i širom Srbije pokraden od raznoraznih nadripopova. Crkva nikada nije sakupljala ponovo novac da se to nadoknadi, nikakve nove donacije nisu preusmeravane za gladne. Ej, bre popovi! Pa ljudi su gladni, zidovi i krstovi koje sazidate ne mogu da se jedu!

Sve je na prodaju pa i spasenje, potrebno je samo da nađete pravog posrednika i karta je zagarantovana. 

Luksuzni automobili, luksuzna odela, luksuzne rezidencije, neujednačene cene “usluga“ koje su veoma često previsoke (ovo pogledajte obavezno) su samo neki od razloga zašto sve više zaobilazim franšize i ne ostavljam više novac po istima a Bog kad se javi, javi se.

                                                                                                   

rab Božiji,                                            aprila, leta Gospodnjeg 2010.

dirtyharry                                             na relaciji Minhen-Salzburg

 



Komentari (163)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 22:04 26.04.2010

koja dobra

zajebancija!
G r o f G r o f 22:53 26.04.2010

Re: koja dobra

Tebi je ovo zajebancija...aaaaaaaaaaaaaaaa..
A to što će nakon hiljadu godina arheolozi proučavati nošnju na fresci...to ništa.
Ovo je ozbiljna stvar... krucialna.
dirtyharry dirtyharry 22:59 26.04.2010

Re: koja dobra

G r o f
Tebi je ovo zajebancija...aaaaaaaaaaaaaaaa..
A to što će nakon hiljadu godina arheolozi proučavati nošnju na fresci...to ništa.
Ovo je ozbiljna stvar... krucialna.

Da je sreće, arheolozi bi proučavali ono što je dotični gospodin porušio a što je crkva dozvolila.
angie01 angie01 23:03 26.04.2010

,

dirtyharry

G r o fTebi je ovo zajebancija...aaaaaaaaaaaaaaaa..A to što će nakon hiljadu godina arheolozi proučavati nošnju na fresci...to ništa.Ovo je ozbiljna stvar... krucialna.Da je sreće, arheolozi bi proučavali ono što je dotični gospodin porušio a što je crkva dozvolila.


shta biste vi 'teli,..a jeste l videli kako se Nidza oslanja na premilog i bogougodnog darodavca-chovek, oslonc, bre!

jedino shto Nidzi ta ruka malo neprirodno stoji-k'o da je polomljena.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:27 26.04.2010

Re: ,

jedino shto Nidzi ta ruka malo neprirodno stoji-k'o da je polomljena.

Biće da bizmismenu nisu pare bile dovoljne, nego malo pritis'o sveca...
westvleteren westvleteren 10:47 27.04.2010

Re: koja dobra

G r o f
Tebi je ovo zajebancija...aaaaaaaaaaaaaaaa..
A to što će nakon hiljadu godina arheolozi proučavati nošnju na fresci...to ništa.
Ovo je ozbiljna stvar... krucialna.



To tesko da ce da se desi. S obzirom na to kako je olako porusena ona "gomila kamenja" verovatno ce i ova crkva biti srusena cim neko drugi da donaciju.

EDIT: A sada ozbiljno. Jel' sve ovo neka zajebancija, sakazam, humor. Bilo je takvih blogova ranije, pa sam malo zbunjen.
dirtyharry dirtyharry 11:00 27.04.2010

Re: koja dobra

westvleteren
EDIT: A sada ozbiljno. Jel' sve ovo neka zajebancija, sakazam, humor. Bilo je takvih blogova ranije, pa sam malo zbunjen.

Nije nažalost. Bio bi da je samo freska u pitanju (koja mi takođe smeta, ali kad crkvi ne smeta, ko sam pa ja da se bunim), ali ta gomila kamenja je nešto što ne mogu da progutam.
4krofnica 4krofnica 22:31 26.04.2010

*

mada se ne pridržavam strogo svega

uh Hari, stara prica. daj koliko das, ako das mnogo, mogu i da ti urade portret.
nista tu mene ne iznenadjuje, svakakvog naroda a i popova ima...
karta za Carstvo nebesko
juce sam se setila jedne lepe pesme...

heaven, heaven is a place, a place where nothing, nothing ever happens.
mariopan mariopan 23:03 26.04.2010

Re: *

Meni više od svega smeta prizemna (koja ne priliči svecu) poruka da sveti Nikola kao neka seoska pevaljka ispunjava želje sušalaca koji su neku pesmu platili, pa samo njima i peva ...znači spašava porodicu ktitora a mi ostali koji nismo platili? Šta mi da radimo?
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:23 26.04.2010

Re: *

a mi ostali koji nismo platili? Šta mi da radimo?

Da počnemo da štedimo...
dirtyharry dirtyharry 08:08 27.04.2010

Re: *

mariopan
Meni više od svega smeta prizemna (koja ne priliči svecu) poruka da sveti Nikola kao neka seoska pevaljka ispunjava želje sušalaca koji su neku pesmu platili, pa samo njima i peva ...znači spašava porodicu ktitora a mi ostali koji nismo platili? Šta mi da radimo?

Baš to. Ruka na ramenu i samo još ko u stripovima fali onaj oblačić sa tekstom:"Dobro je kad tebe bata Kole spasih!"
nevolja nevolja 16:01 28.04.2010

Re: *

mariopan
Meni više od svega smeta prizemna (koja ne priliči svecu) poruka da sveti Nikola kao neka seoska pevaljka ispunjava želje sušalaca koji su neku pesmu platili, pa samo njima i peva ...znači spašava porodicu ktitora a mi ostali koji nismo platili? Šta mi da radimo?

Ko plati,taj se vozi (i u vozilima GSPa,i u vozu,a isto vazi i za barku :))) )
Ko je zateceen bez karte,bice izbacen (a gde-zavisi od prevoznog sredstva.Neko na ulicu,neko na zeleznicku stanicu a neko pravo u reku Ad )
angie01 angie01 22:59 26.04.2010

,

G r o f
Tebi je ovo zajebancija...aaaaaaaaaaaaaaaa..A to što će nakon hiljadu godina arheolozi proučavati nošnju na fresci...to ništa.Ovo je ozbiljna stvar... krucialna.


pa sine, kako ce se tek iznenaditi arhitektonskim dotignucima na Novom BGD-u, npr,..ili cecinim vilom!
G r o f G r o f 23:33 26.04.2010

Re: ,

sestro slatka, nemo ti meni da mešaš vile i crkve...jasno..
a što se tiče arheoloških iskopina...
u Srbiji se na sto mesta nešto čeprka bez ozbiljne namere da se završi. Sporadično ponekad nekom padne na pamet da se igra Indijana Džonsa i to je to.
Pokupim jednom neke stopere i pričamo...
Vi ste nove face u ovoj vukojebini...?
MI smo arheolozi. istražujemo ostatke crkve.
I...
Ma nije bila crkva. Porušeno seosko domaćinstvo. Nema ni jedne relikvije.
Ali...
Godinama posle toga i dalje se održava mit da je tu bila neka crkva i dovode se grupice arheologa izletnika.
Turizam je to...
Ko zna zašto sam ovo ispričao...
miloradkakmar miloradkakmar 23:21 26.04.2010

Jadni

čovek se više ničeg ne boji !
Izgleda da se ni deo sveštenstva više ničeg ne boji !?

Jelica Greganović Jelica Greganović 23:24 26.04.2010

Re: Jadni

Izgleda da se ni deo sveštenstva više ničeg ne boji !?

U poređenju sa pedofilijom gornja kičerica je zanemarljiva pojava.
miloradkakmar miloradkakmar 00:12 27.04.2010

Re: Jadni

Jelica Greganović
Izgleda da se ni deo sveštenstva više ničeg ne boji !?

U poređenju sa pedofilijom gornja kičerica je zanemarljiva pojava.

Kod tebe na blogu sam napisao šta mislim o tome.
dirtyharry dirtyharry 08:31 27.04.2010

Re: Jadni

miloradkakmar
čovek se više ničeg ne boji !
Izgleda da se ni deo sveštenstva više ničeg ne boji !?

Ne znam šta da kažem Milorade, ko što reče docsumann negde dole, možda je ovo samo "Jedan hrabar, vizionarski otklon od umorne tradicije, koji će možda povući za sobom čitavu paletu novih stilova." a ja sam samo konzervativan i ne razumem.
dolybell92 dolybell92 11:10 28.04.2010

Re: Jadni

čovek se više ničeg ne boji !
Izgleda da se ni deo sveštenstva više ničeg ne boji !?


Izvini a čega ili koga bi trebalo sveštenstvo da se boji ?

Oni se samo boje da im se prihodi i imovina ne smanje...
drugih strahova nemaju... niti su imali.

Mislite li da treba da se boje boga ?
Ne znam zašto bi ?
Religioznima je dobri bog sve oprostio još
ovde, na zemlji.
Onima koji nisu religiozni, već samo rade svoj posao,
kao i svako drugi, ni oproštaj ni strah nije potreban.




nevolja nevolja 00:09 27.04.2010

...

Osim upropastavanja kulturne bastine i unistavanja iskopina,ovo je izuzetan vizuelni zlocin
dirtyharry dirtyharry 14:27 27.04.2010

Re: ...

nevolja
Osim upropastavanja kulturne bastine i unistavanja iskopina,ovo je izuzetan vizuelni zlocin

Da sam ja na mestu dotičnog gospodina, mene bi bilo blam da idem u tu crkvu, jer mislim iako sam pomogao (opet zanemarujemo rušenje postojećih temelja) i uradio da nisam dostojan da budem na freski pored sveca a dodatno još što se kosi sa kojim merilima ovog slikarstva za koje postoje stroge norme.
Ovo sada više ide na blam, kičerajski i "koliko para, toliko muzike" pristup.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:52 27.04.2010

Re: ...

ovo je izuzetan vizuelni zlocin

U sridu.
docsumann docsumann 01:06 27.04.2010

progresiv

Majstor je samo malo iskočio iz okoštalih kanona našeg freskoslikarstva.
Jedan hrabar, vizionarski otklon od umorne tradicije, koji će možda povući za sobom čitavu paletu novih stilova.
Možda prisustvojemo nečem zaista velikom...
dirtyharry dirtyharry 14:28 27.04.2010

Re: progresiv

docsumann
Možda prisustvojemo nečem zaista velikom...

Moguće. Možda sam ja samo preterano konzervativan što se ikonopisa tiče.
dragan7557 dragan7557 17:51 27.04.2010

Re: progresiv

koji će možda povući za sobom čitavu paletu novih stilova.

Baš, recimo sv. Nikola kao lični šofer i Škoda kao nojeva barka.

Naravno za Visoke funkcionere oklopna Mečka, sveti oci u Audi 8 i slično.

cerski
dirtyharry dirtyharry 19:44 27.04.2010

Re: progresiv

cerski

dragan7557
koji će možda povući za sobom čitavu paletu novih stilova.

Baš, recimo sv. Nikola kao lični šofer i Škoda kao nojeva barka.

Naravno za Visoke funkcionere oklopna Mečka, sveti oci u Audi 8 i slično.

cerski

Tako je cerski, da se zabeleže sva dostignuća današnjice u kojima su se svi ti ljudi na freskama mučili a i sveci će da iskuse nešto novo.
docsumann docsumann 19:49 27.04.2010

Re: progresiv

Baš, recimo sv. Nikola kao lični šofer i Škoda kao nojeva barka.

Naravno za Visoke funkcionere oklopna Mečka, sveti oci u Audi 8 i slično.


svaumotizam - slikanje svetih automobila
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:53 27.04.2010

Re: progresiv

Možda prisustvojemo nečem zaista velikom...

Bez sumnje, podržala bih istovremeno Mikeleovo mišljenje, da jeste, ovde prisustvujemo velikom - sranju. D'izvinete.
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:21 27.04.2010

POST KIČSTUM!

Nakon onog čuvenog Palminog JAgodinskog monologa o Mocartu i Betovenu, sve je moguće, pa i ovo turbo-fresko slikarstvo!
docsumann docsumann 01:28 27.04.2010

Re: POST KIČSTUM!

Iskristalisaće se scena...biće i kvaliteta
Filip2412 Filip2412 01:45 27.04.2010

Re: POST KIČSTUM!

sta ocekivati ako velja trazi da ga oslikaju?
samanta fox & velja ilic na freski: ktitor i njegova inspiracija iz mladosti...
docsumann docsumann 01:55 27.04.2010

Re: POST KIČSTUM!

Da, biće sve više javnih ličnosti na freskama, a sveci će polako nestati...
kviskobg kviskobg 04:13 27.04.2010

Re: POST KIČSTUM!

Naprotiv, sveci ce polako nastajati.. i to od javnih licnosti....


Sveti Velja Trezni

Sveti Voja Neobavesteni

Sveti Boris Sujetni

Sveti Mladja Shirokoruki

Sveti Toma Umiveni


Sami nastavite niz....
docsumann docsumann 05:42 27.04.2010

Re: POST KIČSTUM!

Eto već sad imamo dva oprečna pristupa dekonstrukciji nebeske hijerarhije.
U ova pionirska vremena, vremena vrenja novih duhovnih previranja, isti oni mogu da baš potraju i oduže se u beskrajna samoispitivanja o ličnim smislovima povodo svega ovog
dragan7557 dragan7557 07:51 27.04.2010

Re: New wave

docsumann
Da, biće sve više javnih ličnosti na freskama, a sveci će polako nestati...

Ništa novo, sadašnji sveci su nekada bili javne ličnosti.
Sve je po starom i nema mesta uzbuđivnju.
cerski
docsumann docsumann 14:16 27.04.2010

Re: New wave

Ništa novo, sadašnji sveci su nekada bili javne ličnosti.
Sve je po starom i nema mesta uzbuđivnju.

Tadašnje javne ličnosti su tek po sticanja statusa sveca (a kako, u to ne ulazim) mogli da se pojave na freskama.
Ovi novi žele da postanu sveci tako što će ih prvo uslikati, sa sve familijom.
majstor_vuksan majstor_vuksan 02:13 27.04.2010

Teski


KICERAJ. Ko sve danas nema pare.
blogovatelj blogovatelj 05:49 27.04.2010

Ja samo da kazem

Da ste spucali jedan blog i osamdesetnesto komentara na coveka koji se u srpskom jeziku najkrace opisuje kao buzdovan.
Pa kad vec ima toliko komentara, evo i moj komentar.
Buzdovana ima svuda, pa i u Srbiji.
Buzdovana koji imaju para ima svuda, pa i u Srbiji.
Ako je platio porez na te pare, meni je sasvim svejedno sve drugo.
Voli da se kurci pred seljacima? Neka ga, nek se kurci. Njegov problem.
Mene bi iznenadio da je dao pare da se napravi obdaniste ili ambulanta u selu, a ovo sto je uradio uopste me ne iznenadjuje.
Ako je srusio crkvu bez dozvole, neka ga tuze.
Ako je srusio crsku sa dozvolom, nije kriv.
Vrlo prosto.
Hocu da kazem da ne zasluzuje da trosimo reci na njega.

"Ostao sam nekako balvan, primitivac" sto rece gazda Topuzic.
Ej zivote, lutalico...

bauer. bauer. 05:54 27.04.2010

Re: Ja samo da kazem

... samo bih se nadovezao, I approve gay marriages. Only when both chicks are hot.
vishnja92 vishnja92 07:29 27.04.2010

Re: Ja samo da kazem

trolujes jack



jinks jinks 08:41 27.04.2010

...

Interesantno, likovi sa fresaka cesto su ljudi koje su freskopisci poznavali, prijatelji, slucajni prolaznici, ili neko koga je slikar iz nekog razloga identifikovao sa likom koga slika.

Njihovi likovi opstaju vekovima, i niko ne postavlja pitanje zbog cega se tamo nalaze
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:09 27.04.2010

nekom freska nekom studije

Vladika Kacavenda dao striperu Nestorovicu €50 000 za studije u Rimu

"Moj najveći kapital je moje znanje, za koje je vladika obezbedio 50.000 evra. Ja nisam običan striper, već multimedijalni talenat. Fakultet u Rimu za koji sam dobio stipendiju je fakultet za medije, muziku i film. Novac je obezbeđen od donatora i prijatelja vladike. Cela suma biće uložena za moj život i studije u Rimu. Već 25. marta putujem", kaže Nestorović, i otkriva i šta mu je vladika rekao pošto mu je dao pare. "Rekao mi je: ’Dejane, ja nisam Rokfeler, a to što sam ti obezbedio novac za tvoj projekat je od srca’".






Inace ovaj pop nam je poznat i sa one slike kako na dan Patrijarhove sahrane pazari u Boss-u u Knez Mihailovoj dok drzava Srbija svim gradjanima namece nedelju dana zalosti. Valjda nasao nesto za svog ljubimca pa nije mogao da odoli.

Jelica Greganović Jelica Greganović 21:56 27.04.2010

Re: nekom freska nekom studije

Da li je ljubimac prava reč?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 07:38 28.04.2010

Re: nekom freska nekom studije

Imas neku drugu informaciju o njihovom odnosu? Tip nije iz njegove eparhije a placa mu skolarinu i druzi se i slika sa njim u svojim dvorima pa ga ocigledno gotivi.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:23 28.04.2010

Re: nekom freska nekom studije

Da imam ne bih pitala. Vidim na onoj donjoj slici je baš fino našminkan, pa mi se učinio upitnim stepen gotivljenja.
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:22 27.04.2010

J jel`

uvažena porodica pozirala umetniku? zamisli hari, kucne čas, kaže pater "na oblačenje!" i svi se parade. Stanu u stav a umetnik kičicu u ruke. Kakvo bi štivo nastalo od dijaloga razmenjenih tokom stvaranja ovog umetničkog dela!
trapava trapava 10:23 27.04.2010

Ma nije ni to najgore...

Ovde pomenuti veliki biznismen je, pored davanja para za izgradnju crkve u Kotraži (selo se zove Kotraža, ne Kotraž), dao i novac da se malo "dogna" muzej u centru Čačka, preko puta crkve. Za to bogougodno delo dobio je zemljište oko muzeja, na kome je sagradio kuću. Ne znam da li je, i ako jeste koliko je platio to, ali znam da nema para kojima može da se plati lokacija i skrnavljenje zgrade koja je pod zaštitom države.
To je isti onaj gospodin koji je platio da se snimi pesma o njemu ("Kole pije, Kole pije...".
Da se razumemo, nit' ga znam, niti su nam se putevi ukrštali (da ne mislite da mi je preuzeo tender za prodaju 300 automobila marke "Škoda" Vladi Republike Srbije ili nešto tome slično), ali ovoliko seljačenje zahteva bar komentar na blogu, kad već nemam pameti za dublju analizu.
dirtyharry dirtyharry 14:19 27.04.2010

Re: Ma nije ni to najgore...

trapava
. Ne znam da li je, i ako jeste koliko je platio to, ali znam da nema para kojima može da se plati lokacija i skrnavljenje zgrade koja je pod zaštitom države.

U pravu si za ovo, isto sam rekao i za temelje te stare crkve koju je razbucao.
wukadin wukadin 11:26 27.04.2010

xe xe xe

Istog "novopecenog" sam video i ja na istoj fresci (islo se u obliznju Gucu, jel'te). I meni je pala napamet paralela o drevnim ktitorima koji su uz to bili srpski vladari.
Ulaz u Carstvo Nebesko se oduvek placao, sto se tice Crkve. Tu nisu u pravu ni zagrizeni vernici (ako bi tvrdili suprotno) ni "nevladini" dusebriznici koji vide neki novi ne-hriscanski, je li paganski, duh u SPC.
LM, sto se tice Crkve taj ulaz se uvek placao. Katolici su bili bezobrazniji (ili mozda iskreniji, zavisi kako se gleda) sa svojim indulgencijama, protestanti ostavise coveka da svojim raciom (koji nije bezgresan, cak uopste ne postoji nezavisno od okolnosti) tumaci Bibliju i iznalazi sebi opravdanja i utehe ("mala pomoc" raznih propovednika se podrazumeva). Kod pravoslavaca je ovako kao sto vidimo.
A sada, koliko vreme dozvoli, da vidim da li su "liberalni" pokazali nedostatak svoje liberalnosti u raspravi.
p.s. Naravno, moguca je individualna vera u Boga, nezavisno od bilo koje dogme ili Crkve. Ipak, na kraju si svejedno sam pred Tvorcem, a dok si ziv konacne odgovore ne mozes znati - taj deo bloga mi se posebno svideo.
jednatanja jednatanja 12:16 27.04.2010

Strašno

zna se da se donatorima urezuje ime u ploču koja se može postaviti negde oko ulaza crkve, i to je to. Oslikavanje naših sadašnjih vladika (imamo primere za to po našim crkvama u inostranstvu) je takođe bogohuljenje, i izgleda grozno, onako nezasluženo ovekovečeni na zidovima.

Hvala Harry što si podelio, iako je tema o čoveku-primitivcu i treba da se obeleži kao takav barem ovde na blogu.
samodakazemnesto samodakazemnesto 12:45 27.04.2010

Re: Strašno

predlazem da ovom vajnom "ikonopiscu" predlozimo da uradi i update ove ikone gde bi klinci u rukama drzali iphone i lap top. red je.
gently5210 gently5210 12:44 27.04.2010

Predlog

Kada je ovako pocelo da se ne zaustavi na ovome vec da sledeci ktitor bude oslikan u bmw-u ili audiju dok ga vozi neki svetac,obojica naravno da nose naocare za sunce.

Ko sto neko rece zakoni i pravila sluze da budu krseni.

Zivela avangarda SPC-a
docsumann docsumann 14:26 27.04.2010

Re: Predlog

Kada je ovako pocelo da se ne zaustavi na ovome vec da sledeci ktitor bude oslikan u bmw-u ili audiju dok ga vozi neki svetac,obojica naravno da nose naocare za sunce.

Eto, baš sam to naslutio kad sam pisao da su mogući novi pravci u našem freskoslikarstvu

Očekujum da se uskoro tu pojave i neki virtuelni likovi - Sunđer Bob, Joda, par čudnih bića iz Zvezdanih Staza, Dr. Haus, Homer Simpson ...
nevolja nevolja 01:07 28.04.2010

Re: Predlog

docsumann
Kada je ovako pocelo da se ne zaustavi na ovome vec da sledeci ktitor bude oslikan u bmw-u ili audiju dok ga vozi neki svetac,obojica naravno da nose naocare za sunce.

Eto, baš sam to naslutio kad sam pisao da su mogući novi pravci u našem freskoslikarstvu

Očekujum da se uskoro tu pojave i neki virtuelni likovi - Sunđer Bob, Joda, par čudnih bića iz Zvezdanih Staza, Dr. Haus, Homer Simpson ...

Skupljam kintu da me uslikaju sa Darth Vaderom
docsumann docsumann 15:07 27.04.2010

Jel primjećuje neko ono najmanje dijete

što jedino, za razliku od ostalih, gleda malo više uvis-ukoso. Ono, tamo vidi nešto što drugim članovima porodice izmiče ... nekakav ognjeni znak što odsijava u budućnosti...i o čemu će nam kazivati kad dođe vrijeme ... i bit će tad zapisano ... da mu se onda javilo.

A freska će nijemo svjedočiti o tom čudu i hiljade novovjeraca će stizati sa svih strana svijeta i čekati u redu, da je dodirnu i da joj se poklone
dolybell92 dolybell92 18:51 27.04.2010

Kad moze ovako

a sto ne moze i tako....



(Sv Sava tetovazom)



„Uz četničkog komandanta, na freskopopisu su i Tesla, Pupin, Mokranjac...
Hteli smo da pokažemo nepoznatu činjenicu našem narodu šta je to nebeska Srbija.
To nije nekrofilija, kaže starešina crkve Svetog kralja Vladimira, u naselju Medaković, u borovoj šumi. Desno od vrata, u priprati crkve, sveže urađen freskopis. Kompozicija naslovljena kao "Nebeska Srbija" prikazuje patrijarhe, arhijereje, sveštenike i monahe. Stoje oko časnoga prestola na molitvi. Na suprotnom zidu oko Hrama Svetog Save okupljeni vladari i znameniti Srbi. Iznad njih Hristos. U prvom redu, po sredini kompozicije, mala Milica Rakić, poginula na noši tokom bombardovanja NATO pakta. U četvrtom redu Nikola Tesla. Između Mokranjca i Mihajla Pupina u trećem redu - đeneral Draža Mihailović!

- Ideja je moja - ponosno kaže otac Jovan Blagojević, starešina crkve. Freskopis su, podvlači, počeli 9. maja 2003, a završili ga, simbolički, 9. marta ove godine. Stručni saradnik bio profesor vizantolog Dragan Vojvodić, a protomajstor Aleksandar Živadinović.

- Hteli smo da pokažemo nedovoljno poznatu činjenicu našem narodu - šta je nebeska Srbija. To nije neka nekrofilija. To su naši znameniti ljudi. Jedni kažu da ne mogu biti na fresci ako nisu svetitelji. A ja im kažem da su svi oni pripadali crkvi. Ni car Dušan nije svetitelj, pa je prikazan u crkvi - veli otac Jovan...“

(mart 2007.)
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:02 27.04.2010

Re: Kad moze ovako



(Sv Sava tetovazom)



Ljudi Sv. Sava ima i razdeljak i ćelu
dolybell92 dolybell92 00:20 28.04.2010

Re: Kad moze ovako

Ne znam da li si imala prilike da vidiš
kako je pok. Milić od Mačve živopisao
crkvu Sv Konstantina i Jelene , na Voždovcu....
(nemam nijednu sliku enterijera)
Ee, to treba videti... sa sve isto tako ,
"modernim svecima" i balvanima...
- nema šanse ma kakav da si ateista,
da se ne prekrstiš kad to vidiš.
nevolja nevolja 01:10 28.04.2010

Re: Kad moze ovako

Jelica Greganović


(Sv Sava tetovazom)



Ljudi Sv. Sava ima i razdeljak i ćelu

I razdeljak i celu-VAISTINU!
Plus tetovaza-Sv. Sava paganin?!
Jelica Greganović Jelica Greganović 08:36 28.04.2010

Re: Kad moze ovako

Ja i jesam ateista, ali kad takve stvari čini mi se da jedino što mi ostaje je da se prekrstim...nisam videla tu crkvu, možda je i bolje da je ne vidim.

Sv. Sava paganin

Ne vređaj pagane, ovo je Sv. Sava penzionisani izbacivač iz kafića.
duchesse duchesse 09:18 28.04.2010

Kasnim na žurku!

Dobila sam ovu sličicu mejlom pre neki dan pa sam se malo smejala a bogami mi se malo i plakalo. Lupila sam preporuku na tvoj propratni text, lepo si zaključio:
sve više zaobilazim franšize i ne ostavljam više novac po istima a Bog kad se javi, javi se.

Nego, jeste da su ktitori vazda imali svoje slike medj ikonama svetaca, al nekako, koliko god se trudila ne mogu da povučem paralelu izmedju Nemanjića i gospodina Preduzetnika. Sve u svemu, krajnji neukus.
dirtyharry dirtyharry 12:59 28.04.2010

Re: Kasnim na žurku!

duchesse
Kasnim na žurku!

Ne kasniš bre. Stižeš taman na vreme .

duchesse
Lupila sam preporuku na tvoj propratni text, lepo si zaključio:

Primetio sam . Hvala.

A slažem se u potpunosti sa tvojim komentarom, ali me još više nervira podrška sveštenstva za sve to, nego da se ne ponavljam a ti svrni kad možeš .
duchesse duchesse 13:35 28.04.2010

Re: Kasnim na žurku!

podrška sveštenstva

Don't get me started.
svrni kad možeš

Svrćem ja redovno, čak i kad se ne oglašavam!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana