Društvo| Kultura| Mediji| Politika| Region

Stranac u Beogradu

Jelena Gall RSS / 28.04.2010. u 23:23

montenegro-RESIZE-800-450-fit.jpgNekada je, s nostalgijom ćemo se sećati te izreke, papir bio trpeljiviji od ljudi. Danas Facebook trpi sve.

Da ne dužim - ulogujem se večeras tamo i vidim da je jedna moja studentkinja pristupila grupi „Da se crnogorski studenti tretiraju kao strani!!!!". Prevrnem očima na četiri uzvičnika u nazivu grupe, ali ipak odem da pogledam grupu, pošto mislim da pitanje prava na „budžet" jeste jedno od čvorišta koje treba razrešiti. Primetim da je još jedan od mojih FB-prijatelja i naših blogokolega član grupe. I onda pogledam „zidić" grupe i naiđem na ono čega sam se plašila od prvog trenutka.

Komentare prenosim bez lektorskih intervencija, samo uz izvesna preskakanja, skraćenja i izostavljanja imena autora:

nek studiraju na cetinju ,to su i trazili...

pa normalno necemo valda ta govna da skolujemo

jesu li ubacili ta 2-3 nova slova u rečnik? ^^ mislim da se od tog trenutka više nećemo moći razumeti ^^ a samim tim, naravno ako ima mozga u ovoj vlasti, izbaciti ih sa budžeta Srpskih fakulteta! nek idu na kosovo da studiraju kod braće šiptara! i onako su ih priznali bez po muke... samo me zanima da li će mi opet nek...o reći da smo bratcki narod... nismo bratcki, niti ćemo ikad biti! amin

Hteli su nezavisnost, sami neka skoluju svoj kadar....Napolje sa Crnogorcima iz BG NS I NISA.

Imaju svoj Univerzitet , zasto bi dolazili u Srbiju da studiraju kada su toliko zeleli da se odvoje od iste !!! beogradski_univerzitet_grb.pngHocete nezavisnost ... eto vam je !!! Najveca greska naseg Gosn' Predsednika !!! Pitam se u kojim stranim zemljama MI mozemo da budemo redovni studenti na budzetu drzave ??? Ah ta divna Srbija...u nju se slio... sav sljam okolnih zemalja , koji pljuju svakim danom zemlju koja ih hrani i skoluje im decu ... ako vam je toliko ljepo...lijepo itd...vratite se u vase otadzbine...i nama ce biti drago !!! Nisam nacionalista...ali mi je pun nos nepravde koja je tako ocigledna u Srbiji !!!

А замислите да им се законом забрани студирање на буџету? Одмах би организовали протесте и марш...Е онда би се умешале невладине организације па би Србију оптужили за дискриминацију...Па би онда навијачи и хулигани изашли на улице па би изгазили демонстранте и тако би настао читав циркус...Жртве би наравно били наши сународници ... Али реално у Црној Гори и немају где да студирају...Зато и морају да то раде код нас...

Заиста ми није јасно зашто се студенти црногорске националности буне. Овде се не ради о ширењу националне мржње већ о здравој памети и логици. Онога момента када су изгласали независност, добили црногорске пасоше и признали независност Косова ставили су до знања целом свету да не желе ништа од Србије...осим наравно бес...платног образовања и места у дому?! (довољно речено о лицимерју). Свака држава треба пре свега да улаже у свој народ...

pa posto je sve njihovo najbolje nek idu u onu njihovu vukojebinu,a ne da nipodastavaju sve sto je nase! Nek idu gde je bolje,imaju onaj njihov krs i ledinu

OBRAZA NEMATE!MI SMO BRE KAO BRACA!CRNOGORCI I MI SMO JEDAN NAROD!STA VAM JE LJUDI EEEJ?

BRACA???!!! KAKVA BRACA BREEEEEEEEEE!!!! JEL MI BRAT ONAJ KOJI MI ZABIJA NOZ U BOLNA LEDJA ???!!!!! A??!!!! JEBO TE BRAT INDIJANCU JEDAN ..... IDI U GORU PA SE TAMO LIZI SA NJIMKA JEBALI TE ONI , I POZDRAVI MILA KRIMOSA , JEBO TE ON U USTA ... BRAT??! CHUJ BRAT??!!! BRACA KAO RUSI , JEL? KAD TREBA DA NAS SE BOMBARDUJE ONDA NEMA BRATSTVA , A KAD TREBA DA SE KUPI NIS SA 10 PUTA MANJU CENU ONDA SMO BRACA , JAAAAO NE SERI O BRATYSVU VISHE KEVE TI!!!!!

Picketina crnogorska je ubila nasu ksendzu :(((

NISU SVI ISTI - U PRAVU SI ...IMA I GORIH (MISLIM NA SHIPTARE CRNOGORCE)

jesu bre cigani, shta im je jedna shkolarina, par kila droge, barem toga imaju za izvoz ahahahha

-----------
Dalje nisam gledala.

S obzirom na činjenicu da sama radim na fakultetu, a pogotovo s obzirom na to da odlično znam da je svako studiranje u inostranstvu pre svega pravno legitimisan (ne i moralno legitiman) udar po džepu, u stanju sam da razumem i one koji hoće pare, kao i one koji bi da ih ne daju. No, ako ćemo niz evropsku vodu i dlaku - ima da se plaća.

Nije to sve na Zapadu kao u Srbiji, nema tih podela na budžet i samofinansiranje, daleko je manje prijemnih ispita i daleko manji broj fakulteta sa ograničenim brojem studenata na pojedinim studijskim grupama, ali je istina da stranci uvek moraju da ispune posebne uslove. Ako im se ne posreći neka stipendija ili razmena studenata (ova potonja, uzgred, sa Hrvatskom bolje funkcioniše nego sa Srbijom), onda moraju da se isprse ili školarinom ili takozvanom finansijskom garancijom koju, uz prilaganje odgovarajućih izvoda iz banke, potpisuje žitelj zemlje u kojoj student želi da studira, dakle, najčešće neki član šire porodice, gastarbajter.

cartoon_euro.jpgJednom rečju, studiranje u inostranstvu neko mora da plati i zaista je sve sasvim jednostavno: Crna Gora je inostranstvo, što znači da više nema opravdanja da Crnogorci iz Crne Gore, sa prebivalištem u Crnoj Gori, uživaju blagodeti budžeta susedne Srbije i u njoj besplatno studiraju. Slažem se. Zato me je i zainteresovala grupa na Facebooku.

Još više se slažem da je pametno uzeti u obzir delikatnost podela Srba i Crnogoraca po nacionalnoj i državnoj liniji, pa ostaviti da voda u ponekom rukavcu teče po starom dok se ne nađu obostrano pametna, povoljna i poželjna rešenja. Ali, ovo je načelna priča koju realnost pobija i samo zbog te svesti o realnosti mislim da je za početak bolje prikloniti se prvom rešenju, odnosno onemogućiti Crnogorcima sa prebivalištem u Crnoj Gori da budu „budžetski" studenti u Srbiji.

Dakle: da se crnogorski studenti tretiraju kao strani - u nedostatku boljeg rešenja za SVE studente, bez obzira na poreklo.

Ali, kada sam videla komentare na Facebooku, malo je reći, stomak mi se okrenuo od konkretizovane „svesti o realnosti".

Drugi, to sam ja - rekao je Rembo. Stranci u nama - napisala je knjigu Julija Kristeva. Ili da ostanemo pri Kulturi laži Dubravke Ugrešić, ta tematika nam je bliža. Suviše knjiški? Ni slučajno. Kažem vam iz prve ruke, iz ličnog iskustva, čitala sam ih kao studentkinja u inostranstvu, do koske (i one finansijske) svesna realnosti svoje egzistencijalne (i finansijske) pozicije.

Sve ove gorecitirane članove grupe čiji član nikada neću postati, ja bih poslala u... Ne, ne sledi psovka. Ne, ja bih ih poslala u inostranstvo.

 

 



Komentari (219)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Covek u belom Covek u belom 18:42 29.04.2010

Re: Izjava o identitetu

Exitus Letalis
a ne mogu da se krste deca u cg u pravoslavnoj crkvi ako se ne izjasne da su srbi, odnosno, ako roditelji ne kažu de je beba srbin/srpkinja...

A ti bas 'tela da krstis dete ili unuce u pravoslavnoj crkvi u CG, pa te to pogodilo jel da???
Exitus Letalis Exitus Letalis 22:57 29.04.2010

Re: Izjava o identitetu

A ti bas 'tela da krstis dete ili unuce u pravoslavnoj crkvi u CG, pa te to pogodilo jel da???

nipošto.

nemam nikog krštenog u familiji, niti ću, nadam se.
napisah da je to prednos' ateista, ako si pročitao.

al ima ko 'oće i 'oće baš da bude kršen pravoslavni crnogorac.
razumeš?

one apostrofe zbog ovih školovanih:)))
docsumann docsumann 09:49 30.04.2010

Re: Izjava o identitetu

a ne mogu da se krste deca u cg u pravoslavnoj crkvi ako se ne izjasne da su srbi, odnosno, ako roditelji ne kažu de je beba srbin/srpkinja...


može kod Miraša (cpc)
dali76 dali76 14:27 30.04.2010

Re: Apsolutno podrzavam

nemam nikog krštenog u familiji, niti ću, nadam se.
Auu EL jos ce ljudi pomisliti da si netolerantna
Zamisli da eto umesto reci “krstenog” neko stavi “Srbin, Hrvat,Amer….
Dakle nemam nikog Hrvata u familiji niti cu nadam se……
Nego sto bi rekao domazet, nisam htio o tom…
Svetski a nase je bas u skladu sa onom starom da ljudska glupost ne poznaje granice.
Daklem ne mladost ludost vec mladost glupost.
Znaci ti razumijes sve te komentare jer su ljudi kivni na Crnogorce?
Ja recimo razumijem da su ljudi kivni,ali valjda postoji prag razumevanja kad komentari postanu odraz neceg drugog a ne zelje da se drzava ponasa racionalno prema svim strancima pa I Crnogorcima.
Tvoja hipoteza poslije tvog iskustva te opservacije je :
Svi Crnogorci,il bar ogromna vecina su ljeni,plemenski optereceni, nazadno tvrdoglavi, bahati te samim tim sa takvim mentalitetom nikako ne mogu doprinjeti razvitku bilo kog drustva gdje god da dodju.
E sad vjerovatno postoji I facebook grupa koja ima clanove koji ovako razmisljaju , ali
takvima nije mjesto u grupi koja se bavi racionalnim temama kao sto je tema stranci na budzetu.

Takvo razmisljanje ,kao sto ti imas o Crnogorcima, imali su Ameri o istocno evropljanima sa pocetka 20 vijeka.
Eugenic je bila prava pseudonauka. I oni su imali opservacije iz kojih su izvodili zakljucke slicne onima koje imas ti.
Uvedene su cak I tkzv kvote za imigrante iz istocne evrope.
Visoki americki duznosnici bili su pobornici ovakve teorije ; npr. Woodro Wilson, Theodor Roosevelt.
California je tridesetih godina donijela zakon o prisilnoj sterilizaciji.
Onda je jednom austrijskom propalom slikaru palo na pamet kako da usavrsi svoju naciju eliminacijom nepodobnijih, nekulturnijih, nazadnijih segmenata drustva.
Sta je dalje bilo..znamo.
Ti kao osoba koja ide na americki koledz sve ovo dobro znas pod uslovom da si uzimala American history I and II.
Svako onaj koji se zalaze za racionalno ponasanje Srbije prema strancima nece sebi dozvoliti da se uclani u grupu,koja iako ima racionalni stav, ima komentare onakve kakve nam je ovdje Jelena predocila.
Svako onaj koji osnuje grupu sa racionalnim zahtevom da se Srbija ponasa isto prema svim strancima nece sebi dozvoliti komentar kakve smo mogli vidjeti.

Ti kako svacam razumijes takve komentare jer su kakko kazes ljudi kivni, ali I mnogi od tih komentara,opet kako kazes, priznacemo da su istiniti?
Pa onda lijepo osnuj grupu sa takvom teorijom pa se tamo do milje volje nasladjivajte sa zakljuccima vasih licnih opservacija.
I ne zaboravi da ni ti ni tvoji drugari Crnogorci ne bi vidjeli koledza a mozda ni Amerike da ljudi I dalje misle kako smo mi istocno evropljani kulturno,I genetski inferiorni .

adam weisphaut adam weisphaut 07:59 29.04.2010

Tko?

rimetim da je još jedan od mojih FB-prijatelja i naših blogokolega član grupe.
wukadin wukadin 08:13 29.04.2010

Re: Tko?

Koji žbir
Jel' ti treba podatak da se posle odrediš prema njemu/njoj
adam weisphaut adam weisphaut 08:16 29.04.2010

Re: Tko?

Ne treba mi taj podatak da bih se "odredio", samo me interesuje
Jelena Gall Jelena Gall 11:00 29.04.2010

Re: Tko?

e, ajd sad. :)
ali, baš kao u slučaju moje studentkinje, ne verujem da se učlnaio tamo zato što mu se sviđaju komentari. naseo je
wukadin wukadin 08:12 29.04.2010

pa zar nisu tražili

Prvo, grupa je intelEgentna kao i mnoge fejsbuk grupe. Neka ne čude zato četiri uzvičnika

A da je tačno ono što piše, tačno je. Je li to strana zemlja? Jeste. Treba li da budu tretirani kao i svi stranci? Da, ako nema posebnog interesa. Ostaje (za neke sporno) pitanje tretiranja onih koji se izjašnjavaju kao Srbi, zbog ustavne definicije i obaveza države Srbije u tom smislu. U ovom konkretnom slučaju, ne bi me iznenadilo da se i najžešći indipendisti (italic zbog rogobatnosti) deklarišu kao Srbi kad im to materijalno odgovara.

Naravno, vidimo emotivne reakcije koje su mi lično smešne i degutantne. Recimo da takve ne bih zvao na slavu ... zanimljivo, tako nešto obično kažem za pripadnike Al Kaide. Ali zato branim pravo na njihovu različitost. Ako može Stole da ovde trubi kako "smo za ceo svet parije", mogu i ovi da idu u drugi ekstrem. I treba da idu, da se napravi sredina... kako je jedan čedista davno objasnio, a ja se cinično složio.

p.s. Nemo sad neko (ako već nije) da počne kako oni mogu da traže našima sošPa kad idu kod njih na more. Mogu, pa šta. I mi treba da se naviknemo da je to inostranstvo, a i šta ima tamo da letuju sad kad imamo Scheise, Scheise die Schengen weise...
docsumann docsumann 13:26 29.04.2010

Re: pa zar nisu tražili

Pa nije problem u tome da su crnogorski studenti strani državljani, to je naprosto činjenica. Lično mi nije jasan interes države Srbije da ih drži na budžetu.

Problem su upravo komentari na tom FB zidu - površni, ostršćeni, primitivni...

Crna Gora je po pitanju referenduma bila i jeste raspolućena. Da ne spominjem da su oko 250 000 državljana Crne Gore sa prebivalištem u Srbiji bili onemogućeni da se izjašnjavaju na datom referendumu. To je kao kompezovano pragom od 55% + 1 glas potrbnim za njegov ispjeh. I opet je bilo više nego tijesno.
Da ne spominjem pritiske, kupovinu ličnih karata, glasova. ucjene prema zaposlenim u javnom sektoru i državnim firmama, rad tajnih službi na terenu, finansiranje dolazaka iz inostranstva indepedentistički nastrojene dijaspore, itd.
Bio, vidio, čuo - pa eto znam. Glasao sam na referendumu protiv odvajanja od Srbije, a najviše zbog "elite" koja je to sve sprovodila, pošto su mi njeni interesi bili više nego očigledni (stvaranje privatne države, sa potpunom kontrolon svih dešavanja u njoj). Nažalost, bio sam u pravu. Čudno je to , svaka moja ispravna prognoza mi se razbije o glavu.
Ne bih sad ovdje da razglabam o širim istorijskim kontekstima i uvodim neke starije datume i događaje u priču (Mojkovačka bitka, Podgorička skupština, Božićna pobuna i td.) ali Crnogorsko-Srbijanskom pitanju najmanje doprinose ovakvi tupački komentari.
I, o da, ima ih i na suprotnoj strani (i gorih), za to ne brinite...
dr.wagner dr.wagner 09:09 29.04.2010

DEJA VU ...., ma što to značilo !!!!

....dan

-Ne bih se štel mešati ....

.... , ali kako je lijepo misliti da ste bolji od "njih" ....

-Nemojte zaključiti kako i sam nisam takav ....


Wagner

sentinel26 sentinel26 10:02 29.04.2010

Jelena

Akcija te grupe na Fb je čisto politička i propagandna akcija.

Vlada Vojislava Koštunice i Božidara Djelića je donijela odluku, koja ni danas nije poništena, po kojoj studenti iz Crne Gore (njeni državljani ) koji se u nacionalnom smislu izjasne kao Srbi i prihvate srpsko državljanstvo stiču pravo da se školuju i na budžetu Srbije.
Oni koji nijesu prihvatili taj uslov tretirani su kao strani državljani što i jesu, to nije ni sporno..

Drugo ta ista vlada je započela, a ova sadašnja nastavila, akciju dodjeljivanja srpskog državljanstva gradjanima i državljanima Crne Gore koji to žele..
Na samom početku B.Djelić je u Beograd donio spisak od oko 76.000 "zahtjeva".
Procjenjuje se da je brojka onih koji su tu blagodjet dobili znatno manji.

Na drugoj strani Crna Gora nije postavljala nikakve diskriminacione uslove za studente iz Srbije, imali su pravo studiranja pod istim uslovima kao i studenti iz Crne Gore.
Ne znam da li je taj uslov ostao na snazi i da li je važio ove posljednje školske godine..
Škosle 2007/2008 u Crnoj Gori je bilo više studenata iz Srbije i Republike Srpske nego iz CG u Srbiji..

Vlada Crne Gore je donijela odluku da studentima iz CG koji u Srbiji studiraju kao stranci na fakultetima koji ne postoje u Crnoj Gori refundira školarinu..
Ako već nije, Crna Gora će morati da primjeni reciprocitet ali u skladu sa propisima koji važe u EU... Za Srbiju to još ne važi..

Školovanje nije besplatno pa neka svako plaća svoje..

Citirane uvrede ne želim da komentarišem, jer sam ja ovdje kažnjen zbog odbrane prava Crnogoraca i Crne Gore..
E viva Montenegro !
mostarac mostarac 10:42 29.04.2010

Re: Jelena

E viva Montenegro !

Na cistom crnogorskom
wukadin wukadin 10:45 29.04.2010

Re: Jelena

Akcija te grupe na Fb je čisto politička i propagandna akcija.


Je li!?
A koja nije?

Vlada Vojislava Koštunice i Božidara Djelića je donijela odluku, koja ni danas nije poništena...


Svaka vlada može da poništi (ili beše promeni) svoju raniju odluku...
Uzgred, mislim da je potpunije reći Vlada Republike Srbije, jer postoji neki kontinuitet, osim u slučaju revolucija kada se dešava i da se odluke ranijih vlada onako generalno obaraju. Dakle, ta odluka (ili uredba) definiše ponašanje državnih organa u datom slučaju i veži do donošenja nove. Istorijski, i glede odgovornosti (šta to beše?) nije loše znati čije je to "maslo", što si nas podsetio...
Nego, što se tiče promena, valjda je to i smisao bilo kog pritiska. Generalno sam rezervisan prema internet akcijašenjima, odnosno njihovoj delotvornosti - to se pokazalo na primeru platana. Tako da je ovo više reper šta neko "misli" u trenucima dokonosti...

Drugo ta ista vlada je započela, a ova sadašnja nastavila, akciju dodjeljivanja srpskog državljanstva gradjanima i državljanima Crne Gore koji to žele..


Ali su Vilotići prekinuli vezu...

Na drugoj strani Crna Gora nije postavljala nikakve diskriminacione uslove za studente iz Srbije, imali su pravo studiranja pod istim uslovima kao i studenti iz Crne Gore.
Ne znam da li je taj uslov ostao na snazi i da li je važio ove posljednje školske godine..
Škosle 2007/2008 u Crnoj Gori je bilo više studenata iz Srbije i Republike Srpske nego iz CG u Srbiji


To sam i ja čuo, iz izvora vlasti Crne Gore.
Kako nisam čuo da su demantovani radna je pretpostavka da verujem da je tako, mada čudno deluje, ovo što se tiče broja studenata.

jer sam ja ovdje kažnjen zbog odbrane prava Crnogoraca i Crne Gore..


Jesi li!? Pa srećne ti rane junače...

A šta će biti sa crkvicom kod Bara? Ma šalim se, slobodno ignoriši pitanje...

E viva Montenegro !


E uvek me zanimalo kako to neki nacionalista izbacuje parole na stranom jeziku. Pa još jeziku koji se govori skoro isključivo u jednoj zemlji.
Evo ti malo svetskije:
Proud to be a Serb!
(zanimljivi su rezultati kad gugluješ slike sa ovom frazom)
sesili sesili 12:08 29.04.2010

Re: Jelena

Apsolutno se slažem sa stavom da sudenti iz Crne Gore treba da plaćaju školovanje u Srbiji. Pa, druga su država, imaju svoj budžet! Mene je zaprepastio podatak da žena, rođena u podgorici, tamo joj familija, radi u Beogradu i trebalo je da produži važnost lučne karte u CG. Morala je da plati ispit 100 evra i da polaže CRNOGORSKI jezik! Nije sprdačina, cela istina. E sad, što bismo mi školovali tuđe studente. Nije malicioznost, nego što neko reče - zdrava logika.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:43 29.04.2010

Re: Jelena

po kojoj studenti iz Crne Gore (njeni državljani ) koji se u nacionalnom smislu izjasne kao Srbi i prihvate srpsko državljanstvo stiču pravo da se školuju i na budžetu Srbije.


Ako je ovo tacno, a pretpostavljam da Sentinel ne bi postovao da ne zna da jeste, onda je prilicno bedno kako neki komentatori na ovom blogu u istoj recenici ismevaju crnogorsku naciju i traze da se crnogorski studenti tretiraju kao strani. Pa dajte se bar malo informisati pre nego navijacki iznosite stavove. Nije jasno zasto se niko ne protivi besplatnom studiranju studenata iz Republike Srpske, pa i oni zive u drugoj drzavi.
duchesse duchesse 12:44 29.04.2010

Re: Jelena

mostarac
E viva Montenegro !

Na cistom crnogorskom

Eto kad se rodi nezavisna država, pa se potpale nacionalističke strasti, pa neki sa suzom u uglu oka i puna srca zapevaju Danke Deutschland, meine Seele brennt! i dižu spomenike Hansu-Ditrihu Genšeru, dok drugi pak uzvikuju dirljive rodoljubive fraze na maternjem italijanskom...
duchesse duchesse 12:48 29.04.2010

Re: Jelena

Nije jasno zasto se niko ne protivi besplatnom studiranju studenata iz Republike Srpske, pa i oni zive u drugoj drzavi.

Evo ja se protivim. Državljanstvo je bar lako utvrditi putem ličnih dokumenata. Ko je državljanin Srbije - može na budžet, ko nije - ne može. Nismo mi bogata država da možemo da stipendiramo studente iz siromašnih zemalja, koji god jezik da govore. Bilo kakav drugi stav, sa praktične tačke gledišta (a kroz ogromne rupe na državnom budžetu), je mlaćenje prazne slame.
predatortz predatortz 12:50 29.04.2010

Re: Jelena

duchesse
Nije jasno zasto se niko ne protivi besplatnom studiranju studenata iz Republike Srpske, pa i oni zive u drugoj drzavi.

Evo ja se protivim. Državljanstvo je bar lako utvrditi putem ličnih dokumenata. Ko je državljanin Srbije - može na budžet, ko nije - ne može. Nismo mi bogata država da možemo da stipendiramo studente iz siromašnih zemalja, koji god jezik da govore. Bilo kakav drugi stav, sa praktične tačke gledišta (a kroz ogromne rupe na državnom budžetu), je mlaćenje prazne slame.



Niste tako mislili 90-tih kada ste nam krali fabrike i naplaćivali svaki metak!
filvas filvas 12:55 29.04.2010

Re: Jelena

Citirane uvrede ne želim da komentarišem, jer sam ja ovdje kažnjen zbog odbrane prava Crnogoraca i Crne Gore..
E viva Montenegro !


A zašto pišete na Italijanskom? Jeste li vi Italijan? Ili vam je to ostalo iz kolaboracionističkih dana?

Bolje bi bilo da Crnu Goru branite od sebe i sebi sličnih likova čije nevaspitanje, neobrazovanost i nadobudnost već odavno više služe za podsmeh, nego što ikoga iritiraju.
duchesse duchesse 12:55 29.04.2010

Re: Jelena

Niste tako mislili 90-tih kada ste nam krali fabrike i naplaćivali svaki metak!

Izvinite, gosn, ja sam 90ih imala 13-14 godinica, kada Vam je neko drugi "krao fabrike" i "naplaćivao metke". Kad malo razmislim, ni sad kad sam malo starija još nisam nikome ukrala, zamislite, fabriku, a još manje sam se bavila trgovinom oružjem. Obratite se, dakle, na prikladniju adresu, a mene sa tim stavom, moliću, zaobidjite u šiiiiirrrrrrrokom luku. Hvala!
predatortz predatortz 12:57 29.04.2010

Re: Jelena


Izvinite, gosn, ja sam 90ih imala 13-14 godinica, kada Vam je neko drugi "krao fabrike" i "naplaćivao metke". Kad malo razmislim, ni sad kad sam malo starija još nisam nikome ukrala, zamislite, fabriku, a još manje sam se bavila trgovinom oružjem. Obratite se, dakle, na prikladniju adres, a mene sa tim stavom, moliću, zaobidjite u šiiiiirrrrrrrokom luku. Hvala!


Kao i vi nas svojim stručnim opservacijama ko iz dijaspore ima kakva prava.
duchesse duchesse 13:01 29.04.2010

Re: Jelena

stručnim opservacijama

Oprostite. Biste li me ljubazno uputili na kakvu visokostručnu literaturu kako bih se mogla bolje informisati i kvalifikovati za diskusiju o pravima "dijaspore"?
predatortz predatortz 13:03 29.04.2010

Re: Jelena

Oprostite. Biste li me ljubazno uputili na kakvu visokostručnu literaturu kako bih se mogla bolje informisati i kvalifikovati za diskusiju o pravima "dijaspore"?


Dovoljno se pozvati na iskustva susednih nam zemalja. Recimo da studenti iz BiH uživaju povlastice u Austriji jer su njihove prababe bile državljanke velikog carstva. Hrvatski primer je , takođe, zanimljiv.
duchesse duchesse 13:09 29.04.2010

Re: Jelena

jer su njihove prababe bile državljanke velikog carstva

A pradede? Ako ćemo po istorijski, svi smo mi nekoć bili deo Starog Rimskog carstva, pa jel bih mogla da studiram u Rimu pod istim uslovima kao i Italijani? Dušan Silni zadirao duboko u današnju Grčku, jel mogu i Grci da studiraju na budžetu kod nas? A Treći Rajh da ne pominjemo, mada bih mogla na postdiplomske u Minhen... a kad smo kod baba, meni baba Madjarica, jel mogu u Peštu da uživam studentske povlastice?
predatortz predatortz 13:12 29.04.2010

Re: Jelena

. a kad smo kod baba, meni baba Madjarica, jel mogu u Peštu da uživam studentske povlastice?



Verovatno. Neke države se ne libe da ti daju državljanstvo ako su ti deda/baba bili njihovi državljani. Mudre države. Konkretno za Mađarsku ne znam, ali Izrael pouzdano daje državljanstvo svakome ko može da dokaže jevrejsko poreklo.
duchesse duchesse 13:17 29.04.2010

Re: Jelena

Verovatno. Neke države se ne libe da ti daju državljanstvo ako su ti deda/baba bili njihovi državljani. Mudre države. Konkretno za Mađarsku ne znam, ali Izrael pouzdano daje državljanstvo svakome ko može da dokaže jevrejsko poreklo.


Odlična konstatacija! Dakle, ako možeš da dobiješ državljanstvo, možeš da studiraš kao i studenti sa lokala. Ako nemaš državljanstvo, plati kao i svi stranci. Dodjosmo na ono što sam ja napisala, kad se Vi uvrediste što Vam je neko krao fabrike i prodavao oružje:

Ko je državljanin Srbije - može na budžet, ko nije - ne može.

predatortz predatortz 13:20 29.04.2010

Re: Jelena


Odlična konstatacija! Dakle, ako možeš da dobiješ državljanstvo, možeš da studiraš kao i studenti sa lokala. Ako nemaš državljanstvo, plati kao i svi stranci.


Poreklo. Ne državljanstvo. Velika razlika. Desetine hiljada Rusa su dobile državljanstvo Izraela zbog činjenice da su im dede, babe bili Jevreji.
duchesse duchesse 13:24 29.04.2010

Re: Jelena

Jevreji

Sad ste se uhvatili za naciju koja se definiše putem religijske afilijacije. To je isto kao da kažete da bih ja npr mogla da dobijem grčko državljanstvo, ili, pak, rusko jerbo su me mamatata krstili u pravoslavnoj crkvi.

A i nije da ste rekli poreklo
ako su ti deda/baba bili njihovi državljani.

predatortz predatortz 13:27 29.04.2010

Re: Jelena

Sad ste se uhvatili za naciju koja se definiše putem religijske afilijacije. To je isto kao da kažete da bih ja npr mogla da dobijem grčko državljanstvo, ili, pak, rusko jerbo su me mamatata krstili u pravoslavnoj crkvi.



Odustajem. Ovo je klasična komunistička definicija nacije i poistovećivanja iste sa verom. Tu pomoći ni objašnjavanja nema.

Uzgred, ti Rusi koji su dobili državljanstvo su , uglavnom, pravoslavci. Što nije tipično za izrael. Zar ne?
duchesse duchesse 13:33 29.04.2010

Re: Jelena

ti Rusi koji su dobili državljanstvo su , uglavnom, pravoslavci

U ovo ne verujem ni ič, jer mi je dobra drugarica Jevrejka, koja otide odavde u Izrael i znam kako su njen brat i ona dobili državljanstvo.
klasična komunistička definicija nacije i poistovećivanja iste sa verom

Poistovećivanja vere s nacijom ste se Vi dotakli kada ste se uhvatili za Jevreje kao primer. Ja, lično, ne verujem ni u pojam vere ni nacije kao pravno-formalne kategorije, već isključivo u državljanstvo, za koje je zakonom propisano kako se dobija.
Svakako je bolje da odustanemo od dalje rasprave ako smo počeli sa podelama na komuniste i, verovatno, četnike, i/ili rojaliste. Takva priča je vazda bila neproduktivna.
escherichije_colic escherichije_colic 13:48 29.04.2010

Re: Jelena

Škosle 2007/2008 u Crnoj Gori je bilo više studenata iz Srbije i Republike Srpske nego iz CG u Srbiji..


natasavb natasavb 15:26 29.04.2010

Re: Jelena

Nije jasno zasto se niko ne protivi besplatnom studiranju studenata iz Republike Srpske, pa i oni zive u drugoj drzavi.

pa zato sto to nije isto.
crna gora se referendumom odvojila os srbije, a republika srpska je tek uspela da usvoji zakon o referndumu,koji i da se sprovede i vecina gradjana se izjasni za pripajanje,verovatno ne bi mogla to i da uradi.
dakle, velika razlika.
krkar krkar 16:25 29.04.2010

Re: Jelena

Niste tako mislili 90-tih kada ste nam krali fabrike i naplaćivali svaki metak!


Je li to neki princip da ko puca "za Srpstvo" treba građani Srbije da mu plaćaju taj šenluk?
Jelena Gall Jelena Gall 16:46 29.04.2010

Re: Jelena


predatortz

Odlična konstatacija! Dakle, ako možeš da dobiješ državljanstvo, možeš da studiraš kao i studenti sa lokala. Ako nemaš državljanstvo, plati kao i svi stranci.


Poreklo. Ne državljanstvo. Velika razlika. Desetine hiljada Rusa su dobile državljanstvo Izraela zbog činjenice da su im dede, babe bili Jevreji.


ne, duchesse ne suprotstavlja poreklo i drzavljanstvo. ona te ne pita na osnovu cega je neko - rus, jevrej, srbin, crnogorac, ko god - dobio drzavljanstvo neke drzave. nego jasno kaze: preduslov za besplatno studiranje = drzavljanstvo.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 17:10 29.04.2010

Re: Jelena

crna gora se referendumom odvojila os srbije, a republika srpska je tek uspela da usvoji zakon o referndumu,koji i da se sprovede i vecina gradjana se izjasni za pripajanje,verovatno ne bi mogla to i da uradi.

Pa onda nije stvar u tome da li je neko drzavljanin druge drzave ili ne, vec da li je ta drzava oznacena kao neptijatelj Srbije ili ne. Ko na ovom principu vodi i politiku mesne zajednice nece daleko dogurati, da ne govorimo o visikom obrazovanju.
duchesse duchesse 17:57 29.04.2010

Re: Jelena

Je li to neki princip da ko puca "za Srpstvo" treba građani Srbije da mu plaćaju taj šenluk?

inagadadavida inagadadavida 18:41 29.04.2010

Re: Jelena

duchesse
jer su njihove prababe bile državljanke velikog carstva

A pradede? Ako ćemo po istorijski, svi smo mi nekoć bili deo Starog Rimskog carstva, pa jel bih mogla da studiram u Rimu pod istim uslovima kao i Italijani? Dušan Silni zadirao duboko u današnju Grčku, jel mogu i Grci da studiraju na budžetu kod nas? A Treći Rajh da ne pominjemo, mada bih mogla na postdiplomske u Minhen... a kad smo kod baba, meni baba Madjarica, jel mogu u Peštu da uživam studentske povlastice?


Nisam siguran za Rim , Atinu i Minhen, ali sam siguran da bi tom logikom skoro svaki srbin / crnogorac / bosnjak imao pravo upisa na Istambulski univerzitet
filantrop filantrop 18:46 29.04.2010

Re: Jelena

Hvala na objasnjenju Sent

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:01 29.04.2010

Re: Jelena

Recimo da studenti iz BiH uživaju povlastice u Austriji jer su njihove prababe bile državljanke velikog carstva.


Netacno! Imaju povlastice jer su na listi nerazvijenih zemalja ciji gradjani imaju pomenute povlastice u Austriji. Turska nikad nije bila deo Austro-Ugarske pa isto vazi i za njene studente, kao i za studente iz Srbije bilo da su iz Zrenjanina ili Leskovca.
uros_vozdovac uros_vozdovac 20:57 29.04.2010

Re: Jelena

E viva .... !


Nema nikog da mi objasni fenomen E viva ... nešto što nije npr Italija. A baš bi se rado smejao. Ajde neko, bilo ko!
Jelena Gall Jelena Gall 22:53 29.04.2010

Re: Jelena

uros_vozdovac
E viva .... !


Nema nikog da mi objasni fenomen E viva ... nešto što nije npr Italija. A baš bi se rado smejao. Ajde neko, bilo ko!

ih.
evo španija na nemačkom, može?
tigrks tigrks 23:01 29.04.2010

Re: Jelena

Re: Jelena

Škosle 2007/2008 u Crnoj Gori je bilo više studenata iz Srbije i Republike Srpske nego iz CG u Srbiji..

Da ne ulazimo u dublju analizu, bitno je koliko je studenata iz Srbije studiralo u Crnoj Gori. Ovo iz Srbije i Republike Srpske nije merodavno.
zilikaka zilikaka 23:05 29.04.2010

Re: Jelena

Evo ja se protivim. Državljanstvo je bar lako utvrditi putem ličnih dokumenata. Ko je državljanin Srbije - može na budžet, ko nije - ne može. Nismo mi bogata država da možemo da stipendiramo studente iz siromašnih zemalja, koji god jezik da govore. Bilo kakav drugi stav, sa praktične tačke gledišta (a kroz ogromne rupe na državnom budžetu), je mlaćenje prazne slame.
zilikaka zilikaka 23:13 29.04.2010

Re: Jelena

Dovoljno se pozvati na iskustva susednih nam zemalja. Recimo da studenti iz BiH uživaju povlastice u Austriji jer su njihove prababe bile državljanke velikog carstva. Hrvatski primer je , takođe, zanimljiv.

Zaista?
U mom selu desetak godina kola urbana legenda da čak i državljanstvo daju po istom principu, ali uz uslov da se gorepomenuta prababa LIČNO prva prijavi za isto. Dalje ide po naslednom redu.Jedini problem je što baš nije lako naći prababu rođenu do 1918, spremnu da veselo stane u red za državljanstvo.
predatortz predatortz 12:39 29.04.2010

Pljunuti Srbiju

Pod svaku cenu! Pa makar i zbog glupavih komentara na FB.

Ma kako lepo upakovana, mržnja je mržnja! A Vi je Jelena ovde često širite.

Ajte malo nas zaobiđite!
Bili Piton Bili Piton 14:41 29.04.2010

Re: Pljunuti Srbiju

predatortz
Pod svaku cenu! Pa makar i zbog glupavih komentara na FB.

Ma kako lepo upakovana, mržnja je mržnja! A Vi je Jelena ovde često širite.

Ajte malo nas zaobiđite!


A vi sebi pronadjite neko internet mesto na kome je iskljucivo dozvoljeno velicati Srbiju i njeno slavno, sveto ime i gde se neistomisljenici rastrzu konj'ma na repove.

Stvarno mi je pun kufer ovih policajaca - pre neki dan na jednom drugom blogu skocili na devojku sto je napisala "Srbijica", dirnulo ih to u patriotski zivac, mos si misliti.
Jelena Gall Jelena Gall 16:51 29.04.2010

Re: Pljunuti Srbiju

predatortz
Pod svaku cenu! Pa makar i zbog glupavih komentara na FB.

Ma kako lepo upakovana, mržnja je mržnja! A Vi je Jelena ovde često širite.

Ajte malo nas zaobiđite!

prvo, ne kaze se poD svaku cenu, nego po svaku cenu.

drugo, iz svoje opake patoloske potrebe da ruzim srbiju ja mislim da crnogorci ne treba da budu na srpskom budzetu. zanimljivo, zaista.

a sto se zaobilazenja tice - paaa, ko je ovde kome dosao na vrata?
Ivan Marović Ivan Marović 21:24 29.04.2010

Re: Pljunuti Srbiju

Jelena Gall
prvo, ne kaze se poD svaku cenu, nego po svaku cenu.

Kaže se "pod svaku cenu" kad nekoga podceniš.
Jelena Gall Jelena Gall 22:55 29.04.2010

Re: Pljunuti Srbiju

Ivan Marović
Jelena Gall
prvo, ne kaze se poD svaku cenu, nego po svaku cenu.

Kaže se "pod svaku cenu" kad nekoga podceniš.

uh.
al onda moraš, bar po srpskom pravopisu, da ga poTceniš.
predatortz predatortz 08:34 04.05.2010

Re: Pljunuti Srbiju


prvo, ne kaze se poD svaku cenu, nego po svaku cenu.


Ali to nije sve
Ti si nakanio da mene nema i pod svaku cijenu
Ideš prema meni. I u jurišu
Smejući se i plačuci
Pred sobom
Sve čistis
i ništiš...






Mak Dizdar vs lektorka

Izvini lektorka, to 'pod svaku cenu' mi iz zavičaja ostalo...
Neće se ponoviti.
olalija olalija 12:59 29.04.2010

zabe i babe

prema mom misljenju treba razlikovati dve stvari: besplatno skolovanje crnogoraca ili npr. studenata iz republike srpske kao drustvenu, zakonom podrzanu cinjenicu i nacionalisticki, ksenofobicni i rasisticki diksurs na tu temu. ako se neko protivi besplatnom skolovanju stranih studenata, zato sto su ti studenti srbi (republika srpska) ili su bliski srbima (crnogorci), onda je to pre antinacionalisticki i gradjanski stav. a diskurs mrznje je vec nesto drugo.
Jelena Gall Jelena Gall 16:55 29.04.2010

Re: zabe i babe

da. ali jeste veliki problem kada jedan, kako kažeš, antinacionalistički i građanski stav (predlog, ideja, odluka) bude podržan diskursom mržnje.
filvas filvas 13:07 29.04.2010

Dobar razlog

Dobar razlog da Srbija plaća školovanje studentima iz Crne Gore je to što se na taj način širi uticaj Srbije. Ako stvari gledate kroz takvu prizmu, onda ćete razmišljati o načinu da se ti studenti pretvore u što bolje "agente Beograda" kako sadašnja crogorska vlast naziva Srbe u Crnoj Gori. I ne treba se ograničiti samo na Crnu Goru, nego treba otvoriti vrata i svima ostalima iz bivše Jugoslavije.

Postoje načini da se utiče na mlade ljude koji imaju pogrešne predstave o Milu Djukanoviću i Sekuli Drljeviću.
docsumann docsumann 13:53 29.04.2010

Re: Dobar razlog

Ma daj, baš će to da im tumače na fakuktetima

Mnogo veći stepen indoktrinacije se može postići upravo živeći u CG pod Milovim režimom.
filvas filvas 13:59 29.04.2010

Re: Dobar razlog

Studenti ne provode sve vreme na fakultetima. Žive u Srbiji, treba da postanu prijatelji i ljubitelji Srbije. Da to nije lako, pokazuje Sentinelov slučaj, ali takve treba kažnjavati. Kad god neko pokaže nezahvalnost, bezobrazluk i aroganciju treba da popije kulturnu šljagu. Biće manji od makovog zrna. Prema neprijateljskim režimima u okolini ne treba biti nežan i treba iskoristiti svako sredstvo.

Samo sve treba da izgleda lepo i da bude servirano uz najveći mogući osmeh.
adam weisphaut adam weisphaut 16:13 29.04.2010

Re: Dobar razlog

ali takve treba kažnjavati. Kad god neko pokaže nezahvalnost, bezobrazluk i aroganciju treba da popije kulturnu šljagu.

Ti bi da US, UK i Svica kazne Brajana, Wu-a i Coveka u belom ?
filvas filvas 16:55 29.04.2010

Re: Dobar razlog

Pazi, postoji bitna razlika izmedju legitimnih kritičara (čak i kada nisu u pravu) i običnih trovača. Ja nisam primetio da su gore navedeni trovači, dočim je tić iz Lovćenca prevršio sve mere pa su konačno morali da ga vrate u pećinu iz koje je utekao. Ko truje i treba da dobije dandaru.

Nažalost, u Srbiji se odomaćio običaj da se umesto kritike pričaju mitovi i legende plasirani u doba rata i Miloševića. Neobrazovanim, frustriranim i slabašnim ljudima je lakše da okrive Društvo, Srbiju, Narod, Elitu i slične apstraktne entitete, nego da se suoče sa istinom o sebi, ali i o drugima. Jedna od tih istina je da Milošević nije na vlasti već deset godina.

Zato debate i izgledaju ovako. A Jelana Gall daje primer lažnih i neutemeljenih interpretacija, što bih joj i oprostio da nije reč o univerzitetskom nastavniku.
skyspoter skyspoter 17:21 29.04.2010

Re: Dobar razlog

Dobar razlog da Srbija plaća školovanje studentima iz Crne Gore je to što se na taj način širi uticaj Srbije.


U pravu ste ali problem je sto ce nas budzet da se istrosi dok Djukanovic ode sa vlasti.


adam weisphaut adam weisphaut 17:39 29.04.2010

Re: Dobar razlog

Pazi, postoji bitna razlika izmedju legitimnih kritičara (čak i kada nisu u pravu) i običnih trovača.

Razlika je u oku posmatrača, odnosno kritikovanih, koliko vidim neoconi imaju niyak prag, pa nije teško dobiti "go back to Russia" ako udarš na home of the brave..
nego da se suoče sa istinom o sebi, ali i o drugima

Pa suočavanje sa istinom o sebi i jeste problem, da nije ne bi bilo toliko žući na pomen svakog problema ovog društva, istina o sebi i drugima boli. Zato i svaka rasprava obilije racionalizacijama i ovde u...oni...

A Jelana Gall daje primer lažnih i neutemeljenih interpretacija, što bih joj i oprostio da nije reč o univerzitetskom nastavniku.

Nizak start.
alexlambros alexlambros 17:49 29.04.2010

Re: Dobar razlog

Prema neprijateljskim režimima u okolini ne treba biti nežan i treba iskoristiti svako sredstvo.


Dobro da nisu svi potpuno odlepili i da ih ima koji su sacuvali zdrav razum. Potpuno se slazem s ovim ...
filvas filvas 23:14 29.04.2010

Re: Dobar razlog

Pa suočavanje sa istinom o sebi i jeste problem, da nije ne bi bilo toliko žući na pomen svakog problema ovog društva, istina o sebi i drugima boli. Zato i svaka rasprava obilije racionalizacijama i ovde u...oni...


Pa eto, i tebe boli udo wagner za to što radi Hašim Tači. Tebi je to tudje dvorište. Ne želiš da ti išta remeti liberalni mir. Zgutnuo si LDP i sad te vozi. Bolje to nego da se smaraš šta i kako.

Racionalizacija je neophodna, naročito traumatizovanom narodu kao što smo mi. Problem je što je naše tržište "racionalizacija" tako nerazvijeno, pa dobijamo samo najgore, od LDP do radikala. Meni je šokantno da Gljivica Dačić pokazuje više smisla za stvarnost od Čede.

I onda dolazimo do pitanja "niskog" starta. Nizak start je ono što domačica ovde postavlja. Nema pojma o čemu priča, a sve vreme ima taj didaktički pristup. Kao, koji smo mi kreteni. Ma nemaš s kim u Srbiji. Pri tome, devojčica došla iz Mostara. Mislim, alo! Jel ima tamo neki problem?

* * * * *

I šta kažeš, racionalizacija... a? Zeban sl'čaj.

adam weisphaut adam weisphaut 05:46 30.04.2010

Re: Dobar razlog

Pa eto, i tebe boli udo wagner za to što radi Hašim Tači. Tebi je to tudje dvorište. Ne želiš da ti išta remeti liberalni mir. Zgutnuo si LDP i sad te vozi. Bolje to nego da se smaraš šta i kako

Que?
Ja se ubih dokazujuci da su hrvatski i albanski nacionalizam imperijalni a Marovic oce da me razuveri.


Racionalizacija je neophodna, naročito traumatizovanom narodu kao što smo mi. Problem je što je naše tržište "racionalizacija" tako nerazvijeno, pa dobijamo samo najgore, od LDP do radikala. Meni je šokantno da Gljivica Dačić pokazuje više smisla za stvarnost od Čede.

Racionalizacija moze da bude potrebna samo dok traje trauma, vreme traume je proslo, ili treba da poricemo sve vjek i vjekov. Ubr. da li dajes lgitimitet i komsijskim racionalizacijama?
I onda dolazimo do pitanja "niskog" starta. Nizak start je ono što domačica ovde postavlja. Nema pojma o čemu priča, a sve vreme ima taj didaktički pristup. Kao, koji smo mi kreteni. Ma nemaš s kim u Srbiji. Pri tome, devojčica došla iz Mostara. Mislim, alo! Jel ima tamo neki problem?

Ovakvo ucitavanje moze da sledi samo iz licne netrpeljivosti.
I šta kažeš, racionalizacija... a? Zeban sl'čaj

Brajo, ti li si ?
Jelena Gall Jelena Gall 08:08 30.04.2010

Re: Dobar razlog

Kao, koji smo mi kreteni. Ma nemaš s kim u Srbiji. Pri tome, devojčica došla iz Mostara. Mislim, alo! Jel ima tamo neki problem?

istina je, nemam pojma o čemu pričaš.
filvas filvas 10:45 30.04.2010

Re: Dobar razlog

Que?
Ja se ubih dokazujuci da su hrvatski i albanski nacionalizam imperijalni a Marovic oce da me razuveri.Racionalizacija moze da bude potrebna samo dok traje trauma, vreme traume je proslo, ili treba da poricemo sve vjek i vjekov. Ubr. da li dajes lgitimitet i komsijskim racionalizacijama?

Pa manje je bitno kako ćeš da zoveš te nacionalizme, ta podela je ionako malo nepodesna i malo prevazidjena. Važno je da ne opravdavaš maltretiranje Srba srpskim nacionalizmom.

Ja uopšte nisam rekao da treba da poričemo bilo šta. Naprotiv, zalažem se za celu istinu, uključujući i Žutu kuću, Dobrovoljačku, RTS, etc. Mislim da bi se trebalo suočiti i sa činjenicom da u suočavanju sa prošlošću Srbija daleko prednjači u poredjenju sa svojim susedima. Majka Hrabrost ima excuse. Trauma je previše teška. Ali ostali nemaju.

Drugo, ja razumem traume naših bivših i sadašnjih protivnika. Voleo bih da i sami nadju način da ih racionalizuju tako da u buduće sa nama žive u miru. Ali Bošnjaci imaju dosta posla. Albanci takođe. Ovo što sada rade, vodi nas direktno u nove sukobe. Tamo čak ne postoje ni iole ozbiljne novine, a kamoli da se vodi neka debata na temu prošlosti i sopstvene odgovornosti.
Ovakvo ucitavanje moze da sledi samo iz licne netrpeljivosti.

Nema lične netrpeljivosti. Samo netrpeljivosti prema nepoštenim pristupima. Ako neko hoće da prodaje klišee, mora bolje da se potrudi.
adam weisphaut adam weisphaut 13:54 30.04.2010

Re: Dobar razlog

Pa manje je bitno kako ćeš da zoveš te nacionalizme, ta podela je ionako malo nepodesna i malo prevazidjena. Važno je da ne opravdavaš maltretiranje Srba srpskim nacionalizmom.

Objasni to Marovicu, ne meni.
Ja uopšte nisam rekao da treba da poričemo bilo šta. Naprotiv, zalažem se za celu istinu, uključujući i Žutu kuću, Dobrovoljačku, RTS, etc.

Naravno da sam i ja za to.
Mislim da bi se trebalo suočiti i sa činjenicom da u suočavanju sa prošlošću Srbija daleko prednjači u poredjenju sa svojim susedima.

Pa ne znam koliko je ovo tacno, ljudi koji se bave suocavanjem (ubr. ne voim ovu rec, istrosena je) su i dalje dezurni krivci i predmet opseivne mrznje a koiko je cela prica o napretku iskrena mogli smo da vidimo tokom rasprave o rezoluciji o Srebenici u sitnim satima prenosa..
filvas filvas 15:06 30.04.2010

Re: Dobar razlog

Pa ne znam koliko je ovo tacno, ljudi koji se bave suocavanjem (ubr. ne voim ovu rec, istrosena je) su i dalje dezurni krivci i predmet opseivne mrznje a koiko je cela prica o napretku iskrena mogli smo da vidimo tokom rasprave o rezoluciji o Srebenici u sitnim satima prenosa..

Tačno je. Da li je bilo ko drugi uopšte imao makar i takvu rezoluciju? Da li su makar promenili imena ulica u Hrvatskoj i Bosni? Da li je Rasim Delić sahranjen uz državne počasti? Da li je Izetbegović heroj? Kakva je tamo NGO scena? Pa i na B92 su do pre par godina Albina Kurtija predstavljali kao aktivistu za ljudska prava, pisale su se peticije za njegovo oslobadjanje, kao nisu znali o kome je reč!

Upravo zato je i sama ideja suočavanja sa prošlošću istrošena. Ali za to najviše zahvali Sonji Biserko i Nataši Kandić. Pošto one Srbiju i dalje predstavljaju kao Nemačku u doba nacizma, možda bi trebalo da se vratimo originalu - Vergangenheitbeweltigung. Proćiće večnost pre nego što narod zapamti, a nekmoli istroši ovu reč. A dotle će se možda naći i neko da Muslimane, Hrvate i Albance podseti na njihove zločine. Možda BIA ili SAJ ili neka specijalna jedinica žandarmerije... Neki Dubai...
filvas filvas 15:16 30.04.2010

Re: Dobar razlog

istina je, nemam pojma o čemu pričaš.

zemite bronhi. i počnite da čitate novine. ima i na internetu.
cabot cabot 13:40 29.04.2010

Sirotinjska zabava...

Raspravlja se o sirotinji...Bogati politicari, "uticajni" gradjani i njihova deca se odavno lece i skoluju u inostranstvu. Ima i za priglupe vani obrazovnih institucija koje samo treba platiti...O lecenju se prica ovih dana...Prema tome oni "bitni" su to resili... ostaje bednicima da se svadjaju oko "prava"....Cirkus!
alexlambros alexlambros 14:42 29.04.2010

хм

Нико ме не пита ал ево да кажем ... ја сам за то да се третирају као страни држављани, будући то и јесу (дакле, да плаћају него шта), сем оних који су српске националности (то су ваљда Срби у расејању, ван матице или како се већ то формуилише) па их тако и треба третирати (слично раде и све остале нормалне државе) ... не само Срби из ЦГ него и из РС итд ...

А увести им и полагање српског језика (будући им црногорски матерњи), као обавезан предуслов, као што је стандардна процедура свуда у свету када страни држављани долазе на студије у неку државу. Слабо ко ће да положи, ал нек уче, шта им фали

него, ја сам здушно за и да им се уведу визе ... три уласка за 90 дана, 100 евра ...


angie01 angie01 15:06 29.04.2010

Re: хм

А увести им и полагање српског језика (будући им црногорски матерњи), као обавезан предуслов, као што је стандардна процедура свуда у свету када страни држављани долазе на студије у неку државу. Слабо ко ће да положи, ал нек уче, шта им фали



pa to su uslovi za sve strane studente-svuda!

него, ја сам здушно за и да им се уведу визе ... три уласка за 90 дана, 100 евра ...


:))))))))))), pa ni oni nama ne gledaju kroz braTske prste, kad dolazimo na more-samo kad saberem tarife za mobajl!
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 15:10 29.04.2010

Re: хм

alexlambros
Нико ме не пита ал ево да кажем ... ја сам за то да се третирају као страни држављани, будући то и јесу (дакле, да плаћају него шта), сем оних који су српске националности (то су ваљда Срби у расејању, ван матице или како се већ то формуилише) па их тако и треба третирати (слично раде и све остале нормалне државе) ... не само Срби из ЦГ него и из РС итд ...

А увести им и полагање српског језика (будући им црногорски матерњи), као обавезан предуслов, као што је стандардна процедура свуда у свету када страни држављани долазе на студије у неку државу. Слабо ко ће да положи, ал нек уче, шта им фали

него, ја сам здушно за и да им се уведу визе ... три уласка за 90 дана, 100 евра ...





Eto izlaska iz SEKE, ovi sto su tu od 1945. kao J.Kapicic npr...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:40 29.04.2010

Re: хм

сем оних који су српске националности


Eno Sentinel gore lepo rekao, pravo na besplatno studiranje imaju samo oni koji kazu da su srpske nacionalnosti, tako da je tvoj komentar potpuno deplasiran, ali nisi, na zalost, jedini koji je iskoristio priliku da malo pljucne po juznim susedima. Nekako se na blogu u nesto blazem obliku nastavila 'rasprava' sa facebook grupe koju je Jelena citirala.
duchesse duchesse 18:03 29.04.2010

Re: хм

oni koji kazu da su srpske nacionalnosti

E, a jel mogu ja da kažem da sam, recimo, Slovenka i da dobijem besplatno školovanje tamo? A?
mostarac mostarac 18:11 29.04.2010

Re: хм

duchesse
oni koji kazu da su srpske nacionalnosti

E, a jel mogu ja da kažem da sam, recimo, Slovenka i da dobijem besplatno školovanje tamo? A?

Mnoge drzave pripadnike svoje nacije u drugim drzavam tretiraju kao da su gradjani te drzave.
Recimo pripadnici austrijske manjine u Juznom Tirolu koji je u Italiji, imaju sva prava u Austriji kao da su stanovnici Austrije.
Pa i pravo na skolovanje kao i svaki Austrijanac.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 18:23 29.04.2010

Re: хм

E, a jel mogu ja da kažem da sam, recimo, Slovenka i da dobijem besplatno školovanje tamo? A?


Pa sto mene pitas, pitaj nekog iz slovenacke vlasti ili se raspitaj kakve zakone imaju. Srbija je sama odredila ovo pravilo ne ja. Ovde se neki ljudi zale da Crnogorci mogu besplatno studirati u Srbiji a hteli su da se otcepe od iste drzave. Fora je u tome da pravo besplatnog studiranja imaju Srbi iz Crne Gore, dakle isti oni koji su bili protiv nezavisnosti. Da su ovo znali pretpostavljam da bi vecina kriticara sa bloga ili sa pomenute facebook grupe bili da pomenuti rezim studiranja ostane.
Jelena Gall Jelena Gall 20:30 29.04.2010

Re: хм

Fora je u tome da pravo besplatnog studiranja imaju Srbi iz Crne Gore, dakle isti oni koji su bili protiv nezavisnosti. Da su ovo znali pretpostavljam da bi vecina kriticara sa bloga ili sa pomenute facebook grupe bili da pomenuti rezim studiranja ostane.

vidi gore filvasove komentare. :)
libela libela 21:45 29.04.2010

Re: хм

Neues aus der Nachbarschaft
...nisi, na zalost, jedini koji je iskoristio priliku da malo pljucne po juznim susedima.

Na koji deo posta alexlambros-a mislis?
duchesse duchesse 08:35 30.04.2010

Re: хм

Fora je u tome da pravo besplatnog studiranja imaju Srbi iz Crne Gore, dakle isti oni koji su bili protiv nezavisnosti. Da su ovo znali pretpostavljam da bi vecina kriticara sa bloga ili sa pomenute facebook grupe bili da pomenuti rezim studiranja ostane.

Ako ti Srbi iz Crne Gore imaju državljanstvo Republike Srbije, nek studiraju besplatno koliko im volja. Bezumno je uvoditi upitnik:
- jesam za otcepljenje
- nisam za otcepljenje
pa shodno tome možeš ili ne možeš da trošiš pare koje ja dajem u budžet od svoje plate, dok ti mamatata daju pare u crnogorski budžet.

A priča o izjavljivanju koje si nacionalnosti je takodje umobolna, jer nacionalnost ne može da bude pravna kategorija. Ne postoje jasni kriterijumi za utvrdjivanje nacionalnosti i stoga ne vidim kome sa dve zdrave moždane ćelije može da bude logično da dobijaš povlastice koje imaju lokalni studenti ako izjaviš da si Srbin. Po istoj logici, ja mogu da zapucam po svetu, gdegod sam imala neke pretke, i da izjavljujem da sam Slovenka, Madjarica, muž mi je Austrijanac pa možda dobijem i nešto od njih i tako dalje.
duchesse duchesse 08:40 30.04.2010

Re: хм

Mnoge drzave pripadnike svoje nacije u drugim drzavam tretiraju kao da su gradjani te drzave.

A jel hoće meni neko objasniti zašto poredite siromašnu Srbiju sa Austrijom? Poenta je u tome da je Srbija na granici bankrota i nije mi jasno zašto nekome zvuči logično da iz budžeta stipendiramo strane državljane koji ne plaćaju poreze u Srbiji? Jel to ima smisla?
angie01 angie01 14:42 29.04.2010

jednostavno,

ako je ovo druga zemlja-ima da placa svoju shkolarinu student iz CG-pri tome ima svoj univerzitet, ako hoce da proba da bude na budzetu.

drugo-decenijama su studenti iz nekadashnje republike dobijali mesta u studenskom gradu-na rachun dece iz ove republike i vecina, ne zavrshivshi vishe decenijsko studiranje, ladno su iz tog istog studenskog-seli u neku fotelju u najomiljenijem im glavnom gradu.

nemam nishta protiv migracija- ali mesto zasluzi ako si bolji.

komentari sa fejsa su uobichajena shitina, koja se nazalost masovno nalazi na slichnim stranama!
Filip2412 Filip2412 14:56 29.04.2010

...

Bruka, Srbijom vladaju raspikuce. Posle mene potop.
dunja73 dunja73 15:07 29.04.2010

----

Naravno da su stanci . Medjutim , ovo uopste nije jednostavno i ne moze tako " centralisticki " da se sudi i razmislja, i svi u jednu serpu pod isti poklopac ..

To su stvari Univerziteta...kako ce da organizuje i da fura svoj program ...Ne moze po mom misljenju na nivou drzave da postoji CENOVNIK , i da se u njemu naznaci "domaci i ostali " ..Nije studiranje aerodrom ....Univerziteti to sami moraju da regulisu sta i kako ..pa na sta to lici?? ...ti si stranac ..tebi skuplja skolarina ,a sedimo u klupi zajedno i na istom smo fax-u ? ......
Milosevic je imao te ideje da za strance bude skuplji benzin kad prolaze kroz Srbiju..pa nesto se ne secam kako se zavrsi....

Da...htedoh reci...moze i tako, no nije Evropski , vec nas vodi na "Tunguzijanski " ,treci svet , banane drzave itd..

A to ...sto su iz CG studenti koristili povoljnosti studiranja , pa domove dobijali , pa po deset godina razvlacenje ...to je DANK "Majka Mari " Srbiji sto im je tako dopustila, i ondasnjih zakona ...ALI ONDASNJIH - PROSLO VREME ..

Mi bi trebali oko buducnosti da se malo pobrinemo , danas , sutra , prekosutra !!??

I svako bi i koristio svaku povoljnost koja mu se pruzi , nisu ludi da ne iskoriste kad mogu, to i jeste ljudska priroda ...Ovde u Nemackoj ima stranaca koji otvoreno i kazu na tv-u da su dosli samo da "iskoriste " sta god mogu i sta god im padne pod "sapu " ..
Meni nisu jasni svi oni koji se "cude " tome.....

Ali , i ovo ne znaci da treba "Kifla za tebe 5 , a za Hansa 10 Dinara "
Jelena Gall Jelena Gall 17:03 29.04.2010

Re: ----

Ne moze po mom misljenju na nivou drzave da postoji CENOVNIK , i da se u njemu naznaci "domaci i ostali " ..Nije studiranje aerodrom ....

nije aerodrom, dunja, to je tačno, međutim, cenovnici su realnost, baš kao i, najčešće, različiti cenovnici za domaće i strane "putnike". a kada stranci "oduzimaju mesta" domaćima, onda mora da se traži rešenje - univerzitet se u tome ni najmanje ne razlikuje od bilo koje firme, s tim što je problem uvek takav da daleko prevazilazi okvire univerziteta/firme, jer potencira osećaj ugroženosti u sopstvenoj zemlji.
Ivan Marović Ivan Marović 15:16 29.04.2010

Šta ti više smeta, Jelena?

Koji tebi nacionalizam više smeta, onaj imperijalni (Crnogorci su zapravo Srbi) ili ovaj ksenofobični (Crnogorci marš u Crnu Goru)?
Jelena Gall Jelena Gall 17:06 29.04.2010

Re: Šta ti više smeta, Jelena?

Ivan Marović
Koji tebi nacionalizam više smeta, onaj imperijalni (Crnogorci su zapravo Srbi) ili ovaj ksenofobični (Crnogorci marš u Crnu Goru)?

oba, naravno. to su spojeni sudovi. ili ti vidiš neke zaista relevantne razlike?
filvas filvas 17:13 29.04.2010

Re: Šta ti više smeta, Jelena?

Da li vam smeta Sentinelov nacionalizam?
Ivan Marović Ivan Marović 17:26 29.04.2010

Re: Šta ti više smeta, Jelena?

Jelena Gall
oba, naravno.

Oba ti više smetaju?
Jelena Gall
to su spojeni sudovi.

Spojeni sudovi nisu jedan sud, jedan isključuje drugi. Ako su Crnogorci Srbi onda bi Marš u Crnu Goru bio poziv na proterivanje Srba, a to je logički nemoguće ako govorimo o srpskm nacionalizmu.
Jelena Gall
ili ti vidiš neke zaista relevantne razlike?

Ne vidim samo ja, razlike postoje. Nasilje kao posledica ksenofobije ostaje unutar granica zemlje, a nasilje kao posledica imperijalizma se preliva i u okolne. To je najrelevatnija razlika.
Jelena Gall Jelena Gall 18:08 29.04.2010

Re: Šta ti više smeta, Jelena?


Ivan Marović
Jelena Gall
oba, naravno.

Oba ti više smetaju?
Jelena Gall
to su spojeni sudovi.

Spojeni sudovi nisu jedan sud, jedan isključuje drugi. Ako su Crnogorci Srbi onda bi Marš u Crnu Goru bio poziv na proterivanje Srba, a to je logički nemoguće ako govorimo o srpskm nacionalizmu.
Jelena Gall
ili ti vidiš neke zaista relevantne razlike?

Ne vidim samo ja, razlike postoje. Nasilje kao posledica ksenofobije ostaje unutar granica zemlje, a nasilje kao posledica imperijalizma se preliva i u okolne. To je najrelevatnija razlika.

oba mi smetaju.
tvoj rezon je ispravan generalno, ali u ovom konkretnom kontekstu dva nacionalizma jesu spojeni sudovi. evo kako to mislim:
ako su crnogorci srbi, onda zagovarače tog uverenja vređa odluka dela crnogoraca/srba da se proglase drugom nacijom i da stvore samostalnu državu. reakcija na tu odluku je "marš u crnu goru, vec kad si odlucio da vise nisi srbin".
Nasilje kao posledica ksenofobije ostaje unutar granica zemlje, a nasilje kao posledica imperijalizma se preliva i u okolne. To je najrelevatnija razlika.

da, ovo je principijelno tačno, s tim što mislim da ih ne treba gledati izolovane jedno od drugog kada pricamo o sr-cg odnosima.
odmah i da se ogradim (zbog nenaklonih komentatora) - nasilje si pomenuo ti, ne ja. kada govorimo o ksenofobiji, dovoljno je uvideti diskriminaciju (i u smislu ružnog govora o pripadnicima drugih nacija), a kada je reč o imperijalizmu, on ne znači nužno rat ili izazivanje rata, nereda i sl. u drugoj zemlji.
Ivan Marović Ivan Marović 19:01 29.04.2010

Re: Šta ti više smeta, Jelena?

Jelena Gall
evo kako to mislim: ako su crnogorci srbi, onda zagovarače tog uverenja vređa odluka dela crnogoraca/srba da se proglase drugom nacijom i da stvore samostalnu državu. reakcija na tu odluku je "marš u crnu goru, vec kad si odlucio da vise nisi srbin".

Razumeo sam ja to, i to što ti opisuješ je ksenofobična reakcija. U slučaju imperijalnog nacionalizma reakcija bi bila sledeća:

ako su crnogorci srbi, onda zagovarače tog uverenja vređa odluka dela crnogoraca/srba da se proglase drugom nacijom i da stvore samostalnu državu. reakcija na tu odluku je osvajanje crne gore i poništavanje crnogorske nacije.

Pa sam te pitao šta ti više smeta od ova dva, da mi njih izmarširamo ili da mi kod njih umarširamo.

Kapiraš zašto ja ovo pišem? Zato što je ksenofobični nacionalizam slabiji od imperijalnog i javlja se nakon propasti imperijalnog. Pogledaj Francusku, sad viču Alžirci marš u Alžir, a pre 50 godina su vikali da Alžir ne postoji, to je Francuska. I to su vikali usred Alžira.
Jelena Gall Jelena Gall 21:29 29.04.2010

Re: Šta ti više smeta, Jelena?

Pa sam te pitao šta ti više smeta od ova dva, da mi njih izmarširamo ili da mi kod njih umarširamo.

Kapiraš zašto ja ovo pišem? Zato što je ksenofobični nacionalizam slabiji od imperijalnog i javlja se nakon propasti imperijalnog. Pogledaj Francusku, sad viču Alžirci marš u Alžir, a pre 50 godina su vikali da Alžir ne postoji, to je Francuska. I to su vikali usred Alžira.

da ja tebi nešto priznam - sad mi je laknulo. jednostavno mi je u jednom trenutku glavom proletela sumnja da me možda navlačiš na tanak led...

ne razmišljam na ovako drastičan način kada su srbija i crna gora u pitanju i nadam se da sam u pravu da niti će neko nekog izmarširati (otvoreno ispoljenim nasiljem), niti će neko nekud umarširati.

ali je zanimljivo ovo tvoje hronološko objašnjenje, koje se, tek sada razumem kako treba, više odnosi na operativnost nacionalizma u službi državnih interesa, nego na nacionalizam kao takav. jer, nacionalizam je, bez obzira na "usmerenje", uvek izraz nesposobnosti da se drugi prihvati kao drugačiji, poseban, samosvojan i jednako vredan. eto zašto čak ni posle tvog objašnjenja ne mogu da kažem da li mi više smeta imperijalni od ksenofobnog. smeta mi kao takav.

naravno, instrumentalizacija nacionalizma zarad postizanja političkih ciljeva je posebno ogavna rabota (jer je ona, za razliku od slepog obožavanja ili slepe mržnje, rezultat inteligencije), pa je u TOM smislu imperijalistički nacionalizam opasniji, on odnosi više žrtava, u životima, kulturi, novcu, na sve načine.

samo ću se na trenutak dotaći svoje profesije, ali neću to ovde dalje razvijati: kada jedna država, koristeći se imperijalističkim nacionalizmom, ne uspe da umaršira u drugu, jezik je moguće polje daljeg delovanja istim metodom. dovoljno je odrediti ga nacionalno umesto teritorijalno. tako imamo: hrvatski u hrvatskoj i hrvatski u bih; ekavski srpski u srbiji i ijekavski srpski u bih i u crnoj gori; bosanski u bih (teritorijalno određenje, koje nebošnjaci smatraju potencijalno unitarističkim, što bošnjaci negiraju i tvrde da se pod nazivom bosanski jezik podrazumeva samo jezik bošnjaka), odnosno bošnjački jezik (naziv koji zagovaraju pre svega srbi), plus crnogorski. i sve ovo je "legitimno" jer je politička lančana reakcija odradila svoje.
a kao ilustracija apsurda tek sitan primer: moja studentkinja danijela iz republike srpske najbolje se razume sa erminom, bošnjakinjom iz federacije. hoću reći, danijela bolje razume erminu, nego jelenu iz srbije, iako danijela i jelena govore standardni srpski jezik, a ermina bosanski tj. bošnjački. i da ne nabrajam dalje.
Ivan Marović Ivan Marović 22:03 29.04.2010

Re: Šta ti više smeta, Jelena?

Srpski nacionalizam je bio imperijalan, čak inkluzivan (u formi jugoslovenstva), a sad kad su se svi ti narodi (koji su inače praktikovali ksenofobični nacionalizam) oslobodili naše okupatorske čizme, i u samoj Srbiji počinje da se praktikuje taj ksenofobični nacionalizam kao u ostalim balkanskim državicama.

Jednostavno, nismo više imperija.

P.S. Inače ovo oko jezika nisam razumeo, možda si to pisala na bosanskom ili hrvatskom.
adam weisphaut adam weisphaut 22:10 29.04.2010

Re: Šta ti više smeta, Jelena?

Ivan Marović
Srpski nacionalizam je bio imperijalan, čak inkluzivan (u formi jugoslovenstva), a sad kad su se svi ti narodi koji su praktikovali ksenofobični nacionalizam oslobodili naše čizme, i u samoj Srbiji počinje da se praktikuje taj ksenofobični nacionalizam kao u ostalim balkanskim državicama.

Jednostavno, nismo više imperija.

Hrvatski nije bio imperijalan? Albanski? Tokom realizacije projekta 90-ih s. nacionalizam je bio sve samo ne inkluzivan vec i ksenofobican i imperijalan, ali bolje da ne ulazimo u to, ne otvara mi se Pandorina kutija trenutno..
Ivan Marović Ivan Marović 22:22 29.04.2010

Re: Šta ti više smeta, Jelena?

adam weisphaut
Hrvatski nije bio imperijalan? Albanski?

Hrvatska imperija je bila kad? Kad su bili u Iranu? Albanska imperija kad su bili Iliri? Jedina imperija je bila srpska i zvala se Jugoslavija.

adam weisphaut
Tokom realizacije projekta 90-ih s. nacionalizam je bio sve samo ne inkluzivan vec i ksenofobican...

Realizacija projekta je bila početkom XX veka kad je pravljena Jugoslavija, ovo devedesetih je bio raspad. Otud i ksenofobija. Srbija postaje mala evropska zemlja.
adam weisphaut adam weisphaut 22:50 29.04.2010

Re: Šta ti više smeta, Jelena?

Hrvatska imperija je bila kad? Kad su bili u Iranu? Albanska imperija kad su bili Iliri? Jedina imperija je bila srpska i zvala se Jugoslavija.


Ambicije su bile tu a i pokusaji realizacije (WWII, dosue ne od autohtonih rezima neko tudjom rukom vodjeni), ubr. tesko da je YU mogla da bude imperija po bilo kom kriterijumu..
, ovo devedesetih je bio raspad

I pokusaj ponovnog uspostavljanja "imperije" samo ovog puta na nacionalnom ekskluvizitetu..
Jelena Gall Jelena Gall 23:13 29.04.2010

Re: Šta ti više smeta, Jelena?

P.S. Inače ovo oko jezika nisam razumeo, možda si to pisala na bosanskom ili hrvatskom.


odgovor je kod adama. imperijalni nacionalizam se ne ispoljava samo u težnji da se pomere (prošire) državne granice. ja sam (neuspešno ) pokušala da dodam da je jezička politika način (efikasan ili sluđujući, zavisi od perspektive) da se simbolički protegnemo preko granica svoje države, ili preko granica jednog jezičkog idioma/varijeteta, već kako hoćeš to da nazoveš. pa tako kažemo da i žitelji RS (ako su srbi) govore srpski, a žitelji hercegovine (ako su hrvati) govore hrvatski jezik.
evo, da te malo ugnjavim, i primera iz književnosti (dakle, ravan kulturnog - pardon, nekulturnog - imperijalističkog nacionalizma): čiji je pisac ivo andrić, i čiji je mehmed-meša selimović (krkar, jel vidiš kako sam politički korektna?)?
Ivan Marović Ivan Marović 00:33 30.04.2010

Re: Šta ti više smeta, Jelena?

adam weisphaut
Ambicije su bile tu a i pokusaji realizacije (WWII, dosue ne od autohtonih rezima neko tudjom rukom vodjeni), ubr. tesko da je YU mogla da bude imperija po bilo kom kriterijumu..

Ambicije može da ima svako, ali potencijal da se ambicije ostvare ne baš svako. Oni koji imaju te potencijale prave imperije (Englezi Britaniju, Kastiljanci Španiju, Prusi Nemačku, Srbi Jugoslaviju), a oni koji nemaju mogu jedino da to svoje malo države čiste od nepoželjnih.
adam weisphaut
tesko da je YU mogla da bude imperija po bilo kom kriterijumu..

To kaže vladajuća elita za svaku imperiju. Kad se ujedinila Nemačka, pruski vojnici su bili u Hanoveru, a kad se ujedinila Jugoslavija srpski vojnici su bili u Zagrebu. To je bolji pokazatelj od mišljenja vladajuće elite.
AlexDunja AlexDunja 01:00 30.04.2010

Re: Šta ti više smeta, Jelena?

To kaže vladajuća elita za svaku imperiju. Kad se ujedinila Nemačka, pruski vojnici su bili u Hanoveru, a kad se ujedinila Jugoslavija srpski vojnici su bili u Zagrebu. To je bolji pokazatelj od mišljenja vladajuće elite.

aj britanci, aj spanci:))

al kako si umuv'o srbe u imperijaliste:))))
hvale vredno!

( ocu da kazem: uvek ima kriterijum:))
docsumann docsumann 07:56 30.04.2010

Re: Šta ti više smeta, Jelena?

A šta je ca Crnogorcima koji se izjašnjavaju kao Srbi?
Doctor Wu Doctor Wu 08:04 30.04.2010

Re: Šta ti više smeta, Jelena?

Ivan Marović
...

Marovicu, tvoji komentari poslednjih meseci su u tako zestokoj downward spirali da ja, sto neki kazu, vehementno povlacim svoje nekoc izneseno misljenje da bi ti bio idealan kandidat za predsednika Srbije.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana