Društvo| Ekonomija

Nemojte povećavati plate i penzije

Saša Radulović RSS / 12.05.2010. u 22:20

Neodgovorno je.  U 2009-toj godini smo već u minusu više od milijardu evra. Privreda se davi pod poreskim teretom. Izgubili smo 200.000 radnih mesta. Imamo 1.850.000 zaposlenih i 1.650.000 penzionera. Više od pola zaposlenih radi za državu. Nemojte.

Poslednji put kad smo bez ikakvog ekonomskog opravdanja povećali penzije za 10%, celo društvo je doživelo potres mozga. Dinar je pao sa 80 na 100 dinara za evro. Sa njim, prosečne plate sa 400 na 300 evra. Penzije ostale iste. Masa penzija ostala ista. Zar nismo ništa naučili?

Konsolidovani budžet u 2009.toj godini izgleda ovako:

Текући расходи износе 11.54 милијарди
 Милијарде ЕУР
Пензије, 1.650.000 пензионера3.87
Плате, преко 450.000 запослених3.01
Роба и услуге2.11
Трансфери и социјална помоћ1.68
Субвенције0.63
Камате0.22

Текући приходи износе 11.38 милијарди

 Милијарде ЕУР
Порез на потрошњу4.8
Порез на рад4.52
Порез на доходак (физичка лица)1.33
Доприноси3.18
Порез на профит (правна лица)0.3
Порез на имовину0.16
Остали порески приходи0.21
Непорески приходи1.38

Текући минус - 0.16  милијарди

Капитални минус - 1.1  милијарди
- Капитални расходи - 0.933 милијарди
- Нето буџетске позајмице - 0.25 милијарди

Obećavali ste smanjenje administracije. 10% je trebalo da bude. 8.000-12.000 zaposlenih iz armije od preko 450.000. To je preko $3 milijarde evra godišnje. I tu imamo preko 20% viška zaposlenih. Školstvo ni zdravstvo niste ni pominjali. Izgleda ništa od toga. Sada govorimo o stotinama, ne hiljadama.

Javna preduzeća, zavodi i raznorazne institucije u kojima je preko 450.000 ljudi imaju preko 20% viška zaposlenih. O tome niko ništa i ne govori.

Prosečne plate u privredi 30.000 dinara. Prosečne plate kod države 40.000. Prosečne plate kod javnih preduzeća monopolista 45.000 dinara.

Uozbiljite se. Molim vas. Zar treba MMF da nas štiti od nas samih?

Prestanite glasače da tretirate kao malu decu. Ako ste ozbiljni i objasnite im, shvatiće vas. Ne obećavajte nerealno. Da smo izašli iz krize i da će životni standard da poraste. Neće dok se ne reformišemo.

 

Reformišite poreski sistem.

Reformišite penzioni sistem.

Smanjite javnu potrošnju.

Ukinite perpetuum mobile subvencije svih vrsta.

Napravite socijalnu mapu društva. Socijalna zaštite je obaveza i zadatak države ne privrede.

Naterajte banke da obavljaju svoju funkciju: kreditiraju privredu. Dali smo im 6 milijardi evra našeg novca.

Suzbijajte monopole. Jačajte konkurenciju. Smanujte birokratiju. Ukidajte nepotrebnu administraciju i nepotrebne procedure.

Očistite javne nabavke. Tu nam ide 2 milijarde evra godišnje.

Budite odgovorni. Svojoj deci ostavljate.

 



Komentari (55)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

banat.hardkor banat.hardkor 22:35 12.05.2010

II deo

Suzbijajte monopole. Jačajte konkurenciju.


Možda, kad Beko & Miško prodaju svoj udeo obveznica u Vlada Srbije d.o.o.
Kako stvari stoje, to će biti nikad.

Ne gine revolucija. Al' ovaj put da se oseti smrad sprženog mesa, da bude krvi do pojasa i da se nijedan ne provuče.
MightyNora MightyNora 22:44 12.05.2010

Re: II deo

Ja bih voleo da vidim da se nas narod osvesti. Ostakak bi trebao da dodje sam po sebi.

Dok ne shvatimo da smo mi odgovorni za to sta nam se desava, niko nece moci da nam pomogne.

Ali, odgovornost i svest moraju da idu ruku pod ruku.

M.
banat.hardkor banat.hardkor 00:15 13.05.2010

Re: II deo

Potpisujem 10x.

Ljudi koje znam, ogromna većina, su dobri, vredni, pošteni, uvek voljni da pomognu. I znam da većina nas ima isto iskustvo sa većinom ljudi iz svog okruženja. A zašto svi ovo trpimo--pojma nemam. Stvarno pojma nemam.

Ono što uvek zaboravimo kad pričamo o "normalnim" (razvijenim, bogatim, mirnim i perspektivnim zemljama u kojima osoba može da živi od svog rada i dostojanstveno) je to da bi i njihovi političari bili isti kao i naši da kojim slučajem u tim zemljama ne postoji uvek budno oko naroda.

Svaki put kad neki ministar nešto kaže pa slaže, taj je napolju završio karijeru 99.9%.

Kod nas niko živi ne može da isprati laži (često i uzajamno kontradiktorne) ministara i državnih sekretara, premijera, predsednika... Šta je rečeno pre dva dana je već pluskvamperfekat i niko se na to ne obazire, ponajmanje mediji ("psi čuvari demokratije" -- užas!!!) kojima je to posao. Laže ko stigne, kako zine, a niko ih ne poziva na odgovornost.

Ušli smo u najgori stadijum, a ujedno i poslednji: vlast vidi da može kako hoće i da joj ne možemo ništa.
inagadadavida inagadadavida 15:02 13.05.2010

Re: II deo

banat.hardkor
Potpisujem 10x.

A zašto svi ovo trpimo--pojma nemam. Stvarno pojma nemam.



kapiram da se radi o sindromu "kuvane zabe"...znas ono , kada zapca ubace u ladnu vodu pa je greju do kljucanja, a on ni ne oseti da se kuva , jer se polako privikava.....

mislim da su grci u mnogo boljoj situaciji , jer su jedno vece zaspali kao situirani gradjani , a ujutro se probudili sa saznanjem da su u govnima preko glave.......i normalno je da izadju i polome sve na sta naicju ..

Nas su kuvali dvadeset i vise godina, tako da mozemo samo sami svoje zablje batake da jedemo od muke...........

matrebamebatimajkubzobraznupizdimatrina

adam weisphaut adam weisphaut 15:12 13.05.2010

Re: II deo

matrebamebatimajkubzobraznupizdimatrina

Potpisujem.
duchesse duchesse 17:50 13.05.2010

Re: II deo

Vlada Srbije d.o.o.


... mada d.o.o. zvuči nekako preozbiljno za njih, pre bih rekla da su društvo bez ikakve odgovornosti.
manituu manituu 23:57 14.05.2010

Re: II deo

banat.hardkor
Potpisujem 10x.

Ljudi koje znam, ogromna većina, su dobri, vredni, pošteni, uvek voljni da pomognu. I znam da većina nas ima isto iskustvo sa većinom ljudi iz svog okruženja. A zašto svi ovo trpimo--pojma nemam. Stvarno pojma nemam.

Ono što uvek zaboravimo kad pričamo o "normalnim" (razvijenim, bogatim, mirnim i perspektivnim zemljama u kojima osoba može da živi od svog rada i dostojanstveno) je to da bi i njihovi političari bili isti kao i naši da kojim slučajem u tim zemljama ne postoji uvek budno oko naroda.

Svaki put kad neki ministar nešto kaže pa slaže, taj je napolju završio karijeru 99.9%.

Kod nas niko živi ne može da isprati laži (često i uzajamno kontradiktorne) ministara i državnih sekretara, premijera, predsednika... Šta je rečeno pre dva dana je već pluskvamperfekat i niko se na to ne obazire, ponajmanje mediji ("psi čuvari demokratije" -- užas!!!) kojima je to posao. Laže ko stigne, kako zine, a niko ih ne poziva na odgovornost.

Ušli smo u najgori stadijum, a ujedno i poslednji: vlast vidi da može kako hoće i da joj ne možemo ništa.

jel se ti salis, ili stvarno mislis ovo sto pricas o ovim tvojim "normalnim" zemljama....
ja sam ipak mislio da je ta idealizacija i opcinjenost "divnim zapadom" ostala bar jedno 7-8 godina iza nas...
ovako nesto moze samo da prica covek koji je spavao od 2000-te do sad..
adam weisphaut adam weisphaut 23:04 12.05.2010

Ovo boldovano

Poslednji put kad smo bez ikakvog ekonomskog opravdanja povećali penzije za 10%, celo društvo je doživelo potres mozga. Dinar je pao sa 80 na 100 dinara za evro. Sa njim, prosečne plate sa 400 na 300 evra. Penzije ostale iste. Masa penzija ostala ista.

samo po sebi nije lose, naprotiv. A plate i penzije bi trebalo da ostanu zamrznute, i to ne samo ove godine.
Saša Radulović Saša Radulović 09:37 16.05.2010

Re: Ovo boldovano

Jako loše. Nagla promena kursa je ogroman problem za privredu.

Verovatno ste mislili da nije loše jer je dinar precenjen pa sa tog stanovišta.
subwire subwire 23:38 12.05.2010

Uozbiljite se. Molim vas. Zar treba MMF da

Uozbiljite se. Molim vas. Zar treba MMF da nas štiti od nas samih?

Ovo je kljucno! Zahteve za reformu drzavnih institucija ne treba traziti od drzave, vec od medjunarodnih institucija. Jer se ocigledno na drzavu ne moze drugacije uticati.
Vise uticaja na vlast imaju medjunarodne institucije nego narod koji je izabrao tu vlast i dao joj legitimitet.
dolybell92 dolybell92 08:59 13.05.2010

Re: Uozbiljite se. Molim vas. Zar treba MMF da

subwire
Uozbiljite se. Molim vas. Zar treba MMF da nas štiti od nas samih?

Ovo je kljucno! Zahteve za reformu drzavnih institucija ne treba traziti od drzave, vec od medjunarodnih institucija. Jer se ocigledno na drzavu ne moze drugacije uticati.
Vise uticaja na vlast imaju medjunarodne institucije nego narod koji je izabrao tu vlast i dao joj legitimitet.


Vlast bi da reformiše društvo ali kako to
uraditi a da se ništa bitno ne promeni ?

Šta sve treba uraditi da bi ova država postala normalna
je previše i za međunarodnu zajednicu, jer je toliko
pogrešnih i kriminalnih koraka napravljeno ili pak,
ništa nije urađeno.... da se više ne zna šta bi bilo
moguće promeniti a da ne bude "smrtno opasno".

Uvek je bilo jeftinije i bolje srušiti staru
i loše sazidanu kuću do temelja i na njima sazidati novu,
prema normalnom i adekvatnom projektu, u zavisnosti
od namene, nego prepravljati staru.
Brže je posao gotov, kuća je ranije useljiva,
i kao nova, duže će trajati.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:39 12.05.2010

SOCIJALNE KARTE ŠTO PRE!

Sa impotentnim, korumpiranim sindikatima, a bez autentične, snažne i uticajne socijaldemokratske stranke, Srbija je osudjena na osciliranje izmedju populizma i etatizma.
Ono što nedostaje ovom blogu je preciziranje stava "Napravite socijalnu mapu društva. Socijalna zaštite je obaveza i zadatak države ne privrede". Jedan od načina amortizovanja ekonomske krize je i izrada socijalnih karata za najugroženije slojeve stanovništva u Srbiji. Zašto se okleva sa tim? Zašto socijalne karte već nisu uradjene!?

nestor92 nestor92 23:43 12.05.2010

IMAM UTISAK...

...da postoji nenormalan visak zaposlenih u nekim ustanovama, agencijama i slicnim mestima koja se ne bave nicim, odnosno nije jasno cime se bave.

Sa druge strane na udaru (kada se spomene smanjenje administracije) uvek se nadju ustanove koje nemaju dovoljno zaposlenih ili one gde se zaista nesto radi.

Primer skorasnji: Republicki geodetski zavod usred formiranja katastra nepokretnosti za celu zemlju trebalo je da otpusti petinu zaposlenih.

Ili: u poslednjim desavanjima u pravosudju desilo se da je u Privrednom sudu pocetkom godine osvanulo upola manje zaposlenih pa je ponegde posao koji je dotada radilo troje zaposlenih pao na ledja jednog. Rezultat, otkazi ljudi koji nisu mogli za ispod 20.000 da rade u nenormalnim uslovima i, naravno, zastoj.

Sa druge strane, Vlada je i dalje kompletna, ministarstva takodje, agencije za energetsku efikasnost, sluzbe za regulisanje varenja, studentski centri.

U sustini, drzava, odnosno njeni predstavnici i visi sluzbenici ne zeli da se odrekne ama bas nicega.

Uzgred, zar nije Skupstina onomad sredjivana, peskirana, sta god

Reformišite poreski sistem.

Reformišite penzioni sistem.

Smanjite javnu potrošnju.

Suzbijajte monopole. Jačajte konkurenciju. Smanujte birokratiju. Ukidajte nepotrebnu administraciju i nepotrebne procedure.


Pa od cega bi oni ziveli, cime bi trgovali, koga bi ucenjivali i kako bi sticali.

A ljudima treba. Nije da ne treba.
Saša Radulović Saša Radulović 09:40 16.05.2010

Re: IMAM UTISAK...

Veliki problem kod otpuštanja je to što mi izgleda samo znamo kako da otpuštamo linearno. To što u nekim delovima državne uprave imamo veliki manjak zaposlenih ne sekira mnogo ministre koji bi trebali da prave ozbiljan plan racionalizacije. Mnogo im je lakše linearno.
vishnja92 vishnja92 00:03 13.05.2010

.

Napravite socijalnu mapu društva.

to bi trebalo da je prva recenica, jos od... npr 2003-4.
Socijalna zaštita je obaveza i zadatak države ne privrede.

pa da
Naterajte banke da obavljaju svoju funkciju: kreditiraju privredu.

oni lihvari?
pa meni je trebalo 20min da objasnim na salteru da necu kreditnu nego debitnu karticu, sto je gospodZi s druge strane valjda uracunato kao povreda na radu. stotine hiljada mene su pouzdanije nego sve privrede, jer sam ja sposobna&glupa, dok je privreda nesposobna&pametna. ovde niko ne zeli da izadje iz ovoga.

Školstvo ni zdravstvo niste ni pominjali.

i zato uciteljice divljaju, i med. sestre, hit.

iz razloga sto u nasoj skoli postoji visak zaposlenih, deca nisu imala produzeni boravak i imaju nad glavom kretene koji se njima bave.
iz razloga sto u domu zdravlja postoji visak zaposlenih ja uzimam 3 dana odmora za obican sistematski pregled.

kreditiraju privredu

kako cemo da kreditiramo privredu i da kostic istovremeno dobije priznanje za kojim zudi?

zasto su umrle gradjevinske firme po Srbiji? i zasto je to sve ucestalije?
za one koji gledaju dnevnik und citaju novine: mi tek ulazimo u krizu, cestitam.
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 00:16 13.05.2010

stalno cutim

al da znas ja te redovno citam. i nekako mi dodje drago da neko nesto zna, a opet mi krivo sto, d'izvines, "pas laje a karavani prolaze". gadan je osecaj nemoci.

kao i uvek, imam revolucionarno resenje. ponuditi vlast u srbiji drugoplasiranima na nemackim izborima. i npustiti ih da rade sta hoce. :)
banat.hardkor banat.hardkor 00:45 13.05.2010

Re: stalno cutim

ponuditi vlast u srbiji drugoplasiranima na nemackim izborima. i npustiti ih da rade sta hoce. :)


I meni se javlja slično... Recimo, da se u Skupštini proglasi Nemoć Srbije da izađe na kraj sama sa sobom i onda da se stavimo na tender svi đuture. Pa nek izvole i Švabe i Šveđani i Ameri i... nek "biduju".
Inner Party Inner Party 22:30 13.05.2010

Re: stalno cutim

Dejan Tiago Stanković
al da znas ja te redovno citam. i nekako mi dodje drago da neko nesto zna, a opet mi krivo sto, d'izvines, "pas laje a karavani prolaze". gadan je osecaj nemoci.

kao i uvek, imam revolucionarno resenje. ponuditi vlast u srbiji drugoplasiranima na nemackim izborima. i npustiti ih da rade sta hoce. :)


Pa ako sad treba Nemci da vladaju nama i ako treba da u EU udjemo sa Turskom - sto smo se kog djavola borili onoliko?!?!??

debiltant debiltant 01:56 13.05.2010

Лакше рећи него урадити...

Заиста, Ви сте у праву, међутим, претпоставимо да се одједном отпусти 20% радника на платном списку буџета, дакле неких 90-ак хиљада (мада се тврди да од буџета зависи чак 560.000 људи)! Ваш консолидовани буџет би аутоматски изгледао другачије!

Тачно је да би се на расходној страни смањили издаци по основу исплате зарада за нпр 20%, међутим готово за исти износ би се повећали издаци по основу социјалне помоћи, јер би гро радника остали на улици, будући да приватни сектор не може толико радне снаге запослити...а такође би се појавио већи раскод за трансфере пензионом фонду из буџета!

На приходној страни, пак, смањили би се приходи по основу пореза на рад и доходак, те по основу доприноса за пензијско и социјално, а знамо да нам се та ставка на расходној страни није изменила!!!

Узмимо да се отпуштањем 20% радника уштеди пропорционално 20% издатака...неких 600 милиона! Тај се износ може пребацити на социјалну помоћ чиме би се средства увећала за трећину...међутим, опет нам остаје не попуњена празнина за пензиони фонд и здравствено осигурање који опет морају бити попуњени из буџета..

На кратак и средњи рок, заиста мислим да није одрживо "кресање" расходне стране, поготово оне која људе највише погађа....

Па шта је онда решење?

Дефинитивно, значајно повећање приходне стране...Како сад то?

Можда звучи офуцано, али једино и само значајним повећањем извоза!!!

Србија са 20% извоза у ГДП-у је заиста смешна земља...док не догурамо бар 50% нема нам спаса....
Јак извоз одржава стабилан динар, и стабилне цене, те омогућава и раст стандарда, а тиме и повећање приходне стране буџета, пре свега од наплате посредних пореза на потрошњу, а и непосредних пореза на доходак, добит и имовину....

Заиста, не видим други начин...а радикално смањење радника у јавној служби неће допринети побољшању привредне структуре, нити повећати извиз, а донеће велике проблеме...
Doctor Wu Doctor Wu 07:34 13.05.2010

Re: Лакше рећи него урадити...

Дефинитивно, значајно повећање приходне стране...Како сад то?

Можда звучи офуцано, али једино и само значајним повећањем извоза!!!

Izvoza cega? Gde? I po kojoj ceni? Srbija je pocetkom 80-tih pokusala sa onim nesrecnim izvozom juga u Ameriku, pa ga je na kraju prodavala za $3K u vreme dok je srpski potrosac tog istog (ili malo goreg) juga u Srbiji placao $10K. Na taj nacin je srpska srednja klasa investirala u americku sirotinju tj "bogata" drzava Srbija je pomagala "siromasnu" USA.
jkt2010 jkt2010 08:55 13.05.2010

Re: Лакше рећи него урадити...

debiltant

Тачно је да би се на расходној страни смањили издаци по основу исплате зарада за нпр 20%, међутим готово за исти износ би се повећали издаци по основу социјалне помоћи, јер би гро радника остали на улици, будући да приватни сектор не може толико радне снаге запослити...а такође би се појавио већи раскод за трансфере пензионом фонду из буџета!

Pa sad jedino ako je socijalna pomoc ista kao plata - a nije niti treba da bude.
Pri tom pricate o radnicima kojima drzava placa i plate i poreze&doprinose tako sto pare uzme od nas ostalih.

Da ih se otpusti, samo bi se ustedelo na platama, porezima i doprinosima. Na prihodnoj strani se nista ne gubi jer drzavni prihodi su porezi, pa ako treba da meni naplati porez da bi platila porez za svoje radnike, onda o cemu pricate? Kakvi gubici prihoda?
G r o f G r o f 14:29 13.05.2010

Re: Лаkše lupati nego uraditi

Заиста, Ви сте у праву, међутим, претпоставимо да се одједном отпусти 20% радника на платном списку буџета, дакле неких 90-ак хиљада (мада се тврди да од буџета зависи чак 560.000 људи)! Ваш консолидовани буџет би аутоматски изгледао другачије!

Тачно је да би се на расходној страни смањили издаци по основу исплате зарада за нпр 20%, међутим готово за исти износ би се повећали издаци по основу социјалне помоћи, јер би гро радника остали на улици,


Uvek me živciraju mudraci koji polaze od pretpostavke da para ima u ogromnim količinama i samo je pitanje da li ih dati ili ne.
Para nema gospodine debitantu, bolje reći ima ih još za godinu dve na račun zaduživanja.
Sad tu zadnju crkavicu treba podeliti lezilebovićima na budžetu, jer zaboga mi smo socijalno odgovorni.
Objasnite tu socijalnu odgovornost onome ko osam sati ne može napustiti mašinu da ode do wc-a, za 20 000 dinara, a kojega su pre toga šutnuli na ulicu bez pardona i ogromne socijalne zabrinutosti.
debiltant debiltant 02:46 16.05.2010

Re: Лаkše lupati nego uraditi

Gospodine Grofe,objasnite Vi meni da li ce se plata od 20.000 povecati ako se otpusti 90.000 ljudi iz administracije? Da li je SAMO glomazna administracija kocnica razvoja Srbije?
Da li tih 90.000 lezilebovica viska jesu zapravo 90.000 porodica?
Da li su oni krivi ili onaj koji je zaposlio tolike ljude?
E nek sad on (partije) vode racuna o njima....nemojte samo reci da je od nasih para, ili kako sada ovde je popularno: para poreskih obveznika Srbije....Dajte molim vas...pa svi znaju da je oko 2/3 prihoda od indirektnih poreza i akciza, a samo mali deo od direktnog poreza....nismo mi SAD pa da imamo veliki porez na imovinu i prihode koji su direktni porezi i koji svako direktno oseca!

PDV i akcize su indirektni porezi i ne pogadja sve direktno i na isti nacin! Jer npr. drzava moze da podigne za duplo akcize na duvan, benzin i alkohol, ali to mene ne dotice, jer niti pusim duvan, niti pijem, a i idem peske...
Zato patetike tipa: Mi smo poreski obveznici, mi finansiramo drzavu i mi imamo prava na to i to....zaista izgledaju smesne u poreskom sistemu kakav je srpski....Ko je bio u inostranstvu, npr Kanadi mogao je da vidi da je pdv tamo 13%, dok razne druge takse i porezi na imovinu idu i do 30-40%
Pitajte stranca da li bi se menjao da placa pdv od 18%, a na imovinu i ostalo smesan porez (ako ga uopste i placa)!!!

Zato poreska reforma sto pre i to poreza na imovinu...al krug dvojke neda, da ne bi morao da prodaje stanove od 2 ara za seoske parcele po provinciji zbog visokog poreskog opterecenja (eto revitalizacije sela-oporezujte drakonski grad kao svuda u svetu)...razumem ja taj strah za stanove dovijene od starije generacije koja ih je opet posteno prisvojila na krilima NOB-a...zato uzivajte dokle jos mozete...ovakva Srbija je Eden koji jos nije izgubljen!
Saša Radulović Saša Radulović 09:26 16.05.2010

Re: Лаkše lupati nego uraditi

Baš ste se upleli.

Da li su oni krivi ili onaj koji je zaposlio tolike ljude?
E nek sad on (partije) vode racuna o njima


Sa stanovišta privrede i građana, poreskih obeveznika i njihovog poreskog opterećenja, ko je kriv nije bitno. Bitno je skinuti balast.

Gospodine Grofe,objasnite Vi meni da li ce se plata od 20.000 povecati ako se otpusti 90.000 ljudi iz administracije?


Naravno da hoće. Smanjenje javne potrošnje otvara prostor za smanjenje poreskog opterećenja.

Poreske obeveznike višak zaposlenih u državi i javnom sektoru (oko 1.000.000 ljudi) košta 80-100 miliona evra na svakih 1000 zaposlenih, zavisno od sektora.
Izdaci na ime socijalne pomoći, kada bi imali socijalnu mapu i kada bi imali socijalni sistem, ne iznose ni pola ove sume.

Višak zaposlenih je delux socijalna pomoć.

.pa svi znaju da je oko 2/3 prihoda od indirektnih poreza i akciza, a samo mali deo od direktnog poreza


Nije baš tako. Porez na potrošnju iznosi oko 45% ukupnih zahvatanja od privrede. Porez na rad oko 42%. Pogledajte ovde.

Mi smo poreski obveznici, mi finansiramo drzavu i mi imamo prava na to i to....zaista izgledaju smesne u poreskom sistemu kakav je srpski


Niti je smeštno, niti je patetično. Samo je istinito.

Naravno da je neophodna reforma poreskog sistema. Naravno da je neophodna reforma penzionog sistema. I naravno da je neophodan normalan porez na imovinu. I naravno da je neophodan progresivan porez na prihoda kao i svim uspešnim zemljama u svetu.

Ali isto tako je neophodno racionalizovati javni sektor. Radi se o ogromnim parama.

Можда звучи офуцано, али једино и само значајним повећањем извоза!!!


I tek kada uradimo ove stvari, doći će do povećanja konkurentnosti, povećanja proizvodnje i povećanja izvoza.
debiltant debiltant 22:42 17.05.2010

Re: Лаkše lupati nego uraditi


Nije baš tako. Porez na potrošnju iznosi oko 45% ukupnih zahvatanja od privrede. Porez na rad oko 42%. Pogledajte ovde.


Vi govorite o fiskalnom opterecenju privrede, a ja sam tacno naveo prihode budzeta! Molim Vas budite pazljiviji...

Za budzet 2010.!
Prihodi od PDVa se planiraju 49,7% (i bice jos veci po poreskoj reformi), a prihodi od akciza su 20%, takodje visoki i takodje indirektni!!!!
Dakle sve zajedno 70% sto je i vece od 2/3 kako sam ja naveo ranije!!!
pogledajte ovde: http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/13/Ekonomija/344631/PDV+%C4%87e+napuniti+pola+bud%C5%BEeta+za+2010..html

I tek kada uradimo ove stvari, doći će do povećanja konkurentnosti, povećanja proizvodnje i povećanja izvoza.


Kad sam mislio na povecanje izvoza, mislio sam na dovodjenje multinacionalki, a ne na sopstvene snage....tipa FIAT koji, ako bude tako, poveca izvoz za 2 milrd evra, tj za trecinu! Jedino tako za kratko vreme mozemo doci do ucesca izvoza u GDP bar 50%! E tada ce biti jaka valuta i tada ce se povecati prihodi i tada ce biti para mozda i za glomazniju administraciju....

To mi je bila misao! Sa ovakvom privredom, svaka administracija je glomazna!
debiltant debiltant 02:17 13.05.2010

Колко је,беше време полураспада уранијума?

Тачно је да смо банкама дали 6 милијарди...али под којим каматним стопама?
Да ли Ви кад орочите на годину дана очекујете 8%?
И да ли је период орочавања углавном краткорочни око 1 год. ? Итекако јесте!

Е сад, како да банка кредитира привреду под нормалним стопама, а да при том Вама и мени обезбеди 8% за годину дана, а с друге стране привреди се кредит даје на дужи временски период!!
(да не помињем стопу обавезне резерве НБС)

Како?

(Овим не браним банке, Боже сачувај)

Социјалне карте ДА, али искључиво уз реформу пореског система!!

Не сме да се дозволи да нека бакица са једва 10.000 дин пензијице прима социјалну помоћ, а при том седи у стану од 200.000 евра на Дорћолу!!!
Него порез на целу имовину, а не само на приход...Јер знате, и ја бих добровољно имао приходе НУЛА, а да при том поседујем стан од 2 ара...који, јел да, издајем, нелегално, двема студенткињама непушачима, те ту нелегално приходујем једно 300 евра...а с друге стране сам чист социјани случај и имам чак и тзв. Социјалну карту, јербо су ми приходи НУЛА!

Ееее, нека хвала, није Мирко будала...
Нисмо ми још Швицарска да се социјални модели, реформе и закони тако лако примају...Јесте Србија плодна земља...кажу: Млад камен да посадиш, има да никне...
Камен можда и хоће, али правна држава.....пре ће Уранијум да се распадне...
nestor92 nestor92 09:11 13.05.2010

Re: Колко је,беше време полураспада уранијума?

Zaista, ljudi placaju vrtic po najnizoj subvencionisanoj ceni, a dete dovoze dzipom.

Poreski sistem omogucava takve stvari. Zato porez na imovinu mora da bude odmeren tako da sve sto je iznad proseka mora da bude posteno oporezovano.

Hajde, neka ne bude iznad proseka, posto je prosek nizak, ali npr. svaki stan vise od jednog ili auto iznad odredjene vrednosti pa onda imajte ljudi slobodno. I onda necemo pitati odakle ( sa tolicnim primanjima ) tolika imovina. Znacemo da je "provizija" pa ako Vas bas i nismo uhvatili na delu, bar cemo nesto usicariti. Imajte pa placajte!

Ja sam strasan laik za ove stvari, ali nas poreski sistem je katastrofalan. Koliko razumem pametnije od mene porez ima razne funkcije pa i tu da podstice usmeravanje Vaseg kapitala u pravcu korisnom za drustvo. I omogucava pravedniju raspodelu.

Ovako, sada nemamo nista. Ni jedno, ni drugo.
mariopan mariopan 13:36 16.05.2010

Re: Колко је,беше време полураспада ураниј

Не сме да се дозволи да нека бакица са једва 10.000 дин пензијице прима социјалну помоћ, а при том седи у стану од 200.000 евра на Дорћолу!!!

Naravno, to je sledeće na redu što će da im se oduzme, prvo se smanji mogućnost (penzije) da žive i prežive a onda se isteraju iz svojih stanova koje će da kupe bogati za neku siću, jer masovna ponuda stanova znači i pad cena istih. A baka? Koga briga, neka bude ispod mosta, kao što je red. Pritom neka se bogati obavežu da izgrade dovoljno mostova da bude mesta za sve stare.

Niko ne postavlja pitanje zašto bakica ima 10.000 dinara penzije? Niko, od nas što smo radili nije tako malo uplaćivao za doprinose da sada ima tako malo pa ne može od toga da preživi. Gde su završile te pare? I nemojte opet Slobu, dajte ove što nas usrećuju unazad deset godina a imaju "plan" i za sledećih deset, valjda dok se to sa stanovima svih bakica ne obavi?

Edit:
Da bi se dobila socijlana pomoć potreban je dokaz da ta bakica nema stančugu te vrednosti ni kvadarture u samom centru grada. Potrebno je da nema stan i da su joj prihodi još manji. Niko ko to ima ne dobija slocijalnu pomoć. Ne dobijaju je ni svi oni što žive po šupama i rupama, ispod granice preživljavanja jer za socijalu nema para. Zato gladuje 700 000 ljudi i dece u Srbiji. Znači ako tih 700 000 ljudi ima bilo kakvu kućicu ili stan treba ih iz nje iseliti (pod most) pa onda neka se jave na socijalne jasle?
Don Salieri Don Salieri 04:07 13.05.2010

Nemojte povećavati plate i penzije

Obećavali ste smanjenje administracije. 10% je trebalo da bude. 8.000-12.000 zaposlenih iz armije od preko 450.000. To je preko $3 milijarde evra godišnje. I tu imamo preko 20% viška zaposlenih. Školstvo ni zdravstvo niste ni pominjali. Izgleda ništa od toga. Sada govorimo o stotinama, ne hiljadama.
Javna preduzeća, zavodi i raznorazne institucije u kojima je preko 450.000 ljudi imaju preko 20% viška zaposlenih. O tome niko ništa i ne govori.
Prosečne plate u privredi 30.000 dinara. Prosečne plate kod države 40.000. Prosečne plate kod javnih preduzeća monopolista 45.000 dinara.


Jedan od najvecih problema Srbije je javna potrosnja. Slabasna privreda nije u stanju da pokrije troskove koje pravi ogromna i nezajazljiva republicka administracija u koju su se mnogi uhlebili po stranackoj liniji. Broj uhlebljenih birokrata u drzavnoj upravi, a koji je jos u vreme vladavine Milosevica bio previsok, je nakon njegovog pada cak porastao.

Primer

Povecanje broja zaposlenih 2001 - 2008:
- poslovi sa nekretninama +18338
- prosveta +13627
- drzavna uprava +5592
- komunalne usluge +5521...


Smanjenje broja zaposlenih 2001 - 2008:
- preradjivacka industrija -248759
- poljoprivreda -35545
- saobracaj, veze -18441
- gradjevinarstvo -14952...


Jedno istrazivanje nedavno je pokazalo da se u drzavnoj administraciji i javnom sektoru u proseku dnevno efektivno radi 3.5 sata, duplo manje nego kod privatnika, a primaju se plate kao da se radi 8 sati. To pokazuje da je moguce bez ikakvih problema otpustiti 1/3 birokrata, koji su se u administraciju uhlebili po stranackoj liniji. Pored toga previsoke plate bi mogle da se izjednace sa prosekom u privredi.
Nakon toga, drzava ne bi morala da budzetske rupe pokriva kreditima, koje ce u buducnosti sa kamatom morati da vracaju svi poreski obveznici.

Osim toga trebalo bi povesti borbu i protiv neodgovornog trosenja novca poreskih obveznika. Juce je javljeno da ce Srbija morati da plati ogromnu odstetu zbog ugovora koji je potpisao Davinic. Sve dok takvi kao sto je taj Davinic ne budu poceli da odgovaraju zbog takvih postupaka, nece se smanjiti bacanje novca poreskih obveznika. Onda slucaj placanja odstete za Miladina. Pa onda zakup skupocenog apartmana Z. Tomic. Muljanje republickih poslanika sa dnevnicama i naknadama. Primera ima bezbroj.
Tadic prica o stednji, a novac poreskih obveznika se baca na sve strane!
Doctor Wu Doctor Wu 06:57 13.05.2010

Re: Nemojte povećavati plate i penzije

Povecanje broja zaposlenih 2001 - 2008:
- poslovi sa nekretninama +18338
- prosveta +13627
- drzavna uprava +5592
- komunalne usluge +5521...

Smanjenje broja zaposlenih 2001 - 2008:
- preradjivacka industrija -248759
- poljoprivreda -35545
- saobracaj, veze -18441
- gradjevinarstvo -14952...

Ovde su redovi velicina u pitanju. Na + strani (ako izuzmemo poslove s nekretninama) je 24-25K, na - strani vise od 10x vise- 310K. Jasan je trend: ogromna otpustanja na strani privrednih grana gde su krimosi pokupovali nekretnin ne mareci previse za zaposlene i osnovnu delatnost onoga sto su kupili, niska stopa zaposljavanja na drzavnoj strani.

Sa prezaposlenoscu od, verovatno, 50% u drzavnim firmama (EPS bi, na primer, verovatno, struju mogao da proizvodi i sa 2x manjim brojem zaposlenih) to je posledica katastrofalne alokacije resursa koja je vladala pod komunistima i Milosevicem. A ovde neki ljudi jos pevaju pesmice Titu, citiraju onu budalu Sidrana... Mislim, sta reci?
inco inco 09:02 13.05.2010

Re: Dinar pao zbog penzija????????

Ne, dinar je pao zbog demagogije i laznog visokog standarda koji odrzavamo vec godinama unazad na veliku radost uvoznika i slicnih muljara - penzije su bile samo najmasivniji okidac - cak ni jedna tako sofisticirana laz o visokom standardu nije mogla da pregrmi jos jedno masivno javno izdvajanje. Da podsetim, tih 10% koliko god da malo deluje u realnim parama su dva celokupna godisnja profita jednog Telekoma, najuspesnijeg preduzeca u zemlji (jes', tesko biti uspesan kad imas de-facto monopol). Zamisli sta bi se desilo sa jednom Finskom, koja pored Nokije ima tonu drugih uspesnih preduzeca, kada bi ista resila da podigne javna izdvajanja u nivou profita jedne Nokije. A da bi se okrenuli toliki novci celokupnom privatnom sektoru u Srbiji trebaju meseci, sto ce reci - nekoliko meseci privreda treba da `stoji` da bi se namirlo takvo povecanje.

A evo sad najavljuju da hoce ponovo da povecaju, i to ne samo penzije nego i plate... Neka lepo dignu sve za 20% i grcki, ili bolje receno argentinski scenario nas ceka pre sledece sezone letovanja. Al' kako to da objasnis narodu lobotomiziranim demagogijom koji misli samo kako da taj dan napuni stomak a sutra neka sve ode dodjavola - 'snacicemo se' i 'lako cemo' je obrazac zivljenja prosecnog stanovnika Srbije. Zato smo tu gde jesmo, al' narod kanda to voli. Kad sve ode u vrazju mater opet cemo da pljujemo politicare koje smo sami birali i koji nisu krili ni u predizbornim kampanjama da ce da rade bas to sto rade. To pljuckanje ce nam valjda biti dovoljno da nadomesti prazan stomak...
nestor92 nestor92 09:41 13.05.2010

Re: Dinar pao zbog penzija????????

Ne, dinar je pao zbog demagogije i laznog visokog standarda koji odrzavamo vec godinama unazad na veliku radost uvoznika i slicnih muljara


Tacno.

Mi kao drzava ne zaradjujemo ni za vodu.

A ovo su predizborna obecanja ljudi koje je bas briga sta ce biti sa nama samo da su jos na vlasti. A ako ode sve u majcinu, to ce im samo posluziti u nekoj drugoj kampanji.

Mi imamo veliki problem. Njih. A medju "njima" gotovo da i ne pravim razliku.

A ovo sve nam se desava zato sto vec dugo nikog nije stigla govnjiva motka. Kad jednom nekog stigne, mozda ce i ovi drugi da se malo zamisle.

Dotle, neka nam je Bog u pomoci.
inco inco 10:41 13.05.2010

Re: Dinar pao zbog penzija????????

nestor92
Mi imamo veliki problem. Njih. A medju "njima" gotovo da i ne pravim razliku.


Ja mislim da oni imaju podjednako veliki problem - nas. Catch 22. Kakav narod, takva i vlast, to je bilo tako odvajkada... Je l' mozes da zamislis da kod nas narod izabere na vlast nekog ko smatra da je Kosovo zavrsena prica koja nam pravi ogromnu rupu u novcaniku; obeca da ce otpustiti bar trecinu ljudi iz javnog sektora a bar polovinu iz javne administracije; da ce preispitati invalidske i penzije `zasluznih`; da ce pod hitno sprovesti penzionu reformu; da ce podici porez na imovinu i luksuz a smanjiti na rad i stednju; da ce uvesti porez crkvama, advokatima i taksistima; da nece stititi i subvencionisati gubitase, da ce svako ko hoce platu u ovoj zemlji istu morati i da zaradi; da ce onaj ko ne placa racune, taji porez i sl. ostati i bez imovine i bez slobode (citati: svirace klavir dugi niz godina); da ce ukinuti monopole svih vrsta i otvoriti trziste; da ce porusiti svu divlju gradnju koja se ne uklapa u urbanisticki plan a ostatak debelo naplatiti za legalizaciju...

Pa znas kad bi takvog izabrali? Kad na vrbi zasvrbi... Nece narod to, narod hoce onog sto `daje` 'leba za 3 dinara, trazi porez od 1000 dinara na 200 kvadrata u centru Beograda, dize plate i penzije bar jednom godisnje, zaposljava gomilu besposlenih dronova da sede i ispijaju kafe, gradi puteve u nedodjiju (koje naravno nikada i ne zavrsi), dozvoljava da se svercuje i mulja gde god moze, podrzava duple knjige i vice 'nedamokosovo!' (do poslednjeg dinara iz vasih dzepova, prim. aut.)... I u skladu s tim, svi politicari su nam takvi, razlikuju se samo po nijansama - od najtvrdjih nacional-socijalista do najvecih liberala - svi esencijalno isto pricaju i podilaze pritupim masama jerbo znaju da im od toga zavisi fotelja, a fotelja slatka...

A svako iole razuman, ne mora cak biti ni narocito ekonomski pismen, zna da se deficit u budzetu moze smanjiti samo na dva nacina - podizanjem prihoda (citati: poreza) ili smanjenjem rashoda (citati: plata, penzija i javnih nabavki). Nema druge magicne formule. Medjutim, cak i one koji si priuste par sekundi da razmisle o ovoj krajnje banalnoj stvari, kad pitas sta uraditi od ta dva iz topa kazu - smanjiti rashode. Ok, uporan budes pa pitas - a sta treba na rashodima smanjiti? I onda dobijes odgovor: paaa, nista. ... Ne valja smanjiti penzije, ne valja smanjiti plate, ne valja smanjiti socijalna izdavanja, ne valja otpustati neradnike, ne valja ukidati subvencije... Na sta meni obicno pukne film i oteram ih tamo gde sunce ne sija, jer sta drugo reci nekome ko kuka o teskoj situaciji a tvrdi da ne treba nista izmeniti.

Nema to veze sa nedostatkom govnjive motke, vec s time sto nema ko da je drzi, vele ozlojedjeni ljudi - mnogo smrdi, nek je podigne neko drugi, meni nista ne valja al' mi je ipak dobro...

Srbija je patologija, gradjanin Srbije - dijagnoza.
antioksidant antioksidant 11:54 13.05.2010

Re: Dinar pao zbog penzija????????

A svako iole razuman, ne mora cak biti ni narocito ekonomski pismen, zna da se deficit u budzetu moze smanjiti samo na dva nacina - podizanjem prihoda (citati: poreza) ili smanjenjem rashoda (citati: plata, penzija i javnih nabavki).

inflacija - rashodi ostaju nominalno isti a realno su manji
prihodi realno rastu (pdv zbog povecanja osnovice tj prometa) a poreske stope ostaju iste
rad postaje jeftiniji pa je izvoz konkurentniji a uvoz postaje skuplji (ako inflaciju prati depresijacija nacionalne valute a ne besmislena "odbrana" kursa)

to je bilo slobino resenje. pustis da drzavu i njene prijatelje finansiraju "slamarice". glasace ubacis u egsistencijalni problem i smislis spoljnjeg neprijatelja kako bi se sprovela homogenizacija (svi su protiv nas)

lakipingvin lakipingvin 13:06 13.05.2010

Re: Dinar pao zbog penzija????????

Ja mislim da oni imaju podjednako veliki problem - nas. Catch 22. Kakav narod, takva i vlast, to je bilo tako odvajkada...

Kkakav vrhunski licemer!!!!

Pohlepnim Karadjordjevicima narod i generali krivi jer nezele Jugoslaviju vec Srbiju!!!Copavom Zagorcu i Srbima oko njega opet Srbi krivi jer zele da zive tamo gde su im kuce pa im se ne uklapa u partizansku sliku!!Milosevicu Srbi krivi sto kad svi zele da zive u svojim drzavama on u svom kukavicluku i neznanju izmislja srbe preko drine srbe sa kosova srbe sa morave...(dopisi)..kada nekom polu revolucijom kazes da si skinuo sistem i posle 10 godina ne napravis nikakvu strukturalnu promenu vec samo nastavite da sifonishete ono sto je ostalo u selektivne privatne dzepove OPET Srbi su krivi...

Sve STVARNE promene idu TOP down NE bottom UP...Ako ministar kaze predsednik vlade nije trazio moju ostavku pa zato ne idem zasto obican radnik da rizikuje i napusti svoj posao pa pocne nekim privatnim biznisom da izdrzava porodicu placa porez i ostalo???ZASTO???
Sustina prirodne koegzistencije parazita i bilo kog zdravog tela u prirodi je da parazit uzima veoma mali deo tog zdravog tela pa zdravo telo funkcionise i cak ponekad poboljsa svoje funkcionisanje..A u srpskoj privredi???Da izvini zamalo zaboravih koliko srpsku privredu vodi srpski seljak tj koliko odlucuje o njoj...Energetika zavrseno..Vojna industrija bilo nekad...proizvodnja-ko..gde???Pa od cega to telo da zivi????
U jednoj Kolumbiji Bogoti kada Mokus ili Peneloza izvrse istinskuu sistemsku promenu 60.000 poreskih obveznika na kraju godine odluci da plati dodatnih 10% poreza koji placaju za njihov grad nema tu prisilnog ala UDBA FARC i ostale gluposti( i DA rec je o DODATNIH znaci ono sto platis + ti odlucis 10%jos da das...60.000 ljudi!!!U Bogoti jednom gradu)...veruj mi militantnost tih ljudi nije kao u Srbiji da seku prste kad nemaju platu, nabijaju policajcu baklju u usta na utakmici...oni su 10X gori u djavolisanju..Mislis da bi pozitivne promene u Srbiji bile drugacije???
Daj mi jedan jedini pozitivni primer moralnosti funkcionalnosti skromnosti ili bilo cega sto karakterise jednu elitu u Srbiji sad...jedan jedini primer!!!!

Srbija je duboko nemoralna zemlja ne zbog ljudi down vec zbog onih up...

Srbija je patologija, gradjanin Srbije - dijagnoza

ovo vise govori o Tebi nego o Srbiji
mariopan mariopan 14:25 13.05.2010

Re: Dinar pao zbog penzija????????

Saša, šta kažeš za naslov na vestima B92 "Javnom sktoru 5000 bonusa" ????

Sustina prirodne koegzistencije parazita i bilo kog zdravog tela u prirodi je da parazit uzima veoma mali deo tog zdravog tela pa zdravo telo funkcionise i cak ponekad poboljsa svoje funkcionisanje..A u srpskoj privredi???Da izvini zamalo zaboravih koliko srpsku privredu vodi srpski seljak tj koliko odlucuje o njoj...Energetika zavrseno..Vojna industrija bilo nekad...proizvodnja-ko..gde???Pa od cega to telo da zivi????

To je suština problema, skinite nam parazite sa vrata. Svi zahvati do sada su išli iz džepa radnika i penzionera i ovaj će?
Niikola Niikola 17:15 13.05.2010

Re: Dinar pao zbog penzija????????

mariopan
...skinite nam parazite sa vrata...


ko?
mariopan mariopan 17:55 13.05.2010

Re: Dinar pao zbog penzija????????

Niikola
mariopan
...skinite nam parazite sa vrata...


ko?

MI ćemo da ih skinemo, nemaj brige, samo da odvalim držalje od lopate....ili da dočekam prve izbore i nekog vanzemaljca za koga bih glasala. Zato valjda i grabe toliko, ovi naši paraziti, znaju da im je poslednje.
banat.hardkor banat.hardkor 18:07 13.05.2010

Re: Dinar pao zbog penzija????????

Je l' mozes da zamislis da kod nas narod izabere na vlast nekog ko smatra da je Kosovo zavrsena prica koja nam pravi ogromnu rupu u novcaniku; obeca da ce otpustiti bar trecinu ljudi iz javnog sektora a bar polovinu iz javne administracije; da ce preispitati invalidske i penzije `zasluznih`; da ce pod hitno sprovesti penzionu reformu; da ce podici porez na imovinu i luksuz a smanjiti na rad i stednju; da ce uvesti porez crkvama, advokatima i taksistima; da nece stititi i subvencionisati gubitase, da ce svako ko hoce platu u ovoj zemlji istu morati i da zaradi; da ce onaj ko ne placa racune, taji porez i sl. ostati i bez imovine i bez slobode (citati: svirace klavir dugi niz godina); da ce ukinuti monopole svih vrsta i otvoriti trziste; da ce porusiti svu divlju gradnju koja se ne uklapa u urbanisticki plan a ostatak debelo naplatiti za legalizaciju...


banat.hardkor banat.hardkor 18:12 13.05.2010

Re: Dinar pao zbog penzija????????

Saša, šta kažeš za naslov na vestima B92 "Javnom sktoru 5000 bonusa" ????


Evo, baš čitam o stezanju kaiša kod Španaca i vidim tu vest! Tamo smanjuju plate za 5% i smrzavaju ih do 2011. Kaže, uštedeće 5 milijardi evra samo na to. Narod popizdeo zbog "oduzimanja" 50e na svakih 1000e plate.

Ovi naši, pošto je kriza gotova, a mi izašli iz recesije, a i ima se-može se, daju bonus od 20% prosečne plate. Zašto? Šta će 5000 dinara da uradi osim da izazove veću štetu od koristi? Bar da je predizborna kampanja pa da znam...
banat.hardkor banat.hardkor 18:19 13.05.2010

Re: Dinar pao zbog penzija????????

Ako ministar kaze predsednik vlade nije trazio moju ostavku pa zato ne idem


Rekao je nešto u fazonu: "Nemam nameru da dam ostavku jer sam u pravu."

Morao sam 3x da pročitam naslov teksta jer nisam mogao da verujem šta sve (još uvek) prolazi u Srbiji.

Oni su vezani i paralizovani prljavštinama koje znaju jedni o drugima. Svaki ministar je upleten. Tako da... nije pametno nogirati npr. Tomicu jer mnogo zna. Bolje je zameriti se celoj naciji, a i manja je glavobolja.

Na temu odgovornosti političara u Srbiji se komotno može raditi PhD disertacija.
banat.hardkor banat.hardkor 01:07 14.05.2010

Re: Dinar pao zbog penzija????????

A gle tek ovde koliko i kako curi

Javne nabavke i namešteni tenderi
mikele9 mikele9 22:27 13.05.2010

Penzioner

Милијарде ЕУР
Пензије, 1.650.000 пензионера 3.87
Плате, преко 450.000 запослених 3.01

Pazi sad! Jedna četvrtina (zaposlenih) uzima lovu skoro kao četiri četvrtine (penzionera), koji su ceo svoj radni vek uplaćivali u penzioni fond! Ne, ja mora da sam glup ili ne umem da računam
Saša Radulović Saša Radulović 00:14 14.05.2010

Re: Penzioner

Da vam pomognem.

Prosečna plata kod države je 40.000 din neto. Na platu se plaćaju svi porezi i doprinosi (oko 65%).

Prosečna penzija je oko 19.5000 din neto. Na penziju se plaća doprinos za zdravstvo od 10.3%.

Oba iznosa su bruto.

Što se penzionera tiče:

Imamo 1.250.000 ljudi starijih od 65 godina. Od toga 500.000 njih nema penziju.
Imamo 1.650.000 penzionera.
sumi898 sumi898 19:18 14.05.2010

Re: Penzioner

Sasa,
molim te uputi me na izvore ovih informacija (mislim na koliko ljudih starijih od 65 godina imama, koliko penzionera...)
Je li od zavoda za statistiku?
Hvala unapred
mariopan mariopan 21:47 14.05.2010

Re: Penzioner

Prosečna plata kod države je 40.000 din neto. Na platu se plaćaju svi porezi i doprinosi (oko 65%).

U privredi su plate skoro upola manje? I još manje od toga. Kako onda "država" ima da deli toliko?
Odakle joj? Kome je uzela?

Što se penzionera tiče:

Oni su svoje penzije zaradili višedecenijskim radom, platili ovoj državi sve šta su dužni, država (političari) to prokockala ( čitaj ubacila u džepove bogatih i svoje) pa se sada vadi da nema? A ima za provizije, bonuse, milionske plate za svoje ministre ( Bajatović 1.345.000 din mesečno), pljačkanje javnih preduzeća, štetu za satelit od 46 mil. evra koju ćemo svi da platimo....i tako dalje i tako bliže.....Sve "eksprete" u Srbiji možemo svesti u jednu struku - maroderi.
inco inco 13:48 15.05.2010

Re: Penzioner

mariopan
Oni su svoje penzije zaradili višedecenijskim radom, platili ovoj državi sve šta su dužni, država (političari) to prokockala ( čitaj ubacila u džepove bogatih i svoje) pa se sada vadi da nema?


Istina, i onda bacili sve to u bure i zapalili glasajuci za Slobu Slobodu... A i sve kasnije rezime. Ne moze to besplatno...
mariopan mariopan 23:53 15.05.2010

Re: Penzioner

inco
mariopan
Oni su svoje penzije zaradili višedecenijskim radom, platili ovoj državi sve šta su dužni, država (političari) to prokockala ( čitaj ubacila u džepove bogatih i svoje) pa se sada vadi da nema?


Istina, i onda bacili sve to u bure i zapalili glasajuci za Slobu Slobodu... A i sve kasnije rezime. Ne moze to besplatno...

Glasali smo i za DOS pa skinuli Slobu, beše to isti narod ili neki drugi? Šta smo tada zapalili kada nam je sada ovako?
Saša Radulović Saša Radulović 09:03 16.05.2010

Re: Penzioner

Glasali smo i za DOS pa skinuli Slobu, beše to isti narod ili neki drugi?


Istina. Ali 2000-te. Na žalost to nije poništilo štetu koju napravismo svojim glasanjem u 10 godina pre te 2000-te.
mariopan mariopan 10:54 16.05.2010

Re: Penzioner

Saša Radulović
Glasali smo i za DOS pa skinuli Slobu, beše to isti narod ili neki drugi?


Istina. Ali 2000-te. Na žalost to nije poništilo štetu koju napravismo svojim glasanjem u 10 godina pre te 2000-te.

Ovu štetu koju nam napraviše od 2000-te do sada neće ni naši praunuci poništiti ali tu je Sloba da ga cimnemo i isturamo kao Kviska za sve greške sto godina od njegove smrti?
Saša Radulović Saša Radulović 22:26 16.05.2010

Re: Penzioner

Ovu štetu koju nam napraviše od 2000-te do sada neće ni naši praunuci poništiti ali tu je Sloba da ga cimnemo i isturamo kao Kviska za sve greške sto godina od njegove smrti?


Niste u pravu. Te dve stvari nisu isti red veličina. Koliko je brzo zaboravljen haos pre 2000-te. Od 2000-te smo napredovali. Naravno ne onako kako smo mogli.
Inner Party Inner Party 22:45 13.05.2010

Mora potrosnja!

Sva ova prica me podseca na jednog slusaoca B92 koji se onomad javio u program zaleci se sto je u nekoj tamo skoli video uciteljicu koja je bila lepo i skupo obucena - sa sve pitanjima odakle joj pare kada " ucitelji nista ne rade", sta ti prosvetari misle koliko traze kada npr. rudari (koji rade tezak posao i "zaista privredjuju" ) nemaju ni pola tog iznosa... itd.

Svi mi znamo da ovaj narod moze i sa tristo dinara da pregura mesec... Bili smo tamo! Ako cemo da plate ljudi na budzetu i penzije drzimo na iznosu za koji se mogu kupiti hleb i mleko i (uz veliku stednju) platiti racuni - onda zaboravite na srpsku privredu. Sta ce nam? Bicemo zemlja seljaka (koji gaje psenicu i krave) i u 21. veku...

PS

Eto cujem da policajci sedam godina nisu dobili nove uniforme. I sada ti treba da imas neko postovanje prema policajcu koji ide ulicom k'o neki odrpanac... A ovaj treba da bude motivisan i nesklon korupciji...
banat.hardkor banat.hardkor 23:06 13.05.2010

Re: Mora potrosnja!

'Ajde panduri -- al' vojska! Pet vojnika vidiš u danu i isto toliko varijanti uniforme. Čudo kako još uvek ne nose one čojane u kakvom su bednom stanju svi zajedno. A reforma, kažu, uspešna. Nismo ni "v" od one Vojske od pre 10 godina. Naučili su reformisti lekciju 5. oktobra. Sloba se zaj*bo kad Vojsci nije na vreme izvadio zube, ovi tu grešku neće napraviti.

Saša Radulović Saša Radulović 09:53 16.05.2010

Re: Mora potrosnja!

Naravno da moraju bolje plate i sudija i prosvetnih radnika i zdravstvenih radnika, i policije. Ali ne može pre uklanjanja viška nigde. Ne može uz katastrofalan odnos zaposlenih u privredi i kod države. Ne može ovoliko lekara na 1000 stanovnika. Ili ovoliko ljudi u prosveti na ovoliko đaka. Davimo se.


milisav68 milisav68 09:17 15.05.2010

..

Budite odgovorni. Svojoj deci ostavljate.

Pa oni to odavno i rade, zbrinjavaju svoju decu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana