Društvo| Eksperimenti u blogovanju| Ljudska prava| Planeta| Politika

Slika kao 1000 reči

Goran Vučković RSS / 14.05.2010. u 13:03

800px-Prisoner_population_rate_UN_HDR_2007_2008.PNG

 

Izvor



Komentari (115)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

stefan.hauzer stefan.hauzer 13:21 14.05.2010

reds

Eh,stvarno govori...vid' SAD se crvene!
Goran Vučković Goran Vučković 13:23 14.05.2010

Re: reds

Eh,stvarno govori...vid' SAD se crvene!

To je samo jedan ćošak slike. Iskreno, ono što je meni fascinantnije na tom delu slike je kontrast između SAD i Kanade. Magični nevidljivi zid za kriminalce
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:26 14.05.2010

Re: reds

To je samo jedan ćošak slike

Uh,mis'is na osovinu Vatikan-Srbija-Irak-Severna Koreja?
Goran Vučković Goran Vučković 13:33 14.05.2010

Re: reds

Uh,mis'is na osovinu Vatikan-Srbija-Irak-Severna Koreja?

Jok, mislim da ima i drugih zemalja na mapi, sa drugim bojama.
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:00 14.05.2010

it's to be expected

шта вам је људи, то са канадом и САД је лепо објаснио о’рајли. САД има већу популацију па је већа и рата криминала. слично, холандија је мања земља, па је и мањи проценат људи који су пробали марихуану.

човече, ништа не знате од статистичког очекивања.
dirtyharry dirtyharry 14:00 14.05.2010

Re: reds

Goran Vučković
Magični nevidljivi zid za kriminalce

Ma aj' to i nekako, ali me čudi granica između Meksika i USA, ja sam mislio da je situacija obrnuta.
Objašnjenje može da bude da Meksikanci nemaju sudove pa niko ne hapsi napast ili da USA ima mnogo dobro sudstvo i mnogoooooooo zatvorskog prostora.
Goran Vučković Goran Vučković 14:02 14.05.2010

Re: it's to be expected

човече, ништа не знате од статистичког очекивања.

Jbg nama inženjerima kreativna statistika slabo ide
Milan Novković Milan Novković 16:19 14.05.2010

Re: it's to be expected

човече, ништа не знате од статистичког очекивања

Hoćeš da kažeš da razni ljudi biraju tih Goranovih 1000 reči na razne načine, svako ima svoj rečnik
Milan Novković Milan Novković 16:21 14.05.2010

Re: it's to be expected

statistika slabo ide

Misliš?!

Možda smešna statistika ide slabije ljudima koji statistiku bolje poznaju, kreativna im, smem da se kladim, ide fenomenalno
blogovatelj blogovatelj 16:47 14.05.2010

Re: reds

Iskreno, ono što je meni fascinantnije na tom delu slike je kontrast između SAD i Kanade.


U SAD ne postoji nikakva socijalna sigurnost za razliku od Kanade. Zdravstveno, socijalna pomoc itd... To je jedan faktor.
Drugi faktor je sto u SAD teze mozes da kupis porno novine, rakiju i cigare nego mitraljez.
Kad nekome "prsne licna" on mnogo lakse poteze u SAD nego u Kanadi, iz prostog razloga sto ima cime da potegne. A drugi razlog je i sto ima zbog cega da potegne.
blogovatelj blogovatelj 17:04 14.05.2010

Re: it's to be expected

то са канадом и САД је лепо објаснио о’рајли.


Neverovatan je.
Ali njegova ciljna grupa su oni Amerikanci koji i ne znaju sta je procenat, tako da on veoma uspesno pliva.
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:36 14.05.2010

Re: it's to be expected

blogovatelj
то са канадом и САД је лепо објаснио о’рајли.


Neverovatan je.
Ali njegova ciljna grupa su oni Amerikanci koji i ne znaju sta je procenat, tako da on veoma uspesno pliva.


aha,ajd' da pokrepimo malo s' ciframa,ne procentima!
Jer: Statistika je k'o bikini!Sve otkriva,a nista ne pokazuje.
Eto,na primer...Mongolija,zemlja od oko 2,5 miliona stanovnika je u zutoj zoni. A pazljivim ,mojim, racunanjem dodjemo do zbira od 5-7 'iljada zatvorenika i tako su oni u visokoj zutoj zoni!
Dok SAD s' brojem stanovnika oko 300 miliona, ima preko 2,1 milion zatvorenika i nalazi se u previsokoj crvenoj zoni !Sto mu dodje priblizno broju stanovnika same Mongolije.
Indija zemlja od preko 1 milijardu stanovnika, ima oko ili cak ispod 50 'iljada zatvorenika...i nalazi se u niskoj plavoj zoni.
A mala crvena drzava Ruanda s' brojem stanovnika oko 10 miliona ima preko 70 'iljada zatvorenika,vise nego mnogoljudna Indija...
Sad kad je pretvoreno u cifre,SAD su mnoooogo,ubedljivo na vr'(ono,SAD...sto mesta prazno...drugi,treci...)

seceranac seceranac 17:45 14.05.2010

Re: it's to be expected

stefan.hauzer
blogovatelj
то са канадом и САД је лепо објаснио о’рајли.


Neverovatan je.
Ali njegova ciljna grupa su oni Amerikanci koji i ne znaju sta je procenat, tako da on veoma uspesno pliva.


aha,ajd' da pokrepimo malo s' ciframa,ne procentima!
Jer: Statistika je k'o bikini!Sve otkriva,a nista ne pokazuje.
Eto,na primer...Mongolija,zemlja od oko 2,5 miliona stanovnika je u zutoj zoni. A pazljivim ,mojim, racunanjem dodjemo do zbira od 5-7 'iljada zatvorenika i tako su oni u visokoj zutoj zoni!
Dok SAD s' brojem stanovnika oko 300 miliona, ima preko 2,1 milion zatvorenika i nalazi se u previsokoj crvenoj zoni !Sto mu dodje priblizno broju stanovnika same Mongolije.
Indija zemlja od preko 1 milijardu stanovnika, ima oko ili cak ispod 50 'iljada zatvorenika...i nalazi se u niskoj plavoj zoni.
A mala crvena drzava Ruanda s' brojem stanovnika oko 10 miliona ima preko 70 'iljada zatvorenika,vise nego mnogoljudna Indija...
Sad kad je pretvoreno u cifre,SAD su mnoooogo,ubedljivo na vr'(ono,SAD...sto mesta prazno...drugi,treci...)



to je pravo tumacenje statistike, da batalimo mi one lazne fore po glavi stanovnika ili na 1000 stanovnika - samo igre apsolutnim ciframa u kojima ce andora da pobedi kada je dobro imati malo a kina kada je dobro imati puno, sve ostalo je mediokritetstvo
Unfuckable Unfuckable 19:39 14.05.2010

Re: Staljin u meni

kontrast između SAD i Kanade.

samo još jedan dokaz da kanadskom pravosuđu treba temeljna reforma.
Nema nevinih, ima samo loše policije i nezainteresovanog pravosuđa.
docsumann docsumann 19:42 14.05.2010

Re: Staljin u meni

Unfuckable

Nema nevinih, ima samo loše policije i nezainteresovanog pravosuđa.

"Prokleta avlija"
seceranac seceranac 19:45 14.05.2010

Re: Staljin u meni

samo još jedan dokaz da kanadskom pravosuđu treba temeljna reforma.



mozda kanadski zatvorenici imaju benificirani zatvorski staz zbog losih uslova lezanja - zime
Bili Piton Bili Piton 13:26 14.05.2010

...


Za Srbiju, Grenland i Severnu Koreju nema podataka...?
Goran Vučković Goran Vučković 13:28 14.05.2010

Re: ...

Za Srbiju, Grenland i Severnu Koreju nema podataka...?

To je još jedan interesantan detalj, hvala
skyspoter skyspoter 13:41 14.05.2010

Re: ...

Za Srbiju nema podataka...?

pa nema jer se svi bave politikom.
Goran Vučković Goran Vučković 13:44 14.05.2010

Re: ...

pa nema jer se svi bave politikom.

Ne ostavljaju politiku profesionalcima?
Filip2412 Filip2412 14:09 14.05.2010

Re: ...

skyspoter
Za Srbiju nema podataka...?

pa nema jer se svi bave politikom.
pa imaju imunitet?


skyspoter skyspoter 15:53 14.05.2010

Re: ...

pa imaju imunitet?

da - da se javno bave kriminalm.
seceranac seceranac 13:48 14.05.2010

dva principa

postoje dva pristupa resavanja problema kriminala (zato zute ima malo na mapi) i oba se odnose na procenu rizika od strane kriminalaca (i kriminalci poznaju risk management izgeda bolje od bankara):

- prvi koji primenjuju amerika i rusija, je odvracanje od kriminala pomocu rigoroznih i visedecenijskih kazni za one koji budu osudjeni
- drugi koji primenjuje evropa i ostatak sveta je odvracanje od kriminala pravilom da ce svako ko prekrsi zakon gotovo sigurno biti osudjen

prvi pristup se pokazao kao manje efikasan i vise skup i zato npr. kanada ima manje zatvorenika, trosi manje para na zatvore i ima manje kriminala

Zasto amerika i rusija i jos neke zemlje primenjuju prvi princip je veliko pitanje a moje misljenje je da je to zato sto kada bi primenjivali drugi pola vladajuce elite bi zavrsilo u zatvoru
Goran Vučković Goran Vučković 13:53 14.05.2010

Re: dva principa

i kriminalci poznaju risk management izgeda bolje od bankara

Možda zato što rade sa svojim parama
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:58 14.05.2010

Ona mrvica

crvena u Africi...ko li je?
Goran Vučković Goran Vučković 14:00 14.05.2010

Re: Ona mrvica

crvena u Africi...ko li je?

Ruanda, čini mi se :(
dirtyharry dirtyharry 14:03 14.05.2010

Re: Ona mrvica

Jelica Greganović
crvena u Africi...ko li je?


Posle dužeg zagledanja mi se čini da je Ruanda.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:19 14.05.2010

Re: Ona mrvica

Činilo mi se, ali rek'o da pripitam, nisam bila sigurna...
dirtyharry dirtyharry 14:26 14.05.2010

Re: Ona mrvica

Jelica Greganović
Činilo mi se, ali rek'o da pripitam, nisam bila sigurna...

Ma mnogo su sitni, gori no mi. A koliko se crvene čini mi se da su svi u zatvoru .
dirtyharry dirtyharry 13:58 14.05.2010

Pokušao sam da nađem

podatak za Srbiju ali nigde ne postoji zvanični podatak koliko mi kriminalaca imamo po zatvorima.
Verovatno manje nego u skupštini ali to je već drugi problem.

Moj zvanični predlog je sledeći:
1. Lepo se objavi da se deli nešto džabe (recimo neke nove funkcije) tako da će odazvanost političara da bude najveća.
2. Skupi se kuka i motika, mali Radojica i ostali i opkole dotičnu ustanovu
3. Dotična ustanova se zatarabi unapred pripremljenim repro-materijalom (šipke na prozore i vrata).

Posle ove akcije garantujem da ćemo da se svrstamo u one plave na mapi.

Goran Vučković Goran Vučković 13:59 14.05.2010

Re: Pokušao sam da nađem

Posle ove akcije garantujem da ćemo da se svrstamo u one plave na mapi.

I ja se toga plašim - jesi li malo zagledao ko su plavi na mapi?
seceranac seceranac 14:01 14.05.2010

Re: Pokušao sam da nađem

Goran Vučković
Posle ove akcije garantujem da ćemo da se svrstamo u one plave na mapi.

I ja se toga plašim - jesi li malo zagledao ko su plavi na mapi?


island?
Goran Vučković Goran Vučković 14:04 14.05.2010

Bajata statistika

island?

Ova statistika mora da je pre Kaupthing banke
dirtyharry dirtyharry 14:04 14.05.2010

Re: Pokušao sam da nađem

Goran Vučković
Posle ove akcije garantujem da ćemo da se svrstamo u one plave na mapi.

I ja se toga plašim - jesi li malo zagledao ko su plavi na mapi?


Jesam bre, kako ne. Pa naša braća nesvrstani. Back to the roots!
seceranac seceranac 14:07 14.05.2010

Re: Pokušao sam da nađem

dirtyharry
Goran Vučković
Posle ove akcije garantujem da ćemo da se svrstamo u one plave na mapi.

I ja se toga plašim - jesi li malo zagledao ko su plavi na mapi?


Jesam bre, kako ne. Pa naša braća nesvrstani. Back to the roots!



bilo bi zanimljivo videti uporednu mapu stope kriminala (ne one zvanicne vec one realne)
blogovatelj blogovatelj 16:56 14.05.2010

Re: Pokušao sam da nađem

Jesam bre, kako ne. Pa naša braća nesvrstani. Back to the roots!



Braca nesvrstani uglavnom troskove zatvora smanjuju sabljama i omcama.
U Juznom Sudanu kad prekrsis pravila igre sistem te kaznjava tako sto te veze za stub koji stoji na sred ledine, bez imalo senke. A temperatura kao na vreloj plotni.
Gori zatvor ti od toga ne treba. Budes vezan za stub od ujutro do uvece bez vode i to je to. Posle te puste, a ti se preispitujes da li ti se isplati opet da lapis nesto.
A za krupnije prekrsaje, rekoh vec. Sabja i omca.
Objasnjenje fenomena izvrsno opisali momci iz Mostara. Sledi remek delo, muzike i animacije.

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:58 14.05.2010

Re: Pokušao sam da nađem

i u Singapuru nije mnogo drugacije : )))))
miloradkakmar miloradkakmar 00:06 15.05.2010

Re: Pokušao sam da nađem

podatak za Srbiju ali nigde ne postoji zvanični podatak koliko mi kriminalaca imamo po zatvorima.

Pronađoh ovo :
- Prenaseljenost je suštinski problem u zatvorskom sistemu u Srbiji koji neposredno prouzrokuje bitne nedostatke u smeštaju, higijeni, zdravstvenoj zaštiti, bezbednosti, ishrani i drugim segmentima života. Procena je da je ukupni kapacitet svih zatvora u Srbiji projektovan na oko 7.000 lica, a u zatvorima Srbije je danas smešteno oko 11.500 lica. Ovo ima za posledicu fizičku i psihičku teskobu, jer je, na primer, u spavaonicama površine oko 20 kvadrata smešteno preko 10 lisa. Česti su slučajevi da se koriste kreveti na „tri sprata", a da u brojnim spavaonicama zatvorenici spavaju na podu - kaže Miloš Janković.
Goran Vučković Goran Vučković 00:13 15.05.2010

Svetlozeleno

Pronađoh ovo :

Hvala puno Milorade. Ovo znači negde oko 157 - na početku svetlozelenog opsega.
gordanac gordanac 18:30 16.05.2010

srbija

Goran Vučković
Pronađoh ovo :

Hvala puno Milorade. Ovo znači negde oko 157 - na početku svetlozelenog opsega.

2009.
"Obraćajući se članovima skupštinskog Odbora za pravosuđe, koja je održana u Kazneno popravnom zavodu Zabela kod Požarevca, ministarka je rekla da se do 2003. godine broj uhapšenih osoba u Srbiji kretao u okviru između 5.000 i 6.000.

U ustanovama za izvršenje zavodskih sankcija sada se, kako je istakla, nalazi 10.500 osoba.

------

Malovićeva je navela da je od 2003. godišnja stopa rasta broja lica lišenih slobode viša od 10 procenata, a ukupno povećanje u poslednjih pet godina je viša od 60 procenata. "


Statistika 2009.




Goran Vučković Goran Vučković 20:54 16.05.2010

Re: srbija

Hvala Goco!

"Obraćajući se članovima skupštinskog Odbora za pravosuđe, koja je održana u Kazneno popravnom zavodu Zabela kod Požarevca, ministarka je rekla da se do 2003. godine broj uhapšenih osoba u Srbiji kretao u okviru između 5.000 i 6.000.

U ustanovama za izvršenje zavodskih sankcija sada se, kako je istakla, nalazi 10.500 osoba.

------

Malovićeva je navela da je od 2003. godišnja stopa rasta broja lica lišenih slobode viša od 10 procenata, a ukupno povećanje u poslednjih pet godina je viša od 60 procenata. "

Koliko vidim izleteli smo iz tamnozelenog u svetlozeleno za 6 godina, a zatvorenici su... khm... politički dosta aktivni...
gordanac gordanac 21:20 16.05.2010

: srbija

Srbija Novi Sad 2010.

"Министарка правде Снежана Маловић рекла је да је увођење система алтернативног санкционисања у постојећи кривични систем Републике Србије у складу са модерним европским трендовима у области казнене политике и потребом успостављања заједничких принципа о казненој политици међу државама чланицама Савета Европе.
------
„Значај алтернативних санкција је и у томе што ће допринети премошћивању, јаза између два до сада кориштене опције – казне затвором и условног кажњавања које је подразумева слободу без било каквих обавеза враћања дуга друштву кроз рад у јавном интересу, односно без мера тзв. заштитног надзора који омогућава корективне мере и лечење починилаца „ истакао је градоначелник и додао да ће новосадска јавна комунална предузећа дати прилику таквим осуђеницима да кроз добровољан, али бесплатан рад врате свој дуг друштву и грађанима Новог Сада."


Srbija Niš 2010.

"Министарка правде Снежана Маловић и градоначелник Ниша Милош Симоновић потписали су данас, 23. априла 2010, Меморандум о сарадњи у спровођењу алтернативних санкција. На овај начин Ниш је постао шести град у Србији у којем ће бити омогућена реализација алтернативних санкција- казне рада у јавном интересу и условне осуде са заштитним надзором.

Приликом потписивања Меморандума министарка Маловић је истакла позитивне ефекте примене алтернативних санкција, којима се избегавају негативне последице боравка осуђеног лица у затвору-као нпр. стигматизације ових лица и њихових породица, док им се уједно омогућава да задрже посао тј. не угрожава им се егзистеција. Такође, на овај начин се остварују и важне буџетске уштеде јер сваки дан који затвореник проведе у затвору кошта минимум 1000 динара. "


Dobra ti tema, Čubaka, dobra i ozbiljna, sam broj zatvorenika u pojedinoj državi može biti "prevarna stvar", skroz, ali jeste zahvalan pokazatelj, to je sasvim sigurno.
Kao što ti broj (recimo) izricanja minimalnih (ili uslovnih) kazni za teža krivična dela može biti pokazatelj za - stanje u pravosuđu, ali to je druga tema.
Goran Vučković Goran Vučković 22:06 16.05.2010

Re: : srbija

Dobra ti tema, Čubaka, dobra i ozbiljna, sam broj zatvorenika u pojedinoj državi može biti "prevarna stvar", skroz, ali jeste zahvalan pokazatelj, to je sasvim sigurno.

Iz slike je očigledno da to nije prosta korelacija - inače bi Nigerija, Čad i Sudan bile najsrećnije zemlje na svetu... a znamo da nisu baš.

Slika je svakako interesantna, pa je postala tema bloga - a ja volim da pravim blogove gde svako donese šta ima, pa od toga napravimo nešto. Nekad uspe, a nekad manje - ali, što reče onaj - happines is the way.
gordanac gordanac 22:22 16.05.2010

:))

Goran Vučković:
Nekad uspe, a nekad manje - ali, što reče onaj - happines is the way.


:))))
Evo ti nešto najbliže iz moje trenutne okoline što meni liči na onog (a često ni sreća nije daleko )

Goran Vučković Goran Vučković 23:03 16.05.2010

Re: :))

Evo ti nešto najbliže iz moje trenutne okoline što meni liči na onog (a često ni sreća nije daleko )

Ko kaže da srednji put ne vodi preko kožnog nameštaja
irenaema irenaema 14:03 14.05.2010

....

Ne bih rekla da je ovo realni pokazatelj.

Moguće je naše simpatično zelenilo tumačiti i kao nesprovodjenje zakona ili nesankcionisanje krivičnih dela raznorazne provincijencije. Jel beše kraduckanje, ubijuckanje ...Nešto me strah da bi broj onih unutra bio veći od broja ovih napolju.

A kontrast boja SAD i Kanade je vrlo interesantan. A da nam prekomorski nešto o tome opričaju?
Ovaj broj crvene boje pomnožen brojem stanovnika daje rezultat da se smrzneš.
Goran Vučković Goran Vučković 14:05 14.05.2010

Re: ....

Ne bih rekla da je ovo realni pokazatelj.

Mislim da je ovo veoma realan pokazatelj - procenta broja ljudi po zatvorima.
seceranac seceranac 14:06 14.05.2010

Re: ....

Ovaj broj crvene boje pomnožen brojem stanovnika daje rezultat da se smrzneš.



to oni da smanje nezaposlenost
Goran Vučković Goran Vučković 14:11 14.05.2010

Re: ....

to oni da smanje nezaposlenost

Pa na neki način, da.
irenaema irenaema 14:16 14.05.2010

Re: ....

Goran Vučković
Ne bih rekla da je ovo realni pokazatelj stope kriminala

Mislim da je ovo veoma realan pokazatelj - procenta broja ljudi po zatvorima.


U pravu si! Nisam se precizno odrazila.
Bojan Budimac Bojan Budimac 14:27 14.05.2010

Re: ....

Pa na neki način, da.

Ah, kad se u to umeša "free market" eto veselja.

What is the most profitable industry in America? Weapons, oil and computer technology all offer high rates of return, but there is probably no sector of the economy so abloom with money as the privately run prison industry.
Izvor
dirtyharry dirtyharry 14:34 14.05.2010

Re: ....

Bojan Budimac
Pa na neki način, da.

Ah, kad se u to umeša "free market" eto veselja.
What is the most profitable industry in America? Weapons, oil and computer technology all offer high rates of return, but there is probably no sector of the economy so abloom with money as the privately run prison industry.
Izvor

koja ideja za biznis. Ne znam samo da li bi se to kod nas isplatilo i bilo izvodivo .
seceranac seceranac 14:49 14.05.2010

Re: ....

Bojan Budimac
Pa na neki način, da.

Ah, kad se u to umeša "free market" eto veselja.

What is the most profitable industry in America? Weapons, oil and computer technology all offer high rates of return, but there is probably no sector of the economy so abloom with money as the privately run prison industry.
Izvor



pa ako ste gledali Capitalism: A Love Story i ako je ono za privatne maloletnicke popravne domove tacno samo 10%, onda mogu samo misliti kako to izgleda sa pravim privatnim zatvorima.

Posao izgleda toliko cveta da ga Terminator hoce autsorsovati u inostranstvo link
Bojan Budimac Bojan Budimac 15:02 14.05.2010

Re: ....

koja ideja za biznis. Ne znam samo da li bi se to kod nas isplatilo i bilo izvodivo

Pa meni nije baš mnogo smešno. Uvek je bilo privatnih zatvora u SAD, samo je pravi procvat industrije počeo devedesetih [pre toga je bilo 5 privatnih sada ih je preko 200]. Da bi privatni zatvori bili profitabilni njihovi kapaciteti treba da budu iskorišćeni 90- 95% [jbga ne znam kako je to u hotelskoj industriji, ali sumnjam da je tako]. Takođe od devedestih imaš zaoštrenje kaznene politike i proširivanje liste kriminalnih dela. Korporacije koje su umešane u biznis lobiraju za takve mere. U suštini to je samo još jedan način da se javne pare pretoče u privatne džepove.
Goran Vučković Goran Vučković 15:06 14.05.2010

Re: ....

U suštini to je samo još jedan način da se javne pare pretoče u privatne džepove

Što je verovatno manji deo problema.
dirtyharry dirtyharry 15:13 14.05.2010

Re: ....

Bojan Budimac
Pa meni nije baš mnogo smešno.

Nasmejah se za jedan detalj za moje drugo interno pisanije. To što Amerikanci rade i način na koji rade, ne verujem da bi mi se svideo a ionako nisam upoznat baš u problematiku, ali sam video iz tvog bloga za Gvatanamo kako može da bude.

Kad smo već kod toga, sigurno si obavešten, da li ovakvi privatni zatvori postoje još negde?

Bojan Budimac Bojan Budimac 15:15 14.05.2010

Re: ....

Posao izgleda toliko cveta da ga Terminator hoce autsorsovati u inostranstvo link

Pa po linku koji sam dao, a koji je star deset godina, to je već počelo: US companies also have been expanding abroad. The big three have facilities in Australia, England and Puerto Rico and are now looking at opportunities in Europe, Canada, Brazil, Mexico and China.

Nisam [još] video Capitalism: A Love Story. Nisam veliki ljubitelj Majkla Mura, moram priznati. Kad je reč o korporacijama ovo je must see, jeste da je dugačko [link je za playlist], ali vredi.
Bojan Budimac Bojan Budimac 15:33 14.05.2010

Re: ....


Kad smo već kod toga, sigurno si obavešten, da li ovakvi privatni zatvori postoje još negde?

Ima. Što se EU tiče znam da postoje u Britaniji i da je Francuska odobrila njihovo postojanje. Izraelski kneset je 2004. izglasao da može, ali je onda vrhovni sud prošle godine rekao da ne može.
Bojan Budimac Bojan Budimac 15:37 14.05.2010

Re: ....

Što je verovatno manji deo problema.

Da, menjanje kaznene politike u cilju održavanja profitabilnosti, je svakako veći. Evo Džordž Monbiot vrišti povodom toga: This revolting trade in human lives is an incentive to lock people up
docsumann docsumann 16:14 14.05.2010

Re: ....

Ne bih rekla da je ovo realni pokazatelj.


Mislim da je ovo veoma realan pokazatelj - procenta broja ljudi po zatvorima.


Moguće je da se stopa kriminaliteta i procenat kažnjeničke populacije ne poklapaju najbolje u afričkim zemljama, tj. tamo gdje država nije dovoljno organizovana da pohapsi sve koje bi trebalo.
seceranac seceranac 18:46 14.05.2010

Re: ....

Bojan Budimac
Posao izgleda toliko cveta da ga Terminator hoce autsorsovati u inostranstvo link

Pa po linku koji sam dao, a koji je star deset godina, to je već počelo: US companies also have been expanding abroad. The big three have facilities in Australia, England and Puerto Rico and are now looking at opportunities in Europe, Canada, Brazil, Mexico and China.


Evo kako to izgleda kada Terminator uzme u svoje ruke:

slika govori vise od 1000 reci

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:54 14.05.2010

Re: ....

jao, ko pilici i/ili prasici po farmama americkim
skyspoter skyspoter 15:05 14.05.2010

je l' ima ova karta

neke veze sa smrtnom kaznom?
Goran Vučković Goran Vučković 15:08 14.05.2010

Re: je l' ima ova karta

neke veze sa smrtnom kaznom?

Smrtna kazna smanjuje broj ljudi u zatvoru - kad se izvrši, ostaje jedno slobodno mesto
skyspoter skyspoter 16:01 14.05.2010

Re: je l' ima ova karta

Smrtna kazna smanjuje broj ljudi u zatvoru - kad se izvrši, ostaje jedno slobodno mesto


pa to ti kazem.
Kina ima manje zatvorenika nego ameri.
Doctor Wu Doctor Wu 21:36 14.05.2010

Re: je l' ima ova karta

Kina ima manje zatvorenika nego ameri.

Zapravo i ne. Incarceration rate je oko 4 puta manji ali je Kineza 5 puta vise, tako da je broj zatvorenika, otprilike, isti: oko 2.5M.
Filip2412 Filip2412 15:35 14.05.2010

...

Vucko sad nam fali slicna mapa sa brojem kriminalaca koji NISU u zatvoru/ po glavi stanovnika
Goran Vučković Goran Vučković 15:37 14.05.2010

Re: ...

Vucko sad nam fali slicna mapa sa brojem kriminalaca nisu u zatvoru/ po glavi stanovnika

To zavisi od toga koliko široko definišeš koncept kriminala, rekao bih...
Filip2412 Filip2412 16:23 14.05.2010

Re: ...

Goran Vučković
Vucko sad nam fali slicna mapa sa brojem kriminalaca nisu u zatvoru/ po glavi stanovnika

To zavisi od toga koliko široko definišeš koncept kriminala, rekao bih...
da... kao na primer, da li sam ja kriminalac zato sto se zayebavam na blogu u radno vreme? hm...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:41 14.05.2010

znak

u blizini svakog zatvora u americi stoji znak


blogovatelj blogovatelj 17:25 14.05.2010

Re: znak

u blizini svakog zatvora u americi stoji znak


Ovo sam video na nekom interstejtu u Micigenu, koji ide od Detroita na sever. Smejao sam se kao lud i bilo mi krivo sto nisam imao fotoaparat da slikam.
Posle sam zamisljao cetiri brata Dalton kako stoje pored puta, u crno-belim odelcima i stopiraju
docsumann docsumann 16:21 14.05.2010

daleko je, daleko je Amerika

Vučko imaš li statistički presjek za crnačku populaciju u Americi? Znam da je taj procenat još naglašeniji (nešto kao svaki šesti, tako bar kaže Ice-T).
Goran Vučković Goran Vučković 16:23 14.05.2010

Re: daleko je, daleko je Amerika

Vučko imaš li statistički presjek za crnačku populaciju u Americi? Znam da je taj procenat još naglašeniji (nešto kao svaki šesti, tako bar kaže Ice-T).

Vidi Bojanove linkove.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:40 14.05.2010

Re: daleko je, daleko je Amerika


ovde ima neka statistika koja bogami cudne brojke pokazuje za USA. smanjen broj silovanja na primer u odnosu na devedesete. cak i broj ubistava je smanjen.
Goran Vučković Goran Vučković 16:42 14.05.2010

Re: daleko je, daleko je Amerika

ovde ima neka statistika koja bogami cudne brojke pokazuje za USA. smanjen broj silovanja na primer u odnosu na devedesete. cak i broj ubistava je smanjen.

Čitala Freakonomics? Ima tamo jedno potpuno šašavo objašnjenje pada kriminala
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:46 14.05.2010

Re: daleko je, daleko je Amerika

nisam citala. procitacu.

u americi je mnogo tuzna situacija u nekim drzavama. eto na primer texas nema mnogo veliku frku sad zbog ekonomske krize a ipak je jedna od drzava gde zive najsiromasniji ljudi. vidi mapu. najtamnija boja pokazuje drzave sa najsiromasnijim porodicama.

Goran Vučković Goran Vučković 16:52 14.05.2010

Re: daleko je, daleko je Amerika

najtamnija boja pokazuje drzave sa najsiromasnijim porodicama.

Pa Texas ne izgleda tako loše kao New Mexico i Arizona, čini mi se?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:52 14.05.2010

Re: daleko je, daleko je Amerika

zaboravila sam ovaj link da ubacim za african americans u USA

crime

african american statistics
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:55 14.05.2010

Re: daleko je, daleko je Amerika

Pa Texas ne izgleda tako loše kao New Mexico i Arizona, čini mi se?

imas pravo Arizona, New Meksico i Californija su gori
docsumann docsumann 19:22 14.05.2010

Re: daleko je, daleko je Amerika

zaboravila sam ovaj link da ubacim za african americans u USA


Hvala. Sjetih se da je Ice-T rekao da u Americi (to je bila 92) ima više crnih muškaraca u zatvoru nego na koledžima. Drago mi da je ta statistika poprilično drugačija.
docsumann docsumann 19:46 14.05.2010

Re: daleko je, daleko je Amerika

Bili Piton Bili Piton 20:30 14.05.2010

Re: daleko je, daleko je Amerika

njanja_de.manccini
zaboravila sam ovaj link da ubacim za african americans u USA

crime

african american statistics


Jos jedan useful link


mirelarado mirelarado 20:58 14.05.2010

Re: daleko je, daleko je Amerika

Тешка тема није разлог да прође без мало тематске музике.

Doctor Wu Doctor Wu 21:34 14.05.2010

Re: daleko je, daleko je Amerika

njanja_de.manccini
nisam citala. procitacu.

u americi je mnogo tuzna situacija u nekim drzavama. eto na primer texas nema mnogo veliku frku sad zbog ekonomske krize a ipak je jedna od drzava gde zive najsiromasniji ljudi. vidi mapu. najtamnija boja pokazuje drzave sa najsiromasnijim porodicama.


Ok, ali imaj u vidu da je u Americi prag siromastva mnogo visi nego u ostatku sveta. Ono sto se u Americi klasifikuje kao "siromasan" u zapadnoj Evropi (da ne pominjemo ostatak Evrope, Rusiju, Kinu ili Indiju) je srednja klasa.

Pre neko vece neko pomenu da u Indiji zivi 350M pripadnika srednje klase; ubedjen sam da u USA oni ne bi presli prag siromastva.

Edit: ono sto je meni, medjutim, interesantno je relativno mala socijalna mobilnost u Americi. Link pokazuje da je socijalna mobilnost u Americi, vazi za zemlju imigranata i pociva na "american dreamu", ista kao u UK, a znacajno manja nego, na primer, u Skandinaviji.
Goran Vučković Goran Vučković 21:41 14.05.2010

Kako je (pro)pao kriminal

nisam citala. procitacu.

Evo ovde skraćena verzija.

A evo najsažetije:
We offer evidence that legalized abortion has contributed significantly to recent crime reductions. Crime began to fall roughly 18 years after abortion legalization. The 5 states that allowed abortion in 1970 experienced declines earlier than the rest of the nation, which legalized in 1973 with Roe v. Wade. States with high abortion rates in the 1970s and 1980s experienced greater crime reductions in the 1990s. In high abortion states, only arrests of those born after abortion legalization fall relative to low abortion states. Legalized abortion appears to account for as much as 50 percent of the recent drop in crime.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:08 15.05.2010

Re: daleko je, daleko je Amerika

Doctor Wu
Edit: ono sto je meni, medjutim, interesantno je relativno mala socijalna mobilnost u Americi. Link pokazuje da je socijalna mobilnost u Americi, vazi za zemlju imigranata i pociva na "american dreamu", ista kao u UK, a znacajno manja nego, na primer, u Skandinaviji.


ovo je baš interesantno, izmedju ostalog i zbog toga što sam ukapirala da treba da radim još samo na tome da povećam svoj wealth, drugo je sve u redu. ja sam mislila da je ta mobilnost veća. ali sad kad razmislim ovo tvoje drži, jer ajde kako mogu ljudi iz geta da postanu pripadnici srednje klase? sasvim su drugačije mogućnosti za ljude iz različitih klasa. a to je ono što meni steže srce.
Goran Vučković Goran Vučković 01:02 15.05.2010

Re: daleko je, daleko je Amerika

ja sam mislila da je ta mobilnost veća. ali sad kad razmislim ovo tvoje drži, jer ajde kako mogu ljudi iz geta da postanu pripadnici srednje klase?

Evo i naučni rad izguglah o tome - što veća nejednakost, to manja mobilnost.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 02:24 15.05.2010

Re: daleko je, daleko je Amerika

hvala Vučko i za ovaj link i za onaj freakonomics. eto to je ta strana najrazvijenijih zemalja (ovde prevenstveno mislim na USA) koja na svaki način zabija gradjane niže klase još dublje u mizeriju. skoro da nema nikakvog izlaza za te ljude. iz ove studije se vidi da mooving from rags to riches je skoro nemoguće u zemljama gde je nejednakost veća.
Doctor Wu Doctor Wu 06:51 15.05.2010

Re: daleko je, daleko je Amerika

Goran Vučković
ja sam mislila da je ta mobilnost veća. ali sad kad razmislim ovo tvoje drži, jer ajde kako mogu ljudi iz geta da postanu pripadnici srednje klase?

Evo i naučni rad izguglah o tome - što veća nejednakost, to manja mobilnost.

Pa, po tome ispada da je nejednakost u Americi, otprilike, kao i u UK (cak i manja, pri cemu se UK silno dici & ponosi svojom laburistickom i socijaldemokratskom tradicijom). Sta bi se tek onda reklo za jednu Indiju?

Njanjo, ne znam koliko to mrzelo da klikces po onom lepom i informativnom siteu (koji je, zapravo, o tome how class works) ali ima tamo jos lepih ilustracija. Imaj u vidu da on, ipak, predstavlja presek proteklih 5 ili 6 dekada, dok je masovna imigracija u Ameriku znacila i mnogo veci priliv niskokvalifikovane radne snage koja je pocinjala sa platom koja je, u proseku, iznosila 30% prosecnog dohotka (koji, iskreno, ne znam sta znaci). Ali, ajde, da uzmemo da je medijanski neka mera (iako je za Pareto distribucije taj sigurno manji od average), to znaci ekvivalent od $7.5K godisnje. Ne verujem da u Americi ima previse ljudi koji rade za te pare (osim klinaca, koji su zbrinuti s druge strane).

I jos jednom o granicama siromastva. U Americi se siromastvo meri porodicnim dohotkom (cini mi se, ispod $20k-$25k/godisnje), velicini zivotnog prostora po clanu porodice (cini mi se, 500-600sqft), broju kola (cini mi se 1 na porodicu). U Indiji, koju sam gore spomenuo, siromastvo se meri dnevnim unosom kalorija: 2/3 stanovnistva, ili negde oko 600M ljudi, dnevno u sebe unosi manje od 1500 kalorija. Meni se cini da postoji ogromna razlika izmedju te dve vrste siromastva.
Doctor Wu Doctor Wu 21:41 14.05.2010

U stvari, zavisi kojih 1000 reci, :)

Sta se moze zakljuciti sa slike? Da je kaznena politika u USA ostrija nego u ostatku sveta? Da se zakoni doslednije primenjuju? Da su zrtve zlocina zasticenije nego u ostatku sveta? Da ubice ne mogu da walk free posle 2 ili 3 godine provedene na uslovnoj slobodi? Da se sa americkom drzavom i pravosudjem nije zajebavati?

Zanimljivo je da su u prvih 10 zemalja po incarceration rateu cak njih 6 (karipski) tax haveni. Takodje je zanimljivo da Kuba i USA imaju vrlo slicnu stopu zatvorenika na 100K.
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:50 14.05.2010

Re: U stvari, zavisi kojih 1000 reci, :)

не може се закључити готово ништа, изузимајући чињеницу које је сликом представљена, а то је да је број затвореника по глави становника у САД јако велик.

питање зашто је то тако је већ сасвим друга прича. свакако није зато што је приватан затворски бизнис уносан. то је дошло касније, стопа је била већ велика и државни затвори су били препуни кад су се људи досетили да и од тога праве бизнис.

овако, наслепо, рекао бих да улогу игра популарно такмичење политичара звано ”let's see who is the toughest on crime” комбиновано са такође популарним концептом никакве социјалне подршке званим "only lazy people are not rich".

ал’ мора да има и још штошта.
Doctor Wu Doctor Wu 22:05 14.05.2010

Re: U stvari, zavisi kojih 1000 reci, :)

свакако није зато што је приватан затворски бизнис уносан.

Da, to je jedna od sasavijih teorija koju sam ovde procitao.

Ipak, mora se reci da je stopa kriminala u USA otprilike pata karta sa ostatkom sveta (bar onako kako tu stopu belezi zvanicna statistika). Broj kaznjenih je, medjutim, znacajno (3-4 puta) veci. Prema tome, to, makar delimicno, mora da znaci da je policija efikasnija kao i da je kaznena politika ostrija. A to, onda, dalje znaci da se oni koji imaju moraju makar malo osecati sigurnije u USA nego, na primer, u zapadnoj Evropi.
Unfuckable Unfuckable 22:10 14.05.2010

Re: U stvari, zavisi kojih 1000 reci, :)

Prema tome, to, makar delimicno, mora da znaci da je policija efikasnija kao i da je kaznena politika ostrija.

momci, drago mi je da prepoznajete prave vrednosti, pa što ne reći i - suštinu

marco_de.manccini marco_de.manccini 22:12 14.05.2010

Re: U stvari, zavisi kojih 1000 reci, :)

један од разлога је дефинитивно то што је казнена политика далеко оштрија.

по оним "three strikes and you are out" законима, трећи пут можеш да заглавиш године затвора за украдену чоколаду.

стопа криминала иста (исти број чоколада украдених у САД и у Европи), а више затвореника у САД.

наравно, има ту још милион ствари, и тешко је проценити, поготову с ово мало знања.
Doctor Wu Doctor Wu 22:24 14.05.2010

Re: U stvari, zavisi kojih 1000 reci, :)

Unfuckable
Prema tome, to, makar delimicno, mora da znaci da je policija efikasnija kao i da je kaznena politika ostrija.

momci, drago mi je da prepoznajete prave vrednosti, pa što ne reći i - suštinu

Posto mene od mira u svetu i velikih svetskih problema uvek vise interesuju implikacije za one stvari koje volim i do kojih mi je stalo, sta ovo znaci za Srbiju? To znaci da ako hoces da imas jaku ekonomiju, prvo moras da imas efikasnu, policijsku i pravnu drzavu. Znaci, efikasna, policijska drzava i pravna sigurnost su preduslov za jaku i stabilnu ekonomiju, ne obratno. To nije nikakvo nacionalno ili nacionalisticko pitanje, nego pitanje golog (ekonomskog) opstanka. To onim ledepeovcima nikako nije jasno (eh, da je samo to).
Goran Vučković Goran Vučković 22:40 14.05.2010

Re: U stvari, zavisi kojih 1000 reci, :)

To znaci da ako hoces da imas jaku ekonomiju, prvo moras da imas efikasnu, policijsku i pravnu drzavu.

Da ovo nije malo prenagao zaključak?
Doctor Wu Doctor Wu 22:50 14.05.2010

Re: U stvari, zavisi kojih 1000 reci, :)

Da ovo nije malo prenagao zaključak?

Meni se cini da je neprikosnovenost vlasnistva nad stvarima/idejama/softverom/hardverom koji si proizveo/smislio/zastitio neophodna za ekonomsku stabilnost. Isto vazi i za ljudski zivot. Ako svako ko to ugrozi snosi zbog toga drasticne posledice, ljudi ce se osecati sigurnije, bezbednije. Ti ne mislis tako?
lakipingvin lakipingvin 22:53 14.05.2010

Re: U stvari, zavisi kojih 1000 reci, :)

Znaci, efikasna, policijska drzava i pravna sigurnost su preduslov za jaku i stabilnu ekonomiju, ne obratno.

Poenta je ista samo bih dodao da trojka: ekonomska globalizacija,jaka drzava i demokratizacija nemogu zajedno tu ima mesta samo za dvoje...demokratija i drzava moze ako uticaj globalne ekonomije ogranicis,ako odaberes jaku drzavu i globalnu ekonomiju demokratiju moras da rezes i poslednje demokratija i globalna ekonomija drzavu moras da rezes...Grci placaju cenu svom shizofrenom izboru...
Bili Piton Bili Piton 22:55 14.05.2010

Re: U stvari, zavisi kojih 1000 reci, :)

Doctor Wu
Znaci, efikasna, policijska drzava i pravna sigurnost su preduslov za jaku i stabilnu ekonomiju, ne obratno.


Razumem se u ekonomiju i pravnu drzavu ko Marica u kq, ali, da primetim da mi ovo zvuci potpuno logicno.
Goran Vučković Goran Vučković 22:57 14.05.2010

Re: U stvari, zavisi kojih 1000 reci, :)

Meni se cini da je neprikosnovenost vlasnistva nad stvarima/idejama/softverom/hardverom koji si proizveo/smislio/zastitio neophodna za ekonomsku stabilnost. Isto vazi i za ljudski zivot. Ako svako ko to ugrozi snosi zbog toga drasticne posledice, ljudi ce se osecati sigurnije, bezbednije. Ti ne mislis tako?

Ma nešto mi ovo "policijska država" zazvučalo jezivo

Po cenu da me nazoveš kačketašem ( ) meni se čini da određen nivo ekonomske sigurnosti i društvene solidarnosti smanjuje nivo kriminala. A o 'ratu protiv droga', koji, koliko shvatam, značajno utiče na popunjenost zatvora, mogu samo opet (o ne, evo ga opet! ) da linkujem Vidala.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana