Društvo| Kultura| Roditeljstvo| Život

Mladi - dakle - postoje !

loader RSS / 15.05.2010. u 18:56

 

Nebrojeno puta smo čuli kako su „mladi budućnost društva". Ipak, u praksi, često se ostaje samo na toj frazi.

Kakva je zaista pozicija mladih u novije vreme? Oni su, baš zato što su mladi, najosetljiviji deo naše zajednice. Mlade je stoga najviše pogodila višegodišnja kriza društva, obeležena svakojakim sukobima, ratnom atmosferom, opštim padom moralnih normi, ekonomskim propadanjem... Obuzeto „sudbonosnim pitanjima", društvo nije imalo ni dovoljno snage, ni dovoljno sluha da se pozabavi mladima. Porodični ambijent je sve vreme opterećen pitanjima golog preživljavalja, pa decu nije ni mogao da navodi na kreativnost i širenje mogućnosti, nego na suženu „filozofiju praktičnog snalaženja" i na površne, kratkoročne vrednosti.

Suočavamo se i sa pojmom „produžene mladosti". U Evropi se u mlade računaju osobe od 18. do 24. godine, a kod nas od 15. do 30. Jer, veliki broj mladih dugo se oslanjao, i oslanja, na roditeljsku pomoć. Stoga nema osamostaljenja i suočavanja sa odgovornošću za sebe i druge.

Na ovim prostorima, možda i zbog patrijahalne tradicije, odnos starijih prema mladima ima prenaglašeno tutorski karakter, umesto da se razvija odnos ravnopravnosti i jačanja samopouzdanja. Kad su roditelji u pitanju, tu se ljubav već meša sa posesivnošću, pa se mladi uvode u poziciju „večito nedoraslog". Naravno da ako nekoga gledate sa „visine starijeg" ne možete da imate sluha za mnoge važne aspekte njegovog života. 

Sve to je samo deo konstatacije stanja. Ipak, moraju se pružiti rešenja.

 d3076.jpg 

Od čega početi? Pa, upravo od mladih! Od njihovih stvarnih potreba. A one nisu u tome da im neko ponavlja, „učite", ili, „vi ste budućnost društva". Ne. Nužno je drugačije i konkretno delanje.

A da bi se uopšte otpočelo, mora da usledi osvešćenje društva da mladi postoje, i to ne kao simpatičan pojam koji se podrazumeva, već kao značajna grupacija koja ima svoje, autentične potrebe. Tek kad institucije i pojedinci, i porodice, usvoje ovu činjenicu - počeće da se menja odnos prema mladima. Sa mladima se mora uspostaviti kontakt. Moraju se prepoznati njihovi problemi, njihova htenja, priroda njihovog doba, temperament... Za to je neophodna komunikacija. Ali ne bilo kakva. Samo iskrena, razbuđena komunikacija daće željene rezultate.

Umesto one atmosfere nabrajanja problema, koja je kod mladih dugo unosila apatiju, pa i strah od stvarnosti, treba postepeno načiniti atmosferu traženja i nuđenja rešenja. To je pitanje stava! Mladima trebaju obnova pozitivnih vrednosti, optimizam, vera u život, poverenje u sopstvenu snagu.  

Onda... Koncert - da! Izložba - da! Sport - da! Podrška novim idejama - da! Otkačena frizura - da! Još brži internet - da! Pirsing - ... hm... ako baš mora :) ..   

Mladi - DA !!

 

 



Komentari (103)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

AlexDunja AlexDunja 19:01 15.05.2010

da

Уместо оне атмосфере набрајања проблема, која је код младих дуго уносила апатију, па и страх од стварности, треба постепено начинити атмосферу тражења и нуђења решења. То је питање става! Младима требају обнова позитивних вредности, оптимизам, вера у живот, поверење у сопствену снагу.

i to da ponude oni koji
umeju da budu
loader loader 22:37 15.05.2010

Re: da

Oh, hvala :)
Na ovu nekada dugokosu crnku sam skoro zaboravio :)
I dalje lepo peva...
Nema šta
niccolo niccolo 19:31 15.05.2010

Delovanje

O tome se priča s vremena na vreme u javnosti. Al' nekako imam utisak da se s reči nikada nije prešlo na dela...E sad, ja po evropskim kriterijumima nisam mlad, a po našim jesam pa nisam siguran da li imam pravo da kažem svoje mišljenje

AlexDunja AlexDunja 19:46 15.05.2010

Re: Delovanje

a po našim jesam pa nisam siguran da li imam pravo da kažem svoje mišljenje

nemaš.
to zbog naših kriterijuma
niccolo niccolo 19:55 15.05.2010

Re: Delovanje

Pa to ti kažem
loader loader 22:34 15.05.2010

Re: Delovanje

E sad, ja po evropskim kriterijumima nisam mlad, a po našim jesam pa nisam siguran da li imam pravo da kažem svoje mišljenje

Imate pravo da kažete svoje mišljenje, sve dok ne uđemo u Evropu :)
Dakle, napričaćemo se siti mi ovde, skoro svi mladi :)
dragan7557 dragan7557 08:53 16.05.2010

Re: Delovanje

Imate pravo da kažete svoje mišljenje, sve dok ne uđemo u Evropu :)

U kojoj je na pretek onih koji su debelo i još deblje plaćeni da "misle" u vaše ime a naročito na vaš račun.

cerski
loader loader 23:12 16.05.2010

Re: Delovanje

Zato i ulazimo u EU, da bi mi krenuli da za debele pare malo mislimo na njihov račun :)

Znači, ne budite malodušni, jer uvek ima i nešto pozitivno :)

Bili Piton Bili Piton 20:06 15.05.2010

Naravno da postoje



a neki od njih su vrlo simpa

loader loader 22:42 15.05.2010

Re: Naravno da postoje

Bili, ova stvar mi se baš sviđa. Ima nešto... tako... uspelo, slatkasto :)

Kad je beše napravljena?

Bili Piton Bili Piton 14:28 16.05.2010

Re: Naravno da postoje

loader
Bili, ova stvar mi se baš sviđa. Ima nešto... tako... uspelo, slatkasto :)

Kad je beše napravljena?



Grupa Inje je beogradski elektro-pop bend, prosle godine su imali hitic koji se zvao "Na tavanu" (podjednako dobra stvarcica). "Danas" se vrtelo po radiju pre par meseci, znaci - sveze
loader loader 15:36 16.05.2010

Re: Naravno da postoje

Hvala. Slušao sam puno puta, ali sam izgubio osećaj o tome kad se pojavila -pre 6 meseci, pre godinu, ili dve..? .. Vaša informacija otklanja dileme

dragoljub92 dragoljub92 16:23 17.05.2010

Re: Naravno da postoje

Bili Piton


a neki od njih su vrlo simpa


je li ovo prepevano five miles out
Bili Piton Bili Piton 17:44 17.05.2010

Re: Naravno da postoje

dragoljub92
Bili Piton


a neki od njih su vrlo simpa


je li ovo prepevano five miles out


Nije bre, Draguljce. Mada shvatam sta hoces da kazes
loader loader 18:38 17.05.2010

Re: Naravno da postoje

Hm... Bili... :)
Zove me sad jedan simpa prijatelj i kaže:
- Hej, tamo, kod tebe na blogu, razvijaju se odnosi između dvojice blogera.. baš .. ono ... srdačno do bola :))

I, kaže mi posle - Ti dijalozi treba da udžu u udžbenike Tolerancije naredne školske godine :)

Time Bandit Time Bandit 20:17 15.05.2010

volem mlade

На овим просторима, можда и због патријахалне традиције, однос старијих према младима има пренаглашено туторски карактер, уместо да се развија однос равноправности и јачања самопоуздања.


tačno, i oduvek je tako bilo, srećom dobio sam šansu vrlo rano i odnosi su se razvijali na ravnopravnosti i uvažavanju (bilo je i po koje greške zbog preteranog samopouzdanja, ali to iskustvo mi pomaže sada da bolje shvatim mlade koji žele da uspeju)...
loader loader 22:45 15.05.2010

Re: volem mlade

Da, da... Ma, kod nas je problem neuvažavanja generalni problem. Niko nikoga. Posebno stariji mlade, jer tu je ono - ja stariji, veći, pametniji..., a ti da slušaš kako sam ja pametan i da ne pričaš mnogo.
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:46 16.05.2010

Re: volem mlade

loader
Da, da... Ma, kod nas je problem neuvažavanja generalni problem. Niko nikoga. Posebno stariji mlade, jer tu je ono - ja stariji, veći, pametniji..., a ti da slušaš kako sam ja pametan i da ne pričaš mnogo.

da se ne složim.
sedim u kafiću neki dan i čekam prijateljicu.
za susednim stolom dve (po EU stare, po SERBIA mlade) na najružniji mogući način pričaju o majci jedne od njih.
glasno, uvredljivo, odvratno ... sve uz nadograđene nokte ... slim cigarete i kapućino ...

dakleM, te dve iste (mlade-stare) razno su zaboravile.
al mož biti da si u pravu. krivi su roditelji što su takve...
ko zna!
loader loader 01:03 16.05.2010

Re: volem mlade

Ta deca su rezultat, a ne krivci. Ne počinju stvari od njih. Na njima su se slomile.
dragan7557 dragan7557 08:55 16.05.2010

Re: kolektivna krivica

Ta deca su rezultat, a ne krivci.

Oni su budući krivci jer će i svoju decu isto vaspitati.

cerski
loader loader 23:16 16.05.2010

Re: kolektivna krivica

Cerski, ne budite tako namrgođeni na decu. Neće oni biti baš toliko loši ako ih mi malo ohrabrimo, nasmejemo, usmerimo, podržimo... :)

Ova mala rasprava na blogu upravo tome služi, da unekoliko doprinese da se ljudi malo pokrenu iz uspavanosti.

stefan.hauzer stefan.hauzer 20:36 15.05.2010

Volim sve sto vole mladi

loader loader 22:48 15.05.2010

Re: Volim sve sto vole mladi

stefan.hauzer
Forever Young - DA!

UUUUhh ! Što je dobra potrošnja energije !
4krofnica 4krofnica 21:48 15.05.2010

uh

vec izvesno vreme (koliko se poklapam sa srednjoskolcima u busu) posmatram te klince, tako mi klimavo izgledaju te generacije. devojke su usmerene samo na svoj izgled, a sve su prekopirane, vataju se za kosu, peglaju je prstima, mljackaju sjajeve za usta, razgovaraju o televizijskim shok serijalima, muskarci su potpuno blentavi, ne znaju da pricaju, bate-bate-bate-batice...
opet...-
pre mesec dana usao klinac sportskog izgleda sa dve prekopirane u bus, njih dve peglaju kose, sve ih smara i sve je bezveze, missssim i ta lektira koja treba da se cita, ko to jos uopste radi? a On, ljubim ga u oko, pita njih- 'niste procitale Revizora? sad cu da vam prepricam'....i isprica on knjigu od korica do korica, tacno se culo da zamukuje ceo bus a samo on nama svima to prica i kao da parce svetla krece ka njemu, da ga obasja i tada shvatih da nisu svi isti, da ima nade za te divne ljude za koje nisu imali vremena nekad, a mozda ce imati vise strpljenja sad i ubuduce...


da, treba pricati puno, sta zele, koji su im snovi, pricom ih mozemo naterati i da razmisljaju, da se sklone sa te Farme, udahnu vazduh van Usca, procitaju nesto pored Skandala, pozele vise nego sto misle da mogu...
Ivana Knežević Ivana Knežević 22:16 15.05.2010

Re: uh

Vrlo je lepo ovo krofnica ilustrovala. Divna epizoda.
I ja se slazem da treba pricati, treba imati dobre primere, treba videti i slusati pozitivne poruke, i jos mnogo toga. I ne sme da ostane na prici. Primerom ponuditi nesto drugacje, to najbolje ostaje u usima i ocima.
Komunikacija je uvek neophodna, i ujedno jedan od najvecih problema medju ljudima.

loader loader 22:52 15.05.2010

Re: uh

4krofnica




...


Wauh, kako dobar komentar !!

Nisam vas džabe zvao u goste :))
loader loader 22:55 15.05.2010

Re: uh

Ivana Knežević
... Komunikacija je uvek neophodna, i ujedno jedan od najvecih problema medju ljudima.

Tako baš. Nekvalitet komunikacije, ili čas nedostatak komunikacije, proizvodi najveći deo nevolja sa kojima se susrećemo.

A tek tinajdžerima je nedostatak komunikacije problem. Oni hronično pate od nedostatka "druge strane koja će da razume njihove trenutne probleme"...
mikele9 mikele9 23:00 15.05.2010

Re: uh

Ivana Knežević
Komunikacija je uvek neophodna, i ujedno jedan od najvecih problema medju ljudima.

Ivana pravo zbori, neophodna ali je istovremeno ogroman problem.
Nekoliko generacija mladih je potpuno devastirano, pre svega od strane države a onda i sa svih drugih strana. Krofnicina priča pokazuje da ima nade ali toj nadi je preko potrebna pomoć i podrška. Kao optimista koji nema nade (F.Bacon-slikar) u ovoj zemlji u kojoj živim ne vidim nikoga kome je stalo do mladih. Prepušteni su na milost i nemilost primitivizmu, zaglupljivanju, javnom ispoljavanju zlobe, pakosti i zavisti, kao da odrastaju na đubrištu. Njima su potrebni primeri za ugled, pošteni, obrazovani, tz normalni ljudi, kojih ima ali ne mogu da se probiju od silnog kala i žabokrečine koja nas sve i mlade i stare sve više prekriva. Ipak ne treba odustajati, moramo se svi koliko nas ima boriti i izboriti da nam deca i buduća deca saznaju za prave vrednosti.
loader loader 23:30 15.05.2010

Re: uh

Vreme totalnog propadanja polako se zaustavlja. Još su tu, pod silnom inercijom, procesi primitivizma, plitkosti i nekreativnosti, ali oni ne potiču iz trenutka sadašnjeg. Oni su konstruisani pre više godina, u dugom i složenom procesu, i sada daju rezultate. Okej, treba se protiv toga nekako boriti, objasniti da je ružno - ružno. Nego, caka je u tome da mi sada stvaramo bazu za dane bolje, da sejemo zdravo zrnevlje, kako bi ona buduća žetva bila bolja od ove kojoj mi sada prisustvujemo.
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:52 16.05.2010

Re: uh

'niste procitale Revizora? s

pita moja ćerka devojku iz zgrade, šta radite iz književnosti? jel ste radili krležu?

odgovor: šta je to krleža?

ima još. zove je devojka, opet komšiluk, al studentkinja, da joj pomogne engleski.

ova moja kaže - važi. kad?
sad? sad sam na ispitu.
znači, moblilni, hej, položila pismeni...
gedza.73 gedza.73 08:28 16.05.2010

Re: uh

Nekoliko generacija mladih je potpuno devastirano, pre svega od strane države a onda i sa svih drugih strana.


Koliko generacija? Pa lobotomiju je drzava pocela da sprovodi jos od 50-ih.
Zaglupljivanje, parentalni, kvazi zastitnicki odnos je dovelo do poslednjih ratova, a onde delom do ovakvog iskrivljenog sistema i vrednosti i realnosti.

glasno, uvredljivo, odvratno ... sve uz nadograđene nokte ... slim cigarete i kapućino ...


Jel ti mislis da je njima lako. Sad nadogradjene, u top formi, a vec sutra stizu nove. Zamisli kakav je to psiholoski pritisak kad znas da ti u vrat dahcu mladje i lepse a ti nisi jos nasla priliku koja ce da ti plati rucak.
Nekdasnje sponzoruse lepo nadju vojno lice i mirna backa do penzije, a ove nadju nekog bogatuna al on dans jeste sutra nije, sta ce onda.

gledam madrid tenis i kamera pokazuje futbalere u loži a reporter kaže - ovde sedi nekoliko stotina miliona eura.
potpuno fasciniran.


Lepo ja kazem da se kod nas nista ne menja. Kao nekad na sletu gde u svecanoj lozi sede pedesetak metuzalema sa vratovima prosecnog nosoroga, koji odlucuju o zivotu i smrti a oko njih odusevljeni pioniri i pionirke.
dragan7557 dragan7557 09:00 16.05.2010

Re: uh

u ovoj zemlji u kojoj živim ne vidim nikoga kome je stalo do mladih.

Zar samo njih?

cerski
dragan7557 dragan7557 09:05 16.05.2010

Re: uh

Kao nekad na sletu gde u svecanoj lozi sede pedesetak metuzalema

Sad su Upravljanje predali svojoj deci.

Mada ima nekih koji se uporno ne predaju, krkaju se, demokratišu i sl..

cerski
jesen92 jesen92 09:55 16.05.2010

Re: uh

Nekdasnje sponzoruse lepo nadju vojno lice i mirna backa do penzije, a ove nadju nekog bogatuna al on dans jeste sutra nije, sta ce onda.


..znaci nije bas sve isto, nesto se i promenilo..

Lepo ja kazem da se kod nas nista ne menja. Kao nekad na sletu gde u svecanoj lozi sede pedesetak metuzalema sa vratovima prosecnog nosoroga, koji odlucuju o zivotu i smrti a oko njih odusevljeni pioniri i pionirke.


....promene su vidljive i u ovom segmentu tj u oblasti sporta i rekreacije..cemu pesimizam...
arianna arianna 10:11 16.05.2010

Re: uh

jesen92

promene su vidljive i u ovom segmentu tj u oblasti sporta i rekreacije..cemu pesimizam


ne bih se ja baš složila da nam i u sportu cvetaju ruže.

Gde nam je Milorad Čavić, Monika Seleš? kakvu je materijalnu podršku na početku karijere dobio Novak Djoković, a bio je uočen talenat? Kako prolazi kod nas Vlade Divac? zašto Piksi više vredi Japancima nego nama? ima još primera...


priznajem ja sam baš pesimista, sve se svodi na praznu priču
gedza.73 gedza.73 13:45 16.05.2010

Re: uh

Mada ima nekih koji se uporno ne predaju, krkaju se, demokratišu i sl..


Sto je najgore i demokratisu i teokratisu.

Jeste, jeseni, ali te promene su iznudjene, samo novim pronalscima, nadogradnja kose, noktiju, mob.telefona ali ljudi( i zene da budemo rodnoravnopravni) ostaju isti.
jesen92 jesen92 13:48 16.05.2010

Re: uh

priznajem ja sam baš pesimista, sve se svodi na praznu priču
..nisi razumela....moj komentar je saljiv i odnosi se na ovo poredjenje:

gledam madrid tenis i kamera pokazuje futbalere u loži a reporter kaže - ovde sedi nekoliko stotina miliona eura. potpuno fasciniran.


Lepo ja kazem da se kod nas nista ne menja. Kao nekad na sletu gde u svecanoj lozi sede pedesetak metuzalema sa vratovima prosecnog nosoroga, koji odlucuju o zivotu i smrti a oko njih odusevljeni pioniri i pionirke
loader loader 23:24 16.05.2010

Re: uh

moj komentar je saljiv i

'El vidite kako je nezgodno kad mislite jedno,
a blogeri shvate drugo :)

jesen92 jesen92 00:39 17.05.2010

Re: uh

loader
moj komentar je saljiv i

'El vidite kako je nezgodno kad mislite jedno,
a blogeri shvate drugo :)
..znam ja to odavno...dugacko je moje blogersko iskustvo...
loader loader 00:42 17.05.2010

Re: uh

Znanje se nekad zaista može iskustvom izmeriti :)

jesen92 jesen92 01:07 17.05.2010

Re: uh


Jeste, jeseni, ali te promene su iznudjene, samo novim pronalscima, nadogradnja kose, noktiju, mob.telefona ali ljudi( i zene da budemo rodnoravnopravni) ostaju isti.
..
pa da...zato promene i ne zavise od novih pronalazaka vec od drugih faktora...ljudskih...
Nema vise vojnih lica koja obezbedjuju sigurnu buducnost do penzije..
a to si i sam rekao:

Nekdasnje sponzoruse lepo nadju vojno lice i mirna backa do penzije, a ove nadju nekog bogatuna al on dans jeste sutra nije, sta ce onda.
gedza.73 gedza.73 21:42 17.05.2010

Re: uh

pa da...zato promene i ne zavise od novih pronalazaka vec od drugih faktora...ljudskih...

Slazem se. Delimicno.
loader loader 08:24 18.05.2010

Re: uh

Slazem se. Delimicno.


Kakav briljantan odgovor! Kakva mera stvari ! Taman naštelovano tako da se ne uobrazi povodom onoga u čemu se slažete, i da se ne naduri zbog onoga sa čim se ne slažete :) . . . .

jesen92 jesen92 22:24 18.05.2010

Re: uh

loader
Slazem se. Delimicno.


Kakav briljantan odgovor! Kakva mera stvari ! Taman naštelovano tako da se ne uobrazi povodom onoga u čemu se slažete, i da se ne naduri zbog onoga sa čim se ne slažete :) . . . .
hehe pa ja ne znam u kom delu se slazemo a u kom ne...ajte mr Loader, kakvo durenje..valjda znate da se ja zalazem za toleranciju....
loader loader 02:18 19.05.2010

Re: uh

Jasno, jasno.. :)
Ali, priznaćete, gore demonstrirana tehnika "nit ovo - nit ono" briljantna je :)
jesen92 jesen92 10:12 19.05.2010

Re: uh

loader
Jasno, jasno.. :)
Ali, priznaćete, gore demonstrirana tehnika "nit ovo - nit ono" briljantna je :)

jeste, da.....gedza je ovde novi lik i bas je duhovit...a podseca me na nekog koga vec duze nema na blogu...
loader loader 10:16 19.05.2010

Re: uh



jesen92 jesen92 10:21 19.05.2010

Re: uh

...broj komentara se blizi stotki....vreme je da elaborirate pa donesemo zajednicke zakljucke....nismo valjda dzaba krecili...
jesen92 jesen92 10:47 19.05.2010

Re: uh


..evo primera kako zivot brzo prolazi...Zato, Mladi, samo napred!!!

loader loader 10:49 19.05.2010

Re: uh

Mogu da napišem 2-3, pa da vi ispadnete stoti!
Da nabudžimo znači rezultat? Jel to korupcija ?!
jesen92 jesen92 12:34 19.05.2010

Re: uh

Da nabudžimo znači rezultat? Jel to korupcija ?!
..nabudzivanje nije korupcija to je samo svesno ulepsavanje stvarnosti...znate ono, kad neko kaze..."vozim nabudzen Jugo"....sta je tu lose...?
loader loader 16:12 19.05.2010

Re: uh

"....sta je tu lose...?


Ništa :)

Evo,
sledeće javljanje je vaše
-
dakle : Stotka ! :)
jesen92 jesen92 22:22 19.05.2010

Re: uh

dakle : Stotka ! :)


...mozda me neko pretekao?
loader loader 01:06 20.05.2010

Re: uh

STOTKA !! Bravo

Evo, za vas, kao nagradice, osim , i jedne dirljive poliuretanske lirike:

jesen92 jesen92 01:13 20.05.2010

Re: uh

Evo, za vas, kao nagradice,
..Hvala!!
loader loader 02:00 20.05.2010

Re: uh

Nema na čemu. Molim i drugi put :)

milisav68 milisav68 23:04 15.05.2010

trenutak

На овим просторима, можда и због патријахалне традиције, однос старијих према младима има пренаглашено туторски карактер, уместо да се развија однос равноправности и јачања самопоуздања

U jednoj emisiji sa Sekom Sabljić, ona je rekla, da roditelji trebaju da prepoznaju trenutak, kada treba da počnu da slušaju svoju decu.
loader loader 23:31 15.05.2010

Re: trenutak

da roditelji trebaju da prepoznaju trenutak, kada treba da počnu da slušaju svoju decu.

Hopa..! :)
Eto misli, eto nade !! .. :))
Seka kad kaže - rekla je !

barraquito barraquito 23:30 15.05.2010

Mislim ipak

da mladi pronalaze svoj put i bez da ih matori nesto preterano podrzavaju. Ok, patrijarhalno smo drustvo...mada je pitanje koliko smo i to, ali koliko to danas moze da spreci mlade koji zive u ovom vremenu brze komunikacije da zive svoj zivot, ostvare se u pravcu u kojem zele, saznaju sta je to sto ih cini srecnim?!

Kao sto smo mi za svoje stare govorili da je to o cemu nam pricaju nesto sto danas nije bitno, tako i danasnji mladi ce reci nama isto to. Mozda je nekada bilo in procitati sedmicno par knjiga, danas je in pokupiti polu-informacije preko neta ili i-poda u roku od odmah.

Mi stariji treba da pokusamo koliko je to moguce uhvatimo korak sa njima, s vremena na vrem da ih prikocimo ako bas vidimo da skrecu u pogresnom pravcu, a oni ce kao i svaka mladost do sada pronaci sami svoj put.
loader loader 23:44 15.05.2010

Re: Mislim ipak



Ok. I taj pristup je prihvatljiv. Ali, čini mi se, samo donekle. Tačno je da će oni koji znaju šta žele uraditi to što žele. Ipak, sagledavamo generaciju u proseku. Porast nasilja, slabljenje obrazovno-kulturnih sadržina, dekadentni stavovi i pesimizam... - stvaraju preduslove za jednu (u proseku) poluzagubljenu generaciju. Tu su i nedostatak posla, besperspektivnost, sirova shvatanja o ljubavi i sexu... To je ipak za brigu.

No, kako god da podesimo pristup, mislim da smo mi kao društvo mlade zapostavili.

arianna arianna 23:45 15.05.2010

Re: Mislim ipak

Од чега почети? Па, управо од младих! Од њихових стварних потреба. А оне нису у томе да им неко понавља, „учите", или, „ви сте будућност друштва". Не. Нужно је другачије и конкретно делање.


Potrebe mladih nisu nikakave posebne potrebe već su one identične potrebama svih punoletnih gradjana ove zemlje. Znači, da ne bi došli do poražavajućih činjenica, a došli smo, da dva od tri svršena studenta, imaju za cilj da prvi posao potraže preko granice, potrebno je obezbediti budućnost, ne praznim pričama i lažnim obećanjima, naročito pred izbore, već konkretnom akcijom čitavog društva i njenih legitimno izabranih predstavnika.

A te potrebe jesu prevashodno makroekonomska stabilnost, mogućnost zapošljavanja, obezbedjivanjem radnih mesta i afirmisanje pravih i pozitivnih društvenih vrednosti.

Kako konkretno delovati?
Pored konkretnih mera za postizanje navedenog, delovati naravno i edukacijom, ali...

-Škole su poslednjih godina postale uglavnom centri obrazovanja, retko vaspitanja. Što je još poraznije, nadam se da me nećete pogrešno razumeti, postoje dobar broj naročito mladjeg nastavnog kadra, u obrazovanju, za koje bi punim pravom pitali, kako su uopšte završili neku školu ili kako su dobili uvrenje da su psihofizički sposobni za rad sa decom. - najsvežiji primer
Vaspitanje omladine prepušteno je neretko narušenim porodicama,ulici, televiziji, internetu.
-današnje porodice su jako često u egzistencijalnim problemima, opterećene politikom, prinudjene na suživot više generaciija, gde neminivno dolazi do konflikta. Vaspitni efekat ovakvih konfliktih sredina uvek je pod znakom pitanja.
-ulica-nikad nije, niti će ikada biti dobar vaspitač i konačno
-televizija koja je zadala, slobodno mogu reći smrtni udarac bilo kom pozitivnom pomaku u radu sa decom i omladinom. Ovo iz razloga što na mnogim televizijama, nije prepoznata ova ciljna grupa gledalaca. Ukinuti su mnogi školsko-obrazovni i naučni programi, a umesto opšte obrazovnih emisija uvedeni su rijeliti show programi koji ne priznaju privatnost, i gde se ljudi namerno stavljaju u ponižavajuće i glupe situacije. To je ozbiljan atak na ličnu slobodu, elementarna ljudska prava i temelje ljudske vrednosti. Vaspitanje omladine se ne vodi preko "Velikog brata" , "Farme" , ili pak planski smišljenih borbi za opstanak u popularnom show "Survival".
Ove emisije prikazuju savremene gladijatore u borbi za novac, bez privatnosti, gde se favorizuje nemilosrdni rat svako protiv svakog. Mladi gledajući ovakve emisije poistovećuju se sa učesnicima ponavljaju njihove gegove, prostačko ponašanje i izrečene fraze i na taj način se umnožava društveno problematično i patogeno ponašanje.

A šta ovo društvo nudi kao alternativu?
Političare u skupim odelima, neretko bez nekog posebnog nivoa obrazovanja, a naročito vaspitanja, (!?!) koji nikom nisu odgovorni; sveštenike u dzipovima, estradne umetnike koje putuju svetom i pune naslovne strane novina, dok za mlade talente, ( Kembridz ima interes da školuje naše talente, a Srbija nema?!) i obrazovane ljude retko ko da u ovoj zemlji ima sluha.




loader loader 23:50 15.05.2010

Re: Mislim ipak

arianna:
... ... Ove emisije prikazuju savremene gladijatore u borbi za novac, bez privatnosti, gde se favorizuje nemilosrdni rat svako protiv svakog. Mladi gledajući ovakve emisije poistovećuju se sa učesnicima ponavljaju njihove gegove, prostačko ponašanje i izrečene fraze i na taj način se umnožava društveno problematično i patogeno ponašanje... ... .

barraquito barraquito 00:09 16.05.2010

Re: Mislim ipak

Ja sam i sam roditelj i susrecem se sa svim tim sto ste naveli svakodnevno, ali isto tako se i druzim sa tim mladima i shvatam da ih vecinom odrasli bezrazlozno kritikuju. To ne porice da smo kao drustvo zakazali, ali zakazali smo, ne samo sopstvenom krivicom, u mnogo cemu pa tu ni mladost ne moze da bude izuzetak.

Iskreno, ne verujem u porast nasilja, slabije obrazovanje (imali smo mi, kako ga neki nazivase, najbolje na svetu pa su iz skola izasli nekvalifikovani idioti puni nepotrebnih informacija), zeleli da budemo darkeri, satanisti i sl. , pa imali i parolu "umri mlad da ne budes ruzan i star les" i sta...neko od nas je na kraju postao ozbiljan covek, a neko je ostao klosar.

Svet danas nije isti kao sto je bio jucer, a sutra ce opet biti drugaciji...mladi se lakse snalaze sa sutrasnjim danom vec stari sa jucerasnjim.

Drzava koja je do jucer bila po sankcijama, nakon toga je bombardovali, a pre toga pedeset godina zivela kolektivni parazitizam, ne moze preko noci da postane moderna, perspektivna, pozeljna za zivot.

Ali, vreme cini svoje, pa ce tako i ova zemlja postati bolja sutra no sto je danas bila, a vec danas je bolja no sto je jucer bila....kako za mlade, tako i za one stare koji su je doveli do ovog stadijuma, a za to ce biti zasluzni mladi o kojima ovde razgovaramo.
myredneckself myredneckself 00:35 16.05.2010

Re: Mislim ipak

Mogućnosti mladih u našoj zemlji oko usavršavanja, zapošljavanja, profesionalnog napredovanja, visok standard, su na žalost mislena imenica. Zato većina mladih, kako diplomira, tako i emigrira, pošto nemamo neke sistemske mere ili nacionalnu strategiju za poboljšanje stanja u kom su naši mladi. Tu pojavu treba zaustaviti, mada, i mladi su različiti. Moj primer - na naš (roditeljski) predlog svojedobno, da ako hoće ode iz zemlje, moj sin je odgovorio negativno. Rekao je da i kod nas ima i posla, i novaca, samo treba raditi, a ne kukati i sedeti skrštenih ruku. Naravno da nigde nije mogao da se zaposli kad je završio škole, i kad je skontao da neće ni moći, odlučio je da otvori svoju firmu, i do sada mu ide sasvim dobro. To je sada pitanje, šta je kome dobro, i naravno da zavisi i kakve je ko vrednosne i "materijalističke" orijentacije. Mi smo se uglavnom tu našli da ga u potpunosti podržimo, na sve načine, i ne žalimo se, ni mi roditelji, ni on.
Jako dobro ga slušamo u svemu, što bi rekla Seka.
Mr loader, napisali ste veoma dobar post na goruću temu.
loader loader 00:44 16.05.2010

Re: Mislim ipak

barraquito:
... ... Drzava koja je do jucer bila po sankcijama, nakon toga je bombardovali, a pre toga pedeset godina zivela kolektivni parazitizam, ne moze preko noci da postane moderna, perspektivna, pozeljna za zivot.

Ali, vreme cini svoje, pa ce tako i ova zemlja postati bolja sutra no sto je danas bila, a vec danas je bolja no sto je jucer bila....kako za mlade, tako i za one stare koji su je doveli do ovog stadijuma, a za to ce biti zasluzni mladi o kojima ovde razgovaramo.

Toliko toga dobrog ste rekli, da ne znam šta bih pre... Evo, citirao sam samo ova poslednja dva pasusa. Tu negde leži suština zrelog odnosa prema stvarima. Shvatanje da je reč o procesu, koji se neprestano odvija. Ja bih samo dodao da taj proces ne teče mimo nas, već da smo i mi aktivni učesnici i da smo više ili manje njegovi kreatori. Stoga sam i pisao blog, baš da bi se pokrenuo taj naš udeo u "opštem, zastrašujuće neminovnom kretanju" :)

loader loader 00:55 16.05.2010

Re: Mislim ipak

myredneckself
Mogućnosti mladih u našoj zemlji oko usavršavanja, zapošljavanja, profesionalnog napredovanja, visok standard, su na žalost mislena imenica. Zato većina mladih, ........ ........ ..... Moj primer - na naš (roditeljski) predlog svojedobno, da ako hoće ode iz zemlje, moj sin je odgovorio negativno. Rekao je da i kod nas ima i posla, ....... ..... ....... ....... ....... ...... Jako dobro ga slušamo u svemu, što bi rekla Seka.
Mr loader, napisali ste veoma dobar post na goruću temu.

Eto, rekoste puno, i dadoste odličan primer. Na vašu sreću, primer je vaš sin :) ... U tome i jeste poenta, da društvo načini ambijent gde će što više ljudi rezonovati kao vaš sin. Do sada je pravilo bilo: Ma, izu ove zemlje treba bežati...!" - i, ti koji su to najrevnosnije govorili, pa su otišli, na kraju su završavali crnčeći po čitav dan, za relativno male pare, a posle par godina bi se pojavljivali puni priče, ali istrošenih izraza lica, smlavljeni... Dakle, nije ništa ružno otići radi boljih mogućnosti, ili zbog nekog svog sna da se živi tu i tu. Ali, ako se beži od sopstvene bezidejnosti, onda se pobeći ne može, koliko god da se begunac udalji od tačke S (Srbija). Ono o čemu ja pre svega govorim jeste pravilno osamostaljenje mladih, oslobođenje do kreacije, stvaranje baze snage - da bi sutradan mogli da se nose sa problemima i pretvaraju ih u svoju dobit, gde god da se nađu.
arianna arianna 00:58 16.05.2010

Re: Mislim ipak

loader
Shvatanje da je reč o procesu, koji se neprestano odvija. Ja bih samo dodao da taj proces ne teče mimo nas, već da smo i mi aktivni učesnici i da smo više ili manje njegovi kreatori. Stoga sam i pisao blog, baš da bi se pokrenuo taj naš udeo u "opštem, zastrašujuće neminovnom kretanju" :)


Jeste proces i to ireverzibilan, i moram ovde da naglasim, da nismo baš svi aktivni učesnici u njemu, nažalost. Mnogo je pasivnih posmatrača i to na odgovornim i ključnim mestima, a proces i problemi koji se javljaju uglavnom se posmatraju sa distance i prepušteni su stihijskom rešavanju.
loader loader 01:02 16.05.2010

Re: Mislim ipak

Stoga (i) post - da se apeluje na što više potencijalnih sudeonika u procesu. Naravno, nije ni malo lako pokrenuti ljude iz prethodnog u naredni trenutak. Posebno ako se "zna šta mladima treba - i šta tu sad ima da se filozofira" !
Milutin Milošević Milutin Milošević 11:51 16.05.2010

Re: Mislim ipak

Mr loader, napisali ste veoma dobar post na goruću temu

Podržavam.

Nažalost, tema je toliko široka i ja sam valjda toliko obuzet njome (poslom), da nemam kratak i jednostavan komentar. Samo da, stoga, kažem da je kod nas učinjen pokušaj (sadašnja Ministarka) da se utvrdi Strategija za mlade. Pomak je načinjen, ali ne mogu da kažem kakav je, da li je cilj pogodjen ili ne. Videćemo, nadam se uskoro.
arianna arianna 17:01 16.05.2010

Re: Mislim ipak

barraquito

Drzava koja je do jucer bila po sankcijama, nakon toga je bombardovali, a pre toga pedeset godina zivela kolektivni parazitizam, ne moze preko noci da postane moderna, perspektivna, pozeljna za zivot.


Srbija ima demokratsku i evropski profilisanu vladu ravno 10 godina.
Zar je malo 10 godina?! To je 10 generacija mladih koji su izašli iz školskih klupa i izgubili se u beznadju. Koliko treba vremena da se stvari pokrenu sa mrtve tačke, i da konačno odgovorni predju sa reči na dela? još 10 godina? ili 20, a možda još 100? Gde su odgovorni za protekle deset godine? Zašto niko od odgovornih nije podneo izveštaj o rezultatima svog rada? Zašto za propušteno nije odgovarao i nije kažnjen? Ne samo na izborima, već lično, imenom i prezimenom.

Nekada su na ovim prostorima postojali petogodišnji planovi, koji su se ispunjavali. Zemlja se gradila, podizane su fabrike. Od seljaka, obrazovanjem je nastajala radnička klasa i srednji duštveni sloj. A gde smo danas? Koje smo to fabrike podigli, za deset godina? Koja smo to radna mesta otvorili, za učenike koja su završili školovanje od 2001-2009? Srednji sloj je skoro nestao. Talentovana deca nam odlaze u inostranstvo, oni manje taletnovani plivaju u sivoj ekonomiji, neretko i kriminalu, ili jednostavno žive na roditeljskim jaslama.

I šta smo postigli?
Umesto prosperiteta, društva odgovornih, vrednih i poštenih ljudi, kriminalizaciju društvu.

Svaka stranka ima svoj program i strategiju za mlade, ali od tih odličnih teoretskih zamisli i napisanih elaborata, slabo da mladi imaju koristi, jer se NE realizuju u praksi.

i tako 10 godina!?!
loader loader 22:36 16.05.2010

Re: Mislim ipak

Milutin Milošević:
.... .... Samo da, stoga, kažem da je kod nas učinjen pokušaj (sadašnja Ministarka) da se utvrdi Strategija za mlade. Pomak je načinjen, ali ne mogu da kažem kakav je, da li je cilj pogodjen ili ne. Videćemo, nadam se uskoro.

Nacionalna strategija za mlade je dokument koji svakako stvari pomera na bolje. Pre toga nismo imali ništa slično. Rađene su analize, vršena su istraživanja..., pa se došlo kao do nekih zaključaka i, na kraju, toga što se zove strategijom. Da li je strategija dobra - teško je reći. Ali, mislim da ona sigurno čini dobit na najmanje jednom planu, a to je činjenica da mlade kao društvenu grupu stavlja u fokus i navodi društvo da o njima misli. To je već veliki pomak. Kako će se strategija izvoditi, pretpostavljam da niko ne zna baš precizno, jer kod nas je primena bilo čega novog komplikovana i izaziva nerazumevanje, otpore... U svakom slučaju, i bez strategije se može puno. Stvar je u stavu, i u pozitivnoj energiji.
miloradkakmar miloradkakmar 23:53 15.05.2010

Dodao bih

Са младима се мора успоставити контакт.

Nažalost, najprobitačniji put ka uspehu je pripadnost političkoj opciji na vlasti.
Znam decu ( ne krivim ih ) koja su progovorila tek kad su postali članovi neke političke stranke.
loader loader 00:05 16.05.2010

Re: Dodao bih

Ima i toga. Viđao sam. Mada, to je samo delić problema mlade populacije. Za ogromnu većinu njih ovde su dugo zatvorene mogućnosti. Mislim na mogućnost razvoja, zabave, usvajanja zdravih vrednosti, održavanja životne nade... Taj posao treba da radi celo društvo. Na svakom koraku. Porodica, nastavnici, komšije, ulica, javna glasila i javni govor, rodbina, pojedinci-entuzijasti... To je složen mehanizam pletenja niti, navodnjavanja mladih biljaka, zaštite od bolesti ili prejakog sunca, ...
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:41 16.05.2010

***

На овим просторима, можда и због патријахалне традиције, однос старијих према младима има пренаглашено туторски карактер, уместо да се развија однос равноправности и јачања самопоуздања.


ne slažem se. taj tutorski karakter je iznuđen svim onim stvarima koje si nabrojao.

Од чега почети? Па, управо од младих! Од њихових стварних потреба. А оне нису у томе да им неко понавља, „учите", или, „ви сте будућност друштва". Не. Нужно је другачије и конкретно делање.


šta su stvarne potrebe?
ja mislim da su stvarne potrebe kvalitetno obrazovanje, pod uslovom da sve ostalo postoji (gajba, porodica, dobre obrazovne ustanove ...)
kvalitetno obrazovanje budi radoznalost, pravi je izazov. tada naravski, roditelji i društvo stupaju na scenu da podrže radoznalost, ideje, izazove ...
eto, predavanje ko neka stara učiteljica:)))
al imam iskustva, u najgore vreme su mi deca bila mala.
bio je pravi podvig sačuvati im zdrav razum.
al uspeva.
srećom!
loader loader 00:59 16.05.2010

Re: ***

:))
Exitus,
nek su vam živa i zdrava :)

Stvarne potrebe su ono što oni kažu da su im potrebe. A ne ono što "mi znamo da jesu njihove potrebe". Ta mala razlika često je suština nerazumevanja.
Ali, vi kao "stara učiteljica" svakako razumete te stvari :)))
Pozz
Exitus Letalis Exitus Letalis 01:27 16.05.2010

Re: ***

loader
:))
Exitus,
nek su vam živa i zdrava :)

Stvarne potrebe su ono što oni kažu da su im potrebe. A ne ono što "mi znamo da jesu njihove potrebe". Ta mala razlika često je suština nerazumevanja.
Ali, vi kao "stara učiteljica" svakako razumete te stvari :)))
Pozz

ovo je nejasno.
šta su stvarne potrebe?
kakva je uloga roditelja?
kakva je uloga društva?
da li roditelji treba samo da ih hrane i oblače il ima još nešto?
da li treba da ih nekako usmeravaju?
da li bi možda trebalo da im pokažu šta ima?
pa da otkriju njihove sklonosti i da ih onda podrže?
da im kažu da ustaju u busu starijima?
da ne govore punim ustima?
da ne bacaju žvake po pločnicima?

90tih svi su hteli da budu dileri, panduri ili pevaljke.
danas bi svi hteli da budu teniseri, futbaleri i opet pevaljke.

gledam madrid tenis i kamera pokazuje futbalere u loži a reporter kaže - ovde sedi nekoliko stotina miliona eura.
potpuno fasciniran.

dakle, ni danas se stvarnost ne razlkuje mnogo - moć i lova.
ako može bez šljake.
jesen92 jesen92 01:46 16.05.2010

Re: ***

Stvarne potrebe su ono što oni kažu da su im potrebe. A ne ono što "mi znamo da jesu njihove potrebe".
...svaki pojedinac ima svoje potrebe i ne vidim tu nikakvu razliku izmedju mladih i starih...Mislim da se ne moze govoriti o nekim opstim potrebama koje vaze za bilo koje starosno doba...Sta je to sto mlad covek zeli a mi stariji ne razumemo?..Mis'im, ne kapiram u cemu je problem....

loader loader 02:04 16.05.2010

Re: ***

...svaki pojedinac ima svoje potrebe i ne vidim tu nikakvu razliku izmedju mladih i starih...

Stariji su već pozicionirani, poprilično određeni, u skoro svakom smislu. A mladi još nisu sasvim formirani, niti imaju društveno, odnosno profesionalno mesto... Upravo da bi se što bolje razvili i sutra zauzeli svoje pravo mesto, treba im više razumevanja, podrške... prepoznavanja pojedinačnih potreba, koje, ako su uslovi podesni, mogu postepeno da budu pretvorene u nekakvo delo. To najpre podrazumeva da postanu što bolji ljudi, a zatim i ljudi koji će znati da proberu šta bi u životu. Tako će se stvarati mnogo zadovoljniji pojedinci i, u krajnjoj liniji, mnogo efikasnije društvo.
loader loader 02:12 16.05.2010

Re: ***

kakva je uloga roditelja?
kakva je uloga društva?

Da oslušnu mladu osobu, pa da ozbiljno uračunaju ono što ona kaže da jesu njene potrebe, želje... Ta informacija treba da bude ukalkulisana u međusobni odnos.
jesen92 jesen92 02:23 16.05.2010

Re: ***

Upravo da bi se što bolje razvili i sutra zauzeli svoje pravo mesto, treba im više razumevanja, podrške... prepoznavanja pojedinačnih potreba, koje, ako su uslovi podesni, mogu postepeno da budu pretvorene u nekakvo delo. To najpre podrazumeva da postanu što bolji ljudi, a zatim i ljudi koji će znati da proberu šta bi u životu. Tako će se stvarati mnogo zadovoljniji pojedinci i, u krajnjoj liniji, mnogo efikasnije društvo.
...e pa sve zavisi o kojim mladima pricamo...ako pricmo o ovima koji tek treba da se formiraju kao ljudi i da biraju sa cim ce da se bave u zivotu onda je razumevanje i podrska njihovim zeljama veoma vazna..medjutim, ja mislim da se vecina roditelja trudi da im tu podrsku pruzi i da tu nema nicega spornog...sporno je sto nase drustvo tapka u mestu i sto onima koji su zavrsili skole (nema veze koje, srednje, fakultete...)ne pruza nikakvu sansu...sansa je jedino da roditelji jure kurtu i murtu da dete zaposle...
jesen92 jesen92 02:34 16.05.2010

Re: ***

Da oslušnu mladu osobu, pa da ozbiljno uračunaju ono što ona kaže da jesu njene potrebe, želje... Ta informacija treba da bude ukalkulisana u međusobni odnos.
...ja sam majka dobrog deteta i moji prijatelji su roditelji dobre dece...sva nasa decu su zavrsila ozbiljne skole i ramisljaju da odavde brisu posto ne vide sansu za sebe..njihova dilema je samo da li su vec zakasnili posto po "evropskom shvatanju" ,koje ste naveli, vec nisu mladi...
gedza.73 gedza.73 14:07 16.05.2010

Re: ***

pod uslovom da sve ostalo postoji (gajba, porodica, dobre obrazovne ustanove ...)

mercedes, beneficiran radni staz, bespletna letovanja.
Kod nas se pricalo 'uci, sine, da ne bi radio'.

al imam iskustva, u najgore vreme su mi deca bila mala.


Moji preci su ziveli u neverovatno kvalitetnim razdobljima i u izuzetnim uslovima
pod turcima, karadjordevicima, obrenovicima, nemcima, cetnicima, partizanima.
Bas su imali srece za razliku od tebe.

Istina je da sve krece iz porodice, sve je ostalo nadogradnja.
loader loader 15:26 16.05.2010

Re: ***

Moji preci su ziveli u neverovatno kvalitetnim razdobljima i u izuzetnim uslovima
pod turcima, karadjordevicima, obrenovicima, nemcima, cetnicima, partizanima.
Bas su imali srece za razliku od tebe.




Exitus Letalis Exitus Letalis 01:26 17.05.2010

Re: ***

gedzo, možeš ti to bolje i duhovitije.
valjda možeš.
Moji preci su ziveli u neverovatno kvalitetnim razdobljima i u izuzetnim uslovima
pod turcima, karadjordevicima, obrenovicima, nemcima, cetnicima, partizanima.
Bas su imali srece za razliku od tebe.


moji su došli sa marsa.
stvarno su imali sreće.

međutim, ti izgleda ne možeš bez kamenog doba.

koliko sam shvatila blog, to nije nešto o muratu i obiliću ...
gedza.73 gedza.73 21:39 17.05.2010

Re: ***

gedzo, možeš ti to bolje i duhovitije.
valjda možeš.

Mogu, al necu.
loader loader 00:20 18.05.2010

Re: ***

Mogu, al necu.


. . . . . . . . .


angie01 angie01 14:11 16.05.2010

dzaba krechenje,

o mladima niko ne brine-nikoga nije briga i oni plutaju k'o planktoni, pa ko se za shta zakachi-ako ih pre toga ne proguta kit!
loader loader 15:28 16.05.2010

Re: dzaba krechenje,

Skoro da je tako. Na žalost.


mariopan mariopan 15:48 16.05.2010

Re: dzaba krechenje,

Mislim da briga o mladima, čak i danas kada je ovako strašno vreme za tu decu, polazi od kuće i onoga što im vaspitanjem pružaju roditelji.

Imam veliku porodicu gde su neka moja braća i sestre mlađe od moje dece, da ne bude zabune kada kažem da je moj brat od ujaka juče doktorirao, bilo slavlje, e sada čekamo da mlađi to isto obavi. Uče, pamtni i skromni , tako su ih vaspitali.

Imamo još mladih, mlađih od 30 godina, u porodici, koji se spremaju na to isto, već završili studije ali idu dalje...neki su stipendisti stranih fakulteta na kojima studiraju ( i moja ćerka je student, na budžetu strane zemlje, radi i studira), uspešno, znači nije sve tako crno? Bar se nadam, zbog druge dece koja nisu imala mogućnosti ili se nisu snašli u ova teška vremena?

Mislim da sve ipak polazi od kuće, od roditelja, pa gde stigne. Zemlja nam je nekada maćeha i ne možemo da čekamo da se za sve pobrine, deci vreme prolazi, ostariće dok dočekaju neku promenu nabolje, moraju sami da se izbore za svoje "bolje sutra".

MI možemo samo da ih ohrabrujemo, a ponekad da ih i poslušamo, znaju ta deca mnogo toga bolje od nas.
loader loader 16:09 16.05.2010

Re: dzaba krechenje,

MI možemo samo da ih ohrabrujemo, a ponekad da ih i poslušamo, znaju ta deca mnogo toga bolje od nas.



Ni Seka S. ne bi bolje kazala :)
antioksidant antioksidant 17:20 16.05.2010

I don't wanna to be a last forever




Forever punk I wanna to be forever punk
I don't wanna to be a last forever
and ever, and never.
Uvek sam bio sasvim sam
niko mi nikad nije rek'o ni "Dobar dan"
i kada shvatiš biće san.
gedza.73 gedza.73 17:56 16.05.2010

Re: I don't wanna to be a last forever

Kragujevac.OoooOO.Kragujevac.OOoOooO.
antioksidant antioksidant 18:34 16.05.2010

Re: I don't wanna to be a last forever

gedza.73
Kragujevac.OoooOO.Kragujevac.OOoOooO.

da, vrlo dobar tekst... sadrzajan

loader loader 19:07 16.05.2010

Re: I don't wanna to be a last forever

AO, dobrodošlicu želim :)

gedza.73 gedza.73 19:30 16.05.2010

Re: I don't wanna to be a last forever

Odosmo ka muzici. Mozda gresim ali bi trebalo da bude stranA amore.

Da ti ne kvarimo blog. Ima puno dobrih komentara, da izdvojim mariopan i barraquito.
Mene brinu tri stvari, tuce (mnogo se klinci biju), droga ( da se ne prelazi granica) i brza voznja. Ostalo ce doci na svoje.
Ja znam dosta decaka iz sela i mogu da kazem da uopste nisu losa deca. Mozda nisu nacitani, obrazovani ali su uglavnom lepo vaspitana deca. Prave gluposti ali nista vise negoli sve generacije pre njih. I mislim da ce to biti dobri ljudi.
loader loader 20:02 16.05.2010

Re: I don't wanna to be a last forever

Ja znam dosta decaka iz sela i mogu da kazem da uopste nisu losa deca. Mozda nisu nacitani, obrazovani ali su uglavnom lepo vaspitana deca. Prave gluposti ali nista vise negoli sve generacije pre njih. I mislim da ce to biti dobri ljudi.


Zaista.

Odosmo ka muzici.

Muzika je deo naše teme :) ... Gde će mladost bez mjuze. Dakle, dozvoljeno zviždukanje na blogu :)

Da ti ne kvarimo blog. Ima puno dobrih komentara, da izdvojim mariopan i barraquito.
Mene brinu tri stvari, tuce (mnogo se klinci biju), droga ( da se ne prelazi granica) i brza voznja. Ostalo ce doci na svoje.


Da. Mada, mene brinu i više od tri stvari.
A čemu ovo "da ne kvarimo blog"? Slobodno. Kod mene je liberacija. Nema banovanja, nema novčanih kazni... Sve sam dijalog, do koske :)

Samo napred :)



jesen92 jesen92 20:14 16.05.2010

Re: I don't wanna to be a last forever

Ja znam dosta decaka iz sela i mogu da kazem da uopste nisu losa deca. Mozda nisu nacitani, obrazovani ali su uglavnom lepo vaspitana deca. Prave gluposti ali nista vise negoli sve generacije pre njih. I mislim da ce to biti dobri ljudi.
..deca nikada i nisu bila problem(ne govorimo o izuzecima)..probleme stvaraju roditelji koji se dovoljno ne "bave" svojom decom i drustvo koje mladima ne nudi sanse...Nisu svi sposobni i kreativni do te mere da mogu sami sebi, bez obzira na okolnosti, da izgrade buducnost kakvu zele...
gedza.73 gedza.73 20:25 16.05.2010

Re: I don't wanna to be a last forever

Ok. Hvala.
U jednom utisku nedelje je bila jedna gospodja zapamtio sam kad je rekla da su njoj roditelji postavljali granice, a da je ona uvek isla preko tih ogranicenja.
Ali je zato imala svoje limite koje je postovala. e to je bitno, da oni postave limite koji su u okviru DOBROG.
I oko tutorstva. Kad kritikuje ove decake kod mene ja im kazem
- Momci, morate malo da razumete, samo vam zavidimo na godinama i slobodi.

Bicemo i mi i oni dobro. Samo da nema ratova i da mladi odrastaju u miru. I u zdravlju.
loader loader 22:23 16.05.2010

Re: I don't wanna to be a last forever

- Momci, morate malo da razumete, samo vam zavidimo na godinama i slobodi.

Wauh!
Eto... Ta rečenica menja tomove knjiga !!
omega68 omega68 21:25 18.05.2010

gde su mladi tu je i šala

dok iščitah - prođe mi mlados'




Mene brinu tri stvari, tuce (mnogo se klinci biju), droga ( da se ne prelazi granica) i brza voznja.


ma samo da ne sede na 'ladno!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana