In memoriam| Istorija| Jubileji| Region

Srećan 25. Maj, Dan Mladosti

Strongman RSS / 25.05.2010. u 01:21

Va istinu srećan... Ili tako nekako. Znam da ima neki odgovor. No to je manje bitno. 

Ne smatram da se u to vreme živelo mnogo bolje, niti sam nešto osetio Brozovu diktaturu, koji se uzgred budi rečeno zvao samo Tito. Ali sam siguran, da će srednje i starije generacije zastati barem na trenutak, pri pomisli na dan mladosti. Ako ništa drugo, nismo išli u školu tog dana, a da ne spominjem fenomenalne sletove i "live" uručivanje štafete. Od tada je i ostao termin "zadihani omladinac".

Dakle nek je sa sreću, što kažemo mi Nišlije. 

 

 


 

 




Komentari (106)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Filip Mladenović Filip Mladenović 02:24 25.05.2010

O DANU MLADOSTI...

DOK SMO BILI DRUGOVI, ŽIVELI SMO KAO GOSPODA!
Strongman Strongman 07:54 25.05.2010

Re: O DANU MLADOSTI...

par ekselans
nestor92 nestor92 09:42 25.05.2010

Re: O DANU MLADOSTI...

DOK SMO BILI DRUGOVI, ŽIVELI SMO KAO GOSPODA!


Pa...oni koji su bili veći drugovi živeli su kao veća gospoda.

Živeo sam u to vreme, bio sam mlad, video sam Tita izbliza kao "primeran učenik" ali... više nisam mlad.

Pa zato:

Moji matori nisu dobili besplatan stan koji bi kasnije otkupili za džabe (verovatno nisu bili dovoljno drugovi); zahvaljujuci prisustvu Tita i njegovih sledbenika nikada nisam upoznao svog dedu itd. itd. A i slet za Dan mladosti je bio samo besomučno trošenje para i inspiracija za buduća gazimestanska pokoljenja.

Dakle, srecan Vam rodjendan druze Tito, ali za Vama bas nimalo ne zalim.

Uostalom, Vi ste sve ovo i zapoceli.
danko011 danko011 04:29 25.05.2010

Cemu?

Cemu tolika obsesija? Da li istorija moze da ostane tamo gde joj je mesto, u proslosti?
mlekac mlekac 06:17 25.05.2010

Re: Cemu?

danko011
Cemu tolika obsesija? Da li istorija moze da ostane tamo gde joj je mesto, u proslosti?

Istorija moze, al mi, eto, dogurasmo i do ove sadasnjosti koja ce sutra biti proslost!

Bivsim drugovima omladincima i dugaricama omladinkama srecan praznik!
Strongman Strongman 07:50 25.05.2010

Re: Cemu?

Cemu tolika obsesija?


Kaže se "opsesija". Reč je o tako zvanom "jednačenju suglasnika po zvučnosti".
Strongman Strongman 07:53 25.05.2010

Re: Cemu?

Bivsim drugovima omladincima i dugaricama omladinkama srecan praznik!


Mlađe generacije, verovatno, neće najbolje razumeti šta je povod za ovaj blog.
danko011 danko011 13:08 25.05.2010

Re: Cemu?

Strongman
Cemu tolika obsesija?


Kaže se "opsesija". Reč je o tako zvanom "jednačenju suglasnika po zvučnosti".

Hvala za referencu!
stasava stasava 16:05 25.05.2010

Re: Cemu?

Kaže se "opsesija". Reč je o tako zvanom "jednačenju suglasnika po zvučnosti".

Pise se-takozvanom.Oprosti, jace od mene.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 04:43 25.05.2010

The times they are a changing






mikimedic mikimedic 06:59 25.05.2010

jel zna neko

gde su ovi iz korcagina?

ili ih jos skupljaju ispod stolova?

Milutin Milošević Milutin Milošević 10:02 25.05.2010

Re: jel zna neko

Tek se zagrevamo, Miki. Skup svatova je od 14. Pokušaću da postavim neku sliku sa licinog mesta, za vreme sleta.
mikimedic mikimedic 14:19 25.05.2010

Re: jel zna neko

aha lep provod. iz nekog meni cudnog gledanja na kalendar shvatih da se sve odigralo - juce.
Kiza car Kiza car 07:05 25.05.2010

Još jedna prigodna pesma...

adam weisphaut adam weisphaut 07:11 25.05.2010

:)

dr.wagner dr.wagner 07:33 25.05.2010

Eh .... da ....

....jutro

-Ma nije ni sada tako loše ....

-Bili bi ljudi zadovljni i sretniji ...

...da se ne sjećaju onog prije !


Wagner

P.S.
-Naravno .... Svima (nama)mladima želim sretan 25-i 5-i ...

Strongman Strongman 07:51 25.05.2010

Re: Eh .... da ....

"pre rata nismo imali ništa a onda su došli nemci i uzli nam sve"
g.radicevic g.radicevic 08:02 25.05.2010

Re: Eh .... da ....

Strongman
"pre rata nismo imali ništa a onda su došli nemci i uzli nam sve"

a ovi najnoviji opljachkashe i to duplogolo


srecan nam dan mladosti
omega68 omega68 08:03 25.05.2010

važno je

da si u koaliciji sa vođom Iluminata
adam weisphaut adam weisphaut 08:08 25.05.2010

Re: važno je

omega68
da si u koaliciji sa vođom Iluminata

Que?
omega68 omega68 08:10 25.05.2010

Re: važno je

u mom selu se kaže:
-Dobar dan zla ženo!
-A otkud znaš da sam ja zla?
adam weisphaut adam weisphaut 08:15 25.05.2010

Re: važno je

adam weisphaut adam weisphaut 08:22 25.05.2010

Zadihane rumene omladinke

Ako ništa drugo, nismo išli u školu tog dana, a da ne spominjem fenomenalne sletove i "live" uručivanje štafete.

u pionirskim kratkim suknjicama nose stafetu, zvuci kao zaplet specificnog zanrovskog filma
yugaya yugaya 08:34 25.05.2010

stafeta mladosti



One godine kada je kroz selo prolazila smo u pripremnim radnjama dobili prvi semafor na glavnom sokaku kod skole
miloradkakmar miloradkakmar 08:39 25.05.2010

Predaja štafete



Ovo sam gledao uživo.
omega68 omega68 09:14 25.05.2010

hvala

Brale

dragan7557 dragan7557 09:16 25.05.2010

Re: Šest

Eto, u Beograd stiže 6 i slovima šest Štafeta Mladosti a to je više nego i u Titovo vreme.

cerski
predatortz predatortz 09:17 25.05.2010

Re: Šest

Eto, u Beograd stiže 6 i slovima šest Štafeta Mladosti a to je više nego i u Titovo vreme.


Puk'o narod!
predatortz predatortz 09:53 25.05.2010

Golemo blogolicemerje

Ovaj blog je pun demokrata, mirovnjaka, dušebrižnika žrtava ovih i onih...
A slavi se rođendan diktatora! Čoveka čiji su potčinjeni likvidirali na angro, čoveka koji je svoje protivnike slao u koclogor. Čoveka koji je bio doživotni gospodar svih nas!

Gospodo drugovi, u Srbiji počinju iskopavanja masovnih grobnica u kojima su žrtve komunističke diktature. Tamo su leševi naših dedova, stričeva, baba, tetki... Poštujte žrtve. Ne slavite njihovog ubicu.

To što je fukara živela bolje nego što joj to pripada ne može da bude opravdanje za zlodela tog režima.
man ray loves me man ray loves me 10:07 25.05.2010

Re: Golemo blogolicemerje

fukara

svidja ti se ova rec, zar ne?
dr.wagner dr.wagner 10:24 25.05.2010

Re: Golemo blogolicemerje

....dan

-Ma to su vas prevarili .....

-Danas čovjek ne može svakom vjerovati ....

Wagner
Strongman Strongman 10:28 25.05.2010

Re: Golemo blogolicemerje

čoveka koji je svoje protivnike slao u koclogor


Konc logor se kaže

A i ja ne pričam o sistemu nego o svojim osećanjima na dotični dan.
predatortz predatortz 10:34 25.05.2010

Re: Golemo blogolicemerje

Konc logor se kaže


E, onda se izvinjavam. U tom slučaju slanje je opravdano.


A i ja ne pričam o sistemu nego o svojim osećanjima na dotični dan.


A šta je sa osećanjima drugih ? Onih čiji su bližnji likvidirani, zatvarani, privođeni, tučeni...
Strongman Strongman 10:36 25.05.2010

Re: Golemo blogolicemerje

Što mene pitaš?
mostarac mostarac 10:38 25.05.2010

Re: Golemo blogolicemerje

A šta je sa osećanjima drugih ? Onih čiji su bližnji likvidirani, zatvarani, privođeni, tučeni...

Da nisu zasluzili verovatno ne bi.
predatortz predatortz 10:39 25.05.2010

Re: Golemo blogolicemerje

Što mene pitaš?


Onako.
predatortz predatortz 10:56 25.05.2010

Re: Golemo blogolicemerje

Da nisu zasluzili verovatno ne bi.


Recimo da je i tako. U civilizovanom svetu takvima se sudi. Pa osuđeni imaju pravo na žalbe, advokate... Pa se čeka da presuda postane izvršna, da prođe sve sudske instance...

Ali za tvoje poimanje pravde je to, verovatno, prekomplikovano.
dragoljub92 dragoljub92 11:08 25.05.2010

Re: Golemo blogolicemerje

U civilizovanom svetu takvima se sudi

да у цивилизованом паризу су за недељу дана после ослобођења припадници покрета отпора обесили пар хиљада сарадника окупатора без суђења,дегол је у мемоарима признао дасу његови побили 7000 људи за месец дана по ослобођењу а американци кажу даје деголов покрет отпора побио 70000н људи за исти период.
толико о цивилизованим народим.
пс
на каналу history је била емисија у којој је један бивши амерички војник јавно рекао да они нису узимали заробљенике него су убиијали на лицу места и немце који су бацили оружје и дигли руке у знак предаје.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:17 25.05.2010

Re: Golemo blogolicemerje

Sudeći prema istorijskim izvorima u Srbiji su za masovne grobnice najodgovorniji Aleksandar Ranković i Slobodan Penezić Krcun, rukovodioci OZNE, preteče DB-a. Samo da podsetim da je na sahranu Aleksandra Rankovića 1983. godine došlo oko sto hiljada ljudi.
predatortz predatortz 11:36 25.05.2010

Re: Golemo blogolicemerje

man ray loves me
fukara

svidja ti se ova rec, zar ne?


Ostalo iz zavičaja
man ray loves me man ray loves me 12:55 25.05.2010

Re: Golemo blogolicemerje

nije da je ne upotrebljavam, ali svaki put kad je upotrebim osecam se malo gore. nisam sigurna da se na kraju isplati.
predatortz predatortz 13:00 25.05.2010

Re: Golemo blogolicemerje


man ray loves me


fukara


svidja ti se ova rec, zar ne?


man ray loves me
nije da je ne upotrebljavam, ali svaki put kad je upotrebim osecam se malo gore. nisam sigurna da se na kraju isplati.


nekako je 'plastična'. prilično opisna...
predatortz predatortz 13:22 25.05.2010

Re: Golemo blogolicemerje

dragoljub92
да у цивилизованом паризу су за недељу дана после ослобођења припадници покрета отпора обесили пар хиљада сарадника окупатора без суђења,дегол је у мемоарима признао дасу његови побили 7000 људи за месец дана по ослобођењу а американци кажу даје деголов покрет отпора побио 70000н људи за исти период.


Super! Ovo nas oslobađa obaveze da jurimo Mladića?

dragoljub92 dragoljub92 14:19 25.05.2010

Re: Golemo blogolicemerje

predatortz
dragoljub92
да у цивилизованом паризу су за недељу дана после ослобођења припадници покрета отпора обесили пар хиљада сарадника окупатора без суђења,дегол је у мемоарима признао дасу његови побили 7000 људи за месец дана по ослобођењу а американци кажу даје деголов покрет отпора побио 70000н људи за исти период.


Super! Ovo nas oslobađa obaveze da jurimo Mladića?


ne oslobađa nas obaveze da jurimo mladića jer je došlo do neki bitnih promena.ali džabe dati pričam ti vidiš samo ono što tebi odgovara.
kraj rasprave s moje strane.
Colin_bgd Colin_bgd 16:10 25.05.2010

Re: Golemo blogolicemerje

predatortz
dragoljub92
да у цивилизованом паризу су за недељу дана после ослобођења припадници покрета отпора обесили пар хиљада сарадника окупатора без суђења,дегол је у мемоарима признао дасу његови побили 7000 људи за месец дана по ослобођењу а американци кажу даје деголов покрет отпора побио 70000н људи за исти период.


Super! Ovo nas oslobađa obaveze da jurimo Mladića?


Mladiceva vojska je porazena. Mladic je izgubio rat. Finito. Razlika je samo to. Minimalna, ali krucijalna...
predatortz predatortz 16:29 25.05.2010

Re: Golemo blogolicemerje

Mladiceva vojska je porazena. Mladic je izgubio rat. Finito. Razlika je samo to. Minimalna, ali krucijalna...


I tu se ne bih složio. Republika Srpska opstaje, čak je i najtvrdokorniji islamisti u BiH priznaju kao realnost. Otvara svoja predstavništva u Briselu, Moskvi, Parizu, Londonu... Trenutno je solidniji deo BiH. Ne vidim ja tu neki veliki poraz.
Colin_bgd Colin_bgd 17:03 25.05.2010

Re: Golemo blogolicemerje

Ne vidim ja tu neki veliki poraz.

Jel R. Srpska pripojena Srbiji? Nije.
Jel nezavisna? Nije.
Jel Sarajevo glavni grad? Nije.
Jel su vojno pobedili? Nisu.

A i samom tom provizoriju (u Bosni generalno, pa i srpskoj) dolazi kraj sto se lepo moze videti promenom odnosa predsednika Srbije prema zvanicnicima srpske. Trajace srpska prilicno krace nego DDR, nema tu mnogo sumnje...
gedza.73 gedza.73 17:09 25.05.2010

Re: Golemo blogolicemerje

Da nisu zasluzili verovatno ne bi.

Jel' bese imalo tu nekih pisaca. Mamu li im njihovu, sta tu oni imaju da misle i da pisu.
predatortz predatortz 17:09 25.05.2010

Re: Golemo blogolicemerje

Jel Bosna unitarna država? Nije.
Jel Bosna nezavisna i samostalna? Nije. Pod međunarodnim je protektoratom.
Jel Sarajevo glavni grad? Nije. Ako meni ne veruješ pitaj to Hrvate i Srbe...
Jel ABiH potpomognuta NATO akcijom vojno pobedila? Nije. Nije ostvarila kontrolu na celo teritoriji...

Tadić nije ni pravio RS. I da hoće nije u mogućnosti da je 'ugasi'. RS ima mnogo jače mecene nego što je to Tadić.

talicni talicni 17:33 25.05.2010

Re: Golemo blogolicemerje

predatortz
RS ima mnogo jače mecene nego što je to Tadić.


hahahaha

Komandant pobjednicke vojske se danas krije u misijoj rupi. Malo je to neobicno.

Ovo mora je onaj Sandic pod novim imenom.
predatortz predatortz 17:39 25.05.2010

Re: Golemo blogolicemerje

Ovo mora je onaj Sandic pod novim imenom.


Može biti. Neprijatelj je uvek budan!
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:22 25.05.2010

Re: Golemo blogolicemerje

Filip Mladenović
Sudeći prema istorijskim izvorima u Srbiji su za masovne grobnice najodgovorniji Aleksandar Ranković i Slobodan Penezić Krcun, rukovodioci OZNE, preteče DB-a. Samo da podsetim da je na sahranu Aleksandra Rankovića 1983. godine došlo oko sto hiljada ljudi.

baš duplo licemerje.
mlekac mlekac 07:24 26.05.2010

Re: Golemo blogolicemerje

predatortz
Ovaj blog je pun demokrata, mirovnjaka, dušebrižnika žrtava ovih i onih...
A slavi se rođendan diktatora! Čoveka čiji su potčinjeni likvidirali na angro, čoveka koji je svoje protivnike slao u koclogor. Čoveka koji je bio doživotni gospodar svih nas!

Gospodo drugovi, u Srbiji počinju iskopavanja masovnih grobnica u kojima su žrtve komunističke diktature. Tamo su leševi naših dedova, stričeva, baba, tetki... Poštujte žrtve. Ne slavite njihovog ubicu.

To što je fukara živela bolje nego što joj to pripada ne može da bude opravdanje za zlodela tog režima.


Ajde ti malo potrazi biografske podatke gorpomenutog.
25.5. NIJE bio njegov rodjendan!
predatortz predatortz 08:02 26.05.2010

Re: Golemo blogolicemerje

Ajde ti malo potrazi biografske podatke gorpomenutog.
25.5. NIJE bio njegov rodjendan!



Taj podatak mi je dobro poznat. Kao i činjenica da je većina stvari oko tog lika, u najmanju ruku, 'mutna'. No, moj komentar je bio odgovor blogokolegama koji celu priču vezuju uz njegovo ime.
predatortz predatortz 08:06 26.05.2010

Re: Golemo blogolicemerje

baš duplo licemerje.


Ni približno onom koji se ogledava u činjenici da vi niste u stanju da osudite te zločine. A morališete o mnogo čemu. Pozdrav
blazha2000 blazha2000 09:54 25.05.2010

Rauzmem ja...

Jeste da je nisam polagao na dan mladosti nego negde na jesen oko dana republike,ako me secanje dobro sluzi,ali Milan kaze da mladje generacije nece razumeti povod bloga....e,pa razumemo

Danas, kada postajem pionir
Dajem časnu pionirsku reč
Da ću marljivo učiti i raditi
I biti dobar drug
Da ću voleti našu samoupravnu domovinu
Socijalističku Federativnu Republiku Jugoslaviju
Da ću razvijati bratstvo i jedinstvo
I ideje za koje se borio Tito
Da ću ceniti sve ljude sveta
koji žele slobodu i mir!

man ray loves me man ray loves me 09:56 25.05.2010

neki se kunu a neki samo kunu

dragannalovic dragannalovic 10:18 25.05.2010

Jedan ali vredan

Od tada je i ostao termin "zadihani omladinac".

Kao i termini "jagnjeće brigade" ,"drugarica iz Komiteta", "moralno politička podobnost", "kulturno-ideološki rad", "proleterska solidarnost", "napredna inteligencija" i "trula buržoazija", "cionisti i iredenta" itd, koji ni dan danas nisu baš previše izgubili na aktuelnosti i ne deluju toliko retrogradno i prevazidjeno. Nije da me baš uhvatila nostalgija, ali tada je sve bilo nekako jednostavnije, znalo se ko je prijatelj a ko neprijatelj , nije bilo potrebe za predizbornim kampanjama niti su se pare bacale na izbore i zakupljivanje bilborda i zaglupljivanje "biračkog teleta" ( što se tiče bilborda, po najnovijim istraživanjima dokazano je da nemaju neku funkciju osim da dekoncentrišu gradjane i vozače, pa se u nekim naprednijim zemljama i ukidaju), nisu se bacale pare na kupovinu glasača, polutke su se delile samo preko sindikata, čija je to i jedina funkcija i bila, ako ne računamo i podelu novogodišnjih paketića i poneku ekskurziju u jednu od "bratskih" Republika. Nije bilo potrebe ni napinjati se kome pokloniti svoj glas na izborima, postojala je samo "drugarska kritika" i opomena pred izbacivanje, tako da je svako imao šansu da se popravi i postane još bolji komunista i samoupravljač. Još jedna od prednosti ondašnjeg sistema u odnosu na ovaj današnji demonkratski, je upravo bila oličena u liku i delu jednog diktatora, koji je čvrsto držao dizgine u svojim rukama, dok danas umesto jedne nedemokratske partije imamo više sličnih, takodje nedemokratskih i više diktatora koji u svojim rukama čvrsto drže lidere dotičnih partija. Ah da, umalo da zaboravim, tada nismo imali ni "žrtve od tranziciju",dobitnike ne vredi ni spominjati, niti smo imali pojma o tom famoznom "tranzi-cionizmu".
gedza.73 gedza.73 15:37 25.05.2010

Re: Jedan ali vredan

. Nije da me baš uhvatila nostalgija, ali tada je sve bilo nekako jednostavnije, znalo se ko je prijatelj a ko neprijatelj , nije bilo potrebe za predizbornim kampanjama niti su se pare bacale na izbore i zakupljivanje bilborda i zaglupljivanje "biračkog teleta

Tada ti je veliki brat u liku KP uradio lobotomiju mozga pa uopste nisi morao da razmisljas. I problem je sto je ta 'hirurska intervencija' kod nekih ljudi izazvala trajna ostecenja.
Taj sistem je bio nenormalan, pa smo posle toga dobili mutirani, nenormalni sistem, pa sad imamo nenromalni sistem pod antibioticima.
Nismo imali srece da kao sav normalan svet posle rata dobijemo normalan sistem i da sada budemo normalna , demokratska zemlja.
Normalno.
man ray loves me man ray loves me 16:15 25.05.2010

Re: Jedan ali vredan

gedzo, postajem vaš fan.
i u to ime...
talicni talicni 16:52 25.05.2010

Re: Jedan ali vredan

gedza.73

Nismo imali srece da kao sav normalan svet posle rata dobijemo normalan sistem i da sada budemo normalna , demokratska zemlja.
Normalno.

Normalan svijet je imao demokratski sistem prije drugog svjetskog rata.
gedza.73 gedza.73 17:12 25.05.2010

Re: Jedan ali vredan

'hvala, hvala, vrlo ste ljubazni'
A posebno HVALA za pesmu. A i necemo da se persiramo.
gedza.73 gedza.73 17:52 25.05.2010

Re: Jedan ali vredan

Normalan svijet je imao demokratski sistem prije drugog svjetskog rata.

Italija, Austrija, Nemacka.
stasava stasava 17:57 25.05.2010

Re: Jedan ali vredan

Kao i termini "jagnjeće brigade" ,"drugarica iz Komiteta", "moralno politička podobnost", "kulturno-ideološki rad", "proleterska solidarnost", "napredna inteligencija" i "trula buržoazija", "cionisti i iredenta" itd, koji ni dan danas nisu baš previše izgubili na aktuelnosti i ne deluju toliko retrogradno i prevazidjeno.

A najvaznije-"zapadna dekadencija", narocito za zapadnoevropsku knjizevnost. Dok smo mi, napredni, u srednjoj skoli pisali pismene zadatke na temu:"Tito, kuj nam srecu od sedefastog meseca..."
mirelarado mirelarado 21:24 25.05.2010

Re: Jedan ali vredan

man ray loves me
gedzo, postajem vaš fan.
i u to ime...


Хвала, МРЛМ, у моје име.
Откад тражим ову песму, апсолутни хит!!! :)))))
man ray loves me man ray loves me 21:35 25.05.2010

Re: Jedan ali vredan

da, pesma je hillarious. setila sam se nje kad sam videla gedzin nick.
a i na neki nacin je prigodno, jer su mija i čkalja simbol yu belle epoque.
dragannalovic dragannalovic 23:42 25.05.2010

Re: Jedan ali vredan

Tada ti je veliki brat u liku KP uradio lobotomiju mozga pa uopste nisi morao da razmisljas. I problem je sto je ta 'hirurska intervencija' kod nekih ljudi izazvala trajna ostecenja.
Taj sistem je bio nenormalan, pa smo posle toga dobili mutirani, nenormalni sistem, pa sad imamo nenromalni sistem pod antibioticima.
Nismo imali srece da kao sav normalan svet posle rata dobijemo normalan sistem i da sada budemo normalna , demokratska zemlja.
Normalno.

Lobotomija je radjena onima koji nisu imali mozga,ustvari bilo je slično kao i sada, oni koji su mislili svojom glavom i koji su iskakali iz uhodanog sistema poštujući svoj lični integritet mogli su da se odupru, normalno uz odredjenu cenu. Moj otac je bio direktor jedne škole u Beogradu kada je svojevljno izašao iz SK i vratio partijsku knjižicu, upravo se protiveći ovoj politici ispiranja mozga. Ipak više nije mogao da napreduje i do penzije je radio kao profesor, mada je odmah posle rata bio sekretar u Ministarstvu Prosvete.
mlekac mlekac 07:30 26.05.2010

Re: Jedan ali vredan

dragannalovic
Moj otac je bio direktor jedne škole u Beogradu kada je svojevljno izašao iz SK i vratio partijsku knjižicu, upravo se protiveći ovoj politici ispiranja mozga. Ipak više nije mogao da napreduje i do penzije je radio kao profesor, mada je odmah posle rata bio sekretar u Ministarstvu Prosvete.


A to se od danasnjeg sistema razlikuje samo po imenu partije iz koje je istupio...
deksonja deksonja 10:24 25.05.2010

Dan mladosti

Obozavao sam taj dan, osecao sam se toliko ponosno, veliko i srecno sto sam bio deo te velike zemlje, a kada pogledam ovo sad jad i beda, ponizen sam u svakom smislu te reci.
Inace tada se vise postovao rad, prava radnika, a sada rad je smrdljiva kategorija, kapitalizam je to uspeo da dokaze.
saliven saliven 10:28 25.05.2010

drugu starom

25. maj je poceo da se obelezava kao službeni rođendan Josipa Broza Tita, da bi od 1957. godine bio poznat kao Dan mladosti. Ova manifestacija je nakon smrti najveceg sina naroda i narodnosti SFRJ, odnosno od 1981. do 1988. god. nosila naziv “I posle Tita – Tito”. Poslednja stafeta koja je doneta u Beograd 1987.god. napravljena je, za razliku od dotadasnjih izradjenih uglavnom od plemenitih metala, od plastike. Ta stafeta osim svojom kakvocm uzburkala je postenu inteligenciju i asocijacijama koje je izazvala. Naime, ovaj hipnoticki falusni predmet u sebi je sadrzao i osam crvenih tackica. Mnogi su tada primetili da podsecaju na kapi krvi. Te godine problematican je bio i plakat koga su slovenacki umetnici zapravo napravili kao parafrazu na nacisticki plakat iz 1943. god. Iza ovih idejnih resenja stajali su clanovi slovenackog Novog kolektivizma koji je objedinjavao grupe Irwin i Leibach.
Kad se to (prekasno) otkrilo, izbio je veliki javni skandal. Rešenje slovenačkih umetnika je, svuda u štampi i na televizijama, napadano kao subverzija, a kritike je trpeo ne samo plakat već i štafeta koja je odjednom svima počela da liči na falus od plastike. U krajnjem ishodu, rešenje je odbačeno, zamenjeno je rešenjem slovenačkog studija Marketing delo i mada ni ono nije zadovoljilo sve duhove, štafeta je krenula sa Triglava ka Beogradu, na svoje poslednje putovanje do stadiona JNA, gde je 25. maja održan slet koji je, kasnije, takođe oštro napadan.
Ceo slučaj je bacio veliku senku ne toliko zbog “nacističkog” citata, koliko zbog reakcije koja je svojom rigidnošću uništila svaki kredibilitet Dana mladosti. Sledeće, 1988. godine, štafeta je ukinuta. Na stadionu JNA je tada održan još jedan slet, da bi godinu dana kasnije SKOJ kao organizator sasvim ugasio ovu tradicionalnu manifestaciju. Nije bilo snage da se pronađe rešenje koje bi opstalo u novoj epohi.
Sledeće 1989. godine, u vreme Dana mladosti svi su se već spremali za veliki miting na Gazimestanu.
Milutin Milošević Milutin Milošević 11:19 25.05.2010

Re: drugu starom

SKOJ

SSOJ
wladosu wladosu 10:40 25.05.2010

aaaaa taj tito

eto ja am 84' godiste, i obozavam sve sto je tito predstavljao, red rad rad disciplinu prosperitet i rad !

i pre tita su nacionalisti vladali ovim krajevima izgleda da su jedva cekali da matori umre da se dokopaju ponovo vlasti, a srbiji ostaje da se sa setom seca 34 godina njegove vladavine, jer su to jedinih 34 godina mira i rada u srbiji.


ova koreografija koju su izvodili svaki 25. maj, je neverovatna, tako nesto ne bi danas znali da organizujemo, svi su radili za isti cilj, samo tako zemlja moze napred, i drago mi je sto je prosao period kada je svako pljuvao po titu, i da se sada sa neke vremenske distance ljudi opet prisecaju boljih dana...

ponavljam nisam ziveo u to doba ali iz knjiga i dokumentaraca sam video nacin na koji je vladao i sta je nekada bila YUGOSLAVIA ...u celome svetu.

tito je kralj.
man ray loves me man ray loves me 10:42 25.05.2010

Re: aaaaa taj tito

ponavljam nisam ziveo u to doba ali iz knjiga i dokumentaraca sam video nacin na koji je vladao i sta je nekada bila YUGOSLAVIA ...u celome svetu.


knjiga i dokumentaraca koje je titov rezim snimao i pisao...

edit: izgleda da si propustio jedan dokumentarac - serijal koji je danilo kiš pravio osamdesetih - intervjue sa prezivelima sa golog otoka.
Strongman Strongman 10:45 25.05.2010

Re: aaaaa taj tito

Tezica iz tog vremena. Sećam se da sam sa ćaletom išao u šetnju i vidimo u robnoj kući Beograd neke nove televizore u izlogu. I ćale uđe i iz novčanika izvadi pare, plati i odosmo kući sa TV-om u boji.

Danas nema puno ljudi koji imaju u novčanikui para da kupe najskuplji televizor.
man ray loves me man ray loves me 10:53 25.05.2010

Re: aaaaa taj tito

Moja drugarica je zavrsila etf, zaposlila se za stranu firmu (edit:u stranoj firmi) u Beogradu preko CVja, bez ikakve veze, radi, lepo zivi, ima veliku platu.
Da se to desilo dvadeset godina ranije, ne bi imala gde da radi osim u nekoj drzavnoj polupropaloj firmi, plata bi bila manja, ne bi mogla da dobije posao bez veze...
deksonja deksonja 11:19 25.05.2010

Re: aaaaa taj tito

man ray loves me
Moja drugarica je zavrsila etf, zaposlila se za stranu firmu u Beogradu preko CVja, bez ikakve veze, radi, lepo zivi, ima veliku platu. Da se to desilo dvadeset godina ranije, ne bi imala gde da radi osim u nekoj drzavnoj polupropaloj firmi, plata bi bila manja, ne bi mogla da dobije posao bez veze...


Ne znam kakve ovo veze ima sa temom, pa naravno da je morala da se zaposli u stranoj firmi jer nije clan stranke, inace pitanje je da li zna sta to znaci pauza za topli obrok
man ray loves me man ray loves me 11:24 25.05.2010

Re: aaaaa taj tito

strongman kaze da su u titovo vreme ljudi ziveli bolje jer su mogli da kupe vise stvari, a ja kazem - ne svi, neki zive danas bolje od svog rada, i visokoobrazovani danas imaju sanse koje ranije nisu imali.
inace nije morala, radila je prvo u drzavnom sektoru pa je presla u privatni.
deksonja deksonja 11:34 25.05.2010

Re: aaaaa taj tito

man ray loves me
strongman kaze da su u titovo vreme ljudi ziveli bolje jer su mogli da kupe vise stvari, a ja kazem - ne svi, neki zive danas bolje od svog rada, i visokoobrazovani danas imaju sanse koje ranije nisu imali.inace nije morala, radila je prvo u drzavnom sektoru pa je presla u privatni.


Danas bolje zive tajkuni, naravno od svog "rada", a to za visokoobrazovane koji su zavrsili skole kod Miskovica, Kostica (na njih valjda mislis), naravno da ce imati posla, a ova druga grupa visokoobrazovanih (moralnih), imaju sansu da budu ponizeni
Strongman Strongman 11:37 25.05.2010

Re: aaaaa taj tito

strongman kaze da su u titovo vreme ljudi ziveli bolje


Si čitao moj tekst?

Ne smatram da se u to vreme živelo mnogo bolje, niti sam nešto osetio Brozovu diktaturu, koji se uzgred budi rečeno zvao samo Tito. Ali sam siguran, da će srednje i starije generacije zastati barem na trenutak, pri pomisli na dan mladosti.

man ray loves me man ray loves me 11:49 25.05.2010

Re: aaaaa taj tito

na njih valjda mislis

ne, jasno sam napisala relevantne detalje, etf u beogradu, sa dobrim prosekom i za kratko vreme. ti veruj u sta hoces.

@strongman
ne razumem zasto onda pominjes taj televizor. to sto tvrdis sa televizorom je u kontradikciji sa onim sto tvrdis u tekstu.
niccolo niccolo 11:55 25.05.2010

Re: aaaaa taj tito

Tezica iz tog vremena. Sećam se da sam sa ćaletom išao u šetnju i vidimo u robnoj kući Beograd neke nove televizore u izlogu. I ćale uđe i iz novčanika izvadi pare, plati i odosmo kući sa TV-om u boji.
Danas nema puno ljudi koji imaju u novčanikui para da kupe najskuplji televizor.


Hm, ova priča mi je privukla pažnju. Hoćeš da kažeš da je u to vreme tvoj tata imao u novčaniku para da svaki dan kupuje najskuplji televizor?Ili su roditelji odlučili da kupe novi televizor pa je u konkretnom slučaju on tog dana poneo novac sa sobom i kupio ga? Mislim, nije mi zbog ove zadnje rečenice jasno šta si hteo ovim primerom da kažeš - da li da danas malo ko ima para da ikada kupi televizor ili da malo ko ima para da svaki dan kupuje televizor...
Strongman Strongman 11:56 25.05.2010

Re: aaaaa taj tito

@strongman
ne razumem zasto onda pominjes taj televizor. to sto tvrdis sa televizorom je u kontradikciji sa onim sto tvrdis u tekstu.


Nije u kontradikciji, barem ne meni. Kvalitet života ne čini samo standard i mogućnost putovanja, već i bezbednost pojedinca u odnosu na režim, ... Bla, bla, ...

Ono za televizor je samo jedna mala slika koje se sećam iz tog vremena.
deksonja deksonja 12:13 25.05.2010

Re: aaaaa taj tito

niccolo
Tezica iz tog vremena. Sećam se da sam sa ćaletom išao u šetnju i vidimo u robnoj kući Beograd neke nove televizore u izlogu. I ćale uđe i iz novčanika izvadi pare, plati i odosmo kući sa TV-om u boji. Danas nema puno ljudi koji imaju u novčanikui para da kupe najskuplji televizor.Hm, ova priča mi je privukla pažnju. Hoćeš da kažeš da je u to vreme tvoj tata imao u novčaniku para da svaki dan kupuje najskuplji televizor?Ili su roditelji odlučili da kupe novi televizor pa je u konkretnom slučaju on tog dana poneo novac sa sobom i kupio ga? Mislim, nije mi zbog ove zadnje rečenice jasno šta si hteo ovim primerom da kažeš - da li da danas malo ko ima para da ikada kupi televizor ili da malo ko ima para da svaki dan kupuje televizor...


Ja sam ovako razumeo, danasnja mesecna plata je obrnuto reciprocna mesecnim primanjima u to vreme, tj. za mesecni dohodak koji su radnici dobijali na kraju meseca imalo je dovoljno da se sa jednom platom np. bez problema ide na letovanje, kupi najskuplji tel. Kada kazem radnici, mislim na radnike u proizvodnji, oni koji stvaraju vrednost neke robe.

predatortz predatortz 13:13 25.05.2010

Re: aaaaa taj tito

Tezica iz tog vremena. Sećam se da sam sa ćaletom išao u šetnju i vidimo u robnoj kući Beograd neke nove televizore u izlogu. I ćale uđe i iz novčanika izvadi pare, plati i odosmo kući sa TV-om u boji.


Jbga, moj ćale je bio profesor. Majka lekarka. Za tv se štedelo. Dugo, kolor bio oko 1500 DM (sharp).
Davie Davie 15:02 25.05.2010

Re: aaaaa taj tito

Jbga, moj ćale je bio profesor. Majka lekarka. Za tv se štedelo. Dugo, kolor bio oko 1500 DM (sharp).


Cale mi je gradj.inzenjer i preko svoje firme ( sada propalog Trudbenika) je isao da radi u Kuvajt s pocetka 80-tih. Secam se da je doneo dva sony TVa, jedan je prodao komsijama koji su hteli da dodju do tad cenjene robne marke za 2000 DEM. Plata mu je nesto posle toga kao upravniku gradnje u Beogradu, znaci iznadprosecna YU plata, bila oko 1300-1400 DEM. I naravno da nije iz dzepa mogao da iskesira za TV koji je bio iznad njegove mesecne plate.

Vecina ljudi danas ima iskrivljenu sliku stvarnosti iz Titovog doba, danasni 40-to godisnjaci su buili suvise balavi da se toga jasno secaju, pa i 50-to godisnjaci su bili na pocetku nekog ozbiljnijeg zivota a svi ostali (stariji) se toga doba pre svega secaju sa nerealnom nostalgijom - tad su bili mladi i sve im je delovalo lepse i bolje nego danas.

gedza.73 gedza.73 17:01 25.05.2010

Re: aaaaa taj tito

Ja sam ovako razumeo, danasnja mesecna plata je obrnuto reciprocna mesecnim primanjima u to vreme, tj. za mesecni dohodak koji su radnici dobijali na kraju meseca imalo je dovoljno da se sa jednom platom np. bez problema ide na letovanje, kupi najskuplji tel. Kada kazem radnici, mislim na radnike u proizvodnji, oni koji stvaraju vrednost neke robe.

Po ovom komentaru predpostavljam da si u tinejdzerskom dobu.
Ti radnici su stvarali 1/3 vrednosti robe a ostalo se pokrivalo raznim marifetlucima. U krugu zastave golici za mali fudbal, radnici pijani na traci, ulazi se sa pola sata zakasnjenja, izlazi sat ranije. Umesto jednog potrebnog radnika imas troje ili cetvoro vise.
talicni talicni 17:04 25.05.2010

Re: aaaaa taj tito

Davie


Cale mi je gradj.inzenjer i preko svoje firme ( sada propalog Trudbenika) je isao da radi u Kuvajt s pocetka 80-tih. Secam se da je doneo dva sony TVa, jedan je prodao komsijama koji su hteli da dodju do tad cenjene robne marke za 2000 DEM. Plata mu je nesto posle toga kao upravniku gradnje u Beogradu, znaci iznadprosecna YU plata, bila oko 1300-1400 DEM. I naravno da nije iz dzepa mogao da iskesira za TV koji je bio iznad njegove mesecne plate.

Vecina ljudi danas ima iskrivljenu sliku stvarnosti iz Titovog doba, danasni 40-to godisnjaci su buili suvise balavi da se toga jasno secaju, pa i 50-to godisnjaci su bili na pocetku nekog ozbiljnijeg zivota a svi ostali (stariji) se toga doba pre svega secaju sa nerealnom nostalgijom - tad su bili mladi i sve im je delovalo lepse i bolje nego danas.

I u vrijeme socijalizma je bilo dobrih i losih firmi. U "dobrim" je plata bila dosta veca, stan se brze dobijao etc.

Pitaj te ljude koliko su tad radili a koliko danas rade kod privatnika.
Davie Davie 18:14 25.05.2010

Re: aaaaa taj tito

I u vrijeme socijalizma je bilo dobrih i losih firmi. U "dobrim" je plata bila dosta veca, stan se brze dobijao etc.

Pitaj te ljude koliko su tad radili a koliko danas rade kod privatnika.


Najvisu prosecnu platu u SFRJ su dostigli u eri Ante Markovica 1989-1990 i iznosila je 700 dem. Onih 1300-1400 dem je moj otac imao kao upravnik gradnje pocetkom 80-tih u firmi koja je tad bila 2-3-ca u SFRJ u grani u kojoj je novca bilo kao shashe ( radilo se od Nemacke, preko Ceske, Rusije, Azije, J.Amerike, Afrike...) i imao je ispod sebe po 10-tak inzenjera i arhitekata i sve podizvodjaca. Vremenom mu je ta plata porasla, u doba Ante Markovica je bila i 2500-3000 dem (sa vremena na vreme mi pokaze izvode - kad zeli da mi pokaze kako je on dobro ziveo)... ali opet, ni u to vreme nisi mogli da iz novcanika iskesiraju za TV.

A sto se obima posla tice, secam se da se krvnicki radilo kada je to bilo potrebno, u njegovoj bransi se radi na rokove i cesto su morali da se ispostuju. Secam se da je u vreme dok je radio na izgradnji Sava centra za samit nesvrstanih bio stranac u nasem stanu iako smo samo na 500m vazdusne linije, radili su dan-noc po 12 sati u smeni - najcrnji robovlasnicki sistem da bi zadovoljili matorog vlastodrsca koji se kurcio pred svojom nesvrstanom bracom.
omega68 omega68 18:37 25.05.2010

Re: aaaaa taj tito

U krugu zastave golici za mali fudbal, radnici pijani na traci, ulazi se sa pola sata zakasnjenja, izlazi sat ranije.

...a i tabani su gledali u krovove hala
na svakom ćošku
gedza.73 gedza.73 19:28 25.05.2010

Re: aaaaa taj tito

..a i tabani su gledali u krovove hala
na svakom ćošku

Ma, pazi, nisu oni krivi. Sistem je bio takav, oni su samo to koristili.
Ono za zlu zenu ne svojataj to se i kod mene u selu kaze.
omega68 omega68 21:56 25.05.2010

Re: aaaaa taj tito

Sistem je bio takav, oni su samo to koristili.

Pa to i kažem:
Sve je to nama naša borba dala
od '45.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:26 25.05.2010

Viktor Peljevin, majstor opisa

"...pripadao je generaciji čija je mladost prošla u ono čudno i volšebno vreme kada gravitacije sovjetske političke prošlosti već praktično nije bilo, a zavijajuća teskoba budućnosti se još nije osećala. To je bila epoha duhovne lakoće, kada su, kao u nekakvoj orbitalnoj laboratoriji, u duši rasli nemogući kristali, nastajale neverovatne legure koje su nezamislive u bilo kojoj epohi." (Iz knjige "Poslednje Pesme Političkih Pigmeja Pindostana"
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 12:17 25.05.2010

pa...


...gospodine drugu strongu......
Dakle nek je sa sreću, što kažemo mi Nišlije.


i
noboole noboole 12:57 25.05.2010

generacije

Ja pripadam srednjijim generacijama i ne secam se tih proslava. Bojim se da ih se samo starije generacije secaju.
Colin_bgd Colin_bgd 13:28 25.05.2010

House of the rising sun...

Mi smo imali jednu kucu, “za nas, za sve nase ljude”. Malo je nakrivo stajala, nije bila bas skroz dovrsena, glavni arhitekta mozda nije mnogo mario za misljenje ukucana (mada je “nasa” KPJ/SKJ bila sve nego jedinstvena, i pri tom ne mislim na nacionalno-etnicka “razmimoilazenja”). Ali svako je imao krevet, “toplu sobu, supu i toplu odecu za zimu”. Trebalo je kucu svakako prvo zavrsiti, pa onda okreciti, osavremeniti... Medjutim, pojavise se nove arhitekte i stare arhitekte (bivsi segrti kod pokojnog glavnog) po principu “sad malo oni”. Ubedise narod da to apsolutno nista ne valja, da moramo kucu srusiti do temelja i onda izgraditi nove, bolje, lepse, i sto je najvaznije vece od komsijskih i bratskih. I srusili smo je, ali od izgradnje nove (ili novih) nije bilo nista, nego ili zivotarimo na sopstvenim rusevinama, ili smo se razmileli po tudjim kucama. I sad je naravno logicno da se sa setom secamo kako smo nekad ziveli kao ljudi, a danas samo kao stoka.

A narod ko narod, ipak nije toliko glupav, pa zna lepo da proceni sta je ovim novim “arhitektama” stvarno smetalo (nisu mogli bravara ocima da vide, kakva demokratija, kakvi bakraci). Pa sad spontano sve narodi i narodnosti ozivljavaju kult marsala da bi se nasi Vojislavi, Miroslavi, Matije, Franjevci i ostala bratija prevrtala, ko u grobu, ko u zatvorskoj celiji, a ko u sopstvenim kosmarima...
lucidalina lucidalina 21:01 25.05.2010

Re: House of the rising sun...

I sad je naravno logicno da se sa setom secamo kako smo nekad ziveli kao ljudi, a danas samo kao stoka


kakva patetika.

ima ovde ponizenja koliko hoces. ali ima i u drugim drzavama. a ta ponizenja su delom zasluga vrlog nam druga.

izvini strongi, uzivaj u danu i u secanjima, ona su tu da malo stanemo i prisetimo se lepih stvari, ne moraju biti ni realna ni politicki korektna.

grol grol 14:21 25.05.2010

Bilo, ne ponovilo se

Samo lazne demokrate sa jedne strane imaju pozitivan odnos prema diktatoru, a sa druge strane se deklerativno zalazu za demokratiju. Vise mi se gade takvi, nego oni koji su otvoreno za povratak komunizma.

gedza.73 gedza.73 15:41 25.05.2010

Re: Bilo, ne ponovilo se

Bilo, ne ponovilo se
Samo lazne demokrate sa jedne strane imaju pozitivan odnos prema diktatoru, a sa druge strane se deklerativno zalazu za demokratiju. Vise mi se gade takvi, nego oni koji su otvoreno za povratak komunizma.

Bravo.
predatortz predatortz 16:01 25.05.2010

Re: Bilo, ne ponovilo se

Upravo tako!
lucidalina lucidalina 21:03 25.05.2010

Re: Bilo, ne ponovilo se

Samo lazne demokrate sa jedne strane imaju pozitivan odnos prema diktatoru, a sa druge strane se deklerativno zalazu za demokratiju. Vise mi se gade takvi, nego oni koji su otvoreno za povratak komunizma.



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana